login |

Revenge 2. évad: a nyolcadik rész előtt

2012. 11. 25. 21:41 - Írta: winnie

35 hozzászólás | kategória: kritika,

Azzal fenyegettem magam, hogy az 1. évad második felének szappanos posványa után, ha nem lesz javulás a Revenge-ben, akkor kaszálni fogom a sorozatot. Azonban az S1 finálé annyira mocskosan és hurutosan gáz és egyben szórakoztató volt, hogy új reménysugarat jelentett, hogy aztán az S2 kezdése rögtön visszavegyen ebből az átlátszó “az írók is tudják, hogy a néző is tudja, hogy ciki, de élvezik“-megközelítésből.

A kezdés közepes volt, az évadnyitóban meglebbentett flashforward-rejtély érdektelen (gondolt azóta rá valaki? hogy pár rész múlva megint eljő a halál?), azonban a Revenge mégis nézős maradt. Nem mondom, hogy javult a színvonal, még csak szappanosabb sem lett (oké, a “nagy zuhanás” valami übermélypont volt…, a reklám előtt mindig megszólaló zenekari tus pedig kvázi önparódia), de valami mégis megtartott a sorozat előtt.

Csak azt nem tudom, hogy mindez minek köszönhető. Nem akarom elismeréssel illetni a készítőket, mert ők sajnos nem túlságosan erőltetik meg magukat. Egyrészt azért nem, mert a 2×02 és a 2×07 között szinte semmi sem történt. Oké, túlzok, de nagyjából 2-3 mondatban össze lehetne foglalni az eseményeket, márpedig ez az elképzelések teljes hiányát mutatja – és persze azt is, hogy valamit konyíthatnak a szakmához, ha a semmit így el tudják adni. (Nem csak én tartottam ki, de aki nem követi a nézettségeket, annak jelzem, hogy remekül teljesít a Revenge, simán többen nézik, mint tavasszal.)

Másrészt pedig ugyancsak durván az írók sara, hogy annyi a tűzrevaló (rossz vagy semmilyen) fő karakter, mint nagyon kevés sorozatban. Már tavaly is láttuk, hogy Declan mennyire feleslegesen létezik, hogy Jack mennyire MULYA, hogy Charlotte-ról, Daniel-ről és Ashley-ről ne is beszéljek. Charlotte-nál pozitív, hogy a tavalyi leépülése háttérbe került, de így végképp nincs semmi szerepe. Mint ahogy a többiek sem tettek hozzá szinte semmit az idei 7 részhez. Kaptak random történetet, de csak azért, hogy ne tűnjön úgy, mintha velük nem tudnának mit kezdeni. (Szerintem ezt az írók is érzik, közülük illene kiírni valakit – ha mondjuk Declan-t kinyírják, végre MulyaJack kapna motivációt és esetleg Emily-vel bosszulhatna…, nem tudom.)

Szerencsére tavaly voltak mellékszereplők, akik feldobták összképet (még akkor is, ha irritálóak voltak, de legalább kiváltottak az emberből valamilyen érzelmet), s idén is ők azok színesítik az összképet. Még akár a se íze, se bűze Aiden is, akit minden létező szálba betuszkoltak, így totál elhasználják. (Bár azt sajnáltam, hogy amikor Mason előléphetett volna fő-főszemétté, gyorsan leépítették. De ő már csak ilyen lábtörlő karakter, élvezzük nézni, ahogy machinál és koppan, nem? A fő-főgonosz így marad a rejtélyes és nevetséges szervezet…)

A maradékot egy kezünkön megszámolhatjuk: a két fő nősténnyel nyilván nem lesz semmi gond a továbbiakban (nem azért mert zseniális figurák, hanem mert csak), Conrad egyre jobb, csak jó lenne, ha tényleg kidomborítanák a “gonosz” oldalát és nem jutna Mason-sorsára, nem koppanna állandóan, Nolan pedig… Nos Nolan-nek nem csak a haja változott, de az 1. évaddal szemben, amikor kvázi ő volt az egyetlen jól eltalált figura, a második szezonra nagyon visszaesett.

Eleinte nem értettem a dolgot, de utána rájöttem, hogy azért, mert kivették Emily mellől, illetve a Hamptons-környezetből, ahol jó sidekick volt. Azzal, hogy tényleg mutatják, hogy milyen az Üzletember Nolan, a karaktere is sokkal tipikusabbá vált. Persze most megint felvillant az esély arra, hogy visszatér régi pozíciójába, de félő, hogy megint csak egy hekkelős vagy kamerás sztori miatt. (Mint az S1-ben, most is kényelmesek az írók. Ha valamit nehéz előkészíteni, akkor hekkelnek vagy kameráznak és minden infó Emily birtokába kerül. Olcsó és egyszerű. Legalább nem kell gondolkodniuk a készítőknek.)

A kérdés, amit középtájt feltettem, továbbra is megválaszolásra vár. Miért nézős mégis a Revenge? A bosszulás az első évad elejétől mintha nem is létezne. Már nem annyira elvetemülten alantas szappan, mint a fináléban. Nyilván azért sem, mert zseniálisak a karakterek. Azt is erősen kétlem, hogy valaki a 2×01 elején belebegtetett haláleset miatt indult be hirtelen vagy mert pár tipikus krimiszál jelen van. Vagy mert a fő motívum egyelőre vállalati részvényekkel kapcsolatos :ásít: taktikázás. Akkor meg…? Mondom, minden negatívum ellenére én is nézem, annyira nem gáz, mint az 1. évad második fele, de a jótól sajnos még mindig messze van.

És szerintem már messze is marad, mert eldöntötték, hogy ez a helyes irány. És az eredmények őket igazolják. 5-6/10?


(Zárójelben: nem ismerem annyira a telenovella műfaját, azaz a nálunk főként dél-amerikai lezárt (vagyis nem végtelen szappanopera), napi sorozatokét. De mindig is az volt az elméletem, hogy azok közül a jobbak cselekmény sok sorozatrajongót lekötne, neadjisten rajongásra késztetne. Azonban mivel sokakban ott a prekoncepció, fel sem tételezik, hogy egy telenovella minőségi lehet, veszett izgalmas és csavaros, remek karakterekkel teli. Sőt, el sem kezdik sokan nézni a műfaj darabjait, nehogy véletlenül ott ragadjanak előtte és elismerjék maguknak, hogy vannak jó brazil sorozatok. Mert nyilván vannak, ez nem vita tárgya. Nem lehet, hogy sok látens telenovella-rajongó, mint én, a Revenge-dzsel pótolja ezt az űrt? Mert ez amerikai heti sorozat, ezt “szabad”, illetve nem ciki nézni?)

35 hozzászólás Ne habozz!

Junkieka - 2012. 11. 25. 21:52

Én is nézem kitartóan hétről hétre és nekem sincs semmi okom rá, hogy miért.
:D

Tibi - 2012. 11. 25. 21:54

Kétségkívül vannak jó telenovellák, de egyik sem olyan, mint a Revenge, vagy egy amerikai heti sorozat. Bármennyire is jó vagy csavaros a történet, és hiába történnek meglepő dolgok, nagyon látszik, hogy kiknek készül. Rengeteg az olyan dolog benne, ami miatt egy átlag néző, aki amerikai sorozatokon szocializálódott kiakadhat. Például ha eltűnik Alejandro, akkor öt percen át mindenki elmondja, hogy eltűnt az a szerencsétlen, és vagy egy perc telik el úgy, hogy a szomorú fejeket mutatják, holott már öt perce kereshetnék, de még azt reagálják le csupán, hogy eltűnt. Ennek ellenére igenis vannak jó telenovellák, csak tudni kell választani.

Royale Bluff - 2012. 11. 25. 21:56

Magamat idézném egy korábbi posztból. Anyukám (akivel amúgy 24-et, Dexter-t, Lost-ot, Odaát-ot néztem, kicsit fáj is a junkie énemnek, hogy ezek mellett-után “rávetemedik” ilyenekre) révén hallomásból (a másik szobából átszűrödik a tévé hangja) van minimális rálátásom (illetve tizenpár évvel ezelőtti emlékeim) a telenovellákra. Lehet, hogy ez csak a magyar kínálatot jellemzi és nem vetíthető ki az egész műfajra, de annyi alapján, amit én láttam-hallottam, tucatnyiból egy van, ami kilóg a sablonból (kb mint az emiatt gyakran szidott nyomozós sorozatok) valami érdekes megközelítés miatt (a Csajok, szilikon… már-már realizmusba hajló sötétsége az önként prostivá és drogcsempésszé váló főszereplővel, a Te vagy az életem! és a Csacska angyal a paródiába hajló ön-és műfajkritikájukkal), de idővel még ezek is belesüllyednek a kötelező jellegű szenvedéshalomba, ami a telenovellák fő jellegzetességének tűnik. A műsoridő túlnyomó részét bőgés, sivalkodás és ripacskodás tölti ki a pozitív (a végletekig kedves, a legtöbbször borzasztóan hányattatott sorsú) szereplők; illetve ármánykodás, cselszövés, káröröm és a Criminal Minds-ba illő mennyiségű gyilkosság a negatív (velejéig romlott, elkényeztetett, gazdag) karakterek részéről, és elviselhetetlen mértékű kiabálás. A cselekmény ugyanazon panelek alapján építkezik, ami persze elmondható például a sportfilmekről is (csak hogy egy teljesen ide nem illő példát is hozzak), azonos kimenetelekkel, amin az egysíkú színészi alakítások sem sokat javítanak. (Megesik, hogy egy színész egymás után 4-5 sorozatban főszereplő, de az esetek többségében a karaktere olyan mélységben van kidolgozva, hogy nem lehet megkülönböztetni, mikor melyik szerepet alakítja.) Persze lehet, hogy olyan felületesen és szűklátókörűen alkottam ítéletet, mint anno Tóta W. (http://w.blog.hu/2009/12/17/sorozatgyilkossag), de eddigi benyomásaim alapján és az eddig leírtaknak kicsit ellenmondva a telenovellák alapvetően potenciált magukban rejtő darabok, ám sajnos a megvalósítás és a sablonokhoz való görcsös ragaszkodás tönkreteszi ezt.

yeeeyha - 2012. 11. 25. 22:10

úgy volt, folytatom a 2. évaddal… de nem. nolan érdekelne talán, de senki más.

LaCRossE - 2012. 11. 25. 22:20

Amit én telenovellákkal kapcsolatban ajánlanék, az az Ezel. Dettó Monte Cristó feldolgozás, török sorozat, de egyáltalán nem telenovella, meg egyéb nyálasság, hanem nagyon igényes sorozat.

winnie, azóta megtaláltad a kritikát az Ezelről?

ALDO - 2012. 11. 25. 22:35

“ha mondjuk Declan-t kinyírják, végre MulyaJack kapna motivációt és esetleg Emily-vel bosszulhatna”

Én ezt vártam volna az első évados WTF finálénak, mert a Declan-Ashley-Charlotte tiró már az előző szezon második fele óta teljesen felesleges és ehhez már Jack is csatlakozott. Ha a következő részre kiírnák a karakterek felét, fel sem tűnne.

Winry Rockbell - 2012. 11. 25. 22:35

A múltkor láttam,hogy jön majd egy kritika így jó pár rész után és már nagyon vártam.

Nagyjából én is vagyok vele nézem,de annyi sorozattal ellentétben nem tudnám megmondani,hogy miért.Nincs semmi eget rengető szituáció amire várnék és rágnám a körmöm.
Bár nekem annyi előnyöm van ,hogy tök naivan állok hozzá és a lusta írok ellenére meglepődök vagy tátogok,hogy át ezt meg hogy,már ha úgy hozza a szituáció lehet csak ezért tartok ki??Nem azt nem mondanám ,mert anno az első évadnál is voltak ilyen részek aztán csak történt valami amitől jobb lett.Szóval gondolom idővel itt is csak elkezdünk haladni valamerre(remélem).

Amúgy nekem csak egy dolog hiányzik azok a bizonyos “Nemily” jelenetek,mert ott legalább egy két jó poén akadt ha más nem is(plusz nem tudom engem Padma most még irritál,lehet mert miatta sincs annyi “Nemily”).

A kritika jó egyetértek és örülök,hogy kitartsz. :)

geryx23 - 2012. 11. 25. 22:49

Én is így vagyok vele, totál szappan, de nem tudom abbahagyni. És egyre jobban élvezem :)

Benjy - 2012. 11. 25. 23:18

winnie PoI vagy OUaT 2.évadáról nem lesz írás, hogy miként alakulnak dolgok?

winnie - 2012. 11. 25. 23:25

OFF:

lassan mindenből lesz, de ez az egyetlen jelenleg, amivel szintre kerültem:)

poi: tőlem biztos nem, ha nézem, akkor majd tavasszal fogom nézni (talán human vagy desmond vagy más, nem tudom) – ouat: biztos lesz, amint amin utolérem magam, de 2×04 körül járok csak.)

symor - 2012. 11. 25. 23:25

Amikor azt írtad “Miért nézős mégis a Revenge?” vártam a magas labdát, vagy legalábbis valami reménysugarat :D

Erre ezt kapom, azért mert winnie is nézi és mert kevésbé gáz, mint az 1. évad.

Na, ezzel ki lettem segítve, jobb érvet sohasem kaptam még visszatérni egy sorozathoz :P

Az első évadban az írókat szerintem egy tarkón ütéssel kellett volna jobb belátásra bírni szívlapáttal, hogy ne basszák el jobban a sorozatot, mert mérhetetlen buzgalom forrt bennük ez iránt.

Amikor ráadásul sixx is csupa jóindulattal írt az évad zárása urán a szériáról, már azon gondolkodtam, vajon Tükörországba tévedtem, ahol mindent fordítva tapasztalnak az emberek, mint én?!

Esküszöm azon gondolkodom, hogy visszatérek a sorozathoz, még ha olyan érzés is lesz, mintha a pöcsömnél fogva kötöztek volna egy propellerhez és a fülemen folyna ki az agyam (arra itt úgysincs szükség, ugyebár!).

Szeretném megérteni a sorozat titkát, komolyan. A bűnös élvezet része lenni, amiben a szar is gyönyörű B)

Llew - 2012. 11. 25. 23:32

Az első évadot végig néztem, még tetszett is. Aztán a másodikat valahogy nem akaródzott elkezdeni, ez a kritika pedig nem igazán győz meg, hogy érdemes lenne.

Neoprimitiv - 2012. 11. 26. 05:14

A latin-amerikai telenovellák legnagyobb baja (nagyon-nagyon felületes, véletlenül odakapcsolós benyomás alapján) egyrészt a Tibi által említett szájbarágás, másrészt az általában minősíthetetlenül eltúlzott színészi játék. Ezek jellemzően elegendők arra, hogy az ember öt perc után sikítva elkapcsoljon, így ki sem derülhet a történet milyensége.

Az ABC viszont úgy látszik rájött, hogy a döntően női nézőközönsége zabálná ezeket, ha értené az Univision-t. Így aztán jobb díszletekben, jobb színészekkel, “amerikai sítlusú” világítással és kamera kezeléssel (a latinoknak megvan ugyan az a letagadhatatlan steril díszlet hangulata, mint a BK-nak) elkezdtek szappant gyártani. A Castle-ról már másfél éve mondom, hogy egyre inkább azzá vált, ezek szerint a Revenge is az. Csak úgy látszik, a klasszikusokból merítenek, amelyekben tényleg nincs más, csak megtört szívek és ördögi gonoszság.

Mara - 2012. 11. 26. 07:14

Mikor a latin telenovellák elárasztották a piacot, akkor több tv társaság is felfedezte a műfajban rejlő lehetőséget. Ezért úgy gondolták tökéletesítik, vagyis kiszűrik belőle az általatok is említett hibákat.
A Bosszú nem egy rossz próbálkozás, de láttam már jobbat is. A törökök Ezelje például sokkal kidolgozottabb karakterekkel variál. Ráadásul ők továbbléptek, mert a szereplőik nem csak árnyaltak, hanem jelentős karakterfejlődésre is képesek. És nem csak olyan latin módra, hogy az egyik pillanatban még gonosz, aztán egy csapásra jó lesz, vagy fordítva, hanem ügyesen kidolgozva, lépésről-lépésre.
Én leginkább ezt hiányolom a Bosszúból.

Andro - 2012. 11. 26. 07:50

Nekem tetszik a második évad. Szerintem nem olyan nagy gond, hogy nem a nagy bosszú kerül előtérbe, hanem benyomnak elég érdekes mellékszereplőket, mint Emily anyucija is. Na, ő egy érdekes figura, kíváncsi vagyok, visszahozzák-e még. Nagyon remélem. Nolan kissé háttérbe szorult, ez igaz, de még mindig ugyanaz, aki volt. Megjegyzem, az előző sérója jobban állt neki.

Ashley abszolút nem érdekel, ő az első évadban sem számított sokat. Daniel szemetebb, mint az apja, Victoria manipulatív, ahogy Conrad is. Charlotte meg csak úgy van, a többiekről ne is beszéljünk. Talán még Amanda színesíti kicsit a képet.

Emily meg… nos ő most épp depizik a bosszúja mellett. Aident kedvelem még, úgy hallottam, hogy főszereplő lesz, aminek örülök. Érdekes figura, és tuti lesz valami közte, és Emily között. Szóval, én várom hétről-hétre a sorozatot, mert szeretem. Jól megszerkesztett sorozat, néha ugyan nem pergős, de kellenek az uncsi, kiszámítható részek is néha.

bbarbi89 - 2012. 11. 26. 09:12

Ezerszer inkább Aiden mint Jack.. De a végén úgyis Jack-kel jön össze Emily… Szerintem a sorozatokból ezt a tipikusságot kéne kiölni, h már az első részben tudod h kik fognak összejönni, és mi lesz a sorozatfinálében.. Kevés már a meglepő fordulatokkal teli sorozat.

winnie - 2012. 11. 26. 09:23

“Kevés már a meglepő fordulatokkal teli sorozat.”

ezzel vitatkoznék – csak a jó sorozatokat kell nézni:) a jack-emily dolog persze nagyon adja magát, de ez eleve az alapsztori dns-e, mozgatórugó, így szerintem ezért nem érheti szó a ház elejét. viszont ki tudja, hogy mi lesz. ezt lehet érezni papírformának, de már most azt hinni, hogy ez is lesz…, nos, az írók lehet, hogy csak ezt várják és majd lesújtanak. nekik csak pár bepötyögött szó megakadályozni örökre a beteljesülést.

eleinte én is arra gondoltam, hogy ez lesz, de szerintem már egyáltalán nem biztos a dolog. meg már valahogy a két karakter között sem érezni a chemistry-t. annyi ideig voltak külön, hogy már nagyon fura lenne, ha egymás mellett kötnének ki, vágyakozó pillantások ide vagy oda:)

Andro - 2012. 11. 26. 09:38

Szerintem mivel Jacknek ott van Amanda, akit már el is jegyzett, Emilynek marad Aiden. Jack meg totál bele van szeretve Amandába, és az érzés kölcsönös szerintem.

Squazee - 2012. 11. 26. 09:43

Szerintem jó és nézős sorozat és betölt egy űrt nálam.
Az tetszik benne, hogy viszonylag gyorsan lerendezik a felbukkanó problémát. Jön Mason és hamar ki is van iktatva. Nem kell nekem egy évadnyi “gyanúsan-nézlek” meg “félreérthető-vagy-mert-látszólag-gyanús-vagy-meg-kedves is”, örülök, hogy ezt sokkal hamarabb lezavarják, mint más sorozatokban. Igaz, vannak egész évadon, sőt, tívelő szálak, Declanét konkrétan áttekerem, annyira vacak.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, mennyire unalmas Declan és Jack; még Charlotte és Daniel is jobbak náluk, pedig ők sem azok a nagy szereplők.
A szezonnyitó elég gyenge volt, de azóta sokat javult a történet, érthetőbb Aiden (szegényt Adamnek hittem először, csak azt hittem valami akcentussal ejtik a nevét :D ) szerepe is. Én is sajnálom, hogy van egy csúnya gonosz szervezet a háttérben, de hát lehetne rosszabb is. Valahogy szórakoztat a sorozat és leköt. Van stílusa, van benne szívatás, van humor, a dráma elmegy, de nem a legjobb.

winnie - 2012. 11. 26. 09:57

“Szerintem mivel Jacknek ott van Amanda, akit már el is jegyzett”

nem tudom, mi lesz, de őt nem tudom elképzelni, hogy maradjon. jött, majd megy, gondolom, jack meg gondolom, még kap egy új barátnőt. remélem azért ha mondjuk úgy távozik amanda, hogy őt ölik meg, akkor jack nem lesz egyedülálló apa egy kisbabával, mert az megint mélypont lenne:)

winnie - 2012. 11. 26. 10:04

“Az tetszik benne, hogy viszonylag gyorsan lerendezik a felbukkanó problémát. Jön Mason és hamar ki is van iktatva. ”

de ez…, ez pont fordítva van, nem?:) ott van amanda, ott volt gordon murphy, ott az initiative, ott volt tyler és sorolhatnám, sok részen át húzzák ezeket a szálakat – de ez nem baj, jegyezném meg, vagyis ezzel nincs gondom. mason is éppen azt mutatja, hogy nem ezt teszik. őt még emily is lerendezte, kvázi az volt az első pár rész utáni egyik bosszúállós epizód, de azóta eltelt, nem tudom, 15-20 rész, mason is benne volt 6-ban, szóval ez minden, csak nem gyors problémarendezés.

a gyors lerendezésről pedig éppen a sorozat eleje szólt. 1 rész – 1 probléma, ami azóta nincs jelen.

persze a gyorsaság felületességet jelent(ene), amolyan gyorséttermi mentalistást, vagyis ekkor csak azért kreálják a problémát, hogy lerendezzék, és nem azért, mert a sorozat történetéből szervesen adódik. ez szerintem a legrosszabb, amikor azért csinálnak valamit, hogy legyen, vagy épp hogy ne legyen

jessm - 2012. 11. 26. 10:09

NAgyot néztem mikor írtátok, hogy a sorozat telenovellákra hasonlít.
(amugy a szappanoperák azok amik soha nem érnek véget, azaz amik USAban is futnak, és a telenovellák amik dél-amerikiak és 100-200-300 rész után vége lesz)

De igazatok van abban, hogy telenovella érzés kicist amerikai sorozatra kozmetikázva. Azért sokkal pörgösebb és nem annyira lengi be a szerelmi szál. Igazság szerint én nem tudom meg tippelni hogy Emily kinél köt ki a végén, lehet Jack , Aiden akár Daniel is.
Én rengeteg telenovellát megnéztem anno, ma már inkább az időm nem engedi, meg az hogy ma tvben adott sorozatok 90%-a telemundos vagy televisás amik szerintem amik hiába jó ötlet 10-20 rész után annyira sablonos lesz.. Míg Az argentin/venezuelai /török/ brazil/ még a mexikói tvaztecá-s telenovellákban több a jó ötlet, karakter fejlődés is van, sokkal élvézhetöbbek és még kötelző sablonok is kevésbé zavaróak. De tényleg sok potenciál van ezekben a sorozatokban mint amit kihoznak belőle.
A bosszú is ilyen, hogy sokkal több mindent ki lehetne hozni belőle, mint amit kihoznak. És Ashley-Jack-Porter-Charlotte trió tényleg anyira unalmas, hogy már nézni sem lehet őket. Remélem legalább az egyik szerepőt kinyírják vagy lejáratják úgy hogy nem is tér vissza sorozatba.
Daniel is inkább szép mint hasznos szereplő, de azért van egy két pillanata ami miatt őt ne írják ki. Álamandát meg annyira utálom, hogy már jó nézni. Vivtoria , Emily, Nolan, Aiden-t jók, őket élvezet nézni. Conrad már haloványabb, de ha az írók odafigyelnének rá akkor sokkal jobb lehetne.
Amugy meg miért nézős a Revenge ? kérdésre a válasz az, hogy aki szereti a dráma sorozatokat, azoknak tetseni fog, akik meg inkább a csavarós, fordulatos sorozatokat szeretik, azoknak meg első évad fele fog tetszeni.

jessm - 2012. 11. 26. 10:15

Ja Declant kihagytam,de hát ő már annyira lényegtelen mintha nem is lenne. Na tényleg kaphatna egy golyót.

jessm - 2012. 11. 26. 10:33

Ha meg a telnovellaként nézünk a Bosszúra akkor azokban a legfontosabb szerintem :
-A szereplők jól nézenek ki (pipa)
-jó történet alap (pipa)
– sablonok ne legyenek túl egyértelmüek (pipa) (ne az legyen hogy most akkor jön az hogy a gonosz kitalálja, h ő terhes, hanem legyen ez valami csavarral megoldva)
Ezeknek tökéletesen megfelel.

pod - 2012. 11. 26. 10:42

Nekünk közös program volt ez hetente szobatársammal, de pár hete megmondtam, nézze egyedül, ha akarja, én végeztem, látni se bírom.
Nem tudom, ő nézi-e még.

Squazee - 2012. 11. 26. 11:04

@Winnie:
Igen, igen, egy kicsit ellentmondásba keveredtem. A problémák alatt az ilyen kis szappanos húzásokat értem talán, például Amanda nem marad a kórházban 10 részig és szenved, vagy azért anno Franket is elintézték elég hamar. Persze attól függ, kinek, mi a hamar. :) Meg Masont ugye kétszer “zárták le”, egyszer az első évadban és egyszer most. És nem kellett erre azért 20 részt várni, hanem 2-3 alatt megvolt. Meg itt volt az anya, igen, tutira visszajön, de egy időre le van zárva és meg van oldva az ő problémája. Tyler egy pár résszel tovább rontotta a levegőt, mint kellett volna, de ő sem volt ott egész évadban. A fehér hajú pasi sem volt itt túl sokáig. A flashforward is fel lesz oldva az évad közepe után, nem a végén. Én ezt is díjazom. :)
Én így értem a “gyors lezárást”. Egy-egy ilyen elemre. Vagy csak nekem gyors? :D

winnie - 2012. 11. 26. 12:43

jessm: én is ezt írtam, hogy a telenovella lezárt, hogy ne legyen félreértés.

“Daniel is inkább szép mint hasznos szereplő, de azért van egy két pillanata ami miatt őt ne írják ki.”

igen, egyetértek, danielnek van értelme, főleg most, vele csak az a gondom, hogy nem nagyon jütt ez, amit most csinál abból, amit felépítettek neki előző évadban. pár hónap alatt playboyból, meg “menjünk el párizsba”-ból hideg, számító üzletember lett, aki az apját kitúrja.

Anthonz - 2012. 11. 26. 12:51

Hát ennek bizony már suhant a kasza nálam, de végülis értem miért nézik sokan. A gond csak az, amit winnie-ék szoktak sokszor emlegetni: annyira sok jobb sorozat van, hogy nem fér bele.

Nikki - 2012. 11. 26. 16:41

Nagyon vártam már ezt a kritikát, s szórakoztató is volt olvasni ebből a szemszögből és hozzáállásból nézve. A legérdekesebb az, hogy a nagy részével egyet is kell értsek, én is nagyon szeretem nézni; egyszerűen élvezem. Az összes hibája ellenére jó :D
Amivel nem értek egyet, az Aiden megítélése, nekem egyik kedvencem, végre egy jó karakter. Egyrészt tökéletesen passzol Emilyhez, másrészt ő az, akitől félni és tartani is lehet a sorozatban, mert szinte ugyanolyan jellemvonásokkal bír, mint Emily, bármire képes.

fran - 2012. 11. 26. 20:22

Miért működik a Revenge? Mert kicsit olyan, mint a Dallas. Olyan világot idéz meg, ahova magunktól soha nem jutnánk be. Azokat a családokat láthatjuk, akiknek a legnagyobb befolyása van az USA gazdaságára és politikájára. Épp ezért érdekesek a számunkra, még őket nem láttuk csak nagyon távolról. Azt gondolom nem tökéletes a róluk bemutatott kép, de nem az a klisé amit megszoktunk a WASP elit osztályról. Ez az a sorozat, ahol természetes a British English, s nem a felvágás esete forog fent, hanem természetesen vannak jelen. Itt az önéltrajzírócskák csupán mellékszálat kapnak, miközben elnökök megítélése múlik rajtuk a valóságban. S ebből a nézőpontból érthető bizonyos emberek elszürkülése. Jack azon küzd, hogy 8 centtel olcsóbban tudja adni a whiskeyt a kocsmájában és küzd a maffia ellen. Ő már nem fér oda Emily világába. Daniel milliárdokat akar megszerezni. S ő a legkisebb pont a képen. Declan is ezért tűnik el. Gimisként ő ebbe a harcba nem tud beszállni. Ő a Ray Crebbs a sztoriban.
Amit nem emelt ki a kritika, de szerintem fontos Emily anyja. Ő az, aki megmutatja milyen lenne a lánya, ha tényleg bosszúvezérelt pszichopata lenne. Sokkal élőbb az ő bosszúvágya, mint jelenleg Emilyé. S az érdekes kérdés, hogy az Initiative kit akar majd megbosszulni. Mert minden eszközük meglenne a takarításhoz, de ugye akkor meg nem lenne sorozat. Tehát valami okot ki kell találniuk.

macsek - 2012. 11. 26. 23:29

számomra is érthetetlen, hogy miért nézem hétről hétre…talán azért, mert még várom, hogy olyan legyen, mint az első évad első fele. de részről részre egyre kisebb ez a remény…

mse - 2012. 11. 27. 00:18

Én főleg karakterek miatt nézem, abból is csak nyilván 3 miatt (nem nehéz kitalálni, kik azok…). De az alapkoncepció is bejött, bármennyire is hanyagolva lett anno 7 vagy mennyi rész után, és abban a látens szappanopera elméletben is lehet valami, merthogy tessék, én élvezem az egész sorozat kivitelezesét, még ha néha igen, jönnek a szemforgató fordulatok és párbeszédek, de akkor is, működik a dolog, beszívott, és még szégyellni sem vagyok hajlandó. :)

Azt a nagy gonosz céget viszont gyorsan elfelejthetnék, amellett, hogy nevetséges, nem a sorozathoz illő ellenség. Remélem nem sokáig próbálják még ránk erőltetni.

Norelai - 2012. 12. 05. 21:30

Ki az az Aiden?

kristofxx - 2012. 12. 25. 09:43

Azt nem értem, hogy egyáltalán ez a sorozat, hogy van még képernyőn. Sokkal jobb sorozatokat hidegvéreel elkaszálnak, amiket talán nem is kellett volna.

Ennyire gyenge amerikai művet még nem bagyon láttam, ez az erőlködés színte kínos . Story, rendezés, nagyon gyenge jelnetek, nagyon gyenge színészek, egyzerűen gagyi technikai megoldások.
Komoylan érthetetlen.
Most tartok a 2.02-nél de ajánljatok valamit, hogy ne kelljen végig néznem.

winnie - 2012. 12. 25. 12:14

ha még te is nézted, akkor, miért csodálkozol azon, hogy nem kaszálják? persze, hogynem kaszálják, ha ilyenek a nézők, ha akkor is nézik, amikor nem tetszik nekik.

ajánlani meg itt van ez a blog, szinte csak sorozatokat ajánlanak benne.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz