login |

Once Upon a Time: kezdett a 6. évad – írta Qedrák

2016. 10. 02. 19:55 - Írta: vendegblogger

98 hozzászólás | kategória: kritika,

Derekas kort ért meg a Once Upon a Time, és nem sok olyan sorozatot tudnék mondani, amelyet még a hatodik évadjában is követek. A Once Upon a Time az első szezonjában olyan magasra tette a lécet, hogy azóta is teherként nehezedik az újabb és újabb (fél)évadokra. Az elkerülhetetlen összehasonlításból azonban ritkán került ki győztesen, amit jól jelez az, hogy az egykor kommentcunamit produkáló sorozat kibeszélői inkább közösségi panaszfalként funkcionáltak.

leghajo_ouat

A remény persze nem halt meg, még mindig sokakban él a várakozás, hogy a következő etap majd megközelíti a dicsőséges kezdeteket.

Ígéretekből idén sem volt hiány, többek között az is elhangzott, hogy visszatérnének az első évados szerkezethez, elhagyják a félévadonkénti egy főgonoszt felvonultató történetvezetést, és a karakterek Storybrooke-ban maradnak, nem kalandoznak el ezúttal sehová. Érkeznek a Land of Untold Stories hősei, és velük együtt Aladdin, Dzsafar, Nemo kapitány, Monte Cristo grófja és még bizonyára sokan mások is.

dzsaffar_aladdin2

Arra a kérdésre, hogy ez egy jobban sikerült félévad lesz-e, avagy inkább azok közé fog tartozni, amit a legtöbben időpocsékolásnak tartunk, nem kaptunk igazán választ. Az első részben a felskiccelték a feszültségeket és az évadot alighanem meghatározó mitológiát, amit ezúttal nem a Dark One, hanem a Megmentők köré építettek fel.

A tovább után spoilerekkel folytatom.

Bevallom, hogy a Megmentők múltjával foglalkozó szál, amelyben kaptunk egy jóslatot Emma leendő haláláról, nem nagyon hoz lázba, legalábbis nem abból az aspektusból, hogy mi lesz a sorsa.

emma_mr_hyde

Miért is izgulnánk? Szinte biztosak lehetünk benne, hogy nem írják ki a sorozatból, hanem valamilyen csavarosnak szánt úton túljut a készülődő válságon, bárki is legyen majd a végső ellenfél a Mr. Hyde által idehozott társaságból. Emma főhősként megküzdött már számtalan ellenséggel, még Dark One-t is csinált magából, egy előre belengetett halál igazán nem jelenthet neki problémát.

Apropó, női főhősök: öröm látni, hogy a jelen női karakterei mennyire különböznek a két-három évtizeddel sorozatokéitól, ahol időnként a szerepük arra kárhoztatta őket, hogy az adott férfi főhős szériatartozékai legyenek. A vicces, és egyben kissé szomorú, hogy Hook pontosan ugyanezt a szerepet tölti be Emma mellett. A jelenség tehát nem tűnt el, csak átalakult, pedig a karakterében több is lehetne, minthogy lelkes kiskutyusként követi Emmát, és időnként a fanservice áldozatául esik.

gold_morpheus

Nem tűnt el a sorozat egyik fő hibája sem: egyszerűen túl sok szereplőt mozgat túl kevés idő alatt. Az állandó karakterek és a nagy létszámú beugrók egyszerűen egymás elől veszik el az időt, és gyaníthatóan idén is az lesz, hogy egy-egy figurát előretolnak egy részben, hogy előtte és utána alig kapjon szerepet. Most Charmingnak egyetlen mondata volt, Henrynek egyetlen jelenete, bár én egyikükért sem vagyok különösebben oda, ez mégis kiváló indikátora a fentebb említett problémának.

Snow például a lelki szemetesláda szerepét játszotta most, de nehezen tudom elképzelni róla, hogy maradt még elmondatlan története, az pedig csak remélni merem, hogy nem gondolták komolyan azt, hogy most majd hirtelen ismét elkezdi játszani a kemény csajt. A legjobb az lenne, ha a férjével találnának valami királyságot, és onnan néznének vissza időnként a sorozatba.

charmings

Bármennyire furcsán fog hangzani, nekem mégis Regina és Zelena viszonya volt a legérdekesebb az első epizódból, és rájuk voltam leginkább kíváncsi. Vicces volt látni, ahogy Regina házának mindennapi életét a beköltöző testvér és a kisbaba hogy borítja fel, pedig ez csak egyetlen jelenet volt.

Azt azonban nehezen emésztettem meg, hogy az összeveszésük mennyire csapnivalóan sikerült, ezzel az alakítással alighanem egyik színésznő sem fog házalni a jövőben. A jó útra tért Zelena találkozása a Gonosz Királynővel egyúttal válaszutat is jelent számára, ami azért is lehet különleges, mert ő a húgának ezt az oldalát nem ismerhette meg. A Gonosz Királynő szereplése ennyiben egyelőre ki is merült, pedig ezúttal a plakátok és az előzetesek az ő figuráján keresztül próbálták megfogni a nézőket.

zelenaregina

A fentebbi szálaktól teljesen szeparáltan futott Rumpelstiltskin és Belle románcának újabb fejezete, amit egészen addig mérsékelt figyelemmel követtem, amíg ki nem derült, hogy az álomvilágban Goldot kalauzoló Morpheus nem más, mint kettejük fia.

A váratlan fordulat egyelőre nem adott világos kapcsolódást a többi szálhoz, csak annyit láthattunk, hogy Belle a fia tanácsára ragaszkodott a különváláshoz, és utána Storybrooke utcáin sétált magányosan. (Bár emlékeim szerint Gold átvitte Mr. Hyde világába az előző évad végén). Jó kérdés, hogy ezek után mennyi szerepet fog kapni, visszatér-e a szokásos „kérdezzük meg a könyvtárost”-jelenetekhez.

emma_hook

Összefoglalva a tapasztalatokat: a Once Upon a Time úgy tűnik követi az eddigi megoldásait, legyenek azok jobbak vagy éppenséggel gyengébbek, és a CGI is olyan, amilyennek megszoktuk. A kezdés, minden hibája ellenére, nekem elég volt ahhoz, hogy továbbra is kövessem a sorozatot.

98 hozzászólás Ne habozz!

heidfeld - 2016. 10. 02. 20:15

Egyszerűen unalmas volt.

energy - 2016. 10. 02. 20:28

Vajon ez lesz a sorozat hattyúdala?
Én sem folytatom.

casi - 2016. 10. 02. 20:44

Nem volt ez annyira rossz, bár szerintem le lehetne cserélni a régi gárdából szinte mindenkit, és főként új karakterekkel folytatni. Zeuszon és Pán Péteren kívül eddig szerintem (már amennyire emlékszem) a külső karakterek mind sokkal jobbak voltak. Emmát már az elején sem bírtam, Snow és Charming iszonyat idegesítőek, most már REgina is kezd beállni ebbe a sorba. Henry az utóbbi két évadban egész érdekes volt, de most megint beszürkült, bár nem sok szerepe volt. És most már biztos, hogy Belle-t nem fogják kinyírni nagy bánatomra :( Biztos maradok, guilty pleasurenek teljesen jó (kivéve az előző évad – épp egy nappal a premier előtt fejeztem be, mert amikor eredetileg adták nagyon megharagudtam rájuk, ezért abbahagytam egy ponton). Jekyll és Hyde története mindig is érdekes volt számomra, úgyhogy ennek nagyon örülök.

Ayrons - 2016. 10. 02. 20:52

Ehelyett jöhetne egy Fable sorozat.

energy - 2016. 10. 02. 21:09

@Ayrons
Az ABC úgy is elszúrná!

Edrick - 2016. 10. 02. 21:18

Épp kérdezni akartam, hogy mikor jön írás, mert ha nem jön, én írtam volna, de abban mégse lett volna ennyi pozitív jelző, úgyhogy jobb is, hogy nem én írtam.

Ezzel a sorozattal állandóan gondban vagyok. Nevezzetek akárminek, de vagy egyszerűen a régi emlékek, a nosztalgia miatt, vagy egy esetleges jó húzás miatt, vagy azért, mert örök reménykedő vagyok a francért se tudom kaszálni. És most is ugyanez történt.
A fentiekben leírtakkal nagyjából egyetértek, de ami nekem most érte el a csúcsot, azok a karakterek voltak.

Egyrészt az én fejemben Archie a második évad közepe óta halott, komolyan nem emlékszem arra, hogy valaki bármikor is feltámasztotta volna – vagy csak álhalál volt a halála anno? -, de még az elmúlt évadokból se emlékszem rá, komolyan nem. De lehet, ez csak az én bajom, mindegy is.

Ami viszont nem mindegy, az az, hogy vannak bizonyos karakterek, akiket csak úgy jegelnek, vagy se szó se beszéd eltűnnek egyszer, majd pár évvel később hopp ott vannak. De minden egyes szereplőnek természetes volt, hogy ők élnek és virulnak csak ugye nem voltak szem előtt, a néző meg csak néz, hogy hol volt ez az ember az elmúlt években? Demónáról meg a lányáról sincs semmi hír, de azért legyek résen, hogy mikor húzzák őket elő a kalapból.

Mert a szereplők ilyenek lettek ebben a sorozatban: a régi, majdnem eredeti mellékszereplőket csak akkor húzzák elő, ha kellenek, amúgy meg vígan élnek Storybrookeban, csak soha nem látjuk őket. Pedig nem lenne könnyebb a megfáradt, most már állandóvá vált gárdából lecserélni pár embert olyanokra, akik még tudnak is érdemileg hozzátenni a dolgokhoz, és nem váltak már-már semmilyenné /biodíszlet/ vagy idegesítővé a karakterük – mivel ugye nem is szerepeltek?
Az állandóakat meg tényleg elküldeni, és Snow meg Charming is élhetnék a kis életüket, azt majd jönnek, ha kellenek (egyáltalán). Ezt mondjuk lehetne egy fajta vérfrissítésnek is alkalmazni.

Mert legyünk őszinték: ez a sorozat baromira megfáradt. Karakterekkel, felejtés-átkokkal, történetekkel, mindennel együtt. Jó, a történetek talán nem annyira; az előző évad végéi Land of Untold Stories-t még mindig zseniális húzásnak tartom – de a többihez tartom magam.

És már ott tartok, hogy én képes vagyok elhinni Emma halálát. Nyilván felélesztik, de attól függetlenül legyen vége ezzel az évaddal; ha a többi rész is olyan lesz, mint ez volt (nem volt amúgy rossz, de nem tudom, hogy a “voltunk ennél már lejjebb is” kifejezés itt mennyire hat pozitívan), akkor kapja meg a kegyelemdöfést, ne szenvedjen. Hiába tudnak még jókat húzni néha, ha így folytatják, nem húzzák sokáig sehogy se. Se az ötleteket, se a sorozatot.

Ez így valahogy a “tömör” véleményem. A részről még gyorsan pár szót, nem szeretném már nagyon tovább húzni annak az idejét, aki elolvasta idáig.

Egyáltalán nem volt évadnyitó hangulata. Naagyon nem, volt is egy olyan érzésem, hogy inkább az előző rész illene be záró- és nyitóepizódnak is. Ott már felvázolták a helyzetet, itt nem különsebben foglalkoztak alapozással, csak mentek tovább, mintha egy sima rész lett volna.
Hyde eddig jó, Reginából próbálják kihozni, ami még maradt, Emmánál elindult a “látványosan nem mondom el, hogy mi bajom van, hogy legyen szerelmi szálas konfliktus később”-dolog, Snowék meg.. hát róluk nem tudok mit mondani.
Archie, mint mondtam, meglepett, Zelenát is kezdem kiherélve érezni, talán jó is lesz az Evil Queen-nel való találkája.
A prímet nekem Gold és Belle vitte. Közük mondjuk nem volt a fősodorhoz, de valahogy mégis az tetszett a legjobban. Csak itt is az a baj, hogy ezt már ezerszer láttuk, pontosan tudjuk, mi lesz a vége (hadd ne írjam le), ők ugyanazt a táncot járják évadok óta. Nem tudom, mi olyan vége lehet ennek, amit még nem láttunk. De azért valahogy reménykedem. Én hülye, mi? Mondtam, hogy reménytelen vagyok.

Mert úgy összességében volt valami, ami elkapott hangulatilag még ha csak egy kicsit is. Talán a nosztalgia faktor talált be valahogy. Vagy csak úgy nézek már rá, mint egy régi ismerősre – csak úgy, mint a szerző, én is már hatodik éve. (Pedig már erősen benne van a guilty pleasure kategóriában ez a sorozat, és nem is állíthatom, hogy a jobbik fajtában.) Ezért is nincs kasza nálam. Nem biztos, hogy hetiben, de nézni fogom. Én már csak ilyen vagyok.

Andro - 2016. 10. 02. 21:44

Én bármiben lefogadom, hogy az álomvilágbeli Morpheus nem Rumple és Belle leendő fia. Túl egyszerű lenne, tuti ott kavar valaki, hogy ismét szétválassza a házasokat. Bár sajnos Rumple karakterét is ledegradálták, de ettől még mindig imádom.

Emma tuti megússza a végén, érte nem izgulok, Hook unalmas, Charmingból és Henryből elég volt ennyi, és Snow is csak úgy van. Zelena és Regina jelenete tényleg jó volt, és nagyon örültem a Királynőnek.

Mr. Hyde érdekes gonosz, kíváncsi vagyok, mit hoznak ki a karakteréből. Mondjuk az epizód nem volt egy nagy durranás, és tényleg túl sok a karakter a 45 percre. Viszont örülök, hogy visszatértek az első évados koncepcióhoz.

Ayrons - 2016. 10. 02. 21:50

energy:
ez igaz. Ugye eredetileg azt akarták az ABC-nél de végül ez lett belőle.
Netflixre a Fablet és a Stranger Things seriffjét főszereplőnek !

Cseho - 2016. 10. 03. 02:49

Számomra ebben a soriban már az első évad óta Henry a legtaszítóbb és gyűlöltebb karakter. Annyira erőltetett és semmilyen a hősködés utáni vágya, hogy ordítani tudnék tőle. “Én csak hős akarok lenni aki megment mindenkit.” Az ilyen kijelentéstől okádni tudnék. Megmentek mindenkit. Ő lesz a Föld védelmezője? O.o Ilyen undorító, arrogáns figurát sem mostanában láttam. Az évadra kíváncsi vagyok. Remélem Henry használja az író tollát és kiírja a létezését a sorozatból.

Stockes - 2016. 10. 03. 03:03

Még egy részt sem láttam a sorozatból, de tervezem nézni, mert jókat olvastam róla, de az elriaszt, hogy az újabb évadjairól inkább csak panaszkodásokat olvasni. Tényleg ennyit gyengült az évadok során? Ha igen, akkor inkább nem kezdenék bele, nem akarom az időm elpocsékolni.

Edrick - 2016. 10. 03. 04:31

Stockes: 1 és 3 sőt még a negyedik évadot is tudom ajánlani. A második évad az ötödik fényében nem is tűnik már olyan rossznak, de annyira elüt az elsőtől, hogy elég látványos különbség alakult ki. De ha azon túljutsz, akkor már jó. Az ötödik évad volt igazán borzalmas, de addig még sok minden történhet nézés közben, szóval hogy lényege is legyen a mondandómnak; szerintem kezdd el nyugodtan. Egy próbát mindenképpen megér :)

winnie - 2016. 10. 03. 06:47

stockes: amellett, hogy ott vannak az írások az első meg a második, meg a többi évadból, ha felteszel egy ilyen kérdést, akkor nem hiszem, hogy el akarod kezdeni.

” tervezem nézni, mert jókat olvastam róla, ”

gondolom, az első évadról, mert utána csak közepeset vagy rosszat. vagy éppen istenítéseket végig, ha nagy rajongótól olvastál. azt viszont senki nem fogja megmondani, hogy neked hogy tetszene, hogy te melyik csoportba tartoznál.

de ha itt ilyesmit kérdezel, akkor nézőket kérdezel, akik maradtak, akármi is a véleményük. akik kiszálltak, azok nem fognak válaszolni, hogy “ne.”

de miért lenne időpocsékolás bármi jót nézni? (már persze, ha az embernek az a célja, hogy valami jót nézzen, és nem az, hogy valamit éveken át nézzen.)

el kell kezdeni, és utána abbahagyni, ha/amikor rossz. én imádtam az első évadot, nagyon sajnáltam volna, ha nem láttam volna. a folytatás már nem jött be, így kukáztam, azóta bele-belenéztem évadok elején, de nem tértem vissza.

de mondom, ez megint nem jelent semmit, mert lehet, hogy azok közé tartoznál, akik feltétel nélkül szeretik a sorozatot.

Szula 25 - 2016. 10. 03. 07:06

Én is ott tartok a sorozattal hogy nem tudom miért is nézem még. Snow és Charming nagyon irritáló tényleg elküldhetnék már őket a városba éldegélni, Hookot is jól leépítették már. Az i-re a pontot a rész közben Emma titkolózása tette fel. Megint hazudunk mindenkinek utána meg sírva kérek bocsánatot dolog elég unalmas már. Ebbe meg jöhet a Hookkal való összeveszés amiatt már most kiráz a hideg. Talán annyi reménysugár van hogy Zelena valami kettős játékot fog játszani és így segítheti Emmáékat. Ha viszont megint gonosz boszit csinálnak belőle akkor tényleg azt kell mondani hogy az írók nem tudnak mit kitalálni és megfáradt a sorozat.

Ayesha - 2016. 10. 03. 07:40

Azért annyira nem lennék biztos benne hogy nem írják ki Emma-t. (Lást Vampire Diaries-t, Elena). Évad végén simán meghalhat. Hookot is ki kellett volna írni, akármennyire jó karakter, nekem kicsit erőltetett volt ahogy életben tartották.

Qedrák - 2016. 10. 03. 09:29

@Edrick:

“abban mégse lett volna ennyi pozitív jelző, úgyhogy jobb is, hogy nem én írtam.”

Ezen én is gondolkodtam, de annak nem lett volna különösebben sok sportértéke, ha csak azért is lehúzom a sorozatot. :) A nyitány meg amúgy is színtelen-szagtalan volt, láthatóan nem mertek sokat kockáztatni, szóval tényleg nem volt miért kiemelnem a negatív felhangokat. Sokszor írtam már kommentben is, hogy a készítők jól tudnak felépíteni történeteket, és rendkívül pocsékul tudják lezárni azokat.

Qedrák - 2016. 10. 03. 09:34

@Stockes:

Szerintem kezdjél nyugodtan bele, és ha nem tetszik valahol, hagyd abba. Én emlékeim szerint akkor kezdtem el nézni, amikor már a harmadik évad ment.
Az első évadot nagyon sokan nézték, itt a junkien is közkedveltté vált, a várakozást jól jelzi a winnie által is linkelt 1200 kommentes második évados nyitány. Ennyit a Game of Thrones posztjai sem hoznak manapság. :)
Az első évad pedig azért is más egy kicsit, mert ott a mesefigurák (zöme) nem tudja magáról, hogy ő egy mesefigura, a másodiktól kezdve viszont már mindenki tudja, ami értelemszerűen teljesen más koncepciót követelt meg. Az elsőt mindenképpen érdemes megnézni, a másodikon át kell verekedni magad, a harmadik-negyedik nem lett rossz, az ötödik pedig ízlés kérdése, hogy kinek tetszik és kinek nem.

A. - 2016. 10. 03. 11:07

Stockes: én kaszáltam a második évadban, aztán újra bekapcsolódtam és ledaráltam a 3-4-5 évadot. Nem bántam meg, sőt. Az első évad valóban kimagasló volt, a későbbiekben nem tudták átugrani a saját maguk által állított lécet, de ha nyitott vagy erre a hangulatra akkor ugyanúgy találhatsz örömet és jó pillanatokat a későbbiekben is. Szerintem hangulat kérdése leginkább.

Roxi - 2016. 10. 03. 13:22

Nem akarom önmagamat ismételni.De én csak Regina és Rumple miatt nézem már régóta. Rumple miatt maradjon Belle is és Regina miatt Zelena.A többi karakter tőlem mehetne. A CGI-t én annyira nem nézem soha,de a repülőszőnyeges,lövöldözés most extra gagyira sikeredett.

swford - 2016. 10. 03. 15:36

Na, ezért kár volt Monte Cristo grófját betenni.

LaCRossE - 2016. 10. 03. 17:34

Na mert mivel csúfolták meg az egyik all the time kedvenc karakteremet?

(elgondolkodtam, hogy Monte Cristo miatt megnézem a részt, de lehet, inkább érdemes lenne nem megnézni)

swford - 2016. 10. 03. 19:13

@LaCRossE:
Nem akarok spoilerezni, de nem jó napja volt.

infinity - 2016. 10. 03. 20:38

köszi az írást!
engem az évadban leginkább a Regina-Zelena-the Evil Queen szál érdekel, szóval remélem jó részek lesznek! Mr Hyde elsőre jónak tűnik,mint gonosz karakter, csak ne rontsák el. A többi szereplő annyira nem érdekel, de okozhatnak még meglepetéseket, szóval mindenképpen maradok.

Lily - 2016. 10. 04. 13:37

Nagyon sokáig kitartottam, reménykedtem hátha… Fél évaddal ezelőtt kaszáltam, és nem győzött meg ez a poszt ,hogy visszatérjek.

Roxi - 2016. 10. 04. 21:08

Ez a második rész valamivel jobbra sikeredett.Kifejezetten jó ez a dupla szerep Regina/Evil Queen. Azt nem bántam volna ha hagyja MC grófnak bevégezni a küldetését.

zsu93 - 2016. 10. 10. 21:41

A Gonosz királynő nekem teljesen feldobja most a részeket. Snowék engem is idegesítenek már régóta Henryvel az élen. Lassan ott tartok, hogy a királynőnek drukkolok. Az újabb szereplők érdekelnek. Jobb, hogy inkább 1. évadosra veszik a figurát.

Szaby59 - 2016. 10. 11. 14:38

Jekyll és Frankenstein ismét együtt, akaratlanul is a Penny Dreadful jutott eszembe :D

Roxi - 2016. 10. 11. 20:30

Jól láttam az előzetesben,hogy Rumple-nak rövid lett a haja? :)

Qedrák - 2016. 10. 11. 22:52

Igen, az évad végéig elvileg már rövid hajjal fog szerepelni. :)

Zora - 2016. 10. 12. 19:45

Nem mondom, jó, jó, hogy ketté választották Reginát és a Gonosz királynőt, meg hogy Rumple is szerepel meg Gold is, de valahogy a megvalósítás nem sikerült.
Monte Cristo hogy került ide? Az is valami Disney-film volt? Ez egy olyan semmilyen figura.
Ja, és igen, elég lett volna, ha Regina csak leüti, majd börtönbe csukják, de nehogy ám már emiatt kezdje el megint gonosz lenni. Meg különben is: ha minden gonosz kijött belőle, akkor hogyan tud újratermelődni?

Kezd nem tetszeni a sorozat. Valami elveszett belőle.

Red Fairy - 2016. 10. 14. 16:28

Valami elveszett . . . Amennyire imádtam a sorozatot az elején, most annyira nem hoz lázba. Ettől függetlenül persze nézni fogom, de már nem remegek az új részekért. Azt hittem tetszeni fog, hogy visszatérnek az első évadban már bevált történetvezetéshez, de nem. Valami megtört. Rumple csavarjai már idegesítenek, és ez nagy szó. Sajnálom, hogy idáig jutott.

Zora - 2016. 10. 16. 13:59

6×03

Most komolyan, Hyde-hoz bejár a Gonosz Királynő – ugye, kaját vitt neki – de senki nem biztosítja ki a bilincs-levevő varázsigét őellene????
Pedig a lasagnás-jelenetnél még én is gondoltam rá!
:-(((((((

Qedrák - 2016. 10. 18. 19:31

Ezt a párost elég gyorsan lerendezték.

Andro - 2016. 10. 19. 10:52

Roxi: Igen, mivel Robert ugye jelenleg a Trainspotting 2-ben is szerepel, így le kellett vágatni a haját. Nekem fura, nem illik hozzá.

Roxi - 2016. 10. 19. 21:18

Nekem tetszik így,fiatalosabb lett.Na meg kiemeli a szemét is,ahogy Regina mindkét énje megjegyezte :)
Szerintem nem volt több ebben a Jekyll-Mr.Hyde sztoriban örülök,hogy továbbléptünk.

Andro - 2016. 10. 20. 11:35

Én kíváncsi vagyok, hogy most mire fog kimenni a játék. Fogadok, hogy egyrészt a “hogyan intézzük el a Gonosz Királynőt Regina megölése nélkül?”, másrészt a “Ki ellen fog harcolni Emma és vajon túléli-e?” kérdés lesz napirenden. Ja, és nekem van egy elég bizarr elméletem Morpheusról is.

Íme: Egy kérdés. Ha Belle is az álomátok alatt volt, miért nem került ő is a tüzes szobába, mint anno a második évadban Aurora, Henry, Daliás és Hófehérke? Hiszen elvileg oda kellett volna kerülnie. Bár én arra tippelek, hogy mivel Morpheus az álmok istene, egyszerűen manipulálta Belle álmát, és egy saját maga által kreált világba vitte. Ez magyarázná, miért látta Belle sötétnek a Sötét Kastélyt (amikor elvileg ugye a múltban is szerelmes volt Rumple-be), és hogy miért tudta őt Morpheus felébreszteni. Álomistenként simán megtörhette az álomátkot. És talán valóban Rumple és Belle gyereke, vagy egyszerűen arra készül, hogy ellopja a még meg sem született gyerek testét. Ha álomisten, akkor talán az álomvilágon kívül nem tud létezni.
Bár jó kérdés, miért lenne erre bármi oka. Hacsak nem volt neki is dolga már Rumple-lel (ami nem lehetetlen), vagy a való világban tervez valamit, amihez szüksége van egy úgymond fizikai testre. Feltételezve ismét, hogy az álomvilágon kívül nincs teste. Persze, mindez az én teóriám.

Zora - 2016. 10. 23. 16:48

6×04

Na, ez egy jó rész volt. Jó, hogy megcsavarták a mesék végét.

Zora - 2016. 10. 23. 16:49

Ja, igen, Rumple félhosszú hajjal sokkal sármosabb volt. Most olyan semmilyen.

Andro - 2016. 10. 23. 19:15

Zora: De a visszaemlékezésekben még mindig hosszú haja van. :)

Roxi - 2016. 10. 25. 07:55

Hát ez nekem most nem jött be.Az Aladdin-Jázmin páros valahogy unalmas volt. Hook meg katasztrófa és egyre rosszabb lesz.Ráadásul Rumple sem volt se rövid,se hosszú hajjal :(

Andro - 2016. 10. 25. 13:11

Roxi, pont így érzek. Aladdin és Jázmin között nulla kémia volt, ráadásul a srác olyan bárgyú képű volt, hogy nagyon. Jaffar legyőzése egy vicc volt. Egyedül Zelena és a királynő, valamint Emma vívódása miatt volt érdemes nézni. Hook szánalmas. Kiakad, mert Emma eltitkolta előle a látomásait, ő meg ezt egy hazugsággal “hálálja meg”. Hol van már Hook attól a remek, veszélyes, mégis imádnivaló kalóztól, aki betoppant a második évadban? Most már csak egy üresfejű szépfiúba bújtatott kiegészítőt játszik. Komolyan, Charmingnak ez jól áll, de Hook így már szánalmas. Lassan elmehet Rumple2-nek – hiányzott Rumple! – mert ő is folyton hazudozik. Ja, meg ez a szöveg Aladdintól, hogy azért akarta, hogy Jázmin halottnak higgye, hogy ne gyötörje magát. Ööö… no comment. Aztán persze ő is egy hazugsággal indít a “boldog” egymásra találás örömére.

Talán a kövi epizódban Nemo kapitány mellé visszakapjuk a régi Hook kapitányt.

swford - 2016. 10. 25. 16:31

@Andro
Én vitatkoznék, hogy Hook hazugsággal hálálta meg. Szerintem csak kétségbeesett, hogy Emma meghalhat. Emma ezt tette az egész ötödik évadban fordított helyzetben.

Qedrák - 2016. 10. 25. 18:07

Hát igen, Aladdinról és Jázminról nehezen hinné el az ember ezek után, hogy szerelmesek egymásba.

Viszont az egy vicces jelenet volt, mikor rábízták a gyereket Archie-ra, a két boszi meg elment manikűröztetni. :)

Szaby59 - 2016. 10. 25. 21:50

Aladdin castingja egyelőre félresikerültnek tűnik. Karen David viszont jó Jázminként (már a Galavantban gondoltam rá, hogy neki kéne játszani), csak keveset szerepel, amikor meg igen akkor is berakják Snow mellé valami szürke jelentbe :D
Oded Fehr-re is jobban illik Jafar szerepe mint az “eredeti” színészre.

Amúgy Iago = Oracle ?

Zora - 2016. 10. 30. 18:32

Hát, az Orákulum az a lány volt. A rajzfilmbeli Iago meg fiú. Nem?

swford - 2016. 10. 31. 13:56

Nagyon jó rész volt.

heidfeld - 2016. 10. 31. 18:21

Nem értem, miért kellett várni ennyit egy jó részre?
Egy sorozat sem engedheti meg magának azt a luxust, hogy a hatodik részig tartson valami élvezhetőt csinálni.
Karen David egészen jó. Eredetileg énekesnő. 2000-ben ö énekelt DJ Jürgen Higher&Higher slágerében.

Qedrák - 2016. 10. 31. 19:01

Jágó szerintem csak amolyan kapcsolt rész, nem az orákulum. :)

Egyébként ez tényleg nem volt rossz rész, noha azért lehetett sejteni az összefüggéseket. Mint Csehov műveiben a fegyver, úgy itt ami szóba kerül, annak biztos, hogy jelentősége lesz.

swford - 2016. 11. 01. 08:12

Evil Queen és Rumple. Beégett a retinámba. Bár ne tette volna. Már Golden Queen a nevük. Szerintem inkább Golden Vomit.

Andro - 2016. 11. 01. 13:02

@swford: Nekem bejön a Golden Queen, ha Belle nem lenne, simán shippelném őket. Lana és Robert jelenetei nagyon erősek és intenzívek. Bár én is csak lestem, hogy simán lesmárolta Rumple-t. Az epizód remek lett, végre láttuk az igazi, régi Hookot ahelyett a nyálas kiegészítő helyett, akivé degradálták. Snow aranyos volt, hogy tanácsot adott Belle-nek, Belle meg legalább nem akarja, hogy a férje és a gyerekük majdan rossz passzban legyenek. Szereti ő Rumple-t, és most már nem is nagyon tagadja. És még mindig nem vagyok meggyőzve róla, hogy Morpheus a fiúk. Itt biztos valami nem kóser.

swford - 2016. 11. 01. 15:31

@Andro
Szerintem Evil Queen inkább drag queen idén. Bocs, de szerintem eltúlzott, karikatúra semmi félelmetes nincs benne.
Bár én mindig is Colin O’Donoghue rajongó voltam, vagyok.
De mi a fenének van benne Zelena? Biodíszlet a csaj.

Roxi - 2016. 11. 01. 19:01

Azért szerencse,hogy a végén nem ment be Belle a boltba.Mérges lettem volna,ha felcsillantják a békülés reményét,majd rögtön semmissé is teszik. Bírom a közös Rumple-Evil Queen jeleneteket,de könyörgöm ne hozzák már össze őket. Nem volt rossz rész,bár az Aladdin-Jázmin párost továbbra is időpocsékolásnak érzem.

Qedrák - 2016. 11. 01. 19:34

@swford: Zelenát úgy tűnik idén Robinná degradálták.

Andro - 2016. 11. 02. 09:10

@Roxi: Én is imádkoztam, hogy Belle ne nyisson be, különben az én kicsi Rumbelle szívem darabokra tört volna. Amúgy szerintem nem hozzák össze Rumple-t a királynővel. Aladdin és Jázmin tényleg feleslegesek, náluk még Monte Cristo grófja is jobb volt.

@Qedrák: Nem csak neked tűnik így. Igazából Zelena most semmi mást nem csinál, mint gyereket nevel. Szerepe nincs igazán, csak kiegészítő a nővérkéje mellett. Az egyetlen “gonosz” tette eddig az volt, hogy Archie-t visszaváltoztatta tücsökké. Ja nem, az ördögi tett volt. XD

Szaby59 - 2016. 11. 07. 17:21

Uhh mekkorát tapsoltam ezen az új átkon, egy idiótával kevesebb egy időre :D

Andro - 2016. 11. 07. 19:44

@Szaby59: Ennél már csak az lett volna jobb, ha megöli őket. De ez így sokkal jobb. Mondjuk szerintem kettőjük közül Snow az irritálóbb. Remélem pár epizódig elhúzzák a “találtunk megoldást az átokra” dolgot. A jövő heti epizód érdekes lesz.

Belle-t viszont most már nagyon nem bírom, kezd minimum annyira irritáló lenni, mint Snow. Miért fáj neki, hogy Rumple meg akarja változtatni a gyerekük sorsát? Oké, Rumple nem a világ legbátrabb embere, de bármire képes a családjáért. Nem rossz ember, nem is jó, ő inkább a saját módján csinálja a dolgokat, és Belle-nek végre ezt kéne megértenie. Nem pedig folyton sarokba szorítania a férjét, mikor tudja, hogy úgysem képes teljesen megváltozni. Főleg hogy maga Belle mondta, hogy azért marad vele, azért szereti, mert olyan amilyen. Azért remélem, a végén újra együtt lesznek. Amúgy még mindig nem vagyok meggyőződve róla, hogy Morpheus a fiúk.

Qedrák - 2016. 11. 07. 21:43

Ezek szerint nemcsak nekem nyerte el a tetszésemet az új álomátok. :)

Mondjuk az a szöveg, hogy “ne lásd meg az arcom, mert akkor bajba kerülsz” eléggé a hajánál fogva előrángatott érv volt a cselekmény konzisztenciájának megőrzése érdekében. Jahm, és Zelenának végre volt valami szerepe…

Andro - 2016. 11. 08. 08:04

@Qedrák: Jaja, Zelena féltékeny, és szerintem ő is érez valamit Rumple iránt. Tetszett ez a testvéri féltékenység. Zelena kaphatna több szerepet, mert még mindig eléggé biodíszlet. Nem baj, hamarosan visszatér Robin. Na, kíváncsi leszek, akkor mi lesz.

Igen, ez a szöveg Snow-tól nekem sem jött be. Bár még mindig normálisabb volt, mint a mostani Snow.

Szaby59 - 2016. 11. 08. 11:01

Jaja, nekem Mary Margaret ezzel a rövid hajjal rettentő irritáló. Snow meg egész szimpatikus.

Roxi - 2016. 11. 08. 21:13

Ebben a részben kicsit sokat kaptunk a Snow-Charming párosból.Vigasztaló,hogy egy darabig egyszerre csak egyikük fog szerepelni. :)
A Rumple-Belle jelenet jó volt legalább.
Robin hogyan tér vissza,feltámad?

Qedrák - 2016. 11. 09. 00:02

@Roxi: Nem tudni pontosan. A készítők azt nyilatkozták, hogy nem feltámadás és nem visszaemlékezés lesz.

Andro - 2016. 11. 09. 08:15

És megjelenik Morpheus is, amit megint nem értek. Ha ő elvileg Rumple és Belle még meg sem született fia – amiről egyre kevésbé vagyok meggyőződve -, akkor mit keres majd a felnőtt énje Storybrooke-ban? Amúgy egyes teóriák szerint ő van a fekete kapucni alatt is Emma látomásaiban. Oké, de miért akarná Morpheus bántani a Megmentőt? Nekem egyre kevésbé stimmmel ez az egész.

heidfeld - 2016. 11. 09. 19:08

Vissza a szomorú valóságba.. Rumple-Belle jelenet jó volt. Többire kár volt az áramot pazarolni…

Yoohaj - 2016. 11. 10. 02:28

Annyiszor előjött már az álomátok, hogy én már szívesen megnéznék egy Eredet film szerű évadot ahol egész Storybrooke bekerül az álomátokba!

Andro - 2016. 11. 10. 08:19

@Yoohaj: Én is. Hátha ez Morpheus célja! Eljön Storybrooke-ba, és hogy megbüntesse Rumple-t, meg ártson Emmának, egész Storybrooke-ot megátkozza úgy, hogy mindenki a saját legrosszabb rémálmába kerüljön. Elvégre Morpheus az álmok istene, szóval neki semmiség lenne manipulálni a lakosok álmait úgy, ahogy ő szeretné. Belle-lel megtette az évad elején.

Yoohaj - 2016. 11. 10. 14:46

És az Eredet álom logika szerint csak akkor kerülhetsz vissza a valóságba ha meghalsz az álomban! Lehet, hogy Emma tényleg “meg fog halni”!

Andro - 2016. 11. 10. 19:29

Nem hinném, hogy Emmát kiírják, elvégre ő a közepe, a veleje az egész történetnek. Azért fontos karaktereket nem ölnek itt meg. Lásd pl. Rumple. Őt is meg akarták ölni, de mégis visszajött. Emma is igazi túlélő.

Andro - 2016. 11. 11. 09:18

Nos, visszatér Robin, de sem a hogyanra, sem a miértre nincs még válasz. Amúgy kíváncsi leszek, hogy Zelena és a királynő hogy fognak reagálni, ha felbukkan. Elvégre Robin Zelena lányának az apja, a királynő meg technikailag Regina másik fele.

Nos, szokás szerint hülye teóriám van. A királynő otthagyja Rumple-t (miközben szerelmes belé), mert mégsem járja, hogy Robin Regináé legyen. De hát Zelena is beszáll a buliba, mert hát a lánya apjáról van szó. Robin pedig hamarosan őrlődhet három nő között, akik közül kettő egy és ugyanaz (csak két alakban), a harmadik meg a lánya anyja, aki nővére a másik kettőnek. Hm… Szóval ugyanaz a felállás, mint Rumple esetében a Belle-Zelena-királynő háromszög. :D

Komolyan, lassan Rumple és Robin kaphatnának egy közös spin-offot, ahol előtérbe kerülnének nem túl egyszerű kapcsolataik az értük epedő nőkkel. Mert hát a sorozat fél női szereplőgárdája beléjük szerelmes. A többi meg Hookba és Charmingba, akik jelenleg elhanyagolható pozíciót töltenek be. XD

Roxi - 2016. 11. 14. 08:32

Ahhoz képest,hogy Charming a “csábos” mégsem kell senkinek Hófehérkén kívül. :)

Andro - 2016. 11. 14. 10:28

@Roxi: Ennyi. Hook is maximum Emmának kell, bár ha így alakulnak a dolgok, hamarosan ő is a Sötét Úrért fog epekedni. XD
Charming meg tényleg csak Snow-nak kell. Amúgy a magyar szinkronban Bájosnak van fordítva, bár amúgy Daliás lenne. Hát… annyira nem daliás, mint a neve. XD

Szaby59 - 2016. 11. 14. 17:04

Ha tudnák Aladdinék, hogy ki van a lámpában :D

Qedrák - 2016. 11. 14. 19:21

Nekem az már kiesett. Kit raktak vissza a lámpába?

Andro - 2016. 11. 14. 20:00

Én sem tudom. Az tuti, hogy nem Sidney-t, mert őt Ingrid elengedte.

Szaby59 - 2016. 11. 14. 21:35

Elvileg a Wonderland végén Jafart zárták be dzsinnek. Igaz ott palackról volt szó, de elég kézenfekvő lenne “rászabadítani” Jafart Storybrookera. Bár lehet az “igazi” Genie van benne nem a korábbi társa akit emlegettek.

Andro - 2016. 11. 15. 08:02

Jafar kézenfekvőbb lenne, ha a Disney-féle Aladdinból indulnak ki.

Amúgy mi volt ez az epizód? Nagyon sok minden történt. Emma és Regina, a királynő és Rumple, Belle és Rumple, Zelena, meg Henry “hősködése”, hogy ő nem olyan, mint a királynő. Mozgalmas epizód volt, főleg mert Rumple kissé megőrült, Belle meg megfenyegette. Zelenát nem örülnék, ha eltennék az útból, bár mostanában úgyis csak biodíszlet.
Valahogy nem bánom, hogy jövő héten nem lesz új epizód, kell egy kis szünet ennyi történés és érzelmi hullámvasút után. Snow-ékat nem emlegetem, mert gyakorlatilag ők most nem is léteznek. Hookot pedig megint elérte az “üssük ki a kalózt” dolog. Kezd unalmas lenni.

swford - 2016. 11. 15. 13:06

Rumple és Belle kapcsolata szörnyű. De gondolom az írók simán kibékítik őket. Evil Queen és Gold. Uh. Szerencse, hogy ez egy családbarát műsor.
Az meg a hab a tortán, hogy el akarják hitetni, hogy Regina és az Evil Queen két külön ember. És Regina csak szenvedő fél.

Andro - 2016. 11. 15. 15:38

Én úgy gondolom, hogy Rumple-nek és Belle-nek nagyon sürgősen le kéne ülniük beszélni. Kiabálás, tárgydobálás, kirohanás és egymás fenyegetése nélkül. Végre tisztázniuk kellene mi is van most köztük és mit is akarnak, mi a fontos kettőjüknek és a gyereknek. Amúgy sokan elásták már őket, utálják Rumple-t, mert kegyetlenül bánik szegény Belle-lel, aki végre gerincet növesztett és jobbat érdemel a Sötét Úrnál. Én nem így látom. Mindketten hibáztak, többször is, mindketten szenvednek ebben a se veled-se nélküled kapcsolatban. Az írók meg mintha nem is tudnák, mit akarnak.
Regina éppen tényleg szenvedő fél, aki beszorult valahol a másik énje és Zelena közé.

Amúgy Belle is “jó fej”. Először menedéket keres Hooknál, aki a második évadban lazán lelőtte, majd majdnem megölte Rumple-t. Utána jön Zelena, akitől segítséget kér. Ja, de Zelena a tőrrel uralkodott Rumple-en, lazán hagyta volna meghalni New Yorkban, majd még Belle-t is bántotta. Hm… nem biztos, hogy hasonló helyzetben a férjem ősellenségeit kérném meg, hogy segítsenek nekem.

Egyébként szerintem is összehozzák még őket, hiszen kell a happy end. Mindenkinek. És bármibe lefogadnám, hogy Morpheus az az alak, akit Emma a látomásaiban lát. Ez egyre biztosabb.

Zora - 2016. 11. 19. 16:46

6×07

Hát, ez a közös szívre tett álomátok valami zseniális!

Zora - 2016. 11. 19. 18:03

6×08

Na, keményedik a helyzet!
Jó volt ez a rész, nagyon!

(Az elején, Snow és Herceg kettőse az olyan volt, mint a “Sólyomasszony” c. fantazy film, mikor a szerelmespár nappal-éjjel változik állatból emberré.)
Kíváncsi voltam, mikor fáradnak ebbe bele. Ez tényleg egy hatásos átok volt!

Roxi - 2016. 11. 19. 20:43

Vicces volt ez felváltva ébrenlét és üzengetés Snowék között..Meg van beszélve,hogy egyik nap egyik,másik nap másik lesz ébren? :)
Rumple szerintem olyan,mint eddig volt,leszámítva a Királynővel való affért. Belle nem tudom miért kattant be és miért akar lelépni. meg főleg hová és kihez? Egyedül akarja nevelni a gyereket?

Andro - 2016. 11. 24. 10:32

Egy rajongói elmélet szerint Jack és Jill (akik a következő epizódban szerepelnek) kisbabája maga Morpheus. De ha ez igaz, akkor Belle kivel terhes?! Mondjuk ezek után érthető lenne Morpheus gyűlölete Rumple ellen. Elvégre elvette őt a szüleitől egy alkuval, felhasználta, aztán… Nos, majd kiderül, de szerintem elég jó elmélet.

swford - 2016. 11. 28. 13:40

1. Ebben a sorozatban nem volt még egy normális terhesség sem. Az íróknak valami komoly bajuk van a terhességgel. 2. Regina nem bocsát meg Zelenanak. De azt elvárja, hogy Emma és a Charming család megbocsásson neki. 3. Lana túl tolja az egészet. Már nem Evil Queen hanem Drag Queen.

Qedrák - 2016. 11. 28. 22:35

Zelena, Zelena, mivé lettél?
A harmadik évadban még arról volt szó, hogy ő a legerősebb boszorkány evör, most meg úgy nyomják le a bélyeget.

Roxi - 2016. 12. 01. 20:12

Szegény Rumple a fél életét Baelfire keresésével töltötte,most meg keresheti a másik fiát is.
Egyébként nem értem miért lenne akkora tragédia,ha Rumple használná az ollót? Maximum nem utálná a gyerek,de attól még jó élete lehetne.Belle inkább lemondott ezért a fiáról?

Andro - 2016. 12. 02. 14:48

Roxi: Igen, de persze az amcsi rajongók mind “szegény” Belle-t sajnálják, aki végre megszabadult a “bántalmazó” férjétől és helyes dolgot tett, mert a gyerek ne nőjön fel egy ilyen szörnyeteg mellett, mint Rumple. Azt senki nem veszi észre, hogy ezúttal Rumple nem csinált semmit? Ó, nem, mert mindig ő a hibás, Belle csak “áldozat”, aki “végre gerincet növesztett és bátor dolgot tett.” Hm… Nem azért, de Belle sem szent, és ő is tett olyan dolgokat, amiket nem kellett volna.

Amúgy igen, szerencsétlen Rumple-re rájárt a rúd élete kezdete óta. Az anyja elhagyta, az apja elhagyta, az első felesége lelépett egy kalózzal, az első fiát elvesztette (részben önhibájából) aki aztán Zelena hibájából meghalt. A második felesége elhagyta, a második fiát meg nem is ismerheti, mert Belle szépen elküldte. Ezek után nem fog nyugodni, és meg lehet érteni, hogy vágyik egy családra. Egyébként valszeg, mivel Rumple-ben a szülei miatt alapból rengeteg gonosz van, gondolom pont azért akarta használni az ollót, hogy a gyerekből kiűzze a sötétséget. És szerintem Morpheus nem Gideon, csak ügyesen manipulálta Belle-t. Sikerrel.

Regina és Zelena is jók voltak még, tetszett a közös jelenetük. Emma és Hook meg nem nagyon csináltak semmit, bár a kard az érdekes lehet. Lehet, hogy Gideon lesz a csuklya mögött Emma látomásaiban?

Szaby59 - 2016. 12. 05. 15:18

Pont most bírnak ezek is elmenni szünetre…
Black Fairy remélem még lesz Jaime Murray-t a Defiance óta hiányolom. Azon azért röhögten, hogy az Evil Queent egy kobrává változtatta :D Remélem Jázminékról is hallunk még.

energy - 2016. 12. 05. 16:18

Hányszor hagytam én ezt már abba? Talán jobb is, hogy nem mentek vissza. Storybrooke is a hellhole.

Andro - 2016. 12. 06. 09:08

Tudtam! Én tudtam, hogy ő lesz a csuklya alatt! Már epizódokkal előbb sejtettem, szóval nem volt meglepetés. Az alternatív valóságos dolog érdekes volt, de hogy merik így abbahagyni?! Ez merénylet! Most három hónapig várhatunk a folytatásra!

Evil Queen most jó helyen van és jó alakban. Legalább le van róla a gond. Azért most érdekes lesz a harc Emma és őközte. Direkt nem írom ki, hogy kiről van szó, hátha még valaki nem látta az epizódot.

Qedrák - 2016. 12. 06. 18:34

Azért minden elismerésem, ez tényleg egy jól felépített rész volt, igaz, elég sokat kellett rá várni. :)

swford - 2016. 12. 06. 19:39

Tényleg? Az írók szerint Emma azért volt gyenge mert normális családban nőt fel, és nem volt kihívás. Vagyis még hálás is lehet Reginanak, hogy erős nő vált belőle?

Roxi - 2016. 12. 06. 20:50

Ez igen jó rész lett és most három hónap szünet :(
Jó volt ez az alternatív világ ahol senki nem ismerte Reginát,csak ez Evil Queent. Robin kár,hogy csak így tért vissza,bár hátha kitalálnak valamit és magukkal viszik majd. Rumple és Belle most talán kibékülnek,úgy fest hogy a fiúk ellen kell összefogniuk.Vagy most majd tényleg használják az ollót,hogy ezt megváltoztassák.

Andro - 2016. 12. 07. 08:15

@Roxi: Én örülök, hogy Robin visszatér, és biztos magukkal viszik. Rumple és Belle meg úgyis együtt lesznek és Belle talán most már belátja, hogy az olló nem lett volna hülye döntés. Amúgy én úgy gondolom, hogy Gideon/Morpheus Emma nemezise. Gideon a sötétség, Emma a fény.

Az kérdés még, ki fog házasodni, mert egy eljegyzési gyűrűt is mutattak. Tippre vagy Emma és Hook, vagy Regina és Robin. Vagy Rumple újra megkéri Belle kezét.
Amúgy David mintha egyedül sokkal jobb lenne, mint Mary-Margarettel együtt. Végre adtak neki karaktert, hogy már nem játszik kiegészítőt az asszony mellett.

Zora - 2016. 12. 10. 20:58

6×10

Hú, hát hogyan bírom ki még 4 hónapig???? Nem ér!!!!!!!
Ez nagyon jó volt.

Andro - 2016. 12. 11. 09:12

@Zora: Csak három hónap. A sorozat március 5-én tér vissza!

Zora - 2016. 12. 11. 14:27

@Andro:

:-D Igen, de hozzászámolom még azt az időt, míg a feliratkészítés tart. :-)

(Oké, ez +1 hét.) Akkor is sok! :-)

heidfeld - 2016. 12. 11. 19:43

Pár órája néztem meg a 10. részt. Voltak benne érdekes dolgok, de azt vettem észre, hogy hiába volt jól felépítve, pár jó színészi teljesítmény, alig érdekel. Egyszerűen lagymatag.. Nincs, akinek a sorsa különösebben érdekelne. Számomra szimpatikus karakterek már nem maradtak, vagy nem jó irányba mozdultak el.
Bőven van pótolni való sorozat, amiket halogatok idő, energia hiányában. Sajnos fájó szívvel távozok, ám ha lesz Lily, Mulan biztos megnézem az epizódot.

Bookworm - 2016. 12. 13. 11:40

@heidfeld: Egyetértek veled.

Szerintem a OUAT a 4. évad 2. fele óta egyre zavarosabb és unalmasabb. Újra és újra ugyanazokat a jelenetek és csavarokat lépik meg.

Ismétlődő/elcsépelt jelenetek:
– álom/felejtés átok
– ismétlődő flashback jelenetek kisebb módosításokkal (Snow/Charming; Regina/Rumple/Belle jelenetei)
– random szereplők újra szerepeltetése (Hamupipőke, Archie)
– a törpök csak akkor szerepelnek, ha egy új gonosz jelenik meg vagy vészhelyzet van
– Blue Fairy csak akkor szerepel, ha Regina és Emma valamit Rumple nélkül akarnak megoldani mágiával
– Evil Queen bosszúhadjárata Snow és Emmáék ellen
– Rumple-Belle civakodása (a 4.évad 2. fele óta)
– a “I will find you!” és a “Magic has price!” mondatok állandó puffogtatása
– Rumple gyerekkeresése + hataloméhsége

Értelmetlen jelentek
– Rumple (mindkét szülője gonosz) és Hook múltja (megölte a testvérét és az apját)
– Robin halálának egyetlen funkciója volt, hogy az Evil Queen behozzák
– harmatgyenge gonoszok nevetséges/pitiáner motivációkkal (Emma/Arthur király/Evil Queen/Jekyll/Hádész); számomra az utolsó értékelhető gonosz még Cruella de Vill volt és Demóna
– az egész Snow család mindig együtt megy a gonosszal megküzdeni (nem értem, hogy Henry és Snow miért nem maradnak otthon, nem igazán szokták előrébb mozdítani a cselekményt)
– Zelena szerepe (haza mehetett volna Ózba a gyerekével együtt, mert már semmi funkciója nincs a 6. évadban)
– a jó szereplők számomra teljesen érdektelenné/ nevetségessé váltak (Hook, Emma, Regina, Rumple)

A 6. évadot még befejem, mert még érdekel az eljegyzés (remélem végre Emma férjhez megy), a Morpheus-Emma összecsapás és August szerepe (ha jól láttam újra visszatér).

DarkEagle - 2017. 02. 07. 01:07

Na, végre én is beértem a sorozatot. Egyszerre 10 részt lehúzni OUAT-ból, hát ilyet is rég csináltam már és most már tudom miért vártam vele ennyit. Mert az OUAT így a jó. Nem hetiben részenként hanem egyben darálva mert sokkal több értelme van és a hülyeségek se annyira zavaróak mivel azonnal tolod a kövi részt. :D

Köpenyes fordulatra kb azóta számítottam hogy feltűnt a csávó Bell álmában. Azok után meg hogy kiderült kinek a fia egyértelmű volt. BÁR azt meg kell hagyni eléggé jól félrevezettek mert ugye az első flashbacknél pnk színű volt a füst mikor a csuklyás teleportálta a kardot és ott azt hittem Rumple az mert ugye csak neki van ilyen pink színű füstje. A királynőé sötét lila szóval ja. És mivel a csávó lényegében egy Dark One gyereke ő az egyetlen aki ELVILEG aki Dark Oneként született meg. Magyarán az amit Rumple akart csinálni TELJESEN érthető. Dark One az gonosz csinálhatsz vele akármit, ezt láttuk Emmánál és láttuk Rumplenál is. Nyilván ők ketten jól irányítják mert erősek de azzal hogy Bell lemondott róla és a nagymami megkaparintotta konkrétan eldobta az utolsó lehetőséget is hogy a fia jó lehessen.

Viszont innentől 2 dolog lehet:

1. Emma megöli Bellék fiát és akkor lényegében tudja szerintem mi fog következni.

2. Valahogy lebeszélik az egészről vagy feláldozza magát MEGINT Rumple vagy esetleg most Belle.

És hogy őszinte legyek ez a legvalószínűbb mivel Belle és végül is Rumple hibája az hogy a fiúk gonosz lett. Az nyilvánvaló hogy Emma nem hal meg, ő a főszereplő. A nagy kérdés inkább az hogy talán a két legjobb karaktert Bellet és Rumplet ki merik-e írni vagy csak szokásos klisés lezárást csinálnak a fiúkkal.

Bár a klisé az a Pilot óta a OUAT velejárója és ezért is szeretjük. :D

Roxi - 2017. 03. 08. 13:19

Hát ez a visszatérés elég gyengére sikeredett. Két pozitívum Robin visszatérése és a Belle-Rumple kapcsolat javulása.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz