login |

Homeland: vége az 1. évadnak

2011. 12. 20. 14:45 - Írta: Bruzsy

109 hozzászólás | kategória: kritika,

Hatalmas lehetőség előtt állt a Showtime új sorozata a finálé előtt. Azt már korábban sikerült bebizonyítania, hogy az év legjobb újoncáról van szó a Homeland esetében, azonban most a tét sokkal nagyobb volt: egyetlen epizóddal, egyetlen évad után képes-e rögtön a legnagyobbak közé emelkedni?

Igazából én nem nagyon tartottam attól, hogy The Killinget húznak a fináléval, ahhoz túlságosan is sok időt töltöttünk el a karakterekkel, érzelmileg kötődtünk hozzájuk, a saját, személyes sorsuk sokkal jobban érdekelt, mint az, hogy mi történik az összképben. És ilyen szempontból a Homeland kiválót nyújtott a tizenkettedik részében is.

Gigahosszúságú spoileres finálé- és évadkritika a tovább után.

Oh, boy, micsoda évadon vagyunk túl! A hetedik rész után azt írtam, hogy nem lennék meglepődve, ha a készítőknek maradt volna még egy-két ász az ingujjukban Brody-val kapcsolatban, de arra én se gondoltam, hogy ezt már a nyolcadik epizód végén kijátsszák és onnantól kezdve minden ehhez a fináléhoz fog építkezni. És ez az építkezés volt az, ami miatt most ennyire megosztó lett ez a rész. Mert ennyi feszültség, ennyi karaktermomentum után joggal számít az ember valami nagy bummra, és ha nem kapja meg, bizony hiányérzete támad egy kicsit. Én is így vagyok ezzel.

Azt hiszem, már meg is válaszoltam a kritika első bekezdésében feltett kérdést, de azért a helyzet mégsem ennyire egyértelmű. Mint mondtam, hihetetlenül megosztó részt láttunk, valószínűleg mindenkinek igaza van egy kicsit, bizonyos szinten. Én mégis azt kell mondjam, minden hiányérzetem ellenére a pozitív táborba tartozom. Szóval szerintem tegyük félre most azt egy kicsit, ami a bombával történt, és koncentráljunk tisztán a karakterekre, hiszen ez a dráma egy percig sem tévedt le arról az útról, amit kijelölt magának: nem az akció a lényeg, hanem a karaktereid közti interakció.

Egyértelmű volt, hogy Brody nem halhat meg. Illetve már ez se igaz, hiszen bár az agyam minden sejtje tiltakozott az elképzelés ellen, a szívem mélyén elhittem a készítőknek, hogy akár ezt is megléphetik. És ez a feszültség bizony nagyon jót tett a rész atmoszférájának. Aztán végül győzött a racionalitás, a főhős életben maradt. És ez így van jól. A tévésorozatok az állandóság, a változatlanság mintapéldái, ahol nem lehet fenekestül felforgatni egy helyzetet a sikeresség elvesztése nélkül. Erről a témáról egyébként a Game of Thrones-nál, annál a bizonyos fordulatánál írtam bővebben, klikk, ha naprakész vagy azzal is. Egy főszereplőt tehát nem lehet csak úgy kivégezni egy sorozatban.

Ugyanis Brody az évad második felére egyértelműen főszereplővé nőtte ki magát. A pilot után még nem gondoltam, hogy ez így lesz, az első pár részben is elsősorban Carrie-n volt a hangsúly. Aztán ahogy egyre jobban kihangsúlyozódott a kettejük kapcsolata, ahogy megtörtént a nagy le-nem-leplezés a hetedik és nyolcadik részben, onnantól kezdve Brody talán még inkább előtérbe került.

Az epizód felépítését egyszerűen csak dicsérni tudom, a rendezési koncepciót meg főleg. Az első nap fülledt feszültsége, a vihar előtti csend érzés a kamerakezelésben és a vágásban is megmutatkozott, Brody előkészülete az imára csak úgy árasztotta a nyugalmat magából. Másnap reggel pedig jött a kézikamera, a remegés, a félelem, a feszültség, egészen a bunkerben töltött utolsó másodpercekig.

A bomba besülését az első pillanatban nagyon elcsépelt klisének gondoltam, bíztam benne, hogy a mastermind Abú Nazir egy újabb csavarja volt az egész (hiszen mekkora ötlet volt Walker felhasználása Brody bejuttatásához!). De aztán ahogy egyre többet gondolkodtam rajta a rész után, rájöttem, hogy igencsak komoly szerepe volt.

Egyrészt simán elképzelhető, hogy az a kis kábel elcsúszott, mikor Brody-t földre vitték a lövések elhangzásakor vagy amikor az öltözködéssel szenvedett. Másrészt megláthattuk azt, hogy Brody igenis képes lett volna megtenni, mindezt úgy, hogy mégse lett tétje a dolognak. Harmadrészt kapott egy szakajtónyi időt, hogy Carrie elszaladhasson és rávegye Danát, hogy hívja fel aput és adják elő az évad legjobb jelenetét.

Igen, ezt ki tudom jelenteni, ez volt a legcsodálatosabb öt perc a sorozatban, simán ütve a hetedik rész végi beszélgetést. Ehhez viszont kellett egy olyan fenomenális színészi játék is, amiért Damian Lewis-nak nem hogy az Emmy-t, de a szezon összes díját ki kell osztani. Egyszerűen fantasztikus volt végignézni, ahogy az idegrendszere leépül, egészen a rész első másodperceitől kezdve. Az elszánt, mindenre képes Brody már a videóban is megingott, amikor a családja szóba került, aztán ahogy közeledett a robbantás perce, egyre inkább látszott az arcán a bizonytalanság. Amit aztán a lánya könyörgése végképp eldöntött.

Illetve ezt nem tudjuk, csak sejtjük, hiszen alighogy letette a telefont, már vége is volt a lehetőségének. Ez volt az a pont, ahol úgy éreztem, hogy kellett volna hagyni még egy kis időt Brody-nak, egyedül a csendben és a sejtelmes zenében, hogy lássuk, valóban nem lép semmit. Így egy kicsit olyan érzése lett az embernek, hogy a besülés és a telefonhívás is csak az időhúzást szolgálták, annak a kivárását, hogy az emberek elhagyhassák a bunkert.

És akkor el is érkeztünk az epizód harmadik részéhez. Szerintem ez volt az, ami sok embernél kiverte a biztosítékot, pedig én kimondottan örültem neki, hogy volt idő levezetni ezt a feszültséget. Ez volt az, ami például a 24 napjainak a végéről hiányzott.

És az örömöm ellenére én is itt húztam a leginkább a számat, bár utólag végiggondolva itt is rengeteg olyan jelenetet láttunk, amelyek csak a sorozat értékét növelték. A Brody és Carrie között lezajlott párbeszéd vette rá a nőt, hogy kórházba vonuljon (az utolsó jelenetről egy kicsit később), Saul és Estes moralizálhattak egy kicsit a terrorizmus elleni harcról és az eszközökről (szintén nagy hiányosság a 24-ben). Brody pedig végleg pontot tett az ügy végére akkor, amikor Nazir parancsára végzett Walkerrel.

Na, ez volt még egy olyan jelenet, amire az évad közepe óta vártam: a nagy találkozás. Ezerszer elképzeltem már előre, és sajnos azt kell, hogy mondjam, ebben is csalódnom kellett. Megint túl rövidre sikerült, sokkal többet eltölthettek volna az egymásra fogott pisztoly melletti párbeszéddel, ahol sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak az érzések, mint az, hogy Brody miért nem robbantott. Ha megismerjük egy kicsit jobban Tom gondolatait, a motivációit.

Azzal viszont egyetértek, hogy meg kellett halnia, ugyanis nem volt több a karakterben. És azzal, hogy Brody ölte meg őt, a készítők két dolgot is egyszerre megtettek: egyfelől újfent leszögezték, hogy Brody mindenre képes, főleg akkor, ha nem a családja boldogsága múlik rajta; másrészt tudatosan hozzásegítettek minket, hogy a Walker szál végleg zsákutcává váljon a CIA számára.

És ez az, ami a szájukat húzók jelentős részének gondot jelenthet. Az, hogy megint ugyanott vagyunk, ahol elkezdtük. Ezzel az állítással viszont vitatkoznék, hiszen bár látszólag tényleg így van (erről megint csak egy kicsit később), de a karakterek messze nem ugyanazok, akiket két és fél hónappal ezelőtt megismertünk.

Carrie esetében a legegyértelműbb ez a változás, hiszen a mentális leépülése már az első pillanatban egy gyönyörű aknamezőnek látszott, ahol Claire Danes megcsillogtathatja képességeit. És azzal, hogy ezt elhúzták a sorozat legvégéig, ordított róla, hogy ebből a számára nem lesz happy end. De az állapota nem csak ezen a téren volt jelen. A Brody-val való kapcsolata már az első éjszaka alatt érdekes volt, hiszen adott volt egy instabil nő, aki valamiféle támaszra vágyik az életben és aki ezt Brodyban véli felfedezni. Eleinte mindössze azért, mert az elmúlt egy hónapját folyamatosan vele töltötte, ha csak egy monitoron keresztül is.

Az agya azt súgja neki, hogy ő a terrorista, a szíve viszont másfelé húz. Klasszikus motívum ez a drámatörténelemben, itt azonban került még bele egy csavar: Carrie maga se tudhatja, hogy az agya racionálisan viselkedik-e, amikor Brody-ra gyanakszik. És ez a keserédes három tényező olyan karaktermomentumokat hozott az egész évadban, amiért csak kalapom tudom megemelni a Gordon-Gansa írópáros előtt.

De Brody esete talán még érdekesebb, mert itt annyira nem a szemünk előtt zajlott le a változása, hiszen a sorozat első felében nem is voltunk tisztában a karakterének igazi mibenlétével. Bár az őrmester azt állítja, hogy nem átmosták az agyát, tisztán hazaszeretetből cselekszik, ez nem így van. Brody ugyanúgy Nazir zseniális machinálásának áldozata, aki, kihasználva Issa halálának tragédiáját, olyan dolgokra veszi rá, amire egyébként nem lenne képes. Csakhogy egyetlen dologgal ő se számolt: a szeretet erejével, azzal, hogy Brody saját családja sokkal fontosabb számára, még nyolc év után is, mint az, amit kényszerből kellett választania.

Klisé-klisé hátán így leírva, nem? Legalábbis ha úgy olvasnám, hogy nem láttam a sorozatot, tutira ezt gondolnám. De nem igaz, mert olyan apróságokat, finomságokat húztak meg benne, amivel okosan elkerülték ezt a veszélyes rengeteget, ahonnan nem tudtak volna kikecmeregni. Tisztára, mintha a Friday Night Lights első évadára gondolnék.

És akkor ezek után visszatérhetünk a legvégéhez, ahhoz a dologhoz, ami engem is a legjobban frusztrál az évadzáróban: Carrie-be még rúgtak egy utolsót, és épphogy rájött volna a titok nyitjára, elfelejtetik vele. Illetve gondolom, elfelejtetik, mert azért ez még korántsem biztos (csak nagyon valószínű).

De ahogy ezen is egyre többet gondolkodtam, rájöttem, hogy ez is egy rendkívül tudatos lépés volt a status quo teljesen látszólagos visszaállítására. Mert van egy nagy különbség a karakterfejlődésen kívül, ami miatt még mindig nem ugyanaz a felállás, mint amivel a pilotban megismerkedtünk: akkor Carrie sejtette, hogy Brody terrorista, mi pedig nem tudtunk semmit. Most pedig mi tudjuk, hogy Brody terrorista, Carrie pedig nem sejt semmit. És ez egy olyan gyönyörű macska-egér harcot hozhat a sorozat második évadjára, ami megint csak frissességgel lephet majd meg minket. Tiszta Columbo.

És akkor most így a végére még néhány gondolat, ami nem is úgy a részhez, hanem az évad egészéhez kötődik.

  • Lewis alakítását már éltettem a részben, de nem szabad elmenni szó nélkül természetesen Claire Danes múlt heti része mellett sem. Kiemelkedőt alkottak mindketten, és mindehhez jött még hozzá az, hogy a mellékszereplők is remek teljesítményt nyújtanak, Mandy Patinkin visszafogott játéka talán a legnagyobb pozitív csalódás a színészek terén.
  • Egyre biztosabb vagyok benne, hogy Walker akkor se ölte volna meg Brody-t, ha az nem vágja ki magát Nazirnál az új ötletével. A memóriakártya ellopása is ezt támasztja alá, az arab igenis felkészült arra, hogy az őrmester esetleg nem lesz képes végrehajtani a tervet. És a vallomással olyan erő került a kezébe, ami még akkor is biztosítja számára az irányító szerepet, ha Brody esetleg elbizonytalanodna a célban.
  • Saul és a felesége élettársa. Igazából egész jól nyúltak a kettejük viszonyához, sokkal idegesítőbb lett volna egy „ne a munkád legyen az első” kliséasszony otthonra, azonban így utólag nem sok szerepe volt a szálnak. Bíztam benne, hogy Saul karakterén látszik majd valami nyoma a végére, de nem, egyedül Aileen elfogásakor került elő egy kicsit. Így sajnos pazarlásnak érzem ezeket a perceket.
  • Apropó Aileen. Furcsa nekem ez az egész, mi is volt a szerepük Nazir nagy tervében. Illetve van egy elméletem, ami ha igaz, akkor az arab minden idők legnagyobb taktikusa. Remélem erről még lesz szó később, legalább valamiféle megerősítés szintjén.
  • A tégla. Illetve az, hogy nem derült ki az se, hogy egyáltalán ott van-e. A finálé eléggé kizárja, hogy Saul vagy Estes legyen az, az ismertebb karakterek közül még talán Galvez lehetne, de tőle alapesetben távol áll néhány jel. Igazából ez a nagy kár, hogy ilyen kevés volt a red herring az évadban, lényegében kettőt kaptunk belőle: Saul megingását a hazugságvizsgálaton, valamint Estes furcsa mozdulatát miközben Brody rávetette magát a fogva tartott terroristára.
  • Morena Baccarin karakterének semmilyensége. Színésznőként teljesen rendben van, a karakterének is vannak jó megvillanásai, de egyébként céltalannak érzem, a szerepe néha arra összpontosul, hogy Brody társa legyen, aki néha bonyodalmat csinál, hol félrekefél, hol ellenzi a képviselőként való indulást. Valami még kéne hozzá.
  • Igazából egy kicsit jobban előtérbe kellett volna hozni Carrie betegségét az évad első felében. A teljes leépülés jó helyen volt így a szezon végén, de ha már korábban több a bizonytalanság a döntéseiben, akkor fantasztikus lett volna felállítani a párhuzamot a két főszereplő között: Carrie, akinek a motivációi tiszták, de a tettei nem feltétlenül azok, valamint Brody, akinek a tetteit látjuk, de a motivációira csak később derül fény.
  • És a végül: túl kevés a Brody és Carrie közös jelenet. Remélhetőleg a második évad jobb arányokkal fog tudni szolgálni, mert a hetedik rész kivételével alig jutott közös screentime kettejüknek – ez történeti szempontból indokolt volt, kreatív szempontból viszont sajnálatos, mert olyan kémia van a két színész között, amiről a szakma összes castingosa csak álmodozhat.

Azt hiszem, mindent kiírtam magamból. Aztán úgyis a poszt megjelenése után fél órával fog eszembe jutni még valami. Kommentben jöhetnek a pro és kontra vélemények, ne fogjátok vissza magatokat, mert tényleg megosztó egy részről van szó. Számomra az összkép végül pozitív lett az epizódról is, az évadról pedig főleg, simán megvan benne a potenciál továbbra is, hogy bekerüljön a modernkori drámák panteonjába.

109 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2011. 12. 20. 13:55

tudom, hogy meg fogja osztani a népet (vaaaagy…, affene tudja, mert azért az már az eddigiekből is kiderült, hogy a homeland-et nem annyira a cselekmény, mint inkább a karakterek mozgatják előre, főleg a két főhős kapcsolata. karakterek szempontjából mindenképp remek volt a zárás, cselekeményileg meg kvázi ott vagyunk, ahol az 1×01-nél – akinek ez a fontos, az mindenképp csalódni fog, bár mondom, azért valahol számítani lehetett arra, hogy a homeland e tekintetben nem lesz 24.

összeesküvésben és minden másban már lehet 24, ezért is jött be szinte végig, no meg azért, amiért a finálé is jó volt, hogy egy csomó esetben szokatlan, meglepő választást mellett tették le a voksukat a készítők, kikerültek sok klisét (de mivel klisé annyi van, mint égen a csillag, így törvényszerűen párba bele is futottak.) az pedig, hogy le merték ennyire építeni a főhősüket, elég kegyetlen dolog volt.

amit sajnálok, hogy nem volt több mellékszál, red herring, illetve, hogy a mellékkarakterekre nem mindig szántak sok időt (virgil FTW, de maxtől is vártam volna valamit:), viszont ez meg érthető volt.

lewis és danes remek volt, de nekem az első perctől kezdve a visszafogott patinkin vitte a pálmát.

jó évad volr.

Pocok - 2011. 12. 20. 14:51

Legjobb újonc? Simán.
Kritikához csak annyit, hogy bár Brody a főszereplő, szerintem ő egy antihős, nem hős.
A bunkeres jelenetek nagyon ott voltak. Érezni lehetett a feszültséget. A szöszit viszont sajnáltam kicsit, teljesen leépült. Arra nem vetnék mérget, hogy elfelejti, hiszen hallotta a testvére, mit mondott.

Pocok - 2011. 12. 20. 15:05

Na jó.
Úgy értem, hogy esetleg vissza mondja neki, mit mondott… és akkor utána beugrik neki. Bár ez így már tényleg elég valószínűtlen sajna.
Amúgy remélem kiderül, mi lett az sd kártyával.

Tamas - 2011. 12. 20. 15:19

“Illetve van egy elméletem, ami ha igaz, akkor az arab minden idők legnagyobb taktikusa.”

Milyen elmélet? :)

Bruzsy - 2011. 12. 20. 15:22

Tamas: Nazir tudott róla, hogy a bombagyáros elárulhatta, ezért valamivel biztosítania kellett Brody gyanúmentességét. Ezért bedobta a naiv, apját gyűlölő lányt és a szerető barátot, akik megvehetik a házat. Majd megjelent a hajón, viszonylag több ember szeme előtt, abban bízva, hogy valaki felismeri és jelenti a CIA-nek, akik nyomoznak egy kicsit, majd Walker nyomára akadnak, akinek a szerepe egyedül az elterelés volt végig – Brody felkészülése és a bejuttatása alatt is.

Bár a készítői interjúkból ítélve ez már lehet belemagyarázás. ;)

ldavid - 2011. 12. 20. 15:24

jó írás, nagyrészt egyetértek. a telefonos jelent meg tényleg nagyon jó volt.

vajon ha nincs berendelés, akkor robbantott volna?

pityke őrmesternő - 2011. 12. 20. 15:35

nagyon jó írás, köszi! szívemből szóltál, csak sokkal összefogottabban, mint ahogy tegnap este próbáltam a fickómnak elmondani, h. miért volt zseniális az egész évad! :)

winnie - 2011. 12. 20. 15:42

“vajon ha nincs berendelés, akkor robbantott volna?”

de “szép” is lett volna, ha így fejezik be:) bíztak magukban, szerintem eleve így terveztek, bár gondolom feltették a készítőknek a kérdést.

.tnm - 2011. 12. 20. 15:44

még nem kezdtem el a sorozatot. az évad elején/közben feltett kérdésekre mind választ kapunk? lezárt a történet? (lásd 24 első évadok, vagy régebben a Dexter évadok) vagy abszolút nincs lezárva (lásd Prison Break 1. évad vége), vagy le is lett zárva, de az utolsó x percben már a következő évad fő szálát is megnyitották (lásd 24 utolsó évadok, vagy House utóbbi évadvégek)?

R - 2011. 12. 20. 15:46

Valami gondod van a Killing évadzárójával? Hm? Akkor nézd újra, mert nem fogtad fel. Elég nagy botorság ezt a két sorozatot összehasonlítani.

SPOILER!
A Killing mérföldekkel jobb.

minase - 2011. 12. 20. 15:58

Nagyon bejött. Többször is elfelejtettem levegőt venni. A bunkeres résznél volt egy ilyen kettős érzésem, hogy szeretném is, hogy legyen tüzijáték meg nem is. Valahogy ott nekem nagyon átjött a nagy tett előtti idegesség.

A második vagy harmadik rész ami a prostiról szólt nekem elég problémás volt, azt hittem kapunk egy sorozatot lassú sodrású főszállal és sok mellékvágánnyal, de örülök, hogy nem így lett.

Nekem az pont tetszett, hogy a telefonálás után még volt kb 3 máásodperce, mivel a vice president visszafordult, hogy megjegyezze milyen szarul néz ki Brody. Ezzel együtt nekem pont az jön le, hogy nem fekete-fehér karakter. Majdnem megtette, de végül mégsem, így együtt is lehet vele érezni meg el is lehet ítélni.

kicsit off:
- Carrie engem nagyon emlékeztetett LOTR-ből Gollum-ra [pozitív értelemben]. Kinézetre, megszállottságra meg még bipolar is.
- Gondolom ezt még a Norvégiai lövöldözés előtt írták, de azért ott volt a párhuzam: kisebb elterelő cselekmény, majd a nagy durranás.

winnie - 2011. 12. 20. 16:00

“Elég nagy botorság ezt a két sorozatot összehasonlítani.”

ez OFF, de két sorozatot eleve sosem hülyeség összehasonlítani. két ennyire hasonló, nyomozós, egy nagy főszálas kábeles drámát, amelyek kölfüldi sorozatok feldolgozásai pedig pláne nem (nem is tudom, hogy a jelenleg futó sorozatok közül, melyik hasonlít rá jobban. lehet, hogy akad.)

amúgy a killing évadzáróra történt utalás (a spoiler szócska nem poén, tényleg csak akkor használjuk, amikor kell) arra vonatkozik, hogy annak a végén hatalmas volt a nézői, de még a kritikusi felháborodás is, mert sokan becsapva érezték magukat – mások, mint a sorozatot, imádták, de ettől függetlenül a “pulling the killing” kifejezést ők is tudják, hogy mit jelenthez. ezt a finálét is meg lehetett volna úgy csinálni, hogy megismétlődjenek a killinges reakciók.

winnie - 2011. 12. 20. 16:04

tnm:

“még nem kezdtem el a sorozatot. az évad elején/közben feltett kérdésekre mind választ kapunk? lezárt a történet? ”

semmiképpen sem lezárt. viszont a fő kérdésre megkapjuk a választ, valamint a főszálat, amit beindítanak az 1. évadban, végigviszik. de akadnak mellékérdések, amikre nincs válasz.

a 2. évad fel van vezetve elméletben, de csak kábé azzal, hogy nem varrtak el mindent, s tudjuk, hogy mi lesz a 2×01 elején az alapfelállás, hol, milyen szituban lesznek a főbb szereplők. de hiába lesz majd időugrás, sokkal összefügőbb a két évad, mint más sorozatok esetében, annyira nem lehet szétválasztani őket, nincs reboot vagy ilyesmi.

laport - 2011. 12. 20. 16:09

Bruzsy, az elmélethez:
kicsit nehezen tudtam követni:) Ha tényleg csak elterelni akart Nazir, akkor ezt sokkal egyszerűbben is meg tudta volna oldani. Mondjuk lelövet valakit (egy fontosabb politikust, kormánytagot), bedob egy szemtanút, aki megadja Walker személyleírását, és meg is van.
A memóriakártyát pedig szerintem nem ellopták, hanem a terv szerint vitte el valaki, hogy aztán nyilvánosságra hozzák, és kiderüljön, hogy miért is robbantott Brody. Ha ez nincs, akkor simán ráfoghatták volna a történtekre, hogy Brody csak megőrült, így viszont kiderül(t volna), hogy mit tett az alelnök, a CIA.
Láthattuk, hogy Nazir simán megverette, elraboltatta Brody-t, amikor úgy látta, hogy “csökken a lelkesedése”, szóval nem riad vissza az erőszaktól, ha valakit rá akar bírni valamire. A családjának elrablása sokkal hatékonyabb lenne, mint ha őt magát fenyegetné a felvétellel.

Én arra számítok, hogy Carrie-nek majd visszajönnek az emlékei (elhangzott, hogy a memóriavesztés általában csak ideiglenes), és ezek alapján indul majd újra Brody után, esetleg Sault is bevonva. Máskülönben nem tudom, milyen szerepe lehetne a sorozatban.

fringemiki - 2011. 12. 20. 16:11

Köszönjük az írást, tényleg nagyon jó lett!

A finálé megtekintése után egyből tudtam, hogy megosztó lesz, arra is gondoltam, hogy egyesek a Killinghez hasonlítják majd. Tény, én is örültem volna, ha inkább robban a bomba, de azért még így is pozitív szájízzel gondolok vissza a fináléra, és úgy általában az évadra.

Claire Danes és Lewis elképesztő alakítást nyújtottak, a kettejük közötti beszélgetés a 7. részben nekem az évad egyik csúcspontja volt. Éppen ezek a karakterépítő pillanatok miatt is inkább a pozitív irányba dől el a mérleg nálam. Számomra teljesen érthető, hogy Brody végül miért nem robbantotta fel magát a bunkerben, miután beszélt a lányával. Az már más kérdés, hogy egy ilyen vészhelyzetben engedték-e volna, hogy beszéljen vele – azt hiszem ezt Sepinwall is említette a kritikájában. Azok pedig, akik azt mondják, hogy klisés volt a bomba besülése, csak annyit üzennék, hogy ezzel legalább láthattuk, hogy Brody nem ijed meg, és tényleg képes bármit megtenni a bosszúért.

Carrie leépülésének új bekezdést szentelek, mert az egészen zseniális volt. Amikor a Saul-lal való beszélgetésekor rájön, hogy egész életében egyedül lesz, eközben pedig mégis keresi a támaszt, – pont Brody személyében – akkor jöttem rá, hogy ennek jó vége nem lesz. Carrie a problémái elől a munkájába menekül, nyugodtan használhatjuk rá a munkamániás kifejezést is. Most pedig, hogy ezt elvesztette, teljesen összeroppant. Kíváncsi vagyok, hogy a második évadban ezzel hogyan fog megbirkózni, egyáltalán mihez kezd, ha nem megy vissza a CIA-hoz. (amire persze kevés esélyt látok, de majd kiderül:)

A mellékszereplőkre is kitérek egy kicsit, mindannyian nagyszerűen játszottak, különösen a Sault alakító Patinkin nyűgözött le.

Összességében tehát mindenképpen jó véleménnyel vagyok a sorozatról, az idei legjobb újonc. Egyértelműen. :)

R - 2011. 12. 20. 16:13

Winnie: lehet, hogy hasonló recept alapján főznek, de a Killing borongós, noiros hangvételét nem ma fogják megismételni.

Ennyi erővel a CSI: Miamival is össze lehetett volna hasonlítani. És akkor ugye de jól kijön, hogy mennyire jó sorozat a Homeland. Meg minőségi. Sokféleképp lehet manipulálni egy cikket. :)

Kissur - 2011. 12. 20. 16:19

Most írok egy meglepőt. :D Nekem az évad végi sokkterápia, a Smallville 3.évad felére emlékeztet, amikor is Lex-szel ugyanezt tették, miután már rájött Clark titkára.

.tnm - 2011. 12. 20. 16:21

thx

angelachase - 2011. 12. 20. 16:29

Én már minden elmondtam a kibeszélőben, gratulációk az íráshoz.
Egy apróság: Vissza lehet javítani a Saul felesége/élettársa kihúzást. Saul felesége a nő. Mondja a hazugságvizsgálónál.

winnie - 2011. 12. 20. 16:52

r: nem, csak nagyvonalakban hasonlít, lehet asszociálni, de persze eszembe sem jutna a killinggel összehozni hangulat vagy más tekintetében. (na jó, ritka a fiatalabb női főszereplős sorozat:)

roflcopter - 2011. 12. 20. 17:01

Nekem az nem volt vilagos, hogy miert kellett Walkernek direkt melle lonie. Ha kapasbol lelovik a VP-t akkor is ugyanugy beterelik a tobbieket a bunkerbe, ugyanugy lett volna lehetoseg mindenkit felrobbantani, csakhogy akkor duplan biztosra mehettek volna a VP halalat illetoen.

uniq - 2011. 12. 20. 17:10

roflcopter: gyanítom, hogy a bosszú lényege az volt, ugyanúgy felrobbantsák a felelősöket, mint ahogy azok felrobbantották a gyerekeket.

Kovasz - 2011. 12. 20. 17:17

Hát, nem tudom, hogy volt-e olyan film/sorozat, aminél ennyire durván izgultam volna, mint itt a merényletes fél óra alatt… egyszerűen ZSENIÁLIS

Lajoska67 - 2011. 12. 20. 17:17

Tényleg jól indult a történet, bár néha idegesítően unalmas volt, egy olyan 10 perccel rövidebb lehetett volna néha, annyira volt tartalom, de így is elment. Az egész jellege újító volt kétségtelenül, lehetett volna belőle nagyon jó dolog is, tetszett az összeesküvés, az egész főszál, jó volt a színészi játék. De a végét kegyetlenül elrontották, nem volt benne semmi az ég világon. Egyetlen fikarcnyi kis dolgot se zártak le benne. Szerintem ez így szar. Úgyhogy ehhez a sorozathoz képest ez a végződés 0/10. Nagyon felbosszantott:-D

angelachase - 2011. 12. 20. 17:21

Lajoska67: (te vagy a kedvencem, pont mindig azokat írod, amikről én pont teljesen mást gondolok.)
Pontosan azok a plusz (sztd unalmas, felesleges, elrontott) 10 percek adták a legjobb részeket.
Te szereted a Mad Men-t? Vagy szeretted a Rubicon-t? Csak érdeklődöm.

Walker-nek szerintem azért kellett mellé lőnie, mert a VP kinyírása az Brody-nak járt.

Kovasz - 2011. 12. 20. 17:30

“Igazából egy kicsit jobban előtérbe kellett volna hozni Carrie betegségét az évad első felében.” – bár mint kiderült Carrie az első részbeli blamázsnál rokkant meg, de utána elkezdték kezelni, és egészen addig stabil volt, amíg Brody fel nem bukkant, és vele együtt a lehetőség, h bizonyítson és helyrehozza a hibáját. Az elején meg ugye még lelkes volt meg akár igaza is lehetett volna (pilot vége – Brody “jeleket ad”). Aztán jöttek a kételyek, a “szembesítés” Brodyval, stb., és teljesen elbizonytalanodott. Úgyhogy sztem rendben volt ez így.

Kovasz - 2011. 12. 20. 17:34

roflcopter: Brody-t egyedül az alelnök meggyilkolása motiválta – azért akarta kicsinálni, mert gyk. ő ölte/ölette meg Issa-t meg a többi gyereket, és Issa-t gyk. úgy szerette, mint a saját fiát (ugye 8 évig volt az araboknál, ebből mondjuk pár évet fogságban, a maradék x évet meg a gyerekkel együtt töltötte – “fia helyett fia volt”)

Lajoska67 - 2011. 12. 20. 17:37

angelachase, nem néztem egyiket se (még)

Szerintem ezek a szenvedezések azért voltak, mert nem tudták milyen irányba menjenek. Ezt az bizonyítja nekem, hogy a második felétől, sőt, már a 4-5. résztől (talán onnan, amelyik rész végén Carrie találkozik Bródyval) már egyértelműen látszódott, hogy mit is akarnak, előtte csak simán nyomasztó és béna volt. Ez főleg azért idegesített, mert az első részen látszott, hogy valami nagyszabásút akartak, csak nem ment a pszichológiai és a bűnügyi szál belezsúfolása még egy jó ideig. Utána végre elindult a krimis szál, a végére meg visszasüppedt a szenvedős, arcokat közelről mutogatós, könnyezőszemű nyöszörgésbe. Ez nem vált szerintem az előnyére.

jky - 2011. 12. 20. 18:22

A legjobb újonc idén, és nem volt rossz a finálé, de teljesen és sem voltam elégedett, jobban szerettem volna, ha lezárják a történetet, de ezt már leírtam a kibeszélőnél is…

A memóriakártyát Brody otthagyta Walker-nek, azért is jelölte meg a helyet. Maximum úgy értelmezhetjük ellopásnak, hogy végül is nem kellett volna elvinnie mégsem, mivel a merényletet Brody nem hajtotta végre. De hogy mi lett a kártyával, arra nem kaptunk választ, majd a 2. évadban :)

angelachase - 2011. 12. 20. 18:25

Lajoska: Akkor miket nézel? Mik a kedvencek?

angelachase - 2011. 12. 20. 18:26

Minden interjúban nagyon pörögnek az írók ezen a memóriakártyát a 2. évadba! dolgon. Szóval ez valószínűleg folytatva lesz.
Amúgy szerintem senki nem LOPTA el a memkártyát, hanem elvitte az, akinek el kellett vinnie, különben nem lett volna ott a 2. sárga csík.

matula - 2011. 12. 20. 18:27

aAz egyik interviewban a készítők azt mondták, a 2. évad valami féle előreugrással indul majd. Lehet épp így hozzák vissza az emlékeket, amit a doki is mondott, hogy csak ideiglenesek, így vezethetik fel a 2. évadot. Ki tudja, várós lesz az biztos. A kibeszélőben is említettem, nekem kicsit hiányérzetet okoztak az elvarratlan szálak – Mrs Brody pasija, Virgil tesója, de tény, hogy a sorozat feszessége nem tette lehetővé, hogy sok felé futtassák a szálakat, talán eg 22 részes évadban több idő lenne rá, fene tudja. Így, hogy aludtam rá egyet, inkább tetszik a befejezés, bár azt hiszem meg kell még egyszer nézni, hogy minden részlet lecsengjen :)
Az íráshoz pedig gratula

fromdtod - 2011. 12. 20. 18:43

@Kovasz… Ugyanez pepitában. Én annyira izgultam, hogy abba kellett hagynom egy rövid időre a részt. És elmentem olvasgatni. Aztán folytattam.
Szintén Tehozzád: Ha jól emlékszem Carrie többször is mondta, hogy már gimnáziumi kora óta megvan ez a kórsága.

Kovasz - 2011. 12. 20. 19:23

fromdtod: ja tényleg, a fősulin jött elő nála először… viszont egészen az utolsó részekig senki se tudta, h nem százas, még Saul se, pedig vele elég közeli kapcsolatban voltak – tehát korábban teljesen “kordában tudta tartani magát”, és a Brody-ügy miatt borult a bili

SpockCooper - 2011. 12. 20. 19:26

Gratula az íráshoz! Nekem nagyon nem tetszett Lewis előadása, jó színész (Life, BB), de a suicide tape nagyon katonás és érzelemmentes lett. Direkt volt, tudom, de nem értem, nem tudom elképzelni, hogy miért akarná felrobbantani magát. Ha nekem ilyen feleségem lenne meg két gyerekem, nem jutnék el odáig, hogy felveszem a mellényt. A való életben a radikális iszlám hívői közül is inkább a legszegényebbeket lehet rávenni az ilyen cselekményekre, ők elhiszik, hogy 40 szűzlány várja őket odaát, de lehet motiváció a vérbosszú is. Egyébként a drone rakétatámadásokat Obama tette az eddigieknél is gyakoribbá. Eredménye az lett, hogy meggyengült az al-Kaida, de sok ártatlan áldozatot is követeltek, valamelyik dokumentumfilmben azt mondták, hogy kb. 30% a collateral damage. Egyszerre nem szoktak 82 gyereket lebombázni, de bizony ez a való világ.
Megértem Brody indulatait, de nem tudom elképzelni, hogy elfelejtse, hogy ő amerikai hogy a családja az első. Walker mit csinált addig, amíg Brody haza nem tért?
So back to square one. Fool me once shame on you, fool me twice shame on me. Nem tudom, innen hogyan lehet érdekes második évadot tervezni. Remélem nem az lesz a fő szál, hogy Brody elveszi-e egy csecsemőtől a nyalókáját, majd a végén teniszkönyökre hivatkozva meghátrál. Jack Bauer egyébként elrabolta volna Brody lányát és a kislány fejéhez szegezve a fegyvert telefonáltak volna. She doesn’t have a nice ass but not badass. Morena Baccarin motivációi sem igazán tiszták, 8 éve nem látta a pasast és egy-két epizód alatt eljutunk odáig, hogy úgy néz rá, ahogy Captain Malra sosem?

Nabu - 2011. 12. 20. 19:50

Nagyszerű sorozat, szerintem kiváló finálé apróbb hibákkal. Nem nagyon tudok m mit hozzátenni az íráshoz, egyetértek szinte mindennel, szóval várom a folytatást.

m76 - 2011. 12. 20. 19:50

Nem lett volna csalódás, ha nem hangoztatták volna lépten nyomon, hogy a brody szál az évad végére lezárul. Ehhez képest nemhogy lezárult, hanem ott vagyunk ahol a part szakad. Gyakorlatilag negálták az évad összes történését a fináléban, és így az egész évad egy nagy időhúzásnak tűnik számomra. sajnos azt kell mondjam, az egész egy nagy lejtmenet volt az első résztől kezdve. Elindult 9/10-től és a végére történetileg olyan 4/10 körül állt meg. Összehasonlításként kénytelen vagyok Rubicont felhozni. A kettő között rengeteg a hasonlóság, de míg a Rubiconban végig fenn tudták tartani a feszültséget, sőt a végére nőtt is. Addig Homelandban a végén inkább éreztem csalódottságot és kiszámíthatóságot. Persze nem azt mondom, hogy minden mozzanatot előre tudtam, de az utolsó 2-3 részt szernitem nagyon elrontották. Fapofával ültem végig ezeket.

A 2. évad első részének nagyot kell ütnie, ahhoz, hogy fenntartsák az érdeklődésemet a sorozat iránt. Jelenleg totál érdektelenségbe fulladt az egész számomra.

ooo - 2011. 12. 20. 21:07

Én abszolút nem voltam elájulva a finálétól, de a sorozattól se annyira. Ebben az utolsó részben annyi klisé volt, hogy majdnem kikapcsoltam, rohadt irritáló volt egy-két jelenet.(24-feeling)
Szerintem mindenki tudja, mire gondolok.

Részemről kasza.

napocskin - 2011. 12. 20. 22:43

Nekem nagyon bejött az egész sorozat. Kicsit nehezen indult, de tipikusan az a fajta sorozat számomra, amit örülök, hogy hétről-hétre követtem, mert darára túl sok lett volna egyszerre a történet és a karakterek intenzitása.

Egyetlen furcsa dolog volt a történetben, Aileen “eltűnése”. Vártam volna, hogy előkerül még – bár nem lehetetlen, hogy a második évadban elő is fog.

Tulajdonképpen Damian Lewis miatt kezdtem el nézni főleg – nem is kellett csalódnom, egyszerűen zseniális alakítást nyújtott. De Claire Danest akkor már csak szuperlatívuszokkal tudnám illetni. Eszembe jutott a Melankólia, mennyire hasonló alkatú színésznő – Kirsten Dunst -játszott el pszichológiailag hasonló szituációt (ha történetileg semmi köze nem is volt az egészhez), ami egyáltalán ne volt rám hatással. De Claire Danes tényleg hihetetlen volt. Abszolút illett a karakterhez a végső, kétségbeesett és drasztikus lépés; nagyon kíváncsi vagyok, és kicsit félek attól, hogy milyen lesz, mikor felébred.

A történet erre az évadra való lezárása is tökéletesre sikerült. Persze tudtam, hogy Brody nem fog meghalni, és azt is sejtettem, hogy a lánya ebben valahogy szerepet fog játszani, de ez a forgatókönyv nem volt azok között, amiket el tudtam volna képzelni.

flimo - 2011. 12. 21. 01:22

Remekül megírt sorozat, remek színészekkel, de ezzel a fináléval nálam cápát ugrottak. A következőt max darálni fogom.

SPOILER

Ami a szubjektíven belül nagy logikai baki, hogy Walkernek le kellett volna lőnie az alelnököt, hogy biztosra menjenek. A többieket utána is elintézhették volna a bombával.

kaktusztea - 2011. 12. 21. 01:28

Neeeee!
Az egyik legjobb sorozat volt, nekem tetszett is a vége, mert nem volt fekete-fehér, de ezt FOLYTATNI fogják?!
Innen?!
Gyávák, gyávák! Miért nem mernek [U]befejezni[/U] egy történetet? Szerintem azok a legjobb sorozatok, amik kerekek és előre meg vannak írva, mert konzisztensek, hitelesek. Nem Lost-féle hulladékok (bocs, Lost-rajongók).

A 24-et is ezért kaszáltam el a 2. évad után, mert üvöltött róla, hogy menet közben írják az évadokat és a végén úgy is visszatér minden a nullpontra.

Miért nem lehet úgy egy Homeland 2. évadot csinálni, hogy új üggyel nyitnak, részben új szereplőkkel, esetleg cameókkal?!
Ebben a történetben nincs több! Nevetségessé fog válni, eltűnik a feszültség.

Már látom: ha sikeres lesz, a 4. évadra már ott tartunk, hogy kiderül: Saul igazából Abu Nazír testvére, aki mögött pedig egy még nagyobb, gonoszabb valaki áll, aki nem más, mint maga az elnök!
Brody felesége az alelnök ügynöke, Brody meg igazából csak beépült, hogy elkaphassák a CIA téglát, aztán Abu Nazírt. A két gyerek meg bombagyáros.

Ehh…
Engem nem izgat fel – sőt inkább idegesít – ez a cliffhanger-csavar-reset fetisizmus..

flimo - 2011. 12. 21. 01:29

“Walker-nek szerintem azért kellett mellé lőnie, mert a VP kinyírása az Brody-nak járt.”

Oké, hogy maga a sorozat az egy dráma, de talán a karaktereknek nem úgy kellene viselkedniük, mint vlaami elszabott színházi rendezőnek. Amilyen kegyetlen és számító képet festettek Nazírról, a VP-t minden áron ki kellett volna iktatni.

flimo - 2011. 12. 21. 01:32

“Egyébként a drone rakétatámadásokat Obama tette az eddigieknél is gyakoribbá.”

Ami lényegében csak annyit jelent, hogy nem vadászgépek hajtják végre az akciót sokszoros áron, hanem robotok. A végrehajtás módszere változott, a stratégia nem..

Bruzsy - 2011. 12. 21. 03:00

kaktusztea: akkor most le foglak sújtani: a sorozatok (a minik kivételével) mind ilyenek. ebben az esetben ez nem a te műfajod.

winnie - 2011. 12. 21. 03:28

ez amolyan welcolme to the real world komment, vagyis in the sorozat world?:)

“Gyávák, gyávák! Miért nem mernek [U]befejezni[/U] egy történetet? Szerintem azok a legjobb sorozatok, amik kerekek és előre meg vannak írva, mert konzisztensek, hitelesek.”

ebben semmi gyávaság nincs:)

és ilyen sorozat nincs. vagyis minden sorozat ilyet. minden sorozatot ugyanúgy csinálnak. kitalálják, mi lesz benne, és elkezdik írni. (mégis, hogy máshogy csinálnák? fizikailag nem lehet másképp. sőt, általában az is sokat segít a sorozaton, ha az írási folyamat alatt elkezdődik a forgatás.)

“Miért nem lehet úgy egy Homeland 2. évadot csinálni, hogy új üggyel nyitnak, részben új szereplőkkel, esetleg cameókkal?! Ebben a történetben nincs több! Nevetségessé fog válni, eltűnik a feszültség.”

igen. ez biztosan így van. másképp nem lehetséges. de most komolyan. mondod te. az írók viszont azért csinálták így, mert gondolom, vannak elképzeléseik a folytatást illetően. nem neked kell tudnod, hogy fog folytatódni, ők akarják folytatni, és ezért csinálják azt, amit. ha tetszett az 1. évad, akkor miért nem bízol bennük, miért várod el, hogy a te zárásodat írják meg évadzárónak?:)

másrészt ott a 24. az olyan volt, hogy minden évad új sztori – és azt írod, hogy nem érdekel.

“Már látom: ha sikeres lesz, a 4. évadra már ott tartunk, hogy kiderül: Saul igazából Abu Nazír testvére,”

ez a te verziód – ők lehet, hogy másban gondolkodnak. és a sorozat siker, így biztos számíthatsz még pár évadra:)

angelachase - 2011. 12. 21. 10:10

“Miért nem lehet úgy egy Homeland 2. évadot csinálni, hogy új üggyel nyitnak, részben új szereplőkkel, esetleg cameókkal?! Ebben a történetben nincs több!”
Azért mert azt új sorozatnak hívják. Rajongók vagyunk, ragaszkodunk a színészeinkhez, karaktereinkhez. Ráadásul 12 rész után ez még pláne nem releváns.
Mondjuk a 3. évad után egy reboot az fasza lenne. Mandy Patinkin addigra úgyis mindenkivel összeveszik a forgatáson, Danes visszakerül az A osztályba, Lewis-t meg az egész világ foglalkoztatni akarja majd.

jiliac - 2011. 12. 21. 10:34

Na most végeztem az utolsó résszel, és még a hatása alatt vagyok, elnézést ha kicsit az érzelmek beszélnek belőlem.

Zseniális, egyszerűen zseniális 12 rész volt ez. Azon túl, hogy számomra az első pillanattól kezdve a terrorista Amerikáról, és a hazáját (olajmezőit) védő arabokról szólt a dolog, a sorozatnak sikerült ezt a világnézeti szemüvegemet levennie a fejemről ebben a 12 részben. A karakterek, a színészek, a párbeszédek olyan hihetetlenül oda voltak téve, a 2 főszereplő kapcsolata, és Saul borzasztó racionalitása, végigkísérve egy szinte klisémentes családi drámával, hát kérem szépen ezért érdemes volt majd 12 órát a monitor előtt ülni.

Számomra az egyik csúcsjelenet az volt amikor Saul elborzad, (én szintén) hogy micsoda szavakat kreáltak a tömeggyilkosság szóra!!! 1; kezdhetik: 82 gyereket meg fogtok gyilkolni, 2; kezdhetik: az akció belefér a járulékos veszteség paramétereibe. Mennyire más ugye!? Elképesztő. Hátborzongató. És ez sajnos nem fikció.

Én nagyon örültem, hogy nem történt “semmi” a végén, mert így van esély még egyszer ilyen 12 részre és remélem még 12-re is, de ne szaladjunk ennyire előre, hagyni kell leülepedni ezt, úgy egy év van rá még.

clegane - 2011. 12. 21. 11:00

nekem is tetszett a finálé!
mondjuk azt én se értettem hogy mér nem lőtte le az alelnököt Walker ha már ott volt, de biztos ki lehet magyarázni (mittomén Nazir úgy gondolta, hogy Brody akkor fogja a legbiztosabban nem meggondolni magát, ha a legnagyobb genya is ott van vele a szobában, azért mondta Walkernek hogy akárkit lelőhet csak őt nem).

punyapaps - 2011. 12. 21. 14:40

bejövős volt de azért jobban tetszett volna ha brody robbant :) mert így egyfajta reboot is lehet belőle újfajta felállás olyan 24 feelinget adva neki bele a közepébe. És kezdődne előlröl minden. Ezért értékeltem volna ha Brody robbant és így a 2. évad a nyomozással telik és közben lehetne figyelni ahogy a Brody-család élete teljesen összeomlik mert a apuci hazaárulást követett el. De ez csak az én véleményem :)

Elliot_scrubs - 2011. 12. 21. 14:47

Végre megtekintettem én is a finálét. Én is azok közzé tartozom, akiknek tetszett a befejező rész, és az egész sorozat rendben volt.
Pár dolgot nem értek, remélem valaki megmagyarázza őket:

1. Ki az a Virgil? Mármint tudom, hogy volt már a sorozat elején is, amikor Carrie bekamerázta Brodyék lakását, de sajnos nem emlékszem rá, hogy ki ő.

2. Tom Walkernek mi volt a motivációja, ő miért állt át Nazirék oldalára? Brodínak ott volt Issa halála, de Tomot hogy vették rá, hogy átálljon?

3. Nem úgy volt, hogy Brody és Tom legjobb barátok voltak? Miért utálták meg egymást?

4. És az utolsó lehet naiv kérdés, de Carrien miért végeztek elektromos kezelést? Ez segíteni fog a depresszióján? Nem inkább pszichiáterrel kéne beszélnie?

Örülnék, ha valaki meg tudná ezeket válaszolni. Nekem tetszett az egész sorozat, alig várom a köv. évadot. És köszönöm Bruzsynak az összes feliratot. :)

angelachase - 2011. 12. 21. 15:53

1. Virgil egy volt CIA-s, aki most szabadúszó, és sokat segít Carrie-nek. arról híres, hogy Carrie mindig elküldi az anyjába:)

2. Nem tudjuk.

3. Az egyik agyonverte a másikat. A másik elhitette az egyikkel, hogy meghalt.

4. A mániás depresszió nem gyógyítható pszichoterápiával. Gyógyszerekkel karban tartható, de amint látható, Carrie-nél ez nem jött be, így következett a drasztikusabb megoldás.

kaktusztea - 2011. 12. 21. 17:01

Jó, sok dologban igazatok van, de engem mégis nagyon idegesít, hogy szappanoperába fordul minden sorozat.

Tóta W. fogalmazta meg legjobban, ami addig is zavart, csak nem tudtam jól szavakba önteni:
http://w.blog.hu/2009/12/17/sorozatgyilkossag

“Szarrá válik azonban minden, aminek az alkotói sem látják a végét.”

Nem nézem le, akinek tetszenek, csak az én személyes mániám ez és fáj, amikor egy tartalmas és kiváló sorozat (pl. ez) rálép erre a (végtelen) útra.

winnie - 2011. 12. 21. 17:34

kaktusztea: :) ez nem jó megfogalmazás, csak egy olyan ember véleménye, akinek nincs igazán fogalma sorozatokról. (anno ki akartam tenni, de lehet, hogy nem került ki végül, pedig érdekesek lettek volna a reakciók.) az idézet teljesen fals, hiszen természetes, hogy nem látják előre a végét. az 50-es évek óta nem látják. és kommentben tóta a cikkírást hozza fel analógiának, ami félreértés, hiszen a cikk = epizód. aminek mindig látják a végét. viszont tóta sem tudta 2009-ben, hogy mi lesz a blogjának a vége, az utolsó írás. amikor valaki regénysorozatot ír, akkor dettó nem tudja, mi lesz a 10. könyv végén. maximum egy-két főmotívumot, hoyg hova akar eljutni. és a legtöbb sorozatnál ennyit dettó tudnak.

egyébként sem ezzel a véleménnyel, sem az elvárásaiddal nincs gond, eszembe nem jutna kritizálni vagy azt mondani, hogy nem így kell hozzáállni. itt én is arra gondoltam, hogy 13 rész és lezárás, majd új történet, de ezt kevés sorozat húzza meg, de ennek szreintem csak kreatív okai vannak. azt már az elején olvastam, hogy danes és lewis is benne lesz a 2. évadban, szóval sejtettem, hogy nem lesz végérvényesen elvágva a fősztori. de nálam is volt olyan sorozat, ami az elvárásaimmal szembe ment, szóval tudom, mire gondolsz.

más kérdés, hogy ha akarod, akkor lehet az első évadot szerves egészként kezelni, egy meglehetősen lehúzó befejezéssel: a gonosz (vélhetően) nyert, a jó pedig vesztett. aki akarja, folytathatja innen:)

Elliot_scrubs - 2011. 12. 21. 19:44

angelachase: Köszi a válaszokat. :)

Mousika - 2011. 12. 21. 21:46

Legjobb újonc? Simán.
Modernkori drámák panteonja? Attól azért nagyon messze van, potencialitást tekintve is.

Ha még egy 24-gyel való összehasonlítást olvasok, felkötöm magam, nagyon erőltetett a párhuzam.

Vladi - 2011. 12. 21. 22:16

kiváló sorozat, én nem sok kritikát tudnék megfogalmazni.

Viszont a spoileres kérdés megmaradt:

to be or… izé bocs: terrorista, vagy sem? Mert azért ciki, hogy nem robbantott. Ezért barátok között is kivégzés jár, nemhogy terroristák között. Tehát a tetteivel akár magát is mentheti Nazir szorításából. :)

A bomba besült meg nem klisé, én visítottam konkrétan. :D A színésznek meg minden díjat, ezt így alig egy tucat tv-s színész tudná ilyen színvonalon lehozni. A megingás a videóban, az ideg összeroppanás…. áááá :)))

winnie - 2011. 12. 21. 23:21

Mousika:pedig a killing mellett a 24-gyel a legtöbb a párhuzam. a modern family-vel, a fringe-dzsel vagy a house-szal valóban erőltetett lenne, de a 24-gyel rengeteg a hasonlóság, és nem csak az, hogy a készítők 24-esek, a zeneszerző 24-es, stb

norbi - 2011. 12. 22. 00:49

@Elliot_scrubs

4. semmit nem fog javitani az állapotán a sokkterápia.. barbárság… igazad van, egy terapeutával kellett volna beszélnie.. az egész depresszio egy nagy kamu, de valahogy el kell adni a gyógyszereket, rossz kedvnek meg mése hívhatják, nem? :)

hogy az évadzáróhoz is hozzászóljak…
nem volt rossz, tényleg faszál a színészek, meg a hangulat,de nekem nagyon rétestészta lett így ez a sorozat, és titkon reméltem hogy felrobbantja magát, mert már untam ezt a szenvedést amit az utóbbi részekben végig kellett nézni. nekem az évad felénél bejött volna ez a finálé, de majd a következő évadra úgy tekintek mintha folytatódna 13-24ig :D

persze nem vagyok egy nagy sorozat fogyasztó, de valahogy a breaking bad féle vonalvezetést jobban élveztem, tudom teljesen más kategória, de most itt valahogy nem éreztem hogy megkönnyebbülnék az évad végére, mert vége van valaminek…inkább olyan érzésem van hogy következő vasárnap nézném a folytatást… :)

blogen - 2011. 12. 22. 02:47

A Killing jobb volt, ott legalább nem magyarázkodtak az írók. Itt viszont a párbeszéd a lányával semmilyen más célt nem szolgált, minthogy egy egészen addig a pillanatig következetesen felépített történet érzelmi/(média)politikai okokból történt megbicsaklását megpróbálják egy erős jelenettel megindokolni ezzel a kinyírva a dráma részét. És igen, Walkernak le kellett volna lőnie az alelnököt, és ennek meg nem történtére már magyarázatot se kerestek, ami a bomba fel nem robbantásának fényében talán jobb is.

A Homeland az új 24. Pontosabban annál kevesebb, mert a 24-ben még atomot is robbantottak amerikai városban, szal ők legalább következetesen az áthágás előtti végső határokig feszegették azt a médiapolitikát, amit a Homeland showrunnerja eleve meg se kísértett, hanem simán kapitulált előtte.

És akkor még nem is említettem, hogy a végén, hogy Carrie-nek beugrik Isah, mielőtt elfelejtené, az nagyon gagyi volt!

winnie - 2011. 12. 22. 09:42

blogen: az a csoda, hogy addig nem ugrott be.

kezike - 2011. 12. 22. 10:10

“A Homeland az új 24. Pontosabban annál kevesebb, mert a 24-ben még atomot is robbantottak amerikai városban, szal ők legalább következetesen az áthágás előtti végső határokig feszegették azt a médiapolitikát, amit a Homeland showrunnerja eleve meg se kísértett, hanem simán kapitulált előtte.”

Ahogy olvasgatom ezt a sok hülyeséget, ami itt a kommentekben elhangzik, kezdem megérteni a tévék, execs, a svárceneggerek működését…Nem kell semmi, ami összezavarna, csak lőjenek.
Katasztróf!

kerryblue13 - 2011. 12. 22. 10:16

Kellett volna a katarzis, nekem is. Így egy kis hiányérzetem van. Ezzel együtt, a Boss és az American Horror Story mellett a legjobb újonc.
Más. A bipoláris személyiség sokáig rejtve maradhat, különféle addikciók hívhatják fel rá a figyelmet. Főleg nem közeli ismerősöknek lehet nyilvánvaló, hogy valami nem stimmel. Hiszen aki családtag, nem látja az apró változásokat, a kór elhatalmasodását. Egyébként Carrie már a sorozat első felében is hypoman állapotban volt, tartott ő rendesen a mániás krízis felé. S egy válsághelyzet, érzelmi megrázkódtatás rendesen ki is billentette. A vége hatásvadász: manapság nem így kezeljük a mániás epizódokat. Talán csak a nagyon refrakter formákat. Elnézést a hosszas szakmai fejtegetésért.

kezike - 2011. 12. 22. 10:19

Mi az a refrakter forma? Engem érdekel.
Csak a Battlestar Galactica jut eszembe:)

gall - 2011. 12. 22. 10:35

kerryblue13: De itt tudták a családtagok, hogy beteg, nem? És nem volt elég a kibillenéshez simán az, hogy nem vette be egy ideig a gyógyszerét?

norbi - 2011. 12. 22. 10:37

@kezike:

“Ahogy olvasgatom ezt a sok hülyeséget, ami itt a kommentekben elhangzik, kezdem megérteni a tévék, execs, a svárceneggerek működését…Nem kell semmi, ami összezavarna, csak lőjenek.”

gondolom csak a te véleményed az igazi :)

winnie - 2011. 12. 22. 11:14

“Nem kell semmi, ami összezavarna, csak lőjenek.”

ez már csak azért sem igaz, mert a tévében pánikszerűen kerülik az ilyesmit, akciósorozat szinte nincs is, mert a 24-en és az aliason kívül egy aratott sikert. így a csatornafők egyvalamit tudnak, hogy, ha valamit kerülni akarnak, az a lövöldözés.

karit - 2011. 12. 22. 11:55

Huh, ez nagyon frusztráló zárás volt, depressziósabb lettem tőle, mint Carrie – akit nyugodtan hívhatnának Cassie-nek is, ha már Cassandrát csináltak szegényből.

Engem érdekelne, milyen tervei voltak Nazirnak Brodyval. Mármint, ha nincs az eltussolt rakétatámadás. Vajon akkor is ki tudta volna fordítani önmagából? Walkernél dettó, és ezt már nemigen tudjuk meg. Ezzel együtt valószínűleg sosem fogom megérteni azok lelkivilágát, akik a családjukat hátrahagyva képesek így “üzenni” a világnak. Hogy bennem van-e a hiba, azt most hagyjuk.

Vártam még egy klisét, hogy zárásként Brody lánya a szekrényben turkálva megtalálja és kibontja az “anyjának vásárolt ajándékot” (mert nem hiszem, hogy kukázta volna Brody), és a villanás után már csak a tapétába fúródott véres csapágygolyókat látni. De a folytatás miatt így a helyes: a bogár már a gyerek fülében van. Allah akbar.

kerryblue13 - 2011. 12. 22. 14:15

@kezike: gyógyszerrel szemben ellenálló, nehezen beállítható PMD (psychosis maniaco-depressiva). A bipoláris betegségre általában jellemző a két hangulati állapot váltakozása (mánia és depresszó). Bár sok betegnél életükben csak egyszer van felhangolt, mániás fázis, sokaknál pedig 2-3. Van akinél ismétlődik, s egyre súlyosabbak az egyes epizódok. Volt néhány betegem, akik egész extrém történeteket produkáltak. Volt olyan, aki mániás felhangoltság alatt egy éjszaka elkártyázott 150 millió Ft-ot (házastól, autostól, s ez 10 éve volt). Carrie állapotát zseniálisan jelenítette meg Danes.
Amúgy a mániát megelőző ún. “hypomán” állapot igen produktív, kreatív lehet: sok művész, író, tudós, festő így alkotott, s hozott létre maradandó értékeket. Pld. R. L. Stevenson hypomán állapotban írta a “Dr. Jekyll és Mr. Hyde különös esetét”. de említhetnénk sok más példát.
Jellemző ilyenkor a kritikátlanság, gondolat-csapongás, majd gondolatrohanás, végül a teljes szétesés. Amikor már olyan gyorsan követik egymást a gondolatfoszlányok, mint az elektromos kisülések. Nem mindenki jut el ebbe a fázisba. Ezt az állapotot jellemzi az indokolatlan kockázatvállalás, hyperszexualitás, arrogancia, s – amíg nem hatalmasodik el a kór – sok rejett összefüggés felismerése, éleslátás. Gyakoriak a megalomániás- vallásos-egodiasztolés képzelgések. Messianisztikus- fontosságtudat, világmegváltásos téveszmék. Nagyon gyakran nem is diagnosztizálják a PMD-s beteget: gyakran szerencsejátékfüggőnek, alkoholistának, szexfüggőnek, kábszeresnek tartják őket. Holott ez sokszor csak az alapbetegséget kísérő addikció. Bocsánat ismét a hosszért, de Carrie okán ez idevágó volt.
A politikai közélet számos szereplője mutat egyébként hasonló tüneteket, de ebbe most nem megyek bele részletesebben. Csak nyitott szemmel kell járni.:)

jky - 2011. 12. 22. 14:22

@kerryblue13

Köszi, érdekes háttérinfó volt!

Kíváncsi leszek, Danes kap-e majd valami díjat az alakításáért. Na meg persze Brody őrmester :)

kezike - 2011. 12. 22. 15:09

Nagyon köszi kerry!
Az írók és Danes is jó sokat olvasgathatott, mert gyakorlatilag minden, amit leírtál megjelent a sorozatban.

paranoid android - 2011. 12. 22. 16:53

Fantasztikus élmény volt ez az évad. Számomra a karakterek a legfontosabbak minden narratívával rendelkező alkotásban, szóval kész gyönyör volt nekem a Homeland. Ritka érdekes karaktereket sikerült megalkotni az íróknak, és a színészek fantasztikusan játszották el őket. Carrie talán az egyik legérdekesebb női karakter, amit sorozatban láttam, de ezzel a fináléval Brody került előtérbe nálam. Egyszerre érzem legitimnek a tetteit (a karakter szemszögéből), miközben mindig motoszkál bennem valami, ami furcsállja azokat. Ahhoz, hogy idáig jusson valaki, főleg egy intelligens ember, mint Brody, nem elég egy individuális eset (Issa halála), hogy elveit így kiforgassa. Szóval akármennyire is bizonygatja önmagának, hogy nincs szó “agymosásról”, ez inkább csak önigazolás, hogy nem a semmiért kínozták éveken keresztül, hogy igenis van egy magasabb rendű ügy a sok szenvedése hátterében. És szerintem erre fog ő is rájönni a következő évadban.
A finálé végével először én sem voltam elégedett, de most, hogy aludtam egyet rá, azt kell mondjam, tetszik. Persze az elkényeztetettségem először nagy, zsigeri, katartikus élményt követelt, de ez a csöndesebb, szomorúbb évadzárás sokkal igazibbnak érződik utólag.

deana - 2011. 12. 23. 21:24

érdekelne, mire céloztok, mit olvastatok időugrásról a 2. évadban s hol lesznek a főszereplők.
fantasztikus sorozat, sokaknak ajánlottam,mint angol-német tanárnő- magándiákaimnak kötelező megtekintésre ajánlottam…értelmeset nézzenek.
köszi előre is a válaszokat

zagloba - 2011. 12. 24. 01:03

“Egyre biztosabb vagyok benne, hogy Walker akkor se ölte volna meg Brody-t, ha az nem vágja ki magát Nazirnál az új ötletével. A memóriakártya ellopása is ezt támasztja alá,”

Walker nem ellopta a kártyát. Neki az lett volna a dolga, hogy közzétegye. Különben semmi értelme nem lett volna egy parkban elrejteni egy kő alá.

“Apropó Aileen. Furcsa nekem ez az egész, mi is volt a szerepük Nazir nagy tervében.”

Az elterelés. A CIA utánuk nyomoz (Marine One), közben pedig Brodyék teszik a dolgukat nyugodtan. Az, hogy a CIA-sok belebotlottak Walkerbe, véletlen, hisz ki akarták iktatni a párt, miután feleslegessé váltak.

norbi
“4. semmit nem fog javitani az állapotán a sokkterápia.. barbárság… igazad van, egy terapeutával kellett volna beszélnie.. az egész depresszio egy nagy kamu, de valahogy el kell adni a gyógyszereket, rossz kedvnek meg mése hívhatják, nem? :)”

Nem. Ekkora ökörséget is régen olvastam. Nem kívánom neked, hogy ebben a betegségben szenvedj. Ez nem rosszkedv. “Kissé” több..doktor úr…

“rétestészta lett így ez a sorozat, és titkon reméltem hogy felrobbantja magát, mert már untam ezt a szenvedést ”

Igen, a belső vívódást (robbantsak vagy ne, család-vagy hit, szerelem vagy kötelesség) lehet szenvedésnek, meg rétestésztának is hívni. Ha ennyire fáraszt, ne nézd, úgy tűnik nem való ez neked. És így minket sem untatsz a kommenteddel – bár ehhez természetesen jogod van.

Nézz valami könnyedet. Attól nem leszel “rosszkedvű”…

szerintem - 2011. 12. 25. 00:39

nekem nem voltak csucs elvarasaim az evadzaroval, mert a sorozat is csak mertekkel tetszett, fenntartasokkal. igy viszont nem volt csalodas a finale sem, sot, kifejezetten jonak talaltam. szerintem nagyon jol megmutatkozott ket alapigazsag ebben a finaleban, az, hogy a kevesebb tobb (barcsak ezt tobbet tudnak odaat), es hogy nincs feher vagy fekete, hanem szurke van. nagyon tetszett, hogy az erzelmek a helyukon voltak, semmi tulzas, pedig eppenseggel belefuthattak volna.
nagyon orulok, hogy brody vegulis terrorista volt (nem tetszett volna, ha kiderul, hogy valoban hos), de az is tetszett, hogy vegul nem robbantott (azt azert nem mertek volna meglepni). az is jo, hogy ezt a kerdest nyitva hagytak, bar en ugy gondolom, a telefonalas a bunkerben megtorte ot es rajott, hogy visszakaphatja az eletet es az igazi gyerekeit, es szerintem nem az idohiany miatt nem robbantotta fel magat. amit nazirnak mondott, az nyilvan arra volt jo, hogy hosszu idore beken hagyjak, es robbantania sem kell tobbe. az, hogy megolte walkert, egyertelmu lepes volt, mindenkepp veszely volt tobb szempontbol is, mennie kellett. mondjuk ertem en, hogy ezzel megint lebegtetni akarjak, hogy vajon atallva maradt-e brody vagy sem, de szerintem ha ezen a vonalon fog mozogni a kovetkezo evad, az nagy hiba lesz. hosszu ideig lebegtetni, hogy vajon ellenseg-e vagy nem, eleg gagyi lenne, es azt meg vegkepp nem hiszem, hogy hetente valtoztatja a velemenyet, marpedig ugy tunik, hogy a csaladjat fontosnak tartja.
az meg mekkora mar, hogy nazir a telefonban talalja ki, hogy jolvanakkor, ne robbantsunk inkabb, hanem epitsunk be embereket…….konyorgom, mi lenne, ha brodyt arra hasznalna, hogy valodi meggyozodesbol a hatalmat majd arra hasznalja, hogy valodi jot tegyen a kozel-kelet elleni haboruskodas kapcsan? ennek lenne a vilagon egyedul ertelme.
Damian Lewis es Claire Danes jol jatszott szerintem is, de hogy Morena Baccarinban mit lattak egyesek, azt elkepzelni nem tudom. lehet, hogy szep az a no, nem ketlem, bar hosszabb hajjal szebb volt, de szerintem az egvilagon semmit nem csinalt ebben a szerepben, arcjatek nulla, de az is igaz, hogy nem is igen irtak neki semmit, ami kihagyott ziccer volt. Mike bacsi meg hogy eltunt az utolso par reszbol.
ami meg a moralizalast illeti a 82 gyerek halalat illetoen, szerintem egy sorozatban fontos, hogy igy mutassak be, hogy altalaban egy ember van, aki felelotlen es szivtelen, mindenki mas pedig az agyaban forgolodik miatta, de kotve hiszem, hogy igy lenne sajnos. de hala az egnek, nem tudhatom es nem is akarom tudni.

carlos - 2011. 12. 25. 16:47

Pokolian tetszett a sorozat,a karakterfejlodes es a szineszi jatek. Nyilvan a lassu cselekmeny miatt is lehetett ez ilyen. Viszont en nem tudom elviselni ezt,h hosszu idon at zsenialisan bontogatjak ki az egeszet,aztan egy ennyire kiszamithato es klises szezonzaroval pofan csapnak.
SPOILER (bomba besules,lany telefonal,az agyonkepzett megszallott CIA ugynoknek csak az altatasnal jut eszebe a gyerek,tudom beteg volt…) SPOILER vege
Szoval engem jol felhuztak,de persze eluldozni ezzel sem tudnak. Egesz biztos tudjak ezt a keszitok is.

Elar - 2011. 12. 26. 23:12

Sziasztok!
Utóbbi idők legjobb sorozata szerintem!
Már nagyon várom a következő évadot!

ann86 - 2011. 12. 27. 04:32

Most fejeztem be az 1×12-t… Hát, nem tetszett, amit Carrie-vel műveltek a végén, neki (nekünk) is járt volna valami, bármilyen apró dolog. :(
Brody pedig nekem az egész évadban nem volt szimpatikus (grat Lewisnak! :)), örültem volna, ha felrobbantja magát. :D Legalább Carrie-nek is igaza lett volna, és Jess is kaphatott volna egy új esélyt Mike-kal, őt kedveltem.
De azért tényleg jó sorozat, várom a következő évadot, bár kicsit rossz szájízzel.

karit - 2011. 12. 27. 13:42

“(nekünk) is járt volna valami, bármilyen apró dolog”

Elmaradt a katarzis, semmi elégtétel, el lett rontva az egész évem. :/

OFF: Viszont, ha valaki ismeri ezt a memóriatörlési módszert, leírhatná, hol lehet rá előfizetni: meg szeretnék nézni újra – de “újoncként” – egy ma már hétéves sorozatot. /OFF

Highroyds - 2011. 12. 28. 09:29

Claire Danes néhol mélyen búgó hangja csomószor Anna Torv-ot juttatta eszembe, mintha lenne némi hasonlóság a két színésznő között.

Egyébként nálam is kiválóan teljesített a HL, 9/10, az biztos.

Platschu - 2011. 12. 30. 00:21

Én még csak most láttam a finálét. Egyik szemem sír, a másik nevet. Kiváló rész volt, de valahogy a történet egyáltalán nem lett lezárva és nem tudom, hogy akarják ezt még tovább folytatni. :S

A csúcsjelenet valóban a telefonálás volt. Damien Lewis vérben forgó szemekkel valami eszméletlen volt.

Sault ennyi titok felfedezése után simán “baleset” fogja érni a köv. évadban….

harmundo - 2011. 12. 30. 15:44

Én is azok táborát erősítem, akik szerint ezt itt le kellett volna zárni. Ugyanúgy fog járni, mint a Prison Break, a zseniális első évad után jött a lejtmenet, aminek mind tudjuk, hogy mi lett a vége – bár a második évad nekem még mindig bejött, a harmadik és a negyedik viszont abszolút nem, pont azt vesztették el addigra az írók, ami naggyá tette a sorozatot.

Félek, hogy a második évad nem fog hozni ennyi feszültséget, még akkor sem, ha a karakterek fontosabbak jelen esetben, mint maga a sztori.

A sorozat az első évad után nálam 8/10, egyértelmű a legjobb újonc, amit nézek is. Claire Danse eddig is nagy kedvenc volt, de amit az utolsó két részben letett az asztalra, minden tiszteletem.

A telefonos jelenleg pedig egyszerűen mindent vitt.

winnie - 2011. 12. 30. 17:13

“gyanúgy fog járni, mint a Prison Break, a zseniális első évad után jött a lejtmenet, aminek mind tudjuk, hogy mi lett a vége”

vagy úgy fog járni, mint az a sok sorozat, amelyeket zseniális első évadját még zseniálisabb folytatás követte, kétesélyes. de mivel sorozat, a lezárást nem érdemes várni, mindig csak az a kérdés, hogy hogy tudják folytatni az 1. évadot, s idén volt pár sorozat, ahol nem nagyon tudtuk, mi lesz a 2. évadra (the killing, american horror story, homeland), így ezeknél jönnek elő a lezárásra vonatkozó óhajok.

az írókba vetett bizalom a kulcs. aztán majd kiderül.

tussilagofarfara - 2011. 12. 30. 21:18

gratulálok, baromi jól megírt kritika!

Platschu - 2011. 12. 31. 00:42

Winnie: Nekem inkább az a bajom, hogy Brody átváltozott egy olyan típusú “hőssé”, akivel nem szeretnék azonosulni. Aki ilyen hidegvérrel kinyírja az egykori barátját (függetlenül attól, hogy mi tudjuk, hogy Walker rászolgált), valahogy azt nem tudom megkedvelni. Mert amíg Jack Bauer mindig a jó oldalon állt és keményen kivégezte a rosszfiúkat, itt Brody egyértelműen rossz oldalra állt, rossz módszerekkel küzd, még ha morálisan elvileg jogos is lehetne a vérbosszú.

A másik indokom ellene, ahogy habozás nélkül megint hazudott Carrienek és a világnak, így értelemszerűen a nő pártján állok és Brody leírta magát. Mert morálisan előbb-utóbb ki kellene buknia, hogy Carrienek volt igaza és valahogy rehabilitálják.

Ezért is nem értem, hogy akarják ezt úgy folytatni, hogy megkedveltessék Brodyt, mert én legalábbis “elengedtem” és alig várom, hogy lebukjon és elkapják.

karit - 2011. 12. 31. 12:42

Pedig van ráció ebben a game change-ben, mert eddig mi sem tudtuk, amit Carry nem tudott, ezért együtt találgattunk vele. Most MI már tudjuk és ez egy teljesen más nézői érzelmet vált ki: ezentúl kiabálhatunk majd neki, mint a paraván előtt ülő gyerekek Vitéz Lászlónak, hogy “Vigyázz, ott az ördög!”.

Szerintem örüljünk a fordulatnak: azt senki nem kérte, hogy azonosulni kellene az “új” Brodyval. :)

“Mert amíg Jack Bauer mindig a jó oldalon állt és keményen kivégezte a rosszfiúkat, itt Brody egyértelműen rossz oldalra állt, rossz módszerekkel küzd,…”

Végre lesz egy nevesített antihős, aki ellen az itteni “Jack Bauer” küzdhet – de ez majd a következő fordulat, a lebukás után jön csak, addig “Columbo” lesz: mi tudjuk, amit a hadnagy még nem.

“…még ha morálisan elvileg jogos is lehetne a vérbosszú.”

A “morálisan jogos” elég ingoványos terület, hiszen az amerikai propagandagépezet mindent elkövet (még ma is), hogy az afganisztáni és iraki háborúkat igazságosnak, “békecsinálásnak (sic!)” tüntesse fel, amibe sajnos beleerőltethető még egy ilyen tragikus csapásmérés is _a nagyobb baj elkerülésére_.

Ilyen alapon a hirosimai csapásmérés is terrortámadás volt, mint minden, ami nem közvetlen katonai célpontra irányul: a vélhetően sokkal nagyobb vérengzés megelőzése miatt mégsem gondolják sokan, hogy feketén-fehéren az volt.

Vajon, ha Amerika beismeri a 82 gyerek halálát, hozzátéve, hogy utolsó esély volt, mert mondjuk, másnap Nazir New Yorkban atomot robbantott volna, megölve 5 millió ártatlant, amiből 1 millió gyerek, az legitimmé tenné a csapásmérést? Olyan dilemmák ezek, amikre szerintem kevesen tudják a választ.

Éppen tegnap ment a tévében a
http://port.hu/bombabiztos_fail_safe/pls/fi/films.film_page?i_perf_id=17212831&i_topic_id=1
Bombabiztos című zseniális film, aminek az a vége, hogy SPOILER! miután az USA egy hibás működés következtében Moszkvára atomot dobott, az amerikai elnök a világégés elkerülése végett, mintegy “kompenzálásképpen” kénytelen volt New York fölött is atombombát robbantani.

Na, ezen el lehetne moralizálgatni, azt hiszem. :/

yeeeyha - 2012. 01. 01. 22:44

Onnan jöttem rá, hogy tetszik ez a sorozat, hogy miután egymás után megnéztem 4-5 részt, elmentem kajálni, és miközben álltam a sorban a kis tálcámmal, a sorozaton filóztam, hogy ki a jó, ki a rossz, kiben lehet bízni, ki hazudik stb, stb. Nem ismerem a 24-et, sem hasonló sorozatot úgyhogy tényleg mázli, hogy karácsonyi darának ítéltem.
Ezzel az évadzáróval direkt vártam, hagytam érni a dolgokat, plusz közben ledaráltam a Downton Abbeyt és jól tettem.
Hatalmas rész volt, a bomba befuccsolása annyira gáz volt, hogy már menő és úgy egészében minden ott volt, ahol lennie kell. A carrie-brody közti szál elidegenedése nem tetszik egyedül, szeretem az ilyen romantikus szálakat, és köztük aztán meg van minden, ami kell, a 6-7 rész fantasztikus volt.
Jöjjön a következő évad, az a kérdés mennyire leszünk a mostani történések után, szinte rögtön mindjárt, vagy az alelnök már lassan végére ér a kampánynak, vagy akár már ő az elnök? Carriet sajnálom (az utolsó jelenetéről a rekviem egy álomért szörnyű hasonó jelenete jutott eszembe, amitől máris hányingerem van) az emlékezetkiesés 100% ha nem is végleges. A tégla kiléte jelenleg nem volt annyira égbekiáltóan fontos, most majd az lesz.

mosee - 2012. 01. 03. 11:43

“túl kevés a Brody és Carrie közös jelenet”
Ez rontotta el az egész sorozatot, szerintem túl sok volt. Addig a pillanatig, amíg Carrie nem feküdt le Brodyval, azt mondtam volna Ludlum legjobbját idézi a sorozat, nyakoncsapva egy kis Sziriana-val, itt az isten sori, tessék, lehet nézni… De ez a szex+szerelem dolog.. Az összefekvés dolgot még értem is, hírszerző, infót gyűjt, stb, de hogy beleszeret, és erre rámegy a karrierje, ez tiszta gáz.
A csaj a CIA egyik profi tisztje, aki összefekszik a célpontjával (!), majd beleszeret (!!), miközben szerinte a mocskos ellenséghez tartozik (nyaralós jelenet). De most komolyan.. Miért kell egy mocskos jó női karakterből egy nyafogós hülye pi**át csinálni az évad végére? Nagy csalódás.
Nyaralós rész mégegyszer… Ott fordult az évad, ott lett nem jó.. Elhiszik, hogy Tom Walker a terrrorista, miközben az addig tökre szemfüles Carrie egy igencsak fontos részlet fölött elsiklott (mert hülye lett, vagy mert szerelmes), és ezen csúszott el a sorozat: és ez a borotvapenge, amit bár Tom él, nem juttathatott volna Hazif (vagy hogy hívják) kezébe, azt csak Brody tehette. Carrie is ezt gondolta, de kiderült, hogy Tom él, más nem is lehetett, csak a vadidegen Tégla az USA kormányában (aki majd nyilván lesz valaki a második évadban, de az csak időhúzás lesz). Itt, ezen a ponton mászott el a sorozat, onnantól Carrie tiszta hülye p**a lett, aki szerelmes az általa terroristának tartott célpontjába, mert olyan jaj de egyedül van (mint az elmúlt 30 évében kb, de mindegy.
Ja, Brody, és a beszélgetés a lányával, na az tiszta amerika. El tudjátok képzelni, magatokra csatolva a bombát, megnyomod a gombot, hogy robbanjon, nem robban, megjavítod, megint elszánod magad, de akkor hív a lányod, hogy apa gyere haza, de igérd ám meg, mert ha csak mondod, hogy ok, akkor megnyomod a gombod, de ha megígéred, akkor nem nyomod meg.. na ez tiszta gáz.. Még csak mentegetni sem lehet Brodyt, hogy gyáva, épp elégszer nyomta meg azt a k**va gombot, hogy robbanjon.
Várós a második évad, de tökéletes lehetett volna, ha Carrie nem lesz szerelmes, és Brody robban a végén..

winnie - 2012. 01. 03. 12:24

“a, Brody, és a beszélgetés a lányával, na az tiszta amerika.”

ezért is jó, hogy izraeli a sorozat eredetije. mondjuk nem ezért, de a beszélgetés pont hogy nem amerikai: meghallgathatod, nem azt mondja a lánya, hogy menjen haza, és nem is azt kéri, hogy ne nyomja meg a gombot, mert tudja, hogy terrorista, hiszen erről fogalma nem volt. a beszélgetés teljesen másról szólt – nem is azért ment haza, mert a lánya kérte, elég volt ahhoz hallani a gyerekét, hiszen miatta is eleve nehéz volt rászánnia magát arra, amit tenni akart. (ha nagyon amerikát akarsz találni, akkor sok minden más lehetett volna, akár sima rábeszélés, hogy ne tegye, mert. de itt szó sem volt erről.) gyávaságról pedig szó sincs, sokkal fontosabb dolgok voltak a képben.

mondjuk nem mintha én nem lepődtem volna meg a B-C kapcsolaton, nem is voltam nagyon oda érte, de láttuk, hogy C-nek milyen a kapcsolati kultúrája, részéről érthető volt a dolog valamilyen szinten.

mosee - 2012. 01. 03. 16:45

Nem tudom, az a beszélgetés sztem nagyon gáz volt, tipikus hollywood-i klisé, nem ragozom, a lányeg, hogy ezt hitvány megoldásnak tartom, nem illett a sorozat zsenijébe. Ugyanúgy, ahogy a B-C kapcsolat sem. A dolog csak azért sem logikus, mert nem illik a csaj profiljába sem, nem tudom megmagyarázni.. Minden dolog szubjektív, de ha valaki terrorizmussal vádol egy hazatérő amerikai hőst, el nem hiszem, hogy utána beleszeret, nekem az lenne a logikus, hogy nem is volt neki szimpatikus. Tudom, hogy azon a szinten a tények számítanak, az érzelmek nem, de mégis, tökre nem logikus, hogy belezúg a csaj a saját célpontjába, ez úgy kilóg, mint az állat, csak azért volt benne, hogy az évad végén sokkolás előtt legyen wtf, hogy ő hallotta, hogy a csávó a kissrác nevét ordítja, de aztán jön az altató, meg mert szerelmi szálnak lenni kölll… Utóbbit kezelhették volna jessica-mike párossal (monica baccarinnél ez rendben is lenne :) ), előbbit meg úgy, hogy pl carrie visszanézi a felvételeket (vagy folyamatosan nézi), amiket a megfigyelés alatt csinált, és az ágyon a wtf jelenetnél beugrik neki, de aztán ugye jön az altató…
Még a Brody robbantás hiányát is megértem, mégiscsak sori, kell a második évad, de ezzel a beszélgetéssel megoldani…
Amúgy a sori király, a színészek abszolút pozitív, a két főszereplőn kívül nekem még Mandy Patinkin játéka jön be nagyon.

Ganthet - 2012. 01. 04. 10:43

Nagyon jó kritika, egyetértek. Nekem legjobban Carrie bipoláris állapotának az ábrázolása tetszett, jól ismerem ezt a betegséget és rendkívül hiteles alakítás volt Daines-től. Viszont szerintem így, hogy csak a végén mutattak rá konkrétan a betegségre, sokkal hatásosabb volt, mintha az elejétől fogva ezzel indokolták volna Carrie szeszélyességét. Kicsit sajnáltam, hogy nem robbant a bomba, de ez így volt kerek. Az év meglepetése számomra.

perfect0 - 2012. 01. 05. 22:09

Az új évet a Homeland a darálásával kezdtem, épp most fejeztem be. Nagyon jó sorozat, az újoncok közül eddig a legjobb.
Nekem elsősorban a történet és a fordulatok jöttek be, a karakterek már kevésbé, élükön Carrie-vel. Kifejezetten antipatikus volt a karaktere, főleg miután elkezdett Brodyval kavarni. Most komolyan…ennél butább és logikátlanabb lépést (karakter, nem írói szempontból) el sem tudtam volna képzelni. Az állásával játszott, ráadásul nem is volt következetes: amikor együtt voltak, akkor biztos nem lehet terrorista, amikor szétmentek, akkor meg mégis terrorista? – szerintem ezt a szív/ész vívódás dolgot nem sikerült a készítőknek és a színésznőnek jól visszaadnia.
És még egy dolog, amin nem tudtam átsiklani vele kapcsolatban: tudja, hogy a pasinak felesége, gyerekei vannak, mégis kikezd vele, ergo egy családot is tönkretenne. Karakter szempontból ez a negatívum beleférne, ha ugye nem főHŐSként lenne beállítva, vagy ha ő maga is felismerné ezt a problémát és ezen is vívódna magában. Brody így antihősként is sokkal elfogadhatóbb, szerethetőbb számomra. Mindezek miatt én gonosz kárörvendőként kifejezetten élveztem Carrie utolsó részekben látható összeomlását.

winnie - 2012. 01. 05. 22:27

a főhős az antihős, brody nem hős, maximum anti, a rosszfiú:)

új - 2012. 01. 06. 11:15

biztos nem ismerem az itteni etikettet, de egy láthatóan következtetős-agyalós-fordulatos thriller évadzárójának 1.kritikáját, 2.kibeszélőjét létezik, aki szűz szemmel olvassa?
égető kérdés: a minden ötödik kommentelő SPOILER-figyelmeztetésének célcsoportja vajon ki? (tudom, ha bosszant, olvassak mást, könyvet, újságot, blabla)

winnie - 2012. 01. 06. 11:30

a kibeszélőben mindent szabad, de lehet, hogy vannak túlzottan óvatosak, de valóban nem kell spoilerrel jelezni. maximum a 2. évados infókat.

karit - 2012. 01. 06. 15:08

Lehet, hogy felesleges udvariasság a spoiler jelzés az efféle posztokban, de hátha van némi szocializáló hatása…

Egyébként egyetlen szó szemmel történő átugrása jóval kevesebb kalória elégetésével járul a globális felmelegedéshez, mint amekkora egy baltával kivégzett monitor pótlásának az ökológiai lábnyoma.

(Lásd még a spoilerbe futás közben szörnyethalt Lost fanok parcelláit a temetőkben.)

jackieboy - 2012. 01. 07. 16:55

Nekem nem tetszett a vége, sztem robbantania kellett volna, és bármennyire is megható volt a jelenet a lányával, távol volt évekig a gyerekeitől, átállt a másik oladla és az utolsó pillanatba gondolja meg magát ??? ez hülyeség aki már odáig végig viszi a dolgot az robbant.

VanillaSky - 2012. 01. 12. 23:48

““Mert amíg Jack Bauer mindig a jó oldalon állt és keményen kivégezte a rosszfiúkat, itt Brody egyértelműen rossz oldalra állt, rossz módszerekkel küzd,…””

Egy háborúban sosincs jó és rossz oldal, csakis vesztes felek vannak.

winnie - 2012. 01. 13. 00:29

ez igaz, de természetesen a sorozat által sugallt felállásról van szó, ennyi egyszerűsítés belefér:)

VanillaSky - 2012. 01. 13. 14:00

Racionálisan gondolkodva természetesen egyetértek. Kinőttünk a talio elvből. Gyilkosságot önhatalmúlag nem lehet ugyanazzal a módszerrel megtorolni. Ettől függetlenül az erkölcs szintjén Brody tette magyarázható lett volna, a sorozat sem titkolta egy percig sem, hogy a vezérkar ugyanolyan terrorista mint Nazir.

pluhi - 2012. 01. 17. 22:48

Üdv!

Hátha olvassa ezt még valaki…
Mi értelme volt Brodyval elhitetni, hogy Walker halott, illetve, hogy ő ölte meg?
Az hogy van, hogy egy CIA elemző nem vágja álmából felkeltve is a fő célpont egy gyerekének a nevét? Ott helyben a faházban 1 sec alatt össze kellett volna kötni, de ha ott nem is, Saullal való dumánál mindenképp.
Morena Baccarin mér vágatja le a haját, mikor már kezd megint Inarás lenni? Szívlapáttal kéne agyoncsapkodni a stylistokat…

winnie - 2012. 01. 18. 00:09

stylistok mindent megtettek, az első pár részben parókát viselt:) a hosszú haj a pilotra volt, amit jóval a 2. rész előtt forgattak, ami után sok minden történhetett, bár lehet, hogy az is parókás.

gyereknév: ezen nem érdemes fennakadni, ez csak olyan “az ember azt gondolná” dolog, de a faházas nemkapcsolást ezerféleképp meg lehet magyarázni, legalábbis az írók megtudják, hiszen ők tudják, hogy mit tud a karakter. (azon kívül is, hogy nem hiszem, hogy nagyon felmerült bárkiben is, hogy ilyen szoros kapcsolatba került A.N-nel,tehát nem biztos, hogy lett volna okuk gyanakodni.)

a walker halála dologról volt már szó korábban, de ott az “ő ölte meg” szál volt a fontosabb. később, amikor megtért, persze megmondhatták volna neki, hogy mégsem.

Quantumleap - 2012. 01. 18. 09:08

Hát, az még oké, hogy a 2.évadra átmentették Brody-t. De nem igazán kellene a teljes sorozatot rá építeni, elvégre mégse ő a főszereplő, hanem Carrie. Valamikor a következő évad folyamán el kellene haláloztatni. De akárhogy is lesz, szerintem a második évad megkövetel minimum egy új állandó szereplőt.

Ha már a hajviseletek. Nazir megynyírta Brody-t, amikor átvitte magához, hogy legyen a gyereke tanára. Akkor hogy lehetett megint hosszú hajú (és nem mellesleg sebhelyekkel teli), amikor rátaláltak a sorozat elején? Vagy ez csak az álca része volt?

gyerecske - 2012. 03. 11. 09:49

Quantumleap :
Az a hajviseletes rész nekem is feltűnt.
Egyébként szerintem nem kéne kinyírni Brody-t a 2. évadban.
Milyen komoly lenne már ha eljutna az alelnöki esetleg még az elnöki pozícióig is egy Al- Kaidás embere. :-)

hoppy - 2012. 03. 18. 16:05
Llew - 2012. 04. 02. 00:03

A pilot tetszett, de kissé lassan folytatódott és nem fogott meg annyira. Aztán a közepe táján mikor végre nyomra akadt a CIA, akkor kezdett izgalmas lenni, meg addigra a szereplők is jól ki lettek bontva. Viszont a vége totál csalódás. A karakterek jól alakultak, a színészek remekeltek, de így kidobni a sztorit az ablakon azért nem kellett volna. Három évig terveztek egy akciót, Brody elszúrja, és erre annyi a megoldás, hogy majd ha talán elnökké választják az alelnököt, akkor talán majd esetleg lehet ellene egy merényletet tervezni? Már ez sem volt egyszerű összehozni, most meg induljanak a nulláról, úgy, hogy jó eséllyel a CIA benne van az ügyben?
Nekem egyébként is kicsit lyukas volt a sztori. Az rendben, hogy Nazir Brodyt átállítja, de az egész kongresszusi képviselő botrányba keveredik, Brodyt tervezik a helyére, ez szerintem túl sok véletlent tartalmaz, hogy így összejöjjön. Eleve minek tartották életben Brodyt 5 évig? Akkor még meg sem volt a terv. Vagy Nazir akkora genyó, hogy már Walker “agyonveretése” idején megvolt, és tényleg direkt beáldozta a gyerekét. Az már tényleg tök szürreális lenne.
Walker mikor lett átállítva, és mikor dobták vissza Amerikába? Látványosan meglepődött mikor észrevette Brodyt a távcsőben, mégis simán csinálta az akciót, a csatornában meg úgy csinált mintha minden pénteken együtt sörözzek volna.
És akkor a legvégén még bedobják a főszereplő memória törlését is, nem elég, hogy kirúgták a cégtől.
Szóval hiába a remek karakterek, nálam ezzel a 6-est dobtál lépj vissza a startmezőre sztorival lelőtte magát a sorozat. Majd a második évad végén meglátom miket írtok a történetről.

Remus - 2012. 04. 08. 11:47

egy kis off így kezdetnek: imádlak, winnie :)) amint egy-egy kommentet olvasva már mondanám is meg a frankót, lejjebb görgetek, és látom, hogy részedről mission accomplished :D

most fejeztem be az évadot, és igazából főleg egyetérteni tudok Bruzsy kritikájával. csak egy-két momentumban tér el a véleményem, néhol elfogadóbb vagyok [lásd: Carrie utolsó bevillanása], néhol viszont könyörtelenebb [lásd: a feleség. nem bírom elviselni a karaktert :D ugyanannyira kivagyok tőle, mint Dexter Ritájától vagy a Lifeban Charlie Crews exétől. szinte bármelyik más csajnak drukkolok általában sorozatban, mint a nejeknek :D szvsz rémesek]

édesanyám 24 fan, és amint elkezdtük a Homelandet, kijelentette, hogy szerinte Brody lesz az én Jackem :D nem tiltakoztam, és ma sem teszem, minden körülmény ellenére. könnyű megkísérteni engem egy ilyenfajta kúlsággal, amit Lewis képvisel [jó, britekkel eleve elfogult vagyok]

azoknak a táborát gyarapítom, akik várják a folytatást, és nem hiszik, hogy kifújna a dolog. szerintem a buli még csak most kezdődik! jah és Carrie&Brody.RuLeZ! 8)

gabor - 2012. 04. 11. 17:38

Azért túlzás az “évad legjobb jelenetének” nevezni a lebeszélős telefonbeszélgetést. Szerintem meg ez a nevetséges nyálas jelenet vágta haza az egész sorozatot, ami amúgy összességében nagyon jóra sikerült. És pont emiatt asszem meg sem nézem a következő évadot. Azt, hogy miért szánalmas a jelenet, azt már leírták páran előttem.

Kissur - 2012. 05. 24. 14:12

Ennyi idő után úgy érzem, hogy Estes lesz a tégla. Ha nem lett volna 2.évad, akkor nem lett volna senki. De így, én azt mondom, hogy ő lesz.
Meg belegondolva, ha Carrie úgyis elfelejti, hogy Brody ismerte Isa-t, akkor mi értelme volt a bevillanásnak? Biztos nem csak azért csinálták, mert kellett valami megrendítő. Okosak az írók, megoldják. :)

JRC - 2012. 09. 21. 14:39

Csak most daráltam a sorozatot. Nagyon tetszett az évad, viszont a tetőpont az a hetedik rész volt. Ha nem is esett nagyott onnan a színvonal, de ahogy közeledett a végkifejlett egyre inkább lankadt az érdeklődésem. Nagyon a határon mozogtak az írók már az utolsó pár részben a történet túlnyújtásán. Nem tudom, mi fogja beindítani a második évadot, melyik konfliktus kapja a főszerepet. Ez a “lezárás” azonban még éppen tűréshatáron belül volt.

Pár mondatot Claire Danes karakteréről. Az ausztrál Stingers sorozatban Gary Sweet már hozott egy nagyon erős karaktert, mint bipoláris nyomozó, akinek a mániája lett a munkája. Akkor is lekötött, és kalapot emeltem, és most sem tehettem mást. Carrie végig főszereplő maradt a számomra és kedvenc karakter. Akár flashback epizódokat az iraki küldetéséről, akár hogy magánzóként beszáll Vigil mellé, örömmel nézném tovább..

A tégla elleni hajsza és Brody politikusi pályája egyáltalán nem mozgat meg.

Szerencsémre nem kell sokat tépelődnöm, hogy mi lesz a második évadban. Hamarosan kiderül. Remélem olyan irányt vesznek a történések, hogy érdemes lesz továbbnézni, bár nem igazán számítok rá. Jól párhuzamba állítható a Rubiconnal. Nagyszerű mini-sorozat, egy remek ötlet elsőrangúan kibontva, de kérdéses a hogyan tovább és olyan magasra került a léc, hogy erősen kétséges, hogy a folytatásban egyáltalán meg tudják-e közelíteni azt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz