login |

Magyar nézettség (2011. október 3-9.)

2011. 10. 12. 17:21 - Írta: Desmond Wallace

82 hozzászólás | kategória: magyar nézettség

Sorozat még mindig alig van a kertévéken, de az m1-es premierek között azért akad néhány. A Párizsi helyszínelők és A Kennedy család nem kezdett rosszul – m1 szinten persze, a Hacktion és a Tudorok premierszámai viszont elég gyengék. Mint tudjuk, a Hacktion már helyet is cserélt a Párizsi helyszínelőkkel. Érthető, hogy a csatorna nem az import sorozatot, hanem a saját gyerekét próbálja megtámogatni a Kékfénnyel.

A DTK szintén nem kezdett túl jól, viszont a Poén Péntek nem hozott rossz számokat az m1-nek, bár még bőven van hova emelkedni. A Maradj talpon! egész szépen nyitott (volt 10% fölötti SHR is 18-49-ben), ezeket a számokat napi szintre lebontva is megtaláljátok a bejegyzés végén. Nem lennék meglepve, ha következő hetekben tovább emelkedne a nézettsége.

Az NCIS volt egyébként a hét legnézettebb sorozata; mind a 788 ezer nézőjével. Szerdán a Született feleségek agyonverték a vámpírokat. A Vámpírnaplók tehát továbbra is bukta az RTL-en. Rejtély számomra, hogy miért nem inkább az Odaátot adják a helyén. A hét legnézettebb műsora természetesen az X-Faktor lett, a Való Világ pedig növelgeti a nézőszámait. A Gasztroangyal és a Magyarország, szeretlek! egy kicsit javult a premierhez képest.

Nem kell félni, nem lesz mindig ennyi egyéb műsor a magyar nézettségnél, de a sok m1-premier miatt érdemes volt kitérni rájuk is. A konkrét számokat a tovább mögött találjátok.

Hétfő

M1 Párizsi helyszínelők: 410e (9,7% SHR), 18-49: 91e (5% SHR)
TV2 NCIS: 788e (22,9% SHR), 18-49: 329e (20,8% SHR)
RTL Hazudj, ha tudsz!: 460e (16,7% SHR), 18-49: 270e (20,2% SHR)
TV2 NCIS: Los Angeles: 438e (20,7% SHR), 18-49: 170e (16,1% SHR)
RTL Helyszíni szemle: 193e (15,5% SHR), 18-49: 97e (15,3% SHR)

Kedd

M1 A Kennedy család: 409e (8,3% SHR), 18-49: 94e (5% SHR)
M1 DTK: 331e (7,7% SHR), 18-49: 78e (4,1% SHR)
M1 Tudorok: 123e (6,3% SHR), 18-49: 34e (3,7% SHR)

Szerda

M1 Hacktion: 275e (5,6% SHR), 18-49: 82e (4,4% SHR)
M1 On the Spot: 248e (5,8% SHR), 18-49: 77e (4,3% SHR)
TV2 Doktor House: 527e (16,2% SHR), 18-49: 296e (19,9% SHR)
RTL Való Világ: 1,042M (29,9% SHR), 18-49: 466e (29,5% SHR)
RTL Portré: 556e (22,2% SHR), 18-49: 224e (18,8% SHR)
TV2 Született feleségek: 412e (16,9% SHR), 18-49: 231e (27,5% SHR)
RTL Vámpírnaplók: 212e (13,4% SHR), 18-49: 93e (11,9% SHR)

Péntek

M1 Banán, pumpa, kurbli: 443e (9,1% SHR), 18-49: 136e (7,4% SHR)
M1 Mindenből egy van: 337e (7,9% SHR), 18-49: 124e (6,9% SHR)
TV2 ÖsszeEsküvők – Összecsapás: 476e (15,2% SHR), 18-49: 173e (12,3% SHR)
RTL A szökevény: 411e (19,8% SHR), 18-49: 203e (20,3% SHR)
M1 Családom és egyéb…: 131e (5,1% SHR), 18-49: 35e (3% SHR)
M1 A hivatal: 90e (4,4% SHR), 18-49: 11e (1,2% SHR)

Szombat

TV2 Második élet: 539e (22% SHR), 18-49: 122e (13,4% SHR)
RTL Hurrikánvadászok: 337e (12,1% SHR), 18-49: 131e (13% SHR)
M1 Gasztroangyal: 305e (10% SHR), 18-49: 79e (7,2% SHR)
TV2 Eva Luna: 557e (19,1% SHR), 18-49: 124e (11,7% SHR)

TV2 A medál: 618e (13% SHR), 18-49: 236e (12,5% SHR)
RTL X-faktor: 2,092M (44,3% SHR), 18-49: 903e (48,3% SHR)
RTL Való Világ: 1,145M (30% SHR), 18-49: 482e (27,7% SHR)

Vasárnap

M1 Déltenger kincse: 296e (7,4% SHR), 18-49: 53e (3,5% SHR)

RTL X-faktor: 2,106M (40,9% SHR), 18-49: 982e (47,9% SHR)
M1 Magyarország, szeretlek!: 685e (13,2% SHR), 18-49: 141e (6,4% SHR)
TV2 Star Trek: 820e (17,2% SHR), 18-49: 470e (22% SHR)
RTL Való Világ: 1,262M (24,6% SHR), 18-49: 570e (25,5% SHR)
TV2 Frizbi Hajdú Péterrel: 466e (18,8% SHR), 18-49: 186e (15,1% SHR)
RTL Heti hetes: 917e (24,3% SHR), 18-49: 311e (16,9% SHR)
TV2 Totalcar: 175e (11,2% SHR), 18-49: 90e (11,3% SHR)

______________________________________________

H: Maradj talpon!: 309e (8,6% SHR), 18-49: 89e (7,5% SHR)
K: Maradj talpon!: 406e (11,2% SHR), 18-49: 120e (10,1% SHR)
Sz: Maradj talpon!: 327e (9,5% SHR), 18-49: 85e (7,6% SHR)
Cs: Maradj talpon!: 379e (10,9% SHR), 18-49: 102e (9,7% SHR)
P: Maradj talpon!: 426e (10,8% SHR), 18-49: 130e (10% SHR)

82 hozzászólás Ne habozz!

Krigin - 2011. 10. 12. 17:32

milyen erős ám az ÖsszeEsküvök, kellett ez a csatornának nagyon. fújjjjjjjj :D

spamdog - 2011. 10. 12. 17:42

A Vámpírnaplókat kár volt elmozgatni.
Pénteken 327e volt a nézettsége szerdán meg 212e-rel bukik a SzülFel ellen.

khaos - 2011. 10. 12. 18:03

a maradj talpon egész nézhető játék lett,személyszerint bejön,örülök h nézettség is van mellé,így nem várható h gyorsan lekapják a műsorról

lynx - 2011. 10. 12. 18:13

Szinte az összes új m1-es műsort csekkoltam, és bejöttek. Szerintem jó felé indult el a csatorna.
A Maradj Talpon kifejezetten jó, Persze Gundel eléggé profi ebben, a TDK is bejött (DTK bocs), a Magyarország Szeretlek is vállalható, bár ott már inkább az idősebb korosztály a cél szerintem.
És a Hacktion mindkét részét szerettem, és maradok is.

Bár az m1-nek nem célja a nézettségnövelés, mint a kereskedelmikénél, én most szurkolok nekik

Aldo - 2011. 10. 12. 18:24

House szépen lecsúszott. Fénykorában kb. kétszer ennyien nézték.

Hans - 2011. 10. 12. 18:33

Érdekes, amíg a TV2-nek már megint nem jön be a cucc (mondjuk amilyen…), addig az MTV most egészen pofásodott. Igaz a Hacktion 1 rész után kampó nálam és a DTK is olyan szódával elmegy, de a Maradj Talpon azt tetszik. A Magyarország Szeretlek is jobb, mint gondoltam.

kiskiraly - 2011. 10. 12. 18:33

Kiváncsi vagyok majd a jövő heti nézettségre A Hacktion mennyi nézőt fog majd megtartani a Kékfényből.

Amúgy itt van ugyanerre a hétre az m1 csatorna top20-as listája (teljes lakosság):
http://www.origo.hu/teve/20111011-felemas-rajtot-vettek-az-mtv-uj-musorai-nezettseg.html

Desmond Wallace - 2011. 10. 12. 18:49

“az m1-nek nem célja a nézettségnövelés”

Dehogynem. Elvileg nem ez az elsődleges céljuk, de fontos az nekik. Ha nem lenne fontos, akkor nem pakolják el egy rész után a Hacktiont.

Llew - 2011. 10. 12. 18:58

OFF
A Maradj talpon!-ban a fő játékos csaj arról beszélget Gundival, hogy sorozatfüggő. Mondjuk elég kezdő, mert “csak” kilencet néz párhuzamosan.

Dregnarr1 - 2011. 10. 12. 19:07

Nagyon jónak tartom a Maradj Talpon!-t, hatalmas beszólások, G.T.Gábor, remek, pörgős játék. Remélem sokáig megmarad és a következő Szerencsekerék lesz.. továbbra is ismert emberek nélkül.

tmalits - 2011. 10. 12. 19:21

Már nem azért mondom, de Magyarországra nézve gáz, hogy a ValóVilág nézettsége 1 milla fölött van… Szégyen…

Antal - 2011. 10. 12. 19:22

Összeesküvők nézettségétől továbbra sem jutok szóhoz. Egy normális, “igazi” valóságshow, amilyen a Big Brother óta nem volt MO-n, és mégis milyen botrányos a nézettség…

Desmond Wallace - 2011. 10. 12. 19:30

Összeesküvők: A Tények után jobb a nézettsége, de így is kikap a Fókusztól.

Liza - 2011. 10. 12. 19:40

Vámpírnaplókat persze ,hogy kevesen nézik !!!!!Olyan rossz időpontra rakták :S és ráadásul már rég nem pénteken megy látszik ,hogy csökkent a nézettsége :(( Mert az emberek többsége megy dolgozni reggel és a másik része suliba!

winnie - 2011. 10. 12. 19:44

“Mert az emberek többsége megy dolgozni reggel és a másik része suliba!”

a másik, késő este kezdődő sorozat nézői is mennek ám dolgozni és suliba. azt mégis nézik.

winnie - 2011. 10. 12. 19:47

“de Magyarországra nézve gáz, hogy a ValóVilág nézettsége 1 milla fölött van… Szégyen…”

ebben semmi, de semmi szégyen nincs. ellenben az iszonyatosan gáz, szégyellnivaló, hogy létezik olyan ember, aki szerint gáz, ha valaki néz egy tévéműsort, csak azért, mert ő azt nem szereti. (ugye tudod, hogy te is nézel olyan tévéműsorokat, olvasol olyan könyveket vagy újságokat, hallgatsz olyan zenéket, amik más szerint tartoznak a “gáz” kategóriába? és neked sem tetszene, ha a gázozás. miért gáz, ha valakinek más tetszik?)

semmi gáz nincs abban, hogy a VV-t mondjuk 1M-an nézik. ha csak 500e-en néznék, akkor a jóban rosszbant és az aktívot néznék 1-1,5 millióan. az nem lenne gáz? (nemsokára eljutunk oda, hogy gáz, ha valaki tévét néz:)

kicsike - 2011. 10. 12. 19:49

Szerintem így elsőre nem tossz hetet zárt az M1- Meg kell szokni a trendet. Nagyon jó, nagyon tettszik. A vasárnapi film ott hogy ment?
Viszont ez a két kereskedelmi csatorna jól felvágta maga alatt a fát: az ÖE nagyon gyenge- és szétcsúszott minden műsor miatta- és a VV is- ha jól néztem valahol- hétköznap 1, 02 és 1, 10 között hoz. Egyedül hétvégén mozog 1, 15 és 1, 26 között…és háát…egy hónap után ez gyenge!

azzigen - 2011. 10. 12. 19:54

Na, tessék. Nem értem hogy mi értelme volt átrakni a Vámpírnaplókat. Régebben amikor még viszonylag normális időpontban kezdődött kb. 400-450 ezren nézték. Most meg…

Mr. Moody - 2011. 10. 12. 19:59

TV2 ÖsszeEsküvők – Összecsapás: 476e (15,2% SHR), 18-49: 173e (12,3% SHR)

Attttyavilág. Ez valami döbbenet.

A monoszkóp is hozna ennyit simán

winnie - 2011. 10. 12. 20:00

a maradj talpon olykor kicsit túl beszélgetős, de egyébként nálam is hosszú idő után az a vetélkedő, amit bármikor megnéznék. ha lenne időm.

bár valljuk meg, hogy van egy nagy hibája a formátumnak, afféle gamebreaker szituáció, amikor már csak egy (vagy két) játékos van, és tudható, hogy nála (náluk) 100 forint van. ekkor, ha úgy tartja kedvük, simán lepasszolhatják a fő játékosnak a 25 milliót, ami akár visszaélésre is ad lehetőséget.

kíváncsian várom az nbc verzióját télen.

winnie - 2011. 10. 12. 20:02

azzigen: hát igen, fura döntés volt.

winnie - 2011. 10. 12. 20:03

“Attttyavilág. Ez valami döbbenet.

A monoszkóp is hozna ennyit simán”

ez igazából nem olyan gáz, annak fényében, hogy az aktívnak volt 10% alatti SHR-je is a héten.

Desmond Wallace - 2011. 10. 12. 20:03

Egyébként a TV2 is bamba, hogy Aktívot ad a VV ellen. Simán el kéne már tüntetni a francba azt a műsort.
12%-os közönségaránnyal miért tartják műsoron?

AJ - 2011. 10. 12. 20:06

“Viszont ez a két kereskedelmi csatorna jól felvágta maga alatt a fát:”

A TV2 az, aki ismét túllőtt a célon, kezdhetnénk ott, hogy alkalmazzák Hajdu Pétert. Fekete pont.
Az tényleg durva, hogy a VV4 a hetes sávban másfél millió fölött hozott, az ÖsszeEsküvőknek még a nyitó epizódja se érte el az egymilliót, és nem is tudja hozni ugyanebben a hetes sávban. A Fókuszt azért “nehéz” megverni, mert pletyka, bulvár, és nem ritkán X-faktoros hírek vannak a promójában, ami pedig érdekli az embereket. Pedig az ÖsszeEsküvőknek van egy erős felvezetése, a Tények, amit nem tud kihasználni.

Az RTL Klub viszont annyira nem vágja maga alatt a fát. A sorozatai a kilences sávban ugyanennyit, egy millió fölött egy kicsivel hoztak (A mentalista tudta az 1 200 000 fölötti számokat), de a VV5 nem szerepel rosszabbúl, mint a sorozatok, az más kérdés, hogy én inkább nézném Booth-t és Brennen-t, Patricket és Horatio-t.

És lenne egy kérdésem, lehet tudni, hogy a The Closer legközelebb hol és mikor lesz képernyőn, mert az RTL Klub abbahagyta a 4. évadot a Viasat3 meg letudta a 3.-at.

szilárd - 2011. 10. 12. 20:06

én a szokásos telenovella adatokat szeretném megérdezni

P009 - 2011. 10. 12. 20:07

“winnie: (nemsokára eljutunk oda, hogy gáz, ha valaki tévét néz:)”

Már ott tartunk, elég sok helyen olvasom ezt. “nem nézek tv-t, esetleg tematikus csatornákat” meg “inkább olvassatok könyvet” és hasonlók.

Mr. Moody - 2011. 10. 12. 20:07

Nem igazán tudnék olyan aspektust találni ezekben a számokban winnie amelyből az jönne ki, hogy ez siker a tv2nek :)

Nem lehet ezt csűrni-csavarni. Ez bizony kimondható. Szörnyű számok amelyek bukást jelentenek.

Lehet, hogy majd a tv2 keres egy szegmenst. Mondjuk a diplomás, megyeszékhelyen lakó 24 és 26 év közötti nők körében 88%-os SHR van. No de akkor majd röhögünk egy jót

Desmond Wallace - 2011. 10. 12. 20:09

P009:
Kíváncsi lennék arra, hogy az ilyen kijelentéseknek mennyi a valóságtartalma.
Olvasás: sokan addig jutnak, hogy “kiolvassák” a facebook-ot.

ldavid - 2011. 10. 12. 20:11

ma volt egy junkie csaj a süllyesztős játékban :)
9 sorozatot néz, ebből egyik a SupNat

egyik hapsit viszont szánalmasan megvagdosták, csak úgy ugrált a kép

winnie - 2011. 10. 12. 20:11

“Nem igazán tudnék olyan aspektust találni ezekben a számokban winnie amelyből az jönne ki, hogy ez siker a tv2nek :)”

isten ments, hogy siker lenne, bukta, nem is ezt írtam, csak azt, hogy van mélyebb pont is a főműsoridejükben. eleve vicces, hogy a napi összefoglalók jobban hoznak, mint a “nagy kiszavazó show”.

winnie - 2011. 10. 12. 20:13

“A TV2 az, aki ismét túllőtt a célon, kezdhetnénk ott, hogy alkalmazzák Hajdu Pétert. ”

a tv2 egyetlen jó húzása hajdú volt, hiszen megverte, vagy elkezdte megverni és megingatni a 10 éve érinthetetlen heti hetest. (mindegy, hogy mi a véleményem róla, azt senki nem veheti el tőle, hogy a talkshow-ja eddig minden csatornán nagy siker volt.)

persze ettől még az ÖE bukta egyelőre, hiába producerkedik ott is.

koka - 2011. 10. 12. 20:15

Számít, hogy egy sorozatot milyen időpontra raknak de a Vámpírnaplók még szerintem éppen vállalható. Nem is olyan rég a Gyilkos elmék és az Odaát ennél rosszabb időpontban volt (asszem 1 kor kezdtek). Ennek ellenére a -100 000es nézettség eléggé mellbeb@aszó…

winnie - 2011. 10. 12. 20:23

“Számít, hogy egy sorozatot milyen időpontra raknak de a Vámpírnaplók még szerintem éppen vállalható. ”

nem vállalható, mert kikap. ellenben az odaátot kevesebben nézték, de nyert. a sorozatoknál meg minden más műsornál az a fontosabb, hogy nyer-e vagy sem. adhatnánk a vámpírnaplókat 8 órakor és néznék 1 millióan. de az nem lenne siker. ellenben, ha 22.00-tól néznák 500 ezren, az siker lenne.

Hooligan - 2011. 10. 12. 20:24

Egy ideje nem figyelem a számokat, de gondoltam majd most. Hát az ÖE számain könnyesre röhögöm magam. Gratulálok. Kíváncsi vagyok, hogy a külföldi tulajok mikor rugdossák meg páros lábbal a vezetőséget.

Aki meg a VV-t szidja, az hülye. Inkább köszönje meg hogy AZOK ott be vannak zárva. :D (zseniálisan szép casting van idén)

AJ - 2011. 10. 12. 20:27

Winnie, lehet hogy a talkshow-ját nézik az emberek, de nem hiszem, hogy maga az ember miatt. Én még a kezdeti Vacsoracsatában való szereplésekor gyűlöltem meg.

Az ÖsszeEsküvők meg hiába bukta (pénteken 18-49-ben még a Szökevény is nézettebb volt nála) nem tudják levenni a műsorról. Tologatással nyernének ha a sorozataikat előre hozzák és utána rakják az ÖsszeEsküvőket, csak akkor semmi értelme lenne egyáltalán adni.

AJ - 2011. 10. 12. 20:28

“Aki meg a VV-t szidja, az hülye. Inkább köszönje meg hogy AZOK ott be vannak zárva. :D (zseniálisan szép casting van idén)”

Ez a mondta a zseniális.

Antal - 2011. 10. 12. 20:44

A HetiHetes is vicces, gyakorlatilag a VV tarja életben. Ha a VV megszűnik, a HetiHetes lehúzhatja a rolót…

Apropó, hol van Fárby ???? Annak már annyi lett? :D

Desmond Wallace - 2011. 10. 12. 20:49

“Apropó, hol van Fárby ???? Annak már annyi lett? :D”

Két hét múlva visszatér egy erősen átalakított, lerövidített, este 10-re – VV miatt – száműzött műsorral.

CASTI3L - 2011. 10. 12. 21:29

Remélem hogy a Hacktion erősödni fog, igaz nem a legjobb akció film, de pl. a CSI-ban is vannak néha teljesen hihetetlen dolgok. :D Szóval hajrá Hacktion!!!

ixtom - 2011. 10. 12. 21:37

Nagyon kíváncsi vagyok mit hozna a Totalcar egy “rendes” műsorsávban.
Ilyen hülye időpontot kitalálni, tv2…

rezipower - 2011. 10. 12. 21:46

Ha ti lennétek a tv2 vezetése, az ilyen számokat látva mit tennétek annak érdekében, hogy nézettebb legyen a ÖE műsor? Nálam patthelyzet.
Csöcsök, sex stb… Esetleg másik időpont?
Ha leveszik, egyértelműen elismerik a bukást. Ha fennmarad akár veszélyeztetheti a csatorna fennmaradását is.

ldavid - 2011. 10. 12. 21:50

ixtom: biztos jobb lenne, mint a Babavilág, a 9 hónap, vagy a Tűsarok

Bboy - 2011. 10. 12. 22:15

Az RTL azzal hogy elpakolta a sorozatokat jól ügyeskedett mert így aki nem nézte a VV-t elöbb-utóbb odakapcsol és függő lesz. Én azért ellenállok mert találok jobbat pl: Discovery és a VV4 után már uncsi.
A vámpírnaplókat szedjék már le, nem érdekel hogy a fiataloknál milyen népszerű ha nem nézik ne erőltessék már.Az is egész jó húzás hogy a Házon Kívűl és a XXI.század egymás után van mert azok is elég népszerűek. De ezzel megint a sorozatok szívnak. Mikor lesz az új vetélkedő? és a Mentalista és a Bones folytatva? Ugye nem addig amíg a szaros VV5 megy?

EZBranigan - 2011. 10. 12. 22:31

winnie:
“ebben semmi, de semmi szégyen nincs. ellenben az iszonyatosan gáz, szégyellnivaló, hogy létezik olyan ember, aki szerint gáz, ha valaki néz egy tévéműsort, csak azért, mert ő azt nem szereti. (ugye tudod, hogy te is nézel olyan tévéműsorokat, olvasol olyan könyveket vagy újságokat, hallgatsz olyan zenéket, amik más szerint tartoznak a “gáz” kategóriába? és neked sem tetszene, ha a gázozás. miért gáz, ha valakinek más tetszik?)

semmi gáz nincs abban, hogy a VV-t mondjuk 1M-an nézik. ha csak 500e-en néznék, akkor a jóban rosszbant és az aktívot néznék 1-1,5 millióan. az nem lenne gáz? (nemsokára eljutunk oda, hogy gáz, ha valaki tévét néz:)”

Néha komolyan nem értelek, van mikor kiállsz valami mellett, van mikor ellene vagy. A lényeg mondjuk, hogyha valaki a kommentek között valamit ír, amibe kicsit lehet belekötni, akkor már Te rögtön ugrasz, és muszáj valami zseniális kommenttel a saját igazadat bizonygatni.
Minden elismerésem a tiéd az oldal miatt, de ezekkel a kommentekkel néha az őrületbe lehet kergetni, egyszer nem láttam még olyat, hogy valakinek igazat adnál.

A VV-vel kapcsolatban meg annyit, hogyha szerinted gáz dolog legázozni egy este kilenckor kezdődő műsort, amiben azt láthatjuk, hogy Kristofel a kamera felé fordulva éppen üvöltözik a többi szereplővel, és közben a farkát mutogatja a pofámba, ha ez nem gáz, akkor nem tudom mi. Vagy a csajok többségének műmelle van, a nézők tekintélyes része pedig nem is 18, de még fiatalabb is, ezt a példát látja a tévében, hogy műmellek, meg műszájak nélkül nem is lehet élni.
Most jöhetsz azzal, hogy nem nézik, de leendő médiatanárként foglalkozok valóságshowkkal, plusz egy gyakorló mediaismeret tanár is napi interakcióban van a gyerekekkel, és a középiskolás korosztály túlnyomó többsége neten vagy tévében követi az eseményeket, erről beszélnek napközben, akár a médiaórákon is.

De mondhatjuk, hogy tényleg gáz legázozni, mert ha ez kell a népnek, nézettség van, akkor nézzék. Reméljük mások megtalálják pl. a megújuló m1 néhány értelmesebb műsorát. Remélem ha egyszer sikerül tanárként elhelyezkednem, és lesz szó a valóságshowkról, akkor értelemsen megtudom győzni a leendő felnőtteket, hogy esetleg más műsort/sorozatokat is érdemes nézni a tévében, nem ezt a szennyet. Mert ez minden csak nem egy értelmes reality, hanem egy megjátszott gusztustalanság, tele elmekórtani esetekkel.

kiskiraly - 2011. 10. 12. 22:31

rezipower: nem hiszem hogy a tv2-t megrengetné az összeesküvők bukása (értsd emiatt megszűnne a csatorna).

A megoldás szerintem egy más felfogású programigazgató lenne, de az index szerint (nem tudni mennyire hiteles forrásból) a tv2 tulajoknak nem állt érdekükben új műsorigazgatót kinevezni:
http://index.hu/kultur/media/2011/03/24/nem_az_alamfozes_miatt_lep_le_a_40_millios_jatszma_foszerkesztoje/

Vektooj - 2011. 10. 12. 22:36

Hey mindenki.
Van esély hogy megtudjuk majd a Dragon Ball nézettségét? :) vagy ilyesfajta animax adón nem számolja senki?

üdv.
Viktor

winnie - 2011. 10. 12. 22:47

“Néha komolyan nem értelek, van mikor kiállsz valami mellett, van mikor ellene vagy. ”

én egy dolog mellett állok ki csak. az égvilágon senkit nem minősít az, hogy milyen filmet néz, milyen zenét hallgat, hogy mit olvas, vagy mit néz a tévében.

ennyi.

mint ahogy azt sem értem (illetve értem, de juszt is szóvá teszem), hogy valaki abból, hogy valamit szeret/nem szeret, miért hiszi, hogy több annál, aki azt a valamit nem szereti/szereti. a komment erre céloz. “ők nézik – ami gáz, én nem nézem – tisztalelkű állampolgár vagyok, aki erkölcsi piedesztálra emelendő”.

EZBranigan - 2011. 10. 12. 23:03

én egy dolog mellett állok ki csak. az égvilágon senkit nem minősít az, hogy milyen filmet néz, milyen zenét hallgat, hogy mit olvas, vagy mit néz a tévében.

Én sem azt mondom, hogy csak az ember, aki Bergman vagy Antonioni filmeket vagy csak BBC-s sorozatok néz. Én is nézek gagyi sorozatot, plusz B-filmeket is.
Nekem az a bajom, hogy – jobb szavam nincs – ocsmány dolgokat adnak főműsoridőben, amiből a felnövő gyerekek a példákat veszik.
A kommentelő nem tudom nézi-e, de mivel foglalkozni fogok valóságshowkkal, ha tanítok, ezért én belenézek a műsorba, és borzasztó dolgok jönnek elő néha. Nem a műfaj ellen vagyok, de akkor abban erősíts meg, hogy tudnál sorolni kapásból 5 olyan relaityt, ami tényleg reality, és nem a női cicik és farkak mutogatása a célja, hanem a közönség azon vágyát elégíti ki minőségi módon, hogy mi történne egy összezárt szituációban?

winnie - 2011. 10. 12. 23:10

félreértés ne essék: ha valaki alantas célokért vagy példáért néz effélét a tévében, az már minősíti őt.

egy dolog, hogy mi megy a tévében, hogy mit mutogatnak, de ettől még aki nézi, az nem biztos, hogy azért néz valamit, hogy példát vegyen róla. sokan sokféle dolog miatt szeretnek ezt vagy azt nézni. egy összezárt társaság simán érdekes lehet egy szociológus doktornak is, vagy olyannak, akinek abszolőút nincs fogalma a ma fiatalságának szokásairól:)

EZBranigan - 2011. 10. 12. 23:20

Abszolút igazad van, de sajnálom azt, aki róluk veszi le, hogy mi van a mai fiatalsággal. :)

De látom nem akarsz állást foglalni ellene, diplomatikus vagy. Amúgy szívesen meghallgatnék egy kerekasztal megbeszélést médiatanárokkal, szociológusokkal, meg olyanokkal, akik napi szinten követnek ilyen műsorokat (mondjuk veled), hogy mi a véleményük, milyen hatásokat váltanak ki ezek a show-k.

CyClotroniC - 2011. 10. 12. 23:32

Szociológiai szempontból szerintem a Survivor-nél nem találsz jobb realityt. Ott is megvan az összezártság, a sorverseny, persze… Ellenben az egy baromi érdekes szituáció, hogy leraknak 20 embert egy szigetre vagy akárhová, egy darabig 9 társaddal együtt küzdesz egy célért, egy csapatként, aztán ha nem sikerül rögtön szembesülsz azzal, hogy valakit el kell küldenetek a csapatból. Na de kit? Aki a leggyengébb a sorversenyen? Aki a legjobban rombolja a csapatmorált, mert idegesítő? Aki a legkevesebbet segít a tábori munkákban? Esetleg, aki a legveszélyesebb, és nem szívesen játszanál ellene a műsor végén? Aztán egy idő után mindenki saját magára marad, ki kell szavaznod olyan embereket, hogy a döntőbe jussál, akikkel addig együtt dolgoztatok, és kölcsönösen számítottak egymásra. Én mindezt úgy kell megtenned, hogy itt a kiszavazott és sokszor nagyon is sértődött emberek kezében van a döntés, hogy ki viheti majd haza a pénzt, és nem a nézők SMS-eznek a fotelből. Több, mint 20 szezon lement már, és rengeteg fajta módon nyertek és buktak már el emberek, és a mai napig vannak olyanok, akik ugyanazokat a hibákat követik el, mint tucatnyian pl 5 éve. Hozzáteszem azt is, hogy volt ezzel a műsorral próbálkozás idehaza, és akkor még nem is néztem az amerikait, de amikor gyufahúzással akarták eldönteni, hogy ki menjen haza, kb felröhögtem :P Szóval vannak baromi szórakoztató realityk is, amik szociológiai szempontból is simán megállják a helyüket, legalábbis engem főleg amiatt érdekelnek, de úgy látszik, hogy nagyon függ attól is, hogy hol akarod megvalósítani. Pl az X-Factor kapcsán pont arról beszéltünk ma páran, hogy mennyire más atmoszférája van egy brit, egy amerikai és egy ausztrál műsornak, mert teljesen más az emberek alapmentalitása. Ebből kiindulva, és hozzávéve az eddigi hazai tapasztalataimat, sajnos nem olyan egyirányú dolog ez, hogy a TV hülyíti a nézőt. A TV kiszolgálja az igényeket, és a nézettség alakulása csak egy visszajelzés számukra, hogy ez mennyire sikerült. Ha nagyon sokáig játszanék valakinek olyan zenét, amit nem kedvel, nem hiszem, hogy egy idő után megszeretné. Szóval bármennyire is szomorú, az hogy a hazai realitykben a franchise melyik részeit hangsúlyozzák ki, és mit tompítanak el (pl pont a stratégiát) remekül méri, hogy milyen is az átlag TV-néző szintje és igénye.

EZBranigan - 2011. 10. 12. 23:47

CyClotroniC:

Én is a Survivorre gondoltam, hogy az képviselne valamit vagy mondjuk az Amazing race. Nem véletlenül mennek már kint 20 éve, nálunk viszont rendre elbuknak ezek.

Az eszmefuttatás végével is egyetértek, ha igénytelen a műsor, és a nézőknek nem tetszene, akkor nem néznék, ebből következően nem gyártanának újabb VV-t. Lehetne helyette valami más, de nem így alakul a dolog, és nézhetjük főműsoridőben Kristofel farkát, vagy ahogy sikítozva fröcskölik a lányok egymást hideg vízzel. wtf?

PrinceKardinal - 2011. 10. 13. 00:24

jaj gyerekek, hagyuk mar ezt a VVes kritikat!

Nagyon jo musor.

Mert?

Emberek szeretik ha van mirol beszelni.Szeretik mas feneket ragni, analyzalni, szeretik a dramat, emociokat, szerelmet, botranyt, mas emeberek viselkedesenek kritizalasat

stb.

most hogy raktak bele egy kis survivort is eleg jo bar… nekem hianyzik egy par csinosab csaj. Egyszeruen nem tudok megbekelni Veronika ures fejevel es paplany szajaval, Dya 12eves viselkedesevel es Seherezade “en vagyok a kemeny 8ker csaj” karakterekel. Egy Kinga akit nezni lehet (sajat velemeny) a tobbi felejtos. Hianyzik egy VV Aniko karakter es meg 1 “furcsa” emberke ala Alekosz, Attila stb.

de amugy okes a musor es tetszik! Nezem es nem parazok mert nem erdekel mas hulye dumajo aki fikazik. Azt nezek amit akarok es ha tetszik az a en sajat velemenyem. Nem tetszik? Ne nezd. Pl. en utaltam a Vacsoracsatat. Az a musor valami botranyosan unalmas volt… pedig csak fozesrol volt szo es 19tol volt… na az tenyleg sz*r volt :D

EZBranigan - 2011. 10. 13. 00:49

PrinceKardinal:

“Emberek szeretik ha van mirol beszelni.Szeretik mas feneket ragni, analyzalni, szeretik a dramat, emociokat, szerelmet, botranyt, mas emeberek viselkedesenek kritizalasat”

Nem ezzel van a bajom, hanem azzal, hogy köcsögöznek, faszoznak, k. anyáznak, f@szt és csöcsöket mutogatnak kilenc után, hogy a 14 éves gyerek a műmelleket nézze stb.

Az említett vágyakat ki lehet elégíteni ennél magasabb színvonalon is úgy gondolom.

“nekem hianyzik egy par csinosab csaj” amit írsz az alapján a bent lévő csajok nem szimpatikusak, sem külsőleg, sem viselkedésben, na látod, ezzel mutatnak példát a fiatal csajoknak a tévé előtt. Igazi, belevaló feleségjelölt mind, klinikai esetek inkább.

Nézheted nyugodtan, nekem nem tetszik, mégis belenézek, mert szeretném megérteni, de nem sikerül, majd médiaórákon elbeszélgetek a gyerekekkel ezekről, reméljük értelmes beszélgetések sülnek ki belőle.

vape - 2011. 10. 13. 10:59

A tv2-nek sajnos el kell indítania az Összeesküvőket azon az úton, amin az RTL a VV-t már régen futtatja, ha egy kicsit fel akarja tornászni a valóságshowját, és nem akar iszonyatosan lebőgni (ehhez kezdetnek későbbi sávba kell raknia, ahol húzósabb jeleneteket is mutogathat). :S

Azt azért hozzáteszem, hogy egy picit furának tartom ezt az egész elképzelést, mint pl. amikor az anyuka nézi kicsi fia lepedőakrobatikáját, nos, hát, izé…

Winnie-t meg nem bántani, ő az RTL védőszentje :D

winnie - 2011. 10. 13. 11:07

nagyon egybites gondolkodásra vall, ha azt hiszed, hogy a az számít, hogy milyen a hangvétel vagy, hogy mi van benne. ez már szézszor bebizonyosodott, hogy nem igaz. a nézőt sokkal jobban érdekli a csatorna és a brand, a cím. csak azért nem fog mást nézni, mert az “olyanabb”.

vape - 2011. 10. 13. 11:48

Winnie: pedig az számít. Ha lapos egy műsor elkapcsolnak. Ha vannak benne konfliktusok – amik lehetnek valódiak, vagy mesterségesek -, akkor nyilván több ember fogja köröm rágva végigizgulni, hogy TB Zsolti hajba kap-e TB Imivel TB Gizi kegyei és egyéb testrészei miatt.

A legtöbb átlagnéző – elnézést a kivételektől – azt se tudja mi az a brand, így kötve hiszem, hogy érdekelné őket. De ha az X bulvárlapban nagy betűkkel a címlapon írják, hogy TB Alejandro ismét megtolta Gizit, akkor tippem szerint többen fogják este követni a beszámolót.

szilárd - 2011. 10. 13. 11:53

én ismét a szokásos telenovella adatokat szeretném megérdezni

kiskiraly - 2011. 10. 13. 12:14

Mind a kettő ( brand és a műsor “minősége” is) számít szerintem:
Mikor bekapcsolja az ember a tv-t, kedvenc csatornáján nézi meg először a műsort; ha nincs jó műsor akkor is majd visszanéz oda később.Tehát hűséges a néző egy csatornához (vagy éppen csatornákhoz). Ugyanakkor hiába részesítenek előnybe egy csatornát (pld RTL), ha rossz a műsor (pld Casino).
Legalábbis én így látom.

winnie - 2011. 10. 13. 12:36

“De ha az X bulvárlapban nagy betűkkel a címlapon írják, hogy TB Alejandro ismét megtolta Gizit, akkor tippem szerint többen fogják este követni a beszámolót.”

ezt mondom, hogy ez már cáfolódott, ami logikus is.

Chris - 2011. 10. 13. 12:53

A Rizzoli & Isles nak mennyi a nézettsége?

szilárd - 2011. 10. 13. 13:31

én ismét a szokásos telenovella adatokat szereetném megérdezni,legföképen a sarokba szorítva nézettségére lenék kiváncsi

Ulquiorra - 2011. 10. 13. 14:22

EZBranigan:
„Én is a Survivorre gondoltam, hogy az képviselne valamit vagy mondjuk az Amazing race. Nem véletlenül mennek már kint „
Na ez az az érvelés, amit sose tudtam megérteni. Milyen értéket mutatnak? Nagyon sok esetben az emberekben az igényesség és az értékmutatás egy kalapba tartozik. A survivor&Tar és VV közt az a különbség , hogy az első kettő igényesebb kivitelezésű (casting, színhely stb), mint a VV, ami szándékosan alpári, igénytelen stb (mondom ezt úgy, hogy egy részt nem láttam az újból, csak az előzőből vannak emlékeim.) Ez van. Az első kettő reality, a másik meg trash reality. Ez a műfaja. De az első kettő is csak szórakoztat, de nem mutat értéket. Egy Magyarország története, vagy egy Mindentudás Egyeteme, ott vélek felfedezni értéket, de ezek a reality-k kifejezetten a szórakoztatásról szólnak.
Mint ahogy a hazai tehetségkutatóknál is sokszor elhangzott, hogy értéket mutatnak. Ami eleve vicces egy olyan műsornál amit nálunk kifejezetten a bulvármédia segítségével tesznek sikeressé, mert ha csak a tehetségkutatásról szólna, akkor nem promóznák kamucikkek segítségével a Blikkben heti ötször, és nem azt próbálnák lejáratni és kiejtni így aki a csatorna számára nem kívánatos (aka Szíj Melinda esete)

„CyClotroniC”
„de amikor gyufahúzással akarták eldönteni, hogy ki menjen haza, kb felröhögtem.”

nekem csak az maradt meg, hogy szavaznia kellett a nézőknek a végső győztesről. Végülis csak a legfontosabb elemét vették ki a műsornak ezzel a lépéssel, az ilyen esetekre szokták mondani hogy „kiherélték a showt”. Ezek után azon se csodálkoznék, ha csinálnának egy TAR-t amiben minden rész végén a az utolsó két csapatból választhatnak a nézők, hogy ki essen ki.Persze szigorúan csak celebekkel. Brr.

Desmond Wallace - 2011. 10. 13. 15:03

“a középiskolás korosztály túlnyomó többsége neten vagy tévében követi az eseményeket, erről beszélnek napközben”

Ez itt a lényeg. Nem nekik való, főleg ha még középiskolás sincs a gyerek, mégis nézi. Itt viszont már felmerül a szülői felelősség is.

A felnőtteknél már tök mindegy, hogy mit néznek, mivel nincs alapvető hatással a személyiségük fejlődésére.

Desmond Wallace - 2011. 10. 13. 15:17

Péntek délután:

MM: 151e (6% SHR), 18-49: 25e (2,2% SHR)
Második élet: 738e (31,4% SHR), 18-49: 138e (18,1% SHR)
Sarokba szorítva: 226e (9,5% SHR), 18-49: 53e (6,9% SHR)
Észak és Dél: 283e (9,2% SHR), 18-49: 71e (7,3% SHR)
Eva Luna: 670e (23,6% SHR), 18-49: 118e (13,1% SHR)
Sarokba szorítva: 381e (13,3% SHR), 18-49: 85e (9,4% SHR)

EZBranigan - 2011. 10. 13. 18:24

Ulquiorra:

Nem értékre gondoltam, csak nem tudtam úgy látszik kifejezni magam, de a reagálásodban benne is van. Sajnos itthon a trash reality kell a nézőnek, az igazi reality, meg túl jó nekünk. Erre gondoltam, csak átfordítottad emberi nyelvre :)

Desmond:
Nemcsak a középiksolások, hanem már általános iskolában is nézik. A középöskolások viszont túlnyomó többségben. A szülők persze nem tudják, vagy nem érdekli őket. Aztán kéri a gyerek a plázázáshoz a pénzt, csak be kell menni egybe.
Az egyik oktató azzal viccelt, hogy a városban épülő új pláza átadása után egy hétig a fiatalok szokásait fogja megfigyelni. Kíváncsi vagyok betartotta-e. :)

Ezüstróka - 2011. 10. 13. 19:23

Hú, gyerekek, ez a mai Maradj talpon nagyon durva volt :D

winnie - 2011. 10. 13. 19:52

mi volt benne?

Desmond Wallace - 2011. 10. 13. 20:42

winnie: Eljutott egy srác az utolsó kérdésig.

Zoey - 2011. 10. 13. 21:15

Jaja, és elbukta a 25 milliót :S

Na kicsit megkésve, de reagálok a nézettségekre, és kérdezek én is néhányat.
Az ÖsszeEsküvők száma nagyon meglep, elvileg a pénteki adás a legizgalmasabb, és mégis ilyen gyenge számokat szállít… A TV2-nél biztos, hogy nem erre számítottak, de ez tipikusan az a műsor, amit nem nagyon tudnak és nem is fognak pakolgatni vagy megszakítani. Rengeteg pénzt költöttek bele.

Az m1 jobb számokat hozott, mint korábban, de szerintem még mindig nem elegen fedezték fel az új műsorokat, bár ahogy a hétvégi műsoraiknál megfigyelhető a növekedés a múlt héthez képest, úgy a többi is javulhat majd. A Maradj talpon! nekem is nagyon tetszik, ritkán fordul elő az m1-en (sőt még a kertévéken is), hogy 18-49-ben ugyanolyan közönségarányt produkál egy műsor, mint teljes lakosság körében. Folyamatos volt az emelkedés szerdától, reméljük, ez ezen a héten is folytatódott/folytatódik. Gundi tényleg nagyon jó, bár ez nem meglepő, jók a kérdések, meg maga a formátum. A Magyarország, szeretlek! is tetszett, vasárnap belenéztem, ez valóban nem annyira fiatalos, de ötletes, élvezhető. Ezen kívül a pénteki L’art pour l’art-ba néztem bele, a többiről sajnos lemaradtam, de kicsit csalódott vagyok (és valószínűleg a köztévé is) a nézettségük miatt, főleg a DTK-tól (a sok promó és kampány miatt), a Hacktion-től, de az On the spot-tól és Tudoroktól is jobb számokat vártam volna. Az Észak és Dél nem sokkal kap ki a vele egy időben futó RTL-es telenovellától, a péntek esti vígjátéksorozatok meg egyszerűen rossz helyen vannak, a Middle nem 22:40-es sávba való.

Kíváncsi lennék a Robbie, a fóka, a Miss Pettigrew nagy napja, A lényeg és a Michael Clayton adataira, valamint arra, hogy Az Este tudta-e növelni nézettségét a környező műsorok hatására?

Desmond Wallace - 2011. 10. 13. 22:02

Miss Pettigrew nagy napja: 246e (5,2% SHR), 18-49: 36e (1,9% SHR)
Michael Clayton: 185e (5,6% SHR), 18-49: 65e (4% SHR)
A lényeg: 253e (5,3% SHR), 18-49: 28e (1,5% SHR)

Az Este 5-6% körüli közönségarányokat hozott teljesben, célközönségnél pedig 2-3% SHR.
A fókáról nincs adatom.

Zoey - 2011. 10. 13. 22:12

A lényeg is erősödött, de ez még mindig nagyon halovány…
Köszi a számokat!

kicsike - 2011. 10. 14. 17:30

Amúgy csak szólok: az Észak és Dél az már korábban ment a Tv2! És jó sorozat, csak 8 tól mehetne..éljen a suli!! :S

annakonda - 2011. 10. 15. 01:32

Nem olvastam végig a kommenteket, csak úgy írom, mert majdnem minden héten van erről szó: nem és nem a TV2 hibája az hogy a Doktor House-nak esett a nézettsége, a sorozat lett hadd ne mondjam milyen…

A Vámpírnaplók-nál meg most látszik hogy milyen rajongó tábora van, mert másnap suli ugye akkor hogy lehetne fél tizenkettőig ébren maradni szerdán? Ezt olvastam nem egy helyen. És még ezután próbálják azt mondani hogy a felnőtteknek is érdekfeszítő ez a sorozat. És amúgy más sorozatoknál nem szokták véletlenül levenni az olyat ami 300E alatt hoz nézettséget 22.20-kor?! Hát ezzel sem kéne kivételt tenni! Nem szoktam ilyet írni, mert magam is tapasztaltam már hogy nem jó ha leveszik műsorról a kedvenc sorozatunkat, de elegem van már a megszállott rajongástól, meg hogy mindenhol őket falják egyfolytában. Sajnos nálunk is ez ment péntek este, és tök átlagos szintű sorozat, ha nem az alatti.

winnie - 2011. 10. 15. 07:52

“nem és nem a TV2 hibája az hogy a Doktor House-nak esett a nézettsége, a sorozat lett hadd ne mondjam milyen…”

ez nem úgy működik, hogy te azt hiszed, hogy a sorozat gyenge lett, mert például sokak szerint a 7. évad nagyon jól sikerült. attól, hogy neked nem tetszik, sokaknak bejöhet. és persze akkor az ncis vagy a csi vagy a csi: miami sokadik évadja nem lett “hadd ne mondjam, milyen”? szóval ez sem húzható rá feltétlenül. inkább sokféle hatás egyszerre van jelen, minőségtől, konkurencián át kezelésig.

Desmond Wallace - 2011. 10. 15. 09:33

“És még ezután próbálják azt mondani hogy a felnőtteknek is érdekfeszítő ez a sorozat.”

Felnőtteknek is érdekfeszítő a sorozat. Nem csak a magam nevében beszélhetek.

annakonda - 2011. 10. 15. 11:24

“te azt hiszed, hogy a sorozat gyenge lett, mert például sokak szerint a 7. évad nagyon jól sikerült”

pl. filmkatalogus.hu -n nem ilyen véleményen vannak hogy jól sikerült, ezért beszéltem nemcsak a magam nevében -.-

winnie - 2011. 10. 15. 11:28

persze, tudom, nem is ezzel vitatkozom, hiszen elég az itteni pár száz house-os kommentet is elolvasni, de ettől még rengetegen vannak, akiknek tetszett. de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a 7-8. évadoknál azért már kialakul egy kötődés, amikor a nézők már nehezebben engednek el egy sorozatot. s mint írtam, más sorozatoknál is panaszkodnak sokan, hogy már nem olyan jók, de ettől még nem csökken a nézettségük. szóval nem olyan egyszerű ez a dolog. főleg akkor nem, hogy ha valaki azt írja, hogy már nem jó a sorozat és mégis tovább nézi, hiszen ilyen alapon más is tehet így a negatív véleményt alkotók közül.

annakonda - 2011. 10. 15. 11:37

“Felnőtteknek is érdekfeszítő a sorozat. Nem csak a magam nevében beszélhetek.”

Én a sorozat rajongóinak a TÖBBSÉGÉRE gondoltam, akik falják ezt a műsort minden oldalon, háát.. ők nem felnőttek.
De elnézést kérek azoktól akiket felnőttként érdekel.

winnie - 2011. 10. 15. 11:42

aki rajong, az nem felnőtt. aki csak “sima” néző, azoknak a nagyobb része felnőtt.

annakonda - 2011. 10. 15. 11:45

“még rengetegen vannak, akiknek tetszett. de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a 7-8. évadoknál azért már kialakul egy kötődés, amikor a nézők már nehezebben engednek el egy sorozatot. s mint írtam, más sorozatoknál is panaszkodnak sokan, hogy már nem olyan jók, de ettől még nem csökken a nézettségük. ”

Értem, én akár 4 év után is nehezen engedek el egy sorozatot, csak az a ‘baj’ hogy nemcsak itt csökkent a nézettsége, hanem amerikában a legutóbbi rész a 7M-t sem érte el, úgyhogy SZERINTEM 9. évadot semmiképp se várjunk… de nem is erről volt szó. Engem csak az húzott fel, ami miatt ezt írtam, hogy valamelyik másik nézettségi adatnál valaki azt írta hogy a TV2 hibája, na de ilyenek a rajonók.

annakonda - 2011. 10. 15. 11:48

” “sima” néző, azoknak a nagyobb része felnőtt”

hát biztos így van, csak nekem nem ez jött le, de mondtam hogy akkor elnézést.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz