login |

Evidence

2006. 03. 24. 21:50 - Írta: Snake Plissken

Szólj hozzá | kategória: Snake olt!

Bár Joe-ker előttem már lelőtte a poénokat, mint a sorozat a bizonyítékokat a film elején, azért még én is megostorozom egy kicsit a matériát, ha nem gond. Igen, szóval ez lenne az Evidence baszott nagy újítása, megmutatjuk előre a bizonyítékokat, amikkel a rendőr bácsik összefutnak a történet során. Fantasztikus, frankón leszoptam magam tőle. Na jó, eredetiség nincs, mink van?

Két rendőr (vicces fekete-szenvedő fehér: politikailag korrektek vagyunk), akik nagy haverok, együtt golfoznak a szeméttelepen vagányzenére (a muzsikáról bővebben később) és viccelődnek egymással a nyomozás közben. A fehér (sorozat-tévéfilm veterán Rob Estes) özvegy, megölték a feleségét, és ő emiatt szomorú. Ezt onnan tudjuk, hogy többször is szomorú zenére flesbekel (na, ezért Kazinczy kiherél engema a másvilágon) és bandzsít a neje képeire. Nem, a gyilkost természetesen nem találták meg, de sebaj, majd az utolsó részben egy cliffhangerben kapunk rá egy utalást. Van egy fekete rendőrünk is, Orlando Jones, aki eddig inkább vígjátékokban szerepelt és néha itt is azt hiszi, hogy abban van. Ő vicces és őőő, ennyi. Ott van és kész. A legnagyobb fájdalmam a kiváló színész, Martin “Pull the string!” Landau elpocsékolása egy ilyen huszadrangú statisztát igénylő szerepre, mint ez a halottkém. Úgy tűnik, kellett a nyugdíj-kiegészítés. Még van egy Jodi Lyn O’Keefe-ünk, aki mint leheccséges Rob Estes újcsaj-jelöltet alakít, amúgy nem fontos ,két jelenetre bukkan fel, majd ha a nézők is úgy akarják, tízezer évadon keresztül kerülgethetik egymást. Tehát: Szereplő-eredetiség – nincs pipa. Fantasztikusan érdektelenek és unalmasak: marad a szimpatikusan antiszociális William L. Petersen a király (mellékesen a C.S.I.-dolgok egyetlen igazi pozitívuma), de legalább nem múlják alul a Miamiban idegesítően übermenschkedő David Carusót. Sőt, hőseink úgy általában képtelenek bármiféle érzelmet kiváltani az emberből.

És ez igaz a sorozat többi elemére is. A rendezés (amit a sótlan, ötlettelen, gagyi thrillerek máesztrójának, Gary Fledernek köszönhetünk) teljesen üres, néhány szar emtívi-klippes megoldással megpróbálja felrázni a nézőket, ám mi inkább aludnánk. A zene is folyton szól, mint egy rossz rádió: megismerjük a haverokat – vidám rockzene. Feleség-visszaemlékezések: szomorú gitározás-zongorázás mellett éneklés. Üldözési jelenet-kihallgatás: elektronikus-rockos akció. Semmi különös. Történet: sablonos, uncsi nyomozós, az izgalmat mi is csak nyomozzuk benne.

Igazából nem is lehet erről mit írni, annyira szürke és semmilyen. Ennyi bizonyíték éppen elég lesz ellene. Talán azok, akiket eddig eltiltottak a mozitól és a tévétől, még élvezni tudják, ám egyéb esetben teljesen értékelhetetlen darab. Az Evidence nem az evidens választás. (hohó!)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz