login |

Pilot-mustra: Frequency – 1×01

2016. 10. 08. 15:25 - Írta: winnie

89 hozzászólás | kategória: 2016/17, kritika, pilot-mustra,

(A másik pilotkritikánk itt olvasható.) Számomra eléggé tökéletes viharnak tűnt a Frequency a CW-n. Első blikkre időutazós is (de nem úgy!) és nyomozós is (de nem úgy!), ennél több nem is kell. Ja, de, egy általam nagyon, nagyon kedvelt filmre épül. Olyannyira, hogy a pilot kvázi a filmet (illetve annak egy szeletét) prezentálja. Ami egyesekben úgy csapódhat le, hogy nem mond semmi újat, más meg hátradőlve konstatálja, hogy megkapja, amit szeretett, csak pepitában.

Nem tudom, vannak-e ilyenek, de nagyon irigylem azokat, akik úgy láthatják ezt a pilotot, hogy nem ismerik az alapsztorit. Én anno nulla tudással láttam a filmet (általában így nézek) és minden egyes felismerés, történés ütött benne. Ebben a pilotban is vannak olyan pillanatok, amik nagyon hatásosak, ha az embert meglepetésként érik. (Mondjuk nekem így is hatott az első, de a vége előtti beszélgetés talán még jobban.)

FREQUENCY – 1×01 – 8,5/10

 frequency-1x01-05

Tényleg csak a legszikárabban az alaptörténettől legyen elég annyi, hogy (és, aki nem akarja ezt tudni, ugorjon egy bekezdést) a főhőse egy nyomozónő, aki egy rádió segítségével felveszi a kapcsolatot egy férfival, aki nem más, mint az apja – 20 évvel ezelőttről.

Ezen kívül még sok minden történik, megismerjük a szereplő hátterét, hogy milyen világban élnek, jelen van egy erős rejtélyszál, de a pilotot egyértelműen a szülő/gyerek kapcsolat adja el, ez az, ami miatt muszáj volt kétszer is megnéznem, annyira megfogott.

frequency-1x01-02

Egyszerűen nem tudtam nem imádni ezt a pilotot, mert volt néhány olyan érzelmi csúcspontja, amikért nagyon oda voltam, és amik révén a főhős is közel került hozzám – ha át tudjuk érezni, hogy mi zajlik le benne, akkor nyert ügyünk van. Szó se róla, kicsit olykor hatásvadász a megvalósítás, de nem bántam, rám hatott, a lassított mosolygós futás, de már korábban is, ahogy felcsendülnek az Oasis-féle Wonderwall taktusai az első nagy csavar után. (Vicces, hogy ez a második idei pilot, ahol bevetik a világ ilyetén való “kitárulását”.)

És ha már csavarok. Az érzelmi síkon, a karakterek életébe behozott csavarok mellett nagyon ütött (itt is), hogy a rejtélyszálon is beúsztattak egy olyan fordulatot, ami igen komoly és megoldhatatlan dilemma elég állítja a főhőst (nyilván meg fogja oldani). Szóval egyelőre a Frequency azon kevés sorozatok közé tartozik, melyek mindkét szintjükön izgalmasnak tűnnek.

frequency-1x01-08

A nagy kérdés most a hogyan tovább? Továbbra is át fog ívelni minden, vagy kevés átívelés mellé kapunk az Awake mintájára két epizodikus nyomozgatást? (Elég beszédes az állandó szereplő galériája, velük mind számolnak a legtöbb epizódban.)

Mindkettő működhet, de amondó vagyok, hogy az első 13 vagy 22 részre egy filmnyi történetet elég kitalálni, az pedig a pilot története alapján egyértelmű, hogy minek kellene lenni a finálénak (és a cliffnek is, ld. következmények). Persze lehet, hogy már a 2-3. részre minden megoldódik és új problémát vetnek fel.

frequency-1x01-04

Azt már írtam, hogy mennyire kedvelem az időutazós vagy az időkomponenssel foglalkozó műfajt, de azt nem biztos, hogy miért. Maga az előtudás tévén történő problémamegoldás az az, ami lenyűgöz ezekben, illetve, hogy a hősök miképp próbálják kamatoztatni a “hatalmukat”. Ezért volt nagy kedvencem az egyébként nem minőségi csimborasszó, napújraélős Tru Calling (az is krimi), illetve a jövőbe nézős The Dead Zone.

Jó esetben persze a főszereplők az elején igencsak botladoznak, tanulják a szabályokat, sokkolják magukat a következményekkel, de idővel azért beletanulnak a dolgokba, és ez a Frequency-ben is megvan. Mint ahogy az is, hogy ha az írók nincsenek észnél, akkor el fog szaladni velük a ló és annyira kezelhetetlenné válik a sztori, hogy a lyukakat csak egy kemény resettel lehet betömni.

frequency-1x01-01

Mert a téma kedveléséhez szorosan hozzátartozik, hogy számomra az időutazásos tematika olyan, mint bármelyik természetfölötti téma (pl. zombik), ami ellen nem lehet érvelni, hogy “a valóságban ez nem történhetne meg”. Értem ez alatt azt, hogy az időutazás szabályai mindig adottak, szentek és sérthetetlenek, azokat nem tudom megkérdőjelezni (ha úgy van, akkor úgy van), mert olyan jelenségről van szó, ami esetében való életbeli példát nehezen tudnék felhozni.

Ergó minden időutazós sorozat készítője saját szabályokat teremt, és azokon át lehet élvezni (vagy nem élvezni) a sztorit, illetve a múlt megváltoztatásának elkerülhetetlen következményeit. A Frequency szabályait nem is lőném el, főleg, hogy itt nem utaznak az időben, csak egyszerre van jelen két idősík, mely ugyancsak hatnak egymásra. Illetve nyilván a múlt hathat a jövőre, de mivel a jövőbeli tudás révén változhat a múlt, így a jövő módosítja magát.

frequency-1x01-06

(Ja, igen, ami sajnos nagyon necces, és embere válogatja, hogy ki fog túllépni rajta, az a közel sem olyan minőségi öregmaszkozás némelyik szereplő esetében. Egy másik idei újonc esetében jobban nézett ki a végeredmény.)

89 hozzászólás Ne habozz!

Luci - 2016. 10. 08. 16:16

Az elején nem gondoltam volna, hogy tetszeni fog, de aztán csak néztem és néztem és jövőhéten is nézni fogom, ez biztos.Még nem tudom mi fogott meg benne, bár az “időutazásszerűségnek” lehet hozzá köze. :) Mindegy én mindenkinek ajánlom legalább bepróbálásra, mert eddig ez nem tűnik rossznak, még ha a CW-n is megy.

bela43nj - 2016. 10. 08. 17:16

most néztem.szvsz qrva jó volt.ajánlom!

k.karas - 2016. 10. 08. 17:37

Elég sorozatos volt a megvalósítás és több hibája volt a pilotnak. A filmet iparosmunka szerűen követte, oké, hogy változtattak itt-ott a történeten, de valójában annak láttuk az első fél óráját.
Ez a baseballos dolog is, ha már nem fia van és nem tűzoltó akkor ezt pont miért emelték át? A filmben ráadásul ki van hangsúlyozva, hogy az apuka imádja a baseballt és együtt nézi a fiával, itt csak a plot miatt volt és szerintem lusta megoldás…
Szerintem 6/10, várom mikor térnek le a film ösvényéről.

energy - 2016. 10. 08. 18:22

Gyenge volt, a koreai Signal sokkal jobb!
http://asianwiki.com/Signal_(Korean_Drama)

gaber - 2016. 10. 08. 18:34

Az egyik legjobb pilot volt a mostani felhozatalbol.

leila - 2016. 10. 08. 19:36

Nekem tetszett, de szerintem a film szép, kerek történetét nem tudják sokáig nyújtani. Nem tudom, hogyan állhatnak le nyomozgatni heti ügyeket abban a tudatban, hogy anyut elteszi láb alól a sorozatgyilkos.

A film nagy kedvencem volt, ez a pilot szépen hozza a hangulatot, és hihetetlen, hogy 1996 már 20 éve volt.

Thomas - 2016. 10. 08. 21:03

Ahogy a Timeless pozitív csalódásként csapódott le bennem, ez nem ért fel a várakozásaimmal. Talán mert a film nálam is nagy kedvenc, de biztos nem láttam már legalább 10 éve, nem tudom, milyen lenne mai szemmel. Viszont a sztorira emlékszem, mégis elég követhetetlen volt számomra ez a pilot, valahogy nagyon furcsa volt a történet szövése, a tempója kapkodós, túl gyors, és rengeteg névvel dobálóztak, amit nem szeretek. Ez most csak 6/10 nálam (míg a filmre anno 9/10-et adtam), de persze nem ez a lényeg, a sztorit valahogy el kellett indítani, hanem, hogy milyenek lesznek a heti részek, szóval bízom benne, hogy ennél érdekesebbek.

winnie - 2016. 10. 08. 21:21

” Nem tudom, hogyan állhatnak le nyomozgatni heti ügyeket”

én sem, gőzöm sincs, hogy mi a terv. esetleg random megpróbálhatnak meg nem oldott ügyeket megoldani, miközben haladnak az átíveléssel? a lényeg, hogy dolgoznia mindkettejüknek kell. és a sorozatgyilkosság megoldása is időbe fog telni. a kettőt össze kell kapcsolni, kérdés, hogy a munkájuk a sorozat része lesz-e:)

de csak átívelésre szerintem esélytelen lenne építeni, inkább 120 percnyi átívelést szórnak el majd 13 vagy 22 részre.

Thomas - 2016. 10. 08. 22:57

Képes voltam újra megnézni:) Ez az átverős ügy, hogy ki és miért akarta megölni, mondjuk még mindig nem teljesen világos (be voltak mind épülve a bandába és a többiek álltak át, csak ő nem?), az életjeleire halványuló és kivilágosodó rádió a kabaré határát súrolja, de gondolom ez benne a hatásvadászat. Arra már legalább rájöttem, miért élte túl, mert megfordult és lelőtte a lövészt, csak fura volt, hogy utána ott fekszik az úton ájulva, és amikor magához tér, a rádió ünnepélyesen kivilágosodik:) Először azt hittem, hogy megmutatja, hogy golyóálló mellényt vett, vagy valami ilyesmi, mert az nem látszott egyértelműen, hogy rálőttek-e, az a kis rövid bevágás meg már rég kiesett, hogy eredetileg hátulról érte a lövés.

Aztán a következő rejtély, mikor mondja a csaj, hogy emlékszik arra az életére is, amikor az apját lelőtték, meg arra is, amiben balesetben halt meg, az anyjára mégsem emlékszik, hogy már rég nem él, meg a pasijára sem, hogy nincs vele, ez még mindig fura.

Érdekesek a dátumok, október 20-án kezdődik a sztori, mintha eredetileg 2 héttel később akarták volna leadni a pilotot. Január 10-én tűnik el az anyja, szóval a karácsony utáni visszatérő részre szánják ennek a megakadályozását. Winnie, erre gondoltál rejtélyszálon megoldhatatlan probléma alatt? Szerintem addigra eljut odáig a nyomozás, hogy meg tudják akadályozni.

És ennél mire gondoltél? “Vicces, hogy ez a második idei pilot, ahol bevetik a világ ilyetén való “kitárulását”.”

Nem hiszem, hogy külön ügyön fognak nyomozni, valahogy kapcsolódni kell a két szálnak egymáshoz. Az túl erőltetett lenne, ha mindig pont 20 éves ügyeket vennének elő a jelenben, de lehet hogy munka után fognak segíteni egymásnak megoldani valahogy az ügyeiket. Azért remélem, inkább a Csalogány utáni nyomozás lesz a középpontban januárig.

z - 2016. 10. 08. 23:24

Max arra tudok gondolni, hogy azok a nyomok, amik full random előkerülve előrelendítették a film cselekményét itt késleltetve kerülnek elő… de ez csak egy évad a folytatásra nemtom mit terveznek… mármint a szülők a 20 év alatt vajon hányszor fognak elhalálozni? :D

ALDO - 2016. 10. 09. 00:21

Nekem is nagy kedvencem a mozifilm, a pilot egy kicsit olyan volt, mint annak a rövidített változata. Végig lekötött, bár volt néhány zavaros rész. Bennem is az merült fel, hogy akkor most hova tovább. Mert ugye az idővonalba való bekavarás miatt most mindkét szülő halott 2016-ban. Gondolom az lenne a végső cél, hogy őket megmentik, hogy éljenek, de azt nyilván nem a következő részben fogják megtenni. Furcsa lesz, ha elkezdenek heti megoldatatlan ügyeket felderíteni, mert nyilván minden apróságnak jelentősége lesz a jövőben. Külön pozitívum, hogy a főszereplő csajnak egyszer csak új emlékek villantak be, miután bekavart az idővonalba. A hasonló témájú filmekben minden az van, hogy teljesen változatlan marad és nem emlékszik semmire. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy mi lesz itt éveken keresztül. Bár nem tudom, hogy CW szinten mennyire számít erősnek a nézettség, de nem kezdett valami acélosan.

winnie - 2016. 10. 09. 04:48

z: “de ez csak egy évad a folytatásra nemtom mit terveznek… ”

ki lehet találni másféle eseményt is. mintha egy filmnek készítenének több részt. még a személyes érintettség sem feltétlenül fontos.

winnie - 2016. 10. 09. 04:49

“Külön pozitívum, hogy a főszereplő csajnak egyszer csak új emlékek villantak be, ”

ebben az volt az érdekes nekem (bár biztos, hogy nem egyedi), hogy azt mondta, hogy mindkét változatra emlékszik, az apjával töltöttre és az apja nélkülire.

winnie - 2016. 10. 09. 04:57

thomas: a pasijára emlékszik, a másik emléke meg, hogy nem ismeri, az irreleváns, mert nem arra emlékszik, hogy nem ismeri, hanem egyszerűen nem tud róla. mármint érted, a nemtudás az nem konkrét dolog. (az anyja lehet, hogy megvan neki, csak nem kereste az emlékei között, mert fel sem merült benne? és, ha emlékszik, akkor az eltűnésére, nem a halálára. de ott is a hiánya a releváns, vagyis mindkét emlék megvan, egymás mellett létezik, az egyik kvázi kitölti a másik által kreált űrt. és ugyanez a helyzet a sorozatgyilkossal, aki az egyik világban még mindig aktív elvileg.)

” Winnie, erre gondoltál rejtélyszálon megoldhatatlan probléma alatt?”

szimplán arra, hogy kint mentsen meg, az anyját vagy az apját? ez feloldhatatlan, kvázi.

“És ennél mire gondoltél? “Vicces, hogy ez a második idei pilot, ahol bevetik a világ ilyetén való “kitárulását”.””

volt az a pillanat, a felismerés, hogy a másik szál 20 évvel korábbi és akkor elkezdte azt a világot a wonderwallra megmutatni a kamera. ugyanígy egy másik mostani pilot is csinált egy csavart, de nem akarok spoilerezni. az is marha hatásos volt nekem, ez is.

a nyomozás kapcsán: minden korban sok megoldatlan ügy van. frank előszed egyet és a jövőből segít neki a lánya megoldani. szerintem ez lehet egy úgy, de nem tudom, hogy mi lesz végül.

yuing - 2016. 10. 09. 09:31

Jó volt, film nálam is abszolút kedvenc, sikerült visszacsempészni a hangulatát. Főszereplők játéka rendben van szerintem. Remélem nem nyújtják el nagyon, mert 20+ részen át nehéz fenntartani a színvonalat. Másik CW-s sorozattal, az IZombieval is ez a gond, hogy hullámzik a minősége.
És igen az anya maszkírozása irtó béna például, ami elég zavaró.

wellwellwell - 2016. 10. 09. 11:50

nincs feloldhatatlan probléma, mert az apját már megmentette. következő probléma van, hogy emiatt az anyja halt meg.
nyilván a nightingale gyilkosságon fognak együtt dolgozni apuval, és megmenteni anyut.
az anya-pasi nemtudás egy picit nekem is zavaró volt, de túlteszem magam rajta, mert egyébként kellemes, kedves, jó kis pilot volt, mindkét főszereplő nagyon kedvelhető, ráadásul apu jonathan rhys myersre hajaz, szóval bejövős. :)

Lui - 2016. 10. 09. 12:29

Hosszú évek óta az egyik legerősebb pilot, amit láttam. Berántott, annyira, hogy maradok, amíg csak létezik.. Pillangóhatás szinten lekötött, hidegrázott, és borzongatott a történet alakulása.. :O

Thomas - 2016. 10. 09. 13:09

winnie: most, hogy így végiggondoltam, igazad lehet ebben a tudás/nemtudás dologban. elég speciális eset, hogy valaki emlékszik arra is, hogy ismer valakit, meg arra is, hogy nem, de tényleg az egyik elnyomja a másikat, ha gondolatban nem tudja különválasztani a két életet. az anyja eltűnésén meg tényleg nem kellett gondolkodnia, nem vette fel a telefont, aztán egyszer csak rázúdították a hírt, hogy megtalálták a csontjait. ez egy tök jó példa arra, hogy nem esik le valami az elég gyors pilot közben, és nem találok rá racionális magyarázatot, plotholenak tűnik, holott valaki simán meg tudja magyarázni, akinek máshogy jár az agya:)

“szimplán arra, hogy kint mentsen meg, az anyját vagy az apját? ez feloldhatatlan, kvázi.”

szerintem ez nem vagy-vagy, az apját most már megmentette, azt nem lehet visszacsinálni, az anyját meg úgy tudja megmenteni, ha addig lekapcsolják a gyilkost.

az a másik sorozat meg már tudom, hogy melyik lehet, beszéltünk is róla:)

azt nem hiszem, hogy csak random megoldatlan ügyeket előszednének, legalább az egyiknek nem ártana, ha a munkájához kapcsolódna a dolog:) inkább arra gondoltam, hogy egy folyamatban lévő múltbéli ügyben tudna segíteni a lány a jelenből, talán több infó áll rendelkezésre, egy jelenbéli gyilkosságot meg akár meg is tud akadályozni Frank a múltban, ez is egy érdekes vonal lenne:) vagy nem tudom, mit lehetne kihozni abból, hogy a jelenbéli gyilkos tini énjével elbeszélget a múltba, normális irányba tereli:) persze minden héten ezt nem lehet megjátszani, meglátjuk:)

Mara - 2016. 10. 09. 14:35

Nekem is nagy kedvencem a mozifilm, így a sorozat is várós volt. Tetszenek a változtatások, miközben teljes egészében megőrizték a film hangulatát.
Azt hiszem sejtem hogyan fogják sorozatnak feldolgozni, mivel én is láttam a koreai megfelelőjét a Signált, ami szintén remek változat.
Ott úgy csinálták, hogy a fiatalabbik nyomozó adott tippeket a múltbeli társának (ott nem volt ugyanis szülő-gyermek kapcsolat, csupán kollégák voltak, akiket a rádió, meg a sors összekötött) A fiatalabbikat pedig egy elfuserált akció miatt büntiből berakták a döglött aktákhoz. Így gyakorlatilag szinkronban nyomoztak.

Alterego9 - 2016. 10. 09. 16:29

Az nem világos, hogy az autóbaleset szálnak mi értelme volt.

A filmben a tüdőráknak baromi jó drámai szerepe volt, hogy még ha tudott is róla, baszott leszokni amíg a fia élete nem múlt rajta. De itt egy extra rádiózásba kerül majd hogy a második részre már együtt nyomozhassanak, miközben mindketten a múltbeli önmagukkal cseverészhetnek, ami már egy egész más téma mint a film.

Meg egyáltalán, egy olyan “mágikus realizmus” filmet ami csak azért működött, mert tudták hogy egy ideiglenes magnetikus vihar tartja fenn a kapcsolatot, és pár napig tudnak csevegni. Ezt egy egész évadra, vagy többre elnyújtani azzal hogy “belecsapott a villám a rádióba és most van egy varázsrádiójuk”, az annyi lehetőséget vet fel hogy idióták lennének nem kihasználni.

Mellékes megjegyzés, a Bill Clinton-os TV jelenetről jutott eszembe hogy szegény készítők időben jól beletenyereltek abba hogy ne tudjanak egy normális “Na és ki a jövőben az elnök?” jelenetet eljátszani.

Bazsi - 2016. 10. 09. 18:59

Meglepően jó volt, kifejezetten tetszett, sokkal kevesebbet vártam, de tényleg meglepően erős kezdés volt. Soha rosszabb pilotot!

sorozat/gyilkos - 2016. 10. 09. 20:23

Pár apróságtól eltekintve ez egész jó volt. Mutter maszkja kabaré, a főszereplő csaj meg az érzelmeknek egy elég szűk spektrumát tudja közvetíteni, nem is nagy átélhetőséggel.

Viszont a megvalósítás filmes szinten korrekt, az alaphelyzetet butítás nélkül és jó ritmusban adaptálták. Meg van a világ belső következetessége, a reakciók nagyjából hitelesek. Az időutazós koncepciók között ez a “földhöz ragadt” sci-fi, amúgy is szimpatikusabb.

Ebből akár komoly dolog is kisülhet, de nagyon könnyű úgy belegabalyodni, hogy már az évad végére nevetséges legyen. Inkább célozzanak alacsonyabbra és azt teljesítsék tisztességesen, mint hogy a képességeken túlnövő fába vágják a fejszét.

Grimm helyettes guilty pleasurenek ez tökéletes lenne.

DarkEagle - 2016. 10. 10. 02:32

Pilot: 10/10. Nem is kell többet mondani. Tökéletes volt. Aki mást mond, hazudik vagy tényleg magasak voltak az elvárásai. Én a filmet ezer éve láttam és totál el is felejtettem, hogy volt ilyen film amíg Winnie le nem írta. 1 előzetest láttam a sorozatról szóval nem vártam semmit csak egy magával ragadó történetet jó csavarokkal. Köszöntem CW, megkaptam amit kértem. Viszlát legközelebb. :D

Most már csak abban kell reménykednem, hogy a pillangóhatás nem megy a készítők agyára és a CW hatás sem üti fel a fejét úgy a 10. évad végéig. :D Én simán nézném addig. De mindenki tudja szerintem aki látott akár csak 1 CW sorit hogy a képleteik egyszerűek és magával ragadóak aztán BUMM beüt a mennykő és csóközön mindenkinek. Remélem ez a sorozat kivétel lesz mert nem tudom, hogy láttam-e CW-n ennyi potenciállal rendelkező sorozatot valaha is.

Igazából 7/10-nél többet soha nem adtam egy CW sorozatra se. Szóval ja, fain volt.

DarkEagle - 2016. 10. 10. 02:38

Ja igen, a CW nagyon gyorsan tegye a Flash mellé a sorozatot mert az Arrow mellett fél év alatt meg fog pusztulni ha így folytatódik. Ha a CW hagyja megdögleni akkor örökre hitem vesztem a csatornában. Bár talán van remény hiszen az Arrow elég jó kritikákat kapott a nyitánnyal még ha kevesen is nézték talán visszatérnek a jó visszhang miatt. Bár baromira nem vágom mi köze ennek ahhoz hogy ezt a sorit miért nem nézik. Azért mert az Arrow nem jó nem nézik ezt se? Komolyan ennyire birkák Amerikában a tévénézők? :D

Mármint ha a Barátok Közt után jönne egy jó sorozat vagy film tuti megnézném és baromi nem érdekel, hogy az előtte levő sorozat milyen mert nem azt fogom nézni hanem azt ami utána jön. De ha valamit rosszul értelmeztem nyugodtan kijavíthat valami hozzáértő ember. :D

DarkEagle - 2016. 10. 10. 02:43

Oké meg van a bűnös. Az amcsik többsége szappanoperát nézett. Az Empire-el megy egy sávban. Most komolyan kérdem, nem volt egy értelmes ember se a CW-n aki szóljon hogy ez nagyon nem jó ötlet? :D

mse - 2016. 10. 10. 17:57

Abszolúte egyezek a kritikával, mondanám, hogy kellemes meglepetés volt a pilot, de igazából eleve tudtam, hogy valószínűleg behúz, mivel két olyan dologra is épül – apa-lánya kapcsolat, idővonal manipuláció – amivel meg lehet venni kilóra.

A nagy kérdés tényleg a hovatovább lesz, de a pilot ettől függetlenül remekül hozta a hoznivalót az alapanyagból.

dAve - 2016. 10. 10. 18:22

Hát ez k.rva jo volt. Nem láttam a filmet így új volt nekem az egész és hát nem tudom volt-e pilot a CW-n ami enyire berántott volna. Persze a folytatás lehet akarmilyen de ez a pilot most nálam 10/10. A filmet pedig megnézem amint tudom :)

Desmond Wallace - 2016. 10. 11. 22:11

Ez nagyon bejött.

Az meg külön poén, hogy akkor kezdődik a sztori (2016. október 20.), amikor itthon bemutatja a sorozatot a Cool.:)

Benzin - 2016. 10. 11. 22:59

Nem láttam a filmet, az baj? :D

A Timeless nálam kimarad (már az előzetesétől rosszul voltam), úgyhogy időutazós zsánerben maradt ez.

Mondjuk félszemmel, félig elfordulva kezdtem nézni, mint a gyerekek a bábszínházban, mikor jön a gonosz farkas, jájj istenem kell ez nekem? Mi lesz ebből? Végére azért elégedetten dőltem hátra, egyben volt ez a pilot, a fotel karfáját ugyan nem téptem le izgalmamban, de a távirányító után sem matattam remegő kézzel. Pozitívum, hogy egyszerű a történet, egyelőre (pedig biztos kavarni fogják :D).

10/6

( a zenék bénák voltak !!)

winnie - 2016. 10. 12. 05:02

Benzin: szerintem akkor a legjobb, ha az ember nem látta a filmet:)

Ripazha - 2016. 10. 13. 03:43

Kész én kész vagyok… engem megvettek kilóra… kész… nekem elég volt ennyi… Bár ezek után esélyes a koppanás, de ez a pilot rögtön berántott… Tuti maradok az elkövetkezendőkre…
Kedvet kaptam a film újrázására… de nem akarom úgymond lerontani az élményt… szóval lehet, hogy egyelőre halasztom… Egyébként a film nagy “kedvencem” nagyon tetszett, rongyosra néztem szerintem…
Kiderül a sorozat milyen lesz… :)

winnie - 2016. 10. 13. 11:06

1×02: ajajj, nagyon nyögvenyelős volt az első fele, jó indulattal is csak 5,5/10-re tornázta fel a folytatás. lehet, hogy ez kellett, de ebben a részben kevésbé működtek nálam a dilemmák és az érzelmek, inkább csak a párhuzamos változások és anyu meggyőzése jött be.

hummel - 2016. 10. 14. 21:19

Szintén nagy kedvenc a mozifilm és pár hozzászólóhoz hasonlóan a koreai Signal-hoz is volt szerencsém, az is remek volt. Jelen sorozat szintén jónak ígérkezik.

Benzin - 2016. 10. 15. 04:44

1×2

Mindenki nagyon szomorú és hisztérikusan boldogtalan volt ebben a részben, sajnos én is hasonló állapotban mentem a kávémért az epizód végén.

10/5

Thomas - 2016. 10. 16. 19:38

Az 1×02 nekem jobban tetszett, mint a pilot, ez már 7/10-es szint, most nem volt kapkodós a tempó, mindjárt követhetőbb volt az egész:) Egyedül azt sajnáltam, hogy az anyjának nem szólt bele a rádióba:( Persze, ki tudja, mi lesz a hatása, de feltételezhetné, hogy inkább pozitív, ha beavatottá válik, tud készülni arra, ami rá vár.

A végén, akárhogy néztem, nem láttam, hogy benne voltak-e az elrabolt csaj csontjai a pincében. De az lenne a logikus, hogy elkapták az anyjával, és visszadugták, ha nem került elő. Arról sem volt szó, hogy megváltozott-e bármi a Csalogány-gyilkosságokkal kapcsolatban a jelenben, azzal, hogy Goffék elköltöztek. Mert ha nem, akkor nem valószínű, hogy ő a gyilkos.

Na mindegy, érdekes lesz ez, örülök, hogy semmi heti ügyet nem húztak elő, ha meg ez mégis az volt, és nem látjuk többet ezt a csávót, akkor is legalább a fő ügyhöz kapcsolódott. És továbbra is nagyon sajnálom, hogy nem Devin Kelley lett a főszereplő, szerintetek nem játszik jobban? Peyton List nekem valahogy olyan fura mindig, szívesebben látnám őt anyaként.

Snoopyzit30 - 2016. 10. 16. 20:02

Az első 2 részt egymás után néztem meg (direkt), hogy jobb legyen az élmény, mert gondoltam én is, hogy a pilot az alapok felállításáról (azaz a film kvázi ismétléséről) fog szólni. Hát így is volt. Az első rész nekem fájt, idegesített. Teszem hozzá én az az ember vagyok, akinek a film rajta van a top10-es listjáján a mai napig és ezért kb. 2 évente megnézem. Nehéz így nézni a sorozatot, hogy gyakorlatilag minden másodpercét – akaratlanul – hasonlítgattam össze a filmmel. Szerintem túl gyorsan tolták az arcunkba az eseményeket, a filmben ez valahogy szebben van kidolgozva, ott nagy hangsúlyt vagy legalábbis nagyobbat fektetnek arra, hogy ez az egész a sarki fény okozta jelenséggel van összefüggésben jelölve ezzel azt, hogy egy bizonyos határidőn belül a rádiózgatás lehetősége meg fog szűnni. Itt borzasztó gagyinak találtam például azt, hogy a rádió világít hol gyengébben hol erősebben annak függvényében, hogy Frank hogy érzi éppen magát (WTF?). Az események is kicsit csapongóak voltak, szerintem a pilotban jobban alapozni kellett volna. Ha csak az első részt néztem volna, akkor lehet hogy kaszálom, mert úgy éreztem, hogy sehol nem ér fel a filmes elődhöz, de az első rész után már dobta is a képernyőm a 2. részt, szóval akkor már azt is megnéztem. Na ez már egy kicsit jobban tetszett, bár továbbra is a film gyenge koppintásának látom mégis valami lekötött benne. Raimy anyja iszonyú idegesítő és Satch is annyira másmilyen, mint a filmben volt (pedig a színésszel nincs bajom, az ER-ben is bírtam). Az öregítés megintcsak nagyon nem jó, ezért is egy pont mínusz. Ami tartja bennem a lelket, hogy adjak neki még legalább 1 részt az a nyomozás. Úgy tűnik nem lesz benne heti nyomozgatás, hanem maga a gyilkosságsorozat felderítése lesz a fókuszban és ezáltal probálja majd Raimy megmenteni az anyját.

Én is irigylem azokat, akik mondjuk nem ismerik a filmet (ők mikor is születtek? :-P), de aki mondjuk ennek a filmnek rajongója (mint én) annak nagyon nehéz lesz megfelelni.

6,5/10 nekem 2 rész után.

ALDO - 2016. 10. 18. 13:36

Érdekes, hogy az anya 11 hét múlva fog eltűnni. Mivel szinkronban van a két idősík, a hónap és nap ugyanaz, csak az évszám van 20 évvel korábban, így ez pont elég lehet, hogy a 13. rész végére lezárják az ügyet, ha kaszálnák a sorozatot.

Jadro - 2016. 10. 18. 21:21

Hú, ez teljesen beszippantott. Félek, nehéz lesz tartani a pilot színvonalát. A filmet nem láttam, mi a pontos címe? Ezek után érdekel.

Benzin - 2016. 10. 18. 21:22

Snoopyzit30 – 2016. 10. 16. 20:02
De tényleg, aki nem látta filmet, az mikor született? :DDD

Jadro - 2016. 10. 18. 21:39

1974. Mégis kimaradt valahogy, de pótolni fogom. :)

Thomas - 2016. 10. 18. 23:42

A film pontos címe is Frequency :D
Ráadásul ez még magyar címet sem kapott, így futott moziban is. Még megvettem DVD-n is, annyira tetszett:)

Snoopyzit30 - 2016. 10. 19. 12:01

@Benzin, @Jadro

Csak azért írtam ezt a “mikor született” dolgot, mert hajlamos vagyok elfelejteni, hogy 2000 után is születtek emberek, akik ráadásul az internet-gyermekeként már sorozatfogyasztók :-P
Én 18 éves koromban azaz 2000-ben kattantam rá igazán a filmekre (akkor még VHS-en tékából) és ez a film is köztük volt. Aztán persze én is megvettem később dvd-n, amikor a vhs-gyűjteményemet kivágtam a kukába.

Szóval az elmúlt 16 évben gondolom sokan felfedezték ezt a filmet, de aki mondjuk most 16 éves, mert 2000-ben született annak rohadt sok mindent (filmeket, sorozatokat) kell bepótolnia (szívás). Annyi hogy nekik még van nyári szünet…

Ripazha - 2016. 10. 19. 15:15

megelselkedtem a második részt is… Egyelőre maradok a hetibe, bejön na… :D
Annyira nagyon nem koppantam, de számomra tartotta a feszültséget, és minnél tovább nézem, annál jobban kezdem megkedvelni Frank-et… Raimy kicsit túlzottan hagyja elragadtatni magát az érzelmei által, de valahol erre van kihegyezve a sztori…
A cliffhenger kicsit szemét dolog… :D de előrelendítette a sztorit… Fain, nem pontozok, rájöttem hogy nem szokásom :D

Tinuszka - 2016. 10. 23. 01:33

Hát komolyan nem értem, mi tetszett nektek a pilotban, a koncepción kívül. Olyan volt, mintha egy teljes filmet vágtak volna meg felére. Bár lehet, hogy én mást várok el egy első résztől… Belenéztem a második rész elejébe, ha már itt volt, de kb. 5 percig ment. Azt hiszem elkényeztettek az utóbbi években a ráérős karakterépítéssel és a profi kivitelezéssel, ez nekem kevés. Pedig a téma gyengém..

winnie - 2016. 10. 23. 09:11

“mi tetszett nektek a pilotban”

szerintem elég sokan leírták, olvasd el. de ez nem úgy működik, hogy ha valami tetszik 1 vagy 10 vagy 100 embernek, akkor neked is tetszeni fog, vagy meg fogod érteni, hogy mi tetszett másoknak.

mondjuk itt a megfejtés ott van a kezedben. akár ezt is írhatnám reakciónak: “Hát komolyan nem értem, mi nem tetszett neked a pilotban. Olyan volt, mintha egy teljes filmet vágtak volna meg felére.”

ez már majdnem a “túl véres, 3/10” kontra “túl véres, 9/10” kategória. mindenki ugyanazt látja, csak van, akinek pozitívum, másnak negatívum. (pont most írta valaki a lethal weaponhöz kommentbe, hogy nem tetszett neki, mert nem másolta filmeket. illetve, hogy nem hasonlított rájuk.)

Tinuszka - 2016. 10. 23. 15:09

“szerintem elég sokan leírták, olvasd el.”

hát épp ez az, hogy pár kivételtől eltekintve nem nagyon lett kifejtve, lásd alább:

“Még nem tudom mi fogott meg benne, bár az “időutazásszerűségnek” lehet hozzá köze. :)

most néztem.szvsz qrva jó volt.ajánlom!

Az egyik legjobb pilot volt a mostani felhozatalbol.

Nekem tetszett, de szerintem a film szép, kerek történetét nem tudják sokáig nyújtani.

Jó volt, film nálam is abszolút kedvenc, sikerült visszacsempészni a hangulatát.

Pilot: 10/10. Nem is kell többet mondani. Tökéletes volt. Aki mást mond, hazudik vagy tényleg magasak voltak az elvárásai.

Hát ez k.rva jo volt.

Ez nagyon bejött.

Kész én kész vagyok… engem megvettek kilóra… kész… nekem elég volt ennyi… Bár ezek után esélyes a koppanás, de ez a pilot rögtön berántott… Tuti maradok az elkövetkezendőkre…”

…most nem fogom az összeset újra elolvasni, de mielőtt nekifogtam megtettem, és a legtöbben nem fejtették ki, mi fogta meg őket benne.

Amúgy persze, hogy nem tetszhet mindenkinen ugyanaz, de meglepődtem, hogy ilyen sok mindenkinek bejött, ez általában jó ómen szokott lenni, egy csomó nagyszerű sorira bukkantam így rá a junkie-n.

Igen, nekem nem tetszett, hogy ezt a sztorit így megvágták, szerintem összecsapták, ezt értettem alatta. De simán lehet, hogy annyira hozzászoktam már a nekem való átivelős sztoris, lassan hömpölygő, részletesen kifejtett történetmeséléshez, hogy ez a rohanós tempó nekem nem jön már be, sőt már azt sem értem, hogy ez egyáltalán valakinek tetszhet :)) De ok, elfogadom, szerencsére van miből válogatni mindenkinek.

winnie - 2016. 10. 23. 15:23

Tinuszka: idézhetsz az enyémből is. nem teszem meg, de a lényeg nem változik, miszerint, ha leírom, hogy X meg Y az oka, akkor te azt mondod, hogy “ja, tényleg”. ha nem, akkor nem:)

de nálam a történet, a lehetőségek és a megható pillanatok mind-mind nagyon bejöttek. de túllépve ezen, ami meglep, hogy ezt írod:

“nem tetszett, hogy ezt a sztorit így megvágták”

éppen az a lényeg, hogy kibővítik, nem? egy film történetét 13, 22 vagy 44 részre széthúzzák, és ez az, ami egyeseknél szerintem negatívum lehet a későbbiekben.

“a nekem való átivelős sztoris, lassan hömpölygő, részletesen kifejtett történetmeséléshez, ”

amire ez is jó példa lehet. jó vagy rossz – ez szubjektív, természetesen, de az nem, hogy a sorozat lassabb, a karakterekbe jobban belemenő, a körülményeket jobban bemutató, a rejtélyt pedig nagyon komolyan kitágító sorozat lesz.

ezért nem értem a rohanásra tett célzást, hiszen a pilot alapozott, de ha megnézed az 1×02 első 20 percét (amit fent kritizáltam is…), ott kábé nem történik semmi, a karakterekkel vannak, megmutatják, hogy alakulnak bizonyos kapcsolatok, stb.

Chros69 - 2016. 10. 23. 16:22

A 3. utan en abbahagytam: keretes szerkezet ismetlodik reszenkent, butus, kiszamithato megoldasok. De a pilot tenyleg tetszett. :)

Desmond Wallace - 2016. 10. 23. 16:52

Három rész után: Sajnos nem hozza a pilot szintjét, de még maradok.

Snoopyzit30 - 2016. 10. 23. 17:31

1×03

Mivel nekem a pilot annyira nem jött be (de a filmet szeretem), így megnéztem a 2. részt is, ami már jobb volt egy fokkal és most a 3. részre meg azt mondom, hogy jó volt. Úgy értem valami ilyesmire gondoltam, amikor először jött a hír, hogy a filmből sorozatot csinálnak. Nyomozgatnak hetente, de nem az a klasszikus ‘heti-nyomozós’ (azt utálom), hanem hetente azaz részenként kerülnek egyre közelebb a megfejtéshez.

Tetszett a fordulat (már ha ezt annak lehet nevezni), amikor Raimy hazamegy és abból esik le neki, hogy nem Goff volt a gyilkos, hogy még mindig ott voltak az anyja temetésére küldött virágok a nappaliba. Az ilyen utalások a jók, mert nem szájbarágósan csinálják. A párhuzamosság is bejött, hogy láttuk ahogy elütötte az auto Goffot és Raimy is elkapta, lehetett tudni, hogy erre fut majd ki a dolog, de ez a rész akkor is tetszett. A kapcsolatokat is jól kezelték ebben a részben. Az apa karaktere is egyre jobb és Raimy pasijával Daniellel kapcsolatban is tetszett a kocsmai megoldás. Érdekes ez az alternatív idő, egyrészt megtörtént és Raimy emlékszik, hogy abba a kocsmába jártak, másrészt meg jelen állás szerint nem történt meg, így a srácnak nem lehetnek emlékei arról, hogy Raimy oda járt abba a kocsmába és még meg is jegyzi a srác, hogy ő nem emlékszik Raimyre. Na az ilyen időtényező miatti dolgokat szeretem egy sorozatban. Plusz a rész vége is tetszett. Még hetek vannak vissza Raimy anyjának meggyilkolásáig mégis már kinézte őt a gyilkos. Még egy plusz dolog: oké hogy Goffról kiderült, hogy nem ő a Nightingale-gyilkos, de a megmentett lány (Maya) valamit hadovált erről, lehet hogy mégiscsak lesz valami kapcsolat.

Ez a rész most meggyőzött hogy maradjak. Remélem azért nem lesz elnyújtva ez 22 részre, hanem mondjuk csak max 15-16-ra. Eddig a 3 rész alapján nem látom hogyan lehetne ebből 2. évad, főleg amiatt, hogy gagyi húzás lenne ha évekig lehetne “rádiózgatni”.

Dave - 2016. 10. 25. 09:16

Én a második rész után azt mondanám, hogy a szomszéd srác a sorozatgyilkos.

winnie - 2016. 10. 25. 09:30

dave: mármint a barátja a jelenben, aki gyerek volt, amikor meghalt anyu?

Dave - 2016. 10. 25. 22:25

Utólag leesett hogy hülyeség. Hiszen a liftben is már ott volt idősebben az elkövető.

_Peter - 2016. 10. 25. 22:56

Nem rossz ez a sötét hangulat az átívelő nyomozás közben. Lehet választani ez vagy a könnyedebb heti ügyes Timeless között. A Travelers 1-2 rész még vissza van, aztán szerintem nekem egy időre elég lesz az időutazásos téma. A Frequency egyelőre biztosan marad, csak tartok a CW-től.

DennisVT - 2016. 10. 27. 18:52

Azzal azért van bajom, hogy egy 1996ban elütött és megölt ember hogy tudja a fején megsebesíteni a főhősnőt 2016ban.
Ilyen módon nem lehetnek “szinkronban” az idősávok. Amint a nő átad egy infót, ami alapján az apja megváltoztatja a múltat, abban a pillanatban minden(!) változás be kell álljon a jelenben.
Nincs olyan, hogy a csaj perceként frissíti egy eltűnt személy adatlapját, hogy mikor “érik már be” apa munkája a múltban.

Snoopyzit30 - 2016. 10. 27. 22:01

@DennisVT: “Amint a nő átad egy infót, ami alapján az apja megváltoztatja a múltat, abban a pillanatban minden(!) változás be kell álljon a jelenben.”

De miért kellene így lennie? Ha Te a jövőből elmondanád nekem, hogy mik a lottó ötös számai az adott héten, akkor az rajtam is múlna, hogy adok-e fel szelvényt vagy nem. Tehát maga az információ átadás az édes kevés. Rengeteg rajtunk kívül álló dolog formálja az életünket, nem irányíthatunk mindent. Pont ez a lényege ennek a sorozatnak. Folyamatosan próbálja majd az apa megváltoztatni a múltat a lánya által adott infok alapján, de ennek megvalósíthatósága (értsd. kivitelezhetősége) kérdéses.

A múltban zajlanak az események és párhuzamosan a jelenben is, mert az idő nem áll meg. Most nem emlékszem másodpercre pontosan ezekre a pillanatokra, de ha a múltban kergetik a gyilkost és a jelenben pedig bunyózik a nyomozónővel, akkor ezzel mindaddig nincs baj, amíg mondjuk nem úgy történik, hogy éppen elütik a múltban majd a következő vágókép, hogy még mindig verekednek a nyomozónővel. Itt ezt a bakit ha jól emlékszem nem követték el, mert amint elütötte az autó a gyilkost a jelenben már el is tűnt a teste.

Leegyszerűsítve magyarul: a minimális feltétele annak, hogy a jelenben a nyomozónővel verekedni tudjon az az, hogy éljen, azaz a múltban nem halt meg. De még ha el is kapják a múltban a nyomozók és börtönbe kerül még akkor is verekedhet a jelenben a nyomozónővel, mert arról nincs információnk, hogy az elmúlt 20 évben mi történt. Pl. kiengedték a börtönből stb. stb.

Benzin - 2016. 10. 27. 22:06

Kedvelhető sorozat.

Sajnos mi nem találtunk egymásra. Előismeret nélkül ültem neki, hogy időutazás, de ezek itt főleg nyomoznak, rendületlenül. A kettő nyilván nem zárja ki egymást, a “sorozatgyilkos/lány a pincében” cuccal viszont óceánt lehet rekeszteni.

Amíg követtem az egyébiránt aranyos főhőscsaj vagy mikrofonba beszélt, vagy monitort bámult, maradék időben könnyes szemmel és dühösen jött, ment. Ez sem segített.

Majd legközelebb.

DennisVT - 2016. 10. 28. 18:56

@Snoopy:
Képzeld el a következő szitut. Felhívom a múltbeli énedet 3 évvel ezelőtt, hogy ugyan törje már el a lábam. Innentől kezdve csak az a kérdés, hogy megteszed-e, és tök lényegtelen, hogy mikor. A jelenben lévő énem lábán azonnal megjelenik a forradás, akkor is ha a múltbeli éned aznap töri el a lábam, és akkor is ha csak 2 hét gondolkodás után.
Hiába gondolkodsz te 2 hetet azon, hogy eltörd-e a lábam, vagy hiába telik két hétbe, mire megtalálsz a múltban. A lényeg, hogy el lesz törve a lábam, és a jelenből nézve mindegy, hogy mikor törted el.

Nincs olyan, hogy te a múltban 2 hetet elmélkedsz az egészen, és akkor nekem a jelenben is két hét, mire megjelenik a forradás a csontomon. Nem. Azonnal megjelenik.

Snoopyzit30 - 2016. 10. 29. 09:34

@DennisVT

Abszolút értem amit mondasz, Te nem érted amit én mondok :-P A cselekvést kell nézni nem az akaratot. Hiába akarhatom eltörni a lábadat, ha egyszerűen nem tudom, mert nem talállak meg vagy mert nem vagyok olyan erős vagy mert amikor el akarom törni, akkor fejbe vág valaki, hogy megakadályozzon ebben.

TEHÁT: ha én ténylegesen eltörtem a lábadat a múltban, akkor valóban azonnal meg kell, hogy jelenjen a seb vagy heg a lábadon, de csak ha ténylegesen bekövetkezett a cselekvés a múltban. Ez a sorozatban is így van. Abban a pillanatban, hogy elütötte az autó a gyilkost (Goff a neve), a jelenben eltűnt a nyomozónő mellől. Tehát azonnal bekövetkezett a változás, de mindaddig nem tud bekövetkezni, amíg meg nem történt.

Akarni kevés valamit, annak ténylegesen be kell következnie.

DennisVT - 2016. 10. 29. 12:29

Snoopy:
Nem is a pali eltűnésével volt a baj, hanem pl azzal, hogy a seb nem tűnt el a csaj fejéről. Sőt, ha továbbmegyek, akkor ott lenni sem lett volna szabad a csajnak a pisztollyal a kezében, hiszen aki miatt a jelenben ott volt, az a múltban meghalt…

A másik ilyen “baki” pedig ugye az volt, amit írtam is: ott frissítgeti a csaj az eltűnt lány adatlapját, ami egyszercsak megszűnik eltűnt státuszú lenni. Már a legelső pillanatban az kellett volna legyen.

Persze értem én, hogy a film, meg a cselekmény miatt kellenek ezek, csak bántja a szemem:)

Snoopyzit30 - 2016. 10. 29. 16:42

@DennisVT

Nem tudok egyet érteni ne haragudj. Szerintem nem bakik, amiket írsz. Pontosan a lényegben nem értünk egyet. Oké, hogy valami a múltban történik és az kihatással van a jelenre, de a múlt is folyamatosan változik és ez változtatja a jelent is folyamatosan. Mindegy, szerintem nem fogunk egyetérteni, de azért jó kibeszélni a dolgokat.

Ripazha - 2016. 10. 30. 04:13

nézzünk a főhősre úgy mint egy biztos pontra, egy megfigyelőre…(ezt abból lehet következtetni, hogy csak ő emlékszik a régi “idővonalra”, a régi eseményekre sötöbö, ez ugye megvan?)
Namármost, ő gyakorlatilag, kivül esik a hullámoktól, ezáltal ő a tetteit, a saját elgondolásából végzi, és ő rá nincs hatással a múltbeli eltérések, ejj megrpóbálom érthetően elmagyarázni…
Valamelyes ő egy elsőmozgató, és számára ezért marad meg az összes “idővonal” ő nincs benne a tócsában, ő az aki megbolygatja, ezért maradt ott az isten háta mögött, mivel ő még akkor és azért ment oda mikor a kattant fas*zi még ott volt, az időben az nagy törést okozna, hogy most állandóan átpakolja szerencsétlent…( plusz dramaturgiai húzásnak is szánják)

Egyszerűbben megfogalmazva, a sorozat ezzel próbálta meg felvázolni időutazásának mibenlétét… Mivel az időutazás jelenleg egy elégg fiktív dolog drága világunkban, ezért a sorozat(és film) úgy oldotta meg(gyakorlatilag sajátot kreálva(valamelyes)) hogy fogta a párhuzamos 96′ és 16′ idősávot összekötötte őket, ezért kihatással vannak egymásra az első mozgató Raimy(a csaj) által…
Pfúú nem tom elég sutára siekredett de remélem érthető mit akarok kihozni belőle…
Amúgy az új részhez Frank még mindig istencsászár egy mezei zsernyákhoz képest pöpec arc… :D

Snoopyzit30 - 2016. 10. 30. 09:39

1×04

Egyre bizakodóbb vagyok a sorozattal kapcsolatban. Ez a rész megint jól el volt találva. Úgy van heti eset, hogy az mégiscsak átívelés, ezt baromi jól hozzák. Minden lépéssel, minden információval egy kicsit közelebb a gyilkos személyének kiderítéséhez. Jól játszanak a párhuzamos idősíkokkal, apa és lánya remekül tud együtt dolgozni. Nincs benne csöpögős maszlag sem, jól adagolják az érzelmi részét is. A film tényleg csak a sorozat alapját adta, de már egy percig nem gondolkozom azon, hogy ez vagy az hogy volt a filmben, mert innentől már nincs is értelme semmilyen összehasonlításnak. Egyedüli gyenge láncszem az az anyuka. Mind a karakter, mind a színésznő hihetetlenül irritál.Egyebekben mindenki rendben van :) Nem tudom elképzelni, hogy olyat lépjenek ami miatt ezek után már kaszálnám.

_Peter - 2016. 11. 04. 19:03

5. rész se rossz. Semmi extra ez a sorozat, viszont hoz egy stabil szintet minden héten. Olyan 6 pontot? A mostani idővel játszós sorozatok közül ezt tartom meg.

Biohazard - 2016. 11. 04. 22:24

Annyira kiabrandito, hogy mar megint az a legkevesbe szimpatikus karakter, akit meg akarnak menteni.
1*05 utan mar vegkepp tele az osszes mindenem anyuval :o

Snoopyzit30 - 2016. 11. 05. 20:54

1×05

Tudom nagy rajongója vagyok a filmnek és emiatt most már elfogult is vagyok, de nekem már inkább 7-8/10 volt ez a rész. Ráadásul most a klasszikusabb értelemben volt megint “heti ügy”, de amit most az idősíkokkal műveltek azaz az idősíkok és az emlékek keveredésével az valami zseniális volt. Tehát van a 20 évvel ezelőtt, aztán van a jelen. Ez a 2 idősík és akkor most behozták a csaj emlékeit, ami egyszer megvan úgy hogy apu meghalt 20 évvel ezelőtt és megvan a 20 év emléke úgy is, hogy apu nem halt meg 20 évvel ezelőtt (hanem csak később egy balesetben ugye). Azért ez elég jól ki van találva, hogy a nyomozáshoz felhasználja egyrészt a 20 évvel ezelőtt élő aput (lásd akta átadása), valamint mind a 2 emlékét, ami egy jelen állapot szerinti valós emlék és egy alternatív emlék ugye. Nagy pacsi jár az íróknak ráadásul azért is, mert nem csak anyu meggyilkolása lebeg ugye a levegőbe, de apu korrupt kollégájának ügye is bele van szép van gyúrva a történetmesélésbe, valamint még Satch is valahogy sáros.
Az érzelmi vonalra kicsit rágyúrtak a végére, de semmi sincs túltolva. Anyu karaktere kicsit ripacs, de megszokjuk, mert ez a sorozat egyszerűen remek!

winnie - 2016. 11. 08. 14:06

“Nem is a pali eltűnésével volt a baj, hanem pl azzal, hogy a seb nem tűnt el a csaj fejéről.”

ööö, ez nem így működik. eleve azzal van baj, hogy nincs időutazás vagy ilyen kommunikáció. a mi világunkban nincs. a mi tudásunkkal nem lehet azt mondani, hogy “baj”. az az ő világukban történik, és ott ezek a szabályok. nem az általunk kialakított képhez kell kitalálnunk a szabályokat, hanem a látottak alapján értesülünk a szabályokról (nem tűnik el a seb), és ahhoz kell kialakítani a képet.

tudom, hogy ez cop out, és így bármit rá lehet húzni, de ha valami mese, akkor a szabályokat a mesélő mondja meg, még ha van valami tudományos alap is, nem?

“Sőt, ha továbbmegyek, akkor ott lenni sem lett volna szabad a csajnak a pisztollyal a kezében, hiszen”

és mégis ott volt. ergó újra kell gondolnod az egész mechanizmusát:)

winnie - 2016. 11. 08. 14:07

az 1×02, mint írtam, annyira nem jött be, de az 1×03-1×04-1×05 csont nélkül, 7-8-as szinten.

itt írtam róluk: http://www.sorozatjunkie.hu/2016/11/08/frequency-5-resz-utan/ (5 után lesz éles)

winnie - 2016. 11. 08. 14:11

“Annyira kiabrandito, hogy mar megint az a legkevesbe szimpatikus karakter, akit meg akarnak menteni.”

mit vétett szegény?:) miért nem szimpatikus? ha valaki “rosszul viselkedik”, akkor az apu, nem?

Snoopyzit30 - 2016. 11. 17. 09:35

mai hír: “Frequency 13 részes marad az első szezonban, szezonfinálé 01.25.”

Snoopyzit30 - 2016. 11. 20. 17:39

Nov.23-án nem jön új rész, majd csak 30-án, mert a CW valami Walk of Fame Specialt fog leadni. Pffff….

energy - 2016. 12. 01. 14:05

Eddig nézegettem, de már nem érdekel, abbahagyom. Unalmas, nem is volt heti ügy, nem is dolgoznak már rendesen össze.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 03. 08:52

8 rész után:

Továbbra is remek a sorozat. Abszolút egyensúlyban tartják a szálakat, szépen csöpögtetik az infokat, a magánéleti szálak sem zavarnak.
Mivel ez egy sorozat, inkább csak gondolatkísérletnek foghatóak fel a benne látottak, de az mindenképpen érdekes, hogy akkor most a “fa-elmélet” a helytálló, azaz ha levágják a fa ágát, akkor másik nő helyette, tehát hiába akadályoznak meg dolgokat, a végkifejlet ugyanaz lesz, csak más úton jutnak el oda? Ez érdekes ugye egyrészt a gyilkossági nyomozás kapcsán, másrészt a magánéleti szál kapcsán. Tehát tényleg lehet sorsszerű, eleve elrendelt valami? Ez már csak azért is kérdés, mert ők ugye folyamatosan azon dolgoznak, hogy megakadályozzanak, megváltoztassanak valamit. De ha ugyanaz a végkifejlet végül, akkor mi értelme? Bár a válasz erre az, amit a pasi mondott a “fa-elmélet” kapcsán, hogy ki kel vágni a fát, csak az lehet a megoldás, tehát csak a halál hoz megoldást, minden más előre meg van írva valamilyen formában?Viszont ha ez így van, akkor megint 2 féle kimenetele lehet a “sors”-nak. Sikerül megölniük a Nightingale-gyilkost vagy nem.

Továbbra is a legjobb újoncnak tartom idén ezt a sorozatot!

Snoopyzit30 - 2016. 12. 05. 22:00

Az 1×09 félévadzáró lesz. Legalábbis winter finale-ként promózzák.

winnie - 2016. 12. 05. 22:01

vagyis kábé idei utolsó részként, de mivel 13 rész a szezon, így inkább 3/4 évad. meg szünetet sem tart szerencsére a sorozat, az ünnepek utáni első héten vissza is jön.

_Peter - 2016. 12. 12. 22:51

Kár a nézettségért, azért csak nem kaszálják. Számomra stabil epizódok hetente.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 14. 21:12

1×09

Jó volt ez a rész is, gondolom most hogy tudják ki a Nightingale, a maradék pár rész erről fog szólni. Valahogy most azt érzem, hogy kasza lesz és a maradék 4 részben le fogják zárni az egészet. Persze ne legyen igazam…
Franknak meg kell őt ölnie, de kérdés, hogy ezt hogy fogja kivitelezni anélkül, hogy ő is börtönbe kerüljön. Vagy beáldozza saját magát is.

Ripazha - 2016. 12. 18. 16:35

Az összes félévadfinálé közül ez volt a legjobb szerintem… A frequencyt nagyon eltalálták, kellően tudják kavarni a dolgokat, és érzésre lesznek itt még érdekes dolgok… Kíváncsi leszek a maradék részekre

Pip - 2017. 01. 05. 15:19

Meglepődve olvasom a kommenteket, mennyire tetszik mindenkinek…:)

Számomra a tökéletes kezdés, majd érdekes második és harmadik rész után annyira nagy csalódás, h ritkán szaladok bele így.
A 70% magánéleti kínlódás, 10% töltelék és 20% nyomozás felosztás nézhetetlenné tette.
Megy az s01e08 és nézegetem a laptopot, nyomkodom a telefonom, gondolkozom hova kéne menni boardozni (:D), stb., annyira nem köt le. Alig várom h lepörögjön a 13 rész és ne kelljen nézni, mert 9 rész után már nem akarom kaszálni :(

Snoopyzit30 - 2017. 01. 06. 13:50

“Alig várom h lepörögjön a 13 rész és ne kelljen nézni, mert 9 rész után már nem akarom kaszálni :(”

Ez teljes ellentéte annak, amit írsz. Ha valakinek ennyire nem tetszik, akkor mi a francért nézi tovább? Már a gyilkos kiléte is ismert, szóval ezek után nem értem miért nézed. Senki nem tart pisztolyt a fejedhez. Ha meg mégis érdekel, akkor meg nem lehet olyan szar.

hummel - 2017. 01. 07. 15:27

Snoopyzit30: Van egy tippjük a gyilkos kilétére és annyira hinni akarnak benne, hogy nem tudnak tiszta fejjel józanul gondolkodni. Egyszer már járták ezt a kört, akkor sem a keresett gyilkos volt a célkeresztben. Kicsit elgondolkodhatnának az ok-okozati összefüggéseken és akkor sokkal előrébb tartanának.

yuing - 2017. 01. 08. 10:49

Remek volt ez a tizedik rész. Kicsit tényleg sok a dráma, de jó sorozat.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 08. 17:13

1×10

Na jó, most rohadtul nem értem mi van. Úgy kezdődik a rész, hogy ki van írva 1993.június 10. A diakónus áll a tükör előtt és borotválkozik majd befesti a haját szőkére, majd meghallgatja a híreket, amely szerint a rendőrség őt keresi és mondják is, hogy 2 évtizedes történetről van szó, miközben a felnőtt Megan ott ül a faházban. MOST MI VAN? Ez nem a jelenben van? A jelenben felnőtt Megan és a jelenben keresik őt a rendőrök 20 év után, akkor miért írták ki, hogy 1993? Az 1993.06.10 nem arra a jelenetre vonatkozik, amikor mutatják, hogy hogyan terrorizálta anno a családot? Kavarnak itt össze vissza. A többi történést értettem a részben, ha a fenti bakitól eltekintünk.

@hummel: “nem tudnak tiszta fejjel józanul gondolkodni.”
“Kicsit elgondolkodhatnának az ok-okozati összefüggéseken és akkor sokkal előrébb tartanának.”

Nem értem mire gondolsz. Teljesen logikusan jutottak el odáig, hogy a diakónus lehet a Nightingale.

Raimy viszont lehet hogy nagy hibát követett el azzal, hogy annyira bízott az apja sikerében és lelőtte a jelenben a Nightingale-t abból a megfontolásból, hogy úgyse számít. Mert most hogy láttuk mi történt Frankkel, így valószínűleg még holnap is azzal a hírrel fog ébredni, hogy lelőtte. Bár lehet hogy kimenti majd magát, hogy csak önvédelem volt vagy mit tudom én, de az odaérkező rendőr reagálásából ez valószínűleg nem lesz járható út. Tehát ez akkor így egy rendőri túlkapás.

hummel - 2017. 01. 08. 19:39

Snoopyzit30: Deacon Joe Hurley-nek volt köze a pilotban látott eseményekhez? Nem volt köze hozzá. Az eredeti idővonalban a sorozatgyilkos is eltűnt 96-ban, míg a megváltozott idővonalban még mindig gyilkol.

Szerintem az évad azzal fejeződik be, hogy végre összerakják a képet mind a Nightingale, mind a rendőrségi korrupció ügyében. Esetleg csak az egyikben. Most viszont még távol vannak mindkettőtől.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 09. 17:43

@hummel: “Deacon Joe Hurley-nek volt köze a pilotban látott eseményekhez? Nem volt köze hozzá. Az eredeti idővonalban a sorozatgyilkos is eltűnt 96-ban, míg a megváltozott idővonalban még mindig gyilkol.”

Fogalmam nincs miről beszélsz, de hogy értelmes választ adjak erre a felvetésre, le fogom újra darálni az eddigi 10 részt, hogy esetleges hibákat keressek annak tudatában, hogy a diakónus a Nightingale.

sledge - 2017. 01. 15. 22:32

Snoopyzit30: Az 1993-as felirat szerintem is sorozattörténeti baki. Az szerintem is 2016, hiszen akkor lőtte meg Raimy (1993 még véletlen sem volt eddig). Hacsak nem lopott magának egy Deloreant. :D

ALDO - 2017. 01. 16. 18:25

A vélhetőleg hibásan kiírt dátum mellett a fantomkép is érdekes. Mivel csak 2016-ban bukott le, kénytelen volt álcázni magát: leborotválta a szakállát, befestette a haját és szemüveget vett fel.
Az 1996-os fantomképen viszont szintén ugyanígy néz ki az elkövető. Ha 20 évvel korábban nem tudták azonosítani, akkor mi oka lett volna, hogy akkor is álcázza magát?

Dark Archon - 2017. 01. 16. 19:26

1×10

Egy brazil szappanopera szerintem kutya f***a ahhoz képest, hogy Raimy mindkét pasit fűzte, aztán így marad, mivel nyilvánvaló, hogy az apjának nem sikerül az akció. Az évadot még megnézem, de ha nem villantanak valami értelmeset, kasza.

S úgy általában, az apjának sosem jut eszébe, hogy esetleg beszéljen magával? Nem csodálkozik, hogy a jelenbeli énje nem megy a rádióhoz?

Snoopyzit30 - 2017. 01. 17. 15:11

@ALDO

Egyrészt lehet hogy 20 év alatt változtatta a stílusát olykor, olykor, mivel 20 éven át folyamatosan gyilkolászott, lehet hogy volt annyi esze hogy változtassa a külsejét. Ráadásul férfiaknál ez tök egyszerű pl. azzal, hogy egyszerűen szakállt növeszt vagy leborotválja.
De itt lehet hogy az lesz, hogy van egy tettestársa vagy akármi.

@Dark Archon: “Nem csodálkozik, hogy a jelenbeli énje nem megy a rádióhoz?”

Te melyik sorozatot nézed? Kb. az 1 részben kiderül, hogy az apja később egy véletlen balesetben hal meg. Amíg a múltban nem érnek oda az időben, hogy azt a balesetet elkerülje, addig nem fog megjelenni a jelenben, mert párhuzamosak az idősíkok.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz