login |

Pilot-mustra: Timeless – 1×01

2016. 10. 04. 21:22 - Írta: winnie

126 hozzászólás | kategória: 2016/17, kritika, pilot-mustra,

This is Dr. Dre, I’m Nurse Jackie and we’re from General Hospital.

(A másik pilotkritikánk itt olvasható.) IDŐUTAZÁS!!! Muszáj így kezdenem, hogy mindenki tudja, hogy valamilyen szinten elfogult vagyok, de persze ez nem akadályozott meg abban, hogy egyes időutazós sorozatokat ne szeressek. Az NBC-s Timeless még véletlenül sem kiemelkedő vagy eredeti, sem koncepcióját, sem megvalósítását, sem a csavarjait tekintve, a szabályai ráadásul elég erőltetettek. Viszont örömmel néztem a klasszikus formulát. Elsőre legalábbis.

TIMELESS – 1×01 – 7,5/10

timeless-1x01-03

Egy történész, egy katona és egy programozó bemegy aaaa… z időgépbe, mert egy gonoszember is ellopott magának egy masinát, ami nem elég, hogy sokba kerül, de birtoklása elég veszélyes. Azt ugyan nem tudja a tulajdonos szervezet, hogy “hol” köt ki az időben a rosszfiú, de azt lekövethetik, hogy “mikor”. Az első út célpontja 1937. május 6-a, amikor is elég nevezetes esemény történt. A kérdés csak az, hogy mi a szándéka az időgép-tolvajnak?

A Timeless nem 12 Monkeys, itt nem kell túlbonyolított időkezelésre és “Mi vaaan?”-ig fokozódó átívelésre számítani, hőseink a klasszikus formulát követik, ahogy a feletteseik ide, majd oda küldik őket az időben, hogy a rosszfiú nyomára akadjanak, aki (gondolom) mindig el akar valami barmolni az idővonalban. A sorozat motorja tehát epizodikus, azonban a főgonosz alapból szolgáltat átívelő szálat. (Sőt, nemcsak a főgonosz, de csitt.)

timeless-1x01-04

A pilot talán túlságosan is a kötelező köröket futja le (szabályok, következmények, paradoxon, rácsodálkozások, morális dilemmák), mostanra már elfogadom, hogy hőseinknek minden óvaintés ellenére kötelező rögtön, az első adandó alkalommal belebarmolni az idővonalba, megakadályozni “megtörtént” (ööö, mi is az, ami “megtörtént”?) eseményeket – nyilván egy sorozat nem építhet arra, hogy láttunk féltucat hasonló műfajút.

De a Timeless kezdése a fentiek ellenére is simán elszórakoztatott, sőt, meg is tudott lepni, mert azt hittem, sokkal egyszerűbbre veszik a figurát, de a készítők a végére mertek csavarni annyit a sztorin, hogy érdekes érzelmi húrokat pengessenek meg. (És persze ezzel párhuzamosan némiképp tökön is szúrták magukat, de gondolom, szeretik a kihívásokat.)

timeless-1x01-06

A csapatos időutazás élvezéséhez persze az is kell, hogy a csapat tagjai ne irritálják az embert, és itt az eleve szimpatikus színészek (Abigail Spencer, Matt Lanter, Malcolm “jé, nem komédiában vagyok!” Barrett) korrekt, bár rémesen sztereotíp figurákat kaptak. Sebaj, majd őket is elkezdik felépíteni – remélhetőleg nem lelkizések által, hanem küldetések közben, a csapatdinamikát felhasználva.

There is literally no place in American history that will be awesome for me.

Alapvetően egy lájtos sorozatról van szó (nem is akar több lenni), amibe beleférnek a butácska poénok, meg valahol tényleg ad némi, fikcióval vegyített történelemleckét, én legalábbis a pilot eseményeivel annyira nem voltam tisztában.

timeless-1x01-07

De persze nézni nem ezért fogom, ha jó marad. Ha maradnak a pilotban felvázolt arányok és a stílus, akkor viszont kitarthatok mellette. Ha meg nem, akkor még mindig ott van a többi idei időutazós móka, a Time After Time, a Making History vagy a Frequency. Meg 12 Monkeys. Meg az El Ministerio Del Tiempo.

126 hozzászólás Ne habozz!

Geza Kovacs - 2016. 10. 04. 22:44

Királyság.

Lemoni - 2016. 10. 04. 23:11

Eh, ez nekem sajnos nagyon tré volt. Amikor a melltartócsattal nyitotta ki a pasi a börtöncella ajtaját, már a fejem fogtam :/ Visnjic nem tud megtapadni nálam, ahogy a sorozatai sem. Abigail Spencer azonban marad a kedvenc sorozatszínésznőim között, de a Rectify révén.

Bullseye - 2016. 10. 04. 23:13

Az nyilván csak az én hasfájásom, hogy ez a megváltozik a jelen, meg paradoxonok, időikrek és idióta szabályok arról, miért nem mehetünk vissza bizonyos időkre, mennyire gáz egy szép, sima multiverzumos utazgatás mellett, ahol még mindig el lehet indulni a rosszfiúkat megállítani merő humanizmusból.

De az tuti nem csak nekem fájt, hogy – SPOILER – a hősök kinéznek a léghajó ablakán, csak hogy érzékeljük az éppen felszállt és halad – aztán ellépnek az ablaktól, és nekikezdenek egy bonyolult és látványos tervnek, hogy megszabaduljanak a bombától.

zolkó - 2016. 10. 04. 23:15

Nálam azonnali kasza. Nincs időm/türelmem kivárni az ilyen 12 egy tucat sorozatoknál kivárni, hogy hátha lesz belőle valami jó.

Lajosék a másodikról - 2016. 10. 04. 23:17

Nincs az az isten, hogy az írók kimásszanak ebből a csapdából, az ilyen bárminek-bármi-a-következménye-lehet pillangóhatás elsőre jó vicc, de másodikra szimpla baromság.

Mégis mi a franc motiválna valakit, hogy ezek után visszamenjen?

DarkEagle - 2016. 10. 04. 23:33

“Amikor a melltartócsattal nyitotta ki a pasi a börtöncella ajtaját, már a fejem fogtam”

Miért szerinted csak kulccsal lehet kinyitni egy ajtót? :D Mennyivel gázabb hajcsattal kinyitni pl? A komolyabb ügynökségek simán kinyitnak egy ajtót akár melltartó pánttal is. :D

z - 2016. 10. 04. 23:41

Lajosék a másodikról: Star Trek Voyager: Year of Hell? [Spoiler] Vagyis visszaállítani azt, ami az időutazás előtt volt, mert kétlem, hogy a húga beáldozása az anyja egészségéért nyerő kombináció lenne a főszereplő számára… másrészről simán ki lehet olyan kombinációt hozni, hogy valaki csak nyert a dologgal… ezt amúgy eljátszották El Ministerio Del Tiempo-ban is egy rész erejéig, amire kísértetiesen hasonlít a széria…

energy - 2016. 10. 04. 23:49

7,5/10?! Biztos jó hangulatban voltál!

Én untam, csak a vége dobta fel, mikor visszatértek, de a 2. rész előzetese hamar lehűtötte lelkesedésem.

Az a nő fogadni mernék, hogy minden amerikai elnöknek tudja a cipőméretét is!
A katona meg részeg, jövőbeli technológiát vitt vissza az időben (fegyver), szándékosan át akarta írni a történelmet… lényegében 100%-osan alkalmatlan! A néger MacGyver lesz az állandó humorforrás, hiszen négerként utazik vissza a múltba Amerikában!

Qedrák - 2016. 10. 04. 23:49

ahhoz képest hogy az EL Ministerio del Tiempo 5,5 pontot kapott, a 7,5-et itt kicsit lágyszívűnek tartom, bár hadd tegyem hozzá winnie védelmében, hogy lehet, hogy a pilot emlékeit a sorozat alaposan megszépíti a számunkra. :)

Apropó, ha már szóba került: nem csodálkozom, hogy a spanyolok idegesek, tényleg nyúlásszagú a dolog.

winnie - 2016. 10. 05. 04:52

“7,5/10?! Biztos jó hangulatban voltál!”

hát, naná, elkezdődött az országos szezon, és megérkezett az első időutazós sorozat

“néger MacGyver lesz az állandó humorforrás, hiszen négerként utazik vissza a múltba Amerikában!”

ez szerintem épp a humor ellenkezőjére ad lehetőséget.

winnie - 2016. 10. 05. 04:56

zolkó: ezen a sorozaton nem hiszem, hogy bármit kéne várni, jobb nem lehet, mint volt. minden részben elmennek egy időpontba, ott megakadályoznak valami rosszaságot, aztán visszajönnek, és olykor csodálkoznak azon, ha valami megváltozott.

mármint arra célzok, hogy sok sorozatnál nem egyértelmű a pilot után, hogy mi lesz, itt teljesen tisztán látható. változás maximum annyi lehet, hogy ütősebb a heti történet, vagy kevésbé sikerült.

winnie - 2016. 10. 05. 05:00

Qedrák: ott egyrészt a 70 perces játékidő gyilkos volt, másrészt az nagyon sokat alapozott (helyesen, de egy időutazós sorozatban, ami nem időutazás, az nem pozitívum), és a heti esetre nem sem maradt sok kraft. ez viszont rögtön belevágott, nem foglalkozott azzal, hogy milyenek a karakterek, adtak nekik pár kulcsmegnyilvánulást, és kalap.

a spanyolnak szerintem az a nagy erőssége, hogy a karakterek különféle időkből vannak, meg az, hogy ott vannak karakterek. abban a nő például ezerszer izgalmasabb személyiség.

zolkó - 2016. 10. 05. 06:54

@winnie: Persze, én is kb arra gondoltam, hogy nagyjából be lehet lőni egy irányvonalat ennyi alapján, hogy mi lesz ez. Viszont előfordulhat(na), hogy szereplők között elkezd működni a kémia, vagy a forgatókönyvírók előállnak valami bitangjó sztorival, háttérsztorival, jó ötletekkel. De itt még ha össze is hozzák, azt nekem nincs kedvem kivárni, hogy mondjuk “úúú, a tizedik résztől annyira jó lett”.

winnie - 2016. 10. 05. 07:00

zolkó: ja, így értem. hát…, nem tudom, végülis előfordulhat. de sztori szintjén én mindenképp inkább a hullámzást látom bele, vagy maximum az állandó minőséget (legyen az alacsony vagy magas), főleg, ha azt nézem, hogy folyamatosan elő kell állniuk az újabb meg újabb történelmi eseményekkel, amik idővel (törvényszerűen) erőltetettebbek lesznek.

viszont, ha mernek kilépni a komfortzónájukból és jobban át fognak ívelni (én nem biztos, hogy vágyom rá), akkor bármi lehet.

szerintem - 2016. 10. 05. 07:25

nekem errol a posztrol a warehouse 13 jutott eszembe. az sem volt tulbonyolitva, epizodikus volt nemi ativelessel. a karakterek meglehetosen egyszeruek voltak. es megis mukodott, nagyon jo kikapcsolodas volt.

wellwellwell - 2016. 10. 05. 08:00

annyira gagyi, hogy jajj.
de nagyon elszaladt az idő, mikor néztem. :)
egyelőre marad.

leila - 2016. 10. 05. 09:05

Hát ez egy kellemes kis limonádé volt, semmi több. Azonnal belecsaptak a közepibe, még csak nem is magyarázgatták a pillangóhatást. Az érdekelt volna, hogy amikor hőseink még nem mentek vissza a múltba, de a főgonosz már igen, kellett volna legyen egy olyan idővonal, amikor a Hindenburg visszafelé menet felrobbant és Amerika romba dőlt. Azaz nem lett volna lehetőség a második időutazásra.

De az idővonal jó fej volt, megvárta, míg a második időgéppel visszamennek a múltba.

Innentől kezdve ugrálni fogunk az időben és követni fogjuk Goran Visnjicet, ahogy gonoszkodik, és megpróbálja kisiklatni a történelmet?

castro - 2016. 10. 05. 09:11

A spanyol Ministerio nemrég berendel harmadik évadában állítólag gyakrabban lép majd ki a hispán történelmi keretek közül a világtörténelem színpadára, nagyobb költségvetést is kaptak ehhez. Közben egyre jobban hergelik magukat a spanyol alkotók és a nézők is, hogy a Timeless mekkora plágium (ami szerintem nem igaz), és most szurkolnak is a Timeless mielőbbi bukásának. Pedig ez a kettő simán elférne egymás mellett.
A spanyoloknál valóban erősebb a karakterizálás, ez verbuválta össze a rajongótábort is.

JH94 - 2016. 10. 05. 09:41

Kicsit unalmas volt a pilot. Végig úgy éreztem, hogy nincsen tétje annak, hogy meg akarják akadályozni Flynnt.
Kicsit azt a benyomást keltette az összes múltbeli jelenet mintha nagy ovációt várnának a nézőktől, hogy ők a múltba mentek és milyen hiper-szuper ez.
De ezt már mintha láttuk volna valahol…
Remélem később lesz magyarázat az egész pillagó hatásra.
6/10

_Peter - 2016. 10. 05. 09:57

A két szépség miatt belenéztem, de nem hiszem maradok. Emmett Brown haja égnek állna ahogy két perc alatt szétbarmolták az idővonalat, persze minden időutazós erről szól. Kimaradt vagy nem figyeltem eléggé az időgép hol “szálljon le” és hogyan rejtsék el dolgot mondták a szabályoknál? A léghajóból látni lehetett a modern masinát. A Hindenburg CGI egész jó volt.

“bár rémesen sztereotíp figurákat kaptak. Sebaj, majd őket is elkezdik felépíteni – remélhetőleg nem lelkizések által”

Nekem pont az jött le sajnos lelkizés lesz. Ahogy Abigail családja változott, a katona felesége majd élni fog, összevesznek miért kéne az “eredeti” idővonalhoz ragaszkodni, vagy az egyik maradni akar a múltban. Aztán tippre a legvégén visszamennek a prototípus megépítését megakadályozni, nem játék az időutazás tanulsággal és egymásba szeretnek. A fikció érdekelne mi van ha a nácik győztek, mi van ha megmentik JFK-t, de úgyis szirupozni fognak. Várok 4-5 részt figyelem itt a szöveges közvetítést, de most elég volt a pilot, mást néznék ha visszamehetnék az időben. :)

z - 2016. 10. 05. 10:57

castro: Azért a frissen megözvegyült fickó és a lexikális tudással rendelkező nő meg az illegális titokzatos időutazók kicsit nagyon éreztetik, hogy miből is indultak ki, persze a körítésen változtattak, hogy ne legyenek perelhetőek, de sok apróság benne maradt… persze ettől nem lesz jobb vagy rosszabb a cucc, de kicsit ellenszenvesebb az egész dolog…

winnie - 2016. 10. 05. 11:14

z: nem hiszem, hogy ha nem lettek volna tervek a remake-ről, akkor felmerült volna bármilyen plágiumgyanú. a megbeszélések miatt gázos némiképp a dolog, mert egyébként az alapfelállás pár motívuma tényleg hasonló, de ugyanígy lehet eltéréseket sorolni, az időutazás jellegétől kezdve a jelenből jött utazókon át a magánszférás felettesekig. de mint írtam korábban, az efféle túlságosan is zsánersorozatoknál nehéz lenne érvényesíteni bármilyen jogot is az alapfelállásra, hiszen bár az a kiindulás alap, és így igen fontos, mégiscsak pusztán töredékét képzi még egy 13 részes szezon történetmesélésének is.

(ellenszenves persze lehet, de akkor is a stúdió vagy a csatorna részéről, a készítőknek ehhez nincs köze, és végülis ők csinálják a sorozatot.)

majsz - 2016. 10. 05. 11:15

A 7,5 kicsit bőkezű, viszont a rész elszaladt nem néztem az órát közben szóval valami működik.
Szereplőgárda nem túl erős, a fekete csávó kifejezetten gyenge, a ráírt poénok mégúgy. A csajszi okés, ha nem írnak rá sok klisét, a katona srác meg hát, tipikus hendszom cast eddig nem sok karizmával.
A dolog, hogy 2x ugyanoda nem mehetnek sok lehetőséget kizár, nem tudom hogy ez most könnyebbséget vagy nehézséget okoz készítőknek. Sokat nem várok, mert így igazából egyenes magyarázatot úgysem fognak adni, hiszen ugyanoda újra nem mehetnek, max az azt követő dolgokat tudják “egyengetni” azokra meg kb bármit rá lehet fogni, hogy most ezért létezik/nem létezik xy..
Az ellőtt sejtetésekkel nem tudom mit akarnak, amit a programozónak mondott a főnöke, illetve a csajnak a gonosz. Talán maradós 1-2 rész erejéig míg az irány kirajzolódik.

-Tomi - 2016. 10. 05. 11:32

Sajnos nem fogott meg így elsőre a pilot, nem éreztem az irányt, amerre haladni akarnak, viszont az utolsó egy percben sikerült mégis felkelteni az érdeklődésemet.
Kíváncsi vagyok a folytatásra, és hogy mennyi időbe/részbe telik, amíg feloldják a csavart, így adok még neki egy két résznyi esélyt.

sorozat/gyilkos - 2016. 10. 05. 11:35

A felénél kaszáltam, a maradék 20 perc viszont altatónak pont jó volt.

Minden probléma (sablonos, erőltetett, gyerekes, butácska poénok), amit említettél valós, csak én nem találtam meg benne a varázslatos, “de”-t, amiért nézném.

Viszont engem még a szereplők sem fogtak meg. Kovac doktor a maga két percében nem tudta azt a titokzatos, nemisbiztosrosszfiút eladni, nem is nagyon próbálta. De Abigail Spencer sokkal nagyobb csalódás. Rectify, Suits: mindkettőben pöpecül karakterben volt, itt meg nagyon nem. Talán csak idegen tőle ez a könnyed rácsodálkozó karakter, vagy az egész hóbelebanc kedves ostobasága idegesíti annyira, hogy ne akarjon teljes szívvel átvedleni (ennyi bőven elég), de teljesen out of character. Se a professzort nem látom, se az időutazót, se az egésztől ledöbbent embert. Egy gyönyörű színésznőt látok, vicces szerepben szerencsétlenkedni.

A katonacsávó mehetne a CW-re is (maga a sorozat is amúgy), egyedül Barett figurája valamilyen, főleg, amikor humorfaktor van, de hát ugye annak oka van.

Meg hát az egész: alapszitu felvázolása 5 perc (ebben az időutazás, a rablás), fő karakterek bemutatása (hát akkor ez időutazás és te mész, de nem BKV-val, és nem rákospalotára. Jajj mi? hát jó.) és a sorozat koncepciója összesen 10 perc. Értem én, hogy ebben a műfajban nincs lelkizés, meg előjáték és a nézőnek azonnal kell mutatni, amit húsz rész múlva is látni fog.

De nekem, ez a biztosra játszó epizodikus netvörk cucc egyre kevésbé jön be. Vagy én öregszem, vagy ők csinálják szarabbul, nem tudom.

winnie - 2016. 10. 05. 11:58

majsz: ha abból indulok ki, hogy a journeymanre 8,5 pontot adtam…:) a műfaj az minimum +2 pont nálam, szóval ezt nyilván bele kell számítani.

“A dolog, hogy 2x ugyanoda nem mehetnek sok lehetőséget kizár, nem tudom hogy ez most könnyebbséget vagy nehézséget okoz készítőknek.”

szerintem ezt azért mondják, hogy ne lehessen belekötni bizonyos dolgokba, hogy a saját dolgukat megkönnyítsék, ne kelljen magyarázkodni. ez az, amit többek között erőltetettnek éreztem.

mmonitor - 2016. 10. 05. 12:22

Ez elég gyenge próbálkozás. A karakterek a történet meg ahogy kinéz az egész a kilencvene években még elment volna, én mindenesetre sokkal többet vártam még úgy is, hogy az időutatás nekem is a gyengém. Még egyet megnézek de nem reménykedek abban, hogy le tud kötni. Heti várós biztos nem lesz akkor meg minek.

Bullseye - 2016. 10. 05. 15:10

@leila
Igen, ez az egyik apró kellemetlensége a Hollywoodi időutazásnak. Már annak örülhetünk, hogy a lassú időátmenetet nem jelzik elhalványuló kezekkel. Hanem csak simán adnak X időt, hogy helyrehozzák. Tuti úgy megy ez is, mint a földre eset kajánál. :)

FirstT - 2016. 10. 05. 21:30

Kozhely puffogtatas, 11.22 rip-off szaga van mar most, karakterek, story, minden. Tul sok realisan szerkesztett sori jart a kezem kozott az elmult idoben, ahhoz hogy egy inkonzisztens timetravel fozeleket beengedjen a gyomrom. Nem lesz az osz sorozata, gulity pleasurenek talan jo hideg hetkoznap estekre, egy ket resz utan eldontom. 10/5

winnie - 2016. 10. 05. 21:36

11.22??? miért pont? a múltban elég sok időben ide-odaugráló, problémákat megoldó sorozat volt, ez is egy közülük, miután felfedezték, hogy jó pár éve nem volt ilyen. de a 11.22 már csak azért is elég fura választás, mert ott még utazgatás sincs, csak egy út, egy feladat. mondjuk az igaz, hogy a 11.22 sztorija az itt egy epizód lehet, de az ilyen sorozatoknak épp az a lényege, hogy 100 rész alatt 100 utazás, 100 problémamegoldás legyen.

FirstT - 2016. 10. 05. 23:01

Pont emiatt 11.22 amit irtal.. Ugyanugy tortenelmi esemenyhez kotodo timetravel, a katona srac kicsit dave franco beutes, a szoke riporterno saidi dunhill.. Ugyanezt a tortenelmi esemeny megvaltoztatas temat nem tudom el tudjak e nekem adni soksok reszen keresztul. En orulnek neki a legjobban ha igen.

winnie - 2016. 10. 06. 05:03

mondjuk más nézőpontból azt is lehet mondani, hogy a 11.22 csupán olyan, mint egy időutazós sorozat egyetlen epizódja, csak sokkal alaposabban kifejtve:)

GrammarLord - 2016. 10. 06. 12:37

Én is imádom az időutazós sorozatokat, ez is tetszik még egyelőre :D
De az a legnagyobb baj, hogy lazán elejét vehették volna az egész sorozatnak :D
Mert ugye nem utazhatnak oda, ahol 2 van belőlük.. legalábbis ezt mondták…és kapásból elvetették az 5 perccel a támadás előtti utazást.
Ezt számtalan más módon kiküszöbölhették volna :D
Pl. üzenetet küldeni.

Na mindegy.. tudom, hogy ahhoz, hogy ilyesmit tudjanak alkotni pár racionális gondolattól meg kell válni… de sebaj D:

Ambriel - 2016. 10. 06. 15:50

Annyira gagyi, hogy fájt nézni. A megvalósítás a 90-es éveket idézte, a karakterek színtelenek. Abigail Spencer ugyanúgy hőbörgött, mint a Suitsban, ahonnan örültem, hogy eltüntették.

Thorongil - 2016. 10. 06. 20:13

hát nem tudom hogyan akarnak ebből sorozatot csinálni. egy résznek még elmegy.

kicsit nehéz elhinni,hogy ott ahol időgépet fejlesztesz ennyire gagyi a biztonsági rendszer…

Másik nagy hiba amit Bullseye is írt, miért nem dobták ki szimplán a bombát????

ALDO - 2016. 10. 06. 20:41

Engem lekötött, bár nem voltak túlzott elvárásaim. A szereplők egyenlőre nem idegesítenek, a kissé logikátlannak tűnő cselekedetek sem zavartak annyira, a kézzel írt notesz rejtélye is felkeltette az érdeklődésemet. Ez a megmentjük a Hindenburg áldozatait és a pillangóhatás miatt rendbe jön az anyám, de kitörlődik a húgom létezése, miközben én semmire sem emlékszem, mert nincs rám hatással a dolog viszont elég gyenge WTF húzás volt a rész végére. Akkor már azt is bedobhatták volna, hogy a katona felesége is feltámadt, hogy teljes legyen a kavarodás. Gondolom ezzel is terveznek majd valamit.
Azt viszont baromi okos ötlet, hogy egy feketét vigyenek, amikor még az 1960-as években sem használhattak a fehérekkel közös WC-t.

galocza - 2016. 10. 06. 22:53

+1 epizódniyi esély.

Enzo - 2016. 10. 07. 00:14

1×01
Aranyos, élvezhető volt, némi logikátlanságokkal.

Esküszöm, sikítófrászt kapok, ha még egy sorozatban/filmben meglátom ezt a papírral téridő-meggörbítős jelenetet, szerintem már csak poénból rakták bele…ha négy különböző helyen nem jött szembe eddig, akkor egyszer se.
Az egész bemutatósdit marha gyorsan lezavarták, akár összecsapottnak is nevezhetném, lehet hogy a pilot jobban működött volna 60 percesben.

Átívelő szálak: na ez érdekesnek ígérkezik, pl hogy mi volt Rufus feladata (felvenni a másik 2 ember beszélgetését?? minek?), meg amit Flynn belengetett, az is.

Kicsit valóban öntökönszúrás ez az egész idővonallal kavarás, hogy nem mehetnek vissza oda, ahol léteznek, meg hogy random hatásai lettek a jelenben (azért megnézném levezetve, hogy miért, akár valaki mással 1 konkrét esetet levezetni), illetve hogy a fejeseknek elvileg nem kéne tudniuk semmiről, amit az utazás előtt mondtak hőseinknek, mert az egy másik idővonal, nem? (még akkor is, ha nem sok változott, Kate ugyanúgy halott, a Hburg ugyanúgy felrobbant)

@leila kérdése (hogy amikor Flynn visszament, de ők még nem, azok a történések miért nem gyűrűztek be?) először elgondolkoztatott, de hát Flynn még nem csinált semmit, nem volt olyan időpillanat, amikor megtörtént volna a tervezett robbanás (ami megölte volna a tudósokat), tehát nincs minek begyűrűznie.

Malcolm Barrett jól nyomta, a fekete elnyomásos utalások (“jó volt az út a busz hátuljában”) tetszettek :D A katonacsávó (Wyatt) motivációja…hát, eh, kicsit ez is gyorsan jött, hogy ő most veszélyezteti az egész tervet 1 pillantás után. A feleségével közös fényképet nézve, Kate nem is nagyon hasonlított rá :D

Tetszett a melltartós szökés, a léghajó utasainak és jelentőségüknek az emlegetése (Rockefeller, Sikorsky), meg a Rufus-Jiya szálat is “shippelem” (haha) :D

#hétidézete: “This is Dr. Dre, I’m Nurse Jackie and we’re from General Hospital.” felröhögtem :D

Bullseye - 2016. 10. 07. 02:07

Mondjuk most, hogy kicsit elgondolkodtam ezen a visszaugrós tiltáson: azt mi akadályozza meg, hogy egy csapat kommandós az ország egy távoli pontjáról odautazzon a bázisra, majd visszamenjen Kovac doktor érkezése előtt 1 percelre és szitává lőjék?

@Enzo
Amikor Flynn visszament 1916-ba, és másnap robbant a hajó, az 100 évvel azelőtt volt, hogy a jófiúk elindultak volna, szóval addigra már az újságnak azt kellett volna írnia, hogy másnap robbant, felszállás után. Kivéve, ha az idővonal is olyan, mint a figyelt lábas, amiben sosem forr fel a víz. :)

winnie - 2016. 10. 07. 07:55

bullseye: az akadályozza meg, hogy akkor nem lenne sorozat. a tiltásnak az a lényege, hogy ne kérdezgessen mindenki ilyet – mondhatták volna, hogy “mert csak”, de inkább előre bebiztosították magukat, ennyi. azért, hogy a néző ne a törvényszerű lyukakkal törődjön.

winnie - 2016. 10. 07. 07:57

“hát nem tudom hogyan akarnak ebből sorozatot csinálni.”

??? ezt nem is értem. hogyhogy hogy? ez azok közé a sorozatok közé tartozik, amik esetében már az első részben egyértelmű, hogy mi a sorozat motorja. minden részben, utazás, probléma, megoldás. ennyi.

mint más sok évadon át futó időutazós sorozat esetében. nem már, hogy ennyien nem látták a klasszikusokat. ez is abszolút azokat idézte meg, a nyolcvanas, kilencvenes évek sorozatait, mai látványvilággal, persze. bár nyilván ennyi pénzt már nem költhetnek az effektekre (megnézve az eredeti híradófelvételeket, ők is tanulmányozhatták azokat). egyébként elég drága lesz amúgy is a sorozat, hiszen itt nem sok állandó díszlettel dolgozhatnak.

Thomas - 2016. 10. 07. 17:57

Jobb lett, mint amire számítottam, pedig már a Frequency-t sokkal jobban vártam, mióta jöttek a hírek az epizodikusságról. Persze az egy dolog, hogy ez most így egyszer tetszett, de hogy mennyire egy sablon alapján épülnek fel a részek, mennyire lesz önismétlő, mennyire tudnak lekötni a heti problémák, és tudnak-e megfelelő körítéssel szolgálni mellé (pl. változások a jelenben), az majd csak pár rész után derül ki.
Volt benne pár szerencsétlen megoldás, meg a nagy költségvetés ellenére szerintem a CGI bántóan gagyi lett, és ahogy a léghajó lezuhanásánál vágták egymásra a külső meg a belső képeket, abban semmi természetesség nem volt. De ennek ellenére a szórakoztató faktor bőven megvolt benne, szóval nem kérdés, hogy még pár részre biztos maradok.

Bullseye - 2016. 10. 07. 22:07

@winnie
De miért nem kérdezget mindenki ilyet, ha ennyire idióta és óriási lyukat hagytak a világuk alapszabályában? Miért nem kérdezte meg senki menet közben ezt, hogy valami kevésbé látszatindokkal álljanak elő (ami amúgy is főleg arra van, hogy a katonagyerek ne menjen vissza a feleségét megmenteni – és lehessen erről lelkizni, ha a pillangó hatás visszahozza neki, és elveszítené újra egy változtatással), vagy vállalják fel a “csak” indokot, mint a Doki, akinél van ami fix pont, meg van ami wibley-wobley, ozt az írók csinálnak amit akarnak.

Ha a krimikben gáz, amikor hirtelen a levegőből húznak elő egy bizonyítékot vagy megfejtést, akkor szerintem itt is elég komoly gond van.

winnie - 2016. 10. 07. 22:13

Bullseye: időutazás nem létezik irl. a sorozatban létezik. a szabályokat éppen ezért a jelenség írói találják ki:) oké, ez nem spanyolviasz, de pont a mostani frequency-kritikában írom le a saját hozzáállásomat. vannak furcsa dolgok az életben, és ha valami úgy van, ahogy, akkor bármennyire is nem tetszik nekünk, nem tudunk ellene érvelni. ahogy a zombik ellen sem mondhatjuk, hogy a “valóságban” az agyukat kell szétcsapni, és nem is halnak meg attól, ha levágják a karjukat. ld. még, true blood és a vámpírfogak.

“ami amúgy is főleg arra van, hogy a katonagyerek ne menjen vissza a feleségét megmenteni”

ezt egyébként eléggé úgy lebegtették be, hogy meg fogja szegni idővel a szabályt. és az írók is szeretik megszegni a saját szabályaikat. nem írták volna ilyenre, ha nem lennének terveik vele.

Bullseye - 2016. 10. 08. 00:14

De könyörgöm, a saját szabályuk nem zárja ki az egyik legegyszerűbb megoldást – ami ahogy említetted is, lezárja a sorozatot a 10. percben. Nem az a bajom, hogy szabályokat hoztak kizárni a küldetés ismétlést (mert így izgibb is, meg a Vissza a jövőbézés gondolom költséges lenne a stúdiónak), meg egyebeket, hanem hogy a szabály simán megkerülhető.

Két sornyi ST technoblabla megoldotta volna arról, hogy ahol jelen volt a két időgép egyike, oda már ugyanaz nem mehet újra, mert húzza az időfalat, mint a Tron fénybicikli, vagy bármi ilyesmi. Több meg nincs belőlük, mert unobtaniumból vannak :)

(Az is biztos, hogy egy évadzáróra már betervezték, hogy juszt is hazamegy, ha bele is pusztul, hogy megmentse a feleségét…)

H1N1 - 2016. 10. 09. 00:58

Kicsit sok a klisé a sorozatban, de legalább a vége érdekes volt, hogy máris megváltoztattak egy nagy dolgot a csajszi életében.
Egyébként ilyen időutazós témánál egyből előjön a paradoxon, amit szerintem kb nem is lehet elkerülni, hacsak nem 1 percre egy üres rétre mész vissza…
Dean R. Koontznak volt egy jó könyve, ami időutazásos volt. Ott úgy oldotta meg (szerintem tök jól), hogy csak előre lehetett menni. Így kizárta azt, hogy mi van ha megölöm a szüleimet bla bla bla

Bullseye - 2016. 10. 09. 13:31

A multiverzum elmélet (legalábbis azon a szinten, ahol én egyáltalán képes vagyok felfogni) megoldja a paradoxont. Akármit változtatsz (és szerintem már a megérkezés a múltba változás), új dimenzióban folytatódik a történet, így megölheted a nagyapád, apád, magad, stb, nincs paradoxon. Max az a kérdés, hogy utána ha visszaugrasz, akkor a régi világodba mész vissza, vagy az újba, ahol lehet, hogy van belőled még egy. (Én az egyszerűség kedvéért az elsőre voksolok).

De ez még nem zárna ki egy sorozatot, mert ugye nem túl humanista dolog hagyni valakit, hogy pl. kiírtsa az emberiséget a környezetvédelem nevében, csak azért, mert az egy másik dimenzióban történik, és nem hat ránk, de “mi” tettük lehetővé. Persze a drámai meglepetés fordulatokból visszaugráskor nem lenne annyi. Már ezért megérné. :)

DarkEagle - 2016. 10. 10. 01:08

Nekem bejött a Pilot 6/10 mivel alapozás volt csak de ígéretes az egész koncepció. Meglátjuk meddig jut.
Karakterek jók szóval az telitalálat. Mondjuk nem kevés kérdés merült fel nézés közben és egyesekkel ellentétben én nem ragadtam le olyan baromságoknál, hogy egy melltartóban levő fém izével hogy nyitja ki a csávó a zárat mert láttam pár kém filmet szóval engem az ilyenek nem lepnek meg, max azokat akik földhöz ragadtak. Viszont az időutazás megoldása tetszik főleg az hogy nem mehetnek vissza a saját idejükbe ahol éltek már és ugyan oda sem ahol már jártak. Hál’ Isten ezzel ki is lőtték az önismétlést. Persze idővel ez lehet változni fog.

energy - 2016. 10. 11. 11:52

Már vártam, hogy nem ismerik fel őket az időgépből kilépve, vagy senki nem lesz ott. Én azon se lepődnék meg, ha a nő egy másik időben Goran Visnjic felesége lett volna.
Az Időminisztérium azért nem ilyen komolytalan.

energy - 2016. 10. 11. 13:06

Jobban belegondolva lehet még a még nem született fia, nem ismert apja is Goran Visnjic.

winnie - 2016. 10. 11. 13:52

1×02: na, ez majdnem ugyanannyira bejött, mint az első rész, jópofa volt. kellemes, szórakoztató, nem veszi magát komolyan, de felmond egy törileckét is, és még a magánéleti szál is okés az időváltozással. végre valami, ami visszahozza a klasszikus időutazós sorozatok hangulatát.

7/10

Bullseye - 2016. 10. 12. 14:34

Ez kellemes volt, némi filozófia, némi történelem, némi karakterépítés, jó összhatás. Kovac brilliáns tervétől félek, hogy gügye lesz, de egyelőre kíváncsian várom, hogy mit akar megváltoztatni, és meddig akar visszamenni az időben ehhez.

És végre eszükbe jutott a papírnehezék! :)

Khaal - 2016. 10. 13. 00:56

Nem rossz ez, de hiányzik belőle valami újdonság, folyamatosan jön az “ezt már láttam valahol korábban” érzés. Plusz ott vannak a többiek által már említett dolgok: a bázis nevetségesen gyenge védelme, ahogy a katona elkezd kavarni mert valaki távolról hasonlít a halott feleségére, az hogy tényleg kinéznek az ablakon aztán mégis nekiáll hatástalanítani a bombát. Azért viszont elismerés, hogy sokféle paradoxon kérdést próbálnak megmagyarázni / elkerülni, de a műfajból adódóan persze így is marad sok lyuk.

Az idővonal késleltetett megváltozására az lehet a magyarázat, hogy a két szálon (múlt és jelen) “párhuzamosan tellik az idő”, tehát ha pl. a fő időgép megérkezése után csak két nappal kuszálja össze a dolgokat Flynn, akkor a jelenben is van két nap amíg még minden megmarad az erdetiben, de majd meglátjuk ők milyen magyarázattal jönnek elő.

Összességében szórakoztató, hosszú távon kérdéses, hogy mit hoznak ki a háttérben kavaró főgonosz társaság témájából.

Khaal - 2016. 10. 13. 01:01

Emlékeim mélyéről felbugyogott egy eléggé hasonló, de csak egy részt megért sorozat. A szesztilalom idejére mentek vissza a pilotban, valai hasonló összetételű csapattal. Szívesen újranézném, de semmi más nem jut eszembe, se színészek, se készítők, se csatorna, se cím. Valaki esetleg ennyiből tudja, hogy miről beszélek?

Enzo - 2016. 10. 13. 01:51

1×02
Na, ez tetszett. A legnagyobb pluszpont a végén levő egyik jelenetért jár, ahol Jiya levezette Lucynak, hogy mi változott a családfájában a Hindenburg-os múltbeli változások miatt, köszönöm szépen, pontosan ezt írtam a pilotkritikában, hogy egy ilyet szeretnék :)
Egész izgi volt a rész, kis történelmi kitekintéssel, tényleg más lehet élőben szembesülni akár magával Lincolnnal, akár a feketék helyzetével, pláne feketeként. Lucy végül is ügyesen megoldotta, hogy a kellő mederben folyjanak az események, és a lelkiismerete is nagyjából rendben legyen. A végén marha vicces fejeket vágott, főleg amikor hátulról megérkezett a pasija, jó hogy nem bemutatkozott neki :D

Zseniális volt az önreflexió a sorozattól:
“We really should get some paperweights.” – felröhögtem, #hétidézete :D és még mutatták is őket később :D
Volt még pár jó duma benn, persze megint főleg Rufustól:
“So this is like if Donnie Wahlberg assassinated the president?”
“Is it unsanitary if I throw up on you now?”

Darabkák:
-Vajon mindig így lesz, hogy a rész elején bemutatják a default verzióját a történelemnek?
-Egyszer érkezhetnének civilizált területre is, lenne nagy felhajtás. Vagy az érkezés helyét tudják befolyásolni?
-Kéne valami felkészülési idő nekik, hogy legalább valami minimális kamusztorit meg álneveket kitaláljanak, és akkor meg lehetne előzni a kínos pillanatokat. Juliet Shakesman, really? :D Mondjuk az egy ügyes húzás volt, hogy elneveztek róla egy középiskolát, ezért jár a keksz a forgatókönyvíróknak ismét.
-Jiyát bírom egyébként :) a randijuk viszont nem sikerült Rufussal, úgy látszik.
-Hopphopp, akkor Lucy adoptált, ha jól értettem a levezetést?
-Frankó volt a Mad World feldolgozás :)

H1N1 - 2016. 10. 13. 12:19

Tippre a “főgonosz” az igazi apja.

karit - 2016. 10. 13. 15:51
DarkEagle - 2016. 10. 14. 01:42

Na úgy látom kezd beigazolódni a sejtésem hogy a kis gonosz az apja Lucy-nak. Legalábbis nagyon meglepne ha valami random Józsi lenne. :D

Egyébként szinten tartották a részt a Pilothoz képest. Ha így marad szépen meg fog élni a sorozat. De azért jó lenne változtatnának egyszer valami komolyat is a történelmen, oké értem Lincoln életben hagyása túl nagy falat lett volna de azért remélem igaz amit Flynn mondott és Lucy átpártol hozzá hogy segítsen neki rongálni a történelmet avagy megmenteni ha igaz amit állít akkor tényleg Flynn a jófiú.És egyelőre nagyon úgy fest hogy a csoki főnök az igazi gonosz.

winnie - 2016. 10. 14. 08:20

“Emlékeim mélyéről felbugyogott egy eléggé hasonló, de csak egy részt megért sorozat. A szesztilalom idejére mentek vissza a pilotban, valai hasonló összetételű csapattal. Szívesen újranézném, de semmi más nem jut eszembe, se színészek, se készítők, se csatorna, se cím. Valaki esetleg ennyiből tudja, hogy miről beszélek?”

de a star trek híres-neves, nekem ajánlott epizódja is ilyen volt, az 1×28:)

hummel - 2016. 10. 14. 15:52

Khaal: Syfy-tól a Rewind. Még 2012-ben készült a pilot, de nem rendelték be. Aztán 2013-ban leadták a leforgatott részt. Egyébként a felállás tényleg szörnyen hasonló.

dragon1986 - 2016. 10. 14. 22:43

1×01 nagyon bejott amikor kiderult hogy hugi meg sem született libaboros lettem mert nagyon megsajnaltam szegenyt..

energy - 2016. 10. 18. 13:57

3 Rész után,ennél jobban is el tudom tölteni az időm. Ráadásul a villám is hasonló ebben az évadban.

winnie - 2016. 10. 18. 23:01

1×03: ez annyira nem jött be, a fő sztori elég meh volt, a karaktermomentumok és a humor rendben van, ez a rittenhouse-átívelés pedig dettó nem túl izgalmas, legalábbis egyelőre nem érdekel (legalább tudjuk, mi a céljuk), az 5/10 ellenére viszont egyértelműen nézős marad.

(az mondjuk pozitív volt, hogy nem arról szólt a rész, hogy meg akar a rosszfiú ölni valakit, és meg kell akadályozni. sőt, eleve ezúttal a rosszfiú nyert, véghez vitte a tervét.)

daniferi - 2016. 10. 19. 20:18

Három rész után még simán maradok, főleg azért, mert nem az a tipikus “minden sikerül a végére” részek. A mostani résznél szintén pozitívum, hogy más volt a lényeg, mint előre gondolták az évszám alapján.

Enzo - 2016. 10. 20. 03:28

1×03
Kicsit az időpont meg JFK miatt 11/22/63 utánérzésem volt az elején, még a baseball-fogadások is szóba kerültek :)
Aztán a legutóbbi kérdéseim közül az első kettőre választ kaptam: most nem mutatták be az alapértelmezett verzióját a dolgoknak, és amúgy tudják szabályozni a “leparkolást”.

A rész maga nem volt rossz, az átívelés még mindig misztikum….Flynn ki akarja törölni Rittenhouse-t a történelemből, ennyit megtudtunk. De legalább most a rosszfiú nyert, valóban, a cserés húzást ha átlátszónak nem is mondanám, de tényleg több dolog is gyanús volt: Anthony túl könnyen odaadta a táskát, előtte meg feltűnően mutatták a kék hordót, aztán ugye tényleg abban volt. Flynn meg azért van annyira eszes, hogy nem ugrik át a téridőn egy plutónium maggal, inkább elássa, az biztonságosabb.

– Észrevettem, hogy a főcím elején a számláló mindig az adott rész aktuális évszámán áll, abból vált át a “TIMELESS” szóra :)
– Frank Sinatrát ügyesen csak hátulról mutatták, hogy ne kelljen CGI-ra költeni/hasonmással foglalkozni.
– John F Kennedynek miért Jack a beceneve? A’internet szerint “Jack is a common nickname for John”, de ez szerintem f@szság. Na mindegy.
– Wyatt minden helyzetből megpróbálja kihozni a felesége megmentését, ez a táviratos próba aranyos volt (bár tényleg long shot).

#hétidézete megint Rufusé:
“‘Cause in ’62, I’m pretty much invisible. It’s my superpower.”

winnie - 2016. 10. 20. 05:00

enzo: de akkor minek lenne a becézése a jack?:)

Enzo - 2016. 10. 20. 12:41

winnie: Hát Jacobnak előbb el tudnám képzelni, bár fene tudja, mert az meg inkább Jake. Áh, bonyolult ez a John-Jack-James-Jimmy-Jake-Jacob vonal :D
Wikipédia szerint is John becézése, de valahogy én ebben semmi logikát nem látok…

JH94 - 2016. 10. 20. 13:47

Megadtam a 3 rész esélyt a sorozatnak, de itt el is vállnak útjaink. Pedig imádom a történelmet, de sajnos itt egyszerűen nem tetszik a sztorivezetés. Talán később darálom le egyben.

@enzo @winnie: A felesége nevezte el Jacknek Kennedyt, nagyon szerették egymást és így sokkal jobban hasonlítottak a neveik. Jackie(Jacquline) volt a felesége beceneve.

_Peter - 2016. 10. 20. 19:08

4-5 részt akartam adni ennek, de már elég most. Csak a nő élete fordul fel teljesen minden utazás után, a másik kettőé nem? Egymás közt pampognak, a fejeseknek meg se említik nem túl oké mennyire változik minden? A jelenben miért nem lehet körözni Kovac dokit? Az akciózás gyenge, hát az atommal az üres bőrönd trükköt komolyan gondolták, annyira kínos. Időutazásnak tényleg elmegy a sorozat, mintha 90-es évek lenne a 13 éves énem lehet várná is ezt suli után. :D

“John F Kennedynek miért Jack a beceneve? A’internet szerint “Jack is a common nickname for John”, de ez szerintem f@szság. Na mindegy.”

Hát pedig de. Jack Nicholson is John igazából.

ALDO - 2016. 10. 20. 21:55

Azért milyen jó, hogy a 3. részre a nagyokosoknak is eszébe jutott, hogy tulajdonképpen a jelenben is lehetne keresni a másik időgépet.
Az mondjuk tényleg érdekes, hogy csak Lucy életére hat ki drasztikusan minden kirándulás. A Hidenburggal kitörölték a húga létezését, de Lincoln fejbe lövésével, hogy kapott egy vőlegényt meg egy vastag fotóalbumot, hiszen az ugyanúgy maradt, csak nem Booth a gyilkos, hanem egy ismeretlen merénylő?
A nagy csavar meg gondolom az lesz, hogy Flynn tulajdonképpen jók és a kutatásban részt vevők sumákolnak valamit.
Nem az évad újonca, de nálam továbbra is nézős marad.

winnie - 2016. 10. 20. 22:02

“sak a nő élete fordul fel teljesen minden utazás után, a másik kettőé nem?”

ha egyszer neki volt kapcsolata a hindenburggal (ami lehet, hogy nem is véletlen), akkor miért borult volna fel másnak? de nem fordult fel teljesen, csak volt némi változás, de említették a főnökségnek is ezt (más kérdés, hogy ők mit sem észlelnek ebből, hiszen nekik adott a történelem. mondjuk nekem már eleve ez is sok, hogy a főnökség miképp éli meg, hogy kreálnak idővonalakat, vagy tudom is én miket a lépéseikkel.)

“mintha 90-es évek lenne a 13 éves énem lehet várná is ezt suli után.”

ez a legjobb benne. régen voltak ilyen sorozatok, végre most is van:)

winnie - 2016. 10. 20. 22:03

aldo: a vőlegénye nem volt meg lincoln előtt? mármint tudom, hogy utána jött csak, de nem lehet, hogy előtte csak nem találkozott még vele? (nem tudom, kérdezem, mert annyi mindent nézek, hogy rág nem emlékszem a jelenetekre:)

_Peter - 2016. 10. 20. 22:51

“de nem fordult fel teljesen, csak volt némi változás”

Ööö izé “csak” megszűnt létezni a testvére és kapott a semmiből egy vőlegényt akit soha nem látott előtte. Némi változás. :) A testvért és az anyja nem beteg dolgot legalább megmagyarázták, de honnan lett a vőlegény?

Enzo - 2016. 10. 21. 01:30

“ha egyszer neki volt kapcsolata a hindenburggal, akkor miért borult volna fel másnak?”

KÖSZI winnie, hogy nem nekem kellett elmagyaráznom a nyilvánvalót, amit Jiya levezetésével még a szánkba is rágtak :D ennyire nem bonyolult, legalább ami nem hiba, azt ne rójuk fel hibaként a sorozatnak -.-

A vőlegény meg biztos hogy megvolt a Lincoln-eset előtt is, mert az 1×01 végén, amikor Lucy hazaért, akkor kérdezte az anyja, hogy “Hova lett az eljegyzési gyűrűd?” És ezerféleképpen bejöhetett a képbe a vőlegény, hiszen más lett az apja, másképpen alakult az anyja élete. Például lehet hogy a fickó valamelyik szülőjének ismerőse/beosztottja/stb, nem kell hozzá nagy képzelőerő.

ALDO - 2016. 10. 21. 16:58

“a vőlegénye nem volt meg lincoln előtt? mármint tudom, hogy utána jött csak, de nem lehet, hogy előtte csak nem találkozott még vele? (nem tudom, kérdezem, mert annyi mindent nézek, hogy rág nem emlékszem a jelenetekre:”

Amikor hazatértek az epizód végén egy eljegyzési partiba sétált bele és a vőlegényre csak nézett, hogy “ez meg ki?”. A harmadik epizódban átlapozta a fotóalbumot, majd az indulás előtt meg is említi, hogy kapott egy albumot tele emlékekkel és egy vőlegényt is. Nekem ebből az jött le, hogy nem volt meg a pasi még a pilotban. Azért kérdeztem, hogy milyen változás hozta ezt létre, mert Lincoln ugyanúgy meghalt, csak most Flynn az ismeretlen gyilkos, a többi kormánytagot megmentették, Booth meg ugyanúgy megölték később a katonák. Mert a Hindenburgot azt megmagyarázták.

Annatar - 2016. 10. 22. 22:57

Amikor az első útról hazaértek, már megvolt a vőlegény – anyu megjegyzést tett a hiányzó eljegyzési gyűrűre, sőt, említette a bulit is – , de nem találkozott vele, mivel szinte azonnal rohant a második küldetésre. Ami nem okozott észrevehető változást a jelenben, de az előző állapot is fennmaradt, ergo buli és vőlegény ;)

Ja, és a Jonathan becézése is Jack, ld. Jack O’Neill a Csillagkapuból.

Sawyer - 2016. 10. 23. 19:02

Jó kis sorozat lehetne, ha nem volna ilyen primitív, elbutított. Hadarás, kapkodás, elég volt a pilot.

5/10

heidfeld - 2016. 10. 23. 22:52

A harmadik részre is javult kicsit a sorozat, bár van honnan..Sajnos csak a két csaj nyújtott értékelhető színészi teljesítményt az aktuális epizódban. A többiek hihetetlen rosszak, már-már Unce Upon a Time szintje.. Érdekesek lehetnének az történések, utazások következményei, de valami hiányzik, némi kapkodás is érezhető. Közepesnél picit jobb, de szeretem a történelmet, így elfogult vagyok.

Pipacs - 2016. 10. 28. 01:16

Lehet, hogy már valaki írta előttem, de az első részben, amikor a végén arról beszélnek, hogy azért nem mehetnek vissza még egyszer próbálkozni, hátha másodszorra sikerül “kijavítani a történelmet”, mert nem találkozhatnak saját magukkal a múltban, akkor csak bennem merült fel, hogy mi a szarért nem küldtek vissza 3 másik ilyesmi kvalitású bárkiket? Ennyit csak megért volna a dolog, nem?

Amúgy túl 4 részen, bennem is az van, hogy kicsit a 90-es éveket idéző hányaveti logikátlanságai és felszínes “tudományos” magyarázatai ellenére jó nézni, de az mondjuk valószínű, hogy ha per pill nem lenne rá időm, mert lenne még a most nézősökön felül 2-3 másik színvonalasabb sorozat, valszeg kaszálnám, illetve elfelejteném letölteni a többi részt, és magáról kaszálódna el.

Enzo - 2016. 10. 28. 18:17

1×04
– Náci idők! Ó, enyhe The Man In The High Castle utánérzés :)
– A hatalmas ruhásszekrény mennyire állat volt már!
– Épp itt volt az ideje, hogy végre legyen ott valaki, amikor megérkeznek. Örülök, hogy ezeket a lehetőségeket nem hagyja ki a sorozat. Egyszer lehetne olyan is, hogy lefoglalják az időgépet, vagy hasonló, és nem tudnak miatta hazajutni (egy darabig ofkorsz).
– Az epizód fő történéseiről nem nagyon tudok mit írni, inkább az eleje meg a vége volt érdekes.
– Rufus ugyanazokat a köröket futja Masonnel (“de akkor se fogom kémkedni a barátaim után” – “dehogynem fogsz), csak most már valami Rittenhouse-os fószer is nyomást gyakorolt rá.
– Lucy ellenben tökös volt a fenyegetésével, bár nem teljesen vágom, hogy akarja visszahozni a húgát.
– Jót röhögtem, hogy készült egy új Bond-film velük, kellenek az ilyen kis utalások, hogy mi változott.

De a rész messze legjobb jelenete a következő, sírva röhögtem, és kétszer visszanéztem:
Fleming: -I swear, you Americans. You couldn’t stand out more if you tried.
Beront a néger Rufus a fegyverrel: -Don’t move.
Erre Fleming: -I stand corrected. :DDDDD

Lucytól az odasuttogott “Definitely not.” a végén is vicces volt, meg a “James Bond’s hitting on Lucy” is, amit fogalmam sincs, hogy miért raktak bele kétszer a szövegkönyvbe, WTF?

DarkEagle - 2016. 10. 29. 18:46

Jó volt ez a rész nagyon. Eddig bejön a sorozat és talán túl is éli az évadot a nézettséget elnézve. Lassan kezdhetnék kifejteni hogy mi is ez a Rittenhouse meg ki Flynn.

Jövőheti rész is jónak ígérkezik a fangirlök már most sírnak a shippingelés miatt. :D Hihetetlen hogy egyesek pár rész után is úgy tudnak üvöltve örülni pl egy egymásra nézésnek is mintha az életük múlna rajta. :D
Azért remélem nem hozzák őket túl hamar össze mert ismerve a dolgokat valószínűleg rontana a dolgokon.

winnie - 2016. 10. 29. 19:46

“Lassan kezdhetnék kifejteni hogy mi is ez a Rittenhouse”

nem mondom, hogy egy cseppet is érdekelne, teljesen random és érdektelen az egész, félmondatokból nem lehet érdekes mitológiát építeni. de pont most nyilatkozta kripke, hogy elég hamar jön a válasz, szóval akkor talán érdekessé válik ez.

DarkEagle - 2016. 10. 30. 22:33

Hát ideje lenne már mert oké hogy csak nem rég kezdődött a sorozat de egyértelműen ők a főgonoszok legalábbis úgy fest. azokat meg nem ártana megismerni vagy legalább is tudni mit akarnak. Elvégre nem igazán értem miért jó az nekik ha felveszik amit cseverészik a 3 utazójuk. Ha a múltról akarnak valamit megtudni akkor olvassanak el egy könyvet. :D Szóval ja ez nagyon ködös egyelőre. És itt – bármennyire is bejön a sori – nem áll jól ez a köd.

Silver-sama - 2016. 10. 31. 09:53

Tegnap megnéztem az 1.részt, mert nem volt más, és kellemes szórakozás volt :). A karakterektől féltem a legjobban, hogy unalmasak lesznek, de végülis okésak voltak, meglátjuk, hogyan alakulnak a későbbiekben.
Ami zavart, az az, hogy olyan könnyen belementek ebbe az utazásba, és olyan könnyen engedték őket. Mármint, mi történt volna, ha valamit nagyon elbarmolnak az idővel? És semmi biztosíték nem volt rá, hogy elvégzik a feladatot. Meg alapból az, hogy miért pont 3 ilyen embert választottak? Biztos nem lettek volna alkalmasabb emberek erre a feladatra? Építhettek is volna még gépeket és egy egész nagy csapattal indulhattak volna el. Hova siessenek? Ha van időgéped, van időd :D. Akármit is tesznek a múltban a rosszfiúk (a sori szabályai szerint), az a jelenben már megtörtént.
Na mindegy, talán kár ilyeneken gondolkodni egy időutazós sorozat esetében :D. Mindenesetre a kezdés kap egy bíztató 7,5/10-et tőlem is.

yeeeyha - 2016. 11. 01. 16:26

4 rész alapján már kitűnik, hogy nagyon sok múlik azon, hogy melyik korszakba mennek vissza, az 1×03-at ezért is éreztem gyengébbnek.
Eddig az 1×04 tetszett a legjobban, nácikkal kapcsolatos dilemmák of course, meg egyre jobban működik együtt a hármas (a poénok is egyre jobbak), és szuper ötlet volt Fleminget belekeverni a sztoriba. Eddig csak Lucy, meg néha Rufus nézett ámulva-bámulva, most kicsit Wyatt-ből is kibújt a lelkes kisfiú :D Reméltem, hogy megjátsszák a készítők, hogy a találkozásból születik egy új Bond sztori, és igazam is lett.

@Enzo: szerintem ezzel csak a wyatt-lucy shipp-re akarták felhívni a figyelmet, wyatt apró reakcióit kell figyelni :D
(amúgy gondolom valahogy meg lesz wyatt felesége mentve előbb-utóbb, de jó, lesz egy szerelmi háromszög *lemondó sóhaj*)

Ami idegesít, az az egész rittenhouse.

u.i.: pacsi a készítőknek a röpke történelemleckékért, ahogy hallom, az amerikaiak történelem tudása nem valami nagy, legalább ők is sokat tanulnak :D

heidfeld - 2016. 11. 03. 12:10

4. rész nagyon jó volt. Sajnos az 5. borzasztó gyenge és unalmas. Nem szokásom félbe hagyni epizódot, de itt erősen rezgett a léc. Némi pozitívum. hogy a néger gyerek elég sokat javult, de a katonát játszó színész borzasztóan gyenge..
Annyit még, hogy Goran lassan még japánul is beszélni fog. Szerintem érdekes ismert színészeket más nyelven hallani.

ALDO - 2016. 11. 03. 16:25

Idáig mindegyik epizódban sikerült valahogy bekavarni a történelembe, de azért drasztikus változások nem történtek.
Amikor haza jönnek az aktuális küldetésről, akkor a fejesek már alapból a megváltozott történelemre emlékeznek és csak a trió tudja mi volt az eredeti idővonalon?

Bullseye - 2016. 11. 04. 18:48

Azért most jópofa lett volna, ha kinyírják a katonát hősies módon, egy kicsit reménykedtem, de annyira nem akarta visszaadni a pisztolyt, hogy nyilvánvaló volt a dolog. :(

@ALDO
Pontosan. Már vitáztak is rajta, hogy mi hogy történt, mert senki nem úgy emlékezett.

Enzo - 2016. 11. 07. 17:45

1×05 – avagy PTSD és indokolatlanul gyors meggyőzések

Érdekes volt a szál, hogy Wyattnek mennie kell, nagy szám lett volna, ha meglépnek egy főszereplőcserét 5 rész után, akár sima leváltással, akár úgy, hogy ott marad Alamoban, de sajna nem. (hát, legalább megmutatták a másik fickót :D)

A nagy ötlet a gránátokkal, te jó ég…a softball-labda méretű lyuk legelső említésénél egyértelmű volt, hogy azt kell használni, úgyhogy fogtam a fejem 20 percen át, hogy valakinek jusson már eszébe…ez ritka bugyuta volt, na. -.-

A vége meh, miért nem dobták fel a cliffhangert a név (Lucy apja) megmutatásával?

#hétidézete megint Rufusé: “How do I get fired?” :DD

energy - 2016. 11. 15. 14:05

6. volt eddig a legjobb rész. Összeesküvés árulás, néhány válasz… A 7. rész előzetesében Lucy Flynn néven mutatkozik be!

energy - 2016. 11. 15. 15:41

Nem Flynn, hanem Dr. Quinn, Medicine Woman még egy pop-kulturális utalás, rosszul hallottam. Egyszerűen csak nem hiszem el a készítőknek, hogy Flynn és Lucy nem rokonok:(

Tyberius06 - 2016. 11. 16. 21:58

hm… jó volt a 6-dik rész, de engem továbbra is zavar, hogy Lucy olyan sík hülyére lett megírva, hogy nyugodtan átfesthetnék szőkére a haját, akkor kevésbé lógna ki a karakterből. Tudják, hogy a Big Brother létezik, most szépen körbement az infó, hogy kb mindenki mindenkit átbaszott eddig, viszont Lucy hitetlenkedése a saját naplójáról még mindig agyament. Időutaznak naná, hogy lehet a jövőnek egy olyan pontja, ahol megírta azt a naplót. Egy tanult tudós ember nem lehet ennyire szkeptikus… A kétely az még oké, de a tagadás… WTF?

Silver-sama - 2016. 11. 17. 18:10

Tetszik ez a Rittenhause. Olyannak tűnik, mint az Illuminátus :D.

Enzo - 2016. 11. 17. 18:58

1×06
Érdekes volt a rész, végre kaptunk némi magyarázatot, több infót a Rittenhouse-ról, Flynn motivációjáról, és a csapattagok is felfedtek 1-2 titkot egymás előtt. Mondjuk gyorsan eljutottunk a “mi egy csapat vagyunk, és bízunk egymásban, ha ő kilép, akkor én is” állapotból a nem megbízásba :D
Rufus végre kiélhette magát az események “főszereplőjeként” egy olyan korban, ahol már egész elfogadottak voltak a négerek, vicces volt a párhuzam-ellentét, ahogy most meg Lucy maradt kinn az utcán. Ja és Kanye néven mutatkozott be, imádom ahogy viszik át az időben az ilyen random celebneveket bemutatkozásokhoz :D
Ügyes volt a Rittenhouse és Flynnék egymásnak eresztése, de valszeg le fognak azért majd bukni.

#hétidézete:
“Deepthroat, here we come” :D (comment:comon szokta sixx használni az eredeti kifejezést, aztán meg csodálkozik, hogy mindenki csak a p0rnós verziót ismeri)

DarkEagle - 2016. 11. 17. 19:02

@Tyberius06: Nem hülye ő csak szimplán ember, ezért nem akarja elfogadni, hogy (egy általa meg mások által belesulykolt “tény” vagyis hogy Flynn gonosz) egyszer össze fog dolgozni vele. Egyébként itt megjegyezném, hogy ez a legnagyobb plothole talán a story-ban. Az alap elv ugye az hogy nem mehetnek oda ahol már élnek. Akkor kérdem én hogy a pibe szerezte meg a naplót Flynn?

No de ez a rész nagyon jó volt végre mindenki tud mindent amit kell és ez a Rittenhouse dolog is egyre érdekesebb amit sikeresen elb@sztak a rész végi fordulattal. Most komolyan ki nem számított erre? Azok után, hogy Lucy a rész elején órákig ott vár de nem megy be számomra egyértelmű volt hogy ki az apja. Nyilván ahogy megtudtuk hogy Flynn családja hogy halt meg meg mi történt aztán láttuk a sírkövüket is teljes mértékben világossá vált hogy vele nem áll rokoni kapcsolatban. Szóval maradt a másik és így már teljesen érthető miért őt sorozták be. Elvégre nekem senki ne adja be hogy ő az egyetlen aki mindent tud a történelemről. :D

Azon viszont hangosan felkiáltottam mikor Rufus mérges lett Lucy-ra hogy a JÖVŐBEN együtt dolgozik majd Flynn-el és erről nem beszélt nekik közben ő meg jó ideje titkos ügynök. Szóval a sorozat ebben a részben a lehető legtöbb klisét ellőtte.

SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER! :D

A jövőheti rész előzetese is érdekesre sikeredett és már az is felvet bennem egy érdekes kérdést mert eddig azt hittem a hajó sérthetetlen de legalábbis golyóálló. :D

ayren - 2016. 11. 18. 14:47

Kitartásom csak nem hozta meg gyümölcsét – most jutottam el a kaszáig, akármennyire is szeretem az időutazást, mint témát. (By the way, dupla kasza: Frequency sem jött be idén.)
Egyszerűen a sorozat buta, klisés és unalmas, karakterek/színészek is leginkább ütnivalóak.
Én igazából egyetlen célközönséget tudnék a Timeless számára elképzelni: a tiniket, mert a készítők rendre az USA történelmének ikonikus eseményeit teszik az egyes epizódok fókuszába, így a fiatalabb korosztálynak adhat valami művelődéstörténeti pluszt a sorozat – a felnőttek meg esetleg felfrissíthetik ismereteiket.

Tyberius06 - 2016. 11. 18. 23:55

@Darkeagle: szerintem a csaj adta neki oda visszamenve a múltba.
Egyébként nálam is rezeg a léc. Sci-fi ide vagy oda baromi hanyagul van kezelve a téma. Ugyanakkorra nem mehetnek vissza, de ha vissza megy 2 héttel korábbanra es hagy egy üzenetet saját maguknak hogy mi fog történni azzal elvben nem lehetne baj.
A másik hogy a tesó kitörlődésén kívül semmi lényeges nem változik pedig folyamat basztatják az idővonalat ahányszor leütnek-lőnek vkit a múltban. Simán lehetne olyan csavar, hogy valaki tyűkszemére lép az mikor hazaér a tesó megint él. De nem, abba nincs dráma. Hát amit eddig láttam abba se sok.

heidfeld - 2016. 11. 19. 11:22

Megszámoltam: 19. helyen van nálam a sorozat. Mivel 24 epizód a heti limitem, 4 sorozatot ilyen-olyan okok miatt pótolnom kell, bizony rezeg a léc. Két szó: Hanyag, közepes. Hát, ez pont olyan. Pedig bőven lenne lehetőség benne A katona gyerek meg olyan gyengén “játszik” hogy az Unce Upon A Time színészei is tűrhetőnek tűnnének mellette…
Nem vagyunk egyformák. Engem érdekel mások véleménye is, ha nem is értek egyet minden véleménnyel. Viszont ha valaha ajánlanom kell egy közepes sorozatot, hát ez elsőként fog eszembe jutni.
Kár érte.

ayren - 2016. 11. 19. 11:46

heidfeld
Az az érdekes, hogy közepes és közepes sorozat közt is van különbség a megítélésben. A Chicago Fire és a Designated Survivor is közepesek, és minden eredetiséget nélkülöznek, mégis nézősek maradtak nálam.
Kell néha a szemnek is valami rágógumi, na.
A Timelessnél viszont tényleg minden, de minden elcsépelt vagy egyszerűen rossz a sztoritól a színészeken át a látványvilágig, szóval nekem simán dögunalom az egész.

heidfeld - 2016. 11. 19. 14:03

@ayren:”Közepes és közepes sorozat közt is van különbség megítélésben”
Teljesen igazat adok. Chicago Fire már csak téli dara lesz nálam, Timelessnél a személyek sorsa tart még ott, de nem erről kellene szólnia. Sokkal többet ki lehetne hozni belőle. Designated Survivor nálam jó kategóriában van az elejétől. 5. rész piszok jó volt.

DarkEagle - 2016. 11. 19. 21:15

Egyébként ezeket az időutazós szabályokat ki találta ki, a góré nem? Aki ugye a Rittenesekkel van szóval nem vagyok én abban olyan biztos hogy ezek a szabályok tényleg valódiak. Elvégre egyszer elfogynak a múltban az események ahova mehetnek szóval marad a jövő de az meg nincs hatással a Rittenre. Szóval ha valami komolyat akarnak csinálni akkor hamarosan ki kell derülnie hogy bárhova utazhatnak. Máskülönben sosem nyomják le az ellenséget. :D

energy - 2016. 11. 22. 14:18

Ez a rész nagyon gyenge volt, az időgép megjavítása, az idővonal szinte nem változik, a Star Wars utalás!…

Szula 25 - 2016. 11. 22. 14:23

Most daráltam le a 6 részt és azt kell mondanom hogy tetszik és a 3 főszereplővel sincs semmi gondom. Sok időutazós sorit nem láttam de ez most megfogott. Jó hogy nem húzták ezt a kamuzzunk egymásnak dolgot sokáig és külön tetszett Wyatt reakciója Rufus és Lucy felé. Wyattet játszó színészt nem láttam még semmiben amit nézek/néztem így kellemes csalódás a srác.
Pár dolog:
-Lehet Wyatt feleségét a Ritten bagázs fogja elintézni?
-Lucy húgát akkor hogy is fogják visszahozni, csak össze kell anyucit valamikor boronálnia a nevelőapjával.
-Lucy férje is szerintem az RH tagja lesz és még lehet anyuci is.

Tyberius06 - 2016. 11. 22. 20:11

7-dik rész után egyre erősebb a kasza késztetésem a sorozat irányába. Ez szimplán foss volt. Egy újságcikkes utaláson kívül semmi nem változott a történelemben, holott megint öltek. Ezt baromi hanyagul kezelik, és ettől herótom van. Simán átlépnek afelett, hogy Wyatt megint kinyírt valakit, ráadásul most nem egy random náci közkatonát, hanem egy francia katonai középvezető fiát. Az ilyennek simán kéne hatással lennie a jövőre…
Voltak olyan pillanatok a részben, amikor meg simán csak ásítoztam.
Noh majd jövő hétig kitalálom, hogy folytatódik e vagy sem…

Enzo - 2016. 11. 23. 16:26

1×07
Nem volt rossz a rész, bár pont a legfontosabb kérdéseket oldották fel kicsit túl egyszerűen. A Star Wars analógia nekem tetszett, meg hogy kicsit kaptunk többet Jiyából, illetve Masonből is, meg úgy általában az ottani emberek többet szerepeltek (Christopher ügynök meg pont Masonről akar titkos nyomozást? na vajon meddig fog tartani, amíg belefut a Rittenhouseba? :D)
A végén azért vártam, hogy tök máshol kötnek ki, ez így klisés lett, hogy kb 10 métert tévedtek.

Random észrevételek:
-A palack kiásásánál Termite kotrógépek voltak CAT helyett (ami ugye Caterpillar), vicces márkaváltoztatás :D
-A Zika-vírus említéséért pluszpont, szeretem az aktualizálásokat.
-Mason nem kérdezett (még) rá a diktafonra, hogy mi van vele? Fura.

#hétidézetei:

“-Obviously, the situation is not ideal…
-Not ideal is having french fries without ketchup. This has been three days of trudging through the mud, bitten by bugs I can’t identify, eating meat I don’t want to identify…” (Rufus)

“How do you say ‘I had sex with your mother’ in French?” :D (Wyatt)

“More like Fort Dysentery.” :D (Rufus)

Silver-sama - 2016. 11. 25. 15:39

Ezt a részt valahogy nagyon untam. Először fordult elő, hogy folyton másfelé néztem.
Az a csók csak engem bosszantott? Nem is építették fel a kapcsolatukat (nem is volt kapcsolatuk, lol), nem lett megalapozva. Ugyebár “volt” egy randijuk, de azt sem mutatták, csak mondták. Konkrétan nem is ismerik egymást, erre megcsókolja a csaj.. Mondanom sem kell, mit lehet erről gondolni..
Ez így hatalmas randomság, hanyagság.
A történet maga tetszett, pontosabban, hogy végre ottragadtak a múltban. Vártam már egy ilyen részt, ám a megoldás, hogy Rufus meg tudta javítani a hajót, csalódás.

Zora - 2016. 11. 27. 20:07

1×07

Nagyon tetszett.

Korábban, az a napló úgy kerülhetett Flynn kezébe, hogy olyan jövőbe utazott, ahol ő maga már nem élt
Hogy honnan tudta? Hát, jó kérdés. Esetleg direkt 60 évvel előrement, a napló meg vagy a tök öreg Lucynál volt, vagy valamelyik leszármazottjánál – vagy egy múzeumban…
Han Solo-s utalás tetszett, meg ez a protokoll-dolog is. Jó ötlet!
Viszont, vajon mi a protokoll, ha a jövőbe mennek?

heidfeld - 2016. 11. 27. 20:22

Talán ez a rész tetszett a legjobban. Többet voltak a múltban. Jók voltak az utalások, dr Quinn kifejezetten tetszett. Indiai? Libanoni? csaj meglepően jó, Sokkal többet belőle!
Indiános rész viszont elég gagyi volt. Női törzsfőnök, aki annyira volt indián, mint én koreai, meg ahogy kivágták magukat – Ugyan már! Viszont nagyon nevettem rajta, annyira bénán volt kivitelezve. Máskor bosszantana, de ma nyertek kedvenc csapataim, akiket utálok meg kikaptak, így jó kedvem volt.
Kicsit lassú a sorozat tempója, de ez egy jó rész volt 7/10

Enzo - 2016. 11. 30. 22:09

1×08
Érdekes volt elsősorban Flynn-ék szemszögéből nézni a sztorit az elején, meg meglepett, hogy Flynn megmentett valakit, de persze csak amíg ki nem derült, hogy rokoni szálak fűzik hozzá. Mondjuk ez érdekes, hogy a saját életükre kiható változások nem gyűrűznek be? Ki tudja, hogy így, hogy a testvére életben maradt, pont ugyanazt csinálta az anyja, és ugyanúgy megszületett az ugyanolyan 2.gyereke?
Amúgy nagyon cuki a Mariát játszó csaj :) Flynn-től meg remek volt a parkban a terv, miszerint hagyta, hogy a csaj kiszúrja, és utána meg a “legjobb védekezés a támadás” alapon megkérdezte, hogy ugye nem követi? :D

Randomságok:
-Mi történik, ha valaki pontosan ott áll, ahova az időgép megérkezik? Arrébblökődik, vagy beszippantja a tér-idő kontinuum?
-Rájöttem, hogy Anthonyt Matt Frewer játssza, aki Taggart volt az Eurekában :)
-Vidám, ahogy mindig csekkolják az újságokat a végén, hogy hogyan befolyásolták a történelmet :D
-Lucy magánéletét visszahozhatnák amúgy.

#hétidézete meglepő módon Flynné:
“Greetings! We come in peace!” :D
(meg a Mulder ügynökön is felröhögtem, imádom hogy minden részben eljátszanak valami hasonlót :D)

Tyberius06 - 2016. 12. 03. 10:48

Szerintem az összes magánelet mehet a lecsóba. Az hogy Flynn tesója nem volt semmire hatással, de rögtön az első részben eljátszották hogy a legkisebb dolog is hatással lehet a történelemre: lásd Lucy tesója, az gáz. Én itt kaszáltam.
Jó volt a rész, kifejezetten tetszett, Mulder jó volt meg Rufusnak volt egy szövege meg arca amikor a nö a központban mondja hogy 2 megabyte-os memoria kartyájuk van és az milyen hatalmas. :D
De ezek nem kompenzálják az írói hanyagságot…

Zora - 2016. 12. 04. 09:05

1×08

Rosszul emlékeznék? Nem úgy volt, hogy abba az időbe nem mehetnek, amiben ők már éltek? Mert ’69-ben Anthony már javában élt.
???

heidfeld - 2016. 12. 04. 09:24

@Zora: Saját magukkal való találkozás veszélyes, de lehet, hogy ez csak kamu.
2 megabbyte memória, meg Mulder ügynök hatalmas volt, a Rufus-t játszó színész rengeteget javult. Többit el is felejthetnénk, ha nem bukkant volna fel Caitlin Carver. Teljesen ízlésemnek való szépség.
Történet elég gyenge, mint pár színész is. Sok az írói hiba, és nem igazán izgalmas. Családi dolgokkal általában nem jó erőltetni, de itt határozottan dobna a dolgon.
Teljesen közepes a sorozat. Ha nem húznak bele egy évados lesz, ha nem veszi át másik csatorna.

Zora - 2016. 12. 04. 09:29

A saját magukkal való találkozást más sorozatoknál hallottam. (Mármint, hogy ott ez volt a szabály.)

A saját idejüket határozottan ebben a sorozatban hallottam. Ezért nem tudnak az Időgép ellopásának idejébe menni, hogy megakadályozzák, mert akkor már mindannyian éltek.

Tyberius06 - 2016. 12. 07. 00:20

Annak ellenére, hogy kaszáltam megnéztem az adott heti részt. És nálam a rész működött mert vhogy kimaradtak azok a bosszantó dolgok amik a korábbi részeket átszőtték.
Ez nem jelenti azt hogy maradok.

Enzo - 2016. 12. 12. 01:58

“Annak ellenére, hogy kaszáltam megnéztem az adott heti részt.”
:DDD már ne haragudj, de ez akkora ellentmondás, hogy a fal adja a másikat :D

1×09
Tetszett a rész: aranyos volt Bonnie és Clyde (főleg az akcentusuk), megint volt benn vicces névhasználat (Wesley Snipes :D), Henry lebuktatása a hangrögzítővel ügyes húzás, és végre nem a klisés happy enddel zárult a dolog. De vajon mi lehet a papíron?

Wyatt eljegyzési sztorija már-már a szívbemarkolóság határát súrolta volna, ha jobban kötődnénk a szereplőkhöz, viszont egy kicsit jobban is alakíthatták volna a szerepüket Lucyék, alapból viselkedhettek volna úgy, mint egy pár. Ja és mennyire kínos volt már amikor feküdtek a fal túloldalán, hallgatva B&C hancúrozását :D

Jövő héten félévadzáró!

winnie - 2016. 12. 12. 06:53

enzo: én elég sok kaszált sorozatomból nézek olykor részt:)

Tyberius06 - 2016. 12. 12. 23:51

Annyira nem nagy ellentmondás. Azt hittem, hogy a múlt heti résszel megy szünetre a sorozat, és bár a 8-dik után eldöntöttem, hogy ne tovább, a 9-diket még megnéztem, sőt megnézem a mait is, ami az aktuális félévadzáró lesz. Az utóbbi két rész egyébként nem volt rossz, de az alapvető problémám maradt. A múlt megváltoztatása a legcsekélyebb mértékben sincs hatással a jelenre (leszámítva azt az egy-két esetet, Lucy húga és Flynn tesójának megmentése, de ez utóbbi sem volt hatással semmire). Mert az nem releváns változás, hogy Ian Flemming más címet és sztorit ad a regényének, vagy UFO észlelés az USAban az 1800-as években stb…
De így vagyok a Designated Survivorral is, amit kaszáltam a legutóbbival, de a félévadzárót még megnézem…

Enzo - 2016. 12. 21. 02:09

1×10
Gyorsan lepörgött ez a 42 perc. Érzelmes kezdéssel indítottunk Christopher ügynöknél, és izgalmas volt a rész felütése is Flynn ajánlatával, és már-már emberi oldalának bemutatásával.
Aztán jött a csavar, hogy Rittenhouse mégiscsak egy ember, és szerintem egész jó karakter volt az öreg fazon Armin Shimerman előadásában (IMDb powa). A cliffhanger kicsit várható volt, de az egy jó kérdés, hogy hova viszi Flynn Lucyt most? (Meg mondjuk egyszer megnéznék egy jelentősen megváltozott USÁt valami esemény után…)

Darabkák:
-Részeg Mason eljátszásért pluszpont, hihető lett.
-Most kifejezetten töriórának éreztem a sorozatot, mármint a jó értelemben, mert Benedict Arnoldról a büdös életben nem hallottam eddig egyébként.

Január 16.-án folytatás! Amúgy eléggé kihalt a kibeszélő, nem mondom…

Ripazha - 2016. 12. 21. 13:34

ömmmm az első két résznél úgy voltam, hogy ajjj nem kell ez nekem, semmi érdemleges, de utána megnéztem a harmadik részt, akkor tényleg úgy voltam, hogy a mechanika jó, de a kivitelezésen lehetne mit csiszolni, nem pazarlom rá az időmet…
Erre meg most a napokba egyre jobban jött eza történetórás időutazósdi(*) és megnéztem a negyedik részt, és utána mindet… erre meg már azt vettem észre, hogy mint egy idióta percenként frissitem a twitter oldalt hogy mikor lesz már felirat :D A végére totál elkezdett érdekelni a dolog Rittenhouse-tól kezdve az egész mechanika, végül csak erre volt szükségem( plusz lehet közrejátszott a mad world az édes hangú hölgyemény által)
De végérvényben tetszett és megváro a maradék részeket, és most kifejezetten érdekel a folytatás. Lehet végül saját időutazásmániám rabja lettem… de ez miért is lenne baj ha az időutazás király? :D
(*amúgy dekirály töri óra lenne,, szigorúan megfigyelőként visszavinnének egy ketrec szerűségbe mint amikor cápák közé engednek embereket, valahogy értelmesen kidolgozni, és ilyen “interaktív” töri óra… modnjuk ot a veszélye a menydörgő robajnak’ de megoldható)

heidfeld - 2016. 12. 27. 06:01

Ez a Rittenhouse-dolog határozottan érdekes kezd lenni. Ugye eleve Gorant-t üldözve utazgatnak a múltban, aki a szervezett ellen harcol.
Jó volt a 10. rész történelmi háttere, Armin Shimerman meg nagyon jó színész. Kár, hogy előtte 2, töltelék-szagú epizód volt, vagy csak engem nem kötött le. Hopp! Caitlin Carver is volt. Na, rá figyelnék, de nagyon…
Nem értem, miért nem szerepel Lucy apja, pedig szinte biztos a Rittenhouse tagja. Megváltozott Amerikát én is megnéznék, de a sorozat nagy hibája a ki nem használt helyzetek sora.
Azt meg, hogy mi “random” mindenki magának kell eldönteni, bár én ki nem állhatom ezt a kifejezést.
Sokan a Rittenhouse-t vélték annak, pedig nem az. Egy mellékszereplő halála is százezres nézettség esést okozhat kábeles sorozatnál, mondjuk az Enzo és általam “értékelt” szériánál.

sheva83 - 2016. 12. 27. 09:04

1×10
Nem szoktam foglalkozni a bakikkal, logikátlanságokkal, de azon most felakadtam, hogy, hogy a francba került Flynn időgépe az öreg Rittenhouse kertjébe?

Parafa - 2016. 12. 30. 22:39

Hát én nem vagyok elájulva. Az alap ötlet remek, a kivitelezés gagyi. Már a hajam tépem, amikor elmondják nem szabad beleavatkozni az idővonalba, aztán eltesznek pár ipsét az útból, és persze a fegyver sem felel meg az épp felkeresett idősíknak, meg a lőszer sem. Ja, hogy a kiiktatott emberekről semmit nem tudnak, tehát bármilyen következménnyel lehetnek a jövőre. Jaj…
A történelmi lecke, mely egy-egy részhez tartozik viszont kimondottan tetszik.
Persze végig fogom nézni, mert ha egyszer elkezdtem…, talán a többi rész jobb lesz.

Sigismundus - 2017. 01. 01. 21:30

Én csak most kezdtem el nézni a sorozatot, vegyesek az érzelmeim, elmegy. 1×04-nél tartok, a nácis, rakétás Flemminges.

Olvasom mellette a junkie-n a hozzászólásokat, ki hogy kommentálta az aktuális részt.

És észrevettem valamit, ami felett úgy tűnik mindenki, akár rajongó akár fanyalgó elsiklott.

Ugye, 1944 decemberébe ment vissza a gonosz, hogy atomot adjon a náciknak, azok meg kilőjék Belgiumra, ide ment vissza a trió hogy megállítsa.

Ehhez képest napsugaras madárcsicsergéses nyárban akcióznak hőseink… ???!!!

Sigismundus - 2017. 01. 08. 09:45

Végignéztem az első tíz részt, tetszett, várom a többit.

Gagyinak gagyi benne sok minden, költséghatékonyan, látszik hogy ugyanabban az erdőben járnak körbe állandóan, de vállaltan gagyi.

Csak az a 1944 decemberében zöld erdős ne lett volna. Ez jobban zavart mint az időutazós logikátlanságok, vagy időtörések, vagy hogy Santa Ana nem egy kecskeszakálas öregúr volt 1835-ben hanem egy csupaszképű 42 éves. Vagy a gyenge színészí játék. Ami valóban javult a végére bár van mit fejlődni a főszereplőknek még most is.

Rufus a kedvenc, egyáltalán nem baj, sőt jót tett a sorozatnak szerintem hogy “mert kell bele egy néger is, minek, hisz ők korábban nem mozoghattak olyan szabadon”. Pont ez a hátrányos megkülönböztetésből szemlélet vetett fel komoly dilemmákat. Egy feketének nem olyan könnyű kimondania, hogy hát igen hagyjuk úgy a történelmet ahogy volt, nem szabad változtatni rajta.

Más szemszögből is lehet krónikákat írni, történelmet szemlélni nem csak egyféle van. A magyar történelmet is főként nemesi történelemszemlélettel írták, akik a lakosság alig 10%át tették ki csak.

Mondjuk Rufus szerepére inkább mást választottam volna, egy vékonyabb, kicsit fiatalabb srácot, kis afrofrizurával, és hipszterszemüveggel. Olyat akiről ránézésre el lehet képzelni könnyen hogy középsuliban is kocka volt, aki lapított ha a ganxták mentek végig a közelben.

Mit várok a 1×11-től? Egy erősen költséghatékony bemutatását a Rittenhouse nélküli jövőnek, amibe Rufus és Wyatt visszatér.

Ripazha - 2017. 01. 19. 19:24

Nem vártam semmit a résztől, s kb mégis azt kaptam amire számítottam, de annál azért mégis többet, a HHHolmes és Houdini karaktere nagyon feldobta a részt, mintha ennél a résznél érződne a plusz 3 rész berendelése, hogy akkor tolunk egy kicsit a dolgon, tetszett, mint modnjak még? :D

Zora - 2017. 01. 19. 20:00

1×11

Nekem is tetszett.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz