login |

Finálék: CSI:NY – 4. évad

2008. 05. 25. 11:53 - Írta: winnie

33 hozzászólás | kategória: 2007/08 finálék, kritika,

A sztrájk egyik pozitív hozadéka, hogy egyes sorozatok (ld. Chuck) nem forogtak tavasszal, így egyes állandó szereplők (ld. Adam Baldwin) haknizhattak másik sorozatba (ld. CSI: NY) – ráadásul még a fináléspecialista (ld. House S2) Elias Koteas is feltűnt a CSI: NY szezonzáró részében, mely remekül kezdődik: Mac belép egy bankrablás helyszínére, ugyanis a rabló egy holttestet talált a széfteremben.

Elöljáróban: míg a többi CSI-sorozat bejön, a CSI: NY kasza lett nálam anno az első négy rész után. Vártam, vártam, hogy megvesz, de nem, csak a méla unalom és a savanyú karakterek jöttek le nekem (az általam nagyra tartott Gary Sinise-szel az élen) – de van egy olyan érzésem, hogy aki csepp realizmusra vágyik, az valószínűleg csak a New York-i bagázst nézi a Helyszínelők-verziók közül, az a legkevésbé CSI-szerű. Szóval, nem találtunk egymásra, így nem is csoda, hogy a finálé sem jött be. Bár…

Ja, előtte egy kötelező tiszteletkör. Mindig akartam újabb esélyt adni a sorozatnak, mert egyrészt beszállt Anna Belknap, másrészt csak néztem, hogy milyen színésznők nyomulnak visszatérő szerepekben: Emmanuelle Vaugier (15 rész), Sonya Walger (10 rész), Claire Forlani (10 rész), Kelly Hu (4 rész) + ott van Vanessa Ferlito, aki az 1. évad után ment el. (Valaki igazán leírhatná, hogy mi lett velük, még visszatérhernek-e?)

Értékelés: Adok egy 5/10-et a résznek, de csak azért, mert egy remek kezdést sikerült pár részlettel unalomba fullasztani, hogy utána megint felkeltse érdeklődésemet. A bankos pillanatok jó része abszolút feszült és a sztorit is sikerült csavarokkal megspékelni, de amikor a csapat többi részére fektették a hangsúlyt, akkor nem bírtam magammal és ásítoztam. Látványosan. Na, igen, ezek azok a részek, amik élvezetéhez fix nézőnek kell lennie, tudom. (Szóval maradok annál, hogy azokat a részeket csekkolom csak, amit ajánl valaki nekem.)

Beugrási pont: Abszolút jó belépési pont, teljesen különálló epizód, ráadásul, mint írtam, nagyon feszült szituáció. Az más kérdés, hogy a vége az, nos…

Cliffhanger: 0/10, oké? Olvastam, hogy a CSI: NY most először fog cliffhanger-rel végződni. (Megint kommentkérés: eddig hogy végződtek az évadok? Ennyire semmi extra?) Akkor egy halk súgás a készítőknek: ez nem cliffhanger. Ez egy két részes epizód, amit kvázi random félbevágtak. Itt nem falkaparás lesz, hanem anyázás – nem is ajánlom az arra hajlamosaknak a részt. Mégis min izguljunk, hogy meghal-e Gary Sinise? Ugyan már…

Kábé a Smallville 6. évad zárórészére emlékeztetett, bár ott volt egy függő kérdés, de itt a végére bedobnak egy csavart és megszakítják az epizódot. Korrekt rész volt, mondom még egyszer, megnézem az 5×01-et, mert úgy teljes a sztori, de ez béna cliffhanger. Nagyon béna.

33 hozzászólás Ne habozz!

Shawn - 2008. 05. 25. 12:02

A sorozatot én se szerettem eleinte, az 1. évad olyan sotet volt, de szerintem a 3. évad sikerult a legjobban. Ott érdemnes is beszálni. Még a Nelly Furtados rész is nagyon jól sikerult (3×15).
Ha valaki lapátra tette a sorozatot, akkor ajánlom, hogy kezdje el nézni a 3. évadot.

gabif - 2008. 05. 25. 12:20

Egyetértek. Anno én is lelőttem az első pár rész után, de aztán tavaly belenéztem az egyik részbe és megfogott. Azóta folyamatosan nézem, sőt visszamenőlegesen megnéztem az összes korábbi részt is. Egyébként szerintem a csi:ny volt tavaly is és idén is a legjobb a három csi sorozat közül!

warez77 - 2008. 05. 25. 12:21

én pont azért nézem, mert ez a legkevésbé CSI, ez áll a valósághoz legközelebb. lehet, h én vagyok ízlésficamos, de az eredeti CSI nem jött be, a Miami meg max. Horatio miatt lenne nézős, de szvsz abban nagyon elrugaszkodtak már a földtől… az idei finálét megnéztem ott is, de összességében jól tettem, h kiszálltam a 4. évad után.

nade, ami a New Yorkot illeti, valóban ez volt az eddigi egyetlen “cliffhangeres” évadzárás, habár nem volt nagy durranás. az eddigi évadokban nem volt semmi xtra az utolsó részben, de a 3×24 igen durva volt zárórésznek. azzal pedig teljesen egyetértek, h a 3. szezon a legjobb eddig, érdemes külön is megnézni azt az egyet, m tényleg jó.

winnie, kérdésedre a válasz SPOILERESEN:

Vanessa Ferlito már nem tér(het) vissza, Claire Forlanit nagyon szeretném (ő is egy ok, amiért érdemes meglesni a Season III-t…), de szerintem nem látjuk már, a többi név pedig őszintén szólva nem tudom melyik karaktert takarja… :D

5×01-nél természetesen ott leszek, kell heti egy nyomozós cucc.

JBG - 2008. 05. 25. 12:23

Csatlakoznék, ugyanis az első két évad számomra is elég kiábrándító volt, legalábbis a másik két CSI-hoz képest, csak “kötelességtudatból” néztem, mert CSI-sucker vagyok, de a 3. évadtól meglepően nagyot fejlődött a sorozat, és abszolút szerethető, pörgős, izgalmas lett, jó karakterrajzokkal úgyhogy aki az elején kaszálta, annak én is azt tanácsolom, hogy vagy szenvedje el magát a harmadik évadik, vagy egyszerűen folytassa a harmadikkal, szerintem nem fog csalódni.
Habár én realistának semmiképp nem mondanám. (na jó, a harmadiktól ráfoghatjuk, de az első kettő inkább mese habbal, mint realista)

JBG - 2008. 05. 25. 12:31

Winnie:

Sonya Walger valami orvosszakértő vagy kórboncnokféle volt, asszem az első két évadban bukkant fel random, de mivel Claire Forlani is ugyanilyen munkakörrel bírt a harmadikban, ezért sanszos, hogy Sonya már nem lesz.

SPOILER:

Vanessa Ferlitot kirúgta Mac, aztán még visszatért egy rész erejéig, de csak a boncasztalon.

winnie - 2008. 05. 25. 12:31

“Habár én realistának semmiképp nem mondanám”

persze, én is úgy érzem, hogy a másik kettőhöz képest inkább jár a földön.

Dylan - 2008. 05. 25. 12:33

Hmm, jó olvasni a kommenteket, már azt hittem csak én vagyok így a CSI New York-al. Valahogy az első évad nekem sem jött át, bár utólag belekezdtem a darálásba, de valahogy mindíg elakadtam… A többiekkel ellentétben én viszont már a 2. évadot is remeknek tartom, én ott kezdtem el, azóta minden részt láttam, magyarul. Szóval nagy kedvenc már lassan 2 éve :D

Shawn - 2008. 05. 25. 12:35

Majd elfelejtettem… a 4. évadban végre megváltoztatták a focimet ami sokkal de sokkla jobbra sikeredett: http://www.youtube.com/watch?v=WxUEFEZ8XLY

ebbol az evadbol a kedvence részem a “batman”-es autos es a halloweenos.

Gábor - 2008. 05. 25. 12:40

az összes helyszínelős sorozat közül nekem mindigis a NY volt a kedvencem
1. CSI: NY
2. CSI
3. NCIS
4. kutyaszar…
5. CSI: Miami

Amon87 - 2008. 05. 25. 12:49

én pont tegnap este néztem csi:ny-ot, szerintem már 4.évad volt nem tudom, mert ugy nem követem folyamatosan, de AXN-en ment magyarul, és megint olyan ötletek voltak benne (ez az ovodás felnőttek elszállnak, kiscsaj buszra esikes rész volt)… hihetetlen..többi CSI-t nem csipem, és anyu se..nekem ő a mérce…eddig mindig bejött (teccett neki Heroes, DH, House… :)

JBG - 2008. 05. 25. 12:50

“másik kettőhöz képest inkább jár a földön.”

Ebben sem feltétlenül értünk egyet, mindegyiknek megvan a maga nagyon elrugaszkodó húzása.
Bár szerintem még mindig a vegasi CSI a legkevésbé hihetetlen, ott ugyan Grissom mindent vivő szigorú és objektív intellektusa, tudományközpontúsága áll a középpontban, de szerintem ez még elfogadható, és az ügyeket is elég realistán oldják meg.

A Miamiban ugye Horatio, viszi a prímet, de emellett számomra az a legkevésbé valóságszerű. Ott már tényleg olyan következtetéseket vonnak le, hogy csak röhögni lehet rajta. Ja, meg ott 2 részenként új kütyük vannak.

A NY-ban meg mondom az első két évad mese volt ( egyszer pl egy ügyet úgy oldottak meg, hogy rájöttek, hogy a helyszínen patkányok voltak, és megkeresték 3 épülettel odébb a patkányok aktuális lakhelyét, és megtalálták azt az egy patkányt, ami lenyelte a bizonyítékot. Végül is NY-ban megtalálni egy konkrét patkányt…) na mindegy, a 3. évadra visszavettek kicsit a meséből, így Macék nálam most a Vegas és a Miami közt vannak hihetőség szempobntjából

winnie - 2008. 05. 25. 12:51

“Végül is NY-ban megtalálni egy konkrét patkányt…”

ezt láttam:)

Lord "Dwimorberg" Picard - 2008. 05. 25. 12:54

Heh, jó a lista Gábor :) A Miami toleráláom én is a legkevésbé, nagyon nem jön be egy karakter sem, még Horatio is idegesít :) No meg Alexx meg Calleigh, valahogy a legérdektelenebb sorozatok egyike nálam, pedig a CSI-t és a CSI:NY-ot nagyon szeretem. De most mi ez a módi a CSI-knél? Most minden szezon azzal végződik, hogy lepuffantanak valakit? A 8. évadot nem követtem a CSI-nél, de végül letöltöttem a finálét, jó volt, de biztos jobb lett volna, ha ismerem az ügy előzményeit is. A karakterek és a helyszín miatt a kedvenc CSI sorozatom a Vegas-i, de a NY is nagyon bejött, már az elején.

JBG - 2008. 05. 25. 12:58

Igaz, hogy a CSI:NY egyik számomra szimpatikus húzása, hogy tele van utalásokkal a valós életből, emiatt lehet realistábbnak tekinteni pl: John McEnroe, Suicide Girls, My SWeet 16, egyszer mondták benne, hogy Heath Ledger ott lakik(lakott) vhol NY-ban, mintha Cirque de Soleil is lett volna, meg egy csomó létező ember és dolog neve.

A másik kettőben meg olyan karaktereket és eseményeket találnak ki, amelyekből le lehet szűrni, hogy kire vagy mire utalnak vele, de fiktívek alapvetően.

Shawn - 2008. 05. 25. 13:05

JBG: emlékszem a 3. évadban utaltak Britney Spearsre (abban az idoben lekopaszitotta magat), de már nem emlékszem hogy miolytan jott o oda.

Tomi - 2008. 05. 25. 13:16

A 3 CSI közül én is a Las Vegas-it és a Miami-t szeretem. A NY-ból pár részt láttam csak, de egyáltalán nem fogott meg se a sztori, se a karakterek, se a hangulat. Szóval nálam a CSI és a CSI:Miami a nézős, de tesómnak meg pont csak a CSI:NY.

Lord "Dwimorberg" Picard - 2008. 05. 25. 21:30

JBG! A Cirque de Soleil a CSI 7. évadának nyitányában volt, s ugye a Tarantino-féle 5. évad fináléban meg Tony Curtis volt s még egy ismert amerikai manus, na ők saját magukat alakították :)

JBG - 2008. 05. 25. 23:43

Lord “Dwimorberg” Picard :
Nem állítottam (legalábbis nem annak szántam)hogy a CSI-ben meg a CSI:Miamiban soha nincs valós személy vagy esemény, de ott nagyon ritka. Az NY-ban relatíve gyakori. A Cirque de Soleilben igazad van, azt összekevertem.

McEwan - 2008. 05. 26. 09:06

sztem ez volt a legnagyobb cliffhanger az idei sorozatok között. nem tudom miért kéne valakinek meghalni ahhoz hogy jó legyen egy cliffhanger és miért baj az hogy egy duplaepizódot vágtak ketté az évad végén…
“Mégis min izguljunk, hogy meghal-e Gary Sinise?” miért, mikor Houset lelőtték min izgultál? mindegy. nem kötekedni akarok. sztem egy jó évadnak egy jó zárása volt ez.

davidhome - 2008. 05. 26. 09:18

Vanessa Ferlito-t nem rugta ki Mac,hanem kilépett,h magánakciókat kezdjen, csak elég halálian sikerült.

winnie - 2008. 05. 26. 09:59

“sztem ez volt a legnagyobb cliffhanger az idei sorozatok között.”

tiszta sor, ezzel nincs is gond.

szerintem meg nem – de én írtam is, hogy még a legkisebb sem lehetne, hiszen ez nem cliffhanger. ilyen alapon 1, 2, 4 vagy 6 perccel a vége előtt is megszakíthatták volna és az is cliffhanger. leadnak 10 percet és cliffhanger:) (summa summarum, az efféle egyszerűen fantáziátlan megoldás. tavaly a 40akárhány fináléból 3 sorozat csinálta ezt, idén méf nem vagyok 40-nél, de egyedül a csi:ny)

” nem tudom miért kéne valakinek meghalni ahhoz hogy jó legyen egy cliffhanger”

?? miért kéne? a halál a legeslegfantáziátlanabb cliffhanger. annál egy dolog fantáziátlanabb, a kamuhalál. szerencsére az idei durva cliffhangerök egyike sem karakterhalál volt.

“és miért baj az hogy egy duplaepizódot vágtak ketté az évad végén…”

mert ez a legócskább megoldás a nyári figyelem fenntartásához, hiszen ha valamiért, akkor mindenki visszatér, hogy a részt befejezze. ellenben így utólag mindenki tudja, hogy nem volt érdemes megnézni ezt a részt, mert nincs semmi durranás benne – egyszerű ütős, de évadközi rész volt. Semmi finálé nem volt benne, semmi sokk, semmi nyárra beszélgetést adó téma.

a rész jó volt, csak finálénak funkciótlan.

“Mégis min izguljunk, hogy meghal-e Gary Sinise?”
“miért, mikor Houset lelőtték min izgultál?”

ezt nem értem:)

írtam, hogy izgultam, amikor house-t lelőtték? vagy itt lelőtték gary sinise-t? vagy volt a house-ban olyan cliffhanger, hogy lelőtték house-t? (ha csak a mostaniban nem.)

épp ezért írtam, hogy 0/10 a cliff. mert az egy dolog, hogy az egyik csavarnál szakították meg a részt, de épp egy olyan csavarnál, amikor mac hirtelen nagy szószba került. viszont, mint nyár előtti rész, ez semmi izgalmat nem okoz, lévén neki úgysem eshet baja. (a másik 2 csi épp ezért volt erős, hiszen az egyikben megöltek valakit, a másikban meg baja esett valakinek, de mindkettő továbblépett és nem ezt használta cliffnek, hanem egy-egy nagy leleplezést.)

“sztem egy jó évadnak egy jó zárása volt ez.”

én sem kötekszem és ezt el is fogadom.

mindössze azt írtam, hogy sajnos ebben a részben nem volt cliffhanger, senki nem fogja kaparni a falat, hogy “jajj, most mi lesz mac-kel?:)

(ha nagyobb vagy normális cliffet keresel, olyat, aminek funkciója is van, ott a többi finálés írás, épp emiatt elemeztem őket. 25-30 finálét elnézve van összehasonlítási alap és bár akad pár kamucliff, de a kamucliff is cliff. és szerencsére a legtöbb sorozat nem élt ilyen béna megoldással – amely széria duplarészt csinált, azok le is adták a két epizódot, nem tolták el az egyiket őszre.)

winnie - 2008. 05. 26. 10:14

persze a lényeg, hogy nem egy cliff tesz egy sztorit jóvá vagy rosszá. és itt az eset engem abszolút lekötött, az remek volt. (bár azt nem értem, hogy a többiek miért csak azután mentek be a rabló házába, hogy elindultak mac-kék)

JBG - 2008. 05. 26. 14:13

davidhome:
Én úgy emlékszem (ez persze nem garancia semmire), hogy Mac rúgta ki Vanessa Ferlitot, mert bizonyítékot hamisított. De lehet, hogy csak felfüggesztette, és ezután a csaj lépett ki, a lényeg, hogy azért került ki a CSI körből, mert Macnél elvágta magát. Ezek a fránya CSI főnökök nem nagyon díjazzák a bizonyítékhamisítást. :)
Aztán viszont tényleg halálosat alakított a csaj.

Batlee - 2008. 05. 26. 21:22

Igazából nem hamisította meg csak akarta… :)

JBG - 2008. 05. 26. 21:47

Mac épp rajtakapta ahogy megmahinál valamo dns-t vagy hajszálat, hogy elkapjon egy erőszaktevőt ugye? Valam ilyesmi rémlik

Wywy - 2008. 07. 03. 19:07

Nem hamisított meg semmit csak visszaélt a bizónyítékkal,felhasználta.

Wywy - 2008. 07. 03. 20:21

Nézegettem vidiket a youtub-én és az egyik “kisfilmben”vagy kirúgták vagy felmondott Danny is….nem tom így meddig fog menni a sorozat…talán meg a végén Stellát is kirúgják………..pedig Danny és Stella a kedvencem!!!!!Na meg az új csaj!

Amy - 2008. 07. 07. 10:22

Wywy: Dannyt nem rúgták ki. Kb. úgy volt vele mindig, hogy egy kis zűrbe keveredett, de a rész végén (többnyire) minden helyre áll. Az új csaj meg hát nem igazán új de mindegy. a lényeg, hogy Danny nincs kirúgva sehonnan.

Wywy - 2008. 07. 11. 20:15

ja jó mert csak így össze voltak vágva a jelemetek és csak annyit mutattak belőle hogy Danny leadja a jelvényét és Lindsay sír.Egyébként úgy gondoltam hogy új csaj hogy eddig laboros vagy mittudonén mi volt nem pedig terepem dolgozott.

montana - 2008. 10. 07. 07:35

aki szereti a ny-i helyszinelőket és lindsay-t írjon :kata1105@freemail.hu-ra nekem!a legjobb sorozat aki nézi a legjobb

montika

kis_pepe - 2008. 10. 31. 15:34

ny-i a legjobb:D

selioneer - 2009. 01. 12. 07:22
zsiga anita - 2010. 03. 21. 10:44

szerintem is nagyon jók a sorozatok

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz