login |

Stargate Universe 1×04

2009. 10. 23. 19:01 - Írta: human

70 hozzászólás | kategória: kritika,

Ez a sorozat miért nem fél órás? Tetszik, szó se róla, de mind a harmadik, mind a negyedik rész után ez volt az első gondolatom. Rengeteg részt időhúzásnak érzek benne, de ha ez a szó nem tetszik, akkor inkább úgy mondom, hogy sokszor mintha semmi sem történne benne. Innentől spoileresen ellövöm a 4. részt, a múlt hetit, csak az olvasson tovább aki tudja mi volt benne.

sgu4

Tehát mi is volt a részben? Rush idegbeteg, és semmit sem tud. A katonák egy ideig keresztbe tesznek neki, annyira nem veszi komolyan senki a tudóst, aztán már nem tesznek neki keresztbe, de továbbra sem tud semmit sem csinálni. Elfogy az energia, a hajó pedig ismét önkényesen variál valamit. Ennyi. Mindezt 45 percben, miért is? Ez egy rész fele kellett volna legyen, ehelyett cliffhanger, hogy egy csillagba repülnek.

Itt és most bevallom, hogy simán áttekertem azt a részt amikor a földön drámáznak a szuperjó kövek segítségével, és majdnem azt is, amikor a Földről “érkező” katona okoskodik. Most komolyan, értem, hogy a rangja miatt megtehetné, de ő baszki, semmit nem tud arról, hogy mi történik ott, megjelenik pár órára és intézkedget jobbra-balra. Ilyen nincs, ez komolytalan.

Amúgy a rész közben tökre a Randevú a Rámával ugrott be (úgy végig az SGU során eddig, merítettek onnan ihletet szerintem bőven), szerintem valami ilyesmi lesz a cliffhanger feloldása. A hajó nyilván valahonnan nyert energiát az eddigi útja során, szóval azért ugrott ki a szupersebességből, hogy feltöltse magát. Napelem, a gázbolygón súrlódás, vagy valami ilyesmi. Aztán persze tévedhetek is, holnap meglátjuk.

Szerintem egy sorozat 4. részében gáz ilyen cliffhangert írni. Nyilván senki sem aggódik a legénységért, hiszen nem fognak meghalni, nem fognak a Napba repülni. Sokkal érdekesebb húzás volt a 3. rész vége, amikor elrepült valami a hajóról, nem emberi irányítással. Viszont ott meg a sivatagos rész, hát izé, azt tényleg nem a sorozat elejére kellett volna tenni. Viszont legalább következetesek voltak, aki a sivatagbolygón leégett, az most a 4. részben is olyan arccal virított végig.

Maradok, de sajnos nem ez lesz a 2009-2010 legjobb scifisorozata, hiszen még a FlashForward is előzi, pedig az sem az igazi.

70 hozzászólás Ne habozz!

Pocok - 2009. 10. 23. 19:07

Szerintem nincs gond a sorozattal. Az igaz, hogy a harmadik rész cliffje az még mindig üt. Bele nem tekernék egy csillagkapu sorozatba :P

Sivatagbolygóval sem volt gondom, de a legeslegelső részben is sivatagba érkeztek, lehet pont ezért.

Találkozás a Rámával az nem tudom micsoda… mire gondolsz itt?

Tuti jobb lesz a sorozat, majd amikor bolygómra utazgatnak. :P

valaminick - 2009. 10. 23. 19:12

Zseniális a sorozat zenéje.
A fő theme nagyon ott van.

Laca - 2009. 10. 23. 19:15

Én a sivatagosba tekertem bele, ebbe nem. Különben teljesen egyetértek Human-nel. Egyelőre maradok, de a FlashForward eddig sokkal jobban bejön, pedig akkora SG sucker vagyok/voltam, hogy az már durva.

Klunks - 2009. 10. 23. 19:19

Én meg pont úgy vagyok vele, hogy itt sokkal inkább átérzem a drámázást, mint a flashforwardban. Komolyabban tudom venni.

Ghunter - 2009. 10. 23. 19:21

pocok
“Találkozás a Rámával az nem tudom micsoda”
Egy nagyon jó könyv amit érdemes elolvasni: A.C Clarke írta.

“Rush idegbeteg, és semmit sem tud”

Sok mindent tud csak nem tud egyenlőre mit kezdeni mert a hajó rendszere le van zárva.Érti ő mi történik ezért van kiakadva.:)

“a földről “érkező” katona”

Sajna megtehetné a leváltást ha úgy ítéli meg, hogy baj van, amire utalt is utána Young.

Amúgy ez a teljesen egymásra épülő részek nekem nagyon bejönnek, kicsit mint a Lost-nál.:)
Nálam eddig az év scifije, de én nagyon szeretem az SG-t.:)

uran - 2009. 10. 23. 19:21

‘Randevú a Rámával’ a könyv magyar címe, és most hogy így felmerült, tleg vannak hasonlóságok. Csak a könyv milliószor jobb xD
Én is maradok még, de human valóban jól megragadta a fő problémát: nincs elég tartalom a részekben a teljess hosszra.

BigBone - 2009. 10. 23. 19:23

Miért, azz FF-ben van dráma? :D

tumpara - 2009. 10. 23. 19:26

Egy szerencséje van ennek a sorozatnak: a Stargate univerzumban játszódik (SGU, höhö). Egyébként már simán kaszáltam volna. Szerintem ezzel az időhúzással sejtelmes-félelmetes akar lenni, csak ehelyett éppen unalmas. És igen, komolytalan a földi parancsnok önkényes parancsolgatása a hajón, ilyenekkel nem fogják drámaibbá tenni a helyzetet, lerí róla az izzadságszagú “tegyünk ide egy konfliktust” hozzáállás. Igazából rosszul mondtam az elején. Egy szerencséje van az SGU-nak: hogy nincs más élőszereplős űrcsatás scifi a porondon.

Paladin - 2009. 10. 23. 19:28

Totálisan nem értek egyet. Abszolut bejön, nem érzem időhúzásnak egyik szálat se. Jó a flashforward is, de scifiként ez sokkal inkább tetszik.

Deino - 2009. 10. 23. 19:36

Hát, én máshol is írtam már, de ebben a részben konkrétan semmi nem történt, de az 40 percen keresztül. És amikor a végén elárulták, hogy a gázóriás gravitációs mezejét fogja a hajó kihasználni, már előre dörzsöltem a tenyerem, hogy na végre, ezt biztos nagyon durván fog kinézni, erre egy tök nulla jelenetet kapott, abszolút nulla digitális trükkel. Az ezer éves Farscape pilotban 40x királyabban nézett ki ez a trükk. Mondom, negyven perc semmi, és még csak látványos se volt.

keszikutyus - 2009. 10. 23. 19:37

Nekem is bejön, s pedig az eddigi SG-ket nem nagyon néztem…FlashForward a pilot után repült nálam //annyira mesterkéltnek tűnt//

Tyberius - 2009. 10. 23. 19:52

Hát nemtom, nekem nagyon bejött ez a negyedik rész is az tény hogy nem sok minden történt benne, de szerintem nem is baj, nem ezen volt a hangsúly. Azon hogy míg mindenki várja a csodát, Rush idegileg kikészül, hogy valami életet leheljen a hajóba, közben meg mindenki baszoagtja. Teljesen erre volt kihegyezve az egész, hogy bár utálhatják mégis nélküle szinte lófaszra se képesek, ergó kénytelenek érdekszövetséget kötni vele.
Előbb szépen fel kell építeni az alapokat és azt marha jól csinálja. Ez a napos cliffen először nagyot néztem, aztán arra gondoltam, hogy kurvára beszopatják a nézőket, mert szerintem élből bár a csillag felé tart a hajó, de szerintem abból fogja nyerni az energiát a következő ugráshoz…
Nekem azért tetszett a gázóriás mellett elhaladás.
Az meg hogy nincsen minden részben 5 új faj meg civilizáció felfedezve, nem lövöldöznek hülye hódító idegen lényekre, hanem tökre hétköznapi problémáik vannak (máramennyiben a helyzetüket hétköznapinak nevezhetjük), nagyon bejön. Persze úgy tűnhet, hogy semmi nem történik, de ezzel szemben vannak történések, csak nem láthatóak. Persze az eddigi SG sorozatokban mindig valami kurva nagy akciózgatás volt, de hála égnek itt még nem követik azt a példát. Majd eljön az akciók ideje is…
Ez tetszik a Heroes 4. évadjában is, hogy eddig szépen lassan építkeznek és nem sokat akciózgatnak…

sixx - 2009. 10. 23. 20:11

és persze ha ráma, akkor tessen elolvasni a folytatásokat is, érdemes.

Dexter25 - 2009. 10. 23. 20:17

NOs……..miért volt cool a Battlestar Galactica….csak ezt a kérdést kéne feltenni….volt benne minden dráma igen….izé valami vallás jelleg ja….akció, sci fi… yep……
Csak azt akarom mondani, szép hogy akarnak valamit…ha már más sci fi-ben bejött a dráma itt is bejön gondolták, de most már kéne valami a storyhoz…valami íz, mint a bgben…szerintem ők is itt tarthatnak…..ezt nem lehet tovább nyúzni…elsirtuk magunkat….nincs hazaút…űrhajó tropa….doki bácsi hülye (sztem szar karakter egyébként)…meghalt apuci…stb,…mostmár azé kell valami…..kívárom….mert cool lehet…és az eddigieket elfogadom felvezetésként (picit hosszú, de sebaj, viszont szerintem így ne 30 perc legyen egy rész hanem 90).

eLaNoR - 2009. 10. 23. 20:18

Végre új SGU-kritika :)
Nos én azok táborában vagyok, akiknek nagyon bejön. Pont azért, mert a készítők végre mernek elrugaszkodni az utóbbi évek SG-kliséitől (akciózás, sötöbö) és átgyúrják a régi-régi, eredeti SG-stílust.
Merthogy most már szerintem megvan az elmúlt 15 évadból a megélhetésük, jöhet egy merész vállalkozás, vagy bejön, vagy nem. Végre nem az van, hogy akkor most a fanok 110%-át hű de le akarják teperni a fotelről nemtudoménmilyennagy húzásokkal, hanem nem sietik el a dolgokat, és rágyúrnak az apróságokra és a karakterekre.
Nekem ez nagyon bejön :D

Dexter25 - 2009. 10. 23. 20:31

Nagyon és nagyon is bejön, ez kimaradt előbb 9/10, az alapstory nagyon ott van….
Amit hiányolok, másszóval miért nem, tudjátok vannak a kommunikációs kövek SGA-ban meg egy Mckay meg Carter stb….lehet kéne a pár órás segítségük, ha már nagyon egydül van a doki bácsi…pl….igaz szerintem lesz majd ilyesmi…egyenlőre drámára használják…bocsi ez poén akart lenni….
Ami mellette szól a sorolható hiányoságok mellett, ua. mint a BG-nél=izgalmas, és az hogy van egy jó sci fi sorozat!!!!

Dark Energy - 2009. 10. 23. 20:35

FF eddig vezetett nálam de fordult a kocka, azt unalmasnak érzem, ezt nem. Igaz, ha még pár rész hasonló lesz, akkor már én is uncsinak fogom titulálni de egyelőre adok még időt a kibontakozásra mert 4 rész után igazságtalannak érezném azt mondani, hogy kurvajó vagy azt, hogy kurvaszar.
A cliffhanger a végén nekem is túl korainak tűnt de miért is ne, sehol nincs megírva hogy kötelezően ekkor és ekkor nem szabad cliffeket használni vagy ekkor és ekkor kell, az ilyenek miatt is már elüt a szokásos sorozatírástól.
Valahogy olyan érzésem van, hogy szánt szándékkal olyan minden amilyen de lehet most csak nagyon elnéző, jóindulatú és optimista voltam és bízom a kreatívokban.
Többen feleslegesnek érzik a Young hazamegy a feleségéhez(?) lelkizni jelenetet, na megkérdezném mindenkitől ti nem látogatnátok meg a családotokat? Nem az lenne az első?
Lehet direkt nem nyertünk bepillantást, hogy miről diskurált bővebben Young a Parancsnokságon, sőt eddig lófaszt se nagyon láttunk, csak megkérdezték, hogy na mi a helyzet? szar a helyzet és ennyi.
Az ilyesfajta kihagyások nem logikusnak és unalmasnak, gázosnak tűnnek de lehet hogy jó oka van mindennek!!! Már csak a nézők bosszantása is jó hecc!

plantag - 2009. 10. 23. 20:38

nem tom, en mindket taborral egyetertek. valoban lassu, de ugyanakkor erthetö is. en sem szeretnek mnden reszben angolul beszelö idegen fajokkal akciozgatast, de a dramatol is valoban messze van. a bg a pilottal megvett. ahogy a caprica is, nem telik el nap, h ne varjam a rendes sorit belöle. ott egy reszböl ugy meg tudtak csinalni, h abban telleg volt minden. latszik, h masok keszitik. egyelöre en is ugy vagyok vele, h ez is meg uj, es nincs sok scifi manapsag, meg kell öket becsülni..

Skate - 2009. 10. 23. 21:04

Én ezt a sorit vártam a legjobban és tetszik benne a kidolgozottsága. Ha akcióval tömnék tele, akkor romlana a hangulata, pont ezért érdekes, mert várod, hogy merre fejlődik a történet. És az alkotók nyilatkozták már, hogy az évadzáróra valami olyan merész dolgot terveznek, mint az sg-k történelmében még soha, azért drukkolok legyen meg az a 2. évad, ha nem jön össze, akkor egy tv-filmmel mindenképpen
le kell zárni. És már az egész évad le van forgatva, csak az utómunkálatok vannak hátra. Én az unalmas várakozást csak a FF-nél érzem itt nem, és remélem nem is kapkodják el.

blade78 - 2009. 10. 23. 21:06

ÓÓÓ Uram add meg nekem hogy a 2009/10évre szánt scifi sorozatomat ne szüntessék meg az első év után.Mai napig eszembe jutt a Surface ami nagyon jó volt áldassék érte a rendező neve.De az Úr adta az Úr elvette.A végére hagyott cliffhanger miatt fáj a szivem érte.Tudom a Sátán köztünk munkálkodik és beette magát a nagy tévécsatornák vezetői igazgatóságba de eljö a nap mikor TORGO exclusive-powder lesz belölük a te nagy dicsőségedre.Ha figyelsz rám és nem éppen az afrikai ehéző gyerekekkel foglalkozol Ó jó Uram adja nekem méltó lezárást minden törölt sorozathoz.Legyen ez a 11ik parancsolatod.Ámen

fromdtod - 2009. 10. 23. 21:12

Már mindenhova beírtam, ezért ide már cska azért írom, mert nagyon eltalálta a postiró, hogy melyik szó írja le a sorozatot.Komolytalan. Ami nem lenne baj, hogyha az előző SG sorozat egyike lenne, mert azokat az ember nem vette komolyan. Ez viszont komolynak akar mutatkozni, és mégis komolytalan lesz. Sajnálom…
Az FF-ben pedig a nácis rész volt kimagasló.. a többi csak átlagos.

fallen - 2009. 10. 23. 21:16

Nekem is bejön, és abszolút egyetértek Tyberius kommentjével. Lassú építkezés, feszültség, idegesség a köbön. Az a vicces, hogy még a várakozás időpontjában kb. az emberek többsége azt akarta, hogy ne az legyen, hogy részenként találkoznak valami fejletlen emberi civilizációval akiket meg kell menteni, vagy ilyesmi. Hát nem az van, még nincs akció, egyenlőre azon vannak, hogy életben maradjanak, és mindenki kezd szétesni. Most meg sokan az akciótlanságot vetik fel. Szerintem Rush nagyon jó, és a drukkolok a sorinak.

LuPuS - 2009. 10. 23. 21:18

Kell egy kis idő,mert tényleg nem az akció-akció hátán kezdés van.Dráma semmi sem működik és majd ha felkapcsolom a villanyt ,akkor elszáll a kávéautomata vagy éppen valamelyik önfenntartó rendszer száll el.
Rush legjobb része nélkülözhetetlen vagyok,a kurva életbe:D
Lassan-lassan alakul és jönnek az éppen aktuális ellenfelek és akciók is.

A szenátor leányával nem tudok mit kezdeni,nem tudom valaki eye-candynek gondolta,vagy nem is tudom.Számomra felesleges.
A hadnagy (O’neill vagy Shepherd-del ellentétben)az elődökhöz képest ipari tanuló,ez például számomra egy pozitív gondolat,majd itt megedződik.

Magnes - 2009. 10. 23. 21:36

Eddig minden SG filmet megnéztem (sorozat, egész estés) és ez tényleg elüt az eddig megszokottaktól. Szeretem mindegyiket és mindegyiket másért. Az, hogy most ez lassú, érzelgős, “szappan operás” az nem baj. Valahogy nekem nem is hiányzik az, hogy Dr. Rodney McKay 2 perc alatt olyan dolgokat vigyen végbe amit normál esetbe 100 év alatt érne el az emberiség. Más story más karakterek. Ha az 5-ik részben nem pusztul el a hajó -és nem fog- én szívesen nézem végig hogyan festik ki a rozsdás hajó belsejét Hello Kitty-s designba. Az igazság az, hogy kíváncsi vagyok rá. Majd ha lement az első évad majd csak azután lehet igazán véleményezni. Ki tudja lehet csak akkor derül ki mi volt az a leváló egység és mi cél szolgált. Lehet, hogy csak az utolsó rész ad majd értelmet az egész évadnak. A közönséges bűnözők-et sem tarkítják akciódús jelenetek a vége mégis akkorát üt…remélem az SGU is fog legalább egy ilyet – vagy sok kicsit :) –

Mx - 2009. 10. 23. 21:49

Szerintem nézhetetlen. Szörnyű és únszimpatikus karakterek. A katonákat rühellem, kiemelten a feka katonát, egyedül a profot birnám, aki szemmel láthatólag nem pozitiv hos kéne legyen egyenlőre… illetve vhol a kettő között… Aztán az az idióta Eli gyerek, aki vérzseni, de lényegében még semmi értelmeset nem tett.
A 40 percből jó ha 2 percnyi értelmes történés van. Birtam 4 részt, kasza, de mint a ház….

torro - 2009. 10. 23. 22:04

Az sem segítene a SGUn ha fél órás lenne!
Lehetne akár fél órás is ha lenne mögötte vision/ tehetség/forgató könyv. De nincs. És így 10 perc is sok belőle.
Pedigrés geek vagyok, több évtizedes gyakorlattal, amiben van FTL/alien/időutazás arra én vevő vagyok hacsak nem vegytiszta szar.
Persze megnézem a 05öt is és megint csak húzom majd a számat.
Vagy kicserélik a rendezőt/forgatókönyv írót/ a main cast nagyobb részét és behoznak egy tökös creatort/producert vagy olyan cancel lesz mint ide a Pegazus.

torro - 2009. 10. 23. 22:05

Lehetne akár fél órás is = Lehetne akár órás is

Racoon - 2009. 10. 23. 22:06

Emlékeztek, mikor a BSG-t egy géphangú csaj összefoglalta részenként egy percben.
na ide tökéletes lenne az is…
sgu részek két rendes sorozat reklámszünetében.
annyi köze van az SG-hez, hogy egy kapun át kerültek ide, és néha feltűnik O’Neil tábornok.
ha nem kapcsolnak rá, megy a Defying Gravity után a lefolyóba.

human - 2009. 10. 23. 22:12

srácok és lányok, nem azt írtam, hogy az FF nagyon jó, sőt, viszont az SGU-nál sajnos jobb, még drámában is, pedig az alig van az FF-ban.

lomi - 2009. 10. 23. 22:14

“Ilyen nincs, ez komolytalan.” Ez kész… :D:D:D:D Ha egy picit szigorú vagyok, akkor az egész CSK az, de ebben a kontextusban poénnak hangzott. :)

Tipca - 2009. 10. 23. 22:25

Azt hiszem, megértem, miért gondolják human és még néhányan, hogy vontatott, és egy bizonyos szinten talán még egyet is értek, de az az igazság, hogy ezt könnyedén meg tudom bocsátani a sorozatnak, mivel évek óta most először számolom a napokat a következő SG részig. Pedig egyébként rajongónak tartom magam, az összes évad (és film) itt pihen a polcomon, de már rég vártam ennyire az új epizódokat.
“Ez egy rész fele kellett volna legyen, ehelyett cliffhanger, hogy egy csillagba repülnek.” Eredetileg ez a rész (Darkness) és a holnapi (Light) egyetlen epizód lett volna, csak a készítők ketté vették, mert egy részre túl sok lett volna bele az anyag. Tehát reménykedhetünk, hogy az 5. mozgalmasabb lesz.

tatala - 2009. 10. 23. 22:26

Háááát, nekem ez a sorozat sótlan… össze-vissza rohangálnak egy hajón, és várják, hogy meghaljanak.
Nincs benne dráma, 1 másodpercre sem tudtam izgulni…
Ja, de igen, 1x: mikor a sivatagban a térkapu idő előtt összezárult volna, de erre kitalálták ezt a hülyeséget, hogy “Eli, dugd be a karod!” Ja…

A FF bejövös, a párommal izgulunk, mikor lesz új rész, kinek jön be a kitekintése, hogy alakitj a jövöjét, csomó dolgon elbeszélgetünk utána is…

Ufff…
Nekem 3/10, erősen kaszagyanú…

Maniac84 - 2009. 10. 23. 22:50

Én azok táborát erősítem akiknek nem jön be eddig ez a sori, pedig néztem az SG sorikat meg láttam az összes filmet is.
Nem vagyok a dráma ellen, a BSG-ben minden percét imádtam, viszont itt valahogy nagyon nem működik. Egyrészt gyenge a sztori és erőltetettek a konfliktushelyzetek, valamint a részek felét simán ki lehetne dobni a kukába. Másrészt a túlzott drámázás nem igazán passzol szerintem az SG univerzumba, de ez a kisebbik baj.
Szerintem túl üresek a karakterek is, ahogy látom Rush lenne a fő ütőkártya ezen a téren, de ő is inkább idegesítő mint érdekes.
Mindezek mellett mégiscsak egy SG soriról van szó, és jelenleg nem nagyon van más űrhajón játszódó sci-fi. Emiatt én tuti maradok, de ennél több kell. Főleg az írói gárdának kéne összekapnia magát. (pl. Rush-t fejbelőhetnék a következő részben, nálam ezzel ki is érdemelnék a pozitív kritikát :p )

torro - 2009. 10. 23. 23:04

Nem tudom mennyre voltak screeningek az első néhány rész leforgatás után és kaptak esetlegesen olyan visszajelzéseket, hogy nem igazán jó az irány.
Amennyiben nem vagy nem halgattak a jó szóra akkor az SGU függetlenül mindentől nagyon nagy bajban van.
Ugye már leforgatták a teljes évfolyamot.
A ratingek már most is felemásak (még lógnak a DVR adatok de a Nilsen vajon azt is méri, hogy a rögzítet műsort meg is nézik?) és a kitartó SG univerzum fanok se fognak tovább kitartani (túlnyomó részt most is csak ők nézik) mint egy fél évad( ha megcsal a barátnőd lehet hogy adsz még neki egy esélyt de ha ezzel egyidőben még hízik is 30 kilót és ragyás lesz a bőre…).
Több esélyét látom annak, hogy az elvarratlan SG Atlantist újra lőjjék minthogy az SGU túlélje az évadot.
Amennyiben mégis akkor baromi nagyot kell dobni
minden szinten, hogy akár S02 közepe tájára visszaépítsék a nézői bázist.
Szerintem a SyFy-nál jópár fejes allat rezeg a léc.

Wendy - 2009. 10. 23. 23:19

Én a negatív kritikákkal értek egyet, baromi unalmas részek, abszolút unszimpatikus karakterek, nincs SG feeling, de azért várok, hátha valami izgalmas háttértörténet bontakozik ki az egészből.

Caprica-t, szinkronos FF-et és V-t várom, addig pedig a Def. Grav. szerzett nekem meglepetést, mint scifi, amit itt sokan utáltak, de nekem abszolút bejött, mint űrhajós sorozat. Jól felépítették a karaktereket, gyönyörű az űrhajó és rejtély is van bőven; érdemes eljutni a 8. részig és utána véleményt formálni. Szóval nálam simán előzi az SGU-t.

Solmyr - 2009. 10. 23. 23:42

nekem is ugyanez jutott eszembe, hogy az 5 részben nem fog egy napban elégni a TELJES main cast… eddig gyenge, ha nem SG lenne, már kaszáltam volna, de min. nyári darára eltenném.

Ineteq - 2009. 10. 24. 00:02

Nem láttam még a negyedik részt, de nekem is az volt a bajom az első 3-mal, amivel human kezdi a postot. Nem történik benne semmi, csak a szenvedés megy. Nem ezért szerettük meg az SG szériát…

Csigusz - 2009. 10. 24. 00:29

Látom a napelemes ötlet nem csak nekem jutott eszembe :) szerintem tipikus elnagyolt túlzás lesz az egész hogy “jaj meghalunk” közbe tényleg annyi lesz h feltölti magát a hajó és kész.

és ugyan nem tökéletes sorozat, de kb az egyetlen amit egyből nézek ahogy kijön (nálam nagy szó) és jobb mint a FF.

gta - 2009. 10. 24. 01:29

Már tobbszor irtam az sgu-val kapcsolatban a gondjaimrol,
nem ismetlem el ujra csak eszembe jutott egy meghokkento ötlet… de elötte azé..

1. szereplok erotlenek – foleg a prof – gyenge a hangja-
ha vki vezeto akar lenni akkor annak megjelenesenek is kell lennie, vagy inteligenciajanak.
proftol meg nem lattam semmit. McKey is orjongot de BESZÉLT !!
A kovek segitsegevel barmikor bevetheto Carter, McKey stb.

2. Cliffhanger oka : jozanok a keszitok, érzik hogy kegyetlenul lapos a sztori !!
– ezt akceptálom részukre.

3. még pár részig ős sg-sek érdeklödve neznek aztan cancel lesz –
pontositok dara karacsonyra, vagy nyarra – azé mégis…

4. ha dramaisag tovabbra is ennyire eros lesz akkor jobb szineszi jatek kell mert eddig gyenge nagyon.

Akkor a meghökkentő ötletről :

Szoval ha elfogadom hogy egy váratlan katasztrofa miatt jott ossze ez a szedett-vedett banda…ok.

De AKKOR EZ LESZ AZ ELSŐ StarGate ami KATASZTROFÁVAL végződik… :)

Már ha játszunk ugye… eddig minden soriban mindenki nyert.
Kérdés mi az a minimális létszam amivel még a hajó foglalkozik… :)
ugye a hajo erzeklte oket es segit..

Ez tetszik, márha ez lesz…

Hunnenkoenig - 2009. 10. 24. 02:44

Hat a sok negativ velemeny ram is hatassal van.

Most is elmondom, csak hogy szaporitsam a kommenteket:

Azert nezem meg, mert SG. Ha nem az lenne, mar regen ment volna a levesbe.

Unszimpi karakterek, lapos sztori, rossz szineszi teljesitmeny(?)… igazabol ehhez eleg ennyi is, mivel a “drama” elegge kimerül az iskolai szinjatszo szakkör szintjen, ahol kovacs pistike szindarabjat adjak elö eröltetett konfliktusokkal.

xszolix - 2009. 10. 24. 06:30

Hát igen, az eddigi 4 rész, simán lehetett volna egy kezdő dupla epizód.
Ez a gázbolygón megtankolunk, majd a napból egy kis energiát is szedünk. Végül is teljesen logikus, de minden SF olvasónak nyilvánvaló. Semmi cliffhanger érzésem nem volt.
Amint kimondták a gázóriás szót tudtam, hogy mennek tankolni, semmi izgalom.

Mizchris - 2009. 10. 24. 09:33

Nincs vele bajom, csak kicsit összeszedetlennek érzem, nagyon friss még az egész. Meg az élmény is :) Mindenesetre Rush kedvenc lesz, már látom, bár azt nem tudom, hogy a karakter vagy a skót akcentus miatt inkább :D
Tény és való, hogy sok minden fáraszt benne, olyan, mintha még a negyedik rész után is csak tötyögnének. Kíváncsi vagyok, mikor indul be úgy istenesen a cselekmény. Telford parancsolgatása, az megagáz volt, egy ilyet teljesen nonszensznek érzek olyan körülmények között. Meg az is elég fura, hogy Youngnak sincs jobb dolga, mint hogy a barátnőjéhez fuvarozzon, ahelyett, hogy próbálnának valami vészforgatókönyvet kidolgozni a HQ-ben. Nem tudom, ki hogy van vele, de az egész olyan szakmaiatlan volt…vagy mi a jó szó rá :) Mindegy, úgyis nézni fogom, mert a következő Atlantisz filmig ki kell húzni valahogy és Rush elég jó rajongói alapanyagnak tűnik. A fekete srác a halálba idegesít, remélem, kinyírják valahol félúton. Félek, ha túléli, kiderítik róla, hogy nincs semmi gond vele, csak nehéz gyermekkora volt, nagy a szíve, de nem tudja kezelni a haragját, a hadsereg az igazi családja és anélkül már a gettóban rég elhalálozott volna, meg ilyenek. A másik meg, a Scott nevezetű…hát az sem egyszerű eset, de még lehet belőle vezéregyéniség. Eli elfogadható, ő legalább vicces. Különben is, én a geek-ekkel vagyok :)

CsMisi - 2009. 10. 24. 09:52

“Rush idegbeteg, és semmit sem tud. A katonák egy ideig keresztbe tesznek neki, annyira nem veszi komolyan senki a tudóst, aztán már nem tesznek neki keresztbe, de továbbra sem tud semmit sem csinálni.

Ezek utan, human sci-fi kritikai nem veszem komolyan. Sajnalom, hogy neked ez jott le, de valojaban arrol volt szo, hogy napok ota nem aludt, es idegosszeroppanas kapott mert kave es cigi elvonasi tunetei voltak, ugyanis ilyesmik nincsenek a Destiny-n … Szerintem ez az otlet egy zsenialis huzas volt az iroktol, egy Star Trek sorozatban, sot meg egy anno Sg1-ben is elfeljtettek volna erre kiterni.

mm6 - 2009. 10. 24. 10:00

Jó a sorozat, csak az az egyetlen igazi nagy problémája, hogy túl hirtelen kellett kilépnie a gagyiságból, ami amúgy eléggé sikerült neki, ezt ki kell mondani. A lassúság azért van mert nem tudnak magukkal mit kezdeni. 20 részes az évad, nem lehet mindent lelőni az elején. Valóban rossz húzás hogy nekimennek a napnak, nyilvánvalóan nem halnak meg, de szinte biztos, hogy arról fog szólni a következő rész, hogy ki megy el a kompal valami bolygóra a szomszédban.
Amúgy király a sorozat, csak várni kell egy kicsit. Türelem rózsát terem! (tuti nem kell már sokat várni, hogy valami izgalmas történjen.)

fromdtod - 2009. 10. 24. 10:49

Oké…Most döntöttem el, hogy mással fogom tölteni szombat hajnalaimat.
Spoiler: Hogy jött ide a sex? Miért meztelenül várja a keményfiú az halált? A végén a felvetett kérdés, jó volt. Az első, hogy megleptek valamivel, de az is… ha már felteszem a kérdést, akkor valamiről kellett volna ennek a főnök eszébe jutnia. De semmi. Csak úgy a semmiből… És azt miért nem gondolják végig, hogy miért tette ezt?… Szóval amilyen jó volt az ötlet, olyan rossz volt a megvalósítás…

JcGross - 2009. 10. 24. 10:51

Az egyetlen dolog ami nekem hiányzik, az a humor. Voltak próbálkozások itt Eli-al, de azért még sheppard, McKay vagy Jack haját sem libegteti meg, nem hogy súrolná. Persze ez sokkal komolyabb sorozat meg minden, de akkor is hiányzik. Talán később, ha már egyenesbe jönnek.
Amúgy Rush nagyon tetszett, szerintem az ő karaktere a legjobb, és szinészileg is nagyon jól eljátszotta az ideg összeroppanást.
Nekem a 4. rész nagyon tetszett, az eddigi legjobb szerintem. A földi drámát én is szívesen a vágóasztalon hagytam volna, inkább valami mást raktak volna be, de ez van. Legalább annyival is tovább tartott. Mindenképp maradok!
A Flash Forward nekem nem jön be annyira. A karakterek olyan sokat rinyálnak, hogy néha már pofon vágnám őket ha ott lennék!

Laca - 2009. 10. 24. 11:38

Már írtam, hogy unalmas, de CsMisivel NAGYON egyetértek, hogy mekkora ötlet a kávé-cigi elvonási tüneteket beleírni a sorozatba. Ez kb. olyan, mint amikor enni, inni kell egy MMORPG-ben. Várom azt, amikor már nem kell az alapvető életfeltételekkel foglalkozni, csak szimplán kalandozni az űrben, hátha lesz ilyen. Ha nem, az baj.

CsMisi - 2009. 10. 24. 11:41

fromdtod ez mar spoiler az 1×05-re … sztem ne itt, de van valaszoms zamodra, ami benne volt a reszben. Megyek megkeresem a kibeszelot es leiirom.

Biohazard - 2009. 10. 24. 12:49

A kovetkezo reszek tartalmabol..minden reszre csak egy ilyen hatalmas problema jut, mert ugye nem lehet rogton az elejen tartalmat lerakni a nezok ele..
Tehat a kovetkezo reszek problemai:
-nincs tobb eper izu asvanyviz, ezert panikba esik a legenyseg..mert ugye megiscsak az egeszseges elet az elso!
-elfogyott a barack illatu wc-papir. Vegso elkeseredesukben abba torlik..amit talalnak. A klimax kozepen valaki veletlen beletorli a doktor ur ‘ancient ragozas 1*1’ kiskonyvebe es ez majdnem katasztrofahoz vezet.
-a szigoruan beosztott keresztrejtvenyeket valaki megfejti egyetlen ejszaka alatt, igy nem marad a civileknek semmi, ahol kielhetik magukat..ezert mindenki nekiesik egy konzolnak es a gombokat nyomogatjak. A resz vegere kiderul, hogy nem volt aram, igy szerencsere nem tortenik nagyobb katasztrofa :)
-ket het utan irtozatosan budos a hajo es az osszes ember, hiszen nincsen budi es bizony nincsen mosogep sem. Ez etnikai lazongasokba torkollik es meglincselnek ket fekete boru katonat, hiszen ok nyilvanvaloan budosebbet sz*rnak es a mosatlan ruhajuknak is mas szaga van.

Az alacsony koltsegvetes miatt ne szamitson senki cool idegen letformakra. Akik lesznek (ha lesznek) teljesen ugyanugy fognak kinezni, mint a foldi emberek, csak indiai akcentussal beszelnek. Szerencsere ki fog derulni, hogy egy keves curry-ert eladnak barmit. Beleertve az urhajoikat..amik szinten ugynugy neznek ki,mint a mostani foldi technika, vagy mint az osok hajoja, csak sokkal kissebben. :)

Asdam - 2009. 10. 24. 13:11

Elképesztően jó effektek jó cgi jó zene de rohadtul unalmas baromira nem történeik benne semmisem ez így egy fos és így cancel lesz

Az összes eddigi SG t imádtam pedig

kazanhaz - 2009. 10. 24. 14:19

Tovabbra is ugyanaz ami eddig, az alapotlet extrem jo, a kivitelezes extrem szar.
Lassu, es vontatott.

bounty - 2009. 10. 24. 14:34

Feltöltés: talált, süllyedt :)

A romantikázós nyál részeket én is áttekerem, túl sok van belőlük sajnos.

Tomisz - 2009. 10. 24. 14:57

Legalább a zenéje jó… :)
Tiszta vangelis hangulatot ad…

Az időhúzással meg egyetértek, lehetne ez izgalmasabb is.

human - 2009. 10. 24. 16:13

aki az 5. részbő spoilerezett ide az nyeljen sünt

Asdam - 2009. 10. 24. 19:17

A zene viszont kiváló :D

human - 2009. 10. 24. 19:48

azért bírom, hogy a lesz levetítése után valaki beírta, hogy nyilvánvaló miről fog szólni a levetített rész :)

joshua7 - 2009. 10. 24. 20:39

Nos igen, a negatív véleménnyel bírók táborát gyarapítom. Az eredeti SG nagyon bejött, végig fan voltam. Aztán jött az Atlantis, ami nálam egy szinttel lejjebb került, de összességében az is eléggé tetszett. Ez az Universe viszont…számomra hihetetlen unalmas..még egy részt sem néztem végig beletekerés nélkül. Ahogy már többen is írták vontatott + érdektelen karakterek, nulla történet. Én is csak azért nézem, mert SG. Önmagában már rég kaszáltam volna. A már szintén föntebb említett Defying Gravity viszont nekem is bejött, én is mindenképp az Universe elé teszem minden téren…

denemigen - 2009. 10. 24. 20:59

én pont fordítva.
régen néztem az SG sorozatot, aztán unalmas lett. az atlantiszt rémesnek (sőt cikinek) tartom. de ezt még a vontatottságával is jobban élvezem mint az összes eddigi stargate sorozatot. hiába bénáznak a romantikus betéttel, és hiába látszik, hogy a stáb eddig nem ilyen sorozatokon dolgozott. még így is nézős és várom, hogy hova fejlődik az egész.
a ‘rhama’ dolog pedig gyanús. ha az lesz az egész, hogy tesznek egy kört az univerzumban kardomba dőlök.

JackTwist - 2009. 10. 24. 23:25

Végigolvastam az összes véleményt.Az első dupla résznél én is felszisszentem,hogy ez mennyire más,mennyire “életszagú” a többi SG-hez képest.Aztán elárasztottak a negatív élmények.Ebben a sorozatban számomra sincs egyetlen szerethető szereplő sem.Szintén igaza volt annak a hozzászólónak,aki azt emelte ki,hogy ahhoz képest,hogy egy bázison összeszokott és megfelelően kiképzett csapatról van szó mennyire bénák.Kíváncsi leszek,hogy mikor indul végre be a sorozat,ha beindul majd egyáltalán.Vagy a sok idegösszeomlott földlakó a végén egymást nyírja ki és a hajó majd halad tovább,mint eddig..vagyis üresen.. :-D

Solmyr - 2009. 10. 25. 01:05

5. rész nekem bejött. Már érzem a potenciált a sorozatban, meg a karakterek sem idegenek már. Kellett egy kis idő, hogy megszokjam, de én évad végéig mindenképp maradok.

gta - 2009. 10. 25. 01:44

sg-sek maradnak az tuti, es puffognak… okkal

egy tuti bajban van az SGU.

Másik oldala dolognak,hogy a sok CGI miatt ez az elso sori amit 720p-ben kell néznem , mert a hagyományosban zavaro a kockasodas…

talán Young szinesze eddig a leghihetobb nekem.
sex jelenet meg azért került bele mert ha mar az elején van egy kis cliff akkor ott elhihető a “na még utoljára ” :) és ELI is ettől lesz féltékeny… :)

Hol vannak azok a szép Goauld idők….

Sigma7 - 2009. 10. 25. 11:03

Azért az is vicces, hogy SG, de 5-ből két részben mentek át kapun.

eLaNoR - 2009. 10. 25. 15:44

“ez az elso sori amit 720p-ben kell néznem”

Ne is haragudj, de ez baromság, én nagyon jól megvagyok a hagyományossal. 720p-ben viszont sokkal nagyobb élmény lehet :-P kár hogy nem engedhetem meg az adatkorlát miatt…

Racoon - 2009. 10. 25. 19:26

SG sorozat.
de nem mennek át a kapun.
nem sütnek el fegyvert 3 rész óta.
nincs benne alien.

spoileres lehet a következő részek címei:):
SGU 1×06 Menzesz(főleg női karakterekre koncentrál majd)
SGU 1×07 Terhesség(a legénység hölgy tagjai ráébrednek, hogy abban
SGU 1×08 Depresszió
SGU 1×09 Kapuzárási pánik(Rush központú rész)
SGU 1×10 Elvonás(Eliban most tudatosul, hogy hosszú időre elvágták az internetes pornótól. A Kino-kat használva érdekes felfedezéseket tesz)

SGU 1×11 Ügynök(egy Lyonesse ügynök a kommunikációs köveket használva beszabadul a hajóra. Bárkiben lehet, és rájön ,hogy egy zárt hajón nincs hova menekülni, előbb utóbb mindenkit beszervezhet. Amennyiben megtudja a Föld kapucímét is, az egész bolygónkra kiterjesztheti hálózatát.)

SGU 1×12 Évadzáró Miközben az MLM hálózat elterjed a legénység között 43. szor is elhangzik a szokásos mondat: Ezek a rossz emberek, a rossz helyen.
Kiderül hogy a szereplők nem véletlenül lettek ideválogatva(néger katona, rinyagép orvos, stb.) a sok selejtes embertől így akart megszabadulni a hadsereg(no végkielégítés, no nyugdíj). Nem véletlenül nem tudnak hazatárcsázni…

xido - 2009. 10. 26. 02:34

Kommentek komolyabb olvasása nélkül kommentelek,bocs,ha valami elhangzott:)..Szóval,hiányolom a főcímet..bár annyian vannak,mint a nyü,pár központi karakter már akad azért..zene..nemhogy kezdem megszokni,de volt pár rész,amikor durván Vangelis hatást éreztem benne…probléma megoldás…az elején éreztem ilyesmit,csak azt hittem ők csinálnak valami ideiglenes energia ellátást…háromszög klassz..tipikus dagisrác belezúg és reménykedik,csaj a másikkal jön össze,de azért dagisrácon még rúg párat az utolsó pillanatban érzelmileg..aztán újra le lesz tojva..mint az életben..ezáltal dagisrác se lesz olyan pajtija a másik srácnak..talán majd jól bekattan és Rush-al jobban összejön:))

Racoon - 2009. 10. 26. 07:21

Nem
these are the wrong people, at the wrong place, hanem
these are the wrong actors, at the wrong script.

Mentol - 2009. 10. 26. 08:27

Én annyira vártam az SG-U sorozatot, miután vége lett a másik két SG-s sorozatnak, és erre ezt az izét kapjuk…
Srácok, ez nagyon lassú, nagyon unalmas, nagyon nyálas. Nagyon nem ezt vártam!

Biaxident - 2009. 10. 26. 13:23

Igen, sajna nekem is bele kellett tekernem 4. és 5. részbe is.A 3. résznél kezdtem el nézni a playert és találgatni,hogy ugyan már a háromnegyede lement a résznek de vajon történik-e még valami a rész folyamán,vagy megint csak egy cliff-et kapunk aztán ennyi.Persze semmi.Pedíg a potenciát látom, én tényleg próbálom szeretni, és a dármázással sincs bajom. Szép jelenetek, még a karakterekkel is meg tudnék barátkozni,de történjen már valami az istenért, mert ez a szenvedés már kezd nagyon unalmassá válni. Lehet inkább darálnom kéne akkor talán kevésbé zavarna, csak az a gond, hogy minden vontatottsága ellenére érdekel, hogy mi lesz belőle…

Hooshee - 2009. 10. 26. 17:23

Gyarapítom a “vontatott, lassú, dögunalmas” tábort. Gyenge színészek, gyenge történetben.

Az első 5 rész tartalma kb egy részt töltött volna ki az elődökből, de max egy duplát.

Szvsz az egész egy 2 órás film forgatókönyve, aztán ebből kellett huszonx epizódot írni, így sikerült…

christy - 2009. 10. 31. 14:59

Sajnos igazat kell adjak neked. Imádtam az Atlantist, kár hogy nem lett 6. évad.
De ez? Borzalmas, unalmas, és ha nem lenne Lt. Scott már a harmadik résznél feladtam volna. Amit végül meg is tettem.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz