login |

Keddi amerikai nézettség (11.10) – Elég nagyot esett a V

2009. 11. 12. 07:42 - Írta: winnie

32 hozzászólás | kategória: amerikai kábeles nézettség, amerikai nézettség

(Előző heti keddi nézettség.) Hiába a remek kezdőnézettség, a második hetes csökkenés túl nagy, majdnem harmadával csökkentek a V számai. Persze, ha erre a szintre áll be a sorozat, akkor gond egy szál se, hiszen még így is nagy siker. Csak kérdés, hogy beáll-e szintre. Részletek és kábeles nézettségek a tovább mögött.

Sons of Anarchy: 3,38M – 2.1/4 – 18-49: 1.9/6
Tabatha’s Salon Takeover
: 937e – 0.6/1 – 18-49: 0.5/1
The Hills: 2,10M – 1.5/2 – 18-49: 1.3/3, W18-34: 3.2/9
The City: 1,50M – 1.1/2 – 18-49: 0.9/3, W18-34: 2.3/7
Monica: Still Standing: 906e – 0.6/1 – 18-49: 0.4/2
WSOP Finale: 2,19M – 0.9/2

  1. NCIS (CBS, 20.00) – 20,96M – 12.7/20 (4.4, #1)
  2. NCIS: Los Angeles (CBS, 21.00) – 16,23M – 9.9/15 (3.7, #4)
  3. Dancing With The Stars (ABC, 21.00) – 16,23M – 10.3/16 (3.5, #5)
  4. The Good Wife (CBS, 22.00) – 13,35M – 8.8/15 (2.8, #6)
  5. V (ABC, 20.00) – 10,69M – 6.7/10 (3.8, #T2)
  6. The Biggest Loser (NBC, 20.00) – 9,64M – 5.8/9 (3.8, #T2)
  7. In the Spotlight with Robin Roberts (ABC, 22.00) – 9,33M – 6.1/10 (2.3 #T7)
  8. The Jay Leno Show (NBC, 22.00) – 5,80M – 3.8/6 (1.9, #9)
  9. So You Think You Can Dance (FOX, 20.00) – 5,76M – 3.6/6 (2.3, #T7)
  10. 90210 (CW, 20.00) – 2,06M – 1.4/2 (1.2, #10) (18-34: 1.7/5, W18-34: 2.5/7)
  11. Melrose Place (CW, 21.00) – 1,27M – 0.9/1 (0.7, #11) (18-34: 0.8/2, W18-34: 1.2/3)

32 hozzászólás Ne habozz!

plantag - 2009. 11. 12. 08:33

a v meg igy is szep, de a good wife nagyon baro ezekkel a szamokal. melrose- hagyjuk, ezek a szamok mar nevetsegesek.. inkabb a dallast folytatnak christopherrel es johnnyval..

bikkbakk - 2009. 11. 12. 08:43

Hát ebben nem vagyok biztos, nem történt semmi az eheti részben, abszolúte nem. (V)

winnie - 2009. 11. 12. 09:00

és, ha egy sorozatban nem történik semmi, akkor csökken a nézettség? azért ne essünk túlzásokba.

juhaszvik - 2009. 11. 12. 09:50

valóban, ha nem történik semmi egy epizódban, annak a következő részre lesz hatása (ha lesz). vagyis a mostani esés (részben) az első résznek köszönhető… még nem láttam az e02-t, de ha gyengus, akkor ez jövőhéten is lejtő… jó, gondolom azért nem ilyen egyszerű a dolog, csak így lenne logikus.

Alfdam - 2009. 11. 12. 10:05

@winnie: és, ha egy sorozatban nem történik semmi, akkor csökken a nézettség? azért ne essünk túlzásokba.
Gondolom igen.

andras123 - 2009. 11. 12. 10:12

Az egész sorozatnak eddig szerintem egy ütős része volt, mégpedig az az első 7-8perc, ami ugye ki is jött idő előtt. Ezt leszámítva az első rész se volt valami meggyőző (nem is meglepőek az adatok), de a második résztől sem ‘ájultam el’.

winnie - 2009. 11. 12. 10:15

akkor rosszul gondolod.

1. ha egy eheti részben nem történik semmi, akkor nem fog esni ezen a héten a nézettsége.

2. jó pár sorozat(epizód)ra elmondható, hogy nem történik benne. mégsem esik a nézettség. sőt, van, ahol nő.

3. sokan beleesnek abba a hibába, hogy saját véleményük alapján akarnak indokolni nézettségesést. az egyén véleményét nincs értelme kivetíteni a sokaságra, max annak, aki minden héten nézi az ncis-t, a csi-t, a two and a half ment, a house-t meg a grey’s anatomy-t. (az ember ilyenkor mindig csak csak abba nem gondol bele, hogy mi van a többi sorozattal, ami tetszik neki és ami nem tetszik, hiszen nem mindegyik nézettsége követi az ízlését.)

a nézettséget nem kell misztifikálni. nem azért van csökkenés, mert nem történik semmi, hanem mert ennyi embernek nem jött be a pilot vagy nem ennyit nem érdekel a folytatás.

Tibi - 2009. 11. 12. 10:17

A Melrose Place nagyon gyenge, nem hiszem hogy lesz ebből 2. évad :s

winnie - 2009. 11. 12. 10:19

“Ezt leszámítva az első rész se volt valami meggyőző (nem is meglepőek az adatok), de a második résztől sem ‘ájultam el’.”

ez megint nem túl jó érv – mármint olyan szájból hallani a “nem volt meggyőző” árvet, aki megnézte a második részt. ez csak abból a szájából hiteles, aki azonnal kaszálta a sorozatot:) (ez olyan, mint a “persze, hogy megbukott a film a mozikban, mert sz-r volt” – vagyis, aki így érvel, megnézte. utólag már hiába mondja, hogy sz*r. ezért jó a sorozat, mert itt viszont lehet mondani valami, hogy sz*r, hiszen nem csak egyszer “fizet be” rá a néző és, ha nem tetszik neki valami, akkor tüntethet a távolmaradásával.)

(btw, szerintem éppen az első 7-8 perc semmi extra, hiszen akkor történik az, amit mindenki tud az alapsztoriból. utána jön az, amit nem (feltétlenül) tud az ember:) de én is láttam a kommenteket, hogy mekkora volt, szóval egyedül lehetek az első 7-8 perces szkepticizmusommal.)

winnie - 2009. 11. 12. 10:20

ilyenkor egyébként a hype miatti erős kezdés azt jelenti, hogy sokkal több casual néző látta a pilotot és ők szinte mind elmentek. ugye a modern family is nagyon erősen kezdett és annak ellenére esett egy nagyot a 2. részre, hogy szinte csak pozitívak voltak a vélemények.

a v-nél érdekes lesz megnézni, hogy folyamatosan lesz-e a csökkenés vagy beáll-e szintre.

dzsiaj - 2009. 11. 12. 10:38

“vagyis, aki így érvel, megnézte. utólag már hiába mondja, hogy sz*r.”

Nem feltétlenül, ha a véleményével el tud tántorítani akár csak egy embert is a film moziban való megnézésétől, de ez persze csak kukacoskodás.

Ettől függetlenül azért bőven lehet ok a nézettségcsökkenésre a “nem történt semmi”, csak nem most, hanem mondjuk a 3. részre. Nyilván nem kizáró ok, hiszen ha most nem történt semmi, lehet, hogy a következő rész meg pörögni fog, mint állat, de az is lehet, hogy valaki odakinn éppen ilyen okból fogja kaszálni a V-t a jövő hétre. (Függetlenül attól, hogy tényleg van nagy csomó sorozat, aminek a nézettségére nincs kihatással, hogy történt-e valami fontos vagy sem).

bikkbakk - 2009. 11. 12. 10:50

winnie,

ha egy ennyire hype-olt, rejtélyre építő sorozat második részében nem történik semmi (ez nem vélemény, tény), ott esni fog a nézettség a következő rész után.

jövő héten kiderül igazam lesz-e.

Yeti - 2009. 11. 12. 10:50

Szerintem a Sons of Anarchy-ban évad eddigi legjobb részét láthattuk, az utolsó jelenet mindent vitt.
Nem lesz esetleg egy post/kibeszélő/akármi a sorozatról?

winnie - 2009. 11. 12. 10:52

“Nem lesz esetleg egy post/kibeszélő/akármi a sorozatról?”

kéne, nagyon kéne. megpróbálom human-t meggyőzni.

winnie - 2009. 11. 12. 10:53

“ha egy ennyire hype-olt, rejtélyre építő sorozat második részében nem történik semmi (ez nem vélemény, tény), ott esni fog a nézettség a következő rész után.”

ez tény, ezzel nincs is gondom. a 3. résznél kiderül. de nem hiszem, hogy csak ezzel lehetne magyarázni. mármint a nem történéssel.

mondj 2-3 hype-olt, rejtélyre épített sorozatot, ahol szerinted történt valami, én pedig megmutatom, hogy azoknál is esett a nézettség:) vagy nem. attól függ, miket mondasz.

Bruzsy - 2009. 11. 12. 11:01

én inkább nem azon filóznék, hogy mi is okozta ezt a csökkenést, hisz nagyon is gyanítható volt, hogy esni fog. Max a 18-49 lehet kis meglepetés, de a 3.8 még így is elég szép szám.

én inkább azon filózok, hogy mi fog történni ezek után. ha valóban igaza van a kommenteknek, és nem történt semmi a második részben (még nekem se volt hozzá szerencsém), akkor valószínűleg még egy kevés esésre számíthatunk, aztán pedig hiába állna be a célközönségére, vége is a 4 résznek. és most jött elő az ABC hibája. nem azzal, hogy előrehozta ezt a kezdő négy epizódot, kockáztattak egyet, és mondhatjuk, hogy bejött. sweeps alatt kedd este ilyen jól hozni nem rossz teljesítmény (sőt, ha nincs az NCIS idei demós megerősödése, valószínűleg a 3.8 még mindig elég lenne az első helyre).

a hiba inkább a marketing-gépezetben van. csináltak egy hatalmas kampányt a rajt köré, ennek köszönhetően volt egy brutális kezdőnézettség, ami kitart egész novemberben. na és utána? a néző csak néz, hogy mi történt a V-vel. mert a casual néző nem fogja azt bámulni, hogy igen, most lementek a részek, aztán majd valamikor a téli olimpia után visszatérnek. itt az ABC-nek kellett volna erőteljesebben nyomnia már az elején orrba-szájba, hogy “Emberek, ez egy négy részes event!”, egy kvázi minisorozat. kapott volna egy rendes lezárást a negyedik rész után, és utána ugyanezekkel a nézettségi számokkal amik most vannak, kiadtak volna egy boldog sajtóközleményt, hogy annyira jól teljesített, hogy sorozatot rendeltünk be belőle. a hozzáértők persze nem dőltek volna be neki, de a casual néző igen.

még most is megvalósítható lenne ez, de véleményem szerint egyre nehezebben. most már késő beindítani a gépezetet, és Rosenbaum showrunnerré kinevezésének is nyilván valóan volt valami oka. úgyhogy nagyon félek, hogy a V hajója már elment. aztán ne legyen igazam.

bikkbakk - 2009. 11. 12. 11:06

winnie,

az, hogy történik valami, nyilván nem jelenti egy hasonló sorozat esetében, hogy nem esik a nézettség(Dollhouse, pl.)

de az, hogy nem történik, SZERINTEM, ezt jelenti.

meglássuk.

winnie - 2009. 11. 12. 11:18

értem, mit mondasz, és nem vitatkozni akarok, csak arra akarok célozni, hogy ez ilyen önbeteljesítés, miszerint azt mondod, hogy azért esett, mert nem történt. más szerint meg biztosan történt. de a saját vélemény alapján ettől még nem tudod más emberek reakcióját megindokolni.

mennyien írták, hogy nem történik semmi az SGU-ban, a flashforwardban, a lostban és ide tényleg bármelyik sorozatot írhatnám és mégsem csökkent a nézettség. ott a heroes 1. évad eleje, amiben szerint nem történt sok minden, elkaszáltam. a nézettség ennek ellenére nem csökkent.

a lényeg nem a “nem történés”-ben van, hanem az esetleg azáltal kiváltott csalódásban, érdektelenségben. de azt nem csak a “nem történés”, hanem a történések rosszul fogadása is kiválthatja.

a lényeg, hogy az egyszeri néző sokkal kiszámíthatatlanabb, mint hogy szimpla “nem történésekkel” magyarázni lehetne a reakcióit.

$$$$$ - 2009. 11. 12. 11:53

En inkabb azt nem ertem h mert nem ad a FOX sorozatokat a So You Think You Can Dance helyett, miert nem kaszal el egy olyan realityt amit minden vetelytarsa elver.(ennyire olcso lenne?)
A V-hez annyit hogy az egyik szereplo velemenyebol kiindulva tenyleg vannak gyikemberek a foldon es egy csomo amerikai gyikember megnezte hogy milyen sorozatot csinalnak roluk:)

winnie - 2009. 11. 12. 11:57

elkaszálni jellege miatt ilyen műsort nem nagyon lehet. ez mindig nyáron ment, akkor siker. most kevésbé az.

juhaszvik - 2009. 11. 12. 12:17

egyértelműen winnie-nek adok igazat, mivel ha ebben a második részben (mert ugye ennek a nézetségéről van most szó) valami űber nagyon nagyot alkottak volna, akkor is a nézettség attól függ, hogy mennyien kezdték el nézni (ez függ az előző műsortól, a múltheti résztől, az időjárástól :) stb.) és mennyien kapcsoltak át más csatornáról (ez meg ugye inkább a másik műsortól és a reklámok időzítésétől függ, meg az időjárástól stb.).

“jövő héten kiderül igazam lesz-e” – csak ugye nem a jövőhétről van szó.

titantoma - 2009. 11. 12. 13:40

A Good Wife-on vagyok megelpődve, azt hittem eddig, hogy senki se fogja nézni, mert van egy csomó ügyvédes sorozat, de öröm-bódóttá, így lesz belőle több évad.

Alfdam - 2009. 11. 12. 14:05

@winnie:a lényeg nem a “nem történés”-ben van, hanem az esetleg azáltal kiváltott csalódásban, érdektelenségben. de azt nem csak a “nem történés”, hanem a történések rosszul fogadása is kiválthatja.

Ez most szimpla kötözködés? Nyilván senki sem azt mondja (remélem), hogy ENNEK a résznek a nézettsége azért csökkent, mert nem történt benne semmi. :D Én azt jósolom, hogy mivel kevés volt az akció, nem pörgött (ez ÉRDEKTELENSÉGET VÁLT KI), és alig haladt előre a cselekmény, a következő rész nézettsége is csökkenni fog.

Ha egy sorozatban nem történik semmi -> érdektelenséget vált ki, csalódottságot -> a nézettség csökkenni fog
Ha egy sorozatban hülyeségek történnek – > érdektelenséget vált ki, csalódottságot -> a nézettség csökkenni fog

OK – > érdektelenséget vált ki, csalódottságot – > csökkenő nézettség

ess - 2009. 11. 12. 14:23

Sons of Anarchy most is baromi jó volt, sztem nem meglepő a jó nézettség.

bikkbakk - 2009. 11. 12. 14:49

winnie,

nem akarok én sem vitatkozni, de nem azt mondtam, hogy azért esett, mert az eheti részben nem történt semmi(ez nagy hülyeség lenne), hanem – szerintem, meglátjuk – jövő héten esni fog, mert nem történt semmi.

Harlekin - 2009. 11. 12. 15:24

Nem tudom mi lesz a V-vel jövőre. A 2. rész lapos volt, nagyon. Túl sokat adtak le az első részben. A 10. percben kb már ott jártunk, hogy itt vannak az idegenek 3 hete… Bőven elfért volna erre a részre, hogy rájönnek még se olyan kedvesek.

Donnie - 2009. 11. 12. 15:44

Bruzsy: teljes mértékben egyetértek, ez valóban egy jó megoldás lehetett volna. Ha te lennél döntéshozó helyzetben, mi, valamint az ABC is jól járna, no meg persze te is :)
Sajnos az ABC programminggal kapcsolatos döntései, bármennyire is kedvelem a csatornát, már jó pár éve hagynak kívánnivalót maguk után és úgy tűnik ez idén sem változott.

$$$$$: egyrészt az olcsóság, másrészt a Fox számára igazán fontos 18-34-es korosztályban jól hoz. Utóbbi mutatóban egyébként összességében is remekül teljesítenek eddig, de ami meglepő a 18-49-es ratingek terén is a legjobbak az országos csatornák versenyében. Ez a januártól kezdődő időszakban nem lenne meglepő, az év első felében viszont már annál inkább. Boldogok is Reilly-ék.

Donnie - 2009. 11. 12. 15:47

bocs a dupláért: év első fele helyett természetesen évad első felét akartam írni (szeptembertől), nem mindegy :)

phantom - 2009. 11. 12. 16:01

titantoma: Próféta szóljon belőled, külföldi oldalakon rebesgetik, hogy ezek a Good Wife számok a CBS átlag alatt vannak, így nincs olyan biztos dolga, mint mi hinnénk a 13 milliós nézettséget és a 2,8-as ratinget nézve.
Mindenesetre én is kizártnak tartom, hogyha tartja a számait, akkor ne kapna második évadot.

Melrose Place rosszabbul hoz mint valami ismétlés. Szörnyű!!! Ha legalább 1,5 milláról kellett volna építenie Heather Locklear-nek, egy fokkal több esélye lett volna, de ez így nagyon gyér. Ha tényleg akar vele kezdeni valamit a CW, beteszi a maradék részeket majd az ANTM új évadja mögé relaunch-szerűségként, mert ez így halott. Ennél még a Privileged is jobban hozott.

winnie - 2009. 11. 12. 16:20

“így nincs olyan biztos dolga, mint mi hinnénk a 13 milliós nézettséget és a 2,8-as ratinget nézve.”

ha összevetjük, akkor a cold case, a three rivers, a szerdai komédiák, a numb3rs rosszabb helyzetben van, így ha konzisztens lesz, nem fogok aggódni.

winnie - 2009. 11. 12. 16:28

“Ez most szimpla kötözködés? Nyilván senki sem azt mondja (remélem), hogy ENNEK a résznek a nézettsége azért csökkent,”

ez nem kötözködés, mert szinte mindenki ezt szokta mondani. ld. ess hozzászólását, ami szerint jó volt a SOA-rész, ezért jó a nézettség. ha visszaolvasod, ez nagyon gyakori. “nem nézték, mert sz-r rész volt”.

“hogy mivel kevés volt az akció, nem pörgött (ez ÉRDEKTELENSÉGET VÁLT KI), és alig haladt előre a cselekmény, a következő rész nézettsége is csökkenni fog.”

az akció hiánya nem nézettségcsökkentő tényező, mert a nép nem akcióra kíváncsi (ld. az akciósorozatok azonnali bukását 1-2 kivételtől eltekintve. ez a tévézés egyik nagy enigmája, hogy míg a moziban az akció menő, addig a tévében nem.)

“Ha egy sorozatban nem történik semmi -> érdektelenséget vált ki, csalódottságot -> a nézettség csökkenni fog”

ez nem igaz. max csökkenhet. ld. sorolhatnék most 20 sorozatot, aminél nem csökken a nem történés miatt.

“Ha egy sorozatban hülyeségek történnek – > érdektelenséget vált ki, csalódottságot -> a nézettség csökkenni fog”

ez nem igaz. max csökkenhet. ld. sorolhatnék most 30 sorozatot, aminél nem csökken a hülyeség miatt.

te is abba a hibába esel, hogy feltételezed, hogy mert szerinted nem történt semmi benne, mert szerinted hülyeség történt benne, más is így fogja gondolni.

erre mondom, hogy nem ilyen egyszerű a nézettségek alakulásának indoklása. egyéni véleményből botorság kiindulni. csak az indulhat ki, aki mint írtam, nagy rajongója egyszerre az ncis-nek, a house-nak, a csi-nek, a two and half mennek, az american idolnak, a dancing with the stars-nak és a desperate housewives-nak.

az itt körbeírt személy az egyetlen, akinek a nézettséggel kapcsolatban alkotott egyéni véleményének egyedül hitelt lehet adni.

egyébként az ember csak találgathat és próbálhatja saját véleményét a nézőkre vetíteni, amiből az jönne le, hogy a nézők háromnegyede szerint a v izgalmas volt és nagyon érdekes, míg negyede szerint baromság és nem érdekes. (ez nyilván butaság lenne. mint ahogy az is, ha az ember azt mondaná, hogy a nézők 75%-a azért maradt, mert nem tetszett neki a pilot, de bízik benne, hogy jobb lesz a folytatás.)

erre majd akkor lehjet kitérni, ha beáll szintre a sorozat.

leslieke - 2009. 11. 12. 17:39

Nekem tetszett az első rész, talán ha kicsit többet árultak volna el az V-k céljaiból,kinézetéből, valamiből, akkor nem esett volna ennyit a nézettség.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz