login |

Magyar nézettség (2015. március 16-22.)

2015. 03. 24. 20:13 - Írta: Desmond Wallace

30 hozzászólás | kategória: magyar nézettség

(Múlt heti nézettség.) A nézők jelentős részét nem győzte meg a Kossuthkifli, mivel a második részre már sokan nem tértek vissza. A nézettsége főleg azért gyenge, mert a Magyarország, szeretlek! erősödött a premierhez képest, és hiába nem volt utána reklám, a nézők mégis átkapcsoltak másik csatornára. Vasárnap este a Barca – Real összecsapás egyébként kifejezetten szép számokat hozott a Sport1-en, majdnem félmillióan nézték.

Sok műsor került át az M1-ről a megújult Dunára, de nem minden tévénéző jött még rá erre a változásra, így nem meglepő, hogy szinte az összes költöző sorozatnak csökkent a nézettsége. Legdurvábban a Munkaügyek és a Fapad járt, mivel mindkét hazai komédia nézettségi depressziót okozott a Duna főműsoridejében. Ha ezt nézzük, akkor már nem is olyan gáz a Kossuthkifli nézettsége. Minden relatív.

Az Éden Hotel a későbbi időpontban se muzsikál jobban, és semmit sem tud felmutatni az RTL-es sorozatok ellen. Egyedül pénteken hozott tisztességes nézettséget ez a reality, amikor az RTL Klub csak filmet adott ellene. Ugyan a Cobra 11 most benézett egymillió néző alá, de teljes nézettségben még mindig a német sorozat a király. A célközönségnél viszont most megelőzte a Dr. Csont. A konkrét számokat a tovább mögött találjátok.

Hétfő

Duna Hölgyek öröme: 237e (5% SHR), 18-49: 33e (2% SHR)
Duna Kékfény: 345e (7,7% SHR), 18-49: 64e (3,8% SHR)
TV2 Éden Hotel: 445e (12,2% SHR), 18-49: 142e (9,3% SHR)
RTL Dr. Csont: 752e (20,3% SHR), 18-49: 377e (24,4% SHR)
Duna Az On the Spot bemutatja: 89e (2,7% SHR), 18-49: 16e (1,2% SHR)
RTL Döglött akták (ism.): 305e (14,8% SHR), 18-49: 129e (13,5% SHR)

Kedd

Duna Rex felügyelő: 348e (7,6% SHR), 18-49: 59e (3,6% SHR)
Duna Önök kérték: 234e (5,5% SHR), 18-49: 16e (1% SHR)
TV2 Éden Hotel: 426e (11,7% SHR), 18-49: 148e (9,6% SHR)
RTL Castle: 604e (16,1% SHR), 18-49: 289e (18,3% SHR)
TV2 Kasza!: 268e (12% SHR), 18-49: 115e (11,2% SHR)
RTL XXI. század: 305e (12,7% SHR), 18-49: 132e (11,8% SHR)
TV2 Hawaii Five-0: 137e (10,7% SHR), 18-49: 44e (8,7% SHR)

Szerda

Duna Párizsi helyszínelők: 267e (6% SHR), 18-49: 32e (2,1% SHR)
Duna Szabadság tér ’89: 96e (2,2% SHR), 18-49: 12e (0,7% SHR)
TV2 Éden Hotel: 359e (10,1% SHR), 18-49: 133e (8,7% SHR)
RTL Szulejmán: 836e (22,9% SHR), 18-49: 335e (21,5% SHR)
Duna Fapad: 86e (2,2% SHR), 18-49: 19e (1,2% SHR)
Duna Gran Hotel: 131e (4% SHR), 18-49: 14e (1% SHR)
TV2 A konyha ördöge: 153e (7,5% SHR), 18-49: 58e (6% SHR)
RTL Házon kívül: 441e (20,6% SHR), 18-49: 198e (19,1% SHR)

Csütörtök

Duna Szívek doktora: 269e (6% SHR), 18-49: 37e (2,4% SHR)
Duna Fábry: 303e (7% SHR), 18-49: 73e (4,4% SHR)
TV2 Éden Hotel: 378e (10,9% SHR), 18-49: 141e (9,7% SHR)
RTL Miami helyszínelők: 632e (17,6% SHR), 18-49: 257e (17,1% SHR)
Duna Munkaügyek: 88e (2,5% SHR), 18-49: 33e (2,3% SHR)
Duna Római helyszínelők: 115e (4,4% SHR), 18-49: 26e (2,3% SHR)
TV2 NCIS: 175e (8,2% SHR), 18-49: 53e (5,4% SHR)
RTL Gyilkos elmék (ism.): 246e (12,2% SHR), 18-49: 98e (10,5% SHR)
TV2 Az indíték: 118e (9,7% SHR), 18-49: 34e (5,8% SHR)

Péntek

Duna Rocca parancsnok: 284e (6,4% SHR), 18-49: 39e (2,6% SHR)
Duna Columbo: 322e (7,7% SHR), 18-49: 62e (3,8% SHR)
TV2 Éden Hotel: 594e (16,6% SHR), 18-49: 220e (15% SHR)
RTL Boszorkányvadászat: 399e (12,3% SHR), 18-49: 196e (14,5% SHR)
TV2 Frizbi Hajdú Péterrel: 278e (11,3% SHR), 18-49: 86e (8% SHR)
TV2 Grimm (ism.): 90e (6,2% SHR), 18-49: 45e (6,3% SHR)

Szombat

Duna Gasztroangyal: 289e (10,8% SHR), 18-49: 65e (7,8% SHR)
Duna Szerencseszombat: 422e (10,6% SHR), 18-49: 66e (5% SHR)
Duna Nero Wolfe rejtélyei: 364e (8,2% SHR), 18-49: 44e (2,7% SHR)

Vasárnap

TV2 Shrek 2: 708e (14,5% SHR), 18-49: 362e (19,7% SHR)
RTL Cobra 11: 994e (20,9% SHR), 18-49: 335e (19,4% SHR)
Duna Magyarország, szeretlek!: 610e (12,3% SHR), 18-49: 110e (5,9% SHR)
RTL Avatar: 600e (13,9% SHR), 18-49: 325e (17,7% SHR)
Duna Kossuthkifli: 267e (5,7% SHR), 18-49: 64e (3,3% SHR)
TV2 Az 50 első randi: 541e (13,6% SHR), 18-49: 326e (18,3% SHR)
Sport1 Barcelona – Real Madrid: 443e (11,2% SHR), 18-49: 214e (12% SHR)

30 hozzászólás Ne habozz!

Lengabor - 2015. 03. 24. 20:22

A hetet abszolút uralta a Barátok közt. A Jóban Rosszban – ami nem amerikai filmdráma, hiába állítja ezt a Nielsen – is viszonylag stabilan teljesített. A telenovellák lejtmenete tovább folytatódott. Aggasztó a helyzet. Persze Fiorellát így is jobban szeretjük, mint Castlet vagy Éden Milánt.
A célközönség körében szinte pontosan ugyanannyian nézték a Cobra 11-et, mint a Szulejmánt. Az Éden Hotel lesüllyedt a Sport1 szintjére. Hát ennél nagyobb kapufát már tényleg nehéz találni a műsornak.
A hét legfontosabb híre egyértelműen az, hogy A szerelem rabjai után végre megérkezett hozzánk A szerelem foglyai is. Nagyon régóta várt premier volt a rajongók körében, ennek ellenére a kutya sem nézte. Viszont ennél gagyibb főcímű telenovellát nem is tudom, mikor láttam utoljára. Talán a Vad szenvedélyek főcíme vetekedhet ezzel. Ahogy ott Gabriela Spanic fetreng az ágyon, miközben Mauricio Islas próbál rámászni, hát na… Persze a rossz nyelvek szerint igazából nem rá akart mászni, hanem az akkor még kiskorú Génesis Rodríguez-zel létesített kekszuális kapcsolatot, ezért félúton kipenderítették a sorozatból. A helyét Gabriel Porras vette át. Kíváncsi leszek, hogy a csere után is marad-e a karakter szinkronhangja Posta Victor. Gabriela természetesen ismét megkapta az állandó magyar hangját, Orosz Annát. A Paula és Paulina, vagyis 1999 óta állandó ez a párosítás. Na ezt a fajta igényességet várnám el MINDEN sorozatnál, nem ám itt jobbra-balra cserélgetni a magyar hangokat. A sorozatban egyebek mellett hallható még Peller Mariann és Bardóczy Attila is, vagyis a Zsebes A szökésből. Nikodém Gerda fantasztikus munkát végzett a rendezéssel.

Teljes lakosság:

Barátok közt: 1 178 650 (26,4%) – március 18.
Barátok közt: 1 151 626 (25,8%) – március 19.
Barátok közt: 1 137 254 (24,3%) – március 16.
Barátok közt: 1 122 670 (24,5%) – március 17.
Barátok közt: 1 049 170 (23,5%) – március 20.
Tények: 868 059 (20,1%) – március 22.
RTL Híradó: 864 679 (24,2%) – március 21.
RTL Híradó: 863 031 (23,8%) – március 19.
Tények: 843 813 (23,5%) – március 17.
Szulejmán: 836 790 (22,9%) – március 18.
Jóban Rosszban: 831 557 (18,7%) – március 18.
Jóban Rosszban: 794 016 (17,7%) – március 19.
Jóban Rosszban: 776 944 (16,8%) – március 16.
Jóban Rosszban: 771 062 (17,3%) – március 17.
Jóban Rosszban: 765 727 (17,3%) – március 20.
A Macska: 644 010 (27,1%) – március 20.
Fiorella: 608 637 (22,3%) – március 19.
Castle 5×06: 604 501 (16,1%) – március 17.
Fiorella: 602 982 (22,4%) – március 20.
A Macska: 598 025 (25,1%) – március 19.
Éden Hotel: 594 451 (16,6%) – március 20.
A szerelem foglyai: 169 314 (8,8%) – március 20.
A szerelem foglyai: 162 009 (8,4%) – március 17.
A szerelem foglyai: 161 517 (8,8%) – március 18.
A szerelem foglyai: 151 371 (8,2%) – március 19.

18-49:

Cobra 11: 335 997 (19,4%) – március 22.
Szulejmán: 335 256 (21,5%) – március 18.
Éden Hotel: 220 637 (15,0%) – március 20.
Labdarúgás: Barcelona – Real Madrid (Sport1): 214 059 (12,0%) – március 22. /20:55:19 – 22:53:30 között/
Házon kívül: 198 382 (19,1%) – március 18. /22:57:32 – 23:22:15 között/
Zsaruk: 167 729 (9,7%) – március 17.
Éden Éjjel – Tabuk nélkül (SuperTV2): 59 794 (5,4%) – március 16.
Éden Hotel 18+ (SuperTV2): 43 032 (6,4%) – március 16. /23:30:41 – 00:42:46 között/
Éden Hotel (SuperTV2): 31 328 (9,1%) – március 18. /12:03:36 – 13:08:57 között/
Patkányok (PRO4): 18 465 (1,3%) – március 22. /16:50:33 – 18:45:29 között/
Patkányok (PRO4; férfiak): 8 188 (1,2%) – március 21. /21:01:15 – 22:51:11 között/
Seven Days – Az időkapu 2×04 (PRO4; férfiak): 6 863 (9,2%) – március 22. /05:29:13 – 06:18:16 között/

18-59:

Éden Hotel: 303 710 (14,1%) – március 20.
Zsaruk: 243 786 (9,4%) – március 17.
A Macska: 238 855 (22,1%) – március 20.
Fiorella: 216 947 (17,2%) – március 20.

Matee01 - 2015. 03. 24. 20:34

Én nem hiszek a számoknak engem nem kérdeznek mit néztem. :( Mindenki megvan kérdezve? Hogy lehet benne részt venni? elég csak oda kapcsolnu? Úgy lenne fer a, ha mindenkinél nézik…

Lengabor - 2015. 03. 24. 20:37

Ha nem hiszel a számoknak, akkor miért kérdezed meg bizonyos műsorok nézettségét? :) Nincs mindenki megkérdezve, nem is lehetne minden egyes tévével rendelkező háztartásba mérőműszert elhelyezni. Akiknél van, azok elég tudatos szempontok szerint lettek kiválogatva és persze időnként cserélődnek is a közönségmérésben résztvevők. Elvileg tökéletesen leképezik a magyar társadalom minden szegmensét, így közelítőleg helyes arányokat lehet kapni a magyarok tévénézési szokásairól.

winnie - 2015. 03. 24. 20:38

matee01: nem kell mindenkit megkerdezni. az eredmeny nem valtozik, ha mindenkit meglerdezel, csak egy embert nem. es abbol is levehetsz egy embert, stb. mas, de ha mi szavaztatunk, akkor 100-200szavazat utan szinte ugyanaz lesz az eredmeny, mint 2000 eseteben.

ez statisztika. az eleg jo kozelitest hoz reprezentativ minta eseten. es meg tudja is korrigalni a trendszeru valtozasokat az alanyszam novekedesevel.

de errol regen sokat irtunk. es nem csak olyan laikus, mint en.

nfsu17 - 2015. 03. 24. 20:41

Matee01

http://www.sorozatjunkie.hu/2006/09/03/a-nezettsegmeresrol/

“Sok műsor került át az M1-ről a megújult Dunára, de nem minden tévénéző jött még rá erre a változásra”

Az m1-ről elvándoroltak, tehát nem azt nézik tovább, az más kérdés, hogy a dunát még nem találták meg.

“Ugyan a Cobra 11 most benézett egymillió néző alá”

akkor miért van 1m feletti szám ott? nem értem.

Desmond Wallace - 2015. 03. 24. 20:47

“akkor miért van 1m feletti szám ott? nem értem.”

Mert elcsesztem. Miközben csináltam elment az áram, aztán úgy látszik, hogy itt maradt a múlt heti adat. Mindjárt javítom.

nfsu17 - 2015. 03. 24. 20:51

no problem

a kossuthzsömle nagyobbat bukott 2. részre, mint azt jósoltam.
350k-ra jósoltam, erre… :)

torjack - 2015. 03. 24. 20:54

Akkor ezek a TV2 esti műsorsávjára nem a latin telenovella a megoldás. Meg az NCIS sem, gyönyörűen beleállt a földbe. Talán az ügyközpontú, meg a romantikázós krimikkel kellene próbálkozniuk, az RTL-nél ezek mennek.

Lengabor - 2015. 03. 24. 21:01

torjack: hát ez nekem is nagy csalódás, hogy pont akkor szerepeltek le a telenovellák, amikor forradalmi ötlettel álltam elő. De igazából sok minden más nézettsége is csökkent, szóval nem lehet azt mondani, hogy egyoldalúan pártolnak el a nézők egy műfaj mellől. Ettől függetlenül nem is a Zsaruk a megoldás, mert olyan kakukktojás, mint annak idején az Aktív volt.
Az NCIS kapcsán valakitől ezt olvastam (muszáj szó szerint idézni, mert ha nem látom saját szemmel, nem hiszem el, hogy ilyen van): “Én szeretem nézni de csak az AXN-en. Az NCIS esetén is így vagyok. Hiába adja a tv2 az új évadokat, a másikon nézem a régieket és várom, mikor adják már az újakat. :) Ahelyett hogy megnézném a tv2-n. Nem tudom miért alakult ez így, és hányan vagyunk ilyenek, hogy a tv2-öt utálom, míg az AXN-t szeretem.”

Deny - 2015. 03. 24. 21:07

Hát, a TV2 jobban járna, ha visszatenné az Édent, bár az már kicsit röhejes lenne. Nem igaz, hogy semmi sem jön be nekik! Na, nem baj, majd az Ének iskolája segít egy kicsit.

scott21 - 2015. 03. 24. 21:18

A tv2 szerintem ezt csak magának köszönheti… ha mást kérnek fel műsorvezetőnek lehet máshogy alakultak volna a dolgok

nfsu17 - 2015. 03. 24. 21:28

Nem a Berki miatt uncsi a műsor, hanem azért, mert mind langyik, akik bent vannak. Semmi taktika nincs, mindegyik köti az ebet a karóhoz.
Berki felolvassa a szöveget, amit kapott, és annyi.
Szerepel 5%-ot egy műsoridőben.
Kiesett az egyik, mert rossz borítékot kapott.
Hát váó, ezt aztán izgi volt.
1-2 személyen kívül elég egybites bent mindenki.
Én sem tudom amúgy, hogy lehetne jobbá tenni ezt a műsort, mert az nem túl izgi, hogy egész nap napoznak, bejön valaki, aztán vagy kiesik, vagy nem.
Ez országos csatornán kevés, viasatra, meg csak stv2-re pont jó lenne.

Desmond Wallace - 2015. 03. 24. 21:31

“és hányan vagyunk ilyenek, hogy a tv2-öt utálom, míg az AXN-t szeretem”

Szerintem sok ilyen van. A nézők egy része csatornát néz.

Lengabor - 2015. 03. 24. 22:18

De ez akkor is teljes mértékben logikátlan. Az NCIS: Los Angeles-szel szerencséje volt, mert ott tényleg lehagyták a TV2-t, de a sima NCIS-szel nem. Csak azért nem nézni egy kedvelt sorozatot, mert egy nem szeretett csatorna adja? Nem értem. Egy esetben megérteném: ha szarrá cenzúráznák, de itt még erről sincs szó. Ráadásul az AXN nézettsége sehol sincs a TV2-éhez képest. Fordítva még lenne értelme a dolognak, hogy azért nem nézi kábelen, mert már látta országoson, de így… A “csatornanéző” nézők alatt általában pont a két országos kereskedelmit szoktuk érteni, bár mivel kábelen sincs nagy kilengés (pl. Két pasi a Viasat3-on, a Viasat6 eredményei, a Comedy Central topműsorai stb.), ezért ebben is lehet igazság.
Mindegy, a józan észnek ellentmond ez a hozzáállás, az biztos.

torjack - 2015. 03. 24. 22:23

Fura hozzáállás. Eleve a felhozott NCIS-példa…az illető tényleg képes 4 évet várni, csak azért mert a TV2-n megy a sorozat? Mert kb. 4 szezonnal van lemaradva az AXN. Érdekes.

Zsolt - 2015. 03. 24. 22:58

Pedig igaz én a Mentalistával vagyok így feliratosan kipörgettem, szinkronosan csak Cool-on nézem.

winnie - 2015. 03. 25. 05:04

A tv2 szerintem ezt csak magának köszönheti… ha mást kérnek fel műsorvezetőnek lehet máshogy alakultak volna a dolgok

igen, lehet, hogy rosszabbul. mert nyilván az, akivel eddig csak sikert arattak, hirtelen most kezdi el nem érdekelni a nézőket.

de persze rég rossz, ha valaki random indokokat akar eszkábálni arra, hogy valami miért nem siker. miért nem a legegyszerűbb indokot kapjuk elő? azért nem siker, mert az éden hotel a viasaton is csalódás volt. lehetett volna siker, de nem meglepő, hogy egy kábelen sem túl sikeres 2. évadot követően egy 3. évad sem siker.

Scott21 - 2015. 03. 25. 08:07

De nem azért szüntették meg az édes életet is mert nem volt nézettsége? Akkor miért gondolták, hogy Berki ide vonzani fogja az embereket?

winnie - 2015. 03. 25. 08:13

az édes élet nem berkiről szólt – az édes élet igencsak sokáig ment és nem hozott rosszul berkiről – és az édes élet azután szűnt meg, hogy elment belőle berki. (ahogy én tudom. nem vagyok annyira képben.)

más kérdés, hogy semmi logika nincs abban, amit a tv2 hitt. mármint, hogy ha esetleg rá kíváncsiak is a nézők (nem tudom, ők biztos közvéleménykutattak, plusz látták, mennyi bulvárlapot lehet eladni vele), akkor csak miatt nézni fognak egy realityt, amiben műsorvezető. ez tipikusan olyan tévés lépés, ami azt feltételezi, hogy a néző ostoba. a vicces az egészben, hogy általános vélekedés, hogy sok az ostoba néző, de úgy tűnik azért mégsem annyira ostobák, mint a tévék hiszik, azaz nem fognak valakit követni valahová, ami nem biztos, hogy érdekli őket csak azért, mert ott műsort vezet.

Scott21 - 2015. 03. 25. 10:33

Ja azt nem tudtam, hogy kilépett belőle, én sem vagyok (szerencsére) képben, így már kicsit érthetőbb a dolog, de akkor sem bocsátom meg nekik, amit kedvenc valóságshowmmal csináltak :D

Ördög Zoltán - 2015. 03. 25. 19:12

Kedves Gábor! A fenti kommentet én írtam.

Egyrészt teljesen normális, ha az ember érzelmei alapján fogyaszt. Nem lehetet racionálisan dönteni az Adidas, a Nike, és a Puma márkák között. Az Apple tulajdonosok se tudják megmagyarázni, miért azt veszik, és mértnem egy nagyobb tudású androidos csúcskészüléket, esetleg olcsóbban.
De ha tévés példát akarsz a BK és a JR rajongói is nyilván érzelmi okokból rajonganak az egyikért és nem a másikért.
A sportos szurkolást eddig meg sem említettem.
Millió példa van.
Az egész világ erről szól! A PR-osok mindent elkövetnek hogy érzelmi többletet adjanak az adott márkának, majd jó pénzért eladják.

Szóval ha csak érzelmileg döntenék, az is teljesen megszokott lenne, ám van más is.

Ha unatkozom és az AXN-re kapcsolok jó eséllyel sorozatot kapok és krimit. Gyakran NCIS-t és NCIS LA-t. És mivel jók a karakterek megnézem ezeket.
A tv2-re valahogy nem szoktam kapcsolni.
De ott amúgy is csak heti egyszer van NCIS. Változó időpontban és jó eséllyel máshol jobban érdeklő műsor is van akkor.

Lengabor - 2015. 03. 25. 20:16

Az érzelmi tényező az egy dolog, valóban fontos. Viszont az említett példák nem állják meg a helyüket ebben az összefüggésben. Az Adidas, a Nike és a Puma, illetve a Barátok közt és a Jóban Rosszban nem ugyanaz, míg az NCIS (TV2) és az NCIS (AXN) pontosan ugyanaz. Az első esetben almát hasonlítasz a körtével, a másodikban almát az almával. Épp ezért továbbra is teljes mértékben nélkülözi a logikát az, hogy csak azért nem nézed meg egy általad kedvelt sorozat vadonatúj részét, mert olyan csatorna vetíti, aminek műsorkínálata egyébként 90%-ban nem érdekel. Műsorstruktúra szempontjából az AXN nagyon kiszámítható, egységes, a krimirajongók számára tényleg vonzó, hiszen normális időpontban, rendszeresen megkapod ugyanazt. Ettől függetlenül amit az AXN ad, az nagy részben lerágott csont. Olyan, amin már más csatorna rég túl van. Épp ezért arra alapozni és azért éveket várni, hogy majd ők is eljutnak oda, ahová már MOST is lehetőség lenne eljutni egy másik csatornának köszönhetően, számomra teljesen érthetetlen. Van olyan, hogy csatornahűség, nem mondom, hogy nincs (nálunk valamiért baromi fontos lett), de sok ember összetenné a két kezét, ha a kedvenc sorozatát valamelyik csatorna folytatná, nem pedig a sokkal korábbi részeket nézné újra és újra.
Elfogadom ezt is, csak nem értem. Viszonylag kevés az országos premiersorozat vagy évad, tehát érthető, hogy a kábel dominál, de amikor épp egy országos ad újdonságot, akkor nem igaz, hogy heti egyszer 60 percet nem lehet rá áldozni. Ennyire nincs értelme utálni semmit.
Én nem szeretem a heti struktúrát, én is azt preferálom, amikor egy sorozatot úgy vetítenek, hogy minimum heti ötször pont ugyanabban az időpontban adnak egy ÚJ részt. De amikor a régieket nyomatják így, akkor annyira nem csigázódom fel. Elvben értem ezt is, mert fix program, amivel lehet tervezni, kocatévézéshez nagyon jó, de aki tudatosan újdonságra is vágyik, az nem jut egyhamar egyről a kettőre. Akinek meg jó ez is, az teszi sikeressé a Cool-t, az AXN-t, sőt a Comedy Centralt is. A nézettségi adat igazolja ezt, a józan ész kevésbé.

Jött néhány új kábeles adat is, amiből kiderül, hogy a VIASAT6 nézői továbbra is önkívületi állapotba kerültek az X-akták feltámasztásától, a Grimmből megéri premier epizódokat vetíteni, a zombikat is szeretjük, a Szomszédok töretlenül népszerű (nesze neked ismétlés!), és az animációkról sem lehet elfeledkezni.

Brickleberry (Comedy Central): 82 488 (8,5%) – március 17.
Modern család (Comedy Central): 81 272 (4,7%) – március 16.
Family Guy (Comedy Central): 79 450 (7,1%) – március 19.
Agymenők (Comedy Central): 78 815 (4,8%) – március 20.
South Park (Comedy Central): 75 022 (5,7%) – március 19.
Szomszédok 5. rész (M3): 65 014 (4,2%) – március 18.
Minden lében négy kanál 3×03 (RTL II): 42 576 (2,2%) – március 22.
X-akták (Viasat6): 36 655 (2,2%) – március 18.
Grimm 3×06 (Viasat6): 33 797 (2,5%) – március 17.
1 perc és nyersz! (RTL II): 31 135 (2,2%) – március 18.
A Simpson család 17×15 (FOX): 19 044 (1,1%) – március 16.
The Walking Dead 5×14 (FOX): 17 869 (1,3%) – március 16.
Az Álmosvölgy legendája 2×15 (FOX): 16 569 (1,0%) – március 16.

Ördög Zoltán - 2015. 03. 25. 21:46

“Az Adidas, a Nike és a Puma, illetve a Barátok közt és a Jóban Rosszban nem ugyanaz”
Ha te így gondolod, tudomásul veszem. Én a logókat leszámítva nem sok eltérést látok köztük. Számomra egy kutyák.

“Van olyan, hogy csatornahűség, nem mondom, hogy nincs (nálunk valamiért baromi fontos lett)”
Szerintem viszont annyira nem erős a csatornahűség! Bizonyítja az RTL2 és az STV2 viszonylagos alacsony nézettsége is.
A műsorokhoz ragaszkodnak a nézők sem mint a csatornákhoz.

Inkább az a szitu, hogy jellemzően maximum 4-5 adót néznek az emberek, és ha valahol máshol nekik tetsző műsor megy hajlamosak észre sem venni, vagy elfelejtkezni róla. (Mint én a tv2 sorozatait.)

A CC szerintem sok újdonságot ad. Az Agymenők és a Modern Family új részei is ott mennek. És akkor ott a rajzfilmdömping.
Nem véletlenül nő a nézettsége. A Viasat3-at gyakorlatilag befogták, és a tartalmi potenciál náluk van inkább.
Az AXN is szokott premier tartalmat adni.
A Cool-t viszont nem nézem. Ha ott adnának valami jót, szinte biztosan lemaradnék róla…

Desmond Wallace - 2015. 03. 25. 22:04

“A Cool-t viszont nem nézem. Ha ott adnának valami jót, szinte biztosan lemaradnék róla…”

Miért?

Ördög Zoltán - 2015. 03. 25. 22:21

Nem szándékosan.
Nem szoktam nézni az adót. Így vagy nem is tudok róla, ha valami jó megy rajta, vagy könnyen elfelejtkeznék róla.
Mint fentebb írtam, maximum 4-5 adót néznek az emberek ténylegesen.
Ezért van az hogy nem mindegy egy-egy műsort hol adnak le.

nfsu17 - 2015. 03. 25. 22:28

Mert nem nézi. :)

Desmond Wallace - 2015. 03. 25. 22:41

“maximum 4-5 adót néznek az emberek ténylegesen”

Én megnézem a napi/heti felhozatalt, és az alapján döntök, hogy mit nézek.

Ördög Zoltán - 2015. 03. 25. 23:01

És semmit sem felejtesz el?
Végülis a műsorújságok ezért vannak. :)

Én politikai műsorokat nézek és közben netezek. Ha nincs valami jó téma, akkor kezdek elkeresgélni.

Lengabor - 2015. 03. 25. 23:36

“Szerintem viszont annyira nem erős a csatornahűség!”; “jellemzően maximum 4-5 adót néznek az emberek”
Saját magadat meg is cáfoltad. Ez, amiről beszélsz, pontosan a csatornahűség lényege. Nem próbálnak ki újabb csatornákat, hiába van az otthonukban akár 50 csatorna is, megmaradnak a szokásosnál. Konkrét példa: az egyik barátom nem rajong túlzottan Az ének iskolájáért, de azt mondta, hogy vacsora közben legalább szól majd valami. Mondom neki: miért nem nézel valami másik csatornát? Hát mert semmi jó sem megy akkor sehol. Honnan tudja?
A legtöbben az RTL Klubhoz és/vagy a TV2-höz hűek, de van, aki néhány random kábelcsatornához hű (esetedben az AXN-hez). Ezen belül pedig valóban bizonyos műsorokhoz hűek, épp ez az, amit írtam fentebb (pl. Két pasi a Viasat3-on, a Viasat6 eredményei, a Comedy Central topműsorai stb.). Nagyon egysíkú a kínálat, ha a nézettségi adatok alapján tekintek rájuk. Gyakorlatilag minden héten ugyanazokat a köröket futjuk le újra és újra. Tavaly ebbe már egyszer beleuntam, akkor egy jó időre hagytam az egészet a fenébe, de mindig jön legalább egy olyan műsor/sorozat, ami miatt érdekelnek az adatok. Viszont nem túl változatos a helyzet. Így tehát a néző hű az általa választott csatornájához és azon belül néhány műsorához is. Ez viszont továbbra sem az alaptémánk lényege, ugyanis ez nem ad magyarázatot arra, hogy mi a logika abban, ha van egy kedvelt sorozat, amiből X csatorna új részt ad, de te mégis csak az Y csatornát nézed. Itt kezdődne el a nézői tudatosság, hogy az ember félretegye a csatornahűségét a műsora kedvéért, és ne maga a csatorna iránt érzett érzelmei befolyásolják. Erre is van példa, mert a két nagyot szokás utálni, ahogy például a Kossuthkiflit sem nézik sokan azért, mert tudjuk, hogy mennyi pénzt dobtak ki rá az ablakon és hogy miféle csatornán megy. Tudom, hogy ezeket nehéz háttérbe szorítani, de ha igazán szereted a sorozatodat, akkor félre lehet tenni.

“A CC szerintem sok újdonságot ad.”
Néha, de sokkal-sokkal többet ismétel. Persze jól csinálják, mert nézik is őket.

“a Modern Family új részei is ott mennek”
Az HBO Comedy-n, de mindegy. Viszont az nem nagy érdem, hogy megy az első és mellette az ötödik évad. Ezzel már-már FEM3-i “magasságokba” emelkedtek.

“nem mindegy egy-egy műsort hol adnak le”
A mai világban egyrészt tök mindegy, másrészt a tudatosság hiányára utal. Mondom, a nézettségi adatok tükrözik a mentalitást, tehát papíron nem kellene meglepődni ezen, de leírva azért durva. Ha már Modern család: amikor az RTL+ adta, gyakorlatilag a kutya sem nézte. A CC-n nézik, sokkal rosszabb szinkron mellett is. Miért? Mert a CC-hez sokan hűek, az RTL+hoz meg nem nagyon. Pedig a tartalom ugyanaz. A konkrét esetnél csak azért van itt megrökönyödés, mert a TV2 nem egy piszlicsáré RTL+ szerű csatorna, hanem országos, és pont ott érdekes, hogy mégis az AXN javára billen a mérleg nyelve.

Desmond Wallace - 2015. 03. 26. 15:56

“És semmit sem felejtesz el?”

Csak néha, de nem is sokat tévézek. Jelenleg csak a Fapadot, a Munkaügyeket, a Kossuthkiflit, a Forma-1-et és a magyar válogatott meccseit nézem. Alkalmanként pedig a Magyarország, szeretlek!-et, a Fábryt és a Szálkát.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz