login |

Gyépé Barbie

2009. 02. 28. 19:04 - Írta: Snake Plissken

133 hozzászólás | kategória: Snake olt!,

A Dollhouse-ban Joss Whedon ismételten szemlélteti fixációját a negyvenkilós keménycsajokat illetően. Az egészet megalapozta a Buffy-val, ami egyébként 12 éven felül és/vagy Y kromoszómával egyszerűen nézhetetlen, ezután következett az aranyos, de nem jó Firefly-ba betuszkolt balettkungfuzó, vagy mit csináló River, meg a zord, “jesz ször” csokicsibe, és most eljutottunk Dushkuig.

Persze lehet magyarázni a keménységüket (szuperképességek! titkos kísérletek! átprogramozások! mert csak!), de azért nehogy már a Veronica Marsok legyenek a jövő akciósztárjai. Sigourney Weavernek elhittük, hogy beugrik egy kávéra az alienkirálynőhöz egy lángszóróval. Linda Hamiltonnak elhittük, hogy kitör az elmegyógyintézetből, lerendezve az útbaeső ápolókat. Reiko Ikének elhittük, hogy anyaszült meztelenül lekaszabol egy valag embert a hóesésben. Michelle Yeoh-nak elhittük, hogy felugrat egy motorral a vonatra. (Mert, hát, valóban felugratott egy motorral a vonatra.) Ellenben Sarah Michelle Gellar karddal a kezében? Kabaré.

Valahol vicces, hogy egy önmagát feministának jellemző faszi képtelen épkézláb női karakterekkel előhozakodni, de, bakker, Whedonról beszélünk. Pedig nem reménytelen eset: az Astonishing X-Menben bebizonyította, hogy igenis szorult belé tehetség, és képes epikus történetvezetésre, finom jellemábrázolásra, továbbá kitűnő drámai érzékkel rendelkezik. Persze, félig-meddig hozott anyaggal, kész szereplőkkel dolgozott, de akkor is. Az is elképzelhető, hogy csak véletlenül jött ki neki a lépés. Végülis a feministák egytől-egyig gyökerek.

Az első részben egy kétségbeesett apuci kéri a Babaház segítségét, mivel elrabolták a kislányát. Kiküldik hozzá Echót, azaz Eliza Dushkut, hogy csináljon neki egy másik gyereket. Na jó, valójában túsztárgyalni küldték, de valljuk be, az első variáció hihetőbb lenne.

A hölgybe faja túsztárgyalós személyiséget ültetnek, de (a sorozat talán legnagyobb marhaságaként, márpedig abból igazi svédasztal van itt) felruházzák mindenféle hátránnyal: az első rész esetében asztmával, rövidlátással, traumás emlékekkel, ergo olyan elemekkel, amelyek jelentősen megnehezítik a feladatát. Értsd: milliókat fizetsz egy szervezetnek egy túsztárgyalónak átformált személyért, és kapsz egy szánt szándékkal tönkrevágott, agyilag hikomat luvnyát. Vajon melyik jobb, amikor a lányod élete forog kockán: egy képzett túsztárgyaló, vagy egy milliókba kerülő maca, aki egy fikarcnyit sem hiteles, viszont legalább KURVÁRA BÉNA?

A második epizód a Most Dangerous Game-féle “űzött vad” vonalon halad, amelyet már kismillió sorozat elkoptatott korábban. Kreativitás? Fasznak kell az. Dushku rohangál az erdőben, miközben nyilakat lövöldöznek rá. Nem, nem Wrong Turn, bár miért pont abból ne nyúlnának? Meglepetés sehol, a cselekmény percekre előre megjósolható, közben flesbekelünk, vadászból vad lesz, nézőből alvó, satöbbi.

Ha a sorozat lényege az, hogy a főszereplőnek minden részben több karaktert kell megformálnia, akkor esetleg illene olyan színészt keresni, aki képes megbirkózni a feladattal. Dushku nem ilyen. Az még hagyján, hogy túsztárgyalóként totál hiteltelen (a kiskosztümös belépője az utóbbi idők legnagyobb röhögőgörcse, valahol a Denise Richards-féle atomtudós és a Mark Wahlberg-féle biosztanár szintjén van), mert végtére is alighanem többnyire táncoló-kefélő ribancot kell eljátszania. De amikor vagány csajra kell váltani, ott is megbukik, ugyanis képtelen meggyőzően előadni az ütősnek szánt szövegeket, elég a második részben kierőlködött “NOT HUNTING THEM”-re, vagy az “I’M GOING TO SHOOT YOU WITH THE GUN MY BUDDY GAVE ME”-re gondolni, amelyeknél nem tudja az ember, hogy a debil forgatókönyvírót, vagy a színészileg visszamaradott főszereplőt hibáztassa.

Míg a hasonló alaptörténettel rendelkező Kaméleonban Michael T. Weiss-ről elhiszi az ember, hogy zseni, és bárkinek ki tudja adni magát, Dushku egyvalakit képes többé-kevésbé elfogadhatóan alakítani: memóriatörlések utáni szellemi fogyatékost. Véletlen?

Tahmoh Penikett a Battlestar Galactica után ebben a sorozatban fejleszti tökélyre a “szorult helyzetben összeszorítom a számat” mimikáját, és játssza el a magányos FBI-ügynököt (aki nemet mond, amikor a beindult cuki szomszédcsaj lasagnával kínálja, ezen felül szépen beszámol neki a titkos munkájáról. profi, mint a kurva élet.), aki fura történéseket vizsgál, egy titokzatos szervezet után nyomoz, és a többi ügynök lenézi, kineveti. Hm, vajon melyik FOX-os misztikus sorozatban láttam ilyet? (Eh, ez a “misztikus” ritka hülye egy szó. Elnézést.) Ezt a kvázi mulderügynökösködést a második rész helyszínelős jeleneténél adja elő a legsügérebbül:

Sufni-Mulder: Nem stimmel, mi? :|
Rendőr: Kussmá.
Sufni-Mulder: De nem stimmel, mi? :|
Rendőr: (hihető történet 5. emberrablóról)
Sufni-Mulder: De nem stimmel, mi? :|
Rendőr: (hihető történet apuci által küldött emberről)
Sufni-Mulder: DE AKKOR SEM STIMMEL, MI? :|

Komolyan, vagy hatvanszor elmondja.

Továbbá jelen van a szokásos technobuzi nerd-ünk, aki igyekszik vicceseket beszólni (kevés sikerrel) és durván 5 másodperc alatt felkúrni idegileg az embert (sok sikerrel); az igazgatóasszony, aki rideg; a biztonsági főnök, aki brahiból paraszt mindenkivel, és ő vezeti a filmekből/sorozatokból már jól ismert “akkor érünk oda a történések helyszínére, amikor már minden véget ért” kommandóscsapatot. Milyen eredeti figurák, Whedon biztos vért hugyozott, mire kitalálta őket. Egyedül Harry Lennix az, aki nagyjából normálisan és szimpatikusan teszi a dolgát. Nem mintha emlékeznék a karaktere nevére.

És nem az a legrosszabb, hogy a Babaház nem baba. Nem az a legrosszabb, hogy a főszereplő nem bírja el a hátán a sorozatot, a mellékszereplők pedig nem segítenek cipelni ezt a terhet. Nem az a legrosszabb, hogy egy ostoba, ezer helyről szétlopott alapötletet borzasztó és unalmas hülyeségekkel tömtek tele. Nem az a legrosszabb, hogy a külcsín abszolút átlagos. Az a legrosszabb, hogy a sorozat tudja magáról, hogy húgy, és cukkol minket. Echo az epizód végén beül az agymosószékbe, és elfelejti a történteket. Mi ezt nem tehetjük meg.

133 hozzászólás Ne habozz!

.tnm - 2009. 02. 28. 19:08

már majdnem értetlenkedtem egy hatalmasat, de aztán megnéztem ki írta:)

Newil - 2009. 02. 28. 19:10

Nekem minden fentebb leírt “kritika” , vélemény ellenére tetszik.Lehet szeretem magam szembe hugyozni, ki tudja …

Hank - 2009. 02. 28. 19:10

Véééééééééééééégre SNAKE!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

winnie - 2009. 02. 28. 19:11

én is majd írok kritikát, míg joekertől is vártunk egyet, mint nagy whedon-rajongótól, ő a saját blogjára meg is írta a pilotról a véleményét: http://not-just-popcorn.freeblog.hu/archives/2009/02/14/Dollhouse_-_1x01_2008/

ch6 - 2009. 02. 28. 19:12

Snake olt!!! De rendesen.

Először én sem néztem,hogy ki írta,néztem is nagyokat! :D

muszu - 2009. 02. 28. 19:12

jajj de hiányzott már egy Snake cikk :P

kikuchiyo - 2009. 02. 28. 19:17

7/10

Clever troll, would read again.

Oscee - 2009. 02. 28. 19:23

Ismét jó írás, nagyon hiányzott már egy ilyen :) Jók a képek, már azok is megérnének egy misét.

Én úgy ahogy elvagyok a sorozattal, elmegy kategória. Legalább a nerd jobb, mint a Knight Riderben :)

tomee - 2009. 02. 28. 19:24

El se hiszed mennyire hiányoztál Snake.

partyphoto - 2009. 02. 28. 19:28

Korrekt írás Snake Plissken!

Sajnos nagyon jól tükrözi a sorozat minőségét, pedig ugye Whedon….

kisby - 2009. 02. 28. 19:28

Én se néztem hogy Snake írta de 2 sor után megnézni se kell, elég egyértelmű.:)
A ‘Snake Olt!’ címke ötletes.;)
A sorozat meg nem kiemelkedő de szórakoztató számomra, sokkal inkább mint 1-2 agyondícsért hetente bejegyzést kapó favorit, 6/10et kiérdemel.

Jaés első postkép gonosz:D

Jans - 2009. 02. 28. 19:30

Nem a legjobb a sorozat tényleg, de ez egy Snake-oltásnak megfelel.
Most a harmadik résszel csak arról győzött meg, hogy kivárjam Helo hogyan fog rábukkanni a babákra. A macskaszemű csaj nekem nagyon nem jön be, Dushku meg tényleg jól hozza a butát. Én egyébként nem értem a nagy rajongást, hype-ot irányában, jól néz ki meg minden a főcímen is látszik egyébként, hogy mintha csak ezzel akarnák eladni a sorozatot, de azért ez nagyon kevés ma már…

seven - 2009. 02. 28. 19:32

10/10 az írásra :D

majdnem 0 a sorozatra ^^

Fpocok - 2009. 02. 28. 19:38

Reméltem, hogy rész után lesz írás.

Első után majdnem kaszáltam, viszont a harmadik rész utolsó fél perce meggyőzőtt, hogy igenis érdemes maradni és ez lehet jó sorozat. Aki látta úgy is érti. Mik fognak itt még történni, már nagyon várom!

Fpocok - 2009. 02. 28. 19:42

Van olyan érzésem, hogy ez az írás a második rész után íródott.

Mammut - 2009. 02. 28. 19:43

rég nem jártam itt, de ezért kötelező volt újra idenézni az oldalra :)

Racoon - 2009. 02. 28. 19:43

hohó!
a 3 rész az egyszerűen a mélypont egyelőre
10/10 az írásra.
apropó
a Battlestart szerettem valaha(mielőtt elkurvultak az írók) de elemezhetnéd egyszer!

yaze - 2009. 02. 28. 19:47

Jó, hogy feltámasztottátok snake figuráját, végre egy írása, amivel 100%-ig együttérzek.

muforlife - 2009. 02. 28. 19:48

mekkora írás megint:D amúgy eddig ezekbe bele se gondoltam, de nagyon igazad van főleg abban, hogy mindig ilyen 40 kilós csaj játssza nála az elpusztíthatatlant

Desmond Wallace - 2009. 02. 28. 19:56

A 2. rész nekem tetszett.
Snake visszatérése meg ütős.

Lyana - 2009. 02. 28. 19:58

De régen volt már Snake cikk:) Hirtelen nem is értettem az írást, aztán felsejlett, hogy van nekünk kígyócskánk is:)

sixx - 2009. 02. 28. 20:00

höjj, de kellet már ez.

Zag-Zag - 2009. 02. 28. 20:01

Most képzeljétek el, hogy egy bajszos keletnémet úszónő a főszereplő. Megvolt? naugye…

Oriza Triznyák - 2009. 02. 28. 20:01

Nem láttam a Dollhouse-t, tehát arról nem is tudok véleményt mondani.
De beleolvastam Snake egy-két régebbi írásába (na azért olyan sokba nem) és megdöbbentem, hogy lehet egy ember ennyire negatív??? Hogy lehet így élni, hogy valaki mindenben a rosszat látja? Ez egyszerűen hihetetlen és ijesztő.
Ha tényleg ilyen vagy, mint ami az írásaidból látszik (és nem csak a nép dühítésére csinálod – bár szerintem az is egy beteg dolog lenne) akkor rendkívüli módon tudlak sajnálni. Hihetetlenül boldogtalan és szánalmas lehet az életed, hogy ennyi gyűlölet és düh van benned olyan dolgok iránt (filmek, sorozatok) amik arra készületek, hogy az embereket SZÓRAKOZTASSÁK, és ÖRÖMET okozzanak nekik!
Egyetlen dologra volt jó, hogy beleolvastam az írásaidba, rájöttem, hogy nekem mennyivel boldogabb az életem, mint a tied. Én még tudok örülni olyan apró, és ártalmatlan dolgoknak is, mint egy film, vagy sorozat megnézése.
Köszönöm neked, hogy rádöbbentettél arra, hogy mennyivel jobb és szebb az életem, mint a tied.

Mancs - 2009. 02. 28. 20:02

“jajj de hiányzott már egy Snake cikk :P”

nekem annyira nem…
kritikát is tudni kell írni…
aki olvasta a PB-ről szólót, tudja miről beszélek…

jani - 2009. 02. 28. 20:07

Huhh, ez most nagyon menő volt. Mehetne az indexre is írni, stílusban tökéletes.

BigBone - 2009. 02. 28. 20:07

Jó, hát ha most nagyon akarjuk az összes sorozatban/filmben etc. megtalálhatjuk a hibákat, nem kell ennyire lehordani. Ha meg nem tetszik nézd meg be tépve, vagy ne is nézd :)

deka - 2009. 02. 28. 20:07

Hajrá Snake!!

des - 2009. 02. 28. 20:09

Én csak az első részt láttam, de utána egyből pihenőre raktam a sorozatot, amíg jó pár rész le nem megy és a visszajelzésekből le nem szűröm, hogy érdemes-e nézni. Egyelőre nem úgy néz ki, de ki tudja. Meglátjuk.

dalmar - 2009. 02. 28. 20:13

Na igen van némi igazság Snake írásában,bár nekem nincs semmi bajom azzal,hogy 40 kilós csajszik akcióznak.Már amennyiben a sztori megindokolja illetve színészi játékkal elbírják hitetni az emberrel.Lehet,hogy egy 90 kilós kigyúrt tesztoszteronnal felpumpált nő hitelesebb lenne,de ki nézné meg?

clio - 2009. 02. 28. 20:19

sorozat nemjöttbe, snake meg ARC x’D
(a buffy pedig nekem 12alatt és x kromoszómával sem jött be anno.)

yaze - 2009. 02. 28. 20:23

“Mehetne az indexre is írni”

Mert az elismerés?

barom - 2009. 02. 28. 20:23

Oriza Triznyák: Ismered House dokit?

Ez a cikk feldobta a hétvégém. Bár az igazság tartalmát a szerzőre bízom; nem láttam a sorozatot még.

CainKellye - 2009. 02. 28. 20:25

Azért ez már túl megy minden határon. A “nem jó” és a “Firefly” egy mondatban, ráadásul egymás után?! Nem szidjuk a Firefly-t! >(

Majom - 2009. 02. 28. 20:26

Igen, ismerem:)) De ellentétben Snake-kel, ő csak egy filmbeli karakter, és ráadásul vicces is.

sajtosrolo - 2009. 02. 28. 20:26

Köszi az írást!:)
Néha kell ilyen is, remélem, Snake megint gyakrabban ír majd.

lourker - 2009. 02. 28. 20:27

Jók a kivágott képek;p , a sorozat nekem se jött be, mint ahogy a “”szerző”” cikkeinek stílusa sem.

Ezt a “jópofa vagyok és megmondom a frankót bazdmeg” stílus számomra nem igazán szórakoztató.(de ahogy látom a többségnek bejön, hiába nem vagyunk egyformák; ))

Oriza Triznyák - 2009. 02. 28. 20:29

Én szeretem House-t!

CainKellye - 2009. 02. 28. 20:30

Én is Oriza Triznyákkal értek egyet. Ha ez lett volna az első cikk, amit a Junkien olvastam volna, többet ide se jöttem volna. Hál’ Istennek nem sűrűn van ilyen stílusú megnyilvánulás.

SpockCooper - 2009. 02. 28. 20:31

A cikk jó volt, a Firefly is jó volt. Nekem még James Ellison ügynök jutott eszembea Terminátorból, a kérdésedre válaszolva.

CyClotroniC - 2009. 02. 28. 20:31

lourker: Azon lehetne vitatkozni, hogy kinek jön be a sorozat vagy tartalmilag az írással egyetért-e, de maga a stílus, ahogy ez ide lett rakva vérprofi szerintem. Szabadnak szabad, na de ne legyünk már álszentek. Szerzett vele pár kellemes percet nem egy olvasónak, és ez a lényeg.

Qwertre - 2009. 02. 28. 20:34

Nem troll, ha igaz amit ir. Nem hiszem, hogy ezen most barki felhuzta volna magat.

Lex - 2009. 02. 28. 20:35

1. mondat végén elgondolkoztam, hogy ezt most komolyan winnie írta volna??? (human írásait általában már felismerem az első mondat végére) aztán olvasom tovább.. 2. mondat végére érve: ezt tutira nem winnie írta… de akkor ki? nem volt ott a szöveg mögött, hogy vendégblogger… felgörgetek, és meglátom: snake:)
kis kézropogtatás és örömmel olvastam tovább a cuccot:) az írás természetesen 10/10 és ha már dollhouse, a 2. részt most indulok megnézni:)

CsMisi - 2009. 02. 28. 20:37

Egy sorozat amit nem kell nezni. Csak az elso reszt lattam, eleg volt, de a velemnnyel total egyet ertek … Remenykedtem, hogy valaki majd jon, hogy 180 fokos fordulat es jo lett a sorozat, de az az igazsag, h en egy olyan fordulatot sem latok amivel ez jo lehetne. Inkabb nezek Forbidden Science-t minde ezt :) Aki latta tudja miert …

friendsfan - 2009. 02. 28. 20:41

Én szeretem a stílusát, egy alapfeltétellel. Nem szabad komolyan venni! A helyén kell kezelni a dolgokat, nem úgy kell nekülni, hogy valami irónikus, szarkasztikus negatív kritikát akarok olvasni. Abban is meg van a szépség…

yaze - 2009. 02. 28. 20:42

Lex aki a második mondat után felgörget. :D

friendsfan - 2009. 02. 28. 20:43

2 sorból a ‘nem’ kihúzva értelemszerűen…

wellman - 2009. 02. 28. 20:46

WB Snake! :)

symor - 2009. 02. 28. 20:49

Snake Plissken, szeretlek öregem. Végre valaki kimondja a tutit a Dollhouse-sal kapcsolatban, arról ami az első epizóddal kapcsolatos fanyalgás óta csak romlott benne.

Viszont bár boxban, birkózásban nagyban számít a súly és alkat, sőt a legtöbb küzdősportban mérvadó és minden tekintetben alap, ahogy a Dollhouse “kézitusajeleneteinek” stílusában szintén. A sorozatban megjelenő feszítő és szorító fogások persze bosszantóan nevetségesek egy ilyen alkatú főszereplőnőnél, de ez csak a rosszul megválasztott koreográfia miatt van.

Ez a rossz megvalósítás azonban nem zárja ki, hogy léteznek(!) 40-50 kilós nők, a krav maga izraeli-harcművészeti ágban gyakorlók közül egyet volt szerencsém látni is, akik hozzáértésüknek köszönhetően ártalmatlanná képesek tenni duplaakkora szteroidhősőket.

des - 2009. 02. 28. 20:51

symor:
tökön rúgja? :D

PancakeSpeedy - 2009. 02. 28. 20:56

És az a baj, hogy tényleg igaz amit Snake írt. :(
Hiába szúrja néhányak szemét a cikk stílusa.

btw. Deino -éknál kintvan, hogy tervezik az évad DVD meg BD kiadását. (természetesen az adásbakerülések után)
És ha így teljesít a továbbiakban, szerintem esélyes, hogy a végét csak azon fogjuk látni… :-x

lourker - 2009. 02. 28. 20:56

CyClo így van ahogy írod ,a többségnek kellemes perceket szerzett a kritikával és ez a lényeg.

Álszenteskedésről meg szó sincs, a stílusal nem a káromkodásokra(az egyáltalán nem zavar;p) utaltam.

És igen, ahogy friendsfan megjegyezte nekilehet úgy ülni, hogy “valami irónikus, szarkasztikus negatív kritikát” fogok most olvasni, és tudom szerethető ez így, de számomra továbbra se szórakoztató az, hogy 2 oldalon keresztül “poénkodva” szídják a kiválasztott sorozatatot.(+minden cikkben még 4-5 egyébb sorozatot/színészt). /Persze ez szigorúan magán vélemény és nem sok mindenkit érdekel tehát abba is hagyom;p/

winnie - 2009. 02. 28. 21:02

“nem sok mindenkit érdekel ”

már hogyne! (nekem egyébként pirospont, hogy tisztában van whedon munkásságával, elismeri az astonishing xmen képregényt – és most már tudom, hogy ki az a reiko ike. valamint, hogy sorozatantifanatikusként is ismeri a kaméleont:)

fallen - 2009. 02. 28. 21:03

Ha szereted Snake stílusát, akkor bejön a poszt, ha nem akkor ugyanaz mint a béna filmeknél, nem kell nézni – elolvasni. Nekem ez volt az első tőle, amit olvastam, mint poszt szerintem jó, a tartalmát meg nem tudom megitélni, mivel még nem kezdtem bele a soriba (fogok majd)
Az azért érdekelne, melyik sorozat az, ami bejön neki, és nem így ír róla.

.tnm - 2009. 02. 28. 21:11

én meg a 3. rész után most eldöntöttem, hogy maradok. tetszettek a csavarok, még ha egy (a csak ehhez a részhez tartozó szálban) kitalálható is volt. nagyon tetszett, hogy egy egyszerű fejrázásban annyi minden benne volt a végén, sőt zseniálisnak titulálnám, ha jól is lett volna kivitelezve (ti. alig észrevehető lett volna, esetleg csak egy “olyan” pillantás)

pisketi - 2009. 02. 28. 21:22

“…csináljon neki még egy gyereket…”

Asszem ennyit még blogos mondaton nem is röhögtem:D

Domcsi - 2009. 02. 28. 21:43

verrrry nice :D
mintha en irtam volna

Endeavour - 2009. 02. 28. 21:48

Nem nézem a sorozatot, de mégis elolvastam a cikket. Tetszik a stílusa. Sűrűbben kéne postolnod!:)

Tibi - 2009. 02. 28. 22:19

De hiányoztak már Snake írásai :) Eddig ez volt a 3. legjobb, az első természetesen a Prision Break, a második pedig a Lost anyázása volt. Gyépé Barbi, állat.

Kíváncsi lennék Snake hogy oltja a 90210et, Gossip Girlt netán a Született Feleségeket. Mindhárom sorozat a kedvencem, érdekelne hogy lehet róluk rosszakat mondani: nekem ritkán jön össze hogy hibákat fedezzek fel bennük :)

lynx - 2009. 02. 28. 22:29

Snake Plissken visszatérésének nagyon örülök. Én tőle a 24 kritikáját szeretem.
Imádom a 24-et, és pár éve, amikor olvastam a cikket, még jobban imádtam, és valahogy jó érzés volt egy teljesen negatív véleményt is olvasni.
Hajrá, hajrá, még több kritikát.
Te vagy a Különvélemény

kens3i - 2009. 02. 28. 22:31

Nem tudom mi a fa*z bajotok van a dollhouse-al, nagyon jó sorozat, akinek nem tetszik az most kaszálja a 3.résznél és mondja h jaj most már nézem ha eddig néztem. elég ideg tépő az ha látja az ember ahogy kritizálják egyik kedvenc sorozatát

kens3i - 2009. 02. 28. 22:32

*ne mondja

bullseye - 2009. 02. 28. 22:34

Jó kis írás volt ez, részben egyet is értek vele. De a House összehasonlítás eszembe juttatott valamit. A kis bice-bóca közben azért néha megment pár életet – nem csak a frappáns rosszindulatát kell díjaznunk.

blabla - 2009. 02. 28. 22:35

Az első kép valami betegesen nagy. :D
Megint egy jó írás. Én nem tudom mit szeretnek az emberek ezen a Whedonon, a Buffy, a Firefly, mind-mind harmatgyenge volt, számomra nézhetetlen.

las - 2009. 02. 28. 22:37

végre! már nagyon hiányoztál snake :)
tök jó
kritika: 10/10
sorozat: 1.5/10
na leírta valaki mit ér ez a sorozat :D
cancel is lett a 2. rész után

lynx - 2009. 02. 28. 22:39

blabla, azért a Firefly iszonyatosan jó volt. Szerinted ha annyira sz*r lenne, akkor miért volt fenn több éven keresztül az előrendelési listák élén?

kens3i te olvass el Snake-től pár régebbi kritikát, és hátha rájössz valamire…

Maniac84 - 2009. 02. 28. 22:41

Snake is back! :D
Hiányzott már egy ilyen írás. Sajnos ezúttal még nagyrészt egyet is értek vele, viszont a 3. rész vége némi reménykedésre adhat okot.
A kritika 10/10, a sori csak 4,5/10

djzsuzska - 2009. 02. 28. 22:59

Hú, nagyon jó ez a kritika! 10/10
Sok ilyent még! :)

kla - 2009. 02. 28. 23:02

Hát ez váratlan volt, durva, hogy már két éve nem volt Snake írás. (A nem jó Firefly-nál lett nagyon gyanús a dolog, addig nem olvastam el, hogy ki írta :)) Remélem, hogy lesz majd kritika egy elismert sorozatról is, az az érdekes. :D

Bob - 2009. 02. 28. 23:17

Öcsém! Ezt a fika áradatot! Van még? Jöhet! Vazzeg! Hun az állam…

Bob - 2009. 02. 28. 23:18

De azért a Fireflyt hagyjuk békén, mer azért harapok!

geo - 2009. 02. 28. 23:20

Snake olt, ez ám a visszatérés! :D Ezt is megértük. Még nem olvastam, de király. :D

Biohazard - 2009. 02. 28. 23:25

Azt hiszem, zavart erzek az Eroben :)
Mernek en ilyeneket irni barmelyik ‘topicba’..ezek utan batran dolok hatra es nem fogalmazok sokszor ujra egy-egy heroes epizod utan elotoro erzeseket :)
Ma neztem meg a 3. reszt es sajna igaznak bizonyult egy sanda gyanum: ezt a sorozatot is a feszes ruhaba oltozott noi foszereplovel probaljak lenyomni a nezok torkan :(
Latni velek egy halvany remenyt,hogy azert talan valami atvezeto tortenet es erdekesseg is varhato a kovetkezo reszekben,csak valamiert 2-3 reszt vartak a ‘main plot’ elohozasaval. Sajnos eddig nagyon butacska a dolog,varok azert meg par reszt..de ha a kovetkezo reszben balettozni fog,vagy festomuvesz lesz,ott hagyom abba.

kaito - 2009. 02. 28. 23:27

röviden: nálam 3 rész után kasza (5/10,6/10,4/10)

geo - 2009. 02. 28. 23:31

Hát, azok az írások jobban tetszettek, ahol nem láttam az alapanyagot, de remélem kapunk még olyat is a közeljövőben.
Nem is állok le reagálni, mert nem azért van, de az első kép nagyon gonosz! :D
Azért az Astonishing X-Men ismeretéért jó pont jár.

gy3r3csk3 - 2009. 02. 28. 23:37

Én még várok 2 részt.

Fishy - 2009. 02. 28. 23:39

“vadászból vad lesz, nézőből alvó, satöbbi.”
“Végülis a feministák egytől-egyig gyökerek.”
Nem tudom, hogy iróniának, vagy minek lehet ezt a stílust nevezni, de el van ez találva rendesen, no.Elismerésem!

betmen - 2009. 03. 01. 00:01

bár a stílusal nem értek egyet, a tartalommal igen.

kd - 2009. 03. 01. 00:01

Szép visszatérés, az “agymosott szerep fekszik neki” részen jót röhögtem. :)

kd - 2009. 03. 01. 00:07

winnie: ha annyira tisztában van a munkássággal, akkor a legkirályabb bebüntető kiscsajt miért hagyta ki a listából? (igen, Illyriáról van szó)

Amúgy most mintha úgy írta volna meg a cikket, hogy látta is a tárgyát. (ellentétben az előző írásaival) :)

Lily Aldrin - 2009. 03. 01. 00:12

jót röhögtem, nekem is bejön a stílus, még több ilyet a népnek! hagy folyjon a vér! :) könnyen dumálok, így hogy nem láttam és nem akarom megnézni a Dollhouse-t, de mikor a imádott Dexteremet tépte ízekre, akkor is nagyon jól szórakoztam, emlékszem. kell néha ilyen is.
(és mint sokan mások, én is pár mondat után scrolloztam vissza, hogy eztmegkiafene írta, mert még Human se szokta ennyire vitriolba mártani a tollát )

Lui - 2009. 03. 01. 00:16

gyáááá már vártam mikor írsz végre Snake. muahahahah

10 pontos írás, már rég röhögtem ekkorákat :)

ennek ellenére bepróbálom majd a sorit

Lily Aldrin - 2009. 03. 01. 00:19

akinek meg a stílussal van baja: könyörgöm ez egy blog és nem az ÉS vezércike, és amúgy is milyen ritkán van itt ilyen vérengzés. winnie-nek is igaza van, azért ott van mögötte a tények ismerete. és indoklás is rendesen, nem csak általánosságban elintézve, hogy fos az egész.

sigma7 - 2009. 03. 01. 00:59

Linda szindróma :) hehe

Craig - 2009. 03. 01. 01:30

LOL
gratula, vegre valami elet ezen az oldalon
kezdett olyan lenni, mint egy hirportal (egy remek hirportal, azt hozzatennem)

Csabeee - 2009. 03. 01. 01:56

Snake for president:D
A cikk jó, ugyan még nem láttam a sorozatot, de lehet, hogy bepróbálom… látjátok,nem csak eltántorítani lehet az embert egy negatív kritikával…

wolfie - 2009. 03. 01. 02:08

ez egy blog sorozathírekről, kritikákról és nézettségről nem? (ez olvasható az oldal tetején)
ez kritika lenne??? nagyon gáz ez a stílus…remélem nem kezdődik innentől színvonal romlás…

Csigusz - 2009. 03. 01. 02:30

hiányoztál Snake!!!!! :D
imádom ezt az írást is, hiányoztál!
eddig csak a pilotot néztem, de igazad van!
több Snake-et 2009ben!!!!

Quashie - 2009. 03. 01. 02:58

“Az azért érdekelne, melyik sorozat az, ami bejön neki, és nem így ír róla.” Olyan nincs az efféléknek, de általában az a reflexió, hogy van, csak nem kerül bemuatásra- mert akkor a felépített image-dzsel együtt maga Snake is pillanatok alatt valamiféle mitikus ködbe vészne…maga a stíl amúgy qrva jó, csak épp azzal válik hiteltelenné, hogy évente 2-szer feltűnik, s elkedz fikázni egy nyilvánvalóan szarul sikerült sorozatot. Viszonyítási alapunk viszont nincs, mert soha nem derül ki, milyen kritériumokat támaszt a minőségi szériákkal szemben. Most hirtelen csak arra tudok gondolni, hogy fél a vélhetően felbukkanó önellentmondásoktól…mint amikor valaki a 40 kg-s kissrácokat sorra szanaszét veri, de kigyúrt állatoknak még csak a szemébe sem néz, kár…

symor - 2009. 03. 01. 03:22

Snake jól ír, keményen és keresetlenül válogatott szavakkal reprezentálja véleményét, olyannyira, hogy önmagában szórakoztató olvasni a mondanivalóját. Nagy általánosságokban persze nem kell komolyan venni az egyetértés vagy egyet nem értés oldaláról, és abban is van egy kis igazság, hogy hivatkozásaiban bár pedzi, mégsem ad konkrét viszonyítási alapot sorozatszinten.

Az én személyes szentháromságom két “kalaúzhallal” a BSG, Deadwood, The Wire + Shield és Róma. Ezekbe is bele lehet kötni, de általában a megvalósítás szintjén azt mondom magamban ilyenek a jó sorozatok.

Mik lehetnek a pozitív példadók egy olyan vitriolosan művelt blogernél, mint Snake?

winnie - 2009. 03. 01. 07:41

“Olyan nincs az efféléknek, ”

arról már volt szó korábban, hogy van egy.

blade78 - 2009. 03. 01. 08:16

Snake te király vagy! Végigröhögtem a kritikádat jó esett ez igy korán reggel xD
Mondjuk a Lurdy melett van a tűzoltóság mögött ott a rendőrség katonaság stb pihenő(uszoda,konditerem,szauna,lőtér) ilyen-olyan komplexuma.. én ott láttam bv csajt aki a olyan szépem megmutatta az érzékeny pontjaidat a testeden(nem a jó értelemben) és azt csináltál amit Ö akart. Pedig csak fele olyan súlyú volt mint én :DDD.
Mondjuk nem sokan néznének olyan sorozatot ahol 90kg,hormonkezelt arnoldállkapcsú szörös nők verik le (sicc) a szintén kigyúrt ellent.

Máté - 2009. 03. 01. 09:55

Mivel snake ennyire lehúzta úgy döntöttem csak bepróbálom…..amit snake mond ananak az ellenkezője jó. :) Bár azért nem várok megváltást a sorozattól.

tomiqa - 2009. 03. 01. 10:43

Oriza a hiphop.hu -s oriza?

acu - 2009. 03. 01. 11:48

Snake olt, végre. :respekt: :DDD

bél - 2009. 03. 01. 12:13

Végre Snake! köszi:)

Oldern - 2009. 03. 01. 12:20

Pliskin, csak egy kőkemény értelmezési problémára hívnám fel a figyelmedet – bár lehet hogy ez az én saram lesz, ebben az esetben hatalmas öngól lesz a dolog, és lehet nevetni.

Nem asztmával ruházzák fel, hanem ez tartozik hozzá ahhoz a személyiséghez, akit az adatbázisból kiválasztottak. Magyarul nem tökéletes jellemeket csinálnak, hanem létező személyiségek (ez volt ugye az egész epizód apropója is, az úgynevezett “csavar”) adatait töltik fel a “babák” tudatába.

Ez a csomag volt nekik, amivel dolgozni tudtak, nem pedig ők rakták össze nyilvánvalóan tökéletesen. Abban ugyanis nem sok lehetőség van sorozat-szempontból, de még egy három oldalra rúgó novellához is kevés lenne. Izgalmak nélkül.

Amúgy arra jöttem rá a fenti szösszenet olvasgatása közben, hogy vannak, akik olyan kritikusan néznek bizonyos dolgokat, mintha az életük múlna rajta – valahol azért nem szabadna elfelejteni ,hogy ez Amerikában úgy működik, hogy megiszol a haverokkal egy sört meló után, hazamész, bekapcsolod a tévét, és relaxációképpen megnézel valami lazább/komolyabb bugyutaságot reklámmal együtt egy órán át. Lehet, hogy ez a hozzáállás sokat segítene :)

Sk - 2009. 03. 01. 13:01

4 nappal ezelőtt a comment.com-on is megjelent egy Dollhouse kivesézés, így “roppant eredeti volt az ötlet”, hogy megírd ezt a cikket.

Kaktusz - 2009. 03. 01. 13:04

én spec nagyon bírom az ilyen kritikákat XD (oké,talán az [origo]-n túlzásba viszik a negatív hozzáállást…) még nem próbáltam be ezt a sorit időhiány miatt, de ezek után mégjobban érdekel, hogy télleg ennyire elk.ták-e a remek alapötletet. ha meg végül bejön, hát ez van, lehet h én is csak egy fejéből bambán kinéző átlagember vagyok:P

amúgy én pl a 24-et nézem így, hogy látom a hibáit, néha hangosan felröhögök, de egyszerűen ezzel együtt nem tudom otthagyni. és vessetek meg, de így is élvezem, sőt néha még izgulok is:))

Cirmoscica - 2009. 03. 01. 13:40

Én nem nézem a Dollhouse-t, és nem is szándékoztam nézni, de eddig az volt a benyomásom, hogy ez a blog szereti ezt a sorit. Bár lehet, hogy csak az maradt meg bennem, hogy mennyire vártátok. Aztán kíváncsiságból elolvastam ezt a cikket, és utána néztem meg én is, hogy ki írta, és hirtelen megértettem a hangnemet. Az egész nézőpont kérdése, de egy ilyen fel tudja nyitni az ember szemét. Pl. én a House-szal voltam úgy az első 3-4 évadban, hogy ez maga a tökély, aztán már persze felfedeztem a hibáit, azt is lehet úgy nézni, hogy “Hú, ez a színész de bambán néz”, meg “De béna.” meg lehet úgy is, hogy “Hú, de profi.” Szerintem ez ízlés kérdése is valamennyire, meg azé, hogy ott van-e még a szemeid előtt a rózsaszín köd, amin keresztül tökéletesnek látod a sorozatot.
Úgy vettem észre, hogy Snake-nél nincs olyan, hogy rózsaszín köd, egyből feketén látja a dolgokat. :)

winnie - 2009. 03. 01. 14:10

“4 nappal ezelőtt a comment.com-on is megjelent egy Dollhouse kivesézés, így “roppant eredeti volt az ötlet”, hogy megírd ezt a cikket.”

csak jelzem, hogy aki írta már azelőtt megírta, s még ezt a blogot sem olvassa, nem hogy a commentcom-ot:) de ez a szép ebben a két blogban, hogy ír a friss sorozatokról.

s, hogy idézzem a commentcom-os dollhouse-írás szerzőjét fentebbről:

sixx – 2009. 02. 28. 20:00
höjj, de kellet már ez.

Donnie - 2009. 03. 01. 14:24

Mennyivel kevesebb ezúttal a Snake-t kritizáló emberek száma, talán azért, mert maga a sorozat is nagy többségében negatív reakciókat váltott ki…

acu - 2009. 03. 01. 14:42

a legjobb az olyan lámácskák tetszenek, akik egynémelyik kritikánál, ami még nem is Snake kategória, hevesen védik minden irányban kedvencüket, de ha egy nekik tetsző oltást olvasnak másik témáról, akkor már mindjárt jön a “jól megaszondtad Snake”. :D

Rossy - 2009. 03. 01. 15:03

Kifejezetten Snake miatt olvastam el a bejegyzést, a sorit (eddigi pár részt)ugyanis nem láttam. Valószínűleg nem is fogom. Sem időm, sem kedvem hozzá.
De azt nem hinném, hogy valaki Snaket olvasván rögtön letörli a részeket, sőt, a meghajtót/adathordozót/miegymást is formatálja, hogy írmagja se maradjon. :D Inkább fordítva. Sok emberke kíváncsiságból bele fog lesni. :)

Anton - 2009. 03. 01. 15:15

Soha ne élvezz nagyobbat, mint hogy egy mondatban leszólod a Buffyt meg a Fireflyt, holott valójában a Dollhouse-ról írsz. Szánom az ilyen szerencsétleneket. A Sorozatjunkie nem rossz, de ez a Snake olt rovat hígfos, méltatlan az oldalhoz.

A Dollhouse egyébként szerintem sem túl erős Whedonhoz képest, de a második rész már nem volt olyan rossz.

yaze - 2009. 03. 01. 15:50

winnie ismét szépen csendben adagolod a már ismert infókat a kitalált Snake figuráról, aki “nem olvassa az internetet, egy sorozat tetszik neki, de nem árulja el mi az”. :)

samedi - 2009. 03. 01. 16:43

hát ez nagyon király írás volt :D
bár firefly nekem spec nagyon tetszett

M76 - 2009. 03. 01. 16:57

Az írás 10/10-es sírvanevetős, kár hogy abszolut nem értek vele egyet. Talán 1-2 pont van amire azt mondom van benne valami. A többire meg azt, hogy engem ezek az elemek nem zavartak, (lehet én is agymosott usák lettem? Jajjne)

És különben is a lazannyás csajjal megadták az év moment of beauty-jét.

Azért azt hozzáteszem, hogy az 1×03 nálam is kiverte már a biztosítékot, leginkább FF módban néztem végig.

blabla - 2009. 03. 01. 17:14

És Snake ismeri a Battlestar Galacticát. Vagy csak küéön utánanézett Tahmoh Penikettnek? Kíváncsi lennék a véleményére a BSG-vel kapcsolatban. :)

isolde - 2009. 03. 01. 17:44

a Firefly-t viszont tényleg nem kéne.

winnie - 2009. 03. 01. 18:11

“Kíváncsi lennék a véleményére a BSG-vel kapcsolatban. :)”

uhh, én is, hidd el.

Dark Wolf - 2009. 03. 01. 18:55

Hát ez nem hiányzott. Eleinte, régen talán üdítően hatott ez a szintű osztás, de mostmár (ilyen nagy kihagyás után is) csak jó nagy ásításokat tudott belőlem előhozni.

Bruzsy - 2009. 03. 01. 20:46

Látjátok, kedves újak, ha már nem nagyon nézelődtök szét a blog történelmében, legalább néha a random gombra nyomjatok, és akkor megkímélitek magatokat az égéstől, hogy vérkomolyan veszitek Snake mester írásait. Ami még így látatlanban is a szokásos minőséget hozta, remek.
Amúgy: anno mintha már fény derült volna Snake egyetlen nézett sorozatára, mintha winnie elkottyantotta volna… Vagy rosszul rémlik? :)

M76 - 2009. 03. 01. 21:27

Kb olyan régen nem láttam beírását hogy nem is emlékeztem rá, hogy ezen a blogon garázdálkodik :)

North15 - 2009. 03. 01. 22:56

Nekem a Dollhouse-zal csak egyetlen bajom van. Túl hosszú. Szerintem lazán bele lehetne szorítani 42 percbe minden különösebb veszteség nélkül. Minden részben vannak olyan percek, amikor kifejezetten unom magam. Amúgy tetszik a sori, és várom a negyedik epizódot is.

Red Fox - 2009. 03. 02. 00:11

Snake mester írásait olvasni nagy öröm :)
Ebből a sorozatból még csak egy részt láttam, de most még csak semleges érzéseim vannak. De gyanítom, hogy nem fogok nagyon rászokni mint ahogy a Fringe -re sem szoktam rá.

Startmenu - 2009. 03. 02. 10:26

Snake is back. Jo kis iras. Most mar tenyleg belenezek ebbe a sorozatba ;)

geo - 2009. 03. 02. 12:44

Nyehehe, azért a Whedon-hívők is meginganak: http://hijinksensue.com/2009/03/02/a-crisis-of-faith/

SeSam - 2009. 03. 02. 14:50

De ha nem kell komolyan venni, akkor minek ez az egész “rovat”? Ez max az indexen nevelkedett májereknek tetszik.

Oziris - 2009. 03. 02. 21:56

Dollhouse kritika jogos!
Na ,de a Buffy és a Firefly szent és sérthetetlen!!!:)

evenorbi - 2009. 03. 02. 22:35

Valaki írta, hogy többeknek tetszik most snake írása, mert a Dollhouse nem lett olyan jó, és, hogy mennyi negatívumot lehet róla hallani.

Itt egy adag negatívum a Firefly kezdetéről:
http://whedonesque.com/comments/19279#292109

Snake-et meg ne vegyétek komolyan, inkább mindenki adjon neki egy virtuális ölelést, hátha attól jobban lesz. :)

Fishi - 2009. 03. 03. 01:32

Videóra kellett volna venni, ahogy hatalmas vigyor közepette önkéntelenül is összedörzsöltem a tenyerem, amikor megláttam, hogy Snake újra lecsapott. :D
Köszi szépen, ez nekem is nagyon jólesett. :)

Falatka - 2009. 03. 03. 20:01

Az gáz, ha minden egyes szavával egyet tudok érteni? Sőt, dettó ugyanezek futottak át az agyamon 1×02 után. Hihetetlen egy agyonhype-olt moslék lett.
A baltaarcú, 12 egytucat főszereplőcsaj mondjuk sehonnan sem ismerős, de ezek szerint nem véletlen.

vanye - 2009. 03. 06. 03:24

Kígyónak javasolnék egy Barátok Közt-maratont, csak hogy tudja, mi a különbség a szar és a nézhető sorozat között. Mondom ezt annak ellenére, hogy a várakozásokkal ellentétben a Dollhouse (sajnos) nem okoz maradandó élményt. Viszont nem ártana reálisan értékelni. Az ide kommentelők nagy része pedig ahelyett, hogy pro és kontra elmondaná a véleményét a sorozattal kapcsolatban, másnak sem örül, mint hogy az “osztógép” újra lecsapott. Grat. Így tovább.

Sz. - 2009. 04. 04. 23:39

Aki a 1×07 megnézése után is azt mondja h a Dollhouse sz*r, annak csak gratulálni tudok!

geo - 2009. 06. 08. 23:55

Ugye nem kell megint két évet várni egy újabb oltásra? :) És most nem a kötelező védőoltásra gondolok, hanem a rosszindulatúra, mint ez itten ni.

bundi123 - 2010. 07. 15. 12:38

HÚH
asszem rájöttem ki snake.
ha…az…elméletem igaz
askkor a junkie megcsinálta az évtized átverését.
Lehet hogy snake nem nem szeretné ha megmondanám ki is ő de eseetleg a sorozatjunkie-nak tippem elküldeném

bundi123 - 2010. 07. 15. 13:03

gyerekek ez az egész nem is az aminek gondoljátok

BlaiSeCT - 2010. 07. 15. 15:02

bundi123:
Megoszthatnád itt is az elméletedet.

(OFF)

bundi123 - 2010. 07. 16. 20:08

szarintem snake maga winnie és human.
Miért ír valaki a sorozatjunkie-ra csak azért hogy fikázzon.Akkor nyisson egy blogot és én rengeteg utalást véltem felfedezni winniék kommentjében.És mekkora lenne már.

winnie - 2010. 07. 16. 21:43

á, én nem tudnék így írni. human sem. egyszerűen csak egy ismerős. aki nem szereti a sorozatokat. ezért nem csinál blogot, nem lenne miről írnia. csak amit mi adunk nekil

Lengabor - 2011. 06. 08. 21:57

“Ugye nem kell megint két évet várni egy újabb oltásra? :)”
Hát úgy tűnik kellett :D

vaporizer user - 2012. 02. 09. 14:29

Írhatna valamit megint egy újabb overhype-olt sorozatról. Ezen a poszton meg jókat röhögtem :D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz