login |

Pilot: Fortitude

2015. 02. 07. 17:16 - Írta: human

79 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

Az angolok előhalásztak egy csomó pénzt, hogy HBO-minőségű és -látványú átívelős krimivel dobbantsanak egyet? Olyannal, ami lassúbb, mint egy csiga, de pont ettől jó?

A sorozat egy olyan sarkköri szigeten elhelyezkedő kisvárosról szól, ahol még sosem volt gyilkosság. Mindenkinek van munkája és tető a feje felett, így elvileg nincs ok a bűnözésre. Pont ezért nem tudni semmit a seriff képességeiről sem.

So nobody knows whether he’s a good sheriff or a bad sheriff.

Nyilvánvaló mi következik: valaki meghal. A legfurcsább körülmények között, a legrosszabb pillanatban történik az eset. Mi pedig kapunk rengeteg embert, akiknek oka volt eltenni lába alól az áldozatot. 700 valamennyien élnek a városban, és erre nem is 2 ember gyanúsítható. Mondjuk kell is a töltelék a 12 részre.

Bizony, mivel koprodukció, így meglepő módon 12 részes évadot kapunk a Sky Atlantic-től. Ez szerintem az első két epizódon kicsit negatívan csapódott le. Nyilván egy nyomozós sorozatba bele lehet írni csak úgy plusz szálakat tölteléknek, de így a felvezetés sokkal zsúfoltabb lesz, hogy később ne a semmiből kerüljenek elő ezek.

Egy dolog viszont nyilvánvaló, a helyszín üt. Gondolom a belső felvételek között van stúdió anyag, viszont rengeteg mindent vettek fel Izlandon. Gyönyörű felvételek, fázó emberek a jéghideg, kegyetlen természet ellen. A szigeten például teljesen normális a jegesmedvék jelenléte, akik még élve elkezdik szétmarcangolni az áldozataikat.

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de lehet egy kicsit sok kisvárosi thriller van már, nem? Aki odavan a stílusért az persze tobzódhat, de nyilván manapság már az lenne a meglepő, ha nem sötét titkokra futna ki amikor azt halljuk, hogy kisváros. Persze mindenhol ott Az Ember, akiben a jó és a rossz egyaránt alap.

Ami miatt a Fortitude több lehet, az tényleg a helyszín. A folyamatos jéghideg olyan, mint az eső, tökéletes noir alapanyag. Ezt megfejelték egész jó színészekkel, bár nálunk nem sztárok, de nem véletlenül kerültek ide, és még Stanley Tucci is befut okos zsarunak, mivel ő kezd el nyomozni a gyilkosság ügyében.

Igazából találgatni még nem lehet, hogy ki a tettes, a már említett túl sok kisebb szál miatt. Van itt korrupció, hazugság, házasságtörés, sőt, tippre még valami zöld üzenet is. Viszont ha valaki elmerül a sugárzó hangulatban és nincs ellenére a lassú tempó, az tippre jól fog járni a 12. rész végére.

Részemről 7/10, nemsokára nekiülök a harmadik résznek is, de arról már nem én fogok írni, hiszen sokan vártuk a Junkie házatájáról is, szóval lesz nemsokára más hang is a sorozatról.

79 hozzászólás Ne habozz!

emese - 2015. 02. 07. 20:05

Nézős. Mondjuk épp most írtam egy havernak, hogy új angol kisvárosi átívelős whodunnit. És visszarta, hogy jaaaa, a Broadchurch nem új. Mire a válasz: ez most a 9. Doktor… szal, lehet hogy valami mást kellene már kitalálni. Ettől függetlenül el fogom kezdeni.

semper - 2015. 02. 07. 20:48

Én egyből lecsaptam rá és bejött reméljük jó lesz a későbbiekben.

savanah - 2015. 02. 07. 21:29

Sarkkör?? Engem megvettek, hogy megnézzem :)

DarylD - 2015. 02. 07. 22:03

Elsőre kicsit csalódtam benne, de ebben én is hibás voltam, mert épp nem voltam hangulatban hozzá, de a 3. rész már jobban tetszett. Van egy különleges hangulata, ami sokat hozzáad az amúgy eddig elég lapos krimi szálhoz. Maradok egyelőre, de ha még jobban belassul, akkor lehet kasza lesz a vége.

edg - 2015. 02. 08. 00:15

Nagyon szép helyen játszódik.
De a rész felénél meguntam. :O

ates - 2015. 02. 08. 09:36

elég unalmas,sajnos de ha már bele kezdtem nézem tovább..

chros69 - 2015. 02. 08. 13:37

Nekem nagyon bejovos a dolog! Imadom az ilyen jellegu sorozatokat, s ez hangulataban nagyon odavag! Talan az elso resz lassu volt,de mivel a 2.-at egyidoben dobtak ki, az egyertelmuen az egekbe emelte nalam az egeszet.
Kicsit a Twin Peaks-re emlekeztet, valszeg a tajnak koszonhetoen. Varom a tobbi reszt is, s orulok, hogy nem a szokasos 6 resszel operalnak. :)

sivár - 2015. 02. 08. 22:11

Nekem egyáltalán nem tűnt lassúnak. Ha már szóba jött a Twin Peaks, na annak az első része nagyon lassú volt.

Voriss - 2015. 02. 09. 00:09

szerintem jó lesz ez. a táj pedig gyönyörű

winnie - 2015. 02. 09. 07:30

sivár: pedig ez a műfaj úgy működik, ha lassú. ld. a kommentek fölötted. akiket nem fognak meg kellőképpen a karakterek, azok el is unják magukat rajta.

Astaroth - 2015. 02. 10. 20:27

Eddig leköt, a karakterek izgalmasak. Bármi lehet.

Thrasher - 2015. 02. 10. 21:42

Most néztem meg mindhárom részt, a dupla pilot, és az 1×03 végén is megdöbbentem, hogy “már vége?”
Mocsok jó.

Először meg akartam jegyezni, hogy a Low Winter Sun miatt félek, hogy ez is csak jó lesz-jó lesz, és csordogál, de nem igazán áll majd össze, aztán leesett, hogy ahhoz csak annyi köze volt az itteni főnöknek, hoyg az általa írt film alapján készült.
Pedig még a Mark Strong-klón Stanley Tucci is itt van hasonlóságnak. :)

Thrasher - 2015. 02. 10. 21:45

Azt elfelejtettem, hogy az egyetlen gondom, hogy Tucci már-már Columbo szinten irreális karaktert játszik, ahogy bölcsen zongorázott a szállodában, azon felröhögtem.

Pletyka - 2015. 02. 10. 23:00

Nekem tetszett,külön örültem hogy a Forbrydelsen főszereplője is játszik benne,de alig ismertem meg rövid hajjal:)

zako1 - 2015. 02. 14. 08:42

Ráadásul a harmadik részben volt egy kis magyar vonatkozás is:

http://www.kepmegoszto.com/201502140840/54defbfea1316-fortitude.s01e03.720p.hdtv.x264-killers19-03-04.html

(Bár nem vagyok nagy zeneértő, de Tucci biztosan nem a kottából játszott…)

Judit Pecsi - 2015. 02. 14. 17:51

ezt a sorozatot a sorozatbaraton tudom nezni,sajnos legalabb angol feliratozas kellene,mert ezt az ango-angolt en nem tudom megerteni.amennyit lattam belole,nekem biztos tetszene ez a lassu hompolygesu sotet film,majd visszaterek ra,ha lesz felirat.mostansag az angol ilyenfajta sorozatok sokkal jobbak,mint az amerikaiak.

diaur - 2015. 02. 15. 13:37

Nem tudom akarjatok-e javitani, de a csatorna nem Sky1, hanem Sky Atlantic :) Amugy jo iras, nekem is bejon a sorozat!

Voriss - 2015. 02. 15. 14:18

a 4. részben a viking rendőr barátunk megborulása csak nekem volt eltúlzott írói húzás?

Thrasher - 2015. 02. 15. 18:25

@Voriss:
Hát mivel én egyelőre arra számítok, hogy Pettigrew-nak is az ő féltékenysége miatt kellett meghalnia, ezért nem hiszem, hogy túlzás. Tolja a nőt, akire pályázik, meg jelenleg azt is hisz róla, hogy gyilkos. meg alapjáraton se egyszerű alkatú ember.

Azzal kapcsolatban számomra inkább volt béna, hogy visszament az őrsre megkérdezni, hogy emberi vér-e, ahelyett, hogy rádión megkérdezte volna, amikor még ott volt a szeme előtt Frank.

Voriss - 2015. 02. 15. 22:45

@Trasher: Igen, van ebben igazság, amit írsz. A miért ment vissza az simán dramaturgia szerintem.

A fotós öreg karakterével is nehezen tudnak most mit kezdeni sajnos, de egyébként továbbra is nézős a sorozat, eddig szerintem van olyan jó, mint a The Fall pl.

Nok3dli - 2015. 02. 16. 21:54

A hangulat berántott!

Viszont ami feltűnt az első két részben, hogy itt nem teketóriáznak. Mindenki egyből rárepül arra aki megtetszik neki. lásd. rendőrfőnök a kihallgatóban… az új fekete családapára is gyorsan lecsaptak (elvileg ők is ugye mostanában költöztek Fortitude-ba)… Columbo a repülőn!
Csak az új biológus srác nem volt elég tökös a szaunában….

nálam ez az új Killing.

ascilto - 2015. 02. 20. 08:53

@zako1

Nem csak ez az egy!!

Az egyik jelenetben felcsendül egy Bartók kórusmű is:
http://youtu.be/wTQyZ5Qui3w

Kíváncsi vagyok, hogy ennek lesz e valami jelentősége a későbbiekben…

_Peter - 2015. 02. 20. 17:43

A Shetland és a Broen pároshoz képest ez valamiért nem fogott meg. Se a karakterek, se a bűnügy. A táj egyedül kevés.

Voriss - 2015. 02. 20. 21:08

szegény kiscsajért nagyon izgulok az agyaras menekülő faterral.

eszemix - 2015. 02. 21. 00:03

Azért az a pali se semmi, amelyik otthon hízlalja az asszonyt…

Thrasher - 2015. 02. 21. 20:19

Kicsit elszomorít, hogy nem lett éppen közönségkedvenc, nálam nincs messze attól, amit a True Detective hozott.
Ritkán érzem, hogy ilyen villámgyorsan repülne el 45 perc.

@eszemix:
Hatalmas, eddig is érezhető volt, hogy enyhén pszichopata, most terítették egy pár kártyáját.
Az egész sorozatnak van egy furcsa, természetellenes hangulata, anélkül, hogy bármi természetfölöttihez kéne nyúlniuk, az ilyenbe nagyon illenek a hasonlóan bizarr karatkerek.

Thrasher - 2015. 02. 22. 09:51

jah, viszont, akkora kihagyott ziccer, hogy a főcím ilyen semmilyen lett, ha már arra van kihegyezve a dolog, hogy ilyen rideg, ellenséges helyen forgattak, akkor mindenképpen jó látványos külső felvételeket kellett volna használni a random CGI-jég helyett. kár érte.

Rettus - 2015. 02. 22. 23:04

Féltem, hogy Tucci túl sok lesz ide, de hihetetlen rutinnal fogja vissza magát, tartja egyenesben a karakterét. Az írás néha döccen (pl. a 4. epizód végét nem tudom még hova tenni), sebaj, legalább hideg van…

Figyeljétek meg, az “elsőrendű vádlott” kinézetű helyi tanerőről kiderül valami! Vagy nem…:D

Annatar - 2015. 02. 23. 22:13

Eddig nagyon tetszik a sorozat, de van pár dolog, ami fölött nem tudok napirendre térni. Nem tudom, a falu utcáján játszódó jeleneteket valójában hol vették fel, de van néhány hajmeresztő dolog benne, ami miatt a hideget nem lehet elhinni – üldögélés a havas lépcsőn, egy szál pendelyben szaladgálás az utcán, vagy az előző rész végén a sheriff csuromvizesen kószál…

m76 - 2015. 02. 23. 22:15

Bepótoltam a pilotot, de jelen esetben nem értek egyet. Most nem nagyon csapott oda anglia. Unalmas katyvasz volt az első rész. Egyetlen pozitívium amit ki tudok emelni a szép havas táj.

És a végén a 2. rész ajánlójában előrevetített jövőkép hogy most egy félreértésen fognak lovagolni ezer évig teljesen elvette a kedvem a folytatástól. Az ilyet csak kártyavár írásnak nevezem, amikor egy tök egyértelmű félreértésre elkezdenek építkezni az írók ami a valóságban sose működne így.

Annatar - 2015. 02. 24. 12:11

m76:
Honnan tudod, hogy mire építkeznek az írók? Felállítasz egy elméletet, és az alapján kritizálod a sorozatot látatlanban? Az teljesen rendben van, hogy nem jött be neked a pilot, nem vagyunk egyformák. De csak az azalapján elképzelt folytatást ócsárolni anélkül, hogy láttad volna a folytatást, az azért elég érdekes hozzáállás. Ebben a sorozatban pont az az érdekes, hogy senki és semmi nem az, akinek/aminek látszik. Nem kiszámítható. Még abban sem lehetünk biztosak, hogy amit megmutattak korábban, az a teljes igazság volt, nem csak egy része, mint kiderült pl. a legutóbbi részben. Szóval vagy nézd, vagy ne nézd, de ne alkoss véleményt arról a részéről, amit nem láttál ;)

Mortanius - 2015. 02. 24. 14:11

OFF

Mi a fene van a felirattal vajon!? Már lassan két hete rakták fel a 3. rész feliratát, azóta semmi.

Brynden Rivers - 2015. 02. 26. 10:11

@m76:

Szerintem pedig nagyon életszerű ez a “káosz”

Tucci zseniálisan játszik, nagyon jó a karaktere.

Lassúnak meg pont hogy nem lassú, ami eddig történt az egy network sorozatnak 2 évadra elég.

Voriss - 2015. 02. 28. 16:42

hú ez eheti rész. aztakurva. Kicsit Lost-os volt a flashback-el

emese - 2015. 02. 28. 17:31

Most néztem a pilotot, de még nem tudok dönteni. A második rész végére talán kiderül, hogy maradok-e. Tucci felbukkanása ad némi reményt, nélküle nekem ez az egész magába zárkózós kisvárosi annyira bezárt volt, hogy nem tudtam sehonnan kapcsolódni az egészhez.

Thrasher - 2015. 02. 28. 18:30

Nem bezárt volt, hanem belehajítottak minket az eseményekbe, a már kialakult kapcsoaltokba, ahelyett, hogy a megszokott, kommersz módon egy mesterkélt, erőlködős pilotot kaptunk volna, ahol mindenki elmondja, hogy hogy hívják, és mit csinál.
Ami jó dolog.

Voriss - 2015. 02. 28. 18:43

ez a 6-os rész úristen, eléggé Lost-os volt ezzel a flashbackel

Annatar - 2015. 02. 28. 18:56

Kezd átmenni science fiction-be :P

emese - 2015. 03. 01. 00:06

@Voriss: akkor a “bezárt” feelinget megfogalmazom másképp: nekem ezek a karakterek egyelőre “unrelateable”-ek. A személyiségük az egyéniségük megfoghatatlan. És gondolom ennek oka a sajátos kisvárosi környezet, életmód, etc. Így értettem.

Örülök, hogy szerinted jó dolog. Nekem meg más a véleményem, és mindkettő valid.

Annatar - 2015. 03. 01. 13:33

emese:

De ez a valóságban is így van, ha bekerülsz egy új környezetbe, új munkahely pl., nem is kell messzebb menni, nem ismersz ki mindenkit rögtön elsőre, és ha egy összeszokott társaságról van szó, akkor az első hetekben simán kívülállónak érezheted magad. Ez elég ok ahhoz, hogy kilépj? ;)
Egy sorozatnál ugyanúgy időbe telik megismerni a szereplőket, ebben a sorozatban meg pláne, mert szinte mindenkinek van valami titka, mint egyébként a többi kisvárosi sorozatban is. Azzal sincs semmi gond, ha ez nem jön be neked, és majd kiderül, hogy aki végignézi, annak megérte-e a lassan csordogálós, lassan megismerős téma, de ez egy ilyen műfaj.

Harmadik Éva - 2015. 03. 01. 13:36

Eddig nagyon jó szvsz, ha belekezdek egy soriba, általában 5-7 epizód után (már ha van ennyi :) ) döntöm el, hogy maradok-e. Itt az első (dupla) után eldőlt.

Kicsit Twin Peaks, kicsit Les Revenants, kicsit pár kedvenc (de egy évad után megszüntetett) angol sori, szóval jó úton halad a legendává válás (és sajnos tapasztalataim szerint az 1-2 évad utáni megszüntetés) felé.

emese - 2015. 03. 02. 01:26

@Annatar: ismerem a műfajt, sőt, alapvetően kedvenc műfajom a kisvárosi dráma, egy rakás ilyet láttam már. (legutóbb Broadchurch, True Detective, The Killing, Happy Valley, …) És ez mégsem jön be.

Kérdésedre válaszként: több új munkahelyem is volt már, nem, nem ilyen az első egy-két nap sem. Első nap után nagyjából vannak benyomásaim az ott dolgozókról, hogy kit fogok kedvelni és kit kevésbé, még ha ez később változhat/változik is. (magyarázat: nem, nem a huszonéves junkiek körét erősítem, egy x-szel feljebb) Itt viszont, halványlila fogalmam sincs, hogy kiről mit gondoljak. Tulajdonképp az inkább pozitív vagy inkább negatív skálán sem mozdult el nálam az inga kb. egyszer, egy szereplőnél sem.
Még egy részt megnézek, azzal eldől.

eszemix - 2015. 03. 06. 23:17

Jajj nekem! Nem is tudom mikor volt utoljára, hogy minden rész után tűkön ülve várom a következőt. Talán a Lost 1-2. évadban. Nekem baromira bejön a Fortitude, pláne úgy, hogy a karakterekről mindig kiderül valami jó kis új infó.

01×07 utolsó jelenet azt hiszem még le fog peregni párszor lelki szemeim előtt.

Thrasher - 2015. 03. 07. 13:41

Well, that happened.

Most már biztosak lehetünk benne, hogy valami parazitát sikerült előtúrni a mamuttal, az persze nem tudom, mennyire reális, hogy ahogy rányitunk a raktárban, már azonnal köhögünk is, de egye fene.

Azért az olyasmit nagyon utálom, ahogy a 7. részben jut eszünkbe, hogy “hmm, mintha láttam volna valami furcsát, ja tényleg, ki volt bilincselve a csávó keze véletlen”, de így is az év újonca.

Petra milyen kínosan partizik már BTW…

Annatar - 2015. 03. 07. 14:36

Az a villa azért túlzás volt. Nem igaz, hogy egy kés nem esett volna ugyanúgy kézre…

Thrasher - 2015. 03. 07. 15:03

mondjuk nem volt éppen magánál, nem biztos, hogy értelmes dolog épp azt számonkérni, hogy miért nem praktikusabb eszközzel szabdalta fel a saját anyját

Néma Harcsa - 2015. 03. 07. 19:05

Most fedeztem fel, és még frissen vagyok túl az első kettőn egybecsapva. Nekem már ez a lehúzott kezdés is bejött, és szerintem nem csak a táj viszi, épp hogy nem sablonosan bontják ki a szálakat. Elképzelésem nincs, mi fog történni a továbbiakban (a gyanús kommenteket inkább át is ugrottam), ráadásul Tucci jöhet minden mennyiségben (minden idők legjobb filmes Eichmannja, pedig nem egy árja típus).

Néma Harcsa - 2015. 03. 07. 19:09

Amúgy nekem a inkább a sorozatgyilkos-dömping sok már (kivétel a The Fall meg a TD. volt), de kétségtelen, hogy a kisvárosi thriller-vonulat is kezd túlzottan elharapózni (talán érdekes, de nekem a sokak által kedvelt Broadchurch nem jött be, ez meg eddig igen).

Annatar - 2015. 03. 08. 23:18

A villás szabdalással pont az volt viszont a baj, hogy nem volt hihető. Azért ennél egy kicsit ellenállóbb az emberi test…

Dark Energy - 2015. 03. 13. 13:45

Twin Peaks-es, X-aktás és egy kis A dolog.
Hangulata van, bár a hasonszőrű sorozatok között gyenguska, de nekem így is nagyon bejön, mert azért más.

Néma Harcsa - 2015. 03. 13. 14:13

Ez a Robin Cook-os, zombiapokalipszissel (mruhaha) fenyegető fordulat nekem annyira nem bejövős, azért nézem még.

emese - 2015. 03. 13. 16:03

Kár ezért a fordulatért. Már egészen kibékültem a karakterekkel, nézőssé vált, erre ez. Nekem ez túlontúl x-akták, szval kösz nem, feladtam. Biztos jó ez, csak nem ilyet kerestem. :(

Voriss - 2015. 03. 14. 11:49

továbbra is fenntartom, hogy lostosodik a sorozat jó és rossz értelemben

Néma Harcsa - 2015. 03. 19. 02:18

Kissé aggódtam, de sikerült egy jobbféle Robin Cook-cucc ügyes adaptációjának szintjén tartani az aggodalomra okot adó történetszálat, amúgy meg teljesen jó minden más tekintetben, bár pl. a seriff-nyomozó drámai egymásra vigyorgások potmétert lejjebb tekerhetnék. Egyelőre viszont úgy néz ki, mintha ennek ez az egésznek az évad végére lenne majd úgynevezett értelme is.

Thrasher - 2015. 03. 23. 21:05

jah, X-akták, valóban, totál természetfölötti dolog ez.
gratulálok.

Rettus - 2015. 03. 25. 13:57

leugrom a közértbe sóért, na, még oda is puskával megyek, mert jön a csúnya medve
ezek meg kinn’ sátraznak a gleccseren, anyám borogass

x-akták,
lost?
robin cook?
még csak a 6. epizódon vagyok túl, a kommentek alapján sem számítok semmi jóra:(

lost párhuzam egyébként teljesen érthető, ebben is van jegesmedve xDDDDD

Rettus - 2015. 03. 26. 22:21

a 6. résztől már úgy nézem, mintha ez lenne a twin peaks, így már könnyebb : d

Brynden Rivers - 2015. 03. 27. 10:55

A színészek még mindig nagyon jók (Sofie Gråbøl, Richard Dormer, Stanley Tucci), így szerintem könnyű felülemelkedni a történet döccenőin.

De nekem a sci-fi szál is bejön.

Leginkább a Regenesis c. járványos-nyomozós sorozatra hasonlít vegyítve brit kisvárosi drámával és a skandináv borongós hangulattal http://www.imdb.com/title/tt0429422/

Lost-hoz nem hasonlítanám, itt vannak normális, tudományosnak tűnő válaszok is :)

Brynden Rivers - 2015. 03. 27. 10:56

A kommentem lenyelt a spamszűrő :(

Röviden: a sorozat erőssége a színészek, de az nagyon.
A történet oké, a hibáival együtt.

roni - 2015. 03. 27. 16:07

Tavaszi szüneti dilemma:

Daráljam le az eddigieket és kapcsolódjak be vagy majd egyszer a távoli jövőben nézzem egyben az egész évadot? Mit gondoltok?

Néma Harcsa - 2015. 03. 27. 23:29

@Rettus: a Twin Peaks hasonlat nem stimmel, annak volt humora, ennek csak halvány nyomokban van, meg ott olyan mennyiségű megmagyarázhatatlan történetszálat halmoztak fel, hogy lehetetlen volt a természetfölöttiség ellenére kicsit is hétköznapi értelemben logikusan kibújni belőle. Itt egy Cookos SF-szál van, de nem tolakodik epizódonként 8682-szor a pofánkba, a többi érvem Brendan leírta: jó színészek, erős hangulat, a dialógok meg nincsenek elbszva, és az sci-fi-n túl is van benne bőven érdekesség.
Lostot nem néztem, amennyit láttam belőle, az alapján nem sok köze van a kettőnek egymáshoz.

Annatar - 2015. 03. 28. 13:34

A Losthoz annyiban hasonlít (a jegesmedvéken kívül :P), hogy itt is csak a kérdések szaporodnak, de válaszok nemigen akadnak.

Rettus - 2015. 03. 28. 19:12

@Néma Harcsa:
A tényeket makacs következetességgel felderítő, a gonosz elkövetőt végül sikeresen leleplező “kisvároi-átívelős-nyomozós” zsánersorozatnak kezdtem ezt el. Most ott tartunk, hogy krumplihámozóval, villával beleznek embereket öntudatlan “járkálók”, a rénszarvasok hermafrodita ikerborjakat vetélnek a gleccseren és jönnek az oroszok xDDDDD

(A Twin Peaks egy zseniális, megismételhetetlen blöff volt. Ezért is nem lesz semmi a folytatásából. Szerintem)

Thrasher - 2015. 03. 29. 18:47

Komolyan nem tudom, minek nézek be ide, “nemigen akadnak válaszok”?
Nyilván a Lost volt a hülye, nem pedig a néző, aki pl. ezt a sorozatot se bírja megérteni.
Ezerszer elmondtam már: CBS nyomozósokat tessék nézni, ott aztán lesznek válaszok.

Annatar - 2015. 03. 30. 09:51

Én nem panaszkodtam, csak megmagyaráztam az összefüggést ;)

karit - 2015. 04. 02. 23:01

Akár egy a mamuttal együtt kiolvadt baci, akár az oroszok, akár a csatakos hószörny, ez akkor is egy remekül felépített és tálalt sorozat. Bicskanyitogatóan jó.

Thrasher - 2015. 04. 04. 14:29

jáj, azért ez a The Green Mile-szerű jelenet elég izé megvalósítás volt, ezért kár.

Elég régóta valószínűnek tartottam, hogy Elena miatt nyírta ki Dan Pettigrewt, de azért kicsit másra számítottam, whatever.

Voriss - 2015. 04. 05. 02:03

Mi volt a green mile-ban?

Thrasher - 2015. 04. 05. 10:17

Hát ez: https://youtu.be/8O0BGNY-4AM?t=1m27s
Spoileres, nyilván.

BTW valamiért csak most jöttem rá, hogy már csak egy rész, nem kettő, így azért kevésbé meglepő Tucci kinyírása.

Ufó Pista - 2015. 04. 07. 21:23

Eleje kicsit vontatott, de aztán beindul. Nézős!
sok váratlan húzással.

Barbi - 2015. 04. 09. 10:22

11. rész: Valaki érti, hogy Vincent miért nem jött ki a kórteremből? Mi a fenének várt annyi ideig? Jó, persze kíváncsi volt, gondolom, meg a jelenet is baromi hatásos volt, de szerintem épeszű ember menekült volna onnan, ahogy csak bír. Ő meg bezárja oda magát önként…pfff…

Thrasher - 2015. 04. 10. 22:23

helyenként csalódást keltően debil volt a finálé…
na mindegy, az évad második fele nálam már nem annyira működött, a hangulat kevésbé volt meg, de azért az év újonc drámája.
második évad a sztori szempontjából nézve baromira nem hiányzik mondjuk

CyClotroniC - 2015. 04. 10. 22:27

Én is jobban örültem volna, ha “csak” marad átívelő nyomozós az egész, így viszont kétségtelenül különcebb a sorozat.

Rettus - 2015. 04. 11. 22:02

És pont a finálé lett ilyen félnótás?

Az első 5 perc egy – a VHS korszakot idéző – filippínó dzsungelkommandós akciómozi szintjén mozgott. Egy komplett idiótaság. Hejj, de felhúztam magam bammeg. Egy kihívás volt befejeznem ezt az epizódot.

Próbálták összevezetni a szálakat a készítők,hogy nyögtek belé. Most akkor hogy halt meg a professzor?

:D

Annatar - 2015. 04. 12. 13:00

Hogy-hogy hogy? :P Belehalt a sérüléseibe. A kissrác túl alapos munkát végzett.

Rettus - 2015. 04. 12. 16:57

@Annatar:

Liam testét nem zabálták fel a lárvák inside out, a dokinő és Shirley meg úgy járt.

Végül is mindegy, a legkevésbé az érdekelt a sorozatban, amit ezek a pre-histórikus darazsak (facepalm) műveltek…

Thrasher - 2015. 04. 12. 17:41

@Rettus:
Várj, nem.
A tojás, és lárva életfázisuk között gazdatestet cserélnek.

“-Permafrost thaws. Frozen wasp thaws. Wasp injects eggs into human bloodstream.
-This is what happened to shirley?
– Yes, the eggs develop inside the host. The host is compelled to find a victim. Hacks open their thoracic cavity. Vomits. Larvae develop inside secondary host. Wasps erupt from dr. Allerdyce
and attack…”

Liamben tojások voltak, ezzel próbálta megfertőzni a profot.
Mondjuk pont ezt volt a legfurcsább számomra, hogy nem tűnik túl hatékony fertőzési módnak a mellkas felhasítása, nem tesz az túl jót a gazdatest várható élettartamának… Ahogy utánaolvastam, a valóságban nem is egészen ilyen az életciklusuk.

Rettus - 2015. 04. 12. 23:00

@Thrasher:
Szuper! Tehát két szintű a dolog, vannak tojás-áldozatok és lárva-áldozatok.
Következő szezon majd parazitológiát olvasok…:D

Andriola - 2015. 05. 06. 08:29

@ascilto

Melyik részben szerepelt Bartók zenedarabja? Esetleg valaki emlékszik rá?
Nem szeretném újra nézni mind a 12 epizódot. :D
Köszi!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz