login |

Tűzvonalban 3. évad finálé – írta Mefi

2009. 06. 03. 17:52 - Írta: vendegblogger

40 hozzászólás | kategória: 2008/09 finálék, kritika,

Péntek este leadták az utóbbi idők legjobb magyar sorozata harmadik évadának befejező(nek tűnő) epizódját. Nem sokkal korábban ugyanis kiderült, hogy az egyébként kellően cliffhangeres finálé egyben a sorozat fináléja is, az MTV ugyanis nem rendelte be a negyedik évadot. Spoilerekkel a tovább mögött az évadról és a fináléról!

utoljara_a_tuzvonalban_01

Ami azt illeti, ez az évad eléggé változó volt. A második évadban Lázsló Zsolt szereplését, meg az egész Demsa-szálat mondjuk nehéz volt túlszárnyalni, és talán pont azért nem sikerült, mert nagyobbat akartak robbantani. Egy bűnszervezet ami festményeket meg műtárgyakat csempész, esetleg még kábítószert is, nagyobb eséllyel fordul elő hazánkban, minthogy valaki egy hasadóanyagot kíván áthurcibálni a fél országon.

A Különleges Műveleti Csoport vicces volt, lehetett benne látni fantáziát, de valahogy ugyanaz vele a helyzet mint a hasadóanyagokkal: kevés esélyt látok rá, hogy Magyarországon létrejöhetne ilyen csoport, és ha mégis, akkor azt két ex-kommandós meg néhány őrmester-tőrzsőrmesterből állna az angyalföldi kapitányság tetején. Ezeket is valahogy inkább az USA-ban tudom elképzelni.

A készítők bevállalták, hogy az évad konkrétan három szálon futott: egyrészt az első részekben meginduló atombomba-vonal, ezt lezáróan és ebből következően a szervkereskedelmi rész valamint a második évadban megkezdett Papa történetének meg-megemlítése. A szervkereskedelmet jól közelítették meg, a Papa-szál pedig gyakorlatilag zseniális volt.

utoljara_a_tuzvonalban_02

Maga a finálé nem volt az eddigi legjobb; kicsit mintha összecsapták volna, hirtelen lezavarták az egész klinikát, Pircsi megmenekült, Bordás lett a hős, előkerült a Rózsahegyi-dokumentum és egy szerencsés fordulatnak köszönhetően a szlovákiai házisárkány is a túlvilágra került.

Mindezt sikerült húsz perc alatt elintézni, minden különösebb izgalom vagy fordulat nélkül, ami azért nem túlzottan jó, figyelembe véve hogy durván tíz rész óta húzták a végkifejletet. Arról nem is beszélve hogy Szekeres-Mészáros “Ledarállak” Lászlót is sikerült hamar, sőt talán könnyen elintézni, pedig végig annyira jól alakította a kegyetlen bérgyilkost, hogy kicsit drámaibb vagy nem is tudom, komolyabb halált vártam volna neki. Vagy azt hogy megszökik, és bármikor előkerülhet később.

Michael Jordan bekaphatja!

Aztán ami mégis felhúzta kicsit az utolsó részt, az a Papa-féle fordulat. Szerény egyszerű kiskocsmáros, helló mi? Milyen lazán lehullott már a lepel az öregről, már ha egyáltalán ő a Papa, mert ez konkrétan nem derült ki. Elgondolkodtató, hogy milyen irányban gondolták volna tovább ezt a részt, az viszont biztos, hogy a sorozat egyik legjobb írói húzása volt, még ha valójában egy klasszikus eszközhöz is nyúltak. Ráadásul sikerült olyan fordulatot belevinni, amit nem igazán vagy talán egyáltalán nem lehett sejteni. Én általában megérzem a nagy összeesküvés-elméleteket és fordulatokat, erre viszont még csak nem is gondoltam.

utoljara_a_tuzvonalban_03

Meg ugye ott van maga a cliffhanger. Tipikus példája, hogy ha folytatódna a sorozat, kiváló darab lenne (bár a klasszikus eszköz erre is 100%-ban igaz), így viszont hogy valószínűleg nem lesz folytatás, kicsit szomorú az ember, pláne, hogy az első és a második évadot hellyel-közzel sikerült ráhangolás nélkül befejezni, erre most bevágtak egy olyan csattanót, hogy az utolsó tíz percben kétszer is leszakadt az ember álla, vagy ha nyitva maradt, akkor másodszorra még mélyebbre zuhant.

utoljara_a_tuzvonalban_04

Ami még nem volt a topon, az a harcjelenetek kidolgozatlansága. Korábban is panaszkodtam rá, hogy elég gagyi egy-két lövöldözés, de itt például annyira rossz verekedések is voltak. A fináléban amikor Bordás karját megcsapják valami faszerkezettel, azon például röhögtem, látszott hogy alig ért hozzá a karjához. Valahogy az amerikai darabokban sokkal élethűbb, mintha tényleg telibe belevágnák az ember kezébe a baseball-ütőt.

A lövésekről nem is beszélve, sokszor még mintha a hang is csúszott volna. De hát ezt sajnos be kell tudni a költségvetésnek. (Megint mást kérdés, hogy szomorú dolog, mert látszik hogy meglenne itthon a tudás és a technológia egy áll-leszakítós anyag összehozásához, de a pénz sajnos nincs.)

Viszont hogy jó dolgokról is írjunk, a finálé zenéje remek volt. A háttérzenék egyébként is jók voltak, de így a végére beleadtak apait-anyait e téren.

Továbbá én személy szerint kiemelném a Jana Kovac-ot játsszó Egri Mártát; a Norbertet alakító Pindroch Csabát; Lőte Attilát mint Papát valamint az őrsre időközben kerülő eleinte besúgónak tűnő rendőrt alakító Razga Miklóst. Ő olyan hihetetlenül természetesen mozgott kamera előtt, egyszerűen ezt a normát kéne minden magyar filmszínésznek követnie, annyira jó volt látni, még ha csak kisebb szerepet is kapott. Le a kalappal. Az ezredes szintén zseniális volt, ráadásul a megjelenése is kiváló jelenetben volt bemutatva. Jana Kovac-tól egyszerűen borsódzott a hátam míg Pindroch Csaba a Valami Amerika óta nálam a kedvenc magyar színészek halmazának tagja.

Szóval ennyi volt. Három évadot élt meg, és még a kicsit gyöngécskébb harmadik után is ki merem jelenteni, büntetőjogi felelősségem teljes tudatában, hogy az egyik legjobb magyar sorozat. Szomorú, hogy véget ér, szívesen megnéztem volna még egy-két évadot, ha az első évad szintjét tudta volna tartani, de egyet még biztosan, amíg legalább lezárják rendesen a történetet.

Bízzunk benne, hogy a Tűzvonalban csak a kezdet. Hogy még rengeteg ilyen, vagy ennél akár ezerszer jobb sorozatot kapunk. Magyar kézből. Feltöltve az internetre több helyre, ingyenesen nézhetően, DVD-n megvásárolhatóan, de ami a legfontosabb: hogy leül az ember és megnézni. Hogy tényleg várja az új részt, mert tényleg érezni benne a potenciált.

Abban is bízom, hogy mártír-szerep a Tűzvonalbané a magyar sorozatok világában: mártír, mert bát három évad után lefújták, de talán azoknak, akik sorozatot készítenek jó példa lehet, hogy azért a magyar piac igényt tart a magyar termékre. Vagyis a mi esetünkben a magyar tévénéző igényt tart a magyar sorozatra.

40 hozzászólás Ne habozz!

Los Alamuszi - 2009. 06. 03. 18:06

Én pont fordítva érzem: egy gyengélkedő évad után egy meglehetősen korrekt finálé.
Ettől még a legnagyobb hülyeségnek tartom, ha a sorozatot elkaszálják, mert ahogy meg tudták csinálni az első két évadot, ami igenis felvette a versenyt bármelyik futó amcsi sikerrel, lenne esély egy jó negyedikre, ötödikre…
Azt megértem, ha a válság miatt most tartanak egy lélegzetnyi szünetet, nincs pénz, nincs pénz, szarból meg tényleg nem érdemes várat építeni, de elkaszálni azért, mert a MTV nem menedzselte a saját sorozatát.
Arról is beszélhetünk, hogy sehol nem futtatta, promózta, nem volt PR cikk, a szereplők nem folytak a sorozat kapcsán a csapból is, de eléggé lúzer módon még a saját csatornájuk saját Híradója után sem adta be ajánlóttként, még akkor sem, ha épp aznap lett volna. Beadta az akkor még előtte futó kabaréizét, az utána következő Estét, csak ezt nem sikerült sose, és egy hét alatt is alig lehetett elkapni ajánlót, max. valamikor késő este, éjféltájt….

las - 2009. 06. 03. 18:08

nagyon jó írás, szinte teljesen egyetértek.
amúgy arra mennyi esély van hogy átveszi egy másik csatorna?

a cliffhanger nagyon jó volt, nagy kár hogy vége.
remélem kapunk még sok ilyen magyar próbálkozást, hogy ne csak barátok köztünk meg jóban rosszbanunk legyen.

Turorudi - 2009. 06. 03. 18:10

Nem akarom elmondani, amit minden évadnál el lehet: Stohl és Jordán mennyire jól játszik, sőt az összes főbb szereplő minőségi alakítást nyújtott.

Amiről én is áradozni szeretnék: Jana Kovac-ot alakító színésznő, egyszerűen zseniálisan játszott!
Xantus Barabara – bár nem nagy szerepe volt – szintén.

Ami tragédia: a kosztümök, nem tudom, milyen kelléktárból kellett válogatniuk (Kisváros vagy Szomszédok 1989-1991?), de a ruhák siralmasak voltak, nagyon zavart!

Általában véve kiváló húzások és profi igényesség keveredtek a begyöpösödött bénázással, és pénzhiánnyal, de nagyon szerethető sorozat! R.I.P. Tűzvonalban, reméljük, föltámadsz!

Los Alamuszi - 2009. 06. 03. 18:10

Még a Papa szálról annyit, hogy azért voltak jelek, hogy ezzel még kavarni fognak, illetve, hogy nekem nagyon nem tetszik az, hogy Gyula karakterét egyáltalán nem ennek megfelelően építették fel az előző évadokban, ez a zseniális ötlet csak itt, a harmadik évad elején merülhetett fel az alkotókban, így nem nagy kunszt meglepetést okozni.
Máshol leírtam hasonlatnak: mintha a legfrissebb Star War részben kiderülne, hogy Palpatine és Darth Vödör kismiska a nagy sötét erő igazi forrásához, R2D2-hoz képest ;-)))
Vagy, hogy maradjunk a kaptafánál, mintha a negyedik évadban hirtelen kiderülne, hogy Herczeg főnöke, aki Rózsahegyi meg minden ügyben keverte a szálakat, Pircsi volt.
Meglepőnek meglepő, de némi logika, következetesség is elvárás…

Rossy - 2009. 06. 03. 18:32

Tipikus rajongó vagyok, látom ugyan a sorozat hibáit, de nem érdekel. Csak az érdekel, hogy elkaszálták az a műsort, aminek a hangulata, karakterei, színészei rávettek arra, hogy hetente egyszer MTV-t nézzek.
Nagyon sajnálom a sorozatot.

endel - 2009. 06. 03. 18:42

Hát R.i.P., nagyon jó volt a finálé, és lehetett volna még pár évad, akármelyik péntek este megnéztem volna.
Szereplőként/színészként Johnny-t (Bajomi Nagy György) emelném ki, mert pazarul alakított. Azért, amikor ott fekszik a kollégád a műtőasztalon, lehet, hogy nem így reagálnám le. :D
Évadra 9/10
A sorozat idézete:
“Katrina nem probléma.
New Orleans-ban is ezt mondták.” (vagy vmi hasonló ;)

Fragohol1C - 2009. 06. 03. 18:53

Los Alamuszi, Pircsi nem lehetett, mert ő az Öreg (régi rendőrfőnök vagyki) titkárnője volt :D

gaben123 - 2009. 06. 03. 18:55

Bár csak most, az utolsó évadnál kapcsolódtam be /nagyrészt a junkie-s posztoknak köszönhetően/, nekem tetszett a sorozat. Meg kell mondjam, hogy azért a vendégszereplők se volt semmik. K.M. Péter a Beugróból, Sárközi József a rém rendes Budapesten-ből, Kovács Lajos alias Argo Tibi, bejött na. Illetve így a vége felé jó pár hét idézetét is sikerült összehozniuk az íróknak.

U.I.: akinek kimaradtak az előző évadok /mint pl. nekem/ az hétköznaponként 22:45-ös kezdéssel bepótolhatja. Tegnap ment le az S01E01.

Los Alamuszi - 2009. 06. 03. 19:00

Fragohol1C:
na pont azért meglepő ;-)))

poTomek - 2009. 06. 03. 19:01

“Az ezredes szintén zseniális volt, ráadásul a megjelenése is kiváló jelenetben volt bemutatva.”

Itt kire gondolsz?

Én is sajnálom a kaszát, pedig csak most a 3. évadnál kapcsolódtam be. Nagyon megtetszett a sorozat.

Móricz, Norbert, Herceg, Kolonics, “Angelface” Lucky, Papa, Hosszú, Jana, Szekeres: nagyon jó karakterek jó színészekkel.

CharlieSierra - 2009. 06. 03. 19:07

szerintem is jó volt. bár nekem a fináléban a hipnózisos rész nem teszett, az nagyon unalmas volt.
nekem a Cserna, Bajomi Nagy, Pindroch trió a kedvencem.

Dark Wolf - 2009. 06. 03. 19:14

Huhh, rohanok, nem tudtam MÉG végigolvasni, de azt már most szóvá kell tennem, hogy a Papa-szálat zseniálisnak nevezni, hát ehhhh. Majd jövök bővebben is, de az már látszik, hogy a szokásos elfogult Mefi-kritika ez is :D

Zsolti86 - 2009. 06. 03. 19:31

A háttérzenével kapcsolatban nem értek egyet, szerintem borzasztóak voltak, mindig ugyanazok a monoton “zenék”…

Tonialmejda - 2009. 06. 03. 19:52

Én az elejétől kezdve néztem és szerettem a sorozatot. Nem bánnám ha az rtl vagy valaki átvenné és folytatná.

carlos - 2009. 06. 03. 20:28

Hianyozni fog,tenyleg varos volt hetrol hetre.
Pindroch Csabat kiemelnem,abszolut kedvenc szineszem lett.
Kereskedelmi TV-k “hajra”!

RolloJuve - 2009. 06. 03. 20:44

Persze belekezdenek a vadnyugati lövöldözésbe, mert szuperkommandósok, akik bárkit pisztollyal lelőnek mérföldekről is, ahelyett, hogy szépen bevágnának egy fény-hang gránátot. Ehh. Egyszer elmegy, de a sokadik (főleg a záró részben) már bosszantó.

Dark Wolf - 2009. 06. 03. 20:46

Ez a harmadik évad szerintem nagyon gyenge/rossz volt.
Az első évad 6/10, a második 7.5/10 volt, ez meg csak 3/10, és ebből kábé egy pont, hogy végre cliffhangeres volt az évadzáró (persze pont most, hogy kaszálják, de mindegy).

A Különleges Műveleti Csoport létrehozása nevetséges, és ahogy próbálták beletuszkolni a szereplőket, iszonyat erőltetett volt. Ezt még mespékelték Zsigmond akadékoskodásával, ami rettenetes jeleneteket szült.

A Papa-szál nagyon unalmas volt, Kálmán agyament akciózása, h kapcsolatba lépjen a Papával csak idegesített, a két öreg haragban állásán meg aludtam. A csavar a dolog végén meg: jájj. Amit Los Alamuszi írt erről, azzal nagyon egyet tudok érteni.

Az évadot ugyebár két külön történetre osztották fel, és a szervkereskedős kínlódással még az első tíz részes plutóniumos sztorit is sikerült alulmúlni, bele se merek gondolni, mi lett volna, ha csak az egyikkel akarták volna kitölteni a 20 részt. Vontatott, szemetszúró időhúzásokkal teletűzdelt volt mindkét szál, és nagyon látványosan hiányoztak az ötletek a készítőkből, pedig a kreativitás szerintem nem költségvetés kérdése. Fájt, hogy a szereplők sokszor mennyire bénán viselkedtek, csak hogy haladjon vmerre a sztori (ld. Viola és a klubos eksön). A szervkereskedők pedig tényleg nem tudtak más donorokat szerezni, mint egy magasrangú zsaru lányát, illetve egy zsaru barátnőjét, akinek az apja még Moszad-ügynök is? LOL?

Anita apja ki más lett volna, mint egy moszados, akinek micsoda véletlen, még a Rózsahegyi-dokemuntumhoz is köze van. Kínos volt az egész magánakció, amit Yoshi folytatott.

Erre az évadra nagyon háttérbe szorult Bordás is, ami kár, plusz nagyon lecsökkent a jó kis ütős párbeszédek száma.

Mefi kiemelte a zenét is, hogy mennire jó volt. WTF? Nagyon bénák a háttérzenék, ráadásul sokszor egyáltalán nem passzol a jelenet hangulatához.

A Rózsahegyi-dokumentum előrángatása tetszik, és a cliffhanger is, ebből ütős folytatás lehetNE.

Mefi - 2009. 06. 03. 21:09

poTomek: a Mosoly-őrs új vezetőjére gondoltam.

DarkWolf: nem elfogultság ez, neked más jön be és nekem is más. ;]

Zenékben én inkább a finálé háttérzenéjét emeltem ki, előtte azért volt egy-két jelenet ahol kifejezetten rossz volt, ez tény. Viszont sokszor figyeltek arra hogy bizonyos jeleneteknél azonos zenék legyenek, meg például a Demsa-vonalon kiváló aláfestések voltak.

lynx - 2009. 06. 03. 23:44

A kritika nagyon jó.
Bár én csak az első 6-7 részt láttam, amikor átpakolták más időpontba, már nem tudtam követni. Viszont jó vélemény alakult ki róla.

Azért még emléxem az m1 promóra:
Igazi akció (puff-puff-puff), igazi érzelmek (szeretlek), igazi színészek (Stohl András)

Szerencsére mindháromban csalódtam, persze magyarországhoz viszonítva

Tevekex - 2009. 06. 04. 01:15

Szerintem a 19. rész volt az évad legjobb része, tökéletes felvezetés a fináléhoz. Kár hogy az utolsó részben kapkodtak és túl gyorsan zártak le mindent.

Ha valaki úgy gondolja egy próbát megér, hátha ezzel mentjük meg a sorozatot. :)

Tevekex - 2009. 06. 04. 01:16
imx - 2009. 06. 04. 11:17

Masik posztban mar megirtam a rajongasomat ami azota sem mult el, mindesetre sajnalom, hogy vege.

bandi - 2009. 06. 04. 12:37

Nekem is hiányozni fog a folytatás. Tetszett a Papás fordulat, és az is, hogy előkerült a Dokumentum. A finálé tényleg kicsit összecsapott volt, így lehetett spórolni az akción.

Zolee - 2009. 06. 04. 15:32

Mindenki buzdítsa az ismerőseit a petíció aláírására.Emelett még az MTV-t is lehet e-mailekkel bombázni.

CharlieSierra - 2009. 06. 04. 18:34

tegnap nézem Kisvárost, Járai becsörtetett éjszaka az örsre, és ki volt az ügyeletes ? Kovalik János, zászlós :D

lapu - 2009. 06. 04. 18:40

A Buci féle bulvármajom miatt nem néztem a sorozatot,így nem fog hiányozni !

Joli2 - 2009. 06. 04. 18:43

Sajnálatos, hogy egy “Barátok közt” megél 10 évet meg az a tv2-ős badarság is ki tudja hányat már, és amikor végre van egy normális sorozat IGAZI színészekkel, akkor annak vége. És persze a pénz miatt.
Pedig a befejezésnél ügyesen nyitva hagytak néhány szálat, ami alapján bármikor folytatható lenne a film.
Reménykedjünk.

Zoey - 2009. 06. 04. 18:49

Már most hiányzik… pedig még 1 hét se telt el azóta…

Kimi22 - 2009. 06. 04. 19:07

Elég rossz kedvem lett mikor megtudtam h vége… Főleg, hogy a másik kedvenc sorozatomnak a Szökésnek is vége.. na mind1.

Számomra Pircsi alakítása, nem volt valami meggyőző. Nekem annyira nem jött át:(
De a többiek nagyon jók voltak, kiemelném Szekerest, Jana-t és és Bordást. De még Hosszú is nagyon aranyos kis figura volt:)

Endel, jól emlékszel az a New Orleans-es beszólás pontosan így volt:D Nekem is nagyon tetszett. Én odaadom neki a “sorozat mondata” címet!:D

Kimi22 - 2009. 06. 04. 19:09

Ja, amúgy nem nagyon esett szó ami a végén volt mikor Otyó kiszaladt valami lövöldözéshez…. Ha másból nem, de szerintem ebből lehet reménykedni folytatásban…

dupi - 2009. 06. 04. 19:33

@Kimi22: az volt a cliffhanger :)

Ferry - 2009. 06. 05. 00:32

Darkwolf: minek nézted ? :)
ide is beírom máshová is beírtam:
Van egy rádió, aig ditalfm http://www.digitalfm.hu -nem önreklám semmi – úgy döntöttünk amennyit csak lehet reklámozzuk a petíciót és nem hagyjuk kihalni a tűzvonalban közösségét. A vezetés egyik kedvenc sorozata volt.

Katey - 2009. 06. 05. 02:17

Mi ez a cliffhanger a végére ha nem is lesz folytatás basszus? Ráadásul ilyen lövöldözéses? Ez senkit sem idegesít csak engem, hogy nem tudom mi lett bordással meg a krisztával? élnek vagy halnak?

dupi - 2009. 06. 05. 09:49

@Katey: dehogynem, mindenkit idegesít – aki szerette/szereti. de sajnos várnunk kell – vagy legalább (optimista esetben) két évet, vagy az örökkévalóságig.

KUKUCS - 2009. 06. 05. 10:45

Jó volt, és jó lenne még magyar filmet nézni. Én nagyon szeretm a régi magyar filmeket is, és végre volt egy itthoni alkotás, amiért szívesen bekapcsoltam tv-t.
Közadakozásból nem lehet filmet forgatni? :)

móka - 2009. 06. 05. 12:13

Szerrintem szar volt az egész, igaz egy részt se láttam. Ugyanakkor biztosan jó is vot. A fináléról inkább semmit se írok!!!!

Doki - 2009. 06. 06. 00:08

Aki szerintem feldobta az évadot, Kovács Lajos mint izraeli ügynök. Hihetelenül jól hozta a figurát, minden részben vártam, hogy mikor csapnak le a zsidók.

kd - 2009. 06. 06. 02:27

Én pont azt szeretem ebben a sorozatban, hogy nem drámáznak, a főellenség nem kap spéci halált és hasonlók.

Viszont ez a papás fordulat nagyon olcsó volt, persze hogy nem láttad előre, mert semmi alapja sincs.

A spinoffban bízom én is, rengeteg jó karaktert tudnának használni (Alter, Norbert – ugye alap), de a mosolyból is sokukat át lehetne menteni.

Kimi22 - 2009. 06. 06. 16:35

Fúú ezt nem tudtam:D Lehet h hülye vok, de mér cliffhanger?:D

milán - 2010. 01. 06. 16:11

sziasztok!!!!!!!
ha valakit érdekel a Tűzvonalban 1 évadot most játszák a m2 őn.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz