Nos, emberek, az a nagy helyzet, hogy ez marhára nem az új Lost. Pedig lehetne! A Fringe főszála egyszerűen remek, nem tudok mást mondani rá, csak hát átlagosítva az eddigi ~18 órából ~10 foglalkozott vele, a többi meg olyanokra ment el, hogy a számítógép képernyőjéből kinyúl egy kéz. Minek?
Azt bírom amúgy, hogy a FOX-nál monster/science of the week-ként akarják eladni a sorozatot, néha sikerül is, de ez valójában egy kőkemény sci-fi, akárhogy is szépítik, plusz szinte minden részen belül megoldott ügy csatlakozik a nagy képhez. Amúgy a Fringe-en is látszik, hogy ezek itt a válságban a tudományos fantasztikum évei, nem véletlenül érkezik annyi film és sorozat a témában — most ősztől ugye még durvább lesz a felhozatal a tévében.
Le kéne írni azt is, hogy mi a sorozat alapja? Hát elvileg olyan tudománnyal foglalkozik, ami lehetséges is lehetne. Erről az útról letértek idővel, átmentek a teljes képtelenségek földjére, de ez nem zavar, hiszen izé, hát sci-fi rajongó lennék vagy mi. Mindezt egy különleges FBI-osztag teszi, külső segítséggel.
Azért jön be a sorozat, mert egyszerűen birizgálja a fantáziám. Nem a részek továbbgondolását értem ezalatt, bár 1-2 percet mindig arra is szánok amikor vége egynek, hanem úgy amúgy, más utakra terelget vagy fél órára. Mindezek mellé egyszerűen muszáj arra is piros pontot adni, hogy csomószor hagyományos trükkökkel élnek. Vannak olyan helyzetek, hogy bevállalhatnák CGI-vel is, de nem, inkább legyártják azt a bábut és feldarabolják.
Amit még nagyon eltaláltak a sorozatban, az az említett külső segítség. Ha simán egy FBI-osztag lenne, új X-akták, akkor már rég nem nézném szerintem. Ellenben a kisebb szerepbe betett tudós, Walter, és a fia annyira remekül eltalált karakter, hogy pont kellően fel tudják dobni a részeket. És nekik jutnak a legjobb beszólások is. Hát igen, akik nem bírták a Dawsonban Joshua Jacksont, azok is megkedvelik mostanra, az öreg tudóst alakító John Noble pedig kábé az élete szerepét kapta meg, amikor becastingolták Walternek. Igazából ők az egyedüliek akik valamennyire érdekesek, a többiek csak hozzák az elvártat, vagy épp annál is kevesebbet — most jelentőségteljesen Anna Torv felé nézek.

Itt jegyezném meg tényleg, hogy ha a főszereplő ennyi embert idegesít, akkor igenis rossz választás volt. Ezt azért teszem hozzá, mert általában a castingosok tényleg tudják a dolgukat, de itt sokaknak levett az élményből, így nekem is. Ilyen béna színésznőt ritkán látni. Kislányos mosollyal vallat, kislányos mosollyal fogadja a legdurvább híreket is.
Ezzel az a baj, hogy komolyabb FBI ügynökként van megírva, nem a kislányos mellékszereplőként. Mondjuk ezzel adnak egy plusz réteget a sorozatnak, mert ugye veszélyes helyzetben általában izgulunk a főszereplőért, élje már túl (úgyistúléli), itt pedig azért szorítom mindig a karfát, hogy na most ez a szörny kapja el, na most talán felrobban, na most talán végre elkapja valami. Tudom, hiába reménykedek.
A sorozatra a főszereplő miatt nem tudok 7/10-nél többet adni. Hiába jön be a sci-fi maszlag többnyire, hiába marha jó az összes többi szereplő, egyszerűen nem tűnik elég intelligensnek a főügynök, nem hiszem el neki, hogy dimenziókon átívelő ügyeket tud felderíteni. A max 8 pont meg a pár töltelék miatt van. Fura, hogy így is csak 20 résznyi volt az évad, mégis kellett bele filler epizód.


101 hozzászólás Ne habozz!
egyetértek, Anna Torv monnyon le! már-már elviselhetetlen, ahogy szenved “színészi alakítás” címén. btw ausztrál a csaj, a hozzá illő akcentussal, ezzel szemben jól adja az amerikait, ez tisztelendő.
a sorozat önmagában egynek elmegy kategória. nálam unaloműzés gyanánt még belefér.
Nekem nagyon tetszett a sorozat, szerintem a szereplők is elég jók. Várom a 2. évadot!
szerintem nagyon jó sorozat, érdekes ügyekkel, amik a végén csatlakoznak a főszálhoz.
amúgy szerinted mi(k) volt(ak) a filler rész(ek)?
Nekem egy bajom volt csak. Sokalltam a filler részeket. Persze valamennyi kell, mert a kenyérhez héj is jár, amit meg kell enni, de lassan 2010-et írunk és annyi sci-fi sorozat ment már le a tv-ben, hogy egyszerűen nem tudnak már érdekes és eredeti MOTW részeket csinálni.
Nekem semmi bajom a főszereplő csajjal… nem azt mondom hogy a legjobb de láttam már nála rosszabbat is… amúgy a sorozat nálam kb 8,5/10
“a többi meg olyanokra ment el, hogy a computer képernyőjéből kinyúl egy kéz. Minek?”
Ez nem ér, az pont a legszarabb rész volt. :D Amúgy igen, tényleg vannak benne fillerek, de ennél a sorozatnál ez valahogy nem zavar – egyrészt remekül megoldják a kapcsolódást a főszálhoz (általában), másrészt pedig minden epizód előtt kíváncsi vagyok, hogy mi lesz az új eset, és mit hoznak ki belőle. Ami zavart, hogy az évad elején hiába volt ütős a cold open, maguk az ügyek eléggé hasonlítottak egymáshoz a megoldást tekintve, később szerencsére változtatak ezen. Sok potenciál van a sorozatban, remélem, hogy kiaknázzák a készítők.
Úgy tűnik, mázlim van, mert nem idegesít Anna Torv. :) Nem kiemelkedő, de nincs vele bajom.
Engem igazából a főszál az, ami teljesen hidegen hagy. Ez a minden részben bemászok a tartályba hogy fecsegjek John Scottal szál meg pláne unalmas.
Nem az új Lost, de hogy is lehetne az. Amíg az egy formabontó sorozat, a Fringe hiába nagyon ütős, azért mindegyik elemét láttuk már valahol. De még mindig 9/10-es sorozat simán, kevesebbet egyszerűen nem érdemel, többet pedig leginkább az Olivia-s magánéleti borzalmak miatt nem kaphat.
A cold openek marha jók, a cgi meglepően élethű, Walternek meg spinoffot. :)
Nem szeretem az ilyen típusú sorozatokat, ebbe azonban még is belevágtam és nagyon tetszett az első évad. Volt 1-2 unalmasabb rész, de alapvetően nálam simán kap egy 8/10-et.
A főszereplők, John Noble egyszerűen páratlan, Joshua Jackson karakterét pedig nem lehet nem szeretni. Én talán az első 2-3 részben éreztem azt, hogy Anna Torv nem az igazi, de utána szerintem nagyon sokat javult a csaj, így én egyáltalán nem említeném őt már gyengeségnek. Legalábbis annyira nem, hogy pontszámot vonjak le emiatt. A karaktere pedig nem egy Walter, vagy Peter Bishop, ennyit lehet belőle kihozni. Én megvagyok vele is elégedve.
Várom a 2. évadot, remélem nem fogják “elrontani”. :)
Nekem nagyon olyan érzésem van mintha az X aktákat akarnák másolni, és néha felül, néha alulmúlják azt. Anna Torv és a kinyúló kéz kimondottan az alul kategória, a Bishopok meg felül.
Alapvetően tetszett az írás, mert nagyon sok ponton egyetértek vele.
Anna Torv eleinte tényleg nagyon ridegnek tűnt, de én idővel megszerettem, úgyhogy nekem nincs is vele különösebb bajom.
Walter Bishop valóban az egyik legjobb karakter az elmúlt időkből, és John Noble egyszerűen frenetikusat alakít. Hihetetlenül eltalálták. A fia eleinte nagyon jó volt, de szerintem az évad végére egyre szürkébb lett, remélem ez megváltozik a 2. szezonban.
Nálam a sorozat 9/10. Egyébként a számítógépből kinyúló kezes rész az évad leggyengébbik epizódja, de azt hiszem, mindegyik sorozatnak vannak ilyen részei. Vagy legalábbis megbocsájtható bűn:-D
Walter for the win!
Úgy látszik én azon kevesek közé tartozom akiket nem zavar a főszereplő “csaj”.Sztem pont,hogy ide illik ilyen tulajdonságokkal(gyerekes mosoly).Nekem olyan,mintha a “szomszéd csaj” lenne,emberi…
Engem a doki idegesít,de jó ahogy van csak néha eltúlzottnak találtam a reagálását.
a pilot feléig sem jutottam el anno a csaj miatt, mint aki állandóan sírni akar, bármiről is legyen szó, szörnyen idegesítő volt
Törölheted a commentet de első kérdésedre, azért, mert hülye vagy….
Nem lehet végig metaplot a sorozat és nagyon remélem nem is lesz az, mert egyszerűen kivitelezhetetlen, ez nem egy sziget, és nem csupán a metaplotról szól hanem egy csapat nyomoz a parajelenségek után más kérdés, hogy a legtöbb összefügg.
Minden sorozat így épül fel, pár kívétellel, általában az évadközepi részek meg eleje-vége szokta vinni a főszálat többi meg filler, itt még bőven több is foglalkozott ezzel, szóval elég hülye volt a felvetésed és elég amatőr is, már bocs…
Remélem megtartja jellegét a sorozat, és legalább olyan jó lesz S2, mint volt az S1…
Biztos velem van a baj, de nekem semmi problémám Anna Torv-val. Azt sem mondom, hogy húdejó, de nem is idegesít. A témák pedig jók, érdekesek, és valahogy mind a főszál felé mutat szerintem. Várom már a folytatást szept.17-én! :)
nekem semmi bajom a csajjal…és , hogy X-Aktás…nos a női karakter abban sem volt éppen a toppon..Nálam nézős nagyon…9/10 Várom a folytatást..
Nálam is simán9/10. Várom a folytatást:-D Úgy látom még nem értek ide az Annát fikázók, mert nekem sincs semmi bajom vele:-D A két Bishop viszont nagyon üt.
“a többi meg olyanokra ment el, hogy a computer képernyőjéből kinyúl egy kéz.”
minél több ilyen részt akarok!:) xakta fíling
Persze volt egy két altatós rész , de kell az olyan is . A lost záró nálam pl épp azért nem ütött nagyot mert elkényeztettek az évad közben.
Itt pedig külön plusz pont Spockért_D
nekem 8.5/10 teljesen jó
Anna Torv hangja viszont nem tetszik, ezért szinkronnal néztem (az tetszett)
ldavid épp ma gondolkoztam hogy hogy a picsába tudtak Anna Torv-nak ilyen vékony hangot adni szinkronnak, mikor eredetileg mélyebb mint Jack Bauernek :D
viszont színészkedni azt tényleg nem tud szegény :( még Steven Seagal-nak is több arca van
http://11.media.tumblr.com/sdYsolKXXp1kl55r39HDuGB3o1_400.jpg
Teljesen jo, daraltam az evad elso, majd masodik felet. Varos a kovetkezo ev, fokent, hogy spock massive dynamic fonok mit mesel.
Szinkronosan is neztem, nallam elen van az elkurtuk kategoriaban a magyar hang, hogy legyen egy kis szinkronfika is.
Jó sorozat ez, csak néha soknak éreztem az 50 percet. Tény, hogy az átívelő szál a legjobb, de némelyik filler epizód is egész jó.
Anna Torv nekem meg eléggé felemás. Van amikor nem zavar, máskor viszont igen.
Ha már x-aktákkal hasonlítgatjuk ezt a sorozatot akkor vonjuk párhuzamot Scully és Dunham ügynök között is.Scullynak sem volt túl sok arca mégis szerethető karakter volt és így vagyok Dunham ügynökkel is:)
Egyébként nagyon jó sorozat!
Nekem tetszett minden rész, talán kivéve az utolsót, és nekem Anna Torval sincsen semmi bajom, nem értem, a többiek miért nem szeretik :D 9/10 nálam
8/10
Es Anna Torv tokeletes! Nekem bejon…nem tudnak elkepzleni a helyebe egy dogosebb vagy mas macat. O pont oda valo. Mondjuk en tennek belle egy pici romantikat is csak az izgalomert, az sosem arthat.
Amugy az utolso resz utos volt! Obama atkoltozik az uj Feher hazba es Anna egy WTC kinezo toronyban van. Mondjuk a kulfodlu siteokon ment a nagy vita hogy az nem is a WTC :D pedig az csak mas epito elemekbol van oszetakolva.
En mar varom a 2 evadot. Kiraly lesz a promok szerint.
Nálam is megér egy 8/10-et és a főszereplő csajszi is elmegy.
Fringe nálam az idei befutó. A csajt is nagyon bírom, valaki korábban írta, hogy olyan mint a csaj a szomszédból. :) A két Bishop frenetikus, minden héten vártam az új ügyet, kíváncsian várom a főszál kibontását is.
Még több monitorból kinyúló kezet. :)
Nagyon jó évad…ha már mindenki pontoz én 9/10-et adok. Azért nem 10, mert furcsáltam a családi szálat. Azt hittem majd kilyukad valahol, de egyelőre csak időhúzásnak tűnik.
Minden egyéb szempontból imádom. Hol van már szeptember????!!!!!!!!! :)
Nekem sincs bajom a csajjal, bár nem nyűgöz le. A sorozatot daráltam, így jó is volt. A segítő bongyi FBI-os csajnak lehetne több szerepe is, ha egyszer már ott dolgozik. Kirk Acevedo meg Oz-ban a második kedvenc karakterem volt, elvárom, hogy jól adja magát idővel. Spockért pacsi. Walterék, jók, bár ha olyan okos a fiatalabbik, akkor nyomhatna több House-szerű megoldást is. Meg JJ Abrams-nek grat, mivel többször említik a 47-es számot (Alias – Rambaldi: page 47, stb..) és nagyon bírom, hogy a filmjei, meg sorozatai között ilyen összefüggéseket lehet találni. Aliasban pl. 4. évad környékén, amikor a főszereplő épp repülőtéren volt, a bemondó mondta h járat indul a 23-asról Los Angelesbe… természetesen Sydney repülőtéren voltak:)
egyetértek humannal. Még túl is pontozta. Messze túlértékelt sorozat. Tök nulla minden ügy. Teljesen érdektelen, ráadásul akkora kamu, hogy az öreg mindenre tud mindent. Most lehet kérdezni akkor minek néztem. Azért mert mindig vártam hátha jó lesz ha már annyian dícsérik. De nem
monnyon le! Helyette lehetne Yvonne Strahovsky :D
tyú, daniba, egyetértesz humannal aztán mégis nulla a sorozat? elolvastad egyáltalán a cikket? sztem nem
Anna Torv a sorozat második felére kifejezetten belejött a szerepébe, és elég sok arcát megmutatta, szóval szerintem már nem kell nagyon szidni.
Nekem is bejött a sori, pont tegnap hajnalban fejeztem be.
Nálam olyan modern X-Akták fílingje van, ami nem baj. Néha a főszállal foglalkoznak, néha meg 1 részes szörnyek-lények-izék jönnek.
Ami nem tetszik, hogy a karakterek aránytalanul vannak kidolgozva. Míg Bishopék zseniálisak, nagyon jól kidolgozott karakterek, addig a Néger vezető közepes, Astridról meg semmi nem derült ki, csak van, és fénymásol, meg ügyeket intéz, miközben elég sokat van képernyőn.
7 Pontot megér, és bízom a folytatásban
“Jó sorozat ez, csak néha soknak éreztem az 50 percet. ”
Egyetértek, nagyon kevés olyan rész volt, ahol tényleg ért valamit az a +10 perc, leginkább csak lelassította az epizód közepét. Örülök, hogy idén csak 40 percesek lesznek.
Levi: tehát hülye vagyok, ha látom, hogy tipikus sorozatos elemekkel dolgoznak, de érzek bennük kreativitást arra, hogy nem kéne ezt csinálniuk? Úgy utálom, hogy itthon nincs vitakultúra, csak személyeskedés. Eskü leírhattad volna a véleményed úgy is, hogy nem “hülye vagy”ozol benne, csak elmondod szerinted miért nincs úgy ahogy írtam. Mert az lett volna vita.
Nekem is tetszett a sorozat, 10-ből 8 pontot adok neki.
Azért ennyit, mert néha én is úgy éreztem, hogy felesleges az a +5-10 perc. És pont az utolsó epizódnál gondoltam azt, hogy talán egy közbeeső rész is izgalmasabb lett volna. De ennek ellenére tetszett, csak többet vártam.
Ja és Olivia engem sem idegesít, sőt… :D
Valóban nem lehet 7/10-nél többet adni rá, (bár én inkább 6/10-re tenném) ez így van, de nem anna torv miatt, hanem mert csak ennyit tud a sorozat, a rendezés, az írás, a történet. Persze nem tagadom, ha jobban eltalálják a főszereplőválasztást, akkor kaphatna +1 pontot, de ettől sem lenne az új lost.
Az elején egy X-akták koppintásnak indult, aztán később átszellemült valami x-akták/végtelen határok keverékbe. De sem az x-akták feszültségét nem produkálja sem a végtelen határok mondanivalóját és mélységét. Popcorn sci-fi for the masses.
Nekem a sok filler miatt darálós a sorozat, egyszerűen hétről-hétre várakozásnál túlságosan felhúznám magam azon, h megint semmit ne mhaladtunk előre. Értem én, h nem lehet folyamatosan metaplot, de engem a főszálon kívüli baromkodás nem igazán izgat, az viszont megfog annyira, h a maradékot toleráljam.
Nekem sincs bajom Oliviával, sztem pont illik a szerephez. Azt nem tudom, miként akarjátok a Losthoz hasonlítani, de azért az első évadhoz képest mostanra a szigetlakók eléggé irányt váltottak, az első évad ott is csak ilyen felvezetés volt. A “jellege” azóta eléggé megváltozott. Szóval a Fringe-ben is lehet majd több főszállal kapcsolatos epizód a későbbiekben, bár én élveztem a mellékszálakat is. :)
8/10, mert látok benne potenciát.
Nekem csak annyi a bajom, hogy miért kell mindenáron “új Lostot” keresni? Pláne hogy még az eredeti sem ért véget. Meg hát amúgyis, szerintem Lostból egy is elég … :)
most komolyan az a baj dunhammel, hogy kislányos mosolyokat vág? még mindig jobb mintha betettek volna valami tipikus hotbabet aztán az keménykedne.
Amúgy az évad minősége változó de a 7-es szintet tartotta nálam. Volt pár kiemelkedő rész is: pl. pilot, az öngyulladásos, a szifiliszes , meg az évadzáró. Ezek nekem nagyon bejöttek.
nagyon jó sorozat: s01 9/10
a főszereplő csajt gyorsan megszoktam
a bishop-ok meg zseniálisak
tényleg totál megszokható a főszereplő csaj, aki még a 20. résznél is azon izélt, hogy mennyire zavarja az hagyja akkor abba a nézését :D erre csak ezt tudom mondani :D hát de nem? basszus ha zavar ne nézd. ennyi.
Walternek nagyon jó szövegeket írnak, de végülis az egész gárda szerethető, Peter is meg Astrid meg az ügynökcsávó is. Jah és alap h egy olyan sorozatnak mint a Lost a közelébe sem ér :)
ettől függetlenül tetszett és várós az s2.
jah meg hát azt még tegyük hozzá, hogy ez volt az első olyan sorozatom aminek behánytam/beuntam/elaludtam a pilotján, kukáztam a rákba, de az 1×02-től meg alap szeretés!
Kedves Human!
Valószínűleg most ki leszek végezve – de meg kell mondanom, hogy a Fringe számomra lassan kezd eyecandy sorozattá válni, pontosan Anna Torv (no meg Jasika Nicole) miatt. Ha ő(k) nem lenne(ének) vlszg. egyáltalán nem nézném, mert a sztorit nagyon-nagyon kimódoltnak és hűvösnek érzem.
de amugy meghaljlok Dr. Bishop szereplo elot! Nagyon jol alakitsa a bolond dokit, foleg ha megnezitek a szereplo mas filjeit is akkor megertitek hogy sok arca van.
Amudj itt ahodj olvastam a kommenteket valaki Yvonne Strahowsky utan kialtot :D Ebbol s latszik hogy a Chuck inkab a csaj miatt vann “nezetsege” es nem maga a sorozat miatt ami az elso evadban egy picit kesze kusza volt.
AMugy Anna es Yvonne is Australiabon szulettek :-)
A cold openeket imádtam, amúgy a nyomozás része nem annyira jött be. Pilot nagyon tetszett, a finálé fair volt, a többi rész meg elment.
“Törölheted a commentet de első kérdésedre, azért, mert hülye vagy….”
hehh, ez elég passzív-agresszív volt, plusz rosszindulatú, ami azt sugallja, hogy itt kommentek törlődnek azért, mert valaki lehülyézi a posztert.
nem. nem azért nincsenek kommentben hülyézések, mert töröljük őket.
human:
“érzek bennük kreativitást arra, hogy nem kéne ezt csinálniuk?”
tippre, ha nem lenne valamennyire megkötve a kezük, ők végig átíveltetnének, kavarnának, de még így is többet tettek, mint anno ígértek.
solmyr:
“Nekem a sok filler miatt darálós a sorozat, egyszerűen hétről-hétre várakozásnál”
akkor itt most mi a filler? (nem nézem. majd nézni fogom és nem kérdezek hülyeségeket:) amikor csak ügy van és kalap?, amikor az összeesküvés nem mozdul? ez elvileg nlzőpont kérdése, nem? valahogy negatívan van beállítva a “filler”, holott az a normál rész és a főszál a bónusz. ebben az olvasatban viszont a főszál a bónusz és a normál rész nem normál, hanem negatívum.
szerintem nem véletlenül mondták a készítők, hogy ha kell, akkor a 2., ha kell a 11. évadban fejezik be a sorozatot. csak szóljanak előre a csatornafők.
human: bocs, ha így reagáltam, de szerintem utána kifejtettem miért is, egyébként winnie-vel értek egyet, de ez egy vélemény, másrészt kivitelezhetetlen a 20 rész metaplot ebben az esetben, és abszolút nincs is itt a hely, ha belegondoltok, az X-akták pont a sima részektől volt különleges, és ha vissza kellene gondolni 1-2 emlékezetes részre, akkor biztos elsőnek nem valami ufós főszál ugrana be, legalábbis szerintem a többségnél :)
Akkor helyesbítek: nem te vagy a hülye, de a kérdésed az első bekezdésben nagyon is az.
“Nekem csak annyi a bajom, hogy miért kell mindenáron “új Lostot” keresni?”
nem hiszem, hogy kell, de mégis csak ott van jj abrams neve a készítők között, így mindenki a lostra asszociálhat.
Még visszatérve, egy PB vagy egy Losttal nem lehet összehasonlítani, ott természetes hogy főszálat nyomnak, mert maga a főszál szüli a részeket, az elejétől fogva az egész 1 dolog körül (vagy ha esetleg később behoznak) lebeg, míg X-akták, vagy a Fringe, vagy más sorozatnál adott maga egy olyan szituáció, (orvosok vagyunk egy kórházban, paranormális jelenségekkel foglalkozunk), ami maga ezernyi dféle dolgot, betegséget, esetet vetít elő, és itt tulajdonképpen mellékes velejárója, főleg az érdeklődés fenntartására végig a főszál, és teljesen természetes hogy évi 5-6 epizódban foglalkoznak vele kb.
Ezért volt a felvetésed kvázi “idióta” human, mert ennél ezt nem lehetne így megoldani, pl gondolj bele 9 évad X-akták lényegét kb 15-20 részben el lehetne mesélni, mennyivel szegényebbek lennék fillerek nélkül…
Javítsatok ki ha tévedek, de szerintem human se úgy gondolta, hogy nem kellenek olyan részek, amik nem viszik előre a főszálat, hanem arra gondolt, hogy ezek a részek gyengék voltak. De ha mégis arra gondolt, hogy minek normál rész, az tényleg hülyeség. Egy ilyen sorozatna ka “normál” részekben kéne igazán élnie, és egy évadban max 3x foglalkozni összesküvéssel. De ha már szóba jött, szerintem a fringe-ben a fő szál sem annyira jó. Az alapötlet jó, hogy alternatív realitás, de amit művelnek főszál címszó alatt elég gyenge, szerintem gyengébb mint amilyenek a “filler” részek a maguk nemében.
és folytatod a személyeskedést, “idióta”, komolyan?
A fringenél adott maga a szituáció, hogy van egy bazinagy pattern, és minden összefügg mindennel. ja, hogy az egész földön előfordul a mintából egy darab, és nem csak a szigeten, atyaég, akkor máris nem szabad, hogy az átívelő szállal többet foglalkozzanak. A Fringeben simán ott van, hogy ne legyen monitorból kinyúló kéz, pincében talált gyerek, hanem végig a főügyet görgessék sokkal jobban (tudom, hogy a gyerek is kapcsolódik, de bénán.). Ezt miért ne tarthatnám? Nem értünk egyet, ennyi. ettől egyikünk sem lesz se hülye se idióta, erre értettem, hogy nevetséges mennyire nincs itthon vitakultúra.
BTW: az, hogy te folyamatosan le X-aktázod, és azt várod olyan legyen, az miben más, hogy én meg azt szeretném, hogy Lostosabb legyen? Költői kérdés.
Innentől ha még egyszer idióta vagy hasonló személyeskedést használsz, akkor repülsz, ha érvekkel jössz akkor nem (lásd: ott a sok ember kommentje is, akiknek tetszik a nő, pedig hahh, ellenkezik a véleményük az enyimmel). Fejezd be a kötözködést, koncentrálj a tényekre.
engem is idegesít a főszereplő de mostanában egy csomó amerikai sorozatban olyan borzalmas karakterek vannak akiket inkább látnék holtan mint még több részben:D plusz én szörnyes vagyok nagyon bár csak az utolsó pár részt láttam de a spontán égős dolog meg az ilyenek annyira nem fogtak meg ellenben az a gerincvelő-ivó nő meg az a szörny amit végül a csatornában fogtak el nagyon tetszett
nekem nagggyon tetszett:) és naggyon várom a 2.évadot:)
én is éreztem pár gyengus részt, de láttam már rosszabbakat is!!
Anna Torv: Megszoktam..ennyí
ez többször is előjött, hogy “ÚJ” Lost?? őő oké értem értem J.J., meg a többiek..
Én nem szeretek hasonlítgatni, meg ezek sztem nagyon különböző dolgok!!
Nekem Lost és Fringe is ugyanúgy bejön ,csak teljesen másképp (tudom feltaláltam a spanyolviaszt) :D
“..hehh, ez elég passzív-agresszív volt, plusz rosszindulatú, ami azt sugallja, hogy itt kommentek törlődnek azért, mert valaki lehülyézi a posztert…”
Miert, nem igy van? :D
Engem is neha irrital Anna Torv. De ha jobban belegondolok, vegulis nem is o az igazi foszereplo, hanem Walter. O pedig ZSENIALIS! Mar-mar House fele magassagokba emelkedik, ami nagyo szo! Csak attol tartok egy kicsit, hogy nagyon elkezdik kuszalni a dolgokat es a nagy erolkodesnek nyoges lesz a vege. De ne igy legyen.
Ez a sori nálam is 7/10, az eleje bejött, de a közepén kicsit elfáradt, néhány részen túl kellet lenni, de megérte végig nézni, mert a vége nagyon tetszett. Feliratosan néztem, de azért belekukkantottam a szinkronosba is, szerintem jó hangokat választottak az embereknek, Waltner kivételével. Az övé sajnos borzalmas…
Ezért volt a felvetésed kvázi “idióta” human…
majd ha mondatot megtanulsz elemezni, akkor szólj… a felvetésedre írtam hogy ideióta, de előző megszólalással lassan bebizonyítottad ellenkezőjét… respect :)
Másik: ki mondta hogy azt várom? A típust hasonlítottam össze, egy szóval se mondtam, hoyg olyan legye, csak azt, hogy abban is pl. az volt a jó.
látom maradsz a kötözködésnél ahelyett, hogy a pattern/világ/nemszigetdeösszefügg részre reagálnál.
“Nem lehet végig metaplot a sorozat és nagyon remélem nem is lesz az, mert egyszerűen kivitelezhetetlen, ez nem egy sziget, és nem csupán a metaplotról szól hanem egy csapat nyomoz a parajelenségek után más kérdés, hogy a legtöbb összefügg.”
Szal összefüggnek, de mégse szóljon a metaplotról az egész? Szerintem meg szóljon. Hát ennyi, a nagy hülyeség, hiszen hülyeség, mert más a véleményünk. Kivitelezhetetlen? Miért? Szerintem kivitelezhető, a készítők simán meg tudnák csinálni. Simán lehetne akár Lost, akár PB, hiszen egy ősi harc a középpont. De simán lehetne egy Xakták vagy CSI is. A legfőbb gond, hogy mindkettő akar lenni, és ennek megvan a következménye. Pl a Supnatban is van főszál, mégis ameddig néztem addig a 40 részből elővették mondjuk 10-ben. Teljesen más arány, de itt nem, így a 20 részből az az 5, amikor sima ügy van esetleg, az bizony időhúzásnak tűnik, feleslegesnek.
Ennél szájbarágósabban nincs kedvem leírni. Igazából nincs is kedvem vitázni ezen, mert láthatóan neked meg így jó, ezzel sincs baj, ettől nem tartalak hülyének, vagy nem tartom “idiótaságnak”, hogy szerinted ennyi filler, nemfőszálas rész kell. Hát ennyi. El tudom fogadni, a személyeskedést már nem annyira, mert felesleges.
Legyél szíves érdemben reagálni, nem pedig “majd ha mondatot megtanulsz elemezni, akkor szólj”, mert bizony ez is személyeskedés, nyilván tudod, azért írtad. Ha nem érdemben válaszolsz, akkor ne koptasd a billentyűzetet most már tényleg.
Abban igazad van, hogy nem X-aktákat vársz, csak egy olyan sorozatot, ami kevesebbet foglalkozik a főüggyel, mint pl az x-akták, elnézést.
Elképesztő, hogy milyen szavakon szőröző vita megy itt. Levi: sok pontban én sem értek egyet Human-nel (elsősorban Anna Torv-ot illetően) de mégsem kezdtem el itt hülyézni, meg idiótázni, hogy te miért nem úgy gondolod ahogy én…
Nekem amúgy a sorozat végig tetszett az elejétől fogva. Anna Torv kicsit Mira Sorvino-s (én őt is bírom) és talán az elején még kereste a helyét, de mostanra szerintem már megfelelően adja a figurát. Én emberinek érzem, hogy nem azt a cicababa féle karaktert hozza aki minden helyzetben melleit kidobva veti magát az akcióba és rúgja szét a nálánál kétszer nagyobb pasik seggét, hanem egy egyszerű nő a maga problémáival.
Persze a csapatban Walter a zseniális igazán, de Peter sem marad sokban el tőle, csak én úgy érzem, hogy az ő karakterét nem aknázták még ki igazán.
Ami a filler részeket illeti, engem nem zavar, hogy vannak, mert érdekesnek találom őket. Lehet jobb lenne, ha minden epizód előre vinné jobban a főszálat, (meg is lehetne valósítani) de én személy szerint nem érzem szükségét.
Szóval én szerettem a Fringe-et és remélem, hogy a következő szezon hozza majd ugyanezt a szintet.
nem hiszem, hogy kell, de mégis csak ott van jj abrams neve a készítők között, így mindenki a lostra asszociálhat
Harpersnél is volt “losozás”(nem Lost-szerű high concept-et kell várni)az első rész kritikájánál.
Akkor inkább Supnatozni kellett volna :)
bocsesz “Lostozás”
Ahhoz képest hogy sokaknak nem tetszik röpködnek a 8-8,5-9-es pontok. Nekem is nagyon bejön, simán 8,5/10! Tetszik, várom a következő évadot az “őrült” prof miatt, a dimenziószökevény fiú miatt meg a bájosan buta fejeket vágó ügynök csaj miatt :)
Azért az erős, hogy John Noble-nak ez az élete szerepe, kétségtelen, hogy a legjobb arc a sorozatban, és nagyon jól játssza, sőt, szerethetővé teszi a máshol már ezerszer elcsépelt őrült tudós figurát, de azért Denethor szerepében letett valamit az asztalra, abban igazán ütős, sokkal durvább volt, komolyan féltem tőle :) De az is igaz, hogy az más kategória, és mégiscsak egy kisebb szerep.
2 rész után kasza, nem érdemel többet.
en próbálkoztam, mert tetszett a sztori, meg a Bishopok, de nem bírtam elviselni Anna Torv-ot :-( szerintem borzalmas a csaj, számomra nézhetetlenné tette az egész sorozatot. Bepróbáltam szinkronosan is, de szerintem olyan irritáló szinkrot sikerült találni hozzá, ami csak rontott az egszen, ha ez lehetséges. Én kaszáltam Anna miatt …
Nekem ez a sorozat volt az idei év nagy csalódása. (Igen, ez egy hosszan fröcsögő negatív vélemény lesz. Bocs. Ha a sorozat tényleg, úgy tisztességesen rossz lett volna, nem lennék ilyen frusztrált, de nem volt az. Csak én nem tudtam vele mit kezdeni, és ez az, ami nem hagy nyugodni, és ami miatt majdnem az egész első évadot megnéztem, pedig néhol már látványosan kapartam a falat.)
Nem igazán tudom, mit vártam, de hétről-hétre egyre elégedetlenebbül álltam fel a tv elől, pedig kb. az összes sorozat a kedvenceim között van, amihez hasonlítgatni szokták.
Ha már hasonlítgatás: Nekem JJ Abramsról még mindig az Alias ugrik be. És most vissza is vonnék valamennyit azok közül, amiket a második bekezdésben írtam: Vártam egy lassan formálódó, lassan tisztuló rejtélyt. Szálakat, amik úgy tűnnek, hogy szanaszét futnak, de végül kiderül, hogy egy pontban tartanak össze. Aztán végül kaptam egy villogó neon-nyilat, ami végig konkrétan egy emberre mutatott, gyakorlatilag azóta, hogy először felmerült a neve. (Bocs, nem tudok szó szerint idézni.) “… Egy olyan nevet is mondott, ami eddig még egyáltalán nem merült fel” Eeeeeeegy….kettő…három (affezhatásszünetjajjcsakneőlegyennenenenene) “Willam Bell” (Aha. Piszkosul meglepődtem. Olyan nagy kérés, hogy egyszer, csak egyetlen egyszer lepjen meg egy nyamvadt sorozat, ha már egyszer Rejtély a címe?)
Főszál/filler arány: Nem tetszett, hogy minden esetet addig csűrtek csavartak, amíg nem sikerült a Profilhoz kötni. Lehet kövezni, de szerintem elfért volna egy-két epizód, aminek végülis semmi köze a profilhoz. Illetve nem, dehogy, nem teljes epizód, csak egy-két jelenet, villanás egy tévedés lezárásáról, vagy a főhősök csüggedt képéről, hogy nem sikerült előbbre lépniük. Bármi, ami azt érezteti, hogy itt tényleges nyomozómunka folyik kudarcokkal, tévedésekkel, melléfogásokkal, visszalépésekkel, váratlan sikerélményekkel, bármivel… Vagy bármi olyan dolog a profillal kapcsolatban, amin Walter nem dolgozott korábban. (Bell nem tud semmi újat kitalálni Bishop nélkül? Csak a régi dolgokat folytatja?) (Olivia teljesen felesleges családi vekengése helyett simán elfért volna valami… hasznosabb helykitöltés.) Vaaaaaagy… tényleg csak arra kellett volna fókuszálni, ahogy a főszál halad előre, és feszesebbre fogni a tempót. Ez így nem…
Főszál: Azt hiszem az lehetett a bajom, hogy a főszál nem kötött le eléggé, és folyamatosan vártam, hogy egyszercsak tényleg érdekes és izgalmas lesz, és vártam, és vártam… és nem lett. Egy csomó potenciálisan érdekes, izgalmas, intelligens, szívszaggató és lebilincselő dolgot (párhuzamos valóságok, másvalaki emlékei, gyerekkísérletek, Peter Bishop története, hogy mit meg nem tesz egy apa a gyerekéért, satöbbi-satöbbi) sikerült szinte teljesen érdektelenül tálalni.
Nem éreztem úgy, mintha összeállt volna a sorozat. Minden elemének látszott a helye, és passzolt az illesztéseknél, de látszottak a forrasztási pontok. “Ez a dolog innen van, ez onnan, ez egy kis kreatívkodás a feliratokkal, ezzel a karakterrel nem igazán tudunk mit kezdeni, de ha eleget fénymásol, az majdnem olyan, mintha rendes szerepe lenne, itt villantunk egy “Monster of the Week”-et, de mellé suvasszunk be rögtön valamit a csaj magánéletéből, közben másszunk vissza huszadszorra is abba a vacak tartályba, ide vetünk egy-két figyelemelterelő mozzanatot, miközben…”
Jó… azt hiszem, kifröcsögtem magam.
Amik tetszettek/tetszhettek volna:
- Meglepő leszek: Anna Torv. Előszöris nagyon jó szinkronhangot választottak neki. Másodszoris a gyomorrontott mimikájától eltekintve nagyon tetszettek a mozdulatai. A tartása, a kézmozdulatai, az epizód, amikor egy férfi tetteiben látta önmagát nekem azt éreztették, hogy tudna ő, csak… nem tudom. És szép. Pont. (Az orrával meg igyekeztem nem foglalkozni.)
- Az, hogy Charlie, John Scotthoz hasonlóan áruló volt. Jaaa… Bocs, nem volt az, és tényleg hatalmas klisé lett volna, ha az lett volna, de én valamiért végig azt vártam, hogy mikor fog kiderülni róla valami… bármi. Nem derült.
- Peter Bishop története. Feltétlenül és nagyon és tényleg. Az évadzáróban kapott ajándék-jelenet a pénzérmével (”Persze erre te nem emlékszel.”) gyönyörűszép volt. Na ezért kb. megérte végigszenvedni a sorozat többi részét.
- Nina Sharp. Pont.
- Astridból egész jó “deadpan snarker” lehetett volna, vagy épp remek “bármi”, ha nem felejtenek el neki karaktert írni.
- A két Bishop. Ez a furcsán funkcionális apa-fiú kapcsolat volt az egyetlen magánéleti szál a sorozatban, aminek tényleg volt némi értelme, és érzelmi töltete.
- A monitorból kinyúló kéz, meg a pincében talált kiskölyök (na, róla szépen adagolták a meglepő információkat), meg a “gyilkos óriásbaci”, meg a “megintvalami ami emberberakpetét”. De főleg a “gyilkos óriásbaci”. Olyan remek “És A Hét Szörnye aaaaaaaa…” – epizódokat hozhattak volna össze. De nem akartak.
Asszem ennyi. Volt még egy pár dolog, ami nem tetszett, de így is alaposan túlragoztam. Bocsérte, de ez a sorozat sajnos valahol ideget érintett.
zsebnek reagálnék:
:)
Kicsit úgy érzem ellentmondásba kerültél önmagaddal.
Először “csalódás”, egyetlen mondattal később pedig már olyasmit írsz, hogy nem is volt “tisztességesen rossz” ez a sorozat.
Aztán folytatod, hogy “ami miatt majdnem az egész évadot megnézted”…monológod végére pedig egsézen úgy tűnik, mintha végigkövetted volna az eseményeket.
Na de haladjunk sorban (legalábbis próbáljuk meg)
A “Nem igazán tudom mit vártam” kezdetű mondatoddal nem igazán tudok mit kezdeni. Ha Te nem tudod, akkor ki? :)
A hasonlítgatást hagyjuk. Ha J.J. Abrams neked Alias, akkor Alias, nincs mit tenni. Ettől függetlenül ugyan úgy hülyeség összehasonlítani vele, mint mondjuk a Losttal (vagy a Cloverfielddel:))
Újabb ellentmondás: Először nem tudod mit vártál, végül vártál némi lassan formálódó rejtélyt. :)
Én éppen azt éreztem, amit Te vártál. Egészen pontosan: szálakat, amik egy helyen futnak össze.
Szálakat vártál, amik úggy tűnnek szanaszét futnak (de mégsem), végül nem tetszett a “neonnyíl” ami egy emberre mutatott? Hogy is van ez akkor? Mit vártál és mit kaptál?
Szerintem érte egy-két kudarc a nyomozógárdát, csüggedt pofát is vágtak eleget, halott is akadt, nem is kevés.
Úgy igazi lezárása az ügyek 70%-nak szerintem nem is lett. Arról nem is beszélve, hogy volt olyan ügy, aminek semmi köze nem volt a nagy összeesküvéshez. (Remélem nem tévedek, de mintha a “monitorból kinyúlós kéz” résznek nem lettek volna profilhoz köthető szálai.)
A logikádból kiindulva a House is borzalmas, hiszen alig akad 1-2 ügy, melyben hullanak az emberek. De inlább ne is hasonlítgassunk, mert nem szeretem.
Egyébként sokszor volt szó olyan ügyekről is, amelyek jóval tovább gondolták Walter munkásságát. Sokszor Walter idejében csak egy ötlet volt, amit mára valaki megvalósított. NEm egyszer előfordult, hogy annak idején csak elméleti síkon foglalkozott a dologgal, ezért is csodálkozott rá minden egyes esetre: imádta látni az elmélet kézzel fogható megvalósulását.
“A főszál nem kötött le eléggé”- dolog vitaképtelen. :) Nem tetszhet mindenkinek ugyan ez, és ez így is van rendjén.
Esetleg ha annyit megengedsz: véleményem szerint Bishop történetét egyáltalán nem tálalták érdektelenül.
Szerintem azért nem érezted, hogy összeállt a sorozat, mert egyáltalán nem állt még össze. Ez egy korrekt felvezető évad volt, teli megválaszolatlan kérdésekkel. Egy csomó szál kibontásra vár még.
A tartályba mászást én személy szerint imádtam.
- Anna Trov valamiért nekem is tetszik. :)
- Charlie számomra jelentéktelen. Igazából a halálát vártam végig. :)
- Piter Bishop korrekt karakter, ki lesz még fejtve a háttérsztori szerintem.
- Érdekes, hogy sokakkal ellentétben én nem komáltam Nina Sharpot. :)
- Astridból szerintem elég ennyi is. Aranyos kis pofikat vág, és nagyszemekkel tud nézni.
- Két Bishop karaktere és kapcsolata zseniális. Imádom őket nézni és hallgatni.
- Tűkön ülve vártam a hét szörnyét. :)
Még annyit, hogy az Observerről senki nem is tesz említést?????
Mi külön vadászatot rendeztünk, hogy hol bukkan fel. :) Szuper ötlet az a “kopasz fickó” mindenütt. :))
-
a csajjal az lehet a baj, hogy tudna ő, csak mintha minden részben ilyen fancsalisan vicsorgós szerepet írtak volna neki, pl amikor a magánéletével foglalkoztak, akkor szerintem jobban kijöt a színész belőle, mint az ügyfelgöngyölítések alatt…
jah, és ne keressük már az új lostot mindenben, azért mert j.j.a. a készítő…a star warsban se az új american graffitit kerestük anno… :D
Human: tényleg nem személyeskedek, de nem tudom láttad-e az X-aktákat, ott évadonként 4-5 résznél több soha nem foglalkozott a főszállal, én nem várom azt hogy kevesebb foglalkozzon Fringében, az szinte lehetetlen.
Szeretem a főszálat is, de ha mindig csak azt nyomnák lenne 2 évad érdemben kb, utána menne az erőlködés, meg a nem tudom mit találjak ki. (volt ez már több sorozattal is…) Így ezt a 2 évadnyi dolgot belerakják 5-6 évadba, feltöltik érdekes mellékszálakkal, vagy épp jó kis fillerekkel, és jó szájízzel lehet majd emlékezni a sorozatra, meg szépen kiteljesedik az egész.
Nem ők találták ki a spanyolviaszt, nyilván csak a tömény főszálat is lehet akármeddig csűrni-csavarni, csak kérdés hogy a színvonal mindegy-e, ha neked igen, mert teszem azt csak főszál lenne, a 3. évadba már szerintem azon menne itt a rinya, hogy jaj már nem tudnak mit kitalálni, ami így is van.
Jobb ez így, ahogy most van, nem is véletlen hogy így van, és tartom hogy az időhúzó részekből jönnek ki néha a legjobb epizódok.
Szerintem meg Anna Torv *urvajó. Én is csak azt tudom mondani hogy mennyivel jobb ő mint akár a dollhouse csajai, vagy bármelyik csodálatos ámerikai modellbaba… A sorozat meg *urvajó. Lehet hogy kicsiny együgyű lelkem miatt van ez, meg mert nem nézek 50 sorozatot hetente. :)
Az eredeti után a szinkronhang gyenge, de lehet önmagában megállná a helyét.
human figyelmébe: “kőkemény sci-fi”
Ezek szerint életedben nem láttál/olvastál keményvonalas sci-fit.
Nem kimondottan baj, de ez a megállapítás durván nem állja meg a helyét. Nehogy lecseszésnek tűnjön: egy “kőkemény” sci-fi egyáltalán nem attól “kőkemény”, hogy föltétlenül egy másik galaxisban vagy legalább naprendszerben játszódik és/vagy szereplői nagy része nem humanoid, vagy robot, vagy fa; fröcsög benne a zöld vér.
Példa: Larry Niven – Gyűrűvilág, Orson Scott Card – Végjáték könyvek az egyik oldalra, a másikra Philip K. Dick – Ember a fellegvárban, William Gibson – Neurománc, vagy a sokak által (méltán)utált Nemerétől a szerintem két legjobb könyve a Klausztropolisz és A Neutron-akció, Szever Ganszovszkij – Három nap egy esztendő, Zsoldos Péter, Csernai Zoltán bármelyik könyve; és másik oldal alatt bizony a valóságtól nagyságrendekkel kevésbé elrugaszkodott írásokra gondolok, mint a Fringe, de “kőkemény” sci-fik egytől egyig, ez nem egyéni megítélésem kérdése. Filmen, sorozatból nyilván jobban ismered a dolgokat, mint én, fölösleges a címekkel játszani, vágod miért más kategória a Sliders, a Taken, az Eureka meg a BSG, mert mind más.
Persze könnyen beszélek, bukni se nagyon tudok, hiszen a föntebb sorolt művek nagy része neves díjakat nyert, de nem akartam a levegőbe beszéni, valamint a könnyebb érthetőség kedvéért maradtam a viszonylag populárisabbaknál.
Ez a Fringe, aminek természetesen végignéztem az első évadját, tulajdonképpen egy rohadt nagy ponyva, amit megpróbálnak komolyabb momentumokkal kitölteni, vica versa, mivel úgy fele-felére saccolom az arányokat. Amit értékelek benne, hogy nem nagyon akarják a készítők többnek láttatni, mint amennyi. Nem új X-Akták, nem új Lost, hanem egy olyan produktum, amilyet egy átlag (fő a nézettség) amerikai elképzel, ha azt a szót hallja, hogy sci-fi. Nagyon szépen illeszkedik a mai “kőkemény” light világába, ugyanúgy, mint a syfy-ról a Warehouse 13, vagy tudomisén mondjuk a Roswell.
Lényeg, hogy úgy jött le a poszt, mint a háromig számolni tudó kisgyerek szájából a válasz a kérdésre, miszerint “Melyik a legnagyobb szám?”
Mindenesetre azért megnézem a második évadot is.
beiz-nek: (Megszólíttattam, válaszolék vala.)
Ellentmondásaim (na, azok vannak!):
Nagylevegő: Azért írtam azt, hogy ez nem egy rossz sorozat, mert ez nem egy rossz sorozat, és asszem bármikor simán olyan helyzetben találhatom magam, hogy éppen körömszakadtáig (de legalábbis billentyűzetszakadtáig) védem szegénykét bárkitől, aki azt állítja, hogy az. Ha tényleg rossz lett volna a sorozat, nem adtam volna neki ennyi esélyt. Ez a sorozat volt a válaszom a “Melyik volt az a sorozat, aminek a szokásosnál jóval több esélyt adtál, mégsem jött be?” Hét kérdésére. Olyasmiket írtam ott, hogy “tökéletesen összerakott és felépített mozzanatok”, meg “minden eleme arra predesztinálja, hogy szeressem”. Meg olyasmiket, hogy “képtelen vagyok benne elmerülni” (ez az, amit itt kihagytam), meg hogy ezeket a tökéletes mozzanatokat “nem tudom *nem* külsőségekként és kellékekként kezelni”, meg hogy “frusztrál”, meg még azt is, hogy “banános szaloncukor”, és igazából ez utóbbival mondtam el mindent, csak nem tudom lefordítani a normális emberek nyelvére. Profin összerakott sorozat, rengeteg potenciállal, és néhol akár még szuperlatívuszokba is át tudnék menni, ha objektíven nézném a dolgokat, de nem akarom objektíven nézni a dolgokat. És igen, csalódás. És azért csalódás, mert az “ez nem egy rossz sorozat” meg az “ez egy jó sorozat” meg az “ez egy kiváló sorozat” meg az “OMGWTFBBQMZ/X!” (Bocsánat! Többé nem fordul elő.) között azért durván vannak fokozatok.
Ellentmondás? Lehet, sőt! Épp ez az egyik bajom.
Ellentmondásom Nr.2: Azt írtam, hogy majdnem az egész évadot végignéztem, és aztán a hozzászólásomból az derült ki, hogy végigkövettem az eseményeket… Mivelhogy majdnem az egész évadot végignéztem. Tényleg nem sok maradt ki, az is a közepéről.
Megatöbbi…
“Nem igazán tudom, mit vártam” – Éppen csak jelzésértékű töltelékszöveg arról, hogy nem voltak olyan konkrét prekoncepcióim a sorozattal kapcsolatban, mint amire egyébként számítottam volna. Ez egyébként a sorozat *előtti* várakozásra vonatkozik. (Legközelebb majd ezt írom.)
Nem tudom, hogy pontosan mit vártam. Nyilván vártam valamit (egy részét később taglaltam is, de azok inkább már a sorozat nézése *közben* kialakult várakozások voltak), mert az embert nem érheti csalódás, ha nem számít semmire, de épp ezért tartott egy évadig, hogy megfogalmazzam a csalódásom lényegét, mert nem tudtam mi hiányzik. Most sem vagyok benne biztos.
Hasonlítgatás: Ez az a sorozat, amit *mindenki* hasonlítgat. Hirtelen nem jut eszembe más sorozat, amit ilyen mértékben hasonlítgattak volna. Mert volt ez már “új-Lost”, meg “új-X-akták”, meg láttam már emlegetni Sliderst, meg 4400at, meg anyámtyúkját… nem, azt azért mégsem. Nem mondtam, hogy ez lenne az “új-Alias”, de… így visszaolvasva az a bekezdés tökéletesen ugyanazt jelenti, az Aliasos mondatom nélkül is. Hagyjuk ki!
Szálak és neonnyilak: Újraolvastam, tényleg szánalmas egy képzavar, amit elkövettem, bocs. Szerintem nem futnak össze egy helyre a szálak. Nincs honnan összefutniuk. Lehet, hogy én kombináltam túl, de végig számomra végig egyfelé mutatott az egész: Willam Bell, Massive Dynamic, Profil, régi kísérletek, párhuzamos valóságok, ZTF kiáltvány, ZFT, párhuzamos valóságok, William Bell, upsz, körbeértünk! Ahogy egy-egy új elem kiderült, mind szépen beilleszkedett a várhatóan kialakuló képbe. Ponty.
Mit vártam és mit kaptam? Nagyobb és univerzálisabb és falkaparósabb WTF-eket vártam (és itt ismerem el, hogy másképp lett volna, ha nem JJ ABrams nevével, reklámozzák az egészet) és nem kaptam meg őket, vagy ha meg is kaptam őket, valamiért nem működtek. Pl: Volt a videofelvétel, ami bizonyítja, hogy Walter abban a konkrét kísérletben is aktívan részt vett, amelynek Olivia volt az alanya. Én halk sóhajjal csatornát váltottam. Láttam Walter megrendülését, de nem tudtam a saját helyemben megrendülni/meglepődni a dolgon, hiszen… nem is lehetett másként. Csak így volt értelme, és ez már onnantól világos volt, amikor kiderült, hogy Olivia szülővárosában is kísérleteztek gyerekekkel. Ennyi.
Főszál/filler arány: A No-Brainerrel kapcsolatban igazad volt, amúgy mi ketten minmum nyóc’ külön malomban őrlünk, úgyhogy ezt hagyom. Egyébként igen, részben én tévedtem.
A többit nem igazán tudnám kontrázni.
Nagyon úgy nézem, hogy nem győztük meg egymást. Így a szép a dolog! El kell ismernem, fel sem merült bennem, hogy beindíthatom mások sorozatvédő-rendszerét. Ezentúl ezt is bele fogom kalkulálni. (Ja, és kösz, hogy végigolvastad!)
Uff, én beszéltem.
Balra el
zsebnek – mert tudom, hogy várja :)
Igazán nagy örömmel konstatáltam, hogy néhány dologban egyet értettél nem túl választékos fogalmazásommal. :)
Ez igen ritka eset bizonyos komment körökben, külön öröm normálisan “elkommentezgetni” másokkal.
Ellenpélda a sok anyázós, személyeskedő alak, akikkel nem is lehet zöldágra vergődni. MEgjegyzem nem is érdemes.
Most,hogy megint írtál egy kisregényt ;) azt hiszem közelebb kerültem a gondolatmenetedhez, és kezdem kapizsgálni, hogy mit is szeretnél közölni.
Elég annyi, hogy nagyon kedvelem ezt a sorozatot, és várom már az új évadot. Kívánom, hogy nézd Te is a második évadot, és talán jövőre ugyan itt “ütközünk” :)
A banános szaloncukor hasonlatod tetszik, de én inkább úgy fognám meg ezt az egészet, hogy J.J Abrams nagyon jól tudja mitől döglik a geek :)
Átívelő szál, heti szörny adag, kérdések, néhány válasz-több kérdés, Observer, és 1-2 ütős karakter. Ennyi elég, és indul a hullámvasút: pontosan adagolt poénok, pontosan adagolt akciók, pontosan adagolt misztikum. Ha megfigyeled, szinte minden általam említett “elem” meghatározott grammban részesedik egy-egy adott epizódból, ezáltal az egész évadból. Ezt én is látom, és tudom, hogy amrketing az egész…de b*ssza meg élvezem :)
Uff, ez meg én voltam :)
Én nagyon főszál-sucker vagyok, de ha a készítők azt mondják, hogy bármikor be tudják fejezni, le tudják zárni a történetet, ha időben szólnak nekik, akkor én megértem, ha filler epizódokkal húzzák el a dolgot. Ilyenkor kell is, hisz idővel csak túlbonyolítanák a dolgot, az meg nem jön ki mindig jól.
zseb hozzászólása ráébresztett a sorozat egyéb hiányosságaira is..:) (itt megjegyezném, hogy úgy tűnik, hogy zseb nem tud rövid kommentet írni:D)
az Anna Torv vitáról:
nekem úgy tűnik, hogy páran azt nézik, hogy néz ki, páran meg úgy, hogy milyen jó színész vagy a kettő együtt, de így elmehetnek egymás mellett a vélemények
sztem nem csúnya, de kiemelkedő színészi teljesítményt sem nyújt, bár nagy kérdés, hogy mikor kellett neki..
Bocsi, nem olvastam el a kommenteket. Ha valamit már leírtak 20x, akkor sorry.
Túl sok filler volt, ezzel egyetértek. Én valahol a 6. rész környékén abba is hagytam és most nyáron néztem egy részt mindennap, így azért jó volt, de lehetne kevesebb filler mindenképpen.
A főszereplővel semmi bajom, engem nem idegesít egyáltalán. Nem alakít nagyot, de hozza, amit hozni kell. Peter és Walter viszont nagyon nagyok. :D Azért egy-egy unalmasabb részt is feldobnak. :)
Az átívelő szál pedig tetszett végig. Aztán amikor az évad végén egyre több dolog kiderült annyira nem jött be. Talán, mert kisebb lett a mystery factor, nem tudom. Persze azért még mindig jó, meg nézni fogom a 2. évadot.
Nem vagyok elájulva a sorozattól, de azért néztem. Nekem Torv-val semmi bajom nem volt. Engem a legjobban az zavart, hogy sokszor lehetetlen dolgok álltak a részek középpontjában. A legnagyobb baromságok a futkosós náthavírus meg a gyilkos program volt. Bár engem már a gyorsan öregedés is kiakasztott.
Par resz utan feladtam, rettentoen zavart az oreg. 20 evet lehuzott a dilihazban, de most amikor kijott ugy kattingtatott a szamitogepen, hogy csak na ugyanakkor racsodalkozott, hogy az autoban van ulesfutes…
Már korábbi posztokban kifejtettem a véleményemet, ami sokban hasonlít human-éhoz. Most nem is mennék bele nagyon, csak a főszereplő-vitához szólnék hozzá.
Engem idegesít Anna Torv, szerintem rém gyenge – mint színész, ebben a szerepben legalábbis. Szerintem nagy baklövés Scully-hoz hasonlítani az X-aktákból – ahogy azt néhányan tettétek – mivel elég eltérő a két karakter. Scully elsősorban orvos, tudós – ahogy definiálja magát többször – a szerepe pedig az, hogy a lökött Mulder mellett a tudományt képviselve kerüljenek egymással sokszor élénk és parázs vitába a paranormális jelenségek kapcsán. Nem is kapott annyi akciójelenetet és a magánélete is ritkán került terítékre.
Ezzel szemben Dunham ügynök a keménycsaj szerepében tetszeleg – meglehetősen hiteltelenül. Veszélyes terroristákat vallat eredményesen a bugyuta nézésével, mikor ugyanez Jack Bauer-nek csak kőkemény kínzások bevetésével sikerül. És bár ez szubjektívebb, de pont emiatt a kifejezéstelen tekintet miatt nekem azt is nehéz elhinnem, hogy olyan baromi okos, mint ahogy azt a szerepe mutatná. Arról már ne is beszéljünk, hogy a magánélete túl sok teret kap, miközben teljesen érdektelen, szemben Bishopék kapcsolatával, amiben tényleg van érzelmi töltet.
Összességében nekem úgy tűnik a csaj, mintha az utcáról behívott járókelő lenne, akinek fogalma sincs, hogy hova csöppent, de baromira unja az egészet…
Azt sajnálom nagyon, hogy túlságosan beleszövődött a történetbe, így a távozása gyakorlatilag esélytelen…
Egyébként a sorozatot szeretem, mindennek ellenére – ezért sajnálom különösen, hogy a főszereplő így lerontja az összképet.
“Ezek szerint életedben nem láttál/olvastál keményvonalas sci-fit.”
Szinte mindegyik említettet olvastam, ajaj, akkor most mi lesz? Ettől még a Fringe kőkemény scifi, mert a tudományt keveri a fantasztikummal, nem pedig egy újabb nyomozós sorozat. Na jó, tényleg megenged némi ponyvaságot is, de ennyi kell, hogy eladható legyen. A BSg tényleg keményvonalasabb, ha már sorozatok, el is fogytak a nézői a végére.
“nem hiszem, hogy kell, de mégis csak ott van jj abrams neve a készítők között, így mindenki a lostra asszociálhat.”
a lostban se keresett senki “új Aliast”, pedig az is Abrams… :)
A Lost az egyik legnépszerűbbb sorozat, az Aliast meg nem nézte senki. :)
Kedves Human!
Nagyon nem értek egyet. Aki kislányos és érdektelen az Astrid-ot játszó Jasika Nicole és nem Anna Torv.
Akiket Anna idegesít azok szerint mégis hogy kéne kinéznie, viselkednie egy FBI-ügynöknek? Mint mondjuk Sigourney Weaver az Alien sorozatban? Nem túlzás egy kicsit ez az elvárás?
Azt sem értem minek elvárás?
Nagyon unom már az olyan női karaktereket mint Scully, Bonasera nyomozó a CSI: NY-ból, vagy Cathriene Willows a CSI:LV-ből. Tele van az összes sorozat az ilyen “mindent én tudok a legjobban, okos vagyok, elhivatott vagyok, kemény vagyok, vállamon/arcomon a világ összes fájdalma típusú nőkkel.
Anna Torv üdítő jelenség számomra.
Bájos az arca, jól játszik szerintem, nem adja a kőkemény amazont mint a többi csonttá aszott amazon. Kivéve Scully-t alakító Gillian Anderson.
Aki ebben a nagyon finom arcjátékban idegesítő dolgokat tud csak felfedezni az maradjon inkább a felsorolt amazon nőknél – amit azok nyújtanak az már szerintem több is mint túlzás.
A Rejtély összes szereplőjét imádom, még Charlie ügynököt is. Szerintem Astrid a halovány, nem értem minek van ott, most az a két mondat…nem zavaró, elmegy. Jobb mintha a tehét dumálna.
A Rejtély eddig mindig ébren tartott, sőt izgultam rajta. Alapvetően nem megyek neki semmilyen sorozatnak elvárásokkal így nem csalódom. A Rejtély szerintem eddig magasan a legjobb sci-fi sorozat.
Bosszús vagyok, hogy John Noble szinkronhangját lecserélték. Már a Dallasban sem bírtam Végh Péter (Cliff Barnes) hangját, most néha nagyon nehéz elviselnem.
Anna hangja szerintem ok. Már csak azért is mert hál’sten nem Mezei Kitty az. Azt a ripacskodó, nyivákoló, irritáló, csipogó fejhangot nem bírom elviselni. Pikali Gerda szerintem tökéletes Anna Torv-nak.
Na ja lehet örömködni, úgy nézem az Anna Torv utálók megkapják a kötelező csöcsös-bögyös mellesleg abszolút hiteltelen FBI ügynök luvnyát aki Charlie helyére jön.
Nem szoktam előre elvárásokat támasztani, de szerintem nagy hiba lesz ez a tyúk.
http://en.wikipedia.org/wiki/Meghan_Markle
legalább jelölhetted volna a spoilert
Cubehor – 2009. 08. 04. 14:03
“A Lost az egyik legnépszerűbbb sorozat, az Aliast meg nem nézte senki. :)”
Azért ezt így nem mondanám:)
és ha már hasonlítjuk akkor, Felicity is ott van,az is J.J.:D
lost vs alias? nézettség?
nézzünk egy random májusi 4. évados alias-t:
“Alias” (households: 6.5/10, #7; adults 18-49: 4.1, #5)
és ezt hasonlítsuk össze a mostani losttal. a fináléval.
Lost (ABC, 22.00) – 5.7/10 (4.4, #2)
többen nézték az alias-t, mint most a lostot. (ezek tények, bár persze akad benne csúsztatás, de a fentiekre akartam rávilágítani.)
Én arra gondoltam, hogy a magyarországi internetes közösség körében jóval nézettebb a Lost, mint az Alias volt.
Még szerencse hogy nem Lost, elég egy sorozat ahol nem beszélgetnek a szereplők egymással:)))
Fringe nagyon állat sori, az önálló részek is nagyon tetszenek, sőt én az X-Aktákban is azt szerettem hogy nem csak a főszállal foglalkozta, hiszen így egyrészt sok más érdekes dolgot is előszedtek másrészt pedig nagyobb értéke volt úgymond, jobban megbecsülte az ember amikor a szinopszis került elő. A Fringe még így sok a főszálas dolog szerintem. Köv szezon nem tudom marad-e 20 részesnek, de egy 50-50 aránynak jobban örülnék, vagy 40-60-nak a főszál rovására.
Nagyon tetszett a készítők azon húzása, hogy a 19 részben wolt egy Spock-os kikacsintás, wiccelődés, és a 20. részre behozták a régi Spock-ot William Bell szerepére. =)
Fantasztikus húzás. :D
kábé 3 napja próbáltam be a pilotot és annyira tetszett, hogy kezdődött is a dara:D
Számomra Anna nem idegesítő, nekem megfelelt, ahogy játszott, de tény, hogy a tudós páros iszonyat nagy arcok:P
Érdekes volt az első évad és elég fura, hogy a részek 45 v 50 percesek… nem ehhez vagyok szokva:P
De ez se nagyon zavar, mert télleg lekötött.
A finálé meg aztán nagyon állat volt szal én is várom már a folytatást. Csak azt bánom, hogy azt már nem fogom tudni darálni xD
Ma fejeztük be. Hát sokat vártam ettől a sorozattól, az előzetesek és pilot miatt, de aztán egyszerűen tele volt unalmas részekkel. A címével ellentétben alig rejtélyes, mindig megmagyaráznak mindent, mégha égbekiáltóan baromság is, akkor is, az a magyarázat. Tudom sci-fi meg stb., de a kevesebb néha több (izgalmasabb) lenne (lásd Lost).
Ettől függetlenül nem egy rossz sorozat, de van még bőven hova fejlődni, remélem, hogy a 2. évad sokkal rejtélyesebb és változatosabb lesz.
Walter és Peter Bishop FTW.
1. évad 7,5/10
ez egy jó sorozat. anna torv lehet hogy “béna” de hát elgondolkodtat hogy “lehetséges-e”
számomra gyors dara volt jöhet a kövi évad :)
Nekem nagy csalódás, valahogy nem köt le sőt kaszaközeli a 3. rész után!
Ezek az oldjuk meg pikkpakk az épp aktuális ügyet a műholdas elektrosprektroálomannihilátorral meg már a CSI-okban is baromi unalmas! És a fő szál nekem túl kevés.
Más kérdés. Winnie, van valahol olyan összesítő hogy melyek az epizódikus és mik a szérializált sorozatok? Lehet h hülye kérdés…
háát, így külön nincs, írjuk a kritikákban, de kábé az összes epizodikus, kivéve azt a keveset, ami nem (lost, heroes, 24 és tsai), plusz a szappanoperaszerűeket, a családsorozatokat.
de a legtöbb epizodikusban azért akad egy kis átívelő szál.
Aham köszi! Lost, PB persze alap, de olyanokra gondolok mint a Day Break meg a Traveler amikről itt olvastam előszőr és kár lett volna kihagyni! Bár tudom hogy ezek a próbálkozások elsö évad után általában behalnak de addig is jó nézni.
Bírom az erős fő szálat mert az olyan mint egy jó vaskos könyv! :)
Hatalmas sorozat. Rá lehet függni könnyen, nálam is 9/10. Reméljük színvonalas lesz a folytatás is. Már csak 14 nap.
Mellesleg szívesen elolvasnám a ZFT kiáltványt:) (Ha valaki tud hasonló művet, jelezze!)
2×01 címe: A New Day in the Old Town! Már nagyon várom. :)
Végre Fringe 2. évad!!! :D És bár szvsz kicsit visszafogott lett az évadnyitó, de még így is reménytelibb mint az első évad volt. Ha kevesebb lesz a freak-of-the-week epizód és pörgősebb fősztorit kapunk, akkor én maradok erre az évadra. Kíváncsian várom a folytatást.
Nemtudom, nekem a 2. évad évadnyitója adott pár wtf-et. Mondjuk az utolsó jelent törvényszerű volt.
Spoileresebben kicsit:
De tetszik az új ügynök, és persze a Fringeben semmi sem véletlen kerül bele :) Szóval a Biblia és a kiragadott részek is tuti jelenteni fognak valamit, meg az írógép se gyenge azért :)
Ide írd
Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz