login |

Broadchurch: vége az 1. évadnak

2013. 04. 23. 22:13 - Írta: winnie

51 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Oké, akkor még egy sorozatot felvéshetünk az év legjobb újoncai…, vagy akár az év legjobbjai listára, hogy el ne feledjünk szavazni rá decemberben a JAws-on. Kár, hogy ez már vagy a 8. jóféle újonc.

Véget ért a Broadchurch, illetve annak első szezonja. A sztori abszolút teljes, lezárt (oké, pár dolog furán lifegett, de sokadlagosak), több karakter futotta be korrekt utat és persze az is kiderült, hogy ki a gyilkos, hogy ki ölte meg Danny Latimer-t. Általánosan most szándékosan nem is írok a Broadchurch-ről, a pilotkritika és az évadközbeni írás szerintem mindent elmond.

Nagyon erős, hatásos sorozat volt, a 7-8/10 kategória, a finálé nem kicsit megrázóra sikerült, főleg annak felépítése, az események az elejétől a végéig, még akkor is, ha nem csak előzőleg, de még rész közben is teljesen másra számítottam, vártam, hogy “az” megtörténik, de teljesen másról volt szó. A Danny Latimer-gyilkosság többnyire tragikus események láncolatát indította el, senki sem maradt érintetlen.

Az 1×07-es írásomnál felvetettem, hogy vajon mennyire fontos a gyilkos személye, és szerintem ez volt a Broadchurch egyik erőssége, hogy közel sem azon múlt a sorozat megítélése, hogy mekkora döbbenetet okoz a személy kiléte, illetve az, hogy mi is történt azon a bizonyos éjszakán. Azért, mert a sorozat elsősorban karakterdráma volt. És ez még akkor is igaz, ha túl sok volt a karakter, hogy mindenkit annyira meg lehessen tölteni élettel, mint a két nyomozót és a gyászoló családot.

A prímet egyértelműen David Tennant és még inkább Olivia Colman vitte, de Andrew Buchan (bazz, hát nem a The Fixer főszereplője volt!) és Jodie Whittaker nevét is rögvest megjegyeztem – szörnyen jók voltak. Innentől kezdve pedig bárki bármilyen lehetett volna, de szerencsére szó sem volt arról, hogy a többiek “lazsáltak” volna. A mellékszereplők mind színészet, mint karakter és sztorik tekintetében is jók voltak, mindenki kapott egy-egy nagyobbat szóló csontot.

A finálé előtt volt egy személy, aki sokaknak igen gyanús volt (odakint online szavazásokon és fogadóirodáknál is ő vezetett), és érdekes volt belegondolni, hogy vajon tényleg sokan kitalálták, hogy ki a gyilkos, vagy csak azért tűnt egyértelműnek a személy, mert nem volt egyértelmű – esetleg a készítő csak elhitette velünk, hogy ő nem gyanús, pedig az volt a célja, hogy épp rá gondoljunk, s ezzel vezessük félre magunkat. (Az is érdekes kérdés, hogy jó-e, ha menet közben a jelekből ki lehet találni a gyilkost, vagy csak random kapunk egy nevet.)

Még ha nem is csak a gyilkosról szól a Broadchurch (szép kis titkok kerültek felszínre a nyomozás során), érdekes elmejáték volt, főleg az, (és most húzok egy utolsó párhuzamot a The Killing-gel (annyira egyértelmű az összehasonlítás), utána megpróbálom nem felhozni), hogy a finálé első felében megtörtént a letartóztatás. Az amerikai sorozatokon edződöttek pedig azonnal elkezdhettek agyalni azon, hogy vajon tényleg a megfelelő személyt kapták el, vagy a hátralévő játékidőben lesz-e egy újabb nagy fordulat.

A megoldás mikéntje elsőre kicsit zavart, de mint ahogy az elején azt írtam, hogy a sorozat nem a gyilkosról szólt, azt is írhatnám, hogy nem a nyomozás menetéről, hiszen sem Alec Hardy, sem Ellie Miller nem volt különösebben ász, bőven követtek el hibákat, nem az ő zsenialitásuk hozta a megoldást. Éppen ezért a kissé esetleges, sutának tűnő, “másképp nem tudom megoldani, akkor legyen így”-megoldás is inkább pozitívan csapódott le bennem.

A legnagyobb csavar persze a végén jött, amikor kiderült, hogy lesz 2. évad – eskü, itt esett le leginkább az állam, főleg a látottak fényében. Baromi érdekes kérdés lesz a hogyantovább, hogy miképpen folytatódik a sorozat, hogy kikkel folytatódik, hogy hol folytatódik (láttunk már tulajdonneves sorozatot címet váltani a folytatásra – épp a Jodie Whittaker-es Marchlands lett Lightfields a 2. évadra)

Szóval taps. Jó sorozat és jó finálé volt. Érdekes. Az egyetlen “kritika”, vagy inkább furcsaság a zárással, illetve a gyilkos személyével kapcsolatban sajnos olyan, egy másik sorozattal kapcsolatos spoiler lenne, így erről inkább hallgatok.

ui: A netre felkerült egy plusz jelenet is, ami a zárósnittek után játszódik.

51 hozzászólás Ne habozz!

Lemoni - 2013. 04. 23. 22:21

Annyira szerettem volna, ha nem az derül ki gyilkosnak és indítéknak, aki/ami, mert ez így nagyon kézenfekvő volt, valami ötletesebbet vártam volna, de ez az egyetlen, ami nem tetszett a sorozatban, minden más nagyon. A hangulat, a színészek, a környezet lenyűgöző volt. A 2. évadnak meg naná örülök :)

tzs - 2013. 04. 23. 22:34

Most néztem meg az utolsó részt és nálam is abszolút kedvenc volt az 1. évad. Jó szereplők és jó sztori jellemezte az évadot, nem is kell ennél több :) kíváncsian várom a 2. évadot.

Niki - 2013. 04. 23. 23:01

Tetszett a finálé, nagyon hatásos percek voltak, amikor közelítettek a gyilkos felé. Szintén furcsálltam, hogy ez már a rész első harmadában megtörtént, és eszembe jutott, hogy amerikai módon itt még egy csavar következhet, mégis éreztem, hogy nem úgy lesz.
Nem gyakran fordul elő sorozatoknál ilyen hosszú, ráérős “lezárás”, mindenki megkapja a perceit.
Néhány karaktert el lehetett volna hagyni – bár lehet, csak a színész nem jött át nekem (valószínű spoiler lenne, ha megnevezném őket).
Winnie nekem kínai az utolsó bekezdésed, nem értem mire gondolsz:S
Összességében 8/10 (-2 pont a gyilkos személye, indítéka)

korin - 2013. 04. 23. 23:53

Jegyzeteltem a finálé alatt, plusz-mínusz rubrikák, és a mínusz jóval több volt, de a plusz meg akkor is tetszik: ahogy a kamera követi Tennant-et, az tényleg nagyon ügyes volt (de az a szívdobogás alá, miért?), és én nem sejtettem, hogy ki a tettes, úgyhogy a meglepetés erejét is megkaptam. Az indíték meg úgy az egész finoman szólva is “ugh”. A reflektálás Susanra viszont megint csak ügyes.

A színészek közül Olivia Colmant én is dicsérném, Tennant hozta a nagyon jó alapot, a többiek meg próbálták kitolni a sablonos karakterhatárokat.

Összességében maradok a második évadra is, pláne, ha a nyomozópár megmarad (helló, Killing), de miközben egyik szemem nevet, a másik sír, mert olyan ostobaságok vannak a sok jó között, csak javuljon még.

Shyllard - 2013. 04. 24. 00:28

Az indíték nekem is kicsit gyenge volt magához a sorozathoz képest, de azon kívül minden nagyon jól működött számomra. Nagyon tetszett a sorozatban, hogy végig megmaradt a nagyon erős drámai hangnem, nem estek túlzásokba, a karakterek végig reálisak tudtak maradni és nem egyszer szakadt meg a szívem egyes képsoroknál. A 2. évadot nagyon izgatottan várom, nagyon remélem, hogy a karakterek maradnak, mert volt nem egy mellékszereplő akinél erősen volt valami sandítás.

pod - 2013. 04. 24. 06:45

Engem nem fogott meg. Annyira nem, hogy éppen a fináléra még rá se tudtam szánni magam.

Rita - 2013. 04. 24. 09:03

Nekem pont az volt hatásos, hogy a gyilkos és az indíték is könnyen kiszámítható (?) volt. Mint ahogy maga a kisváros és annak a lakói sem voltak szuperemberek, “pusztán” átlagosak, így a gyilkos személyének és indítékának sem kellett túlzottnak lennie. Sőt, engem valahol meg is lepett a gyilkos, de ezt majd akkor fejtem ki, ha már lehet a személyéről nyíltan is beszélni :)
Összességében ez az egyik legjobb sorozat, amit az elmúlt időben láttam, remélem, a második évad hasonlóan letaglózó és szuper lesz, már most nagyon várom.

Gwen - 2013. 04. 24. 09:57

Sajnálom, hogy nem lehet spoileresen írni, mert nagyon szerettem volna kibeszélni a dolgokat, de akkor most csak annyit mondanék, hogy a sorozat nagyon tetszett, és azt hiszem, nem igazán szeretnék második évadot, ez így volt kerek.

winnie - 2013. 04. 24. 10:12

félreérthető voltam, nyugodtan spoilerezzen akárki. csak egy viszonylatban fel lehetne hozni egy másik sorozatot, és ennek emlegetését szerettem volna megakadáályozni, mert nem mindenki látta azt a másik sorozatot.

szóval joe volt a gyilkos, végülis nem akarta megölni danny-t, aki azzal fenyegette, hogy ölelgetős kapcsolatukról szólni fog, stb.

szabad a spoiler, ez a lényege a kibeszélpknek:)

fofi - 2013. 04. 24. 10:38

Joe volt a gyilkos

winnie - 2013. 04. 24. 10:57

javítva. persze:) azért nem volt olyan régen, hogy el kéne felejtenem. a srác elég necces lett volna.

mary - 2013. 04. 24. 12:34

Vicces, én nem jöttem rá, ki a gyilkos, így nekem eléggé WTF volt! Az indítékra már én is rájöttem, de belegondolva, h ki ő, a nyomozónőnek a férje, így belegondolva pláne ütött. Én is meglepődtem, h milyen hamar elfogták, de nem számítottam plusz csavarra, az túl amerikás lett volna. Nagyon tetszett a hosszú lezárás, a sorozat hangulatához is abszolút illett. :)

Niki - 2013. 04. 24. 12:52

milyem vicces mar, mindenki rettegett spoilert irni:)

mary - 2013. 04. 24. 13:42

Niki: Bocsi :) Winnie azt mondta, lehet, amúgy nem szoktam, én magam is utálom a spoilert. Remélem, nem lőttem le Neked semmit

Niki - 2013. 04. 24. 15:04

nem dehogy, lattam a finalet, elsok kozott kommenteltem. Csak ugy jott le a kritikabol, hogy meg nem kellene kommentekben megbeszelni a gyilkos kiletet.

mary - 2013. 04. 24. 16:01

Niki: Hú, akkor jó, megkönnyebbültem! Nekem is, de aztán olvastam alatta a kritikákat és azok alapján mertem leírni.

NikoXXX - 2013. 04. 24. 19:13

tetszett a sorozat,a zaras es a tettes mar kevesbe,de varom a kovetkezo evadot.

Thrasher - 2013. 04. 24. 21:06

JÓ volt, de még éppen nem REMEK.
eleinte korrekt iparosmunkának tűnt, de aztán úgy a 3. résztől elkezdett kialakulni a saját arca.
azért mindenképpen megért 1-1 órát, és jó lenne, ha ez a szint lenne az alap.

nálam Whittaker volt a legerősebb pont, a leggyengébb pedig a halottlátó, azt így ebben a formában még most se egészen értem.

Gwen - 2013. 04. 25. 09:07

Igen, a halottlátó nekem sem kellett volna, nem is értem, miért erőltették…
Ami nekem fura volt, a kisfiú, Tom. Azt gondoltam, volt valami azon a laptopon, azért kellett eltüntetni, de azért azok a levelek, az semmi. És talán jobb lett volna, ha nem 11 évesek a fiúk, hanem olyan 14-15. Nekem így gyenge ez, hogy ennyi idősen nincs olyan kapcsolata a családjával, hogy észrevegyék, hogy egy másik felnőtt mozog körülötte. Illetve, hogy simán elfogadott 500 fontot meg egy menő mobilt, és ezt el is tudta rejteni…
De összességében jól megcsinálták, és tényleg erősek voltak a színészek. Azért nem szeretném a második évadot, mert a végén mindkét rendőr úgy tűnt, elmegy innen, valahogy nem jönne jól ki, hogy mégis maradnak. Persze, lehetne másokkal is, de akkor már inkább legyen másik sorozat, ez lezárult.

n4nom4n - 2013. 04. 25. 11:57

Nekem nagyon tetszett, várom a folytatást!
:)

petyo - 2013. 04. 25. 18:31

Furcsa hogy senki nem említette beth és miller utolsó “beszélgetését” ami számomra messze a legütősebb és legjobban felépített jelenet volt a sorozatban, kár hogy nem azzal a mondattal fejezték be az évadot

csdavid - 2013. 04. 25. 21:17

Gratulálok azoknak akik már a 7. rész végén sejtették, hogy ki a tettes. Eszembe nem jutott volna, hogy Joe az. Viszont ami engem igazán meglepett az az hogy lesz folytatás, magasan van a léc, nagyon magasan.

Vérnarancs - 2013. 04. 26. 02:55

A halottlátót én sem értettem. Egyébként tetszett a sorozat, Nige vádolásánál sejtettem, hogy nem ő, hanem Joe lesz a gyilkos, sajna be is igazolódott, az indíték nekem se jött be, valami nagy wtf-ot vártam. Összességében azért korrekt sorozat volt, viszont én nem látom benne a 2. évadot, még a snitt után sem.

winnie - 2013. 04. 26. 07:29

igen, ő olyan volt, akinek a szála nekem is fura volt, írtam az előző kritikában, ráadásul annak, amit elmondott, sem volt feltétlenül “lezárása”, viszont annyibn érdekes lehetett, hogy megmutatták azt is, hogy miképp reagál a rendőrség, illetve az anya az ilyen önjelöltekre.

Reeku - 2013. 04. 26. 09:18

Fantasztikus volt a sorozat, meg a záró rész is.
Nálam ez az év újonca, annyira emberi volt, és ahogy bemutatta az emberek érzelmeit, csodálatos volt, szívbemarkoló már néha, főleg ezzel a zenével körítve.
Nekem azért meglepő volt a gyilkos kiléte, de kerek volt így a sztori.
Kíváncsi leszek a 2. évadra, valószínű egy új ügy lesz benne. De vajon kik lesznek a nyomozók? Mert ugye Hardy és Miller a végén azt mondták, visszavonulnak… na majd kiderül.

lumiere - 2013. 04. 26. 12:21

Talán nekünk nézőknek nem okozott nagy wtf-et a gyilkos kiléte, mert már kezdünk hozzászokni a nagy wtf-ekhez a nyomozós sorozatok végén :):):)Én is sejtettem már az évad közepén a gyilkos kilétét, részben a miértet is, de ahogy a kritika is írja, a lényeg a reakciókban volt, hogyan tudják ezt a kényes kérdést elfogadni és kezelni.
Azért az utsó részben amikor Ellie megkérdezte Susan-t, hogy lehet az, hogy nem vette észre mi folyt náluk, volt egy sejtésem, hogy vissza fog ütni.
Az a jelenet is jó volt, amikor Hardy megpróbálta elmagyarázni Ellie-nek a miértet.

A halottlátó tekintetében egyetértek winnie-vel, sztem is ez volt a lényege.

Nekem is felkerült a legjobb újoncok közé :)

lumiere - 2013. 04. 26. 15:27

Ja még valami eszembe jutott: az újságíró csaj (a fiatal) rém idegesítő volt (a karakter és a színésznő is). Más hogy volt ezzel?

kiranerys - 2013. 04. 28. 21:44

Hétvégén ledaráltam, tetszett, volt, hogy meg is könnyeztem. Nekem nem volt egyértelmű, hogy ki lesz a gyilkos, csak az utolsó előtti résznél, igaz, a dara miatt nem is volt sok időm spekulálgatni.
Nem volt rám akkora hatással, mint a Killing, de mindenképp örülök, hogy láttam. Tennant nagyon tetszett, remekül működtek Olivia Colmannel, szépen alakult a kapcsolatuk.

A folytatásban már nem vagyok biztos, hogy várom-e, igazából nem tudom elképzelni, hogy jó legyen, főleg, ha ugyanez a két nyomozó marad. Nekem kissé hitelét veszti egy olyan nyomozó, aki a saját házában nem veszi észre a gyilkost – persze érthető, elfogadható, de szeretném, ha mondjuk egy velem kapcsolatos ügyben ő nyomozna? tuti nem. kivéve persze, ha engem kéne elkapnia :D
Szóval vannak fenntartásaim, de azért mindenképp kap egy esélyt a második évad.

Zirowe - 2013. 04. 28. 23:36

Hát nem tudom.

Most daráltam le a sorozatot, de nagyon becsapva érzem magam!

Konkrétan ment a nagy nyomozás 7részen keresztül (mint a legutolsó részben kiderül, 59napon keresztül), hogy aztán a végén kiderüljön, hogy még csak a gyilkos közelében sem voltak, és ha nem adja fel magát, akkor az életbe nem kapják el.

Hiába voltak jók a karakterek, szépek a tájak meg minden, ha egy nyomozós sorozatban a nyomozás nem ért semmit.

Nyárra be van tárazva a Killing két évada, de már előre félek, hogy ott is valami nagy becsapás lesz, főleg, hogy az meg 12-13részen keresztül van nyújtva, és nekem már ez a 7rész is soknak tűnt.

winnie - 2013. 04. 28. 23:54

zirowe: a killingben sem a nyomozás a lényeg. nyomoznak persze ezerrel, bénáznak, sok vakvágányra kifutnak, aztán persze megoldják az esetet, de nem egy zseniális puzzle végén. itt sem a nyomozáson volt a hangsúly, mint a 40 perces krimikben, hogy a gyilkossal direkt elejtetnek nyomokat, hogy azokat összerakják – ha ezt várod a killingtől, akkor nem érdemes belekezdened, egy 1000 perces sorozat nem egy 40 perces széthúzása 26-szorosára, hanem eleve más a lényege.

egy bűnténynél nem mindig egyértelműek a nyomok, amik egy irányba mutatnak. (itt például azért nagyjából át lehet érezni, hogy min ment át a gyilkos, aki nem valaki hidegvérű, gonosz ember – sokkal valószerűbb, hogy összeroppan. mint ahogy a háztartásbeli anyuka, aki először találkozik gyilkossággal és a lecsúszott zsaru sem columbo, bár voltak nagyszerű meglátásaik és ötleteik.)

mindkét “műfajnak” megvan a létjogosultsága, nálam mindkettő elfér, de az egyiktől kár lenne várni a másikat. a becsapás szerintem máshol kezdődik – ez inkább azt jelenti, hogy rossz előfeltevésekkel közelítettél.

szerintem - 2013. 04. 29. 00:52

en is a hetvegen daraltam le.
nagyon tetszett a hangulata, es en mindig vevo vagyok egy ativelo szalas bunugyi sorozatra, de azert a the killing kategoriakkal jobb volt.

nagyon bejon nekem ez a kisvaros feeling, ahol a taj varazslatos az emberek pedig minimu furcsak. ezert szeretem peldaul a doc martint is, ami enelkul a plusz nelkul meg kozepes sorozat sem lenne. ha pedig nyomozas is tarsul hozza, kulon orom. megkeseredett, maganyos nyomozo? pluszpont. van egy tarsa, lehetoleg no, akivel zokkenokkel teli, bonyolult a kapcsolata, de semmikeppen nem szexualis jellegu? ide vele!

szoval a broadchurch minden elvarasomnak megfelelt. az egyetlen hibaja, hogy nyolc reszes volt, ami szerintem ezuttal nem volt eleg, es minden egyeb hibaja a sorozatnak is ebbol adodott. tulsagosan keves szereplo volt, talan tiz, akik kozul harom-negyrol folyton azt a latszatot keltettek, hogy akar a gyilkos is lehetne. ha ehhez hozzaszamoljuk a tobbi szereplot, aki biztosan nem lehetett (a nyomozok, a nagymama), vegul kijon, hogy akarki is lesz a gyilkos, biztos, hogy legalabb egyszer szamitasba vettuk, megha egy pillanatra is. szoval ebbol a szempontbol eselye sem volt a sorozatnak igazi meglepetest okozni. en mondjuk mar a harmadik-negyedik resztol biztos voltam benne, hogy tudom, ki a gyilkos. ha mar the killing parhuzam, tudtam, hogy itt meglepik, amit ott nem mertek, pedig ugy szerettem volna:)
eppen ezert a maradek reszeket mar ugy neztem, hogy minden jelet eszrevettem es minden elejtett mondat vagy celzas a helyen volt. sot, nem tudom, hogy a szinesz volt ennyire jo vagy veletlen meglatas, de en abbol jottem ra, hogy a ferjjel nem stimmel valami, hogy nagyon noies volt, nem csak a szerepre ertem (gyakorlatilag o volt a tokeletes haztartasbeli), hanem a mozdulataira is. az inditekban nem voltam biztos, foleg azok utan, hogy korabban ket masik karakterrel kapcsolatban megleptek, nem gondoltam volna, hogy a valodi indok is ugyanaz lesz. bar ha belegondolok, mi mas oka lehet barkinek megolni egy 11 eves kisfiut? a masik lehetoseg lett volna a rosszkor volt rossz helyen, de akkor tenyleg the killing koppintas lett volna. igy jobban hasonlitott a forbrydelsenre.
szerintem a nyomozas itt masmilyen volt, mint a the killingben. ezt valahogy jobban elhittem. voltak valodi nyomok, amik vezettek valahova es tobbe-kevesbe le is lettek zarva. valahogy ugy kepzelem, az eletben is kabe ilyen csetlo-botlo modon mennek a dolgok. a the killingben ennel azert sokkal nagyvonalubban kezeltek a szalakat, sajnos. ott tobbszor voltam ideges amiatt, hogy hulyenek neztek. az, hogy veletlenul oldottak meg az ugyet, sem teljesen igaz, hiszen a vadat a bizonyitekok alapjan szepen ossze tudtak rakni, minden stimmelt, csak az elkoveto nem volt meg.
a karakterek nagyon jok voltak, nagyon sok megrazo es meghato pillanat volt ebben a nyolc epizodban. azert ha belegondolunk, ez egy nagyon durva tortenet volt, sokkal durvabb, mint a the killinge, jobb is, hogy nem volt sotetebb hangulatu. kozelrol figyelni a csalad kuszkodeset eppen eleg durva volt. igazan szeretheto volt mindket nyomozo es nagyon tetszett a kemia is kozottuk, egyszerre lehetett veluk sirni es nevetni. az egyetlen, akivel problemam volt, az az apukat jatszo szines. meg nem lattam masban, de olyan bargyu feje volt, semmit nem hittem el neki. lehet, hogy a karakter volt ilyen, de ugy gondolom, inkabb a szinesz volt ennyire pocsek, szinte minden jelenetet hiteltelennek ereztem.
a kovetkezo evadra kivancsi vagyok, vajon ugyanott jatszodik majd ket teljesen uj nyomozoval, esetleg csak az egyikukkel, vagy ok ketten mennek el mashova, ahol megint kapna valami ugyet. en jobban orulnek, ha a ket nyomozo maradna, de nem tudom, hogyan lehetne megoldani azt a verziot, hogy ne tunjon benanak.

Zirowe - 2013. 04. 29. 01:02

winnie: igen, sajnos én álltam hozzá rosszul, egy fasza kis nyomozást vártam. :)

Akkor a killing még meggondolandó.

Brynden Rivers - 2013. 04. 29. 08:58

“: ahogy a kamera követi Tennant-et, az tényleg nagyon ügyes volt (de az a szívdobogás alá, miért?), ”

Szerintem mert szívbeteg a karakter.

Brynden Rivers - 2013. 04. 29. 09:22

A sorozat REMEK volt.
A maga csendes módján belőlem sokkal nagyobb érzelmi hatást váltott ki, mint a látványos amerikai nyomozós sorozatok.

új - 2013. 04. 30. 12:10

@szerintem: mindig pont a véleményemet írod (más sorozatokkal kapcsolatban is), így a neved duplán igaz!
nekem is a killingben várt (de be nem következő) fordulat miatt volt már elég korán gyanús joe, de a 7. részes hardy-coming outnál teljesen elterelték a gyanúmat róla. arra gyanakodtam, hogy ezzel a sztorival kerül majd a főügy párhuzamba, ahogy a férfi elviszi a balhét a szerette helyett, ebben az esetben mondjuk a fia helyett, aki szintén annyira furán viselkedett végig, hogy belefért volna a karakterébe a frusztrált-felindult gyilkosság is. a másik párhuzamos tanmese is beleillett volna ebbe a képbe is: (az elég hatásos/-vadász dialógus a “hogyhogy nem vette észre, mi történik mellette” ugyanúgy vonatkozhatott volna a fiú gyilkosságára is.
az meg külön vicces, hogy az első két részben konkrétan összetévesztettem joe-t és nigelt első pillantásra, így a nigelre terelés során már bennfentesen (joe-ra gondolva) dörzsölgettem a tenyerem a tervezett félrevezetés nagyon korai (bár véletlen) felismerése miatt!

liberatore - 2013. 05. 02. 20:12

Nagy sorozatélményt adott. Ez a táj, a tengerpart… Gyönyörű volt. Plusz a kisvárosi hangulat is nagyon meggyőző volt. Úgy éreztem magam nézés közben, mintha már én is a közösség tagja lennék és ismerném a helyeket, embereket. David Tennantet sokan ismerték, én egyáltalán nem, csak utólag tudtam meg, hogy Doctor Whoba játszott. Viszont nagyon meggyőzően adta elő a rátűzött szerepet. Olivia Colman szintén. Zenék is nagyon jól passzoltak az egyes jelenetekhez és a rész végi cliffhangereknél felcsendülő “So close”, nagyon fülbemászó.

Dark Energy - 2013. 05. 03. 12:45

Kiváló volt mind a 8 rész.
Beterveztem, hogy majd minden nap megnézek egyet, hát ledaráltam két nap alatt.
A zene tökély, a hangulat csillagosötös.
Remekül eltalált karakterek, zseniális színészek.
Szépen felépített történet, korrekt lezárással.

idioty - 2013. 05. 05. 18:31

En már a 7. Rész végen sejtettem, hogy ki lesz a tettes. Annyiszor elhangzott az a mondat a filmben, hogy a megfelelő körülmények között bárki lehet gyilkos, hogy egyből Joe-ra gondoltam. Továbbá nekem a fiával kapcsolatban pont az jött le, hogy a fia sejti, hogy az apja volt, és a gépe tönkretételével őt akarja védeni (nem pedig az apa vállalja be a gyermeke helyett a gyilkosságot). Valamint Joe megjelenése is számomra mindig furcsa volt. Viszont attól függetlenül, hogy sejtettem ki a gyilkos, nagyot ütött a vége számomra. Óriási volt, ahogy eljátszották a szerepüket. Azok az érzelmek, képek, zenék… rendesen meghatott! Nagyon tetszett az egész.

sherlock20 - 2013. 05. 07. 13:50

Nem is találom a szavakat… Nálam ez a sorozat nagyon betalált.
Tényleg nem is a gyilkos kiléte volt a sorozat lényege, bárki lehetett volna, hanem a gyilkosság hatása a közösségre. Meg hogy a médiának mekkora befolyása van az emberekre. Félelmetes…

Ezek után lehet adok még egy esélyt a Killingnek, tavaly nem bírtam az első rész végéig se.

Nálam az összképe a 8 résznek sima 9/10. Még sokat ilyet Angliából.

jolly - 2013. 05. 15. 21:38

Most daráltam le, egy nap alatt. Imádtam!

Nicholas - 2013. 05. 24. 23:52

A finálétól kicsit többet vártam. Nem tetszett, hogy ő a gyilkos. Valahogy idegen volt ez az egész tőle.

Az indíték meg főleg nagyon gyenge volt. Úgy éreztem, mintha semmit más nem jutott volna a rendezők eszébe, csak hogy mindenki a kisgyerekeket szereti… Szinte minden részben előjött ez a téma. Annyira adta volna magát egy összetettebb dolog. Túl egyszerű volt az az este :/

Amúgy én az öreg temetése óta a szőke pultos csajra gondoltam, akivel csalta Danny a feleségét.

Az első és utolsó rész kivételével nagy élmény volt nézni a sorozatot. Szeretem, mikor egy sorozat olyan hatást tud kiváltani belőlem, hogy tapsolva, türelmetlenül várom a következő részét:)
Szép volt Broadchurch!

TD - 2013. 07. 09. 19:50

Tegnap kezdtem el és ma be is fejeztem.
Azt hiszem a Lost és Sherlock után megtaláltam a 3. kedvenc sorozatom.
Nem tudom, hányszor fogom még újranézni, mert egyszer nem volt elég. Egy percet sem unatkoztam, élvezet volt nézni minden egyes jelenetet. A színészek remekek voltak, David Tennant és Jodie Whittaker pedig egyenesen zseniálisak. Sajnos a megoldást lehetett sejteni, az utolsó előtti részben pedig nyilvánvalóvá vált (számomra), ez mégsem vett el semmit az élményből. 9/10

Sorisorifanfan - 2013. 07. 17. 14:35

2 nap alatt daráltam le a sorozatot. Nagyon megérte! Nem hittem volna, hogy ilyen hatással lesz rám. Ezt hetente egyszer nézni nem tudtam volna! Alig várom már a 2. évadot. Szerintem a 2 nyomozó maradni fog! Velük lenne az igazi!

Kaszablanka - 2013. 08. 06. 05:22

A Killinggel való összehasonlítás miatt néztem meg, és kicsit csalódtam. Egyrészt amiatt, hogy a gyilkos FELADJA MAGÁT (ez milyen már?!), másrészt mert sokszor súrolta a giccs hatását ezekkel a tök felesleges lassított képekkel, az évadzáróban pedig jócskán meg is haladta. Gyúlnak a fények a parton, összeborul a közösség, az a fránya sajtó is megérti, hogy inkább szeretni kéne egymást. Még a nyomorult kölyök is megjelenik pár másodpercre. A közelében sincs a Killing visszafogott, mégis súlyos atmoszférájának.

winnie - 2013. 08. 06. 06:52

az összehasonlítás arról szólt, hogy mindkettő egy gyilkosságot dolgoz fel egy évadon át.

“Egyrészt amiatt, hogy a gyilkos FELADJA MAGÁT (ez milyen már?!),”

nem klisés?:) az sosem baj, de persze értem, mi a gond, de ezek a sorozatok nem feltétlenül arra vannak kihegyezve, hogy ki a gyilkos és, hogy kapják el. (a the killingben is hogy jöttek rá most és tavaly a gyilkosra…) ráadásul itt nem arról volt szó, hogy valaki hidegvérű gyilkos. egy gyilkosság nem olyan dolog, amin az ember egyszerűen túl tud lépni. általában. ennek megfelelően cselekedett a gyilkos.

emese - 2014. 01. 24. 02:21

Nagyon kései fecske vagyok, de azért ideírom, Nekem ez 2013 sorozata, még ha 14-ben is láttam. A karakterábrázolás miatt van talán, de imádtam (nem, nem vagyok Tennant fan, most láttam először bármiben is!). :)
De, sem második évad, sem Gracepoint nem kellene…

winnie - 2014. 01. 24. 06:42

egyetértek, de kíváncsian várom mindkettőt. meg, aki akarja, annak elég nem tudomást venni róluk:)

Gedeon74 - 2014. 03. 09. 15:22

Idáig tartogattam, a héten daráltam le. Az előzetes vélemények alapján jót vártam, és nem is csalódtam.

Ami kevésbé tetszett az az, amit @Nicholas is írt, hogy “mintha semmi más nem jutott volna a rendezők eszébe, csak hogy mindenki a kisgyerekeket szereti”. Ebből a szempontból a Killing-es rosszkor, rossz helyen verzió nálam jobban ütött, bár elismerem, egy ilyen kisvárosban olyan szintű dologba csöppeni, amiért “megéri” egy gyilkosság elkövetése, az elég valószerűtlen, de valóban lehetett volna valami más körülmény is, ami Danny megöléséhez vezetett.

A másik relatíve negatívum a gyilkos személye, különös tekintettel arra a bizonyos másik sorozatra, ahol aztán olyan morbidra sikerült a befejezés, hogy az tényleg igazi döbbenet volt. Viszont maga az “út” a Broadchurch-nél sokkal jobban megfogott. A kisváros sötét múltakkal terhelt lakóinak a bemutatása mellett külön élmény volt a beilleszkedni nem tudó, nem is akaró Hardy és a viselkedésén teljesen fennakadó Miller párosának szurkálódásai. És ismét egyet kell értenem, lehetett bármi a befejezés, az a sorozatélményt nem rontotta, annál is inkább nem, mert viszont Mrs. Miller összezuhanását remekül mutatták be a végén, az ellene azonnal kimondva és kimondatlanul is megfogalmazott vádakkal, előítéletekkel együtt, így összességében elég kemény zárást kaptunk.

A Killing-nél nem vártam volna folytatást, mert megismételhetetlen hangulatot adott az első két évad (bár végül nem lett rossz a harmadik szezon sem), de itt simán vevő leszek a második évadra, mert az angol sorozatoknak, legyenek nyomozós vagy akár családi drámák, mint a 2000 Acres of Sky vagy a Monarch of the Glen, olyan sajátos, egyedi atmoszférájuk, ízük van, hogy ebben nem gondolnék nagy törésre, bármi is legyen a következő eset. Persze, annak örülnék, ha a nyomozó páros valahogy együtt tudna maradni. Tennant miatt viszont tuti bepróbálós lesz a Gracepoint, már csak azért is, mert kíváncsi leszek az ottani karakterére, lesz-e játékban, akcentusban, stb. különbség.

chros69 - 2014. 04. 05. 22:43

En is csak most fedeztem fel, nagyon-nagyon tetszett!!!

2 kerdes:
– melyik az a bizonyos masik sorozat???
– ez a 4 ativelos krimi utan (Top of the Lake, Shetland, Mayday) volt e valami mas hasonlo? Imadom ezeket! (Meg a Twin Peaks-nel szerettem bele a mufajba.)

Koszi!

Miss Keamy - 2014. 05. 28. 23:01

2 nap alatt ledaráltam juhéé :D a pilot nagyon megfogott. a killingben irritált az, hogy mindig esik, komor a táj, a háttér, beleborzongtam és rendszerint megalapozta az aznapi hangulatomat… azzal szemben kaptam most egy hihetetlen mód hangulatos, pozitiv képi világot. nekem egyébként a nyomozás is legalább ilyen fontos, az hogy ki a gyilkos személye, hogy van az ügy megoldva, nem csak az építkezés. ebből adódóan nagyot csalódtam, ugyanis én most úgy csináltam, hogy részről részre felirtam egy papirfecnire a sejtéseimet (ki lehet az elkövető, ki nem) és a 3. résznél irtam fel joe millert. néhol elbizonytalanított a dolog, de kitartottam e mellett, az indokra voltam rettentő kiváncsi és borzasztóan lelombozott. szóval mindent egybevetve nekem a killing-el igy egálba jött ki, annak ellenére hogy én tennant-ot sem kedveltem. 10/8 és kutatom a legújabb gyöngyszemet átívelős krimik ügyben :D

winnie - 2014. 10. 02. 07:12

“- ez a 4 ativelos krimi utan (Top of the Lake, Shetland, Mayday) volt e valami mas hasonlo? Imadom ezeket! (Meg a Twin Peaks-nel szerettem bele a mufajba.)”

ha rákeresel a sorozat címére, akkor találsz olyan kérdést, ami erre vonatkozik, sőt, a kritikákban is említek ezt-azt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz