login |

Wayward Pines: vége az 1. évadnak. És a sorozatnak is?

2015. 07. 24. 21:22 - Írta: winnie

132 hozzászólás | kategória: 2014/15 finálék, kritika,

Gondban vagyok a “WTF ez a kisváros?”-sztorira építkező Wayward Pines esetében az összegzéssel, hiszen ha abból indulok ki, hogy végignéztem, azt kell mondanom, hogy azért bejött, azonban az is tény, hogy közel sem olyan jó a véleményem, mint mondjuk a 3. rész után. Persze akkor már sejteni lehetett, hogy mi lesz a sorozat egyik fő szála, ami eleve nem nagyon volt az ínyemre, hiszen a kvázi műfajváltással teljesen béfilmessé lehetett volna silányítani a sorozatot. Ezt valamennyire sikerült elkerülni, és nem lett olyan, mint a könyvtrilógia harmadik része, nem csak egy akciójelenet volt az egész.

Ha már könyv (itt a könyves kibeszélő, próbáljuk a könyv infóit oda elszórni): a Wayward Pines is olyan sorozat volt, ami nem követte sok mindenben a könyvet. Szerencsére, teszem hozzá – az az igazság, hogy kissé meg is leptek a változtatásokat a készítő szemére vető vélemények, hiszen a sorozatos könyvadaptációkra szinte kivétel nélkül igaz, hogy sok mindenben eltérnek az alapműtől.

Itt is voltak új karakterek, hiányoztak vagy háttérbe szorultak könyves figurák, illetve szálak, bizonyos kapcsolatos, életek és halálok is másképp alakultak. A lényeg persze nem változott, a mitológia azonos alapokra építkezett. Ja, és ami talán a legfontosabb: a befejezés is másféle lett a könyvben és más a sorozatban. Nyilván nem tapsikolós végekről van szó, de az egyik inkább mondható optimistábbnak és izgalmasabbnak, a másik pedig igencsak lehangoló, de elgondolkodtató.

(Adaptációk kérdésében én mindig is azt vallottam, hogy sokkal érdekesebb új sztorit nézni, mint a már olvasottat viszont látni, nulla meglepő momentummal. De persze tökéletesen megértem azokat, akik azért húzták a szájukat, mert Blake Crouch másképp írta meg ezt a sztorit.)

Sokan említették, hogy az Igazság kiderülését követően, vagyis a remekül felépített 1×05 után indult meg a mélyrepülés, de nekem például a magyarázó jellegű 1×06 is igencsak bejött. Más kérdés, hogy azt követően már nem rejtélyközpontú volt a sztori, hanem más tevékenységekről szólt és a mitológiát bővítette, s ez mindenképp más sorozatot eredményezett. Nem tudom, hogy rosszabbat-e…, lehet.

Viszont azt sem hallgathatom el, hogy a Wayward Pines során mindvégig voltak olyan megoldások, legyen szó akár írói, akár rendezői húzásokról, amik nagyon jól sikerültek. Bár a szezon második felének kapkodása felületessé tette a történetmesélést, de ha megállt szusszanni az ember és belegondolt a kisváros szituációjába pro és kontra, az ideológiai kérdésekbe, érdekes dolgokat szűrhetett le. Kár, hogy a karakterek ezen elég keveset rugóztak, inkább csak vázlat szinten mutatták be, hogy ki melyik oldalon áll.

Semmiképp sem lett kiemelkedő a Wayward Pines, de egy 10 részes, szórakoztató, high concept sprintnek megfelelt. Megkapta a lezárást (ami persze nyitott, tehát lehet folytatni), kellőképpen merész volt, senki nem érezhette magát biztonságban, és ha több idő lett volna a karakterizálásra, biztos, hogy sokkal pozitívabban nyilatkozhatnék róla. A tovább után folytatom spoilerekkel a sokkoló befejezésről.

Úgy tűnik, hogy mégsem hagyták annyiban az 1×09-cel az Első Generációt és végül csak átvették a hatalmat Wayward Pines fölött, ezzel adva komorabb színezetet a befejezésnek. Vagy… Lehet, hogy ez volt a hepiend? Mert hát kinek volt igaza? Ethan-nek vagy Pilcher-nek? Láthattuk, hogy Ethan útja mivel végződött, bár az is igaz, hogy abban Pilcher keze is benne volt, aki szíve szerint a Group C-t izzította volna. (Ismerve a két befejezést, én ezt választanám. Éljen az, ami a lehangolóbb.)

Ahogy az utolsó részekre, úgy a fináléra is jellemző volt a kapkodás, kiváltképp, ami az utolsó pár percet illeti. Valahol viccesen is vette ki magát, hogy az egyik másodpercben még Pam és Kate öribari lesz, utána meg ugrunk 3 évet (van ember, aki Ben és a liftaknás törmelékes részt nem tartotta röhejesnek?) és kiderül, hogy már hibernálva vannak – ha ugyan túlélték az Első Generáció puccsát.

Azt persze nem tudjuk meg, hogy kapott-e esélyt Pam-ék társadalma, s csak idővel puccsolták meg a felnőtteket, vagy rögtön lerohanták őket az öröm pillanataiban. Egy azonban biztos, Pilcher elég jól kiképeztette ezeket a fiatalokat, (jól kimosta az agyukat?) – bár megint csak nézőpont kérdése, hogy az emberiség túlélése érdekében tehetett volna-e mást.

A “3 év múlva”-állapotokat elnézve, társadalomépítést is tanult a Fiatal Pszichopaták Egyesülete, a utolsó snittben nem is tudom, hogy az akasztottak látványa volt-e sokkolóbb, vagy az, hogy ennyire nem zavartatta magát senki a fiatalok (és a tudatlan C-csoportosok) között. (Persze lehet, hogy a sufniban már készül egy ellenpuccs és minden kezdődhet újra – mi másért ébresztettek fel Ben-t? Ennyire csak nem hülyék.) Az mindenesetre hatásos volt, ahogy Ethan fiának pont olyan tapasztalatokban volt része, mint Ethan-nek a pilotban.

Visszatérve a zárásra: az aberráltak fenyegetése, illetve mészárlása nem nagyon működött, nem nagyon válthatott ki érzelmeket a nézőkből, hiszen alig volt olyan életben maradt karakter, akit megismerhettünk volna, kötődésről pedig végképp nem lehetett beszélni. (Ez egyébként a First Generation szinte semmiből előbukkanó tagjaira is igaz – mennyire ütősebb lehetett volna a sztorijuk, ha sokkal jobb alapokat kap.)

Hivatalosan még mindig nem dőlt el, hogy lesz-e második évad. Ha lesz is, akkor sem kell arra számítani, hogy Ben sztoriját viszik tovább (ez is csak egy lehetőség), de mindegy is, mert ezen csak akkor érdemes agyalni, ha véletlenül mégis bejelentené a FOX a folytatást.

Egyébként komolyan érdekelne, hogy szerintetek az adott helyzetben, melyik ideológia mentén lehetne biztosítani a túlélést, persze figyelembe véve az emberi természet sajátosságait. Van járható út, vagy arra van kárhoztatva Wayward Pines, hogy ugyanazokat a köröket fussa le újra meg újra?

Még egyszer: a könyvről konkrétumokat a könyves kibeszélőbe írjatok. Mivel eltér a sztori, mások a viszonyok a könyvben, szerintem, érdemes elolvasni a trilógiát, biztos, hogy fog újdonságokat tartalmazni a sorozattal kezdők számára – ott például az 1×09-ben kissé random módon, Hassler révén előkerülő felderítős szál ki van dolgozva.

132 hozzászólás Ne habozz!

redneck - 2015. 07. 24. 21:31

Kellemeset csalódtam a fináléban. 8/10

Várom a folytatást!

Andro - 2015. 07. 24. 22:21

Csalódtam a fináléban. Jobbat vártam. Nekem túlságosan kapkodós és üres lett. A “Ben és a lift” jeleneten már én éreztem kínosan magam, és csak fogtam a fejem.

Ha lesz második évad, remélhetőleg összeszedik magukat az írók.

fireblade - 2015. 07. 24. 22:23

Hm, szerintem nagyon érdekes kérdést feszeget a sorozat, és winnie remekül érezte meg ezt ( :)bee) adott szituban melyik megoldás lenne a túlélés záloga?
a tudatlan diktatúra?
vagy hogy mindenki tud mindent és vállvetve küzdünk?
én javíthatatlan optimistaként, az utóbbiban hinnék…nem hiszem, hogy az ilyen félfasiszta tudatlanságba taszításos uralkodós dolog sokáig működhetne..mert, mint a sorozatból is eljött, nem lehet sokáig bezárva tudatlanságban tartani embereket, egyszerűen ellenkezik a felfogásunkkal.
persze ideig-óráig működhet, hiszen a megfélemlítés, a terror, visszatartó erő..de lesz aki szembeszáll….
A mindenki mindent tud, az meg abban lehet rossz koncepció, hogy akkor meg mindenki saját útját ötleteit akarná járni…és sokan belehülyülnének a fal mögötti várakozásba és félelembe, hogy nem mernének lefeküdni, mert hátha betör egy Abby, és rámászik éjjel :)
Akkor meg fellángolnának a lőjük le mindet irtóhadjárat támogatói..és belső konfliktusok tépnék szét a mikrotársadalmat.
Szóval, jó a kérdés, hogy oldható meg a dolog…
a válasz: sehogy..most sem vagyunk képesek, relatíve békeidőben megoldani, hogy ne háborúzzanak, ne öldököljenek egyesek, ne legyenek értelmetlen konfliktusok, és háborúk.
Ilyen esetben mint a sorozatban..törvényszerű lenne, hogy kihalnánk, akármelyik verziót próbálnánk..nem élnénk túl.
Max. egy-két család…esetleg elvonulva, valami szigetre, akárhová..és csendben leélni az életet..az menne…
a város így vagy úgy, de halálra lenne itélve..

neon - 2015. 07. 24. 22:23

Igen a ben és lift nekem is gáz volt..és a legvége is, kicsit nagy volt az ugrás…

Shyllard - 2015. 07. 24. 22:27

Ezt a befejezést jó sokáig néztem, iszonyatosan untam az egészet, igazság szerint az utolsó perceken kívül egyetlen húzás sem volt meglepő (de az a vége legalább jó volt) és igazság szerint remélem, hogy nem lesz folytatása, mert nem akarok azon agyalni, hogy nézzem-e, vagy sem. Tagadhatatlanul voltak nagyon jó pillanatai és remek színészei, de istenem ez az egész First Generation egy kész röhej (Meg legnagyobb kérdés, mi a halálért nem az önkéntesek Wayward Pines lakosai? Most komolyan, látszik, hogy iszonyat sokan vannak, akkor minek kellenek a kísérleti patkányok?) és a Bent játszó gyerek ismét bebizonyította, hogy nem szabad sorozatokban sem nagyon gyereket előtérbe helyezni, mert nagyon rossz nézni.

Összességében azért jó élmény volt, de így a vége után én köszönöm szépen, nem kérek ebből többet, pláne ha a First Generation lesz a fsz, mert akkor biztosra veszem, hogy kb Under The Dome szintre lesz az egész lebutítva.

fireblade - 2015. 07. 24. 22:28

Nemtom mi bajotok van a Bennel történtekkel….??
fejbe verte valami leeső vasdarab (megesik azért az ilyesmi, liftaknában robbanás után)
elájult, és közbe betették a szundikamrába..és most 3 év után Kiscsaj kitartó rimánkodása után felkeltették, nagy dolog :)
a 2. évad nyilván tele lesz cliffhangerekkel, hogy mi történt a 3 év alatt, és hogy lett a város helyes kis koncentrációs tábor :)

Yamagato - 2015. 07. 24. 22:31

wdsa

casi - 2015. 07. 24. 22:32

Nekem mindaddig nem volt sok bajom a résszel, amíg be nem kerültek az alagútba és a liftaknákba az abbyk. Röhejes volt, hogy Ethannek mennyi ideje volt elbúcsúzni a családjától, és szépen összeszerelni a bombákat, amikor az abbyk baromi gyorsak, és amilyen sebességgel másztak, már rég ott kellett volna lenniük. Nekem az a vég jobban bejött volna, ha befejezik a Pam-Kate résznél. Érdekes belegondolni, hogy azután, amiken keresztülmentek, még mindig úgy gondolják a jövőben, hogy Pilcher volt a megmentő, én nem biztos, hogy el tudnék menni amellett a tény mellett, hogy egy hazugságban éltem x évig. Persze, legalább éltem, de mégis.

Annak kifejezetten örültem, hogy a tanárnő végre pofára esett, bár én Theresát, Bent, és Amyt is kinyírtam volna. Nem tudom, hogy alapból a színészek zavartak, vagy a szerepük, de az egész évad során idegesítettek.

Én várom a 2. évadot, addig elolvasom a könyveket.

Yamagato - 2015. 07. 24. 22:37

Egy jó kis 7/10-es lett a sorozat, az utolsó pár perc pedig (nekem legalábbis) váratlan lett és egyben hátborzongatóan jó, ha másra nem, hát erre emlékezni fogok! 10 részben ezt a rendkívül bonyolult szituációt kb. semennyire sem sikerült kibontani, örültem volna több érdekesebb karakternek. Kik voltak az elrablás előtt és hogyan alkalmazkodtak a diktatúrához? Lost módjára, flashback-ekkel megtűzdelve ütős lehetett volna egy ilyen koncepció.

Silas - 2015. 07. 24. 22:43

katasztrófa volt a finálé. a sorozat önparódiája. és a vége.. ez? cliffhanger? abszolút nem győzött meg, pedig az 5. részig úgy voltam, hihetetlen jó.

úgyhogy nem fáj, ha nem folytatják és remélem, itt le is zártak mindent.

Lajoska67 - 2015. 07. 24. 22:45

Szerintem tök jó vége volt, kíváncsi is lennék a folytatásra mindenképpen.

Iceman - 2015. 07. 24. 22:51

A jó kezdet után teljesen leült nálam a sorozat. A zárás kapkodós lett viszont érdekes gondolatokat vet fel amit már ugye a többiek is írtak. A folytatást nem várom, főleg nem Bennel. Komolyan ennyire ellenszenves és borzalmas gyerekszínészt még nem láttam.

winnie - 2015. 07. 24. 22:55

iceman: mások is írták, de nekem nem volt semmi bajom a sráccal, valahol örültem, hogy nem annyira tipikus gyerekkarakter (külsőre és belsőre) – más kérdés, hogy a villámörökrománca amy-vel több volt, mint necces, még akkor is, ha nem volt annyira villám.

bvr - 2015. 07. 24. 23:00

Egyrészt amit az epizódzáró résznél már írtam: érdekes sorozattörténeti kísérletnek tartom (aztán javítsatok ki ha már volt ilyen) hogy az alaphelyzet magyarázatát a sorozat közepére tették (azaz nem erre játszották ki az évadzárót de nem is az első részben fellebben a fátyol hogy ez egy ilyen világ, innentől ebben játszódik a történet amit el szeretnénk mesélni) Ugyan szerintem ez nem jött be, de kísérletnek érdekes volt :)
(biztos írtátok, majd megnézem hogy alakult a nézettség, hányan hagyták ott a felénél)

Ami nekem a legnagyobb bajom volt hogy az úgymond mitológia számomra borzasztó elnagyolt volt. Persze winnie majd biztos azt mondja hogy egy sör mellett az írók mindent tökéletesen meg tudnának magyarázni, de egyrészt én nem vagyok ennyire optimista, másrészt meg szerintem az a dolguk hogy ezt nem külön kérésre egy sör mellett mondják el hanem magában a sorozatban, ha már egyszer megcsinálták :)
Azaz bemondásra annyit elhiszek hogy van egy gazdag pasas, aki kellőképpen őrült/visionary ahhoz hogy létrehozza ezt a projektet, még azt is elfogadom hogy ehhez megoldja a hibernálást – na de azért meséljük már el mi is történt ebben a 2000 évben, miért pont ez történt, miért is lehetett ezt előre látni, mit csinált közben az egész emberi civilizáció. Különben ez nem elég sajnos többre mint egy 15 oldalas Meghökkentő Mesék (abból is a kevésbé ötletes) amit a BKV-n A-ból B-be zötykölődés közben lehet olvasgatni unalom ellen (a vége-csavar pont illett ehhez, ugyanennyire kidolgozatlan volt) Komolyan értékelhető sorozatnak édeskevés.

(Ja, és Matt Dillon számomra érthetetlen módon egysíkúan játszott, korábban nem volt vele semmi bajom de most annál inkább)

Silas - 2015. 07. 24. 23:37

és az önfenntartó város? ezt megmagyarázták? 2000 év alatt semmi se rohadt el és így tovább?

monti - 2015. 07. 24. 23:52

okori városállamokat nézve, rövid 30 éves athéni demokrácia kudarcát is ide sorolva, egyértelműen egy mindentől el zárt kis közösségben egy diktatura simán vinné a prímet

Mazsola - 2015. 07. 24. 23:52

Amikor áttörte az a teherautó a kaput (még a 9. részben), akkor ötlött fel bennem a kérdés hogy milyen fasza autó ez már, hogy kibírt 2000 évet… Vagy azt is hibernálták? :)

Igen, ez a történet bőven kiérdemelt volna jóval több háttérmagyarázatot, “mitológiát”, és egy normálisabb befejezést. HA lesz 2. évad, ezt a Ben gyereket le kell cserélni, számomra a legidegesítőbb karakter/színész evör.
Ja, egyébként azért is volt nagyon semmiből jövő ez a Pszichopaták Egyesülete (nekem), mert még a sorozat közepe táján azt mondták, hogy Ben-ék az Első Generáció, tehát a gyerekek! Ehhez képest a Pszichók sokkal inkább az egyébként kihalt “A csoport” már egyetemistává felnőtt, de totál behülyült egyedeinek tűntek. :)

Szerintem a válasz winnie kérdésére: az élet utat tör, így vagy úgy, de folytatódik valahogy. Ha nem a Pam és Kate öribari irányításával/módszerével, akkor a koncentrációs tábor útján. Ha ez sem jön be, akkor még aberráltabb módon. Aztán ki tudja – lehet az Abby-kból is előbb utóbb ismét kialakul valami intelligens emberi lény. Az evolúció is lehet kétirányú, megnyílvánulhat devolúcióként is, de vissza is fordulhat, ez egy pulzálás, valamelyik irányba történő erőfeszítés/elmozdulás. Lehet így is felfogni a 10. rész “körforgás” alcímét.

Vicces lenne egy olyan Wayward Pines 9. évad, amelyben már az Abby-k az értelmes lények, és a kisváros elvadult, elkorcsosult “emberi” lakói jelentik a veszélyt. :)

bvr - 2015. 07. 24. 23:59

“és az önfenntartó város? ezt megmagyarázták? 2000 év alatt semmi se rohadt el és így tovább?”

Technikailag ezt nem tartom izgalmasnak (abban az értelmben hogy ezt elhiszem hogy egy sör mellett erre könnyen találnának választ az írók) Az viszont inkább az érdekelne hogy az amúgy a visionary alapítót meg nem értő emberi civilizáció (ami azért még jó darabig létezett, ez nem egy atomhábrú-apokaliptikus történet) mi a jó csudát csinált? Hagyták békében hibernálódni, akkor is amikor még a civilizáció működött (miért hagyták volna?), meg akkor is amikor már kezdett a civilizáció szétesni? (megint miért hagyták volna?)

Az ilyenek miatt mondom hogy ez totál kidolgozatlan. Van 2000 évünk amiről semmit sem tudunk, csak hogy a visionary pénzmágnás pont előre látta hogy ez lesz (aztán itt megszűnt előre látni mert utána pár nyúlfakrnyi év alatt dugába dőlt a terve… egymás után minimum kétszer… :DDD

Deny - 2015. 07. 25. 00:53

Már nem emlékszem a könyv apró részleteire, de ott mintha megmagyarázták volna az étel kérdést. Arra emlékszem, hogy a raktárban nagy tartályokban tároltak mindenféle kaját. De egyébként voltak állatok is Wayward Pines-ban, csak nem láttuk őket, tehát frissült is az a kaja.

karit - 2015. 07. 25. 01:14

Bennem egy kérdés maradt csupán a rohamtempóval járó kényszerű darabosság, és a Big Jim bandáját kenterbe verően stupid forradalmi szabadcsapat túlerőltetése miatt:

Ha tényleg egyetlen évadot terveztek, miért nem öt, vagy miért nem tizenöt részt csináltak?

Az első öt rész egy jobb fajta Végtelen hatátok sztori 10 pontos felturbózása lett volna, igen pofánverős zárással. Az utána kezdődő nyüglődés viszont csak a folytatás ígérete esetén értelmezhető:

hiszen egy árva kukkot nem tudtunk meg arról, hogy az IKEA-lágerben tartott “tenyészállatok” inkvizíciós vegzálásán, és a fenyőfák makkfákká nemesítésén kívül mi a búbánat volt Pilcher Bravúros Emberiségmentő Terve?

Mert fogságban ugye, az állatkertben is eseményszámba megy egy-egy zebracsikó, és úgy tűnt, hogy a városlakók csupán felélték a nyilván szűkös erőforrásokat, különösebb hasznosság nélkül. Cserébe állandó feszültséget okoztak neki és a személyzetének, veszélyeztetve mindent.

Ha annyira meg akarta tisztítani a felnőttek gyarlóságaitól a jövőt, komplett árvaházakat kellett volna befagyasztania dadusokkal és konyhásnénikkel, ahelyett, hogy egy erre kitenyésztett pilcherjugend nemzedékre bízza a homo sapiens jövőjét.

Százak milliók (milliárdok) ellen? Tényleg alhattak volna még pár ezer évet, amíg a jetik megeszik egymást – vagy az öltönyös diplomatáik fel nem keltik őket.

bvr - 2015. 07. 25. 01:35

@karit: hát igen, ilyesmikről (is) beszélek. Ez a Meghökkentő Mesék szintje (csak ott azok novelányi méretűek voltak, illetve egy-egy lassú epizód a tv-ben), utána még 5 percig tart a WTF-pillanat, aztán szép lassan elkezdi a néző ízekre szedni :)
(hiszen mégsem egy könnyed szórakoztató novella hanem egy 10 részes sorozat mitológiája, amiből a készítők szándéka szerint további évadok lennének)

winnie - 2015. 07. 25. 05:21

“Ha tényleg egyetlen évadot terveztek, miért nem öt, vagy miért nem tizenöt részt csináltak?”

10 részt kapott a készítő a foxtól.

egy igazi szakember - 2015. 07. 25. 09:39

Remélem a sorozatnak is, mert ez egy újabb sületlenség volt, dísz csomagolásban.
Aki szerette az biztos hiányolni fogja, nálam 100% kasza!

the_daver - 2015. 07. 25. 09:51

Ti nem szoktatok figyelni, mikor sorozatot néztek?

– “Mi történt a civilizációval?” Valami atom. Többször is félszavakkal említenek sugárzást, gyors mutálódást.

– “Nem rohadtak el a házak kétezer év alatt?” Pilcher elmondja (mutatja!), hogy egy romhalmaz volt WP helyén, mikor felébredtek, két évig tartott újjáépíteni.

– “Az Első Generáció legidősebb tagjai olyan öregek, hogy inkább az A-csoporthoz kéne tartozniuk.” Nem. Az FBI-os nő tíz éve van WP-ban, ő meg tisztán B-s, annyi idő bőven elég, hogy valaki gyerekből egyetemista korú felnőtté váljon.

kalapkabát - 2015. 07. 25. 10:19

A Wayward-al szerintem azért van sokaknak baja mert minden irányba keveset ment.
1. Lehetett volna egy társadalomkritikus dráma amiben dominál, hogy milyen egy új társadalom felépítése. Hogy a külső fenyegetés(aka terroristák, külső gazdasági-politikai “támadás”, stb) elhárítása érdekében vajon meddig mehet el a vezetés hogy “megvédje” lakóit? Ezt a szálat alig érintették rendesen. Ez a szál érdekes lehetett volna hisz kapunk egy 100%-ban kiszolgált, unatkozó társadalmat. Ugye elméletileg egyedül vannak de mégsem kell harcolniuk a túlélésért!!!! Korlátlan étel, ital és energia áll rendelkezésükre! Forever!!! WTF??? Másfelől csak a diktatorikus társadalmat ismerjük meg és el kell fogadnunk hogy az igazságot egyszer már elmondták és akkor mindenki kinyirta magát(NEM, demokrácia akkor sem volt!!!). Mondjuk ez a leggyengébb vonal és újabb WTF momentum… Pedig a római kultúrából tudjuk hogy jöhet a szabadabb köztársaság után igazi vágy egy vezér és “diktatorikusabb” irányítás után. Tehát egy átmenet érdekes lett volna.
2. Sci-fi? Hát azt hagyjuk. Magyarázat nélkül millió illogikus tény… 2000 évet vártak(minek?). Tele vannak kajával, piával, energiával(honnan?). Az abik mindenen átmásznak, szinte szuperemberek és roppant intelligensek de a sheriff felmászik a falon de az abik nem jönnek le… LOL :) 2000 év után minden cucc olyan mint az új… Na nem sorolom :) Kaptunk egy “ez van, fogadd el” scifit. Ezzel nincs gond mert végül nem a scifi dominált.
3. LOST-os sorozat. Na az elején én ezt vártam! :) Rejtélyek, több szereplős szál, folyamatosan változó történet, akár más városok is. Bár aztán kiderült hogy ez egy könyv.

Részemről a probléma a folyamatos és tömeges wtf pillanat volt. Ennek csak egy betetőzése hogy pár fegyveres kölyök hogy tudta volna kicsinálni a rengeteg fegyveres őrt, szakképzett felnőtteket akiknek a kezében ott a teljes város irányítása és felügyelete? Ezt a sztori írók “ügyesen” megoldották…

Mazsola - 2015. 07. 25. 10:59

– “Mi történt a civilizációval?” Valami atom. Többször is félszavakkal említenek sugárzást, gyors mutálódást.

És hol vannak a női Abby-k? Csak hímeket láttunk. Vagy a mutálódás közben “önporzóvá” váltak? :)

– “Nem rohadtak el a házak kétezer év alatt?” Pilcher elmondja (mutatja!), hogy egy romhalmaz volt WP helyén, mikor felébredtek, két évig tartott újjáépíteni.

Ehhez építőanyagok kellettek (azok is erodálódnak..), meg bútorhoz való anyagok, szaniter alapanyagok, stb., hiszen az “anyag” energiaminimumra törekszik, azaz alaptermészete hogy “visszakéreckedik” az alap összetevőire. Egy komplett, mindenre képes gyártelep kellene mindent az alapokból újraépíteni. És ennek a gyártelepnek a gépei? Azok is tönkremennek ennyi idő alatt. És hogy építették újra azt a kamiont?? Mindenre volt szakemberük, autógyártó bázisuk?

Nem ez így baromság. Sokkal jobban el tudnék képzelni valami olyan magyarázatot, hogy az eszközeiket is “learchiválták” valamilyen zárt, állandó, száraz, vákuumos környezetbe, vagy ilyesmi. Lehet ez ki van fejtve a könyvekben, nem tudom.
Vagy lehet egy másik megmosolyogtató változat: Pilchernek dugiban volt egy időgépe, és időnként visszaruccant cuccokért. :))

winnie - 2015. 07. 25. 11:03

“És hol vannak a női Abby-k?”

mondjuk a lakhelyükön, a gyerekekkel. nem tudtunk meg semmit a társadalmukról, a nemi szerepekről, bármi lehet a válasz, nyilván mellékes.

amire pedig nem tértek ki, azzal kapcsolatban marad a találgatás.

peet1 - 2015. 07. 25. 11:23

Hatalmas csalódás!
5 rész után csak darálva, hogy mennyire nem lesz köszönő viszonyban sem már az olvasotakkal. Hát nem is lett….

Zora - 2015. 07. 25. 11:34

Hát, bizony, Megan rajongása így Ben felé, még inkább baromság volt, hiszen ott voltak a 18-20akárhány éves Első Generáció, akik közül simán lehetett volna bárki a vezető. Igen, ha korábban megismerjük őket, az jobb lett volna.
Agyilag ki lettek mosva, és emiatt furcsállom, amit Amy mondott, miszerint minden felnőtt hibernálva van. Minek? Szándékukban áll felébreszteni őket valaha? Mert ha nem, csak pocsékolják az áramot!

Hú, nagyon morbid lett a vége, és azért sajnálom Bent.
Szeretném, ha lenne 2. évad, és abban Ben kezdeményezne egy felébresztő hadműveletet, hiszen ez a két liftnyi ember már amúgy is mindent tudott, tehát velük újra lehet kezdeni.

Vera - 2015. 07. 25. 11:54

Remélem, kaszálják. Rég láttam ekkora gagyit.

winnie - 2015. 07. 25. 12:04

Zora: ne viccelj, most komolyan azt kérdezed, hogy miért nem öltek meg több tucat vagy több száz ártatlan embert? hogy miért nem lettek tömeggyilkosok?:) még akkor is, ha jó eséllyel ugyanaz is a végeredmény, nem mindegy. pilcher is csak hibernálgatott, amikor valaki ellenszegült.

nem mintha nem lennének egyébként gyilkosok, de az ideológiájuk szerint a reckoning magasztos célokat szolgál, így az racionálva van.

Deny - 2015. 07. 25. 12:29

Egyesek úgy látszik, a kákán is csomót keresnek. A könyvekben több mindenre választ kapunk, javaslom az elolvasásukat. Mazsola előállt egy teóriával, ezt el lehetne fogadni. Attól, hogy nem rágtak mindent a szánkba, még nem biztos, hogy nem volt rá megoldás.

A másik meg: ez egy sci-fi, ergó lesznek benne valószerűtlen dolgok. Kezdjük az alapszituval: 2000 éves hibernálás. Lehetséges? Nem. Tehát, ha ezen túllépünk, innentől kezdve a többin nem kellene kiakadni. Női abbiek: a könyvben voltak, és ugyanúgy néztek ki, mint a hímek. Az amelyik a létesítményben volt fogságban, nőstény volt, Margaretnek hívták.

Ha a Walking Deadben nem baj, hogy a valóságban nem létező zombik rohangálnak, a szuperhősök természetfeletti képességekkel rendelkeznek, Winchesterék nem létező szörnyeket és lényeket ölnek, és ezek nem gagyik, akkor ezt se tekintsük már annak egy valószerűtlen dolog miatt.

fireblade - 2015. 07. 25. 13:02

Nekem a végén a szobor tetszett legjobban….azt vajon hogy? volt hibernálva egy szobrászművész is??:):)
és honnan vettek hozzá annyi anyagot??..egy akkora szobor vagy 10tonna :)
hehe, ez is zavarhatna bárkit…ha már a meglévő ruhákat, házakat, kajákat, autókat üzemanyagot nézzük :)
Meg az Abby féle hülyeséget..bejöttek és azonnal zabálni kezdenek…mint valami zombihorda…vajon mért? Attól hogy vadak lettek, a dolog nem így működne…hiszen mikor nem jöttek be a városba, mit zabáltak egész nap?? ilyen tempoju kajálási igény esetén az állatok hamar elfogyhattak…esetleg egymást??

szeretem az ilyen posztapok filmeket, de a kinti expedició amint felfedezi a széthullott romokban lévő világot..ezerszer jobban érdekelne, mint a városban minihitlerkék bandázása..

sepörd - 2015. 07. 25. 13:17

elsõ 6 rész kiváló, utána egy érdektelen gagyi valami. végeredmény korrekt. különösen vicces volt mikor a 8. és 9. rész ugyanazt a cliffhangert kapta. vártam volna még valami csavart, de csak nem jött. ezek az abbiek meg egy percig nem voltak érdekesek, túl sok idõt kaptak. Ethan tökös vége tetszett, már ott megleptek, aztán a befejezést nem tudtam eldönteni hogy tetszik-e, de igazából faszán kitalálták, ütõs volt ahogy a srác sétál be a városba pont mint az apja. de remélem nem gondolják komolyan a folytatást, tényleg az csak szar lehet, és persze bukta. ugyanaz elõlrõl ráadásul most az idegesítõ fiatalokkal, na ne. ebben ennyi volt.

sepörd - 2015. 07. 25. 13:20

esetleg egy felfedezõtúra Ethan vezetésével még érdekelt volna engem is, ha már folytatni akarják, de ez már nem lesz, ugye.

karit - 2015. 07. 25. 13:26

Jó, ilyen alapon a körhintába is bele lehet kötni, hiába volt jó a kontraszt a magasban lógó “statuáltakkal”.

Most úgy vagyok vele, hogy ennél még az is jobb lett volna, ha Burke megint felébred az erdőben és bebotorkál a városba. De ha nem akarok kötözködni pár dolog nagyvonalú elkenése miatt, akkor mégiscsak jó volt ez.

kotelezo - 2015. 07. 25. 14:33

A sorozat nekem tetszett, a vege se volt rossz, johetne a folytatas is, de csak ha lesz valami komolyabb csavar, valami uj titok, megmagyarazhatatlan valami. Igy, hogy mar tudjuk az igazat es ezentul mar csak az egyes csoportok harcarol lenne szo az engem speciel nem erdekelne egyaltalan.

Zora - 2015. 07. 25. 14:43

De, winnie, te is azt mondod: ártatlan emberek. ??? Akkor minek hibernálni őket? Most akkor ártatlanok, és élve élhetnek, vagy nem ártatlanok, és “búcsút” kell tőlük venni. Nem? Mi értelme a fagyasztásnak? Majd közben talán mossák az agyukat is?

.
.
Ja, és valaki itt kommentben írta, hogy voltak a “C” csoportból is emberek. Ez miből derül ki? Hiszen, mondjuk, 12 évvel Ethan előtt felébresztettek egy 14 évest pl, aki Első G. lett, azóta eltelt 15 év, így ő már 29 éves. Tehát, már nagyon is felnőtt. (Szerintem.)

CotA - 2015. 07. 25. 14:48

En nagyon elveztem, az egyik sori volt a kevesbol, amit vartam minden heten. Tenyleg volt jopar furcsasag azert. Ami engem legjobban zavart az az volt mikor megtalaltak a felvetelt az ugynokrol, aki kint jart. Aztan ezek szerint visszajott, miutan tulelt heteket kint. Ez kicsit szembenallt azzal, hogy mennyire halalosak is az abbyk es mennyire nincs eselyuk ellenuk.

sepörd - 2015. 07. 25. 14:56

és minek hagyták ott rohadni a hullát a házban? meg az volt még hülyeség hogy a kivégzéseknél mennyire kivégzést követelt a nép. én speciel nem éljeneznék ha valakit kivégeznének elõttem.

winnie - 2015. 07. 25. 15:29

zora: azért, mert veszélyeztetik a tudásukkal az irányított társadalom kiépítését. a pilcheri elvek ellen való a létezésük. a fagyasztás kiiktatás. pilcher is ezt csinálta azzal, aki renitens volt. az ő tanításait követi. cserébe nem gyilkosok. éppen ezért tök mindegy, hogy mi az értelme, az egyik serpenyőben a gyilkosság mindennél rosszabb lenne.

“hogy voltak a “C” csoportból is emberek.”

ebben az új világban voltak, hiszen valakiket fel kellett akasztani. nyilván néhány c-csoportos nem bírt magával.

winnie - 2015. 07. 25. 15:31

“Aztan ezek szerint visszajott, miutan tulelt heteket kint.”

túl lehet élni egy ideig, talán san franciscoban volt (nincs az túl messze? vagy rosszul emlékszem?), vagy hol, de nem hiszem, hogy visszajött volna.

sorozat/gyilkos - 2015. 07. 25. 15:32

7-ik epizód után kaszáltam. Elviselhetetlenül ostoba, mondvacsinált, teljességgel megalapozatlan, hiteltelen szcenário volt, hogy a nem oda születettek úgy en-bloc képtelenek lennének elviselni a jövő valóságát. És sajnos erre épült az egész sorozat összes konfliktusa.

Készséggel elhiszem, hogy jó páran kikészültek, öngyilkosok lettek volna, de ha valamire megtanít a történelem, az az emberi faj döbbenetes életösztöne és alkalmazkodási képessége a legocsmányabb helyzetekhez is.

Egy sztálinista gulág, egy koncentrációs tábor vagy egy rabszolgaültetvény ezerszer szarabb hely, és tudjuk, hogy ezekben a valóságos földi poklokban az emberek nagy része nem adta fel, igyekezett életben maradni, amíg tehette. Ehhez képest egy iskolabusszal, közvilágítással, kocsmával, családdal, szomszédokkal: normális élettel súlyosbított robinson sziget elviselhetetlen a benne élőknek, mert csak ez maradt nekik.

Mesterkélt, dedós, hazug, álprobléma. Bukjon meg a francba!

monti - 2015. 07. 25. 15:52

én azt nem értem amig épült a kerités addig a szörnyek nem akarták őket megenni? mert nem hiszem hogy egy hét alatt felhuzták volna ))

sepörd - 2015. 07. 25. 16:13

sorozat/gyilkos: persze, a szegény gyenge emberek akik nem tudják feldolgozni a történteket. na ezek a “gyenge” emberek a gyilkolást valamiért jól viselik, sõt még tetszik is nekik :)

Iceman - 2015. 07. 25. 17:27

winnie

Múltkor ránéztem. Elvileg Wayward Pines mellett van a többször is felemlegetett Boise. Aközött és SF között 640 mérföld van…és Hassler biztosan a Golden Gate hidat filmezte. Azért az elég emberes séta lehetett.

Zora - 2015. 07. 25. 18:39

Hm, winnie: cserébe nem gyilkosok –> viszont néhány embert fel kell akasztani…
Szóval, van egy csoportnyi ember, akik mindent tudnak a városról, ezért már eszük ágában sem lesz a kerítést rongálni – szemben a C csoporttal, akik nem tudnak semmit, emiatt lázadoznak. Szerinted, épeszű ember melyik csoportot választaná?
Ez szerintem logikátlan.

Ja, és egy másvalaki kommentjére: az ügynöknek vissza kellett jönnie, hiszen nem tudta a videót feltölteni gugli-felhőbe, valahogy pedig a bunkerbe került az sd-kártya.

karit - 2015. 07. 25. 19:28

“Szóval, van egy csoportnyi ember, akik mindent tudnak a városról”

Amy azt mondta, 3 éve az összes felnőttet lefagyasztották, majd sok szájtépés után legalább Bent hajlandók voltak felkelteni.

Eszerint odakint tabula rasa volt, a tudatlanságban élő harmadik eresztés van csak kint, szokásos magányos próbálkozókkal. Nincs már (még?) B csoport.

“az ügynöknek vissza kellett jönnie”

Nem kellett, megtalálták és nyilván visszavitték. “Hé, Hassler!”

Viszont előtte azt mondta a kamerába, hogy csatlakozni akar a folyó túloldalán lévő többiekhez… Vagyis egy esetleges folytatás több szálon is futhatna.

winnie - 2015. 07. 25. 20:02

“Amy azt mondta, 3 éve az összes felnőttet lefagyasztották, majd sok szájtépés után legalább Bent hajlandók voltak felkelteni.”

szerintem a régi irányító személyzet meglehet még. csak a lakosokat fagyasztották.

stargatelost - 2015. 07. 25. 20:36

Azt vágjátok, hogy a sorozattal párhuzamosan ment egy websorozat is Gone címmel? A FOX oldalán lehetett/lehet nézni, ugyanúgy 10 rész (pár percesek).
Egy férfi keresi riporter feleségét, aki eltűnt ( nyilván tudjuk miért :)) A végén még arra is választ adnak valamennyire /kis SPOILER:/ hogy kik maradtak ott, hogy rendben menjenek a dolgok a hibernálás után, és hogy mitől működhetnek a gépek évezredekig.

http://www.fox.com/wayward-pines/gone

mulholland2 - 2015. 07. 25. 20:40

Ez így egy szép nagy baromsággá fajult. Teljesen felesleges folytatni, az összes puskapor el lett lőve, de rosszul. Papirmasévá váló figurák. Egy jó nagy pofonnal leteríthető nyikhajok csinálnak puccsot na ne röhögtessetek már. Nem kaptak harci kiképzést. és ha jobban belegondol az ember az egész koncept végül is baromság volt. Ez egy nagy lufi volt ami végül is kipukkadt. A végére klisé halmazzá válva. Nagy csalódás. :((

Zora - 2015. 07. 25. 20:53

@karit: Én úgy értettem a “van egy csoportnyi ember”, hogy ha mérlegelni kell a két lehetőség között. Tehát, 3 éve volt az csoportnyi, a fagyasztás előtt. Ha az 1. Gen. logikusan gondolkodik 3 éve, akkor így látják, melyik a “kifizetődőbb”.

winnie - 2015. 07. 25. 20:56

” Teljesen felesleges folytatni”

pont most lehetne nagyon érdekes, hogy láthatnánk, miképpen működik egy ilyen társadalom. bár eddig is láttuk, de most tényleg erre lehetne koncentrálni.

” Egy jó nagy pofonnal leteríthető nyikhajok csinálnak puccsot na ne röhögtessetek már. Nem kaptak harci kiképzést. ”

??? egyrészt nem tudod, hogy ki milyen kiképzést kapott, de nem is ez a lényeg, hiszen nekik voltak fegyvereik, a többieknek meg nem igazán. másrészt ki terítse le őket pofonnal? azok a jámbor lakosok, akik dettó nem kaptak semmiféle harci kiképzést? elég egy éjszaka előkészíteni egy fegyveres hatalomátvételt és kész. a túlélők nem számítottak támadásra belülről (és azt sem tudjuk, hogy erre mikor került sor.)

fireblade - 2015. 07. 25. 21:03

Én azon merengek, hogy ok..elkapták a felnőtteket valahogy és irány a fridzsi..de a rengeteg abbyval hogy bántak el? pár egyetemista nyikhaj, nem tűnt nagy katonai géniusznak, és bent akár már több ezer abby is lehetett.
Még ha lezárják megint a kerítést, a területen elbújva rengeteg abby bújkálhat, és elég vadnak tűntek :)
Arról a kis hőtérképes képről nem is beszélve..talán infra műhold lehetett???? és ha igen, hogy lehet hogy csak az abbykat látta? az emberek hőképét vajon mért nem?? vagy az abbykban jeladó van?? mindegyikben???
Kár ezeken merengeni :) a végét rendesen elrontották…de a jó folytatás lehetősége, szerintem benne van…

paranoid android - 2015. 07. 25. 21:05

Úgy érzem egyedül vagyok azzal, hogy jobban tetszett nekem a rejtély felfedése után a sorozat. Az egész rejtélyeskedés elég közepesre sikerült, és az sem segített ezen, hogy a karakterek végig közömbösek maradtak. Az évad második felére legalább érdekesebb konfliktusok kerültek elő. Persze ezeket jobban kifejthették volna, de már eleve nem volt nálam magasan a léc, úgyhogy belefért az elnagyoltság. Az esetleges technikai buktatókon való agyalás meg végképp távol állt tőlem, szóval egy korrekt szórakozás volt.

Mazsola - 2015. 07. 25. 22:13

stargatelost,

Köszi, nem tudtam erről a párhuzamos minisorozatról.

Összességében nem volt ez rossz sorozat, pláne ha figyelembe vesszük mennyi kérdést szült, hiszen ezeket boncolgatjuk itt is – és valahol ez a lényege a jó meséknek, hogy gondolkodjunk rajta. (nem úgy mint. pl. a Marvel történeteken)

Ha a technikai bakik (?) felett nagyvonalúan átsiklunk, akkor alapvetően új volt ez a történet, és volt benne elég potenciál, amit még később ki lehet fejteni.

Nekem azért kicsit hiányzott valami “6. érzék” féle misztikum/csavar a végére.

Zora - 2015. 07. 25. 22:16

Ez jó kérdés, hogy az abyk hogy tűntek el a városból – de, ha emlékszel, még Pilcher mondta is, hogy majd télen az abyk vissza fognak húzódni az erdőbe. Lehet, a 2 bunkerben az emberek megvárták a telet (a két bunker az Irányítóközpont, meg a Bárka), aztán mikor az abyk elmentek, visszakapcsolták az áramot. Vagy, megvárták, míg a sok aby a kerítésen lóg, és akkor kapcsolták vissza. Hogy miért csak őket látta a hőtérkép, azt passzolom…
Ha másért nem, emiatt jó lenne 2. évad, mert ezt a 3 évet szeretném látni, visszaemlékezés-szerűen.

Zora - 2015. 07. 25. 22:18

A technikai bakik felett könnyebben átsiklok, mint a logikátlanság felett! Kit érdekel, hogyan működik 2000 ezer évig a fagyasztó – azt mondják meg, miért kellett a hullákat a házban hagyni? Stb.

Thomas - 2015. 07. 25. 22:32

Nekem tetszett, jó kis évad volt:) Az első 5 rész magában zseniális volt, képes voltam újra megnézni őket a 6. előtt:) A magyarázó 6. nekem is nagyon tetszett, utána viszont már inkább csak átlagos volt, nem tudta hozni ugyanazt a színvonalat. Azért az utolsó kettő megint jobb volt, különösebb baj így nem volt az egésszel, jól szórakoztam, és ez a lényeg:)

Ben tényleg borzalmas volt, iszonyú tenyérbemászó képe van, és ahogy beszél:) Engem még nem sok gyerekszínész idegesített ennyire. Mondjuk Amy sem sokkal jobb. Ha rájuk épülne a folytatás, akkor húznám a számat, de majd meglátjuk, hogy lesz-e egyáltalán. De túl sok szereplő nem maradt rajtuk kívül, csupa újjal meg megint necces lenne. Azt nagyon sajnálom, hogy Ethan-t kiírták, ő nagyon kellett oda. De ha ezzel vége, akkor rendben.

Mazsola - 2015. 07. 26. 00:08

Nos az tény, hogy Matt Dillon vitte a hátán az egész évadot, nélküle nem sokat ért volna.
Ha készítenek folytatást, mindenképpen kell egy ilyen kaliberű színész, egy húzónév.

A Ben-t játszó “színész” helyett kit képzelnétek el? Szerintem Asa Butterfield például jó választás lenne, akár főszereplőnek is megfelelőek a képességei (a Végjáték bukása nem rajta múlt), és jövőre már 19 éves, szóval korban kb. passzolna a történethez. Kicsit még hasonlít is az első évados “Ben”-re, viszont ezerszer jobb színész.

karit - 2015. 07. 26. 01:10

Hátha ráér Matt Dillon is, csak “akarni kell”. :)

A jetik már agyon lyuggatták a lift alját, és az pont kiszakadt alatta a robbanás előtti pillanatban. Láttuk, hogy a családja jól bírja az ilyesmit, csak a haja pörkölődött meg – aztán még puhára is esett odalent. :S

Zora - 2015. 07. 26. 10:12

Igazából arra is gondoltam, hogy egyszerűbb lett volna, ha Ethan is felmászik az aknában, aztán fent elvágják a liftköteleket. Valahogy a bombát is lehetett volna “időzíteni”, hogy fél mp-cel később, az aknában robbanjon. Persze, kevés idő volt a kiagyalásra…

Bence - 2015. 07. 26. 10:32

Én is a “minden héten vártam” oldalon állok, de a WP össszességében a kihasználhatlan lehetőségek tárháza maradt. A sztori miatt ugyan nem középszerű.

Elolvastam a könyves verziót is, azzal összevetve egyértelmű hogy megpróbáltak mindent beletuszkolni 10 részbe, de kevés volt rá az idő, vagy rosszul osztották be, ezt mindenki döntse el saját maga, nem értek hozzá. Kár, sokkal több volt benne.

kittypride - 2015. 07. 26. 10:33

Ha lesz is folytatás Matt Dillon nélkül nem lesz az igazi. :( :( :(

alessa - 2015. 07. 26. 10:34

tévedtem, mégis örülnék egy második évadnak :D

Mark Bolt - 2015. 07. 26. 11:12

Izrael (vagy USA) jó példa arra, hogy hogyan kell irányítani egy társadalmat, ha napi veszélynek van kitéve. Megadják a szabadságjogokat, ugyanakkor szoros ellenőrzés alatt tartanak mindent, jelentős a katonai erő, falakat húznak, ellenőriznek, magas szintű a biztonsági protokoll, a társadalomnak pedig erős összetartó ereje van, hazafiságot nevelnek beléjük. Wayward Pines-ban nem volt hadsereg például, 1 seriffel igyekeztek rendet tartani (ja meg volt egy titokzatos kommandós egység). Ehelyett ha mindenkit bevonnak a problémába, mindenkit kiképeznek fegyverviselésre, mindenki katona is egyben, mint Izraelben például, megfelelő szintű jó értelemben vett propagandával kicsit mossák az agyakat is, hogy ők az emberiség utolsó esélye és tartsanak össze, akkor szerintem sose jutottak volna idáig. Akkor lehetett volna a városon belül építeni egy védhető citadellát például, ahova be tudnak menekülni ha valahogy mégis áttörik a falat az “obik”. Szóval hazudozás és terror helyett a problémák átbeszélése, patriotizmus, szoros biztonsági protokoll, kiképzés, én így építeném fel a közösséget. :)

lusty - 2015. 07. 26. 11:36

Én sokszor úgy éreztem, hogy még egy lehetőség is benne van a történetben, amelyre csak hajszálvékony utalás történt:
Nem is telt el kétezer év, létezik a földi élet, az abbyk is be vannak kerítve egy külső kerítéssel. (azon túl a normális világ van) Egy óriási méretű társadalmi kísérlet zajlik, az abbykat csak a cél érdekében tenyésztették ki.
Ezt az elképzelésemet erősítette, hogy nem változtak az autók, házak, megfigyelési technológiák.
Nem lepődtem volna meg, ha megjelennek a külső emberek és valahogy lezárják a kísérletet.
Másban nem ötlött fel ez a lehetőség???

Miss Keamy - 2015. 07. 26. 12:09

matt dillon az én véleményem szerint nagyon egysíkúan játszott, ez a műkeménység nagyon nem jött be (nyilván ezt kellett játszania) de akkor sem volt hiteles.

Mazsola - 2015. 07. 26. 12:10

Dehogynem. Én a 6. magyarázó rész után gondolkodtam el rajta, hogy mi van ha Pilcher háttértevékenysége mögött is van MÉG EGY háttértevékenység, valami sötét titok, ami az egész telepesítés motivációját megadja, ami csak a végén fog kiderülni. De nem, baszki, nem, túl lineáris lett a vége.

fireblade - 2015. 07. 26. 12:58

@lusty:

ennek sajnos az időfaktor ellentmond. Ha emlékszel, a barátosnő 12 éve élt ott..na most ha a mostani világban lennének,(kisérlet közepette) akkor Ben nem lehetne 16 éves,hiszen akkor neki is el kellett volna telnie 12 évnek. és 28 lenne :) és Ethan nem úgy emlékezne, hogy pár hete még kufircolgatott a kolleganővel :)
Én inkább azt reméltem, hogy valami időkapu összeköti a két világot, és lehet ide-oda utazgatni, és így lehetséges a titkos kísérlet, hogy a kormány (a gonosz) tud a kapuról, és figyeli mi történik a jövőben..és próbálnak rájönni, mi okozta az emberiség összeomlását, és imigyen megakadályozni esetleg.

Elamie - 2015. 07. 26. 14:25

Fireblade:
Most hogy lattam az evadzarot, azt mondom a te verziod jobban tetszik.
En borzaszto nagyot csalodtam. Egy hulye kis tini-zombie baromsagot csinaltak az egeszbol.
Az abberraltak, meg nem is annyira abberraltak mint a tamadaskor kiderult.
A Bent alakito felluzer kiskolyok meg engem rohadtul irritalt, kezdettol fogva, szoval…ha ez a gyerek lesz a foszereplo, nem igazan erdekel a kovetkezo evad.

VanDerBosch - 2015. 07. 26. 16:42

Egy dolog hogy más lett a befejezés (a könyvhöz képest), de tragikusan rossz lett a zárórész kivitelezése, tele zsé-kategóriás klisékkel, idegesítő jelenetekkel. Az meg végképp ijesztő perspektiva lenne ha a Ben-t alakító málészájú színészpalántára bíznának egy 2. évadot, már így is túl sok volt belőle.
De az összes negativum ellenére azt mondom hogy örülnék egy folytatásnak akár a Shyamalan által választott szálon is, amennyiben újdonságot hozna az egyéb apokaliptikus rétestésztákhoz képest. Matt Dillonnak valószínűleg nincs kedve a folytatáshoz, így lehet hogy a filmből ő maga íratta ki magát :-s.

suti - 2015. 07. 26. 17:43

Ben a legidegesítőbb, legvisszataszítóbb, legirritálóbb karakter akit valaha erre a világra sz@rtak. Szörnyű :'(

karit - 2015. 07. 26. 18:02

“ennek sajnos az időfaktor ellentmond. Ha emlékszel, a barátosnő 12 éve élt ott..”

Oké, de ehhez elég lenne 12 évnyi hibernálás is, ami jóval hihetőbbé tenne sok mindent. És egy “dupla kerítéses” kormánykísérlet legalább elég nagy (vég)csavar lenne.

(Kérdés, hogy csavar- vagy lejtő alapú gép lenne-e a folytatás. Én csavar párti vagyok mindig, a faéket és a lejtőt utálom egy sorozatban.)

Murder3 - 2015. 07. 26. 19:10

Én már az első részek után sem éreztem, hogy olyan sok lenne ebben a sorozatban.

Szerintem nagyon gyenge az alap amiből készült vagy elképesztően bénán nyúltak hozzá az írók/rendezők.

Ahogy sokan írják a mitológia nagyon elnagyolt és pont ez az ami miatt úgy gondolom, hogy már a könyvekben is problémás lehet ez a része.
Egyszerűen nem jött át a “tét” egy pillanatig sem a számomra.

Erre már csak ráadás az, hogy a rejtély része már az elején sem volt túl jó és azzal, hogy a felénél fel is adják az egészet valahogy az egyetlen olyan pontja is eltűnik a sorozatnak ami érdekfeszítő volt.

A vége szerintem az a tipikus olcsó wtf kliffhenger ending lett.
Nem mondom, hogy über pocsék, mert itt simán elmegy egy ilyen, de szerintem nagyon rosszul lett előadva.

Én leginkább azért nem várnám a 2.évadot, mert számomra túlontúl tét nélküli volt az egész, túl kicsi volt az univerzuma és elszállt mitológia volt mögötte.
Viszont valószínű nézném:)

fireblade - 2015. 07. 26. 19:11

@karit:

bocs nem értem az érveid..mire lenn elég 12 év hibernálás?

csavar jó dolog..de szerintem időkapus oda-vissza mászkálos verzió jobb lett volna

karit - 2015. 07. 26. 19:51

@fireblade:

én is imádom az időbabrás sztorikat, itt mégis jobban bejött a khmm. földhöz ragadtabb magyarázat. :)

A 12 évet arra értettem, ha mondjuk Burke kolléganőjét 2014-ben egyből áthozták volna a kísérleti városba (ami akár már pár éve is működhet), míg Burke-öt és családját 12 évig altatták, és az első rész 2026-ban indul. Ez a 12 év elég volt a környék “patinásításához” és a jeti jelmezek legyártásához. :S

Elamie - 2015. 07. 26. 20:01

Van abban valami amit tobben emlitetek. Pilcher hogy lathatta az abbiekat a muholdas terkepen? Mindegyik abbieban volt jelado? Akkor megiscsak bazinagy atveres az egesz? A csavar megcsavarasanak a csavarasa?

Nem ertem amugy az egeszet. A konyvek masodik reszeben van Burke sheriff, nem halt meg. Akkor a sorozat miert ter el ennyire?

Ami pedig mindig is zavart, hogy anno az elso reszben, a pilotban Burke az erdoben tert magahoz, teljesen kaban meg sok sebbel. Miert vittek ki az erdobe? Ki vitte ki az erdobe? A tobbiek akiket kiolvasztottak a korhazban tertek magukhoz. Burke-ot miert kellett kitenni az erdobe? Tudja valaki a valaszt?

fireblade - 2015. 07. 26. 20:03

@karit:
jaaa..így már vágom…hát nekem ez nagyon erőltetett lenne..
milyen kormányzati kísérletet tudnál ebbe beleképzelni amibe ennyi pénzt meg időt ölnek? és láttuk az eredményt..siralmas :)

fireblade - 2015. 07. 26. 20:06

@Elamie: az elvileg infravörös kamera volt, hőképet látott, persze látnia kellett volna akkor az embereket, is meg az összes állatot is, de kicsire ne adjunk :)

Burke mért az erdőben ébredt? talán így hitelesebbnek hitték, hogy el tudják vele hitetni az autó balesetes sztorit..passz :)

karit - 2015. 07. 26. 20:21

@fireblade:

Nyilván semmilyet, csak ha már felmerült az ötlet, egy kevésbé elrugaszkodott időrendbe végül is belemagyarázható lenne. :)

(Mondjuk, a hibernált Kamazok miatt is hihetőbb volna, mert a vákuum lehet, hogy megvéd a rozsdától, de pl. a Continental abroncsok kénhídjait ez hidegen hagyná 2000 év után. Persze, nem vagyok gumi-hibernológus, szóval…)

fireblade - 2015. 07. 26. 20:37

@karit:
hát, egen…lehet valami szuper időmegállítóak azok a kamrák..megáll bennük a részecskék rezgése, vagymi passz :)

akkor már inkább időugrás..az jobb lenne :) és beleférne a kormány gonosz kavarása is :)

Edlyen - 2015. 07. 26. 21:41

Az első rész úgy kezdődik,hogy egy pszichológussal beszélget a főszereplő és kérdi tőle az orvos,hogy szokót-e hallucinálni és utána már wayward pines utcáin megy Ethan Burke.Szerintem a végén kiderül az egész story csak Ethan Burke agyszüleménye.

karit - 2015. 07. 26. 21:51

Ezt a klisé kiskaput az összes hasonló sztoriban belógatják. Meg ritka az olyan hallucináció, amit a halálom hallucinálása után is tovább hallucinálok.

VanDerBosch - 2015. 07. 26. 21:57

@Murder3: “… a felénél fel is adják az egészet valahogy az egyetlen olyan pontja is eltűnik a sorozatnak ami érdekfeszítő volt…”

Ezzel a problémával valószínűleg a producer is küzdött, hiszen a könyv első kötete pont azzal ért véget hogy Ethan megtudta a titkot, ami remek évadzáró lehetett volna, cliffhanger. De mivel a sorozat (ami esetleg csak az 1. évad) magában foglalja mind a 3 kötetet (úgy-ahogy), ezért a “Nagy Csavar” közepre került. A nézettségi adatokból is az köszön vissza hogy a nézők jelentős hányada az 5. résszel be is fejezte a nézést, szívfájdalom nélkül ott tudták hagyni a sztorit.

Amúgy ez esetleges folytatás szempontjából marha ravasz lezárás Ben hároméves hibernálása, hiszen annyira homályban hagyták a többiek sorsát hogy a két fiatalon kívűl bármelyik életben maradt szereplőt szükség szerint lazán be vagy ki lehet írni, pld attól függően hogy mekkora gázsit kérne :)

wovbagger - 2015. 07. 26. 21:58

Egyszer nézős nyári évad volt, hőségriadó idejére való. Legalább annyi hibával, elnagyoltsággal és érthetetlen dologgal, mint amennyi jó momentummal – nem kezdek bele felsorolásba, mert a többiek nagyrészt már megtették előttem.

Nem tudom, hogy jó lenne-e, ha a kisvárosi diktatúra folytatódna egy leendő második évadban, mert erős disszonanciát (és ellenszenvet) érzek a kétéves nyeretlenek, mint városmenedzsment iránt. Sokkal inkább érdekelne az, ha egy olyan évad következne, amiben nyomon követhetjük, mi történt az alatt a(z egyelőre csak hányavetin odadobott) 2000 év alatt.

Szerintem erre mondják, hogy jó közepes, azaz nálam 5/10.

wovbagger - 2015. 07. 26. 22:07

Ja, eszembe jutott egy óriási szarvashiba:
SPOLIER ON
Pope serif a jelenben (2014) veri át Theresát és Bent az autójuk lerobbanásával kapcsolatban, hogy Ethan után tudják vinni őket. És ezt így hogy? A hibernation chamberök mellett időgépe is van Jenkinsnek…?
SPOILER OFF

winnie - 2015. 07. 26. 22:20

egyreszt itt nincs spoiler. masreszt komolyan? miert kene ehhez idogep? igazabol a kerdest nem ertem, hogy miert kerdes.

(ha szarvashibara bukkansz, akkor valoszinuleg nem a sok stabtag hibazik, akik nem veszik eszre, hanem te nem gondolsz valamire.)

wovbagger - 2015. 07. 26. 22:33

winnie, lehet hogy én nem gondoltam valamire, ez természetesen benne van a pakliban. A biztonság kedvéért a komment előtt megnéztem a harmadik rész idevágó jeleneit: Theresa és Ben a benzinkúton a kissráctól meghallják, hogy Wayward mellett baleset történt. Elköszönnek a benzinkutastól, vágás, és a következő kép, hogy Pope megűllítja az autójukat.

Most akkor vagy a furikázás közben ugrottak át 2048-ba, vagy Pope jött vissza értünk személyesen 2014-be, vagy van valami, amire nem gondolok (pl.: van időgép is, nem tudom).

Később, a magyarázatok során megtudjuk, hogy Jenkins személyesen szervezte be Pope-ot, akit hibernálva előreküldtek, amilyen gyorsan csak lehetett – emiatt gondoltam, hogy ő később már “nem jött vissza” a 2014-es valóságba, hiszen Pope serifként állítja meg Burkéket, nem pedig Pope biztonsági őrként.

Mindegy, igazából lényegtelen, csak beugrott a jelenet, és nem hagyott nyugodni.

fireblade - 2015. 07. 26. 22:35

@wovbagger:

ez abszolut nem hiba..Ethan lefagyasztották még a jelenben..ő ugye heverészik a fridzsiben, és Pope sheriff még keresgél delikvenseket, amikor is asszonyka Bennel utána indul az eltűnt férjnek, még a jelenben(Ethan már a hűtőben) de még a jelenben vagyunk..
majd Poe sheriff elrendezi a balesetet asszonypajtásnak is, és mennek a frigóba ők is..majd később (Ethan után szépen ébresztik őket)
.
hol itt a baki????

wovbagger - 2015. 07. 26. 22:46

fireblade, ebben az olvasatban sehol. Én automatikusan adottnak vettem, hogy Pope csak Waywardban, kiolvasztás után vált Pope seriffé, a mi jelenünkben szekuricsi. Emiatt véltem furának, hogy 2014-ben serifként találkozunk vele.

dzsoniinglis - 2015. 07. 26. 22:57

Az abbyk hője kisebb vagy nagyobb az embernél.
Erre lett beàllítva a hőkamera képe.

fireblade - 2015. 07. 26. 23:18

@wovbagger:

Azért akkora eltérés nem lehetséges,hogy pl az Abbyk 30 fokosak, vagy 45 fokosak..(ami amúgy lehetetlen) de akkoris érzékelné az átlagosan 35 fokos embereket is..meg mindent ami hőt bocsát ki..épületek, gépek, állatok stb..

fireblade - 2015. 07. 26. 23:52

az előző természetesen dzsoniinglis-nek írtam.
bocsánat

sliom - 2015. 07. 26. 23:59

Én az ötödik rész után vártam volna még valami fordulatot, rejtélyt, ilyesmit, hogy kiderül, hogy ez is kamu, hogy van még valami, amit Pilcherék nem mondtak el, stb. Hát nem így lett, ami nekem hiányzott, mert attól kattantam rá az egész sorozatra, mert ez a folytonos találgatós-lebegtetéses-titokzatoskodós vonal tetszett. A vége már csak egy szabadságharc volt, és persze, voltak benne érdekes elvi kérdések, hogy most akkor szabad-e hagyni kitörni a forradalmat, vagy hagyni kell mindenkit meghalni, de nekem a záró részben az utolsó jelenetek hozták meg újra a kedvemet a dologhoz. Teljesen reális is volt az egész, az emberiség sokszor elrontja a lehetőségeket, amik jobbá tennék a világot, és győznek a fanatikusok.

Persze egy új évad max addig érdekelne, amíg kiderül, hogy mi is történt korábban, meg hogy miben más a fiatalok diktatúrája. Valaki írta kommentben, hogy az idegesítő fiatalokat nézni ugyanebben a sztoriban viszont már nem lenne kedve, és ebben van is valami, viszont pont az utolsó pár percben tettek megint kíváncsivá, amikor már megszoktam, hogy akciójeleneteket látok.

Amit viszont nem tudok eldönteni, az az, hogy az új rendszerben (első generáció irányítása) elmondják-e az igazat, vagy sem? Egyrészt az első generáció tagjai már tudták az igazat, de ha volt C-csoport (előbb utóbb úgyis fel kell ébreszteni a lefagyasztottakat), azok nem. Szerintem legalább igazat mondanak a kis Hitlerek, különben milyen alapon nevezte volna Amy “Megváltónak” Pilchert, és milyen indokkal állítottak volna neki szobrot? Arra is az volt írva, hogy Wayward Pines visionary, vagyis ehhez már tudni kellett az igazat. Viszont ha elmondták az igazat, akkor miért akart volna bárki is elszökni??? Magyarul miért kellett volna felakasztani pl azt a szerencsétlent, akinek azt akasztották a nyakába, hogy “Don’t try to leave”? Vagy ezek mind öngyilkosjelöltek, akik nem hiszik el az igazságot? Nem logikus.

A másik, amit nem vágtam: Hasslernek, meg a titkosszolgálatnak mi köze ezekhez a Pilcherékhez? Ráállította Kate-et, hogy nyomozzon utánuk, aztán meg lefagyasztatja őket? Ezzel kicselezte a titkosszolgálatot, vagy azok is tudtak róla? Nekem úgy tűnt még az első részekben, hogy a kollegái nem vágták, hogy mi van, szóval ez nem ilyen titkos wayward pines-beszervezési megrendezett móka volt, hanem inkább csak eltüntették a titkosügynököket, hogy ne szimatoljanak. De akkor Hassler csak egy szimpla fanatikus volt, mint a tanárnő és átverte a titkosszolgálatot is meg a saját embereit is? Ja, és utána hagyott egy üzenetet a telefonján, amivel adott egy kamumagyarázatot Kate-nek, de mire Ethant felébresztették, addigra letörölték az üzenetet? És miért beszélt Hassler arról, hogy majd jön egy ügynök, aki próbára teszi, ha azt akarta, hogy simuljon be és mindenki éljen békében? Szerintem maradtak nyitott kérdések még…

Amúgy egyértelműen igazságpárti vagyok. Ha az emberiséget akarja valaki reprodukálni, akkor meg viselni kell a következményeket – az emberiségben mindig volt elnyomás, forradalom, háború, erőszak, akármi. Sokkal “emberibb” egy tragédiában élő társadalom, mint egy állandó vidámságban létező.

fireblade - 2015. 07. 27. 00:07

hátja..ezt már a matrixban is megmondta Smith ügynök..a boldog happy világ nem működik
nekünk kell az ostor és kész..:)

sepörd - 2015. 07. 27. 00:27

flashback is több kellett volna, az egyik kedvenc jelenetem mikor Pilcher ott az esõben szervezi be az akkor még szánalmas Pope-ot, az olyan igazi Lostos volt. úgy lett volna ütõs ha a rejtélyt tovább húzzák, közben viszont már látjuk ezeket a flashbackeket, aztán a végén összeáll minden.

sliom - 2015. 07. 27. 00:31

A hőkamerás dolog amúgy tényleg fura, én is rögtön jeladókra gondoltam.
Amúgy miért rohan MINDEN abi azonnal a városra, amikor még egy hatalmas erdőt is át kell szelni ahhoz, hogy embereket találjanak? Oké, hogy előbb-utóbb bejutottak volna, na de tényleg, amint kimegy az áram, az ÖSSZES lerohanja a várost? Ez is abszurd.

fireblade - 2015. 07. 27. 00:50

@sliom:

lehet kevés a kajájuk, és régóta érzik pl a szagot..és ott köröznek a kerítés előtt..és láttad mikor egy bejutott, adta le az infot(maga egyszerű módján) hogy szabad a pálya…persze kicsit erőltetett volt, hogy ilyen gyorsan ennyi kiéhezett aby jött, mert felvetül a kérdés, ha ennyire éheztek, hogy maradtak eddig életben?
ahogy zabáltak, olyan tempoban nem sok állat lehet odakint :)

karit - 2015. 07. 27. 07:09

Lehet, hogy az abbyk is csupán menekültek valami sokkal nagyobb borzalom elől. :)

Bruti - 2015. 07. 27. 09:07

Érdekelt ez a sztori, de az egész olyan béna volt, hogy a finálé ostobaságain már meg sem lepődtem.
De a legrosszabb, hogy a más sorozatokban már jól vizsgázott színészeket is sikerült lehúzni a produkció szintjére.
A koncepció érdekelne, de nem ebben a kivitelben.

Blobov - 2015. 07. 27. 10:04

Kérdés: valahogy nekem úgy rémlik, hogy a friendly csaposcsaj (akinek aztán elvágják a szökésnél a torkát) szerepe is bizarr volt a kocsmában: amikor Ethan másnap visszatért oda, akkor már nem a csaj volt a csapos és úgy tettek, mintha semmit nem tudnának róla. Erre volt valami logikus magyarázat?

Enzo - 2015. 07. 27. 12:59

Na, nem volt ez rossz.
“egy 10 részes, szórakoztató, high concept sprintnek megfelelt”
pontosan.

A harmadik rész utáni lelkesedésem lecsökkent, az 5.-6. rész még tetszett nagyon, a 7.végén a robbanásos gagyi cliff már kevésbé, aztán az évadzáró megint elég pörgős lett, de néhány WTF húzással.
Ethant máig nem értem, hogy miért áldozta fel magát, nem hiszem el, hogy nem lehetett volna máshogy megoldani…
Ben valóban idegesítő, de a nagynevű színészek jók voltak az évadban (Melissa Leo főleg, de Toby Jones is pl)
Pilcher tényleg istent játszott, a Group C létezése bizonyítja ezt. Ezt a First Gen húzás ügyes volt (bár nemtom hogy jutottak fel a felnőttekig, vagy melyik szinten van pontosan a kis titkos raktáruk), csak kicsit többet alapozhattak volna rá.

Ezzel a sok halállal (Pilcher, Burke) szerintem eléggé elvarrták a szálakat, és ugye a rész címe “Cycle” volt – a végén láthattuk miért. Én innen nem éreznék szükségszerűnek egy második évadot, ha mégis lenne, akkor azért megnézném, de nem hullajtanék könnycseppet, ha elkaszálják.

A minisorozatról meg mindig elfeledkezek, most meg kéne néznem elölről az egészet :)

sepörd - 2015. 07. 27. 17:43

Blobov: az is olyan volt, mint hogy az erdőben ébred meg hogy rohadt az ember a házban. próbálták minél rejtélyesebbé tenni minden baromsággal, gondoltam is hogy nem lesz itt mindenre vélasz. ha visszanézném az első részeket biztos sok ilyen van még.

ALDO - 2015. 07. 29. 11:34

Ez a sorozat élő példa a 10/5-ös osztályzatra és az átlagos jelzőre. Az első öt rész hozott egy szintet. Volt ijesztő kisvárosi hangulat – pl. az nem lehet valami kellemes, amikor az éjszaka közepén megcsörren a telefon és mindenki téged akar levadászni, mert “rosszat” tettél. – és misztikum, ami felkelti a néző figyelmét. Azonban miután lelőtték a poént, mintha már nem nagyon tudtak volna mit kezdeni a helyzettel. Lehet, hogy pár flashback feldobta volna a sztorit.
Az, hogy a főhős és a főellenség is meghalt nyilván nyomós érv amellett, hogy ne nagyon fojtassák. Arra gondolom kevesen lennének vevők, hogy Ben átveszi az apja helyét és jön egy Pilcher 2.0.
A kérdés is jogos, hogyha szobrot emeltek Pilchernek, akkor nyilván már tudják az igazat és, ennek ellenére miért akarnak még így is sokan elmenekülni a városból. Nyilván még ilyenkor is vannak olyanok, akik nem hiszik el amit mondanak nekik. Az persze megint érdekes, hogy az új generáció vajon mit hoz ki a helyzetből és, hogy tényleg ők a jövő, vagy előbb-utóbb kinyírják egymást. Ezt már mindenki döntse el maga.
A hibái ellenére engem az összes epizód lekötött és elég hamar el is telt a műsoridő.
Egy 10/6-ot azért megér. Nyilván a nem fogom a közeljövőben újranézni, bár lehet, hogy a könyveket elolvasom.

red - 2015. 08. 01. 22:51

és akkor arról még senki sem beszélt hogy mennyire alacsony költségvetésű volt az egész… utálom mikor még az erdő is műtermi műanyag…

a szereplők és az egész sztori kidolgozottságáról meg ne is beszéljünk…

winnie - 2015. 08. 03. 09:24

“akkor arról még senki sem beszélt hogy mennyire alacsony költségvetésű volt az egész…”

azért nem beszélt erről senki, mert nem volt alacsony költségvetésű. kiemelt költségvetése volt, már ami a forgatást illeti – például egy kisváros díszleteit kellett megépíteni (persze nem az egészet). az íróknál tudtak spórolni, mert eléggé készítői sorozat volt.

szerintem - 2015. 08. 03. 11:54

en csak tegnap neztem meg a finalet, nem izgatott kulonosebben, hogy mi lesz a vege, de azert befejeztem. a vegere kaptunk egy z-kategorias zombi-hentelos filmet 45 percben, hasonlo z-kategorias szineszekkel. en nem lepodtem meg egyaltalan semmin, minden szepen ossze volt itt rakva. rendkivul osszetett karaktereket kaptunk, volt vegletekig gonosz es szamito orult tudos, aztan volt mindent megbano jolelku no, akit az utolso reszben mar sajnalni kellett. volt szuleit hirtelen megszereto es tisztelo fiugyermek, igazi tinedzser szerelem, ujra egymasra talalo hazas felek, onfelaldozo es hosies ferfi (nem lennek meglepve, ha matt dillon maga kerte volna, hogy hosi halalt halhasson). emellett jutott ido arra is, hogy a tortenet rendesen ki legyen dolgozva, az elso perctol az utolsoig gyakorlatilag mindent ugy, ahogy volt, kellett (volna) elfogadni, mert semmi nem volt megmagyarazva es ha megis, az csak artott az egesznek. ha ennyire gyonyoruen lehetett hokovetni az osszes abbyt darabra es egyetlen gancsolassal padlora lehetett oket kuldeni, ahol egy golyo eleg volt ahhoz, hogy meghaljanak, akkor csendben kerdesem, miert nem inditottak helikoptereket az abbyk lelovesere egeszen pontosan? egy het alatt keszen lettek volna kb…..ehelyett ket hetig epitik a keritest, ami kozben ugye egyetlen abby sem jon a varosba. en kulonben nem tudom, milyen tarsadalmuk lehet, hogy elegge ugy tunt, hogy a zabalason kivul sok mindenhez nincs kedvuk.
ez egy ritkaszar sorozat volt, nalam mindenkepp felkerult a toplistara. a nyar csalodasa, az ev csalodasa es ugy altalaban veve egy oriasi csalodas.

fireblade - 2015. 08. 03. 12:38

“ehelyett ket hetig epitik a keritest,”

wtf??? az a kerítés kb 5km hosszú..és kb 20m magas vasbeton az egész..azt egy 100 emberes profi építőcsapat kb 1 év alatt építené fel..gondolj bele, csak a talaj előkészítő munka hónapokat venne igénybe..2 hét?? ezt a butaságot honnan vetted?

szerintem - 2015. 08. 03. 19:58

@fireblade:

mit szamit az, hogy ket het, ket honap vagy ket ev…..kulonben nem tudom, honnan vettem, a kommentekben olvastam valamit korabban, de siman benne van a pakliban, hogy ket ev es nem ket het. nem jegyeztem meg, mert teljesen tok mindegy. eppen arra probaltam ravilagitani, hogy mig az egesz varost legyaktak az abbyk par ora leforgasa alatt, hogyhogy akkor egyaltalan nem jottek, amig a kerites meg csak epult. ez volt a lenyeg, innentol kezdve total masodlagos, hogy ket het vagy valami.

az meg eleg vicces, hogy valodi dolgokat, talajelokeszito munkalatokat, kersz szamon rajtam :D
mintha a sorozat barmennyit is adott volna ilyen aprosagokra…….mert ilyen merteku evolucio lezajlik ketezer ev alatt, igaz?

fireblade - 2015. 08. 03. 21:11

@szerintem:

Félreértettél, nem kértem számon..hanem pont rámutattam mennyire lehetetlen a sorozat története.
Szerintem már ott megbukott az egész hogy minek kellett elrabolni az embereket és titokban tartani az egészet?
hiszen ott voltak a bázison rengeteg önkéntes akik vállalták hogy mennek a jövőbe..mért nem ők laktak a városban? mért nem ők alapítottak családokat?? hiszen ők hittek az egészben…

egyébként az Abyk télen visszahúzodtak akárhová..doki ezt mondta lehet akkor építkeztek..:)
az meg fel se tűnt hogy a hőképeken csak az abyk látszottak, emberek állatok nem?? érdekes :)

Light - 2015. 08. 03. 21:50

SorozatSzemle: Wayward Pines

https://www.youtube.com/watch?v=ftEqWNocjIM

Zora - 2015. 08. 03. 22:19

Még a hőképekre visszatérve: nem értek hozzájuk, csak sorozatokból “okosodom”: a hőkamera képe nem műholdon érkezik a számítógépre? Namost, műhold az honnan van? Mert 2000 év alatt simán tönkremegy – oké, hogy mikor kezdődött az emberiség hanyatlása, nem tudjuk, lehet, csak 500 éve, de egy műholdat akkor is szervizelni kell…

fireblade - 2015. 08. 03. 23:36

@Zora:

Pontosítsuk a dolgot. A hőkamera képe nem a műholdon keresztül érkezik, hanem magán a műholdon kell hogy legyen…vagy egy a városka felett lebegő akármin, vagy egy város felett köröző drónon..de ezek egyike sem valószínű. Marad a műhold.
Az csak az egyik probléma hogy 2000 éve keringő műhold hogy marad működőképes, de hogy marad geostracionális pályán az is kérdés.
Az emberek régebben eltűntek ugyebár a pénzérme amit a szőkemaca mutat 2099 évbeli..valószínűsíthető, hogy utána kb 5-15 évvel volt a krízis.Mert elmondták attól kezdve nem találtak emlékeket, se tárgyakat..tehát legalább 1800 éve “kihaltunk” (aby-sodtunk)
Azon is gondolkodhatsz hogy egy 2000 éves billentyű vajon hogy működik? :)

szerintem - 2015. 08. 04. 09:14

@fireblade:

akkor bocs, felreertettelek. igy viszont minden, amit irtal korrekt :)))

egyebkent keves konyvolvaso szolt hozza a sorozathoz ugy altalaban veve es olyankor sem tul sokat, ugyhogy nekem van egy olyan erzesem, hogy maga a konyv lehet ennyire sz-r es hat abbol nehez kotelet fonni….mas kerdes, hogy talan neki sem kellene kezdeni. nem veletlen, hogy ket evig porosodott a pilot valahol.

ALDO - 2015. 08. 04. 10:43

“Szerintem már ott megbukott az egész hogy minek kellett elrabolni az embereket és titokban tartani az egészet?
hiszen ott voltak a bázison rengeteg önkéntes akik vállalták hogy mennek a jövőbe..mért nem ők laktak a városban? mért nem ők alapítottak családokat?? hiszen ők hittek az egészben…”

Szerintem azok a kiválasztottak csak a személyzet tagjai voltak. A biztonságiak, a technikusok, takarítók stb. Pilcher a lefagyasztottakat gondolom valami sajátos rosta alapján szűrte ki, genetikai és más tényezők alapján, vagy mert fontos feladatot szánt nekik. Ethannak pl. az lett volna a dolga, hogy kontrollálja az embereket. De a visszaemlékezésben is a néger biztonságival, aki később a seriff lett raboltatta el a célszemélyeket. Ha tényleg az emberiség megmentése lett volna a cél, akkor teljesen mindegy lett volna, hogy kiket fagyaszt le, csakhogy minél többen legyenek.

fireblade - 2015. 08. 04. 13:49

@ALDO:

aha..értelek.
és az “A” kiválasztott csapatot, lazán kinyíratta, és még sok embert is a “B” csapatból. Ha annyira különlegesek meg kiválasztottak voltak (ugyan miben volt az a pl: az ingatlanos s*ggfej?) akkor mért nem vigyázott rájuk jobban…lazán dobta őket a szemétre, ha esetleg ellenálltak neki.

Enzo - 2015. 08. 04. 15:41

Tényleg:
az elején felmerült hogy miért nincsenek tücskök, és a könyvesek nem akarták lelőni a poént, arra csak ez volt a magyarázat, hogy 4028-ban vagyunk?

ALDO - 2015. 08. 04. 20:02

fireblade:

Ezt a kérdést én is feltettem korábban. Ha elvileg ők az utolsó emberek – akik max vannak pár százan vagy pár ezren – akkor miért kell elvágni valaki torkát, egy falfirka miatt. Kész pazarlás. Plusz a flashbackban a seriff valami fontos tudóst, vagy mit rabolt el. Ennek ellenére csupat “átlagemberrel” találkoztunk, akikről persze nem derült ki, hogy mik voltak “előző életükben.” De ez az első generáció mániának eléggé ilyen nácis übermensch hangulata volt.
Pilcher a fináléban Kate fejéhez vágta, hogy “azért van életben, mert kiválasztottam magát.” Tehát kellett lennie valami sajátságos kritériumnak, amiért őket választotta. Persze először arra gyanakodtam, hogy Ethan és Kate azért kerültek be, mert túl sokat tudtak. Bár akkor könnyebb lett volna kinyírni őket még a múltban. Hogy a dagadt ingatlanos, a kissé mániákus seriff miért voltak annyira fontosak, azt nem tudom.
De mondjuk az A csapat kiirtása után elég világos volt, hogy Pilcher nem teljesen százas, mert már a B csapatot is el akarta intézni, ami ha igaz a két csoport kitette a lefagyasztottak felét. Mondjuk az jó kérdést, hogy alapból nem volt normális, vagy csak később kattant be.

ALDO - 2015. 08. 04. 20:02

fireblade:

Ezt a kérdést én is feltettem korábban. Ha elvileg ők az utolsó emberek – akik max vannak pár százan vagy pár ezren – akkor miért kell elvágni valaki torkát, egy falfirka miatt. Kész pazarlás. Plusz a flashbackban a seriff valami fontos tudóst, vagy mit rabolt el. Ennek ellenére csupat “átlagemberrel” találkoztunk, akikről persze nem derült ki, hogy mik voltak “előző életükben.” De ez az első generáció mániának eléggé ilyen übermensch hangulata volt.
Pilcher a fináléban Kate fejéhez vágta, hogy “azért van életben, mert kiválasztottam magát.” Tehát kellett lennie valami sajátságos kritériumnak, amiért őket választotta. Persze először arra gyanakodtam, hogy Ethan és Kate azért kerültek be, mert túl sokat tudtak. Bár akkor könnyebb lett volna kinyírni őket még a múltban. Hogy a dagadt ingatlanos, a kissé mániákus seriff miért voltak annyira fontosak, azt nem tudom.
De mondjuk az A csapat kiirtása után elég világos volt, hogy Pilcher nem teljesen százas, mert már a B csapatot is el akarta intézni, ami ha igaz a két csoport kitette a lefagyasztottak felét. Mondjuk az jó kérdést, hogy alapból nem volt normális, vagy csak később kattant be.

rubi - 2015. 08. 04. 21:44

Én elolvastam a 3 könyvet. Abból a szempontból jó volt, hogy alig bírtam letenni, annak ellenére, hogy már javában néztem a sorozatot, amikor belekezdtem. Nyilván lehetetlen az egész sztori, de alapjában véve nem rossz ötlet. Mint irodalmi mű nem mondanám kimagaslónak, egy sima ponyva, de attól még beférkőzött a gondolataimba. A kedvenc részeim nem szerepeltek a sorozatban.

Ez egy olyan világ, ahol nincs helye az embernek. Az a nagy baj, hogy a 10 részből nem volt olyan ahol ezt igazán éreztem volna. Itt szinte minden rendben volt, oké elaktároztak egy hegynyi ételt meg mindent, ami kell, de mégis ezer embert kell etetni és nincs törekvés az önellátásra, elvoltak a falon belül és kész. A végén persze bejutottak az abik, de folytatták majdnem, ahol abbahagyták. Ez nem tűnik az emberiség megmentésének. Végülis az író is majdnem belefulladt ebbe a dologba, de az általa írt végkifejlet még mindig jobban tetszik.

Az az érzésem, hogy ez egy jólétben élő író könyve (de a sorozat megvalósítói még inkább), aki el sem tudja képzelni, hogy ilyen körülmények között a legfőbb problémának a véges készleteknek kell lennie, már amellett, hogy a szörnyekkel teli bolygó amúgy is élhetetlen.

lostfanka - 2015. 08. 25. 10:15

Na tegnap fejeztem be, nekem hatalmas csalodas volt a 4. resztol, total atment gagyiba. Az egesz hiteltelen lett, a diszeltek a sminkek minden hiteltelen volt. Nekem tisztara olyan lett a vege mint anno az a dinos sorozat aminek mar a nevere sem emlekszem, ott is egy csalad egy bezart varosban kuzdott a tarsadalmi probelmakkal. Az is total hiteltelen volt es ez is. Ezt en foleg a szineszi jatek es a diszlet rovasara irom. Erdekes hogy a Leftovers eseteben ilyet soha nem ereztem. Pedig a sztori jo lett volna…

Endroid - 2015. 08. 29. 23:01

Még csak a 8. résznél tartok, de már nagyon bosszant az egész. A 4. részig teljesen jó kis sorozat volt, szépen építette fel a misztériumot, a feszültséget. Aztán ez a magyarázat az egészre, most komolyan. Ostoba sületlenség az egész! (Épp a kórházban vannak. Ezek szerint 2 ezer éve ágyneműben fekszenek a betegek, 2 ezer éves orvosi műszereket használnak, és minden 2 ezer éves alapvetően abban a toprongyos városban – kivéve amiket ébredés után építettek ugyebár, de azokat miből? aha…)

don - 2015. 10. 01. 22:24

Nálam az 5. rész volt a pofon, a mélypont, amikor már elhittem, hogy egy jó kis misztikus, Lost/Twin Peaks keveréket kapunk, ami addig kiválóan fel is volt építve, előjönnek ezzel a posztapokaliptikus
baromsággal. Teljesen taccsra vágta az egészet, kár érte. A 6. részt még végigszenvedtem, aztán kasza.

jiliac - 2015. 10. 13. 18:54

(nem olvastam a könyveket) Mostanában daráltam le a 10 részt. A sablonos első rész, és az első 3-4 rész átlagos középszere után, az 5. résztől kezdve kezdett érdekelni a dolog. Nem hittem el, hogy ezt a totálisan kihalt emberiség duma tényleg megtörténhet, még a 7-8. részben is vártam a fordulatot. Alapvetően a sori második fele húzott be igazán. A vége-akció röhejes volt főleg ott a lifteknél, ahogyan az első generációs fiatalok is. De azért tetszett. Ha lenne folytatás biztosan belenéznék.

spiderpig - 2015. 10. 18. 01:08

Elég közepesre sikerült. Ben gyerek első másodpercei után látszott hogy lesz még baj vele. Szerintem nagyon idegesítő volt. Nekem ott lett elegem amikor a teherautó hátuljában felrobban a bomba 2 méterre Bentől és Amytől, akik túl élik, de a kamionsofőr aki elöl ül simán belehal. Persze a város alapanyagainak beszerzésében is lehet sok kivetnivalót találni, de szerintem ezen túl lehet lépni. Miközben néztem beugrott a The 100 és azt hittem, hogy az abik a professzor szándékos művei és hogy valamiképp irányítani is tudja őket. És hogy ez is része a kormánykísérletnek.
Ja és ami a legjobban felidegesített, az abik indokolatlan ordibálása MÁSODPERCENKÉNT. Hogy vadásznak ezek, az egész erdő elmenekül előlük? Egymást miért nem eszik meg, ha (asszem) 95%-ban emberi a dns-ük, azt meg láthattuk, hogy a lakosságok nagyon szeretik? Miért különleges ügynököket, meg robbantószakértőket kellett bevonni a kísérletbe?
Pope Sheriff volt a legjobb arc a sorozatban, még ha nem is egy pozitív karakter :D

belakukutyim - 2015. 11. 03. 16:28

Én speciel meglepődtem ezen a sok negatív kommenten. Nem fejtegetnék most csak lenne Egy nagy kérdésem, ha a WP egy “átlagon aluli” ” bárcsak kapna kaszát” hatalmas csalódás” stb
Mondjatok már jó misztikus sorozatokat?
Csak ne olyat aminek a sztorijába JJ Abrams a felénél bekavarodott aztán ő sem tudta hol tart a forgatókönyv.
De viccen kívül.
Egy pár címet légyszi, aminek az alapja a
rejtély. misztikum, és túlszárnyalja ezt a szörnyű Wayward pines-t.

winnie - 2015. 11. 03. 21:32

belakukutyim: nem jöhet be mindenkinek, inkább örülj, hogy neked tetszett.

nem az a megoldás, hogy mondj jobbat. attól, hogy valaki jobbat mond, még nem fogsz jobbat találni. mert nyilván, akinek ez nem jött be, az nem a te értékrendedet vallja, ergó, ami neki jobb, az neked nem lesz az.

nyilván van sok jobb, mindenki találhat, csak próbálnia kell. próbáld a keresőt, hátha valami jó kritika előmászik:)

“Csak ne olyat aminek a sztorijába JJ Abrams a felénél bekavarodott aztán ő sem tudta hol tart a forgatókönyv.”

viszont ez jó alkalom arra, hogy erre reagáljak. j.j. abrams nem nagyon kavarodott bele semmibe, lévén 2004 óta nem sorozatozik, és addig csinált két sorozatot, a felicityt, ami egy főiskolás dráma, meg az aliast. a lost első éve alatt elkezdett filmrendezni, szóval azóta még íróként sem nagyon dolgozik.

az aliasban is kihagyott egy vagy két évet, szóval ott sem nagyon tudott volna belekavarodni semmibe, bár lehet, hogy a fordulatok súlyosak voltak.

ALDO - 2015. 11. 06. 12:44

Bírom az ilyen hozzáállást. Ha valakinek tetszik egy sorozat, totál kiakad, hogy valakinek nem jön be, leírja a negatív véleményét, sőt egyenesen szidni meri. És fordítva: valakinek nem tetszik, erre kiakad, hogy hogyan lehet szeretni egy ilyen szart.
Miért nem lehet tiszteletben tartani a másik véleményét és nem támadásnak felfogni azt. Persze egyből jön ez a “mondj jobbat” duma. Mégis ki határozza meg, hogy mi a jó. Írhatnék pár címet, amik nekem tetszettek, de neked lehet, hogy nem jönnének be és fordítva. Ennek megint semmi értelme.
A WP egy közepes sorozat volt, amiből egy 10 részes szezon pont elég volt.

winnie - 2015. 12. 10. 06:56

berendelve a második évad.

rary - 2016. 01. 31. 20:03

Kár, hogy a zombis dolog sült ki a végén, másfele is vihették volna, sajnos én meg a zombik ég és föld. A tizedik részig elég érdekes volt, az utolsó nem tetszett. A tanárnő szerepe irritálóan jó volt, nagyon szerettem.
Várom a második évadot, de remélem lesz élet a zombikon túl is.
7/10

Dezyre - 2016. 07. 11. 01:25

Nos én elrugaszkodnék a történet keszekuszaságától. Maga a szájtáti élmény nálam elérte a célját, ha nem gondolkodtam túl, bámulás közben. Annyi, hogy a sci-fi címkét nem raknám mellé. Inkább misztikus horror.
A bolond szöszi hipnotanárnő és ifjú náci serege valóban nem tiszta, hiszen az embert már előtte is azt tette azzá ami, hogy képes volt tanulni a tapasztalttól, verbális úton is és nem kellett mindent magától megtapasztalni, megtanulni. Ha kinyírják a véneket mindenért akkor kitől fognak tanulni egy elszigetelt városban? A következő generáció már csak mantrázza a törvényeket és isteníti magát?
A hogy maradt meg a technológia kérdés is számomra eltörpült az első felvetésem mellett. Ami az volt, hogy ha egy ekkora koponya ezt előre látta és még tett is ellene akkor arra hogyhogy nem gondolt, hogy azok az izé, ember-veszettfarkas-zombi lények ha a 2014-es emberből fejlődtek ki egy genetikai hiba miatt, akkor akármennyi embert ment meg azokból szintén ilyen “ragadozók” lesznek idővel. Ilyen szarvashiba (bár azt felfalták a lények) mellett kíváncsi leszek a happy end-re. :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz