login |

Pilot: The Affair

2014. 10. 13. 17:55 - Írta: CyClotroniC

162 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

– I was a happy man back then. Was proud of my family. My first book had just come out. Everything I’d promised myself I would achieve as a young man, I’d done it.
– But?
– That’s the thing… There is no ‘but’. When I look back, I can’t tell you why it happened.

– így emlékszik vissza Noah arra a nyárra, amikor megismerkedett Alisonnal az apósa villájának közelében található kajáldában, ahová négygyermekes családjával tértek be, mielőtt megkezdték volna 3 hónapig tartó nyaralásukat.

Önmagában ez még akkor sem érdekelne senkit, ha végignéz a szereposztáson (Dominic West, Ruth Wilson, Maura Tierney, Joshua Jackson) vagy elismerően hümmög az In Treatmentes (itthon ez a Terápia) készítők neve láttán, így kell hogy legyen még valami csavar a Showtime legújabb és az ősz egyik legizgalmasabb sorozatában. Van is.

A The Affair-ről már valahogy hónapok óta gyanítottam, hogy az ősz egyik nagy dobása lehet, ám még a meglehetősen sötét főcím után sem számítottam arra, hogy ennyire be fog rántani a kezdés, és azonnal feliratkozik az év legjobb újoncainak listájára, ahol ki tudja még, hogy milyen előkelő helyig menetelhet idővel, hiszen egyelőre csak a piloton vagyunk túl.

Hamar rá lehet jönni a trailer ismerete nélkül is, hogy az a bizonyos “esemény”, amiről több év távlatában egy nyugodt, mély férfihang kérdezgeti Noah-t, az nem csupán egy nyári félrelépés, hanem valami jóval több annál. Ezt viszont olyan intelligens módon tárja elénk cseppenként a pilot, hogy kifejezetten óvva intek mindenkit a trailer megtekintésétől, mert sokkal izgalmasabb anélkül megismerni a történetet.

Amit viszont kár titkolni, mert ez adja az egész sztori sava-borsát, hogy a pilot felénél elveszik a szót Noahtól és Alison kapja meg, aki egészen másképpen emlékszik vissza arra a napra, amikor először találkozott a férfival.

Azért nem teljesen forradalmian új ez a kettős szubjektív narratíva, Kuroszava-féle A vihar kapujában is alkalmazta már korábban, de említhetném a Szeretni Bolondulásig című francia filmet is, ahol még a film műfaját is kifordítja ez a fókuszváltás, mégis baromi frissnek hat, amit a The Affair írói művelnek.

A kettős elmesélésben ugyanis nem csak az eltérő nézőpontok jelentik a más és más szűrőt, de a memória is becsaphatja az embert, arról nem is beszélve, hogy simán fennáll a hazugság lehetősége is, mivel kérdezik mindkét felet.

Állítólag ezek tálalása messze nem marad majd ilyen élesen és precízen elfelezett a folytatásban, de nem is biztos, hogy baj, mert amennyire okosan voltak tálalva ezek a különbségek, olyannyira sok is volt az eltérés, ami a pilotnál még oké a koncepció lefektetése miatt, de később baromi mesterkéltté is válhat, ha nem lesz olyan részlet, amiben fedné egymást a két álláspont.

Ezt leszámítva azonban tényleg egészen lenyűgöző, ahogy olyan apróságokban is megnyilvánul ez, mint, hogy milyen ruhát viseltek (3-4. kép), mit rendeltek, ki hol ült az asztalnál, és persze ennél jóval fontosabb témákban is, mint hogy ki volt a kezdeményező fél és ki mennyire viselkedett kihívóan.

Az igazán sok pluszt azonban nem a közösen megélt jelenetek alternatív tálalása adja, hanem azok az események, amiknek először csak a lecsengését vesszük észre egy-egy pillantáson a közös pontokon, de később, mikor ugrunk a másik félre, sok minden értelmet nyer. Ezek mesélnek főleg Noah és Alison merően más párkapcsolatáról is.

Míg Noah házassága az egymást maró gyerkőcök és a felemás írói debütálása ellenére is úgy ahogy rendben van, addig Alison magánéletéből kiveszett minden érzelem, ráadásul egy közelmúltban történt tragédia is beárnyékolja hétköznapjait.

Oké, ez így leírva lehet, hogy ködös, de nem akarok ellőni konkrétumokat, meg sok mindent nem is lehetne visszaadni, mert nagyon sok pluszt tesznek hozzá ehhez a színészek. A két főszereplő és párjaik is egytől egyig jól hozzák a szerepüket, de Ruth Wilson Alisonként egészen lenyűgöző és nem csak a Lutheres Alice-rajongó mondatja velem, hogy már van is egy biztos jelöltem a JAws-szavazáson.

Bizonyos szempontból nehezebb feladatnak is tartom, mint amikor egy színész több karaktert alakít egy sorozaton belül, mert itt a jelentős eltérések mégiscsak ugyanabban a karakterben jönnek elő, így itt nem elég új és új színeket megvillantani, hanem egynek nagyon sok árnyalatát kell hozni hitelesen.

A kezdés nagyon erős 8/10, amiben az is benne van, hogy imádom ezt a narratívát, ami a The Affair gerincét fogja adni, ugyanakkor akár kilences is lehetett volna, ha még finomabbra hangolták volna az eltéréseket. A szokatlan elbeszélési formátum, a remek színészgárda, a lenyűgöző rendezés és a benne bujkáló rejtélyesség miatt mindenképpen az ősz egyik kötelező újonca.

162 hozzászólás Ne habozz!

CyClotroniC - 2014. 10. 13. 19:08

Itt egy interjú Sarah Treem-mel a sorozat egyik készítőjével, ahol főleg az elbeszélés jellegéről, a fókuszpontjaikról és a terveikről kérdezik.

http://insidetv.ew.com/2014/10/13/the-affair-creator-sarah-treem/

Julian Plenti - 2014. 10. 13. 19:17

Már vártam a kritikát, és minden szavával egyetértek. Ez bizony nézős.

A. - 2014. 10. 13. 19:22

Nálam ez volt idáig “a tökéletes pilot”
Nem tudom mi működött benne annyira jól, de lenyűgöző élmény volt az egész.
Amire kíváncsi lennék, hogy a férfi/női nézők melyik narratívát tartják hitelesnek, illetve befolyásoló tényező-e ez másoknál (csak mert nőként én a női verziót “hittem el”):)

julcsi - 2014. 10. 13. 19:25

Kivalo pilot, alig de alig varom a masodik reszt!! Nalam 10es.

CyClotroniC - 2014. 10. 13. 19:33

A.: Szerintem mindkettőben van torzítás. Ami fontos, hogy ez nem csak egy visszaemlékezés, hanem egy vadidegennek való elmesélés is, így logikus, hogy mindenki torzít rajta annyit, amennyitől jobb színben tűnik fel. Ott van ugye a memória-faktor is, és az is, hogy első találkozás emlékét simán átírhatja az utána lezajló jó pár év is. Nagyon másképp lehet elmesélni ugyanazt a viccet is, hát még egy olyan kapcsolatot, amit át is él az ember, és egészen más belülről, mint kívülről. Nem is hiszem, hogy bármelyik félnek is lenne objektív igazsága a másikkal szemben és ez pont ezért érdekes.

Alison hangulata és külseje például remek példa az ellentétre. Noah úgy emlékszik rá vissza, mint a nőként, akit megkívánt, meg mivel családos ember, nyilván úgyis meséli el, hogy őt belevitték ebbe az egészbe. Akár gyávaságból, akár azért mert magát is becsapta, de érezhetően felmenti magát a felelősség alól. Ezzel szemben az Alisont ért tragédia van olyan nagyon fontos a lány életében, hogy neki messze nem Noah maradt meg, hanem az, hogy mennyire maga alatt volt a születésnapos évforduló miatt. Feltehetőleg az igazság a kettő között van, Alison több negatívumot, Noah pedig több dögöt vetít bele az emlékeibe, legalábbis én így látom.

Lemoni - 2014. 10. 13. 20:00

Reméltem, majd a trailert látva már biztos voltam benne, hogy nagy dobás lesz a The Affair. Annyira eltaláltak benne mindent – legalábbis az én ízlésemnek megfelelően, az alaptörténetet, a karaktereket, a környezetet, a dialógusokat; a megosztott narratíva és persze a tökéletes casting már csak a hab volt tortán. Már az első találkozásnál érezni lehetett a szikrát Noah és Alison között, pedig az előzmények alapján a férfi nem az a félrelépős fajta (uszodai nőt is milyen udvariasan lerázta:), a nőnek meg a saját lelki kínjai miatt nyilván nem a pasizáson jár az esze. De mégis, mindkettőjüknél katalizátorként működik a problémás házasságuk. Noah-nál a kisebb gond a gyerekek által állandóan megzavart szexuális együttlét a feleségével, nagyobb gond a nyomasztó após. Alison pedig a fia halálát nem tudja feldolgozni. Ez a két ember egy olyan pillanatban találkozott és a véletlen (kislány fuldoklása és megmentés) annyira sorsszerűvé tette az egymásra hangolódásukat, mint a legjobb ókori görög drámákban. Ruth Wilson valami eszméletlen jó, Dominic West meg, na nekem most “hűha!” lett, nem csak színészileg :) Ha csak egy sima félrelépős szerelmi történet lenne, már az is teljesen elég volna, de így belebegtetve valami egyéb lehetőséget (kihallgatás), még kurbliztak egyet az érdekességén. A pilot alapján megkockáztatom, az ősz legjobbja a sorozat, de éves szinten is dobogós újonc lesz szerintem.

Shannen - 2014. 10. 13. 20:02

Nagyon furcsa érzésem volt végig a pilot nézése közben. Ahogy A. is írja, nem is nagyon tudnám megfogalmazni mitől,de valóban lenyűgöző volt.

Persze felsorolhatom, hogy mennyire tetszik az egész narratívája, mennyire jó ez a komor,nyomott olykor egészen szorongató hangulat (az a pár perc, amikor Noah az indulás előtt visszament a lakásba megkeresni a gyereket…), mekkora öröm nézni a színészeket, akik tökéletesen passzolnak a karakterekhez (arról nem is beszélve, hogy Maura Tierney!). És az egészben az a legjobb, hogy ez az egész összeáll valami nagyon egyedivé.

Az meg, hogy melyik mesélőnek van igaza… Valószínűleg tényleg a kettő között van valahol az igazság. Főleg, hogy elsőre Noah verziója számomra teljesen hihető volt, miután azonban kiderült Allison tragédiája, inkább az ő verziója tűnik hitelesebbnek. Nagyon jó lehetőségek vannak ebben a kettős nézőpontban, de ahogy a kritikában is van, azért egy kicsit remélem visszavesznek a nagyon nagy eltérésekből, inkább maradjanak meg a finomságok.

Szóval nálam ez az ősz eddigi legjobb pilotja mehet rá a 9/10.

A. - 2014. 10. 13. 20:02

Cyclo: persze, objektív igazságot nem is lehet feltételezni, ebben egyetértek
de szerintem azért egy néző csak hajlik valamelyik oldal felé
Másrészt pl. a nők sem szeretik beismerni, hogy ők kezdtek ki egy pasival, inkább mesélik el úgy, hogy a pasi nyomult rájuk, levakarhatatlanul, még hogy esetleg fordítva történt is.. tehát ez mindkét félre jellemző:)
(Egyébként erre a kettős narratívás technikára épül egy régebbi Kevin Baconos romkom, a He said, she said is, ha valakinek bejött ez az előadásmód)
De mindenesetre baromira izgalmas az egész:)

pody - 2014. 10. 13. 20:54

Mindent leirtak elottem, csak csatlakozni tudok. Egyszeruen zsenialis pilot. Alig varom a folytatast

_Peter - 2014. 10. 13. 21:01

De jó, hogy írtatok erről. Nagyon bejött! A heti pár nézős sorozatom mellé kerestem valamit, ez minőséginek ígérkezik. Dráma vonalon a Masters of Sex eléggé elromlott számomra valahol az évad közben, be se fejeztem. Aztán minden vacakba belekezdtem (Gotham, How to get away…) és nyáron szenvedtem ilyen Extant félékkel is. Ez a pilot most telitalálat volt, a True Detective óta nem láttam ilyen érdekes újoncot és koncepciót.

Tiger27 - 2014. 10. 13. 21:41

Remek írás, egyetértek minden szavával! Nálam simán van 9 pont a kezdés. Ruth Wilson zseniális! A végén viszont nem értettem…közben az évek alatt lett egy gyereke?! Lehet Noahtól???

koka - 2014. 10. 13. 21:44

Nyár eleje óta nem volt ilyen erős kezdés. A rendezés fenomenális. A színészek zseniálisak. Az egész, úgy ahogy van bejött. Tényleg nézzétek :D
Nálam olyan 9/10 szállt az első részre.

(Mondjuk engem már a főcíme megvett, rendesen kísértett az elmúlt pár napban)

rw - 2014. 10. 13. 21:48

úgylátom a McNulty Rawls viszony itt is megmaradt

Rütyika - 2014. 10. 13. 21:59

hááát, ez tipikus pszichologizálós női sorozat lesz, és az engem nem érdekel

koka - 2014. 10. 13. 22:04

@Rütyika: Miért női? Pont, hogy mindkét nem szemszögéből bemutatják, ráadásul mérnöki pontossággal mindenkire 30-30 perc jutott.

Rütyika - 2014. 10. 13. 22:11

persze, de az ilyen “mit érzett?” “mi járt a fejében?” típusú sorozatok általában nőket érdekelnek, engem legalábbis egyáltalán nem

CyClotroniC - 2014. 10. 13. 22:23

Szerintem ez inkább ízlés kérdése, én például kifejezetten keresem az olyan filmeket/sorozatokat, amiknél a karakterek lelkében való vájkálás mögött másodlagos a klasszikus értelemben vett cselekmény. Hozzáteszem, hogy szerintem a Hannibal is ilyen, és arra kevesen húznák a “női sorozat” jelzőt. :)

Dalmayr - 2014. 10. 13. 22:37

Ilyen pilotoknál mindig arra gondolok, hogy mennyire jó, hogy olvasom a junkiet. Már a hét legjobb epizódjánál sokszor láttam az affairt már akkor elhatároztam, hogy ha jó kritikát kap bepróbálom (pedig nincs sok időm újoncokat nézni). És annyira tetszett, hogy teljesen beleestem egy rész után, pedig azt sem tudom elmondani mi tetszett benne annyira. A legzseniálisabb dolog pedig az, hogy amíg Noah szemszögéből láttuk a történetet teljesen elhittem. Aztán jött Alison oldala és már nem tudom mi is történt valójában. És nem a világ legizgalmasabb cliffhangerével zárult mégis marhára szeretném már a következő részt nézni.

margarita - 2014. 10. 13. 23:06

végre Dominic West!és Ruth Wilson! már ez is elég lenne a johoz, de együtt, egy jo soriban ez király!

Nekem az is nagyon bejött, h vhogy minden éppenhogy, vagyis, elindul de vagy nem az lesz, vagy nem fejeződik be: gondolok itt a házaspár közötti 2szer el kezdett szex-re, vagy a fia “öngyilkosságá”-ra (lettlégyen bmi is, amit a fiu müvelni akart.

nekem ez fel sem tünt, h még a haja is máshogy volt a két nézőpontban.

vki irta fenn, h mennyi gyengusz sorozat indult, az ember a kevésbé jot is kicsit jobb szinben tüntette fel (lásd a how to get away.), és akkor jön egy ilyen gyöngyszem. részemről marad ez meg az AHS nézősnek, ezt már most látom

régen volt ilyen, de alig vároma következő részt.

Page - 2014. 10. 14. 06:42

Köszi a kritikát, még nem láttam, de végre egy sorozat, amihez most igencsak kedvet kaptam.

kolarov - 2014. 10. 14. 08:03

Mikor először láttam a trailert tudtam, hogy ezt a sorozatot meg kell néznem, de azért ekkora durranásra én se számítottam. Biztos maradok az évad végéig, teljesen magával ragadott a hangulat, a történet és a megismerkedés két szemszögből való bemutatása. Nagyon várom a következő részt, az első rész pedig simán 9/10.

Reeka - 2014. 10. 14. 08:18

Eszméletlen hangulata van, minden perce nagyon tetszett, vártam is már az első hírek óta.
Nagy kedvenc lesz, már most látom. A színészek is kiválóak, a rendezés is, Luther óta nagyon bírom Ruth Wilson-t, de mindenki jó volt.

lostfanka - 2014. 10. 14. 09:01

Nem olvasok bele a kommentekbe mert meg nem lattam a pilotot, de nalam mar a pilot elott biztossa valt hogy belevagok a pilotba csak a szereposztas miatt is.

crashland - 2014. 10. 14. 09:02

hat ez ***** jo volt, siman 10/10. eddigi legjobb pilot iden, az tuti.

zsenike - 2014. 10. 14. 10:17

Köszi a kritikát! Remek kezdés, remek színészek és mennyi lehetőségek. Csak így tovább.. VÁRÓS lett a következő rész nagyon :)

whateva - 2014. 10. 14. 20:55

azért azt vitatnám, hogy alison kapcsolatában “nincs semmi érzelem”. történt velük egy nagyon tragikus esemény, és azon nem tudnak túllépni / nem találják egymáshoz a visszautat. ez teljesen “normális” reakció egy krízishelyzetre. ennyi erővel a másik kapcsolatra is mondhatnád ugyanezt, arra hivatkozva, hogy a megszokás nyugalmában panganak.

whateva - 2014. 10. 14. 20:57

amúgy a narratíva fantasztikus, az eltérő nézőponttól a szubjektív valóságon át az emlékezet torzulásáig minden benne van. zseniális.

CyClotroniC - 2014. 10. 14. 21:10

whateva: Számomra Alison arcára az volt ráírva, hogy ez már csak a testiségről szól, beleértve a hanyadszor is fekszünk le egymással kérdését. A családnál azért apu és anyu próbálkozik, csak hát a gyerekek rosszat álmodnak. :D

Ettől függetlenül ez még nyilván árnyalódhat, de a pilotnál így éreztem.

cefetke - 2014. 10. 14. 21:26

Egy kérdés: ez a jövőben játszódik vagy mi? Mintha a temetőben a sírra 2012 lett volna írva halálozási dátumként…Akkor hogy lehet másik gyereke?

CyClotroniC - 2014. 10. 14. 21:40

Az biztos, hogy a kikérdezés és a történet között telt el pár év, szóval lehet, hogy picit a jövőben játszódik a kérdezgetés, de csak kicsit. Gondolom abban az évben zajlik a kikérdezés, mikor eljutunk majd az utolsó szezonhoz és a sztori is eljut addig. Szóval ha 4 évig tart a sorozat, akkor 2018-ban mondjuk. Persze csak tipp.

PTOBI - 2014. 10. 15. 00:00

Remekül megírt kritika! Amennyiben tetszett volna a pilot, minden egyes szavaddal egyet tudnék érteni. Sajnos, ellenvéleményt kell megformálnom, mely nem az írási képességeidet vitatja vagy a véleményedet ássa alá, mindössze magával, a sorozattal szeretnék szembeszállni.
Alapesetben nem szoktam szembemenni egy sorozattal, ha nem tetszik nekem. Főképpen mivel volt már néhány példa arra, amikor egy igen népszerű, és széles körökben elismert sorozat számomra csalódás volt (A híd, Trónok harca, A Grace klinika), sőt alkalmanként egyenesen felháborító. Ezúttal kénytelen vagyok kivételt tenni.
Pár héttel ezelőtt utánanéztem, milyen új sorozatok indulnak az őszi szezon alatt. Az egyik sorozat, amin megakadt a szemem, a ‘The Affair’ volt. Szokásomhoz híven, alaposabban utánajártam a részleteknek. Minden adottnak tűnt ahhoz, hogy az ősz egyik legjobb újoncává váljon. Az elvásáraimat magamra helyeztem, hiszen – annak ellenére, hogy nem vagyok nagy híve a családi drámáknak, főleg sorozatok terén- valami azt sugallta, hogy ebből valami emlékezetes alkotás fog kikerekedni. A megérzéseim pedig általában jól működnek, ezúttal hatalmasat tévedtem.
Végül is -gondoltam-, Dominic West, Ruth Wilson, Maura Tierney, Joshua Jackson, kellően megismertem őket- nem tévedhet nagyot.
A pozitívumokkal kezdeném. Először is ott az a bizonyos eseményt, ahogy te is említetted. Kíváncsivá teszik a nézőt, hogy mi történhetett. Jó felvezetés.
A családi állapot ismertetése néhány percben. A feleségéhez való ragaszkodása, a gyermekeivel való kapcsolata. A fia “trükkjének” lereagálása, idősebbik fiának lelki támaszává válása pillanatok alatt, fiai konfliktusának kezelése, a feleségével való együttlét kényszerű megszakítása, reálisan szemléltetik az apai lét megpróbáltatásait, nehézségeit. Összegezve: Noah gondolatai, látásmódja, élete, sőt már-már világképe is kiábrázolódik ebben az első epizódban. Alison történetében van még néhány hiányosság, de ezek idővel pótolhatóak.
Okos megoldásnak tartom, hogy alkalmazták -a te szavaiddal élve- a “kettős szubjektív narratívát”. Két különböző nézőpont, két különböző személyiség, gondolatvilág, emlékek, és nem tudhatjuk biztosan, mi igaz ebből és mi nem.
Maximálisan egyet tudok érteni veled abban is, hogy Ruth Wilson remekül hozta a szerepét, sőt még hozzá is tudott tenni. Magával a színésznővel szemben mindig is semleges érzéseket viseltettem, nem volt számomra emlékezetes, de amikor láttam a vásznon, nem emlékszem rá, hogy csalódást okozott volna. Nos igen, a színészgárda, a karakterek részletes jellemábrázolása, azok az apró pillanatok, amik jelentéktelennek tűnhetnek, mégis nagy jelentőséggel bírnak. Ezek azok az elemek, amikre azt tudom mondani, hogy szép volt. Ha csak ezeket nézném, akkor azt mondanám 8/10, és mindenben igazat adok neked. Plot twist… a rendezés, a forgatókönyv, a cselekmények.
Nem tudott magával ragadni a film. A végére már untatni is kezdett. Hiába voltak pillanatok, amikor elgondolkoztatóvá vált, és úgy éreztem, üzenni akar valamit. Ezek a momentumok gyorsan átcsaptak a vágyaik viharos kavalkádjába. Az arcomba akarták nyomni a keserű tényt. Köszönöm, nem kell. Persze, tudom milyen válaszokkal jönnétek nekem arra, hogy túlságosan is realisztikus, túl sokat mutat, túlságosan nyers és tényszerű, nem kímél meg semmitől, eléggé feszegeti a határokat. Tudom, hogy milyen világban élünk, és látom, ahogy az erőszak, a vér és a szexualitás lassan, sőt igen rohamosan, átveszi a vezető szerepet a sorozatok és filmek ábrázolásmódjában, az érzelmek fokozottabb megértésében és a képi világ, az effektek hatásosabb működésében, a nézők szórakoztatása és helyes látásmódjuk kialakulása címszó alatt. Köszönöm, ebből nem kérek. Tiszteletem azokat a régi és mostani alkotásokat, melyeket tisztességesen és erkölcsösen vittek véghez, mert lehetőség volt, de néha a kevesebb több. Gondolhatják erre, “Erkölcsössség? Miről beszélsz? Ez csak fantázia, ez a filmipar, szórazkotatás, nem a valóság, ugyan mit számít az, ha mutatnak ezt-azt?” Nekem nagyon is sokat. Azt vallom, hogy legyen szó bármilyen filmről vagy sorozatról, a szórakoztatás és a látvány mindig másodlagos vagy lényegtelenebb. Az üzenet, a mondanivaló, a mélységben rejlő tartalom, az utalások, egy összetettebb és kifinomultabb gondolkodást elősegítő intellektuális utazás.
Hatalmas ellentmondások a két különböző nézőponton belül. Nem tudom elképzelni, hogy ne hazudjanak vagy túlozannak, mert az igazat mondva nem lehetnének ekkora ellentmondások.
A nő nyilván szellemileg beteg, depressziós, ami nem baj (mármint a sorozat szempontjából), de attól még nem értem, hogy a megaláztatás és érzelmek nélküli szex nélkül miért ne próbálna meg igazi értelmet keresni az életének. Azzal pedig ne áltassanak, hogy neki már csak ez maradt. Mindenkinek van lehetősége a megújulásra, az újrakezdésre és a boldogság megtalálására, függetlenül a múlttól és a jelenlegi helyzetétől.
Noah is beteg, persze nem szellemileg, inkább érzelmileg, mondhatnám azt is, gondolatilag meg lett fertőzve a saját vágyai által. Kissé meghasonló, de teljesen érthető. A felesége normálisnak tűnik, de az így sem tiszta, hogy a családja, hogyan maradt egybe ennyi időn keresztül, amikor alig tudja kordában tartalmi a vágyait, és elég beteges az is, hogy csak nézi ahogy Alison és a férje szexelnek. Odamegy vagy elhúz, de ha már elhúzott minek megy vissza, aztán nézi. Ez persze Alisonnak is rendben van, de hogy ezután nyugodt lelkiismerettel odamegy a gyermeke sírjához az sem semmi. Remélem legalább a könnyei őszintén voltak.
Én már csak így szeretek szemlélni egy-egy sorozatot. Ha dráma, akkor a viszonyítási alap legyen a valóság. Nem szeretem a logikai bukfenceket.
Nem sikerült elég mélyre elmenni, túl sokat a szemnek, keveset a léleknek, és az agynak.
Jó indulattal 5/10. Még nem tudok, hogy maradok-e. Mindenesetre köszönöm az írást CCC!

barta - 2014. 10. 16. 00:23

Zseniális volt. Nagyon várom a folytatást, remélem tudják tartani ezt a színvonalat.

Chrystal - 2014. 10. 16. 15:18

PTOBI, nem másnap ment a gyereke sírjához. Aznap délután volt ott, utána ment az anyósa házába, tábortűz, haza, utána nézte végig Noah, ahogy a férjével szexel.

Csatlakozom a többség véleményéhez, remek kezdés, alig várom a folytatást.

PTOBI - 2014. 10. 16. 22:32

Igaz, köszönöm a pontosítást.

jky - 2014. 10. 16. 22:53

Jó kezdés volt, az elején a narrációnál, amíg nem mutatták, azt hittem, valami pszichomókussal beszélget. Aztán kezdett gyanús lenni, míg aztán meg is mutatták, hogy ez bizony kihallgatás. Szóval történt valami. A trailert nem láttam, nem is vagyok rá kíváncsi, ne is spoilerezzen senki, de azt gyanítom, hogy Alison hapsija vagy “McNulty” felesége elpatkolt “véletlenül” vagy tuti valami bűntény történt. (Ja és pacsi “Rawls” castingért McNulty mellé ;))

Eléggé True Detective utánérzésem volt, de ez nem negatívum, mert érdekes ez a kettős nézőpontos történetmesélés.

Viszont Noah oldala kicsit erőltetett volt. Mármint egyrészt a gyerek akasztós “poénja” is, meg a fuldoklós jelenet is egy kicsit. Aztán jött a találkozás Alisonnal a parton éjjel… na mondom, ilyen nincs, persze, pont ott van… Aztán váltottunk Alisonra és máshogy festett a sztori. Szóval a férfi oldala eléggé “mű”, de a női oldal sem tűnik túl hitelesnek, valahol tényleg a kettő közt lesz az igazság. :)

Továbbá megjegyezném, csak úgy érdekességként, hogy Alison átkarolta a WC-t (hányt) aztán pincérnő létére nem nagyon mosott kezet (sőt, kart), inkább csak egyből arcot (bár igaz, ott volt egy vágás is, de akkor is).

Kíváncsi leszek a folytatásra, remélem, hogy tudja majd tartani a szintet, de azt viszont nem érzem, hogy ebben több évadnyi anyag lenne.

koka - 2014. 10. 16. 23:49

jky: True Detective utánérzés +1

fisher - 2014. 10. 17. 02:52

fuh, ez nagyon erõs volt, rég lepett meg ennyire sorozat. én rádásul voltam olyan szerencsés hogy mindenféle elõtudás nélkül néztem meg. kiváló élmény volt, kellett már egy ilyen friss pilot.

Bogyó - 2014. 10. 17. 22:16

Nagyon belelkesültem a kritikától, mondom ez 100%, h nézős lesz. Aztán nekiültem. Az első 10 percben három, majdnem halálos kimenetelű gyerekbaleset volt, eléggé kiverte nálam a biztosítékot. Meg aztán a sok testiség, nem is az volt vele a baj, h testiség, de valahogy annyira állatias, eszetlen, valahogy taszító, az embert mint testet kiárusítóan jelent meg… ráadásul a pasi családapa jellemével se tudtam összeegyeztetni meg a tanár létével – ebben egy tök tudatos, értelmes, alternatív, megfontolt, elvek szerint élő embernek tűnik. Szóval majdnem csalódva félretettem, de szerencsére belenéztem a csaj részébe. Ebben már voltak olyan pontok, amivel tudok azonosulni, vagy legalább megérteni, sajnálni, együttérezni, stb. Simán lehet, h nála a depresszió, a feldolgozatlan tragédia nyomja le az érzékelést, a pasinál meg az író énjéből következtetm ki, az elszabadult fantáziát? Hogy nem tudja megkülönböztetni a valóságot a fantáziájától, különösen a közelében lévő nőkkel kapcsolatban? Nem tudom, még mindig nem összeegyeztethető avval, amilyen tudatosan viselkedik családapaként.
Hát, meglátjuk mi lesz ebből, mindenképpen belekezdek a 2. részbe.

koka - 2014. 10. 17. 23:34

@Bogyó: a férfi elméről, a férfi jellemről és ennek a biológia hátteréről napestig lehetne vitatkozni. Olvasd el a kritika elején lévő idézetet. Illetve nézd tovább a sorozatot, hátha választ találsz/találunk. Ez nem szimpátia kérdése, egyszerűen csak nem úszik rózsaszín ködben a grál lovag.

nyac - 2014. 10. 18. 11:49

Thx h felhivtatok ra a figyelmet!
Pont ilyen sorozat kellett most nekem.
Drama,plusz vmi kulonleges.

Felolem csinalhatjak meg egy ideig a ketnezopontos elbeszelest ilyen hangsulyosan,igy meg a megnezes utani sokadik napon is elgondolkodik az ember h vajon hogyan is lehetett. Ez tetszik.

A kilesett aktusrol az Atonement c. Film jutott eszembe, ahol szinten vmi hasonlo tortenik. Nekem az a resz volt a legelgondolkodtatobb h vajon h lehetett.

A masik meg a csok, Noah emlekeben nem szerepelt.
Lehet en vagyok tul romantikus de az elso csokra (emleletileg)mindig emlekszem.
Vagy lehet a fiuknal nem igy van…!?

Remelem nem megy at szappanba a sorozat.
Mar alig varom a kovetkezo reszt.

Snoopyzit30 - 2014. 10. 18. 18:08

A kritika fellelkesített. Megnéztem, de sokkal többet vártam. Lehet, hogy már túlságosan akció-dráma függő lettem. Ha már lement az egész évad, egy havas téli vasárnap majd ledarálom :-P

Voriss - 2014. 10. 18. 18:56

nekem nagyon bejött a narratíva, a casting meg lehetett tudni, hogy ütős lesz. én bírom ezeket az amerikai keleti parti kisvárosos helyszíneket is.

Akik meg fent ezeket a hosszú fikázásokat írták, azok nézzenek szulejmánt, abba kevesebb helyen lehet belekötni!

Kíváncsi vagyok mennyire tartja majd a szintet, én szeretném belemerülve élvezni a történetet.

rvtul - 2014. 10. 19. 13:39

Sziasztok!
Tetszett a pilot, mikor jön a folytatás?

jky - 2014. 10. 19. 14:28

@rvtul

Vasárnaponként megy kint, nekünk hétfőnként válik elérhetővé, tehát a következő rész holnap jön. :)

carpediem - 2014. 10. 20. 00:05

annyira zseniális volt, hogy napok óta ezen töröm az agyam, elgondolkodtató sorozat, s reális férfi-nő kapcsolatra, relativitásra nézve, valószínű ettől is mászott ennyire belém… :) a legszebb az egészben, hogy a történet annyira valós, életszerű, s meg se fordulna a fejemben, hogy ebből sorozat lesz…nem hogy ilyen :D

Sawyer - 2014. 10. 20. 10:18

Végre egy igényes dráma, nagyon bejött, kritikával egyetértés ;-)

clegane - 2014. 10. 20. 10:24

tényleg rendben volt a pilot.

hogy máshogy látjuk a nézőpontokból, az nem biztos hogy azért van, mert máshogy emlékeznek, hanem az is lehet, hogy csak máshogy akarják tálalni az eseményeket a rendőröknek.
gondolom, a férfi nagyon jól emlékszik arra hogy ő nyomult inkább, csak ezt nem vallaná be senkinek.

CyClotroniC - 2014. 10. 20. 12:13

clegane: Ez igaz, ugyanakkor volt már nem egy olyan jelenet, ahol a vallomás nem fedte a képi visszatekintést, én leginkább ezeket tekintem csak hazugságnak. Egyelőre. :)

clegane - 2014. 10. 20. 12:48

CyClotroniC:
:o tegnap este néztem meg a pilotot de ilyen nem rémlik. nem is igazán narráltak a szereplők, csak a történetet láttuk. a True Detectiveben volt inkább ilyen amit mondasz.

CyClotroniC - 2014. 10. 20. 12:58

Volt egy ilyesmi biztosan:

– Mit látott meg rajta először?
– Az arcát.

És közben látod, hogy a fenekét nézi. :) De volt ilyen az 1×02-ben is, de arról itt most nem spoilerezek, úgyis írok róla külön.

clegane - 2014. 10. 20. 13:52

jó ez tényleg volt :) de sztem akkor is volt hogy direkt beszélt mellé, amikor nem narrált csak láttuk ahogy elmondja.

clegane - 2014. 10. 20. 13:53

*már hogy nem azt látjuk, hogy éppen mondja, hanem amit mond.
belegabalyodtam már.

Tiger27 - 2014. 10. 31. 17:29

A pilotot követően, de nagyon leállt a kibeszélő. Már nem is nézitek?:))

CyClotroniC - 2014. 10. 31. 18:26

Tiger27: Van (legalábbis eddig volt) heti írás, mindig oda írnak.

koka - 2014. 11. 04. 02:18

A 4. rész igazi, zsigeri szinten kemény cucc lett.

Morph - 2014. 11. 04. 14:00

4. rész: egymás után megnéztem kétszer, csak a 2 főszereplő volt a részben (+ a rendőr a kihallgatáson), így végre csak a kettejük közti dinamikáról volt szó végig, megtudtunk részleteket, nem idegesítően túl titokzatoskodóra vannak megírva a karakterek, ez nagy plusz. színészi játék még mindig szuper!

Chikorkez - 2014. 11. 04. 15:15

Berántott – az olvasottak miatt. A második részt néztem éppen. Nagyon szépen van felépítve, csodás hangulat/zene.

El sem kezdtem volna, ha nem olvasom a pozitív hangnemet itt emberektől.

folytatom a “the 100”-t a the walking dead-et; csalódás az angol Utópia 2. szezonja….. esténként DS9-ra alszom el … ;; :D nem ám

és ez a sorozat végre valami hihetetlenül jó “érzést” kezdett el felhozni a bebetonozott sorozatnézési morálomból.

_Peter - 2014. 11. 05. 11:44

Tiger27 – 2014. 10. 31. 17:29

Nézzük, csak egyes sorozatoknál van heti cikk, pl. Walking Dead fixen van minden részhez cikk és odaír mindenki. Másnál pl. Homeland csak oldalt kitéve a 4. évad és ott folyik a beszélgetés, nincs heti cikk külön. Az Affairnél eddig volt mindig, most nem tudom lesz és várjunk vagy írjunk ide. Mindenesetre röviden a 4. rész is szuper főleg mert csak kettesben voltak. A rendőr pedig jól játszik velük, kis apróság: Noah-nak panaszkodott hogy elvált, Alisonnak az ellenkezőjét milyen boldog. Mit tud a rendőr, hogy mi alapján tereli őket, mivel szólják el magukat? Továbbra is tetszik nem tudjuk ki az áldozat, együtt csinálták, valamelyik falaz, melyik nem fogja bírni a nyomást stb.

Ez most a nézőseim közül az egyetlen, amit nem tudok úgy futtában nézni. Egyszerűen meg kell várni az estét, nyugiban, kb. nem is pislogok úgy leköt. (és nemcsak Ruth Wilson kisugárzása, vetkőzése miatt haha)

CyClotroniC - 2014. 11. 05. 11:55

_Peter: A héten nem lesz, de viszonylag frekventáltan próbálok majd írni róla, úgy 2-3 epizódonként. Múlthéten is inkább elmélkedős írás volt. Önismétlős és találgatós cikket nem akarok, csak azért hogy legyen, így ha akad majd 2-3 hetente egy-egy új körbejárható téma, akkor lesz The Affair írás. Persze ha van aktuális a héten, akkor általában ott mennek a kibeszélések.

Lemoni - 2014. 11. 05. 14:41

2 napja néztem meg az új részt, de még mindig szédelegnek a hormonjaim….. imádtam minden pillanatát, még a baromi ízléstelen hotelszobát is :) Változott a mesélés, eddig ugyanazt a történetet mesélték kétféleképpen, most Alison ott folytatta, ahol Noah abbahagyta, mintegy jelezve, hogy innentől a két szál egybesodródott. Végre egy jól kidolgozott, rendkívüli, de hiteles és hihető szerelmi történet, nem giccs- és nyálparádé.
(És elnézést kérek, hogy megint a The Wire-rel jövök, de amikor Noah magára öntötte a kompon a kávét, hangosan felröhögtem, előtte nem sokkal néztem a hasonló bénázását a másikban. Most még egy McNulty-módra részeg Noah jelenetet is szeretnék :)

Bogyó - 2014. 11. 05. 15:09

Nagyon tetszett a negyedik rész! Zseniális színészi játék, hibátlan helyszínek, atmoszférák. Kíváncsi vagyok, a történetmesélés így marad-e.
Meglepődtem, h A. elmondta N-nak a történetét. Eddig élvezte, hogy N. nem tudja, hogy másképp tekint rá, nem sajnálja, mint mindenki más. Még a vagdosást is bevallotta, amit még maga előtt is szégyell.
Ez átírja a viszonyukat, ha elválnak, megint lesz utána egy törés következő találkozásnál, A. biztos túlgondolkodja majd, h mit gondol róla N. (biztos ő is sajnál, biztos csak a halált látja rajtam ő is, most, h tudja). Az egymásban való bizonyosság csak pillanatnyi, törékeny anyag, nem biztos h lesznek még nyugodt napjaik a közeljövőben, egyikük sem tűnhet el rendszeresen napokra.
N. családjánál sztem vmi nagyobb gebasz van most, h nem tudott ott lenni, biztos lesz ezerszeres bűntudat…

margarita - 2014. 11. 06. 13:41

Szerintem érdekes az is, h eddig minden rész ugy kezdődödött, h Noah vmilyen vizzel kapcsolatos dolgot csinált, vagy a viz mellett volt: uszott, zuhanyzott, most pl a kompon mutatták.

Kíváncsi vagyok, h maga a viszony hova “fejlődhet”,mivel mind2en házasok, így kéró nem lesz a légyottokhoz, 200 dollár(szobaár ennyi volt asszem) meg azért sok egy együttlétért.

És mind2en átlépték azt a határvonalat h visszaforduljanak.És mivel ennyire lelkileg kitárulkoztak, ez már kicsit több is mint egy sima kupakolás.

purity - 2014. 11. 07. 01:07

És McNulty megdugta Jane Eyre-t… Még szerencse, hogy Rawls nem tartotta gyertyát! :)

paranoid android - 2014. 11. 08. 02:36

Fantasztikus volt a negyedik rész. És egy mérföldkőnek érződött a sorozat életében és a karakterek viszonyát illetően is.
A korábbiakhoz képest bedobott stilisztikai váltás, amellett, hogy szükséges is volt (hisz csak ketten voltak végig, az egész “ismétlés” lett volna, csak másik szemszögből), valahogy még jobban ráerősített a kettőjük lelki egymásra találására. Talán azért, mert a két rész – annak ellenére, hogy volt érezhető hangulatváltás, és voltak eltérések – korábban nem tapasztalt módon passzolt egymáshoz. Nem volt olyan érzése az embernek, hogy el lenne torzítva mindkettőjük emléke, mert csak a saját világukban voltak, vagy mert igyekeznek a másikat “hibáztatni”, csábítónak feltüntetni. Valószínűleg mert ez az emlék sokkal tisztábban él mindkettőjükben (az apró részletek, pl. a ruhák is megegyeztek), hisz aznap látták meg a másikat igazán.
Ezután a rész után kíváncsi lennék, hogy akik korábban nem látták a kettőjük között lévő kapcsolatot, pontosabban Alison részéről nem értették a Noah-hoz való vonzódást, még mindig így éreznek-e.

szbera - 2014. 11. 08. 11:55

Egyre jobb ez a sorozat. Örülök az ajánlásnak és hogy vettem a fáradtságot megnézni a pilotot :)
Amúgy eddig valahogy mindig az volt az érzésem, hogy “Alison a kis ártatlan”..nem tudom miért..valahogy Alison ártatlanságát jobban el tudtam hinni, mint azt hogy ő “ment rá” Noah-ra. De most már nem így gondolom, legalábbis nem gondolom olyan ártatlannak és ezt az érzést bennem azok a jelenetek erősítik, amik a jelenben játszódnak.

Bogyó - 2014. 11. 08. 14:26

@paranoid android

Részemről helyreállt az egymáshoz való vonzódás hitelessége, átélhetősége. Noah valóban és igazán elkezdett figyelni A-ra, jobban, mint bárki más A. környezetében.

Lemoni - 2014. 11. 10. 20:52

Ad némi Agatha Christie-s ponyvaízt az áldozat személye, a senki által nem kedvelt lúzer, akit bárkinek lett volna indoka kinyírni. Ha egyáltalán gyilkosság volt. Visszatért a kétféle látásmód a történet mesélésben és elég nagy eltérések voltak. Alison az anyját nem tudta becsapni, de vajon az anyósát? Ritka nagy véletlen lenne, hogy pont most adta oda a gyűrűjét Alisonnak, ha semmit nem sejtene vagy tudna, akár figyelmeztetésnek is tűnhet. Noah nagyon az igazság bajnokát alakította most a lánya ügyében, vajon neki is egyszer hasonlóképpen majd bocsánatot kell kérnie valakitől, akit megbántott?

Rita - 2014. 11. 10. 22:03

Piszkos jó rész volt, és most mégis egy kicsit elégedetlen vagyok. Imádom Noah-t (még attól függetlenül is, hogy szerintem veszettül jóképű :P ), de ebben a részben egyszerűen hihetetlen Grál lovag volt, maga az igazság bajnoka, aki mindenhol rendet tesz pikk-pakk, aki még az alkalmi szexet is beáldozza a gyermekéért (holott Alisontól tudjuk (tudjuk?), hogy nem rohant ám el olyan gyorsan) stb. Mondjuk ezt még meg is érteném, hiszen az üzenet szerint valóban nagy vészhelyzet volt, de amikor hazaért, úgy tűnt, mégis sikerült nélküle elsimítani az ügyet … az más kérdés, hogyan akarták eltussolni a felelősséget. Ebben viszont nagyon egyetértettem vele.

Maura Tierney nekem nagy kedvencem volt a Vészhelyzetben, de ebben a szerepben egyenesen utálom. Amikor beszólt az urának, az olyan mélyen sértő volt, hogy egy pillanatra megállt bennem az ütő. Akit szeretem, annak nem mondok ilyeneket, és pont.

CyClotroniC - 2014. 11. 10. 22:11

Napi überjóhír: a Showtime most rendelte be a The Affair 2. szezonját!

Lemoni - 2014. 11. 10. 22:12

Pont most olvastam, megyek is pezsgőt bontani :D

_Peter - 2014. 11. 11. 00:16

Kezd kibontakozni mi történhetett, megtudtuk ki az áldozat, egy ember már tud a viszonyról (energizer anyuka), 6 millió dollár is szóba került, valami dealerkedés is lehet amiben Lockharték és Oscar is benne van, zsarolásoknak is megágyaztak, Noah családi Vészhelyzet (bocs nem tudtam kihagyni :D)

A beszélgetésnél a mostani apróság, amiket nagyon bírok: Alison fél a víztől, megfulladt a fia. Noah úszó ösztöndíjjal mehetett fősulira.

Már most azon gondolkozom milyen jó lesz újranézni az évadot egyben. Észrevenni minden kis különbséget, utalást.

clegane - 2014. 11. 11. 11:39

mondjuk én már nem tudom követni, hogy mikor mutatják ugyanazt két szemszögből, és mikor van az hogy egyszerűen két különböző nap történéseit látjuk a két félidőben XD nekem pl úgy jött le hogy amikor Alison szemszögéből láttuk hogy a vendégházban várja reggel Noaht, az egy másik reggel volt, mint amikor Noah szemszögéből láttuk hogy “kocogni” ment; hiszen alighanem több reggelen át tartott ez az affér. ha ugyanannak a napnak volt szánva, lehetne a sok eltérés mellett néhány olyan másodperc ami közös a két térfélben, hogy lássa az ember hogy ez azért ugyanaz. :)
de ez amúgy nem zavar, nekem ez csak mellékes mutatvány amellett hogy amúgy milyen jó az írás, a jellemábrázolás meg a dialógusok.
Ruth Wilson meg nagyon szép csaj, nemtom ki mondta korábban hogy nem elég jónő a szerephez de nem értek vele egyet XD

CyClotroniC - 2014. 11. 11. 12:39

Holnap 19:15-től a The Affair készítőjét, Sarah Treem-et lehet kérdezgetni a sorozat hivatalos facebook oldalán. Szerintem azt is meg is várom a következő kritikával, de jövő héten lesz újabb írás a 6. epizódot követően.

_Peter - 2014. 11. 11. 13:53

clegane – 2014. 11. 11. 11:39

Ó ilyet mondani, szerintem is szép, van kisugárzása, valódi nő. Mit vártak egyesek szőke cicababát? Tök jól hozza a fáradt pincérnőt, az összetört anyát* és a szexi szeretőt is. (néha a szeme ahogy néz hmmm)

*tényleg durva van arra szavunk, ha valaki özvegy, árva, de ha valaki a gyerekét veszíti el arra nincs

bazs1 - 2014. 11. 11. 14:49

Nem biztos hogy örülök a következő évados berendelésnek. Gondolom szép kerekre írták meg ezt a sztorit, nem tudom hogy lenne értelme ezt a formát még több évadon át húzni, illetve egy nagy váltásnak se látom értelmét.

CyClotroniC - 2014. 11. 11. 14:56

Elvileg bőven van tervük idővel: tágul a világ, megismered a nyomozót is bővebben, mert mégiscsak ő az a befogadó személy a történetben, aki átszűri magán a hallottakat, stb…

clegane - 2014. 11. 11. 15:20

amúgy én is azt hittem hogy egy évados lesz összesen, de asse baj ha kettő. kicsit feleslegesnek érzem a rétestésztázást ebben az esetben. ki a fenét érdekel a nyomozó? most csak azér kár megismerni, hogy teljenek vele az epizódok.

CyClotroniC - 2014. 11. 11. 15:36

Nem feltétlenül ő lesz a középpontban, de Noah és Alison története tarthat több évig is, más lesz ahogy a jelenhez fog közelíteni és nyilván a tónus is változhat, ha a bűnügy idővel nagyobb teret fog kapni. Nem állítom, hogy működni fog, de már az elejétől fogva van tervük, ami jó jel.

clegane - 2014. 11. 11. 15:45

mondjuk én megnéznék egy évadot arról hogy elszöknek együtt a Kanári-szigetekre.

Lemoni - 2014. 11. 11. 16:27

Nagyon nem szeretném, ha a feltételezett bűnügy nagyobb teret kapna. Nekem ez a történet egy kapcsolati drámának, egy szerelmi viszonynak tökéletes, nyomozósnak ott a sok CSI/NCIS meg egyéb klón, itt maradjon csak háttérnek vagy mesélős keretnek a dolog. És amit leginkább nem akarok, hogy arra menjen ki a sztori, Noah és Alison megszervezte a tökéletes gyilkosságot, de valami pitiségen csúsznak majd el. Remélem, a második évadban is a viszonyból eredő történések kapják majd a fő hangsúlyt.

Egyébként ami érdekes kontraszt még a “jelen idő” és a “múlt idő” között, hogy Alisonnak észrevehetően elegánsabb lett az öltözködési stílusa, a sminkje, rendezettebb s frizurája, szemmel láthatóan más körülmények között él a kihallgatás idején.

Rita - 2014. 11. 11. 16:44

Mi az esélye annak, hogy ők a jelenben is egy párt alkotnak? Nekem tetszene ez a jelen, mert nagyon összeillő embereknek gondolom őket, főleg, a lelki alkatuk miatt.
Nekem úgy tűnik, Alison a kihallgatások során olyan szenvtelen, sokkal kevesebb érzelmet mutat, mint a visszaemlékezésekben. Az egyetlen eset, amikor ebből felengedett, akkor volt, amikor telefonon keresett valakit a kihallgatás szünetében.

kri - 2014. 11. 11. 17:45

Szerintem az is érdekes, hogy jelenbeli Alison sokkal inkább hasonlít a Noah nézőpontjából bemutatott, rámenősebb Alisonra, mint a saját elmesélésében megjelenőre.

CyClotroniC - 2014. 11. 11. 20:14

Itt az interjúrészlet, amire utaltam a folytatással kapcsolatban, bemásolom ide is. Engem inkább megnyugtatott, mint megijesztett:

“We kind of came to this conclusion that the show is really about the search for truth and whether there literally is such a thing as an objective truth, so we thought it would be interesting to create a character who is actually looking for the truth, and that’s what a detective is responsible for. The question even in the detective character, which will become more robust as we go, is, does that man have any objective information? Or is he himself influenced by their perspective and therefore is it impossible for him to know all of what happened at the end of the day?

How important did you want the mystery to be going forward?

It’s not unimportant, but we weren’t trying to create a crime show. It is definitely our way in which to tell a story. I think in the first season the investigation takes a backseat to what happens between these two people. It’s not that it doesn’t get resolved to a certain extent; it does, but it’s not the focus. I think as we move forward, if we get subsequent seasons, the show is designed—as the past encroaches on the present—for the investigation to take more of the attention, as we kind of get closer to the crime itself. Something will be resolved by the end of the first season, but not everything.”

Lemoni - 2014. 11. 11. 22:30

Akkor sem akarom, hogy bűnügyi melodrámába csapjon át……..

CyClotroniC - 2014. 11. 11. 22:32

Én se, pont ezért mondom, hogy szerintem az a lényeg, hogy ez nem egy “crime show”, mégha a bűnügy fontos is lesz. Ezt én inkább úgy értem, hogy a kapcsolatuk fog olyan folyamatokat kiváltani, amik rendesen szétrombolják a környezetüket és közvetve vagy közvetlenül a bűnügyhöz is vezetnek. Persze lehet, hogy nincs igazam, de számomra ez jön le a nyilatkozatból.

Zsófi - 2014. 11. 11. 22:44

Bocs, én vagyok a nemfigyelő, de ki az áldozat? nekem nem esett le…

Rita - 2014. 11. 11. 22:55

SPOILER ON

Scotty, Alison férjének a testvére.

SPOILER OFF

Zsófi - 2014. 11. 11. 23:13

Köszi, figyeltem pedig nagyon, de ez most nem esett le… A trailer alapján amúgy végig azt hittem, hogy Cole lesz az, sajnáltam is, hogy lelövik előre a poént…

Zsófi - 2014. 11. 11. 23:28

Az amúgy most nagyon tetszett, hogy most a sztori miatt megfordult a mesélés, és Alison történetét láttuk először. A sorozat elején volt egy olyan érzésem, hogy a nő igazából nem is nagyon akarja ezt az egészet, és Noah gerjedt be csak iszonyúan, látszólag sokkal jobban rá volt pörögve a sztorira, mostanra viszont kicsit fordult ez, és Alison szála kezd sokkal intimebbé válni. Kivéve a legvégét, mert akkor ugye Noah kérdezte, hogy elfutna-e vele.

Nagyon érdekes, és nagyon kíváncsi vagyok, kivel mi történik addig, míg eljutunk a jelenbe. Főleg, hogy egy egyelőre látszólag (vagy már megint elbambultam, és nem esett le) súlytalan karakter halt meg, és nekem nem adja magát az a vonala a történetnek, hogy miért lenne fontos, hogy ők ketten összejöttek…

Lemoni - 2014. 11. 12. 00:02

Cyclo: én is úgy képzelném el, hogy nem közvetlenül ők lennének a bűnügy elkövetői, hanem a viselkedésük, a titkolózásuk, a lebukás dönt romba körülöttük sok mindent és elindítja a tragédiát. Aztán hogy mi lesz a végkimenetel, vagyis hogy együtt maradnak vagy nem, ezt már az alkotók fantáziájára bízom, csak tartsák a színvonalat és ezt a két főszereplőt a fókuszban :)

új - 2014. 11. 13. 00:45

jólesően ráz a hideg, ha a _lehetséges_ nyomokhoz visz közelebb egy-egy rész:

– miután az író(!) egy olyan affér sztoriját vázolta fel a kiadónak, amiben a végén a férfi MEGÖLI a nőt, nem tudok másra gondolni, csak hogy a sorozat scriptjét kaptuk röviden
– sajnos emiatt félig nem bízom noah őszinteségében, amiért a kedvező fogadtatású első fejezet telefonja után azonnal ugrik bele teljesen az épp előtte lezárni akart, még ki nem bontott viszonyba (nem kétlem a vonzást köztük, de ez akkor is lényeges pillanatnak tűnt)
– a ‘szerintem a HALÁLT látod, ha rám nézel’ drámai mondat allison szájából egyáltalán nem biztos, hogy nem inkább előrevetít (a sugallt gyerekhalál árnyéka helyett)
– a rendőr sem biztos, hogy azonos idősíkban tartja a kihallgatást, nem biztos, hogy azonos ügyben (bár az eltérő családállapot-sztorikkal simán lehet, hogy csak a bizalmukat akarja megnyerni- ’25 éve házasan mintha friss házas lenne’ vs. ‘ritkán látja a gyerekeit a válás óta’…) (ezt a pontot kicsit megzavarja, hogy pasiként hivatkozik noah is a halottra a kihallgatás során, de erre majd még kitalálok valamit)
– ahogy írjátok, fontos tényező, hogy a férfi uralja a vizet, a nőnek viszont a halált jelenti, végzetes számára (a főcím sugalmazásával kiegészítve még inkább)

(+1: egyelőre nekem allison tűnik kiszolgáltatottabbnak és bevonottabbnak, hiába sokan őt látják inkább a csábító félnek)

annyira jó lesz végül visszanézni az egészet elölről!

caltrask - 2014. 11. 13. 10:52

én mostanában sokat gondolkozom a sorozat plakátján, ahol ugye mindketten “benne vannak a vízben” – lehet, hogy egyik vizes megnyilvánulás sem igaz?
a zenéje egyébként valami hihetetlen ősi erejű úgy, hogy közben a gazdag emberek játszóterén, a Hamptonsban játszódik

Anthonz - 2014. 11. 14. 10:08

Szerintem túlkombináljátok a dolgokat :)

Egyébként Noé kezd idegesíteni, úgy viselkedik, mint valami 16 éves tinédzser, eléggé nevetséges.

Page - 2014. 11. 14. 14:48

Az a kérdés senkit nem izgat, hogy Alison gyereke kitől lesz?, mert ugye az első részben elhangzott a kihallgatáson, hogy sietnie kell hozzá.

Lemoni - 2014. 11. 14. 14:59

Engem még mindig Alison látszólagos jelenbeli jóléte izgat. A környezetében a gazdag férfi Noah apósa volt, aki a házi partin eléggé lenézően beszélt róla. De kinézem a vén kujonból, hogy nyalogatná a sót :)

CyClotroniC - 2014. 11. 14. 15:46

Alison jelenét én azzal magyaráztam már a pilotban is magamnak, hogy biztosan a városba költözött, ami változtatott az öltözködésén is. Hogy Noah mellett van vagy sem, az gondolom direkt eldönthetetlen.

Reeka - 2014. 11. 14. 17:51

Én is nagyon kíváncsi vagyok, kitől lehet a gyereke Alisonnak? Noah-tól vajon? Nagyon várom, hogy szép lassan kiderüljenek a dolgok :)
Mostani kedvencem ez a sorozat!

paranoid android - 2014. 11. 14. 19:16

Néhányan szerintem is túlkombinálják; a nyomozó mindkettőjüknél konkrétan megnevezte Scotty-t, mint az áldozatot.

Nem is tudom eldönteni ki volt antipatikusabb, a Butler család vagy Alison anyja. De talán az utóbbira kell szavaznom, mert az ő nárcisztikus érzelmi zsarolása elől nehezebb menekülni, főleg ha az illető gyereke vagy, míg a Butlerék amorális, arrogáns viselkedése dühítő, de könnyebben ignorálható. Ez látszott is azon, hogy – ugyan mindkét főhőst a boldogságból visszarántotta a valóságba a saját problémája – Alison kinézete teljesen megváltozott, ahogy megjelent az anyja. Az egyik jelenetben még egy szép ruhában, kibontott hajjal mosolyog, a következőben meg a pincérnő ruhájában köti fel a haját.

Persze ezek a karakterek azért is tűnnek különösen ellenszenvesnek, mert olyan emberek szemszögén keresztül látjuk őket, akik nem kedvelik őket. Az árnyal néha a képen, amikor a másik nézőpontból is kapnak teret. (Oscar személyisége viszont ugyanolyan utálatos Alison és Noah szemszögéből egyaránt.)
Ez egyébként írói és színészi szempontból is nagy kihívása ennek a sorozatnak. A mellékkaraktereket így nehezebb árnyalni, persze pont emiatt ugyanúgy fel is menthető a kevésbé kidolgozott mellékkarakter.

Akármennyire volt Alison anyja bicskanyitogató, a jelenléte új dinamikát hozott, és érdekes dolgokat fedett fel a Lockhart családon belül, amiknek köze lehet a bűntényhez.

Tod - 2014. 11. 14. 22:27

Eddig azt hittem, sejtem, mi történik. Eddig. :D

Azt hittem, a bűntény lesz a kulcs ahhoz, hogy Alison miért lett szemmel láthatóan gazdagabb. De tekintve, hogy a férje eléggé ellenzi az eladást (egyelőre), már elbizonytalanodtam. Főleg úgy, hogy pont a legnagyobb támogató halt meg.

Sokkal jobban örülnék, ha a bűntényre összpontosítanának és arra, hogy ez a két főszereplővel mit tesz, mert a többi karakter nem tetszik. A mellékszereplők túl harsányak ahhoz képest, amennyire mélyek, vagyis inkább sekélyek. Nem azért tudom, hogy milyenek, mert 2 mondatnál többet tudok a hátterükről, hanem azért, mert a rendező így hozta a jelenetet. Egyelőre két lábon járó klisék. Nagyképű pénzhajhász fszkalap egy feleséggel, aki csak a pénzért van vele (nagyi remélem több időt kap btw), mert hát milyen felesége legyen egy nagyképű pénzhajhász fszkalapnak, ha nem ilyen. A gyerekek mind szürreálisan problémásak, mert hát milyen legyen egy gazdag család sarja, ha nem ilyen. Ha nincs drogprobléma, és nem jön fel az öngyilkosság, akkor rosszul csinálod. Milyen anyja legyen a főszereplőnek, aki nővér? Megvan! Alternatív gyógyító, de az idegesítő fajtából ám… De a főszereplőkkel sem kegyesek mindig. Néha direkt hülyére írják őket, csak azért, hogy legyen min “izgulni”. Ez elmegy egy sima országos nyomozósban, de itt kábelen akarnak karakterdrámát.

Röviden: bűntényt ide.

paranoid android - 2014. 11. 15. 00:05

@Tod
“A mellékszereplők túl harsányak ahhoz képest, amennyire mélyek, vagyis inkább sekélyek.” “Egyelőre két lábon járó klisék. ”

Pont eggyel feljebb elmélkedtem röviden erről, hogy ez a narratíva miatt van így. A mellékkaraktereket a két főhős szemszögén keresztül látjuk csak, ami miatt egyrészről leegyszerűsödnek ahhoz képest, mint ha kapnának egy külső nézőpontú, saját jelenetet. Másrészről a POV karakter előítéletei is erősen jelen vannak az ábrázolásaikban – innen a klisés jelleg. Tehát a mellékkaraktereknél az segít, ha többször felbukkannak mindkét főhős részében, vagyis kétféle nézőpontból láthatjuk őket. De ekkor is szükség van a befogadói aktivitásra, arra hogy a néző összefésülje a kétféle nézőpontot.

És a bűntényre való összpontosítás ellen is vagyok, mert az elvenné a fókuszt a két főhős introspektív történetéről, és egy külső, konvencionálisabb rejtély felé irányítaná azt.

carpediem - 2014. 11. 17. 00:57

Ki fogtok nyírni…amennyire szeretem ezt a sorozatot egyedi megközelítése miatt, s hogy egy klisé történetet ennyire nem klisésen és emberien közelít meg, mégis van bennem távolságtartás. Egyszerűen nem tudok azonosulni a két főszereplővel, nem érzem teljesen indokoltnak, hogy miért lenne borzasztó mindkettő házassága és miért kezdtek el egy viszont. Valószínű túlságosan házasság és hűségpáti vagyok…s ez okozza a távolságtartásomat. a nő nem a tragédia okán vetődik a férfihoz, hanem, mert hozzáment a pasihoz, akihez hozzá kellett mennie és beleunt a környezetbe(nem a gyerek itt a kiváltó ok szerintem), a fickó meg tipikusan midlife-crisisban szenved és a mindenem meg van állapotból nem tud kilépni! ha ennyi az indok egy viszonyhoz, s az íróktól ez midn szándékos, akkor le a kalappal előttük! nézzük meg a sorozat szereplőivel azonos korosztályt manapság, nem mindenütt ezt látjuk vissza? ebben az esetben a sorozat még egy zseniális korkép is! de ettől én még ordítani tudnék! s éppen az iylen embereket, szereplőket, unott quittereket csak a távolból figyelem…nincs azonosulás. nem modnom, hogy ez egy sorozat alapvető eleme, hiszen akkor Dextert sem néztem volna:) csak egy ilye személyes, meghitt, intim történetről szmeély szerint nekem hiányzik ez azonosulás.
azt meg nem veszem ide, hogy joshua Jackson és maura tierney mellett ki keresne másik párt, mert ez nem idevaló felvetés…

carpediem - 2014. 11. 17. 01:04

egyébként a fentebb általatokhoz írtakhoz fűzve, szerintem mindkettő úgy meséli el a történetet, hogy az emlékezetében átírta, meg ahogy szeretné láttatni, az egyik író is mondta, hogy az igazság éppen középen van.
azon sokat gondolkodtam, hogy vajon a kihallgatás során látott allison és noah kinek a szemszögéből is olyan, amilyen, a nyomozójéból? merthogy nincs relatív viszonyulás ezen sorozat szerint. csak amit mi magunkról gondolunk vag ymások rólunk…

clegane - 2014. 11. 17. 10:48

carpediem: szerintem nincs logikusan levezethető indoka annak, hogy miért kezdtek ezek viszonyt, pláne nem amiatt hogy rossz lenne a házasságuk, egyszerűen csak nagyon ellenállhatatlan volt a vibe közöttük. de ettől ez még sajnos nagyon reális és emberi, bármennyire is nem tetszik hogy ilyen esendő az ember XD

Tod - 2014. 11. 17. 12:03

Így teljesüljön minden kérésem. :D

carpediem - 2014. 11. 17. 12:15

@clegane: persze az élet ilyen, csakhát szomorú….
egyébként az ennek kapcsán jó kérdés, hogy 2 évados berendelésnél (lesz ez még több is) már nem lehet egy viszonyt csak vibera alapozni, mint azt már láttuk eddig is…

e - 2014. 11. 17. 12:40

Annyira jó ez…olyan régen vágytam már valamire, ami így beránt és előhozza az addiktot belőlem.
Alig várom a következő részt.

clegane - 2014. 11. 17. 12:41

hát én nem is értem miért akarják ezt több évadosra csinálni, dehát csak kitalálnak valamit.

winnie - 2014. 11. 17. 13:21

mert sorozat. nem úgy készült, hogy itt ez a sztori, és találjunk ki neki 2. évadot, hanem úgy, hogy itt ez a több évados terv, és ez az első szezon.

_Peter - 2014. 11. 17. 23:43

Szóval tényleg drogról van szó. Oscar jól kiugrasztotta a nyulat a bokorból, lehet megzsarolja Noah-t és Alisont? Az nem tetszett múltkor még semmi nem számít szökjünk el, most meg vége amint kiderült a csempészés és ez indítja újra a feleségével a kapcsolatot? Ez elég egydimenziós Noah részéről. Alison láthatóan ki akar törni a helyzetből, dealerkedés és a ranch, Oscar-Lockhart ellentét, lehet még variálni. Felbukkant Noah barátja is, és hát tudjuk azt hazudta a rendőrnek sosem járt abban a klubban. Az a jó ebben a sorozatban valamennyire homályosan látod az utat, de csak közben lassan lesz tisztább a kép.

Egy LOL mínuszpont: Noah az író a laptopján mutatóujjal pötyög, hát ezért nem halad az írással :D

Lemoni - 2014. 11. 18. 00:07

Végre egy kis részeg Noah! Nem tehetek róla, Dominic West illuminált játékán mindig szétröhögöm magam :D

clegane - 2014. 11. 18. 01:13

winnie: no jó de akkor úgy mondom, hogy engem meglepett, hogy ezt nem egy egy (max 2) évados történetnek képzelték el. azért van amit eleve úgy képzelnek el. ehhez a témához sztem ez jobban illett volna. mondom ezt persze anélkül hogy láttam volna a 2.-3.-4.stb évadokat.

koka - 2014. 11. 18. 03:12

F@sza rész volt.

Most Noah-val tudtam jobban együtt érezni, ahogy hirtelen feloszlik a rózsaszín köd előtte amikor megtudja a drogüzletet. Teljesen hiteles volt a reakciója szerintem.

Emellett Alison reakciója is rendben volt, mármint láthatóan rutinból tolta az ipart, és már észre sem vette, hogy amit csinál az nagyon nincs rendben, viszont amikor Noah szépen beolvasott neki meg otthagyta, akkor azért látszott, bánja amit csinál és szívesen maga mögött hagyná már ezt.

Egy csomó mellékszereplő kapott most hosszabb játékidőt, amiért megint csak hálás vagyok, mert érdekelne a többi karakter is persze úgy, ahogy föntebb paranoid android is írta; mindként perspektívából, hogy szépen árnyalódva legyenek.

Ui.: Amikor a kólás Max fiú random elsírta magát a Lobster Rollban már sejtettem, hogy vele sincs rendbe minden. Szóval érdekel mi van, tippre van egy plátói szerelem Helen felé vagy vmi…

koka - 2014. 11. 18. 03:16

Ja bocs, most nézem, hogy ő uncle Max, szóval nemigen van itt plátói szerelem.

paranoid android - 2014. 11. 18. 18:09

@_Peter
“Az nem tetszett múltkor még semmi nem számít szökjünk el, most meg vége amint kiderült a csempészés és ez indítja újra a feleségével a kapcsolatot? Ez elég egydimenziós Noah részéről.”

Nem értem mitől lenne ez egydimenziós. Maximum önző viselkedés. Noah számára Alison átvitt értelemben az életéből való kimenekülést jelentette. Az előző rész végén annak a vágynak adott hangot, hogy ezt az elszökést jó lenne valósággá változtatni. Persze szerintem akkor semelyikük sem gondolta komolyan, illetve csak abban a pillanatban azt kívánták, hogy komolyan gondolják.
De Alison számára is ugyanilyen menedék volt Noah az életéből, a gyászából és a problémáiból. A drogügy kiderülése ellentétes reakciót váltott ki belőlük: Noah-t hirtelen kijózanította, Alison viszont hajlandó lett volna valóban otthagyni az életét.

@koka
Uncle Max titulusa szerintem nem rokoni kapcsolatot takar, csak szimplán így szólítják a gyerekek. A beszélgetésekből az derült ki, hogy mindhárman együtt jártak egyetemre, onnan ismerik egymást.

csernakakos - 2014. 11. 24. 21:57

Sziasztok!

Ez a sorozat egyre csak ivel felfele! Nekem pont a legelso resz nem jott be, mert az elbeszelestol fuggetlenul taszitottak a karakterek egytol egyig. Mostanra viszont rajongoja lettem a sorozatnak! A kedvencem eddig az 5. resz, az nagyon eletszagura sikeredett, a dialogusok szenzaciosak, es mostanra a szineszekkel is megbaratkoztam.
Varom az utolso ket reszt…

Lemoni - 2014. 11. 24. 22:49

Most, hogy mindenhol kiborult a bili, megint fokozódni látszik a helyzet, pedig itt akár le is nyugodhatna, de nehogy, mert imádom ezt az érzelmi libikókát, amit művelnek. Nem drukkolok sem a házastársaknak sem a szerelmespárnak, nekem tulajdonképpen tök mindegy ki kivel marad a végén, de maga a történet folyamata, az események, hogy mi lesz a következő percben, ez izgat és végig le tud kötni.

_Peter - 2014. 11. 25. 10:25

A nyomozó szempontjából Noah lehet nagyobb bajban kettejük közül. Helen megköszönte Alisonnak hogy megmentette a gyerekét, tehát nem úgy volt ahogy Noah előadta. A detektív még nem, mi tudjuk Noah hazudott a klubról is. Tehát általánosságban egy kicsivel Alison nézőpontja lehet az “igazabb”?

Az nekem furcsa volt Cole rögtön megbocsátott Alisonnak, sőt még lelkizett, sőt még rögtön gyereket akart csinálni. Hát…

Scotty és Whitney valószínűleg kavartak? Volt még az elején egy jelenet mikor indultak szobára, csak összefutottak Noah-val, most meg a vacsoránál ő dicsekedett bármikor összeszed egy helyes barnahajú csajt, nem?

Oscart végre megverte valaki hahaha

koka - 2014. 11. 25. 12:18

Viccesebb lett volna, ha Alison akkor megy kémkedni Helen boltjába, amikor a nő már tud a viszonyról.

danzig - 2014. 11. 26. 04:51

5. részig láttam még csak, de ha ez így megy tovább, akkor akár egy két elbeszélős Közönséges Bűnözők is lehetne belőle…rendőr végül elejti a Kobayashis kávéscsészét…és ényegében egy szó sem igaz az egészből
..na jó Oscar lehet tényleg egy barom :)

Noah a dealer, a család álca, öreg író a Mob vezetője, a sok partyn terítenek, Alison a terjesztés főnöke..a fivérek a csicskái :D

paranoid android - 2014. 11. 27. 16:34

“Helen megköszönte Alisonnak hogy megmentette a gyerekét, tehát nem úgy volt ahogy Noah előadta.”
“Tehát általánosságban egy kicsivel Alison nézőpontja lehet az “igazabb”?”

De attól még, hogy most már nem a kihallgatáson mesélik a történteket a nézőponti karaktereink, nem lett kevésbé szubjektív az elbeszélés. Alison nem éppen volt abban az állapotban érzelmileg, hogy tökéletesen emlékezzen erre a beszélgetésre, csak az maradhatott meg benne, hogy valami bűntudatot váltott ki belőle.
Vagyis az nem éppen bizonyító értékű, ha ugyanaz a nézőpont konzekvensen utal egy eseményre. Ez csak azt jelenti, hogy nem mond ellent önmagának. De még mindig nincs nézőponton kívüli megerősítés.

De persze felmerül a kérdés, hogy most is emlékekként kell-e értelmeznünk a részeket. A kihallgatás elhagyásával olyan strukturális változás következett be a sorozatban, amit még mindig nem szólítottak meg a készítők. Nem tudjuk, milyen szűrőn keresztül jelennek meg az események, nem tudjuk a szubjektivitás mértékét, formáját.
A nyomozó random jelenetei erre nem adtak választ, sőt ezeket éreztem a sorozat első rossz döntésének történetmesélés terén.

Snoopyzit30 - 2014. 11. 30. 21:31

Ha jól láttam a sorozat honlapján a következő rész nem ma lesz, hanem csak dec.7-én. Gondolom ez is a hálaadási ünnepük miatt van :-(

CyClotroniC - 2014. 11. 30. 21:42

Igen, a héten kimarad, de utána jön rendesen a maradék 3 epizód, szóval még karácsony előtt lemegy a teljes szezon.

lostfanka - 2014. 12. 02. 10:08

koka: Ha megnezed azt a reszt, akkor az pont ugyanazon a napon van amikor Noah nezopontjabol elmondja a megcsalast a felesegenek. Igen am csakhogy a Alisonos nezopontbol akkor este 1. Noah felesegen nem is az a ruha van, 2. Noah felesege odabujik hozzajuk mielott Noah elhuzza a fuggonyt, ergo Noah akkor meg Alison nezopontja szerint meg nem mondta el a megcsalast.

Nekem baromira bejon hogy apro kis kulonbsegek amik a nezopontok kozott vannak mennyira massa tudnak tenni egy sztorit.

Lemoni - 2014. 12. 08. 20:12

USA középiskoláiban csak a Rómeó és Júliát tanítják irodalomórán? Mert eddig még nem nagyon láttam mást, ha ilyen osztályjelenet volt egy filmben vagy sorozatban :P Na, de ezt a klisémalőrt leszámítva jó kis drámai rész volt. Valahogy Noah városi családi élete annyira szürke, de lehet, pont ezt is akarja elhitetni az elbeszéléseiben, ahogy a folyamatos alázást is a feleségétől és az apósától, a gyerekei meg szinte keresztülnéznek rajta. Lenne épp elég indoka félrelépni. Alison meséiben általában van plusz személy, aki elvileg tanúsíthatná, amit elmondott (mint most pl. a kórházban, Noah szerint egyedül volt Alison, a nő szerint meg ott volt az anyja és annak barátja is). Szintén a kórházi jelenetben Noah a nagyi állapotáról mesélt inkább, Alison meg főleg azt részletezte, hogy mekkora lelki támaszt jelentett neki a férfi. Ami még feltűnő volt, hogy a végén a szállodánál kihangsúlyozták a tengert, talán ott történhetett Alison kisfiával a tragédia? Lehet, a nyomozó nem csak a(z egyik) baleset ügyében nyomoz? Még két rész, nagyon kíváncsi vagyok, merre lépnek tovább :)

Zsofesz - 2014. 12. 09. 07:34

Nekem Noahnál a pszichológusos jelenet tetszett a legjobban, végig feszült volt, szinte ott éreztem magam. Alisonnál pedig egyrészt az apróságot tetszettek, amiben eltért Noah sztorijától, illetve az autós ‘I love you” jelenet.

koka - 2014. 12. 09. 16:44

Nekem is tetszett a pszichológusos jelenet, főleg amikor Helen mondja, hogy azért választotta Nopah-t, mert ő volt a safe választás. Noah-t szépen lepapucsozta. Nem élte ki magát Noah, aztán a nagy stressz, a nyomás megadta neki a löketett az afférhoz.

Ilyenkor eszembe jut az a mondás, hogy: “kurvából lesz a legjobb feleség” vagy mi, mert az már mindent kipróbált és ha megállapodik valakinél, azt egy csomó empirikus kutatással a háta mögött teszi meg :D

nyac - 2014. 12. 09. 17:20

máskor is volt sőt ebben a reszben is,hogy eltero ruhat viselt valaki az egyik es a masik nezopontjaban. Ez nem bizonyit semmit szerintem
Az meg hogy Halen akkor hozzabujt lehet csak siman Alison eltulzott kepzelete h ha mar az osszes gyereke olelgette akkor biztos a feleseg is…

Inkabb aze a fura h mikor Noah elmondja a megcsalast Helan nem beszel a latogatasrol a boltban a férfinek pedig az biztos az elmondas elott tortent…
Lehet a “tudtam h o az” jelenti ezt…

paranoid android - 2014. 12. 09. 20:51

Megint egy erős részt kaptunk. Az egyetlen problémám, hogy még mindig nem tetszenek a nyomozó saját jelenetei az egyes POV “fejezetek” végén. Ezek szerintem kieresztik a korábban gondosan felépített érzelmi töltetet. De ettől eltekintve, imádtam a részt.

Nagyon tetszett, ahogy mindkettőjüknél végignézhettük, hogy bemesélték maguknak, hogy a viszony csakis saját maguk miatt történt, a saját problémájuk miatt, és nem volt köze hozzá a másik személynek; “lehetett volna bárki”. De a “tökéletes” Helen, aki el is hiszi magáról, hogy tökéletes, mert mindenki ezt mondogatja neki, képtelen nem csak egy újabb alkotórészként tekinteni a férjére a tökéletes életéhez. Cole pedig szándékosan ignorálja felesége gyászát, ugyanabba a hibába esve, mint a gyerekük halála után. Majd végül találkozik egymással Noah és Alison, és pont azt nyújtják a másiknak, amire annak szüksége van.
A két történetben lévő eltérések most ezért is különösen tetszettek, mert most igazán látszódott, hogy ezek azt az érzelmi pluszt jelentették az adott nézőponti karakternek, amit senki mástól nem kapott meg.

@Lemoni
A Rómeó és Júlia említés azért többről szólt, minthogy “Noah tanít”. A részre, sőt az egész sorozatra rávetíthető metafora. Persze használhattak volna mást is, de Shakespeare-nél nem lehet találni ismertebb szerzőt, és a cél az, hogy a nézőnek ne kelljen utánanéznie az utalásnak a rész közben.
Noah “a tiszta szerelem nem létezhet egy tökéletlen világban” értelmezése baromi érdekes kérdéseket vet fel. Noah és Alison kapcsolata tiszta szerelem lenne? Amit a valós világ problémái tettek volna tönkre? Vagy ha még mélyebbre megyünk, a “pure love” nem is létezik, hisz csak a naivitásban lehetséges, amint a valóságba lépne, megszűnik. Ez viszont azt jelentené a Rómeó-Júlia és Noah-Alison párhuzam szerint, hogy eleve bukásra van/volt ítélve az utóbbi kapcsolat is?

Lemoni - 2014. 12. 09. 22:44

@paranoid android
Értettem Noah Rómeós hasonlatait, talán még helye is volt itt a történetben, de attól még akkor is agyonhasználják filmen a tantermekben :) Egyébként találhattak volna más irodalmi alkotást, hogy Noah megihletett érzelmi vívódásait kifejezzék, most hirtelen a Trisztán és Izolda jut eszembe, de biztos van számos egyéb, kevésbé elcsépelt lehetőség is.

CyClotroniC - 2014. 12. 09. 22:52

Szerintem pont az alternatív példáddal adtál választ a kérdésre. Ha egy irodalmi hasonlatot akarnak behozni az írók, akkor vagy a nagyon-nagyon mainstreamhez nyúlnak (lásd Rómeó és Júlia) vagy ugye ahhoz nyúlnak, hogy kicsit szájba rágják a dolgot a történeten belül is, viszont az mindig kevésbé működik, mert egy nézőnek tuti jobb érzés, ha maga jön rá és maga érzi a párhuzamot, mintha elmondják neki. Ettől függetlenül én sem rajongok, hogy megvan az a 3-4-5 könyv, amik mindig előjönnek ilyenkor.

_Peter - 2014. 12. 09. 23:15

Helen: amíg titok volt a viszony nem zavart, mert keveset szerepelt. Most nagyon zavart. A színésznő talán? A Vészhelyzetben is ezt a depis, mogorva karaktert adta. Már a hangjától is rosszul vagyok. :)
A terápián mikor előadta a bárkit megkaphatott volna szöveget és a többi fellengzős dumát, hát csoda megcsalták? Gondolom direkt ilyen a kontraszt a kedves egyszerű pincérnő Alisonhoz képest. A drog vonalról most nem esett szó, azzal mi is van? Kár a 2 hét szünetért, elvileg eladják a birtokot és kiszállnak az az üzletből?
A főcím eddig se volt kedvencem, most a végén is elég idegen volt az az erős gitáros dal. Főleg a mama halála és az I love you jelenet után.

koka - 2014. 12. 10. 01:02

@Peter: a vége-főcímes zenék sorra döbbentenek meg engem is, hogy mennyire nem passzolnak. Ez a sorozat egyik nagy hátránya

Ruby - 2014. 12. 10. 21:43

csak nekem jutott eszembe az, hogy Whitney Scottytól lehet terhes? valamiért ez villant át rajtam a hányós jelenet alatt. ez meg ugye megmagyarázná, hogy a nyomozó miért gyanakszik Noahra, elvégre érthető módon dühös lehetett Scottra.

p956 - 2014. 12. 10. 22:42

A mostani vége-főcím engem is kizökkentett a hangulatból, de az 1X06-os rész vége ( Noah szakít Alisonnal) alatt szóló szám szerintem telitalálat volt:

https://www.youtube.com/watch?v=9D_mfw8Fsyw

Zsofesz - 2014. 12. 10. 22:57

Ruby: én is fogadni mernék rá, mert Lockhartéknál mondták is, hogy Scott sokat jár a városba és valami barna miatt…

Reeka - 2014. 12. 11. 15:43

Golden Globe jelölések yeahh!!! :)

Reeka - 2014. 12. 11. 15:44

Három Golden Globe jelölés! Szuper!

Lemoni - 2014. 12. 11. 20:10

Ilyenkor szoktam nyavalyogni, hogy hol vannak a Hannibal és a Rectify jelölések, de a The Affair-é kellemesen jólesett most, főleg a színészi alakításoké :)

jessm - 2014. 12. 15. 10:59

1×09 rész nagyon jó volt, és végre kiderült, hogy a nyomozó szórakozik velük. A rész vége egyszerűen wow ..

e - 2014. 12. 15. 16:54

Ez de jó volt már megint. Őszintén szólva az átívelő szál számomra totál érdektelen, még el tudnám nézegetni pár részen keresztül, hogy mi volt.
Max is olyan igazságot mondott ki….imádtam. Tetszik az is, ahogy hajlik a szög a történnet előrehaladtával. Például nekem Cole egyre szimpatikusabb figura (talán azért mert nem hisztizik, hanem előre néz), míg Noah drámája kezdi aláásni a karakterrel való együttérzésem.

rm - 2014. 12. 15. 16:58

Engem se foglalkoztat annyira a gyilkosság-szál, meg a detektív, ez a történet akkor is ugyanilyen érdekes lenne, ha nem történt volna gyilkosság és nem nyomozna a fószer, hanem csak az emberek sorsát nézegetnénk.

roni - 2014. 12. 15. 17:19

Én a tegnapi részt láttam először, igazából véletlenül, míg a Homelandre vártam. Majd Karácsonykor bepótolom az egészet, a Dominic West & Ruth Wilson páros egyszerűen nem lehet rossz. 10 rész összesen?

koka - 2014. 12. 15. 21:22

Az átívelés számomra sem létfontosságú jelenleg. Főleg olyankor, amikor ilyen epizódot kaptunk már megint. A végén elégedetten csettintettem egyet :D

Lemoni - 2014. 12. 15. 21:22

Úgy tűnik, megdől 1-2 elméletem, de ennek csak örülni tudok, mert sokkal jobbakat írnak bele a hozzáértők a történetbe :) Még mindig nem tudom, hogy kinek drukkoljak, Helen reakcióit megértem, de attól még nem szimpatikus karakter. Cole nekem valamiért sunyi. Alison az Oscarral kefélés miatt lett ellenszenves, nem érdekel, hogy beivott és érzelmi hullámvölgyben volt éppen. Noah-nak meg szimplán rosszkor ment el az esze. Kíváncsian várom az évadzárót, az előzetes alapján történnek még érdekes dolgok – és akkor még ott lesz utána legalább 1 évad……..

koka - 2014. 12. 15. 21:24

Ja és Max eddig vagy 10 percet ha szerepelt, de nagyon megkedveltem. Ő most tisztán látja a szitut. Kell az ilyen, amikor ennyi érzelmileg instabil embert néz az ember.

Lemoni - 2014. 12. 16. 12:00

Max nekem máris ötleteket adott, lehet, hogy ő lesz Alison későbbi gazdag barátja? Bár mint már kiderült, Noah végül sikeres író lesz, szóval nála is rendben lehet majd az anyagi helyzet a későbbiekben.

lostfanka - 2014. 12. 16. 15:25

“máskor is volt sőt ebben a reszben is,hogy eltero ruhat viselt valaki az egyik es a masik nezopontjaban. Ez nem bizonyit semmit szerintem”

En a multheti resz kozben ertettem meg hogy a ruhak kozti nezopont kulonbsegeknek is milyen jelentosege van. Noah nezo pontjaban Alison mindig kicsit hivalkodo, szexis ruhakat hord, mig Alison oldalarol o mindig konzervativakat.

e - 2014. 12. 16. 17:38

Pont a ruhára a pilot beli pincernoszerko igen ekes pelda volt. Noah emlekeiben hihetetlenul szexi volt Alison a feneket eppen takaro rafeszulo egyenruhajaban, mig Alison emlekeiben ez egy egyszeru munkaruha. :)

julcsi - 2014. 12. 17. 10:58

úúúúúúú… nekem a szuper kezdés utáni ellaposodás után ez az 1X09 volt az, ami meghozott… mindent…
nincsenek elméleteim nagyon, csak próbálom élvezni a sodrását a sorozatnak, és nagyon drukkoltam hogy valahogy visszahozzák a kezdő lendületet, és ezt konkrétan megkönnyeztem. annyira őszinte volt, annyira emberi, vagy nem is tudom… várom a finálét!

Memari - 2014. 12. 20. 13:49

a rész végén az előzetes izgalmas finálét vetít előre

muffalo bill - 2014. 12. 20. 23:24

Lehet tudni róla, hogy lesz második évad? Ez a történet folytatódhat – és akkor most sem zárnak mindent le feltétlen – vagy az már más szereplők, más story?

winnie - 2014. 12. 21. 04:50

erre a kérdésre mindig a címkén kapod meg a választ, ott minden fontos írás megtalálható a sorozatról. ott van a poszt címe alatt: http://www.sorozatjunkie.hu/tag/the-affair/

egyébként meg a finálé előtt még nem fogják az effélét az ember orrára kötni, talán majd később.

e - 2014. 12. 21. 10:09

Jajdevarommaraholnapot 😝

Lemoni - 2014. 12. 22. 20:51

Hah, kételkedik még valaki, hogy ugyan miről tud szólni a 2. évad? ;D

Bambusznad - 2014. 12. 23. 06:03

Már az első 10 perc után tudtam, hogy itt nem lesz semmilyen lezárósdi ebben az évadban, úgyhogy picit csalódott voltam, mert sokára lesz még az a második évad.

Danjer Col - 2014. 12. 23. 09:31

Ez így cseles volt, mint évadzárás, az első kilenc rész alapján.

Aidan - 2014. 12. 23. 13:45

Hány részes pontosan az Affair? 10?

kri - 2014. 12. 23. 14:18

Igen,az első évad 10 rëszes,és berendelték a másodikat is.

Raj Ágens - 2015. 01. 31. 15:41

van róla infótok, hogy mikor kezdődik a második évad?
köszi!

CyClotroniC - 2015. 01. 31. 20:14

Szerintem megint ősz körül.

Raj Ágens - 2015. 01. 31. 23:37

köszi….az még hosszú idő :-(

Aidanne - 2015. 04. 19. 20:25

2015 ősz? De jó lenne….. Ha ebben az évben én annak is örülnék

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz