login |

Person of Interest: vége az 5. évadnak. És a sorozatnak is.

2016. 07. 02. 15:41 - Írta: Neoprimitiv

49 hozzászólás | kategória: 2015/16 finálék, kritika,

Elnézést, szabadság miatt ez megkésett évadzáró poszt lett. Illetve nem csak azért. Már hétvégén megnéztem a részt és azóta próbáltam valami kapaszkodót találni, más szempontot, aminek alapján írhatnék a lezárásról, de nem sikerült.

A kibeszélő kommentjeit direkt nem olvastam el, hogy ne befolyásoljanak, így hát marad ez: sajnos számomra csalódást okozott kedvenc sorozatom utolsó évadja és záró epizódja is. Nagyon reménykedtem abban, hogy egy olyan lezárást kapunk, ami felkerülhet a Justified mellé a képzeletbeli dobogóra, de nem így lett. Lehet, hogy az elvárásaim voltak túl magasak, lehet, hogy a feladat bizonyult kemény diónak a készítők számára, talán a kettő együtt.

shutdown

Persze még véletlenül sem egy Dexter-szintű elbaltázásról van szó, inkább az arányok rossz kezeléséről, a 4. évad óta jelen lévő ad hoc fordulatokról, a sok logikátlanságról.  A számomra a PoI akkor került a top sorozatok közé, amikor a második és harmadik évadban egészen fantasztikusan, forgatókönyvi mester-puzzle szintjén fűzte össze a különálló történetszálakat.

Minden apró dolognak jelentősége lehetett később, az új epizódok tökéletes Tetrisként egyszerre töltötték a a korábbi részek üres foltjait és generáltak újabbakat. Már nem emlékszem, ki írta akkor, hogy sok sorozatról lehet beszélgetni, de a PoI-ről érdemes is – a közös teóriaépítés lehetősége a sorozat egyik hatalmas pozitívuma volt a számomra. Ehhez jött a gondolati rész, a “nagyobb jó” kontra egyéni lelkiismeret konfliktusa, a tökéletes rendszer engedelmes szolgákkal és a szabad akarat szembeállítása.

harold

Sajnos az utolsó évadban a puzzle darabjai már csak nagyon lazán illeszkedtek, hatalmas lyukak tátongtak köztük. Már a 4. évadban is voltak végül is sehova nem vezető szálak, amelyeket nagy elánnal felvezettek, hogy aztán elfelejtődjenek, elég csak Szamaritánus avatarjára gondolni vagy Claire-re. Úgy gondoltam volna, hogy egy eleve szűkre szabott utolsó évadban ilyen vakvágányokra már nem kerül sor, de még ide is becsúsztak. Mi értelme volt pl. Root rakétabázisos látogatásának (ha megtörtént egyáltalán)?

Egy sorozatban, amelyiket az átgondolt, gondosan felépített történetéért szerettünk meg, az efféle, “azért mert csak, felejtsd el!”-szerű húzások lehangolóak voltak. A korábban kevésbé jellemző logikai bukfencek, például miszerint 4. évados cliff áldozatát annak ellenére halottként tartotta nyilván a rendőrség, hogy nem volt hozzá hulla, tovább fokozták ezt az érzést.

root

A morális oldal kibontása is szerintem megfeneklett a végére. A készítők gyakorlatilag leragadtak annál, hogy “Most már aztán igazán lépni kellene” – “De én nem hagyom”. Nem az volt a bajom ezzel, hogy az egyes karakterek egyéniségét, morálját nem hajlítgatták részenként az éppen aktuális ötlethez, távolról sem. De tíz részen keresztül ugyanazt a problémát topogni körül mindig ugyanazzal a kimenetellel már inkább bosszantó volt mint érdekes.

A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Biztosan sokan nem fognak egyetérteni velem, de nekem Finch túlélése és boldog jövője is necces volt. A számomra ő volt ennek az egésznek a fő “felelőse”, az én igazságérzetemnek jobban megfelelt volna, ha ő sem éli túl. (Fedezékbe vonultam, jöhetnek a kövek.)

reese

Mindezt az évadzáróban megtetézték egy – számomra – végtelenül túltolt érzelmességgel. Négyszer elismételni egy monológot, amit már korábban is hallottunk kétszer, a lassított felvételen elhulló hős, a szájba rágott nagy morális tanulság a barátságról nekem sok volt.

Ha már a Justified-ot említettem: a “We dug coal together” egy mondatban elmondta mindazt, amire itt hosszú perceket pazaroltak. Ez már csak azért is fáj, mert szerintem Jim Caviezel és Michael Emerson is van olyan tehetséges, hogy egy ilyen jelenetet meg tudtak volna oldani.

shaw

Ennyi rossz után isten bizony nemcsak a “legyen valami pozitív is benne”-elvárás miatt mondom, hogy mindezekkel együtt és ezek dacára is nagyon sok emlékezetes része volt ennek az évadnak is.

Kezdem a zene, a dalszövegek és a kép időnként hátborzongatóan tökéletes kompozíciójával. Mind a soundtrack válogatás – ami, ha nem csak poénnak szánták, akkor a két showrunner Nolan és Plageman ízlését dicséri – , mind Ramin Djawadi zenéi nagyon sokat dobtak a sorozaton. Egyes jelenetek, mint az utolsó “csapatgyűlés” a hídnál a The National zenéjére, számomra önálló klipként is bármikor visszanézhetők maradnak.

A “B-team” felbukkanása a sorozat klasszikus, “tök logikus, mégsem gondoltam rá” fordulata volt (azon kívül, hogy nyilván egy esetleges spinoffhoz kellett). Nagyon örültem, hogy és ahogy Root a halála után is része maradt a történéseknek – Amy Acker karakterként és színészként is a kedvencem volt a sorozatban. A végén Reese magánalkuja a Géppel szintén egy olyan fordulat volt, amire ugyan nem számítottam, de tökéletesen passzolt a sorozat hagyományaihoz.

fusco

Összességében az évadra és a fináléra is legjobb esetben is csak 5/10-et adnék, de ez nem jelenti azt, hogy megbántam volna, hogy kitartottam a végéig. A Person of Interest minden végső bukdácsolása ellenére is az utóbbi évek egyik legfordulatosabban megírt sorozata volt, olyan, amelyiket biztosan tudom, hogy időnként majd még elő fogok venni.

49 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2016. 07. 02. 14:11

(bemásolom a kibeszélős kommentemet a finálé másnapjáról)

érzelmes záró rész volt, jó utolsó pár perccel, de azt azért sajnáltam, hogy egyébként semmilyen szinten nem volt kiemelkedő finálé. de legalább jobb lett, mint az előző kettő:)

összességében a szezon nem volt rossz, már abból ítélve, amit láttam belőle (1-4, 10-13.), de inkább kaszáltam, csak megnéztem e legvégét. bár szerintem megléphettem volna hamarabb is a kaszát, sajnos nem vesztettem volna sokat a fenti részek kihagyásával sem, sőt, valójában semmit sem, annyit nem adott ez a szezon, az 5. évad 1-2 igen jó részen (annyi már rég nem elég…), és pár jó pillanaton kívül meg sem közelítette mondjuk a harmadikat, vagy az S4 azon bizonyos részeit. azokat legalábbis sokkal jobban szerettem.

gondolom, ettől még nem lett rosszabb a sorozat, ez person of interest maradt, nem lett megerőszakolva (ellentétben a banshee-val), simán volt jó, vagy közepesnél jobb az átlagszínvonal, lehet, hogy csak nálam volt ennyi a szavatossága, nem tudom.

Pocok - 2016. 07. 02. 15:57

Szerintem jobb volt az előző évadnál.

“de nekem Finch túlélése és boldog jövője is necces volt. A számomra ő volt ennek az egésznek a fő “felelőse”, az én igazságérzetemnek jobban megfelelt volna, ha ő sem éli túl. (Fedezékbe vonultam, jöhetnek a kövek.)”

Nekem az jön le, hogy ha Ő nem csinálja meg a gépet, akkor most szamaritánus végtelen hatalommal rendelkezne. Szóval nem, nem ő volt a felelős.

DarylD - 2016. 07. 02. 16:07

Az előző évadnál nekem is jobban tetszett, a finálé is szinte teljesen kielégítette a várakozásaimat. Egyáltalán nem zavart, hogy olyan érzelmesre sikerült, én úgy gondolom kellett ez a súlyosabb karakterizálás a végére. Jó, néha lehet kicsit tényleg túltolták, de nekem még belefért.
A történet lezárása is abszolút megfelelő volt szerintem. Valóban kicsit kiszámítható volt az egész, de én nem vártam ennél nagyobb fordulatokat. A befejezéssel szinte maradéktalanul elégedett vagyok, úgy gondolom, hogy a szereplőkkel kapcsolatban jó döntést hoztak az írók, azok élték túl, akiknek túl kellett élni. Reese-re nem várt “otthon” senki, Finch-nek viszont ott van a szerelme, és úgy gondolom nem tett olyan dolgokat, hogy ne érdemelne meg egy kis boldogságot élete végére.
Az évad nálam ilyen 8/10 lenne kb, a finálé pedig egy erős 9-es. A sorozat sosem volt ott a legnagyobb kedvenceim között, de mindenképp kellemes szájízzel búcsúzok tőle.

LaCRossE - 2016. 07. 02. 16:23

Nehéz úgy komolyan venni egy megfogalmazott kritikát, amikor egy olyan sorozattal példálóznak nekem, amit nem követek, de ezt ne bántásként vedd, inkább számomra így a kritika emiatt nem volt túl sokatmondó. És ki tudja, talán egyszer helyre kerül bennem fejben a dolog (tehát megnézem a Justified-ot), viszont így ehhez a részéhez nem igazán tudnék sokat hozzászólni.

Egyetértek Pocokkal, kár azt mondani, hogy Harold miatt van minden, mert nélküle sokkal rosszabb lenne a helyzet, ahogy a Gép is elmesélte Finchnek.

Bőven elégedett vagyok a fináléval, számomra ez a jó zárások közé tartozik, nem igazán kifogásolok semmit.

Flanker - 2016. 07. 02. 16:42

Én 7/10-re tenném. Noha voltak hibák bőven, azok engem kevésbé zavartak. A lezárásnál én is egy “darkosabb” megoldást vártam az addigi felvezetést elnézve de így se volt rossz.

Llew - 2016. 07. 02. 16:46

Én nem látom ennyire rossznak a helyzetet. Valóban, a 3 évad körül volt a csúcson a sorozat, de még a gyengébb 4-5. évaddal is bőven a jó szinten maradt. Igen, előtte túl magasra rakták maguknak a lécet az alkotók és idővel már nem tudták megugrani.
Voltak bosszantó lépések, de a fenti jelzett pillanatok, részletek ezeket végig bőven ellensúlyozni tudták. Nekem a vége sem volt túl érzelmes, kissé idegen volt a sorozattól, de Carter halálánál inkább zavart. Összességében nálam a sorozat bekerült a minden idők kedvencei közé.

Szerintem Neo a Harold mindennek a felelőse dolgot nem A Gép megalkotására értette, ahogy ti veszitek, hanem arra, hogy Szamaritánus megjelenése, térnyerése, és egyeduralma ellenére sem gondolkodott el, illetve túl későn nyílt fel a szeme, hogy lépjen ellene. Megalkotta mindenható gyermekét, de aztán elzárta, nem bízott benne egészen addig amíg már késő volt.

energy - 2016. 07. 02. 16:48

Carter halála után abbahagytam. Az utolsó pár perc jó lett.

sgtGiggsy - 2016. 07. 02. 17:05

Hullámzó, de inkább gyenge évad lett. Akadtak jó pillanatai, de a nagyrésze facepalm volt.
SPOILER
Két és fél éve küzdenek a Szamaritánus ellen, erre a végső győzelemnek SEMMI köze nincs az addig vezető úthoz. Egy deus ex vírus, ami ráadásul úgy került elő, hogy a mindentudó gép nem vadászta le, holott egyedül ez lehetett rá veszélyes.
A végén a sok hősi pózolás, az a szánalmas utolsó beszélgetés Sam és Root között, az a full művi szexjelenet köztük a halál fölösleges és kiszámítható álomepizódban.
Harold erőltetett happy endje, John halála amit ennél szánalmasabban nem lehetett volna megcsinálni, Root gyilkosa, aki egy totál generic verőlegény volt, mégis úgy vezették fel, mintha lenne valami fontos szerepre…
Szétszórt, vontatott, jellegtelen. Imádtam ezt a sorozatot három és fél éven át, de a végére nagyot esett a színvonal.

Benzin - 2016. 07. 02. 18:10

Tökéletes megfigyeléseken alapuló, remek írás.

Az első 3 évadnak volt egy határozott íve, jól kidolgozták a mozaik darabokat és ahogy ezek szépen kerültek a helyükre, a fokozódó drámai feszültség a 3. évad fináléjában robbant is. Az egekbe emelték a tétet, de szétesett a big picture, lezárás nélkül.

Kezdhették elölről az egészet. A kvázi-reboot 4. évad nyitó epizódja után meg pislogtam, mint tyúk a létrán, hát ez meg mi volt? Hát az volt, mint az később kiderült, hogy látszólag új utakra indultak, valójában inkább körbe. Mi bajunk lehet, gondolták, és ugyanoda jutottak, ahol voltak már egyszer.

– Djawadi majd’ minden epizódra újra hangszerelte a zenei főtémát, nem tudom, hogy bírt el ezzel a feladattal ennyi évadon át, nagy pacsi neki… és tényleg mindig szólt a zene :D

Tod - 2016. 07. 02. 18:49

Ennél szájbarágósabban fizikai képtelenség lett volna bemutatni, hogy nem Harold hibája ez az egész. Sőt, ha ő nincs, akkor sokkal rosszabb lett volna minden. Lásd a jelenet, amikor bemutatják, mi lett volna Root sorsa a Machine nélkül.
Kvázi megmentette a világot, kapott érte egy happy endet.

Az viszont szerintem is igaz, hogy bukdácsolt az utolsó évad és a zárás is. Talán ha 20 részt kapnak…

“Kedvencem” az volt, hogy a Machine most azért nyert, mert nem volt más választása. Legalább azt mondhatták volna, hogy ez is a Root-féle tuning része volt.

Reese utolsó tűzharcán majdnem kiadkadtam, de igazából már megszoktam a bénázást.

De tök mindegy ez az egész. Az első 3 évadot nem tudják elvenni. Este meg is nézem megint, ahogy Cartert megölik Reese pedig rendet tesz.

Dark Energy - 2016. 07. 02. 19:51

Szép befejezés volt, minden úgy alakult, ahogy vártam és reméltem és amire felkészültem. Reese-t azért rendesen megsirattam és azt is, hogy Finch csak életben maradt. Túl sok lett volna mindkettőt elveszíteni. Machine-t napi szintű beszélgetőtársnak, kebelbarátnak bármikor elfogadnám, de ki nem?
Emlékbe pedig beszereztem egy a sorozatra jellemző témájú pólót, büszkén fogom viselni.

hummel - 2016. 07. 02. 20:16

Tényleg sok szál maradt bosszantóan a levegőben. Egyrészt ott vannak azok, amiktől azt vártam volna, hogy a cél felé vezető úton előkerülnek, másrészt meg azok. amelyek sorsát jó lett volna tudni. A hibák is elszaporodtak, a látványosan elszúrt jelenetsorok mellett, a hézagok a történetben is sokasodtak. A csökkentett epizódszám szerintem csak még jobban kihozta, hogy a készítők olyan magasságokba kormányozták a sorozatot, amelyet már nem bírtak kezelni. Ami az egészet megmentette a szereplők játéka volt, néha tényleg nagyon kitettek magukért.

Kissur - 2016. 07. 02. 20:31

Nos lehet, hogy a semmilyen 4.évad miatt értékelődött fel ez az 5.évad, de nekem a 8.résztől kezdve csontra bejött. Csak azok nem tetszettek, hogy Root és Reese így haltak meg. Reese egy lövöldözésben, random emberek által, Root meg egy “hiba” folytán. Hát van egy sejtésem, hogy az elkövetkező években nem fogok találni hasonló sorozatot. :/

Encsi - 2016. 07. 02. 23:08

Én ennyire nem látom rossznak a végét, sőt…
Tény, hogy a sorozat az ejeén szépen felívelt, aztán szerintem kb ezzel a Szamaritánus dologgal eléggé csőbe húzták magukat a készítők, az addigi heti eset helyett fel kellett építeni egy főszálat, és hát ez nem sikerült olyan átgondoltra, ezt nem vitatom.

De pont a finálé előtt volt pár rész, amit igen-igen erősnek éreztem, és úgy tűnt, odateszik magukat. (Meg volt pár harmatgyenge is, én utálom az ilyen párhuzamos valóság – szimuláció – eljátszom mi lett volna ha fajta epizódokat, filler és felesleges magyarázás is az én szememben.)

A csúcsot szépen felépítették, lett pár vezér- és alvezéráldozat: én teljesen rendben voltam azzal, hogy kik élnek és kik nem. Egyszer lehet igazságos az élet (vagy ez a sorozat) is, hogy Harold nem szív többet, elég volt az elmúlthúszév, hogy Reese igenis ezzel a pár évvel így is túlélte önmagát (“has been living on a borrowed time) és önfeláldozása illik a karakteréhez. Érdekes, hogy Sarah Shahi az egyik kedvenc színésznőm evör és a karakterét mégis teljesen feleslegesnek és gyengének éreztem évek óta- leszámítva az utolsó pár részt, mert akkor meg épp a helyén volt valamiképp, végre.

Szóval aki az utóbbi pár évadot kibekkelte, az épphogy tobzódhatott az utolsó évad színvonalában, szerintem… :)

Chev - 2016. 07. 02. 23:55

8/10 az évad/sorozatzáróra, ugyanennyi az utolsó évadra, 10/10 a sorozat egészére.
Nagyon szerializált lett a végére, nem nagyon volt “heti nyerőszám”, de ez egy lezáró félévadnak készült, szóval szerintem érthető. Mellesleg meg nem is tudom, hova lehetett volna csavarni a heti ügyes “kiderül, hogy áldozat, vagy elkövető” sémát. :)
Off (dehát a postban benne volt): a Dexter finálétól meg el a kezekkel, pszichológiailag nagyon eltalálták, hogy minek kellett történnie. :) Persze, nem mondták ki, és sokan meg elmentek az utolsó jelenet mögöttes jelentése mellett. :(

mse - 2016. 07. 03. 01:39

Nekem a zárás maga bejött, mondjuk ez talán egy kicsikét ez a fajta Lost finálévitára hajazhat, bár jóval gyengédebben; nálam ez az érzelmes, ránézésre tán agyonrágott tanulság kellett, ami viszont itt pont úgy is pont ott ütött ahol kellett. Az a fajta érzés, amikor már ezerszer hallottál valamit, de pont az ezeregyedik alkalommal csap meg, mert végre a megfelelő kontextusban lett kiközvetítve, és a megfelelő módon ért el hozzád. Valahol kielégítő, hogy nem egy sötét, cinikus helyen búcsúztunk el egymástól, hanem egy felemelő, reményteli “maybe this isn’t the end at all” az, amivel zártunk.

Az évad viszont sajnos valóban nem lett olyan kompakt, mint azt szerettem volna. Sok volt a sehova sem tartó történetszál, még fillereink is voltak itt ott (és itt mondjuk nem egy 5×06-ra gondolok, ami olyan igazi nosztalgikus feelgood darab lett, de mondjuk az 5×03 azonkívül, hogy adott nekünk egy John-centrikus epizódot, semmi újat és relevánsat nem hozott), stb. Néhol az érződött, hogy a készítők nem tudnak 13 epizódra tervezni, néhol az, hogy nem tudják, hova tervezzenek. Talán részben magyarázható ez azzal is, hogy nem tudták biztosan, hogy akkor ez most a vég lesz-e, ilyen szempontból pedig dicséretes, hogy egyáltalán kaptunk egy olyan zárást, amilyet.

De voltak kiemelkedő epizódok is, az 5×02, 5×10, a finálé, sőt, én megkockáztatom az 5×04-et is, pedig tudom, hogy megosztotta a népet. Személyes kedvenc nálam még az említett 5×06 és az 5×11, szóval nem, nem volt ez sem egy rossz évad. Hasonlított a negyedikre ilyen szempontból, hisz abban is megvoltak a hullámvölgyeink, az erős epizódok, és a gyengébb átvezetések, történetszálak.

Alapvetően nincs mit szégyellnie a sorozatnak, még ha a harmadik évadban is élte meg az aranykorát, nem nyögve és foszladozó testtel búcsúzott a halálos ágyán. Én személy szerint például erősen fontolom, hogy minden idők személyes elsőszámú kedvencévé kiáltsam ki így mindennel együtt.

woofwoof - 2016. 07. 03. 03:02

Kicsit igazságtalannak érzem a kritikát. Szerintem túl sok olyan kérdésre akartál választ, amiket nem biztos, hogy meg is kellett volna válaszolnia a sorozatnak.
Nálam a sorozat utolsó évada a sorozatzáróval egyetemben úgy 10/7 körül van az összes hibájával együtt. A Justified zárásától messze van, de nem volt rossz. Maga az egész sorozat az utóbbi évek egyik legjobbika.
Hiányozni fog a Caviezel/Emerson/Acker trió, na meg persze Elias :)

nagy-pal - 2016. 07. 03. 10:55

A Viasat nem akarja folytatni valamikor? Olyan régen adták, hogy már azt is elfeljtettem, hogy eddig mi történt benne.

DonMaros - 2016. 07. 03. 11:04

Én elfogult vagyok. Hibák ide vagy oda, a sorozat az első évadtól a kedvenceim között van és a fináléval is elégedett vagyok. Ahogy olvastam, a készítők folyamatos harcot vívtak a csatornával, hogy mennyire legyen átívelő/epizódikus a sorozat, így az elvarratlan szálakat ennek tudom be. És hogy mennyire lehet a hibáival együtt is szeretni ezt a sorozatot: párom kb végigbőgte az utolsó 3 részt és hamarosan az első tetoválásának is része lesz a PoI. Nálunk örök kedvenc marad.

Geza Kovacs - 2016. 07. 03. 13:28

Pedig jó volt ez, nagyon is. Az érzelmessége túl volt tolva, de igazán szépre csinálták ezzel, csak nem illett a sorozatba, és én sem kedvelem túlságosan az ilyesmit. De ha már az utóbbi évadok amúgy is jó részt a mesterséges intelligencia képességei miatti nyöszörgésről szóltak, akkor illett ide így is. Szépen búcsúzott nagyon is.

És az évad kifejezetten nagy kedvenccé tette újra a sorozatot nekem.

winnie - 2016. 07. 03. 13:38

nagy-pal: tavaly júniusban folytatták, így nincsenek elmaradva, főleg, hogy amerikában nem szeptemberben, hanem májusban kezdődött a szezon.

de jön a folytatás nemsokára, szerintem még nyáron, legkésőbb szeptemberben.

Istike25 - 2016. 07. 03. 16:03

Én azért az 5 pont roppant kevésnek és szigorúnak érzem . SAjnos az már törvényszerű hogy az ilyen igényes “okos” sci -fi akció v. dráma sorozatok egyszerűen nem tudnak akkora tömegeket megmozgatni és ez megpecsételi a sorsukat. Amúgy nagyon jó kritika és nem bántam meg hogy végig néztem az évadot. Amikor például a költségvetés miatt NOlan sajnos de kihátrált és egy évadot csúszott a sorozat már lehetett várni számítani rá hogy itt azért voltak kompromisszumok ,harcok a háttérbe.Így is egy zseniális sorozat lett nem is tudom mi lett volna ha kapnak elég pénzt és támogatást hogy tartsák a folyamosan emelkedő szintet ,színvonalat.

Neoprimitiv - 2016. 07. 03. 16:32

Úgy látszik, a kritika második fele valahogy nem ment át, leírom még egyszer a legfontosabbakat:

– mindezekkel együtt és ezek dacára is nagyon sok emlékezetes része volt ennek az évadnak is

– ez nem jelenti azt, hogy megbántam volna, hogy kitartottam a végéig. A Person of Interest minden végső bukdácsolása ellenére is az utóbbi évek egyik legfordulatosabban megírt sorozata volt, olyan, amelyiket biztosan tudom, hogy időnként majd még elő fogok venni.

Egy sorozatnál nálam elsődlegesen mindig saját maga az etalon, a korábban már elért szinthez mérem az újabb részeket vagy évadokat. A PoI 3. évada nagyon erős volt, nagyon magasra tette a lécet – de ez egyben azt is jelentette, hogy a készítőkben megvan a tehetség egy ilyen szint eléréséhez. Innen kezdve pedig magánemberként, nézőként lehet, hogy egy elnézem, ha ez alatt teljesítenek, de a kritikában nem tudok úgy csinálni, mint ha a két évad egyenrangú lenne. Ettől még ami jó volt az utolsó évadban, azt maradéktalanul tudtam élvezni.

LaCRossE - 2016. 07. 03. 21:45

Ezért dúl bennem mindig konfliktus, amikor kritikát írok, és gondolkodom, hogy pontozzak-e (és általában szoktam), mert sokszor a pontszám marad meg a legjobban az emberben, és egy extrémebb pont (a sorozathoz mérve, vagy épp extrém alacsony-magas) pedig úgymond annyira magára vonja a figyelmet, hogy később nem a kritikára reagálnak az emberek, hanem a pontra.

wirth6 - 2016. 07. 04. 08:47

Sajnáltam, hogy ezzel a Samaritan szállal futott ki a sorozat, mert szerintem nem volt egy igazán jól összerakott történet. A finálé előtt én azt vártam el, hogy az eredeti páros megmaradjon. Fuscot és Shah-t kevésbé sajnáltam volna. De ez se jött be. A finálé egyébként szerintem semmi különös nem volt. Ez is megvolt, lezárták valahogy, és kész.

Zora - 2016. 07. 10. 19:49

A magyar feliratra várva csak most jutottam el az 5×11-hez, és mivel az évadkibeszélő már nincs oldalt, így ide írok.

5×11

A felétől kezdtem azt gyanítani, hogy mégis szimuláció, mivel ilyen sok régi figura megfordult benne.
Aztán, a legvégén rádöbbentem, hogy Jé, tényleg, több ezernyi más város is van az országban, miért csak NY-ban kellene embereket menteni?
Akár így folytatódhatna a sori is, hogy mindig egy másik városban mentenek meg embereket más csapatok.

Nagyon jó rész volt, már csak 2 van…

Az egész sorozat nagyon fog hiányozni! :-(

tundererdo - 2016. 07. 16. 16:15

these series was relevant!

steelwolf - 2016. 07. 19. 14:52

5*10

Nevetségesen írták ki Root-ot, senki nem volt mellette! Csak Fusco bement a hullaházba! :(

Flanker - 2016. 07. 21. 18:15

steelwolf: A Root és John típusú emberek igen ritkán halnak meg ágyban párnák közt.. a szeretteik/ismerőseik közelében meg még ritkábban..

kapitány - 2016. 07. 24. 12:44

Nem az első sorozat, ahol az az érzésem, a politika rendesen beleszólt a történetbe.
Ha a megfigyelési botrányokat vesszük alapul, az 1-3 sorozat talán túlságosan is hihető volt. Hitelteleníteni kellett burleszkbe hajló akciójelenetekkel, informatikai marhaságokkal.
Most már szinte kötelező homokos-leszbikus jeleneteket beletenni az USA sorozatokba. A Root és Sameen közötti kémia egy baromság. Amy Acker is ezt nyomatja az interjújában, nyilván ez a hivatalos szöveg. Inkább tekintem egyfajta humornak a készítők részéről, hogy jobban összehozzák a színésznőket és egyben megfeleljenek bizonyos elvárásoknak. Ugyanis Sarah Shahi képén el lehetett kapni a pillanatot, mikor Root a csapat része lett, leesett neki a tantusz, most már nem ő a főszereplő és ez a játékán is meglátszott.
Amy Acker nagyon erős egyéniség és a későn érő színésznők közé tartozik. Remélem, látjuk még jó sorozatban.

Bazsi - 2016. 07. 24. 13:34

Nagyon szerettem mind az öt évadot, a finálé is hozta a szintet, de azt nem tudom megbocsájtani a készítőknek hogy a 10.részben kinyírták Rootot és Johnon kívül mindenki túlélte. Főleg Shaw akit ugye erősen mellőztek a 4.évad 11.része óta. Amy Ackerre egyszerűen nincsenek szavaim, imádtam.
Így az utolsó 3 rész nekem kicsit csalódás, nem ezt vártam a végkifejlettől, sokkal jobban is meglehetett volna oldani. Bár mondom ezt úgy hogy közben tényleg voltak zseniális pillanatok, megoldások is bőven.
Egy biztos, hiányozni fog így ebben a formában. Nagyon!

deboer - 2016. 07. 24. 15:10

A Dexter,és a Penny Dreadful,,,na azoknak a befejezése tényleg egy rémálom,és két nagysz
erű sorozat meggyalázása az utolsó rész. De ez a befejezés ,,még ha nem is tökéletes,de illik a sorozat összképéhez! Én nem csalódtam,talán csak kedvenc Reese-ének a halálában! Sajnálom ezt a sorozatot,nekem mindenképpen a legjobb 10-ben benne van,amiket valaha kedveltem

egy igazi szakember - 2016. 07. 24. 16:34

Amennyire érdekes volt a kezdetekben, annyira vált unalmassá és nevetségessé a végére.

Ideje volt, hogy befejezték, mert régóta ugyanazokat a köröket futották, és bármennyire is szimpatikusak voltak a főszereplők, már nagyon unalmas volt.

Nálam összességében a futottak még kategóriába került.

Bagosz - 2016. 07. 25. 21:01

Hiányozni fog! Hosszú éveket töltöttünk együtt.És még a Hell on Wheelstől is búcsúzni kell :-(
Kritikát nem mondok.Elfogult vagyok.

bklement - 2016. 07. 29. 00:11

Zsenialis. Alig egy honapra bukkantam a sorozatra, harom het alatt ledaraltam. Most megyek, es kezdem elorol.

tnsnamesoralong - 2016. 08. 01. 16:29

Nagyon jó írás, gratulálok! Szégyenszemre csak HV-kommentből jöttem rá, hogy létezik (azonnal tudtam érdemes idejönni és elolvasni).
Én sokkal csalódottabb vagyok az 5.évad egésze miatt, így utólag nézve símán kihagyható lett volna. Homályos okok miatt ugyan, de ezt bizony elbaltázták. Egy-egy pillanatra futotta csak, ami egy ilyen – korábban nagyszerű utakat befutó – sorozatnál nagyon-nagyon kevés.
PS: Nem szaporítom tovább a szót, minden kiderül az írásból és a kommentekből :)

Bence - 2016. 08. 05. 22:59

Annyi mindent elrontottak hogy csak na…, de imádom ezt a sorozatot. 15 percig ültem még a képernyő előtt reménykedve abban hogy nincs vége.

Köszönöm, Person of Interest.

Pip - 2016. 08. 08. 03:08

Szerettem….

nagyon.

Tény, h voltak bagatel részek, gyermeteg megoldások, de összességében nagyon pöpec kis sori volt és a lezárással sincs bajom.

Ég veled Person, pápá Hell on Wheels :(

nydrian - 2016. 08. 08. 14:48

Csak nekem tűnt fel, hogy az utolsó 10 percben a Battlestar Gallatica egyik “betétdala” szólt?

Lui - 2016. 08. 18. 21:38

Az biztos h zseniális sorozat volt a maga nemében, és nem is tudom megtippelni, mikor fogok újra találni egy számomra ennyire bejövős sorozatot..

Mindenki elmondta, én is így láttam, az első 3 évad mindent vitt, aztán picit leült a dolog minőségileg, de még is így az erős közepesnél jobb epizódokat szállítottak.

Nagy ritkaság, de bekerül az “egyszer majd újra nézem, volt olyan jó sorozat” kalapba.

malvin - 2016. 08. 23. 15:30

Én csak egyetlen megállapitással vitatkoznék:
“… de nekem Finch túlélése és boldog jövője is necces volt…”
Biztos, hogy túlélte?

Van ugyan az a jelenet, ahol Finch “találkozik” Grace-el Olaszországban, de ez alatt az a szöveg megy, hogy “…ha legalább egy valaki emlékezik rád a halálod után, akkor nem is haltál meg”… (az utolsó évadban amúgy is annyi “halott” volt a képernyőn, hogy ez a szimbolika simán belefér).

Konkrétabb “bizonyiték”, amikor Shaw lelövi Joshua Close-t, azt modja, hogy a “barátai mind halottak”.

Viito - 2016. 08. 24. 01:18

Show joggal hiszi, hogy Finch halott, hogy eltűnt ő is a robbanásban. Finch már-már paranoiás rejtőzködő énjéhez is megy, hogy se szó, se beszéd elsétálni, mert mindenki halottnak véli.

B-terv nálam a 3. szezon vége etalon volt, ha ott befejezik akkor is kerek a sztori (bár a rajongók felgyújtották volna a stúdiót), az 5. évad gyengébb, de a záró epizód 10/10. A két fő zenei téma tökéletes aláfestés, minden a helyén volt, a kép, a fordulatok.

m76 - 2016. 08. 24. 21:49

Végre megnétem az évadot. Ez a történet is lezárult, újabb kedvenccel kevesebb. Habár az utóbbi időben gyengélkedett a sorozat az 5. évad mindenképpen jobb volt a 4.-nél.

A záró rész tényleg érzelmesre sikerült, de nem rossz értelemben, szerintem korrekt volt. Az viszont, hogy pont John halt meg és Shaw élte túl nekem nem tetszett. Shaw karakterét mindvégig irritálónak tartottam, nincs benne semmi jó, csak robotként cselekszik, semmi moralitása nincsen, csak azért teszi amit tesz mert a többiek mondták. Gyakorlatialg ugyanazt csinálta mint a kormánynak, parancsra lövöldözött, minden önálló gondolkodás nélkül.

Finch-nek pedig rengeteg megkérdőjelezhető sőt önző döntése volt az évadok során. Hogy a saját ego-ja vagy fals értékrendjéhez való dogmatikus ragaszkodása miatt sok ember lelte halálát, és sok szenvedés elkerülhető lett volna. Így az ő happy endje is megkérdőjelezendő számomra.

Ezzel együtt a finálé egy erős 6/10 volt, már majdnem 7 de mégsem. Az évadra az 5/10 jogos.

m76 - 2016. 08. 24. 21:49

Na már megint benyelte a kommentem a spam szűrő pedig még link sem volt benne.

Zora - 2016. 08. 29. 19:22

Megnéztem.
Hiányozni fog!

Ben - 2016. 08. 31. 16:59

kapitány:

Te miről beszélsz? Mrs. Acker és Mrs. Shahi közötti kémia eszméletlen. Régóta követem a munkásságukat és mindkettőjüknek van chemistry-je szinte minden co-star-ral, akivel együtt dolgoztak/dolgoznak. De ami kettőjük között van az eszméletlen.
Tévedsz. Az nem begyakorolt szöveg. Acker magától beszél a ‘Root and Shaw’ kapcsolatról, illetve Shahi-ról is. Sokszor csak úgy magától hozza fel a con-okon (nem POI témájúakon is). Nagyon jó barátok lettek az évek alatt, ezt többször el is mondták mindketten.
Szóval te csak egy újabb homofób ember vagy :)

m76:

Nem tudom, hogy te mit néztél az évek alatt, de olyat mondani, hogy Shaw csak azt tette, amit mondtak neki, olyan, mint egy robot (hahó, personality disorder exists) és nincs moralitása… nézd újra a sorozatot. De talán az sem segít, hogy megérts egy ilyen komplex karaktert.

Tyberius06 - 2016. 09. 01. 03:51

Én is megtekintettem eme sorozatot (az utolsó több évadot megélt országos sorozat, ami bekerült a megtartandó, vmikor újranézendő csoportba). Én nemtom megmondani, hogy jobb vagy rosszabb volt e a 4-dik évadnál, mert arra konkrétan nem nagyon emlékszem, csak egyyes momentumok vannak meg.

A finálét illetően. Finch túlélésén meglepődtem, Reese halálán kevésbé. Root halála és aki megölte, annak igenis volt jelentősége. Lehet egy random verőlegénynek tűnik, mert igazából nem lett megalapozva a karakter, illetve eléggé felszínesen, de az, hogy pont az a faszi nyírta ki, akit a gép kidobott nekik és hagyták mégis, mert nem volt a gép épp megbízható, jah ez a “life is a bitch” kategória.
Shaw életben maradása annyira nem meglepő. Bár végig eléggé side karakter volt és a végén eleve kevesebbet is szerepelt, de gyakorlatilag egyfajta Reese pótlék és az utolsó jelenet meg is ágyazott annak, hogy mivel fogja tölteni az idejét a jövőben.
A vége persze érzelmes lett, ami zavaró, hogy totál felesleges volt szitává lövetni Johnt, ha egyszer amúgy se lett volna esélye a rakéta miatt.

Nálam olyan 7/10 a finálé és az utcsó évad, az egész sorozat meg 9/10.

Peter_Wiggin - 2016. 09. 08. 10:35

Egyetértek Neo-val, csak én speciel még csalódottabb vagyok, a 9-ik részig nem volt gond a sorozattal, de az utolsó 4 rész olyan mélyrepülés volt, ami miatt a PoI kiesett a beszerzős státuszból.

Az zavart igazán, hogy a 3 lehetséges befejezés (amit fel lehetett vázolni már az évad eleje felé):

1. “Happy End” – Samaritan el, Machine győz, (majdnem) mindenki boldog;
2. “Free Will” – Samaritan és Machine harcol, megsemmisítik egymást, az emberiség egy ideig szabadon működhet;
3. “New God” – Samaritan és Machine megküzdenek és a végén összeolvadva valami még nagyobb jön létre, ami vagy békén hagyja az emberiséget, vagy nem.

Szóval ezek közül sajnos a legkevésbé bevállalós elsőt választották, pedig szerintem a sorozat hangulatához a második jobban illett volna (a hármast esélytelen lett volna bevállalni, szerintem William Gobson beperelte volna őket a Neuromancer trilógia végének koppintása miatt).

Csalódott vagyok, pedig nekem még a láthatóan közutálatnak örvendő 4. évad is bejött.

Narakh - 2016. 12. 28. 02:17

Ma jutottam a pár hónapos POI-darám végére (nagyjából a finálé környékén kezdtem). Szép utazás volt, hamar a szívembe lopta magát a sorozat, de a negyedik szezon alatt lankadó lelkesedésem az ötödikre erős szájhúzásba fordult, amin sajnos a finálé sem tudott emelni.

Egy kicsi katarzis viszont nekem is jutott: Amy Acker “Is this now?” mondata a zenével együtt (kétszer is) szívbe markoló volt, gyönyörű keretbe rakta az egész isten-teremtmény kapcsolatot.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz