login |

Pilot-mustra: Designated Survivor – 1×01

2016. 09. 22. 22:01 - Írta: winnie

106 hozzászólás | kategória: 2016/17, kritika, pilot-mustra,

(A másik pilotkritikánk itt olvasható.) Ez most komolyan mi volt? A pontszámban benne van a csalódottságom is, szóval, aki akar, nyugodtan adjon hozzá egy pontot (nem mintha számítana), de nem tudtam értelmezni az ABC-s Designated Survivor kezdését. Adott ez a pilot bármi többet annál, amit (az egyébként kifejezetten izgalmas) alapkoncepció ígért? Oké, talán az utolsó percben, hiszen ilyenkor mindig várunk egy plusz réteget.

DESIGNATED SURVIVOR – 1×01 – 3,5/10

        designated-survivor-1x01-02

Az alapsztorit sokszor leírtuk, és szerintem elég is annyit tudni, hogy az egész politikai vezető réteget felrobbantják Amerikában (elnök, szenátus, miegymás) a State of The Union-beszéd közben, így az elnöki hatalom egy random, az elnök kegyéből épp kieső politikusra szakad, akit direkt az efféle alkalmakra elszeparálnak, hogy a hatalmi ügymenet ne szakadjon meg.

Tom Kirkman-nek hívják az emberünket, őt Kiefer Sutherland alakítja, és nemcsak neki kell megbirkóznia politikai szinten a hatalmas változással (nyilván nem mindenki örül, hogy a hatalom az ő kezébe kerül), hanem a szélsebesen Fehér Házba költöztetett családjának (le sem merem írni, hogy van egy tini fia, aki…, ááá!), szóval nem elhanyagolandó a magánéleti vonal sem.

designated-survivor-1x01-06

A sorozat fő témája nem valami közhelyes összeesküvés felderítése lesz bloggerekkel vagy fura szituációba kerülő átlagemberekkel, hanem a “Most hogyan tovább, Amerika?”-témakör. Legyen-e megtorlás, indítsunk-e háborút, hogy kezeljük a belföldi helyzetet, mely súgókra hallgassunk, kiben lehet (politikai értelemben) megbízni?

Oké, egy FBI-os is állandó szereplő (Maggie Q), ő majd elnyomoz magában mellékszálon, szóval lesz akció is, hiszen a csavar (az nagyon jó pont, hogy nem azt húzták meg, hogy “Hoppá, áruló van köztünk!”) mindenképp lehetőséget ad erre, de ez az egész elég mesterségesen van beillesztve, szinte az az érzésem, hogy csak a kötelező popcorn faktor miatt, hogy ne csak hardcore politika és család legyen.

designated-survivor-1x01-10

Nem azért nem jött be ez a kezdés, mert valamit elrontottak volna, vagy gyenge lett volna a megvalósítás, esetleg bénák a színészek. Hanem azért, mert csak ennyit akartak a pilottal elmesélni. Egy mikronnyi figyelemfelkeltő faktor nem szorult bele (mondom, az alapszitutól eltekintve). De nem is szorulhatott volna, mert csak addig látjuk a sztorit, ameddig az új elnök először szól a néphez.

A karakterekről sincs mit mondani, az új elnök szimpatikus, érdekes belegondolni a helyzetébe, de nem túl izgalmas figura, a családra ugyanez áll (a kislánya azért aranyos), ezen kívül még pár kiemelt stábtag kap figyelmet, a legérdekesebbnek talán a Kirkman-t még képviselőként jobbkézként segítő, és hozzá most is közel kerülni akaró nő, valamint az elhunyt elnök egyik fő emberének súrlódásos viszonya.

designated-survivor-1x01-07

És mondom mindezt annak ellenére, hogy tudom, hogy ennyi idő alatt nem lehetett volna többet mutatni (még így is flashback-re szorultak, hogy karaktert és politikai légkört alapozzanak), mint ahogy abban is biztos vagyok, hogy a Designated Survivor erőssége (már persze, ha valaha is lesz neki) csak közép- vagy hosszabb távon fog megmutatkozni. De ha a néző nem türelmes, vagy én nem maradok, akkor ezt a falra kenhetem.

És pontosan tisztában vagyok vele, hogy kár türelmetlennek lenni, de ez a jelenlegi aranykor, a Peak Tv nagy hátránya, hogy nem muszáj nyugodtan kivárni, míg valami “beindul” (huhuhú, de utálom ezt a sorozatos szakkifejezést!), egyszerűen nézek inkább mást. És, ha sokan így gondolják, akkor azok is szívnak, akik türelmesek, hiszen kasza lesz a sorozat. És legközelebb ők sem lesznek türelmesek, és… Szóval ez öngerjesztő dolog.

designated-survivor-1x01-08

Mindegy, a lényeg az, hogy a Designated Survivor kezdése nagy csalódás volt, de itt teljesen természetesen, hogy kitartok a 3. részig, és az 1×02 után is jelenteni fogok, hogy mi a helyzet.

106 hozzászólás Ne habozz!

Batistuta - 2016. 09. 22. 22:17

Unalmas volt, és az a szemüveg idegesített végig :) Idei első kasza.

Rezsidémon - 2016. 09. 22. 22:36

Az FBI-os nyomozósdi szerintem fölösleges, nem hiszem, hogy a legtöbb nézőnek ez lenne a fő vonzóerő.
Az nyilván az alapfelállásból következő, leendő felemelő pillanat, amikor a leírt, lenézett főhős végül kihúzza magát és megmutatja ki a főnök.
Persze sorozatországban valamiért elképzelhetetlen, hogy ebbe is ne keverjenek bele nézhetetlen családi drámát. A cuki kislánynál már majdnem fellélegeztem, végre egy funkcionális család, de aztán jött a kamasz nagyfiú és amint megláttam, tudtam, hogy nem, megint nem fogjuk megúszni a végtelenül irritáló beszólogatós-világfájdalmas-lázadótinis-nedrogozzálfiamos konfliktust. Pedig ezzel olyan sorozatok nézői élményét is le lehet rontani, mint a Homeland vagy a Sopranos.
Pedig azokban még indokolt volt a család jelenléte (a főszereplő pszichéje szempontjából), de a Designated Survivor-ben teljesen redundánsnak tűnik minden eljövendő családi perpatvar.
Kezeket a szívekre és őszintén: ki az aki nem vágta volna le legszívesebben AJ Soprano-t vagy Brody lányát, akárhányszor elkezdtek picsogni a képernyőn?

energy - 2016. 09. 22. 22:42

Én csalódtam. Azt hittem élő adásban fognak felrobbanni a politikusok, de csak egy távoli tüzet mutattak. Kiefer Sutherland karaktere is béna volt, főleg a mosdós jelenet volt nagyon gyenge. Az sem tetszett, hogy a sorozat az új elnök leváltására látszik koncentrálni. Kicsit volt egy Battlestar Galactica beütése, de össze sem hasonlítható a kettő.

winnie - 2016. 09. 22. 22:48

rezsidémon: azért ez elég különleges helyzet a család számára, ebből lehet jót írni. de a drog+hazug tinifiú kombó…, á, nem is értem.

“Az FBI-os nyomozósdi szerintem fölösleges, nem hiszem, hogy a legtöbb nézőnek ez lenne a fő vonzóerő.”

egy politikai sorozattal nem fogod meg a fiatalokat. itthon hányan nézik a viszonylag hasonló szituációt megjátszó madame secretary-t?

viszont úgy, hogy belebegtetik a folyamatos fenyegetést, egyértelmű akciószálat hoznak be, ami folyamatos lehet – és nyilván hozzá fogják kötni a politikaihoz, tehát nem csak lógni fog. ez lehet a mézesmadzag a fiataloknak, de az, hogy sutherland erősködni próbál az ellen szervezkedők ellen.

Dorian - 2016. 09. 22. 22:58

3 éve úgy választok sorozatot, hogy megnézem ezen az oldalon a pilot kritikát főként a te kritikáidat @winnie. Általában 6-7 pont alatt, pilot nélkül kaszálom a sorozatot.

Szerintem ezt most azért nagyon alul pontoztad és gondolj arra, hányan fognak elesni egy izgalmas, jól összerakott sorozattól azért mert te 3,5-öt adtál neki.

Lehet én elfogult vagyok mert a 24 óta vagyok Junkie, de azért ebben a sorozatban rengeteg potenciál van.

Nyilván itt ott nekem is ugráltak a WTF-ek, Aaron gyerek kiváltképp idegesítő volt főként, hogy nem definiálták a pozícióját.
Úgy nézett ki mint egy testőr de úgy viselkedett mintha chief of staff lenne.

winnie - 2016. 09. 22. 23:09

Dorian: teljesen igazad van a feltevéssel, olykor a szívem szakad meg (némi tulzással), de nem tudok, mit tenni, ha így éreztem. érted, nem pontozhatom fel, az hazugság lenne. egyedül azt tehetném, hogy nem írok.

éppen ezért van két kritika az országosokról ősszel, illetve mindig abban bízok, hogy vannak a kritikával ellentétes kommentvélemények, amik megmutatják a másik oldalt (jó kritikánál a rosszat, rossznál a jót), illetve azért a pontszámon túl próbálom leírni, hogy mire lehet számítani, vagy mi a pozitív, kinek ajánlom.

ld. a türelemre való célzásom. őszintén hiszem, hogy aki kitart, annak jó lesz idővel a sorozat. akkor is, ha 3-ra, akkor is, ha 7-re értékelte. a kérdés, hogy mikor.

és azzal is egyetértek, hogy rengeteg benne a potenciál. mint írtam, a családi helyzetet is jól fel lehet dolgozni. politikai téren is lehetnek érdekes dilemmák, illetve valószínűleg a főszereplőnek az útja nagyon érdekes lehet innen mondjuk az első évad végéig – izgalmas lesz visszatekinteni (remélhetőleg), arról nem is beszélve, hogy ha valamit, akkor jó rejtélyt, illetve jó krimiszálat mindig is tudtak írni a sorozatírók.

szóval a potenciál benne van. de sajnos nem tudjuk előre, hogy mennyire jó kezekben van a sorozat. és itt térhetünk vissza a türelem, illetve a korábban sokszor emlegetett bizalom kérdéskörére. ha jól összerakott lesz, akkor tuti, hogy írni fogok még róla, vagy mások.

szóval, át is adom a szót a többi kommentelőnek, akár a pro, akár a kontra véleményeknek.

winnie - 2016. 09. 22. 23:12

(hogy milyen kezekben van a projekt, a showrunner ugye amy harris, aki már a pilotnál is ott volt, a the carrie diaries-t készítette legutóbb, viszont a második számú embere az a jon feldman, aki egy nagy kedvencemet, a tru callingot készítette. teljesen kétesélyes a dolog, hogy miképp sül el.)

Chros69 - 2016. 09. 22. 23:41

@Dorian: tokeletesen igazad van :)

@winnie: “popcorn factor”
Ez szerintem meg annal is gazabb: ez propaganda sorozat! (A mosdos jelenet utan kikapcsoltam.)
Aki nem erti mire gondolok, nezzen inkabb youtube-os videokat az elmult 25 ev elnokeirol, s a jelen (valasztasok elotti) helyzetrol. :)
Az osszes kliset felvonultattak a 20 perc alatt: minta csalad, minta ember, minta kozeg, stb …

Rezsidémon - 2016. 09. 22. 23:55

“egy politikai sorozattal nem fogod meg a fiatalokat. itthon hányan nézik a viszonylag hasonló szituációt megjátszó madame secretary-t?”

Ha a network ceo-ja lennék, nyilván fontosnak tartanám a “fiatalok megfogását”, de szimpla tartalomfogyasztóként csak panaszkodni tudok a homeland security-s akciózásra. Lebutítja a tartalmat, és az rontja a nézői elégedettségemet. Jobb minőségű lenne a sorozat, ha tisztán (és komolyan vehetően) politikára-állami vezetésre fókuszálna, és nem keverné terroristás-összeesküvős ponyvával. Márpedig Maggie Q belépőjét elnézve borítékolható a sablonos gagyi (egyszem ügynök, aki egyedül -a hivatallal dacolva- rájön mindenre, mert sokkal profibb az egész FBI-nál).

“akciószálat hoznak be, ami folyamatos lehet – és nyilván hozzá fogják kötni a politikaihoz”

Igen, ez az elejétől fogva nyilvánvaló. Valamikor a sorozatban az elnök és az ügynök útjai keresztezik egymást. Nem az a problémám, hogy attól félnék, hogy a terrorelhárítós szál “csak lógni fog”, hanem az, hogy elveszi a játékidőt a fontos/értelmes/politikai részektől, és hogy a szokásos irreális baromság lesz, mint pl. a Quantico. Akkor már nem lett volna jobb a másik irányba elvinni a sorozatot?

Rezsidémon - 2016. 09. 23. 00:05

A Madame Secretary-t meg azért nem nézik sokan szerintem, mert szar. Lehet nézett politikai sorozatot is csinálni, ha jól meg van írva, lásd House of Cards.

winnie - 2016. 09. 23. 00:06

Rezsidémon: a madame secretary teljesen korrekt sorozat, nem nagyon írnak rosszat róla, remek a főszereplője, és még a témája is érdekes – eléggé hasonlít ehhez. én sem azért kaszáltam, mert rossz lenne.

a house of cards pedig… kár felhozni. az MS eléggé nézett, csak a fiatalokat vagy a junkie-kat nem érdekli itthon. nálunk a HoC nézettebb, de ez senkit sem izgat, mert egyébként meg az MS az, más kérdés, hogy a netflixes nézettségeket még csak nem is sejtjük:)

Geza Kovacs - 2016. 09. 23. 00:33

Engem konkrétan megfogott 5 perc alatt, és ez azért volt, mert hozta a hagyományosan, lineárisan felépített sztorik működési elvét, volt eleje, közepe meg vége.

Ha szerencsém van, új kedvencem lesz, de ha nem, az indítása akkor is király volt, és pont ilyenre is számítottam.

Daniba - 2016. 09. 23. 01:34

Nekem sem igazán tetszett, bár még nem pontoznám. Egyszerűen nem tudom milyen sorozat akar lenni. Ami nagy hiba volt már most hogy az iráni nagykövetet olyan tökösen elküldte hogy ekkora jellemfjlődés elég lett volna 10 rész múlva is. Ezért sem értem mit akarnak belőle kihozni. Ezt agyon dícsérték a lesajnált Lethal Weapon nekem sokkal jobban bejött. Nem gondoltam volna.

Sancho Pansa - 2016. 09. 23. 06:47

Geza Kovacs: Ez most direkt irónia volt? Mert ez minden volt, csak nem lineáris felépítése, hiszen az eleje volt a közepe. Az első 5 perccel szerintem sem volt gond, Kiefer eszeget és iszogat, cukiskodik a kislányával és látunk egy robbantást. Erre még winnie is írta, hogy mennyire megfogta már májusban, mert ez volt az, amit előre lehetett tudni, hogy megölnek mindenkit és Kiefer elnök lesz.

Az utána következő 40 volt nagyon gáz. Az miről is szólt?

Kissur - 2016. 09. 23. 07:21

Amit én várnék, és igazán ütne, ha kiderülne a főszereplőről, hogy valamilyen szinten benne van a merényletben. (Nem láttam még a pilotot.)
Manapság, ahol sok jó politikai sorozat van (House of Cards, Veep), nehéz újat és jót alkotni a témában.

CsMisi - 2016. 09. 23. 08:19

Erdekes, hogy mar fent is van a nemzetkozi Netflixen. Igy ezt a sorozatot nem is fogom letolteni, hanem varom Netflix-en. Barcsak meg tobb sorozatnal latnam ezt a trendet, hogy amerikai premier utan 24 oraval mar itthon is nezhetem a Netflixen

heidfeld - 2016. 09. 23. 08:47

@CsMisi: Akár hagyományos tv-n, akár Netflix, Hulu, Amazon – Ez a jövő. Legyen csak pár hét, mire bemutatnák külföldön, akár több millióan megnézhetik az ismert módokon, a tv-k, szolgáltatók meg nem értik az alacsonyabb nézettséget… Még annyi, hogy feliratot rakjanak rá, mert rengetegen nem tudnak angolul, vagy nincsenek olyan nyelvi szinten még, hogy élvezhessék a sorozatot.

Thorongil - 2016. 09. 23. 08:50

hát ha 3,5-nél talán többet adnák érte, de nem igazán fogott meg a rész. Lényegében az előzetest néztük meg újra, csak most 45 percben. Szinte mindent ami jó ellőttek benne.

Szóval újdonságnak szinte csak a rossz dolgok maradtak:
– a fia. Úgy mindenestől. Egyetlen jó jelenetben szerepel mikor az ügynök leoltja, hogyan találták meg….
-az FBI-os csaj magándrámája, gondolom a telefonálgatás csak arra kell,hogy később meglegyen a “motiváció” meg annak az igazolása,hogy miért kockáztat mindent….

winnie - 2016. 09. 23. 08:53

CsMisi: bizony, nálunk is fent van. a hírekben írom is, hogy heti lesz a netflixen, most köttetett meg a szerződés.

Rhaul - 2016. 09. 23. 08:54

Nekem tetszett, és a magam részéről simán elhiszem, hogy lehet ügyesen össze lehet majd kötni az elnöki/családi/nyomozós szálat.

#Daniba:

Azért én nem mondanám, hogy ez egy tíz perc alatt véghezvitt jellemfejlődés lett volna. Nincs az az ember, aki hasonló szituációban ne szeppenne meg, de a felszín alatt, a kezdeti sokk után simán vállalható, hogy előjön a keményebb énje is.

Mondjuk a fiatal gyereket én is lelőném gyorsan! :)
Pont nézem a Ray Dononvan új évadját, és úgy tűnik, hogy ez tényleg egy trend, ami teljesen felesleges… Azt is lelőném, csak jobb lenne tőle a sorozat!!!

Lajosék a másodikról - 2016. 09. 23. 08:57

Nem akarom túldicsérni, de veszett unalmas volt. Ha legalább valami szappanos cliffet tettek volna a végére, vagy közben valami izgit, de semmi.

serra - 2016. 09. 23. 09:11

Ezt ma estére terveztem, de így hatalmas kétségeim támadtak. Nem baj, majd megmondom az asszonynak, hogy winnie miatt más lesz a program. :)

mgitta - 2016. 09. 23. 09:53

Akkor leszek az ellenvélemény :)
Nagyon vártam ezt a sorozatot, és pont azt kaptam az első 40 perctől, amire számítottam. Megismerkedünk a helyzetbe belecsöppent elnökbe, látjuk, hogy milyen hatalmi játszmák lehetnek a háttérben (azért a hadsereg vezetői közül is haltak meg, ott is érdekes viszonyok vannak), remélem, hogy a nyomozást is láthatjuk, és a klisés kamaszfiún kívül a család se zavart.
De én az ellenpólus vagyok, mert nekem a Madam Secretary is nagy kedvencem :) Én szeretem ezeket a fajta sorozatokat, pedig fiatal vagyok. Szerintem ez temperamentum és beállítottság kérdése, hogy kinek jönnek be ezek a sorozatok.

dwight - 2016. 09. 23. 10:45

Ha már a kamaszdráma is kiakaszt, akkor csak várj, míg kiderül, hogy az fbi-os nőci titokban a feleség leszbikus szeretője, mert hétszentség, hogy ez lesz.

garcon - 2016. 09. 23. 12:07

Imádom Maggie-t de nagyon sajnálom,hogy ez az új sorozata mert egyáltalán nem vonz.. :/

Benzin - 2016. 09. 23. 14:19

Jó volt. Tetszett. Amíg valami ordenáre marhasággal nem állítják földbe a sztorit, maradok is, bár a pilot nekem kiegyensúlyozottnak tűnt ebből a szempontból.

A női szerepek castingja nem túl jó, a kamaszfiú meg nettó 40 másodpercet kapott, a “tinidrámázás” talán túlzás…

Jack Bauer for prez :DDD

winnie - 2016. 09. 23. 14:44

Benzin: inkább 4 percet kapott, legalábbis négy jelenete biztos, hogy volt, de az, amilyennek megfestették, meg a drogos szál szerintem nagyon nem hiányzott. és az a baj (vagyis nem baj), hogy a másik gyerek kicsi (ez egyébként őszintén meglepett, kíváncsi vagyok, hogy miért döntöttek így), így a családi sztoriknak a feleség és a fiú között kell megoszlaniuk. persze remélhetőleg nem arra megy ki a játék, hogy rossz körökbe keveredik, de az biztos, hogy közvetetten őt be fogják játszani a nyomozós szálba.

G_M - 2016. 09. 23. 15:25

Nekem bejött a pilot. Tény és való, hogy nem tudtunk meg sokkal többet, mint az előzetesből, de én ezt elfogadom és várom, hogy mi jön a következő hetekben.

Amikor a kamaszfiús drogos szál bejött, ott azért én is elkezdtem egy kicsit félni, de reménykedjünk, hogy nem viszik el túlságosan gáz és klisés irányba. Hátha a következő részben csapdába esik, megtámadja egy puma és kiírják a sorozatból…

Az azért nem volt rossz jelenet, amikor bemutatták “Jacknek” a nuclear footballt. Laza lett volna egy olyan válasz, hogy “igen, tudom, egyszer már visszaszereztem a terroristáktól” :)

Dorian - 2016. 09. 23. 15:39

Persze megértem winnie és igaz, hogy a kritikában azért nem úgy írtál róla, hogy egyből kaszálni kéne.

Mégis azért fenntartom valamelyest a hozzászólásom, hiszen az általad is sokat emlegetett ‘Peak Tv’ szitu. miatt ember legyen a talpán aki az összes sorozat kritikáját végig olvassa.

Szerintem egy Kiefer Sutherland főszerppel be lehetett volna ezt normálisan úgy promózni, hogy nem lövik le a lényeget és kicsit jobban kibontják a szálakat és az előzményeket; felteszem ez a marketing húzás miatt flashbackekre marad, melyeket egyébként én rühellek.

A tini fiú drogot árul, hogy lázadjon miközben egy US szenátor fia…erre nem is tudok mit mondani. Ez a house of lies-ban is szánalmas volt…

@Sancho Pansa nekem az in medias res nem ment a szerkezet rovására, hiszen alig néhány percig tartott.

Össz feelingre nekem az az érzésem, hogy nem fogják eltolni ezt a sorozatot. Remélem globális és domestic politikai helyzetekkel fogunk találkozni, több karakteres hosszú részeket átívelő konspirációval, terror fenyegetettséggel és az FBI agent-ek pedig átveszik Jack Bauer szerepét.

Natascha McElhone nekem a Californicationben nagyon szimpatikus volt, remek választás szerintem.

Btw, az ellenségeskedés, már már antagonisztikus hangulat közvetlenül a katasztrófa után abszolút nem életszerű. Gondoljunk csak 9/11-re. Várhattak volna ezzel is, mint ahogy a puccs szó emlegetésével.

Én maradok akármerre is megy a sori, csak logikai WTF-ek ne legyenek, inkább ne is magyarázzák meg, hogy sikerült bombával telibevágniuk az egész kapitóliumot.

ALDO - 2016. 09. 23. 16:41

Engem kikapcsolt a pilot és elég hamar el is repült a 42 perces játékidő. Az egyetlen amitől félek, hogy ez lesz a második last resort és nagyon hamar átmegy valami drámázásba és logikátlan ostobaságba, aztán 13 rész után kasza.
Kíváncsi leszek, hogy a merénylet szálait mennyi idő alatt göngyölítik fel, mert gondolom azt nem fogják elhúzni az ötödik évadig. Nyilván valami látványosabb, összeesküvősebb tervük van a készítőknek, mert a heti egy politikai ügyet már ellőtték a Madam Secretary-nél.

Dorian - 2016. 09. 23. 16:51

Persze megértem winnie és igaz, hogy a kritikában azért nem úgy írtál róla, hogy egyből kaszálni kéne.

Mégis azért fenntartom valamelyest a hozzászólásom, hiszen az általad is sokat emlegetett ‘Peak Tv’ szitu. miatt ember legyen a talpán aki az összes sorozat kritikáját végig olvassa.

Szerintem egy Kiefer Sutherland főszerppel be lehetett volna ezt normálisan úgy promózni, hogy nem lövik le a lényeget és kicsit jobban kibontják a szálakat és az előzményeket; felteszem ez a marketing húzás miatt flashbackekre marad, melyeket egyébként én rühellek.

A tini fiú drogot árul, hogy lázadjon miközben egy US szenátor fia…erre nem is tudok mit mondani. Ez a house of lies-ban is szánalmas volt…

@Sancho Pansa nekem az in medias res nem ment a szerkezet rovására, hiszen alig néhány percig tartott.

Össz feelingre nekem az az érzésem, hogy nem fogják eltolni ezt a sorozatot. Remélem globális és domestic politikai helyzetekkel fogunk találkozni, több karakteres hosszú részeket átívelő konspirációval, terror fenyegetettséggel és az FBI agent-ek pedig átveszik Jack Bauer szerepét.

Natascha McElhone nekem a Californicationben nagyon szimpatikus volt, remek választás szerintem.

Btw, az ellenségeskedés, már már antagonisztikus hangulat közvetlenül a katasztrófa után abszolút nem életszerű. Gondoljunk csak 9/11-re. Várhattak volna ezzel is, mint ahogy a puccs szó emlegetésével.

Én maradok akármerre is megy a sori, csak logikai WTF-ek ne legyenek, inkább ne is magyarázzák meg, hogy sikerült bombával telibevágniuk az egész kapitóliumot.

Meglátjuk :)

winnie - 2016. 09. 23. 17:58

aldo: a merénylet fel fogják hamar göngyölíteni, de persze a klasszikus, “újabb rejtély” módon. esetleg lesznek újabb támadások, amiket politikai szinten is kezelni kell.

de ez mellékszál, a középpontban a politika. nemcsak a randomügyek, hanem maga az ingatag politikai helyzet, az, hogy milyen egy felhatalmazás nélküli elnök helyzete. és ezzel az elnök szép karakterívet futhat be. most egy egyszerű tanárember idealista célokkal, sok irányba változhat a hatalom közelében, bár nyilván nem lesz belőle antihős.

Benzin - 2016. 09. 23. 17:59

winnie – 2016. 09. 23. 14:44

tippre: elrabolják

szpojleres mókus - 2016. 09. 23. 19:17

Borzalmasan gyenge, béna szinészekkel, egyedül sutherland az aki viszi a hátán a sorozatot.

A téma nagyon érdekes hogyan bírkózik meg egy senki ekkora hatalommal, de aztán átmegy gagyiba amikor úgy érzi magát hogy összehányja a wc-t majd halálosan megfenyeget egy nemzetet. WTF?

Feleség irritáló, gyerekek alibi szinészek, tiszta zs kategória, a őszülő erőskezű tábornokkal aknek semmi sem tetszik.

Rajta van az ügyön az egész CIA, NSA, FBI, és senki sem tudja mi történt (!!!), csak éppen a főhősünk kezdi kineszelni hogy ejjha itt valami turpisság van.

Nagyon béna, időpocsékolás.

winnie - 2016. 09. 23. 20:39

nem terveztem megnézni az előzetest, de basszus, a tinidráma!!!

serra - 2016. 09. 24. 08:13

Ez bejött. Lehet, hogy nem ez a trend manapság, de én pont így képzelek egy pilotot. Nincs telezsúfolva, érthetőek az események és izgalmas az alapkoncepció. (Tényleg csak kíváncsiságból winnie, de neked mi lett volna az a plusz ami hiányzott? Egy terrorista szál? Több akció?)
A sokat emlegetett Madam Secretary-t nem láttam, nekem a Geena Davis-es Commander in chief ugrott be inkább, az is nagy kedvenc volt régebben.

winnie - 2016. 09. 24. 08:35

serra: csak annyi, hogy érdekes legyen:)

de leírtam, hogy mi volt a gondom. van egy izgalmas alapkoncepció, de a pilot 40 perce semmi többet nem adott ennél, semmivel sem voltunk beljebb. elmondták benne a szinopszist. mármint, ha nem nézem meg az első részt, ugyanúgy vártam volna a 2. részt (vagyis nem nagyon) – és illett volna elérni, hogy jobban várjam. és emiatt unalmasnak és érdektelennek éreztem. (oké, annyival többet kaptunk, hogy kiderült, hogy valaki nincs oda azért, ahogy gondolkodik, és hogy szervezkednek ellene, de erre számítani lehetett.) a lényeg, hogy elmondták azt, amit 1 percben is megmutathattak volna. de mint írom, ez volt a koncepció, ennél többet nem is lehetett volna, elmesélték a sztorit a katasztrófától az elnöki beszédig, itt nem volt lehetőség nagy történésekre.

nekem aztán nem kell terroristaszál vagy akciózás – ha ilyen a koncepció, akkor érdekes karakterekkel, illetve karakterdinamikákkal lehet megfogni a nézőt. na ez, itt nem volt meg. a család egyik tagja sem érdekes – még az elnök sem (egyelőre). az fbi-os nem érdekes (nem kapott annyit, hogy érdekes lehessen, nyilván meg fogjuk ismerni idővel), a politikai csapat sem túl izgalmas, egyedül a beszédírót sikerült úgy bemutatni, hogy nem maradt közömbös számomra, és, mint írtam, a volt elnök embere (talán chief of staff volt?), valamint sutherland segédje (nem tudom, mi a beosztása) között a viszony, na az, valamennyire érdekes volt.

de minden más sajnos csak krónika. egy érdekes szituáció elmesélése nem túl érdekes eszközökkel. nem éreztem izgalmasnak, sem szórakoztatónak, nem volt elég ahhoz, hogy együtt érezzek, nem nagyon váltott ki érzelmeket belőlem.

serra - 2016. 09. 24. 08:56

Ahogy elnéztem a 2-ik rész előzetesét, egyikünk sem fog sokat változtatni a véleményén jövő héten sem. :)
Én inkább attól félek, hogy meddig lehet ezt húzni. Legkésőbb a második évadra már nem lesz zöldfülű,és onnantól tényleg elveszti a “hétköznapi emberből hirtelen elnök lesz” érzést amire az egész sorozat épül.

emese - 2016. 09. 24. 11:38

Olvasván ezt a bűn rossz pilotkiritkát, adok neki egy esélyt. Én, aki a HoC-ot is kaszálta. :D

heidfeld - 2016. 09. 24. 13:46

Most néztem meg, főleg Italia Ricci miatt.
Teljesen rendben van a dolog, pár apróságtól eltekintve. A fia érdektelen. Italia karakterét be se akarják engedni a központba, majd az elnök közelébe, a beszédnél meg ő bátorítja..
Többi viszont nagyon rendben van. Akad pár jó színész, izgalmas, érdekes lehet a folytatás. Heti nézős lesz nálam. 7.5/10

winnie - 2016. 09. 24. 14:11

serra: a politikától nem félek, azt lehet “húzni”. lehet, hogy az első évad végére tolnak valami előrehozott választást, vagy annak az amerikai megfelelőjét, de elnökként bőven tud gyarapodni, fejlődni a szezonokon át, szóval idővel funkcionálhat a sorozat klasszikus, politikai drámaként. szerintem fontosabb kérdés, hogy a krimiszálat hogy tervezik göngyölítgetni.

Adrián - 2016. 09. 24. 15:58

Maximálisan bejött,nagyon jó kis koncepció,várom a következő részt…8/10

Gyuuu - 2016. 09. 24. 19:10

Teljesen rendben volt a Pilot! Lassan építkezős, de annál nagyobbat üthetnek a történések. Lesz súlya! Nem úgy mint egy Lethal Weapon-ban. Ez a zsúfoljunk bele egy csomó mindent az első részbe, nekem nem is jön be. Tehát nyugodtan adhattok neki esélyt. 8/10

ayren - 2016. 09. 24. 19:13

Ha most, hogy Jack Bauerből elnök lett, Maggie Q-ból Jack Bauer lenne, valószínűleg nézős maradna nálam.

ALDO - 2016. 09. 24. 20:00

“lehet, hogy az első évad végére tolnak valami előrehozott választást, vagy annak az amerikai megfelelőjét”

Az USA-ban technikailag nem létezik a nálunk ismert előrehozott választás.

winnie - 2016. 09. 24. 20:46

ALDO: akkor puccs. vagy valami soft puccs. vagy belső katonai – az túl nagy ziccer, hogy ne lépják meg és csak az elején lehet.

Scale - 2016. 09. 25. 09:59

Engem kilóra megvett a pilot, konkrétan már az első percekben tudtam, hogy ez nálam nézős lesz. Legszívesebben már most darálnám az egészet. Számomra ez 10/10.

Roxi - 2016. 09. 25. 11:23

Nekem bejött,mint első rész teljesen jó volt.Persze a következő részektől majd többet várok és remélem nem csak duma lesz,hanem néha akció is. A szemüveg béna,a fénypont az volt mikor Kiefer a végén levette :)

Toti - 2016. 09. 26. 20:18

Nekem bejött, bár kicsit elfogult vagyok Kiefer miatt. 10/8, simán nézős. De az túlzás amit Sutherland mondott: “életem következő 10 évét tartom a kezemben!” 2-3-4 évad azért simán benne lehet a sztoriban, ráadásul nagyon jó nézési adatokat hozott a pilot!

DarkEagle - 2016. 09. 26. 23:28

Ez instant kasza szerintem. Azt hittem kapunk egy jó kis drámát egy posztapok cuccal ahol mondjuk kevés megmaradt embert kell irányítania majd Bauernek. De nem ez szimpla politikai “dráma”. És őszintén szólva ezt nem is lehet húzni sokáig. Szerintem évad végére kasza lesz amúgy is. Főleg ha azt nézzük hogy ez egy ABC sorozat. :D De most komolyan, aki szerint ezt el lehet húzni fél évadnál tovább szerintem 1 sorozatot látott csak egész életében. Mert ugye a Pilot nem tisztázta rendesen, hogy miben is utazik, politikai dráma, vagy családi dráma, vagy egyéb más. És ha most fél évadra kb meggyőzi az embereket hogy ő jó elnök és közben lenyomja az ellenséget is háború nélkül akkor vége is. Ha meg nem sikerül neki akkor le is mondhat az elnöki székről. Onnantól meg mi értelme a sorozatnak? Annyira kusza volt hogy szó nincs rá. Szó szerint rohantak de közben SEMMI, ismétlem, SEMMI nem történt. A katona csóka szokásos hüyle paraszt katonát hozta, hogy támadott valaki ezért azonnal öljük le az egész Iszlám államot. NA EZ HATÁS VADÁSZAT!

És mivel nem tetszik neki az új elnök a nagy hazaszerető puccsot akar. Hát nem tudom ki hogy van vele de én nem vagyok arra kíváncsi ahogy tinipicsa módra fúrják egymást a vének. :D Hiába a jó színészek ha az írás egy raklak kaka. Finoman szólva.

Szóval ja, teljesen átérzem Winnie csalódottságát mert egyszerűen SEMMIT nem adtak a nézőnek. Ez olyan volt mintha egy Fehér Házban játszódó Való Világot láttam volna. Konkrétan elkezdődött a kiszavazó show benne. :D

Egyébként nem tudom milyen csavart említettél Winnie de én semmilyen csavart nem véltem felfedezni. Eljutottak A-ból B-be azt jó napot.

Ez így 2/10 MAX! És az is csak a színészek miatt akik egyébként magukhoz képest BAROMIRA alul teljesítettek.

winnie - 2016. 09. 27. 04:43

“És őszintén szólva ezt nem is lehet húzni sokáig.”

ha egy sorozat egy vezető politikusról szól, akkor azt nagyon sokáig lehet húzni, addig, amíg hivatalban van. “csavar” az volt, hogy ez nem egyszeri támadás, hanem folytatódni fognak az akciók.

egyébként a jó kritikák, a jó nézettség és a remek DVD-s számok, valamint a netflix-szerződés után nagyon nagyot kellene esnie a nézettséget, hogy ne legyen hosszabb életű. simán lehet, hogy csütörtökön megkapja a teljes szezonos berendelést, és 7 évre is bebetonozódik a sorozat.

DarkEagle - 2016. 09. 27. 12:52

Ja hogy az a “csavar”! Ma már ez is csavar? :D
Minden nyomozós sorozatban van ilyen mégsem hívják csavarnak csak szimpla résznek. Nem veled akarok kötekedni csak a sorozattal, nyugi. :P

Egyébként azt tudom, hogy a nézettség meg a visszhang jó volt de ez eléggé adta magát, pont most hogy jönnek a bevándorlók meg a terror támadások ugye EU országokban, plusz most megy a választás már ki tudja mióta Clinton vs Trump ugye. Akik buknak az ilyen cuccokra azoknak ez aranybánya de egy átlag nézőnek ez DÖGUNALOM.

És legyünk őszinték. Akiket nem érdekel a politika, mint engem pl. Az egyedül Kiefer miatt néztek bele a Pilotba. Na jó engem még Italia Ricci is vonzott mert szeretem de kapott 5 percet.

Nem tudom, mi sül ki ebből de az fix, hogy Instant kasza lett. Még a Blacklist-et se kaszáltam ilyen hamar pedig az se nyűgözött le és PONT ÉN mondom MINDIG, hogy jobb az olyan sorozat ami LASSAN bontakozik ki az olyan sorozatok is megpróbálnak adni valamit már az 1. részben. DE EZ, ez nem adott semmit. És ez szomorú. Mert ha jó lenne még egy politikai drámát is néznék, de nem jó.

winnie - 2016. 09. 27. 12:57

a csavar egy szerkezeti elem, egy részben több is lehet. nem attól lesz valami csavar, hogy te annak akarod látni. itt egy robbantás volt. az a csavar, hogy nem csak egyszeri. ennyi. nem wtf, hanem sima twist.

ez szerintem nem annyira kibontakozós sorozat lesz, mert nem érzem, hogy csúcspont felé haladna. nyilván ameddig tart a sorozat, addig lehet követni, hogy kiefer elnökösködik. folyamatosan problémái lesznek, politikai ügyeket old meg, stb. hogy ezek milyenek lesznek, mennyire érdekesek, azt ennyiből nem lehet tudni – és lehet, hogy meg sem tudom, mert egyelőre engem sem izgat.

(persze mindez belső és külső feszültségforrások mellett, és ugye mellékszálon ott a nyomozás is, amit nyilván a fehérházas szálakhoz fognak kapcsolni, nyilván lesz áruló, és idővel ez lehet a gyenge pontja a sorozatnak, mert majd mindig kell újabb meg újabb krimiszálat találni az elnökösködés mellé, ami erőltetetté válhat.)

Dorian - 2016. 09. 28. 14:42

@Dark Eagle
“És őszintén szólva ezt nem is lehet húzni sokáig. Szerintem évad végére kasza lesz amúgy is. Főleg ha azt nézzük hogy ez egy ABC sorozat. :D De most komolyan, aki szerint ezt el lehet húzni fél évadnál tovább szerintem 1 sorozatot látott csak egész életében.”

Haha ezt a marhaságot, mond ezt Béres Attilának a barátok közt (egyik) forgatókönyv írójának. Vannak erre azért worldwide analógiák is…

Addig húzzák ameddig akarják. Letol 1-2 szezont DS-ként aztán megválasztanak egy új elnököt aki elszarja, megold pár krízist a nép vissza követeli etc. Ezer irányba elindulhat a sorozat..

Maga a történés a Kapitólium szétvágása volt, ami azért nem ütött mert tudtok, hogy ez fog történni, de valahogy muszáj a helyzetet lefesteni.

A katonai karakter vonatkozásában egyetértek veled.

ALDO - 2016. 09. 28. 16:46

“akkor puccs. vagy valami soft puccs. vagy belső katonai – az túl nagy ziccer, hogy ne lépják meg és csak az elején lehet.”

Ez már sokkal valószínűbb.

fireblade - 2016. 09. 28. 20:47

és mint elnök 24 órája van a megoldásra?
:))
én a készítők helyében ezt bedobtam volna..a nép
kajálná :)
egyébként nekem bejött a pilot, remek kis sorozatot lehet kihozni belőle, ha jól egyensúlyoznak a fehér házi családi élet, és az elnökös/FBi-os dolgok között.

winnie - 2016. 09. 29. 08:55

“én a készítők helyében ezt bedobtam volna..a nép kajálná”

a 24 utolsó két szezonja bukta volt, nem hiszem, hogy ez kellene a népnek.

Geza Kovacs - 2016. 09. 29. 23:00

Most már: új kedvenc, dammit.

winnie - 2016. 09. 30. 06:43

1×02: maga a politikai helyzet nagyon érdekes, láthatjuk, hogy milyen problémákkal kell szembenéznie egy gyenge elnökkel, de továbbra is hiányzik belőle minden érdekesség, csupa sokszor látott panelt szednek elő, amik valóságosak, abszolút reálisak, de nem biztos, hogy ezek érdeklik a közönséget. adódott ismét egy probléma, amit ismét, egy beszélgetés során lerendezett, ismét egy átlátszó blöffel. de hát ez volt az első napja, teljesen nyilvánvaló, hogy egy nap alatt nem történhet sok érdekes dolog.

az viszont meglep, hogy mennyire nem foglalkoznak a karakterizálással.

a végén a cliffhanger vicces volt, hogy ezt cliffhangernek gondolták:)

3/10

Benzin - 2016. 09. 30. 14:56

1×2

Szórakoztat. Az unalomig ismert toposzokkal (zászló, alkotmány,”thank you for your service” stb.) érzelmes végjáték zenével felütött West Wing-light.

És még a poénok is jók. Fedőneve: Szemüveg. Ezen felsírtam :DD

10/7

ombre - 2016. 09. 30. 21:51

persze president sutherland fiacskáját úgy kellett kirángatni a bulika helyéről mi? amikor már fertály órája lángol a kapitólium….egy mentség van:ha térerő mentes helyen dílerkedtek

emese - 2016. 10. 02. 18:38

2 rész után: Nem rossz ez azért, tetszik, hogy Sutherland egy másféle karaktert alakít, mint amit már 1000-szer láttunk tőle.
A fia a stáb nagy részének a haját lenyúlta és feltette. :D Irtó ellenszenves kölyök… az FBI-os ügynöknőnek meg a tupír és a taft a romok között is kitart a fején. Amúgy ő a savanyú képpel maga elé nézésen kívül nem sok mindent csinál a terepen. Előállt 1-2 teóriával. Remélem, azzal a szállal kezdenek valamit, mert lehúzza a számomra jóval izgalmasabb politikai vonalat. Örültem volna, ha nem skype-interjún rendezik le az önfejű kormányzót.

Egyelőre 7/10 nálam, még 1-2 részt megnézek, aztán döntök, hogy maradok-e. Mivel alapvetően a karakterek/alakítások nekem többet nyomnak a latban, mint a történet maga, ezért esélyes, hogy kitartok.

Roxi - 2016. 10. 05. 20:39

Kicsit Elnök emberei feeling is volt a mostani részben. Kiefernek viszont kezd “borvirágos” lenni az orra ,erre jó a szemüveg,mert takarja.

emese - 2016. 10. 07. 01:54

1X03: döntöttem, maradok. Semmi különös, de a napi White House intrikák és az elnök iskolás módon decens megoldásai elszórakoztatnak.

levadász - 2016. 10. 07. 13:33

3 rész után:
Kiszámíthatónak és unalmasnak tűnik az egész, pedig lehetne érdekes + ugye ABC, szóval ha majd 2-3 évad környékén átfordul a 80/20 politika/család arány akkor nézhetetlen lesz
Kár érte, főleg Kieferért, ha a Touch kapott volna 3. évadot akkor elkezdtem volna nézni, remélem ez minél előbb kaszát kap és láthatjuk majd valami értelmesebb sorozatban

winnie - 2016. 10. 07. 18:54

1×03: nyilván semmi értelme nem volt az első két rész után, de azért adtam egy harmadik esélyt is a sorozatnak, mivel ott volt netflixen, így a luke cage – 1×09 helyett ezt néztem a gyerek edzésén.

teljesen felejtős, semmi extra. az elnök gyenge (ez érdekes lenne), viszont túlságosan “jó” ember (gondolom majd az 1×07-ben jön valami rejtett jellemhiba, vagy eltitkolt viszony), és naná, hogy páran áskálódnak ellene. nem túl érdekes, na. a családi szál teljesen “minek van?”-kategória. tudom, kell valami, de akkor ne csak “valami” legyen, hanem érdekes is. a nyomozás pedig eddig rém közhelyes. ha csak az lenne, akkor sem izgatna nagyon. részemről kasza, majd olvasom a kommenteket, vagy az írásokat, ha nálunk valaki tovább nézi.

ja, egyébként nem gáz vagy ilyesmi, szóval objektíven is minimum közepes lenne, csak éppen mivel nem látok benne semmi érdekeset a két kabinetfőnök-jelölt (most már ez is eldőlt) viszonyán kívül, ezért konstansan 3-as körül van nálam. egyébként tipikusan olyan sorozat, amit el tudnék nézegetni, ha nem lenne jelenleg 30 jobb nála, illetve ha nem kéne másik 30-at pótolnom, amivel le vagyok maradva. illetve hazudok, mert ha mindkét halmaz üres lenne, akkor is inkább a breaking bad-et vagy a dextert kéne elkezdenem nézni, nem?:)

G_M - 2016. 10. 07. 22:36

winnie: “a családi szál teljesen “minek van?”-kategória. tudom, kell valami”

De egyébként miért kell, pontosabban az írók miért gondolják általában, hogy kell a családi szál? Sokadik sorozat, amivel szemben az a (jogos) kritika fogalmazódik meg itt a junkiek körében, hogy a családi szál húzza le a történetet. Miért erőltetik akkor az írok bele mégis ennyi sorozatba? Ennyire nem rezonálnak a közönség igényeire vagy az amerikai nagyközönség ennyire eltér a magyar sorozatjunkie olvasóktól?

ALDO - 2016. 10. 08. 18:36

Nem tudom, hogy jelezték-e már, vagy számít-e, de az 1×03-ban van egy apró magyar vonatkozás. 34:26-nál a hangversenyes sztorinál elég érdekesen mondja ki Bartók nevét.

heidfeld - 2016. 10. 08. 19:45

1×03
Szerintem ez a rész is rendben volt. Vannak érdekes történések, a fia viszont iszonyú gáz. Bőven belefér hetibe 7/10.

Roxi - 2016. 10. 08. 20:31

@ALDO hát én direkt vissza is tekertem de harmadszorra sem sikerült megértenem :)

Egyébként talán az eddig legjobb rész volt,legalábbis sok minden történt.Találtak egy túlélőt aki egyből gyanús volt. Az eddig barátságos ellenzéki hölgy is,kimutatta a foga fehérjét.Az új kabinet főnök is mire szimpatikus lett,jött megint egy bizonytalanító lépés tőle.

ALDO - 2016. 10. 08. 20:54

Azért mondtam, hogy nehéz kiszúrni.

sledge - 2016. 10. 09. 16:57

Általában egyetértek a kritikákkal, de szerintem most azért szőrös szívűek voltatok, bár hozzáteszem, hogy a 24 miatt elfogult vagyok. A stílus Sean Callery miatt 24, Kiefert meg nem kell magyaráznom. Színészileg talán Maggie Q a leggyengébb láncszem, de a Nikitában már megszoktam. A történet érdekes és olyan érzésem van végig, mintha 24-t néznék, csak a CTU-s szál helyett most az elnöki szál van a középpontban. Vannak hibái, de jól szórakoztat és a színészek kifejezetten jók. Nálam eddig az év kellemes meglepetése. :)

Thorongil - 2016. 10. 11. 20:50

1×03: nálam megérett a sorozat a kaszára. Egyszerűen annyira unalmas volt a rész hogy végig se tudtam nézni. Már az előző rész se hozott igazán lázban.

winnie - 2016. 10. 12. 04:50

“De egyébként miért kell, pontosabban az írók miért gondolják általában, hogy kell a családi szál? ”

karakterizálás, emberközeliség, közelebb hozzák őket így – ha valaki hosszabb távon nézi és a történet már nem köti le (a politika), akkor mondhatja, hogy “már csak a karakterek miatt nézem”. ha van valakinek családja, akkor az hathat a munkájára, és egyébként is, az írók számára ez a szép feladat, itt lehet mélységet adni a történetnek. de itt egyelőre csak jelzésértékű a család, tessék-lássék vázlatos sztorik vannak velük kapcsolatban.

Kpeter - 2016. 10. 13. 15:57

most jutottam el, hogy megnézzem. várakozás nélkül ültem le elé. ez a sorozat egy iparos munka. teljesen középszerű, semmi több. Adok neki pár részt, hogy beinduljon, de ha ilyen marad ebből nem lesz 2. évad.

winnie - 2016. 10. 13. 21:34

kpeter: de ennek nincs hova beindulnia, hiszen már az első részekben háborútól menti meg az elnök az országot. a motor megvan, szerintem. minden részben egy politikai probléma, egy válságfenyegetés, amit megoldanak a végére. és közben megy a folyamatos csata a hatalomért.

Geza Kovacs - 2016. 10. 13. 23:05

Hát ez nem a sorozatokért kizárólag a sorozat műfaja miatt rajongóknak szól, hanem a politikai, USA-témájú és esetlegesen akció témájú filmekért és sorozatokért rajongóknak/kedvelőknek.

Hogy máshogy írjuk le: mintha a 24 Palmer elnöke önálló sorozatot kapott volna.

Gondolom, ha ezt utálnám, akkor talán nem szeretném.

emese - 2016. 10. 14. 02:13

1X04:
nem volt család, ellenben a president rendesen megemberesedett. Bevallom, nekem szimpibb volt a jó ember karakter, mint ez a fél Kirkman, fél Bauer… Ráadásul hirtelen is jött kissé, ha ilyen tempóval változik, 3 rész múlva maga megy le Algériába vízbefolytásosat játszani.

Összességében: én szeretem a politikai témájú filmeket és sorozatokat, így nyilván leköt. Amúgy valóban sok szempontból középszerű, de szakmai ártalom, hogy érdekel, főleg ha a hatalommegosztás kérdései vannak terítéken, meg az igazságos háború.

Benzin - 2016. 10. 14. 12:42

Reagan elnök bon motja zseni volt, Royce kormányzó kapott tőlem egy facepalmot, mondjuk belefért, továbbá rémlem, hogy a kibontakozó szerelmi szálat Tom “Fedőneve: Szemüveg” Kirkman elnök rendeleti úton tiltja be!

A szegény ember “The West Wingje” érzés mellé adtak egy csipet Homeland-et is, jó lesz.

leila - 2016. 10. 14. 21:03

Nézem, szórakoztat is, de sokszor kínosnak érzem azt a sok szirupos ideológiával átitatott csetlés-botlást, amit Kiefer karaktere művel.

Ez egy hígított West Wing (ott nagyon kellett figyelni), egy kis Homeland beütéssel (arab vonal), de leginkább egy lassított dráma.

Benzin - 2016. 10. 27. 14:23

Ha ilyen tempóban fogyasztja a sorozat az eldobható, egyszer használható paneleket, mi lesz itt a szezon végén?

Mikor az elnök találkozott a két kommandóssal, akiknek a homlokára az volt írva nagy betűvel: “HALOTT”, már raktam is a borítékba az epizód végi “lobogó a koporsón” temetést. Igen az egyik életben maradt, hogy levonja az elnöknek a tanulságot : DD

Nade ki a a robbantó?

ayren - 2016. 10. 30. 19:38

Klisés? Pipa. A 24 sikerének meglovaglása? Pipa. Középszerű? Pipa.
De ennek ellenére vagy éppen emiatt nekem tökéletesen nézhetőnek tűnik a cucc. Kellenek ilyen sorozatok is a repertoárba. Megbízható középszer, ami mellett nyugodtan lehet lazítani egy fárasztó nap után.

heidfeld - 2016. 10. 31. 11:33

Jó lenne ez, csak kicsit sok a szirup. 4. részben végre tökös lett az elnök, bár szemen köpte az elveit. Nálam hetiben bőven elfér. 7/10

Tyberius06 - 2016. 10. 31. 23:54

Már amikor kikerült a szinopszis, akkor az az érzésem volt, hogy ez valahol egy Tom Clancy koppintás (ez most nem becsmérlően értem) és az 5-dik résznél ezt határozottabban is éreztem. Végre nem voltak gyerekek, bár ez a feleség vonalon megindult ki a gyerek apja drámázás nagyon nem hiányzik. Igen az valahol sejthető volt, hogy a 3 kiemelt katona közül az egyik megy, és ki lehetett sakkozni, hogy ha az egyiknek most jön a gyerek, a másik meg épp nősül, akkor a vén róka megy a levesbe. Kár érte, visszatérőbe elnéztem volna még.
Egyelőre bejövős, valahogy sokkal inkább leköt mint tavavly a Blindspot vagy a Quantico tette, ebbe egy kicsit több értelmet látok, bár azért nem viszik túlzásba az írók.
Mondjuk ebben a részben végre léptek egy nagyobbat a robbantási szállal is…

heidfeld - 2016. 11. 17. 19:46

Nagyon rendben volt az 5. rész. Kár, hogy ilyen kevesen nézzük, pedig egyre jobb.

Tyberius06 - 2016. 11. 20. 00:08

7-dik rész nagyon felbasz… Egy apróságtól eltekintve egész jó lett volna a rész, de az hogy az FBI igazgató ennyire balfasz legyen azon csak vakarom a fejem. Oké, nem tudott eligazást tartani az elnöknek, mert a gyanusítottja is jelen volt, de basszus vissza megy 2 órával később és akkor megosztja a gyanúját… Vagy simán beközli, hogy mindenképp négyszemközt osztaná meg az infót. És a végén ez a telefont kinyomjuk dolog… Ááá, ez így baromi gáz, ötlettelen, hanyag…
Eleve ez a tökölés, amit a képviselővel csinálnak. Már rég szólni kellett volna róla, megmondani, hogy nincs szilárd bizonyíték, de alapos gyanú, ugyan ne akarjátok már egyelőre alelnöknek…
Ritka az olyan, amikor egy random rész annyira elveszi a kedvem a folytatástól, hogy a kaszán kezdjek el filózni…

Roxi - 2016. 11. 24. 09:14

Sajnos barmi lassan halad ennek a sorozatnak a feliratozása ezért én is el vagyok maradva.Mivel a politikai vonalon sok mindent nem értenék,ezért nem akarom magyar felirat nélkül nézni. Az ötödik rész izgi volt,jó lesz ha kinevezik alelnöknek az ellenséget :)

mevrim - 2016. 12. 02. 10:06

De jó, van 8. rész! Elindítom, aztán eszembe jut, hogy mivel lett vége az előzőnek (Fbi igazgató gyereke) és azonnal ki is nyomom.
Aki már látta: nyugtassatok meg, hogy ezt ebben a részben fel is oldották. Légyszi.

korum - 2016. 12. 02. 15:51

Fel nem oldották, de legalább vezetgették egy kicsit.

Tyberius06 - 2016. 12. 08. 02:10

Jah vezetgették, de hova? Nyíl egyenesen a földbe. Az egésszel az volt a problémám, hogy tovább ment a töketlenkedés. És ez megint írói balfaszság. Ahogy elhintette az FBI-os csajnak, hogy mi a probléma az még okés volt, de innentől folyamat a kihagyott ziccerek. Pl annyit simán elnyöghetett volna az elnöknek csak úgy halkan, hogy annyira ugyan ne bízon már az alelnökjelöltjében… Ez adott volna egy kis plusz löketet. Az egyébként az egyik legidegesítőbb írói húzás, amiért egyébként lelövetném azt az írót aki alkalmazza, de legalábbis eltiltanám az írástól egy életre, amikor a szereplők feszt kinyomogatják a telefont, ha valaki “fontos” hívja őket… WTF???

Morgan - 2016. 12. 10. 13:20

Előszőr szimpatikussá teszik a karaktereket, de aztán olyan bénázás, ostobaság megy hogy azt kívánom győzzenek a gonoszok. Mert ha annyire ügyetlenek, és naívak akkor nem valók oda.

Az USA elnöke a világ legvédettebb embere. Ami ebben a sorozatban megy az kabaré. Egyébként most hogy ennyire felpörögtek az események izgalmak vannak, de nagyon elrugaszkodnak a hihetőség talajától.

Tyberius06 - 2016. 12. 11. 00:19

Nem akartam dupla posztot (egymás után jómagam kommenteltem volna), de a 9-dik rész után nálam besuhintott a kasza. Egész pontosan az utolsó jelenet tette fel a pontot az “i”-re. Komolyan, 2016-ban melyik gyökér agyament író az, aki papírra mer vetni egy ilyen “balesetet”??? Annyi kurva lehetőség lett volna, hogy hátráltassák az FBI-os csajt, de ez így gyenge volt. Eleve a felvezetésből már tudni lehetett, hogy nem jut el a meghallgatásra és amikor kocsiba pattanva száguldozott keresztül a városon, már tudtam, hogy mi fog következni, mégse akartam elhinni, hogy ennyire ötlettelenek legyenek, hogy meg is lépik azt.
Az egyetlen pozitívum, hogy Jack, akarom mondani Kirkman mintha gyanakodna a szenátorra, vagy legalábbis feltámadt benne korábbi CTU-s inkarnációjának szelleme.
Viszont ez mind kevés, hogy kitartsak a sorozat mellett, pedig egész sokáig eléggé tetszett.

Morgan - 2016. 12. 11. 14:35

Nekem az a jelenet kirívó amiben az elnök biztonsági embere a kimenőről megérkezik a fehérházba majd fog egy pisztolyt mint egy cowboy és a fedezékből kilépve rálő egy gépfegyveres támadóra. A valóságban egy kommandós különítmény pár percen belül a helyszínen lenne és lefegyvereznék (pl. villanó gránát, de akkor a mesterlövészekről már nem is beszélek). Az tuti, hogy egy ilyen lépés után páros lábbal rúgnák ki a szolgálattól, mert mit keres ott munkaidőn kívül, és miért tüzel egy pisztollyal a fedezéket elhagyva? Ez önveszélyes és az elnök embere nem lehet ekkora lúzer.

A másik a kilencedik részben spoiler nélkül csak annyit mondanék: az aprópénzes zacskó mit keres az elnök íróasztalán azokután hogy kinek a zsebéből került oda?

Ami a folyamatos titkolózást illeti már nekem is elegem van abból, hogy a részek cselekményét az határolja be folyamatosan hogy ki kinek nem mond el valamit.

Én még kitartok egy-két részig, de nálam is rezeg a léc.

energy - 2016. 12. 15. 15:59

Abszurd. Ha nem Kiefer Sutherland a főszereplő, még az első részt sem néztem volna meg.
Miért nem tudnak találni neki egy jó sorozatot?

bvr - 2016. 12. 15. 23:10

“Ha nem Kiefer Sutherland a főszereplő”

hát igen, én is ezen gondolkozom…
asszem pont jó hogy félévadnál vannak, itt kb részenként 5 hasznos perc van, azt majd a végén vagy megnézem vagy nem, meg mondjuk az utolsó két részt ha már a felét megnéztem. De igazából kár volt, az első pár rész sem volt igazán jó, csak akkor még láttam benne valamit – na az a valami aztán sosem jött el :))

Benő - 2016. 12. 15. 23:44

Félévad?? Ajjjaj…reménykedtem, hogy csak 12 részes…nagyon hosszúra fog nyúlni ez a rétestészta…
Én 6 rész után abbahagytam, de aztán újra ráfanyalodtam, és volt is egy-két apró pozitívum – persze, ha őszinte akarok lenni, csak Kiefer miatt nézem én is, mert 24-et már vagy 3x végigtoltam :))

Tyberius06 - 2016. 12. 16. 18:58

Látok vagy 90 százalék esélyt arra hogy a first ladyt kapja el a golyó azt majd jó 2 részen át megy márciusban az “izgalom”, hogy túl éli e.
Baromi kiszámítható volt minden mozzanata, az egyetlen pozitívum Kirkman szkepticizmusa ami meg azért rossz mert mindenki más mellette gyökérnek tűnik.
Picit sem lesz gondom a márciusi visszatéréssel mert már nem fogom követni.
Volt benne fordulat ami azért meglepett (nem Aaron szerepe), de annyira semmilyen volt, hogy nem tudom a pozitívumokhoz sorolni.

bvr - 2016. 12. 17. 19:25

“Félévad?? Ajjjaj…reménykedtem, hogy csak 12 részes”

jaja, korábban én is azt hittem hogy szerencsere nem lesz hosszu mert nagyon nem kovettem a hireket es az elejen csak valami 10 resz volt jelezve, de aztan kiderult hogy 22 vagy ilyesmi, na ekkor lettem benne vegkepp biztos hogy ez nem lesz az en sorozatom…
de ilyenkor kivetelesen tenyleg jo orulni hogy kicsit lepihen, addigra tuti elmulika z ingerenciam hogy visszaterjek, Kiefer ide vagy oda :))

winnie - 2016. 12. 17. 19:25

országosra szinte minden 13+9-es berendelésre van tervezve – a plusz 9 siker esetén.

tulipán - 2016. 12. 20. 00:43

hát, nekem nagyon bejön, tiszta homeland pótló, amíg nincs új évad. jó, persze, látom a kliséket én is, de nem zavarnak. hagyom h. vigyen a zár :)

winnie - 2016. 12. 20. 06:47

de miért pont homeland? ez politikai sorozat az elnökről meg napi teendőkről, ott pedig cia, meg terrorizmus, meg elhárítás van. nekem a madame secretary-höz hasonlít.

tulipán - 2016. 12. 20. 10:59

Az izgalom miatt, a reszek vegi cliffhangerek miatt, az ugynokos (tudom h az fbi es a cia nem ugyanaz) noi egyedul nyomozo foszereplo miatt. Most h kerdezed en a mq-s reszeket varom, a tobbi csak idohuzas :)

ace05 - 2016. 12. 23. 22:18

Muszáj megkérdeznem a következőt. Csak engem idegesít rohadtul, hogy Sean Callery (a 24 zeneszerzője is volt) elővette, a “Best of 24” cd-jét változtatott egy picit rajta és utána felhasználta a sorozatban, Tisztába vagyok vele, hogy a 24-et akarják valszeg meg lovagolni, de irritáló számomra, hogy pl mikor reklámra akarnak menni, szinte ugyan azt a hangot használják, mint a 24-ben. És félre értés ne essék, nagy 24 rajongó vagyok, de ez itt irritál engem.

heidfeld - 2017. 01. 23. 17:47

Végre eljutottam a tizedik részig… Kezd egyre érdekesebbé válni a helyzet, de hihetetlen, hogy csak ketten nyomoznak. Tényleg vannak hibái a sorozatnak. hihetetlen, hogy hetek óta nem képesek informálni az elnököt, aki halálra idegesít a szemüveg pakolgatással..
Mégis egyre érdekesebb a számomra, de a jövőben nagyobb teret kaphat a Fehér Házon belüli intrika. Lehet, hatalmas ez az összeesküvés, de több évadon át nézni elég durva lenne…

Roxi - 2017. 01. 28. 15:15

Nem rossz ez,persze ha Kiefer lenne benne valószínűleg bele sem kezdek.

Savanah - 2017. 02. 07. 10:03

Én a hétvégn fejeztem be az előrhető részeket. Éz utolsó 3 rész végre olyan volt, amitől vártam, h indítsam a következőt.
Első 5-6 rész valami szörnyűség átrágni magunkat. Szerintem 1 részenként néztem, aztán mikor újra eszembe jutott, h nézni kéne, már elfeljtettem milyen szörnyű volt az előző. :)
Szerettem az FBI csaj nyomozását, de egyik részről a másikra abbahagyjék, nem is mutatnak hozzá semmit.. 3 rész után újra előjön..
És pont ennek a szálnak a kibontakoása turbózta be egy kicsit a soroaztot számomra az utolsó 3 résznél. Igaz idegesít a titkolózás, de valami kell, hogy tudják folytatni.. Úgyhogy aki kibírja 8-9-10 részig, lehet h újra megteteszik :)

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz