login |

Dollhouse – 1×13 és a le nem adott pilot – írta Deino

2009. 07. 21. 00:14 - Írta: vendegblogger

64 hozzászólás | kategória: kritika,

Nemsokára boltokban a DVD, s ez azt jelenti, hogy már mi is megnézhettük a Dollhouse kvázi különálló 13. részét, melyet nem adott le a Fox, valamint az eredeti pilotot, melyet ugyancsak nem adott le a Fox és kezdett azzal az epizóddal, amelyikkel végülis kezdett. A tovább után majd spoilerezek, de előtte egy rövid jellemzés.

1

Az azonnal látszik, hogy az Unaired Pilot és az Epitaph One is sokkal ridegebb, keményebb, depressziósabb világban játszódik, mint a többi Dollhouse-rész. És jól áll neki, de nagyon. Ez az a Dollhouse, amit Joss Whedontól vártak a rajongók. Ez az a Dollhouse, ami után sírtak volna a kritikusok, mindenki imádta volna.

Azonban a FOX beintett, és azt mondta, hogy készítsünk új pilotot, írjuk át az első pár részt, mert ez túl komor, az meg depressziós, nem fog tetszeni a nézőknek. (Kedves FOX-fejesek, van egy Battlestar Galactica nevű sorozat, szintén sci-fi, nem tudom hallottunk-e róla, szintén nagyon depresszív világgal, és ha nem csalnak az emékeim, letarolta az egész világot. Gondolkozzunk már.)

Unaired pilot: lazán verte a FOX-féle pilotot, 8/10, alsó hangon. Lehet újrakezdeni a sorozatot a pilot után kaszálóknak?

Epitaph One: 10/10. Mindfuck, mindblow, kész. Akkora hangulata van, akkora színészi játék van benne (Fran Kranz – Topher, csillagos ötös!), hogy az leírhatatlan. Ezt látni kell ugye. Folytatom a tovább mögött, spoileresebben.

2

Azt se tudom, mivel kezdjem. Az unaired pilot nagyon bejött, sokkal sötétebb, depisebb, összeesküvés elmélet szaga van, nincs party, nincs agyonribancosított Echo, az élet bizony közelről sem csupa móka és kacagás.

És ha már Echo. Az mitől van, hogy ebben a részben (meg az Epitaph One-ban is…) Dushku karaktere nem csak hogy nem hozza a szokásos émelyítő hülye libát, hanem konkrétan szimpatikus, és jó? Kibalhézták Whedonnál a FOX-os srácok valahogy, hogy Dushku karakterének az IQ-ját konstans 70 alatt kell tartani a TV-ben leadott részekben, vagy mi a fene? Érthetetlen.

Mindkét részről elmondható, hogy ahogy nézed, bizony kezded azt érezni, hogy ennek most nem lesz vége. Annyi minden történik abban a cirka 50 percben, hogy az hihetetlen. Nincs üresjárat, nincs felesleges párbeszéd, van viszont fekete humor, ami szintén nagyon hiányzott a tévés részekből.

Talán az egyetlen “felesleges” dolog Sierra szereplése volt az 1×00-ban, legalábbis annak valahogy kevésbé láttam értelmét. Annyit látunk, hogy megsérült, de hogy ki csinált vele mit, vagy épp miért mutatják ezt, az valahogy nem derül ki. Az unaired pilotra sokkal több szót nem vesztegetnék, ezt talán jobb lett volna ha nem is látjuk, most csak fáj mindenkinek a szíve, hogy ilyen lehetett volna a Dollhouse, ha nem kötik meg Whedon kezét. Szóval akkor, Epitaph One.

3

Apokalipszis 2019. Ugye azzal nyugtattak mindenkit, hogy az Epitaph One nem fog bekavarni a dolgokba, mert 2019-ben játszódik, meg ilyenek. Hát ezt felejtsük el. Van egy rakás flashback, amiből egyrészről megtudjuk, hogy mégis mi is indította el odakint az egész világra kiterjedő élőszereplős free-for-all deathmatch-et, másrészről Whedon és társai leraktak maguknak nagyjából tízmilliárd csapdát.

Eleve, itt már nagyon nem lesz heppi az az ending, legalábbis az Epitaph One után már csak ilyen keserédes “győznek a jófiúk és megmentik az emberiséget…, vagyis ami maradt belőle, de az meg nem túl sok” befejezést kaphat a dolog. Mondjuk ki tudja, vajon egyáltalán megéli-e a sorozat, hogy eljusson odáig (én most a “nem” opciót tartom valószínűnek.).

A sztori nagyjából annyi, hogy valamelyik nagyhatalom (Kína van konkrétan megnevezve) ráteszi a kezét az emberi személyiség és emlék manipuláló technológiára, és a ha már lúd, legyen kövér alapon egy műholdas “támadással” az emberek felét eszetlen gyilkológéppé változtatja.

Elég durva húzás, akit átprogramoztak azt ugye a megmaradt normális emberek (Actuals) kénytelenek megölni, a sikeresen átprogramozott embereket meg úgy lőtték be, hogy a normális emberekre vadásszanak. Az agymosást elég sok mindennel el lehet játszani: mobil, hi-fi, majdnem bármi, ami hangot ad ki. Egy szó mint száz: az Epitaph One egy nagyon pesszimista, depressziós, világvége környezetben kapott helyet.

Egy maroknyi túlélővel indulunk, de ők is hullanak, mint a legyek. Véletlenül bemenekülnek az elhagyatott Babaházba, ahol a még működőképes gépekkel (és emlékekkel) próbálnak rájönni arra, hogy van-e gyógymód az agymosásra, hogyan jussanak ki, és hogyan is éljék túl ezt az egészet.

4

Felicia Day, aki már magáénak tudhatja a geek-istennő státuszt, (mint pl. Summer Glau) hozza bőven a színvonalat, én örültem neki, hogy szerepleni fog, de. És van de, csak nehéz megfogalmazni. Szóval az a helyzet, hogy több a flashback, mint a jelenben a 2019-ben játszódó rész, és egyszerűen nincs elég tere érvényesülni. Jól hozza a karaktert, csak egyszerűen nem volt eleget a képernyőn ahhoz, hogy úgy tényleg elmélyítse a dolgokat.

Amúgy a 2019-es események elég izgalmasak, meg kizárólag itt zajlik az akció (ez alatt a lövöldözést és a gyilkosságokat értem) és mégis, ez csak a mellékszál. Az igazán fontos dolgokat bizony a visszaemlékezésekből tudjuk meg, és minden egyes visszatekintés pont jókor van jó helyen, ott tényleg minden színész a maximumot hozta, (majd mindjárt kiemelem őket jobban is), és a zene is támogatta a komor hangulatot erősen.

A 2019-es szál és a flashback egyébként vizuális megvalósításban is eltér egymástól, amiért külön pacsi a srácoknak: az apokalipszis bizony kézi kamerával megy legtöbbször, nincs zene, sötét van (nagyon!), színek meg sehol.

5

És itt van Fran Kranz, aki nagyon csúnyán meglepett. Az a jelenet, amiben az idegileg összeroppant Tophert látjuk Dewittel, a legjobb és lenyomasztóbb talán az egész részben. A mindig vidám, mindig bohóc, hülyéskedő és sose komoly Topher teljesen megőrül a puszta tudattól, hogy az ő agyából származik a technológia, ami miatt kipusztul az emberiség.

Szintén meglepett még Victor (Enver Gjokaj), aki a Rossum fejes szerepében alkotott nagyot (pedig csak 3 perc az egész.), nagyon jól állt neki a szerep. Dichen Lachman nagy bánatomra se itt, se az unaired pilotban nem szerepelt sokat, ez van, viszont nem is hiányzott nagyon, nekem is csak a legvégén ugrott be. Máskor pedig ő az, aki miatt meg szoktam bocsátani valamennyire a legbénább epizódoknak is, mert egyszerűen annyira eyecandy, meg neki valahogy jobb, okosabb, emberibb karaktert írtak.

Amy Acker baba alakítása, Whiskey viszont egy az egyben az Angel-es Illyria leporolása volt. És bár már írtam, de még egyszer: Eliza Dushku itt szerethető, értelmes, kemény, határozott, nyoma sincs az egész évadon át kísértő idióta-miniszoknyás-szexrabszolga Echónak.

6

A végén az apokalipszisből megmaradt hőseink szépen felmásztak egy létrára a napfényben, útban a biztonságos menedék felé, a zene nagyon király volt, még egy utolsó ráközelítés Echó fényképére, és sötétedik a képernyő, én meg még mindig az államat keresem. De. Felmerül a kérdés, hogy akkor most Whedon mi a jó fenéhez fog kezdeni?

Mert a rengeteg flashback és maga az Epitaph One gyakorlatilag ellőtte a sorozat végét, elspoilerezett mindent, amit csak lehetett, és egész szépen le is zárta a dolgokat. Szerintem még maga Joss Whedon se nagyon bízott abban a második évados berendelésben (hát nem gyengén rezgett az a léc…) és nem akart még egy mozifilmet csinálni lezárásnak a’la Serenity, ezért itt szépen leült az asztalhoz, és lezárt minden szálat. Ez pedig a második évadra nézve nem kicsit gáz.

Mert mondjuk a How I Met Your Mother esetében még oké, hogy tudjuk mi lesz a vége, de az egy szitkom, és azért ott meg az anyával húzzák a népet. Ez nem Heroes, hogy valaki időutazzon egyet egy pislantással, és mégse legyen apokalipszis, szóval érdekelne, hogy ezek után mégis mihez kezd magával a második évad, hogy a viharos jó fenében mászik ki ebből Whedon. Lehet élvezni úgy egy sorozatot, hogy nem csak a végét lövik el, hanem rengeteg kulcsfontosságú történést? Ősszel kiderül.

7

A pontozás már fent meg volt, nagyon nincs mit hozzátenni. Mindenki lefekvés előtt imádkozzon, hogy legalább fele olyan jó legyen a 2. évad, mint az 1×13, és akkor nem lesz baj. Még egy apró kérdés így a végére, csak nekem tűnt fel a BSG párhuzam?

Komor, depressziós világ? Pipa. Szereplők és random töltelék emberek hullása? Pipa. Kézi kamerás jelenetek? Pipa. A komor, depressziós világhoz passzoló színeket kispóroló képi megjelenítés? Pipa. Sok-sok ember fényképe a falon “To Remember” címszóval? Pipa.

Szóval akkor ennyi volt, remélem mindenki várja a második évadot, és búcsúzóul szokás szerint a rész utolsó sora, amiben benne van minden, amit a második évaddal kapcsolatban érzek:

I hope we find me alive.

64 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2009. 07. 21. 00:15

” ezek után mégis mihez kezd magával a második évad, hogy a viharos jó fenében mászik ki ebből Whedon”

tippre? az egész fanfic marad. mivel nem ment le a tévében, nem is veszik létezőnek.

de passz.

remélem nyilatkozik róla. vagy talán már nyilatkozott is. (izé, ha még nem jelent meg, akkor gondolom majd a comic con után okosabbak leszünk.)

Ghostika - 2009. 07. 21. 00:26

Hna én pont az unaired hatására kezdtem el nézni ismét. Az első pilotot nézve ami TVben ment hát nagyon elszomorodtam és parkolópályára küldtem, de most az unaired visszaadta a reményt szóval adok neki még egy esélyt. És azzal amit írtál hogy Dushku milyen kis butus karaktert alakít, hát igen, az unairedben semmi baj nem volt vele de a TV-s részek… néha fogom a fejem

Hor1 - 2009. 07. 21. 00:28

Fenomenális volt a 13. rész.

human - 2009. 07. 21. 00:29

csalnak az emlékeid, a BSG csak kábeles szinten volt siker, utána az sem. Oké, hogy a maradék rajongó brutál rákattant, de egy olyna nézettség az a foxnak azonnali kasza lenne

Ghostika - 2009. 07. 21. 00:34

Még szerencse hogy nem ott ment:)
ON:

most nézem pont a 3. részt és érdekes hogy az ottani FBI-os csóka és orosz akcentusos baba találkozója abban a buliban, benne volt totál így az unairedben.

Freevo - 2009. 07. 21. 00:45

winnie: na akkor kapnék krónikus agyfaszt. Kinézem Whedonból, hogy képes ennyire előre gondolkodni, mert amennyire én tudom, meg is van az öt éves terv a fejében. Persze ha olyan Ron Moore-osan csúsztat közben itt-ott, azt meg lehet bocsátani, de nagyon megharagudnék, ha ez csak fanfic szintű sztori maradna. Ehhez tényleg úgy állhatott hozzá, mint a Serenity filmhez, aminek a sztoriját is valamelyik sokadik évadra tervezte a Firefly-ban, a többi meg ugye történelem.
Egyébként tényleg érdemes megnézni a pilotot. Teljesen egyetértek Deinóval, mert hát szomorú, hogy ilyen is lehetett volna az egész elcseszett félévad, de szerintem ez még a leginkább szkeptikus nézőket is berántja.

Álmos - 2009. 07. 21. 03:13

Szerintem játszódjon a második éved 2019-ben. ;) Teljesen terminátoros feeling ez a ki-önmaga-és-ki-nem játék. Felicia Day meg eléggé meglepett amikor megláttam, én csak a Guildből ismertem :)
Whedon tudja hogy kell egy epic történetet összehozni. Csak azt nem értem, miért érdeke a FOXnak hogy következetesen középszerűségbe taszítsa a dolgot.
A 1×13 viszont egyértelműen sorozatzáró epizód volt, nyilván ezért is nem adták le. Reálisan nézve tényleg az az egyetlen dolog amit tehetnek, hogy úgy veszik mintha soha nem csinálták volna meg.

symor - 2009. 07. 21. 06:33

Human emlékei sajnos nem csalnak, tényleg kis nézőszámmal futott a BSG utolsó két évadja és főleg a keménymag maradt meg stabil nézőként a sorozatnak, ami amerikai “közönség kedvencé” válásához igencsak kevés. Az, hogy ennek ellenére Deino állításának legalább ugyanannyi igazságtartalma van a “mindent letarolttal” kapcsolatban , mint humannak, mégsem paradoxon csak a fennmaradás törvénye. Vegyük más kontrasztból: a nem oly régi Terminator sorozatot a végén csupán annyian nézték, mint a BSG-t, de 10 év múlva az előbbi egy elhibázott és keserű próbálkozás emléke lesz ( tehát szar! – az értetleneknek) míg az utóbbi a sci-fi történelem egyik legzseniálisabb tévés folyamodványa, újragondolása (műfajkirály, sci-fi királykobra!). Anyagiakat tekintve is a BSG népszerűsége megmarad, alapvetése lett a minőségi tudományos-fantasztikus kikapcsolódásnak, így “mindent tarol”. Ezt még a Dollhouse ugyanúgy véghezviheti, egy-két új évaddal kiköszörülve (reménykedem), nagyon nehezen, a csorbát.

A témában maradva a Dollhouse-szal kapcsolatban, mégis mi a frászkarikát várhattunk a FOX-tól, nagyjából a legbátrabb kreatív cselekedetük Bush jedi mesternek való beállítása és a 24 “így mentsük meg a világot” mentalítása között ki is merül.

Várható volt, hogy Whedon hamar rövid pórázt kap ha túlkreatívkodja, nagyon rossz környezetbe született sorozatról billentyűzhetünk. Az eredeti pilot valószínűleg átalakította volna az egész vállalkozás hangulatát, bátrabb, elgondolkodtatóbb lett volna és ami a legfontosabb jóval élvezetesebb, az alapösztön és a szellem szintjén egyaránt. Kár a k*rva életbe, elkeserítően kár egy ekkora elveszett sanszot értékelni!

Whedon helyében, ha megtehetném kiadatnék egy rendezői változatot, most először egy teljes sorozat esetében DVD-n. Biztosíthatom lennének rá vásárlók, én az elsők között!

Deino - 2009. 07. 21. 06:59

human: ez esetben hamu >> fejem.

darkatti - 2009. 07. 21. 07:11

10/10

winnie - 2009. 07. 21. 08:30

“most nézem pont a 3. részt és érdekes hogy az ottani FBI-os csóka és orosz akcentusos baba találkozója abban a buliban, benne volt totál így az unairedben.”

azt mondták, hogy az unaired darabkáit elszórták a normál részekben. akkor lehet, hogy csak ennyit szórtak el?

.tnm - 2009. 07. 21. 09:44

remélem a BSG-s párhuzam itt majd meg is áll és nem jutnak el ugyanoda, hogy a sok bedobott csavart utána nem bírják összehangolni és egy értelmes végkifejleté alakítani.

@Deino
“Lehet élvezni úgy egy sorozatot, hogy nem csak a végét lövik el, hanem rengeteg kulcsfontosságú történést?”
Babylon 5 ;) Majdnem mindig megtudtuk előre, hogy hová tartunk, és mindig láttunk előre nagy jelentőségű csavarokat, amit nem tudtunk az az, hogy mennyire át lesznek értelmezve azok, mire odaérünk lineárisan.

@symor
“míg az utóbbi a sci-fi történelem egyik legzseniálisabb tévés folyamodványa, újragondolása (műfajkirály, sci-fi királykobra!)”
leszámítva, hogy a BSG inkább egy űrben játszódó akció~/kaland~/családdráma~/drámasorozat, de nagyon nem Sci-fi (legalábbis egy ötlet: -robotok emberiség elleni fellázadása- még nem teszi azzá)

visszatérve Dollhouse-ra:
Epitaph One megtekintése után első gondolatom volt: Hogy a fenébe tudta így elcseszni az a barom Joss Whedon :), egy hülye ötlettel a sorozatot. (Hint: Fox-nak adta el.)

Mellesleg én se vagyok benne biztos, hogy végül oda fut majd a sorozat, amit most a 13. részben láttunk, leginkább azért, mert az unaired pilot alapján is igencsak más irányba tartana az első évad. (Alpha-n kívül kb az összes szál tök más lenne.)

Desmond Wallace - 2009. 07. 21. 10:01

Az 1×13-at néztem még csak meg, de az egyszerűen sokkal intellektuálisabb volt, mint az előző részek. Ilyen az, amikor nem pofázik bele a csatorna az alkotó munkájába.

novi - 2009. 07. 21. 10:05

anno 2 rész után kasza volt, de ezt a kettőt megnéztem és nekem is eszembe jutott,h újra kéne vágni az egész évadot és akkor tuti siker. sajna hiába az erős kezdés és a befejezés, nem teszi semmissé a közte levő agyatlanságokat, uh maradok ennyiben. kiemelkedő lehetett volna.

Freevo - 2009. 07. 21. 10:24

@winnie: nagyon sok dolgot szórtak el az unaired pilotból az évadban, de nem akarok spoilerezni, hátha megnézed. Az orosz akcentusú csóka csak egy volt a sok közül. Pont ez a felháborító igazából, hogy az első 5-6 rész kizárólag azokból a fordulatokból gazdálkodott, amelyeket eredetileg már ebben a pilotban előttek volna.

North15 - 2009. 07. 21. 11:05

Az 1×13 nálam is 10/10-es. Mondjuk én egy cseppet sem tartom elcseszettnek az évadot. A 6. résztől nagyon durván beindul. Az egyik kedvencemmé vált a sorozat, és visszafele is értelmet kapnak az epizódok, hogy kellett a lassú felépítés. Ugyanakkor teljesen megértem, hogy sokan kaszálták az első pár részek alatt.

Ez a rész meg zseniális. Azon gondolkoztam közben, hogy kibővítve két órára, akár önállóan is megállta volna a helyét egy kegyetlen izgalmas thrillerként. Nagyon jól fel van építve, ahogy a legtökéletesebb sorrendben csepegtetik az infókat.

Hogy mi lesz majd ezek után? Én egy cseppet sem aggódom Whedon miatt.

bikkbakk - 2009. 07. 21. 11:25

Pontosan, zseniális film lehetett volna akár. A rész elején, a felszíni jeleneteknél nagyon lehetett érezni a pénzhiányt, de ezenkívül tökéletes, az egyik, ha nem a legjobb tévéfilm, amit láttam.

És nem is vagyok Whedon-rajongó.

acu - 2009. 07. 21. 11:54

ha eddig kételkedett volna valaki, hogy a Fox feleslegesen basztatta volna Whedont…

hát Unaired simán veri a tévés első részt. ennyi.
Epitah One meg még nagyobb királyság. A megzakkant Topher eszméletlen volt, na meg Whisky, Victor, DeWitt meg a menekülők mind… és egyszerűen beleborzong az ember, hogy szinte bármivel “ellophatják a lelked”.
az meg hogy Dushku (akit spec. nem is bírok igazán) is sokkal jobb ebben a két részben mint a többiben bármikor, egyszerűen csak lol.

Kíváncsi vagyok mit mond Whedon, mert tényleg csúnya egy aknamezőre tévedtek a jövő felfeddésével. Vajon rajongók arculcsapása lesz (más nézi egyáltalán?), és nem-megtörténtté teszik az Epitah One-t, vagy lesz elég vér a pucájukban (és a Fox sem pofázik bele).

Byron - 2009. 07. 21. 12:55

Az évad második felében már lehetett sejteni egy-két pillanatból, hogy olyasmi lesz a vége, mint amit láttunk a 13-ban. Nekem nagyon bejött a Dollhouse végig (nem is a megvalósítás, hanem az ötletek), ez csak rátett egy lapáttal, hogy van remény.

berz - 2009. 07. 21. 13:07

Én az évadot úgy fejeztem be, hogy nekem ennyi elég volt belőle, nem rossz, de a jó az nem ilyen. De ha ez a két epizód tényleg akkora ász, akkor lehet csak visszakerül a listámra, pár részre biztosan. Kellene is, mert ez volt az egyetlen sci-fi-m.

Shawn - 2009. 07. 21. 13:34

Hát nekem pedig az unaired pilot kicsit zavorosnak tunt, tul sokat akart vele mondani… Most nektetk tetszik mert már láttátok az egész évadot, de ha úgy láttátok volna az unaired, hogy nemláttok tobb részt, akkor szerintem nektek se jott volna nagyon be… Pl. “most mire fel beszélnek arról, hogy a három baba egyutt ebédel” Tudjuk, mert már láttuk az 1. évadban, de amúgy nem értettuk volna.

winnie - 2009. 07. 21. 14:02

shawn: annyiban igazad van, hogy talán az átlagnéző nem értette volna, de azért a “profik”, akik fent kommenteltek, szerintem értették volna. (mondom ezt úgy, hogy még nem láttam, szóval természetesen lehet, hogy rosszul látom.)

Shawn - 2009. 07. 21. 14:10

winnie: én is foleg úgy gondoltam, hogy az átlagnézo… de amúgy is. És ezért nem is csodálkozom, hogy a Fox beleszólt és nem is hibáztatom oket. Túl highconcept az unaired pilot.

ficka - 2009. 07. 21. 14:10

Kedves Deino!

A le nem adott pilothoz is készítetek majd magyar feliratot?

winnie - 2009. 07. 21. 14:14

shawn: írtam is a témáról egy elmélkedést. köszi az ötletet, jogos meglátás.

Shawn - 2009. 07. 21. 14:18

winnie: nincs mit :)

acu - 2009. 07. 21. 14:25

@Shawn: igen, talán van benne pár pillanat ami túl soknak tűnik hírtelen. de mégis mi lenne érdekesebb, a lényegtelen és béna túsztárgyalás ami 1×01-ben volt, vagy valami amire esetleg jobban felkapja a fejét az ember és megalapozza a későbbi érdeklődést?
És persze, meg lehet érteni a Foxot, be akarták biztosítani magukat, de mikor kb hülyének nézik a nézőket (akik már szelektálva vannak alapból az időpont miatt is), akkor már röhögni sem lehet rajtuk, hogy MEGINT elcsesztek valamit.

Shawn - 2009. 07. 21. 14:32

acu: hát azért nemhiszem, hogy az átlagnézo annyira felkapta volna a fejét erre az unaired pilotra. Szerintem túl highconcept volt. Foleg még péntekre, amikor inkább az idosebbek ulnek a TV elott.

Dark Wolf - 2009. 07. 21. 16:29

Fantasztikus volt az 1×13. Kurvajó záróepizód lett volna, csak Whedon pechjére berendelték a második évadot :) Ha a készítők úgy döntenek, h ez az epizód ignore, és teljesen máshogy alakulnak az események, akkor szomorú leszek, mert ez az irányvonal baromira érdekel. Viszont az se jó, ha már tudjuk a főbb mérföldköveket a sztoriban. Szóval nem tudom, mit szeretnék, de mostmár nagyon várom a második évadot, hogy mégis mi lesz ebből. Ez a kis only-to-DVD epizód atombomba volt a Dollhouse állóvizébe.

Ubul - 2009. 07. 21. 17:07

aki az unaired pilottal kezdi a dollhouse-t ,mennyire éri meg neki ? :),most darálnám az egész első évadot,és ezzel a résszel kezdeném
bocs,ha hülyeséget kérdeztem :),csak eléggé lelombozódtam a véleményektől,és mondom hátha meghozza a kedvem ez a rész

Shawn - 2009. 07. 21. 17:11

Ubul: nem éri meg, már csak azért nem mert az unaired pilotban benne van sok jelenet a kovetkezo részekbol…

symor - 2009. 07. 21. 17:24

.tnm: Ezek szerint a Star Trek egy pionír western, a Star Wars pedig egy lovagokkal teli, szamurájfilmbe oltott családdráma csak mindkettő az űrben játszódik.

Arra már gondolni sem merek a Dollhouse-t hová soroltam be rosszul véleményed szerint. Ha már ellentmond az ember, legalább tegye értelmesen, neked majdnem sikerült próbálkozz tovább!

Ghostika - 2009. 07. 21. 17:53

Winnie: nem csak azt hanem pl mikor úszik dushku az unairedben, meg mikor kúrházba kerül tahmoh igaz picit másként lövik meg mint az unairedben, csomó kis jelentet raktak be még az 5. részbe is.

.tnm - 2009. 07. 21. 18:14

@symor:
1, nem kell a személyeskedés
tovább a ST természetesen scifi és a Dollhouse is (még ha első pár részben híján is voltak a stílusra jellemző ötleteknek), dehogy a SW scifi lenne azt sztem nem is kell elkezdeni vitatni. (Imádom SW-ot, de kb 0 darab science fiction ötlet van benne.) De az én nagy kedvencem: a Firefly se bővelkedik bennük (az se igazán scifi).
A scifi valahol ott kezdődik (és ugye ne felejtsük el, hogy a műfaj maga nem a moziban született meg), ha olyan kérdések, problémák, élethelyzetek is felmerülnek, amiket nem lehetne átültetni scifi-s kellékektől mentes környezetbe, de pl. a BSG simán játszódhatna a Földön is 13 indián törzzsel, némi ősi legendával, meg a lélekvándorlás titkával, slussz.
Dollhouse nálam ezért kap egy csomó plusz jó pontot (TV-s részek is), mert nagyon sok olyan csavart vesz elő, filozófiai kérdést vet fel, felhasználási területet mutat be, aminek alapja, ill. ami nem lehetne ezen embert programozó technológián kívül.
[és hogy folytassam a sort a SG-1 és SG-A is scifi lenne még akkor is, ha az utolsó évadokban már nem sok újat/erdetit mutattak fel, és mentek a kommerszebb múfajokba -dráma, akció, egyszer még horror is]

és mindezt ne vedd a BSG elleni támadásnak, maguk a készítők is inkább karakterdrámaként hivatkoznak alkotásukra. (pszt.: Jericho sem scifi ;) )

A. - 2009. 07. 21. 19:23

Nagyon jó felvetések, bennem is egy az egyben az fogalmazódott meg, hogy az Epitaphot J.W. “már minden mindegy, nincs vesztenivaló” alapon készítette el. És milyen jól tette. Csak hát tényleg ellőtt mindent… Ha választhatnék, akkor szívesebben néznék a 2. évadban egy Epitahp utáni folytatást a jövőben, mint a Dollhouse szétesését a jelenben.
Ja és a hangulat, színészi játék csillagos ötös. Nem is tudom, melyik színészt kéne fényezni legjobban. Az egyik nagy felfedezésem a sorozatból a Victort játszó színész, de most tényleg mindenki remek volt.

Deino - 2009. 07. 21. 19:38

.tnm: most szivatsz? A BSG ne lenne sci-fi? humanoid robotokkal, hiper-nemtommi ugrással, meg a TOASTER sereggel? Ne vicceljünk már. Akkor a Star Trek se sci-fi? Nem attól lesz valami sci-fi, hogy valami alien van benne (szerintem.)

“de pl. a BSG simán játszódhatna a Földön is 13 indián törzzsel, némi ősi legendával, meg a lélekvándorlás titkával, slussz.”

Igen, és ha ott játszódna indiánokkal, akkor fantasy lenne. De mivel nem ott játszódik, hanem űrhajóban, meg nem létező galaxisban, ezért sci-fi.

Valamikor régebben olvastam egy szép definíciót a sci-firől, de már nem emlékszem rá pontosabban. Valami olyasmi, hogy azokat a spekulatív írásokat/filmeket/sorozatokat hívjuk sci-finek, amelyek a tudomány jelenlegi állása szerint lehetetlennek tartott dolgoknak tudományos eszközökkel lehetségesnek ábrázolja (időutazás, klónozás, stb.)

Na most ugye a BSG ebbe az “instant valódi ember gépzsírból”+ tudatátmentés (resurrection ship), már _simán_ benne van. Persze sok a dráma, meg minden, de a BSG bizony sci-fi. És akkor ha lehet, itt fejezzük is be a BSG offolást.

.tnm - 2009. 07. 21. 19:58

“Igen, és ha ott játszódna indiánokkal, akkor fantasy lenne. De mivel nem ott játszódik, hanem űrhajóban, meg nem létező galaxisban, ezért sci-fi.”

pont erről beszélek. nem a kellékeken kéne múlnia. egy szappanopera, attól mert van benne egy gyilkosság, aminek a tettesét 100 részen keresztül keresik, nem lesz krimi.
lehetett volna scifi, egészen megkörnyékeztek sok olyan területet, csak aztán annyiban is hagyták. a fenti definíciót meg nem tudom elfogadni, annak alapján pl. a Jurassic Park/vagy a Reign of Fire is scifi lenne. mindkettőben tudományosan megmagyaráznak valamit, ami jelen pillanatban nem leheteséges/valóságos, de mindkét esetben ez csak eszköz. [én pl. a TSCC-t se nevezném scifi-nek, hiába játszódik egy scifi univerzumban, a témái, a történetei, az eseményei mind az akció és a dráma világából származnak]

ST se attól scifi, mert X faj van, meg űrhajók, hanem mert pl. megismerünk olyan fajokat, fizikai jelenségeket, amik gyökeresen eltérnek a Földön megismerttől és jó esetben mégse mondhatjuk rájuk, hogy tudományos képtelenségek sőt gyakran, tudományosan alátámasztható, hogy “akár a valóságban is lehet ilyen”.

Dollhouse se attól scifi, mert a fogorvosi székben sütik bele a főszereplőbe, hogy túsztárgyaló/escort legyen, hanem attól [kezdve], mikor egy halott személy[iség] nyomozhatja ki a saját gyilkosságát, vagy amikor egy tönkrement személyiség tökéletes kopiját egy pillanat alatt lekaphatjuk a polcról. [És ezek vannak tudományos eszközökkel megmagyarázva.]
De attól mert valami az űrben, vagy jövőben játszódik még nem lesz scifi, legfeljebb csak annyira, mint egy időben minden tv film, amiben volt egy vicces beszólás és amúgy nem tudták besorolni a tv újságnál: vígjáték lett.
Ezzel én is befejeztem az off-ot [bár igyekezten időnként ontopik is lenni].

Wini - 2009. 07. 21. 21:14

Nagyon tetszett az x13. Ez a komor hangulat, világvége feeling, ami egy kicsit elgondolkodtatja az embert. Szivesen nézek ilyen sorozatokat. A tv-s sorozatot is követtem, de mindig idegesített, hogy egy ilyen komoly dolgot, mint emberek átprogramozása mindenki félvállról vesz, senki sem gondol az esetleges súlyos következményekre… Tessék erre itt van egy ilyen megvalósítás.

A színészi játék pedig tényleg fantasztikus Fran Kranz, ahogy eljátszotta Topher Brink megtört alakját, hát le a kalappal.

Nagyon sajnálom, hogy egy olyan networkon, mint a FOX nem mehet ilyen sorozat, azt hiszem szegényebbek lettünk egy BSG-t mínőségben alulról suroló sorozattal. Csakhát, nem a magamfajtáknak/magunkfajtáknak készítenek sorozatokat. Tuti, hogy a masodik évad visszasüpped a gagyi, idegesítő escort szolgálatot bemutató sorozat szintjére.

Egy ilyen Dollhouse kedvenc lenne…

Yeto - 2009. 07. 21. 22:07

SPOILER

Sierra sérüléséről rögtön az a rész ugrott be, amikor mindenki visszakapja a személyiségét, és Sierra és Victor felkeresik azt az ügyfelet aki S-t szadomazora szokta kibérelni, persze nehéz kitalálni hogy kapcsolódnak-e és Joss fejében melyik volt előbb.

symor - 2009. 07. 21. 22:24

.tnm:
1, ne vedd személyeskedésnek, ostoba dolog lenne kommentben így tennem bárkivel szemben, némi acsarkodás persze nem mellőzendő, de ha oly bumfordi lennék, hogy személyeskedjek az ennél sokkal jobban kikerekedne.

2, a sci-fi tényleg nem a moziban született, ha már médiatörténeti szempontnál ragadunk le akkor a rádióban cirka 90 éve, egyébként nem H.G. Wells hozta létre a műfajt mint sokan hiszik, vagy Conan Doyle, ahogy legtöbben vitatják inkább Allan Poe, aki sokkal több sci-fit írt mint amennyi krimit ( mert konkrétan azt egyet se, csak hamisan így híresztelik Doyle “előfutáraként”). A megállapításod szerint, már ami a sci-fi meghatározását illeti ( és ennél a pontnál szívesen személyeskednék) ezek egyike sem írt még csak hasonlót sem, mert

3, a “scifi valahol ott kezdődik, ha olyan kérdések, problémák, élethelyzetek is felmerülnek, amiket nem lehetne átültetni scifi-s kellékektől mentes környezetbe”- és ezzel beleléptél egy újabb kátyuba, sem irodalomtörténeti, sem médiaszempontból nem létezik társíthatatlan alkotói elgondolás.

A műfajok nyelvi és környezeti eszköztáruk alapján különülnek el bármely közvetítő csatornában. Ezek hangsúlyos megjelenése szabja meg mi mihez tartozik, léteznek ugyan kevert műfajok, de a hangulati tételek állandóak, teszem azt romantikus sci-fi, az utolsó jelző a mérvadó az első műfajszó csak történeti irányadó a közönségnek. Asimov, az egyetlen akit talán beleerőszakolhatnék a skatulyádba, de még őt sem könnyen, mert az a fránya robotötlete talán odabiggyeszthető egy családfatörténetbe saját törvényekkel (az Alapítványt ne említsem), miért ne?!

4, és talán ez lesz az igazán keserű: a Dollhouse nem tisztán sci-fi, véletlenül se, legkevésbé a meghatározásod alapján, de annak ellenére sem. Cyberpunknak hívják a stílust, amiben mozog és egy Philip K. Dick nevű bácsi találta fel. Sokáig a sci-fi halmazába zárták a cyberpunkot, de ma már egy önálló műfaji esetnek kezdik egyre inkább elismerni. A Dollhouse pedig ez, egy cyberpunk akciósorozat sci-fi elemekkel!

Elnézést kérek az elnyújtott magyarázkodásért, remélem bent maradhat, mert szerintem fontos tudni miről is kommentelünk.

fgery1988 - 2009. 07. 21. 22:30

Ez a 13-as rész komolyan vitt mindent…Amikor Whiskey benyomja az a halálgázt és az a zene, az egésznek akkora fííílingje van, hogy azt nem tudom leírni szavakkal…Nekem bejött így is az egész évad,de ez a rész…Őszintén, nagyon jó volt!!! Köszönjük Whedon…És leadhatta volna a FOX nyugodtan.

Hulla - 2009. 07. 21. 22:34

ez egy fantasztikus rész volt tényleg tok hulyék, hogy átiratták eddig is csak Elisa miatt néztem. A történet egy kalap kaka.
De ez a rész iszonyat izgi volt az elejétől a végéig.

redblackcherry - 2009. 07. 21. 23:43

A cyberpunk William Gibsontól származik, nem pedig Philip K. Dicktől, neki semmi köze hozzá, ő teljesen más fajta sci-fiben utazott.
Szerintem is az Epitaph One amolyan ütős sorozatzáró lett volna, ha nem kapnak esélyt a második évadra. Így mivel azóta kissé változott a koncepció, gondolom más irányba fogják elvinni, ami nem feltétlenül baj.

Mia - 2009. 07. 22. 00:14

ú hát ez tényleg nagyon jó volt…mármint az 1×13
igazából én néztem a sorozatot, és a pilotnál se fikáztam egyből hanem bevártam a többi részt
sztem nincs nagy akadálya a 2. évadnak… simán ki lehet fejteni jobban, hogy mi történt velük, a testükkel meg minden, hiszen nagyon sok mindent nem mutattak meg…az Epitaph One miatt asszem újranézem a sorit, mert most megint kedvet kaptam hozzá…kezdve az unaireddel:P

symor - 2009. 07. 22. 00:28

Most komolyan gyerekek! Na mit gondoltok ki nyilatkozott úgy Dickről, elhárítva egy általa már nevén nevezett stílusirányzat írójaként, annak teremtői koronáját?! Nem segítek, majd redblackcherry megmondja.

Legyen elég annyi a stílus 1968-ban született, valaki majd segít redblackcherry-nek melyik regényből és milyen film készült belőle jóval később, annyit csak, hogy nem Gibson írta, ahogy sok mást sem. A stílus maga először 1984-ben lett a nevén nevezve, így lett cyberpunk, csak hogy értsétek romantika akkor is létezett mielőtt annak nevezték volna. William a cyberpunk egyik legjelesebb képviselője, saját állításából is kiindulva NEM megteremtője. Az viszont tuti, hogy a Dollhouse ennek az irányvonalnak az egyik sajnos (a tévében)rosszabbul sikerült válfaja. Egyébként Whedon és Dushku kisasszony ötlete a Dollhouse-t illetően szintén egy Philip K. Dick novella sokszor felhasznált filmes ötletfilteréből született.

MiMi - 2009. 07. 22. 00:30

A BSG-vel kapcsolatban .tnm-el értek egyet, bár más meggondolásból. A sci-fi-t a (ahogy a neve is mutatja) elsősorban a tudomány eszközeihez, gondolkodásmódjához való ragaszkodás különbözteti meg a fantasy-tól, tehát pl. (saját) logika követése, a megismerhetőség, reprodukálhatóság alapvető követelmények.
Emiatt a BSG lezárása, ahol a készítők minden eseményt, amit nem tudtak logikai rendszerbe ágyazni, megmagyarázni, arra azt találták ki, hogy az bizony Isten műve, így ne is kérdezzetek semmit ez után, hiszen Isten inditékai kifürkészhetetlenek.
Emiatt a BSG fantasy, bármennyire is használ sok sci-fi kelléket (űrhajók, robotok). Az Istenek megjelenése, konkrét beavatkozása a halandók életébe, ahogy játszanak velük, mint bábokkal, tipikus fantasy attribútum és kizáró ok, sci-fi besorolásra.

symor - 2009. 07. 22. 01:02

Ezt most már biztos törlik, de nem bánom egy csepp Dollhouse véleményt sem bírok már belecsempészni és ezzel szólók hozzá utoljára. Ha a tudomány, logika követése tenne valamit sci-fi-vé Spock nem feszegetné az ujjait “békével” és mi a frász lenne az a csillagidő, egyáltalán az Űrszekerek, az Erő, Yoda?!

A fantasy meghatározását már bele sem merem keverni, legyen elég annyi: MiMi érts egyet .tnm-mel, de könyörgök ne keverd össze a szezont a fazonnal, ha egy Isten, vagy bármilyen isteni lény beavatkozó megjelenése kizárná a sci-fi soraiba igazítást Tarkovszkij, Kubrick és így tovább sorolni sem merem, fantasy-t hozott létre – és ez már a rossz vicc kategóriája!

“ne hívd Istennek, tudod, hogy nem szereti ha így hívják” – BSG

Yeto - 2009. 07. 22. 01:15

Egyébként most ahogy így belegondolok ez most kicsit olyan mintha az 1x00al és az 1x13al belenéztünk volna az “igazi” sorozatba, míg a többi rész a FOX execek által az amerikai tömegigényhez igazított tucatáru.

Nemirov - 2009. 07. 22. 16:56

Leginkább a szereplőkkel vagyok nagy gondban.Annyira nem is zavart dushku játéka azon még átsiklottam,de Topher,Ballard és Mellie nagyon ellenszenves figurák.Leginkább átugrom azokat a részeket amikben ők vannak.Nem tudom miért passz.A többiekkel semmi bajom:)

Mia - 2009. 07. 22. 17:14

“Egyébként most ahogy így belegondolok ez most kicsit olyan mintha az 1×00al és az 1×13al belenéztünk volna az “igazi” sorozatba, míg a többi rész a FOX execek által az amerikai tömegigényhez igazított tucatáru.”

ami engem illet szívesebben néztem volna azt…

Paladin - 2009. 07. 22. 19:01

Most néztem meg mindkettőt, a pilotnál csak kapkodtam a fejem. Azok a a morzsák, amiknek örültem az évad első felében, gyakorlatilag mind itt voltak egyetlen részben.
Hát vazze… ha így indul, és ilyen tempóban folytatódik, akkor rögtön beszippant, és nem csak azért néztem volna, mert reméltem, hogy Whedon előbb utóbb érvényesülni tud.
Ez az a tempó, amit megszoktam tőle, nem pedig az a lightos izé, amit az évad első felében kaptunk. Hála a foxnak úgy felhigították, mint túlbuzgó konyhásnéni a málnaszörpöt.

Solmyr - 2009. 07. 23. 19:03

A sorozat legjobb részei, de min. a top3-ban vannak (1×11 mocsokjó volt még). FOXnak meg a kurvaannyát.

acu - 2009. 07. 25. 11:59

@Comic-con
Whedon azt mondta tartják magukat az Epitaph One-hoz, de nem biztos hogy valóban az fog történni amit láttunk. (vagyis mivel több jelenetet mint csak gépen eltárolt emléket idéztek fel, lehet, hogy némelyik hamis.)

A. - 2009. 07. 25. 13:40

Comic con, szintén:

Will pple accept new direction of #Dollhouse? Joss: “As long as we don’t send anyone to feudal Japan, I think we’ll be OK.”

:DD

A. - 2009. 07. 25. 14:06

Ja és hát a lényeget elfelejtettem: Alexis Denisof is vendégszerepelhet a 2. évadban???

VaZso - 2009. 07. 27. 01:58

“egy műholdas “támadással” az emberek felét eszetlen gyilkológéppé változtatja.”

Maga az alapötlet nem új, mivel a telefonokkal zombit csinálni az emberekből valami jellel….ezt már elsütötte Stephen King – A Mobil című regényében, melyet nálunk is lehet kapni a boltokban.

Amúgy megjegyzem a sorozat amúgy jó, az alapötlet is király, Eliza már önmagában viszi a sorozatot, viszont kár, hogy olykor azok rontják el a sorozatot, lásd pl a Fox, akik mást sem tudnak, csak nézni ki a fejükből, és beleszólni mindenbe, hogy mi hogyan menjen, és mi mehet tovább, és mi nem.

Utálom azt a csatornát, mert olyan sorozatokat hagy még mindig futni ami a bajnak nem kell, sőt kevesebb nézettséggel bír, mint más jobb sorozat, míg ami kéne leveszik, pedig itt-ott 1,5 – 2x annyian nézik, mint mást.

A 13. rész tetszett, tényleg jó lett, majd megnézem nemsokára az eredeti első részt is. Ha tényleg olyan jó mint amilyen akkor a Fox bánhatja, hogy nem azt engedte lenyomni, és nem ennek a nyomvonalán ment a sorozat, mert ha így lett volna most sokkal magasabb nézettsége lenne a Dollhouse-nak.

M76 - 2009. 07. 27. 22:11

ha olyan lett volna a dollhouse mint amit ez a két rész mutat, simán letaszíthatta volna a legjobb sorozat címéről a bsg-t. Így csak fájdalom, hogy így elfecsérelték az ötletet. Bár ha elég nagy vízhangot kap ennek a két résznek a sikere, a sajtóban, talán fox is meggondolhatja magát és a 2. évadra reboot.

Tyberius06 - 2009. 08. 16. 01:16

Oké, fuck Fox! Egymás után lement ez a két rész és fuck Fox!
A unaired pilot zseniális volt, inkább néztem volna abból kibontva a történetet. Csodálkoztam, hogy már rögtön az elején összehozták Echot és az FBI-os csókát. Az meg ahogy Echo átment Terminatorba szerintem über fasza volt. “Soha nem hagyok félbe munkát…” vagy valami ilyesmi. Lehet picit többen nézték volna ha ez megy le anno.
13. rész. Beszarás volt, a hangulat a feszültség… Ahogy a flashbackek kibontották a történetet, hogy hogyan is szabadult el a pokol, hát kész… Totál az a hangulatom támadt mindkét rész alatt, hogy még még még ennyi nem elég… Csak hát fuck Fox meg a belepofázós fajtájuk. Pilot után is azt éreztem, hogy akkor most nézzük a második részt, mit csinál az FBI csóka, hogy kezelik vagy WTF? Aztán rá kellett jönnöm, hogy sajna az egy másik sorozat lenne és nincs több rész…
Igen erős hiányérzetem támadt…

Réta - 2009. 09. 27. 10:04

Jó kis sorozat ez, csak a ribancos szálat kihagyhatták volna. Értem én, hogy magányosak az übergazdagok, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy erre költeném a vagyonomat, ha lenne, főleg, hogy a nagy élmény csak egy-két napig tart. Attól, hogy az aktív valóságosan szerelmes az ügyfélbe, a megbízó még tudja, hogy ez hazugság. Kicsit részletesebben is bemutathatták volna, hogy hogy lettek babák ezekből az emberekből, kik voltak előtte és pontosan mit ígértek nekik. Az öt év és a sok pénz az tiszta, de tudták például, hogy fűvel-fával lefekszenek majd? Engem a sorozatban felvetett morális kérdések izgatnak a legjobban. A 13. rész történéseit egyébként már előrevetítette a hulla, aki kinyomozza a saját halálát. Ezt a “szolgáltatást” már sokkal hihetőbbnek és eladhatóbbnak tartom, mint a prostitúciót. Mondjuk én nem igazán értem, hogy miért kell a fél emberiséget kiirtani ahhoz, hogy a kiválasztottak halhatatlanok legyenek. Azt például el tudnám képzelni, hogy a halálra ítéltek testét ilyen célra használják fel a jövőben, vagy az öngyilkosjelöltek eladják a testüket.

esakreativ - 2009. 10. 11. 02:49

uu, én most néztem meg az “eredeti” pilotot (csak miután befejeztem az első évadot) és nagyon örülök, hogy végül nem került adásba. kb arról szólt az egész, hogy a szájunkba rágták, hogy itt most miről is van szó (pl. hogyan kerülnek az emlékek a fejükbe, mitől tudnak ilyet és olyat csinálni stbstb.), míg ha a sorozatot nézzük, nagyrészt csak sejtetnek.. nem is szólva arról, hogy az első 4-5 rész fontosabb eseményeit sűrítették össze egyetlen epizódba, aminek így a felét ( a korábbi tények ismerete nélkül)kb nem is lehetett érteni (bár én személy szerint bírom a “töltelék” epizódokat minden sorozatban – ha megfogott a hangulat, a történés, akkor nem akarom, hogy minél előbb befezeződjön).. ezek után azt hiszem a 13. részt majd csak jó sokára fogom megnézni (kb ha befejezik a sorozatot), mert a dollhouse epizódjai úgy jók, ahogy vannak.

winnie - 2009. 10. 11. 03:10

“míg ha a sorozatot nézzük, nagyrészt csak sejtetnek.. nem is szólva arról, hogy az első 4-5 rész fontosabb eseményeit sűrítették össze egyetlen epizódba, aminek így a felét ( a korábbi tények ismerete nélkül)kb nem is lehetett érteni”

a fox is így gondolta, legalábbis ők nem értetták. vagy azt hitték, hogy páran nem fogják érteni.

de nem az első 4-5 rész eseményeit sűrítették egy részbe, hanem az első rész eseményeit szórták szét az első 4-5 részre. közel sem mindegy. az eredeti pilot alkotói koncepció volt. ami lett belőle, az a csatorna utasítására történt.

esakreativ - 2009. 10. 11. 14:08

csak azt akartam mondani, hogy szerintem jó így ahogy végül elkészült. legalábbis nekem nagyon tetszett az elejétől a végéig

persze nem tudom hogy folytatódott volna az eredeti pilot utan.. csak az nekem egyik oldalrol túl szájbarágós, másik oldalról túl összevissza, ‘namostmiafasztörténik’ dolog volt

Brigihid - 2010. 01. 26. 21:49

10/nagyon sok….. ez volt a 2 évad legjobb része…Whiskey, Adelle, Topher voltak a legjobbak ez tény azt hiszem…

RuSY - 2010. 02. 02. 17:05

Szeretném megköszönni, az eddigi fordításaitokat, különösképpen most a dollhouse-t számomra érthetetlen hogy ennyire rosszul szerepelt, nem mondom hogy az évtized sorozata, de egy hétkoznap esti szórakozásnak tökéletes, sajnálom, hogy nem folytatódik

Üdv

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz