login |

House of Cards: kezdett a 4. évad – írta: BotondB

2016. 03. 20. 21:12 - Írta: vendegblogger

52 hozzászólás | kategória: kritika,

(Ahány Netflix-sorozat, annyi szokás. Egyszer már próbáltunk minden epizódhoz külön kritikát írni a The Killing S4 esetében, most megnézzük, hogy megéri-e több hétre elhúzni. Egy próbát megér, meglátjuk, hogy alakul. De így, évadkibeszélő híján ne spoilerezzünk, maradjunk az általánosságoknál. – winnie.)

A Netflix március 4-én elérhetővé tette politikai drámájának teljes negyedik évadját a népes rajongótábor nagy örömére – ráadásul végre itthon is felkerült a kínálatba, hiszen az induláskor valamiért kimaradt.

A tavalyi, harmadik etap sokakból kétes érzéseket váltott ki, s lévén, hogy nagyrészt építkezést láttunk benne, ami nem is volt meglepő – én kifejezetten okos döntésnek tartottam, hogy nem kapkodták el a dolgokat. 

House-of-Cards-1

Idén a választások közeledtével alighanem nagyobb volumenű eseményekre kell felkészülnünk, s bár az első részben ilyesmiben nem volt részünk, kétségtelenül érezni lehet némi feszültséget a szereplőkön. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Frank iowai győzelme után, New Hamphsire-ben sima vereséget szenvedett Dunbar ellen, de egyelőre az előválasztási eredményekre annyira nem koncentrál a sorozat, sokkal inkább a karakterek közti kapcsolatok, természetesen leginkább a Frank/Claire-viszony került középpontba.

House of Cards

Számomra a tavalyi szezonban ez volt az a szál, amit picit túlzottan erőltettek, s emiatt a végére már aligha én voltam az egyetlen, akinek a kevesebb több lett volna. Ettől függetlenül így is kettejük párosa az egyik legjobban működő, legárnyaltabb kapcsolattal rendelkező házaspár jelenleg a képernyőn, és nagy örömömre az első rész megint alátámasztotta ezt.

Claire hiánya a kampányeseményeken feltűnést kelt a sajtóban, miközben a First Lady Texas 30. kerületében való kongresszusi indulásához igyekszik megteremteni a megfelelő körülményeket. A két fél találkozása hideg és feszült, de ez persze nem meglepő a történteket követően.

03

Nyilvánvaló, hogy házasságuk darabokra hullásáról nem szerezhet tudomást a sajtó, mégis hihetetlenül kényelmetlenül érzi magát az ember látva, milyen természetes számukra az, ami teljesen ellentétes az érzésekkel. Ez egy olyan színjáték, ahol mindenki biztonságban marad, mégis mindketten tudják, hogy csakis egyéni érdekek vezérlik a másik cselekedeteit.

Claire édesanyjáért jár a plusz pont a készítőknek: egy rész alatt rengeteg mindent tudtunk meg a lányáról általa, s ami talán a legérdekesebb, hogy Claire Frank-re emlékeztető tulajdonságokat produkált a beszélgetéseik során, ami tökéletesen bizonyította, hogy bár a First Lady igyekszik jelezni férje tettei és elvei iránt érzett megvetését, mégis az évek alatt bizonyos tulajdonságait átvette.

House of Cards-2

Persze Frank gerinctelenségétől így is távol van, de a karakter ekképpen való árnyalása éppen elég volt ahhoz, hogy teljesen elfelejthessük áldozatként való kezelését.

Ráadásul van egy olyan érzésem mintha szándékosan unszimpatikusabbra lenne megírva a Claire, míg Frank esetében sokszor egy gátlástalan megmozdulást sem érzünk olyan erkölcstelennek, vagy elítélendőnek, s könnyebben kapunk felmentő magyarázatot tetteire.

08

Összességében egy beindulni készülő gépezetet láttunk, néhol feszült momentumokkal, egyes karakterek jellemének formálásával, de alighanem lesznek itt még sokkal nagyobb események is a későbbiekben. Részemről a kezdés 7,5/10 volt, de nincs messze az a 8-as sem. Bár van egy olyan érzésem, hogy közel sem jött be mindenkinek ennyire.

52 hozzászólás Ne habozz!

szpojleres mókus - 2016. 03. 20. 21:21

Mivel kezdés nem tudom meddig lehet hozzászólni. Hála a jóistennek, hogy visszatértek a politikai cselszövések közé, és nem arról szól az egész hogy claire sír, claire rosszul érzi magát, claire boldogtalan, claire nézi a gyerekeket, claire többet akar, claire ezt akarja, claire azt akarja.

BotondB - 2016. 03. 20. 21:29

winnie: egyébként akár úgy is mehet ha a spoilermentesség miatt kevés lenne a reakció, hogy néhány rész kerülne egy írásba ami összesen 5-6-ot jelentene. Csak mondom mint ötlet aztán persze meglátod :)

winnie - 2016. 03. 20. 21:32

szerintem jó lesz így, de majd elválik:) utólag visszanézve főleg jól működne.

BotondB - 2016. 03. 20. 21:37

Okés én is annak örülnék persze a legjobban :)

DannyT - 2016. 03. 20. 22:06

Félre értés ne essék,nincs semmi gond ezzel az írással (bár..de mivel én sem tudok jobbat írni, így nem kritizálok),de azért egy HoC csak megérdemelné hogy a “TOP sorozatjunkie-s” írjon róla kritikát.

winnie - 2016. 03. 20. 22:06

DannyT: az lehet, de közülünk csak bruzsy nézi hivatalosan, de ő mostanság kevésbé aktív, és nem akartam zargatni ezzel, így maradt a vendégkritika.

(sok sorozattal esik meg, hogy az, aki “vitte”, idővel valamiért “leadja”, és akkor elkezd lebegni, megmentésre, felkarolásra várva. éppen ezért mindig nagyon hálás vagyok, ha ez összejön.)

unrealnoise - 2016. 03. 20. 22:07

A 7. résznél járok, nagyon állat, sokkal jobb eddig, mint a 3. évad. Sőt. Talán ez a legerősebb eddig. És még hol a vége… Ahogy nézem az értékeléseket, véleményeket, nem csak én látom így. Kötelező, az egyik legprofibb sorozat.

BotondB - 2016. 03. 20. 22:11

DannyT: mire gondolsz a bár alatt? Mi az ami nem annyira tetszik benne? No offense sőt tényleg örülnék ha elmondanád mert esélyes hogy írok még belőle párat szóval jól jönne némi visszajelzés? :)

pixie - 2016. 03. 20. 22:12

spoilerek nélkül: sztem király ez az évad.
és emiatt mást nem nagyon tudok hozzáfűzni :)
ez az 5-6 rész/írás jól hangzik.

Qedrák - 2016. 03. 20. 22:53

Nálam egyelőre magasan veri a hármas évadot, de a végére kíváncsi leszek.

nedewya - 2016. 03. 20. 23:26

BotondB:

Szerintem nagyon jó kritika lett. Sok szempontból egyetértek vele, (nem mintha ez szempont lenne) és örülök hogy valaki írt róla. Csak így tovább.

Rozmaring - 2016. 03. 20. 23:54

Sziasztok! Egyszerűen nem jut eszembe, hogy mi volt a szerepe a korábbi évadokban annak a srácnak, aki a börtönben tűnik most fel újra. Tud valaki segíteni?

Kissur - 2016. 03. 21. 00:26

Ahogy bruzsy írta, eléggé 24-re hajazó volt az évad első fele. Nem hittem volna, hogy ilyeneket meg mernek lépni. És a már mondhatni szokásos évad elejei halál is ütött. Nehéz visszafognom magam, hogy ne nézzem folyton.
Kérem jegyzőkönyvbe venni, hogy 2 hét alatt megnéztem a 3.évad második felét (8 rész) és a 4.évadból 6 részt. Mi ez, ha nem dara? :D

Vödör - 2016. 03. 21. 00:54

Pont most fejeztem be az évadot és erre végre a kibeszélő is kikerült!

Spoiler nélkül, szerintem is ez az évad vetekszik az elsővel, zseniális lett.

benkitteh - 2016. 03. 21. 00:57

Zseniális évad volt!

Malachi - 2016. 03. 21. 01:06

igen, a gyengébb, unalmasabb harmadik után ez megint egy igazi, erős, borzongós, gyakrabban kibeszélős évad lett. minden részt szerettem!

fm! - 2016. 03. 21. 06:50

Én még csak az első részt láttam, de az nagyon lelombozott. Marhára nem érdekel Claire mit akar, az egész történet marha unalmas volt. Hiányzik a negyedik fal is, nekem csak egy 2/10 volt a kezdés, marha nehéz lesz rávennem magam a folytatásra, szerintem nekem a 4×01 lesz a cancel… :\

daver88 - 2016. 03. 21. 07:35

Én teljes mértékben hiszek abban, hogy a való életben is így működnek a politikai szálon a dolgok. Nyilván egy-két dolog ki van sarkítva, de ha belegondol az ember abba, ami éppen most megy Amerikában, az előválasztáson, és odaképzeli magát a háttérbe, félelmetes…kiszivárogtatások, lejárató kampányok, visszalépések, a kampánymenedzserek munkája stb stb…

Az év bármely napján kérdés nélkül ezt a sorozatot raknám be, ha választani kellene…

BotondB - 2016. 03. 21. 07:48

Rozmaring: a Washington Herald főszerkesztője volt és azt hiszem 10 évet kapott kiberterrorizmusért nem tudom az a rész mennyire rémlik az FBI-jal és a pendrive-val.

BotondB - 2016. 03. 21. 07:48

nedewya: köszi szépen :)

Halo - 2016. 03. 21. 09:13

4én délután hazaértem. 11 részt megtudtam nézni egyhuzamban, (OkosTv+ingyenNetflix). Utána bealudtam de nem a sorozat miatt :). Másnap reggel be is fejeztem. Egyértelműen a legerősebb évad, emellett a legerősebb cliffhanger is a végén!!!

Rozmaring - 2016. 03. 21. 09:51

BotondB: Köszi! A baj az, hogy semennyire nem rémlik, pedig csüngtem az előző részeken, most is alig várom a köv. feliratot, de bárhogy próbálok valami FBI-os, pendrájvos dolgot előhívni, nem sikerül. Na mindegy, majd valahogy beugrik.

tüske - 2016. 03. 21. 09:59

@fm! ne merd cancelni :) Kurvajó az évad.
Spoiler nélkül: van 2 jelenet (mindkettőben benne van Claire), ami miatt már önmagában megéri, hogy végignézd az egészet :)

pepinnyo - 2016. 03. 21. 10:14

Aki abbahagyná első 2 rész után ne tegye! :) Én is utána pici szünet után folytattam, de utána beindul…és szenzációs évad lett belőle!

leila - 2016. 03. 21. 10:52

Spoiler nélkül mondom, megint az utolsó fél perc volt hidegrázós. Olyasmi, mint ez:

https://www.youtube.com/watch?v=rb5dEtNIKZk

Szerintem is nagyon jó évad lett.

AbyssR - 2016. 03. 21. 11:05

@fm!

Abba ne hagyd!:)

Nekem se tetszett az első rész, viszont rávettem magam a folytatásra s igazán nem bántam meg. Nagy élménytől fosztanád meg magad:))

passauf - 2016. 03. 21. 11:31

Az eddigi legjobb évad. Karakterek, párbeszédek, politika, cselszövés minden a legjobb volt benne. A 3. évadban nem tudták megugranni a magasra tett lécet, de most sikerült.

Félig-meddig SPOILER lehet

Frank már nagyon diktátornak tűnik, már nem is szeretem annyira. Az a gond, hogy ő jó politikus, de nem tud kormányozni. A fene egye meg, hogy Kevin Spacey játsza ilyen zseniálisan, ha ez nem lenne, már utálnám őt. :D Nem értem, hogy hogy lehet szurkolni egy kétszeres gyilkosnak és csalónak, de mégis elérik ezt a sorozat készítői. És ezért nagyon jó a sorozat.

passauf - 2016. 03. 21. 11:37

Winnie,

Nem lesz esetleg megint interjú Török Gáborral az új évadról? Persze lehet más politológussal is, de nekem ő a kedvencem :D

Csak azért kérdem, mert szerintem a 3. évad után megint van egy nagy hasonlóság a sorozat és egy itthoni politika között. Ezt pedig talán jobb lenne egy olyan posztban megbeszélni, mint a Török Gáboros, mert nem kéne itt politizálni és spoilerezni a kommentekben.

winnie - 2016. 03. 21. 12:08

passauf: jó ötlet!

Snoopyzit30 - 2016. 03. 21. 12:48

Bocs nem olvastam végig a kommenteket, de most akkor mi van? Gondolom a részenkénti kritikáról már lemaradtunk, lévén felirat is már a 7. résznél van, szóval a nagy többség, legalább a 7.részig látta. Most akkor mit lehet a kibeszélőben és mit nem?
Tök jó, hogy a Netflix kinyomja egyben az egészet, de szerintem ez a kommentelés halála innentől.
Én pl. egy órát el bírnék beszélgetni olyan emberkével, aki ugyanott tart, ahol én, de ki tudja hogy az ki és hol van éppen :(

bojack23 - 2016. 03. 21. 13:18

BotondB: hiánypótló írás, csak az unszimpatikus szót felejtsd el, kérlek szépen! ;)

a hetedik részig brutáljó az évad btw

BotondB - 2016. 03. 21. 15:04

bojack23: mert? Mi a baj a szóval? :)

BotondB - 2016. 03. 21. 15:05

Arra gondolsz hogy használjam az ‘antipatikus’ kifejezést? :D

passauf - 2016. 03. 21. 16:27

Használd amelyiket akarod, ha nem tudsz dönteni a kettő között, akkor pedig ott van még az ellenszenves is. :D

vikkancs - 2016. 03. 21. 16:31

A többséggel egyetértve, zseniális ez az évad. :-)

Versus101 - 2016. 03. 21. 16:43

7 rész után számomra a 4. évad kicsit csalódás. Persze minden epizód stabilan magas színvonalat képvisel változatlanul, de az előző évadokhoz mérten jobbat vártam.
A családi drámákra helyeződött fókusz- akár a házasság, vagy az anya lánya kapcsolat- kevésbé érdekes. Kíváncsian várom, hogyan alakul az évad második fele.

winnie - 2016. 03. 21. 19:27

Snoopyzit30: eddig beszélhettél az első részről és a teljes évadról, ha van évadkritika. most több a lehetőséged. ld. a killing esetében is voltak részenkénti kritikák.

fm! - 2016. 03. 21. 20:31

Na jó, pár rész esélyt még kap, hiszen az első 2 évad zseniális volt…

mxyzptlk - 2016. 03. 21. 20:41

A 3. évad után nem voltak túl nagy elvárásaim az új évaddal kapcsolatban, ehhez képest elég nagyot javult a sorozat tavalyhoz képest, főleg az évad első 2-3 része után, kíváncsi leszek majd hogy jövőre tudják-e a mostaninál is magasabbra emelni a téteket az írók azzal együtt hogy a sorozat nagyrészt továbbra is megmaradjon a politikai játszmák színterén belül.

nagylord - 2016. 03. 21. 21:43

Egyetértek, az évad zseniális lett megint.
Úgy sikerült nagyon aktuális hangot megütniük, hogy közben sok eseménnyel nagyon ellentétes dolgok következtek be (elnöki újraválasztásért folytatott kampány, magas olajár a sorozatban és a többi, ami már spoiler lenne). Nekem mégis a jelenlegi amerikai politika napi eseményei rezonáltak a részekben látottakkal. Remélem a sorozat Willimon távozásával is tartja majd magát és marad ilyen valósággal összefonódva “alternatív valóság” is.
És az az utolsó jelenet már megint…
(Sokszor mondom, de szerintem Kevin Spacey és Robin Wright is Emmy-t érdemelne a sorozatért, de a 4. évadért önmagában is.)

Api1899 - 2016. 03. 23. 09:47

Nekem még az utolsó két rész hátravan, de csak a kb. hetedik-nyolcadiktól kezdtem el úgy élvezni, ahogy az első vagy a második évadot.
Szerintem Joel Kinnaman nem tud felnőni Spacey-hez, őt érzem egy kicsit idegen testnek – eddig.

patrickburnsred - 2016. 03. 27. 11:55

sokkal jobb volt ez az évad, mint a 3. de a 2. évad fináléja még mindig a sorozat legnagyobb csúcspontja nekem

Maffiavelli - 2016. 03. 31. 16:07

Hátborzongató és gyakorlatilag tökéletes évad. Szépen, lassan, fokozatosan kap el az örvény és húz le..a legmélyebbre, ahová a politika lehúzhat :)

lostfanka - 2016. 04. 08. 19:27

Azta milyen szineszt kaptunk az 5. reszben:) Killing rajongok elonyben.

lostfanka - 2016. 04. 09. 20:50

En ritkan daralok sorozatot ennyire, de munka mellett napi 4 resz megvolt. Gyakorlatilag 3 nap alatt ledurtam az egeszet.

Soha nem ereztem meg sorozatot ennyire a valosag tukorkepenek, es pontosan bemutatva azt hogy mi es hogy folyhat a hatterben. En meg mindig azt erzem hogy ez a sorozat csak jutalom jatek Spaceynek annyira tokeletes benne. Egyebkent ez az evad szerintem az egyik legjobb evad a sorozatnak. Az a bajom hogy ebben a sorozatban vagy meg van 1 evad es Frank nem lesz elnok. Vagy ha elnok lesz akkor tobb evadunk van meg de csak a halalaval vagy bortonnel lehet lezarni rendesen.

SPOILERESEN:

Nem egesz ertem hogy ez az egesz haborusdi hogyan fogja megoldani a valasztast 3 hetben, nem hiszem hogy egy vedelmezo apai elnok kepet fel lehet epiteni ennyi ido alatt, foleg a cikk mellett.

seven - 2016. 04. 11. 09:24

lostfanka:

SPOILER:

nem kell semmilyen képet felépíteni. kimondták a háborút, pánikot keltenek. az emberek félelemből nem mernek majd másra szavazni. a történelem ezt elég szépen alátámasztja.

GW Bush-nak is akkor ment fel az égbe a népszerűsége amikor elkezdett háborúzni irakban.

egyébként jó volt az évad, nekem is tetszett. határozottan jobban mint a harmadik. az jó volt, hogy nem ragadtak le egy témánál, hanem folyamatosan dobálták a labdákat.

lostfanka - 2016. 04. 11. 10:34

seven:

En ezt ertem, en ertem a Bush kozotti parhuzamot, csak a 3 hetet tartom egy kicsit kevesnek.

Chrystyn - 2016. 04. 16. 19:34

lostfanka:

A félelem és pánik terjed a leggyorsabban az emberek között.

Snoopyzit30 - 2016. 04. 17. 14:44

4×11

Nem tudom konkrét írói szándék-e, de sikerült olyan atom módon megutáltatni Franket és már Claire-t is, hogy azt nem tudom lehet-e már fokozni. Frank amióta gyilkos, azóta kvázi nem tudom komolyan venni, de oké ez egy sorozat, belefér, a 2. évad egyébként is zseniális volt. De hol van már az a Claire, aki a lépcsőn sírdogált, mert valami etikátlan dolgot csinált? Hmhm… Ez a hatalmat minden áron, csak hogy tapossunk el, mindent és mindenkit tényleg megéri? A házasságuk is már totál boldogtalan, csak egy érdekházasság, csak kapaszkodnak egymásba, de mégis miért? Persze tudom, hatalom, pénz stb. A rész utolsó jelenete, amikor Tom ott reggelizik velük az asztalnál, az már valami egészen beteg dolog és szerintem totál hülyeség is. Annyira hajtogatják, hogy profinak kell lenni, most mégis sok ponton kockáztatnak. Persze lehet mondani, hogy eddig is kockáztattak, de úgy tűnik, most már tényleg kezd sok lenni. (1) Claire viszonyt kezd Tommal a Fehér Házban, simán lebukásveszély (2) Cathy-t a külügyminiszter nőt átvágták, zsarolják. Szépen le is vezette Franknak, hogy ez miért aljas húzás, tekintve hogy asszisztált a korábbi elnök megbuktatásához (3) itt van ez a lehallgatási cucc, itt is pengeélen táncolnak, ahogy már Doug figyelmeztette is Franket, hogy be kellene fejezni. (4) folyamatosan maguk ellen fordítanak korábbi szövetségeseket Jackie Sharp-Remy Danton, Seth is már többször kifelé kacsintgatott, simán átlépne ő is a másik oldalra ha kell, hogy mentse magát és lehetne folytatni a sort.
Conway karakterét viszont én nem találom gyengének. Mivel fiatalabb, kevesebb a tapasztalata, de simán lehetne a fiatalkori Frank, leszámítva, hogy ő már most családapa. Joel Kinnaman sem csalódás, sőt, szerintem ha valaki gyengének érzi, az inkább az írók miatt van. Nem ő a főszereplő, tehát neki csak 1-2 húzását látjuk, nem látunk bele olyan mélyen a tevékenységébe, mint Franknak. Frank mellett azonban még így is ártatlan báránykának tűnik, de hát Frank konkrétan egy gyilkos.
A nyomozási szál nagyon tetszik, az újságíró Hammerschmidt már korábban is próbált valamiféle szilárd erkölcsi ellenpólust megjeleníteni, de jelen helyzetben üdítő a jelenléte, kicsit felhúzza a hangulatot, ami most már olyan, de olyan mélyen van, hogy nem tudom hova lehet még fokozni. Mosolyogtam egyet, amikor a laptulajdonosnak, mondta, hogy Frank nem gyilkos, így nem kell félnie. (Dehogynem.)
Frank és Claire mintha már totálisan megrészegültek volna ettől a hatalommániától, amitől nekem konkrétan már hánynom kell.
De hát ezért remek sorozat.
Doug lesz még egy nagy kérdőjel számomra, hogy ő is milyen kockázatot vállal ezzel a húzásával (tényleg azt vajon az újságírók kiderítik majd, hogy ő is gyilkos), hogy megkereste a nőt, akinek a férjét lepucoltatta a donorlistáról.
Érik a nagy-nagy bukta, nem tudom hány évadon át lehet ezt még húzni. Max 1-2. Az nem lehet, hogy mindent, de mindent megússzanak.

lostfanka - 2016. 04. 18. 10:42

Snoopyzit30: Nem tudom miert baj hogy nem kedveled Frankekat, en sem kedvelem. Nekem ugyanolyan karakter mint Walter White aki a celjaiert barmire kepes. Es azert lassuk be Frankeknek nagyobbak a celjaik. En oszinten azert szeretem ezt a sorozatot mert Kevin Spaceynek ez egy akkor jutalom jatek hogy elmeny minden perce. De visszaterve a sorozatra, Frankeknek ez a gyozelem kell kulonben Frank soha nem lesz ujra elnok, es ez a sorozat addig fog tartani amig Frank elnok lesz mert kulonben mar nem lesz mirol irni. Gondolom idovel majd Claire lesz elnok es o buktatja meg Franket, de ez csak feltetelezes.

Snoopyzit30 - 2016. 04. 18. 12:22

lostfanka: nem baj, hogy nem kedvelem. De mindenkinél van egy pont, amikor még cool, hogy utálja a karaktert, mert baromira élvezi az egészet és van, amikor már gyomorforgató és hiteltelen. Nekem egy sorozatban, akkor tetszenek ezek a dolgok, ha elviszik teljesen a határ legeslegszélére. Úgy értem, hogy rendben van minden történés, ami bár hihetetlen, de “az akár még meg is történhet” kategória. De amikor már átlépik ezt a határvonalat és tiszta fikció az egész már szinte, akkor nálam átkerül egy másik kategóriába. Innentől akár lehet zombi sorozat is (amit szeretek), de az már egy más kategória, attól mást várok. Nekem a House of Cards kezdi átlépni ezt a szintet. Már nem érzem olyan cool-nak, amit már megpróbálnak lenyomni a torkomon. Ez a mindent megúszunk és mindenből jól kerülünk ki, ez szerintem minden alapot nélkülöz már. Az meg nonszensz, hogy Claire alelnök akar lenni. Vezetett egy alapítványt meg a férje kinevezte nagykövetnek, amire szintén totál alkalmatlan volt. Mindegy, nem akarom ragozni.
Ez egy remek sorozat szó se róla, átlag felett van mindenben, de nekem most már kezd nagyon nem tetszeni. Egyéni vélemény, ennyi.

lostfanka - 2016. 04. 19. 11:28

Claire alelnokke valasztasaban is az volt a szep mint ahogy Frank elintezte sajat maganak. Ugy keverik a kartyakat hogy vegul az otlet ne toluk jojjon hanem masok alakitsak ugy. Ez ebben a sorozatban a szep hogy megmutatja hogy a valosagban is hogy mehetnek ezek a politikai dontesek. El akar valamit erni egy politikus akkor keres egy kiskaput, ha nincs kiskapu akkor nyit egyet ugy hogy az otlet ne tole szarmazzon. A magyar politikaban is van erre rengeteg pelda.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz