login |

Spartacus: vége a 2. évadnak

2012. 03. 31. 14:20 - Írta: CyClotroniC

143 hozzászólás | kategória: 2011/12 finálék, kritika,

Hamar elrepült a két hónapja kezdődött Spartacus második/harmadik szezonja, ami a nem csak brutális, de brutálisan jól sikerült finálé ellenére is felemás élményeket szállított, és még talán a legvérmesebb tízpertizezős rajongók is egyetérthetnek abban, hogy valami kopott az előző két évad varázsából, ha a szezon teljes hosszát nézzük.

Azt azért gyorsan le is szögezném, hogy jól szórakoztam végig, és az is világos, hogy pont most időztünk el annál az átmeneti történetszakasznál, amikor a gladiátorok militarizálódása zajlott, így kicsit meg kellett erőszakolni a történetet néhol, hogy A pontból a B-be juthassunk. Szükségszerű volt, de érzésem szerint lehetett volna egy kicsit érdekesebb is az utazás, mert főleg a finálé ismeretében, nagyon úgy látszik, hogy mindent egy lapra tettek fel, a többi csak építkezés volt a részükről.

Ettől függetlenül a szezonnak így is kijár a 7/10 pont, de ebben nagy szerepe van a 9/10-es finálénak is, amiről értelemszerűen csak a tovább mögött írnék spoilerekkel, mert mindenképpen az eddigi legnagyobb fordulópontjához érkezett a történet.

Jó, ha rögtön egy vallomással indítok, akkor talán helyére kerülnek a további bekezdések is, a Spartacus:Blood & Sand első pár része anno nagyon-nagyon nem tetszett. Egyszerűen hiányoltam belőle a történetet, amit az egymás ellen áskálódó rómaiak hoztak be idővel, ami nagyon kellett az összképhez, hiszen bármennyire is rajong valaki a lassítva lerepülő fejekért és végtagokért, CGI vérorgiából nem lehet sorozatot építeni önmagában. Nem baj, hogy van, csak kell egy intrika-lánc is, amire felfűzzük az akció-gyöngyöket.

Spartacusért, Crixusért, Gannicusért és a többiekért persze sokan izgulnak, hiszen ők a történet pozitív hősei, de mióta nincsen már arénás erőfitogtatás, azóta ők is jóval megértőbbek lettek egymással, vagy ha gondjuk is akad, akkor egy jófajta verekedéssel és tivornyázással könnyen helyrehozható az egész, legalábbis az utolsó előtti részből ezt tanultuk.

Az akció tehát többnyire kimerülne abban, hogy a csőcselék Róma ellen vonul, de az ilyen tömegcsatáknak sosem lesz olyan drámai hangulata, mint amikor karakterek csapnak össze egymással. Ezt érezték meg szerintem okosan az írók is, mikor Ashuron keresztül megkaptuk a benga vadállatokat, élükön a kútban nevelt egyiptomi terminátorral, akihez legalább köthető egy arc, így komolyabb fenyegetésnek és legyőzendő ellenségnek érzi őt a néző, mint egy római légiót, ezt pedig innentől különösen jól kell tudni majd kezelniük.

Azért viszont igen nagy kár lenne, ha a sorozat belesüppedne egy szezonvégi boss-fightba, lemorzsolgatva a gladiátorokból is egy-két nagyobb nevet az út során, így kellenek nekünk az Ashur, Lucretia és Ilithyia szintű gennyládák, akiket vagy nagyon lehet kedvelni, vagy élvezet őket utálni, de így vagy úgy, szurkolni lehet mellettük vagy ellenük.

Persze a következő szezontól leengedik majd Crassust és az ifjú Caesart is a játszótérre, mégis úgy éreztem végig, hogy kell ennek a sorozatnak egy olyan főellenség, akiről nem igen szóltak a történelemkönyvek, és a történet legeleje óta velünk van, hogy szabadabban lehessen mozgatni. Na az írók ezt nem így gondolták, így elbúcsúzhattunk Glabertől, Lucretiától, Ilithyiától és Ashurtól is, ezzel gyakorlatilag nem csak porig égették, de fel is sózták teljesen a római szálat, amit eddig építgettek, végérvényesen is végezve Capuával.

Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem lehetett előre látni a sorsukat, sőt még Lucretia és Ilithyia történetén is érződött, hogy milyen párhuzam felé tartanak az események, de ekkora tavaszi nagytakarításra azért nem számítottam, még akkor sem, hogy ha tudni lehetett előre, hogy egyszer a személyes bosszút is ugyanúgy kinövi a történet, mint a kisvárosi gladiátorosdit, és hát mikor tenné ezt, ha nem a Vengeance évadban.

A gond inkább az, hogy a szezon egésze megszenvedte azt, hogy labdaszedőt játszott csak a fináléhoz. A gladiátorok táborában mindig is volt valami tanácstalanság és vihari előtti csend érzés, ráadásul sokszor éreztem azt, hogy közel azonossá csiszolták őket. A négy fal között ücsörögve sopánkodtak a fegyverhiányon, de szerezni nem szereznének, mert fosztogatni bűn, ellenben az aréna alá temetni egy fél várost az utolsó halaskofáig az teljesen rendben van.

A legtöbb színt még mindig Gannicus szállította, talán Agront lehetne még említeni mellette, de Crixus teljesen ellágyult, Oenoumaus pedig funkciótlanul bolyongott az egész évad során, ami kicsit előre is vetítette, hogy ő lesz az első komolyabb áldozat a felkelők oldaláról. Nem mondom, hogy logikátlan vagy a karakterükhöz méltatlan volt, amit csináltak, hiszen a történet többé-kevésbé indokolta az egész folyamatot, mégis úgy érzem, hogy illett volna velük kezdeni valamit, ami így a finálé után simán pótolható lesz a következő szezonban, bár egy kisebb időugrás sokat segítene a dolgokon.

A legtöbb baj az első három résszel és Naevia felkutatásával volt, mert ezek különösen laposra sikerültek, ráadásul elég kellemetlenre is abból a szempontból, hogy vonultak nagy bőszen a bizonytalan után, 30-40-50-akárhány embert veszítve az úton, hogy visszaszerezzék a sorozat legidegesítőbb figuráját. Pozitívumként pedig a 4. epizódot lehetne felhozni, ahol a régi-új Batiatus villában játszadoztak egymással a rómaiak, aminek már tudjuk jól, hogy mi lett a vége, mégis remekül bemutatta, hogy intrikával gyorsabban repül az idő, mint a lassított vérfröccsenésekkel.

Az új karaktereket egytől egyig ki is szórták, így Varinius, Seppius és Seppia sem hagyott túl nagy nyomot a történeten, sőt eléggé érezhető volt végig, hogy csak eszközökként lettek bevezetve, hogy Glaber elállatiasodását és megrögzöttségét tovább fokozzák. Glaber karakterének tett talán a legjobbat ez az évad, aki egy vaskalapos és merev katonából igazi megszállott őrültté vedlett át, megadva Spartacusnak azt a fináléban, ami eddig igazán éltette.

A brutálisan tisztogató szezonzáró után senki se maradt nekünk a rómaiak oldaláról, és azt csak az idő mondja meg, hogy ez a kétségtelenül merész húzás mennyire bizonyult bölcsnek az írók részéről, és képesek lesznek-e majd nulláról felépíteni Spartacusék újabb ellenfeleit. Az biztos, hogy Crassus-ék oldaláról jóval több rációt és politikai játékot várok majd, elvégre nekik a rabszolgalázadás nem több egy arctalan nyűgnél és megoldandó problémánál egyelőre, bár könnyen el lehetne adni felemelkedést jelentő létrafokként is.

A történet tehát fordulóponthoz érkezett, kitárul majd előttünk Róma és Itália is, ami a látványt illetően is nagy feladat elé állítja majd a CGI csapatot, de a legfontosabb változás talán mégis az lesz, hogy innentől gladiátorok helyett lázadókat követhetnek majd a rajongók. Bár 6 nagyobb karaktertől kellett búcsút vennünk, de maradtak még pozitív hősök szép számmal a következő szezonra, akikért izgulhattok, és mint azt a finálé is bizonyította, kell is…

143 hozzászólás Ne habozz!

Platschu - 2012. 03. 31. 14:25

A másik helyről beollózva :

Én mostanra tértem magamhoz a kábulatból. Nagyon bátor lépés volt megválni ennyi főszereplőtől. Ha írói szemszögből nézzük, akkor a ludust és Capuát rövidre kellett zárni, hogy a felkelés ne sima bosszúból álljon, hanem magasabb célokért küzdjenek a főhősök. S mivel a cselekmény is térben áthelyeződik, így biztosra vettem, hogy roppant jól felépített karakterektől kell búcsút vennünk. Ám de ennyitől? Még a 24-ben sem nyírtak ki egyszerre 6 főszereplőt!!! o.O Illythia nem élhette túl a császármetszést, mert a közelben nincs senki, aki segíthetne neki, másrészt ezt már Lucretiával eljátszották. Harmadrészt pedig a cselekményből a többiek kiesése miatt neki se lenne már túl sok szerepe. Lucretiáért kár, mert Lucy Lawless nélkül sem lesz a show ugyanolyan. :(

A kérdés innen már az, hogy ha be is húznak új szereplőket, akkor lesz-e majd intrika és kapcsolat a római és a lázadó tábor között. Mert ugyan még lehet pár belharc Spartacus belső vezetői között és ha bemesélnek még néhány új rabszolgát, de vajon hogy lehet majd ezt összekötni a római oldallal? Ebben az évadban is a két tábor alig-alig találkozott és valóban a kígyófészek története érdekesebbnek tűnik. Ám ezt is most is rövidre zárták, így gyakorlatilag a negyedik évadtól szinte teljesen új sorozatot kapunk majd. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mivel lepnek meg minket.

Cevys - 2012. 03. 31. 14:36

Nos röviden: remek lett a finálé, bár én sem számítottam ilyen mértékű karakterhalálra. Egyébként nekem eszembe se jutott, hogy Illythia meghalt volna, úgy jött le nekem, hogy megszült, aztán Lucretia ott hagyta, de nem felmetszésre gondoltam…

Kiemelném még, hogy szerintem a finálé látványvilága valami hátborzongatóan jó volt, a zenével egyetemben (bár azt már megszokhattuk).

Az hogy ezután mi lesz, tényleg jó kérdés, de bízom benne, hogy van valami tervük, hogy a sorozat miként maradjon izgalmas a gladiátorok csatározásain túl.

horathius - 2012. 03. 31. 14:38

Annyi WTF volt hogy egy órán keresztül az állam kerestem. (Hét idézete szövegek is jöttek rendesen, Oenomaus volt a legjobb. “When signal comes, death shall quickly follow.” vagy az “I owe you pain.”)

SPOILER

Az engem is aggaszt, hogy a harmadik évadra nem maradt senki se az ellenséges oldalon. Quintust lehetett pótolni mert az előbbiek ott voltak. Oenomaus meg Mira távozása nem vészes, mert még vannak bőven Spartacus mellett. Előbbire számítottam, de hogy Mira rögtön az elején? Még maradhatott volna, szerintem volt potenciál abban a se veled se nélküled kapcsolatban.

Ettől eltekintve, valami hihetetlenül jó volt a finálé. Az a snitt ahol Lucretia vérben ázva viszi ki a gyereket, priceless. Lucy baromira hiányozni fog, nagyon jól hozta a karaktert (bár ezen a téren seninek sem kell szégyenkeznie). Liam is belejött, szerintem jobban illik hozzá a vezérszerep, mint Whitfield-hez. Ettől függetlenül örültem volna ha nem így alakulnak a dolgok. Jó volt nézni ahogy Spartacus fejlődik. Az elején még nagyon az érzelmei vezették, aztán ahogy vergődött Agron, Crixus meg Gannicus között, eljutott idáig. Crixusnak tényleg nem tett jót ez az évad, Ashurt ráhagyhatták volna. Így se volt rossz, mert felépítették hogy miért Naevia ölje meg, de hát na.

A legpozitívabb csalódás Craig Parker volt. Blood and Sand alatt nem volt sok ideje megmutatni mit tud, nem is fogott meg, itt viszont talán az évad legjobb alakítását hozta. Főleg az aréna leégetése után, ahogy elindult a lejtőn. Amikor Varinius-szal vagy Seppius-szal beszélt, már szinte rosszul éreztem magam annyira lenézte őket. A halálánál a flashbackek furák voltak, azért Spartacus nem csak a felesége miatt ölte meg, így meg ez jött le.

Egyébként a zenék mennyire jók már? (Amikor Ilithyia ott áll a szakadéknál, és megy a Glaber-Spartacus harc, nálam jött az eargasm. Remélem kiadják most is mint az első évadnál.)

Ez a rész most 10/10es most, az évad meg egy 8as, főleg azért mert sok idő elment azzal hogy rendbe kellett szedni a csapatot. Rövidebben vagy kicsit máshogy jobb lett volna. Persze a színészek azokat a részeket is elviszik.

And now Starz’s evil plan has begun, starving us till the next season.

Bazsi - 2012. 03. 31. 14:41

A finálé nekem is nagyon tetszett, bár őszintén szólva én arra számítottam, hogy Oenoumaus helyett Gannicus fog elesni, illetve nagyon szurkoltam, hogy Glaber valahogy túlélje, nekem nagyon bejött a karaktere.
Szerintem Ilithyiat vissza fogják hozni, egyszerűen nem tudom elképzelni hogy a másik oldalt teljesen kipusztították volna.

Cevys - 2012. 03. 31. 14:44

horathius: a soundtrack elvileg április 3-án jelenik meg és mellékelve lesz a Gods of Arena zenéje is hozzá.

Egyébként mennyire zavaró volt már a Magic City spotja bevágva egyből az epizód után? Legalábbis számomra.

AX3 - 2012. 03. 31. 14:45

Olyan könnyen megvesznek titeket pusztán azzal hogy megölnek főszerplőket. Gyenge évad, gyengébb évadzáró. Egyszerúen kimaradnak az érzelmek a jelenetkből, az első évadban mikor valaki meghalt, pecekig csöndbe leste az ember hogy hoppá, vagy hogy :(. Most meg meghal az egyik kedvencem Ashur egy ilyen idióta összedobott értelmetlen módón, és szimplán csak nevetséges. Meghal Onemaus, és egyszerűen nem tudom sajnálni pedig kedvencem volt ő is.
Azok a szereplők kapták a sorozatban a legtöbb jelenetet akiket kivégeztek, és mégis elmarad a drámai hatás. Egyébként pedig egyre többször hoznak be szereplőket, és kapnak egyre több jelenetet hogy aztán meghalhassanak, átestek a ló túloldalára.

Cevys - 2012. 03. 31. 14:48

Korrekció: Április 10-én jelenik meg a soundtrack, nem harmadikán.

horathius - 2012. 03. 31. 14:53

cevys: azon én is kiakadtam, kivételesen meg akartam nézni a stáblistát, erre bejött az. nehogymár az a 30 sec ne várhasson. pláne az évadzárónál.

már április 3-án jön? blood and sandnél tovább tartott nekik, féltem most is ha kiadják akkor várhatok egy darabig.

winnie - 2012. 03. 31. 14:58

cevys: nagyon kell nekik a néző, a sparatcus brutális nézettségének, ha a felét hozné a magic city, akkor nagy lenne. ezért is adták le a premiert rögtön a finálé után, premier előtt:)

“nehogymár az a 30 sec ne várhasson. pláne az évadzárónál.”

épp ennél nem tudtak várni ezért, más lehetőségük nem volt, hogy jelezzék, el ne kapcsoljanak.

End - 2012. 03. 31. 15:27

Egyetértek a kritikával,z évad szerintem nem volt olyan jó mint az eddigiek,de azért előfordult pár kiemelkedő rész,köztök az évadzáró.

SPOILER

Ilithyia sorsára kíváncsi vagyok,elvégre Lucretia is életben maradt,bár remélem nem lövik el kétszer ugyan azt.Egy nagyon nagy problémám van az egésszel,az Naveia 2.0,nem értem miért kell erőltetni?Ha már Spartacusék közül egy nőnek hullania kellett,akkor az lehetett volna ő.Meg amúgy azt se értem,hogy Agron miért/mitől vált homárrá,de az már más téma.

hfeeri - 2012. 03. 31. 15:36

Nem értem Iliythia halála miért tény?!

danger - 2012. 03. 31. 15:44

Illythia halala szamomra sem egyertelmu, sot.

Cevys - 2012. 03. 31. 15:45

winnie: persze, értettem én az okot, de attól még elég zavaró volt, a finálé hangulatából kiütötte az embert.

horathius - 2012. 03. 31. 15:48

danger: http://tvline.com/2012/03/30/spartacus-vengeance-finale-spoilers-deaths/ DeKnight mondta az interjúban. Bennem is felmerült hogy esetleg nem halt meg. Bár tök egyedül van és vérzik is rendesen, szal ez sokat nem segít rajta.

Fuga - 2012. 03. 31. 15:50

Úgy néz ki kb. egyedül vagyok azzal, hogy nem tetszett az évadzáró epizód. Ez a tömegmészárlás egyáltalán nem jött be, a halottak személyével nem vagyok kibékülve. Minden valamire való gonoszt elkasználni.. bátor lépés.

(továbbá ez a szőlőindából font kötél nálam iszonyat röhejes szinten van)

Gubóka - 2012. 03. 31. 15:56

End: LOL az utolsó mondatodon felnevettem, nekem is az egy megfejthetetlen talány :D

asd - 2012. 03. 31. 16:04

jovolt, nekem egyedul Andy hianyzik

jjncaa - 2012. 03. 31. 16:25

“Liam is belejött, szerintem jobban illik hozzá a vezérszerep, mint Whitfield-hez”

kétlem, hogy ezzel a véleménnyel sokan egyetértenének, Fuga hozzászólásától viszont egyenesen a falnak tudnék menni… Emberek, nem vettétek észre, hogy a sorozat próbál hű maradni a – papíron – megtörtént eseményekhez? (egyedül női fronton lehetett váratlant húzni, bár a “későbbiek” ismeretében Illythián kívül mindenki sorsa borítékolható volt) Én már ettől az évadtól is féltettem a készítőket az abszolút érezhető pénzhiány miatt, amit azért elég jól kiküszöböltek, de fogalmam sincs a légiókat hogy fogják élethűen 10 statisztával átadni…

jjncaa - 2012. 03. 31. 16:27

Ja nyilván komfortosabb “meglepődni”, mint utánaolvasni a dolgoknak, csak ne verjük nagydobra

28 - 2012. 03. 31. 16:35

A következő évadban jön Julius Ceasar , Crassus .
Lesznek új ellenfelek kik megjelennek :)

Tbeni - 2012. 03. 31. 16:40

Én azt nem értem, hogy minek kell ezt a béna Naveiat szerepeltetni ennyire, egyszerűen irritál amikor meglátom a képernyőn. Az meg slusszpoén, hogy pont ez a nevetséges nő öli meg az évad egyik legjobb, legizgalmasabb szereplőjét.

jjncaa - 2012. 03. 31. 16:48

SPOILER :D

Tbeni, Naveiának valószínűleg Spartacus és Crixus elválásában lesz majd szerepe

Dregnarr1 - 2012. 03. 31. 17:03

Nem nézem a sorozatot, de kérdésem lenne:
Akkor most végleg vége Lucy Lawless karakterének?

TonyIsBack - 2012. 03. 31. 17:06

Tbeni: az a jelenet szerintem is eléggé rosszul sikerült (inkább kínos volt). Viszont csináltam belőle egy összevágást, ami szerintem egész vicces lett:
http://kephost.hu/image-87F9_4F771D3F.jpg :)

Ottox - 2012. 03. 31. 17:20

Iliythia szerintem nem halt meg. Lukrécia nem ölte meg, kimászott ugye hozzá. Miért is akarta volna? Akkor nem szenvedne..

H82 - 2012. 03. 31. 17:36

spoiler: azért arra kíváncsi leszek, hogy a történelmi tények fényében mi lesz Spartacus sorsa, ugye ez az ami sosem derült ki. meg ebből hogy lesz 5 évad ha már crassus jön.

Aragorn83 - 2012. 03. 31. 17:41

Ottox: Biztos, hogy meghalt.

Nina one point five - 2012. 03. 31. 17:46

… és akkor feltalálták a császármetszést…
Várom az új cast-ot. Várom? Már ebben az évadban is hiányérzetem volt, a következőben gigantikus hiány-krátert vizionálok.

Platschu - 2012. 03. 31. 17:46

Az interjú nagyon jól sikerült, köszönöm a linket! Illythia és Lucretia kiváló karakterek voltak, de sajnos nem lehet őket a cselekményben már később használni, amit az író szépen el is magyaráz, ahogyan én is gondoltam.

Tiv2 - 2012. 03. 31. 17:48

Nekem tetszett az évad, de erősen elrugaszkodtak a történelemtől a fináléban:

Én úgy tudtam, hogy pont Glaber a seregével győzte le végül a felkelőket egy csatában, amikor Spartacus, Crixus, Gannicus, meg Oanameus is elesett és végett ért a rabszolgafelkelés.

Aragorn83 - 2012. 03. 31. 17:52

Tiv2: Eléggé rosszul emlékszel. Ideje felfrissíteni a tudást. :)

“Spartacus a Vezúv hegyén várta Glaber légióit – ő azonban úgy gondolta, hogy ha kiéhezteti a rabszolgákat, a sereg magától szétszéled. Ekkor Spartacus megparancsolta embereinek, hogy indákból, növényekből, gallyakból fonjanak tíz kötélhágcsót. Ezeken az éj leple alatt leereszkedtek, megkerülték a Vezúvot, és az ezer rabszolga könnyedén legyőzte a meglepett római sereget.”

Platschu - 2012. 03. 31. 17:53

Tiv2 : A végén valószínűleg mind el fognak esni, de ez még csak egy kis csata volt. ;)

Tbeni - 2012. 03. 31. 18:39

az ezer rabszolga:D valahogy itt nem láttam 30nál többet:D

Tbeni - 2012. 03. 31. 18:40

TonyIsBack Már csak vmi jó szöveg kéne a képekre!

sanyika - 2012. 03. 31. 18:47

“legvérmesebb tízpertizezős rajongók is egyetérthetnek abban, hogy valami kopott az előző két évad varázsából”

John Hannah nélkül már nem az igazi… De még így is a legjobb szabós-kardozós sori. :)

Fl@sh - 2012. 03. 31. 19:49

“legvérmesebb tízpertizezős rajongók is egyetérthetnek abban, hogy valami kopott az előző két évad varázsából”

Na ez nagyon nem igaz. :) En ugy voltam ezzel az evaddal, hogy arena es gladiatorkodas nelkul a Spartacus mar nem lehet olyan erdekes es izgalmas, mint eddig. Erre minden resz vegen azt mondtam magamban, hogy “basszus, ez meg mindig iszonyat jo”…

Crixus - 2012. 03. 31. 20:31

Na hajrá gyerekek! mészároljunk le még egy pár korcs rómait :D

Lajoska67 - 2012. 03. 31. 21:13

Jó volt nagyon. Nekem aztán tuti nem kopott semmit a sorozat, akármit is kamuzik a szerző. Nekem nagyon tetszik, hogy történelemhű a fő vonal, nem is értem ezért a fanyalgást. A wikipédián fenn van, hogy Oenomaeus halt meg először a vezetők közül, sőt az is, hogy a többiek milyen sorrendben fognak kb. Glaber halála is kb. történelmi tény. Az is, hogy egy felkelés során nem lehet egymással viaskodni a felkelőknek (kb. katonáknak!), mert akkor mégis mi a fenét érnének?! Szóval én nem értem, mit szeretne a cikk írója, hogy két harc között legyen egy Spartacus-Crixus párharc életre-halálra, vagy hogy? Igen, változott a jelleg ebben az évadban, de őszintén: hogy lehetett volna megoldani egy rabszolgafelkelésről szóló történetben, hogy ez ne legyen? Mintha valaki egy 2. vh-s filmnél panaszkodna, hogy a Hitler-Churchill diplomáciai csörtéket harcra cserélik, és ez milyen szar. Az agyam eldobom. Az viszont tényleg kérdés, hogy 0-ról hogy kezdik újra az ellenséget mostantól.

Mammut - 2012. 03. 31. 21:17

az évadzáró és az utóbbi részek nagyon jók lettek, szóval megbocsájtom az évad közbeni gyengébb részeket

de tény, hogy nálam már az első évad legelső részétől kezdve ott volt egy húbazmeg érzés végig, és ebben az évadban fordult elő először a hiánya, és ebben igen komoly szerepe volt az új és hihetetlenül ellenszenves naeviának, itt az évadzáróban is borzalmas volt, de kárpótoltak az ashurrel történtek

amúgy illythia szerintem is él és virul majd a 3. évadban, semmiképpen sem könyvelném még el halottnak

a stáblista és a hangulat kinyírásáért pedig látatlanban elkaszáltam a magic cityt, kapják be

Platschu - 2012. 03. 31. 21:27

Ami kicsit talán rosszul esett, hogy a római tábor gyakorlatilag önmagát mészárolta le. Tehát Illythia és Lucretia nem igazán bűnhődött meg a bűneikért, még ha az előbbit Spartacus életre is ítélte a szabadon engedéssel. Én vártam, hogy kicsit bevonják a rabszolgákat is az ő sorsuk lerendezésébe, de aztán a két karakter “szeret-gyűlöl” kapcsolatrendszere miatt talán ez mégis jobb döntés volt. Hiányozni fognak, de a show megy tovább. :)

G_ArchAngel - 2012. 03. 31. 21:53

Lajoska67,

Oanameus-nak egy kesobbi csataban kellett volna elesnie, ez eleg nagy fail volt.
Igaz legelsonek halt meg az alvezerek kozul, de nem a Glaber elleni csataban.

winnie - 2012. 03. 31. 21:56

“Én már ettől az évadtól is féltettem a készítőket az abszolút érezhető pénzhiány miatt”

pénzhiány? egy csomó sorozatnál hallom ezt emlegetni. nincs itt semmiféle pénzhiány.

winnie - 2012. 03. 31. 21:58

“ez eleg nagy fail volt.”

a fail más lenne. ez tudatos döntés. a történelem csak ihleti a sorozatot.

G_ArchAngel - 2012. 03. 31. 22:05

Winnie, de fail volt.
Egy olyan szemelyt irtak ki, akirol vannak tortenelmi bejegyzesek kesobbrol. Ertem, hogy nem dokumentumfilm, de a kovetheto tortenelmi tenyeket megvaltoztatni egy tortenelmi ihletesu sorozatban, az FAIL, a tobbi csak felrebeszeles.

szpojleres mókus - 2012. 03. 31. 22:09

Tiv2 rosszul tudod, teljes mértékben történethű volt.

Aki történelem alapján rálép a farkukra az

SPOILER

Crassus lesz.

SPOILER vége

Remélem a következő évadban kiderül, hogy a egyiptomi még ezt is túlélte, aztán negyed aggyal lesz a római seregek vezére.

szpojleres mókus - 2012. 03. 31. 22:10

G_ArchAngel Gannicusról meg nincs történelmi bejegyzés, sőt mi több a wikipédiában is csak azután írták be, hogy vége lett a gods of areananak.

G_ArchAngel - 2012. 03. 31. 22:16

Szpojleres mokus,

De van, csak rossz helyen kerested:)

Gannicus, Castus es kozel tizenketezer emberuk kesobb lesz korbekeritve Crassus legioi altal es lemeszarolva. Annyi igaz, hogy Gannicus nincs a halottak kozott emlitve (de elokent sincs kesobb emlitve sehol), minthogy elvileg Spartacus is MIA-kent van nyilvantarva:)

Platschu - 2012. 03. 31. 22:44

Az vicces lenne, ha Spartacus túlélné a sorozatot… :)

Aragorn83 - 2012. 03. 31. 23:28

Platscu: Miért? Maguk a történészek sem egységesek a sorsát illetően.

A. - 2012. 03. 31. 23:36

jézus, de beteg volt ez a finálé. nem is tudok most többet érni.

A. - 2012. 03. 31. 23:36

=írni

Platschu - 2012. 04. 01. 00:03

Amikor a csatornák úgy reklámozzák az évadzárókat, hogy “the shocking season finale”, akkor mostantól ez a rész fog etalonként eszembe jutni. Csak néztem és néztem és néztem a döbbenettől. :D

Writer - 2012. 04. 01. 00:36

Gyerekek, nekem ezzel az évaddal semmi bajom. Igen, döcögősen indult, igen, Andy sajnálatos halála új főszereplőt igényelt (aki, megjegyzem nem alakítja rosszul Spartacust). Itt valójában a probléma szerintem onnan fakad sok rajongónál, hogy az első két évad az arénában zajlott, mint gladiátorok, és ez egy igen vonzó szál. De a sorozatnak lépnie kellett. Engem magával rántott ez az évad is. És pozitív reményekkel várom a következőt.

linsz - 2012. 04. 01. 02:07

szerintem kár volt az összes nagyobb halált a végére tartogatni, az első évadnak is jót tett, hogy hétről hétre voltak ilyen fordulatok.

ha anno az 1x13ra hagyták volna sura, varro, licinia, calavius, solonius etc. halálát, akkor mennyi izgalom maradt volna az első 12 részben?

G_ArchAngel: batiatust is kinyírták, pedig irl túlélte a lázadást:D

jjncaa - 2012. 04. 01. 02:09

winnie, és az ezer helyett négy hegyről leereszkedő lázadót pl. mivel magyarázod?

CyClotroniC - 2012. 04. 01. 04:19

Ilithyia pusztás a készítőkkel készült interjú alapján könyvelhető el halottnak. Én csak örülnék neki, ha visszajönne, magasan a legjobb karakter volt, de simán elhiszem nekik, hogy lecserélik a teljes római szálat (bár vártam volna, hogy Crassus behozatala után még szövődjön valamerre az a szál, hogy kinyírta az unokahúgát). Lehet persze reménykedni április elsejei trollkodásban vagy félrevezésben, de lehet, hogy nem érdemes.

+ sokkal kellemesebben viseltem volna az irotgatást, ha Naevia is beleesik a pakliba, mert borzalmasan idegesítő az a csaj, az meg külön vicc, hogy pont ő végzett Ashurral, aki az egyik legjobb figura volt a sakktáblán.

Azt meg továbbra is tartom, hogy számomra a bénázó gladiátorok igenis kiherélték a sztorit, pedig én az intrikai miatt nézem, és azzal nem is volt gond, kavartak most is rendesen, de jobb, ha ennek a főhősök is megisszák a levét, nem csak egymás közt szervezkednek a Rómaiak. Amúgy meg én rohadtul nem a csata- vagy az arénahiányon bánkódok, hanem hogy a kőegyszerű, tufa, gyakóembereket is lehet veszettül életszerűre és szórakoztatóra megírni… Vorenus és Pullo a Rome-ból pl ilyenek voltak, hogy ne csak a levegőbe panaszkodjak.

Lajoska: Pusztán arra utaltam, hogy kár volt eldobnia a rómaiakat, sőt, ha ki akarták nyírni mindet, akkor nyugodtan szétszórhatták volna a halálokat a szezon teljes hosszára. Lehet, hogy akkor húúú kevésbé drámai a finálé, de összességében feszesebb évadot kaptunk volna. A baj meg azzal van, hogy a gladiátorok nagy része motivációt és jellemvonásokat vesztett a nagy szabadulással, sokukat tényleg nem éltet semmi, vagy csak nagyon kicsinyes apróságok. És az se segített sokat, hogy korábban a rómaiak és a rabszolgák szála több ponton találkozott, fonódtak a történetek, a kavarások és intrikák nagyon hatással voltak egymásra, most meg jóval párhuzamosabban futottak az események, és kvázi csak azért kellett Seppiákat beleírni a sztoriba, hogy legyen kivel kavarni, mert nem volt látszópartnerük.

G_ArchAngel: Ha már változások, akkor Glabber után jött volna csak Varinius, aki csúnya vereségeket gyűjtött volna be még Crassusék előtt, de ezt se követi a sorozat. Eleve itt már rég nincs semmi történelem, mert biztos vagyok benne, hogy nem kerestek random nőket a bányában és az ilyen hippi lelkesítő szövegek se állították Spartacus mögé a lázadókat. Brutálisan kivégzett és meggyalázott random rómaiak, na azok igen. A rabszolgák jóval vadabb, barbarisztikusabb emberek voltak akkor, mesze nem volt ott ilyen moralizálás meg szabadságtudat se. Ez egy fikció, ami történelmi alapokon nyugszik, de jól is van ez így, tök mindegy, hogy XY hamarabb vagy később hal-e meg. Vannak ettől jóval nagyobb logikátlanságok a soriban

Smity - 2012. 04. 01. 04:52

Azt mondjatok meg kerlek-kerlek, hogy a szolgalolanynak, aki most meghalt, mi a neve?

Platschu - 2012. 04. 01. 08:51

CyC: Nehezen tudnának a nézők azonosulni Spartacusékkal, ha megszadiznák az összes rómait. Az amcsi ORTT is a készítők fejére koppintana, ebben biztos vagyok.

Nekem a legutolsó részben az volt kicsit vicces, amikor Spartacus beszélt Illythia elengedéséről, hogy ők jobbak ennél, nem barbár gyilkosok blablabla… Emlékeim alapján simán legyilkoltak kb. 40-50 rómait a villában, tehát velük mi van? Ne mondják már, hogy mind halált érdemelt volna. Így viszont kicsit önmaguknak is ellent mondtak.

Azt is bántam, hogy Illythia halálával a kis titkai is a sírba szálltak:
- Spartacus nem mondta el Glabernek, hogy a gyerek akár tőle is lehet és hogy voltak együtt
- nem derült ki, hogy megölte Crassus unokahúgát
- nem derült ki, hogy ő záratta be az ajtókat a mészárláskor

Lucretia sem tudhatta, hogy Spartacusék támadnak, így bár megtámadta Illythiát, de kellemetlen lett volna, ha utána Glaber belovagol… Bár a végső jelenet feloldozta ez alól, hogy így is, úgy is öngyilkos akart lenni.

Crixus - 2012. 04. 01. 09:13

Oanameus-nak egyáltalán nem ebben a csatában kellet volna meghalnia— az egyiptomi pedig TÚLÉLTE….

Platschu - 2012. 04. 01. 09:22

Miért is élte túl? A fejének a negyede hiányzik…

Crixus - 2012. 04. 01. 09:39

azért azt túlzás hogy a feje negyede hiányzik. nemhiába nem vágta le a fejét Gannicus..így reálisabb lesz több embernek hogy még is él.. az egyiptomi még fog egy pár Gladiátort a sírba küldeni

CyClotroniC - 2012. 04. 01. 10:58

Platschu: “Nehezen tudnának a nézők azonosulni Spartacusékkal, ha megszadiznák az összes rómait.”

Én ezt tudom, ezért mondom, hogy kár a történelemhűségen problémázni ;D

Ingorion - 2012. 04. 01. 12:53

Nos, ez az évadzáró messze a legjobb sorozatepizód volt, amit idén láttam, de megkockáztatom, hogy rajta van a Top5 All Time Favourite Sorozatepizód Listámon is. Igen, erre megérte várni egész évben. Talán ha az elhalálozásokat jobban szétszórják az évadban ennek is megadnám a 9/10-et. Nem tették. Ezért jóval kiegyensúlyozatlanabb évadot kaptunk mint két éve, de azt se felejtsük el, hogy a GotA eseményei most lettek volna bemutatva, természetesen flashback formában. De jó kis szezonon vagyunk túl, szerintem mindent megtettek, hogy a pénzhiány ne látszódjon és hogy méltó utódot kapjon Batiatus. Az évadzárót pedig egy teljesen más minőség jellemezte, a sorozat eddigi legjobb epizódja. 8/10 az etapra, a finálét pedig nem is pontozom. És már várom a 3. évadot :))

rosickyz - 2012. 04. 01. 16:56

Én is várom. Várhatunk is… minimum 8 hónapot :(

Marv Fletch - 2012. 04. 01. 17:24

Amúgy Ilithyia nem olyan egyértelmű, hogy meghalt. Amíg a többi “főgonoszt” olyan módokon gyilkolták le, hogy kétség sem férhetett hozzá, hogy nem élték túl, addig Ilithyia csak elpunnyadt. Biztos vagyok benne, hogy visszahozzák.

Ja, és nagyon hasonló a sebe, mint Lucretiának volt az előző fináléban.

Coimbra - 2012. 04. 01. 17:27

Én, aki az első évad alapján tízpertizes rajongó vagyok, annyira nem vagyok elégedett a második évaddal.De!Ezt csak azért mondom, mert az első évad színvonalát nem éri el.Magához a Spartacus sorozat égiszéhez tökéletesen passzolt, és nyilván az első évad hatalmas wtf?-jait nem lehet talán már sosem felülmúlni.Szóval ez a második évad még mindig magasan felülmúlja az egyéb sorozatokat, de nehogy meg legyek már kövezve, ha azt mondom, az első évad jobban tetszett, mint ez, ettől függetlenül a sorozat megy tovább.
Naevia karakterével az volt a baj, hogy a szép színésznőt egy kibaszott rondára cserélték le.Ha maradt volna a régi nő, akkor semmi bajom nem lett volna az érzelmi kilengéseivel, de ez így összességében nagyon gáz lett.
Oenomaus halálával sem az a baja az embereknek, hogy idő előtt ölték meg (Batiatust és Variniust is), hanem az, hogy túl szimpatikus karakter volt, és ezek után nehéz elengedni + nem volt sok érzelem a halála után, Gannicusszal beszélt két sort, aki aztán visszament a templomba, de pl. a holttestet nem is vitte magával.Varro halálára pl. egy egész utójelenetet építettek, amikor Spartacus szétveri az ökleit a falban, s követte őt a gyászoló feleség is, Oenomaust meg ha feltétlen meg kellett ölni, akkor legalább ne vakították volna félig meg, bár azt legalább logikusan csinálták, hogy pont balról jött a támadás, amit nem vehetett észre.

Coimbra - 2012. 04. 01. 17:30

Marv Fletch: na jó leírom még egyszer aztán többet nem, kételkedjen aki akar.6 főszereplőt öltek meg, ezt nyilatkozta a producer is, és köztük van Ilithya.Úgy szerették volna megvalósítani, hogy a jelenetek összevágásában egyértelmű legyen, hogy miközben Glaber meghal, úgy párhuzamosan Ilythia is, mint amikor Gannicus dugta Oenomaus feleségét, párhuzamosan Oenomaus harcolt a régi Doctoréval, és mikor Gannicus elélvezett, Oenomaus megölte a Doctorét, ott jól sikerült az összevágás, itt talán kevésbé, de a végeredményen nem változtat.
Tehát a végső kiesők: Mira, Ashur, Oenomaus, Lucretia, Ilithya, Glaber.

Marv Fletch - 2012. 04. 01. 17:31

Ignorion:

Szerintem a korábbi évadok fináléja jobb volt. Az 1. évadén napokig pörögtem, a másodikén is, ez meg olyan, hogy szinte vártam valami hasonlót. Lehet megszoktam.

Izgulnivaló az volt, hogy féltem kiket gyilkolnak le a jók közül. Gannicusért öltem volna, ha kinyírják. Annyira jó az a színész. Például ahogy a végén elkezd hinni Spartacusban, simán lejön az arcáról. Többieknek mélyenszántó vallomásokat kell tenniük, Gannicus meg csak vág egy arcot, és tudjuk mi van.

Glaber is nagyon jó volt. És kigyúrta magát a szerepre. :)
Glabert sajnálom. Ashurt is. Ashur, aki mindenkinél okosabb, de kibasznak vele. Eh.

Coimbra - 2012. 04. 01. 17:35

Azt nem értem, hogy Glabernek milyen mellvédje volt, amin így átmegy egy kard, annak elvileg nem vasból kellett volna készülnie, mint amilyet Spartacusnak csináltattak, miután legyőzte Theokolést?Nekem az volt a wtf, hogy azt elvileg nem lehetett volna átszúrni, és ezért végeznek a rómaiakkal nyakszúrásokkal, mert ott nem védi őket semmi.

Marv Fletch: Gannicusnak inkább az látszott az arcán, hogy “de hülye ez a Spartacus, megölte Glabert is, de még többet akar.” + az, hogy Gannicust végig egy bizalmatlan embernek láttam, aki talán maga se fűz sok reményt a légiók felett aratott győzelemhez, ennyire ő se lehet hülye, tekintve hogy most még csak 50-en vannak.
A többieknél se láttam mélyenszántó vallomást, mindenki csak kiabált önmagából kikelve, hogy Spartacus, Spartacus, a Spartacus mögé bevágott két kigyúratlan ifjonc pedig csak óóóóóóóó-zva ordított. :D

Marv Fletch - 2012. 04. 01. 17:36

Coimbra:

Producer hogy lehet olyan marha, hogy ilyeneket nyilatkozgat? Kell hogy hagyjon kattognivalót a rajongóknak. Szerintem Ashurt visszahozzák a következő évadra. Meg Glabert is. :P

Marv Fletch - 2012. 04. 01. 17:38

Coimbra:

Többiek korábban tettek hitvallást Spartinak. Gannicus nem igazán hitt az ügyben, de a végén a szokásos tósztnál átadta magát a pillanatnak. Egyértelműen ott a hit az arcán. :)

Coimbra - 2012. 04. 01. 17:54

Marv Fletch: én nem így látom, na mindegy, ez majd kiderül a következő évadokban.

Amúgy nálam a tetőpont az aréna lerombolása volt Gannicus epic visszatérésével (meg ahogy beszélget Spartacus és Gannicus, Agron meg egy “Ne tedd!” fejjel néz Spartacusra, az hatalmas volt) + a 9. részben Varinius elfogása.Ahogy Spartacus bevezeti a templom kertjébe, és még ott harcol néhány római, ő meg levert fejjel mint egy igazi fogoly szól a katonáknak, hogy fegyver letenni, na az a szomorúság, legyőzöttségérzés és döbbenet az arcán egyszerűen hihetetlen volt, ahogy sétál be, és közelről mutatja a kamera az arcát: “Úristen, hová jutottam, maga Spartacus kapott el.” EPIC!

punyapapa - 2012. 04. 01. 18:02

A kritikával nagyjából egyetértek de szerintem ez az évad minőségileg ugyanolyan jó volt mint az első vagy a flashback évad ez is nehezen indult meg az elöző kettő is.
Amúgy meg nekem a leggerinctelenebb de épp emiatt a legjobb “negatív” szereplő Batiatus volt. A színész is tökéletes alakítást nyújtott ráadásul a szinkronja is remek volt.
Azzal kommenttel sem értek egyet miszerint azzal, hogy kiszabadultak a rabszolgák már nem érdekli őket az egész azért szerintem teljesen jól van ábrázolva mert nem hiszem, hogy nem volt olyan rabszolga aki ne gondolta volna azt, hogy szabad vagyok a többiek nem érdekelnek.
Amin viszont jót derültem, hogy az itt kommentelők olyan történelmi események sorrendjén, megtörténtén vitatkoznak amikben a történészek sem biztosak. Szerintem ezek után nem gond ha egy kicsit használják az agyukat. :)
Röviden: IDE A KÖVETKEZŐ ÉVADDAL!!!!

punyapapa - 2012. 04. 01. 18:07

mármint az írók használják az agyukat :D

eLaNoR - 2012. 04. 01. 18:33

Én meg tapsoltam örömömben, amikor Ashurt vagdosták. Ugyanis meg voltam róla győződve, hogy ő fogja túlélni, merthogy kedvelt szereplőnek gondoltam. Mondjuk az is igaz, hogy nem a csajsziért, hanem Crixusért izgultam. Onemaeus, akinek a nevét nem tudom leírni, nekem nem fájt, inkább megkönnyebbülésként látom a karakter szempontjából, amit az utolsó mondata is megerősített. Lucretia esetében a kisbabát sajnáltam, egyrészt mert ártatlan, másrészt mert érdekes lett volna látni, ahogy esetleg Spartacushoz kerül, de azt is, ha bárki máshoz, szerintem akár a sorozat végén gratis jelentést is hordozatott volna, hogy ő túlélte, marad valami Spartacusból. Ilythia (jól írom?) szerintem nem oszt, nem szoroz. Összességében nekem csak Glaber volt az, akiről éreztem, hogy el fog hullani, de drukkoltam, hogy valahogy élje túl, ugyanis az még meglepett volna, és maradt volna súlya az idei eseményeknek. Mert így tulajdonképpen az Aréna leégetése kb. az egyetlen dolog, amire emlékeznem kell jövőre… Gannicus halála is mélyen érintett volna, de ezzel kb. ki is fúlt a dolog, mert Crixus elesése például egyáltalán nem hatott volna meg, még akkor sem, ha a fent említett jelenetben érte örültem.

Végeredményben arra jutottam, hogy hiába mészároltak idén sokat, nálam idén nem érték el, hogy úgy igazán fájjon karakter halál, mint Varro vagy O. felesége anno.

Ez persze nem jelenti azt, hogy ne szórakoztam volna jól. Rendesen csűrték-csavarták a szálakat, de csak addig találtam érdekesnek, amíg néztem az epizódot. Valamint kevésbé tűrtem jól a brutalitást idén, olyankor inkább háttérbe raktam a sorit és böngészgettem, aztán ha elhalkult az üvöltés, visszakapcsoltam.

Coimbra - 2012. 04. 01. 20:45

Amúgy azt se értem, hogy Ashur miért gondolta egy pillanatig is, hogy élve lejön a gladiátorok közül a hegyről?Ennél okosabb ő, hogy egy ilyenbe “csapdába” belesétáljon, hisz sejthette volna, hogy Crixus és Oenomaus nem néznek rá jó szemmel…

glammi - 2012. 04. 01. 21:50

Sziasztok.

Én nem értek egyet a cikk írójával,hogy ez az évad csak egy hetest érne…Én már az első részben is dobtam egy hátast amikor Lucretia előjött.Szerintem az összes rész baromi jó volt,igen talán volt olyan ami kicsit haloványabb volt mint a többi,de a Vér és homok is döcögősen indult,aztán mi lett belőle…

Nekem sem világos Ilythia sorsa,ép ésszel végig gondolva meg kell halni ilyen vérveszteség mellett,mégis azt gondolom hogy talán megmentik az írók,mert másképp tényleg hírmondója sem marad a római oldalnak.Meg egyébként is imádom Viva Biancát:-)))

Tény hogy a gladiátor viadalok más irányt adtak a sorozatnak,de haladni kell a korral,most jönnek a légiók elleni csaták,a kalózokkal való üzletelés,Crassus csapdájából való kiszabadulás és még rengeteg minden..A legjobb filmsorozat amit valaha láttam!!

Ha pontoznom kellene akkor 10/9,de csak azért mert Mira szerepe semmitmondó volt,Crixus meg nyáladzotta nője után végig.

Coimbra - 2012. 04. 01. 22:27

Crixus “papucs”sága az évadzáróban is megmutatkozott.Nehogy már az legyen a jó férj/élettárs alapja, hogy hagyom, hogy a nőm lemészároltassa magát csak azért, mert így kívánja a becsület… és tétlenül nézte az utolsó pillanatokig, ez nagy hülyeség volt.Modern korban mi lenne vele?Szombat este a Bridget Jones naplóját nézné a feleségével?

Writer - 2012. 04. 01. 22:46

Született feleségeket.. csak hogy a sorozatoknál maradjunk :)

Miss Keamy - 2012. 04. 01. 22:51

Überbrutál volt ez az évadzáró huhh csak kapkodom a fejem mik történtek itt. Kicsit sok volt a haláleset, én a legjobban Xenán lepődtem meg. Onemauszt már irták korábban, Ja meg Ilythia :O Egyet nem értek csak: Neaviát mi a francnak kell még bennehagyni? borzalmasan idegesitő, na meg egy vicc volt az Ashuros “párbaja”, pláne Crixus reakciója :D Spartacus jobban aggódott érte mint a gall..
fú nagyon kiváncsi leszek az új évadra, pláne Caesar-ékra:) Gladiátor oldalon viszont erősíthetnének kicsit, egyedül én is Gannicusban éreztem vmi erőt. na mind1. a sorozat nálam 10/7,5; évadzáró 10/9 :)

Platschu - 2012. 04. 01. 23:39

Coimbra: Ashur mindenképpen halálra volt ítélve. Vagy a saját emberei ölik meg vagy a gladiátorok. Túl magasra tört és a becsvágya lett a veszte. Lucretia és Illythia tökéletesen játszotta ki őket egymás ellen Glaberrel, miközben valóban elárulta a rómait a kis magángyűjteményével.

DVM - 2012. 04. 02. 00:13

Szavakat nem találok. Kegyetlenül kemény volt a finálé, még ha az első évadé egy hajszálnyival jobb is volt. Igaziból az összes gyengélkedést feledtette a dolog. Huhh.

Coimbra - 2012. 04. 02. 00:19

Platschu: igen, a legtöbb embernek ha ezt mondanák, valószínű felkészülne a halálra, de könyörgöm, Ashur hány helyzetből vágta ki magát, legyen az a haverja szemének kiverése a túlérésért, majd megölése az aréna nyitóünnepélyén, s még Oenomaus kivégzését is túlélte, mert el tudott ugrani, a kard elől, és volt olyan hülye, hogy felment?Áhh, csak azt mondom, hogy a nagyon okos és mindig törtető Ashurtól most nem ezt vártam, de hát így járt.

Gladiátor oldalon is tuti lesz erősítés még a vezérek között is, mivel eddig kimaradt valami Castus nevű a listából, aki szintén a gladiátorvezérek között van, remélem éreznek benne annyi potenciált, hogy előbb-utóbb benne lesz, bár arra kíváncsi leszek, mit fog csinálni, ha vezér lesz belőle, elvégre a mostani germánok közül se lett senki vezér.

Ja, és amilyen szemezést lefolytatott Saxa (a szőke germán pipi) és Gannicus, az alapján biztos lesz valami köztük a következő évadban :)

Mekare - 2012. 04. 02. 00:22

Ezek kinyírták az összes kedvencem. Akik miatt ezt az egészet néztem :D Sosem a gladiátorok/fellázadt rabszolgák érdekeltek. Ezért nem aggódtam a sajnos szükséges főszereplő csere miatt is, mert úgy voltam vele…nem oszt nem szoroz, ha Ashur és a banda többi tagja marad. (Persze azért roppant szomorú voltam, hogy Andy elhunyt)
Nem is azzal van gondom, hogy végül is kiírták ezeket a karaktereket (már hozzászoktam, hogy elkerülhetetlenül is elbuknak+ugye történelem) Glaber miatt, Ilythiára is lehetett számítani sajnos…nekem ez a kettő már épp elég lett volna hatalmas veszteségnek. De végül is Glaber halála jól sikerült, Parker az egész évadban remek volt, a legutolsó képkockáig. Ilythia és Lucretia (reméltem, hogy Ashurral csiki-csukiznak még egy picit a 3. évadban..miközben hozzádörgölőznek a következő küldöttséghez, mint Spartacus szakértők :D)..szóval ők ketten végül is szintén, egy számomra kielégítő változatban távoztak…bár iszonyatosan fognak hiányozni. Remélem ennek a 2 remek színésznőnek lesz még valamiben jelenete együtt. Azt is imádtam, amikor együtt működtek és azt is, amikor egymás ellen. Visszatudták számomra adni nem egyszer Atia és Servillia kapcsolatát, amit egyszerűen imádtam a Rómában.
De ami megrázott és azóta is magzatpózban feküdtem miatta az ágyban néha azt motyogva Nem..nem nem..ezt nem… az bizony magasan a legnagyobb kedvencem Ashur halála. Nem is az, hogy eljött… (hozzá vagyok szokva, hogy elhullanak a kedvenceim és olyanok nyernek, mint Hófehérke :D)..hanem az, ahogyan eljött.
Naevia? Komolyan? Mikor még szép színésznő játszotta, már akkor is az idegeimre ment. Hát még most. Nem elég, hogy Crixust tönkreteszi…megöli Ashurt…régóta nem ordítottam már a tévével, de most megtörtént. Tudom, hogy sokan kívánták már eme drágalátos szír halálát, de azért ennél egy ekkora karakter többet érdemelt volna. Ha választani lehetne, akkor inkább ott, ahol a saját emberei tényleg ellene fordulnak…azok akiket korábban pont eskütételre akart bírni…az eltervezett jövője végzett volna vele…az akit a nejének akart és az akiket szövetségesnek.
Ezzel nagyon nem vagyok kibékülve.
A 3. évadot pedig így eléggé aggódva, de várom. Reménykedek, hogy tudom még olyasmiért nézni a sorozatot, mint eddig. Mert tényleg nem nagyon érdekel, tán Gannicust kivéve senki…ő meg azért lehet egyedül így kevés lesz…

Mark Bolt - 2012. 04. 02. 00:27

Coimbra:

Ashurnak nyilván nem volt választása. Hozzá kell képzelni a történethez, hogy felvezették az ösvényhez, és csinálnia kellett valamit. Mit tehetett?

1. nem megy, akkor leölik
2. vesztegel a két tábor között a bokortalan, sziklás senki földjén – előbb-utóbb megölik
3. felmegy, előadja a parlamentert, és kidumálja magát

CyClotroniC - 2012. 04. 02. 00:30

Mekare: Szinte teljesen ugyanígy éreztem, talán csak azzal a különbséggel, hogy nálam Ilithyia volt a #1, és csak utána Ashur, viszont a halálokat nézve magasan Ashur kapta a legméltatlanabbat. Az, hogy a csajok beforgatták az még egy jó dolog, sőt még szerintem a halála előtt ő is röhögött volna rajta, hiszen ugyanezt csinálja, na de ÍGY?!?! :(

In Crassus We Trust!

Mekare - 2012. 04. 02. 00:49

Nálam is csak azzal előzte be a lányokat, hogy nem vagyok leszbikus :D … Nick Tarabay nem egy tipikus hollywoodi szépfiú, de a hatalmas beszólásai után következő vigyor totálisan levett a lábamról (és onnantól kezdve nem is léteztek jó testű gladiátorok) Nagyon remélem, hogy nem tűnik el a fickó.
Amúgy így volt a sorrendem:
Ashur, Ilythia (a ne nevess rajtam jelenettel sikerült beelőzni Lucretia-t), Lucretia, Batiatus, Glaber

Crassus, van még itt hely :)

Coimbra - 2012. 04. 02. 01:02

CyClotroniC: persze, ugyanazt csinálta végig, mint Lucretia+Ilithya, ment az ármánykodás ezerrel, de ahogy meghalt, az is hozzá illett.Nem a személy, aki elhozta neki a halált, hanem az, ahogy már egy nyert helyzetet elbukik: Ashur pont ugyanígy csinálta, így menekült meg a Gods of the Arénában, mikor kiverte a haverja szemét (ott az utolsó pillanatban állt fel), és az első évad végén is, ahol Oenomaus akart végezni vele, de őt is orvul megsebezte, aztán elfutott, szóval a halála mikéntje is csak a régi énjét hozta felszínre, bár a megtorló személye nyilván vitatható, én is totál fel voltam háborodva, hogy Naevia kapja le.Egyszerűen hihetetlen nagy vicc volt nézni, ahogy a több tucat kigyúrt gladiátor között a legalantasabbat a testvériségből egy nő akarja megölni.

CyClotroniC - 2012. 04. 02. 01:15

Naevia gondolom azért lett “kiválasztva” erre a feladatra, mert egy pár napja/hete tanulgató csaj is lenyomja (ugye aljassággal, nem fair küzdelemben). Szerintem Ashur gladiátor hozzáállását akarták neki visszaadni az írók, és végülis az intrika része is megvolt, mert Ilithyia kis előadása sodorta végül Glaber lábai elé. Értem én, hogy miért így akarták, de Naívia tényleg annyira irritáló, hogy nehéz ezt miatta elfogadnom :P

paranoid android - 2012. 04. 02. 02:13

Nagyon ütött az évadzáró, minden értelemben. Voltak zseniális momentumok, Lucretia bekattanása vagy Glaber halála remek lezárás a karaktereknek. Glaber egész évados ‘character arc’-ja a legjobb része volt a Vengeance-nek. Aztán Ashur halála meg ellenkező módon ütött. Az egész sorozatban a legnagyobb kedvencem volt, Ilithyiát és Batiatust is megelőzte nálam, úgyhogy természetesen megrázott a halála, de a mikéntje már sok volt. Fentebb többen kifejtették hasonló véleményüket, teljesen egyetértek. Ha saját emberei vagy Crixus végez vele arra én is bólintottam volna, de a sorozat történetének legidegesítőbb karaktere, és ilyen ostoba módon… Konkrétan meg kellett állítanom a részt, hogy adjak egy percet magamnak a regenerálódásra. Ilyen nem gyakran történik velem, úgyhogy érzelmi töltet szempontjából egyértelműen hibátlan lett a rész. Bár végeztével, lenyugodva, vannak kétségeim a következő évadra, hiszen most kábé nulla érzelmi kötődés nélkül kell majd folytatnom.

BSBsubs - 2012. 04. 02. 11:18

Káprázatos finálé volt!

Ilithyia volt a kedvenc szereplőm, a végső jelenetéből nekem nem az jött le, hogy meghalt, de persze, ha a készítők ezt nyilatkozták, akkor kénytelen vagyok elhinni. Azért még reménykedem, hogy az új évad elején nagy WTF-ként lesz egy “the bitch is back”… :D

rosickyz - 2012. 04. 02. 13:57

Szerintem Glabert is visszahozzák. Kb. ilyen szúrást élt túl Naszir, bár igaz-ami igaz, Glaber a szájába is kapott egy kardélt. Talán egy kis Joker-féle vágással megússza… :D

Viccet félretéve: ha a producer azt mondta, hogy Ilythyia meghalt, akkor az valószínűleg úgy is van, ne számítsunk csodára. Az egyiptomi halálában is kételkedtek.. ugyanmár.. nézzétek újra, azt túl nem élte.
Nálam a Gods of the Arena 8/10 volt, az 1.évad 9/10, ez pedig nálam a kettő között, 8,5 ponttal. Ja, és a Trónok harcát toronymagasan veri.

CyClotroniC - 2012. 04. 02. 14:12

Utóbbin azért vitatkoznék… a GoT-ban jóval nagyívűbb kavarások vannak és van jelleme a szereplőknek, akik nem fekete-fehérek, de most bele ne menjünk a GoT-Spartacus összehasonlítós vitába, teljesen más műfaj a kettő, és itt jellegre gondolok, nem minőségre.

rosickyz - 2012. 04. 02. 14:59

Természetesen egyetértek, én sem akarok belemenni, csak ez a véleményem :)

paranoid android - 2012. 04. 02. 18:59

Ez az, amikor kicsit visszanyal a fagyi. Lucretia visszahozásával a Vengeance-be olyan szkepszist szabadítottak el a készítők, amikor a néző csak akkor biztos a karakter halálában, ha lefejezik (reméljük azért Ashur ezt is megoldja valahogy), vagy darabokra tépik. Azért Lucretia mégiscsak kivágta Ilithyiából a kölyköt, az nem egy karcolás, és nem is nagyon fog vérátömlesztést kapni mostanában. Nekem egyértelmű volt a halála. Bár ugye Lucretia esetében is az első évad után.

Egyébként nemrég én is végigpörgettem a fejemben, hogy a rengeteg szép nő közül ki kerülne ki győztesen. Az én dobogósaim: Seppia, Ilithyia és Diona (a Gods of the arenában Naevia rabszolga barátnője, akit Cossutius többször megerőszakol).

Coimbra - 2012. 04. 02. 19:05

Seppia, Oenomaus nője-Sura holtversenyben, első évados Naevia, Saxa, Mira…

CyClotroniC - 2012. 04. 02. 19:30

paranoid android: Nálam is ők hárman + Sura talán, de lehet, hogy más sorrendben… Viva Biancanál nem tudok elvonatkoztatni a karaktertől, ami kedvencé emelné feltehetőleg, szóval vele tuti elfogult lennék ;) Amúgy az új Naevia nem csak azért idegesítő, mert annyira nem szép, mint az elődje, hanem maga a karakter is az, és a csaj színészijátéka is azt váltja ki bennem, hogy le akarjam kergetni a képernyőről. Azért egy tripla fail sajnos ;D

Lighter - 2012. 04. 02. 19:57

Tudja valaki, miert csereltek le a szep Naeviat erre a csunya Rihanna utanzatra? Es sajnos egyre ellenszenvesebb.
Ashur halalat en is nagyon sajnalom, a legjobb karakter volt. :(

Platschu - 2012. 04. 02. 21:32

Lucretia esetében az egy szúrt seb volt, még ha elég nagy vértócsát is csináltak neki a drámai hatás kedvéért.

Míg Illythiának szépen felnyitotta a méhét egy sebészeti szikének nem nevezhető tőrrel. Tehát ebből felépülni azért nem ugyanaz…

Amire kíváncsi leszek, hogy tudnak úgy bemesélni úgy római karaktereket, hogy össze tudják kötni közvetlenül a gladiátorokkal. Tehát akárkit dobnak be, egyelőre mindenkit lecsapnak, aztán fordul csak a kocka. Már nagyon várom, hogy az írók hogyan fognak meglepni minket a következő évadokban. :)

Csipi - 2012. 04. 02. 21:54

Ilithyia nem azért hallotta a gyerekhangot, mert ment a fia után? Nekem így jött le.

norgezoo - 2012. 04. 02. 22:27

Nem volt rossz a 2. évad, de fel sem ér az elsőhöz.
Spartacus rohadt idegesítő, az írók nem tudtak vele mit kezdeni, és elcsépelt üvöltözős monológokat adtak a szájába, melyekre kb. percre pontosan számítani lehetett minden részben.
Akik meg jól játszottak, és sikerült felnőniük a szerepükhöz, azokat kinyírták a fináléban, csak azért, mert az első évad “megkövetelte”. Nem ezzel kellett volna “űberelni”, hanem egy normálisabb sztorival, jobb színészekkel. 6/10

You Know Who - 2012. 04. 02. 22:29

Most nézem újra az első évadot és Spartacus nagyon irritáló számomra. Önző, arrogáns, nagyképű, sunyi. Semmi nincs benne ami szimpatikus lenne.

2 évad zárója k..va jó volt, lenyűgöző látványvilággal (viharfelhők, Vezuviuzs), remek harcokkal és a feleslegessé vált karakterek kinyírásával.

Mondjuk Lucretia megbolondulásának semmi előjelét nem láttam, nekem teljesen beszámíthatónak tűnt, ügyesen ármánykodott amihez azért kell a józan ész.

Riggins - 2012. 04. 03. 04:56

Jelentem én azon táborban vagyok, aki szerint az új Naevia jobb csaj, mint a régi :D

csomi - 2012. 04. 03. 09:01

Azért ebben az évadban erősen próbálkoztak a sorozat eddigi kereteinek feszegetésével: a Neapolis-i kikötős jelenet, az erdő, a hegy, az éjszakai jelenetek szépen sikerültek. Ilyenkor sajnálok egy sorozatot a pénz keretei miatt. Itt nem fognak légiókat mutogatni, mozgatni, szűkebb lesz a “játszótér”. Most is legfeljebb talán 3 centuria római katonaság volt a sátortáborban.

Ezt az évadot egy útkeresésnek érzem a sorozat szempontjából, a “hogyan tovább-ját” keresték az elkövetkező évadoknak.

Ennek ellenére ment a történet, az ármánykodások által.

Le a kalappal a gyönyörű színésznők miatt (nem vitatkoznék senkivel sem a sorrenden, hiábavaló), s külön örülök, hogy nem hatalmas szilikonmellű torzókat láttunk.

Nagyon nagy, köszönöm, hogy nézhettem!

RoyStampler - 2012. 04. 03. 11:54

Remek volt, az utolsó fél órát tátott szájjal bámultam. Meghökkentett a sok főszereplőhalál, de a legtöbb időszerű volt. Ashurnál működött a Jockey-effektus (imádtam utálni), de már nagyon kijárt neki a vég. Bár nem említhető egy lapon Quintus-szal, Glaber egész jó főgonosz lett – az ő karaktere fejlődött a legtöbbet az évad folyamán -, így sajnáltam, hogy meg keleltt halnia, de “jó” halála volt, és így is, úgy is kikerült volna a történetből. Lucretiának már eleve ajándék volt ez az évad, és a Batiatus-házon túl nem lett volna értelme megtartani, mindemellett az ő fináléja remek volt, jó, hogy az az érzelmi kötődés vitte sírba (a férjéhez), ami az első évad egyik legjobb mozgatórugója is volt (hogy az előzménysorozatról ne is beszéljek). Végezetül pedig Illythia is egész jó lezárást kapott, jó volt a párhuzam Glaberrel.

Ami kevésbé érintett meg, az Mira és a Doktore (nekem már csak az marad). Bár Mira halála fel volt vezetve azzal, hogy “összeveszett” Spartacus-szal (így nem okozott hősünknek akkora traumát), de azért meglepett, hogy meghúzták. Szegény Doktore pedig nem nagyon találta a helyét a Batiatus-házon kívül, s bár örültem volna, ha méltóbb halált hal (és hiányozni is fog), a történelmi tények mellett leginkább az ő halála érzékeltethette, hogy itt egyik oldalon sincs biztonságban főszereplő (Spartacuson kívül).

Naevia… Na ja, őt képtelen vagyok megszokni, a casting ez esetben nagyon félrement. A karakterére szükség volt (legalábbis egy ideig), hiszen nélküle Crixus nem állt volna Spartacus mellé az első évadban, és nem lehetett csak úgy félretenni ezt a szálat a második évadban. Viszont ha már megkerült, és úgyis új színésznő kellett, inkább az ő helye lenne a túlvilágon, a harmadik évadban Crixust hajtaná a bosszúvágy, és a hűségesebb + szebb színésznő maradhatott volna…

glammi - 2012. 04. 03. 17:42

Mira szerepétől én is sokkal többet vártam és itt most nem azt értem hogy Spartacus azért néha megadhatta volna Neki ami jár..:-)Katrina Law szép színésznő,de ettől függetlenül nagyon háttérbe tették a karakterét.
Ashur…hát igen,csak ez maradt az ő szerepének is,én viszont Ilythiát tovább vittem volna még,Crassushoz oda lehetett volna csapni,hiszen emlékeztek párszor odacsapta az unokahúg buksiját nyílt koponyatörésig a márványba:-)..Persze ezt csak az elfogultság mondatja velem,mert imádom Viva Biancát.

Doktoren meglepődtem,alvezére volt Sparinak,úgy gondoltam még nem hal meg.Hiányozni fog,mint ahogyan Glaber is.Azzal egyetértek hogy Lucretiának ez az évad ajándék volt.Dehát mégiscsak Ő volt Xena a rettenthetelen anno:-)

Én úgy gondolom hogy Deknight kolléga megtalálta azokat a szereplőket akik a legalkalmasabbak lesznek az űr betöltésére,de ha valakit érdekel a magyar rajongói oldalon ott egy rövid nyilatkozat,mely szerint a színterek még nagyobbak,a halál még kézzel foghatóbb lesz.
Sokan írják hogy így az első meg úgy az első évad,meg az aréna istenei..Nem lehet a kettőt összehasonlítani hiszen itt már jóval túl vagyunk az aréna küzdelmeken,ezért szerintem ez az évad azonkívül hogy számomra zseniális volt,remek útkereső lett a folytatásra.

Persze a magyar ember egyik kiváltsága hogy keressünk a kákán is csomót…Igen,tény hogy Liam az elején gyenge volt mint a harmat,hogy Crixus végig nyáladzott,hogy Mira sehol sem volt…Mindenestre javaslom a fanyalgóknak,nézzék meg meég egyszer de egyben,szerintem más lesz a hatás.

Akinek meg ezután is keserű lesz a szája,aank javaslom a Teresát és a Marichuy sorozatokat minden délután.

Üdv.

rosickyz - 2012. 04. 03. 21:40

Íme a 3.évadban belépő Crassus és Julius Ceasar http://www.sg.hu/kep/2012_03/spartacus.jpg

glammi - 2012. 04. 03. 21:51

Aki Ceasart játssza nos…eléggé homokóra feje van.

Kelta67 - 2012. 04. 04. 00:03

Nálam abszolut 10/10 a vége…ahogy kellett, hullottak a jók meg a rosszak :)
Ashur nagy szerep volt, le a kalappal a színész előtt zseniálisan hozta…halála szerintem korai volt, mivel fiktiv szereplő, mehetett volna még kicsit…de hogy a csaj végzett vele, az nálam pont rendben volt…lássuk be, Crixusnak nem lett volna ellenfele…és itt a megalázás a lényeg, hogy egy nő akkoriban végez vele….
Dottore-n meglepődtem, azt hittem tovább élt, mint alvezér
Lucretia, és Illythia páros jelenete volt talán a sorozat egyik csúcspontja..és a zene..bacott durva volt :)
Nálam a kedvenc Gannicus, állat jól tolja a kissé zakkant figurát, :)
sajna Spartacus szerepére csak a végére hozta fel magát a színész, de összességében elment

Andy nagy lehetett volna a fináléban..de kár :(

innen kissé nehéz lesz tartani a szintet, mert kissé egyoldalu lesz a történet, ismert történelmileg :)
de bizakodom, még 5 évadot:)

Harmat - 2012. 04. 05. 19:22

Én nem szerettem ezt az évadot. Úgy vártam, majd bepisiltem, aztán csalódtam. Részről részre azt vártam, hogy történjen már valami, de semmi. Az első évadban szinte az összes részben volt valami, amitől leesett az állam. Gondolok itt a már említett szépen elosztott halálesetekre. Nyilván az első évadban jobban lehetett játszani a történettel, mégis hiányoltam a heti sokk adagomat :). Összesen 3 dolog lepett meg: Gannicus (tudtam, hogy jönnie kell, mégis úgy megörültem neki :D), az aréna leégetése és Lucretia halála.

Ezeken kívül csak a negatívumokra és az idegesítő szereplőkre emlékszem tisztán.
Az új Spartacussal pl nem tudok megbékélni. Egyszerűen nem jó. Nem tudom megmagyarázni miért, egyszerűen ellenszenves és hiányzik belőle valami. De az a valami nagyon!

Az új Naevia is borzalmas. Ronda, idegesítő és csapnivaló színésznő. Állandóan gülleszti a szemét és olyan buta feje van, hogy már fáj. A karaktert első évadban alakító színésznőt én kedveltem és vártam, hogy mi lesz a “Crixus & Naevia” szálból. Gondoltam egy kis romantika jót fog tenni a sorozatnak. Hát nem… Crixus pacskersége felettébb röhejes Naevia gülledő szemű őrült hisztijével keveredve. Jó szál lett volna, elbaltázták.

Akkor ott volt Seppia. Számomra egy teljesen felesleges karakter, nem értem minek kellett. Megmondom őszintén nem lapoztam fel a történelem könyvet és tanultam újra a Spartacus féle rabszolgafelkelést, így nem tudom, hogy Seppia mennyire játszott szerepet az egészben, de az biztos, hogy nekem a sorozatba egyáltalán nem illett bele. Felesleges töltelék. Ha valami értelme is volt a szerepének, akkor az a megölése volt. Az jó kis jelenet volt végül is :).

A halálosztással kapcsolatban is vegyes érzelmeim vannak. Glabert sajnáltam mert nagyon szerettem a karakterét. Craig Parkert zseniális színésznek tartom, a Legend of the seekerben is imádtam.
Ashur elvesztése nekem nem fájt mert nem szerettem. Idegesített a tenyérbemászó vigyora, valamint olyan undorító módon volt patkány, hogy az már sok volt nekem :). Azt mondjuk sajnáltam, hogy Naeviát nem vitte magával valamilyen úton-módon. Röhejes volt az a párbaj, de erről már írtatok sokan :).
Ilythiával kapcsolatban én reménykedek. Szerintem jó szál lehetne abból, hogy Spartacus valahogy megpróbálja fölkutatni őt meg a gyerekét. Bár ahhoz kéne gyerek is. Mondjuk én azt is kinézem, hogy a kölköt valahogy életben tartják. Lucretia elejti zuhanás közben, fönn akad valahol és végül megmentik :D. Röhögnék…
Ha már Lucretia… ő nagyon fog hiányozni. Nem pont a karakter, inkább a színészi játék. Lucy korunk egyik legjobb színésznője szerintem.
Mira halála sem rázott meg mert unszimpatikus volt attól a perctől kezdve, hogy megjelent a képernyőn. Az ő halálánál érdekes volt, hogy arra nem volt elég inda, hogy rendesen elégessék, arra viszont igen, hogy az isten tudja hány száz méter hosszú kötelet fonjanak (emlékeim szerint az indafonás ötlete később jött).

Én személy szerint nem vagyok benne biztos, hogy az összes karaktert, akik vitték a hátukon a sorozatot (nem a történetet) jó ötlet volt kinyírni.

No, szóval nekem ez az évad lapos volt. Tudom, ilyennek kellett lennie, de nem tehetek róla nem erre számítottam.

Most nézem csak milyen sokat írtam, bocsi :)!

Coimbra - 2012. 04. 06. 09:42

Harmat: ha már arról beszélünk, kit mi lepett meg, engem az évadban egyedül az aréna lerombolása lepett meg, ott tényleg néztem wtf? fejjel, hogy ezt meg merték lépni, egyszerűen gyönyörű volt az a jelenet, sokszor végignéztem már. :) + Oenomaus szemkiszúrása egy negatív meglepetés volt, sajnos, amiből már könnyen tudtam következtetni, hogy az utolsó részben kinyírják.Gannicus belépése sejthető volt, csak a szemét Starz felrakta facebookra az 5. rész előzetes képeit, 4-5 darabot, és az első volt Gannicus feje, és nem magamnak spoilereztem, hanem a fő hírfolyamon rögtön ő volt kint, kb. olvasva a folyamot lehetetlen volt nem észrevenni, bár abból a szempontból nem lepődtem meg, hogy előbb-utóbb jönni fog.Az aréna lerombolására viszont álmomban sem gondoltam volna, az nagyon kellett, fantasztikus volt.

Harmadik Eva - 2012. 04. 08. 16:07

Szerintem viszont Naevia karakteréhez már a 0. és 1. évadban is jobban illett volna a 2. évados színésznő, mint az akkori. Az, hogy csúnya, vagy szép, elég másodlagos és viszonylagos, egyszerűen hihetőbbnek tűnik számomra az adott szerepben a kinézete, a viselkedése, a gesztikulációja, temperamentuma, mint a korábbi szépségé. Ugyanakkor az Ashurral vívott párbaja fölösleges, hatásvadász és hiteltelen volt – de ebben a színésznő aligha hibáztatható.

A Spartacust játszó színész váltását sem érzem problémának (már ti. jobb lenne, ha az első színész élne, és ő játszaná, hiszen akkor ugye élne), az egyetlen gond az volt, hogy szokatlan az új arc, az új ember. Az évad végére azonban ezen már nem lepődtem meg, a színész pedig hozta az elvárt formát szerintem.

Nekem kicsit rosszul esik viszont, ha eltérnek még a főbb történelmi tényektől is – különösen, ha ezt egy meglehetősen hatásvadász okból teszik (Oenomaus halála), ahogy már a krónikus kengyel használatot is leszóltam ([SPOILER] a Spartacust legyőző Crassus [/SPOILER] halála közvetve a kengyelnek köszönhető, ti. a rómaiak által pártusoknak hívott nép a könnyű lovasairól volt híres, ők ölik meg Crassust sokezer katonájával együtt – Crassus levágott fejét egyébként be is aranyozták, hiába, a pártus ötvösművészet is híres volt, és egyben a [SPOILER] sok ezernyi, éveken át a római utakon rothadó keresztre feszített rabszolga [/SPOILER] számára is kozmikus elégtétellel szolgált). A rómaiaknak nem volt harci értékkel bíró lovassága, mivel nem ismerték a kengyelt.

Ugyanakkor határozottan pozitívumként értekeltem, hogy Oenomaus halálából nem csináltak látványos gyászt, túldramatizált jelenetet, nehezen tudnám elképzelni, hogy egy csatában minden halottat síratni kezdenének a körülötte állók. Azt is megértem, hogy valahogy el kellett tenni az ex-doctore-t láb alól, ha nem akarták valami bagatell villongásban megöletni, és nem akarták bemutatni a tüntetésekkel, felkelésekkel és forradalmakkal természetszerűleg velejáró rombolást, fosztogatást, gyilkolást, rablást és erőszakot, mivel az nem lenne elég pc az amerikai erkölcsrendészetnek. (Oenomaus a Vezúv alatti csatát követően halt meg a dél-itáliai fosztogatások közben.)

A történelmi hűség ugyanakkor nem egyszerű dolog. A korabeli beszámolók (sőt, ez még egy évezreddel később is jellemző) gyakorta és rendkívül hajlamosak felfelé vagy lefelé kerekíteni egy-egy csata résztvevőinek létszámát – attól függően, hogy a történetíró politikai környezetének mely változat a megfelelő. (Az ún. sötét középkor legendás és nagyszabású lovagi csatáit pl. jobbára 50-100 páncélos lovag vívta – csak jó volt a sajtójuk. :) Nem véletlen, hogy a kalandozó magyarok 5-10 ezres seregei gond nélkül szállták meg a római időkhöz képest egyébként is elég szervezetlen és fejletlen Európát, különösen, hogy ez csak a teljes haderő kb. negyedét tette ki.) Bár a későbbi történetírók a Vezúvról (szőlőindákon _is_) leereszkedő százakról, sőt ezrekről beszélnek, nem tartom lehetetlennek, hogy a CGI készítők arányaiban épp annyival becsülték alá a valós létszámot, amennyire a históriák felülbecsülték azt. (Vö: hány főből állt az Eger alatt egyesült két török sereg?)

Mivel az eredeti történet elég szép számú résztvevőt és fordulatot tartogat (de ezekről írni azt hiszem spoiler), én nem estem kétségbe attól, hogy a 1-2. évad főbb szereplői elhulltak a 2. évad végén, ahogy az első évad végén elhullott 0-1. évados gárdát is sikerült pótolni.

glammi - 2012. 04. 08. 16:57

Ez kérem egy korrekt hozzászólás…jólesett olvasnom,gratulálok!

Coimbra - 2012. 04. 09. 12:30

Jó lenne egy Oenomaus spin off, ami a múltját mutatná be.Miért lett rabszolga, hogy került a bányába, megismerkedése és házassága Melittával, kiegészítve azzal, hogy került a házban bajnoki pozícióba, a vége pedig a Theokoles elleni harc lenne.Megkapja a küzdelem után a kegyelmet, és stáblista.Például.

Harmadik Eva: Oenomaust azért lett volna jó gyászolni, mert az összes gladiátor felnézett rá, többször fejezték ki felé tiszteletüket.Bár ha azt nézem, hogy így szétszóródva fognak harcolni (valaki az erdőben, valaki már visszatért a templohoz), akkor ilyenekre persze nincs idő.
A probléma talán nem is a gyásszal van, nekem a szemkiszúrás zavart.Nagyobb hatás lett volna, ha előzmény nélkül ölik meg, így sejteni lehetett, mi vár rá + legyőzője sem épp egy Theokoles.

chulo - 2012. 04. 11. 11:57

Igy utólag belegondolva azért ez egy elég nagy rebootnak is tekinthető a finálé. Gyakorlatilag a komplett első évados gárda ki van húzva. Maradt Spartacus, Agron és Crixus, de Crixus is olyan mintha nem is ő lenne, nagyon ki van herélve a karakter.
Az első évadban valahogy sokkal nagyobb sokkot jelentett egy Varro vagy Sura halála mint most hogy 3 perc alatt 4 főszereplőt nyirtak ki.

Coimbra - 2012. 04. 11. 17:46

Spartacus hivatalos facebook oldalán a hír: a csatorna/készítők berendeltek 100 levágott végtagot a következő évadhoz.

“Let blood be shed” – good Mercato

:D

Kelta67 - 2012. 04. 11. 23:14

Nem értem, mi bajotok Crixussal?? :)

Nagy részt rabszolgaként, majd gladiátorként élt, és a naaagy bajnoki álomnak szentelte életét…ez alapból felborult…

Jött egy csaj, és mindent eldobott érte, majd jött egy kuuuva idegesítő pasi, és valami szabadságról meg saját döntésről hadovált…és hitt neki :)

naná hogy új neki ez az élet..és kissé szétcsúszott….szerintem teljesen jól hozta…az élete minden szempontból megváltozott, az értékrendek, és a célok is.
Naná hogy kóvályog :)

Platschu - 2012. 04. 12. 00:19

Én már a Caesar spin-offot várnám és akkor még a Spartacus sorozat kimúlása után is 2-3-4 évig tuti lesz mit nézni. :D

CyClotroniC - 2012. 04. 12. 00:38

Platschu: És ha vége lenne, akkor átnyargalnál újranézni a Rómát, mi? :D
(értelemszerűen, ha nem láttad, kötelező darab, szerintem a Spartacust simán veri)

Platschu - 2012. 04. 12. 00:58

Azt már láttam, csak nem tudni, hogy tudnának-e még hozzá tenni valamit. Ehhez persze egy nagyon karizmatikus Caesar színészt is kellene találni, mert a hírekben kikerült fickó neve egyelőre semmit nem mond nekem.

Be kell valljam nektek, én néha már-már ásítoztam a sok trancsírozás közben, ahogy a Spartacust néztem. Tehát én elsősorban intrikát akarok látni, nem pedig azt, hogy milyen egy nyílt csonttörés vagy hogy spriccel egy nyaki verőér. A családomat elképzelem, hogy együtt nézzük a sorozatot, de ők már az első részre azt mondanák, hogy fúj, ez undorító. Tehát a készítők elindultak ezen az ókori Baywatch vonalon, hogy mindenkét nem ott villant, ahol nem szégyell, illetve a pankráció / amerikai foci rajongóknak némi tesztoszteron túltengés is fellelhető az el nem fojtott agresszió jegyében, de sokkal jobban örülnék, ha inkább a sztorira gyúrnának. Nem mintha ez nem lett volna kiválóan felépítve, de mint meséltem eléggé rétegműsorrá is tették a saját sorozatukat, mert nem mindenki képes elviselni ezt a fajta vérontást. Felesleges kínzásokat, nyúzásokat, csonkolásokat én nem kérnék. Így is mi lesz majd a vége? Minden szögbeverést megmutatnak nagy totálban? Brrr…. :S

CyClotroniC - 2012. 04. 12. 01:04

Platschu: “Tehát én elsősorban intrikát akarok látni” – én is így vagyok vele, nagyjából ezt is próbáltam kicsit megmagyarázni a fenti írásban. Ráadásul mivel a lassított erőszakot védjeggyé emelték, így nem tudnak tőle majd megszabadulni.

Színészfronton meg bizakodó vagyok, pl Viva Bianca-t a semmiből szedték elő, és brutálisan jól hozta a szerepét, szerintem Batiatus mellett a legerősebb karakter és alakítás volt.

Kelta67 - 2012. 04. 12. 01:15

Szerintem meg tudomásul kéne venni, hogy miről szól a történet…ez nem május elsejei felvonulásról :)

Akkor ottan így tolták a dolgokat…persze lehetne kevesebb naturális dologgal…de mindig lenne fanyalgó akinek nem tetszene hogy véres lett az orra mert pofont kapott valaki a filmben..:)
Ez van, akkori világ ilyesféle volt, és a felkelés, hát kissé véres volt :)
Rómával összehasonlítani…pfff..kb olyan mintha a Kelly hőseit, a Ryan közlegénnyel hasonlítgatnád :)
Intrika volt ebben bőven…tán kevesebb mint az elsőben…de hát mostan ez történt..én várom a folytatást:)

Platschu - 2012. 04. 12. 01:29

CyClotroniC : Viva Bianca szenzációs volt pl.

- Stop. Please. We are friends, are we not?
- The very best.

Két csodálatos színésznő tud csak így előadni egy ilyen szituációt. :)

Fentebb (vagy a másik Spartacusos kibeszélőben) pedig már írtam, hogy az íróknak össze kell magukat kapni, hogy akarják Crassusékat aktívan a történetbe bevonni, mert annyira azért nem örülnék, ha az A és B főszál nem találkozna. Az meg már hiteltelen lenne, hogy megint valakit elkapnak, aztán elengedik / kiszabadítják. Bár abban is biztos vagyok, hogy a kényszerű egy éves pihenő miatt bőven volt idejük előre megálmodni, hogy hogyan akarnak tovább haladni. :)

Kelta67 : Félre ne érts, ettől még imádom a sorozatot, de nagyközönséghez éppen a kegyetlensége miatt sose fog eljutni. Egyszerűen országos tévében egy ilyen nem bemutatható vagy éjfél utánra száműznék. :(

CyClotroniC - 2012. 04. 12. 01:41

Nem a kegyetlenséggel van a baj, hanem az elképregényesedéssel szerintem. Azzal, hogy kötelezőnek érzik, hogy lassított kaszabolást tegyenek minden részbe, ha illik oda, ha nem. Ha illik, akkor amúgy nincs ellenemre, de a kényszertől néha erőltetettnek is hat bizonyos jelenetekben. Amúgy szerintem simán összehasonlítható a Rómával. Az is naturális volt, ott is volt vér és csöcs, az is ezt a kort dolgozta fel és kábelen, mégis sokkal színesebb volt a története. Tény, hogy egy gladiátortól még a Vorenus vagy Pullo szerű karakterizálás se várható el, de attól még azt el lehet dönteni, hogy a két ókori dráma közül melyik a jobban sikerült darab, és számomra egyértelműen a Róma, bár az kétségtelenül másról is szól. Egy rabszolgalázadásnál örüljünk, hogy kaptunk intrikát eleve, csak ha belógatják a mézesmadzagot, akkor sajnos van annyira mohó a néző, hogy többet akarjon belőle :P

Kelta67 - 2012. 04. 12. 09:12

Platschu: Teljesen igazad van, bár néztem volna a”királyi tv-n” este 8 kor :):)

CyClotroniC : A sorozat készítői eleve így indultak neki, jelezték, hogy a japán manga stílusban nyomják majd :) értsd: lassítások, túlzott vér fröccsenések :) Ha nekik így jó :)
Ne mondd hogy itt nem volt karakterfejlődés, csak a legjobbat nézd: Ashur, vagy Lucretia :) szerintem hozta a sorozat amit kell :)

Sandro - 2012. 04. 12. 17:56

Szerintem nagyon jó volt ez az évad is !! A Batiatus szál végleg lezáródott, amit nagyon sajnálok, mert Lucy iszonyatosan jól alakította a karakterét.Ashurból szerintem ennyi éppen elég volt, ahogy az egyiptomiból is.Doctore halála sajnálatos, de ebben az évadban már nem volt akkora szerepe, inkább egy motivációs erő volt Spartiéknak, így az ő halála szerintem elnézhető.Mira halála eléggé az elejére sikerült, de nem hullajtok könnyeket a karakterért.Glaber pedig pótolva lesz Crassus által, bár hiányozni fog.Ami a legeslegjobban fog hiányozni az az Ilithya – Lucretia páros. Ők ketten ezzel a barátok – ellenségek, utállak – szeretlek kapcsolattal ebben az évadban vitték a prímet !! Semmi sem volt olyan izgalmas, mint az ő kettejük szervezkedése.Ilithya szerintem nem halt meg csak haldoklik, megfog érkezni a medicus és megmenti. ( Lucretia azt mondja Ilithyának, hogy elküldte a medicust gyógyszerért ) Ilithya halála nem 100%. Lucretia Ilithyát nem akarta megölni, csak a gyereket szerette volna már nagyon és gyorsabb volt neki a “császár”, mint a rendes szülés. Mindenesetre az évad és az évadzáró is jó volt.Alig várom a folytatást !! :DDD

botha84 - 2012. 04. 13. 19:23

Én úgy érzem az arénás rész után valami szétesett,az utolsó két rész nálam egyenesen phos volt. Az utolsó előtti részben rohadtul idegesített a zene, három évad után a sok leszakadó állkapocs és lassítva fröccsenő vérrel már túlzásokba esnek.

Pedig az évad eleje nagyon tetszett, de leng nálam a kasza.

Coimbra - 2012. 04. 13. 20:37

Sandro: még egyszer leírom, de már unalmas ismételni: a producer is nyilatkozta, volt azóta egy képes “halállista” az utolsó részben elhunyt szereplőkről, Ilythia meghalt!100%.

ThomassLord - 2012. 04. 19. 23:19

A képes halállistát hol találom? Ki állította össze?

A producer mondta név szerint Ilythiát? Mert én csak azt olvasom, hogy “6 halál történt”, ami szerintem:

SPOILERSPOILERSPOILER

Mira, Ashur, Oenemaus, Lucretia, Glaber, és hatodikként: a kisbaba! Esetleg Varinius. De nem pedig Ilythia.

Ilythia ájulása a végén szerintem szándékosan olyan volt, hogy vissza lehessen hozni. Nem mellesleg az egyik legjobb gonosz karakter, és átkozottul jól hozza a színésznő is, a hideg futkos tőle a hátamon. Már csak emiatt sem hagynám ki a továbbiakban, illetve jó összekötő szál lehetne a gonoszak következő csapatához.

SPOILER VÉGE

Szigorúan az én véleményem, és simán kinézem a készítőkből, hogy így ködösítenének.

CyClotroniC - 2012. 04. 19. 23:26

ThomassLord: http://tvline.com/2012/03/30/spartacus-vengeance-finale-spoilers-deaths/

…és ebből az ILITHYIA idézet (SPOILER!):

TVLINE | Wait… Ilithyia died too?
Oh, yeah. She’s dead. She is dead.

TVLINE | That was not made clear.
[That's] one thing I regret. If I could go back I would’ve possibly re-shot [her death scene], just so it was clear that she did, in fact, die. We had a couple of different cuts of it where we were tying her death directly, visually into Glaber’s death, which I think was a little clearer. Upon seeing the final product, I’m going to have to explain to people that no, she’s not passed out; she’s dead.

TVLINE | You killed off both of your vixens!
And we had the same conversation about bringing Ilithyia back and she just plain didn’t fit into the story moving forward. She couldn’t be in the rebel camp. She had no place in the Roman side with Crassus and Caesar chasing Spartacus around the country.

Thomas - 2012. 04. 25. 21:52

CyClotroniC: tök vicces már, nem direkt csinálom, hidd el, de még valahogy ezt a sorozatot is teljesen máshogy látom:)

Engem legalábbis pont az intrikázás, a háttérben folyó szarkavarás untat nagyon ebben a sorozatban, végig azt vártam, hogy mikor küldik már át a túlvilágra a két borzalmas csajt, meg Ashurt, akit még náluk is jobban utálok:) Persze nem azt mondom, hogy a vérnek kell folynia minden percben ahhoz, hogy jól érezzem magam, de valahogy engem jobban érdekel a gladiátoros rész, a csapaton belüli problémák, a fejlődésük, összekovácsolódásuk, esetleg a taktikák, haditervek (ha már lesznek:) Jó, persze kell a másik oldallal is foglalkozni, hogy ők mit csinálnak, de ebbe nekem nem tartozik bele, hogy a részek felében azt nézzem, hogy Glaber pereputtya mit kavar, épp kit akarnak kivel összehozni és szétválasztani, stb… akik lényegében már nem is kapcsolódnak a sztorihoz (a felkeléshez).

Számomra jobb lett volna, ha többet foglalkoznak Spartacusékkal, pl. több dolgot csinálnak. Mert volt ugye Naevia kiszabadítása, ami borzasztó sokáig tartott, nekem ez volt az egész sorozat eddigi leggyengébbje, ezt a 3 részt mondjuk letudhatták volna egyben, aztán másodiknak jöhetett volna az aréna megtámadása, majd Gannicus útkeresése és a rabszállító hajó elleni támadás megint rendben volt, és a két utolsó rész a csatákkal. Ha csak ennyire lőtték be ezt az évadot, nem akartak továbbmenni a történettel, akkor erre 5-6 rész elég lett volna szerintem, kevesebb töltelékkel, legalábbis én kevesebbet unatkoztam volna:) Persze mások meg akkor abbahagyták volna régen, lehet hogy fele ennyien sem néznék:)

Ha a Blood and Sand volt nálam 8/10, a Gods of Arena pedig 7/10, akkor a Vengeance 6,5/10.

Amúgy ha az előzmények nem készülnek el, be sem hozták volna Gannicus karakterét? Vagy ugyanígy történt volna, csak kap pár flashbacket, hogy hogyan vívta ki a szabadságát? Most persze nem a történelem érdekel, hogy volt-e ilyen hadvezér, mert igyekszem elkerülni ezeket a spoilereket, csak ha esetleg valaki tud róla, hogy mik voltak az eredeti tervek.

Mirat meg nagyon sajnálom, már a ludusban is ő volt a kedvencem, amióta meg ilyen harcos amazont faragtak belőle, öröm volt nézni!:) Inkább áldozták volna be Naeviat, ez az új színésznő nagyon nem szimpi:(

RoyStampler - 2012. 04. 26. 18:08

Ennek az évadnak a szinkronja tragikusan rossz lett, amit nem is értek, mert az HBO általában ad a szinkronra, és az első évaddal, meg az előzménysorozattal nem is volt semmi probléma (épp ellenkezőleg: Cseke Péter zseniális Batiatus volt). A Bosszú egyetlen pozitívuma, hogy az előzménysorozatos kilengés után Crixus visszakapta az első évados hangját, és megmaradt Lucretia, meg Glaber, de az új Spartacus hangja vagy Agron új hangja pl. förtelmes…

Azt hiszem, ez az a ritka eset, hogy az első évadot, meg az előzménysorozatot tudom ajánlani szinkronosan, de a második évad legelső percétől szigorúan csak eredeti hang mehet.

zagloba - 2012. 05. 07. 00:33

Fuga:”(továbbá ez a szőlőindából font kötél nálam iszonyat röhejes szinten van)”

Ettől függetlenül ez bizony történelmi tény. A lázadók /ekkor már kb. 1000-en voltak/ indákból font kötélen ereszkedtek a rómaiak háta mögé, így győzve le Glaber 3000 emberét.

zagloba - 2012. 05. 07. 00:53

Coimbra:”Azt nem értem, hogy Glabernek milyen mellvédje volt, amin így átmegy egy kard, annak elvileg nem vasból kellett volna készülnie, mint amilyet Spartacusnak csináltattak, miután legyőzte Theokolést?Nekem az volt a wtf, hogy azt elvileg nem lehetett volna átszúrni, és ezért végeznek a rómaiakkal nyakszúrásokkal, mert ott nem védi őket semmi.”

Nem. A római legionáriusok páncélja láncszemekből állt, afölött pedig vékony bőrcsíkokból készült “páncél”. De ez elég gyenge volt, könnyen át lehetett szúrni. A római taktika miatt a lemezpáncél /amit nem is tudtak még igazán jól elkészíteni anno/ nem volt megfelelő – lelassította volna őket, és bizonyos mozdulatokat nem lehet benne tenni. /Lásd a középkori lovagokat./ A jól kiképzett, mindig alakzatban harcoló legionáriusok ezért használtak majd’ embermagasságú pajzsot. A tisztek pedig keményített /és díszíthetőbb/ bőr mellvértet hordtak.

blackybacsi - 2012. 06. 05. 15:31

Hát valahogy úgy érzem, hogy ez az évad értelmetlenül brutális volt. Nem attól lesz jó egy sorozat, hogy félbevágott fejek, nyílt törések, fröccsenő vér minden percben.
Az új Spartacus gyenge, mint a harmat. Számomra nem hiteles. Esküszöm nagyobb izmaim vannak. Nemcsak a testén, de a karakterén is kellene sokat dolgozni.
Valami hiányzott nekem ebből az évadból, talán a szereplők sokkal emberibbek voltak korábban. Több érzelem volt bennük. Nem könnyen épültek fel egy fertőzésből. Most meg inkább sebezhetetlennek és halhatatlannak tűnik mindenki.
Megnéztem ezt is a 8. részig elég nyögvenyelősen. De míg az első évadot 2 leüléssel, itt nem néztem egy résznél többet egyszerre. Valamelyik részét 2. nekifutásra.
Ebből is gondolom, hogy valami nem kóser.

Whitelighter - 2012. 06. 18. 17:43

Ebben a pillanatban fejeztem be. (Én megvártam a szinkront; ami nagyon nagyon ritka nálam.) Most az WTF érzés. Itt aztán volt kaszálás. Az évad számomra felemás: Liam McIntyre alakítására nem lehet panasz az tény és való, úgyhogy ne értsétek félre, de Andy Whitfield annyira kiemelkedően alakított az első évadban a szerepet, hogy lehetetlenség felérni hozzá. De mondom azért Liam McIntyre se volt rossz választás. Egyértelműen hatalmas pozitívum, hogy Gannicus karaterét be-/visszahozták. Nézhető egyértelműen és várjuk a befejező évadot.

Még pár szó a szinkronról: nagyon kevés filmet nézek szinkronosan, de az HBO szinkronok mindig is jók, kiemelkedően jók voltak (lsd.: Tudors,Borgias,Rome,Game of Thrones). Itt is eltalálták de nagyon mind három évad szinkronjait. Plusz piros pont érte, de nagy ám!

clark - 2012. 06. 26. 12:27

én most néztem meg az utolsó 2 részt,egy kicsit lemaradtam.de nagyon jó volt ez az évad.a finálé még hú.szét kaszabolták a főbb szereplőket.ez az évad nekem nagyon bejött,az új saprtacus is teljesen jó volt,nem gondoltam volna.kíváncsian várom az új évadot,rem az is ilyen jó lesz.
az évad 9/10 a finálé természetesen 10/10:D

kötelező - 2012. 07. 07. 14:56

Második nekifutásra sikerült végignézni (elsőre rögtön E01-nél elakadtam), azt kell mondjam, “nagyjából” rendben volt az évad, de azt is, hogy a színvonalból ítélve nem is kellene a 3. évadnál tovább ragozni.

Igaziból két dologgal nem voltam elégedett (azon, hogy az új Spartacus számomra kevésbé karizmatikus, mint a régi, hamar túllendültem): az egyik az erős történeti szál, egy határozott “evolúció” hiánya az események haladásában. Bizonyos szereplők halálát leszámítva az epizódok jó része szabadon felcserélhető volna egymással, ez elég sokat elárul történetvezetés minőségéről.

Ennél is jobban hiányzott a ‘meglepetés ereje’. Az a fajta intrika és ármány, amit pl. Batiatus és Solonius művelt, eléggé eltűnt. Voltak ugyan most is fordulatok, de sokkal kiszámíthatóbbak, nem volt olyan, hogy ‘hú b+, ezt nem gondoltam volna / nem néztem ki belőle’. E tekintetben még Lucretia is halvány mása volt korábbi önmagának. Még Ashur is inkább volt kegyetlen, mint okos. Csalódás.

Ja, és ha jól emlékszem, még egy szimpla “Jupiter pöcsét” sem hangzott el. Odaveszett Batiatus, odaveszett az ízes római káromkodás.
Ettől függetlenül várom a 3. évadot, ha nem megy lejjebb a színvonal, akkor simán nézős lesz.

Petterson - 2012. 08. 03. 02:54

Gondolom sokak nevében nyilatkozom, hogy kevés ilyen megkapó sorozat futott valaha a nagyvilágban és amíg fut nézni is fogom.. de az első évad izgalmait nem tudták visszahozni számomra. A Blood and Sand ill. a Gods of the Arena részeit egymás után többször is megnéztem, egyszerűen magával ragadott, de ue-zt nem tudnám elmondani az új évadról, egyszer néztem meg, jó volt de vhogy mégis valami hiányzott. Volt néhány rész ami kiemelkedően jó volt természetesen. Szerintem Andy-t nem tudták pótolni és nem is lehet, nem vagyok homokos, de annak az embernek volt charm-ja és már a tekintetével elhitette velem hogy képes neki menni az egész világnak. Kiváló színész volt.. R.I.P. Liam számomra egy csalódás nem egy gladiátor jut róla eszembe aki fellázadt, hanem inkább egy szónok, nem beszélve a fizikumáról. Most már edzik rendesen, de eleinte elég satnya volt :) de ez csak egy vélemény, egy castingon sok minden számít és nem vagyok filmes. Nektek tényleg tetszett a magyar szinkronos verzió?? Dzsézüsz.. vétek magyarul nézni.. Doctore >> magyar hangja Kálid Artúr??? meg hasonlók WTF?? Az eredeti nyelven kapjátok meg a színészi alakítások velejét, nem beszélve a sorozat hangulatáról.
Várom a folytatást, remélem egyre jobb lesz.

winnie - 2012. 08. 03. 08:42

nem nézed szinkronnal, de szerinted vétek? írjam, hogy én nem nézem eredeti hangokkal, de vétek úgy nézni? teljesen korrekt a magyar szinkron szerencsére (nem kell szenvedni különféle akcentusokkal), s mivel nem a színészek krémje szerepel a sorozatban, ezért nem is baj, ha magyar színészek hangját hallja az ember.

viccen kívül, mindenki eldönti, hogy jobb neki, de ki kell, hogy ábrándítsalak, olyan nincs, hogy “vétek”. láttál, szerettél már valaha sorozatot vagy filmet magyar nyelven? nos, arra is van vagy 1000 ember, aki azt mondja, hogy vétek magyarul nézni. és te mégis úgy nézed. és nem zavar. mert nem nézed eredetiben, így nem tudod, hogy miről maradsz le. amíg nem kóstolod a szarvasgombát, addig nem fog hiányozni.

Petterson - 2012. 08. 03. 12:29

Néztem HBO-n sugárzott epizódokat és számomra kiábrándító volt, egyszerűen nem adta vissza azt hangulatot, amit eredeti nyelven nyújtott a sorozat.. szerinted miért írnám valamiről h nem tetszik, ha nem is láttam?? Ezen kár vitázni Winnie, mert mindkettőnknek igaza van. Nyilván ha csak szinkronnal látom, nem problémázom ezen. Számos sorozat, film jobban tetszik egyébként magyar szinkronnal, de ez pont nem az.

winnie - 2012. 08. 03. 12:48

“Ezen kár vitázni Winnie, mert mindkettőnknek igaza van.”

ez volt a mondandóm lényege, ezért írtam le tükörbe, amit te is. valaki ezt mondja, a másik azt – nincs abszolút igazság, de mindkét félnek igaza van. (én ezt is, a game of thrones-t is késve kezdtem nézni, s megtehettem, hogy szinkronnal nézem és tudtam, hogy mindkettőnek vagy elég angol vagy elég ausztrál a gárdája, mindkettő “történelmi” szöveg, nem biztos, hogy nem régies, gondoltam nem keresem a kihívásokat, nézem magyarul, az egyszerűbb:)

akkor meg sem szólalok, ha azt írtad, hogy jobb eredetiben (szerintem minden jobb, bár van, amit nem eredetiben nézek), még csak az sem kell, hogy neked jobban tetszik, csak a “vétek”-re ugrottam (a kálid artúron nem is rugúztem, pedig jó lett volna, hisz mégiscsak ő a hazai token négerhang, az egyik legjobb – de nyilván ez végképp szubjektív), mert visszajelzések alapján még a lehető legdurvábban zseniális eredeti verzióknak is több a szinkronos rajongója, akik rettenetesen élvezik a magyar verziót. tehát innentől biztos nem vétek, max sokan rájönnek, hogy a spartacus jobb eredeti hanggal.

Orsi - 2012. 08. 13. 15:23

Én most fejeztem be az évadot, és még mindig az évadzáró hatása alatt vagyok. Bár, alapvetően Spartacuséknak szurkolok, azért sajnálom, hogy kiírták Glabert, Ilithyiat, Lucretiat, és Ashurt, viszont egyáltalán nem baj, hogy Mira is ment.
Egyébként, én is úgy éreztem, hogy Naevia a leggázosabb karakter, márcsak azért is, mert az új színésznő nem lopta be magát a szívembe. Egyszerűen nem szimpatikus.
És itt jön a legnehezebb része a dolognak, mégpedig Liam McIntyre, mint Spartacus. Eleinte elég erőltetett volt, aztán egész jól belejött a keménykedésbe a srác, de Andy Whitfield-et nem lehet pótolni. Végig az járt a fejemben, hogy ő hogyan játszaná az adott jelenetet. Még mindig nagyon hiányzik! :(
Ezzel együtt kíváncsian várom az utolsó évadot, márcsak Gannicus miatt is! :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz