login |

Family Guy 7. évad finálé – írta JoHn

2009. 05. 25. 02:46 - Írta: vendegblogger

32 hozzászólás | kategória: 2008/09 finálék, kritika,

Rendhagyó résszel fejezte be idei működését Seth MacFarlane és csapata. A Family Guy 7. évadjának befejező részében egy jamaicai jós meséli el Peteréknek városuk megalakulásának történetét – és még a How I Met Your Mother karakterei is felbukkannak.

family-guy-01

Az alapszitu szerint Cleveland jamaicai látnok unokatestvére mindenkinek elmeséli, hogy ki mi volt előző élete során. Peter például – csodák csodájára – a város alapítója volt korábban. Innentől kezdve minden tipikusan Family Guy-os mederben folyik – ergó az ember fetreng a nevetéstől. Az idézet és a tovább után folytatom.

-What could you possibly have offer to my daughter?
-Well, I’m one of the few guys in this town who isn’t dying a slow, painful diarrhoea death.
-All right, come on in.

Peter a rész folyamán mint Griffin Peterson, a város alapítója szerepel, Lois a gyönyörű Lady Redbush, akit Peter Luther Márton-napján eljegyez, s akire ezek után III. Stewart az eszméletlen kis nemiszervű rettegett király szemet vet miközben az udvari bolondjával (Brian) az utcákat rója. Addigra már a How I Met Your Mother-stáb nagy részét letörölték a király TiVo-járól (igen, Neil Patrick Harris, Jason Segel és Josh Radnor szinkronizálták sajátmaguk rajzolt verzióját), mert hogy nem viccesek (és, khmm, tényleg nem).

family-guy-02

Stewart király száműzi Petert, aki megalapítja Quahog városát, illetve elveszi feleségül Meget. A rész során Brian felvilágosítja – mert ha ő nem, akkor az újság – Lois-t, hogy Peter még él. Peter elválik (hát, de még milyen bonyolultan) és 6 hónapig boldogan élnek, míg Stewie meg nem érkezik, hogy visszaszerezze a feleségét s ura lehessen a városnak. Miután a párbaj ki-mit-tud során Peter legyőzi a királyt Lois és Peter boldogan élnek míg Lois a szülése során majd meg nem hal.

family-guy-03

A viccek, bár az alapsztori nem valami vonzó (és rohadt idegesítő hogy Simpsonékkal együtt egyre többször csak parodizálnak önálló részek helyett), ülnek és bár megkoronázni nem koronázzák meg a FG történetének második legjobb évadját (az 5. az etalon, ugyebér) marha jól lehet szórakozni rajta többszöri nézés után is.

A HIMYM mellett kap egy nagy maflást rögtön az elején Alan Rickman, majd bejelentkezik Harry McAfee (akinek a mosolya priceless) és rögtön utána (és még utána a rész során kétszer, amolyan running gagként) belerúgnak a FOX-ba is.

Is my wedding interrupting your, your promotion?? We are right in the middle of our show. Right now. You have a time slot. Go there!!

A finálé az FG-átlagnál azért jobb lett, olyan erős 7/10. Az évad összességében sokkal kevésbé ingadozott, mint a FOX nagy öregje, így simán az év legjobb animációs sorozata lett. Még 7 évad után is frissek és ötletesek a srácok és remélem nem fognak sűrűsödni a különböző paródiák és feldolgozások. Az évad simán 9/10 és mindenkinek, aki nem ismeri, ajánlom a „420” című epizódot (7×12), ami nálam az év csúcspontja volt.

We’ll have equal rights for all. Except blacks, asians, hispanics, jews, gasy, women, muslims. Um…everybody who’s not a white man, and I mean „white” white, so no italians, no polish. Just people from Ireland, England and Scotland. But only certain parts of Scotland and Ireland. just full blooded whites. No y’know what? Not even whites. Nobody gets any rights. Ahhhh… America.

32 hozzászólás Ne habozz!

Assassinate - 2009. 05. 25. 07:13

Teljesen igazad van az évaddal kapcsolatban. És most értem be a family guyt, ledaráltam a 7 évadot. Nekem a legjobban a Surfin Bird-ös rész (2 : I Dream of Jesus)teteszett, de a 420 is joh volt. Az utolsó előtti rész annyiban nem tetszett, h abba nem raktak annyi poént, inkább lazábbra vették a részt.

Ezek az idézetek, ember, ezeken szakad az ember sokat, kösz, h kiírtad:D

hades - 2009. 05. 25. 08:27

Ez az évad szerintem is kimondottan jól sikerült.
Persze volt egy két lapos rész, de melyik sorozatban nincsen.

Szerintem mérföldekkel verte Simpsons-t is.

Jó évad volt!

TorrenteXY - 2009. 05. 25. 09:17

Igen, legjobb animációs, bár idézetekben azért az American Dad is kezd felnőni.

A kis péniszes idézet pedig: “He has a very very small penis. I’ve seen it actually, and you don’t even wanna make fun of it. You know. … It’s just medically fascinating. It’s like that one grape in the bunch, that never got to be a grape.”

supakoki - 2009. 05. 25. 09:34

egyet értek, nagyon fasza évad volt. Surfin bird rulez!

.tnm - 2009. 05. 25. 10:01

sajnos 7 évad után nekem még mindig van egy olyan érzésem Family Guy nézése közben, mintha megcsalnám a Simpsons-t egy rondább nővel. azt elismerem, hogy Homer-ék mostmár jó iparosmunkásként egy stabil közepes szintet hoznak és csak nagy ritkán villantanak, de még mindig közelebb áll hozzám az a finomabb humor, mint amivel a F.G. operál.
A nagyon beteg poénok, amiből a legtöbb van, nem igazán igényel magas értelmi képességeket (ettől még persze viccesek, de “nem olyan mélyről” jön a röhögés). Ezek mellett az meg már kifejezetten idegesítő, hogy a részek 95%-ában van egy időhúzós poén, ami mikor már 15 mp-e nem vicces még mindig 10 mp-ig megy. (Pl. mikor Stewie kérdezgeti Brian-t a novellájáról, vagy mikor Peter elesik és fájlalja a térdét).
Eleve ez a darabosság se tetszik, gyakorlatilag jelenetek egymásutánja, amik között túl sok összefüggés nincs, csak annyival felvezetik, hogy “Like the time…”.És csak halkan említem meg, hogy nem kevés poén gyakorlatilag egy az egyben már szerepelt a Simpsons-ban. (Nem mondom, hogy onnan lopták, de legalábbis nem FG találta ki elsőnek, pl. ezek a műsorpromók a képernyőn poénnal kezdődik a 19×05 – Treehouse of Horror XVIII c. rész is)
Arról nem is beszélve, hogy a 6 főszereplőből 3 tökéletesen érdektelen (Lois, Meg, Chris) és a másik 3 közül Brian-nek is csak azok a poénja aranyosak, amikor a kutyaösztönök miatt, nem képes emberként viselkedni, bármennyire is szeretne. (De az esetek többségében semmi jelentősége annak, hogy ő egy kutya, és így felmerül a kérdés, hogy: “akkor meg minek?”)

Megjegyezném még, hogy a Simpsons-ban kezdetek óta sokat parodizálnak*, csak az első 10-15 évadban többnyire 60-80-as évek amerikai popkúlt-jára építve, amit idehaza elég kevesen vágnak olyan szinten, hogy értsék ezeket az utalásokat.

*A treehouse of horror részek pl. rendszeresen 2-3 ismert történetet csavartak ki.

A fentieket csak azért, hogy legyen itt egy negatívabb kritika is, ettől függetlenül szeretem a sorozatot, kaja mellé tökéletes: sajnos sosem fenyegetett még az, hogy megfulladnék/félrenyelnék egy poén miatt. [Ellentétben idén a Fűrész-es és a Nem vénnek való vidék-es Simpsons részeken, amikor azért le kellett tenni a kanalat. -sőt az Apple-t gúnyoló részen is jókat derültem végig.]

Összességében szerintem az American Dad sokkal jobban ki- és átgondolt sorozatot Seth-éktől, valószínűleg, ha Stewie-t átköltöztetnék Smith-ékhez (mondjuk Roger helyére, mert ott meg ő az, aki köré nem tudtak még igazán értelmes és vicces történetet írni), akkor lehet nem is nézném tovább a Family Guy-t.

Szvsz, minden idők legjobb (felnőtt)animációs sorozata a Futurama, amit előbb elkaszáltak, minthogy jelentősen leeshetett volna a színvonal (bár a legutsó film már itt is gyengébb volt.)

Dr. Zoidberg for the world! (“And the fans go wild: hhhhhhhhhh”)

minase - 2009. 05. 25. 10:45

hmm nekem is valami hasonlo a bajom a family guy-jal. tele nyomják igénytelen poénokkal, így simpsons és southpark között a padlóra esik. a füves dal volt az egyetlen emlékezetes számomra az évadban. plusz a Hills-es bevágások. de pl az a resz nagy potenciált rejtett, mégsem tudtak igazán jól kijönni belőle.

“3 tökéletesen érdektelen (Lois, Meg, Chris)”. ebben teljesen egyetértek

kd - 2009. 05. 25. 10:48

Szerintem gyenge évad volt, pár jobb résszel, mint pl a Stephen Kinges, vagy ez az utolsó.

greenwar - 2009. 05. 25. 11:45

a simpsonban homer-on kívül minednki érdektelen

family guyban stewie és brian a legjobb, és persze dobogóra felfér peter
minden héten ezzel kezdtem a hétfő délutánomat, legjobb animációs cucc:)

pdani1 - 2009. 05. 25. 12:08

az évad teljesen korrekt volt viszont volt benne egy két kimondottan rossz rész,legalábbis számomra élvezhetetlen volt.Ilyen pl az OJ-s rész amint végigszevedtem.De a Family Gay-es és a bird is the word-os rész kárpótolt mindenért…az én véleményem szerint ebben az évadban voltak a leggyengébb és a legjobb részek is(persze ez általánosítás de tényleg az az utóérzetem van h voltam kiemelkedően jó meg borzasztó szar epizódok is).Összességében meg vagyok elégedve és még mindig a kedvenc animációs sorozatom,mérföldekkel lehagyva az SPt(a simpsonsról nem nyilatkzom mert régebben szerettem nagyon de egy ideje nem követem)

hades - 2009. 05. 25. 12:47

azért nem mindennel értek egyet amit tnm mond.

kétségtelenül darabosabb a fg, több jelenettel, ami nem kapcsolódik a fő szálhoz (már ha van).
de szerintem ettől jó, mert így be tudnak nyomni egy tök oda nem illő poént és nem kell máshogy beleerőszakolni a storyba.

simpsonsnál az a baj, hogy 0 poén van benne. de a 0 hoz is inkább alulról konvergál.
igaz, ott mindig van valami keretstory, de poén az semmi. gyakrolatilag mint a barátok közt, nézem a mindennapjait egy diszfunkcionális családnak.
azt persze nem vitatom, hogy régen nagyot alkotott.

a 3 érdektelen karakter az helyes meglátás. viszont stewie roger helyére kár lenne, mert AD-nál szerintem ő az egyik húzókarakter.

.tnm - 2009. 05. 25. 13:00

simpsons valóban nem az a harsány, hangosan nevetős egy jó ideje, de még mindig van benne humor, olyasmi amin az ember befele nevet, filozófia van benne, nah!

roger-rel meg az a bajom, mint brian-nel, leszámítva a zöld trutymót és az aranykaki történetet -ami fantasztikus, kár, hogy 2. évad óta nem folytatták- semmi jelentősége nincs annak, hogy űrlény. simán lehetne egy körözött bűnöző is, a sztori 95%-a akkor is megállná a helyét. pedig hatalmas potenciál lenne, egy űrlényben (lásd megint csak Zoidberg, de akár Bender is, mint robot), ehelyett csak arra használják, hogy “űrlény, aki pont olyan, mint bármelyik hígagyú átlagember”, ez ráadásul nem is túl eredeti ötlet, sokszor megénekelték már

minase - 2009. 05. 25. 14:06

azert, hogy a Simpsonsban nulla poen van, eros tulzas. lehet, h arrol van szo, h sok hattertudas kell hozza. sokszor erzem ba*ski szerencses vagyok, hogy ez leesett, mert valamien specialis utalas van benne. ugyanakkor arra gondolok, h ilyen alapon lehet h ezer masik poen felett elsiklok. de az tuti, h nem mindig az a jo poen, ha az arcodba toljak.

Santa - 2009. 05. 25. 14:54

Don’t u know?

BIRD = WORD

bird, bird, bird the bird the word!!!!

Santa - 2009. 05. 25. 14:55

bszki elírtam :D

bird, bird, bird, the bird is the word :)

M76 - 2009. 05. 25. 15:08

Ezek az idézetek valóban reprezentatívak ennek a minőségével kapcsolatban? Én eddig egytlen mp-et se láttam ebből, de ha ez a max amit tud, akkor nem is érdekel.

ooo - 2009. 05. 25. 16:10

everything is better with a bag of weed :D

winnie - 2009. 05. 25. 16:18

m76: pedig ez még a sorozat nélkül is zseniális: Is my wedding interrupting your, your promotion?? We are right in the middle of our show. Right now. You have a time slot. Go there!!

vagy csak én szeretemm, amikor egy sorozatban kibeszélnek a tévéből (ld. boston legal)

JoHn - 2009. 05. 25. 16:35

.tnm: sok mindenben igazad van, én is előbb kezdtem a simpsonst és inkább ragaszkodom hozzá, mint a FG-hoz ,de én úgy vélem hogy az idei Simpsons nem volt valami jó. Voltak vicces részek és még mindig mély intelligens a humoruk, de pl a Lisa the drama queen és Four great women konkrétan semmilyen hatást nem váltott ki belőlem(bővebben a simpsons kritikámban – ha kikerül), míg például a S12 Treehouse of Horrorjában a “gonosz” történetek, igenis ötletesek és viccesek -mégha picit feketén is- amivel viszont nem értek egyet az az hogy az American Dad jobb. Mert szerinetm ha már hasonlítgatunk akkor eleve a 2 Groeninget kéne egymáshoz hasonlítani és a 2 macfarlent.

A futurama egyébként nálam épphogy nem veri a simpsonst, ha mondjuk kaptak volna még 2 évadot akkor simán etalon volna, így nem. A Bender’s game pedig szörnyű film volt szerintem

JoHn - 2009. 05. 25. 16:37

Bocsi a dupláért:

Egyébként az évad legjobb jelenete a Bird-songos első 7-8 perce a Jézusos résznek, de maga a rész nem olyan jó, azért maradt ki:)) Ahogy táncol az beszarás, a reggeli beszélgetős jelenettel Briannel meg hab a tortán:)))

I can dee - 2009. 05. 25. 20:42

sztem az első három évad után kezdett esni a színvonal, 601-ig láttam minden részt, és bár volt néhány igazán korrekt, mégsem hozta azt a szintet ami az első háromban megszokott volt.
pozitív csalódás lenne a hetedik?

mirelitkacsa - 2009. 05. 25. 20:44

Frankó évad volt. De azért évadzáró meg előző életek terén egyet megemlítenék: (természetesen) Quagmire volt Hasfelmetsző Jack X’DDD

magus - 2009. 05. 26. 02:02

“a simpsonban homer-on kívül minednki érdektelen”

Úristen hogy lehet ilyet leírni.

te MOST (!!!) hagyd abba a Simpsonst, ha lebírsz írni egy ilyen mondatot. Jézus, na ez most padlóra vágott, ekkora hülyeséget leírni…

magus - 2009. 05. 26. 02:03

az évadban meg ugyan voltak jó poénok, kifogytak, a finálé előtt (a simpsonssal együtt) mesélős rész, most is mesélős rész, nekem nem jönnek be ezek…

barrystrepsil - 2009. 05. 26. 11:17

Én mindig csodálkoztam, hogy Amerikán kívül is sikeres a Family Guy. A poénok kb 70%-a olyan filmekre/sorozatokra/vetélkedőkre/egyéb TV műsorokra utalnak, amelyek nem jutottak el Amerikán kívülre.
Ettől függetlenül sok minden nekem is vicces benne. Szerintem a karakterek hangjait/beszédstílusát találták el nagyon jól.
Nem tudom, ti mióta nézitek, én már vagy 4 éve rendelgetem Angliából az aktuális évadokat. A letöltést csak most kezdtem, a 7. évaddal.

Az American Dad-ben nekem az zavaró kicsit, hogy pl. Francine karaktere elég következetlenül néha iszonyú buta lesz. Amúgy nekem nem annyira vicces, mint a Family Guy.

Simpsonsnak 1-2 részét csíptem el eddig, de magyarul, és nem tetszett (persze éreztem benne a potenciált… egyszer majd talán azt is elkezdem megnézegetni).

Irigylem tőletek, hogy így meg tudjátok állapítani, hogy melyik évad mennyire poénos összességében. Én még részekről sem tudom ezt kijelenteni. Vannak nagyon nagyon jó poénok, és olyanok is, amik nálam mellémennek. (lehet, hogy azért sem tudok évadokban gondolkozni, mert a DVD megjelenések teljesen összebarmolják az eredeti felosztást – 12-13 részenként adják ki, szóval nekem a “7. évad” már megvan DVD-n, de az a tévében 6. évad első feleként ment le.)
But enough about be, give it away for the slowly rotating black man. Next on FOX.

magus - 2009. 05. 26. 19:05

szerintem az American Dadben érezhető nagyon, hogy nem érted a poénokat… egyszerűen nem jönnek át a földrajzi különbségek miatt. míg egy family guyban azért jobban

simpsonsban meg szerintem nem egy-két rész üt nagyon nagyot, hanem úgy általában a sorozat, nagyon régóta nézem, szeretem a szereplőket, a részek hangulatát, vannak amikor tényleg hangosan röhögsz. mondjuk ez elvétve, de nem azért, mert gyenge, hanem mert más…

tomy33 - 2009. 07. 04. 18:54

MÁR LEFUTOTT A 7.ÉVAD MAGYARUL??????

djhome - 2009. 07. 23. 16:51

Való igaz, hogy a Family Guy nagyon sok olyan poént tartalmaz,
amit leginkább csak az Amerikaiak érthetnek, (elsősorban nekik is készült)
de ennek ellenére sokmindent lehet érteni.Tényleg sok benne az “időhúzos” rész is, amik
néha összességében egy-egy rész egészére kihatnak. Nekem személy szerint Stewie a
kedvenc szereplőm, (ugyan ki más is lehetne?) – talán pont a jó magyar szinkron miatt is.
Valóban egyetértek, hogy Meg karaktere teljesen hasztalan a sorozatban, de így legalább van kibe bele rúgni.
Lois szerintem annyira nem, neki vannak néha épkézláb beszólásai (bár személy szerint őt sem bírom és igazából
nagyon poénokkal se árassza el a sorozatot). Aki még szintén nem kéne a sorozatba az szerintem Cleveland,
teljesen érdektelen “fekafigura” – és hát az önálló sorozata se lesz nálam a NO1….
Peter úgy jó ahogy van, bár néha neki is vannak túlerőltetett beszólásai, Briant meg leginkább akkor
kedvelem, ha be van rúgva…Bár a comedy tagadja, de szerintem, a magyar részekből ők vágják ki a részeket,
azért remélem egyszer szinkronosan kiadják dvd-n itthon is a kihagyott részekkel együtt persze.
Ami pedig Simpson-t, South Park-ot illeti, nos nem hiszem, hogy feltétlenül konkurálnia kéne a sorozatoknak egymással.Ezt így nem lehet összehasonlítani, hogy melyik jobb, (más és más) de az nagyon odab***ott,
mikor Quagmire Marge Simpsont ****…..

americandad - 2009. 09. 01. 17:28

Mindenkinek ajánlanám az American Dad Weblapot!
Letölthető: American Dad, Family Guy, Cleveland Show.

http://americandad.atw.hu/

Nézzetek be…

boby - 2009. 09. 19. 20:50

3. évad közepén tarok a darálásban, s nekem kivételesen nem sztyui a favritom, hanem brájen…
Egyébként a halál szinkront ugye csak ideiglenesen cserélték le? eddig 2 részt láttam Epres Attila hangjával, és az oltári volt… nagyon hoza a figurát benn (kicsit kaliforgiás), de az egyik részben már valak más volt a hangja, és …. hát remélem, hogy visszatér, mert nagyon ütős volt eddig.

Flanker - 2010. 02. 18. 00:09

A 8. évad hozza a megszokott jó színvonalat, a megmentett szexbabától kezdve a sokmindenig..:)

Whooyy - 2010. 03. 23. 20:58

Szerintem nem rossz sorozatt és simán ott van a 2. helyen de el kel ismerni hogy a South Park elég magasan veri

winnie - 2010. 03. 23. 21:28

“a South Park elég magasan veri”

pedig az még a legjobb 10 animációs sorozatban sincs benne.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz