login |

Once Upon A Time – 1×11: A dzsinn is kipipálva

2012. 02. 02. 16:21 - Írta: winnie

55 hozzászólás | kategória: kritika,

Hát nem aranyos, ahogy a Once Upon a Time különböző monda- és mesekörökből összehozza a karaktereket? Hét törpétől Mídász királyig, a dzsinntől Piroskáig. Ezt élvezik a készítők, és, ha ezt kell élveznie annak is, akinek tetszik a Once Upon a Time. A kezdetnél mindenki mást várt a sorozattól (te mit vársz?), de talán most már látszik, hogy milyen lesz: az OUAT egy mese. Bájos, aranyos, helyenként pajkos, játékos, de mint írtam évad elején, nem azoknak való, akik nagy dolgokat, őrületes high concept-et keresnek.

Az 1×11-ben mind elárult a random szereplő “Mire vágysz?” kérdésre adott válasza, a “true love“, azaz igaz szerelemre vágyott az illető, nagyjából ezt a pátoszt, naivitást hordozza magában a sorozat. És ez nem jelenti azt, hogy gagyi vagy, hogy gyerekeknek való, az írók is kemény munkát végeznek, mindössze kell az élvezetéhez a gyermeki lélek és a báj iránti fogékonyság. (Biztos meg lehet ezt jobban, alkalmasabb szavakkal is fogalmazni, nekem most ennyire futotta.)

Mondhatnám azt is, hogy a Once Upon a Time semmi extra, de semmiextraságában is van valami a fent említett bájból, ami szerethetővé és kötelező heti programmá teszi. Olykor egy-egy WTF hatására isteníteni fogjuk, máskor egy-egy unalmasabb rész után ásítozunk, de nem az a típusú sorozat, amit ne lehetne hamar kiismerni, ergó aki maradt, az tudja, mit vállalt, és kitart.

És, ha valami szerethető, akkor engem már nem zavar, hogy a készítők túl nagyot markoltak a két világgal, hiszen rengeteg a munkája a díszleteseknek, kaszkadőröknek, jelmezeseknek, számítógépes mágusoknak, technikailag és egyéb tekintetben is mostanság kissé gagyinak hat olykor a sorozat, hiába kezdték később az évadot, most, hogy majdnem beérték magukat, látszik, bizonyos dolgokat, idő hiányában nem tudnak megfelelően megvalósítani. (Hiába van több sorozatban is két idősík, itt mégiscsak két különböző világban zajlanak az események.)

Megint elgondolkodtam az előbbi kérdésen, hogy mit várok a Once Upon a Time-tól, mi tetszik benne? A szerkezete nagyjából kezd kialakulni: egyrészt vannak részek, amikor megismerünk közelről egy-egy szereplőt – a városi énjét és megkapjuk a mesebeli eredetsztoriját (Rumpeltstiltskin, Tücsök), máskor pedig a mesesztori a fő kapcsolatra, a Snow – Charming duóra vagy a Gonosz Mostohára koncentrál, az ő mitológiájukba vonnak be “random” szereplőket (dzsinn, Jancsi és Juliska).

Fura dolog, de így van: minden tetszésem ellenére, nálam abszolút nem érték el az írók, hogy _előzetesen_ érdekeljenek a flashback-ek, legyen az a részek elején feltűnő, éppen aktuális vendégkarakterek (az említett Jancsi és Juliska vagy Hamupipőke) története, de ugyanígy nem különösebben izgat, hogy milyen volt anno mondjuk az eddig inkább háttérszereplő Piroska (Ruby) a mesevilágban. Mármint olyan szinten, hogy valakin filózzak, hogy “úúú, vajon mi lehet a múltjában?” vagy, hogy körömrágva várjam, “mikor derül ki, hogy XY kicsoda?” – ld. a kómadoki esetét.

DE, és ez egy nagyon nagy “de”. Annak ellenére, hogy most, a kritikát írva nem rágom a körmöm velük kapcsolatban, annak ellenére, hogy előzetesen szkeptikus vagyok, valahogy eddig mindig sikerült olyan sztorikat elmesélniük róluk, amiket élveztem, amik aranyosak voltak. Tetszik, hogy nagyjából ismerjük a sztorikat, mégis sikerül csavargatniuk azokat, mint ahogy a jelennel való, sokszor egyértelmű párhuzamokat is úgy használják ki, hogy azok nem bűzlenek az izzadtságtól, sok az ügyes, ám csendes, pajkos, játékos megoldás, áthallás. Nem akarnak nagyot szólni a mesékkel az írók, inkább csak aprókat kacsintanak ránk. (Az pedig külön élvezet, hogy a mesevilág történetei nem a kronológiát követik, olyan az egész, mint egy kirakó.)

Szóval ez az én nagy problémám: itt van Storybrooke, a sok karakter, de valami mégis hiányzik. Sokan vannak? Lehet, nem tudom, az látszik, hogy a mellékszereplők nagyon ritkán fognak feltűnni (Dr. Whale), de sokszor a főszereplőkre sincs idő vagy hely (Archie kemény 4 részben volt). És mivel ez egy zárt világ, újakat nem nagyon lehet behozni, bár nyilván még nem ismert városlakókat a végtelenségig lehet mutogatni. Szerencsére nemrég kiderült, hogy mégsem annyira zárt a világ.

Szerencsére a fókusz helyén van: Emma-Henry, Mary Margaret-David és Emmy-Regina kap bőven időt, működnek is. És olvastam, hogy sokak szemét szúrja a szerelmi szál, de nekem már a 3. részben is az tetszett a legjobban, egyszerűen nem tudtam nem szurkolni a Mary Margaret-éknek, a  szívem szakad bele abba, hogy SnowAnyu nem tud arról, hogy ott van mellette a gyereke is. Ez a szál abszolút elkapott, s épp ezért nem kicsit lepődtem meg, hogy a 4. rész környéke óta ennyire nem foglalkoztak vele – szerencsére a 10. rész kárpótolt.

A legkíváncsibb persze még mindig arra vagyok, hogy mi lesz a második, vagy éppenséggel a hatodik évadban? Feltéve, ha addig kitart a közönség. Tippre lehet, az 1. évad végén erre választ kapunk, valamerre tágulnia kell az OUAT-univerzumnak.

55 hozzászólás Ne habozz!

Gigi - 2012. 02. 02. 16:31

Igen, pont ez a sorozat nagy előnye, hogy aranyos és szórakoztató. Igaz, nem az, amit újranéz az ember, de az új részekre boldogan rászánok heti 40 percet…

Neoprimitiv - 2012. 02. 02. 16:42

Még csak guilty pleasure-nek sem nevezném, tényleg olyan egyszer megnézem, de egyszer viszont meg akarom nézni kategória.
Engem mostanra leginkább Emma karaktere zavar. Úgy érzem, akkor is csak téblábol, amikor valamit csinál. A háttérsztorija szerint ő fejvadász volt, ami egy kicsit határozottabb egyéniséget jelent a számomra. Nem látom, hogy mit akar csinálni, inkább csak sodródik. Henry mellett akar maradni támasznak? Vissza szeretné szerezni Reginától? Meg akarja törni az átkot? Menne a fenébe, de nem tud az átok miatt? Nem igazán látom a motivációját, azon kívül, hogy Regina irritálja és ha már ott van, akkor örömmel tesz neki keresztbe.

winnie - 2012. 02. 02. 16:47

“Meg akarja törni az átkot?”

én igazából egyelőre még azt sem tudom, hogy emma hogy áll az átok-dologgal. anno, mintha kezdett volna hinni vagy ilyesmi, máskor úgy érzem, hogy csak magában mosolyog henry-n.

de teljesen igaz, egyeklőre nem nagyon van terve emmanak. ez gondolom azért változni fog, vágülis most lépett egyet regina irányába, bár a célja nem feltétlenül világos.

Faruwiel - 2012. 02. 02. 16:48

mesés, gyermeki egy sorozat, de vhogy megfog és hetente az az egy rész jól esik, nem, nem várom, nem erre hagyok időt, de meglátom este szabad időmben és jaaaj OUAT és na még egy rész jöhet, simán

ha így folytatják akkor nálam 2-3 évadig még simán mehet így tovább, de jah azért majd 1 évad vége meg 2. évadban majd kelleni fog vmi amitől nem unják meg az emberek a folytatást, mert attól félek, hogy kifogynak a jó ötletekből és túl sablonos lesz az egész, de most win a sorozat

julcsi - 2012. 02. 02. 16:58

teljesen egyetértek azzal, hogy valami még mindig hiányzik, attól függetlenül, hogy sokan vannak, de hátha a végére összeáll a kép és kerek lesz a történet -vagyis ha majd a hiányzó szálakat (karaktereket) is a helyére teszik, pl. Piroskát, és akik eddig még kevésbé szerepeltek.

nekem az tetszik nagyon, és a Dzsinn-es rész is ezért volt szerintem eddig az egyik legjobb rész, hogy újraértelmezik ezeket a sztenderd meséket, ahogy a promo-ban is mondják: “…all the classic characters we know.. or think we know”
ez a legnagyobb erőssége és ezért kötelező minden héten, mert alig várja a néző, hogy kiderüljön, miért is ment be Jancsi és Juliska abba a házba, vagy miért is lett gonosz a királynő. nagyon megfogott ez a “friss” értelmezés, és a puzzle-szerű titokzatosság. egy idő után beszippant.

Vexi - 2012. 02. 02. 17:05

Nekem csak egy nagy problémám van. Az, hogy a frász kiráz az evil queen-től.

sam - 2012. 02. 02. 17:09

engem Emma azaz Jennifer Morrison idegesít, de nagyon.. :P

jersey - 2012. 02. 02. 17:23

Neoprimitivnek igaza van, Emma karaktere leginkább semmilyennek jellemezhető.
Amúgy teljesen egyetértek a kritikával. Szerintem is aranyos, szentimentális kis sorozat, ami 40 percre teljes kikapcsolódást nyújt.

Nina - 2012. 02. 02. 17:35

Mr Gold az év felfezettje számomra. Innentől kezdve mindegy is,milyen a sorozat, ha ő benne van ;P

winnie - 2012. 02. 02. 17:36

“miért is ment be Jancsi és Juliska abba a házba”

tényleg, a boszorkány nem is kapott evilági szerepet, vagy csak nekem nem ugrik be?

Eltiron - 2012. 02. 02. 17:44

Úgy gondolom, hogy az első évad végére kéne tenni egy lezárást; “mondjuk, hogy” (;) a gonosz királynő elbukik, elveszíti hatalmát, vagy éppenséggel meghal. Lana Parilla abszolúte domináns figura, nagyon jó főgonosz, olyasmi mint Sylar volt a Heroes 1. évadjában; ott is nagy reveláció volt, amikor az utolsó részben elpusztították (ami utána jött, azt hagyjuk). A 2. évadban egy kicsit máshogy lehetne indítani; pl érdekes lenne valami módon direktbe összekapcsolni a két világot. Millió ötletem lenne, ha showrunner vagy író lennék, de sajnos nem vagyok :)
Mint a kibeszélőt olvasók tudják, imádom ezt a sorit, de éppen ezért szörnyen kritikus is tudok lenni vele szemben.

End - 2012. 02. 02. 17:53

@Nina Nagyon helyes,Robert Carlyle nagy figura:)

mrsitn - 2012. 02. 02. 17:53

Winnie, sztem aki a mesében meghal, az nem jelenik meg Storybrookban.
A Királynő pedig igen határozott tűzlabdával gyújtja be a sütőt a boszi alatt.
A sorozatról annyit, hogy bármelyik barátomnak ajánlottam, mindet beszippantotta :)

winnie - 2012. 02. 02. 17:57

mrsitn: ez túl pofonegyszerű, bele sem gondoltam:)) de akkor ez nem spoileres, hogy kit látunk és kit nem?

goodjohnwin - 2012. 02. 02. 18:03

Nagyon szeretem, jól kikapcsol, jól adagolt benne a szerelem, a feszkó, és a visszatekintés. A királynő/polgármester isteni, imádom a nőt, zseniálisan játszik, az Emmát játszó szőkétől viszont a falnak megyek, annyira jellegtelen. Snow és James meg aranyosak, díjazom, hogy nem a tipikus szépembereket válogattak ezekre a szerepekre. A kisfiút viszont alig értem, mintha beszédhibás lenne…

Ami nem jön be az a szétfolyás: az egyre több mellékszereplő még elmenne, a királynő múltjának árnyalása is nagyon jó, de nem látom a végét és ez idegesít a legjobban. Az elején megtudtuk, mi a bibi a hellyel, logikusan ennek a megoldása felé kellene haladnunk. Kár, hogy nem a britek gyártják, egy határozott epizódszám tenne jót a sztorinak, és ezt a határozott epizódszámot mondjuk 2 amerikai évadban tudom elképzelni maximum. Ha addig fogják nyújtani, amíg jó a nézettsége, iszonyú izzadtságszagú lesz.

Az utolsó részeknél látszik amúgy, hogy a CGI egyre elnagyoltabb, a dzsinnes részben kifejezetten pár évvel ezelőtti videójáték-színvonalat láttam.

Llew - 2012. 02. 02. 18:16

Tényleg egy nagy mese, de annak nagyon jó. Én simán szurkolok Mary Margaretéknek (Ginnifer Goodwin remek választás volt), élvezem a flashbackekből összeálló kirakóst, ahogy a klasszikus mesék kavarodnak, az “ismert” figurák túlnyúlnak a klasszikus mesékből ismert mivoltukon. Storybrookeban mondjuk tényleg történhetne végre valami komolyabb előrelépés (most már úgy tűnik lassan fog), mert ott kicsit tényleg ül a sztori. Vagy felpörgethetnék a figurák megismerését.
Piroska meg akkora eyecandy, hogy igazán kaphatna végre egy egész részt.
Én évad végére nem várok átoktörést meg hasonló nagy dolgokat, max annyit, hogy Emma és/vagy valamelyik főszereplő(k) számára kiderüljön, hogy Henry sztorija igaz.

Belkar - 2012. 02. 02. 18:30

Mintha csak én írtam volna :D nagyon jó kritika teljesen egyetértek veled és én még sokáig maradok :)

jjncaa - 2012. 02. 02. 18:39

Nem fogom tudni soha megbocsátani a junkieknak, hogy nem a “now we’re seven” lett a hét idézete…

Viccet félretéve, teljesen jogos az Emmát ért kritika, és nálam is ponto heti adagolásban működik a sorozat, ez nem darálásra való. A flashbackeket kifejezetten kedvelem amúgy.

Pupi - 2012. 02. 02. 18:49

Persze a királynőnek az volt a célja, hogy Hó meg a cuki herceg jól megszívják, de a herceg nem purcant ki véletlenül az első részben? Mármint miután bepakolta Emmát a szekrénybe, leszúrták. Ha meghalt, akkor ő az egyetlen aki annak ellenére átkerült Regefalvára. Vagy feltűnt még később, amiből kiderült, hogy túlélte?

Neoprimitiv - 2012. 02. 02. 18:58

@Llew: szerintem sem jutunk tovább annál, mint hogy Emma elhiszi Henry-nek az átok dolgot. Ami végül is egy kellemes meglepetés, mert az évad elején nem erős kételyeim voltak, hogyan fogják ezt több évadon keresztül húzni.

hallak65 - 2012. 02. 02. 18:59

nálam csak egy baj van, hogy sajnálom a gonosz királynőt :P

Neoprimitiv - 2012. 02. 02. 19:11

@goodjohnwin: ezen én is gondolkoztam. Ha a két évad nekem (az ABC-nek meg főleg) kevés is, de az biztos, hogy ennek a sztorinak egy előre eltervezett évadszám jót tenne. A másik lehetőség, hogy valamikor kb. a 3. évad végén csinálnak egy komoly csavart.

Faruwiel - 2012. 02. 02. 19:24

Nina: egyébként Mr. Goldot már sok filmben és sorozatban a legjobb szereplőt játszotta és így igen, ő megtud nyerni embereket egy sorozathoz

am ami plusz még tetszik, hogy rengeteg különféle sorozatból összevannak válogatva az emberek, supnatban is szerepelt 1 hónapja “piroska” egyik részben vmi fogas kis monstert játszott

aztán archie meg emma meg evil queen se most van elösszőr tv-be, szóval ezeknek egy sorozatba látni őket is ad vmi pluszt, de Mr Gold am zseniális egyébként, egy fokkal jobb az összesnél

Kattrin - 2012. 02. 02. 19:25

Nekem ez az egyik kedvenc sorozatom, és nálam többszörnézős kategória, olyan értelemben, hogy egy 2-3. évad után végignézném újra az egészet, aztán öt év múlva újra. :)

Nekem nagyon tetszik a két világ, és az összes szereplő is.
Az igaz, hogy a mesevilágból sok részletet megtudtunk ugyan, de még nincs összefogva az egész egy egységgé.
Én egyébként nagyon szeretem a mesés részeket.

Az viszont tényleg jó lenne, ha előre megtervezett évadszám lenne, mert az ideális lezárása ennek a történetnek az lenne, ha az átok megtörne, a gonosz megbűnhődne, és Snow-ék boldogan élnének együtt; Snow és lánya, Emma és az ő fia, Henry, és az átok megtörésével végleg a mesevilágban maradnának, ami az ő igazi világuk.

Kenny - 2012. 02. 02. 20:01

@Pupi, nem emlékszem már az első részre, látjuk, ahogy meghal? Mert ha csak súlyosan megsebesült, akkor simán túlélhette, elvégre ebben a világban is kómában volt. (Egyébként ha “odaát” halott lenne, akkor vajon mi történne az átok legyőzésekor? Megszűnne szimplán létezni?)
Annak, aki Henry-re írta, hogy beszédhibás vagy mi: nem, csak gyerek, ha megnézed, a magyar gyerekek is elég érdekesen tudnak beszélni pubertás előtt. Na jó, az érdekes talán nem a megfelelő szó, mindenesetre sajátosan. Az én fülem számára neki teljesen mezei “gyerekkiejtése” van. (Elsőre a Harper’s Island valamelyik gyerekszereplője jut eszembe, ott speciel nála kellett legjobban fülelnem, hogy elcsípjek mindent, való igaz.)

A kritikával egyetértek, heti 40 perc kikapcsolódásnak tökéletes, én már nem is várok tőle többet. A csűrés-csavarás csak olyan szinten zavar, hogy könyörgöm, legyen már VALAKI, aki végre VALAMIT elhisz szegény gyereknek (bár most a titokzatos új fiú a városban úgy tűnik, tudhat valamit). Eddig az a benyomásom, hogy Regina aratja folyamatosan a győzelmeket, ami engem személy szerint frusztrál, még ha sztori szempontjából érthető is. Nyilván nem arra számítok, hogy az első évad felénél fogják magukat és prezentálják nekünk, hogy Emma teljes bizonyossággal ráébred, hogy nem csak Henry illúzióiról van szó, csak na, valami morzsát…=)

Sylar - 2012. 02. 02. 20:15

Winnie, komolyan mondom, te nagyon furcsa vagy, sőt pont az én ellentétem. Mármint a sorozatok megítélésében. Tudom nem lenne jó, ha egyforma ízlésünk lenne, de hogy a miénk ennyire különbözik, azt már muszáj kiírnom magamból! :)
2 db sorozatot emelnék ki.
Te azt írod, hogy az Alcatraz című sorozatban neked a börtönös flashbackek jönnek be és a napjaink beli nyomozások számodra érdektelenek. Itt pedig azt írtad, hogy számodra a flashbacke érdektelenek és napjaink beli történés érdekel téged. Ne haragudj, de muszáj megkérdeznem, hogy MIÉRT?? Hogy érdekelhet valakit a börtönös flashback, mikor semmi plusz infót nem ad hozzá a sztorihoz és heti badguy-t sem ismerjük meg belőle vagy éppen kedveljük meg belőle, hiszen badguy. Amúgy is miért érdkeljen a sztorija, hiszen a 42 perc végére elkapják :)
Na itt (OUAT) meg pont fordítva van, mert a múltból megismerjük a karakterek közötti kapcsolatokat, sokat megtudunk a karakterekről. Csak éppen itt meg pont a jelen beli események k. unalmasak, mert egyszerűen semmi, de semmi sem történik a jelenben! A flashbackekben annyi minden történik, hogy abból mesekönyvet lehetne írni(jó monjuk írtak is egy párat),de a jelenben egyszerűen nem látom, hogy hová akarnak kilyukadni az írok és szereplők.
Ha az íroknak lenne némi eszük akkor már rég egy kis csapatot verbuváltak volna a főszereplő csaj köré, hogy ők így egypáran megdöntik a polg. mester hatalmát és átkát.
Zárásképen: Én csalódtam, mind az Alcatrazban, mint az OUAT-ban, pedig mindkettőt nagy reményekkel vártam…!

winnie - 2012. 02. 02. 20:23

“Itt pedig azt írtad, hogy számodra a flashbacke érdektelenek és napjaink beli történés érdekel téged. ”

minden sorozat más.

de itt nem jól olvastál valamit: “eddig mindig sikerült olyan sztorikat elmesélniük róluk, amiket élveztem” – nagyon jók a flashbackek, egy egész bekezdést szenteltem annak, hogy tetszenek. (az amit írtam arra utal, hogy nem volt meg bennem az a rész elején, hogy “de jó, most kiderül, hogy ez a két kisgyerek milyen sztorival bír a mesevilágban”, de ha főszereplőről volt szó, attól sem indultam be rész elején, amikor kiderült, hogy rumpeltstiltskin rész jön, pedig ő az egyik legtöbb kíváncsiságra okot adó karakter. de ez nem jelenti azt, hogy nem volt jó a sztorija, hogy nem szerettem. egész egyszerűen a jelen karaktereinek megalapozottsága szintje, illetve a múlt eseményeinek szerepe a jelen alakulásában nincs még úgy “megcsinálva”, hogy meglegyen bennem az, hogy egy először látott karakter és egy más ismert mesemúltja érdekeljen hú-de-nagyon. de ez tök mindegy, mert bízom az írókban, sodródom a történettel és eddig nem nagyon csalódtam, köszönhetően többek között a hangulatnak.)

(mondjuk ettől még teljesen érthető lenne a dolog, nem a műfaj vagy a technikai elem érdekes, nem lehet olyan, hogy a flashback mindenhol jó, a jelen meg nem – ez megvalósítás és sorozat kérdése, mindenhol máshogy sikerül a megvalósítás. mondjuk az összevetés azért sem jó, mert az, hogy egy nyomozós rész nem tetszik egy random sorozatban, az nem jelent semmit. az alcatrazban az nem tetszik, hogy 20 perc az egész, annyi semmire nem elég, csak jelzésértékűként van jelen. ott a börtönközeg, a 60-as évek adnak valami pluszt, de a tetszés abban nyilvánul meg, hogy a gyengéhez képest jobb. )

toxi - 2012. 02. 02. 20:47

A 11 részt még nem láttam de ennek ellenére egyetértek az írással.Nagyon kellemes kikapcsolódás ez a sori simán megéri a heti 40 percet és annak ellenére hogy menyire ismert mesetörténeteket kapunk mindig magával tud ragadni főleg a flashbackes részek.Ha a Storybrooke történet is erősödne még egy picit akkor majdnem tökéletes lenne de nekem így sincs semmi bajom vele.

Az évadfináléhoz én azt remélem hogy nem az lesz mint írják hogy Emma rájön hogy Henrynek igaza van szerintem ezt előbb meg kéne lépniük valahol a 18-20 rész környékén és akkor meglehetne lépni azt hogy az átok megtörik a királynő elbukik majd jönne Mr Gold akinek ép ez volt a célja mert neki van egy még ördögibb terve.Ez jó lenne arra hogy a 2. évad egy új felállással indulhasson.

Sanna - 2012. 02. 02. 20:58

nálam is egyszer nézős sorozatról van szó, de akkor már várom, hogy lássam az új részt, remek szereplőgárda, Mr. Gold, Evil Queen, Hófehérke, de sajnos Emma kilóg közülük…

a 2 világ közötti párhuzam nagyon tetszik, a mesevilág és a valóság kapcsolata, nagy ötlet volt a készítőktől, viszont fogalmam sincs, hogy csinálnak majd belőle több évados sorozatot, és főleg 22-23 részes évadokkal

kisame - 2012. 02. 02. 21:07

Az alapötlet tetszett, vannak benne jó pillanatok és tetszik a az átültetés is(plusz a Disney mesék nagyon erőteljes hatása a kivitelezésben pl.:kosztümök.)

De.

Iszonyú unalmas, kiszámítható és erőltetett.
Ez nagyon nyersen hangzik, de így érzek iránta. Nézem még és nem szándékozom abbahagyni ebben az évadban, de rendszeresen a hét végefelé jut eszembe, hogy “jé, az OUT újabb része kijött, meg kéne nézni..”.Azt meg mindig elfelejtem, melyik rész jön, mert már azt is elfelejtem, hogy az előző mivel ért véget.Ez nálam nagyon nem jelent jót..

Szóval nekem nagy csalódás, de vannak benne elemek, amik miatt azért fenntartja az érdeklődésemet…egy ideig.

CAcsA - 2012. 02. 02. 21:48

Nem kellett volna elolvasnom, amit írtatok, mert teljesen lehangol… :D Nekem tökre bejön ez a sorozat!
Szerintem Emma kissé impotens viselkedése teljesen helyén való, mert jelenleg a fő szálat a háttérsztorik adják (vagyis számomra azok az érdekesebbek), ez a jövőben változhat, ha Emma kitalálja, hogy mit is akar magával kezdeni.

@toxi
ahogy írtad ezt a Mr. Gold dolgot… Remélem nem kezdenek bele egy Goldos szálba, mert elvennék minden belé vetett hitemet. Ő nem gonosz… csak… fura. :D

superpityu - 2012. 02. 02. 21:55

az a sorozat amit tényleg csak 1× néz meg az ember, vagyis én. tényleg van egy olyan hangulata, ami miatt szerethető, és várja az ember a heti 40 percet. de tényleg van valami ami hiányzik.
Emma tényleg jellegtelen, nem csinál semmit, csak téblábol 1 helyben, és azt érzem h még ő sincs azzal tisztában h miért is van Storybookban. ellenben Regina remekül hozza a szerepet, mind2 világban elég mocskosul játszik. és egye-fene én kedvelem is karakterét. megjegyzem egy csökkentett hatalmú fő gonosszal igencsak sótlan lenne a sorozat.
A Mary Margaret szálban is valami ami miatt szerethetővé válik az egész. Mr. Gold meg rendesen tud mindent kavarni.
amit viszont érzek az az h ez az egész való világ dolog csak azért van h legyen kapaszkodója a nézőknek is kicsit beleéljék magukat a helyzetbe.
arra kíváncsi leszek h miket dolgoznak még fel, és tény h piroskát most már ki kellene venni a háttérszerepből, és elmesélni h mi is történt vele. a hófehérkés beszélgetésből vannak tippek. egyébként is iszonyatosan eyecandy a lány, főleg a mesevilágos, sminknélküli változat.

Cathy07 - 2012. 02. 02. 21:59

De amúgy Emma többször elmondja, hogy egy célja van, hogy biztos legyen abban, hogy Henry jól van. Persze azóta látja milyen is Regina, meg kötődik is a gyerekhez, naná, hogy nem akar elmenni. Mivel az egész életében sok mindenhez nem kötődött, se emberekhez, se tárgyakhoz, így simán elvan itt is, különösebb cél nélkül Storybrookeban. És hát azt simán el tudom képzelni, hogy keresi a helyét, meg nem érti mi folyik körülötte és ezért csak sodródik az árral. :D

Én a Houseban is bírtam, meg itt is bírom őt. :) Az külön vicces, ahogy itt is szinte terpeszben megy és úgyis áll :D

blade78 - 2012. 02. 02. 22:10

Tök jó… de
még mindig nem tudom hogy nézzem vagy ne nézzem….
Ezért winnie-t és human-t terheli a felelősség :D

Shawn - 2012. 02. 02. 22:34

“tényleg, a boszorkány nem is kapott evilági szerepet, vagy csak nekem nem ugrik be?”
talán mert megsult? én ha jól értem csak azok élnek Storybrookban akik éltek az átok szuletésekor…

Neoprimitiv - 2012. 02. 02. 22:48

Robert Carlyle miatt önmagában érdemes nézni. Tavaly Margot Martindale, most ő a tökéletes bizonyítéka, hogy lehet valaki úgy hihetően félelmetes, hogy látszólag nem is csinál semmit. A másik, hogy ugyan azzal a mosollyal a szeme az egyik pillanatban olyan gyengéd, hogy szinte simogat, a másikban már üveget lehet vele karcolni.

Nikki - 2012. 02. 03. 00:19

Nagyjából már mindent leírtatok előttem, úgyhogy rövidre fogom :)
Tetszik, szeretem, nézem, ennyi. Na jó, nem :D
Muszáj nekem is kiemelnem, hogy Regina mennyire jó gonosz (és a színésznő is remekül játszik); s ugyanez igaz Mr. Gold-ra is, aranyat ér az az ember, zseniális, egyszerűen mesés :D
Emma valóban kilóg nekem is; semmilyen, de elfogadom, hogy talán most még ilyennek kell lennie. Ő idegen, nem ide tartozik, nem ismeri a mesevilágot, a “valódiban” nőtt fel stb.
Még annyi, hogy a kritika minden betűjével egyetértek :)

Melkor - 2012. 02. 03. 00:45

Én már csak azért nézem mert Regina annyira milf-eyecandy hogy döbbenet.

winnie - 2012. 02. 03. 00:56

épp ideje volt, hogy szegény lana parrilla sikert arasson, mert a boomtown óta minden sorozatfőszerepe első éves kasza lett. anno még sorozatpestisnek is elkönyveltem.

Nina - 2012. 02. 03. 01:19

Én még mindig reménykedem egy Emma-Mr Gold szövetségben… egyébként Emma karaktere jól indult, és Jen Morrisson végre kilépett a House-féle Mary Sue ábrázolásból. Konkrét kellemes csalódás nekem ő ebben a sorozatban. Na persze, nem az utóbbi X részben… nagyon remélem, hogy kezdenek vele valamit.

goodjohnwin - 2012. 02. 03. 02:22

Melkor – te legalább őszinte vagy, nem ködösítesz itt jellemfejlődéssel, meg karakterábrázolással. Igen, a nő egy MILF, és ez nem ciki (lassan megtanulhatnám a nevét…)
Mindenki más aszexuális, szóval valakinek ezt is képviselnie kell… :)

Paladin - 2012. 02. 03. 09:19

Nem mindenben értek egyet a cikkel, főleg a könnyű kiismerhetőséget illetően. Szerintem nagyon alaposan átgondolt cucc, és imádom, ahogy bomlik ki a történet, és ahogy a jelenbeli és a múltbeli darabkák lassan állnak össze, és az ember töpreng, hogy vajon mi lehet Rumpelstilskin játszmájának a lényege, stb.

Vicces, h előzetesen a két mesés sorozat közül pont ez nem érdekelt, és a Grimmet vártam. Ehhez képest az egy gagyi fantáziátlan papírmasé izé lett, ezt pedig nem tudom kihagyni.
(Csak J. M. állandó szenvelgő arckifejezése kezd kicsit sok lenni néha :) ).

winnie - 2012. 02. 03. 09:38

én is úgy gondolom, ahogy te írod. a könnyű kiismerhetőséget arra írtam, már ha erre célzol (“de nem az a típusú sorozat, amit ne lehetne hamar kiismerni”), hogy mindenki tudja, hogy mit fog kapni ettől a sorozattól, pár rész után kiderült, hogy mik a fő hangsúlyok, így ha valaki valami nagyszabású durvulást vár 1-2 rész után, annak rá kell jönnie, hogy ez nem az a sorozat, ez egy kedves, szerethető mese, de nem több.

snipp - 2012. 02. 03. 12:21

fu sztem az ujoncok kozul az egyik legjobb sorozat. van amikor szinte kiraz a hideg, olyan szepen megoldjak a mesebeli karakterek keresztezeset. (pl Grumpy vagy Piroska)

p.s: kb az 5. resz korul, mikor bemlott az a banya, egy dalmata kutya mentette ki oket es nemtom hogy figyeltetek-e de Pongonak hivtak, avagy a 101 kiskutya. ez nagyon tetszett, hogy ilyen kis reszletekre is figyelnek.

winnie: nezetsege ugye nem nagyon esik. hany evadot josolnal kb neki?

winnie - 2012. 02. 03. 12:24

a 2. évad ezer százalék, de tovább nem érdemes jósolni, hiszen ennél a műfajnál bármikor előfordulhat nagy zuhanás. de szerintem nem lesz gond a 3. évaddal sem, mert ebben az időpontban rég volt ilyen nézettségű műsora a csatornának. ha ilyen marad végig a nézettség, akkor határ a csillagos ég.

Desperate HOUSEwife - 2012. 02. 03. 21:38

Tudod mit, ha ilyen kedves, szerethető, habkönnyű dolog lenne, amilyennek itt leírtad, én meg is lennék véve kilóra. De azért ez nem teljesen így van, a vadászos rész úgy ért véget, ahogy, és minél többet halad előre a sorozat azóta, annál jobban érződik, hogy az egy teljesen öncélú shocker volt, borzasztóan kilóg. És mit áldoztak be érte? Pl. Emmát. A seriffség miatt most ugyanazokat a köröket futja folyamatosan, a boszival vicsorognak egymásra, Henryvel haverkodnak, és lehet, hogy lesz majd egy újabb szerelmi szála, lehet, hogy nem, de jelenleg egy érdekes sztori nincs Emma körül, pedig ő lenne a “hope”.
Igazából szerintem 2 dolog működik most a sorozatban, az egyik a hófehérkés szerelmi szál (mindkét síkon), a másik meg Mr. Gold karaktere (a storybrookos), de lehet, hogy ő is csak addig érdekes, amíg ez a rejtélyesség lengi körül.
Emma és a boszi mint két ellenpólus teljesen egy helyben toporognak, és egyre unalmasabbá válik mindkettő, Henry egyre irritálóbb, és most még a könyve is elveszett, az ilyen Jancsi és Juliskás tölteléksztorik meg nekem sokkal inkább azt mutatják, hogy nincs elég ötletük a főszereplőkre vonatkozóan. Az a baj, hogy szerintem egyszerre akarnak 2. Lost és tündérmese lenni, de elég nagy ellentét feszül a két szándék között, közben meg nem tudnak huzamosan érdekes sztorikat írni, amiből az érződik, hogy a tényleg klassz alapötleten kívül nincs elég ötletük. Egyszerűen nincs elég töltény a sorozatban, pedig tényleg ígéretesen indult.

Platschu - 2012. 02. 03. 22:20

Én kicsit úgy érzem magam, mint az Elveszett világ című sorozatnál. Ott a fennsíkon találtak mindenféle földi kultúrát, amik térben nem igazán találkoztak (pl. egyik rész egyiptomiak, másik rész gyíkemberek stb.). Itt is ha ilyen mesehős katyvasz lesz (ld. perzsa dzsinn középkori fantasy környezetben), akkor annyira az nem fog tetszeni. Mert szórakoztató és kalandos így bedobálni különböző hátterű szereplőket és meseelemeket, de ettől még nehezen hihető, hogy egy világban is laknak. :)

Venusz - 2012. 02. 04. 21:32

Ez egy kedvelhető felnőtt mese, ami egy kis kikapcsolódás, nem több, de arra nagyon jó.

Azt nem tudom még eldönteni, hogy az évad végére mit akarnak lépni:
- a fantasztikum irányába vinni a sorozatot, és akkor Emma elkezd hinni Henrynek és a köv. évadban meg akarják törni az átkkot
- vagy a realitásnál maradnak, és kiderül, hogy a mesebeli áthallások csak egy gyerek képzeletének szüleményei, aki nem tudja feldolgozni, hogy a valóságban vannak rossz élethelyzetek és negatív emberek, és így próbál egy “mesevilágba” menekülni. Így viszont nem nagyon látom a folytatás lehetőségét

mosee - 2012. 02. 05. 10:55

Hűű.. nálam asszem most kap kaszát a sorozat, értem én, hogy gyermeki báj kell hozzá, meg naivitás, na de hogy le is kell hülyülnöm…
Jól le akarják buktatni a gonosz polgit, ezért betörnek az irodájába, és lemásolják a gépről a 6 darab hidden_file kiterjesztésű nyilván rejtett fájlt, ami egy kattintással elérhető, ezekben ott van, hogy lopja a pénzt, de az nincs, hogy játszótérre kell.
Aztán követik a gonoszt, aki elrontotta a féket, úgyhogy nincs mit tenni, mint száguldani az erdőben, és teljes erővel behajtani a lombosba, hátha megment, ha a rossz féket nyomogatom, semmi üres, kézifék, bármi, nem..
És a fénypont: felállnak a tanácsülésen, hogy “te gonosz, elloptad a város pénzét!” mire a válasz: “igen! de játszóteret akarok építeni a fiamnak, a haverjainak, és a bánatos, bogárszemű aranyos kiskutyáknak!” “Ja akkor jó! Én vagyok a hülye! Már megint legyőztél, grrrr”
Ettől még lopott nem? :) Azt márt nem is mondom, hogy nyilván logikus, hogy az erdő közepén kell játszóteret építeni, ahol a várostól számított mértékegység is minimum a “kint a pi**ban van”, mert az jó messze van, ha meg nem játszótér lesz, máris megbukott a gonosz polgi…
Nálam érik a kasza…

owlman - 2012. 02. 05. 12:19

Nálam egyértelműen guilty pleasure,
egyértelműen Regina miatt :)

Maga a sorozat pedig túl … amerikai.

Waldi - 2012. 02. 05. 17:17

Holly cow, Evil Queen a Greta nevu Other volt a Lostban :D

http://www.youtube.com/watch?v=jJ3HZIg09wk

Grozunol - 2012. 02. 11. 11:51

Érdekes a sorozat. Tetszik, ahogy mesékkel bánnak benne. Kicsit átköltik őket, pld. volt 8. törpe Somford. :)
Jól meg vannak a párhuzamok a két világ között is eseményekben és szép lassan repedezik az átok. Talán mégis minden mese happy enddel fog zárulni. :)

Andrea - 2012. 02. 16. 01:31

A sorozat alap ötlete egyetlen évadra elég. Pont azt várom el, hogy a lezáró dupla részben minden a helyére kerül. De ha az a készítők szándéka, hogy több évadra elhúzzák, rosszul teszik. Nincs benne elég puskapor, hiába tetszik egy-egy markánsabb karakter.

winnie - 2012. 02. 16. 07:51

“A sorozat alap ötlete egyetlen évadra elég.”

nem fogják elhúzni, hanem eleve több évadra elég az alapötlet, hiszen ezért sorozat. attól, hogy én vagy te nem tudjuk, hogy mi lehet a 7. évadban, ők pontosan tudják

Myra - 2012. 04. 05. 18:14

Hmm… én nagyon szeretem :) Bár kicsit később szereztem róla tudomást, de azóta folyamatosan néztem, egyhuzamban akár több részt is, és amikor elérkezett az a pont, hogy az új rész még Amerikában sem jött ki, akkor nem is tudtam, mit csináljak :D
Aranyos sorozat, engem teljesen elvarázsol, nincsenek benne nagyon véres részek, Mary Margaret és David pedig egyenesen cukik :D
Az olyan filmek/sorozatok, amikben megelevenednek a mesék, mindig is nagy gyengéim voltak, elég csak a most futó Grimmet említeni (bár az egy kicsit más jellegű sorozat) :D Mindenesetre nagyon érdekes, hogy ezekből a régi-régi történetekből miket tudnak kihozni még… Azt hiszed, ismered a mesét, erre előállnak egy csavaros történettel, elgondolkozol, hogy te jó ég, ez egy teljesen más perspektíva és igen, mi van, ha… :) Azt külön szeretem, hogy a mesék egybefolynak, mindenki ismer mindenkit, ami a legjobban meglepett, az Hófehérke és Piroska barátsága. Mindenképpen ötletes :D
A színészek elég jók, a Mr. Goldot alakító színész viszont több előző szólóval egyetértve nagy kedvencem. :))

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz