login |

A hét kérdése

2009. 09. 07. 18:29 - Írta: winnie

102 hozzászólás | kategória: a hét kérdése

A Royal Pains-kritikáról jutott eszembe, hogy vannak sorozatok, melyeket a történetért nézünk és olyanok, amiket a szereplőkért, a karakterekért. Persze a kettő nem zárja ki egymást, de szerintem mindenkinek akadnak olyan kedvencei, amelyeknél elismeri, hogy csak a sztori miatt nem biztos nem nézné, viszont “beleesett” a karakterekbe (esetleg csak 1-2-be) vagy a színészekbe és őket elnézné, amint akár a telefonkönyvet olvassák.

Mely sorozatra igaz, hogy leginkább csak a karakterek viszik előre, tartják életben, s nélkülük, csak a sztori miatt nem is biztos, hogy néznéd?

102 hozzászólás Ne habozz!

Venius - 2009. 09. 07. 18:37

Először is megjegyezném, hogy míg tudok mondani olyan sorozatot, amit nézek, annak ellenére, hogy a sztori harmatgyenge, olyat nem tudok mondani, ahol csak végtelenül idegesítő karakterek vannak, de a sztori jó, ha értitek, mire gondolok…

Egyébként részemről Psych – az összes karaktere remekül van kitalálva, de a bűntények nem túl bonyolultak.

Venusz - 2009. 09. 07. 18:39

Castle – nagyon jól eltalált karakterek, még a mellékszereplők is.

Néha az NCIS-t is csak a szereplők miatt nézem 1-1 gyengébb ügy esetén.

Orso-borso - 2009. 09. 07. 18:39

How I Met Your Mother, Heroes

Prescott - 2009. 09. 07. 18:45

Will & Grace volt kicsit ilyen…

muforlife - 2009. 09. 07. 18:45

nekem a Heroes egyértelműen ilyen, a sztori az gyakorlatilag nulla, csak az egy-két megkedvelt szereplő miatt nézem, de azokat is sikerült szépen elrontani vagy megölni. Van még pár aminél a karakterek miatt nézhető már csak, mint pl a Smallville (mondjuk itt ingadozó, van mikor egész jó a sztori), vagy a nyáriak közül a Warehouse 13. Talán még a Gossip Girlt is idesorolnám , de ott meg annyira megszerettem a karaktereket, hogy egyik kedvenc sorozatom lett (annak ellenére, hogy nem tartom kiemelkedően jónak)

tenorx - 2009. 09. 07. 18:46

Monk ?:D

d-mon - 2009. 09. 07. 18:49

anno az alias 4.évad első fele volt ilyen. meg szinte az összes nyomozós sorozatom ilyen: life/lie to me/mentalist/house… egyiket se a sztorija miatt nézem

boby - 2009. 09. 07. 18:49

NCIS pont ez a kategória… + nálam a szökés 4. évad.. azt már csak mahone miatt néztem… :D

Igelkott - 2009. 09. 07. 18:49

Castle, szerintem tök unalmas, tucat nyomozós sorozat lenne Nathan Fillion nélkül.

Pr13m - 2009. 09. 07. 18:50

Néha CSI Miami, a történetek néha nagyon egy kaptafán vannak, vagy már láttuk más helyszínelőkben (fordítva is igaz) de Horatio iszonyat nagy arc!! :D

harper - 2009. 09. 07. 18:52

Szerintem a sitcomok általában. Ott nem is a történeten van a hangsúly, hanem a szereplőkön és a poénokon.

Mike - 2009. 09. 07. 18:52

Hát én nem tudom, az az igazság hogy már hónapok óta nézem. Kb egy éve és azóta semmilyen sorozatot nem nézek! Úgy nem nézek hogy ami már az 5. évadnál tart. Mert azokat elkéne kezdenem előrröl. Pedig SpoilerTv-t is nézek de nem nagyon nézek feliratos sorozatot nem tudom nem tudtok ajánlani valamit?? :D
Mert mindent elolvasok amit írtok!

boby - 2009. 09. 07. 18:52

de egyébként az ilyen lie to me-s cis-os sorozatoknál és mindenféle rövid szitkomoknál(pl. king of queen) minden részben más történet van, tehát egyértelmű, hogy azek mind-mind a karakter miatt van.

winnie - 2009. 09. 07. 18:58

nekem a csi-ról az jut eszembe, hogy ott nem igazán vannak karakterek, az elején nem is építik őket, ott inkább színészek vannak, akik a pluszt hozzák. mondják én a csi-t, sokakkal ellentétben sosem grissomért néztem, kat, warrick, nick is simán lecserélhető lett volna bármikor (greg legalább vicces). viszont az érdekes, rohadtul elvont bűnügyek tetszettek.

“szitkomoknál(pl. king of queen) minden részben más történet van,”

ott inkább úgy értendő, hogy a jól megírt poénok, vagy a kedvelt figurák a nyerők.

Skate - 2009. 09. 07. 18:59

Heroes nem kapott nálam returningot, ha nem Robert Knepper-t nem szervezik be.

De Smallville-t is csak az olykor eltalált karakterek tartják életben még mindig, de a történet se érdektelen.

A legtöbb sorozatok az erős karakterek miatt nézzem, mert egy önálló részekből álló sorozatot is összeköti a jellem, míg a sitcomoknál meg az igazi bohóckarakterek elviszik a hátukon akár 10 éven is át.

Simpsons, South Park, Family Guy, a karakterfejlődés még a két dimenziós figuráknál ki. Az anime műfaj erőwsége meg ez, minél jobb a karakter, annál jobb lehet a történet is.

junglegymer - 2009. 09. 07. 19:00

houset pl nem nézném hugh laurie nélkül.

Flanker - 2009. 09. 07. 19:01

Jóbarátok, How I Met Your Mother, kicsit a Scrubs, IT Crowd, My Name Is Earl.. Nem sitcom így hirtelen nem jut eszembe, de még gondolkodom..:)

Szkifi - 2009. 09. 07. 19:04

Ma kezdtem a Mad Men-t és szerintem az egy ilyen sorozat. Rohadt unalmas lenne, ha nem lennének a kerakterek (meg talán az art deco)

MagnetMan - 2009. 09. 07. 19:04

Alan Rickman – Harry Potter évek _vasznon_, remelem negyedreszt idevag

Secsa - 2009. 09. 07. 19:07

sztem az osszes karakterizalos nyomozos sorozat ilyen (leven, hogy nem a sztorin van a hangsuly hanem a karaktereken)
NCIS, Castle, Psych, Monk (ezeket valszeg nem neznem csak a sztori miatt)

pityuka810 - 2009. 09. 07. 19:07

Office és Dexter mind2ből jó. Szerintem. A 24 utolsó évadában már úgy láttam, hogy a karakterek miatt nézem (Tony visszetér,dejó). LOST-ot pedig csakis a történet miatt nézem.

Julius Bond - 2009. 09. 07. 19:09

Sarah Walker…a Chuck-ból. Na jó, Chuck és Morgan is ász. Meg Chuck nővére…de ő nagyon.

Julius Bond - 2009. 09. 07. 19:10

Mondjuk a Chuck 2-ik évadának a vége…kb 3-4 rész, összefüggtek a történetek, akkor elkapott a láz, hogy a történet miatt várjam a következő részt…és most várom a 3-ik évadot is…

CyClotroniC - 2009. 09. 07. 19:12

Én eléggé karaktercentrikusan nézek sorozatokat, szóval kis túlzással kb az összes sorozatom ilyen, ugyanis én csak a történetért nem nézek sorozatot, ha fakóak a karakterek, hamar jön a kasza nálam, legalábbis nagyon erősen kell teljesítenie a történetnek, hogy átlagos karakterekkel és állandó nézője legyek.

A legerősebb full cast nálam a [b]Skins[/b] első két szezonjában volt, a kedvenc karakterem mert [b]Veronica Mars[/b], aki nélkül egy bugyuta tucat tiniszar lenne az egyik kedvenc sorozatom, és ebben Kristen Bell-nek és az íróknak is pozitív érdeme van, hogy nem így lett. A [b]The Office[/b] és a [b]Scrubs[/b] is két nagyon karakterorientált sitcom, amik a sajátos világukat mind a karaktereknek köszönhetik.

Nyomozós sorozatokból rengeteg van a “piacon”, így ott is nálam az a döntőfaktor, hogy hol erősek annyira a karakterek, hogy elvigyék a ScoobyDoo szintű rejtélyeket. Eddig erre a [b]The Mentalist[/b] (itt a citromfejű főnökasszony hatalmas kivétel), a [b]Life[/b] és a [b]Castle[/b] volt képes. Egyetlen kivétel ezen a fronton a The Inside volt, ahol magát a castot nem éreztem olyan dominánsnak, de ott viszont annyira betegek voltak az esetek, hogy az karakterek nélkül is elvitte az egészet.

Ja és persze a [b]House[/b] is ide tartozik, olyannyira, hogy ott nekem a monológoktól, a dialógusoktól és a karakterfejlődésektől függ csak, hogy egy-egy rész mennyire jön be, az eset és a beteg gyakorlatilag csak szükséges töltelék számomra.

Dav3883 - 2009. 09. 07. 19:12

Heroes. Sajnos ez egyértelmű… az egész sorozatot kb Zachary Quinto tartja életben – meg annak idején Kristen Bell.

CyClotroniC - 2009. 09. 07. 19:12

Na remek, HTML TAG EPIC FAIL :DDDDD Megszoktam, hogy a legtöbb helyen szögletes zárójellel lehet, sebaj, kell az ilyen is :D

ms nyifnyaf - 2009. 09. 07. 19:14

Bones – az a paros utanozhatatlan. A sztori szal hanyagolhato minden esetben. Bar azt gondolom a legtobb nyomozos sorozat eseteben ez igy van.
Ugyanitt meg: Lie to me.

Roosevelt - 2009. 09. 07. 19:15

Nálam ilyen az Entourage: a sztori nem egy nagy szám, de a karakterek mindent visznek (főleg Ari Gold ugye, de mindegyik nagyon jól el lett találva sztem). De nálam a Rescue Me is hasonló, nagyon jól fel lettek építve a karakterek. Több így hirtelen nem jut eszembe :)

fran7 - 2009. 09. 07. 19:19

Kultúrtörténetileg roppant érdekes, hogy José Ortega y Gasset egyik művében pont erről beszél, hogy ez teheti nézhetővé a sorozatokat, hogy van egy kedvenc karakter, akit nézni is jó, most nem csupán az Yvonne Strahowskis értelemben gondolom, akit naphosszat elnézne az ember, mégha egyedülálló férfiemberként egyben a legnagyobb büntetés is.
Spanyol és portugál szappanoperákat is csak úgy lehet nézni, ha van egy szimpatikus mellékszereplő, akinek még véletlenül se szabad összejönni a főszereplővel, mert akkor kiderül, hogy rossz, gonosz és számító, sőt a legrosszabb.
NCIS-ben Gibbs ilyen, annyira az a főnök és ember típus, akivel ha kellene még háborúba is elmennék, ha ő a vezetőm. De az összes szereplő ilyen a sorozatban, nem az ügyek az elsődlegesek.
A mentalistában lett olyan Cho, aki annyira jó karakter, hogy minden megjelenése pozitív.
Barney, de ezt nem kell magyarázni.
Férfiszemmel pedig Nadine Velasqez.

ALDO - 2009. 09. 07. 19:27

House: ott a címszereplő annyira a hátán viszi az egészet, hogy a többi szereplő nem is nagyon tud kibontakozni.

Néhány nagyon régi sorozat jutott még eszembe: Miami Vice, A-Team, MacGyver. Ezekben a történet mai szemmel nézve már-már nevetséges és gagyi, de a karakterek miatt akár miko elnézném őket.

dzsiaj - 2009. 09. 07. 19:29

Nagy hirtelen a Warehouse 13 és a Leverage jutnak eszembe.
De hogy ellentétet is mondjak: Torchwood. Az összes karakter unszimpatikus, de iszonyatosan csavarosak és jók a történetek.

M76 - 2009. 09. 07. 19:31

Castle, Chuck, Mentalist, Sons of Anarchy, ÉS persze az összes sitcom amit nem is lehet más miatt nézni ha nem a karakterek miatt.

TorenteXY - 2009. 09. 07. 19:45

MAD MEN – Van hogy részeken keresztül gyakorlatilag semmi nem történik, csak élik a napjaikat. Viszont olyan jó karakterek vannak, olyan jó(l instruált) színészekkel, hogy csak ámulok.
És persze Jon Hamm, aki Don Drapert hihetetlenül jól hozza. Mikor tizen ülnek egy szobában, a karaktere akkor is túlragyogja a többit. És a mondatok amiket a szájába adnak, szinte egy az egyben mehetne hét idézetének.

berc - 2009. 09. 07. 19:45

Castle, Mentalist – nyomozós szál egyiknél sem (nagyon) érdekel, szereplők miatt nézem. Meg akkor – ha nem szorosan is – de ide tartozik a House is, Hugh Laurie nélkül nemhiszem, hogy nézném.

winnie - 2009. 09. 07. 19:48

“houset pl nem nézném hugh laurie nélkül.”

house vagy hugh laurie nélkül? house nélkül értem, a nem lenne benne, de az ilyet meglepve olvasom, hiszen kizárt dolog, hogy éppen a legjobbat találták meg a szerepre. bizton lehet állítani, hogy más, nyilván másképp játszva, de ugyanúgy bejöhetett volna a szerepre-

Thrasher - 2009. 09. 07. 19:56

höh, Metalocalypse számít? abban a negyed órában sose szokták magukat történettel fárasztani.
egyébként nincs ilyen, nekem könyben is, képernyőn is mindig a történet volt az első.

bodzasfanta - 2009. 09. 07. 20:04

himym, my name is earl

tumpara - 2009. 09. 07. 20:06

NCIS: a bűnügyek többnyire könnyen kikövetkeztethetők (bár azért igyekeznek a készítők), de a karakterek, illetve azok évődései hatalmasak.

Darkside - 2009. 09. 07. 20:07

Nálam a TSCC csak Summer Glau miatt (volt) nézős de azért a történet sem rossz.

Vas - 2009. 09. 07. 20:08

mondja mindenki a sitcomokat, de ez azért nem helyénvaló pl a Jóbarátoknál vagy a HIMYM-nél, mert ha mások lettek volna a főszereplők, akkor is nem tudhatjuk, hogyan alakult volna a dolog. persze lehet h rosszabbul, de ha találnak ugyanilyen kvalitású színészeket, akkor ők is tudták volna hozni az elvárást.
a kérdés amúgy jó, nem tudok rá én speciel mondani rá választ

Darkside - 2009. 09. 07. 20:13

Ha már sitcom.Scrubs.Dr Cox hihetetlen nagy arc,már csak miatta megérte megnéznem a sorozatot.

Mistress - 2009. 09. 07. 20:15

Én a Supernaturalt nem bírnám elképzelni a két testvér nélkül, ahogy az X aktákat sem Mulder és Scully nélkül

Kicsit Bob - 2009. 09. 07. 20:22

Boston Legal.

“Rózsaillatút fingok és szivárványszínűt. Denny Crane”
Denny Crane

Kenseth - 2009. 09. 07. 20:22

Friday Night Lights – kitalálható sztorik, kiszámítható fordulatok, viszont remek karakterekkel. kíváncsi is vagyok, meg tud-e birkózni az új szezonban várható változásokkal…

Nusi - 2009. 09. 07. 20:26

mivel nem bírom a horrort valószínüleg a Supernaturalt csak Jensen Ackles miatt nézem… Egyébként nagyon sok olyan sorozat van ami direkt a karakterekre épít,hiszen mi lenne a House-al ha nem lenne bunkó?vagy ha Monk nem félne mindentől?vagy ha Castle nem lenne ilyen…amilyen:D?
ezeket a sorozatokat nem is nézi másért szerintem senki csak azért a karakterért..

berc - 2009. 09. 07. 20:39

winnie: igen, igazad van, akkor úgy mondom, nem nézném House-t House, és egy minimum Hugh kvalitású színész nélkül

Oscee - 2009. 09. 07. 20:43

Legtöbb sorozat ilyen szerintem. Kb az összes sitcom (na jó, nézek vagy 3at), Bones, Dexter, stb…
Manapság sok sorozat az egy-két főszereplőre épít durván, szerintem ezért is sánta a kérdés, hisz azon karakterek nélkül már a sorozat sem létezne, legalábbis nem abban a formában.

Viszont akár mennyire vagyok Bauer-fan, szerintem a 24 pl. akár mehetne is tovább Jack nélkül, amilyen jó “partnert” találtak most neki.

A színészek megint más tészta, de nem az volt a kérdés :)

sixx - 2009. 09. 07. 20:59

castle, mentalist, himym, tbbt

Thrasher - 2009. 09. 07. 21:00

Kenseth:
én is gondoltam rá, hogy az FNL-t írjam, mert tényleg jobbak a karakterek, mint a sztori, de azért az se rossz.
hétköznapi, semmi különös, de azért messze nem olyan sablonos, amit első ránézésre várhatna az ember.

ooo - 2009. 09. 07. 21:02

A szitkomoknál általában nincs valami jó alapsztori, így természetesen a karakterek miatt válnak ezek nézhetővé.

Bala - 2009. 09. 07. 21:08

Rescue Me, Chuck, NCIS mindenképpen ilyen

Xsylar - 2009. 09. 07. 21:12

Ez egy nagyon könnyű kérdés!
Egyértelmű, hogy a The Mentalist az!
Mert amúgy gyűlölöm a nyomozós sorozatokat! :)

Hor1 - 2009. 09. 07. 21:12

Rescue Me, újabban Nip/Tuck.

123sawyer456 - 2009. 09. 07. 21:24

mentalista… legalábbis szerintem

Thrasher - 2009. 09. 07. 21:24

tényleg, Rescue me! tök igaz

Tücsök - 2009. 09. 07. 21:29

“houset pl nem nézném hugh laurie nélkül”

“kizárt dolog, hogy éppen a legjobbat találták meg a szerepre. bizton lehet állítani, hogy más, nyilván másképp játszva, de ugyanúgy bejöhetett VOLNA a szerepre”

gondoljunk csak bele…ha mondjuk 2. évad után…Hugh Lauriet barátok köztesen egy Tilda / új Tilda váltásban lecserélték volna? pff:D

Lehet ha mást választanak eredetileg…de így szerintem igen! is a legjobbat találták meg …

djdanif - 2009. 09. 07. 21:30

Psych – elég egyértelmű, nem évszázad-rejtélye stílus:D
Castle – Nathan Fillion az isten. Bár a Firefly-t néztem volna nélküle is:)
NCIS – itt sincsenek komoly úgyek
How I Met – Barney, Barney, Barney
Chuck – Utolsó pár rész kivételével nem volt komolyabb sztori
Office – Dwight, Jim, Pam. Najó, picit Michael is;)
Scrubsot igazán nem is tudom… Guy Love… De talán tudják hozni a színvonalat az új gárdával is.
De a legtipikusabb nálam a Csillagkapu. Néha olyan ordenáré unalmas részeket hozott, hogy majdnem bealudtam a monitorra, de Teal’c ekkor felhúzta a szemöldökét, O’Neill mondott 3 poént, Carter épített 3 atomreaktort, Daniel meg egyszerűen szimpatikus volt. És végignéztem a részt. Majd még párat.:D
Megnézve a letöltési listámat, még az Eurekát tudom mondani, tömény blődség, de imádnivaló karakterek. A New Amsterdamot sem az átívelő szál, hanem Amsterdam miatt szerettem anno.
De hogy ellenpéldát is hozzak, a Fringe-et tuti nem Olivia miatt nézem.
És a tökéletes sorozat, ahol mind a történet, mind a karakterek fenomenálisak voltak… na, mi lehet az? Naná, hogy a BSG:D

Tücsök - 2009. 09. 07. 21:33

amúgy nekem a tini sorozataim, (dawson és a haverok, vagy charmed) amiknek ugyan, érdekelt a storyja …de amiatt h mi lesz a kedvenc karaktereimmel… (Joey-Paecy,Pacey vagy Phobe-Cole)

Nick - 2009. 09. 07. 21:39

NCIS, nagyon nem erdekelne ha nem lennenek a karakterek. A negyedik evadon belul valahol felbe is hagytam, mert ott nemcsak hogy tul komolyan vette mindenki magat, de egyetlen szereplo maradt csak akinek nem kivantam erosen a halalat.
Csak azert kerult vissza a listamra, mert azt hallottam, kesobb megjavul.

willy - 2009. 09. 07. 21:45

Nekem a True Blood első Tara-ja jutott eszembe, aki kritikán aluli dolgot művelt a karakterrel. A mostani Tara pedig egyszerűen zseniális, mint mindenki a sorozatban…

Brigi - 2009. 09. 07. 21:48

Ami még “megy”:
The Office-az egész,úgy ahogy van
Heroes-megszokásból
Dexter-sztori és természetesen M.C.H.
Rescue Me-sztori
Született feleségek-sztori
Private Practice-egyszerűen tetszik
Grace Klinika-tetszik
NCIS-sztori
C.S.I. Miami-sztori
Helyszínelők-sztori
House-H.L. miatt főleg
Nip/Tuck-sztori
Lost-sztori és Sawyer:)
Ami már nem “megy”:
NR1:Szökés-W.M. és sztori
Sírhant művek-utánozhatatlan sztori
Queer as Folk-Gale Harold és sztori
egyenlőre ennyi.:)

jaande - 2009. 09. 07. 22:05

Nekem a Melrose Place volt ilyen.

ebi - 2009. 09. 07. 22:26

House ilyen most nekem, utolsó évadját egyértelműen a karakterek miatt néztem, az orvosi esetek többnyire gyengék voltak számomra.

FNL- mint fő kedvenc szintén karakterközpontú, de így imádom. Valószínű egy amerikai focis filmet nem néznék gyenge színészi gárdával, csak a foci miatt.

blogen - 2009. 09. 07. 22:36

A Rescue Me. Lényegében nincs is sztorija csak úgy élnek benne a tűzoltók és rokonságuk, de ahogy ezt előadják az 10/10.

Mammut - 2009. 09. 07. 23:25

Castle egyértelműen a karakter/színész miatt nézős vonalhoz tartozik, alapban nem is nézek nyomozós sorozatokat :) drive is hasonló okok miatt volt nézős

és ugyan én nem unatkoztam sga sztorikon (bár sokan negatívként említik), de ha mckay és sheppard csak vitázott volna mittomén, 10 részen keresztül, holt mindegy miről, a múlt heti meccsről, vagy batmanről, mindegy, akkor is néztem volna :)

hogy magára színészre is mondjak vmit (tehát nem a karakter, csak a színész), dark angel kicsit unalmassá vált nekem már az első évad felénél, no de Jessica Alba, szóval simán végignéztem minden részt :)

viszont BSG meg inkább a történet miatt volt nézős nekem, jó, cancelt nyomtam rá a 3. évad elején (főleg a 2. évad második fele miatt, rengeteg unalmas rész volt, nagyon sok esélyt kapott így is tőlem a sorozat), de addig azért néztem, holott számomra minden egyes karaktere unszimpatikus volt

ide tartozik a legend of the seeker is nálam, nem igazán fogott meg egy karakter sem kahlanon kívül, de ő se olyan húde, hogy csak miatta nézném, szóval a sztori viszi, és immáron 3 rész van hátra az első évadból

amikre meg mind a kettő igaz: buffy, angel, supnat, sg-1

amikre meg egyik sem: pb, heroes :)

amiben meg annyira idegesített a karakter, hogy még a sztori sem érdekelt: fringe :D

Hunnenkoenig - 2009. 09. 07. 23:52

Sokan emlegetik itt a sitcomok közt a Scrubsot.

Nos en ugy velem, hogy akkor is, ha ott leginkabb a karakterek a fontosak, a sztorik is nagyon jok, mert melyertelmüek.

Szerintem legtöbb esetben (Scrubs, Friends, House stb) Az összes együttesen fontos. A mix teszi a sikert. Ha Scrubsbol kiveszed JD karakteret, bukta. Ha kiveszed a JD karaktert alakito szineszt es kicsereled: Bukta. Ha a karaktereket berakod egy masik kerettörtenetbe… esetleg nem bukta, de az mar nem scrubs.

Amit akarok mondani, hogy ha House-t mondjuk Locke vagy Ben jatszana a LOST-bol, az mar lehet nem lenne akkora siker, mert igaz hogy mindketten nagy szineszek, megis teljesen mas szemelyisegek, akiknek esetleg nem lehetne annyira elfogadni a karaktert.

Amugy en House-t szivesen neznem, mert a karakteret imadnam, de korhazas filmeket egyszerüen nem tudok megnezni. Komoly fobiam van korhazas filmekre, mivel elegge hypochonder vagyok.

Ha a House nem annyira a betegsegekre koncentralna, hanem pl Scrubs szintü hatter lenne a korhaz, akkor neznem.

Hm… most ezt az esszét valszeg senki se olvassa el es azt sem tudom, kapcsolodik e a temahoz…bocs, csak szofosasom volt…

baker - 2009. 09. 08. 01:15

HIMYM, szinte már csak Barney miatt nézem.

alma - 2009. 09. 08. 02:31

Rescue Me azthiszem foleg csak karakterek miatt, ahogy valaki irta szinte tortenete sincs.

Life -ot sem igazan a tortenete viszi, persze az sem rossz, de a ket foszereplo nem olyan lenne amilyen akkor az elso resz elso 10 percenel hello.

Ellenpelda: BSG kb az osszes szereplot utaltam ( najo Sixet annyira nem :) ) de a tortenet az termeszetesen jo volt igy probaltam tulelni.

genzo - 2009. 09. 08. 02:46

A kérdésre mintapélda a Leverage. A történet szinte minden esetben szar, de a karakterek valami eszméletlen jók! Mindegyiket eltalálták! Tipikusan ez az a sorozat amit mindenki csak a karakterek miatt néz. Ha valaki a tényleg a sztori miatt nézi attól bocsánatot kérek! Nem akartam megbántani! :)

alma - 2009. 09. 08. 03:59

ja es Entourage

shatterleg - 2009. 09. 08. 08:08

Ncis, Monk, Castle

Ray Tango - 2009. 09. 08. 08:21

Castle,és sajnos a 24-et is már csak a karakterek miatt.

Llew - 2009. 09. 08. 08:23

Az NCIS-t teljes mértékben így definiálnám. Illetve bizonyos szinten a Bones, bár ott az ügyek sem szoktak rosszak lenni. És a Monk.

juhaszvik - 2009. 09. 08. 08:34

drámai sorozatok esetében inkább a történet fontos, míg a komédiák esetén a karakterek viszik előre a történetet.
hiszen a legkomolyabb sorozatokban is, ha nagyon kedvelek valakit a legtöbbször azért van, mert valamiképp megnevettet. a felsoroltak között is csak elvétve találok olyan példát, ami nem ezt erősíti.

Sanna - 2009. 09. 08. 08:56

Számomra az NCIS teljesen ilyen, a karakterek adják el a sztorit, az egész sorozatot. A mentalistát tenném még ide egyértelműen, illetve a Chuck-ot, ahova szerintem baromi jó cast-ot szedtek össze, igaz, hogy van/volt fő szál, ami húzta a sorozatot, de alapvetően a karaktereket kedvelem benne.

AbyssR - 2009. 09. 08. 08:58

Szerintem a szitkomokra kevésbé jelemző, hogy a sztori miatt néznénk. HIMYM, ROE, TBBT, 30Rock… mi a történetük? max 1 mondatban le is lehet zárni. Úgy is a karakterek miatt nézzük.
Szóval hagynám is a szitkomokat, s inkább máshol keresgélek a válaszhoz.
Nálam is egyértelűen szinte csak a karakterek miatt nézős az Entourage, House, és a Chuck például.

Csingiling - 2009. 09. 08. 09:04

Gilmore girls. :)

winnie - 2009. 09. 08. 09:06

“Úgy is a karakterek miatt nézzük.”

?? nagyon kevés szitkom van, amit a karakterek miatt nézek. mint ahogy sztori kevés van, úgy karakterizálás sincs sok. a szitkomot a poénok miatt néztük inkább, nem?:)

juhaszvik - 2009. 09. 08. 09:30

winnie: akkor a sitcomok esetében a kérdésedre a válaszod az, hogy egyik sem? vagyis sem a sztori sem a szereplők nem annyira fontosak? vagyis a “kétdimenziós” felvetésedben nyitottál egy harmadik dimeziót? :)

akkor visszafordítom pontosítva a kérdésedet: szerinted a sitcomokban melyik a fontosabb, a karakter vagy a történet?

winnie - 2009. 09. 08. 10:12

nem, félre ne érts, csak belegondoltam, hogy általában _szerintem_ nem elegek a karakterek, hiszen az ember azért vár mosolygást is a szitkomtól.

és természetesen, hogy a karakter a fontos. szoktam is mondogatni, hogy spoiler nincs szitkomban, hiszen sztori sincs:)

Dzséjt - 2009. 09. 08. 10:22

Nálam ilyen sorozat az NCIS és a House. A kórházsorozatokat nem csípem, de a House-Cuddy-Wilson trió képes volt elérni, hogy ezt abba se tudjam hagyni.
Az NCIS meg ugyanez pepitában, bár ott az is vonzott, hogy katonai dolgokról szól, de alapvetően az érdekes karakterek ragadtak meg.

juhaszvik - 2009. 09. 08. 10:29

winnie: azért vannak kivételek (amik ugye erősítik a szabályt), már ami a sztorit illeti, pl. friends, vagy a HIMYM tartalmazott részeken átívelő történeteket (nem dupla epizódokra gondolok).

spoiler: kié volt a piros pulóver? :)

zsemlye - 2009. 09. 08. 11:26

Greek – Cappie & Kappa Tau Gamma arcok
10tihay – Patrick
House – House
Mentalista – Jane
Castle – Castle
Grey’s – Meredith

Mammut - 2009. 09. 08. 11:59

“spoiler: kié volt a piros pulóver? :)”

“minden mondatot be kell fejezni” :D

Nikolka* - 2009. 09. 08. 12:15

Kb.minden sorozatból ki tudnék emelni valakit,aki miatt még jobban nézős..
De olyan csak egy volt,hogy egy sorozatot egy karkater miatt néztem.És csak azokat a részeket mikortól ő is benne volt.Ez a Gilmore Girls.Világ életemben idegesített a sorozat,de Logan karaktere annyira el lett találva,annyira bejött a srác,és annyira feldobta a sorozatot,hogy azokat a részeket 2x is megnéztem amikben szerepelt. :D

gunter - 2009. 09. 08. 12:52

Life. ott nagyon asz volt Demian Lewis. meg mashol is, de ott nagyon

Neyodalka - 2009. 09. 08. 13:29

The Closer, The Mentalist, NCIS, meg még elég sok:D

M - 2009. 09. 08. 16:28

House, az alap, hogy egy ilyen sorozat. A Heroes is tipikus ilyen eset, amit az első évad vége óta, vagy nem is a második évad vége óta, már csak Hayden Panettiere, Claire Benett (L) szerény személye miatt néztem/nézek. Az Így Jártam anyátokat még elnézném, de Barney kiírása mondjuk hatalmas érvágás lenne, vagy ha már itt tartunk akármelyik karakter eltűnése…több nem jut eszembe.

Josh - 2009. 09. 08. 16:47

Better Off Ted

zsíroskenyér - 2009. 09. 08. 18:31

Gilmore Girls, bár én Nikolkával ellentéteben, ha lelőnek, sem tudnék választani, kit szeretek a legjobban, egyszerűen minden szereplő, úgy, ahogy van tökéletes.

teddike - 2009. 09. 08. 19:07

Everwood

mynameisearl - 2009. 09. 08. 19:53

dead like me

Loc - 2009. 09. 08. 20:47

dr. house egyértelműen. ha nem lenne benne house csak egy teljesen lapos vészhelyzet klón lenne szerintem…

pearl - 2009. 09. 08. 21:07

AMentalista (Simon Baker), Monk, Hősök, House, Supernatural,
a történet+szereplők: Everwood, Született feleségek és legfőképp LOST +Sawyer:)

winnie - 2009. 09. 08. 21:52

“dr. house egyértelműen. ha nem lenne benne house csak egy teljesen lapos vészhelyzet klón lenne szerintem…”

ezt nem is értem. klón? a vészhelyzet egy kvázi akciósorozat, ami a sürgősségin játszódik és az ellátásról szól. a house egy krimi (tiszta procedural, tévutakkal, kamu gyanúsítottakkal), ami nyugodt környezetben, a betegség kiderítéséről szól, ott a rejtély a lényeg, a vészhelyzetben a gyógyítás mondhatni.

szomorúgésa - 2009. 09. 08. 22:39

House – a karakterek miatt, a fúőszereplő annyira erős karakter + HUgh Laurie zsenialitása, telitalálat

LOST – itt a történet és a karakterek is nagyon jók, Hurley, Locke, Charlie,Desmond, csak hogy a legjobbakat említsem…

szomorúgésa - 2009. 09. 08. 22:41

Ja és BEN, őt kihagytam,pedig a legdurvább! Zseniálisan van kitalálva és Michael Emerson embertelen jó.(amúgy Emmy-t neki!!!)

Rókamóka - 2009. 09. 09. 02:56

hát a Shark-ot se azért nézem,mert Woods-on kívül bárki is érdekes lenne, ilyen szar karaktereket…

most őszintén melyik karakter nem gagyi benne ?

a két srác az 1. évadban már annyira gyenge volt, hogy ki is írták őket, a fekete benga srác ha nem lenne benne a sorozatban nem hiányozna, a szőke meg a fekete csaj szintén alig van dolguk, illetve mindig ugyanaz a full unalom, az új srác különösen nem szimpatikus, az ügyész csaj, meg kibírhatatlanul okoskodó, aztán mindig kiderül,hogy kis pincsi Woods-hoz képest ,de azért főnökösködik

nem is tudom mi hajtja ezt a sorozatot, megnéznék 1-2 részt mikor Woods betegszabadságon van, hogy a maradék gárda hány perc után altatna be

igazából az a bajom,hogy jobb karakterekkel az nagyon jó lenne,így lassan már nem is nézem,mert unalmas,hogy csak Woods viszi az egészet a hátán,néha ő is belesüpped

a polgármester de gagyi bazz, mindig lejön az égből zsebretett kézzel,mond vmi súlyos dumát,aztán sosincs semmi belőle

pl. House-ban van mit szeretni a többi karakterben is bőven, és jól kiegészítik House-t

Shark-ban erről szó nincs,csak ellézengenek mellette

vagy ott a Bones ahol a főpáros remek, de Hodgins is remek figura, a kínai-szerű csaj is, a mélyhangú boncmester is:D
(bár itt is tragédia amit műveltek a végén ,hogy 3 vagy 4 fiatal doki felváltva volt mindig,abból kb. csak az öngyilkos hajlamú volt tűrhető)

Office- karakterek, nem is keveset dolgoztak mindegyiken:D Dwight Schrute !!!

TAAHM-mondanám,hogy Charlie Sheen, de az öccse olyanokat nyom le néha, nem beszélve Berta-ról,hogy beszarás

és a sztori is jó kis light-os csajozós, poénos, mondjuk már nem tetszett a vége,ahogy sok időt töltött együtt az új nőjével,aki nem is túl jó karakter

norbucso - 2009. 09. 09. 12:12

House, egyértelmű. Ghost Whisperer JLH nélkül, vagy Rex nélkül a Rex felügyelő:), stb.

paff - 2009. 09. 09. 17:15

“bizton lehet állítani, hogy más, nyilván másképp játszva, de ugyanúgy bejöhetett volna a szerepre-”
Ez kb istenkaromlas kategoria :DDD

CharlieHarper - 2009. 09. 11. 11:54

Két pasi meg egy kicsi
Jóbarátok
24
Prison Break
CSI Miami, CSI New York

a monk egy élvezhetetlen gyenge sorozat

winnie - 2009. 09. 11. 12:00

“Két pasi meg egy kicsi
Jóbarátok
24
Prison Break
CSI Miami, CSI New York”

ezek mind olyan sorozatok, amiknek béna a története, csak jól vannak megírva a figurák?

azt hittem az ember max 1, vagy 2 ilyet néz, ami nem jó, csak van benne jó karakter. ez kissé mazochistának tűnik.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz