login |

Game of Thrones – 1×10: Hodor!

2011. 06. 20. 18:40 - Írta: Bruzsy

201 hozzászólás | kategória: 2010/11 finálék, kritika,

Ennyi volt. Vége az első évadnak, egy olyan résszel, ami tökéletesen zárta le az eddigi történéseket, és vezette fel a második etapot. Kaptunk hideget-meleget, fordulatokat és persze cliffhangert – azt hiszem így mindenki visszatér a 2012-es folytatásra.

És bár nem mondanám, hogy messze ez volt a szezon legjobb része (holtversenyben első azért), de így is élvezet volt nézni minden másodpercét – hát még milyen lehetett újonc szemmel nézve. Spoilerekkel folytatom a tovább után.

Ahogy a bevezetőben is írtam, a rész egyik célja az volt, hogy lezárja az eddigi eseményeket, és ez főleg egy dolgot jelentett: bemutatni, hogy ki hogyan birkózik meg Ned halálával. Ez pedig nem jelentett mást, minthogy egy inkább érzelmekkel túltöltött epizódot látunk, mint akcióközpontút – és ez így is van rendjén.

És bizony ez kellett ahhoz, hogy végleg megbékéljek néhány szereplővel. Richard Madden kiborulása szerintem az egész évad egyik legőszintébb, legszívbemarkolóbb jelenete volt. De Jon menekülése és visszaráncigálása, illetve a Mormonttal lefolyt párbeszéde is ontotta magából az addig elfojtott érzéseket.

De a másik oldalról is fontos volt az előző rész vége:  Ned volt a katalizátor, ami elvezet bennünket a második évadig, a Királyok csatájáig. Renly, Stannis, Joffrey és Robb összecsapásába pedig most már nem csak a Falon Túli Király, Mance Rayder, hanem a khalasarját és férjét elveszítő, de sokkal többet nyerő Daenerys is beleszólhat.

Aki tudta, mi következik, az utolsó jelenettel magyarázta azt, hogy nem láttunk csatajelenetet az előző részben – spórolni kellett a három kis bestiára. És azt hiszem, nem csalódtunk: a sárkányok gyönyörűek lettek, tényleg körülbelül így képzeltem el őket. És ugyan még csecsemők, de azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy ha egyszer felnőnek, eléggé átrendezik az erőviszonyokat.

De továbbra se a CGI vagy a rengeteg akció teszi ezt a sorozatot olyan jóvá, hanem a remekül megírt párbeszédek, amikből megint kaptunk egy jelentős adaggal. Dany és a banya társalgása, Varys és Kisujj vagdalkozása vagy a kicsit előrehozott Jaime – Catelyn párbeszéd miatt érzi úgy az ember, hogy ezt a sorozatot bizony érdemes nézni.


És akkor egy másik dolog, amire rájöttem az epizód nézése közben: hogy mi volt a legnagyobb problémám az egész évaddal. Mert bizony még 9/10-es részt se láttam benne, csak két (illetve ezzel a fináléval együtt három) 8,5 pontosat. Ez pedig a monumentális jelenetek hiánya volt – és itt a monumentalitást nem 20 ezer CGI katona vagy három törpesárkány jelenti, hanem a kompozíció. Amihez hozzátartozik a zene, a rendezés, a vágás is.

A rendezés egyértelműen ebben és az előző részben volt a legjobb, a veterán HBO-s Alan Taylor beleadott apait-anyait, de Ramin Djawadi is most találta el először úgy igazán a megfelelő, jelenethez illő dallamokat. Az Észak királya, a kivonulás a Faltól vagy a Sárkányok Anyja jelenetek épp ettől lettek olyan csodálatosak és hátborzongatóak, remélem ez az első szezon csak a bemelegítés volt számára, és a második évadban már csak ezt fogja nyújtani. Mert nagyon kell ide a kiemelkedő, karakteres zene.

Tyrion a következő évadtól végre oda kerül, ahová való: a zsírosbödön mellé, machinálni. Hiába, élvezet lesz nézni, hogy valaki az ő intellektusával beszáll a csatározásba – ahol mint láttuk, még Pycelle nagymester se az, akinek látszik. Még akkor is, ha viszi magával Shae-t, aki ha lehet, még ellenszenvesebb volt a fináléban, mint múlt héten.

Az évad egyik legjobb újonca lenne a Game of Thrones? Simán. A tavaszé mindenképp. Hiába, az HBO megint bemutatta, hogy már régen kimászott abból a gödörből, amibe az elmúlt 3-4 évben került, és amihez csak nyúl, az arannyá válik. Azt kell hogy mondjam, hogy méltó feldolgozást kapott a könyv, a folytatást pedig ezek után szerintem még jobban várjuk.

201 hozzászólás Ne habozz!

habba habba - 2011. 06. 20. 18:45

Sok hozzáfűznivaló nincs, +1 :) Bár én egy kilencest megszavaznék neki, a minusz egy pontot megérdemli a Tyrion-féle fejbeverős dologért.

Andi - 2011. 06. 20. 18:47

Bruzsy, köszönjük az írásodat! Már alig vártam, hogy valaki megírja az utolsó részt.

RaveAir - 2011. 06. 20. 18:56

Egy nagy kérdés van azon túl, hogy vajon mit várhatunk a jövő tavasszal kezdődő második évadtól. Mikor jelenik meg az első évad DVD-n? :D

Paya - 2011. 06. 20. 18:57

Három hatalmas jelenet volt, így sorban, amit mondtál.
Nekem az Észak Királya és a Sárkányok Anyja tetszett a legjobban, de a Kivonulás a Faltól is jó volt.

Belkar - 2011. 06. 20. 18:59

Újoncként néztem (vagyis kb a 7. rész után vettem meg a könyvet) de a rész végi cliffhanger nem volt azért akkora wtf szerintem. Mármint erre már a sárkánytojások felbukkanása óta lehetett számítani és azzal hogy folyamatosan nyomatták csak még egyértelműbbé tették ennek ellenére nagyon jó rész volt és kíváncsian várom a folytatást (amit valószínűleg már könyvben olvasok el mert nem bírok várni :)

Ropesszor - 2011. 06. 20. 19:02

“You must be one of the few men in this city who isn’t a man – Aw, you can do better than that!”
Ez volt szerintem a rész legnagyobb beszólása.
Tyrionra kiváncsi leszek, Shae engem nem zavar különösebben. Pycelle nagymesterrel kapcsolatban meg: először azt hittem, hogy nem Ros, hanem Sansa van a szobájában, mondom “WHAT THE..?”, aztán persze alábbhagyott a dolog…

Belkar - 2011. 06. 20. 19:05

@Ropesszor: hátulról én is Sansának néztem LOL

Damoqles - 2011. 06. 20. 19:07

Az egyik legjobban összerakott résznek éreztem, odatették magukat- még CGI terén is, pedig nem számítottam rá / nem vártam el.
Ha lenne 3 kívánságom: vésessék kőbe, hogy minden könyv meg lesz filmesítve; minden “évad” max. fél évvel kövesse az előzőt; Martin írjon olyan kilencszer gyorsabban. (Opcionális 2. kívánság: kapjam meg Tyrion beszélőkéjét. :))

wondorog - 2011. 06. 20. 19:24

Belkar – 2011. 06. 20. 19:05

@Ropesszor: hátulról én is Sansának néztem LOL

dettó Sansának hittem :D

superpityu - 2011. 06. 20. 19:25

Nem sok ilyen sorozat van ami ennyire le tud kötni. Nagyon jó :)
A finálét szépen felépítették, bemutatták ki hogyan éli meg Ned elvesztését. A Starkok elég rossz helyzetben vannak, főleg Sansa aki végre rájött h mekkora egy p*cs is Joffrey, nem biztos h a következő kóbor pillanatában ott lesz Veréb és leállítja majd. Arya-nak viszont mostmár tényleg fiúnak kell kiadnia magát, mennyi az esélye h az útja során ismerősökbe ütközik. meg a srác akivel beszélt az Robert király törvénytelen gyereke ugye?
Deres-t viszont alig láttuk, de nem tudom miért Osha jelenetei nagyon tetszenek, meg úgy néz ki ő lett Bran támasza a többiek távollétében, viszont Bran öccse elég furcsa nekem.
Cat sdem ölte meg végül Jamie-t ami sztem még okoz majd bonyodalmakat, sőt biztos vagyok benne, bár élve lehet többet ér nekik. Tywin meg hihetetlenül antipatikus számomra, annak viszont örülök h Tyrion-t a királyvárba küldi. Shae-vel meg nem tudom mit akarnak, nincs vele különösebb bajom, az idióta akcentuson kívül. Viszont a nagymesteren nagyot néztem, persze Ros-t be kellett csempészni a fináléba (kérdem én minek?), tetszett az öregnél a hirtelen váltás amikor kinyitotta az ajtót.
Észak királya rész is tetszett. de a záróképsor vitt mindent. Dany mindent elveszített, azért h sokkal többet kapjon, valahogy éreztem h a tojások ki fognak kelni, és nem fog megégni, elvégre is a tűz nem öl meg egy sárkányt, és mint kiderült ő a sárkány :D a 3 kis sárkány nagyon szép lett. és tény h ez nagyban variálhatja meg az erőviszonyokat, mert gondolom h miután semmi köti a keskeny tenger ezen oldalához ő is ringbe száll a vastrónért.
A tél pedig itt van, északon már érezni, és még jönnek a mások is, lesz itt mire várni 1 évet :D
és addig itt van egy videó: http://www.youtube.com/watch?v=qYNeT2nzEgA&feature=player_embedded :D

superpityu - 2011. 06. 20. 19:27

megnyugodtam h nem csak én hittem azt h Sansa van a szobában :D

WAdam - 2011. 06. 20. 19:44

EGy kérdés: Aryát miért nem vitte magával a toborzó bácsi? Simán kirakhatta volna útközben Winterfellben…

enn - 2011. 06. 20. 19:49

Csatlakozom a Sansa WTF csoporthoz, már majdnem nem tudtam mi a fene van. :D

Nagyon örülök, hogy Richard mást is meggyőzött, szerintem ígéretes színész. :) Számomra a Cattel közös jelenete vitte a prímet(persze az utolsó 10 perc mellett).
Megjegyeztem Gendry nevét is, rá kíváncsi leszek, hogy milyen szerepe lesz később.
Végre Sansának is felnyílt a szeme, úgy örültem, mikor épp indult, hogy lelökje Joffreyt. Odáig vagyok a fiatal színészekért, óriási amit alakítanak, irigylem őket, szeretnék a helyükben lenni. :D Jack Gleesonnal meg tényleg kell egy interjú, kíváncsi vagyok hogy éli meg ezt a szerepet.
Arya meg olyan aranyos ezzel a fejjel, remélem lesz Jonnal reunion.
Aztán az utolsó 10 perc olyan katarzisélményt adott nekem, mint szinte semmi más egy sorozatban eddig. Én személy szerint odáig vagyok a soundtrackért, az finálé alatt a szám pedig a kedvencem. Pusz olvasás közben hallgatva külön flash. :D A kis sárkányok meg WIN! Alig várom, hogy belekezdjek a második kötetbe.

vargatom - 2011. 06. 20. 19:50

Magával vitte… Csak nem közvetlenül a hóna alatt, nehogy valakinek megforduljon a fejében hogy esetleg fontos személy.
Itt még konkrétan nem hangzott el, de a Lannisterek is pontosan tudják hogy milyen fontos túsz a két Stark lány Robb ellenében, keresik is Aryát veszetten.

kamate - 2011. 06. 20. 19:52

Hihetetlen jó volt ez a rész is és a teljes évad. HBO köszi.
Azt viszont nem értettem, hogy Pycelle miért csinál úgy, mintha egy roggyant, feledékeny öreg lenne.

Bruzsy - 2011. 06. 20. 19:53

kamate: te feltételeznéd egy roggyant, mozogni alig bíró, feledékeny öregről, hogy tervez valamit? ;)

kamate - 2011. 06. 20. 19:55

Akkor gondolom várhatunk még tőle néhány bravúros csavart, :D aminek csak örülni tudok.

Marcipán - 2011. 06. 20. 20:02

Imádtam ezt a részt. A végén folytak a könnyeim a meghatottságtól. Rég volt már ilyen… és ez már csak azért is nagy szó, mert bár a könyvek után tudtam hogy mi lesz, mégis nagyon magával ragadott a befejezés. Féltem tőle hogy miként viszik vászonra, na nem kellett volna, tökéletesen megcsinálták. (És nekem nem hiányzott hogy Dany-t kopaszon lássam… )
Robb kifakadása, és az Atya-s jelenetek ütöttek még nagyon. A Sansa-féle rész is jó volt, de valahogy számomra az őt alakító lány még mindig nem elég meggyőző. Kb mindig ugyanazt az arcot vágja, vagyis max két félét. Rickon és Borzaskutya jelenete nekem tetszett, kár hogy eddig hanyagolva voltak. Pár pillanatot (mondjuk Ros) helyett igazán megérdemeltek volna. Jon pedig… hát a kezdeti kétkedésem már oda, így a 10. rész végére megkedveltem a színészt, és most már elhiszem hogy ő Havas Jon.
Hosszú lesz ez az egy év… nagyon hosszú… :(

Junkieka - 2011. 06. 20. 20:07

Én is akarok egy ilyen sárkánybébit !!!!!!!!

hoo - 2011. 06. 20. 20:18

Sokat számít, hogy végre volt rendes zene az epizód alatt.
Az eddigi részek zenéi sem voltak rosszak, csak annyira kevés volt, külön figyelni kellett, hogy észrevegyem. Ezt remélem, nem fogják így kispórolni a következő évadból. :)

Chratos - 2011. 06. 20. 20:19

Sztem a 9es rész jobb volt kicsit, Ned lefejezése erősen WTF momentum volt, haverokkal néztük ,mindenkit sokkolt! ÉS valljuk be, a sárkényok kikelése nem volt azért olyan hűde meglepő! De akkor is iszonyat nagy rész volt! Remek sorozat,de most tényleg 2012-ig várnunk kell? Ezt utálom a legjobban a HBO-s sorikban, az iszonyatos hosszú évadok közötti részt, lásd True blood is!

Waldi - 2011. 06. 20. 20:21

Mint aki nem olvasta a konyveket, hat ize, meglehetosen sablonos az egesz. Az meg hagyjan, hogy az elso resz utan megmondtam, hogy Joffrey Jaime-tol van, az is latszott, hogy Ned nem balfaszkodhat buntetlenul, az se volt meglepo, hogy a sarkanytojasoknak egy kis meleg kell, hogy kikelljenek. Ahhoz se kellett latnoknak lenni, hogy Jon-ek elobb utobb elindulnak megnezni, hogy mi van eszakon.
Annyira talan meghozta a kivancsisagomat a sorozat, hogy az elso konyvet elolvassam, de hogy elore olvassak, azt nem tartom tul valoszinuleg jelenleg.
A Spartacusnak meg elfogadom, hogy nem voltak tomeges harci jelenetek, de hogy 10 evvel a LoTR utan egy nagykoltsegvetesu HBO sorozatba nem tudnak CGI-zni egy harci jelenetet az vicc.

DeadMan - 2011. 06. 20. 20:24

8/10.
Jogos, nem jogos, én 2 pontot is levonok az elmaradt nagyszabású jelenetekért(főleg ugye egy tisztességes csata hiányzott az utolsó előtti részből). Zenével viszont semmi bajom, bár fejlődni még mindig van hova.
Egyébként meg ja, a GoT könnyűszerrel az évad eddigi legjobbja, bár többnyire nem is kell szembenéznie komoly konkurenciával…sajnos.
Várjuk a második évadot, a díszletek, páncélok, kardok már megvannak, itt az ideje szépen használni is őket!
Sárkányokkal is remélem kevésbé bánnak majd kesztyűs kézzel, mint a farkasokkal tették az első évadban, de mivel cgi lények, így van remény(bár biztos nem két forint lesz őket megfelelő színvonalon animálni).

Bruzsy - 2011. 06. 20. 20:24

10 éve a LOTR-trilógia (kb ugyanúgy 10 órás játékidővel, mint ez a sorozat) került 300 millió dollárba (akkori árfolyamon). Ez 80-ba összesen. Fejezzük már be a hülyeséget.

Belkar - 2011. 06. 20. 20:27

Waldi elmehetnél az RTL-hez TV jósnak elég testhez álló munka lenne.

Khes - 2011. 06. 20. 20:36

A sárkányoknak nem egy kis meleg kellett, hogy kikeljenek. A Targaryenek évszázadok óta próbálkoztak, hogy valahogy ki tudják kelteni a megmaradt tojásokat, és amelyik Targaryen nem őrületet kapott, az sárkány volt, szóval akadtak ötleteik. Ezek a tojások, amik most kikeltek, elkövesedett darabok voltak, többszáz éves maradékai a múlt dicsőségének.
Élet kellett az életért.

Álmos - 2011. 06. 20. 20:44

Aki azt mondja nekem, hogy az első 2-3 rész után, a könyv ismerete nélkül tudta hogy Ned korai halált fog halni, az hazudik.

Pesza - 2011. 06. 20. 20:45

Nekem az előző rész jobban tetszett, ezzel kapcsolatban vegyes érzéseim voltak. A nyitójelenet viszont nagyon bejött. Tetszett nagyon, hogy szinte senki sem az aminek látszik. Talán ez lesz az első olyan sorozat amit teljes egészében újra fogok nézni. Meg nyilván el is olvasom most már. Amúgy én is Sansának hittem a prostit. :)

Tamas - 2011. 06. 20. 20:46

Waldi, akkor írd már meg így előre, hogy szerinted mi lesz a második évadban, hogy akkor majd tudj mire hivatkozni :) Szerintem ha itt ennyire egyértelmű volt neked minden, később azért már fognak meglepetések érni.

oxigen - 2011. 06. 20. 20:49

Sajnos elspoilereztem magamnak az egés első évadot, de ez az utolsó rész annnnnnyira jó volt, hogy alig várom a következőt.
Amit valószínűleg olvasni fogok majd, mert uram megvette a sorozatot 2 hete :D

bigfinger - 2011. 06. 20. 20:58

“Mert bizony még 9/10-es részt se láttam benne, csak két (illetve ezzel a fináléval együtt három) 8,5 pontosat.”

Mecsoda??? Nem tudom te mit szippantottál, mer:

Hát mán az első rész is 20 volt a tízbő, teljesen bészippantott, oszt csak egyre jobb lett, annyira bé lettünk szippantva, hogycsakna.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 20. 21:00

Csalódás volt a finálé számomra… ez van. A 9. részben nagyot koppantam és vártam, hogy na, akkor mi lehet még az évadzáróban. Kicsit olyan volt, mint mikor a tűzi játék alkalmával ellövik a legnagyobb rakétát, aztán 10 percig apró petárdákat durrogtatnak… szóval csalódás a finálé.
Ezzel szemben maximális tiszteletem a sorozat készítőinek, mert nagyon jó munkát adtak ki a kezeik közül! de nálam a 9. rész nagyobbat szólt :)

Ezzel a cliffhangerrel (a három kis sárkány) csak nem vagyok kibékülve. Nem éreztem, hogy ez most mekkora dolog lenne: a sárkányokat egyszer már legyőzték, gondolom most is meg fogják tenni… De gondolom aki a könyvet olvasta tisztában van vele, hogy ez a 3 apróság mennyire veszedelmes, nekem nem tűntek annak :)

Szegény Drogóról is ejtenék néhány szót: A nagy khalt, a legyőzhetetlen harcost egy 40 kilós kislány fojtotta meg, miközben ő vadul pillangókat kergetett kistangában,( vagy anélkül,) esetleg gyermekláncfűt gyűjtött Vaes Dothrak mellett egy réten. :)
Na most ezek után ha bárki meglepődik, hogy Martin milyen véget, halált ró ki karaktereire annak úgy is kell…

Bolton - 2011. 06. 20. 21:00

Szuperek lettek a sárkányok, de azért félek, mi lesz akkor, amikor nem fél percre kell mutatni őket. Itt van egyébként egy nagyon jó interjú a készítőkkel a 2. szezonról. Félnek ők is rendesen.
Azért hogy egy üstököst nem lehetett odarajzolni a végén az égre :P

winnie nem lesz majd valami nem-olvasó szezonkritika?

Dani - 2011. 06. 20. 21:02

Igazság szerint csak azért néztem végig az évadot mert elkezdtem, de a következőt messziről elkerülöm…

“inkább érzelmekkel túltöltött epizódot látunk, mint akcióközpontút – és ez így is van rendjén.”
Szerintem meg rohadtul nincsen rendjén (és ezért nem fogom folytatni)…
Csak a 10. epizódra szorítkozva:
– olyan apróságok mint a Zúgói csata kimarad, amivel Robb maga javára fordítja a háborút… Ehelyett az a király tanácsosának a hülyeségét kell hallgatni (ami nincs is a könyvben)…
– Zúgó és Cathelin testvére teljesen kimaradt, amikor Észak királyáznak akkor nem csak az északiak hanem az egyéb felszabadítottak (Zúgói csata az ostromot zárja le) is esküt tesznek..szóval nem csak észak akar levállni.
– Az is hiányzott a sztoriból h Sansa el van zárva egy toronyba aztán megcsapja az egyik lovag, hogy viselkedjen és ezért van ott a kihallgatáson.. Enyhén félrehúzza a karaktert, hogy egyszer csak ott van mintha magától ment volna oda…
– Az első könyv végén nem indul el Arya vissza északra hanem ott lóg a levegőben h mi lesz vele.

És még sorolhatnám.

Sokat vártam a sorozattól, főleg a beharangozók után, ehhez képest egy C kategóriás gagyi lett belőle…sajnos

Bruzsy - 2011. 06. 20. 21:06

én és én meg az Irén: épp ez az, hogy senki se győzte le a sárkányokat. amikor voltak, akkor meghódították a fél világot, és utána nem tudtak szaporodni, így kihaltak. így azért már más.

Dani: akkor nem kell nézni. ha nem fogod fel, hogy egy adaptációban nem csak hogy szabad, hanem KELL is változtatni a könyvhöz képest, akkor megérdemled, hogy emiatt ne élvezd.

Belkar - 2011. 06. 20. 21:07

@én és én meg az Irén: Igen a 9. résznek valóban jobban ütött a vége de azzal egyszerűen nem fejezhették be az első évadot mert akkor mindenki kiakadt volna és sokan (akiket most a 10. rész vissza csalogatott) lehet hogy tényleg abbahagyták volna.

Egyébként ha jól tudom a sárkányokat soha nem győzték le (és ezzel ők az egyedüliek hiszen még a másokat is legyőzték anno) csak szimplán kihaltak.

Waldi - 2011. 06. 20. 21:07

Bruzsy, azota a hardware kicsit olcsobb lett, nem igaz, hogy a 80 millioba nem fert volna bele egy madartavlatos harci kavalkad.
Belkar, Tamas: Nem mondom, hogy mindent kitalaltam, pl. Drogo vagy Vyserys halalat nem sejtettem. De legalabbis a sorozat tele volt latvanyosan elhelyezett csehovi puskakkal, amelyeknek WTF-kent kellett volna, hogy robbanjanak. Lehet, hogy a Lost utan mar tul szofisztikalt vagyok a por nepnek szant sorozatot nezni :D

Ermac - 2011. 06. 20. 21:10

Engem ez a “C kategóriás gyagyi” bizony kilóra megvett… Addig meg könyv :-)

vargatom - 2011. 06. 20. 21:11

“Nem éreztem, hogy ez most mekkora dolog lenne: a sárkányokat egyszer már legyőzték, gondolom most is meg fogják tenni…”

A sárkányokat csak más sárkányokkal tudták legyőzni a Targaryenek, amikor testvérháború robbant ki közöttük. Aztán egyre inkább elkorcsosuló, életképtelen kicsinyek keltek ki az újabb tojásokból, és szép lassan kihaltak.

Egy ilyen bestia, ha kifejlődik, szinte elpusztíthatatlan és még egy erőd sziklafalát is képes megolvasztani a lángjával. Három sárkány elég volt ahhoz, hogy a békében, ereje teljében lévő Hét Királyságot rövid idő alatt teljesen leigázza.
De Danynek van még pár éve addig, amíg megnőnek a kicsinyei, és azalatt bizony nem kosárfonással tervezi elfoglalni magát.

Egyébként meg szeretném felhívni a figyelmet az alábbi apró és bizonyára véletlen egybeesésekre:
– a történet (tehát a hétkötetes sztori) címe “A Jég és a Tűz dala”
– messze Északon az örök télben készülődnek a Mások, akik nyolcezer éve a legutóbbi hosszú télen szinte a teljes kontinens lakosságát kiirtották és az egyszerű ember szinte tehetetlen ellenük meg a zombiseregeik ellen
– a sárkányok tüzet fújnak

Tamas - 2011. 06. 20. 21:12

Nem néztem Lostot, így nem látom át a helyzetet rendesen, de nem emlékszem, hogy pl a Lost mutatott volna egy akkora fordulatot (akár kitaláltad, akár nem), ami ekkora hangot csapott volna az interneten, és ekkora tömeghisztit a nézők között, ráadásul az első évadban. Lehet, hogy te sejtetted, hogy lesz valami Neddel, de az átlag néző végig abban a hitben követte a sorozatot részről részre, hogy a Starkok végig biztonságban lesznek :)

SÁRKÁNYATTAK - 2011. 06. 20. 21:13

Nekem annyira a befejezés nem tetszett, 6,5/10 , viszont az egész sorozat 8/10, nagyon bejön.

Varys és Littlefinger párbeszédei miatt megéri nézni a sorozatot, ráadásul az is teljesen letaglózott, hogy MINDEN HELYSZÍNEN zseniális színészek vannak. Ilyen, több szálon futó cselekménynél ez bámulatos, akárhova “kapcsolnak”, érdemes nézni. :)

Kedvenceim:
Ördögfióka, szőke sárkányosnéni, Stark pereputty tokkal vonóval, éjjeli őrség mindenestül, Varys & Kisujj.

Remélem következő évadra még több új arcot behoznak, mondjuk addigra már mind a négy könyvet elolvasom.

vargatom - 2011. 06. 20. 21:16

Riverrun egy új helyszín, Edmund meg a Blackfish meg a többiek új szereplők új szerződésekkel, jelmezekkel. Lesz belőlük elég majd a következő évadban, ugyanúgy ahogy Stannis meg a többiek is.

Tematikusan viszont az évadzáróban volt a helye Robb megválasztásának, Arya északra indulásának. Sőt, szörnyűséges módon még több átírás várható, mert az nem fér be hogy 1-1 főszereplő mostantól 6-8 epizódon keresztül ugyanúgy kimaradjon a dobásból, mint a második könyvben.

Zsurmi - 2011. 06. 20. 21:18

A sárkányokat elég rég győzték le. Az ilyen tudás pedig el tud felejtődni. A meglepetés ereje sokat fog számítani, a kis dögök pedig szépen felnőnek a pusztákon. Talán pont a dothrakiakat tizedelik majd… Sok áldozatra, felforgásra lehet számítani.

Nekem pont ez tetszik. A nagy harcost egy karcolás sodorja a halál szélére. A mágia pedig pont nem azt adja, amit szeretnének, de elveszi ami a legkedvesebb.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 20. 21:18

Hát azt én is tudtam, hogy a sárkányok tüzet fújnak…
Néha azért szeretnék olyan hozzászólást is olvasni, ami nem könyvből származó információkkal száll vitába… mert, amiket most a 3 sárkány mellett felhoztok erősítésként, érvként az a könyvből van.
Ha a filmben elhangzott ez a kipusztulós sztori, akkor tévedtem, de sajnos nem emlékszem rá…
De lassan kezdem azt érezni, hogy néhányan nem is ugyanaazt a fordítást olvastátok. :)
@vargatom: legyőzték a sárkányokat
@bruzsy: nem tudták legyőzni őket

:)

lynx - 2011. 06. 20. 21:18

Az első mondatokkal teljesen egyet értek. Lezárták az előző rész katartikus végét, és szépen felvezették az új évadot.
De minden percét élvezet volt nézni.

vargatom - 2011. 06. 20. 21:20

Waldi

Annak a 80 millának nagyon nagy része ment el színészek gázsijára, jelmezekre, díszletekre, és rengeteg CG munka is volt a sorozatban, amit észre sem vettetek
http://www.awn.com/articles/article/playing-game-thrones

De a leges legdrágább meló akkor is az, hogy az egész stábbal ki kell vonulni és forgatni, és ehhez a 10 órához itt is masszív mennyiségű anyagot kellett felvenni, rengeteg helyszínen.

Szóval itt volt mondjuk 4-5 milla az effektekre, akkor már talán sokat is mondok, és azt kellett beosztani tíz epizódnyi díszlet kiegészítésre, meg sárkányokra, meg egyéb mindenfélére, hát ebbe a sereg most nem fért be. Jövőre így vagy úgy, de meg kell oldaniuk, majd meglátjuk hogy mik a lehetőségek…

vargatom - 2011. 06. 20. 21:22

Azt írtam, hogy sárkányt csak sárkánnyal lehetett legyőzni. A Targaryen családon belül kirobbant egy kis vita aztán egymásnak mentek velük.

A szerencsétlen westerosi lakosság viszont kábé tehetetlen ellenük. Pont kettővel előtte, az északiaknál mondja Greatjon, hogy hát ők csak a sárkányoknak hajtottak térdet, de azok már kihaltak, úgyhogy szerinte ennyi volt az Egyesült Westerosi Királyságok… és erre fel láthatjuk aztán, hogy de izé, mégse haltak ki végleg.

Bruzsy - 2011. 06. 20. 21:23

én és én meg az Irén: 1×04-ből:

“The brave men didn’t kill dragons. The brave men rode them.”

de elhiheted. ember sose győzött le sárkányokat. és értelmezd vargatom kommentjét is: a legyőzött sárkányokat is más sárkányok győzték le.

RaveAir - 2011. 06. 20. 21:27
TonyIsBack - 2011. 06. 20. 21:31

A sorozat a könyvhöz képest sajnos tényleg egy kicsit “gagyi” lett. Az rendben van, hogy nem filmes a költségvetés, de akkor sem kéne a csatákat teljes mértékben kihagyni, legalább egy-egy fontosabb jelenetet leforgathattak volna. Az évad nagy része súlytalan volt, a kihagyott részek miatt néha logikátlan. Ugyanakkor meg betettek plusz kitöltő jelenteket, amik szerintem inkább rontották a minőséget. Persze ez nyilván sorozat, nem lehet teljes mértékben beleírni a szereplők gondolatait, visszaemlékezéseit, ezt még megértem, de az új jeleneteknek ezt kéne megpróbálniuk, árnyalni a karaktereket, ami itt nem sikerült.

Persze nem vagyok egy megrögzött Game of Thrones-fan, csak egyszerűen nem tetszik, hogy a sorozatban pont az nem jön át, ami a könyvben megragadott és hogy a karakterek egy részét teljesen elszúrták. Így is egy 6/10-ből sorozat, de valahogy a könyvet olvasónak már nem nyújt semmi pluszt, sőt kicsit inkább illúzió romboló.

Belkar - 2011. 06. 20. 21:32
Doomod - 2011. 06. 20. 21:33

SPOILER ALERT

Those looked like very realistic, big-summer-movie-quality dragons. How are you going to afford to keep doing that though season two?
DB: I have no idea. It’s going to be a season of tough choices. We have dragons, we have direwolves growing, we have massive battles. Despite the various character deaths, we have a growing cast of characters — all this with the same amount of time to shoot it.
DW: There’s going to be a lot of smoke.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 20. 21:41

@bruzsy: The brave men didn’t kill dragons. The brave men rode them.” – magyarul megszelidítették a bátor emberek a sárkányokat (mert ha a hátukra ülhettek, akkor bizony ez azt jelenti)- ez a mondat nem pont a sárkányok legyőzhetetlenségét igazolja…

DeadMan - 2011. 06. 20. 21:43

“10 éve a LOTR-trilógia (kb ugyanúgy 10 órás játékidővel, mint ez a sorozat) került 300 millió dollárba (akkori árfolyamon). Ez 80-ba összesen.”

Az az igazság, ebből nekem is kábé ez jött le: bakker azért a készítők akkor itt rendelkeztek legsarkítottabb esetben is 1/6-odát érő összeggel annak, mint anno a gyűrűk urát legyártó stáb.

Bezony, másra költötték a pénzüket, olyasmikre, amiket fontosabbnak ítéltek, de nem egyértelműen arról van szó, hogy nem volt csatákra pénzük. Meg hát alaphelyzetben kockázatos egy projekt volt ez, de most már a siker biztos tudatában a 2. évadban bizony sokkal többet fogok várni a készítőktől. Főleg, hogy amennyire tudom, a költségvetésük ismételten hasonló lesz, viszont a grandiózus díszletek és satöbbik már megvannak. Mondjuk, lesz is bőven mihez felnőniük (sárkányok, felnőtt farkasok, akciódússág).
Nagyon remélem, hogy a második évadra már kioszthatom a 9-est, de bizony remek társalgások ide, jól megírt karakterek oda, ezt a vizualitás függvényévé is fogom tenni.

Solmyr - 2011. 06. 20. 21:43

A zenével egy bajom van: Ramin Djawadi fogta magát, és lenyúlta a BSG soundtrackjét, de szinte hangról hangra. Emiatt egyrészt végre fasza volt a zene, másrészt viszont alapból Bear MCCreary-t kellett volna szerződtetni, és akkor nemcsak fasza, de eredeti zenét kapnak, nem a 10., hanem az 1. résztől kezdve. Az évadra egy erős 8/10-t adnék, de ez bók, mert idén nálam semmi nem jutott ennél magasabbra.

Felagund - 2011. 06. 20. 21:43

@TonyIsBack meg a többiek…

Ez az “értem én, hogy nincs pénz, de attól még miért nem csinálják meg jó látványosra a csatákat, kb olyan, mint hogy “jó, értem én ezt a gravitáció-dolgot, de én miért nem tudok repülni?!”

Nincs. Rá. Pénz.
Ennyi.

Küldjetek nekik, akkor majd lesz :)

én és én meg az Irén - 2011. 06. 20. 21:44

“Balerion a rettenetes, kinek tüze eggyé kovácsolta a 7 királyságot…” ez jobb lett volna
mondjuk ki: tévedtem

Belkar - 2011. 06. 20. 21:45

@én és én meg az Irén: Attól hogy hódító Aegon parancsolt a sárkányoknak nem győzte le őket. Ha ellene fordultak volna sok esélye neki sem lett volna.

Egyébként biztos vagyok benne hogy valahol a sorozatban is elhangzott hogy Aeagon a sárkányok segítségével szerezte meg a 7 királyságot.

WeDoNotSow - 2011. 06. 20. 21:49

Ha már szóba került a sárkányok kihalása és kicsit a Targaryen történelem, akkor érdemes megnézni ezt a családfát. A minap találtam kép keresgélés közben. Én eddig az első 3 kötetet olvastam és ott persze el el hintettek egy-egy fejezetben a westerosi történelemből apróságokat. Viszont a sorozatban ennél csak kevesebb információ szivárgott/fog szivárogni, így akit érdekel és esetleg a könyvet nem olvassa, annak érdemes bele olvasgatnia. II. Aerys (The Mad King) haláláig van írva, tehát a múltba tekintve enyhén spoileres (vagy hogy kell ezt mondani).

Ha pedig már valaki belinkelte korábban (nem olvastam végig a több ezer kommentet a tavasz során), akkor elnézést az időhúzásért. :)

Ja a link: http://gamesofthrones.com/wp-content/uploads/2011/05/2pYvW.png

vargatom - 2011. 06. 20. 21:50

Irén, de most tényleg, miért nem lehet elfogadni ezt is a sorozat/könyv világának egyik axiómájaként?

A sárkány ott az atombomba megfelelője, akinek ilyenje van, az mindent visz, tehát Dany egyszeriben a leghátsó helyről előrelépett az elsőre, reszkethet az egész világ tőle, ezért fontos az utsó jelenet.

Lehet hogy az ilyeneket neked legközelebb külön ki kell majd írni vagy ránarrálni, nekünk így alapból is átjött a lényeg.

Egyébként az is egy fontos téma lesz idővel, hogy kiket is lehetne akkor a másik két sárkányra ültetni Dany két oldalára. Korábban asszem csak a Targaryeneket tűrték meg (azért írtam hogy TESTVÉRháborúban vesztek oda a hátasaik), ezért is vadászik lehetséges eldugott/elcserélt ivadékokra a rajongótábor cirka fele a könyvekben felfedezni vélt utalások alapján.

A segghülye Vyseris meg nyilván a saját családját értette “brave men” alatt, azaz hogy csak ők voltak bátrak.
Ez az egyik kellemetlen mellékhatása annak, ha egy egész dinasztia kizárólag vérfertőzéssel szaporodik (a Targaryeneknél csak tesók között lehet házasodni ugyanis) – hajlamosak lesznek az elmebajra az utódaik.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 20. 21:52

Imádlak benneteket! :) Többet nevettem most, mint Tyrion összes jelenetén…
Felhívnám a figyelmet az utolsó posztomra és a logikátlanságokra, de nem teszem…

arya - 2011. 06. 20. 21:52

szerintem is méltó feldolgozása lett a könyvnek. a monumentális jelenetek hiánya nagy igazság, és mégse baj. az összhatás feledteti a negatívumokat. jó volt nézni, jól eltalálták a dolgokat, átadták a hangulatot, és meglepően könyvhűek voltak. nyilván nem lesz pont olyan és olyan jó, mint az, de remek munkát végeztek. minden tiszteletem a készítőké és a színészeké, de tényleg.
ebbe a csatahiányba meg beletörődhetnétek már. ez van, el kell fogadni.

vargatom - 2011. 06. 20. 21:54

Belkar
A főcímben a mini Nap körül forgó fémgyűrűk pont ezt a sztorit mondják el:
– elsőn sárkány be, hét király térdre le
– másodikon szarvas sárkányt felöklel, oroszlány meg farkas asszisztál hozzá
– harmadikon szarvas ragyogó koronával az agancsain, többi állat meg fejet hajt és imádja

És a Greatjon is említi pont amikor Robot megválasztják királynak, hogy hát az őseik is csak a sárkányok miatt hódoltak be, miért maradnának akkor hűségesek a Vas trónhoz, legyen helyette megint saját uralkodójuk mint régen.

Belkar - 2011. 06. 20. 21:54

Nyugodtan hívd fel a figyelmem logikátlanságokra szívesen beismerem ha tévedtem.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 20. 21:55

@vargatom: oké, Irént meggyőzted (nő), a másik kettő énemet nem
:) még mindig nevetek egyébként

Holy - 2011. 06. 20. 21:57

“People complaining about a 1 year wait? Oh my sweet summer child. What do you know of waiting? Waiting is for the long night, when GRRM hides for years and children are born and live and die all before the next book comes out.”

Hát ezen én szakadtam :D

Belkar - 2011. 06. 20. 21:58

Vargatom nagyon kösz ez eddig fel sem tűnt azt hittem hogy csak a házak címereit mutogatják :D

vargatom - 2011. 06. 20. 21:59

Irén, szerintem egy kötekedő idióta vagy, nem éri meg többet foglalkozni a butaságaiddal, ennyi.

Felagund - 2011. 06. 20. 22:00

@Holy

LOL :D :D :D

cegtli - 2011. 06. 20. 22:03

Khal Drogot sajnálom

Desmond Wallace - 2011. 06. 20. 22:06

Remek jeleneteket kaptunk ebben a fináléban. Természetesen Ned halálát nem tudták überelni, de fontos események kezdődtek el a kivégzés után.

Akinek meg ez a sorozat gagyi, nem méltó a könyvhöz, annak javaslom, hogy olvasson el pár kötetet az Igazság Kardjából, majd nézze meg a Legend of the Seeker két évadát. Utána beszélgethetünk arról, hogy mi a gagyi. Meg, hogy hol nem ragaszkodnak az alapanyaghoz.

Gattaca - 2011. 06. 20. 22:06

Joseph Dempsie(Chris a Skinsbbő) mint Gendry? egyből kiszúrtam a srácot…

Skate - 2011. 06. 20. 22:25

Mikor még a szereplők ismertetésénél és helyszínek bemutatásánál tartott a sorozat, akkor kicsit még zavart a pár kikacsintás az olvasók felé, mert a nem igazán tudtam a könyv háttéranyagának hiányában élvezni.

Eleve magas elvárásokkal veselkedtem neki a sorozatnak, amiben nem is kellett csalódnom, ha az évadban akadt egy-két jelenet, amit mellőztem volna, legalábbis nem emeltem volna ki annyira.

A felvezetés erősebb volt, de a finálé remekül előkészítette a terepet a második évadra. És remélem az izgalmakat is sikerül jobban felfokozniuk a sorozat készítőinek. És lesznek itt erős karakterdrámák még rendesen.

A szálak felfuttatása után még jobban számítani fog, hogy mit kapunk, de több meglepetést várok kicsivel. És a megkedvelt kulcsszereplők is nagyobb teret kapnak jövőre. Kíváncsi leszek kik jönnek még a történetbe, hogy szövevényesebbé váljon a cselekmény.

vargatom - 2011. 06. 20. 22:33

Westerosból kimaradt a középső folyóvidék, a Lannisterek nyugati partvidéke, a déli síkságok, a keleti viharvég, a még délebbi Dorne nevű félig független hercegség; meg északon a Vas-szigetek (Theon hazája) és a Falon túli részek. És ott egy komplett keleti kontinens szabad kereskedővárosokkal és egyebekkel… Szóval lesz még újdonság a harmadik-negyedik évadban meg valószínűleg utána is ;)

rhynn - 2011. 06. 20. 22:41

Bruzsy: kezdő nézőként honnan tudsz Mance-ről?:D

khaos - 2011. 06. 20. 22:47

akkor a sárkányos beszédhez
nem olvastam a könyvet,de az egyik részben még az első felében asszem kiderül h sárkányokat nem győzték le,hanem konkrét kihaltak,és mutogatják is a koponyákat h egyre kisebbek és elkorcsosultak lettek(asszem az utolsó fej kb volt akkor mint egy lóé,az első meg szobányi,de lehet most túloz az emlékezetem)

a rész pedig
annyira nem lett húdehú mint vártam volna fináléban
de
az ahogy robbot észak királyának nevezik és sorra ajánlják kardjaikat hidegrázós volt vmiért
a falnál is tetszik,h nem csak várnak ezután,hanem megindulnak végre
a sansa hasonmást én is benéztem rendesen,csodálkoztam h az öreg vajon mit is kezdett vele
ja és öreg: durva h így szivat mindenkit,nagyon profi,és várom mi lesz a célja
varys és kisujj beszélgetéséből meg kb arra következtetnék h mind2 igen nagy kavaró,és ha összefognának lazán megdöntenék a kiskirályt egy pillanat alatt

eddig az előző részben kihagyott csatát nem bántam,viszont most,ahogy robb farkasáról beszéltek h nemtom hány katonát elkapott és hány lovat is kinyírt igen kíváncsi lettem
(egyébként akkor gondolom könyvben ezek jóval nagyobbak mint a filmen látottak)

nah és a sárkányok,nagyon szépek lettek,meglepően jók
egy kicsit mondjuk vártam h esetleg rosszul sül el és daenerys is ott hal meg,de így mégjobb,bukta a “családot”,és a sereget,de többet nyert

és naagyon messze a 2. évad kezdete,és lehet olvasni kéne de bennem van az is h vizuálisan akarom látni és kiegészítésnek a könyv,ne érezzek csalódást h ez és ez nem így van,ez kimaradt stb..amiket olvasni itt is néhány elégedetlenkedőtől (nem beszólás,valószínűleg teljesen jogos amit mondanak)

összességében egy újabb jó sorozatot láthattam,örülök h felfigyeltem a nagy hype miatt rá

rhynn - 2011. 06. 20. 22:49

Waldi: ha jól emlékszem, a könyvekben nem is igazán vannak csatajelenetek, Robb győzelmeit mások elbeszéléséből ismerjük…

superpityu - 2011. 06. 20. 22:59

@khaos: szerintem még a farkasok tovább nőnek, mert az anyjuk elég termetes példány volt.
én csak egy sárkánykoponyára emlékszem amibe a Arya elbújt a várbörtönben. a többiről Dany testvére mesélt, h ahogy haladtak befelé a trónhoz egyre nagyobbak voltak a koponyák. Amire emlékszem koponya az elég nagy volt, sőt :D

vargatom - 2011. 06. 20. 23:16

Aegon legnagyobb sárkánya asszem egy komplett ökrött le tudott nyelni egy darabbban…

Andree - 2011. 06. 20. 23:24

A könyvben nagyobbak a farkasok, csak gondolom nemigen van pénz CGI-vel feltuningolt rémfarkasokra.

Ingorion - 2011. 06. 20. 23:26

Micsoda parázsvita, emberek :D
De jó is ez, ilyen nyüzsgés utoljára tényleg a Lost-nál volt… örülök, hogy még van, ami megmozgatja a junkie közösséget.
Nagyon várom már a második évadot, annak ellenére, hogy kicsit azért féltem, hisz (annak ellenére, hogy nekem az első kötet jobban bejött) rengeteg monumentális eseményt kell bemutatniuk majd… hát még a harmadiknál (pedig annak még csak a felénél járok)… de várjuk, várjuk!
“Nagylelkűen” kiosztok egy 9/10-et az évadra, nem sok dolog kötött le ennyire ebben az évadban, mint a GoT :))

DeadMan - 2011. 06. 20. 23:30

Asszem mintha most olvastam volna, ahogy Tyrion elmélkedett valami olyasmit, hogy egy mamutot is be tudott volna reggelizni, ha különösen éhesen ébred, szóval az ökör az még csak előétel:)

Ja igen, elkezdtem olvasni a könyvet, most hogy vége az évadnak. Kiváncsi leszek a csatákra, mert belakomáztam most gyorsan pár első könyves spoilerből, és hát bezony, maradt ki pár érdekes dolog ezen a fronton is(nyilvánvaló mondjuk az ilyesmi, 10 részbe bele kellett férni).
Szóvan most nekiültem a könyvnek rendesen:)
Így elsőre azt kell mondanom, tényleg jó a történet, és nem rossz az író, de a megfelelő perspektíva miatt kénytelen vagyok leszügezni, hogy egy Frank Herbertnek azért a csizmája kipucolásával se bíznám meg:)
Ettől eltekintve azért egyelőre egy rossz szavam sincs a könyvre, csak attól félek, hogy képtelen leszek megállni majd, hogy ne folytassam a második kötettel:)

Juha - 2011. 06. 20. 23:40

néztem a részt, és a legvégén mikor elkezdett távolodni a kamera, csak annyit hajtogattam, hogy még nem lehet vége a résznek, még biztos van valami… :)

jöhetnek a könyvek

vargatom - 2011. 06. 20. 23:40

Hát, Herbertnél volt két nemesi ház plusz a császár meg a banyák és a céh, akik intrikáztak. Itt meg van pár száz nemesi család, nemsokára minden sarkon egy király, meg egy csomó közrendű szereplő is… és van még három kiadott könyv, meg nyomdában az ötödik kötet…

Valt - 2011. 06. 20. 23:46

Amúgy a sárkányok szerintem nem lehetnek túl erősek, mert az egyik részben az lett mondva, hogy akik legkésőbb keltek ki azok akkorák lettek mint a kutyák.

DeadMan - 2011. 06. 20. 23:53

vargatom: számomra a mennyiség nem egyenlő a minőséggel, de szerintem ne kezdjünk el vitázni amiatt sem, mert kifejezetten jónak találom a könyvet és jól van megírva, csak a személyes kedvencem mellett nem érzem, hogy nagyon labdába tudna rúgni. Ez meg ugye a magánvéleményem, ami téged nem kell, hogy különösebben meghasson:)

Azt már meg sem merem említeni, hogy a legutolsó Dűne köteteket a mai napig nem tudtam kivégezni, mert egyszerűen nem vesz rá a lélek, nem is annyira az írói szinvonal csökkenése miatt, hanem a történet “túlhajtása” okán. De ez már annyira off, hogy szégyellném magamat, ha itt fejezném be a kommentet, úgyhogy még egy észrevétel a GoT első évaddal kapcsolatban:

az első jelenet a white walkerekkel, az valamiért jobban tetszett, mint a könyvben. Valahogy hatásosabb volt, bár a lényeg ugyanaz volt mindkét esetben. Plusz egy-két beszélgetés, sor, amit odébbmozgattak, neadjisten más szájába adtak szintén nagyon bejött, szóval eddig ami eltérésekkel találkoztam, azokkal úgy vagyok, mint anno a LoTR-nél…így még talán jobb is!
Ezek után egyelőre tényleg úgy tűnik, hogy a GoT bekerül nálam a legjobban megvalósított adaptációk közé…bár azért még hosszú a könyv, bármi történhet:D

vargatom - 2011. 06. 21. 00:02

Én is oda meg vissza vagyok a Dűnéért, de azért ez is zseniális szerintem, meg nemtom hányadik könyvnél tartasz, ebből kábé a harmadik talán a legjobb eddig.

Asszem - 2011. 06. 21. 00:04

A CGI-t meg lehet unni, és pár év múlva már nevetséges lesz a mai csúcstechnika, viszont a jó színészi játék és a jól megírt jelenetek bármikor újranézhetők. Nekem legjobban ez tetszett a sorozatban és ezért tudtam simán megbocsátani a látványos csaták hiányát, azt majd én odaképzelem a fantáziámmal.

A Gyűrűk Ura szerintem könyvben baromi jó, sokszor újraolvasom, de a filmet eddig ha egyszer talán újranéztem, és nem igazán vágyom Frodó szép szomorú szemeire sem a nagy összeölelkezésre a végén.

Ezzel szemben szinte biztos vagyok benne, hogy idén még párszor újra fogom nézni az összes részt, megkeresni benne a rejtett utalásokat, aztán pedig jövőre, mielőtt jön a folytatás, újra újra fogom nézni.

Mert jó.

Ray Person - 2011. 06. 21. 00:05

Jó finálé volt, nekem 8/10. Csak egy dolgot nem értek a kritikában: mi az a gödör, amiben az HBO volt?

darwinka - 2011. 06. 21. 00:10

@Gattaca: Nem esett le hirtelen, hogy honnan ismerős a srác.

Bruzsy - 2011. 06. 21. 00:14

Ray Person: a Sopranos fináléja után (de már az előtte lévő 1-2 évben is) évekig nem tudtak egy működő, jó nézettségű, jó kritikájú sorozatot összehozni – valami mindig hiányzott. John From Cincinatti, Tell Me You Love Me, Flight of the Conchords, Little Britain remake… Rossz helyzetben voltak, na.

Norbi_023 - 2011. 06. 21. 00:29

jó volt a finálé és rájöttem,hogy nem fogok várni tavaszig.Remélem a könyv sem fog csalódást okozni,bár nem tudom,ha a könyv második részét megveszem nem fog e zűrzavart okozni,hogy az elsőt sorozatban láttam?!?
És egy zöldfülü kérdésem lenne:Olyan sokszor olvastam itt de nem jöttem rá,hogy mi az a CGI??:D

Aribeth - 2011. 06. 21. 00:31

Norbi:
Computer-Generated Imagery, azaz a filmekben alkalmazott, számítógéppel összekalapált látványtrükkök.

Ray Person - 2011. 06. 21. 00:32

Na őket pont nem láttam, azért nem értettem. Nekem csak a Pacific és a Generation Kill maradt meg az utóbbi évekből.

vargatom - 2011. 06. 21. 00:32

Mindenképpen az elsővel kezdd könyvben, mert nagyon-nagyon sok kimaradt azért belőle és lesz pár dolog amit a második könyvben enélkül nem értenél.

Computer Generated Imagery

Norbi_023 - 2011. 06. 21. 00:37

Aribeth és vargatom Köszönöm szépen a segítséget:)

Ovi - 2011. 06. 21. 01:10

Tetszett a finálé. Megőrültem volna, ha valami bombasztikus cliffhangerrel ér véget. Így most szimplán csak kíváncsi vagyok, hogy hogyan tovább.

Az epizód közben az a kérdés merült fel bennem – de ne válaszoljatok rá! :) -, hogy vajon van-e jelentősége annak, hogy a másokat csak elégetni lehet, Daenerysen pedig nem fog a tűz…

A zene valóban elég visszafogott, lehetne sokkal karakteresebb. Tíz rész után nem tudok felidézni egy dallamot sem, leszámítva a főcímzenét.

Lajoska67 - 2011. 06. 21. 02:18

Jó kis befejezés lett, a vége nagyon eredeti a meztelen csajszival. Mondjuk némi harc nekem nem ártott volna bele. De Sean Bean akkor is hiányozni fog, nem bocsátom meg, hogy pont a kinyírandó szereplőnek rakták be.

Elefánt - 2011. 06. 21. 05:47

Nem értem, miért hiányolják sokan a harcokat. Nem olvastam a könyvet, de eddigi emlékeim szerint egy bármilyen csatajelenet a könyvekben megvan 1-2 lapon, grandiózus, gyors és olcsó, filmre adaptálni azért más tészta. Egy filmes csata iszonyat drága lehet, az meg abszolút luxus lenne, ha a film szó szerint venné át a könyvet, vagyis kiragadnák a harc közepét, pár vágás 20000 statisztával, és ennyi. A gyűrűk urát is gallyra vágta, hogy a félhomályos verekedős részeket hozták előre, ha már nekikezdtek fél órákig nyújtották, mintegy akciófilmet csinálva belőle, és az emberibb, háttér-hangulat részre meg csak kitöltő percek maradtak.
Számomra az utóbbi idők messze legjobb sorozata, az első igazi fantasy, amit remélem még sok fog követni. SB azért hiányozni fog…

lostfanka - 2011. 06. 21. 07:16

Annyira jo hogy ahogy kozeledtunk a vegehez egyre tobb okoskodo komment szuletett hogy “bezzeg a konyvben”, “a konyv utan csalodas az egesz” , “egy rakas dolog nincs a filmben mint ami a konyvben”.
Jo lenne nyitni egy topikot azoknak akik olvastak a konyvet es azok akik nem, mert ez kezd vicc kategoria lenni.

Egyebkent en most szandekosan nem vettem meg a konyvet, mert a film vett meg. Ha majd vege lesz az egesznek akkor veszem meg.

A sorozatrol annyit hogy az idei ev legjobb ujonc sorozata ez es a killig. En nagyon orulok neki hogy vegre sikerult ujra jo sorozatokat gyartani, kar hogy a nagy >16 reszes igazan remek sorozatok mar kihaltak.

Waldi - 2011. 06. 21. 07:54

Mennyi esely van ra, hogy a hatralevo 4-5 evben (ha nincs cancel) Martin mester befejezi a 7 konyvet?
Vannak nagyobb idobeli ugrasok, vagy a jelenlegi szereplokre lenne szukseg az utolso evadokhoz is?

Csuvi - 2011. 06. 21. 07:56

A finálé utolsó jelenete nagyot ütött:

Spoiler:
http://www.youtube.com/watch?v=-8zYeN9z8XY

Ermac - 2011. 06. 21. 08:13

Nekem is lenne egy láma kérdesem: Daenerys gyereke oké, hogy meghalt, de mitől lett pikkelyes és szárnyas?
1) Ez is a bloodmagic hatása lett volna?
2) Vagy igazi sárkányt kellett volna szülljön, csak mittom emberi faterral génhibás lett. (Ezért házasodnak családon belül)
3) Sziplán költői túlzás lett volna?

ender1112 - 2011. 06. 21. 08:51

Ermac: igazi sárkányt biztos, hogy nem szült volna, valszeg a mágia hatására lett ilyen.

Marcipán - 2011. 06. 21. 08:51

Azért a legtöbben (és szerintem ebbe jócskán beletartoznak a könyvet olvasók, meg jómagam is) maximálisan elismerik hogy nagyon magas színvonalon filmesítették meg az írott művet. Én csak max 1-2 dolgot hiányoltam (pl.farkasok) vagy tartottam soknak (pl. Ros) a könyvhöz képest, de összességében azt kell mondjam, maximálisan kihozták a maximumot a történetből!!! Aki fanyalog, meg mega-csatalejeneteket hiányol, az tényleg nézzen mást, annak ez nem való.

Ermac: asszem csak a banya hazudta ezt, hisz neki egy percig nem volt érdeke hogy bármiben is segítsen, vagy jót okozzon Dany-nek ill. Drogónak – ahogy ezt meg is mondta végül.

Cuna - 2011. 06. 21. 08:52

Nekem olyan szempontból csalódás a sorozat, hogy ez az első rész egy hosszúra nyúlt pilot lett gyakorlatilag. Unalmas nem volt egy pillanatig sem, de komolyabb esemény csak kevés volt benne.

Nem tudom ki, hogy van vele de sorozatoknál nekem alap, hogy 1 évad = legalább 1 fő szál végigvezetése. Ehhez képest megismertük az alapokat és ennyi.

Ennek ellenére viszont a szereplők elég vacakul lettek bemutatva, gondolok itt arra, hogy sokukról elejtettek 1-2 félmondatot, hogy mégis ki fia borja aztán vagy megjegyezted/észrevetted vagy nem. Ez engem kifejezetten avart a elején.

Cuna - 2011. 06. 21. 08:52

rész=évad

Edit gomb? :)

Belkar - 2011. 06. 21. 08:54

@Ermac: Igen a bloodmagic miatt volt amúgy teljesen normális gyereke lett volna.

TJ - 2011. 06. 21. 08:58

@Ernac: valszeg Mirri Mazz Duur “költői” túlzása. A bosszúja része volt, hogy minél többet ártson.

Ermac - 2011. 06. 21. 08:59

Értem. Köszönöm.

Belkar - 2011. 06. 21. 09:00

Egyébként én csak azt nem értem hogy amikor az évad elején volt a forró fürdős rész és sokan azt hitték hogy Dany tűzálló akkor a könyvet olvasók azt mondták hogy a Targaryenek szeretik a meleget de a tűz ugyanúgy árthat nekik. Szóval akkor most miért nem ártott neki? Ha nagyon spoileres akkor nem kérek választ :)

Marcipán - 2011. 06. 21. 09:02

Ermac: megkerestem a könyvben. Dany azt mondja hogy amikor belépett a sátorba élt és rugdosott a fia a hasában. Aztán a varázslat hatására lehet később történt vele valami.

Marcipán - 2011. 06. 21. 09:06

Cuna: szerintem akkor Neked a második évad sem lesz a szíved csücske.

LuisMarci - 2011. 06. 21. 09:18

Hát a másik szöszke kevésbé bírta a “meleget”. :) Dany pedig azért, mert nála van a tűz gyűrűje, kölcsönkérte Gandalftól:P Viccet félretéve biztos választ kapunk majd ő mitől különleges a bátyával ellentétben.

Paya - 2011. 06. 21. 09:32

Baszki LuisMarci egyik pillanatban majdnem elküldtelek a k*rvaanyádba mert azt hittem spoilerezel. Így is csak szavanként olvasok óvatosan, hogy még véletlenül se lőjön nekem el senki semmit a könyvekből.

NocadLee - 2011. 06. 21. 09:41

Az oké, hogy a nagymester akkora ász, hogy palira vesz mindenkit, és nem is olyan rozoga, mint amilyennek mutatja magát, de nem lesz egy idő után feltűnő, hogy kurvák távoznak a szobájából rendszeresen? ;-)))

Belkar - 2011. 06. 21. 09:45

Hát szerintem mindenki úgy van vele hogy biztos csak történeteket mesél nekik meg társaságra vágyik ilyenek az öregek :)

ender1112 - 2011. 06. 21. 10:16

Annyira azért nem fontos szvsz, hogy a nagymester rozoga vénember vagy virgonc vénember. Lehet, hogy saját magát szórakoztatja ezzel a játékkal.

humandr - 2011. 06. 21. 11:20

Lehet, hogy már említette valaki (ha igen, bocs), de akik a kimaradt monumentális csatajeleneteket hiányolják: ha jól emlékszem Robb és Jaime csatája Riverrunnál a könyvben sincs részletezve – pont ugyanígy szerzel tudomást róla, mint a sorozatban. Ebből a szempontból jobban hasonlít egy színpadi műre – hírnök jő balról és elmeséli, mi történt a csatamezőn… :-D

Damoqles - 2011. 06. 21. 11:27

A regényekben azért nincsenek pontról pontra, stratégiai pontossággal “egy emelkedőről leírva” a csaták, mert minden fejezet egy-egy karakter szempontjából meséli el a történéseket, és csak azt, amit az adott figura lát/tud. Persze ez nem oldja fel teljesen a sorozat bibijét, hiszen nyugodtan meg lehetett volna oldani Tyrion meg Robbék fémcsörgéses jeleneteit úgy, hogy a kamera rájuk zoomol, körülöttük káosz, ők levágnak ezt-azt, és kész: nem kell tömeg, nem kell CGI, csak maréknyi statiszta, por meg zaj. A néző máris elégedettebben dőlt volna hátra.

humandr - 2011. 06. 21. 11:37

Fene tudja, én személy szerint nem hiányoltam a csatákat. A Trónok harca sokkal inkább politika, cselszövés, árulás stb. mint Rettenthetetlen. Nekem semmi pluszt nem adna a töténetnek, ahogy egy csomó statiszta vagdalkozik egymással. (Félreértések elkerülése végett: nagyon szeretem azokat a filmeket is, de szerintem itt ezzel csak még kevesebb idő jutna a lényeges jelenetekre, ha a csatajeleneteket is beletuszkolnák az egy órába.)

vargatom - 2011. 06. 21. 11:45

Elvileg Tyrion csatáját le akarták forgatni, de egyszerűen nem maradt rá idejük. Egy filmes stábot nem lehet a végtelenségig egyben tartani. Másnap vinni kell a kamerát el, a fél stábnak új melója van, vissza kell adni a lovakat, nem érnek rá a statiszták, akármi…

De gondolom a producerek hallották a kritikát és biztosra fognak menni a következő évadban…

vargatom - 2011. 06. 21. 11:46

A Rettenthetetlen már csak azért is jó példa, mert amióta pár drámainak szánt jelenetben észrevettem a háttérben tök unottan fakardot lóbáló statisztákat, azóta nem tudom komolyan venni… :)

Foxtrot - 2011. 06. 21. 12:03

Nekem nagyrészt tetszett az évad és a rész is.

“The king in the North” nálam kiváltott legalább olyan hidegrázó élményt mint a gyűrűk ura bármelyik csatajelenete.
Igaz hogy a “rossz”oldalon vannak, de nekem tywin és tyrion jelenete szívmelengető volt( “Your my son”).
Az én szememben Cat nőtt a legnagyobbat, amikor először megláttam nekem csalódás volt kicsit másképp képzeltem el, de így a végére már a szimpatikusak táborát gazdagította (“we will kill them all”)

szerintem remekül lett lezárva az évad, mert éget a kíváncsiság, hogy hogyan adaptálnak az új helyzethez a szereplők.

Amikor megláttam a sárkányokat az első gondolatom az volt hogy “omg, na most fog butulni a rész :D”, de aztán rá kellett jönnöm, hogy már el is repült az 1 óra :(

Totya85 - 2011. 06. 21. 12:09

Egyébként így látva az utolsó részt jöttem rá én is arra amit Burzsy is megfogalmazott, hogy pontosan ez hiányzott eddig a sorozatból, a monumentalitás ! És ebben a részben kaptunk is rendesen belőle. Plussz pont az aláfestő zenékért…zseniálisak voltak…az “Észak királya” jelenetbe szabályosan beleborzongtam. :-)
Ha ezt a színtet tudják tartani a következő évadokra is akkor maradandó élényekben lessz még részünk !

kfkl - 2011. 06. 21. 12:09

A sárkányok biztos erösek lesznek, ha már ember áldozattal születtek.

nadi - 2011. 06. 21. 12:11

Azért hihetetlen, hogy van aki még mindig a CGI hiányán lovagol. Szerintem ők egyszerűen nem értik ezt a sorozatot. Szerintem ők az Életképekből is hiányolnák a CGI-t. :D
De viccet félretéve, tetszett a finálé, bár várható volt, hogy nem fog akkorát ütni mint a 9. rész. Amikor a tojások bekerültek a tűzbe, és Daenerys is besétált, reméltem, hogy az fog történni ami történt. :) Imádtam! És jujj de szép volt mikor ült ott kormosan az ártatlan szemeivel…:)
Nem olvastam a könyvet, de páran itt nincsenek tisztában a papír és a toll, valamint a színészi gázsik, díszletek, CGI…stb költségei közti különbséggel.
Nekiállok a könyveknek, de alig várom a 2. évadot. :)

vargatom - 2011. 06. 21. 13:28

Van CG, csak piszok nagy része arra megy el hogy ne félig összedőlt várak legyenek a hátterekben, plusz rengeteg a CG vér, a lehelletek, néha a komplett kardpengék a veszélyes jelenetekben, ezeket se látjátok, persze ez is a cél vele, de attól még pénzbe és időbe kerülnek.

Lajoska67 - 2011. 06. 21. 13:31

Hát a monumentalitás az tényleg hiányzott. Apám hallotta amikor a múltkor néztem a 8. részt talán, és kérdezte, hogy mi az, valami drámát nézek talán, mert már 10 perce csak mély átélésű színpadiasan előadott angol szépprózát hallott:-D

Damoqles - 2011. 06. 21. 13:35

Talán mert dráma is. :)

Bandita - 2011. 06. 21. 13:53

Nagyon tetszett az évadzáró, talán ez a rész tetszett a legjobban, főleg Cat jelenete az elején, és persze Dany. A sárkányos rész is klassz lett, de nekem a gyásza nagyobbat ütött, ahogy nagy nehezen beletörődött abba, hogy elveszti Drogot. A csatajelenetek nekem a legkevésbé sem hiányoznak, és Tywin nekem továbbra sem tetszik, nem ilyennek képzeltem, sokkal keményebbnek, könyörtelenebbnek. Jobb lett volna egy kicsivel több Jon Snow ebbe a részbe, de gondolom olyan sok idő nem jutott rá (kellett Rosra, a kurvára).

sanyiamokus - 2011. 06. 21. 14:43

Kevés a CGI?
Felteszek egy elméleti kérdést. A költségvetés ugye adott. Most jobban örülnétek, ha 3x ennyi CGI lenne a sorozatban és mivel nem jutna rá több pénz silány sz*r lenne mind, vagy jobb a kevesebb, de minőségi? Meg lehet nézni a Capricát ott sok CGI kellett kritikán aluli is lett majdnem mind.
Waldi, ne legyél már ennyire egyszerű! CGI-ben akkor se és most se a hardver teszi ki a költségek nagy részét, hanem a brutálisan sok munkaóra, szakemberek meg nem lettek olcsóbbak.

Kevés a csata?
Nem kell több csata, elveszi az időt a lényegtől. A történet érdekel, meg a karakterek sorsa, és nem az hogy 40 statiszta üti egymást hosszú perceken át. Ja meg jut eszembe amikor volt benne vívás, akkor fujjoltatok, hogy nem realisztikus, most meg kellene a csata mi?

winnie - 2011. 06. 21. 15:04

“Nem kell több csata, elveszi az időt a lényegtől.”

így van. cgi meg sok van, csak sokan nem veszik észre:)

ender1112 - 2011. 06. 21. 15:16

Nincs így. Tyrion részvétele a csatában hozzátett volna a lényeghez.

Damoqles - 2011. 06. 21. 15:37

A regényekben sincsen sok csata, de ami van, az fontos, mert alakítja a résztvevők jellemét és hozzáállását. A könyvben Tyrion harcolt és lesérült; az HBO változatában slapstick-jelleggel letaposták a sajátjai. Nem nagy kunszt meglátni, mennyire másként hat ez mind a nézőre/olvasóra, mind Tyrion karakterére.

Mephi - 2011. 06. 21. 16:38

Komolyan nem értem az embereket néha. Itt van egy remek sorozat, ami bár nem hibátlan, de messze felülmúlja a sorozatok 99%-át. Mi történik? Nekiállnak páran sírni, hogy miért nincs benne több csata, mások nekiállnak sírni, hogy nem követi tökéletesen a könyv történéseit sorról sorra, megint valaki más nekiáll pityeregni azon, hogy valamelyik szereplő nem tetszik neki.
Közben maga a film jó, szórakoztat és azt profi módon teszi. A sírást félre lehet tenni, meg lehet hagyni olyan filmekre, amiben rengeteg lehetőség lett volna, mégis elszúrták, mert ilyenből jóval több van, legalábbis nálam.

ender1112 - 2011. 06. 21. 16:44

Mephi: Az emberek azért sírnak, mert bajuk van egy-két dologgal a sorozatban, és a te kedvedért aligha hagyják abba.

winnie - 2011. 06. 21. 16:44

“messze felülmúlja a sorozatok 99%-át.”

ehhez azért elég sok sorozatot kell nézni, hogy kijelenthessük – miközben nagyon jó a GOT, azért 10 jobban bármikor mondok:) az pedig 990 sorozat ismeretét feltételezi.

ha pedig valaki sír, hadd sírjon, más kérdés, hogy van, akinek totális téves elvárásai vannak egy tévésorozattól:) de mindenkinek más az igénye, és a kommentek azért is hasznosak, hogy lássuk, hogy mások hogy gondolkodnak. ráadásul egy komment nem csak egy véleményt fed, hanem szinte biztos, hogy sok százan, ezren gondolkodnak hasonlóképpen a nézők között.

Pesza - 2011. 06. 21. 18:09

@winnie Nekem eddig ez a sorozat jön be legjobban, pedig én se kettőt nézek. Ez teljesen szubjektív. Ami nálam a 20. helyen van lehet, hogy másnál 1. és fordítva. Én csak az alapján tudom osztályozni a sorozatokat, hogy mennyire tetszik, bármennyire is egyszerűen hangzik. Ez az egyetlen sorozat eddig, ahol a részek közben megnéztem, hogy mennyi van még belőle hátra, mert annyira nem akartam, hogy vége legyen. Nyugodtan kijelenthetem, hogy nálam ez az első számú sorozat most és még soha semmi nem tetszett ennyire. Remélem egyszer majd jön egy másik ami elveszi tőle az első helyet.

DeadMan - 2011. 06. 21. 18:37

Én is amondó vagyok, hogy attól még, hogy nagyon jó a sorozat, ugyanúgy el lehet mondani a vélt vagy valós hibáit.

Aközött is érdemes különbséget tenni, hogy valaki egy sztorilag fontos csata legalább minimális bemutatását hiányolja, vagy azon panaszkodik, hogy “már 10 perce nem estek egymásnak karddal, elunom az agyam!”. Utóbbi kommenttel talán még nem is találkoztam itt.
CGI-t meg ne keverjük ide, főleg, hogy szerintem szinte mindenki egyetért abban, hogy inkább kevesebbet, de azt minél magasabb színvonalon.

Álmos - 2011. 06. 21. 18:52

@winnie: mondj 10 jobbat! :D Ami nem sitcom, és még nincs vége. Komolyan, érdekel :)

Bruzsy - 2011. 06. 21. 19:17

Sons of Anarchy, Damages, In Treatment, Breaking Bad, ami így hirtelen eszembe jut. persze nekik megvan a több évados előnyük, ami sokat jelent, ezért nem is nagyon lehet így összehasonlítgatni. De lényeg a lényeg, hogy jó úton halad a GoT, de azért van még hová fejlődni.

kihaeennem - 2011. 06. 21. 19:24

Mondjuk azt nem értem, miért kell feltétlenül más sorozatokhoz hasonlítgatni…

Amúgy nekem egy valami van, ami nem feltétlenül jön be, ez a kurvás vonal. Mintha kényszert éreznének a készítők, hogy minden részben csöcsöket mutogassanak. Néha elég öncélú a dolog…

Koroshiya - 2011. 06. 21. 19:53

@Belkar
@Luismarci

Dany mondja a végén, amikor Viseryst “megkoronázzák”: “He wasn’t a dragon. Fire cannot kill the dragon.” És valóban, egyrészt az első részben Danynek nem ártott a forró víz, aztán amikor a sárkánytojásokat berakta a tűzbe pár résszel később, majd a kezébe vette, semmi baja nem lett, a szolgálólányának pedig, aki kikapta a kezéből, jól leégett a tenyere. És a finálé végén is, simán besétált a tűzbe, nem ártott neki (csak leégett a ruhája). Azt mondják a könyvben többször is, hogy amikor egy Targaryen megszületik, az istenek feldobnak egy érmét, és az dönti el, hogy a gyerek őrült lesz, vagy sárkány. És hát az lett, amire Viserys nem számított, ő lett az őrült, Dany meg a sárkány.

Reménykedek, hogy Pöcsfej Joffrey szenvedős halált hal valahogyan (Arya keze által lenne a legkorrektebb). Egyébként kíváncsi lennék, Tywin mit szólna, ha megtudná, hogy a drága ikergyermekei egymással kavarnak, és innen származnak a gyökér unokái. Cercei is kemény, ha nincs Jamie, jó Lancel, pedig azzal indokolta Nednek az inceszt kapcsolatát, hogy ők összetartoznak, együtt jöttek a világra, blabla. Na de Lancellel nincs ilyen : ) Beteg. Mondjuk abban viszont igaza volt, mikor azzal védekezett, hogy a Targaryenek 300 éven keresztül vérfertőztek (némelyeken ez meg is látszott, pl Mad King Aerys, Viserys…)

Damoqles - 2011. 06. 21. 19:56

Szvsz minimum fantasy ÉS könyvadaptáció téren már most verhetetlen (egyik sem piskóta fegyvertény), intrikálós-drámás mezőnyben meg legalábbis döntős, pedig az első könyv csak a világmagas csúszdára vezető lépcsősor kezdete. Ha van Isten/isten és ez is becsülettel megkapja a maga jól megérdemelt sok évadját, akár túlnőhet mindennemű eddigi mércén is. :)

Koroshiya - 2011. 06. 21. 20:00

Ja és még valami, nem értem, hogy a sorozatban miért kapnak ilyen nagy hangsúlyt a kurvák. Ros tutira dugott a producerrel, mint azt már valaki megemlítette itt a kommentelők között : D elvégre a könyvben sincs benne… Shae-vel kapcsolatban meg ja, mikor Tyrion elmeséli az első felesége történetét, azt elvileg csak Bronnak mondja, itt meg Shae hogy kiosztotta már (“tudnod kellett volna, hogy kurva, egy frissen megerőszakolt nő nem szexel önként két órával később” vagy valami ilyesmi).

A kritikával kapcsolatban meg csak annyit, hogy szerintem az Oshát játszó Natalia Tenának a színészi képességeivel nincs nagy baj, vagy legalábbis nekem nem szúrt szemet – amúgy ő a Harry Potter filmekben játssza Tonksot, a metamorfmágust.
Gendry, Robert fattya meg tényleg Chris a Skinsből, azt hittem, nem jelenik meg többször, de örülök, hogy mégiscsak nagyobb szerepet kap – vajon összejönnek Aryával? Robert meg Ned biztos örülnének neki, ha megélték volna, elvégre szívesen összeházasították volna a családjaikat, és legalább nem büntetnék Sansát Pöcsfej Joffreyval…

Pycelle nagymester meg mióta és miért ilyen fürge? Azt nem igazán értettem : D

Damoqles - 2011. 06. 21. 20:10

Pycelle-nél úgy működik az életerő, mint a GTA-ban: kurvázás után bónuszt kap a meglévő mellé.

Komolyra fordítva, az öreg is ugyanolyan számító szerepjátékos, mint a többi udvari fejes.

Bruzsy - 2011. 06. 21. 20:12

Koroshiya: azt sixx írta a hogyvoltban, nekem nincs bajom Tenával. :)

superpityu - 2011. 06. 21. 20:18

Koroshiya: Osha számomra az egyik olyan karakter akinek minden jelentet tetszett, van benne valami plusz ami nincs meg mindenkinél. egyszerűen imádom, remélem kap még szerepet, Bran segítőjeként is jól helyt áll. gondolom h védelmezni foglya a Stark srácokat amíg Cat és a többiek nem érnek haza. vagy még az is lehet h ők is elindulnak, főleg ha megérkeznek a mások, akiktől ugyebár ő eléggé fél is. de fontos infókat is tudhat róluk.

A szajhák hangsúlyázása számomra is érthetetlen. jó legyenek, de nem ennyit. esetleg akkor értékelődne fel Ros szerepe ha Pycelle nagymester olyan dolgokat mondana el mint az h Joffrey kinek a kie, vagy ilyesmi, persze ez is csak akkor ha az öreg meghalna, aki mist láttuk élt és virult nem igazán készül még a halálra. Shae különösebben nem érdekel, majd ha a következő évadban többet kapunk belőle feleslegesen.

Koroshiya - 2011. 06. 21. 20:53

@Damoqles
“Pycelle-nél úgy működik az életerő, mint a GTA-ban: kurvázás után bónuszt kap a meglévő mellé” : DDDDD

@Bruzsy
Bocsi, egymás után olvastam a kettőt és összekeveredett a fejemben : ))

@superpityu
Én is csípem Oshát, már csak azért is, mert tök jó az akcentusa : ) Shae gondolom most az udvarban amolyan tábori feleségként funkcionál majd, meg idegesíteni Lord Tywint. Mindenestre Tyrion biztos nem vesz el feleségül még egy kurvát : D Erről jut eszembe, az a jelenet nagyon jó volt, amikor elmesélte az előző nej történetét, ebből is látszik, hogy bőven van oka rühellni az apját.
Csak Rost írják már ki : ) Fontos perceket vesz el a főszereplők játékidejéből…

Maxim - 2011. 06. 21. 21:06

“eddig az előző részben kihagyott csatát nem bántam,viszont most,ahogy robb farkasáról beszéltek h nemtom hány katonát elkapott és hány lovat is kinyírt igen kíváncsi lettem”

Ez akár lehet szájról-szájra terjedő mese… így születnek a legendák. Az emberek adják tovább egymásnak amit hallottak, egyre jobban megtoldják és a végén ez lesz belőle. Persze nyilván így is sok embert (és lovat) lemészárolt a farkas.

A zenéhez én azt tenném hozzá, hogy a főcímzenén kívül egyszer se hallottam zenét. Biztos ott volt, de ha belesimul a történetbe, az a legjobb.

A mostani részhez még annyit nekem Drogo nagyon fog hiányozni. Még mindig tagadási fázisban vagyok nála is, mint anno Nednél. Várom, hogy valaki közölje, hogy “á csak vicceltünk.” Valaki meg írta, hogy hogy a fenébe tudta Dany megfojtani Drogot… hát miután a pasas már csak zöldség volt, így viszonylag könnyen. :)

Továbbá bármennyire is nehéz lesz, nem fogom a könyveket elolvasni. Kivárom ezt az évet és nagyon remélem, hogy ezalatt az idő alatt is lesz legalább egy kis csöpögtetett információ. :)

Maxim - 2011. 06. 21. 21:11

A kurvákról nekem az az elméletem, hogy nekik olyan dolgokat is elmond az ember, amit mondjuk másnak nem. Vagy afféle szócsőként használnak, hogy bizonyos karakterekről olyan dolgokat tudjunk meg, amit más szituációkból nem derülne ki. Vagyis, hogy mik zajlanak a zárt ajtók mögött. Mint az öreg színjátéka.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 21. 21:23

@koroshiya

Nem olvastam egyik könyvet sem, de ha figyeled a filmben levő tendenciát (Ned Stark – lefejezés, Drogo – vérmérgezés (vagy micsoda),akkor nem hogy Arya nem öli meg Joffreyt, inkább fordítva fog történni… Persze ez csak puszta feltételezés. Én eddig azt vettem észre, hogy Martin nem olyan halált ad karaktereinek, melyre az átlag néző (pl. én) számítana (Ned, Drogo). Talán Vyseris és Ned szemenszúrt testőre kilóg a sorból. Pont.

Rosról pedig annyit, hogy attól hogy nincs benne a könyvben, a sorozat írói adhatnak neki a későbbiekben fontos szerepet (mit tudom én, mondjuk végez Lord Baelish-sel). Mivel adaptációról van szó, nem kell ragaszkodni teljesen a megírt történethez (nem is lehet). Az könyv, ez tévésorozat.
Kriegler Gábortól olvastam, hogy ha valaki filmet akar készíteni egy könyvből, akkor első lépésként olvassa el a könyvet, míg kívülről nem tudja. Ismerje a karaktereket, a cselekmény főbb fordulópontjait. Aztán írja meg a filmet, de a könyvet közben már ne vegye elő, hiszen ekkor már egy másik művön dolgozik…
Őszintén szólva szerintem örülhetünk annak, hogy Martin nem adta csak úgy oda a megfilmesítés jogait bárkinek, s a film elkészülte közben is az írók fölött bábáskodik…
Én nem tom mi lesz Rossal, de annyi kreativitást adhatunk a sorozat alkotóinak, hogy ezt döntsék el ők.
Ja. Máshol olvastam (Tóth Gábornál talán), hogy egy filmben (legyen az sorozat, vagy egész estés mozi) semmi sem kerülhet véletlen bele a filmbe, minden okkal kerül bele… Szerintem Ros nem csak a szereplők (beszéd Baelish-sel) árnyalása miatt került be a sorozatba. A második évadban lehet, hogy ki is derül. :)

bëiz - 2011. 06. 21. 21:41

Nagyon király volt :-)

Bár sajnálom Khalt, meg Eddardot is. De ez van. Én nem olvastam a könyveket, kvázi “szűz vagyok”. Az a terv, hogy a második évad előtt elolvasom az első részt, így felfrissített elmével állok neki a második évadnak. Aztán így tervezem a továbbiakat is….

Nagyon jó sztori, nagyon jó karakterek, izgalmas, elképesztő. Szeretünk HBO :)

vargatom - 2011. 06. 21. 22:22

De, Ros alapvetően azért van szerintem a filmben, hogy a nem kiemelt szereplőkkel közös jelenetei lehessenek és így plusz bepillantást adhasson az ő dolgaikba.

A regényekben minden fejezet egy-egy kiemelt szereplő nézőpontjából íródott, tehát erősen szubjektív, és csak azokat az eseményeket és párbeszédeket láthatjuk, aminek ez a kezdetben nyolc, később talán 15-20 karakter a résztvevője.
Az első évadban például minden olyan jelenet, amiben Ned / Catelyn / Arya / Sansa / Bran / Jon / Tyrion / Dany nem volt jelen, az bizony külön az adaptációhoz íródott.
Mondjuk ebből szerintem a Varys-Littlefinger és Cersei-Robert jelenetek voltak a legjobbak, de Rosnak köszönhetően kapunk plusz rálátást Theon szánalmas helyzetére, Littlefinger indítékaira, Pycelle ravaszkodására, és Tyrion bemutatkozása is egy fokkal emlékezetesebb… Nekem se tetszik igazán a karakter, de azért nem annyira nagy gáz.

Viszont az nagy baj lenne, ha plusz szerepet kapna, mert annyira eszement bonyolult a cselekmény hogy apró változtatásoktól is összeomolhat. Azt tudom esetleg elképzelni, hogy más karaktereket helyettesít, lesz pl. egy újabb szajha mellékszereplő King’s Landingben a második kötetben, na azt simán kiválthatják vele.

én és én meg az Irén - 2011. 06. 21. 22:46

Ez is lehet, az is lehet…
De szerintem, aki a könyvből indul ki az elég nagyot fog koppanni. Elnézve Martint, hogy mit csinál a karaktereivel, és hogyan ejti ámulatba, vagy készteti megrökönyödésre olvasóit a fordulatokkal ( például Ned halálával – úgy rémlik, hogy sokaknak olvasás közben is nagyot üütött), simán kinézem az öregből, hogy olyan barackot fog nyomni egy-két ember kobakjára (beleértve téged is kedves vargatom, bár lehet, hogy a kötetek olvasása után te már nem lepődnél meg semmin…), hogy évekig meglesz a helye. Magam előtt látom a szituációt,ahol a sorozat készítőivel üldögél Martin, s ráveszi őket, hogy valami csavart tegyen még az egészbe… Egy olyan csavart,amitől egy pár áll le fog esni. Mondjuk máshogy fejezi be az x. évadot, vagy a legvégét… Vagy nem y öli meg z-t,hanem Ros. Martinnak az összes képessége megvan ehhez, természetesen a joga is…
Ezért gondolom, hogy Ros nemcsak egyszerűen egy szajhát játszik.

vargatom - 2011. 06. 21. 23:19

Te, én csak arra alapozom ezt, hogy itt még egész apró részleteknek is komoly jelentőssége van, és egyetlen személycsere is boríthat mindent.

Ettől függetlenül asszem a fináléban is történt már valami olyan egy mellékszereplővel, ami legalábbis megkérdőjelez egy jóval későbbi eseményt. Már ha az a mellékszereplő volt akinek gondolom ;)

én és én meg az Irén - 2011. 06. 21. 23:26

Na látod! Ugye, ugye…
Csak rá kell nézni a jó öreg Martin papára, még a szeme se áll jól… Viccelek persze, de szerintem simán belefér egy-két nagyobb csavar. Hisz titeket olvasókat is meg szeretne lepni valamivel. Mi – s remélem beszélhetek a GoT sorozat és csak a sorozat nézőinek nevében – (kicsit meg is hatódtam most) már kaptunk elég meglepit tőle… Ti jöttök!

Damoqles - 2011. 06. 22. 07:59

Ha fölöslegesen nagyon eltérnek a könyvektől (helló, Walking Dead), az nekem legfeljebb kellemetlen meglepetés lesz. Én a tévésorozattól nem történetbeli fordulatokkal elért álleejtést várok el, arra ott voltak a könyvek (azoknak, akik olvasták); járjanak inkább azzal a kedvünkben, hogy hű adaptációt csinálnak, ahogyan eddig. A regények sztorija úgy tökéletes, ahogy van.

winnie - 2011. 06. 22. 08:24

“Ha fölöslegesen nagyon eltérnek a könyvektől (helló, Walking Dead), az nekem legfeljebb kellemetlen meglepetés lesz. Én a tévésorozattól nem történetbeli fordulatok”

mármint walking dead és az összes, könyvön alapuló sorozat (gossip girl, true blood, pretty little liars, vampire diaries és tsaik). vagy az összes más nemzetbéli sorozaton alapuló feldolgozás. itt azért valamennyire más a helyzet, hiszen nagyjából kotta a könyv, 1 évad – 1 könyv lehet, de ez kivétel és az eltérés nem biztos, hogy felesleges, inkább csak érdekessé teheti a történetet minden, az eredetit ismerőnek

Damoqles - 2011. 06. 22. 08:43

A felsoroltakból csak a TWD-t olvasom és nézem, ezért az a példám. :) A változásoknak meg nem feltétlenül vagyok ősellensége, csak hát az a 4000 oldal olyan passzentosan áll össze egy zseniális egésszé (ami még ugye nem egész), hogy nem szívesen látnám megbontva egy (Martinhoz mérten) noname forgatókönyves által.
Kisebb változásoktól nem fog habzani a szám.

Pesza - 2011. 06. 22. 09:10

Én még nem olvastam a könyveket, de tervben van. Az ilyen extra jelenetek, mint például Ros és a többi szerintem jó dolog. Főleg azért mivel GRRM ott van és ezzel úgy lehet felfogni a dolgot, hogy amit nem írt bele a könyvbe azt most belerakja a sorozatba és így a könyvvel együtt ad a kettő egy egészt. Amíg ott van az író ilyen nagy beleszólással, felőlem azt ír bele amit akar, hiszen ezzel csak csiszol a munkáján. Nem fogom magam olyanokkal idegesíteni, hogy ez nem volt a könyvben meg az nem volt benne. 1-2 dolgot minimálisan megváltoztatni szerintem meg nem bűn, amíg az egészre nincs nagy hatással. Nekem kifejezettem tetszettek az olyan jelenetek amik elvileg nincsenek benne a könyvben. Amúgy én tökéletesen megvagyok a nagy csaták nélkül is. Nem érzem azt, hogy ez a történet arról szólna, és csak a fontos dolgoktól venné el az időt az, hogy nézzem x percen keresztül a statisztákat meg egy csomó CGI dolgot, ahogy csapkodják egymást. Ha áll a dombon 20 katona, de azt mondják, hogy van ott még 20ezer nekem az megfelel. A könyv olvasásánál is a képzelőerőre kell hagyatkozni.

jjtiller - 2011. 06. 22. 09:25

“De lényeg a lényeg, hogy jó úton halad a GoT, de azért van még hová fejlődni.”

Ez a komment tetszik, külön öröm, hogy pont Bruzsy írta. Heroes of M&M fanként nagyon vártam már a sárkányok felbukkanását, és természetesen a fantáziavilág is kifejezetten tetszik (lovagok – barbárok, a nekromanták érkeznek, aztán jöhetnek majd a varázslók és az ördögök), de az különösen zavar, hogy a hangulat miatt sokan túlságosan elnézőek a sorozat hibáival szemben… Mert bizony abból is akad pár még nem kritikus szemüveggel nézve is, “verhetetlen” és ehhez hasonló jelzőkkel, 10/10-es osztályzatokkal SZERINTEM még elég korai dobálózni.

A második évad kezdetéig valószínűleg én is az első kötetet fogom csak elolvasni, aztán meglátom, hogy alakulnak a dolgok

én és én meg az Irén - 2011. 06. 22. 10:07

@damoqles
Én nem noname forgatókönyvírókra gondoltam, hanem Martinra az átírásnál. Más kérdésnek tartom, hogy valóban noname forgatókönyvírók dolgoznak-e Martin mellett… Valószínűleg nem. Nem egy emberes munka ennyi idő alatt ilyen sorozatot írni (adaptálni a könyvet), még ha régóta is készülnek rá. Ha Martinra bízták volna a sorozatra való átkonvertálást, akkor most még nem beszélgetnénk a sorozatról, mert konkrétan nem lenne. Ezzel nem akarok Martin munkájából semmit elvenni, de ennyi idő alatt ilyen nagy és jó alapanyagból egy ember nem írna ilyet… (sorozatot)

@ jjtiller

Ne vedd támadásnak, de én szeretném tudni melyek azok, amiket te a sorozat hibáinak tartasz. Már szinte előre borítékolom, hogy sok a könyv olvasójának pont a hibák egyike-másika lesz a sorozat előnye, szépsége…
Az meg, hogy sokan az egekig magasztalják a sorozatot az nem véletlen. Valóban nagyon jó, a másik, hogy nincsen konkurenciája, vagy amihez hasonlíthatnád (és ne gyertek egész estés filmekkel, mert ez sorozat).

szagergo - 2011. 06. 22. 10:11

Én elismerem, hogy a csaták hiánya miatt bele lehetNE kötni a sorozatba, de nekem valahogy nincs szívem hozzá. Persze én is hiányoltam őket, főleg amikor mondták, hogy Jamie hány ember vágott le, mielőtt elfogták, meg hogy Robb ( bocs ha rosszul írtam ) farkasa egy tucat embert leterített. Hiányzott, de adott annyi minden mást a sorozat, hogy ezt nem vettem zokon. Nálam 9/10, de csak azért, hogy legyen hova fejlődni. :)

jjtiller - 2011. 06. 22. 10:51

ott van a cikkben, mégha áttételesen is: “amihez hozzátartozik a zene, a rendezés, a vágás is…”

+ az aeonflux blogról:
“A Game of Thrones, mint sorozat, lenyűgöző, magával ragadó mérföldkőnek ígérkezik. Az első szezon, mint önálló évad, azonban csak részeiben képes klasszis lenni – egészét tekintve az addig fékeveszett lendülete túl sokszor törik meg ahhoz, hogy több legyen egy hatalmas dolgokat ígérő, ambíciózus prológusnál – annak viszont mérhetetlenül ígéretes.”

vargatom - 2011. 06. 22. 11:25

Martin a nyolcadik részt írta, és az is valószínűleg úgy ment hogy a fő írói stábtól megkapta a pár oldalas vázlatot, és azt bővítette ki. Ez a bevett szokás tévésorozatoknál, pár ember felépít egy alapot és a konkrét szövegírást részenként más csinálja, így egységes is lehet a komplett sorozat meg epizódonként valamennyire változatos hangulatú is.

winnie - 2011. 06. 22. 11:33

ahogy vargatom mondja, és a GoT sorozat elvileg elég ministábos írói gárdás, kvázi ketten írják – egy részt írt martin és egyet külsős író (minden sorozatévadban kell külsős írós rész a szakszervezeti szabályok szerint.)

“hogy nem szívesen látnám megbontva egy (Martinhoz mérten) noname forgatókönyves által.”

ez a sorozat a két készítő gyereke, így szerintem meg lehet bízni bennük, még ha adott alapból építkeznek is.

Bruzsy - 2011. 06. 22. 13:25

winnie: erről a külsős forgatókönyvírós dologról hol olvashatnék utána jobban? anno a sztrájk alatt említetted egyszer, most még egyszer, de sehol máshol nem hallottam még.

biztos így van, de érdekelne, hogy akkor most ki számít külsősnek, ki belsősnek, mik a kivételek (mert azok mindig vannak), stb. na nem mintha nem örülnék neki, hogy Espenson nevével is fémjelezve lett a sorozat, azért mégis nagyobb név, mint Benioff vagy Weiss.

egyébként ez is fura, mert ahhoz képest, hogy nulla tapasztalatuk van, kimondottan erős a forgatókönyv. nyilván a dialógok jelentős része szóról szóra lett átvéve, de például Robert és Cersei ötödik részes párbeszéde teljesen új volt, és az egész szezon egyik legjobb pillanata lett. és mivel nincs nagy íróstáb, gondolom nekik köszönhető a dolog.

winnie - 2011. 06. 22. 14:12

bruzsy: a wga oldalát csekk, elvileg itt az appendice-ben is írják: http://www.wga.org/content/default.aspx?id=156 – rengeteg érdekesség van, erről a teleplay, story by, written by dologról is tök régen írni akarok.

mondjuk nem tudom, hogy a GOT-nál mi volt, mert láttam, hogy az egyik részt randomjózsi írt, egynél meg jane espenson volt a story by – de ez imdb infó, így passz.

FREELANCE WRITERS HIRING PROVISION
ARTICLE 20.B.3.(e) & (f)
Companies with episodic television shows and once-per-week
serials must hire freelance writers each season for each series,
depending on their network order. If the network order is for
seven or more episodes, the Company has the option of either
(1) interviewing freelance writers for each unassigned story
commitment, or (2) hiring freelance writers, pursuant to the formula
below:
Order of more than six episodes – Company must interview
freelance writers for each story unassigned at the time of
the program order.
For series with an order of 13 or more episodes, the
Company may choose the above or may choose as
follows:
13 to 21 order – a minimum of two freelance writers to write
two stories with option for teleplay.
Order of 22 or more – a minimum of three freelance writers
to write three stories with option for teleplay, one of which must
be exercised.
If the Company chooses the interview option, the Company
can reduce the number of required interviews by one for each
freelance writer hired. (For example, for an order of nine
episodes with three stories unassigned, three writers must be
interviewed. However, if after the first interview, the writer is
hired for a freelance assignment, only one more writer need be
interviewed.)

Appendix 2
5/2/03-5/1/04 Story and Teleplay Minimum (when both are guaranteed)
30 minutes 60 minutes
Network primetime
(ABC, CBS, NBC, FBC) $19,603 $28,833
Other than network
primetime/syndicated $10,612 $19,289

Bruzsy - 2011. 06. 22. 14:16

na, ez a “write stories with option for teleplay” már sokkal logikusabb, átláthatóbb. köszi, belevetem majd valamikor magam.

és tényleg jó lenne egy kicsit a technikai háttérben elmerülni, bár szerintem ez már csak a nagyon hardcore-okat érdekli. esetleg még az exec. producer – consulting producer – producer hármas lehet “mainstreamebb” :)

Blade - 2011. 06. 23. 07:10

A monumentális jelenetek a könyvből is hiányoznak, bár az igaz, hogy tévében jobban mutatnának, de hát GRRM keze benne van a showban is, így emiatt nem lehet lepontozni a sorozatot.

Nekem 2 dolog nem tetszett:
1. csak 10 rész az első könyv
2. csak 45 perc egy rész

Tegnap végeztem a 3. könyvvel. Nagyon jó, mindenkinek ajánlani tudom!

DeadMan - 2011. 06. 23. 13:55

Hibát mindig lehet találni, hisz semmi sem tökéletes.
Az más kérdés, hogy elviseli őket az ember, ha a végkép ennyire erős.

Apropó, épp most hallgattam rojtosra a soundtracket. Hát nem semmi! Még egyszer meg ne halljam a zenét kritizálók hangját:)

Necros - 2011. 06. 29. 06:31

Mi a baja az embereknek Shae-vel? Szerintem szimpatikus és jópofa lány. Nekem inkább a Dany-t alakító színésznővel van bajom… A karakter maga még elmegy, néha még tetszik is, de Emilia Clarke szerintem rossz választás volt.

superpityu - 2011. 06. 29. 17:01

@Necros: biztos velem a baj, meg lehet kicsit elfogult is vagyok, de szerintem Emilia Clarke lett az egyik legjobb választás. bár a egyik színésszel sincs bajom, sőt :D Shae-vel meg szerintem az a baj, h túl sokat kaptunk belőle és hirtelen, nálam még mindig előkelőbb helyen van mint Ros, de az akcentusa az irritál.

Belkar - 2011. 06. 29. 23:03

Shae-nak nemcsak az akcentuse irritáló de a feje is :D Inkább nézném Emilia Clarke-ot 45 percig mint Shae-t 10 másodpercig. Egyébként szerintem Emilia az egyik legjobban eltalált szereplő az összes közül.

Damoqles - 2011. 06. 30. 08:24

Shae nem a könyvben szereplő Shae, nekem az böki a csőrömet. Clarke/Dany imádnivaló. :D Ha belegondolok, hogy majdnem Tamzin Merchantnak adták a szerepet, hát… brrr!

Damian - 2011. 06. 30. 17:45

Szevasztok
Van egy olyan kérdésem ami lehe t hülyeség de azért megkérdem hogy van a filmben szexjelenetek hogy az most valós vagy nem főleg az érdekelne hogy amikor Khal Drogo megerőszakolja a feleségét mert a színészekkel készült interjút olvastam és a Jason Momoa mondta hogy bocsánatott kért a kolléganöjétöl minden egyes alkalommal. Érdekel mindenki véleménye.

Damoqles - 2011. 06. 30. 20:23

Nem valós – és ez nem vélemény. ;)

Belkar - 2011. 06. 30. 20:26

Hát azért az elég durva lenne :D

ender1112 - 2011. 06. 30. 20:28

Emilia Clarke rossz választás, egyetértek. De Shae is az, nem tudom, hogy szándékosan csináltak pofátlan kurvát belőle, vagy a csaj ilyen idegesítő önmagában…

Bálint - 2011. 07. 03. 23:23

Ma megnéztem az első évadot, kicsit ráérek :S

qlacs - 2011. 07. 04. 10:00

Shae-vel kapcsolatban biztos lesz még sokminden, legalábbis konfliktus az udvarral és Tyriont úgyis érdekelni fogja még hogy honnan is származik, szülök ilyesmi. Emilia Clarke jó választás :) Fiatal, ártatlan kinézetű, erős, megbűvölő. Shae meg jól játsza a kurvát pont úgy ahogy kell neki, elvégre Tyrion ígérgetett neki, és majdnem odalett az egész amikor Tywin megmondta a magáét. Tény hogy a feje nem a legszebb része…

Valamivel több nagyvonalú jelenetre úgyis lehet majd számítani, ezt a készítők is tudják, meg eleve a sárkányok is nagy szám lesz.

Én a magam részéről egyre több konfliktust várok inkább a kulcsszereplőktől, a cgi nem izgat annyira, inkább ne erőltessék agyon. Pycelle biztos kavar még valamit a háttérben, lehet hogy ki fog cseszni Varysszal meg Kisujjal pl. hogy egyeduralkodó lehessen a tanácsban.

ender1112 - 2011. 07. 04. 23:06

Tyrion nem ígért örök hűséget, szóval akkor dobja ki Shae-t, amikor akarja; éppen ezért furcsa, hogy ekkora orcája van a kurvának egy főnemessel szemben.
Sárkányok mellé én rémfarkasokat is akarok.

Holy - 2011. 07. 10. 22:14

A sorozatban nekem nem volt semmi bajom a lánnyal (Shae) de most hogy elolvastam a könyvet már értem miért nem kedvelik sokan.Egészen más a karakter mint kellene lennie(mind a személyisége mint a külsője).Először azt hittem azért kedvelte meg őt Tyrion annyira mert a legtöbb szajhával ellentétben felesel,irányít.Ezzel szemben azért szereti őt mert el tudja hitetni vele hogy szereti, és Tyrion mindennél jobban vágyik a szeretetre.Tudjuk hogy az apja gyűlöli mert “megölte” az anyját születésekor.Mindenki furcsa szemmel néz rá mert törpe.Jaime az egyetlen aki kedveli és tudjuk mennyire ragaszkodik hozzá.(Ezek a könyvben sokkal nyílvánvalóbbak hisz őt “hallhatjuk a karakterek gondolatait”)Kétségbeesetten vágyik a szeretetre.Szerintem ez a gyengepontja.

vargatom - 2011. 07. 13. 14:56

Tegnap megjelent az ötödik könyv, még csak angolul, de azért óvatosan klikkeljen mindenki.
Főleg az, aki csak a tévésorozatot nézte, mert a legtöbb kritika – szükségszerűen – kitér a többi regény cselekményére is. Ha másban nem is, de abban könnyen spoileresek ezek az írások, hogy például melyik többé-kevésbé fontos szereplőt említik vagy nem említik.

A könyv egyébként eddig jó ;)

symor - 2011. 07. 20. 18:35

Új szereplők a 2. évadban, akiknek a várható 3. és a 4-ben még ennél is nagyobb szerepük lesz:

Natalie Dormer – Margaery Tyrell
http://www.imdb.com/name/nm1754059
(ez már régi hír, de nekem kicsit csalódás, eleinte azt reméltem Dormer inkább Asha Greyjoy szerepét kapja meg).

A friss szereplők már inkább jól vannak összeválogatva a szerepekre:

Stephen Dillane – Stannis Baratheon király
http://www.imdb.com/name/nm0226820

Clarice Van Houten – Melisandre a vörös asszony, a Fény Urának papnője
http://www.imdb.com/name/nm0396924
(Van Houten régi nagy kedvencem)

Liam Cunningham – Davos Seaworth a Hagymalovag
http://www.imdb.com/name/nm0192377

Kezd nagyon jól alakulni a stáblista :)

vargatom - 2011. 07. 20. 19:44

Akkor már őt is említsük meg:

Gwendoline Christie – Brienne of Tarth, ha nem is feltétlenül közönségkedvenc, de az egyik legérdekesebb női karakter, szépen szembemegy sok fantasy klisével
http://www.imdb.com/name/nm3729225/

(plusz amennyire tudom, Tyrionhoz hasonlóan itt is ez a színész(nő) volt az egyik leggyakoribb javaslat a rajongók részéről, reméljük ugyanúgy be is válik)

symor - 2011. 07. 21. 01:34

vargatom: Tényleg, a Némber kimaradt a felsorolásból, kösz, hogy megtoldottad a dolgot.

Gwendoline Christie egyébként úgy tudom majd két méter magas :)

vargatom - 2011. 07. 21. 16:54

Én a Reed testvérekre vagyok még kiváncsi, őket se nagyon lehet kihagyni a második évadból, és főleg Jojennél kell még egy újabb tehetséges gyerekszínészt találniuk…

Neoprimitiv - 2011. 07. 22. 09:18

Tegnap Comic-Con GoT panel volt, Martin vezetésével, részletek itt:

http://www.g4tv.com/comiccon-2011/panels-and-live-blogs/game-of-thrones-panel/109/

A legjobb beszólás Momoáé: Khal Drogo tutira szétrúgná Conan seggét.

Neoprimitiv - 2011. 07. 22. 09:32

Másik poén: Martin-t kérdezték, lesz-e elég pénz a 2. évad végi monstre jelenetre (nem tudom, kinek mi a spoiler, ez még így talán belefér), erre közölte, hogy a kalapjába lehet dobni az adományokat…

kaltenem - 2011. 07. 25. 09:19

Úgy tudom már megjelent az 5. könyv, de csak angolul. Lehet tudni arról valamit, hogy magyarul mikorra várható (angol tudásom elég gyér)?

Már mind a 4 könyvet elolvastam és nagyon jók, egyszerűen nem lehet abbahagyni az olvasását, bár tény, hogy néha szidtam Martint.
Most viszont teljesen kétségbe vagyok esve, hogy mit fogok olvasni és remélem, hogy nem kell hónapokat várni a magyar fordításra.

A sorozatot is láttam, de mindenkinek azt ajánlom, hogy olvassa el a könyveket, sokkal nagyobb élmény és a sorozatból sok minden kimarad.

winnie - 2011. 07. 25. 09:28

olvasd el a korábbi írásokat és kiderül, hogy valamikor tavasszal jelenik meg.

Damoqles - 2011. 07. 25. 15:02

“remélem, hogy nem kell hónapokat várni a magyar fordításra.”

Mit gondolsz, egy-két hét alatt megvan egy ilyen hatalmas munka minőségi fordítása? Legyünk realisták. Jó, ha ennyi idő alatt _elolvassa_ a fordító az eredeti szöveget. :)

Egy belsős azt mondta, áprilisra tervezik kiadni, aztán az Alexandra fészbúkján egy másik belsős jövő nyarat írt, erre az előbbi belsős úgy reagált, hogy áll a tavaszi megjelentetés terve, de még nem biztos semmi. Szóval… meglátjuk.

kaltenem - 2011. 07. 25. 19:44

Köszi a válaszokat.

Gondolkodni nem gondolkodtam, hogy mennyi ideig tart egy fordítás, mivel eddig csak olyan könyveket olvastam, amiket vagy magyar író írt, vagy megvan a fordítása és nem folytatásos, aminek még csak most jelennek meg külföldön a részei.

vargatom - 2011. 07. 28. 03:34

Na erre ment el a VFX költségvetés a seregek helyett:

http://www.spoilertv.com/2011/07/game-of-thrones-first-season-visual.html

Maxim - 2011. 07. 30. 16:55

Engem az érdekelne, hogy az eredeti pilotba bele lehet-e nézni valahol?
(ahol ugye még nem teljesen ez volt a szereposztás)

vargatom - 2011. 08. 03. 19:17

A kb. 700 VFX-et tartalmazó jelenet másik fele ez a cég volt:

http://edwardbruce.tumblr.com/post/8385437754/game-of-thrones-vfx-breakdowns
http://www.youtube.com/watch?v=jyjto2RqSLI

Itt is van jó pár, amiről szerintem szinte senki se gondolta volna, hogy mi minden CG…

Chanel Watches Fake - 2015. 08. 14. 18:19

But I think know something 鈥渉ow to identify fake rolex watches鈥漣s necessary. We usually do not provide replica watches of reduced quality so in retrospect we have build a very good status among these who wish replica watches of higher good quality. Well, this phenomenal watch will suit best for the sportsman active. One illustration of how good a reproduction this watch is might be understood by the truth that each of the watches using this collection is atleast 50 metres waterproof. Shiny types of Cartier Duplicate Watches can be purchased in mild and vibrant colors stylish in type and impressive to the others.
Chanel Watches Fake http://www.popularswisswatches.com/

Árpád - 2016. 07. 10. 22:42

Én Drogot nem tudtam sajnálni, de Dany újjászületett a sárkányok megszületésével, ami alapjában rendezi át az erőviszonyokat. Azt sosem értettem, hogy Drogot hogyan tudta Dany megszeretni mikor erőszakkal adták hozzá ezen kívül néha feleslegesen erőszakos volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz