login |

Supernatural 5×10 – A keményfiúknak majdnem sikerült… – írta: cat

2009. 11. 23. 15:08 - Írta: vendegblogger

55 hozzászólás | kategória: kritika,

Itt tartunk megint, a sorozat a szokásos téli pihenőre vonul január 21-ig. Az 5. évad felénél járunk, és talán nem túlzás azt mondani, hogy a korábbiaknál is jobban megosztja a nézőket amit eddig láttunk. Sokak szerint kiváló, de legalább ennyien mondják azt is, hogy nem tud felnőni az előző évadhoz, nem olyan, mint várták, nem halad a történet, hiányérzetük van, és sorolhatnám.

Mindenesetre már hetek óta terjedt a pletyka, hogy „na, majd a 10. rész…!”, majd ez igazán kemény és drámai lesz, úgyhogy elég nagy várakozás előzte meg ezt az epizódot.

kep1

Nekem már a főcím után megjelenő nevek izgalomra adtak okot: visszatérő, és a főszálhoz kapcsolódó karakterek, hát még mikor megjelent az „írta” szócska alatt Ben Edlund neve. És valóban egy hozzá méltó részt láthattunk, mégis volt itt valami, ami miatt kicsit csalódott vagyok. Bővebben is kifejtem a tovább mögött.

De csak kicsit később, kezdjük inkább ott, hogy ez volt az az epizód, amit igazából valahova az évad elejére vártam. No, nem mintha ez baj lenne, mert ugye jobb később, mint soha, és bízom benne, hogy a hátralévő 12 rész épp ezért valamivel „sűrűbb” lesz, mint az eddigiek. Az is tetszik, hogy kaptunk egy új karaktert, mert úgy tűnik, Crowley nem kispályás, és van egy olyan érzésem vele kapcsolatban, hogy mint anno Ruby, ő is egy nagy manipulátor.

Ha már itt tartunk, térjünk ki egy kicsit a Coltra. Mint azt már korábban kifejtettem, reméltem, hogy nem a Colt lesz a megoldás Lucifer megölésére, mert egyszerűen nem illik a képbe. Apropó, ugye amúgy sem gondolta senki komolyan, hogy itt és most Lucifer meg fog halni? Mindenesetre elismerésem, látványos és feszültséggel teli jelenet volt, és tetszett az is, hogy visszaidézték vele a 2. évad végét, ahogy Dean megölte a Sárgaszeműt.

Ugyanakkor van itt valami, amit nem értek: eddig egész végig azt hallottuk, hogy Lucifer egy angyal, Castiel pedig ráküldte a fiúkat egy szál pisztollyal, pedig az előző évadban kiderült, hogy angyalt csak angyal ölhet (ráadásul azt a részt is pont Ben Edlund írta, amiben ez elhangzik). Ebből kiindulva gondoljuk csak végig logikusan, kinek és hogyan van esélye az Ördögöt eltakarítani.

És akkor már vegyük elő azt is, ami miatt csalódott vagyok, ez pedig konkrétan Ellen és Jo halála. Arról van szó, hogy adva van két karakter, akiket a 2. évadból hoztak vissza, akik meglehetősen közel álltak a fiúkhoz és a nézők is eléggé szerették őket. Berakták őket 2 részbe, úgy, igazából teljesen súlytalan a jelenlétük, épp ezért az volt az érzésem, az egyedüli célja az volt a visszatérésüknek, hogy aztán beáldozzák őket a drámai hatás kedvéért.

Nem szeretem az ilyen öncélúságot, és azért is meglepő és csalódást keltő a dolog, mert a Supernatural sosem volt öncélú. Úgyhogy bármennyire is szép volt maga a jelenet, emiatt maradt utána egy kis keserű szájíz – ez a két karakter többet érdemelt volna…

kep2

Még néhány érdekesség:

- Nem vagyok biztos benne, de nagyon úgy tűnt, hogy a város díszlete ugyanaz volt, mint az 5×04, a The End című részben. A moziportálon pedig, ahol akkor a „Now playing Route 666” volt látható, most a „Jesus Saves” felirat virított.

- Kripke valamiért nagyon kiszúrta magának a Television Without Pity-t. Az előző részben ott volt ugye Barnes és Damien, egyikük az ottani Supernatural oldal moderátora, másikuk a  hogyvoltokat írja. Na most, Crowley szájából elhangzik az a mondat, hogy: „So… the hardy boys finally found me”. A TWoP-n gyakorlatilag az összes hogyvolt címe a „the hardy boys” valamilyen variációja (pl: Hollywood Babylon: „The Hardy Boys Do Hollywood”, vagy Yellow Fever: „The Hardy Boys Dick Around”). Vicces húzás volt.

- Jim Beaver pedig konkrétan a frászt hozta rám Twitteren, ugyanis bár spoilerezni sosem szokott, mégis hetek óta csöpögtetett olyan kétértelmű kijelentéseket, amiből arra lehetet következtetni, hogy Bobby lesz ennek a résznek az áldozata. Öröm az ürömben, hogy végül nem ő lett az.

- Ellen mondata, mikor odafordul Deanhez és búcsúzóul azt mondja: “Kick it in the ass” tulajdonképpen egy tisztelgés volt Kim Manners producer-rendező előtt, akit fájdalmasan hiányol az egész stáb és aki gyakran használta ezt a kifejezést forgatás közben.

- Nagy kérdés: miért nem ölte meg Deant Lucifer? Hiszen Dean Mihály porhüvelye, így egyszer és mindenkorra megoldotta volna ezt a problémát. De: tudja egyáltalán ezt Lucifer? Szerintem nem, de ha mégis: ott volt még az a sejtelmes mosoly az arcán, amikor Dean és Sam eltűnt a helyszínről. Lehet, hogy ez is a játék része valamilyen formában.

- „Egyike vagyok annak az öt lénynek, akit nem lehet megölni ezzel a pisztollyal.” Gyanítom, nem mellékes ez a mondat. Ki lehet a másik négy? Ha találgathatok, esetleg az Apokalipszis négy lovasa, vagy az arkangyalok, vagy…

kep3

Meglátjuk. Mindent összevetve ez a rész elég hatásos volt, a befejezés is ütősre sikerült: eljött a Nagy Kaszás, a Halál Angyala, és igazán örülök neki, hogy kezdenek a dolgok végre komolyra fordulni. Úgy látom, kénytelen vagyok azzal a gondolattal is megbékülni, hogy Sam ideig-óráig elkerülhetetlenül Lucifer porhüvelye lesz, de – hogy stílszerű legyek – egye kutya, ha mindezt hatásos körítéssel tálalják majd.

Mindenesetre a Colt hatástalansága már most rácáfolt Dean jövőképére, úgyhogy kíváncsian várom, milyen irányba kanyarodik az út az évad második felében.

55 hozzászólás Ne habozz!

szala - 2009. 11. 23. 15:20

10/10-es rész volt. Szerintem azért nem ölte meg Luci Dean-t mert valahogy Deannel fogja rávenni Sam-et hogy mondjon igent. Akiket nem öl meg a Colt Luciferen kívül szerintem az egyik Isten. Nem bánnám ha az ő “karakterét” is beleszőnék a történetbe.

Lnaughty - 2009. 11. 23. 15:21

Én azok közé tartozom akik még mindig élvezik a részeket.
Én Tudtam, hogy ez az évad Nem lesz olyan, mint az előző, mert az Fenomenális volt. Titkon reménykedtem, de nem tudtam elképzelni, hogy még egy évad lehet olyan kegyetlen jó.
Nálam a kasza szóba sem jöhet, nevettem sokat az elmúlt pár részen, és várom, hogy megint beinduljon az egész, úgy ahogy tavaly is..

Jó íráss:) köszike

Eszty - 2009. 11. 23. 15:25

Az évad egyik legjobb részét láthattuk, szerintem. Vegyes érzéseim vannak az 5. évaddal kapcsolatban, de ez az epizód számomra az etalon.
Jo-t sosem szerettem különösebben, de nem is utáltam. Itt azonban sajnáltam, Ellenért viszont még jobban vérzett a szívem. Az “Abandon All Hope” egyetlen megmosolyogtató jelenete, mikor Ellen és Castiel egymás után döntik le a kupicákat. Castiel pedig a sokadik pohár után megjegyzi, hogy “Azt hiszem kezdem érezni..”. Egyébként nagyon remélem, hogy az utolsó 12 részben megnő kedvenc angyalom szerepe. Bár elég aggasztó, hogy megfosztották az erejétől.. Viszont az új Megtől még mindig kitör a frász. Nem tudom honnan lapátolták össze a nőt, de nem bánnám, ha “véletlenül” visszaűznék a Pokol fenekére.
Ami viszont nagyon tetszett, az Lucifer.. és ahogy üdvözölte a Halál angyalát. “- Oh, hello, Death.” Szívbéli SupNat rajongóknak szerintem azonnal már a fülében is cseng Jen Titustól az Oh, Death c. dal, ami elég nagy népszerűségnek örvend még ma is a rajongók körében.
Ó, és még mielőtt elfelejtem.. külön piros pont a Pokolkutyákért! Azt hiszem az egyetlen “lények”, akiktől Dean ereiben meghűl a vér. Nem is csodálom, elég ijesztő lehet nem látható vérszomjas fenevadak elől futni..
Mindenesetre nagyon kíváncsian várom a folytatást! Ez a rész nekem 10/10 volt, egy csepp elfogultsággal fűszerezve:)

Dark Wolf - 2009. 11. 23. 15:42

Rossz rész volt, kifejezetten. Ennél már ebben az évadban is volt jobb. Csalódás, mint ahogy az 5. évad is úgy egészében. A kibeszélőbe már leírtam, mit gondolok erről a részről, akit érdekel, elolvashatja.

Ui: szerintem egy ilyen gyenge lábakon álló forgatókönyv egyáltalán nem méltó Edlundhoz.

Deino - 2009. 11. 23. 15:48

Nekem bejött a rész, csak hát a Supnatra jellemző “Ha jön a szünet, cliffhangert neki” megoldás nem épp a barátom. De januárig már csak kibírom valahogy. Jo-ért nagy kár, Alona Tal nagy kedvenc, Ellen-t is bírtam… =/ Kíváncsi vagyok, hogy lesz vége az ötödik évadnak. Mert még mindig nem látni a megoldást…

senki - 2009. 11. 23. 15:49

Jóra sikerült az írást!
Én is kicsit furának érzetem Jo és Ellen visszahozását szinte a semmiért.Elég szomorú hogy SupNat-ba nincs állandó női szereplő vagy legalább olyan aki vendég sztárként visszajárna az évadokban 5-6 alkalommal.Bobby-nál ezt meg tudják csinálni de nem értem mért ne lehetett volna ugyanez Jo-val,Ellen-el vagy Ruby-vel(Katie Cassidy-re gondolok).Az évad eddigi legerősebb része volt/ak benne pokolkutyák,kaszások,Crowley egy új démon és ugye ott van még a drámai vég is :(
9/10

potdom - 2009. 11. 23. 15:53

Nagyjából ilyen részre számítottam, talán egy kicsit nagyobb cliffhanger-rel. Mert jó-jó hogy megjött a Halál, de még nem érezzük, hogy igazából micsoda pusztításra képes, mivel senki nem élt az Özönvíz idején. A sorozat minőségével eddig meg vagyok elégedve, kivéve talán egy részt, az nem volt annyira jó. Én például a 4. évadban nem nagyon voltam oda a betétrészekért, de eddig sikerült valahogy úgy folynia a történetnek, hogy valami köze volt azért a főszálhoz. Mondjuk a történet nem halad olyan szépen mint a 4. évad pecsétfeltöréseinél, mivel nem igazán a Jelenések könyve alapján mennek, de ez eddig nem igazán zavart. Abban biztos voltam, hogy a Colt nem öli meg Lucifert, de valószínűleg később kiderül, hogy mi vagy ki. Ellen és Jo halála elég drámaira sikerült, bár így Dean szerelmes szála elhalt. Pedig az jó volt a 4. évadban is. Az viszont engem is felcsigázott ki az a másik 4 lény akit nem lehet megölni a pisztollyal. Biztos nem kispályások. Arra viszont kíváncsi leszek, hogy akkor tényleg úgy lesz, ahogy néhány résszel előtte mutatták, hogy Sam lesz Lucifer porhüvelye, és a jövő megváltoztathatatlan.

Eszty - 2009. 11. 23. 15:53

“Elég szomorú hogy SupNat-ba nincs állandó női szereplő..” – Ez sajnos, vagy nem.. de szándékos. Sera Gamble nyilatkozta egyszer, hogy ehhez ragaszkodnak is, mert szerintük nem lehet a fiúk mellett hosszabb ideig egy lány. Amúgy is elkerülhetetlen, hogy egy ritkán beköszönő női karaktert azonnal shippeljenek a rajongók.. Legjobb példa Dean/Jo.. akinek halálával megszaporodtak a YT-n a videók.

Dark Wolf - 2009. 11. 23. 15:54

Szerintem Lucifer megölésének a kulcsa a kis féldémon gyerek lesz (aka. Antikrisztus). Róla azt mondták, kisujjból tud angyalokat irtani. Majd a fiúk meggyőzik, h álljon az ő oldalukra.

Nussh - 2009. 11. 23. 15:56

Elég ambivalens érzéseim vannak a résszel kapcsolatban. Egyrészről ott van a lányok halála, ami totál kiakasztott. Tökéletesen egyet értek veled Cat, miszerint Jo és Ellen meggyilkolása teljesen felesleges és kegyetlen volt. Én mindkettejüket nagyon szerettem, és bevallom (bár ez nálam gyakorta megesik :D), sírva búcsúztam tőlük. Reménykedem, h később még vmilyen formában találkozhatunk velük. Azt hiszem az epizód egyetlen gyenge pontja volt ez.

Másrészről viszont tényleg a legerősebb rész volt az évadban, izgalmas, pörgős, bár túl sok új infót nem tudtunk meg, de kaptunk egy szép nagy cliffhangert a szünetre, ami miatt kb a falat kaparom már 3 napja :D

Mindenesetre a gyengus év eleji részek után egyre inkább kezd visszatérni a 4. évad hangulata számomra, hétről-hétre egyre jobban várom a pénteket :)

Cat, Neked pedig gratula megint, szuper kis írást hoztál össze ezúttal is! :)

ui.: egyébként Ellen és Castiel iszogatós jeleneténél csak nekem ugrott be a Gyűrűk Urából Legolas vs. Gimli ivó-párbaj? :D

Bruzsy - 2009. 11. 23. 16:11

Tartom magam ahhoz, amit eddig állítottam: a monster of the week részek sokkal jobbak ebben az évadban, mint az előzőben, a főszál viszont egyre gyengébb. Aki az eredeti stílusú SupNatot szereti, annak ezért fog jobban bejönni ez az évad, aki meg az átívelésért van oda, ezért nem.

Hozzátenném, hogy Ellenék meggyilkolása nem hogy öncélúnak érződött, de szerintem még megrázó se volt annyira, amennyire szerették volna. Én is bírtam mindkettőjüket, de pont a két évados kihagyásuk miatt nem fog fájni a hiányuk. Ezzel szemben ha Bobby hullott volna el?

A másik, ami miatt a részt a gyengébbek közé sorolom, az az arányok totális meg nem találása volt. Az eleje elindult egy szokásos epizódként, túl gyorsan végeztek Mark Shepparddel (akiben bízom, hogy visszatér, minden másodpercét öröm volt nézni), Colt megvan, na bumm. Ezután egyszerűen a depresszió és a vidámság ide-oda ugrálását bámultuk 10 percig. Igen, kell ilyen rész is egy sorozatba. Felvezetésnek egy nagyot durranó fináléra. Ha nem is sorozatéra, de minimum egy évadéra. Hát ez nem volt meg.

Másrészt: Castiel miért van még ott? Ereje semmi, agya semmi (különben csak rájött volna, hogy egy kurva Colttal nem lehet angyalt ölni, hisz ő is az), poénszintje is nulla mostanában. Ettől féltettem a készítőket, amikor megtették main castnek Misha Collinst: nem tudják kihasználni 22 részen keresztül.

És az utolsó, akit meg kell jegyeznem: Mark Pellegrino. Egyszerűen csak imádni lehet, bár hozzátenném, hogy van egy olyan érzésem, hogy még ő se tudja eldönteni, milyen ördögöt játszon. Hogy most ez azért van, mert nem mondták meg neki, nem tudja, milyen szerepe lesz még az évadban, vagy egyszerűen csak próbál lavírozni a nézők szeretete és a karaktere között, azt nem tudom. De jó lenne eldönteni.

las - 2009. 11. 23. 16:14

Ez egy nagyon jó rész volt, 10/10
Lehet, hogy öncélú volt Ellen és Jo képbehozatala, de őszintén… engem nem érdekel… drámai lett szvsz.

Téltől remélem belehúznak és remélem egyre több lesz a főszálas epizód.

las - 2009. 11. 23. 16:16

Ja, és szerintem is a kisgyerekkel fogják együtt megölni Lucifert, különben minek hozták volna képbe a kisfiút? :)

LuPuS - 2009. 11. 23. 16:20

Nekem nagyon bejött a rész!
A négy maradék szerintem az arkangyalok,mivel anno Lucifer abban a bandában volt.Nem hinném .hogy a 4 lovas lenne,Bár ezt sem értem annyira,mivel URIEL is arkangyal és simán ledöfték. ÉRDEKES KÉRDÉS …..

A női karakterek kiírása alapvetően szerintem,a szükséges rossz.Mivel háborúban állunk és mindkét oldalnak meg vannak a veszteségei,ezért sokkal drámaibb,amennyiben nőket veszítünk el.
Bár ide vonatkozólag Lucifer dumája is nagyon nagy.

Egyszerűen nem merek ide heti idézet,mert annyi van.meg majd a kellő helyen

Gratulálok az íráshoz!!!

christaylor - 2009. 11. 23. 16:26

ha nem hal meg Ellen és Jo valószínűleg nem is emlékeznék erre a részre, annyira sokat nem nyújtott ugyanis. úgyhogy jelenleg ott tartok,hogy ilyen rész után nem lesz nehéz kivárni január 21-ig a következőt.

De ha már feláldozták a két nőt, legalább történt volna benne valami emlékezetes, amiért esetleg érdemes volt meghalniuk (kiderül, hogy mivel lehet Lucifert megölni, stb).

qdog82 - 2009. 11. 23. 16:26

Hú elég szép írás volt, számomra még mindig kiemelkedő a sorozat.

Amugy a colt-os kérdésre megattad sajátmagadnak a választ, ha csak 5 lény van amit nem lehet megölni vele és az egyik Lucifer akkor marad 4, nahát több mint 4 angyal létezik, ergo a colt kinyírja az angyalokat, ezért hitte Cas is hogy így lenne egy eszélye, na meg gondolom az a 5 lény nem fogja mindenkinek mesélni, hey engem nem nyír ki a colt.

Desmond Wallace - 2009. 11. 23. 16:34

Egyre negaobb csalódás nekem ez az évad. Azt sejtettem, hogy az előzőt nem tudják majd überelni, de azért ennél jobbat vártam. Úgy néz ki az egész, mintha az alkotók se tudnák, hogy mit akarnak a történettel. Lassan már csak megszokásból nézem, ami nagyon nagy baj.

Ez a mostani rész meg nagyon csapongó volt. Olyan mintha rohamtempóban készült volna és nem állt össze egy koherens egésszé.
Lucifer karaktere jó, ez igaz. Castiel egyre feleslegesebb. Gyakorlatilag már semmire se jó. A tesókat meg féltette valaki? Van még 12 rész, szóval addig nem sűrűn fognak elpatkolni. Jo és Ellen halála nem csak öncélú volt, de még normális felvezetést se kapott a távozás, így a dráma elmaradt, helyette maradt a fayar íze a számban.
A cliffhanger gyenge, így nem fogom a falat kaparni a következő két hónapban. Bízom benne, hogy ennél már csak jobb lehet ez az évad.
Az íráshoz meg gratulálok, mert nagyon jó lett.:)

motyor - 2009. 11. 23. 16:50

Először is jó írás, grat!

Másrészről: szupcsi.
Hát engem aztán nem rázott meg Jo meg Ellen halála. Hogy miért? Nem az a baj, hogy nem szerettem őket. Egyszerűen az írók NEM TUDNAK mellékszereplőkkel bánni. Egyre inkább beszűkül a supnat világ 2 főre, ami rémesen belterjes. Amint örültem, hogy “tágulunk” anno Ruby-val és Bélával hamarosan le is koptatták az utóbbit, csóri előbbi meg testváltáson ment keresztül és ő is kiíródott. Néha megkaptuk Jo-t és Ellen-t, mostmeg kiírták őket is, nehogy már valakit fel lehessen tüntetni az imdb karakterlista első oldalán. Sajnos @Bruzsy felvetése is ezt igazolja Castiel-el, valóban őt is lefokoztuk kellékké, ennél már csak egy lépés a kiásott sírgödör. És a fura nem is az, hogy szeretik kinyírni a karaktereket, hanem hogy NEM IS HOZNAK ÚJAT! Minden évadban más a fiúk világban betöltött szerepe, túlvilági küldetése (Anno az RTL KLUB ajánló irományában olvastam ezt a kifehezést, ami akkor butaságnak tűnt, be kell vallanom, hogy tényeg úgy lett), és mások a szabályok. Amire lehet kéne vagy 5-6 szereplő, azt 2 nyakába varrják. (Értem ezalatt, hogy a porhüvellyel is csak azt érik el, hogy a főgonoszt és a fő”jót” is ők nyomják). Összegezve: Nincsnek karaktereink.

Csak képzeljük el 2 szereplősen mondjuk a Lost-ot, vagy a Heroes-t, vagy esetleg a Buffyt. Nekem siralmasnak tűnne. Ha azt mondjátok ez nem ugyanaz, szerintem mégis. KELL karakterek között mozognunk. KELL, hogy néha ne a címszereplőn múljon kizárólag a cselekmény. KELL, hogy kapcsolatok épüljenek a szereplők között. Én így érzem. És ez hiányzik. 1-2 részre feltűnő karakterek halála nem olyan drámai, mint kéne lennie. Ez baj. És ha ezt nem látják be, akkor igenis meg fogja osztani a népet (és nem a jó értelemben).

harrygabi - 2009. 11. 23. 16:51

Jo-t nagyon sajnálom,egyik legszimpatikusabb karakter volt nekem..gyönyörű lány és tehetséges.

deli - 2009. 11. 23. 16:57

Nagyon gyenge rész volt.
Szerintem, ha Bobby halt volna meg, az úgy sokkal elfogadhatóbb, drámaibb lett volna, hiszen Bobby volt mindig a sorozat “nagy túlélője”. Ez pedig, hogy Ellen és Jo egyszerre, meg egyszerűen nonszensz, véleményem szerint.

Az 5.évad pedig rosszul van összerakva, úgy, ahogy van. Lucifer túl egyszerű (bár a színész nagyon jó, erősen emlékeztet engem Heath Ledger The Dark Knight-beli alakítására), Castiel felesleges ennyit, és bohócot csináltak a karakteréből, túl sok a poén, több komoly részre lenne szükség. Ez a porhüvely sztori meg nagyon gáz, de lehet, hogy csak én érzem így. Én a saját meglátásaimat mondtam el.

uran - 2009. 11. 23. 17:00

10/10
és hatalmas respect a Good Omens “utánérzésért” az elején :D

ab_aevo - 2009. 11. 23. 17:03

Lehet irta mar valaki, ha igen bocs
” De: tudja egyáltalán ezt Lucifer? Szerintem nem”
Marmint, hogy Dean Michael porhuvelye.
Tudja, abban a reszben amikor Dean a jovoben talalkozott Luciferrel volt egy ilyesmi beszelgetes:
Dean: You better kill me now, because I swear I will find a way to kill you and I won’t stop.
Lucifer: I know you won’t, and I know you won’t say yes to Michael neither.

Wynonna - 2009. 11. 23. 17:13

Nagyon jó az írás!
Az epizód viszont… Én eléggé összecsapottnak éreztem, ráadásul teljesen kiszámítható volt. És nincs zene…emiatt teljesen elveszett az a hangulat ami régen annyira jellemző volt a sorozatra.
Castiel a kedvencem, de nagyon nem tetszik amit a karakterrel csinálnak mostanában.
Nem mondom, hogy rossz rész volt, de a sztoriban akkora potenciál van,rossz nézni,hogy nem használják ezt ki, és néha nagyon bután oldanak meg dolgokat.

tőmi - 2009. 11. 23. 17:14

Felejtsük már el ezt a 4 lovast. A 4 lovas az 1 lény mondjuk úgy 1 faj. Ha 4 arkangyal van akkor ha arkangyalt nem lehet vele megölni akkor az nem azt jelenti hogy meg van az 5 és istent ki lehet nyírni 1 kis coltal de az angyalait nem…

Reneewaldorf - 2009. 11. 23. 17:21

Az írás 10/10- a rész nekem enyhe csalódással súrolta a plafont. Valahogy a fiúk kevesek voltak benne. A jelenlétük, a szövegeik, a reakcióik… minden nagyon gyorsan történt és Ellen, Jo halála értelmetlen volt. Az Ellen alakító színésznő is kesergett a blogjában, hogy mennyire rosszul érintette őket ez a megoldás. És most tekintsünk el az olyan cinikus megjegyzésektől, hogy a pénztárcáját érintette rosszul:)
A szereplők egytől-egyig imádják ezt a show-t, elképesztő beleéléssel forgatnak, minden perce varázslat számukra.
Mindenesetre már csak Bobby maradt… ha neki is lőnek…

Eszty - 2009. 11. 23. 17:34

Egyébként a negyedik évad csattanója sem volt nagy. “He’s coming”.. Most pedig, “Oh, hello Death”.. Biztos nem véletlen.. bár nem értem miért égették el a végén a képet.

Mammut - 2009. 11. 23. 18:18

én untam ezt a részt, no de az nem csoda, nekem a főszálat boncolgató dolgok általában nem jönnek be annyira, mint az egyedi esetek, bármelyik sorozatot is nézem
de ettől még természetesen maradok, és várom a január végét, mert egy számomra rossz rész nem oszt nem szoroz, ha egyszer tudom, hogy az átlagszínvonal magas

Zolecs - 2009. 11. 23. 18:58

hát azért jo-t meg ellen-t nem kellet volna kinyírni.tök szimpi volt nekem a két csaj.
szal nekem nem tetszett annyrira ez a rész.
sőt ez az egész “mentsükmegavilágot” nem tetszik.
hol vannak már a régi kampókezes és társai című részek?
azok ijesztőek voltak,meg izgik.ezeket meg végignézi az ember mert már elkezdte.

SunyiMad - 2009. 11. 23. 19:23

Ja azt én sem értem miért kellett elégetni a képet, engem teljesen felháborított. Bobby is régen nagy kedvenc volt, de mostanában ő is teljesen antipatikus lett. Jo-t és Ellen-t meg visszahozták meghalni, grat. Az epizód jól indult, főleg a sok reaper volt, ahol azt mondtam WTF, meg creepy, de aztán a második fele. Nem is volt értelme. Ott mondta a csaj, hogy beszorította őket, Luci meg mondta, hogy hagyja őket elmenni. Ehhez képest a pokolkutyák ott maradtak, mindegy. Az egész bomba dolog is röhej volt, bár nem annyira mint amikor a Prison Breakben wc papír tekercsből csináltak gránátvetőt. Aztán a vége meg ez a tipikus Kripke szenvedés, egyszerűen nem tudnak semmit csinálni egyik karakterrel se, mert túl erős. Nincs threat, nincs harc. A monster of the weeknél még nem volt így, de hát azért Luciferrel nem lehet olyan könnyen elbánni. Meg hát a Colt is, nem hallanak semmit róla vagy 1 évig, aztán az a rajongó csaj elmondja nekik kinél van, mert olvasta a könyvet (röhej) odamennek, sumán átadják nekik a coltot. Szenvedés az egész főszál én azt érzem. Castiel is olyan szerencsétlen már egy ideje, nem tudnak mit kezdeni vele. Cliffhanger is egy nagy nudli volt. Amúgy bírom, hogy az alul értékelt sorozatoknál is SupNatot szavazták meg legtöbben, amikor pont azt istenítik halálra itt junkien legtöbben, érdemtelenül. 4/10 részre, 6/10 évadra eddig.

mignon - 2009. 11. 23. 19:29

Nekem tetszett a rész,és nem értek egyet azokkal, akik csökkenő színvonalról beszélnek.
Az 5 dolog van amit nem nyír ki a colt és azok biztos az apokalipszis 4 lovasa, meg már csak azért is hülyeség, mert az egyiket már kinyírta Sam és Dean (jó nem a colttal, de kinyírhatóak), csak nem emlékszem pontosan melyiket, de az évad elején volt!

Szimat - 2009. 11. 23. 19:29

Be kéne hozniuk Jézust!:) Azt szétgyepálna mindenkit

leslieke - 2009. 11. 23. 20:06

„Egyike vagyok annak az öt lénynek, akit nem lehet megölni ezzel a pisztollyal.” Gyanítom, nem mellékes ez a mondat. Ki lehet a másik négy?”

1, Isten
2, Mihály
3, Lucifer
4, Dean
5, Sam

Hm.. ez is érdekes lenne..

Jade - 2009. 11. 23. 20:09

A képet azért égették el, mert tulajdonképpen akkor temették őket. Egyfajta szertartás volt ez.

mm6 - 2009. 11. 23. 20:19

Azért mondta Lucifer, hogy van még 4 lény akit nem ölhet meg a Colt, hogyha esetleg berendelbe a CW egy hatodik évadot, legyen miből kiindulni. Ez szinte biztos, mert általábban az évad vége előtt ki szokott derülni, hogy lesz-e új nem? Akkor még gyorsan bele lehet dobni a végén egy mondatba, hogy: ez és ez a 4 lény.
Bár ez nem jellemző a Supnat-ra, hála az istennek…
Valahogy írni kéne nekik hogy tegyék bele az Újságot. Lucifer olvasgatná nem lenne semmi:D

motyor - 2009. 11. 23. 20:25

Nah lássuk csak a tévhiteket. Ha arkangyalokról van szó, akkor abból 4 kereszténység által elismert arkangyal van. Név szerint Mihály, Gábriel, Rafael és Lucifer. További arkangyal még Uriél, Ramiél, Sariél és Raguél, de ezeket csak apokrif iratokból ismerjük. Gyanítom az előbbi 4re vonatkozott a dolog.

Igazából már az egész Colt dolgot nem értem. A pisztoly ugyanis mindenféle szent írás belevésésével, és démoncsapda jellegű szimbólumokkal operál. Ez a démonok ellen való. A démonok és származékaik (értsd: vámpír meg ilyesmi) valaha emberek voltak. Az embereket alapból ki lehet nyírni vele, mert pisztoly. A démonokat meg a belekarcolt/épített varázslatok miatt. Az angyalok bizony egész mások. Anno ugyanezekkel a szimbólumokkal kipingált raktárhelyiségben várták Castielt a fiúk, amibe könnyedén besétált, nem halt meg és kisétált az angyalunk. A kés is hasonló mechanizmussal működik mint a Colt, és az sem ártott neki. Az angyalok ellen is van varázs, de azt meg a démonok tolják le nagy ívből, lásd: Legutóbbi részben előkerült démonunk is ‘angyalellenes’ irományokkal ellátott házban élt, méghozzá nagyon is jól. Tehát ebből le lehet vonni a következtetést, hogy ami az egyik félnek kárt okoz, a másikra ártalmatlan. Szerintem már a felvetés is gyenge volt a készítőktől, hogy ez bármilyen formában járható út lesz.

Skate - 2009. 11. 23. 21:15

Jo és Ellen halála is mutatta, mennyire értelmetlen a gonosz elleni küzdelem, csak nem lehetett érezni a reménytelenséget, amit a megölésükkel el akartak érni az írók, hogy ne bukjanak el a winchester fiúk, kénytelenek lesznek behódolni a pokol és az égiek akaratának. Az utolsó jelenet meg nem hozta meg azt a kívánt hatást, amit el akartak érni vele.

Dupladurr - 2009. 11. 23. 21:22

Szerintem az 5 lény egyértelműen Isten + a 4 arkangyal. Nem kell ebbe többet belelátni. Másrészről meg ezek szerint mégsem volt olyan hülye gondolat hogy a colttal meg lehet ölni Lucifert, hiszen végül kiderült hogy angyalokat is lehet vele ölni, csak ugye van az 5 kivétel amiben Lucifer is benne van.

djzsuzska - 2009. 11. 23. 22:01

Köszi az írást, cat! Jó lett, mint mindig.

Az epizódról:
Nekem összességében tetszett, ebben nagy szerepe volt annak, hogy én jobban szeretem a főszálas részeket.
Jo és Ellen behozását én sem értettem az elején. Akkor kezdtem gyanakodni valami fontosabb okra, mikor Bobby a csoportképet csinálta. Az a kép olyan, mintha örökre meg akarná őrizni a rajta szereplőket.
A két női karakter halála szerintem elég drámaira sikerült (én bizony megkönnyeztem őket), más kérdés, hogy teljesen értelmetlen volt.
Többen is írtátok, hogy a coltnak sem volt sok értelme ebben a részben. Annyi derült csak ki, hogy Lucifernek (és még másik 4 lénynek) nem árt, de mindenki azt várta, hogy a colt ne tudja megölni Lucifert. Több értelme tényleg nem volt. Egyébként szerintem baromi könnyen meg is tudták szerezni a srácok, még csak harc sem volt érte. Nekem ez nem a lépés nem tetszett, ennél jóval okosabbnak ismertük meg Samet és Deant. Borzasztó naivnak tűntek itt.

A többi szereplőről is kicsit:
Meg: borzalmas. :( Nem is az alakítása, hanem az, ahogyan beszél. Az eredeti színésznő sokkal jobb volt, ez a mostani hiteltelenné tette a karaktert.
Castiel: képessége alig maradt neki, viszont ő is elég naiv lett. Nagyon könnyen csapdába ejtette Lucifer úgy, hogy Castiel látta a kaszásokat a városban és nyilván azt is tudta, hogy miért vannak ott (ki rendelte oda őket). Ez sem igazán illett az eddig megismert karakterhez. :(

Az évad első feléről:
Nekem is csalódás eddig. Nem vártam, hogy ez az évad is olyan jó lesz, mint az előző, de ennél jóval többet vártam.
A tíz részből eddig kettő tetszett (az 5×03 és a mostani) és volt olyan rész is(konkrétan az, amelyikben Paris kisasszony szerepelt), ami után elgondolkodtam, hogy megnézzem-e a következő hetit vagy várjam meg a szünetet és egyben nézzem meg az epizódokat.
Nagyon remélem, hogy az évad 2. fele ennél sokkal jobb lesz.

djzsuzska - 2009. 11. 23. 22:05

“Másrészről meg ezek szerint mégsem volt olyan hülye gondolat hogy a colttal meg lehet ölni Lucifert, hiszen végül kiderült hogy angyalokat is lehet vele ölni”

A colttal nem lehet angyalokat ölni. Angyalt csak egy másik angyal ölhet meg, mégpedig azzal az ezüst bökővel, amivel Uriel gyilkolászta az angyalokat a 4×16-ban.

uran - 2009. 11. 23. 22:17

Ha hiszünk Lucifernek, 5 lény van, amit a Colt nem tud megölni. 5-nél azért több angyal van, tehát vsz ellenük is használ a pisztoly. Az ezüst bökő neve pedig ‘Lucifer kardja’, nyilván nem véletlenül :D

Angelus - 2009. 11. 23. 22:55

Kivéve,ha Lucifer az Angyalokat összefüggően 1 lénynek számolta…
Ez esetben még ő maga is bele tartozik,így meg ott marad 4 még mindig… :)

A rész nagyon jó volt,10/10,nekem tetszett Jo és Ellen halála,sztem nagyon jól megcsinálták.

A pokolkutyák lettek az egyik legjobb lények,pedig velük kell a legkevesebbet vesződniük… :P

A másik kép meg ami nagyon megfogott,mikor Castiel végig néz a városban,és a több mint 100 kaszás áll egymás mellett vigyázban… :)
Sztem nagyon nagy volt:D

És hiába volt egyértelmű,hogy nem fogják tudni megölni Lucifert,mégis hatásos volt a jelenet,mikor Dean lelőtte…:)

És hogy miért nem ölte meg Lucifer Deant?…
Sztem biztos tudja,hogy ő Mihály porhüvelye,és lehet hogy pont ezért…
Szerintem még mindig meg akarja győzni a tesóját,hogy álljon az ő oldalára,és ezt így teheti a legkönnyebben… :)

Dani - 2009. 11. 23. 23:06

A rész jó volt, tetszett. Ütős volt bár, Jo-t megharapták a pokolkutyák, az kicsit olyan gyorsabbnak tűnt. Úgyértve mintha röviden le akarták volna tudni az egészet. Pedig sokkal jobban megoldhatták volna. A Terminátor sorozatban is ez volt az uccsó előtti részben, amikor az egyik főszereplőt (Derek) sitty-hutty teljesen váratlanul fejbelövik. Meghalt, ennyi, le van tudva.
Az öt lény biztos nem Lucifer + 4 arkangyal.
Egyrészt, Istent meg lehet vele ölni de az általa teremtett angyalokat nem. Na ez vicc lenne. Bár őszintén találgatni nem tudok. Azt gondolom, hogy Isten és Lucifer köztük van, de ki a másik 3? Rejtélyes lények akikről még nem hallott senki? Gondolkoztam és semmi olyan nem jutott eszembe aki mint egy nagymenő gonosz csávót bele tudnának vinni a sorozatba. Lucifernél kétlem, hogy ki tudnának találni nagyobb “gonoszt”, mitológiákban és Bibliában is az ördög mint fő gonosz. Ha elterelnék ufók témakörbe vagy valami hasonlóba attól meg szívrohamom lenne, mert tönkretennék vele a sorozatot.

Lusankya - 2009. 11. 23. 23:57

A lényekről annyi, már írtam supnat kibeszélőbe hogy szerintem : Isten, Lucifer, Mihály, megszállt ember szülte kis srác és egy másik arkangyal/pedig Halál.

Detti - 2009. 11. 24. 11:51

csak en vagyok, akit Bobby halala egyaltalan nem zavarna? nekem o tok semleges szereplo….
A resz nekem kifejezetten tetszett! Amikor a reaper-ek ott allnak a kihalt utcan, a hideg vegigfutott a hatamon…szerintem jo fele halad a sztori, nem kell aggodni, lesznek itt meg cliffhanger-ek..:) viszont nem szeretnem, ha lenne 6. evad, sztem olyan szinten van a sztori, hgy ezt mar nem lehet fokozni, vagy csak nagyon gyengen….

Kriszti - 2009. 11. 24. 13:00

Én azon agyalok, hogy ha van “Antikrisztus” a démonok oldalán, igazán lehetne valami hasonló az angyalok részéről is. Szerintem az 5 lényből 3 biztos (Isten, Mihály, Lucifer), a maradék 2 hely még kiadó, de lehetne mondjuk a kissrác, meg ha lenne ilyen félig angyal-félig ember, akkor ő :D Mit nem adnék érte :D

Nus - 2009. 11. 24. 14:08

Az csak nekem jutott eszembe, hogy Lucifert nem ölik meg egyáltalán sehogy? Lehet, hogy csak én hallgattam túl sok filozófiát, de nekem elképzelhetetlen egy világ a Sátán nélkül, ugyanúgy mint Isten nélkül. Mi lesz ha meghal a gonosz? Gonosz nélkül a jónak sincs értelme, ugyanúgy ahogy nincs világosság sötétség nélkül. Nem tudom…lehet, hogy csak én filozofálom túl a dolgot :-D

Dani - 2009. 11. 24. 14:49

“Én azon agyalok, hogy ha van “Antikrisztus” a démonok oldalán, igazán lehetne valami hasonló az angyalok részéről is.”

Ugyebár itt kiderül antikrisztus=démon+ember gyermeke. Jézus=Isten és ember egyaránt. Csak őt még nem említették meg, de jó lenne, ha Jézus is helyet kapna.

Isten szerepében pedig én bazi nagyot röhögnék ha a minden6ó-ból lenne az Istent alakító színész.

riki - 2009. 11. 24. 15:51

erősen kétlem, hogy Morgan Freeman elvállalná :D

SunyiMad - 2009. 11. 24. 17:54

szerezzék meg Ray Wise-t Istennek :D az lenne még ütős :P

gugu - 2009. 11. 24. 20:38

Nekem a résszel kapcsolatos legnagyobb bajom az, hogy a fiúk csak bábok voltak, semmi önálló gondolat, eredeti elképzelés vagy terv. Mentek a körülmények hozta úton… azért ennél már tudnának jobbat is. Pl a Colt megszerzése vagy felhasználása, az ezzel kapcsolatos hibák már kisujjból mentek volna, ha kicsit több irányító szerep jut nekik.

Kat - 2009. 11. 24. 22:19

Köszi Cat az írást.
Nekem tetszett a rész a hibáival együtt.Csak sajna soká lesz még január 21:-(

blabla - 2009. 11. 24. 23:20

Crowley odab@szott, imádom ezt a színészt. A BSG-ben is zseniális volt.

Nekem is bejött, kíváncsi leszek ki játssza a főfő Halálhozót. Az írás tetszett, ilyen dolgokat eddig nem is tudtam a Supnatról.

hunter2 - 2009. 11. 25. 06:57

Van rá egy tippem hogy valami hasonló brigáddal nyomják le a gonosz seregeket a végkifejletben:
Sam, Dean, féldémon srác, Castiel, Gabriel/Trickster

Istent illetve Jézust direktben szerintem nem fogják megjeleníteni már csak a (bigott?)vallásosok felháborodása miatt sem.

motyor - 2009. 11. 25. 07:17

Na szóval felmerült a kérdés a félszerzetekről. Meg van említve a Bibliában tudtommal (1 Mózes 6.), hogy az angyalok emberekkel nemzettek gyermekeket. Ezek a Nefilim-ek. Tehát ha elvileg démon+ember=antikrisztus működik, akkor az előbbi kombó is létezhet.

Kriszti - 2009. 11. 27. 11:06

Motyor: erre gondoltam én is. A féldémon kölyök apja démon, tehát nincs egy súlycsoportban Jézussal, akinek az apja maga Isten. Viszont egy ilyen nefilim-et simán el tudnék képzelni :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz