login |

A hét kérdése 1.

2009. 08. 21. 14:33 - Írta: winnie

105 hozzászólás | kategória: a hét kérdése

5 nap – 5 kérdés. Ha benne vagytok. Mind ugyanazon a mezsgyén haladva.

Technika. Na ez az, amihez nem értek. Mindig ámuldozva hallgatom azokat, akik 720p-ről meg 1080i-ről beszélnek, meg ilyen-olyan hangrendszerekről (erről majd később), de én sosem voltam nagy igényű, persze lehet, hogy csak el kell kezdeni a nagyobb felbontást preferálni és idővel már a szitkomokat is csak HD-ben fogom nézni.

Nézel nagyfelbontásban sorozatokat? Melyek azok a sorozatok, amelyeknél igazán kijön a HD előnye? Miért?

Egyelőre csak magukra a sorozatokra, a címekre vonatkozik a kérdés, az majd vasárnap, a “3. részben” következik, hogy ki milyen felbontást, felszerelést preferál.

105 hozzászólás Ne habozz!

Dylan - 2009. 08. 21. 14:57

Én többek között a Survivor-t nézem a Gabon óta, mióta csak lehet HD-ban. Ha valami jól néz ki úgy, hát akkor az a Survivor! Lélegzetelállító!

Ihi - 2009. 08. 21. 15:01

Mindnél, aminél sokban építenek a látványra, nem kell magyarázni miért. Egy sitcomnál például teljesen felesleges, az legtöbbször úgy is jó, ha csak hallgatod.

mAT - 2009. 08. 21. 15:03

Sorozatoknál nekem teljes mértékben megfelel a 350 megás,vagy 175 megás hdtv rip. Elsősorban azért, mert gyorsabban hozzájutok, hamarabb ér le, valamint én megvagyok pl “hauz” doki borotva éles borostái nélkül is.

A filmeket nézem 720-as vagy 1080-as felbontásban (illetve BRip-ben), és teszem ezt egyre gyakrabban. A jót ugye könnyű megszokni.

Áki - 2009. 08. 21. 15:03

Én ha lehet, akkor mindent HD-ben nézek, igaz csak egy 15,4-es laptopon, de még így is sokkal jobb a minősége, mint a sima dvdrip-eké.

Deino - 2009. 08. 21. 15:05

Én ha tehetem mindeig 720p-ben nézem a sorozatokat, meg filmeket, mert egyszerűen szebb. Amit mindenképp ajánlott egyszer 720p-ben megkukkantani az a Pushing Dasies, a Legend of the Seeker, TSCC, BSG, és a True Blood. A Gossip Girl + Privileged kombót csak az eyecandy tömeg miatt ajánlott 720pben nézni.

Steve - 2009. 08. 21. 15:05

Egyre több sorozatot nézek 720p-ben, bár némelyiket néha elég nehéz beszerezni, főleg ha jólbevált források tűnnek el egyik napról a másikra :(

Nem csak a kép sokkal részletgazdagabb a nagyobb felbontásnak köszönhetően, hanem általában 5.1-es hang is “jár vele”.

Először a FOX-os sorozatoknál váltottam, kicsit több mint 1 éve, mert azokat nagyon könnyen el lehett érni, szinte mindenhol letölthető volt a 720p változat belőlük, majd később szisztematikusan kezdtem keresni a jobb minőségű változatokat.

Most így néz ki a “720-as” listám:

24, Burn Notice, Chuck, Dollhouse, Fringe, Glee, House, Hung, Lost, Psych, Royal Pains, Weeds + Harpers Island, Prison Break, de ugye ennek a kettőnek már vége.

Emellett még előfordul, hogy más sorozatepizódokat is letöltök 720p-ben, de azokat utána megszerzem “sima” DivX/Xvid-ben és úgy mentem el őket, nem 720p-ben (főleg sitcomok és Gossip Girl minden része (: ).

Dohi - 2009. 08. 21. 15:06

nem, es nem is fogok, filmeket sem. kiveve amiket dvd-n nezek majd ujra, de egyelore csak gyulnek a polcon, meg azokkal nincs is gond (nagy filemeret, szaggatas, etc.).

Desmond Wallace - 2009. 08. 21. 15:06

Sorozatokat nem nagyon nézek nagyfelbontásban. Eddig csak néhány Legend of the Seeker részt szedtem le így.
Filmeknél már inkább szóba jön a HD.

sliderz - 2009. 08. 21. 15:07

2 éve kezdtem el valódi HD-ben nézni dolgokat, eleinte csak filmeket. Azóta 720p-ben a Smallville és Lost abszolút befutó, idén pedig Fringe és a Stargate Universe lesz, amit megéri így letölteni.

kla - 2009. 08. 21. 15:08

Ha lehetőségem van rá, akkor megnézem HD-ben a részeket, de nem ez az elsődleges szempont – azokat a sorozatoknál, amiket érdemes HD-ben nézni, minél gyorsabban meg akarom nézni (Fringe, Lost),és inkább a sima verziót töltöm le. Azért utána sokszor leszedem HD-ben is, főleg a Lostnál, mert tényleg sokat dob . egyszerűen sokkal szebb és tisztább a kép, főleg a tájak persze.

kla - 2009. 08. 21. 15:09

Ja, és nagyon ritka az, hogy egy HD-részt meg is tartok – sajnos nincs annyi helyem, így marad a fapados változat.

harrygabi - 2009. 08. 21. 15:10

Idén ami csak ki jön 720pben,azt abban fogom nézni.
Nyáron sokat daráltam nagyon,és így szinte tovább tartott volna letölteni mint megnézni..de most már 720pben fogom szedni őket.

Dzsi23 - 2009. 08. 21. 15:13

Nekem többnyire megfelel a normál divx/xvid minőség is. Csak a BSG-t és a Legend of the Seekert néztem 720p-ben, ezeknél elég hangsúlyos a látvány.

Sefi - 2009. 08. 21. 15:14

Nekem sajnos a laptopom 720p eseten mar beszaggat, igy normal hdtv ripre vagyok korlatozva.

Matthew - 2009. 08. 21. 15:15

hogy mi a különbség?
én lassan 2 éve élek HD világban, nem gizdulásból mondom, de ehez ugye kell egy megfelelő tv is, én azt mondom hogy monitoron semmi értelme, me ha már veszel 22 colos akkor sztem vehetsz egy 84 centis plazmát is… különbség ott kezdődik hogy 720p felbontás az ugye standard szerint 1280×720 felbontás, tehát egy átlag divx kb kétésfélszerese! nekem pl tetszik mikor süt a nap, és visszacsillog minden felületen, meg hogy az ember arcán külön látni a ráncokat! pedig 107 centis tévém van, és 3 méterről nézem, és igy is gyönyörű! mondok egy példát, mikor nézem a lost-ot és egy dzsungeles rész van! külön-külön látni a pálmalevelet, a puskákon a karcokat, Sayid hajában a zsirt, Hurley arcán az izzadtságcseppeket stb és mindezt 5.1-be, tehát tényleg ha benne lennél! én csak ajánlani tudom! mostmár tényleg ott tartunk h megfizethető áron vannak a hd-t lejátszó gépek, bár én márciusban beneveztem egy popcorn lejátszóra, legjobb dolog ami létezik!

Shirin - 2009. 08. 21. 15:16

az a baj hogy tovább tart letölteni ergo később tudom megnézni és ez sehogy se elfogadható :(

des - 2009. 08. 21. 15:21

Én ha akarnám sem tudnám nézni a 720p-t és az e felettieket, mert nem bírja a gépem.

De amúgy sem biztos ,hogy nézném, mert megnézés után egyből törlöm a részeket. (ezért feleslegesen nem töltök több adatot le. + több idő is.) Persze ha lenne gyors netem, meg bírná a gépem, lehet váltanék rá, de igazából nincs rá igényem. Majd szépen lassan, ha kihalnak az sd ripek, akkor majd átállok.

jack ez - 2009. 08. 21. 15:24

42′ plazma, 5.1 surround, csakis HD tartalom.
Tovább tart letölteni?? Beteszed rss-be a releaset és mire felébredsz reggel, ott az epizód.

justy - 2009. 08. 21. 15:28

Lostból mindig várom a 720p-t, kicsit tovább kell várni, de megéri, lcd tv-n különösen jól néz ki. A Two and a half ment is abban nézem, de azt nem a táj szépsége miatt, csak úgy :)

Kucsi - 2009. 08. 21. 15:34

En mar lassan egy eve nezem HDben a filmeket meg a sorozatokat is. Leszedek mindent amit lehet Hdben is meg ripben is, HDben nezem, ripben mentem. Sok ismerosom aki csak sima rippeket nez, es azt is csak laptopon, nem erti a hogy miert szedem a gigas reszeket. Mivel sokuknak nics rendes tvje hozza, nem is fogja sajnos megerteni. Ugyanis szerintem 100 centi alatt nincs ertelme. Felette viszont ha megnezel egy akarmilyen random reszt, lehet akar sitcom is 720p-ben, soha tobbe nem nezel utana mondhatni szart.

winnie - 2009. 08. 21. 15:35

én is ebbe a kategóriába tartozom, mindig “igénytelen” voltam, de mondogattam mammutnak, hogy lehet csak addig, míg meg nem nézek egy HD-részt:) de addig, amíg 256 ramos gépet nyüstölök és minden kicsit HD szaggat, addig nem erőltetem:)

SpockCooper - 2009. 08. 21. 15:37

Mostanában vettem notebookot. A Harper’s silandot 720p-ben néztem, az szép volt. A lényeget már elmondták, szitkomra felesleges, de látványfilmekre sorozatokra nagyon jó. Meg is nézem, nyitva van-e a bolt, mert szeretném rákötni a notit az LCD tévémre. A Lost, 24, Dexter tuti 720p-vel mennek majd nálam.

AteeG - 2009. 08. 21. 15:38

Nekem HD projektorom van, de sorozatot még nem néztem rajta. Filmeket szoktunk, de sorozattal még nem próbálkoztunk. Jó abból a hagyományos verzió is :)

berc - 2009. 08. 21. 15:39

valahogy elkerültem eddig a HD-t, igazából a netem is korlátol, és nem is merek legalább egy részt/filmet bepróbálni HD-ben, mert félek, hogy rászokom :)

SunyiMad - 2009. 08. 21. 15:44

Én szívesen néznék, de egyrészről nem viszi a gépem (szaggat), más részről meg a mérete miatt.
De amúgy meg vagyok elégedve rippel is, mert 4 méterről a 26″ tévémen nem sok különbség van. Persze ha közel jövök egy nagy paca az egész, de az ágyból jól lehet nézni. Majd ha lesz pénzem erősebb gépre és nagyobb tévére, akkor mindenképp átváltok. :)

losi999 - 2009. 08. 21. 15:46

Én elsősorban azért nem nézek HD-ben sorozatot mert több helyet foglal és így macerás kiírni DVD-re, meg tárolni őket. Egyedül NASCAR és Indycar futamokat töltök 720p-ben, elsősorban azért, mert 60 fps-esek, ami nagyon jól mutat, és miután megnéztem letörlöm, így nem okoz gondot a méretük.

Wini - 2009. 08. 21. 15:46

Lost eddig.

Ezeket már ebben fogom a jövőben:
Fringe, Lost, 24.

Ami marad DVDRip:
House, Dexter, True Blood, Heroes(egy vagy két rész esélyt kap csak, ha akkor is, akkor SohaSeNemSohaTöbbetSehogySoha). Meg minden mast amit még nézek/probálok az marad ebben.

kisgans - 2009. 08. 21. 15:47

Megelégszem a dvd- és tv-ripekkel, 720p-ben csak a Lostot és a BBC Dokusorozatait (Planet Earth, Wild China stb.) nézem. A látvány miatt, nyilván.
Pár hónapja próbálkoztam azzal, hogy Heroest, House-t és DHW-t is megnéztem nagy felbontásban, de számítógépen ezeknél nem olyan látványos a különbség.

kisgans - 2009. 08. 21. 15:52

Ja, de valószínűleg változni fog a hozzáállásom, ugyanis a technika fejlődésével egyre jobban előtérbe kerülnek a hd-ripek; pár év alatt teljesen kiszoríthatják a 350 megás epizódokat.

dvddisk - 2009. 08. 21. 16:07

kb. 4 év óta mindent HDban nézek…jó ok, a nip tuck sd volt amíg az FX nem váltott… :)

LostForLife - 2009. 08. 21. 16:08

én mindent “sima verzióba” nézek, az is ugyanolyan jó egy mezei tv-n. usb-s dvd lejátszón nézek mindent, és így nem kell fél méterről nézni a monitort, hanem a kanapén 2,5 méterről, nyugiban. eddig csak a Lost finálét néztem 720p-be, nem semmi volt, de asszem maradok a 350 megás fájloknál. max néhány season finale-t fogok megnézni 720p-be, pl breaking bad-et, az biztos fasza lesz :)

tenorx - 2009. 08. 21. 16:09

Nem nézek HDban semmit, 2 dolog miatt:
1. Hamarabb le lehet tölteni a kisebbet, hamarabb tudom nézni:)
2. Én nem tudok úgy sorozatot nézni, hogy közbe nem csinálok semmit, ezért általában WoW mellet nézek, és akkor úgyiscsak egy kisképernyőben nézem a sorozatot

CalverKelevra - 2009. 08. 21. 16:14

mióta vettem egy rendes 22″-es wide monitort, mindent amit lehet 720p-ben nézek, legfőképp mert egy 350 megás hdtv rip elképesztő mód hányásul néz ki rajta. meg amúgy is, legyünk igényesek.

aki meg azon panaszkodik h milyen sok idő amíg lejön, azt komolyan nem értem… egyszer ugye ott van az h megéri, másodszor meg 8 MBit-es nettel negyed óra különbség van a kettő között, azt nem hinném olyan ejjdenehéz lenne kivárni.

Tompi - 2009. 08. 21. 16:15

Eddig House, Heroes, Prison Break, Knight Rider és TSCC-t néztem 720p-ben.
Egy halom film is van 720p-ben. De most kezdek átállni az 1080p-re. Van már pár BD anyag is :D Már csak gép kéne hozzá, mivel az 1080p-t nem bírja a vas. xD Először beszerzem az 1080p-t és az után jöhet az új vas.
Van pár 1080i anyagom is. Ezt viszi a gép, mivel MPEG2 :)
Helyem meg már alig van.

sixx - 2009. 08. 21. 16:20

na, akkor jöjjön egy ellevélemény: egyet sem nézek abba, mert nincs időm kivári, mire a nagyobb file lejön, ráadásul ha otthon vagyok, ahol csak mobilnet van, ott hamar elszáll a havi gb ha hd-zek. ettől függetlenül a BSG-ből láttam párat hd-ben, és tényleg fasza volt, de nem bírt arról meggyőzni, hogy nekem pl. a Better Off Tedet HD-be kellene néznem. A Blu-Ray BSG díszdoboz ettől még beszerzésre kerül, de mivel általában meló közben, ablakban nézem az epizódokat, mellette nyitva egy safari, meg egy pages, felesleges luxus lenne.

Waldi - 2009. 08. 21. 16:25

Lostbol altalaban az SD rantom le a reggeli megnezeshez. Delutanra meg a 720p verziot. Regebben a 960×540-es HR verziot szedtem le, mert azt meg elvitte az Xbox1, de mostanaban mar nem lehet letolteni. A Fringe-et is 720p-ben neztem, illetve a kulonfele tudomanyos ismeretterjeszto filmeket, amik eleve 720p-ben jonnek ki.
40″ LCD eleg latvanyos a kulonbseg.

Mammut - 2009. 08. 21. 16:30

persze, w ezt jól tudja rólam, én a hd-t preferálom (főleg a fullt, 720p max ha nagyon sietek), már amikor érdekel a sori, ha annyira nem, csak jobb híján nézem, simán beérem én is a hdtv rip bélyegekkel

én viszont a hd-t főleg a részletgazdagságért szeretem, mikor pl. simán elolvashatom az újságot, amit olvasnak a filmben, és hasonló apróságok

persze, a minőség is szempont, és mondjuk egy olyan sorozatnál, ahol számít, ott meg is éri, pl. emlékszem még, mikor néztem, milyen szép volt az óceán és a part lostban, vagy ott a supernatural, melynek nagyon üt a képi világa, és még van jó pár ilyen… persze, vannak olyanok is, ahol felesleges, mint mondjuk a tscc drámázós epizódjai, ahol semmit sem nyer az ember vele, de ott is voltak azért akciók, ahol jobb volt a nagyfelbontás

igazából, ha vki hozzászokik, idővel biztos elkezdik zavarni a ripek kockásodásai, ronda színátmenetei, homályossága és hasonlók, mondjuk teszem hozzá, ezeket én már a hd előtt is utáltam, tipikusan megnézem, majd törlöm az ilyet (no nem mintha 1080i tvripeket stockolnék, mert már nem, felesleges)

cat - 2009. 08. 21. 16:31

Nem nézek, pedig kéne. Főleg a Supernaturalt, de más, hasonlóan gyönyörű látványvilágú sorozatokat is érdemes lenne, nagyon nagy a különbség tényleg. Egy TBBT-nél viszont nem számít sztem, annyira nem a minőség a lényeg :)

bullseye - 2009. 08. 21. 16:32

akciót még csak néznék HDben, de szeretem megtartani őket, és így is alig férnek DVD-n, merevlemezen…

Mammut - 2009. 08. 21. 16:32

“ettől függetlenül a BSG-ből láttam párat hd-ben, és tényleg fasza volt, de nem bírt arról meggyőzni”

pedig a bsg elég gáz minőség volt bd-n

lomi - 2009. 08. 21. 16:35

HD-ban minden sokkal nagyobb méretű, inkább a célszerűséget helyezem előtérbe, több fér belőle és ha megnéztem ugyanazt láttam mint az, aki HD-ben nézte. A képi élménytől eltekintve, ami ugye csak extra. A természetfilmeknél, ismeretterjesztő cuccoknál (pl. Planet Earth) kifejezetten szórakoztató és lélegzetelállító, de most pl. egy House résznél, hogy láthassam a Vicodinos dobozon a vonalkódot…nos…hát…azért nem éri meg.

kisgans: nincs is az annyira messze-> lásd: HQ-dvdripek

Zag-Zag - 2009. 08. 21. 16:40

Burn Notice, mert boom boom boom;
Supernatural, mert nasty monstahz
Dexter, mert a részletességgel több jön át a hanuglatból.
Ezen okok miatt nézem kötelezően HD-ben ezt a hármat. A többit vegyesen.

False - 2009. 08. 21. 16:44

BSG,ég és föld a különbség

des - 2009. 08. 21. 16:47

CalverKelevra:
Nem mindenkinek van 8 Megás netje, (nekem pl 1) + nem jön mindig full sebességgel. + Nem mindenkinek éri meg ezek miatt sem, meg más miatt sem. Most már megérted? :)

Lacczko - 2009. 08. 21. 16:54

Amit csak lehet én is HD-ben nézek. Szerintem jól látszik a különbség mindenen de vannak kifejezetten HD-ben nézendő sorik: Heroes, Terminátor, PD, Ugly Betty (nagyon élénk színek miatt)

bmw_fan - 2009. 08. 21. 17:01

Én már lassan egy éve pártoltam át a HD-ra, azelőtt semmit sem néztem abban, azóta viszont mindent abban nézek (kb. 6-8 sorozatot, vegyesen dráma és szitkom). Egyszerűen megszoktam a részletességet, és most már szinte zavar, ha valami egy picit is elmosódottabb.

Biohazard - 2009. 08. 21. 17:36

Nem dicsekvesbol, de tavaj vettem egy Samsung 6 szerias lcd tv-t es azota azt hasznalom monitornak is. Ez ugye FULL-HD kepes. Eredetileg tv gyanant vettem, de annyival nagyobb elmeny jatszani, sorozatot nezni rajta, hogy most mar inkabb a gephez hasznalom es csak neha kapcsolot at a normal tv-re. Meg lehet ideologizalni, hogy az emberek miert nem akarnak minoseget. Lehet magyarazni is rengeteg modon.
Van a nezonek igenye a minosegi tv nezesre? Meg tudja fizetni/raaldozza a penzt hogy javitsa sajat szorakozasat? Az osszes tobbi csak mese habbal..

BLa - 2009. 08. 21. 17:44

vegyes. Ahogy sikerül.
Mert nem mindegy, hogy pl. a Lost S1-tol S5-ig kb 37GB xvid-ben és kb 125 HD-ban.

A filmeket viszont szinte mindig HD-ban nézem tv-n.

CSiPet - 2009. 08. 21. 17:45

Én most bővítek 1tera tárhellyel, hogy tudjam 720p-ben tölteni a sorikat tovább.
Főleg a látványra dolgozókat persze. Stargate Sg1 részben, Atlantis teljesen, aztán Supernatural, Chuck, BSG, Herose, The Tudors, Unit, SW Clone Wars

endel - 2009. 08. 21. 17:47

Lost (Kate), Chuck (Sarah), Heroes(Claire), 30 Rock(Cerie) !
bőven elég indok. :D

baltimore - 2009. 08. 21. 18:10

Én mindent amit lehet azt Micro HD-ben nézem. Szuper a kép kb 848×480-as, 5.1-es hang van és a h264-es tömörítés miatt egy 40 perces epizód csak 500 mega.. 82-es LCD-n jó képe van nagyon.
Ami nem elérhető azt 720p-ben szedem le.

A HD lejátszóm WDTV HD MEDIA PLAYER. kb 25ezerbe kerül, mindent visz 1080p-t is. Az ára és apró mérete miatt előnyös, szóval mostmár bárkinek elérhető a HD.

btw. A szitkomoknak is muszáj HD-ban lenni hogyha LCD-n nézed, amúgy tényleg nem.

RolloJuve - 2009. 08. 21. 18:11

Ősszel veszek tévét, majd akkor nyilatkozok, “mezeire” jó a HDTV. A “sokkaltöbbhelyetfoglal” embereknek meg annyit, hogy a mai minőségi írható dvd-k ~60 forintos árához viszonyítva engem épp nem érdekel, hogy mi mennyit foglal. Hátistenem, most nem 12 részt írok ki egy lemezre (Ha kiírok valamit az csak jó, illetve nem kell azért kiírnom valamit, hogy a dvd-lejátszóm hozzá tudjon szólni), hanem mondjuk 4-et. Aki meg nem szándékozik kedvenc sorozatai archiválására minimálisan sem áldozni (pláne megvenni eredetiben, de ez nem tartozik ide), az IJ.

spedway - 2009. 08. 21. 18:11

HD-ben inkább csak filmeket nézek (720p-ben), de nemrég láttam 1 terás hordozható vinyót 23 ezerért ugyhogy lehet ez a közeljövőben meg fog változni:) A 720p-t még viszi a laptopom és a monitorfelbontás is bőven kihasználja, ezért nekem ez a tökéletes felbontás jelenleg.

st.ranger - 2009. 08. 21. 18:12

Nem akarom ismételni az itt már leírtakat, amit be tudok szerezni azt 720-ban nézem. Filmek amik nagyon érdekelnek mindig megvárom HD minőségben.

RolloJuve - 2009. 08. 21. 18:15

Azt meg pont elfelejtettem, hogy az Xtremer-re előbb utóbb lesz profi firmware, lehet, hogy hűtés is, aztán a jó sok tulajdonos (hiszen 99 Euró +posta) orrba szájba mindig 720p/1080p-t fog nézni. A WD médialejátszója is biztos, hogy marha jó ám, de akinek nincs, annak érdemes várni egy keveset a vásárlással, minden esetre én várok.

janitor - 2009. 08. 21. 18:27

Star Wars Clone Warst, pl mindig HD ban nézem, és az összes animációt igyekszem, ott nagyon kijön a jobb minőség! Egyébként a többi sorozatot akkor nézem majd HD ben ha van egy elég nagy TV-m pl 40″ ott már zavaró lehet a kisebb felbontás… Ez az én véleményem, de ahogy gyorsul a net, nőnek a képernyők, és egyre jobbak a gépek egyértelmnű hogy HD a jövő, még a sitcomok esetében is.

kisby - 2009. 08. 21. 18:56

semmit. túl sok gigabyte:D

ch6 - 2009. 08. 21. 19:08

Én egyedül csak a Legend of the Seekert nézem 720p-ben a gyönyörű látvány miatt. 1080p-t még nem próbáltam, de a közeljövőben tuti nem is fogom. Túl sok helyet foglal…

ampervadasz - 2009. 08. 21. 19:09

Én a Legend of The Seeker néhány epizódját szereztem be utólag HD-ben, azt hiszem sok magyarázatot nem igényel, hogy miért. Egyelőre ez az egy, amit lehet, hogy rendszeresíteni fogok nagy felbontásban, mert itt tényleg megéri, de egyébként még nem igazán kattantam rá a HD-re. Annak ellenére, hogy tényleg elég látványos a különbség.

Challenger - 2009. 08. 21. 19:29

Április végén vettem egy 23″-os fullHD monitort, azóta ami HD-ben is elérhatő, inkább úgy szerzem be.
Ezen a monitoron (vagyis 1920*1080-as felbontáson) közelről pl. már szarul néz ki egy hagyományos felbontású videó. Szerencsére én olyan 2.5 méterről szoktam nézni és így már teljesen élvezhető. Ám ha HD videóra váltok egyből láthatóvá válik a különbség. Pixelmentes, részletgazdag kép, teltebb színek, élesség, stb. Szóval én akár a szitkomokat is így nézném (ha nézném).

ampervadasz - 2009. 08. 21. 20:27

Matthew:
“… de ehez ugye kell egy megfelelő tv is, én azt mondom hogy monitoron semmi értelme, me ha már veszel 22 colos akkor sztem vehetsz egy 84 centis plazmát is…”

Előrebocsátom, hogy nyilván különbözőek vagyunk, különbözőképpen értékeljük, hogy kinek mi éri meg, nem is szeretnék ezzel értelmetlen vitát indítani, de az, hogy semmi értelme egy kicsit túlzásnak tartom. Ha csak azt nézem, hogy az én laptopom monitorának is 1280×800 a fizikai felbontása, még ezen is pont elfér a 720p-s videó teljes felbontásban, full részletességgel, és akárhogy is nézem, még ezen is ég és föld a különbség a dvd-riphez képest. Tehát gyakorlatilag a monitorok egyetlen hátránya a méretük. Hozzáteszem én is projektoron, egy teljes falfelületet beterítve szoktam nézni ezeket, de azért monitoron se mondanám éppen értelmetlennek.
Elnézést, ha ez ide kicsit off volt.

TibChee - 2009. 08. 21. 20:46

Én már egy jó ideje MINDENT, ami elérhető HD-ben, HD-ben nézek. HD alatt jelen esetben 720p-s (többnyire nem scene) ripeket értek (egy normál rész ~2GB/epizód, a rövidebbek ~1GB). Egy 16:10-es 22″-os monitoron nem éri meg 1080i/p-t tölteni, gyakorlatilag semmi különbség. Az érintetlen cap-ek vagy BD/HDDVD lemezek esetén már van érdemi különbség (főleg az élességben és a színekben, köszönhetően a sokkal magasabb bitrátának), de a 4-5x-ös méretbeli különbséget nem érik meg.

Hogy mely sorozatoknál jön ki a leginkább? Ahol inkább a látványon van a hangsúly, mintsem a tartalmon. Tipikusan ilyen a CSI, vagy a guilty pleasure sorozatok.
A komolyabbak közül a Dexter, a Burn Notice és az Entourage szinte kiállt a HD után, nem is beszélve a Band of Brothers-ről. Persze még számtalan sorozatot lehetne említeni, ahol “kötelező” a HD.

Inkább az a kérdés, hogy melyeknél nem jön ki? Talán a sitcom-ok és a drámák. Persze ezeknél is jobb, ha az ember nem ilyen mosott szar képet néz (a mai LCD-ken kifejezzetten szarul mutatnak a DVD/DVDripek).

akyyy - 2009. 08. 21. 21:00

Nézek e? nem nagyon. viszont én magam is HD-be kamerázok :)

Biohazard - 2009. 08. 21. 21:11

“Persze ezeknél is jobb, ha az ember nem ilyen mosott szar képet néz (a mai LCD-ken kifejezzetten szarul mutatnak a DVD/DVDripek).”

Ezzel azert kicsit vitatkoznek :)
Pont hogy a mai LCD-ken mar jol mutatnak. Mondom MAI, es nem a 3 eves szeria, amit ugy vagnak utanad 80-100K forintert. En meg 200+afa aron vettem a samsung 6-os tv-t (32-es), de azota pl ennek is lement az ara es 150+afaert gondolom mar meg lehet kapni.
Az ember kb egyszer beruhaz es kis tulzassal elete vegeig jol megvan a hazimozijaval. Gepet venni ma mar nem nagy szam..minden masodik kartya tudja kezelni a HD-Ready es a Full HD modot. Persze notebook azert mas teszta.

Kaktusz - 2009. 08. 21. 21:20

én egyszer töltöttem le HD-t csak hogy kipróbáljam, és nem annyira jött be. mondjuk valszeg azért, mert gépen néztem, de valahogy zavart a túl sok részlet. van, amit jobb ha nem lát az ember:) (mindig az a Simpson család rész ugrik be, ahol Ropi bohóc a HD tévézésről mond egy kis beszédet, az nagyon állat:D látszanak az erek közben a fején, úgy megrajzolták, miközben elmondja, hogy mit is jelent a HD-élmény:))

ndavid42 - 2009. 08. 21. 21:26

Normál felbontásúakat nézek csak. Egyrészt fájlméretre nagyok, több idő, amig lecsorog. Másrészt 1024-es felbontáson a kicsik is teljesen jól nézhetőek. (Harmadrészt a gépem meghal a HP filmektől :( )

geo - 2009. 08. 21. 21:35

Ua. amit a felettem szóló írt.

bush84 - 2009. 08. 21. 22:06

Én nemrég szereztem be egy 1080p-re is alkalmas asztali gépet 23 collos, full HD-s monitorral, és az első 720p-s sorozatok (Burn Notice, Harper’s Island) nem győztek meg teljesen, de aztán lejött végre a Spíler 1080p-ben. Na az a látvány beszarás, kár hogy sorozatokból nem adnak ki full HD-s releaseket (legalábbis én nem találkoztam velük).

Valaki fentebb említette, hogy be kell tenni rss-be a release-t. Azt hogy tudom?

Skate - 2009. 08. 21. 22:07

egyedül a smallville-nél van ez nálam, mivel az alacsony költségvetés miatt nem olyan szép mindig a kép, mivel nagyobb teljesítményű hangfallal hallgatom, egyedül ez nem szól tisztán 300×400 felbontásban, a többit meg néztem egy párat 720p-ban, de közelről nézve szemcsés volt a felvétel egyeseknél (legend of seeker valamelyik részénél), azért meg nem nézzek ebben a felbontásban mást, mert minden más kristálytisztán szól nálam és nem kell az is zabálja a szabad helyett, hogy nagy felbontású a kép.

supy - 2009. 08. 21. 22:11

nincs nekem annyi felesleges sávszélesség hogy azt töltögessem, végülis mindegyik HD csak van amelyik le van butítva SDbe:D

RenciDavid - 2009. 08. 21. 22:11

Én 720P-ben nézek mindent ami elérhető ebben a felbontásban. Nagyobbat nem mert az LCD Tv is csak Hd Ready és a videókártya is csak ezt tudja.

Amelyik sorozatok kifejezetten nagyobb élményt nyújtanak ebben a felbontásban azok nálam a Gossip Girl, Fringe, Chuck, House és most a True Blood.

Ha valaki nem nézett még HD-ben semmit, akkor a Gossip Girl-t tudom ajánlani, annak hihetetlen szép szín és képvilága van HD-ben.

(Itt még hozzátenném hogy azért a 720P relase-ek között is van különbség bőven. Pl az FX-en futó 720p soha nem lesz olyan mint az NBC,Fox, Hbo.)

Qmy - 2009. 08. 21. 22:35

Azért van HDready tv meg hdmi kábel, hogy kihasználjuk. Mindent 720p-ben nézek, ami elérhető. MINDENT :) Még a Rescue Me-t is, pedig abban mostanában szinte csak duma van. Egyszer hozzászokik az ember, aztán már húzza a száját egy mezei dvdrip láttán. De emlékszem még a régi CRT monitoron is sokkal szebb volt a 720p. Érdemes rámozdulni a témára.

SeSam - 2009. 08. 21. 23:49

iMac 24″ – csak HD

nyöffke - 2009. 08. 22. 00:47

őszintén? nem, de nem is hiányzik. de talán, ha egyszer elkezdem, én sem tudom majd abbahagyni, így egyelőre nem vagyok rászorulva.

bravoman - 2009. 08. 22. 08:58

Én HD-s oldalt erősítem, azt is eléggé szélsőségesen, mert jó ideje mindent CSAK HD-ban vagyok hajlandó nézni. Amiből nincs HD, azt nem nézem – ilyen egyszerű.

Filmek kizárólag 1080p-ben, sorozatok többsége sajnos csak 720p, mert nincs jobb elérhető.

A HD felbontás szerintem rengeteget ad egy sorozat élvezhetőségéhez, számtalanszor rácsodálkozok egy-egy gyönyörű részletgazdag képre, jó fényképezésre.

Mondjuk én 2,5m-es vásznon nézem, ekkora méretben az SD felbontás borzalmasan néz ki.

M76 - 2009. 08. 22. 09:03

Egyszerű, ami nem érhető el legalább HD felbontásban azt már meg sem nézem. De szerencsére ez manapság már elég ritka. Hogy hol jön ki az előnye, arra meg egyszerű a válasz: mindenhol. Nem stílusfüggő ez. Persze meg lehet nézni egy sorozatot kisfelbontásban is, de ha van rá lehetőség miért ne nagyban nézzem?

Szóval most hadd ne soroljam fel az összes sorozatot amit nézek.

kd - 2009. 08. 22. 09:47

Battlestar Galactica, Lost, Skins. Azt hiszem ezeket nézem 720p-ben, a többiből megelégszem a kisebbel is.

boby - 2009. 08. 22. 09:58

ha lesz másfél méteres tévém, blúréj íróm, lemezem, és 50/40 es netem, akkor majd én is hádézok, de addig nézem 17″-on sima sztereóban

sam - 2009. 08. 22. 09:58

Biztos jó, de a gépemen még 720 se megy :-)

sanca - 2009. 08. 22. 10:24

amennyiben van 720p vagy 1080p akkor mindenféleképpen abban, ha nincs és van dvdrip vagy dvd akkor abban, cam és ts kizárt.

BWizard - 2009. 08. 22. 10:40

Minden sorozatot 720p-ben, minden filmet 1080p-ben.
A hdrip szinte ugyanakkor jön ki mint a 720p-s, alig 1-2 óra a különbség általában mostmár. A nagyobb probléma, hogy a feliratok időzítése még mindig a hdriphez készül és az átidőzításre sokat kell várni/nem is lesz/nekem kell csinálni, de ez van.
Filmeknél pedig megéri a 1080p-s változat még ha csak sima dráma is és szinte semmi látvány benne, mert sokkal nagyobb az élvezet. A DD hang a minimum, de inkább a DTS.
Megnézem, nem tetszett megy a kukába, ha tetszett, marad. Ma már jobban megéri 1Tb-os vinyókon tárolni a filmeket/sorozatokat, mint dvdkkel bénázni. Majdhogynem olcsóbb is, és ha úgy döntünk, hogy nem kell mégse, elég letörölni, nem kell kidobni.

Megnéztem mostanában 1-2 filmet Blu-ray formátumban (letöltöttet). … Hát úgy meg még sokkal jobb, mint a 720p vagy a 1080p-vel!

Steve - 2009. 08. 22. 11:08

@BWizard: És ha a letöltött BD “has blown your socks off” (bocs, most néztem újra a TBBT-t):D, akkor egy eredeti BD még nagyobb élményt nyújt majd! Egyébként a BD is 99%-ban 1080p, nagy ritkán adnak ki csak 1080i, vagy még ritkábban 720p-ben filmeket Blu-ray lemezen, úgyhogy felbontásban ott már nem lesz különbség, csak a tömörítés hiánya miatt válik a kép, illetve a lebutítás (DTS-HD MA / Dolby TrueHD => DTS / DD) kihagyásának köszönhetően a hang mégjobbá!

kisgans - 2009. 08. 22. 11:29

Na, meghoztátok a kedvem, hogy ne csak Lostot nézzek HD-ben. :D
Megpróbálom Survivort, Dextert és Dollhouse-t is 720p-ben. :)

Tusk - 2009. 08. 22. 11:56

losi999 – Miértelme van a 60fpsnek, amikor az emberi szem 25 fpst lát?

Szeretem azokat is, akik codban 200fpsre verik magukat, és hogy azalatt szaggatt. lol, tanulj mielött hülyeségeket beszélsz.

Aki szerint ez nem igaz:

“60i (actually 59.94, or 60 x 1000/1001 to be more precise; 60 interlaced fields = 29.97 frames) is the standard video field rate per second that has been used for NTSC television since 1941, whether from a broadcast signal, rented DVD, or home camcorder. (When NTSC color was introduced, the older rate of 60 fields per second was reduced by a factor of 1000/1001 to avoid interference between the chroma subcarrier and the broadcast sound carrier.)
50i (50 interlaced fields = 25 frames) is the standard video field rate per second for PAL and SECAM television.” // forrás wikipedia

Ergó amerikában NTSC elven 30 fpst vesznek fel.
Európában PAL elven 25fpst. Tehát amit magyarországon tévében látsz az 25 fps, szaggatt? nem. Ha több nem veszed észre mert az agyad nem dolgozza fel. A lényeg, hogy legyen 20-30 között.

Bandesz - 2009. 08. 22. 12:18

Amióta 1920×1200-as felbontású laposom van, igazából csak a 720p maradt minimumként. Ettől függetlenül van néhány sorozat, amihez vagy nincs 720p egyáltalán (vagy nincs elég korán), vagy pedig kevésbé szeretem, ezért lusta vagyok 720at letölteni.
Egyébként az elején többször letöltöttem sima hdtvt és 720-at is, nem is kell szerintem feleslegesen magyarázni, hogy 720ban sokkal szebbek a képek.

Byron - 2009. 08. 22. 12:25

Azért 25 az meredek. 25 kép/másodperc, de mivel interlace (váltottsoros), mindenhol 50 félkép/másodperc, illetve 60 félkép/másodperc (pontosabban 59.97, hogy a beültetett színsegédvivő a sorfrekvencia páratlan számú többszöröse legyen, így kompatibilis a fekete-fehér TV-vel, PAL esetén nem kellett korrigálni) van a TV-ben. A moziban 24 kép/másodperc, ezért vicces, hogy a mozifilmek nem észlelhetően, de rövidebbek a TV-ben nálunk.
HD esetén meg minden elképzelhető frekvencia szerepel a szabványban, ahogy az elterjedt 23.976 is. Sajnos ezt a monitorok nem képesek korrigálni.
Hogy a témára is válaszoljak, minden HD-ben, ami elérhető. Szerintem simán megéri a plusz sávszélt/várakozást. Imádom a HD-t.

Tusk - 2009. 08. 22. 12:32

Igen, de amikor valakinek egy 60Hz-es CRT monitoron a CoD2-ben 200fps-re mondta, hogy úgy tökéletes, és megse lehet győzni, hogy 60Hz miatt 60fpsnél amúgysem kap többett, veszett ügy, de a 100fps.com-on van leírva a legjobban: “Azért mert a videókártyád dobozára az van ráírva, hogy a játék 250FPS-el megy, attól még az a jó? A kocsikra meg azt mondják, hogy 5mp alatt van 100-on, mégse fogsz vele a lámpánál 100-ra gyorsulni mert csak 5 mp…”

Byron - 2009. 08. 22. 12:32

Ja és sorozatok TV ripjei azért 720p max, mert így adják. Mozgásigényes tartalmak 720p, lassan változó dolgok (természetfilmek) 1080i. Jelenleg a spektrumhatékonyság fontosabb, mint a látvány. Majd ez is változik, ha kidobják az összes, pazarló analóg csatornát.

Byron - 2009. 08. 22. 12:37

Tusk: Igazad van, ott általában nem is a megjelenítés mérőszáma az FPS, hanem a feldolgozásé. Ha egy játék csak 30-40 FPS-t mutat, az már szaggatás, mert nem tud cache-elni, nem tudja biztosítani a tartalékot. Ha kicsit is meginog a teljesítmény, vagy jön egy részletgazdagabb helyszín, nem bírja a gép kitolni, mert nincs benne tartalék.

feccc - 2009. 08. 22. 12:43

Popcorn Hour medialejetszo, 1TB HD, 102cm full HD tv, 10Mb net, szoval nem is kerdes, hogy amit lehet 1080p. Ha nincs, csakis akkor 720p.

TibChee - 2009. 08. 22. 14:06

@Biohazard:
Vitatkozhatsz, csak felesleges. Hiába javul az elektronika, a kép skálázása sosem lesz tökéletes (még PC-vel sem). Ráadásul minél nagyobb a felbontás, annál jobban kijönnek a “hibák”.

/OFF

@Tusk:
A CoD2-ben igen is számít az a 200FPS. Igaz nem lesz folyamatosabb a játék, de nagyobbat lehet ugrani. Minél több FPS-sel hasít, annál nagyobbat.

@Byron:
A 30-40FPS az egyáltalán nem szaggatás, amennyiben jól van megírva a játék. Az esetek 90%-ában már nagyszerű játékélményt nyújt. Persze van egy-két elbaszott konstrukció, ahol már 50FPS-nél is akadozik…

Byron - 2009. 08. 22. 14:59

TibChee: Igazad lehet, én csak találgatok, a játékokhoz annyira nem értek.

Szab - 2009. 08. 22. 15:15

Én azoknál a sorozatoknál tértem át a 720p-re, amiket igazán különösen imádok.

Prison Break-nél ennek nagy előnye volt, hiszen ott elég látványos mókák folytak, de annak ugye vége.

A One Tree Hill 6-dik évadját is így néztem, de itt csak a sorozat szeretete miatt…

Ahogy a House-nál is váltottam, ott szerintem megéri, sok apró dolgot jobban észrevesz az ember, mint amúgy, pl.: Hugh Laurie tevékenységében…

A SW Clone Wars is nagyon látványos HD-ben, egyszerűen marha jól néz ki…

Samsung T220-am van, 20 colos 16:10 ugye…

Aki teheti és van helye leszedegetni ezeket, az mindenképp tegye, nagyon megéri (mármint a HD rilízeket)

Swarley - 2009. 08. 22. 15:59

Azért a BSG fináléját HD-ben néztem, úgy volt az igazi.

gret - 2009. 08. 22. 20:47

Csak egy apró példa a minőségbeli különbségekre:
Big Bang Theory: Sheldon szemének színe más a kettőben, dvdripen és a hdtv ripeken egy barnás valami, 720p-ben pedig rendes szeme van(zöld asszem). Ha bárkinek van hozzá tévéje, szép monitora és kellő nethozzáférése, sokkal jobb az élmény HD-ben…

Biohazard - 2009. 08. 22. 22:18

TibChee: nem teljesen ertem, mit ertesz ‘hibak’ alatt? Nagyobb felbontas, jobb hang, nagyobb kep. Minden jobb. Nem a tokeletes kell, hanem az amit a sorozat kepvilaganal megalmodtak.
Hirtelen a Life-ot tudom felhozni. Elenk szinei vannak es szerintem nagyon jo kepi vilaga. Miert rontanam el az elmenyt butitott valtozatokkal??

OFF
A hangfalaknal van egy igazan mokas mutato. A konkret megnevezesre nem emlekszem, de kb a dobozok boritojan b*szomnagy betukkel hirdeti, hogy 2000W meg 3500W es tarsai. Az ertelmesebbje tudja, hogy ezek a szamok egy idiota mutato eredmenyei es semmi kozuk a tenyleges teljesitmenyhez.
ON

A minoseget meg kell fizetni, de megeri. Manapsag egyre inkabb elerheto a jo minoseg. Es most nem a felesleges csilivilirol beszelek, hanem a tenyleges ar/ertek aranyrol.
(3-4000 lelekszamu faluban elek, 8M/512K nettel es az 1.0 aranyomat is tartani tudom..)

Tusk - 2009. 08. 23. 00:05

TibChee ezt te se gondolod komolyan, hogy minél több fps annál nagyobbat tudsz ugrani? hagyjuk már, ez megint egy bemesélt dolog… Ha egy játék szaggatt 25-30 fps felett(!) akkor annak már semmi köze az fps számhoz, ott valószinüleg Cache gondok vannak a memóriával, például kevés a memória egy új terület megjelenitéséhez. De érdekes módon, akkor az összes palos konzolos egy szemét alak, mert ha akarnak se fognak PAL-ból 25 fpsnél(50i) többet kihozni, HD-vel asszem 50fps(100i) de ez nem biztos. Tehát biztos a PS3, Xbox360 és Wii-s CoDosok kicsit ugranak, míg a többiek nagyot. Légyszives gondolkozz már el miről beszélsz. Érdekes módon, nálam már szokott 11 fpsnél is már folyamatosnak látszani egy játék a notebookomon. És itt nem shooterekre gondolok, mert ott valóban elkell az a 25-30 fps, de annál több értelmetlen. Ennyi erővel ha filmet nézel a gépeden, akkor az szaggat, mert 25 fpssel van. Nem is értem ezt hogy lehet, miben más egy film megvalósítása és egy játéké? Ugyanúgy x képeket ad le 1 másodperc alatt. Ha film nem szaggat emiatt, akkor egy játék miért is szaggatna? Arról nem beszélve, hogy 200Hz-es monitort se látok túl gyakran, nem hogy minden codosnak olyanja van.

Elektrotechnikát tanultam, és most programozást tanulok. Ebbe törödj bele, mert ez így van, nem mondom, hogy rossz, ha 200 fpssel megy valami, de nem lesz látványos javulás, sőt szinte észrevehetetlen. De ha szerinted még mindig igazad van, akkor sajnálom…

zotyorage - 2009. 08. 23. 01:49

Én ha csak tehetem mindent HD-ben nézek. A sorozatoknál van 1-2 amit szinte lehetetlen Hd-ben megszerezni (pl. Defying gravity, Unusuals), ezek maradnak sd-ben.
Egyébként is azt mondom, hogy a lehető legjobb minőségben érdemes nézni, ezért egy popcorn lejátszóval nézem (a 720p-t is szebben adja), egy 117 cm-es 100 hz-es tévén. Ezt persze nem egyszerre léptem meg, hanem folyamatosan, de elmondhatom, hogy minden lépésnél éreztem a minőségkülönbséget.
Szerintem mindent érdemes hd-ben, kivéve amit szinte csak hallgat az ember.

Azért a dologhoz hozzátartozik, hogy azért láttam már olyan dvdrip-et, ami szebb volt mint egyik-másik 720p-s release, de az esetek nagytöbbségében szerintem ha valakit leültetek egy hd és egy sima release elé, megérti a különbséget.
Egyébként anno a Terminator egy epizódját néztem meg igy is, úgy is, azota próbálok mindenből hd-t nézni.

Cyberbird - 2009. 08. 23. 13:50

Minden sorozatot ami elérhető ebben a formátumban, 720pben nézek már egy jó ideje, függetlenül attól hogy mennyire jön ki a látványban a különbség.
Értsd, mondjuk Weeds(vagy méginkább gilmore girls), és SupNat vagy BSG egyre megy ilyen szempontból.

(Körülbelül egy éve pedig Digi netem van, így már ilyen szempontból sincs problémám)

Samott - 2009. 08. 23. 15:26

Mostanaban ujra elkezdtem sorozatokat nezni (Chuck, Better off Ted, Warehouse 13), es azokat mar HD-ben kuldi Joe bacsi. :)

Len - 2009. 08. 23. 15:29

Lost egyértelmű, látni részletesen a dzsungel növényeit, tájakat, és a karakterek amúgy is beközelitett fejét. Meg egyértelműen a hang is tiszább, vagy azt csak beképzelem.

Amúgy 2.1-en hallgatom általában maxon, és HD-ben van amikor előszőr nézzem. Utána leszedem DivX-be és megnézem plazmán amihez 5.1 van.

:)

sam - 2009. 08. 23. 17:12

Nem nézek HD-t, mert már 720 se fut a gépemen, de elvagyok hdtv ripen is.
A Californication 2. évadot néztem 720pben, meg tudnám szokni :-))

avada - 2009. 08. 23. 18:16

Én ha tehetem HD-t (720p) nézek. Az aktuálisakat mindig. Ha régebbi sorozat évadokat szedek le akkor általában dvd-rip, mert a 720p-seket már nem nagyon lehet letölteni sokszor meg hát ugye kevés a sávszélesség is.

Llew - 2009. 08. 24. 10:17

Nem. Egyrészt mert sokáig tart míg lejön (tudom nagyobb net kéne), másrészt mert amit néztek annak a nagyrészét meg is tartom, és HD-ben az isten winchestere sem lenne elég erre.

Maniac84 - 2009. 08. 24. 12:17

Én minden sorit HD-ban nézek ha tehetem. Még a PChez hozzákötött old-school CRT TV-men is látszik a különbség a sima 350 megás rip-ekhez képest. A hang nem nagyon érdekel, mert túlnyomórészt fejhallgatóval tolom a családi béke érdekében :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz