login |

A tündérmesék életre kelnek az ABC-n

2008. 12. 08. 15:35 - Írta: human

34 hozzászólás | kategória: hírek,

Egy egészen érdekesnek tűnő projekt forgatókönyvének adott zöld jelzést az ABC a napokban. Olyan képregényt keltenek nekünk tévére, amiben a tündérmesék szereplői az átlag New York-i emberek között élnek, egy Fabletown nevű helyen. Innen a képregény címe sincs messze, Fables (magyarul Fabulák címen jelent meg). Ezt dolgozza fel a Six Degrees című bukást (nézettségileg legalábbis) létrehozó páros, akik a Stu Zicherman és Raven Metzner névre hallgatnak.

De, hogy jobban érzékeltessem miért érdekes a projekt első hallásra, a képregény első részében Piroska halálában nyomoz Hófehérke és a Farkas, mert csak ők oldhatják meg az ügyet. Nem annyira tipikus tévés dolognak tűnik, és ha ez jön, akkor szerintem a Pushing Daisies leköszönése egyre biztosabb, még nincs konkrét hír ugye, mert két mese egyszerre, egy adón, az elég valószínűtlen.

34 hozzászólás Ne habozz!

Frank Luck - 2008. 12. 08. 15:48

Hmm… kifejezetten érdekes lehet, ha jól sikerül.
Amúgy már most kaszagyanúsan rendhagyónak tűnik.

Dark Wolf - 2008. 12. 08. 15:48

Azta! Ez aztán tényleg érdekes.

CyClotroniC - 2008. 12. 08. 15:50

Imádom a darkos meséket. Ha kicsit is Tim Burton szerű lesz az anyag, vagy talán mégsötétebb, mint egy Donnie Darko vagy Pan’s Labyrinth, akkor jöhet bármikor :D

Gaines - 2008. 12. 08. 15:50

Még csak az első füzetet olvastam, de már az nagyon tetszett. Várom nagyon.
(És akkor már csak a 100 Bulletset kéne megvennie mondjuk a Showtime-nak vagy az FX-nek, és tökéletesen boldog lennék.:)

Racoon - 2008. 12. 08. 15:56

Az egyik legeredetibb képregény, kiváló humorral és sztorival.
várós.
kasza tuti…
és a konzervatívok tiltakozása is.

Shrike - 2008. 12. 08. 15:57

A kedvenc képregényem. :) (A Locke & Key mellett, csak hát az még nem fut olyan régen. Érdekes, hogy elvileg abból is készül tévésorozat.)
Fables “megsorozatosításról” már volt szó korábban, talán 2005 környékén, de ez most váratlanul ért, semmi előszele nem volt tudtommal (vagy csak simán lemaradtam róla). Kár, hogy a készítőkben így első hallás nincs túl nagy bizodalmam.
Egyébként magyarul is elkezdték kiadni a képregényt, pont idén, Fabulák címmel.

Pá Dee - 2008. 12. 08. 16:01

Magyarul olvasható az első kötet ha valaki képben akar lenni.

Chrissss - 2008. 12. 08. 16:03

Egyik szemem sír másik nevet! :) Érdekes/jó projecktnek tűnik, de a PD ha leköszön akkor az nagyon fájó lesz számomra…! :D :(

Deino - 2008. 12. 08. 16:16

Ezt megnézném olyan American McGee styleban.

JoHn - 2008. 12. 08. 16:17

de azt nem lehet tudni hogy mennyire lessz élőszereplős és/vagy animált??

Laci - 2008. 12. 08. 16:21

A felállás szerint minden részben más meseszereplők nyomoznak? Vagy vannak állandó szereplők? Esetleg az állandó szereplők hétköznapiak?

Human Insect - 2008. 12. 08. 16:55

nemtom, a képregény sztoriját írtma be, ki tudja ezzel mit művelnek majd a készítők, meg a képregényt sem ismerem jobban.

rhynn - 2008. 12. 08. 17:05

Kedvenc képregényem :) Ma olvastam el 3 részt!

winnie - 2008. 12. 08. 17:05

laci: kvázi nyomozós sorozat az egész, de mesés áthallásokkal. a farkas a főszereplő, mint magánnyomozó.

volt hasonló meseszereplős sorozat mostanában angliában, de az csak modernizálás volt.

az első haláleset, amire human utal, az első arc, az első 5 rész anyaga, utána mindenféle dolog történik 5 részesével.

rhynn - 2008. 12. 08. 17:08

Laci: a fő szereplők jelen vannak, őket egészítik ki az epizódszereplők. Az első történet tényleg nyomozás, a második, az Animal Farm meg egy nagy mészárlás, amikor a két fabletown hadat üzen egymásnak. Aztán van pl. Babszem Jankó történet kifacsarva, a három kismalac egyikének a feje karóba húzva, stb. Elég brutális.

Mondjuk ahogy látom a főbb szereplők Ordas Farkas, a mesebeli Herceg és Hófehérke, a többiek közül bárki meghalhat (és meg is fog:)

geo - 2008. 12. 08. 17:21

Az egyik kedvenc képregényem, úgyhogy én is örülök, bár elég nehezen adaptálható.
Nem Piroska halálában nyomoznak, hanem Rózsa Piroséban, de így maradhat, legalább majd mindenki meglepődik. ;)

MicaHiro - 2008. 12. 08. 17:24

Huhh, ez nagyon jól hangzik!!
Igaziból azt hiszem, én bármit jónak találok, amikben ismert mesehősök vannak, “kicsit máshogy”, legyen az egy egyszerű vicc, egy jelenet, vagy a Shrek (abban is az alapkoncepció tetszik nagyon, azt hiszem, máskülönben nem szeretném ennyire:D)

rhynn - 2008. 12. 08. 17:28

Nem hittem volna, hogy más is olvassa ezt rajtam kívül :D

Laci - 2008. 12. 08. 17:51

Köszi a segítséget!
Eddig elég várósnak tűnik. De az ABC-n nem hiszem, hogy lesz nagy durvulás belőle. Ha meg kiveszik belőle a darkos hangulatot kvázi kiherélik az egészet.

robi110 - 2008. 12. 08. 18:27

Nem biztos, hogy ez PD kaszának a jele… Lehet, hogy húzósorozata lesz egyike a másikának. Mármint kriminapok már vannak akkor legyen egy ilyen mesésebb is…:D De ez csak egy optimista PD rajongó “látomása”.:)

dorcsi - 2008. 12. 08. 18:27

Kár, hogy nem kábelen lesz…

robi110 - 2008. 12. 08. 18:28

Egyébként tetszik a sztori…:)

Frank Luck - 2008. 12. 08. 19:20

bocs, off:
“A nálunk Halottnak a csók címen futó Pushing Daisies alkotója korábban azzal nyugtatta meg a sorozat híveit, hogy képregényben folytatja az idő előtt elkaszált történetet.
Addig is azonban új munka után kellett néznie, amire az NBC-nél talált rá. A munka tulajdonképpen nem is annyira új, hisz Fuller a Hősök-nek fog írni, amit korábban már gyakorolt.”

Ha csak a fele igaz, akkor is kasza a Pushing Daisies. Nyilván a forrást kritikával kell kezelni, nem a szentírásból kopiztam.

ON:
Egyetértek, kábelen simán megélhetne, kár, hogy máris halálra ítélik.

icefox - 2008. 12. 08. 19:34

Ezt az origón olvastad? Én arra a hírre nem vennék mérget.
Amíg nincs hivatalos kasza, addig reménykedek.

vudugalamb - 2008. 12. 08. 20:05

ez sem fog sokáig képernyőn lenni… szerintem. Akkor ezzel az erővel vehettek volna új évedot a PD-ből is

Donnie - 2008. 12. 08. 20:28

Fantörpikus hír, az egyik kedvenc képregényem nekem is. Kábelcsatorna profiljába talán jobban illene, de az mindenképp pozitívum, hogy így legalább több pénzzel gazdálkodhatnak majd a készítők.

Ha már a Preacher nem, akkor talán ez a képregényadaptáció megvalósul majd.

kla - 2008. 12. 08. 21:14

Érdekes az alapötlet, a képregényt nem ismerem, de bepróbálom, ha lesz belőle valami.

“Nem Piroska halálában nyomoznak, hanem Rózsa Piroséban, de így maradhat, legalább majd mindenki meglepődik. ;)”

Csodálkoztam is, hogy pont a Farkas nyomoz Piroska halálában :D

geo - 2008. 12. 08. 21:53

Jó oldalról közelíted meg, furának hangzik, és bár ebben az esetben ez pont nem így van, de különben a sorozat pont az ilyen abszurd, a mindenki által ismert mesékből megismertekkel szembenő fordulatokat hoz a szereplőkkel kapcsolatban, tehát hasonló nem lesz ritka.

Mann - 2008. 12. 09. 00:25

A Fables tonnányi Eisner (képregény oszkár)díjat zsebelt be, és nem érdemtelenül. :) Mellesleg Hófehérke se teljesen helyes fordítás, mert az író egybegyúrta a karaktereket.
Az alapkoncepció, hogy egy titokzatos “ellenség” (nem is mondom, hogyan fordították magyarra)elüldözi a mesehősöket a világjukból és nagy részük New York egy negyedében köt ki, (persze csak akik “emberszabásúak”) ahol megpróbálnak beolvadni. Egyébként minél ismertebb vagy több karakterből vannak öszegyúrva, annál halhatatlanabbak. Ez is humor forrása időnként, bár ez elég komoly, felnőtteknek szóló képregény.

rhynn - 2008. 12. 09. 09:24

Kla: volt egy általános amnesztia, mindenkinek megbocsátották a bűneit.

Mann: az Ellenség lett az Adversary.

Tegnap jutottam el a 18. rész utáni különkiadásig, ahol Boy Blue hátterét ismerjük meg. Na az nagyon megrázó volt. És abban volt Piroska is.

bb - 2008. 12. 09. 16:50

Én most a végigolvastam a képregényt, ott tartok, ahol Amerikában, és nem igazán értem, hogy hogy lesz ebből sorozat. Az első sztori nyomozós, de utána a történet 70%-át hatalmas csatajelenetek teszik ki, és az egyre kegyetlenebbé váló sztorik. Úgyhogy nagyon sokféle dolgot kell produkálniuk a sorozatban, ha az eredetihez akarnak igazodni.
És ha valami nyomozósat akarnak csinálni, akkor szerencsésebb lenne, szerintem, ha valahogy máshogy hívnák és “based on Fables by Bill Willingham”. Mindenesetre, nagyon nehéz dolguk lesz visszaadni az eredeti “jólmegírtságát”.

geo - 2008. 12. 09. 19:31

Egyáltalán nem biztos, hogy egy az egyben átveszik a képregény cselekményét, ahogy te is mondod a mostani eseményeket képtelenség lenne, ahhoz kábé GYU kéne, úgyhogy egy idő után biztos eltérnek a narratívától és saját sztorikat írnak.

winnie - 2008. 12. 10. 01:23

biztos, hogy nem fogják követni, az alap lesz a lényeg, meg talán az első sztori.

Mann - 2008. 12. 10. 18:51

rhynn: “Ellenlábas” lett a magyar kiadásban.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz