login |

Sherlock: The Abominable Bride

2016. 01. 03. 21:44 - Írta: human

49 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Mit ígértek nekünk? Egy kicsit ijesztő, viktoriánus korba helyezett Sherlock-különkiadást. És mit kaptunk? Ezt…

sherlockextra1

Ritkán jövök ilyesmivel, de basszus, ez egy fanfilm volt. Az első óra szinte teljesen csak a sorozat rajongóinak szólt, tele volt kikacsintással, mindig várhattuk, hogy melyik szereplő milyen formában tűnik fel a régi korban, és a többi.

Gondolom, van, akinek ennyi bőven elég is volt, ami valamilyen szinten érthető is. A baj, hogy közben elfelejtette a sorozat, hogy mitől lett sok rajongója rögtön az elején. Bizony, a nyomozás valami siralmas ebben az extrában, hogy a fordulatról ne is beszéljek.

sherlockextra2

Az alap egy kísértettörténet volt. A “bride” megöli magát, és nem sokkal később valahogy visszatér a síron túlról egy sörétes puskás találkozásra a férjével. Rögtön az elején megkapjuk az arcunkba, hogy “nem ikertestvér, sosem az”, így sajnos a vagy tízszer hangsúlyozott jelek simán felfedik a megfejtést. Eskü, nem vagyok nagyon okos, de az a Sherlock első két évével ellentétben a mostani megoldás egyszerűen a szánkba volt rágva.

Mondjuk a fordulat fényében tényleg nem is olyan fontos az ügy, viszont mégis 60 percet pazaroltak egy nem fontos, vagy éppen érdekes bűntényre. Hogy miért? Mert így bőven mehet a fan-service közben.

Bár a végén nagyon éreztem, de közben is feltűnt, hogy mennyire okos akar lenni a Sherlock, méghozzá erővel. Illetve, hát, a nézőknek ezt akarja sugallni. Szóval a súlytalan ügy után, és közben is valami olyasmit kaptunk special epizód gyanánt, ami iszonyat izzadságszagot árasztott.

sherlockextra3

Persze Cumberbatch jó még mindig, és Freeman is, viszont Sherlock karaktere már túlzottan embertelenre van írva mostanában. Így lett a borzongatós történet helyett kicsit semmilyen, néhol vicces a végeredmény. 5/10-nél többet nem tudok adni. Kár.

49 hozzászólás Ne habozz!

Degausser - 2016. 01. 03. 21:56

kaksimogyoró. a fanservice már az előző évadban is undorítóan sok volt. nem kacsintgatni kellene hanem olyan epizódot csinálni amiért az elején mindenki bele esett és volt miből fanszörviszelni.

Enzo - 2016. 01. 03. 22:00

Fura rész volt ez, messze nem hittem volna, hogy ennyire kapcsolódik a 3.évad végén levő eseményekhez. Tetszett, hogy az elején szinte szóról szóra leutánozták Sherlock és Watson megismerkedését :) Volt benn pár epikus pillanat, szokásos ügyes és gyors dedukciók, némi feszültség, ez mindenképpen pluszot érdemel. Azt hittem, hogy nagyon elviszik ebbe a női egyenjogúsági irányba (ami elsőre valahogy fura volt, nem ettől a sorozattól vártam, hogy társadalmi üzenete legyen), de aztán nem volt vészes.
Viszont a végére már nagyon zavaros lett, össze-vissza ugrált az álom, a valóság, a mind palace, az álomnak hitt valóság, a valóságnak hitt álom, a 19.század és a 21.század között…lehet megérne egy újranézést. Mindenesetre jó volt látni egy új részt összességében, gyakorlatilag minden szereplő visszatért, és ez sokkal több volt, mint egy special episode.

Rengeteg #hétidézete, úgyhogy csak azokat másolom ide, amiken hangosan felröhögtem :D
“- I’m part of a campaign, you know.
– Oh, campaign?
– Votes for women.
– And are you for or against?
– Get out.”

“No, Watson, one place is strictly the limit for the recently deceased.”

“Is there any large body of people you’re not concerned about?”

“-I have access to the top level of the MI5 archive.
-Yep, that’s where I’m looking.
-What do you think of MI5 security?
-I think it would be a good idea.”

És még pár dolog:
-Mollyt fel se ismertem egy darabig, elfelejtettem hogy Hooper a vezetékneve, de aztán még időben rájöttem hogy ő öltözött férfinak.
-A jelbeszédes jelenet qrvajó volt, ismét bizonyította, hogy BC és Freeman szavak nélkül is tud zseniális lenni.
-Dagadt Mycroft, WTF :D elég szürreálisan nézett ki :D
-A sövénylabirintus elég para, a Scream Queens-ben is volt egy ilyen, de asszem ott is a Ragyogásból másolták.

G. - 2016. 01. 03. 22:06

Hát igen, sajnos a 3. évad lassú lejtmenete folytatódott és bár még mindig egy jóval átlagon felüli sorozatról beszélünk, számomra kezdi valahogy elveszteni a zsenialitását, a történet fordulatai kissé erőltetettnek hatnak.
Mondjuk így is voltak szép húzások, pl. szerintem az intro egészen jól lett átültetve a 19. századi Londonra, és tetszett a “This is a war we must lose” is, aktuális.
Az tény, hogy a Sherlock régi fénye kissé megkopott, pedig nagyon szeretném már viszontlátni az igazán Sherlockos részeket!
G.

Happy Zoidberg - 2016. 01. 03. 22:09

Jap. 5/10 valóban.

nargli - 2016. 01. 03. 22:11

Oké, akkor én leszek az első, akinek ez nem volt se megkopott, se lejtmenet, se izzadságszagú. Zseniális Sherlock rész volt, 8/10 minimum, és már várom a 4. évadot.

Lemoni - 2016. 01. 03. 22:12

“Dead is the new sexy!”
Én jól szórakoztam, de kétségtelenül még jobban élveztem volna, ha nincs a kiugrálás a jelen időbe, hanem megmarad egyszerűen egy karácsonyi kvázi ajándéknak ez a történet. (A két színésznőnek a Jekyll & Hyde-ból külön örültem :) Igazából arra volt jó ez a film, hogy egy kicsit enyhítse a S04-ig a várakozást és ennek a célnak tökéletesen megfelelt.

drakisz - 2016. 01. 03. 22:13

dehát nem is az ügy volt a lényeg. A lényeget Sherlock fogalmazta meg a végén, valahogy így:
“- So hes not alive?
– No. And I just overdosed myself to prove that.”
Nekem tetszett, ahogy egybeszőtték a két dolgot, és a végén az ugrálás szerintem Sherlockos volt. Az idei évadban látott sorozatok közül messze a legjobb. Simán 10/10.

Hiroshima32 - 2016. 01. 03. 22:13

A negyedik évad első 5 percének bővített verziója volt a rész, Sherlock gondolatvilágába beültetve. Persze, hogy viszonylag egyszerű volt a nyomozás, a harmadik évad “sokkjának” feloldása volt a cél, nem az, hogy felállítsanak egy új sztenderdet, amibe jól belebukhatnának a negyedik évaddal.

oberyn - 2016. 01. 03. 22:32

Nem tudom miről beszéltek, a sorozat egyik abszolút csúcspontja volt a harmadik évad második részében, az esküvőn sherlock vőfélyi beszéde, és az évad főgonosza is zseni volt

ElPadre - 2016. 01. 03. 22:38

nekem bejott. nem vartam tole zsenialis nyomozast, csak zsenialis karaktereket es interakciokat. ez megvolt, es kulon bonusz az, ahogy az egeszet a normal sorozatba illesztettek. pluszpont meg az is, hogy mikozben kaptunk egy alapvetoen nagyon szorakoztato reszt, nem kell a negyedik evadban egy egesz reszt pazarolni moriarty visszateresenek rejtelyere, ami amugy is erosen gimmick-szagu volt.

oberyn - 2016. 01. 03. 22:46

Lehagytam, de szerintem ez a mostani rész is zseni volt, talán egy kicsit öncélúan próbálta feloldani a harmadik évad fináléját, de működött, a klasszikus nyomozós rész kerek volt és meglepő, és a mind palace-os része is a dolognak egy kisebb eksztázist okozott.
És, ki hiszi el, hogy Moriarty(az igazi) tényleg meghalt? :D

Ineteq - 2016. 01. 03. 22:59

Egyetértek a kritikával. Erőltetett volt, túlzásba vitték az ugrálást, az eset gyenge volt, a szájbarágós társadalompolitikai üzengetésre meg nem tudom, mi szükség volt, semmit nem tett hozzá a részhez. Ha annyira a fanservicet akarják erőltetni, inkább írjanak rendes részeket, érdekes esetekkel. Egy SH rajongó jobban örülne neki. Én legalábbis.

asd - 2016. 01. 03. 23:05

Moriarty meghalt.
Pont ez volt a lényege az egész résznek.
A nő volt moriraty a múltba.
A nő meghalt a múltba de a barátai folytatták az ügyért a harcot. Ugyan ez van most is. Moriarty meghalt de valaki folytatja azt amit elkezdett.

Aredhel - 2016. 01. 03. 23:11

Nem értek egyet a cikkíróval. A 3. évad első két része volt fanservice annyira, hogy a nyomozások benne szinte élvezhetetlenek voltak. Itt azt éreztem, hogy sodor magával a történet, és amikor kiugrottunk belőle modern Sherlock idejébe, még bánkódni is kezdtem, hogy nem maradt ott a történet, és nem oldjuk meg a nyomozást. Amire egyébként nem jöttem rá, sőt izgultam is. Persze lehet, hogy hülye vagyok, de engem a lendület annyira elvitt, hogy nem is volt időm gondolkodni. Mondjuk azt tudtam, hogy a feleség volt a gyilkos, de anno a pilotnál is jóval Sherlock előtt rájöttem, hogy a taxis a gyilkos, mégsem zavart sem akkor, sem most.
Én nagyon jól szórakoztam, és közben sokszor azt éreztem, hogy igen, végre visszataláltak ahhoz, amiért ezt a sorozatot annyira megkedveltem. A kameramozgás, a vágások, a trükkös, ötletes megoldások iszonyat tetszetősek voltak. Egyszerre volt régi és modern, amit stílusosan vetítettek egymásra. Az sem esett le, amíg az arcomba tolták, hogy az egész Moriarty ügyének analógiája. És ahogy összeállt az egész régi/új történetszál! Csodás.
Az a sok szó szerinti idézet a korábbi részekből más kontextusban csak hab volt a tortán.
Most néztem meg másodszor, és nem untam egy percig sem.

Nina - 2016. 01. 03. 23:13

A fanokat kiszolgálták, erre volt hivatott ez az intermezzo – ez teljesen megfelelt a követelményeknek… a bugyutácska nyomozást félretehetjük, hiszen körülbelül annyira volt lényeges, mint Mary hajviselete. Sherlock-Watson közti huzavona még mindig működik, Benedict is szuper, úgyhogy… részemről megvéve az epizód. Az következő évad előtti bemelegítés megtörtént legalább.

worxland - 2016. 01. 03. 23:19

Tökjó rész volt. Karácsonyi különszám volt (még ha majd bele is számít a 4. évadba), nem vették magukat túl komolyan. A beszólásokon, amelyeket Enzo említett, mi is jókat röhögtünk az asszonnyal. Amit még hozzá lehet tenni, az a clever Holmes rész volt.

Gyöngy - 2016. 01. 03. 23:32

Érdekes én pont kevésbé találtam erőletettnek mint az egész 3.évadot egyben. Teli volt jó poénokkal és a színészek is hozták a szokásosat-és nekem pozitív meglepetés volt hogy egyúttal a jelenre is koncentrál.Kár h messze még a folytatás.:)

payskin - 2016. 01. 03. 23:48

Szerintem is nagyon jó volt, rengetegszer felröhögős, végig szórakoztató, de sokat visszatekerős, hogy mi a franc történt/történik, hol vagyunk, mondd még egyszer, hogy értsem is. Nagyon élveztem, hiányzott már.

Lin's Lawyer - 2016. 01. 03. 23:49

Lendületes, briliáns rész volt, élveztem minden pillanatát, még hogy lejtmenet, épp ellenkezőleg!
Sztem aki a full nyomozós, merengő, andalítóan álomba hegedülős típusú Sherlock-ot szereti, annak ott vannak a régi sorozatok! Ez egy 21. századi, pörgős, zseniális, kikacsintóan élvezetes Sherlock! Csak így tovább!

Marcipáncica - 2016. 01. 03. 23:59

Olvasva a kritikát félve ültem neki, de teljesen pozitív csalódás lett belőle. Moriarty talán kicsit sok, illetve az ügynél a “sosem az iker” kijelentés (mert miért is?), de minden más rendben volt. Szerintem nagyon jó érzékkel fűzték össze a szálakat és az idősíkok közti ugrálást is ötletesen megoldották. Mindenből kaptunk egy kicsit, és végül szerethető meglepivé állt össze ez a massza. 10/8

Bazsi - 2016. 01. 04. 00:03

Annyira hiányzott hogy nem tudnék rosszat mondani róla, tényleg, jöhetne a 4.évad!

szerintem - 2016. 01. 04. 00:13

szerintem azert mukodott nagyon, mert special episode volt, szoval nem is akart mas lenni, mint egy karacsonyi fanservice, hogy kibirjuk a kovetkezo evadig valahogy. en legalabbis vegig ugy ereztem, hogy ez egy feelgood epizod volt, amit jol lathatoan a szineszek is nagyon elveztek. nekem mindig orom latni a ket szinesz kozott mennyire mukodik a bromance, szivesen lettem volna ott a forgatason. nekem nagyon bejott ez a resz, kellett, mint egy falat kenyer.

ami egy picit aggaszt viszont, hogy sherlock karaktere mar a harmadik evadban is atment kicsit idiotaba, rengeteg karakter-idegen, negedes vicces momentum volt, ami nekem nem tetszett, es ez megjelent is itt, gyanitom, hogy a negyedik evadban is ilyen lesz majd a karakter.

nargli - 2016. 01. 04. 00:19

Marcipáncica: a “sosem iker”, szerintem elég erősen kiszólás volt Sherlocknak meg a nézőknek, hogy nem az lesz a megoldás a “miss me?”-re, hogy megjött Moriarty gonosz ikertestvére.:))) Moriarty meg nyilván sok volt itt, mert Sherlock fejében elég sok lehet belőle. Így aztán Andrew Scott elengedte magát rendesen. :)

polovcev - 2016. 01. 04. 00:20

Szerintem jó volt. Egy kicsit látszott rajta, hogy most már nem egyszerű összehozni a színészeket és inkább csak azért lett kreálva, hogy az emberek ne felejtsék el, hogy még létezik. (Viszont jobban bejött, mint a Luther 4. évada). A múltba helyezett jelenetek felelevenítették bennem a Jeremy Brett féle sorozatot- ami máig kedvencem- s ez a mind palace-os megoldás nem is volt olyan idegen az új Sherlocktól. Lássuk be más módon aligha lehetett volna a múltba helyezni a sztorit anélkül, hogy törést ne hozott volna a sorozatba.

A feminista felütés nem zavart, érdekes volt látni, hogy Mycroft és Sherlock különböző megfontolásból jutnak ugyanarra a következtetésre, miközben Watson (az egyetlen házasember a csoporttból) marad a legkonzervatívabb karakter.

Marcipáncica - 2016. 01. 04. 00:30

nargli: igy, hogy írod mar teljesen nyilvánvalónak tűnik, de lehet hogy azert mert sosem szerettem igazan Moriartyt, meg a nagy felhajtást körülötte nekem ez bizony nem esett le… 😕

human - 2016. 01. 04. 00:39

“a bugyutácska nyomozást félretehetjük, hiszen körülbelül annyira volt lényeges, mint Mary hajviselete. ”

“nem vartam tole zsenialis nyomozast, csak zsenialis karaktereket es interakciokat. ”

“Persze, hogy viszonylag egyszerű volt a nyomozás, a harmadik évad “sokkjának” feloldása volt a cél, nem az, hogy felállítsanak egy új sztenderdet, amibe jól belebukhatnának a negyedik évaddal.”

Na de ez egy nyomozós sorozat, 60 percet áldoztak az ügyre és felvezetésére, nehogymár ennyi feleslegre csak legyintsünk.

Hellhound - 2016. 01. 04. 01:53

Szerintem pont hogy a rendes epizódok voltak egyre izzadságszagúbbak, szinte kézzel fogható volt az erőlködés, hogy valami rettentően különlegesen okosat alkossanak és túlszárnyalják magukat. Ezért is kezdett egyre unszimpatikusabb lenni. Emellett, bár még mindig teljesen hülyének nézik Watsont a sztori nagy részében (ahogy ő maga is megmondja), kissé több megbecsülést kapott mint eddig, így én meg vagyok elégedve azzal amit kaptunk.
Aminek különösen örültem, az a színésznő aki a mennyasszonyt alakította! A Jekyll and Hyde-ban láttam először és nagyon megkapó, különleges jelenség! A jelenetei imádnivalóan őrültek voltak. :D
Az viszont nagyon zavart, hogy a beszédstílus nem alkalmazkodott a korszakhoz.

human - 2016. 01. 04. 03:32

Gevin: hidd el, hogy át van olvasva, de saját írásban a legnehezebb kiszúrni az apróbb hibákat. persze holnap kiszúrtam volna ha akkor olvasnám át, de nem ülhetünk mindenen legalább 1 napot.

winnie - 2016. 01. 04. 03:33

Sőt, még én is átolvastam, és volt, amit javítottam, szóval még felületes sem voltam:) So.

baggio - 2016. 01. 04. 03:34

Tipikus “first world problem” panaszkodni egy ilyen dolgon, de szerintem is kifejezetten gyenge rész volt, sajnos. Nem mondom, hogy nem szállt el gyorsan a másfél óra, viszont ennél a Sherlocknál a maga szereplő- és készítőgárdájával egyszerűen magasabban van a léc, és nem értem, hogy miért van az, hogy az írók meg se próbálják átugrani, hanem simán ellambadáznak alatta…

winnie - 2016. 01. 04. 05:12

“Na de ez egy nyomozós sorozat, 60 percet áldoztak az ügyre és felvezetésére, nehogymár ennyi feleslegre csak legyintsünk.”

ez egyébként kulcs, és mostanság sok mindenre ráhúzható – a scream queensben is lehet mondani, hogy nem volt érdekes, hogy ki a tettes, és mégis, a sorozat egy csomót foglalkozott a mitológiával és a kérdéskörrel, és épp ezért zavart ez az egész. dettó, amikor az izombie-nál említette valaki, hogy nyomozás így meg úgy – de ha egyszer a rész zömét az viszi el, és látszólag fontosnak gondolják.

szóval meg kell találni az egyensúlyt.

clegane - 2016. 01. 04. 07:25

“közben is feltűnt, hogy mennyire okos akar lenni a Sherlock, méghozzá erővel. Illetve, hát, a nézőknek ezt akarja sugallni.”

ezt a legelső rész óta csinálja, pont azért nem szimpatikus sorozat számomra.

swallow - 2016. 01. 04. 07:57

Szerintem kétféle rajongója/nézője van a sorozatnak: azok, akik szerelmesek a karakterekbe, és azok, akik imádják a nyomozós sorozatokat.
Az előbbi csoport számára nincs olyan, hogy gyenge rész vagy gyenge évad, mert ugyanazok a színészek ugyanazokat a karaktereket játsszák benne. Sőt, minél több időt szánnak a készítők a karakterekre meg a vicceskedésükre (akár a nyomozás helyett), annál jobb.
A másik csoportnak épp fordítva. Ők is szeretik a karaktereket, de nekik bőven elég belőlük annyi, amennyi egy jó nyomozás mellett még “elfér” a részben. Ennek a csoportnak lehet gyenge részt gyártani.
Én az utóbbiakhoz tartozom. A “fanservice” pedig az első csoportnál működik. A többiekkel a 3. évad óta nem foglalkoznak az írók. (Megjegyzem, hogy IMÁDTAM ennek a sorozatnak az első 2 évadát. Épp frissen olvastam a Sherlock Holmes történeteket, amikor kijött az első évad, és oda meg vissza voltam a zsenialitásától. Az első 2 évadot százszor láttam, megvan eredetiben is mindkettő dvd-n. A 3. évadot viszont sosem néztem újra.)

Gwen - 2016. 01. 04. 09:04

Ez butaság! Én imádom a karaktereket és a színészeket is, odavagyok Sherlockért, és eleinte félve néztem ezt a modern változatot, de teljesen beszippantott, bár a 2. részek leültek az első és a második évadban is. Szeretem a nyomozósokat is, tehát ez is kipipálva, mégis, mikor a harmadik évadot néztem, csak fogtam a fejem, és én éreztem magam kínosan, hogy mi van?! :-(
Nem hiszem, hogy kétféle ember van, az emberek azért ennél sokkal többek…

Nézőke - 2016. 01. 04. 09:14

:D a legnagyobb kikacsintás az elmepalota legmélyebb részén volt, az ugrásnál:
“Elementary my dear Watson” :D

yeeeyha - 2016. 01. 04. 11:38

Én néha azon kaptam magam, h már majdnem unatkozom… nagyon vártam, valószínűleg ez is a ludas ebben, de nekem se tetszett az ügy egyszerűsége, Mary is tök fura volt, ill. végig az volt bennem, hogy a fandom percről percre robban… és az nem jó, ha ez a cél, márpedig ez volt. Pl. Moriarty és Sherlock egyik párbeszéde, már a kamerabeállás is tipikus youtube fanvidhez illő volt.

Izgalmasabbat, 1. évad hangulatút vártam.

mollyhooper - 2016. 01. 04. 13:16

Én imádtam, Két év után végre újra Sherlock. Jöhetne a 4. évad sebesen! Engem a fanservice se zavart, elvégre fan vagyok! ;)

Someone - 2016. 01. 04. 13:52

Csakhogy itt egyáltalán nem az ügy volt a lényeg, az önmagában véve teljesen átlagos volt.
Hanem az, hogy valahogy feloldja a harmadik évad végi feszültséget. Igazából ez összekötötte a harmadik és a negyedik évadot.
Szerintem nagyon érdekes volt Sherlock saját magában felállított világa, az, ahogy egy 19. századi ügybe átültetve sikerült lerendeznie magában Moriartyt.
Ami kicsit már unalmas volt nekem, az Moriarty újbóli feltűnése, mint Sherlock legnagyobb gyengesége-démona-félelme. Ugyanezt láthattuk már a harmadik évadban is. Márpedig ha mostantól ilyen gyakran fel fog tűnni Sherlock agyában, akkor nekem azzal csak Moriarty nimbusza kopik, unalmas lesz.
De én úgy értelmeztem, hogy a rész végén sikerült lerendeznie magában végleg (mégpedig elismerve, hogy ehhez Watson segítségére is szüksége van, ugye) Moriartyt, és készen áll arra, hogy megoldja azt, ami előtte áll. Úgyhogy nekem nagyon-nagyon tetszett a rész, nem gondoltam volna, hogy ilyen komolyan összefügg majd a sorozat főszálával, azt hittem, hogy az egész csak ilyen…nem is tudom, csak egy sima érdekesség lesz, hogy milyen lenne a Sherlock, ha.
De nem ez lett. Úgyhogy nem értek egyet, szerintem nagyon jó volt.
(Bár ez a szüfrazsett dolog nekem sem jött be elsőre, de hát végül is, miért is ne, illik Maryhez.)

Nina - 2016. 01. 04. 14:15

Human: igen, valóban, nyomozós sorozat, de annyi plusz van még benne a nyomozásokon kívül, hogy valamiért így is működik! Hogy maga az esszencia úgymond bugyuta. – (vagy csak sok az elfogult néző? :)))

Shannen - 2016. 01. 04. 18:09

Én most nagyon nem tudok egyetérteni a negatív kritikákkal. Szerintem ezzel a special episode-dal túlléptek a 3.évad gyengeségein, arra vonatkoztatva szerintem jobban megállnák a helyüket ezek a negatív vélemények.

Most szerintem Moffat-ék még megálltak annál a pontnál, aminél a 3.évadban nem tudtak és még pont nem ment át öncélú bohóckodásba és fanservice-be az egész.

Nekem ugyan a nyomozással sem volt bajom, a kiszámíthatósága ellenére sem (főleg, ahogy fentebb valaki már írta, nem ez volt az első eset, ahol ki lehetett találni már Sherlock előtt a nyomozás végét), mert egyrészt a kivitelezés most is remek volt, másrészt nem ez volt a lényege a résznek. És lehet, hogy ez csak a 60. perc után derült ki, de kit érdekel, ha addig az is élvezetes volt.
Nagyon örülök, hogy nem derült ki előre, hogy tulajdonképpen ez nem egy különálló, hanem átvezető rész lesz, Andrew Scott visszatérése meg csak hab volt a tortán (mindig sajnáltam, hogy olyan hamar megváltak tőle).

Bár annyit hozzátennék, hogy bármennyire is kedvelem a Sherlock-Moriarty közti dinamikát és a két színész játék, remélem nem tervezik néhány epizódonként Moriarty-t újra meg újra visszahozni mikor Sherlock épp a gödör mélyén van, mert akkor nagyon hamar elveszti a súlyát és a varázsát.

Szóval nálam ez simán hozta a 2.évados szintet, 8-9/10-es szintre tudnám belőni. És már most van legalább öt jelölésem a következő év idézete szavazáson. :D

Squazee - 2016. 01. 04. 19:15

Egy karácsonyi különkiadásnál pont az a lényeg, hogy ne egy átlagos rész legyen és több helyet adjon a fanservice-nek, kikacsintásoknak, mókának és ehhez társuljon egy pofonegyszerű ügy, ami köré lehet nyomatni a köretet.
És nem egy bugyuta tingli-tangli karácsonyi részt kaptunk, a vidám percek ellenére, hanem Holmes belső vívódását láttuk.
Inkább a rendes részeknél legyenek erősek az ügyek, ott az lenne a lényeg.
Legalábbis, én így látom.

Sadie - 2016. 01. 04. 19:47

Én azzal értek egyet, hogy ez egy Szpesöl volt a fanoknak -és mi láttuk, hogy ez jó :)

SZPOJLERESEN:

Egyedüli bukfenc számomra az volt, hogy Mary véletlen pont ráakadt a tettesekre, és így oldódott meg az egész… (még ha M is küldte…)

Illetve eggyel kevesebb odavisszahaluzással is beértem volna. :)

Amúgy meg ahogy a twitteren írták – a rész lényege az volt, h Sherlock leszállt a gépről és beszállt az autóba!

SZPOJLER VÉGE.

fregattfőhadnagy - 2016. 01. 04. 20:30

Teljesen rendben volt, egyetlen hiba nálam, hogy nem karácsonykor tudtam megnézni. ;)

Kisaaame - 2016. 01. 04. 22:46

Sajnos nekem az élvezeti értékből az vett el, hogy kicsit meggondolatlanul meginvitáltam két barátnőmet, hogy nézzük együtt( az egyikük nagyobb fan, mint én, a másik meg 2 éve látta az első részt).
Ennek következtében felváltva hallgathattam a “EZ MOST MIII??” és “CSÓKOLD MÁR MEG!”- felkiáltásokat némi sikolyokkal tarkítva, mert mondanom se kell, a barátnőim nem igazán bírják a viktoriánus horrort! Még jó, hogy a Crimson Peaket nem együtt néztük!

Amúgy teljesen korrekt volt, nekem így is eszembe jutott, hogy miért ez az egyik kedvencem!

gromit - 2016. 01. 05. 03:54

egy kicsit meglepődtem az elején, h minek ide “ez történt korábban” összefoglaló, aztán meg elbizonytalanodtam, amikor megláttam Mollyt bajusszal, h ez most egy karácsonyi panto lesz-e (vicces meseátirat, amiben mindig van női ruhába öltözött férfi és/vagy fordítva), vagy pedig a korabeli viszonyokban így tud orvosként érvényesülni (mondjuk csak két nappal előtte néztem meg az Albert Nobbs filmet Glenn Close-zal, szóval nagyon adta magát, de karácsonyi kiadásként lehetett volna csak egy nagy parodisztikus marhulás is az egész – szerencsénkre azért annál jóval több volt)

persze, krimi, de engem annó a pilot is már az első öt percben meg tudott venni a stílusával és a karakterekkel – ezt most is jól hozta (a pilotban is jóval hamarabb kitaláltam a megoldást), és a színészek és a dumák is remekek.

szórakoztató volt, na :)

Mekkmester - 2016. 01. 05. 11:27

Lehet, hogy az ügy nem volt túl komplex, de azért már az elején is lehetett sejteni, hogy itt nem a bride lesz a lényeg, hanem át van kötve a modern sorozatba, (“gun in the mouth, bullet through the brain, back of the head blow clean off how could HE survive?”).

Viszont AHOGY átkötötték, ott csak úgy kapkodtam a levegőt, hogy miaf*sz?! Nagyon jól megoldották.

És azért volt némi karakterépítő munka is: “Did you make a list?” – a függő Sherlock és az érte aggódó Mycroft

Ami engem meglehetősen zavart, az az epizód végi ide-oda ugrálás.

És volt pár #hétidézete esélyes mondat is:

“Dear Lord, I’ve never been so impatient to be attacked by a murderous ghost!”

“It’s never the fall, that kills you. It’s the landing.”

“What do you think about MI5 security?
I…think it would be a good idea”

Paladin - 2016. 01. 05. 14:55

A fanservice sirám helyén való lenne, ha nem Sherlock fejében játszódna a múlt. Így viszont a legnagyobb poén, hogy kit milyen torzításokkal jelenít meg a saját kis világában.
Nekem nagyon bejött ez a rész is.

Pierre75 - 2016. 01. 10. 18:30

Jobban untam, mint a 3. évadot. Volt néhány aranyos poén, ki az okosabb témakörben. De ez a lepke álmodja a lepkét vagy mindnyájukat én történet nagyon gyenge volt.

pixie - 2016. 01. 17. 20:31

borzalmasan untam:(
sőt, szinte vártam, hogy legyen már vége.
ez a Moriarty szál… ez valami szörnyű, miért kell mindig ezt nyomni?? :(

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz