login |

24 – az oroszleves

2010. 01. 26. 16:43 - Írta: human

47 hozzászólás | kategória: kritika,

Az ilyen részeknél érzem azt, hogy milyen jó lehet darálni a sorozatot. Bizony, a héten alig halad előre a sztori és még buta vagy okos akció sem nagyon volt ezt ellensúlyozni. Lássuk spoilerekkel.

jackieboy

Mi is történt a héten? Ültek a kocsiban és rádión drámáztak. Semmi feszültséget nem éreztem abban a jelenetben, amikor Jack kérdezte, hogy mi volt Vladdel a csaj régi ügye. Igazából amúgy ezt nem bírom Jackben, hogy bár Renée semmi olyat nem tett, ami kedvenc ügynökünk repertoárjában nem fordult elő azelmúlt években, de ha más csinálja a Nagy Ügyért, akkor rögtön felhúzza a szemöldökét, hogy mi van. Értem, hogy aggódik a nőért, de akkor sem kéne így viselkednie.

Eközben a béketárgyalásokat folytató elnök ki akar végeztetni csomó embert. Ezt így komolyan beleírták? Ültek, hogy miképp növeljék az izgalmat és ezzel jöttek elő? A legszebb az volt, amikor az amerikai elnök reagálásán meglepődött. ‘Tényleg baj, ha kivégzünk csomó embert csak úgy miközben épp béketárgyalásokról beszélünk? Komolyan?’

Az egyedüli aki normálisan viselkedett az a bombával urániummal rendelkező orosz csapat. Igenis ha egy bátty aggódik az öccséért akkor meg fog tenni sokmindent érte. Bár gondolom gyógyíthatatlan az öcsi, hiszen ennél jobb állapotban levő CTU ügynököt is láttunk már pár óra alatt leépülni a második évadban, amikor kapcsolatba került harcászati célú radioaktív anyaggal.

Szóval ez rész olyan 5 pont volt, amivel darálásnál nem lehet komoly gond, hiszen rögtön ott a jövő heti, de most nekem nincs. Azért várós a folytatás simán, hiszen a BSG & Wakefield arc, akinek lassan meg kéne jegyeznem a rendes nevét, nagyon jó arc volt, kíváncsi vagyok mit hoznak ki a karakteréből.

Ja és srácok, már eltelt 5 rész, de még nem beszélt az elnöknővel. Hányan estek már ki a fogadásból?

47 hozzászólás Ne habozz!

hades - 2010. 01. 26. 17:23

Én kiestem és igazából nem is nagyon látszik, hogy az elkövetkező 1-2 órában lenne telefonhívás.

A rész amúgy olyan semmilyen volt. Ritkán szokott lenni ilyen, hogy unom és akkor se az évad elején.

A legnegatívabb dolog szerintem Starbuck szenvedése. Most komolyan?! Mit vártak ettől? Mit szerettek volna elérni? Mert engem csak felbosszantott.
Kim jelenetei óta nem irritált semmi ennyire, mint ez a szenvedés az ex-con baráttal…

Persze ez nem veszi el a kedvem, bár a köv. promo se izgatott fel különösebben :(

castiel - 2010. 01. 26. 17:33

engem az bosszant,hogy a 24-ben mindenki tud atombombát készíteni.ja,mintha az olyan egyszerű lenne.és Jack vagy suttog vagy kiabál.

qdog82 - 2010. 01. 26. 18:07

@castial
Nekem pont hogy most tetszik az atombombás story line, mivel sokkal realisztukusabb mint eddig volt a soriban. Mert itt arról szól hogy urániumot akkarják megszerezni. Ha az meglenne akkor onnan könnyü összerakni a bombát.

Mivel hogy tudjád egy atombomba építése nem nehéz, bármely tudos aki ért hozza megtenné, a probléma mindig is az volt hogy hozájussal a megfelelő finomított anyagokhoz (uránium vagy plutonium)

És mivel itt pont erröl szól nekem irtóra bejön

Na aztán Humannal nagyon egyet értek, irtó idegesítő ahogy Jack viselkedett Reneé-vel

Nasedo - 2010. 01. 26. 18:12
Whatshisname - 2010. 01. 26. 18:26

Ez a “féltem Renee-t” ügy nekem a 4. részben még oké volt, azóta viszont már tényleg nem. Azt hittem annyival lezárták.

A másik, h mi az, h Jack nem gondol arra, h Renee a másik kocsiban lehet? Ez a fajta unprofizmus nem vall rá szerintem. Nekem ez kicsit jellemidegen volt, h elkövet egy ilyen hibát.

Amúgy összességében nekem tetszett a rész.

NPeete - 2010. 01. 26. 18:51

na ez a rész tényleg realtime volt – ennél több minden tényleg nem történik egy óra alatt :)

zoey - 2010. 01. 26. 18:54

Hm, valóban nem ez volt a legjobb rész, de amúgy a sorozat maga megint nagyon ott van. Most lett vége a vizsgaidőszaknak erre idegelhetek ezen. De én nem bírom kivárni, míg leadják az egészet és aztán darálni. Inkább szenvedek… :P
Katee Sackhoff-ot mindig jó látni (főleg ilyen ruciban), meg vicces, hogy benne van a másik BSG-s is (nekem sem jön be a neve), de ez a szenvedős storyline nekem sem jön be olyan nagyon.

Kit-Kat - 2010. 01. 26. 18:58

Szerintem nem volt olyan vészesen rossz, sok minden tényleg nem történt mondjuk, Jack viselkedése viszont nekem is kicsit furcsa volt. Azért várjuk a következőt, és hát Callum Keith Rennie meg David Anders rulez ;)

Áki - 2010. 01. 26. 19:11

Egy kicsit talán off: kedvet kaptam ahhoz, hogy elkezdjem nézni a sorozatot, de ez lenne az első évad, amit nézek. számít valamit (érdemes elkezdenem a 8. évaddal), hogy nem láttam az előző évadokat vagy így is nézhető?

castiel - 2010. 01. 26. 19:20

atombombát nem nehéz csinálni?hát nem tudom,láttam egy beszélgetést Teller Edével,ő nem éppen ezt mondta.Nekik az elsőhöz egy Neumann János kellett,hogy pontosan ki tudják számolni a robbantás paramétereit.ez nem úgy megy ,hogy veszek egy kis uránt,ami több mint a kritikus tömeg,azt összenyomom,és kész a robbanás.azért ez egy kicsit bonyolultabb.csak hogy tudjad..

kacagomikulas - 2010. 01. 26. 19:25
human - 2010. 01. 26. 19:31

arc arc arc

w77 - 2010. 01. 26. 19:33

@áki

szerintem ne!
csak sorrendben. különben a magad élményét teszed tönkre. nagyon sok minden történt, amire néhány karakter odáig jutott, ameddig, karakterek közös múltja, ezeket mind-mind elvennéd magadtól, ha ezzel az évaddal kezdenéd…

szóval, én nem ajánlom.

human - 2010. 01. 26. 19:33

áki: sztem hetedikkel kezd, ha nem akarod a legeslegelejétől.

castiel - 2010. 01. 26. 19:41

ez vicces..

w77 - 2010. 01. 26. 19:52

@human: hát, az meg kábé a legnagyobb banggel indul, aminek ugye korábbi évadra is van hatása, szóval…
én csak ebben a sorrendben tudnám elképzelni: 1-2-3-4-5-6-7-8 :D

windly - 2010. 01. 26. 20:19

Szerintem jó rész volt, alapoznak ezerrel hogy ütősebb legyen később
Viszont egyetértek hogy Jack visszatérhetne a korábbi énjéhez. és nem szeretnék olyan részt látni hogy Renee összeroppan…

Aquarius - 2010. 01. 26. 21:11

Én az első évadot láttam, nagyon tetszett, végigizgultam, de a végén kibuktam teljesen, az nem tetszett, dehát ugye… :). Tehát kikészített, mint az életben egy ilyen, ezért mondhatjuk, hogy jó volt.

A második évadot elkezdtem és az volt az érzésem, hogy ez ugyanaz más bőrben, nem kell.

Azóta se láttam egy részt sem.

A legújabbat szerintetek érdemes elkezdenem ezzel a múlttal? Óriási plusz pont Starbuck miatt, mert nagy BSG fan vagyok. :)

Lajos - 2010. 01. 26. 21:19

Renee már összeroppant :) Nem játszott az orosznak, neki kvázi tökmindegy volt, hogy lelövi vagy megeszi a mesét.

andras_a - 2010. 01. 26. 21:22

Sztem nem érdemes kihagyni a “köztes” évadokat. Én egyszer csináltam ilyet, a 3 után elkezdtem az 5-öt.. Hát nem estem aztán hátat, amikor láttam a 4. évad végét(pedig naon nagy)…. Szal sztem mindenki csak szépen sorba. Kezdjétek el darálni v csak lassan. Sztem jobban jártok, mert így kaptok pár “évnyi” adrenalint….

winnie - 2010. 01. 26. 21:34

“Sztem nem érdemes kihagyni a “köztes” évadokat. ”

akinek belefér az idejébe és nem bánja, annak nem érdemes, de ha valaki kezdeni akar a 8-assal és később nem tervez pótolni, annak tök mindegy.

Szabi - 2010. 01. 26. 22:07

http://www.imfdb.org/index.php?title=24
ki készít ilyen oldalt? a kezdetektől az összes fegyvertípus itt van, ami valaha szerepelt a sorozatban :D

Áki - 2010. 01. 26. 22:18

köszi a válaszokat/tippeket. dara lesz az elejétől.

Paleee - 2010. 01. 26. 22:27

Nézd már, salgó polcok a 24-ben xD

Bocs, ezt nem tudtam kihagyni :P

doki - 2010. 01. 27. 01:30

Ez egy igazán iygalmas rész volt.

Anil Kapoor karaktere persze, hogy meglépte a letartóztatások/öletések sorát, hisz a testvérével együtt működött a veérkar. Aki néz híradót az tudja, hogy a zárt rendszerben ez így van és a térségben mindenki, legtöbben így tettek volna a valóságban is.

Az meg, hogy langyos rész volt és nem lépett előre a sztri az annyiban nem igaz, hogy izgalmas volt és bejutottak az oroszokhoz.

A végén Sean Callerz annyira jó zenét komponált, meg ahogy Reneé hidegvérrel előadta a dumáját az életéről az valami csúcs volt, ja és Jack is nagyon ott volt, Kiefer átadta nekem is az izgalmat, csak akkor nyugodtam meg amikor azt mondta, hogy she is in.

Az meg, hogy felbaszódik Jack azon amit Renené művel az csak azért lehet, mert a csaj lehet instabil és elbaszhat mindent, illetve mint minden hős, bármit megtesz amit a munka megkövetel, de másokak nem akar olyan helyzetbe hozni, mint amilyenbe ő van, mert neki eddig sokszor volt mindegy, és inkább meghalt volna minthogy a semmiért éljen. De most neki is van unokája, kicsit más lett, és félti Reneét.

Nem lehet mindenki Jack Bauer, mert az se jó. Ha én mondjuk golyók elé ugrálnék nap mint nap akkor a társaimnak sem hiszem, hogy engedném és rájuk förmednék, mert nem tudják milyen az. Jack tudja, ha már szívni kell szívjon ő, mert ő akarta ezt, ő választotta. Mindenkit lebaszott és védett mindig. 4. évadban Doyle ügynököt is, Tony-nak is beszólt ezekért, mindig így volt és ez így jó. Apáskodik és véd, ez a rendje. Ez Jack Bauer. És Jack Bauer csak egy van, nem is kell több.

ALIEN - 2010. 01. 27. 10:25

Renee miatt nem tudtam izgulni, mert gondoltam, hogy nem hal meg. Az az ex pasis szálat remélem hamar elvarrják, vagy raknak bele valami jelentőséget, mert így csak időhúzás a filmben. Ez a rész elég lagymatag volt.

Az nem semmi, hogy az összes fegyvert ennyire elemzik egyesek. Elég fanatikus, aki a Glockok között képes felismerni a különbségeket.

Healbacsi - 2010. 01. 27. 10:50

En kicsit maskepp latom az eddigi reszeket mint sokan kozuletek. A 7. season vegen Jack megbekel sorsaval, es beletorodik, hogy az elete veget er, meggyonta buneit, feloldozast kert es kapott. Meghalt mar parszor, hiszen szamtalanszor hoztak mar vissza az elok soraba, de az akkori eset veglegesnek tunt. Kim megis visszarangatta ot az eletbe, es szemmel lathatoan Jack most kicsit maskent latja a vilagot. Latszik, hogy sok mindent megtenne az orszaga erdekeben. De o is tudja, letett mar eleget az asztalra, a vilag nem dolhet ossze mert o leszamol a multjaval es a csaladjanak akar elni, lathatoan az unokaja teljesen magaval ragadta, regen nem lathattuk mosolyogni.
Reneevel valszeg osszejott volna a 7. season vegen ha nem haldokolt volna. Most pedig felti mindentol, aggodik erte, ez valljuk be tipikus ferfi reakcio, amikor nok vannak a frontvonalban. Es emiatt Jack is hibat hibara halmoz, nem mintha nem bizna Renee kepessegeiben, de hozzaszokott, hogy egyedul dolgozik, ha elbukik egyesul bukik, es itt pont egy olyan emberrel dolgozik egyutt aki fontos szamara.
Most amit eddig lathatunk az 2 olyan ember szemelyiseg fejlodese akik totalisan megertik, hogy a masik mit es miert csinal, meg ha adott helyzetben eltulzottnak is ertekelik a cselekedeteket.
A 24 eddig a tomeny akciorol volt hires, a tortenesek porogtek, neha lelassultak majd belehuztak ujra. A mostani season kicsit lassan indul, de szorosan kapcsolodik az elozohoz, nem csak egy “nah okozzunk mar egy vilagvalsagot, es majd Jack megold mindent” elv alapjan zajlik. A tortenet nekem osszeszedettnek tunik, van benne par homalyos resz, mint pl. Dana Walsh esete, de a kovi reszben mar ki fog derulni, hogy a borton viselt ex mit is fog kerni tole.. es vhogy nagyon ugy erzem, hogy e keresnek koze lesz a jelenlegi tortentekhez, vagy a kesobbi tortenesekhez.
Lehet, hogy eddig csak kocsiban uldogelos jelenetek voltak, de ez szamomra csak a vihar elotti csendnek tunnek.

doki - 2010. 01. 27. 14:05

Healbacsi: Jol szolsz, egyezem veled teljesen. Kicsit visszaszoritottak a Jack Bauer one man army G.I Joe effektust. lol

Az izgalmi faktor pedig nagyon ott volt ebben a reszben.

Quantumleap - 2010. 01. 27. 14:28

Szerintem egy normál kibeszélö post kellene az egész évadnak (mint ahogy a hetedik évadnak is volt), ahelyett, hogy minden rész külön postot kap.

Desmond Wallace - 2010. 01. 27. 18:39

Az utolsó 5 perc vitt mindent. Egyébként nem volt túl izgalams, de nézném már a folytatást.

evergreen976 - 2010. 01. 27. 20:03

tyűha…ez a rész 10-ből 9-es nálam…

andras_a - 2010. 01. 27. 20:55

Nah végre én is megnéztem. Ehh nem tudom miért csak 5. Nekem 10/10. Sztem az orosz testvéri kapcsolat is naon jó, végre még egy izgalmas mellékszáll. Nekem teccik az expasis szál, főleg hogy nem kellet részeket várni arra, hogy mi is Dana/Jenny bűne. És sztem ez egy naon izgalmas rész volt. A végén pedig már sajnáltam Ziya-t, habár egy szánalmas kis pedofil, piti bűnöző volt, de hát akkor is… Renné meg naot ütött. Ahogy elmondta az igazat. Rengeteget fejlődött a karaktere a season 7 vége óta…

andras_a - 2010. 01. 27. 21:04

Azért még érdekes, h renné a s07e05-be is igen közel került a halálhoz… Lehet, h ezek szívatnak minket?:S:D

mirrmurr - 2010. 01. 28. 09:54

Végre visszatért valami az első évad feszültségéből! Minden évadot megnéztem, de én a 24-fan-eknek ahhoz a táborához tartozom, akik nem a lövöldözős-szépen koreografált üldözős részek miatt stb nézik, hanem az emocionális vonal miatt. Ami mindig is volt, de voltak részek (pl a 6.évad), amikor teljesen hiteltelen volt, máskor meg kissé háttérbe szorultak. MOst végre itt vannak! Jack izgul, mint az első évadban, yeah!!!

unwinged - 2010. 01. 28. 13:02

Tényleg nem történt túl sok minden, de azért jó volt a rész, egyedül a starbuck meg az exe vonal irritál, hogy lehetett olyan hülye h lakáskulcsot adott neki?! Alig várom h bucira verjék a képét :) Chloe már sejt valamit, valszeg ő fog segíteni a megoldásban.
Jack meg így a háttérből nem volt nagy, de majd ha ő is bekapcsolódik a műveletbe… :)

wookie01 - 2010. 01. 28. 17:04

Kamusztán. MUHAHAHA

Skate - 2010. 01. 28. 20:04

mirrmurral értek egyet, mert engem se a lövöldözés köt le a 24-ben csupán.

Még úgy néztem volna, de sajnos ütős cliffet nem kaptunk, de az elsők között a legvárósabb a kövi rész.

Legalább felépítik az évadot és remélhetőleg nem k*rják el az évad utolsó részeit.

andras_a - 2010. 01. 28. 21:08

Naszóval így másodjára újranézve még jobb, sajnos nem lehet 10-esnél jobbat adni…
Ami így másodjára naon teccet, a végén a sok kis kép(amit egyszerre utálok-vége- és szeretek) a végén hassan-tés farhadot naon jól összevágták és a zene is naon passzolt

Slukk - 2010. 01. 28. 21:18

Rájöttem: a ctu főnöknek egybe mozog a feje a testével.

Havero Fridriksen - 2010. 01. 29. 07:56

abszolút jó eddig az éved, jack kicsit lelassult, de hitelesebb is lett, vladimir és jürgen prochnow pedig remekül hozzák a karakterüket, mandy-t viszont még mindig várom.
dana meg kaphtna gyorsan egy golyót, ortiz-szal együtt, alig szerepelt az a nyasgem ebben a részben, nem is kellett tőle több, nem is fog kelleni

quantummal egyetértek, mi a francért kell szétbontani a kibeszélőt? örülök h ilyen sűrűn írtok róla, csak fura

pétör - 2010. 01. 30. 14:12

hassan elnök lánya a legrosszabb színész akit valaha sorozatban láttam, pedig volt pár

a CTU dizájn pedig egyszerüen hihetetlenül taszító

ezekkel együtt sokkal jobb az évad mint az utóbbi 3 eddig….

Kissur - 2010. 01. 30. 19:57

Ha már így összekötitek a 7.évaddal, akkor én is hozzáteszem az én verziómat.
Szerintem köze van Jack megváltozásához az is, amit a 7.évadban mondott Dr.Macer. “A személyiségváltozás is az egyik tünet lehet.” Szóval szerintem Jack miután felépült egy új személyiség lett.
Dana exét meg Ortiz el fogja kapni a következő részben, mert elindult haza. Ott jól elkapja őket, aztán kiderül Danaról az igazság, jön a lelkizés kettejük közt, Ortiz mégsem akar összeházasodni vele, Danat letartóztatják, de kiderül, hogy valamihez kell, ezért újra visszaszáll a “játékba”.
A lassúságról meg csak annyit, hogy inkább most legyen lassú, mint a vége. Mert a 7.évad nálam ott bukta el a “kedvenc évad” jelzőt. Mármint az utolsó 6-7 részben.

human - 2010. 01. 30. 22:52

van pár sorozat ami minden rész után kap kibeszélőt. Igazából vicces, hogy néha az a baj, hogy nem írunk valamiről minden héten, van amikor meg az, hogy minden héten írunk, így bizony egyéni döntésre bízzátok, most épp rám.

Quantumleap - 2010. 01. 31. 10:10

human:Akkor azt áruld el nekem, hogy az oldalsó “24-8.évad” linkre kattintva miért dobódik ki a “Hírcsokor a dvd-piacról” is, amelyben a 24 7.évadjáról van említés?

Havero Fridriksen - 2010. 01. 31. 14:56

ott a pont:)

Whatshisname - 2010. 01. 31. 15:56

Én örülök neki, hogy eddig minden rész után volt kibeszélő. Már akartam is írni. Szerintem sokkal jobb, mint az ömlesztett egész évados.

Healbacsi - 2010. 02. 01. 11:08

Kissur: ennyire egy sorozat sem kovetkezetes, hogy egy mondat ennyire ranyomna egy kesobbi sorozatra a belyeget:)
Ezt amiatt mondom, mert sokszor elofordul, hogy mar egy szerian belul is akad ellentmondas, ami csak akkor derul ki, amikor daralva nezed vegig a reszeket, szemben a heti reszekkel, mert akkor mar ugy sem emlekszel minden mondatra.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz