login |

The Affair: kezdett a 3. évad – írta Gevin

2016. 11. 20. 21:11 - Írta: vendegblogger

121 hozzászólás | kategória: kritika,

A harmadik évad első jelenete tökéletes. Noah a ház csendjében egyedül üldögél az asztalnál egy kávé mellett, és várakozik. Szakállas és meggyötört arcán jól látszik, hogy az eltelt három év jócskán megviselte. Egyedül van. Egyedül a látomásaival, a mérgező gondolatokkal a fejében, és legfőképp egyedül a való világban, a rácsokon kívül.

the-affair-3x01-01

A volt felesége megpróbál, újra közel kerülni hozza, de ő csak közönyösen legyint: “Hagyd, nem kell erőltetni.” Minimális spoilerekkel folytatom a tovább után.

A gyerekei elhidegültek és félnek tőle. Már nem író többé, hanem egy meghasonlott elítélt. A karrierjét lehúzta a WC-n, az ambíciókat kivágta a kukába, és leginkább azon van, hogy megpróbálja túlélni a hétköznapokat.

the-affair-3x01-02

Fájdalomcsillapítót szed a vállára, egy diákszállón lakik, és üldözési mániája egyre súlyosabb méreteket ölt. Az amerikai álomból, a nehezen kivívott írói siker reflektorfényéből, néhány szempillantás alatt zuhant egy New Jersey-i iskola kiábrándítóan unalmas állásába. A legőszintébb pillanata az, amikor porig aláz egy diáklányt, aki a naplójából olvas fel. Szánalmasabb már nem is lehetne.

Hagai Levi és Sarah Treem (a sorozat készítői) a második évad végén meglépett fordulattal egy egészen új irányba terelték a szériát. Az eddigi két szezonban főleg a párkapcsolati drámára helyezték a fókuszt, miközben a háttérben gyönyörűen mozgatták egy gyilkosság szálait.

the-affair-3x01-03

A The Affair-ben mindig is a különböző nézőpontok ütköztetése volt a legkülönlegesebb. Az apró nüanszok, amelyekben hazugság, árulás, hűtlenség, szerelem, vágy, veszteség és bizalmatlanság keveredett egy olyan elegybe, amelytől minden pillanata érdekfeszítővé vált. Egy szociális tanulmány, amelynek eddig nem igazán volt párja az amerikai tévés felhozatalban.

A harmadik évad láthatóan nem szakadt el minden szállal ettől a koncepciótól, ugyanakkor a történések radikális megváltoztatásával, mintha idén egy egészen új irányba tartanának. A kezdés egy meglepően sivár valóságot tárt elénk, amelyből hiányoztak a fentebb említett nüánszok, és a helyüket hatásvadász elemekkel igyekeztek kitölteni.

the-affair-3x01-04

És ez nem feltétlenül azért lehetséges, mert a történet finoman szólva sem a legegyedibb szituációval állt elő. A hűtlenség témáját is számtalanszor körüljárták már korábban, azonban Levi és Treem képesek voltak egy teljesen egyedi szemléletmóddal felruházni azt. Egy olyan drámát alkottak, amely nem fekete-fehér, de még csak nem is egyszerűen szürke, hanem színes-szagos, valóságos és tragikus.

Az első részben azonban egy erejét vesztett főszereplőt kapunk, aki a börtönből hozott démonokkal küzd, és ezen kívül látszólag semmi más nem is érdekli. Ami persze korántsem természetellenes. A probléma az, hogy mindenféle hatásvadászattal felfújt lufikkal veszik körbe a főkaraktert, és minden egyes pukkanás csak erőltetett fing a szélben. A The Affair-ben sosem volt ennyire domináns a thriller vonulat, amely ezúttal megpróbál a dráma fölé kerekedni – a tartalom kárára.

the-affair-3x01-05

Az utolsó jelenet pusztán egy felszínes cliffhanger, aminek ugyan lehet pozitív hozadéka, de egyelőre, inkább csak szimplán idegesítően kiszámítottnak ható manipulatív fordulat. Brendan Fraser meglepetésszerű feltűnése pedig cseppet sem segít, annak a megítélésében, hogy jó irányba tart-e a széria, vagy sem. 7/10

121 hozzászólás Ne habozz!

rvtull - 2016. 11. 20. 21:22

Eszembe is jutott Brendan Fraser, mikor megláttam a börtönőrt, de nem gondoltam komolyan, hogy ő az. :O

Hiroshima32 - 2016. 11. 20. 21:48

A leghosszabb Part One a sorozat történetében. A Part Two majd eldönti nálam, h milyen szájízzel fogom ezt az évadot végignézni.

szepi06 - 2016. 11. 20. 21:59

Köszönjük a posztot! :)

A francia professzor néni ellenszenves volt,remélem nem lesz nagy szerepe az elkövetkező részekben. Noah nővére már szimpibb.Helent nem értem, hogy mire számított.
Allison történetét már nagyon várom!

Az utolsó jelenet,a sivárság és az a zene… nagyon jól visszaadta hogy Noah milyen egyedül és reménytelenül érezheti magát.

Lemoni - 2016. 11. 20. 22:20

Az utolsó jeleneten kiakadtam, váratlan húzás volt a javából. A második évadban történtek után nekem már csak Noah maradt érdekes karakter, Helen és Alison leírták magukat nálam, Cole-t meg sosem kedveltem. (Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy JJ, MT és RW továbbra is remekül alakítja majd a szerepét.) Francia nő nem szimpi egyelőre, majd kiderül, milyen szerepe lesz a továbbiakban. Nekem tetszett a kezdés, hogy ez így lesz a teljes évadra, még nem tudom, a kezdés utolsó jelenetének következményétől függ…..

wellwellwell - 2016. 11. 20. 22:33

én is vegyes érzelmekkel állok egyelőre, és inkább a negatív irányba mozdul a mérleg nyelve. remélem, (ön)magához tér azért a sorozat a másik ágon.

faecalmatter.s01e01 - 2016. 11. 20. 22:37

A vacsora jelenet, azon belül Noah szexről kifejtett véleménye egyik legjobb része volt eddig a sorozatnak.

Ancsa - 2016. 11. 20. 22:59

Nekem bejött a kezdés, simán 8/10. Bem gondoltam, hogy a börtönőr Fraser, nem ismertem meg. Ha Ő az, eléggé rottyon van saját magához képest.
Kíváncsi vagyok a többi szereplő sztorijára.

Wall-E - 2016. 11. 20. 23:21

Nekem nagyon tetszett, jó volt, hogy ezúttal egy egész óránk volt egy karakterre, így mélyen bele lehetett ásni az életébe.

sherlock20 - 2016. 11. 21. 00:00

Az utolsó jelenet most mi a tököm amúgy? Valaki leszúrja a kecójában vagy mi? Nem tudtam értelmezni

Amúgy elég jó kezdés volt, bizakodásra ad okot hogy ez évad is nagyszerű lesz.

Alexandra - 2016. 11. 21. 01:16

Tènyleg nagyon lehangoló volt az első rész, nekem sem tetszett igazán. Jobban érdekelt volna mi van Allisonnal és Colelal, ez így baromi vontatott volt. Nem tudja vki véletlenül, hogy 20-án ugyanezt az első részt adják le, vagy a másodikat vagy esetleg a kettőt együtt?

paranoid android - 2016. 11. 21. 02:42

Elég erős szavak a kritikában (“erőltetett fing”? – ugyan már!), szerintem teljesen jogtalanul. Főleg úgy, hogy az első évad végén, meg a második évad során végig fel-felbukkantak melodrámai megoldások, úgyhogy ezt az évadkezdést hatásvadásznak nevezni a korábbi részek kontextusában érdekes.
A cliffhanger pedig egy másik sorozatban valóban felszínesnek nevezhető, de mivel a The Affairről van itt szó, bonyolultabb a helyzet. Attól még, hogy csak egyetlen nézőpontot kaptunk a rész során, igenis megmaradt a szubjektív POV, úgyhogy a cliffhanger sok minden lehet – valódi támadás, Noah paranoiája…
Ezért sem gondolom, hogy bármiféle thriller hangulatra mentek volna a készítők, hanem egy börtönből szabadult, és valószínűleg valamilyen formában bántalmazott férfi bizonytalan és zaklatott lelki világát akarták átadni. Szerintem elég sikeresen. Szépen fokozatosan tárták fel előttünk, hogy mennyire nincs rendben Noah érzelmileg, ami végül az utolsó jelenet rémálomszerű pánikjában teljesedett ki. De itt nem a külső fenyegetésen volt a hangsúly, hanem a belső, lelki terroron.
Az külön tetszett, ahogy a diáklány előadta azt a szerintem szörnyű narratívát, ami elég népszerű bizonyos körökben, hogy mivel ő nő, ezért konstans félelemben él, miközben itt van Noah, aki több mint valószínűleg valós pszichológiai problémákkal küzd a börtönben átélt események miatt. (Nekem inkább ez a csaj antipatikus egyelőre, a francia tanárnő meg érdekes így elsőre.)

Szóval nekem különösen tetszett ez a rész. Igaz eléggé az ízlésembe vágott, hisz számomra Noah a legérdekesebb karakter a sorozatban, és maga a börtön, ill. a börtönből való szabadulás és a társadalomba való újraintegrálódás témája is közel áll hozzám. (Btw., ha mást is érdekel ez a téma és még nem nézi, ajánlom a Rectify-t, ami a legzseniálisabb sorozat jelenleg.)
Az epizód egyetlen negatívuma számomra Brendan Fraser volt, akit egyszerűen nem tudok komolyan venni.

Gordon - 2016. 11. 21. 02:48

Szerintem ez technikailag az utolsó rész volt. A többi rész ennek a felvezetése lesz.

todie - 2016. 11. 21. 08:18

“Szerintem ez technikailag az utolsó rész volt. A többi rész ennek a felvezetése lesz.”

jajj, nagyon remelem, hogy nem. ki nem allhatom a bortondramat.

pody - 2016. 11. 21. 10:52

Irene Jacob miatt kulon orvendtem, Kieslowski filmekben zsenialis (es gyonyoru) volt, reg nem lattam semmiben

Carpeks - 2016. 11. 21. 11:24

Nekem valahogy úgy jött le, hogy a rész végi késelés csak valami pánikrohamszerűség Noah-nál, és, hogy mindez a börtönben történt, és erre szedi a gyógyszert is. Úgy rémlik, a bal vállát fájlalta, és mintha ide érkezett volna a szúrás is, de lehet én vagyok összekavarodva.

Az viszont meglepett, hogy az egész rész csak Noah-ról szólt. Kíváncsi vagyok, így lesz-e végig, mert így elsőre kicsit soknak tűnt, jobban tetszett a korábbi 2 karakter/rész felállás. Ha maradnak ugyanazon történések több szempontból való bemutatásánál, az közvetlenül egymás után bemutatva praktikusabb szerintem.

Gevin - 2016. 11. 21. 12:19

“hanem egy börtönből szabadult, és valószínűleg valamilyen formában bántalmazott férfi bizonytalan és zaklatott lelki világát akarták átadni. Szerintem elég sikeresen.”

Nem volt rossz, de szerintem kisse agyonhangsulyoztak ezt az egeszet. Azert volt nekem hatasvadasz itt-ott, a rengeteg frusztralo hanghatassal, a paranoia kidomboritasaval, mert mintha Noah minden mas teren elsikkadt volna. Sztem is o a legjobb karakter, es a bortondramat is imadom, de nekem ez a szitu baromi elcsepelt mar. Persze sosem veszti igazan aktualitasat, szoval…

Az ujonnan behozott mellekszereplok viszont az eddigi legrosszabb casting: Irene Jacob, Brendan Fraser, es foleg Sarah Ramos (a Parenthood egyik legidegesitobb karaktere) elviselhetetlenul rosszul jatszik, plane, hogy egy ilyen feminista picsa karaktert is irtak neki raadasul.

“Szerintem ez technikailag az utolsó rész volt. A többi rész ennek a felvezetése lesz.”

Ez a koncepcio viszont erdekes lenne.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 21. 16:20

Csak jelzem, hogy már a 2. rész is kikerült a netre :)
Nekem bejött az első rész. Egy sor gondolat kavarog a fejemben, de egyenlőre úgy döntöttem, hogy nem fogom agyonanalizálni, inkább meg is nézem gyorsan a 2. részt.

Gevin - 2016. 11. 22. 00:42

A 2. rész remek!

Rengeteg aprósággal, kérdéssel, rossz irányba kivetített érzelmekkel, és súlyos titkokkal.

Visszatértek!

Réka - 2016. 11. 22. 12:22

Nekem nagyon tetszett, három év börtön, az mégis csak három év börtön, és szerintem jól vázolták Noah lelkiállapotát.

Könyörgöm, csak ne arról szóljon, hogy valaki megerőszakolta a börtönben :((((

A vacsorapartis beszélgetés is vicces volt, mintha az írók kiszóltak volna a nézőknek, hogy ők mindent fekete-fehérben akarnak látni, amikor a világ színes… és pl. emlékszem hogy az elején Noaht mindenki elkönyvelte egy köcsögnek, és a csajok voltak az ártatlanok, közben meg :)

Snoopyzit30 - 2016. 11. 22. 14:08

“Szerintem ez technikailag az utolsó rész volt. A többi rész ennek a felvezetése lesz.”

Ezt én kizártnak tartom, sehogy nem stimmelnek az időpontok, ami viszont zseniális meglátás és ezért érdemes kommenteket olvasni:

@Carpeks: “Nekem valahogy úgy jött le, hogy a rész végi késelés csak valami pánikrohamszerűség Noah-nál, és, hogy mindez a börtönben történt, és erre szedi a gyógyszert is. Úgy rémlik, a bal vállát fájlalta, és mintha ide érkezett volna a szúrás is”

Lemoni - 2016. 11. 22. 14:24

2. rész
Bravó Helen, gátlástalanul belehazudni a lányod képébe, hogy mentsd a bőröd!
Bármennyire nem kedvelem Cole-t, most teljesen igaza van a feleségével együtt a kislány dolgában, Alison ezt elszúrta. Mint mindig mindent. Nem akarja megérteni, hogy a világ nem az ő kedélyingadozásaihoz igazodva működik, hanem bizony súlya és felelőssége van egy-egy döntésnek.
Ezek után (és ignorálva az 1. rész végi jelenetet) abban bízok, hogy Noah ettől a két nőtől függetlenül tud talán egy új életet kezdeni, bár az túl rózsaszínű megoldás lenne, de talán ő érdemli meg egyedül ebből a bagázsból, hogy sikerüljön.

Gevin - 2016. 11. 22. 15:24

“Nekem valahogy úgy jött le, hogy a rész végi késelés csak valami pánikrohamszerűség Noah-nál, és, hogy mindez a börtönben történt, és erre szedi a gyógyszert is. Úgy rémlik, a bal vállát fájlalta, és mintha ide érkezett volna a szúrás is”

Dehat ez elegge nyilvanvalo volt, plane, hogy meg Allisonnal is fog talalkozni, hajoturara menni, satobbi. Plusz senki nem volt mogotte, szintiszta paranoianak tunik az egesz. Es ehhez gyanum szerint meg hozza is fog jonni egy megeroszakolas.

“Noah ettől a két nőtől függetlenül tud talán egy új életet kezdeni, ”

Allison “levelkotege” alapjan ez nem tunik tul valoszinunek. Nekem az tunt fel egyebkent, hogy ebben a sorozatban kovetkezetesen minden foszereplo a rossz emberre vagyik, kiveve talan Cole-t. O az egyetlen, akinek a latasmodja a legtisztabb a tobbiekhez kepest.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 22. 18:17

@Gevin:”Dehat ez elegge nyilvanvalo volt.”

Ez kicsit nagyképűen hangzott, mert nem volt nyilvánvaló. Nézd meg újra a jelenetet, hall valami ajtócsapódást, mintha valaki bement volna utána a lakásba és amikor a bort akarja venni ott sem tudhatjuk, hogy az most tényleg valós figura volt vagy azt is csak képzelte. Ha nyilvánvaló lett volna, akkor nem lett volna semmi értelme a cliff-nek. Egyébként a kommentelők sem írták százával ezt az elméletet, szóval minden volt csak nem nyilvánvaló.

Gevin - 2016. 11. 23. 01:16

“hogy mindez a börtönben történt, és erre szedi a gyógyszert is. Úgy rémlik, a bal vállát fájlalta”

Úgy értettem, hogy ez volt nyilvánvaló. De akkor úgy fogalmazok, hogyha az az egész nem csak egy paranoid képzelgés volt a részéről, akkor borzasztóan nagyot csalódtam az írókban.

Az egész epizód arról szólt, hogy Noah képzeleg, kísérti valamiféle trauma a börtönből. Ezért hall hangokat, lát olyasmiket, amik valójában nincsenek is ott, és riad meg idegen emberektől a sötétben. Erre volt felépítve az egész rész, szóval, ha ezek után benyögik, hogy Brendan Fészer valóban követi, és ki akarja csinálni, akkor az számomra csak röhejes és kiábrándító húzás lesz.

Egyedül a vér volt cliffhanger, amit egyelőre nehéz hova rakni, de én ezt szintúgy a képzelgés számlájára írom, vagy pedig kibújnak alóla majd valamiféle trükkös megoldással. Én nem gondolnám, hogy valaki leszúrta volna hátulról.

Gevin - 2016. 11. 23. 01:31

SPOILER

A sebesülés valódi lesz. Benne van a trailerben, amikor taláLkozik Alisonnal, akkor be van kötve a nyaka.

paranoid android - 2016. 11. 23. 04:06

Az első rész végi cliffhangerre az én elméletem, hogy Noah a képzelgései és a korábbi sérülésébe belenyilalló fájdalma miatt magát sebezte meg véletlenül a késsel, amit éppen mosogatott.

“Bravó Helen, gátlástalanul belehazudni a lányod képébe, hogy mentsd a bőröd!”

Ezen én is felhúztam magam. Persze bűntudata van, de csak annyira, hogy jó embernek gondolhassa magát, annyira viszont nem, hogy tegyen is valamit.

Cole-éknak szerintem is igazuk volt, viszont Luisa felsőbbrendű, ítélkező hozzáállása a szituációhoz nem kedveltette meg velem. Kíváncsi vagyok Cole nézőpontja változtat-e majd ezen.

nargli - 2016. 11. 23. 21:54

Annyira szerettem volna egy szép, pozitív hozzászólást írni, hogy ne bántsuk Brendan Frasert előre, de nem megy. Két rész után borzasztó, pedig még nem is csinált semmit. Miért, miért ő kell ide?

Ruby - 2016. 11. 23. 23:18

Ha annyi, nem élményt rontó spoilert mondhatok, hogy Fraser karaktere (Gunther) gyerekkori barátja volt Noah-nak. Illetve hogy a tanárnőnek is lesz külön nézőpontja.

A felügyelő tisztje meg valószínűleg pont aznap este fog jönni, és ő fogja megtalálni, legalábbis erre gondolok, nyilván nem fog meghalni.

Fraserrel meg nem értem, mi a baj, szegény még egy szót sem szólt :D

sepörd - 2016. 11. 25. 00:47

az 1. rész minden volt csak Affair nem, nem vagyok benne biztos hogy ebben a sorozatban van 3 évad.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 28. 12:11

@Lemoni: “Alison ezt elszúrta. Mint mindig mindent. Nem akarja megérteni, hogy a világ nem az ő kedélyingadozásaihoz igazodva működik, hanem bizony súlya és felelőssége van egy-egy döntésnek.”

Szerintem túl szigorú vagy Alisonhoz. Szerintem meg pont hogy felelősségteljesen viselkedett. Nem tudjuk még pontosan hogy mi történt, csak azt, hogy teljesen bepánikolt attól, hogy meghalhat ez a gyereke is és úgy érezte (legalábbis nekem ez jött le abból ahogy elmesélte), hogy kapott egy idegösszeroppanást, de fogta a pénzét és azonnal segítséget kért. Mivel az intézetben volt már akkor amikor aláíratta a papírokat, ezért azt hihette, hogy onnan már nem kerül ki, ekkor a felelősségteljes döntés az, hogy az apjára bízza a gyereket és a felügyeleti jogot. Nem hiszem hogy az jobb egy gyereknek ha hetente behordják az összezuhant anyjához. Bár itt még elég sok a ködös story. Ha Cole tudta, hogy Alison beteg és intézetben van (márpedig Alison úgy mesélte, hogy már az intézetben írta alá a papírokat), akkor miért nem tudták Colék hogy hol van. A felesége meg iszonyú irritáló, nem lehet gyereke ezért úgy gondolja ő tudja jobban, hogy mi jó neki. Oké nevelték, de hát Cole gyereke is. Én nem érzem azt, hogy Alisonnak ez kedélyingadozása lenne. Egy gyerek halálából felépülni egy élet is kevés, iszonyú tragédia lehet.
Egyenlőre ez az első 2 rész elég sok drámát hozott, full az arcunkba nyomják minden szinten. Ami mondjuk nekem kicsit hiteltelen az Cole nagy felemelkedése. Azon csodálkoznék, ha Alison eladta volna a büféből az ő részét Cole-nak és az a pénz mind elment volna a gyógykezelésére, ez nem túl hihető nekem. Na majd meglátjuk milyen irányba viszik tovább. Jelenleg egyébként Helen része a legnormálisabb talán, nem hibáztatom, hogy nem mondta el a lányának (főleg egy tök idegen pasi előtt), hogy mi történt. A látottak alapján a lány még mindig egy 14-15 éves értelmi szintjén van. Látszik, hogy nem tud józanul gondolkodni még a saját életéről sem, nemhogy egy ilyen komoly titok birtokosa legyen.

Lemoni - 2016. 11. 28. 14:47

@Snoopyzit30: igen, lehet, hogy túl szigorú vagyok Alisonhoz. Az első évadban szerettem a karaktert, mert úgy láttam, hogy az új szerelem jó hatással van rá és segít neki visszanyerni az életkedvét. Aztán amikor végre rendeződött volna minden, elkezdte megint az önsajnálatot és mártírkodást, és a szokásos elmenekülést, mindig elfut a problémáktól, ahelyett, hogy szembenézne vagy szembeszállna velük. Ha Cole-lal volt gondja, ott volt Noah, ha Noah-val, akkor a szekta, ha a gyerekkel, akkor az intézet és Cole; mindig mástól várta a megoldást. Érthető, hogy érzelmileg nem tudja túltenni magát a kisfia halálán, de a másik gyerekét meg pont akkor hagyta cserben, amikor a legnagyobb szüksége volt a picinek az anyai gondoskodásra, mert az apját (nyilván ő Noah-t tekintette az apjának) hosszabb időre elveszítette. Ha jól emlékszem, Alisonnak van ápolónői végzettsége is, szóval egy kicsit túldimenzionálta a kislánya betegségét.
Helen nem nem mondta el a lányának az igazságot, hanem hazudott egy orbitálisat neki. Azok után, hogy a börtönben megtudta, Noah-t a gyerekei nem látogatása bántja a legjobban, még rá is tesz egy lapáttal a hazugsággal, hogy még jobban megvesse a lány az apját.
Én ezért utáltam meg mind a két női főkaraktert, mert Noah kettejük miatt vállalta a börtönt, a gyerekei megvetését, a hírnevének a lerombolását, ez a két nő meg a legfájóbb ponton, a gyerekein keresztül rúgott bele a legnagyobbat.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 28. 17:45

@Lemoni

Értem amiket írsz. Jók ezek a nézőpont “ütköztetések”, remélem még sok ilyen párbeszédet tudunk majd folytatni az évad során, a többiekkel is természetesen, akik itt kommentelnek. Mindig jó más nézőpontját is megismerni.

Lemoni - 2016. 11. 28. 19:26

Nyilván, ahány néző, annyiféle gondolat…… Biztos van, aki saját életéből, környezetéből tapasztaltak alapján ítél, de sokan lehetnek azok is, akik szimplán csak a szimpátia vagy egyéb szempontok alapján; én pl. az egyéni igazságérzetemre hallgattam, de Noah-t is kedvelem, mert őt tartom a legegyenesebb embernek közülük :) Az alkotók is ügyesen csavarják, senki sem tiszta fehér vagy tiszta fekete és egy-egy későbbi információ más megvilágításba is helyezhet dolgokat :)

szepi06 - 2016. 11. 28. 21:13

Sziasztok, Most néztem csak meg a második részt. Nekem eddig nagyon tetszett

@Snoopyzit30,Lemoni: Nagyon jó volt olvasni a véleményeteket, érdekes így, nem mindig csak látni, hogy mindenki ugyanazt fújja.

Igazából én valahol félúton vagyok:) A csajok közül most talán Helent érzem közelebb magamhoz. Ali-t próbálom megérinteni, de úgy az 1 évad. ötödik részétől nem sikerül. Azt látom, hogy ide- oda ténfereg. Tudom, hogy nem lehet elvonatkoztatni a kisfiú halálától, de amikor Noah-val volt probléma egyből Cole karjaiba omlott… Ugyanakor a sorozat elején a családi tragédia, az elhidegülés után Noah-tól várta a boldogságot. Ezek mellett kezdettől fogva nagyobb kamusnak gondolom, mint Noaht vagy Helent. Tehát ebben inkább Lemoni véleményén vagyok.

Noah: Hát nem tudom, egy olyan pasitól, akit úgy ismersz meg, hogy viszonyod van vele… ne legyenek illúzóink, hogy hűséges marad…Kíváncsi vagyok, mi lett volna, ha hazaérnek Helennel…Valamiért a nők mindig beindulnak tőle:)Mondjuk érthető:)
Ugyanúgy nem tudott választani a volt neje és Ali között,mint Alisson közte és Cole között. Tudom, hogy ez inkább 2. évados téma volt, csak kikívánkozott:)

Összességében senkire nem tudom én sem rámondani, hogy jó ember vagy rossz ember. Szerintem amúgy leginkább Cole érdemelné meg a boldogságot.

Az új részben Oscar meglepően normális volt, ami gyanús.A picilány nagyon szép lett Helenéknél, Whitney meg egy szívlapátot érdemelne, a hippi csávójával egyetemben.

szepi06 - 2016. 11. 28. 21:20

Azt még elfelejtettem, hogy Alissontól azért hatalmas jellemfejlődés az első részekhez képest, hogy végre felismerte, hogy segítségre szorul.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 29. 11:51

Nekem ami még Alison mellett szól, hogy ő nem tudja szerintem, hogy Noah igazából nem őt védte meg a cserbenhagyásos gázolás kapcsán, hanem a feleségét Helent. Ugyanis aki a legkevésbé vétkes ebben az Alison. Elindult haza gyalog és Scotty gyakorlatilag megerőszakolta volna ha nem védekezik. Oké lehet mondani, hogy igen Alison lökte oda (mondjuk ez egy eléggé műbalhé volt valljuk be), de Helen és Noah volt az, aki részegen vezetett, oda sem figyeltek és mindezek után még el is mentek a helyszínről majd Noah még az autószerelőt (vagy ki is volt az) is lefizette, hogy hazudjon a rendőrségnek (ez ugye hatóság félrevezetése). Az hogy Alison megcsalta Noah-t egy dolog, de tudjuk hogy Noah is meg akarta csalni az asszisztenssel, pont a bulin szórakozott, amikor Alison éppen szült, szóval Noah sem éppen az a mintaapa és a párkapcsolatok szakértője. Amikor a könyve sikeres lett, attól is eléggé elszállt, pont leszarta Alisont. Szóval Noah-t én semmiképpen sem mentegetném. Nem hiszem hogy jobban megérdemelné a boldogságot mint Alison vagy mint Helen.

szepi06 - 2016. 11. 29. 12:22

Akkor marad Cole.:)tényleg annyi féle nézőpont van, bárkit ki lehet hozni ártatlannak is meg bűnösnek is.

Snoopyzit30 - 2016. 11. 29. 14:00

Igen, hajrá Cole! :-) Azt azért sajnálom, hogy a történet szerint most átugrották azt a részt, amikor Cole megtudja, hogy az övé a gyerek. Amikor a tavalyi évadnak vége volt, meg voltam győződve róla, hogy a 3. évadban az majd valami drámai csúcspont lesz, hogy kiderül, de ezt az írók máshogy gondolták :-P

Snoopyzit30 - 2016. 11. 29. 14:01

Ja, még valami eszembe jutott. Alisontól az baromi rendes volt, hogy bevette a büfés üzletbe Cole-t (meg a feleségét), mert igazából azt is Alison házának árából vették, az Alison öröksége volt, nem közösen szerzett vagyon.

_Peter - 2016. 12. 05. 23:25

Én most csak pislogok. Kifújt az Alison, Cole, Noah, Helen négyes hogy külön bekerült a francia nő? És az őrült börtönőr szál? Ez a rejtélyes késelés lesz ami régen a gázolás volt és a többiek gyanúsítottak? Elég erőltetett lenne. Cole-nak mi oka, megvan mindene. Az őr befejezte volna a munkát, ha a sértődött tanítvány tette a vacsoráról az is erőltetett. Egyáltalán nem tudom minek kellett ez a merénylet szál. Egyelőre furcsa, majd kiderül mit hoznak ki belőle.

Lemoni - 2016. 12. 06. 00:14

Ha nagyon melodrámai akarnék lenni, akkor azt mondanám, Helen volt a késelő, hogy ápolhassa, hogy Noah-nak újra szüksége legyen rá, de ez nyilván hülyeség, ilyen csak B-kategóriás krimikben történne meg. Noah egyértelműen kimutatta, hogy nem érdekli már Helen, amikor még félkómásan is elhúzta a kezét tőle a kórházi ágyon, amúgy Helen akaratos őrmester stílusa eléggé kidomborodott most. A francia nő viszont ezzel a némi háttér infóval már kezd szimpi lenni, csak az a borzalmas akcentusa smirglizi a fülem.

Wall-E - 2016. 12. 06. 12:38

Nem biztos, hogy lesz még Juliette nézőpont, lehet ez csak arra kellett, hogy lássuk mi történik Noah-val, mivel ha haldoklik és nincs eszméleténél, akkor ugye nehezen láthatjuk a nézőpontját, de ott van az is, hogy ő lesz a fő női karakter, akivel Noah interakcióban lesz ebben az évadban, így a sorozat jellegéből fakadóan őket mutatják oda-vissza, nem tudom megítélni egyelőre, hogy neki, illetve a börtönőrnek mekkora szerepe lesz az évadban.

Gevin - 2016. 12. 07. 00:33

Juliette nézőpontja meglepően érdekes volt, és az asztalnál lévő beszélgetés kapott még egy réteget. Sajnos azonban ez volt kb az egyetlen rész, ahol a The Affair hozta a színvonalat önmagához mérten.

Viszont ezek után már az sem lepne meg, ha Brendan Fészernek is lenne egy nézőpontja. Amúgy azért ebben a szerepben egy Ben Mendelsohnt nem bántam volna. Lehet elfogyott a lóvé időközben, hogy neki kellett szólni. Nem tudom.

Mindenesetre ez a merénylet szál eddig nagy csalódás, és őszintén szólva fájva ismerem be, amit valaki már említett korábban, de mintha nem maradt volna muníció igazán erre az évadra.

Hiányoznak a remek monológok és párbeszédek. Meg egyáltalán, magáról az írásról való diskurzus. Ez a rész megint inkább egy B-kategóriás thrillerre hajazott.

Lemoni - 2016. 12. 12. 22:24

Ó, a hipokrita Alison, tiéd lehet minden, a bár, Cole, a ház, mondja Luisának, aztán röviddel utána már ugrik is az ágybam persze Cole legalább ekkora álszent, amikor Luisát győzködi, hogy csakis az övé……ha most ebből is gyerek lesz!…… A rész szépen megmutatta, mindkét szemszögből, hogy Alison igyekszik ugyan, de inkább megfelelési kényszernek tűnik, amit csinál és látszik, hogy nincs mentálisan rendben. Szegény Joanie, mindenki az ő érdekeire hivatkozik, miközben először volt egy igazi anyja és egy igazinak hitt apja, majd átkerült az igazi apjához és egy nem igazi anyához. Az egyik helyen a halott fiútesót kéne kompenzálnia, a másiknál a terméketlenséget. Az apjának meg valahol ez a kislány elégtétel, hogy az övé, nem a testvére gyilkosáé. Eh, nem szerettem ezt a részt……..

szepi06 - 2016. 12. 12. 23:01

Én még csak most néztem meg a 3X03-at. Sajnos tényleg úgy van ahogy Gevin írta, nagyot csökkent a színvonal, de sztem már a 3X01-hez képest is. A professzor asszony sajnos a háttérsztorival együtt sem szimpi, sőt… Guntheren meg az első pillanattól kezdve látszik, hogy nem százas. bízom benne, hogy lesz javulás,mert már ott tartok hogy a Cole- Ali szál jobban érdekel.

Bookworm - 2016. 12. 13. 11:09

Én tegnap néztem meg a 03×03 részt.
Nekem sem szimpatikus a francia professzor, a nézőpontját át is tekertem.
Remélem a merénylet szálat gyorsan lezárják, amúgy ne felejtsük el, hogy Scott elütését 3 évadon keresztül húzták és csak a legvégén derült ki az igazság. A merényletet szerintem Günther követte el, a viselkedése Noah-val szemben ezt sugallja (látszólag rendes vele, majd az első adandó alkalommal letámadja + lehet, hogy még meg is verte). A háttérben valami múltbeli konfliktus lehet még a gimiből.
Amúgy Cole és Allison szála sokkal jobban érdekel, hogy mi történt velük az alatt a 3 év során, míg Noah a sitten volt.

wondorog - 2016. 12. 13. 13:50

Güntheren én nem gyerekkori sérelmet láttam, inkább beteges, valószínűleg szerelmi vonzódást, ezért is pöccent be az Allison-os képre. Mikor mondta, hogy elvált, vártam, hogy benyögje: a férjemtől.

_Peter - 2016. 12. 13. 21:24

A 4. rész most tetszett! Mert Cole-Alison epizód, tök jó volt.

Felőlem teljesen elfelejthetnék: Noah, Helen és a doki, francia tanárnő és a diákok szövegelése, őrült börtönőr mind mehetnek a kukába! Nem érdekelnek.

Lehetne inkább Luisa nézőpont, a sorozat címe is érvényes maradhatna hiszen most Cole és Alison közt van Affair.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 13. 23:10

3×03

Én nem érzek színvonal esést. Áthelyeződtek a súlypontok, ennyi. Azt meg kell mutatni, hogy Noahval mi történt a börtönben, hiszen az 1-2. évad pont az volt, hogy van egy bűntény, amiért valakinek bűnhődnie kell. Bűntény most is van, ez a sorozat sajátja, ez engem per pill nem zavar. A francia tanárnő amilyen unszimpatikus volt először most annyira szimpatikus lett. A sorozat címe meg affair, hát akkor legyen is benne. Most Noah és a tanárnő között van viszony. A 4. részt még nem láttam, de egy Cole-Alison dráma egyenlőre nem hoz lázba. Luisa meg amennyire szimpatikus volt eleinte, őt az 1.részben konkrétan meg is utáltam.
A vacsorajelenet is jobban tetszett most mint Noah nézőpontjából. Szeretem, ha az írók bedobnak néha egy-egy ilyen témát, amiről szerintem nem csak Franciaországban, de kis hazánkban sem beszélnek még ilyen nyíltan. Én legalábbis nem tudom elképzelni, hogy egy 2x idősebb egyetemi tanárom jelenlétében beszéljek ilyen nyíltan a szexről. Oké, hogy a francia tanárnő középkori love storykat vagy miket tanít, de akkor is. Ez a liberális gondolkodás hazánkra – sajnos – még nem jellemző vagy legalábbis ilyen diskurzus valszeg csak bölcsészszakokon van (gondolom).
Még egy dolog, amire felfigyeltem. Ahogy az 1.évadban is volt Noahnál és Alisonnál, mindig a másikat látták úgymond csábító félnek. Noah úgy emlékezett, hogy a tanárnő hívta fel, hogy megmutatja az emeletet, a tanárnő meg úgy emlékezett, hogy Noah volt az aki a szobájában várta. Az is érdekes, hogy Noah úgy emlékezett, hogy a könyvéről beszélgettek, míg a tanárnővel egy más típusú beszélgetés zajlott le.
Teljesen rendben van ez a sorozat még mindig, én nem aggódom :-P

Gevin - 2016. 12. 13. 23:42

Ez a negyedik rész egy kibaszott vicc volt.

Úgy látom mar tényleg csak a szappanopera maradt. Cole végre jól van, fasza az élete, isten tudja hány éve szétmentek Allisonnal. Álmodik egy érdekeset aztán szó nélkül úgy gondolja, hogy jólvan megdugom az exem? Miért, könyörgöm?

Ebben semmiféle következetesség nincs azok után, amit Alison tett vele. Cole karaktere azért eléggé racionális volt az elejétől fogva, de ezzel most kidobták az egészet a kukába.

És akkor az lesz a nagy bonyodalom, hogy jön Noah, és koslatnak a zsaruk?

Az írók elvesztették az agyuknak a felét az elmúlt egy évben vagy mi a fene történt?

Alisonnál egyébként mindig rezgett a léc, de azért a korábbi évadokban elég jól tudták árnyalni és pozitív illetve negatív rétegekkel felruházni a karaktert.

Itt egyelőre annyit látok, hogy Luisa vagy ő lesz a nagyobb szarkavaró ribanc karakter az évadban. Ali toronymagasan vezet.

Oscar meg mi a faszért jópofizik a két emberrel, akiket a legjobban utált korábban? Lemaradtam valamiről?

_Peter - 2016. 12. 14. 11:52

Gevin – 2016. 12. 13. 23:42

Nem árnyaltabb ez ennél? Cole és Alison a halott gyerekük miatt (és most a második miatt is) örökre összekapcsolódnak, lelki társak, természetes valahogy mindig összekerülnek. Aztán nem működik, szétmennek aztán kezdődik újra. Cole szempontjából most Luisa kicsit sárkány, Alison meg pitizik neki a gyerekfelügyelet miatt. Alison-Noah ott pedig bevállalta a börtönt a meghatározó esemény. Történtek dolgok a karakterek közt, amiért nem lehet az na felejtsék el egymást örökre.

Luisa drámája neki nem lehet gyereke ezért természetes benne van a félelem Alison ne vegye el tőle Cole-t. Hiszen elvileg adott lenne minden családosat játszani: Cole-Alison-lányuk-házuk-éttermük.

Oscar tényleg furcsa, de itt a környezet is számíthat: ez a kis pár ezres üdülőváros olyan ha tetszik ha nem, ott vannak egymás életében az emberek. Ő, Cole, Alison gyerekkori barátok, hol balhéznak, hol szent a béke.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 14. 12:57

@_Peter: “Nem árnyaltabb ez ennél? Cole és Alison a halott gyerekük miatt (és most a második miatt is) örökre összekapcsolódnak, lelki társak, természetes valahogy mindig összekerülnek.”

Pontosan ez jutott eszembe nekem is. Cole és Alison egy olyan házaspár volt, akik szerelmesek voltak, amikor megtörtént az óriási nagy tragédia és elvesztették a gyereküket. Küszködtek, de nem bírtak megbirkózni vele, így szétmentek. De az egyértelmű, hogy Cole nem felejtette el Alisont, szerintem ez sokszor megmutatkozott a sorozatban. Kb. mindenét eldobná Alisonért. Persze rájött, hogy Alison továbblépett és ő is próbált kialakítani egy normális életet, de Luisa csak egy pótlék, azért ez lehetett tudni, pláne, hogy még gyereke sem lehet.
Namost Cole-nak az étterem és az egzisztencia megteremtése az Alisontól jön ezt ne felejtsük el. Volt egy közös gyerekük és most Cole megkapta amire vágyott egy gyereket és attól, akit szeret. Szóval számomra egy percig nem kérdés, hogy Colenak miért voltak Alisonról ilyen szexuális töltetű álmai? Alison drámáját, hogy elment abba az intézetbe (mert ugye rettegett a másik gyerek elvesztésétől is) szintén Cole érezheti át a legjobban, hiszen ő ment végig Alisonnal ezen az úton.

Bookworm - 2016. 12. 14. 20:25

@Snoopyzit30: Teljesen egyet értek veled. Én is így gondolom.

Jó volt látni a 4. részben a két nézőpontból az eseményeket. Luisa az idei évad elején kissé unszimpatikus volt, de tetszett, hogy kibékült Alisonnal. Alisonnak amúgy meg rég pszichológushoz kéne járnia, nem csak a mostani ügye miatt.
Amúgy még arra lennék még kiváncsi, hogy mi történt Alison és Noah között, mert nem világos számomra, hogy a börtön miatt szakítottak vagy más miatt.

nargli - 2016. 12. 14. 21:33

Én Gevinnel értek egyet, a 4. rész fölvonultatott minden szappanoperai klisét, borzalmas volt. És az előzetesből az látszik, hogy az 5. se lesz jobb…

Stanlee - 2016. 12. 18. 12:04

Nekem nagyon bejön ez a mostani évad. Valószínűleg azon kvesek közé tartozom, akiket a Noah szál kibontása érdekel a francia tanárnővel kialakuló kapcsolatával együtt.

Az Alison-Cole-Luisa háromszög annyira unalmas. A többség itt ekézi Alisont, hogy hogyan mondhatott le a gyerekéről. Ebből is látszik, hogy az ide írók nincsenek képben a pszichés betegségekkel. Amit Alison tett az becsülendő és érthető. Amit nem értek, hogy Cole és Luisa miért nyekeregnek azon, hogy Alison a gyereket nekik adta és a teljes felügyeleti jogot? A gyereknek ez volt a legjobb. Hagyta volna a gyerekét valami otthonban? Ha én lettem volna Cole helyében, nem vetném a volt feleségem szemére, hogy miért hagyja ott nekem a gyerekem. Alap, hogy felnevelem, aztán meg ha meggyógyul az anyja akkor hagyom, hogy a gyerek találkozhasson vele.

Kár, hogy nem egyszerre adják le az összes részt, biztos ledarálnám…

e - 2016. 12. 18. 16:50

Nem szoktam gondolkozni azon, hogy vajon hogyan jobb egy sorozat, hetiben, vagy daraban, de ennel eszembe jutott. Az elso eveadot daraban neztem, a kovetkezoeket pedig hetiben es azt kell mondjam,hogy daraban sokkal utosebb a story.
Hetiben mire odajututnk, mar reg elfelejtettem, hogy mik volt az apro reszletek a masik nezopontjabol, pedig epp ez teszi izgalmassa a sorozatot.
Szoval sztem kivarok es majd megnezem daraban. ;)

Lemoni - 2016. 12. 19. 22:22

Gondolatok a 3×05 után:
szerintem a sorozat írójának komoly gondjai lehettek a szüleivel és ezeket írta ki magából. Ha jól megnézzük a 4 fő karaktert, mindennek az elrontott szülő-gyerek kapcsolat a mozgatórugója, az apák leléptek, félrekeféltek, az anyák zsarnokká váltak (Helene-é és Cole-é) vagy önmegvalósítottak (Alisoné) vagy Noah anyja esetében a betegség miatt, de kevésbé tudtak vagy akartak foglalkozni a gyerekükkel. Aztán minden kezdődött újra a következő generációban, ahol meg már ők cseszték el a gyerekeik életét.
Az érdekes lesz, ha az eszement börtönőr tényleg utána megy és kideríti, miért került Noah börtönbe :O

Gevin - 2016. 12. 20. 23:53

3×05

Most először ütötte meg igazán a korábbi évadok legmagasabb színvonalát, amit mindössze 20 percig bírt tartani.

Az epizód első negyven perce egész egyszerűen förtelmesen rossz volt, az erkélyen ácsorgó és hallgatózó Noahtól kezdve, a Cole “jaj, hibát követtünk el” szánalmasan bárgyú és ostoba monológján keresztül, az “Allisonból végül csináljunk mártírt”-ig.

Egész egyszerűen úgy gondolták az írók, hogy ami abban a 3 évben történt, nem kell igazán mély magyarázatokat adni, elég ha megkaparják a felszínt.

Szóval mi az isten történt Allison és Noah között úgy istenigazából? Ez az epizód akkora ziccer volt, minden egyes elszalasztott jelenetével ennek a kifejtésére, hogy az nem igaz. Ragyogó monológokat lehetett volna illeszteni, de így csak percről percre jobban fájt nézni, és nem azért mert annyira drámai lett volna.

Bár nem emlékszem pontosan, de ha az emlékezetem nem csal, azért Ali és Noah éveket töltöttek együtt, gyereket neveltek, segítettek és ami a legfontosabb szerelemből imádták egymást. Erre nem lehet jobb bizonyítékot találni az első és második évadnál. És most ezt úgy adják elő Alison szájából, mintha két hónapig sutyiban dugtak volna, és nem adták volna fel mindketten az addigi életük. Bocsássanak meg, de menjenek már a picsába az írók, komolyan. A saját nagyszerű munkájukat negligálják.

Noah kitárulkozása gyönyörű volt, tényleg minden elismerésem oda, bár Dominic Westen múlt azért itt szinte minden. Plusz ez egy olyan dolog volt, ami inkább passzolt volna bármelyik korábbi évadba, és attól félek, hogy ennyi volt, ami van ebbe a sorozatba. Azzal gyakorlatilag, hogy kifuttatták (egyébként ez tetszett), hogy miért szeretett Noah Alisonba (szeretett személy halálának “végignézése”), azzal gyakorlatilag pontot tettek az egész történet végére. Legalábbis abban a felállásban ha “hiba” volt, ami kettejük között történt. Hogy feladtak mindent, hogy együtt új életet kezdhessenek – amivel én nem értek egyet, hogy hiba lett volna.

Én inkább azt látom itt most, hogy kapott a sorozat egy harmadik évados berendelést, és a készítők folytatni akarták. Csak a bibi annyi volt, hogy gyakorlatilag szinte mindent elmondta az első két évadban, amit akartak, és most abból próbálnak kisajtolni még többet. Plusz betették ezt a szerencsétlen megszállott börtönőr szálat, hogy azért legyen cselekménye is az évadnak.

Allisonból pedig egy abszolút kedvelhetetlen, végletekig ellenszenves karaktert faragtak, amit nagyon sajnálok, mert ennél ő sokkal több volt, még akkor is, ha rengetegszer buta, manipulatív és döntésképtelen picsaként is viselkedett. Amit ebben az évadban ő művel az gyötrelem.

Még bízom benne azért, hogy kapunk egy épkézláb háttérsztorit az elmúlt három évről, de egyelőre nagyon nem tetszik az évad.

És annyi nekem nem lesz elég, hogy Ali akarja látni a gyerekét, szóval pár hónappal Noah szabadulása előtt azt mondja neki, hogy menj a francba, és rohadtul felejtsél mert kell az a gyerek – akit egyébként ezidáig veled neveltem, és gyakorlatilag te tettél meg mindent érte, és értem.

Egyszerűen hiteltelen és következetlen, amit megpróbálnak itt beadagolni az írók. Mintha elvesztették volna a fél agyukat egy autóbalesetben.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 21. 14:08

Elolvastam @Lemoni és @Gevin leírását az 5. részről és már előre félek megnézni. Ahogy a 2,5 éves unokaöcsém mondaná: “Óóóóó, jaj!”

paranoid android - 2016. 12. 22. 13:34

“azért Ali és Noah éveket töltöttek együtt, gyereket neveltek, segítettek és ami a legfontosabb szerelemből imádták egymást. Erre nem lehet jobb bizonyítékot találni az első és második évadnál. És most ezt úgy adják elő Alison szájából, mintha két hónapig sutyiban dugtak volna, és nem adták volna fel mindketten az addigi életük.”

Talán mert Alison éppen saját magának is hazudik, annak érdekében, hogy teljesen a gyerekére fókuszálhasson. Megpróbálja elhitetni magával, hogy ez az igazság, mert így könnyebb elviselnie a kialakult helyzetet, könnyebb kizárnia Noah-t az életéből – ezáltal a hazugság által élhet abban a tudatban, hogy nem a körülmények kényszerítik a válást, hanem eleve bukásra volt ítélve a házasságuk.

Egyébként a börtönőr szerintem sem a legjobb ötlet, de semmivel sem érzem melodrámaibbnak, mint Scotty halálának misztériumát az előző évadokban. Leginkább amiatt zavaró, hogy ez is egy dramaturgiai túlbonyolítás az írók részéről, ami extrán soknak tűnik a Scotty eset után. Ahogy winnie mondaná, valószínűleg nem éreznénk ennyire oda-nem-illőnek, ha ezt látnánk először.

paranoid android - 2016. 12. 22. 13:50

Jah, és Noah monológja az anyjáról fantasztikus volt. Az egész téma elég közeli számomra, plusz ez fokozva Dominic West szívbemarkoló alakításával… Az évad legjobb jelenete.

Gevin - 2016. 12. 22. 15:21

“Talán mert Alison éppen saját magának is hazudik, annak érdekében, hogy teljesen a gyerekére fókuszálhasson. Megpróbálja elhitetni magával, hogy ez az igazság, mert így könnyebb elviselnie a kialakult helyzetet, könnyebb kizárnia Noah-t az életéből – ezáltal a hazugság által élhet abban a tudatban, hogy nem a körülmények kényszerítik a válást, hanem eleve bukásra volt ítélve a házasságuk.”

Ez ertheto, de en ugy erzem, hogy nem leven tudataban, hogy hogy zajlott az elmult 3 ev kettejuk kozott, nekem ez nem eleg magyarazat ehhez a viselkedeshez.

Noah mondja, hogy “Tudom, hogy egy pocs voltam”, oke ,de miert is? Allsion megcsalta, kihordta es megszulte az exe gyereket, amit ugy adott be Noahnak, h o az apja. Szoval ki is volt itt kettejuk kozul a nagyobb szemet?

Plusz ugye Allison nem tudja, h Noah miert vallalta be a bortont, szoval…

De azok utan, h Ali feladta az eletet, h Noahval ujat kezdjen, majd most ujra osszefekudt az exevel, nekem ez sehogy sem all ossze egy eros magyarazatta, vagy konzekvens cselekedette.

paranoid android - 2016. 12. 22. 16:18

Alison legfontosabb személyiségformáló élménye a gyereke halála volt. Most hogy van egy másik gyerek, szerintem nem meglepő, hogy minden döntését a lánya iránt érzet szeretete, illetve az esetleges elvesztése miatti félelme határozza meg. Így is elég labilis a helyzete, nem kell neki még az a teher is, hogy próbálja megmenteni a házasságát. Ezért elhiteti magával, hogy nem érdemes megmenteni. Hazudnak az emberek magunknak cifrábbakat is.

Abban egyet értek, hogy az időugrás miatt kicsit hézagosak az események, és úgy tűnik a börtönbeli eseményeken kívül nem akarják az írók túlmagyarázni, mi történt. Ezen túl kell lépni, különben végig az élmény rovására megy.

“De azok utan, h Ali feladta az eletet, h Noahval ujat kezdjen, majd most ujra osszefekudt az exevel”

Az kétségtelen, hogy Alison – de akár mind a négy fő karaktert idevehetjük – az érzelmi problémáit csakis szex-szel képes csillapítani. Ami tényleg unalmas/zavaró történetmeséléshez vezethet. (Reméljük nem lesz megint terhes, most hogy 48 óra alatt lefeküdt Cole-lal és Noah-val is; az már tényleg menthetetlen lenne.) Ezek négyen nem éppen a kiemelkedő érzelmi intelligenciájukról tettek tanúbizonyságot eddig, szóval én nem várnék konzekvens cselekedeteket.

Gevin - 2016. 12. 22. 19:08

“Ezek négyen nem éppen a kiemelkedő érzelmi intelligenciájukról tettek tanúbizonyságot eddig, szóval én nem várnék konzekvens cselekedeteket.”

Azert en ezt nem huznam ra mind a negy karakterre. Alisonnal igazad lehet.

“Abban egyet értek, hogy az időugrás miatt kicsit hézagosak az események, és úgy tűnik a börtönbeli eseményeken kívül nem akarják az írók túlmagyarázni, mi történt. Ezen túl kell lépni, különben végig az élmény rovására megy.”

Valoszinuleg igazad van, de en nem tudok ezen csak ugy tullepni.

Scotty halala azert vegig normalisan fel volt epitve, a tortenet szerves reszet kepezve. Az megalapozott volt, es kellett a cselekmenybe, mig ami itt van, az csak egy eroltetett valami. De ha meg igy is van, igazabol ki lehetne ezt fejteni rendesen. Sokkal jobban koncentralva az erzelmekre, stb, de az irok ugy latszik ezuttal egyaltalan nem ezt helyeztek a kozeppontba. Legalabbis nekem nem ez jott le eddig.

Gurtart - 2016. 12. 23. 08:49

Nos, a harmadik részt is megnézve nekem már nagyon sínre került a sorozat!
A francia tanárnő második rész béli unszimpatikussága átfordult bennem…
Most hogy többet megtudtunk róla…

szepi06 - 2016. 12. 24. 16:16

Noah helyében én nemhogy aláírtam volna a válási papírokat,de ránézni sem tudnék többé Allisonra, azok után, hogy mindezt ami történt köztük így ledegradálja és ilyen lesajnálóan beszél a kapcsolatukról.

Snoopyzit30 - 2016. 12. 26. 21:34

3×05

Nálam ez a sorozat még mindig Top5-be van idén az tuti. Mondjuk JAws-ra nem jelöltem, de csak azért, mert mindössze 4 részt láttam, amikor leadtam a szavazataimat. Nehéz még így megítélni előre egy teljes évadot.

Dominic West tényleg odatette magát, baszki karácsonykor nem szabad ilyen részeket nézni, konkrétan nekem is folytak a könnyeim amikor az anyjáról beszélt. (Ez van.)

Akárki akármit is mond erről a sorozatról, azt el kell ismerni, hogy elgondolkodtat, van mondanivalója és úgy mutat be egyének szintjén lévő problémákat, amelyekkel gyakorlatilag férfiak és nők küzdenek nap, mint nap. Jó persze, ez csak egy kitalált story, főleg a bűnügyi vonal, de azért ebbe sokkal több van.
Senki nem szent ebben a sorozatban, nincs jó és rossz. Ezt el is kell felejteni. Az emberi lélek annál sokkal bonyolultabb, mint hogy le lehessen egyszerűsíteni. Nagyon várom, hogy kiderüljön mi vezetett el idáig, Alison miért hozott meg egy ilyen nehéz döntést. Nekem az kevés, hogy csak a gyerek miatt, én ezt nem hiszem. Tényleg az 1-2. évad a Noah-val lévő szerelmükről szólt, hogy mit küzdenek azért és mit adnak fel azért hogy együtt lehessenek. Most egyébként úgy érzem, hogy Noah szívta meg a legjobban. Ott van volt felesége, akit megmentett, szerintem egyrészt szereti, mint a gyermekei anyját, másrészt nem akarta, hogy a gyerekei anyja börtönbe kerüljön, ezzel elszakította magát Alisontól és a gyerektől, akit – bár nem az övé – 1 évig úgy nevelt és úgy tudta, hogy az övé. Noah-t sem kell félteni, mert kicsit elszállt a könyve sikerétől, de ezt a büntetést nem érdemelte az biztos.
Alison meg abból a szempontból rohadt szerencsés, hogy 30x éves korára már 2 olyan embert is talált, akik ennyire mélyen szeretik. Merthogy Cole és Noah is szereti még mindig, na az tuti.

szepi06 - 2016. 12. 27. 18:15

Snoopyzit 30:Szép összefoglalót írtál:)
Jelenleg tényleg a Noah szénája áll a legrosszabbul. Helenről viszonylag kevés dolog derült ki számomra ebből az 5 részből, azonkívül persze hogy még odáig van Noah-ért. Vagy csak nem figyeltem:)

Snoopyzit30 - 2016. 12. 27. 19:54

@szepi06

Szerintem is Helen még mindig odavan Noah-ért, de kérdés, hogy csak azért mert még mindig gyermekei apját látja benne, akivel leélt kb. 20 évet vagy a bűntudat miatt, hogy helyette ment börtönbe. Ez lehet hamarosan kiderül, mert a 6. rész az nagyrészt Helenről fog szólni.

trilla - 2017. 01. 04. 20:09

Ez a sorozat szenzációs! Olvasgattam a kommentjeiteket és úgy vélem az se mindegy,hogy milyen idősen és milyen családi háttérrel,múlttal rendelkezve nézzük a filmet! Ezért is vannak véleménykülönbségek!:) Szerintem a színészek mindegyike unszinpatikusan kezdett,bevallom én majdnem abbahagytam pár rész után Ali miatt!:)Fájt az a nő! Noah pedig minden volt csak nem szexi!:)Aztán elkezdtem érteni az alkotók szándékát és nem csupán néztem a filmet,hanem éreztem! És ütött! Még ez a harmadik évad is, Ali ebben játszik eddig a legjobban! A logikai bukfencek ellenére magával ragad és toleranciára nevel! Mert nincs sok értelme nézni,ha nem tudod megérteni a szereplők motivációit,ha nem tudod beleélni magad a helyzetükbe! Mindegyikébe!Csak remélni merem,hogy nem silányul el,mint oly sok más remek kezdeményezésű sorozat,amit a pénzhajhászás leamortizált!

Gevin - 2017. 01. 09. 23:46

3×06

Végre!

Gevin - 2017. 01. 12. 00:18

Az utolsó két részben totál elszálltak az írók. De sokkal jobb volt, mint a korábbi szenvedések. A hatodik rész vége telitalálat.

Most már tényleg kezd érdekelni, hogy mire is akarnak itt kilyukadni. Nagyon elbaszott dolgok zajlanak itt a karakterek között.

“Az kétségtelen, hogy Alison – de akár mind a négy fő karaktert idevehetjük – az érzelmi problémáit csakis szex-szel képes csillapítani.”

Én nem láttam ezt korábban, de maximálisan igazad volt. Sőt, ahogy Helen szülei is előkerültek, plusz Whitney pasija, itt egyértelműen hatalmas problémák vannak, amit a három generáció valószínűleg így vagy úgy, de továbbadott a másiknak.

wondorog - 2017. 01. 12. 23:11

Ezt a 7. részt nem tudtam hova tenni. Pedig szeretem az ilyen drogos/hallucinációs cuccokat, de valahogy itt idegennek érzem, egyre biztosabb vagyok, hogy Gunther a börtön óta sohasem találkozott Noah-val, saját magát szúrta le behaluzva, ahogy végig trip-el, amikor őt látja.

kinga - 2017. 01. 13. 15:02

wondorog, nem azt mondták az orvosok, hogy a szúrás iránya arra utal, hogy más követte el, és nem magát szúrta nyakon?

wondorog - 2017. 01. 13. 15:04

Erre nem emlékszem, lehet így volt, akkor viszont visszavonom, bár nekem ez a Gunther dolog még mindig nagyon furcsa, nem nagyon veszem be Noah nézőpontját.

Freckles - 2017. 01. 13. 15:14

Jajj, ez a sorozat! Komolyan nem értem miért nézem…de akkor respekt az íróknak, mert valamiért mégis leültetnek minden héten az új rész elé.
Az első évadtól kezdve csak azért néztem, hogy kiderüljön mi folyik itt. A múlt évadban végre kiderült, azóta meg csak a szenvedés van.
Az elejétől fogva számomra egy, hangsúlyozom egyetlen egy karakter sem szerethető. És ezt még mindig tartom, akkor is, ha időközben mindenkinek megismertük a sanyarú múltját. Az lehet, hogy valakivel történt valami a múltban, ami miatt lehet őt sajnálni, de kedvelni ettől még nem fogod őt.
Talán Cole az egyedüli, akit nem vernék pofán :) A többi karaktert kivétel nélkül.
Nekem is van egy olyan érzésem, hogy a nyakonszúrás is csak egy vicodin mellékhatás úgymond…azaz meg se történt. Legalábbis nem másik személy által.
Egy vicodinos szenvedést meg már éveken keresztül végigkövettem egy másik sorozatban, köszi most már ez nem eredeti…mondhatnám unalmas.
Nem tudom mi lesz a vége, de nem is érdekel különösebben. Megnézem, de csak azért, hogy kipipáljam ezt a sorozatot is.
Arra meg valaki válaszolhatna, ha van köztetek pszichológus, hogy az ember miért néz olyan sorozatot, amiben sanyarú emberi sorsokat követhetünk végig, és egyébként semmi más nem történik a sorozatban. És nem, én nem azért, mert az én életem is ilyen és örülök, hogy más is szenved…mielőtt bárki ezt mondaná.
Bocs, az értelmetlen kommentért. Dühös vagyok a készítőkre, hogy nem viszik semerre a sorozatot. Szerintem az előző évadnál abba kellett volna hagyni és akkor mindenki levonta volna a tanulságot saját maga számára és elképzelte volna, hogy hogy alakul a főhősök sorsa. Nem kell ezt a végtelenségig húzni, feszegetni, magyarázgatni. Nekem az elég lett volna….ez meg már túl sok.
És az utolsó két rész elég beteg volt.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 13. 18:01

“Szerintem az előző évadnál abba kellett volna hagyni és akkor mindenki levonta volna a tanulságot saját maga számára és elképzelte volna, hogy hogy alakul a főhősök sorsa.”

Teljesen téves hozzáállás. Te bármikor abbahagyhatod, de azért mert Te nem akarod nézni (vagy fáj nézni), ezért más se nézze? Lesz 4.évad is! Akkor most gyorsan hagyd abba és vond le a tanulságot.

szepi06 - 2017. 01. 13. 20:30

Ez így van, el kell engedni, hogyha nem jönnek be a karakterek vagy a sztori. Nincs ezzel semmi baj, mind ezt csináljuk :)

kinga - 2017. 01. 13. 22:50

A mostani hallucinációk inkabb az elfertozodott seb miatt lehetnek szerintem, nem a vicodin miatt, de lehet, hogy tévedek.

Wall-E - 2017. 01. 15. 01:01

Attól, hogy The Affair a címe, igazából emberekről szól szimplán, a címben említett esemény igazából a katalizátora volt annak, hogy a szereplők élete ilyen irányt vett, egy kulcsmomentum. Az ilyen sorozatokat bármeddig lehet vinni elméletben, a karaktereink sztorikat kapnak az életben és ennyi, hogy ez meddig érdekes, meg milyen a színvonal, az helyzetfüggő ugye. A The Affair-t emiatt nyugodtan lehet vinni, viszik is, mint látható, az más kérdés, hogy biztosan nem fog mindenkinek tetszeni az aktuális irány. Nekem tetszik az egész, mert a színészek durván odateszik magukat és igazából van egyénisége a sorozatnak, én élvezem. Ez is azok között van, amiből amint tehetem, nézem az aktuális részt.

e - 2017. 01. 17. 16:41

Nekem most volt veeeegre erzesem. meg persze beleneztem a 9. ajanlojaba. Epp valamelyik nap sopankodtam, hogy mennyire elmentunk az eredeti iranytol, hogy ugyanazt a sztorit lathatjuk ket szempontbol es (akar)azonosulhatunk az egyikkel, vagy gyokot vonhatunk magunknak a kettobol.
Most vegre volt ebbol boven es talan azert is elveztem a mostani reszt mert oszinten Noah es Helen kapcsolatat kezdettol fogva elcseszettnek latom, igazabol nem is csodalom, hogy Noah lepett, mig Alison es Cole valoszinuleg joparost alkothattak, de az oket ert tragediat nem tudtak feldolgozni egyutt…igy meg bennuk talan van lehetoseg.
Szegeny Louisa…szerintem az o szerepe Cole eleteben az (volt), hogy ismet eros es felelossegteljes emberre valjon a ferje.
kivancsi vagyok hany fordulat van meg a sztoriban…

Lemoni - 2017. 01. 22. 19:05

A legutóbbi 3 részt (6,7,8) tömbösítve most néztem meg. Mit ne mondjak, néha felforrt az agyvizem. Az nem újdonság, hogy Helen egy önző nőszemély, de ez minden határon túlment; amikor Nina a szemébe vágta, mennyire nem ismeri Noaht, sértett hiúságában Maxhoz rohant, hogy egy dugással kikényszerítse belőle, hogy még mindig ő élete szerelme, majd Viket hülyítette a hazugságaival, végül bedrogozta Noaht, csak hogy lefeküdjön vele, holott tudta, milyen függőségben van a volt férje. Utálom ezt a nőt! Az nem segítség, amit Noahval csinált, hanem a saját komplexusainak a kiszolgálása. A másik liba, Alison, hát már milyen szenvtelen hangon mondta Helennek, hogy bocsánatot kér azért, mert elcsábította anno a férjét. Nem is olyan régen ott volt Noah érzelmi összeomlásánál, most meg tök érzéketlenül beszél a férfiról. Cole nekem mindig is az első évadból megismert sunyi drogcsempész marad, soha nem fogja tudni magát eladni mint tisztességes családfő, össze-vissza pendlizik Alison és Luisa között. Noahval kapcsolatban az az érzésem, hogy Gunther létezik, de a szörnyűségek nem a jelenben, hanem a múltban történhettek vele és valahogy keveredik a képzelgéseiben. Szerintem azért ment vissza az apja házában, hogy szembenézzen a korábbi traumáival, ezért is kezdett ott a kilomizásba, de az elfertőződött sebe és a gyógyszerfüggősége egyelőre erősebb. Arra is gondoltam, hogy nem a nejei megvédése miatt vonult börtönbe, hanem korábbi ügy(ek) miatt, talán az anyja halálba segítése miatt érzett olyan bűntudatot, amelyről azt hitte, börtönben le tudja vezekelni és megszabadul ettől az érzéstől. Amikor azt képzelte, Martin megy a tóba és utána ment, a visszafordult alak is egy fiatalkori dologra utalhat, talán éppen Guntherrel kapcsolatban. Talán a hátralévő két rész feloldja a rejtélyt, de még most sem tudom, mit akarnak majd a 4. évaddal kezdeni.

szepi06 - 2017. 01. 22. 21:35

Én ma néztem a hetedik részt, de áhhh nem is tudom. Mit várok még, komolyan? Ezeket a hallucinációkat Elliot is megirigyelné a Mr. Robot-ból…A 2 nőt továbbra sem értem, Cole meg teljesen semleges. A hetedik rész utolsó jelenete meg elég beteg volt.

Gevin - 2017. 01. 23. 12:46

“Martin megy a tóba és utána ment, a visszafordult alak is egy fiatalkori dologra utalhat,”

Az Noah fiatal koraban, azt ugye tudod?

Lemoni - 2017. 01. 23. 13:23

Igen, tudom, csak azt nem tudtam eldönteni, visszaemlékezés-e, hogy akkor valaki elől éppen menekült vagy éppen ráébredés, hogy a fiatalkori énje távolodik tőle, vagyis lelkileg tulajdonképpen kezdene helyrerázódni. És akkor betoppant Helen…..

Wall-E - 2017. 01. 23. 19:22

Nos, a 9-dik epizód brutál volt. Én imádom ezt a sorozatot.

Dawnie - 2017. 01. 23. 20:44

Én nem értettem a 9. epizód végét, onnantól, hogy Günther olyan dolgokat olvasott fel Noahnak, amiket állítása szerint ő nem is írt le. Mi történt itt? És hogyan szúrhatta meg magát Noah az évad elején azzal a késsel, amit két epizóddal ezelőtt vásárolt? Vagy ezt a dolgot félreértem?

Wall-E - 2017. 01. 23. 20:53

Dawnie: Az epizód végi jelenetben gyakorlatilag váltogatták egymást a jelen és a múlt képkockái, mintha összeolvadt volna az egész a valósággá, ugye Noah képzelgései és ami valójában történt, de aminek addig Noah nem volt tudatában, tehát visszaemlékezett végre, hogy mi történt, csak ugye ugyanabban a helyiségben volt, felteszem az egy sima kés volt, amit épp mosott el, nem ez a mostani bicska.

A felolvasás, nos úgy néz ki a dolog, hogy Gunther csak Noah fejében volt ott a jelenetben,, mert valójában nem olvasott fel semmit, amikor Noah megpróbált nekimenni, a falnak ment neki, tehát egyedül volt a cellában, a fejében játszódtak az események.

Számomra egyébként úgy jött le, hogy a tettével kapcsolatos kétségei, miszerint lehet, hogy nem könyörületet gyakorolt, hanem a saját terheit akarta ledobni végre, és ezért ölt, ezek a félelmei, hogy valójában ez motiválta, ez olvadt egybe ezzel a Gunther hallucinációval valahogy.

Nehéz minden apró részletre pontosan kibogozni az epizódot egyébként, nem biztos az sem, hogy száz százalékban összeállt, de hogy király volt, az biztos. :)

rvtull - 2017. 01. 23. 21:35

9. rész
Elég jól megalapoztak ennek az egésznek. Érdekes, hogy milyen mélységben ismerjük most meg a karaktereket 3 évd után. Gondolok itt Noah fiatalkorára.
Én valahogy úgy képzelem az egészet, hogy Gunther ott volt a börtönben, találkoztak is, de ennyi.
Onnantól kezdve Noah csak képzelte a dolgokat vele kapcsolatban. Magát büntette a lelkiismerete (Gunther).
Nekem csak az a fura az egészben, hogy senkinek nem szúrja a szemét, ha valaki egy börtönben ennyire skizofrén?
Szerintetek?

Lemoni - 2017. 01. 23. 22:48

Remek rész volt, 3 embernél kiderült, hogy próbáltak feldolgozni korábbi traumákat és dramaturgiailag nagyon jól meg is oldották: Alison a szokásos érzéketlen stílusában előadta, hogy a fia halála után neki minden mindegy volt, semmi nem számított. 2 percben lerendezve a vallomás a jelenetben. Helen mindig mindenkinek meg akart felelni, hazugsággal, őszinteségi rohammal, ahogy éppen az érdekei kívánták és állandóan totál káoszt kevert maga körül, mindig utólag akarta rendbe hozni, amit elcseszett. Noah pedig megpróbálta elnyomni magában a rossz emlékeket és felépíteni magát és egy boldog, biztonságos családi életet, amit aztán szétrombolt. Érdekes, hogy Alison és Noah másként indokolta az affért, de Alison soha nem értette meg Noah mélyebb motivációit, nevezetesen hogy a férfi egy lelki társat is látott, benne, aki szintén magát okolja annak a haláláért, akit a legjobban szeretett. Noah képzelgései (nem a drogmámoros) szerintem egy menekülés volt, hogy megszabaduljon a lelkiismeret furdalástól, hiszen a másik megoldásnak az öngyilkosságot gondolta. Hogy a mélyen eltemetett dolgokat elő tudja hozni, ehhez kellett neki egy “kegyetlen segítőtárs”, de miért éppen Gunther lett, ezt még nem tudom. Amikor a konyhában végképp megértett mindent, összeomlott, de éppen ez az összezuhanás hozza talán helyre, és hozza meg neki a felszabadulást a nyomasztó lelki tehertől. Dominic West hatalmasat alakított megint.

Gevin - 2017. 01. 23. 23:32

Huh!

Csak igazam volt azzal a “képzelgéssel” kapcsolatban az elején. Örülök, hogy így oldották fel az egészet az írók, de valahol csalódott is vagyok, hogy erre “pazaroltak” el egy egész évadot.

Számomra valahogy nem volt olyan átütő így.

Egyébként Helen része tetszett, azt az egész évadon keresztül nagyon következetesen építették fel. Allisonról már nem tudnám ezt mondani, annak ellenére, hogy ott is megvannak azért a “miértek”. Furcsa egy szezon.

Lemoni - 2017. 01. 24. 13:21

Ja, és még az tűnt fel, hogy Noah visszaemlékezéseiben az elején egy rácsos cellában volt a börtönben, a sötétbe zuhanása után meg már egy zárt magáncellában, haluzva vagy ténylegesen is. Ha valóban áthelyezték, indok lehetett a megzakkanása az elkülönítésre, de akkor miért nem tudott utána senki a benti állapotáról. Vagy a magánzárka képzete már az elfojtott belső világa volt, passz.
Tippem az évadzáróra, Noah segítséget próbál keresni. A 4. évad meg esetleg az újrakezdésről szól majd. Mármint Noahnak a normális életbe való visszatéréséről.

pytta - 2017. 01. 26. 10:47

Ez az évad valahogy nagyon nem találta a helyét… Még megvárom a finálét, de itt nekem már elég kaszaérett a dolog. Eleve az egész évadban egyedül Noah szála volt számomra izgalmas, de Alison, se Helen vergődése nem tudott lekötni, konkrétan nem érdekel, hogy mi van velük. Az külön bosszantó volt az évadban, hogy kvázi párhuzamosan futnak a szálak, alig érnek össze (és pl a kedvenc részem az Alison-Noah hétvégi kiruccanás volt, pont ezért, mert együtt voltak a szereplők). Így kicsit elveszett az a varázs, ami az elején még megvolt, hogy a különböző szereplők szemszögéből látjuk az eseményeket. Most már nem nagyon vannak “különböző szemszögek”.
Amúgy meg: az első két évadban kvázi visszaemlékeztek a kihallgatások alatt, erről szólt a sztori, most viszont mi történik, “honnan” emlékeznek vissza? Vagy most akkor dobták az egész formátumot? De azért néha mégis vannak párhuzamos “emlékek”, de akkor ennek így szerintem semmi értelme… Szóval a sorozat saját maga alól húzta ki a szőnyeget, és most már ez az egész olyan erőltetettnek tűnik így.
Az meg, hogy Noah folyamatosan hallucinál, megint csak olyan tét nélkülivé tesz minden eseményt, már vele sem lehet igazán együtt érezni, még ha valamilyen szinten érdekes is, hogy hova fut ki a története.
Még mindig vannak jó pillanatai a sorozatnak (Helen és Noah testvére közötti párbeszéd; Noah-Alison, Alison-Cole – bár az néhol meg nagyon gáz), de inkább tudni kellene már befejezni/lezárni, nem vég nélkül nyújtani a totális érdektelenségbe…

rvtull - 2017. 01. 26. 19:21

@pytta
Az igaz, hogy eddig (főleg az első évadban) visszaemlékezésről beszélhetünk, viszont nekem itt a harmadik évadnál már az az érzésem lett, hogy itt nem különböző nézőpontok vagy visszaemlékezések jelennek meg, hanem azt mutatják be nekünk, hogy miként látják egymást a karakterek.
Megnézed sokszor különbség van az öltözékben, viselkedésben, ezt én is különböző emlékeknek tudtam be, de tényleg inkább úgy látom már, hogy ők ezt “szeretnék” egymásról látni. Számomra most ez az üzenete a sorozat felépítésének.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 26. 19:22

@Gevin

Először @Carpeks vezette fel, hogy Noah csak képzelődik, szóval neki volt igaza.

“Nekem valahogy úgy jött le, hogy a rész végi késelés csak valami pánikrohamszerűség Noah-nál”

pytta - 2017. 01. 26. 21:41

@rvtull: oké, lehet így értelmezni, persze. De nekem az egésznek a varázsa mégis teljesen elveszett ebben az évadban. Igazából nem is tudom, hogy a formátum erőltetése-e a bajom (tehát az, hogy még használják, de minek), vagy az, hogy nem használják eleget. De kb abból a zsákutcából, amibe a 2. évad végén juttatták a sorozatot, sehogy se tudnak jól kijönni…

_Peter - 2017. 01. 26. 22:30

Nem tudom mit mondjak. Ha igazából üldözte volna az őrült börtönőr az se jó, a Fight Club megoldást pedig nem lehet mindig elsütni már. A másik nagy titok, hogy az anyja halálakor mit tett és ez mindennek az eredője nem szólt akkorát, mivel 2 évadon ezzel nem foglalkoztak mi gyötri valójában. Csak említve volt ki akart törni a városból, nem beszélt az apjával, nem ment vissza a házhoz. DW persze jól játszotta a bűntudatos szenvedést, soha nem volt egy vidám sorozat.

Fogalmam sincs mi jót lehetne még egy 4. évadból kihozni. Az 1. évad kiemelkedő, a 2. tetszett hibákkal is, ez a 3. már kifejezetten nem jött be. Nálam csak Alison-Cole részeknek volt hangulata. Noah és Helen nem érdekeltek már.

gevin - 2017. 01. 27. 12:57

@Snoopyzit30

Ha vegigolvasod a mondatot, akkor o nem egeszen arra gondolt, amire en.

“Nekem valahogy úgy jött le, hogy a rész végi késelés csak valami pánikrohamszerűség Noah-nál, és, hogy mindez a börtönben történt, és erre szedi a gyógyszert is.”

A lenyeg, hogy en mar az elejen arra gondoltam, hogy ez valami trukk lesz, hallucinacio. De ugyesen kodositettek a keszitok, mas kerdes, hogy megerte-e.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 27. 22:00

@Gevin

Jah, ok. Mivel a sorozat fordítása már 1 hónapja leállt, így érdemben inkább nem szólok hozzá, mert nem láttam az elmúlt pár részt.

mandria - 2017. 01. 30. 10:50

…kíváncsi vagyok a véleményetekre…de nekem ez nagyon méltatlan befejezés volt.. habzott a szappan rendesen…

vikkancs - 2017. 01. 30. 13:40

hogy a fenébe gondolták ezt évadzárónak…….

nargli - 2017. 01. 30. 15:51

Ez meg mi volt? Nem lett volna gond a résszel amúgy (engem még az se zavarna túlzottan, hogy nyálas, senkitől nem akarom elvenni a boldogságot), de ezt évadzárónak? Az évadzáró fele egy idén behozott mellékszereplőről szól? És Cole és Alison? És egy egész évadon keresztül építik, hogy Noah az események súlya alatt majd megőrül, majd hirtelen föloldják annyival: ja, rájöttem, hogy csak hallucináció volt, elmegyek Párizsba? Egy évadon keresztül építik, hogy a lánya gyűlöli, majd az évadzáróban hirtelen mindent megbeszélnek, és szeretlek van? Ezek után nem valami hatásos cliffhanger, hogy a taxisofőr azt kérdezi, hogy merre tovább, mert már nem igazán érdekes…

e - 2017. 01. 30. 19:45

Merre?
Hát a kasza felé…

pytta - 2017. 01. 30. 21:42

Nehéz szavakat találni, a rész felénél komolyan kétségeim támadtak, hogy vajon rosszul emlékszem, és lesz még két rész?
De nem, és talán jobb így. Egy zavaros évad borzasztó befejezése volt ez, a legrosszabb tervezett évadzáró, amit valaha láttam (tehát ami nem a sorozat kaszája miatt olyan, amilyen). De így legalább már biztos, hogy nem érdekel a folytatás.
Most komolyan: az rendben, hogy nekem annyira nem jött be az Alison-Cole szál, de még az írók se tudtak vele mit kezdeni, inkább kitöltöttek egy teljes részt a francia tanárnő drámájával? :) És komolyan annyira volt fontos Noah börtön utáni traumája és hallucinációi (és gyógyszerfüggősége), hogy aztán ennyivel elintézzék? Volt-nincs, minden OK? És egyáltalán, mennyi idő telt el a múlt rész óta, 1 hónap, 2 hónap? Az alatt nem történt semmi? Vagy majd a 4. évadban fel lesz arra is építve hat rész, hogy aztán azt is sutba dobják egy új mellékszereplő gyötrődésével?
Kicsit fáj ez a koncepciótlanság, vagy már olyan magasságokban szárnyal a sorozat a narratívát tekintve, hogy ahhoz én nem érek fel…

Vitalea - 2017. 01. 30. 22:07

Szerintem a végére minden a helyére került. Minden főszereplő érzéseit, motivációit feltárták. Nem akarom és talán nem is tudom részleteire bontani, de szerintem egyben van az egész. Nekem tetszik a vége is, egyáltalán nem érzetem szappannak, viszont a 4. évadban nem vagyok biztos, hogy jó ötlet.

Lemoni - 2017. 01. 30. 22:28

A 3×09-ben ellőtték a maradék puskaport, ezért a fináléra elfogyott a muníció, így már csak vaktölténnyel tudtak lődözni. Remélem, a következő évadra feltöltik a fegyverraktárt. Évadzárónak nem volt nagy eresztés, egy filler epizódnak szezon közepén esetleg elment volna. Nem Párizzsal volt gond, hanem hiányzik a 9. rész és a 10. rész közötti események ismertetése. Lehet, hogy Juliette-tel is mellényúlt Noah, ez a nő most legalább annyira érzéketlen fadarab volt, mint az utóbbi időben Alison. Nálam természetesen nem kasza a sorozat, ahhoz túl szeretem. Remélem, a taxisnak nem azt mondta Noah, hogy vasútállomás és majd irány Montauk, mert annak már semmi értelme nem lenne.

Dawnie - 2017. 01. 31. 07:00

Szerintem az utolsó jelenetben nem az az érdekes, hogy hova is megy Noah, hanem, hogy a taxisofőr úgy szólal meg, ahogyan Gunther szokott, vagy ez csak nekem tűnt úgy?

Brynden Rivers - 2017. 01. 31. 09:26

Megnéztem a az utolsó részt, de csak most esett le hogy az volt az évadzáró – ez azért elmond valamit.

Annak örülök hogy Julia Goldani Telles-nek (Whitney) 3 évad után végre sikerült jól megírt jelenetet adni, Dominic West-tel jó volt a beszélgetős folyópari jelenetük. Dominic West amúgy baromi jól játszott a 3 évad alatt, le a kalappal.

A koncepciótlanság tényleg érződik a sorozaton: valószínűleg az a baj hogy az 1. évad alapformátuma kevés szereplővel és szűk térbeli és időbeli keretek között működött mint egy kamaradráma.
Aztán sok helyszín lett, sok szereplő, 2 helyett 4+ nézőpont, ami a sűrű atmoszférát laposabbá tette.

Pedig ennyire erős színészgárdával sokkal jobb eredmény lehetett volna elérni, így 6.5/10-nek értékelném az évadot.

pytta - 2017. 01. 31. 10:22

Amúgy én tökre el tudtam volna viselni egy Gunther-nézőpontú szegmenst, ahol kiderül, hogy valójában hogyan is történtek a dolgok – illetve ő hogyan emlékszik (a börtönben, meg utána is).
Szerintem a taxisofőr nem volt annyira guntheres, egy pillanatra nekem is megfordult a fejemben, hogy “ugye nem?”, de szerencsére nem jött az a creepy zene, meg a hangszín is más volt tényleg…

_Peter - 2017. 01. 31. 20:16

Olyan lett a finálé mint az évad: gyenge. Idén behozott új szereplő kapja a felét? Noha Noah része hogy jóban lesz végre a gyerekeivel pozitív lezárás a sok szenvedés után, de ennek is úgy lett volna igazán értelme, ha Whitney nem a 3. évad végén kap 2 perc kiabálásnál hosszabb normális jelenetet.

Az 1. évad két szemszögét simán mérni lehet a

The Disappearance of Eleanor Rigby: Him
The Disappearance of Eleanor Rigby: Her

remek filmekhez, a 2. évad is még jó volt, de már látszott nem nagyon lehet többet kihozni a sztoriból. Ez a 3. már nagyon mellé ment, csak Alison-Cole részek hozták a régi hangulatot nekem, a többi nem kötött le. A 4. évadot nem akarom előre leírni, csak gőzöm sincs ezek után mit hoznak ki belőle.

Viszont - 2017. 02. 01. 11:56

Juliettet tultolták sajnos, és totál értelmetlen volt a thriller szál ilyen évadzáró mellett.
Viszont az utolsó jelenet nagyon erős volt. Noah-val együtt gondolkodtam, hogy innen mégis hova tovább…

Snoopyzit30 - 2017. 02. 02. 20:33

OFF.

Elnézést, de kérem, hogy ezúttal ne töröljék ki winniék a kommentemet. Azt az infot kaptam, hogy a sorozat fordítója leadta a sorozatot, de 3 másik fordító összeállt, hogy a maradék 5 részt lefordítsa. Ebből 2 februárban fog jönni, a másik 3 pedig márciusban.

Freckles - 2017. 02. 03. 13:10

“Ez mi volt ez?”…ahogy a két éves kisfiam mondaná :)
De komolyan. Nem is csodálom, hogy a fordító leadta, ilyen rosszul sikerült évadot én se fordítanék tovább :)
De viccet félretéve, tudom, hogy vannak itt elfogult rajongók, akik ferde szemmel néznek azokra, akiknek nem tetszett ez az évad, de akkor is leírom, hogy nekem nem tetszett. Az évad sem, de a lezáró rész meg aztán végképp.
Az évadzáró olyan volt, mintha nem is az lett volna. Kétszer néztem meg, hogy azt nézem-e. És olyan vége lett, hogy igazából ezt az évadot első résztől kezdve ki is hagyhatták volna az évadzáróig, mert semmi köze nem volt az előzményekhez az utolsó résznek. Mégis hova lettek a hallucinációk? Hogy a viharban lett Noah ilyen kiegyensúlyozott és boldog? Hogy jött le a vicodinról? És mindez mennyi idő alatt? Nem tudom, de engem érdekelnek a válaszok.
Ha már 9 részen keresztül ecsetelték, hogy mennyire szétesett Noha, és mennyire sajnálni kell a sanyarú élete miatt, akkor adhattak volna valami támpontot ahhoz, hogy mindebből hogyan lábalt ki. A francia bige miatt? Ehh…
Részemről kasza.

Nella - 2017. 02. 06. 12:09

Miert kell az utolso reszt ilyen hulyesegre/erdektelen karakterre pazarolni? Sajnalom a francia nenit, de nem erdekel az o nezopontja, szamomra egy mellekszereplo, es nagyon renelem nem tesznek bele plusz egy fot a kovetkezo evadra, ertem ezalatt a francia nenit.
Ha ebbe az iranyba haldnak, akkor kasza, es nagyon fogom sajnalni.

Shannen - 2017. 02. 07. 05:37

Most komolyan: ez a finálé mégis mi volt? Nem hittem volna, hogy egyszer ekkorát fogok csalódni a sorozatban.
Tény, hogy a 3. évad sehogy se hozta ugyanazt a szintet, amit akár az előző évad, de azért végig érdekes tudott maradni, így is azért tartotta magát egy bizonyos színvonalhoz, a színészek továbbra is remekeltek (Maura Tierney-t nem győzöm éltetni), és azért voltak benne tényleg ütős (fél)részek is időnként. Még a Gunther börtönőrös szálat is megbocsátanám, tulajdonképpen egész jól feloldották. Na de ezt az utolsó 60 percet…
Jó persze nekem Juliette az elejétől kezdve roppant unszimpatikus karakter volt, minden percét utáltam, amikor képernyőn volt. Ezért is zavart már az évad elején, hogy kapott saját POV részt, na de hogy a finálét is rá pazarolják, az már sok volt. Semennyire nem érdekelt, hogy mi történik vele, a Noah-val való kapcsolata is teljesen hiteltelen volt számomra.
A Noah-Whitney részek bár valóban kicsit a semmiből jöttek, azért tetszettek. Viszont nem igazán látom, hogy mi lehetett az írók szándéka azzal, hogy a 9. és 10. rész közötti időszakot átugrották. Annál azért többet nézek ki az írókból mintsem, hogy tényleg kifogytak volna az ötletekből, de ha tényleg ez a helyzet, akkor azzal járt volna mindenki a legjobban, ha a 3.évaddal lezárják a sorozatot, na persze nem ezzel a fináléval, hanem egy értékelhetővel.
Mindent összevetve nálam az évad olyan 7/10 körül mozgott, de a 3×10 simán a sorozat legrosszabb epizódja volt.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 08. 11:45

“nem igazán látom, hogy mi lehetett az írók szándéka azzal, hogy a 9. és 10. rész közötti időszakot átugrották”

Lehet arról fog szólni a 4.évad, ki tudja….

Shannen - 2017. 02. 08. 16:52

Lehet, de abban mi lenne az izgalmas? A 9. részben láttuk, hogy Helen kvázi rendezte a kapcsolatát a dokival, és mint a fináléban láttuk ez továbbra is rendben volt. A 9. és 10. rész között Whitney ugyanazt csinálta mint eddig, mert a Noah-val való kapcsolata ott folytatódott, ahol előtte volt, nem volt benne semmi újdonság a 10.rész elején. Ahogy a Juliette-el való kapcsolata is tovább épülgetett.
Szóval ez nekem így továbbra is furcsa. Persze meglephetnek az írók, én nyitott vagyok, csak hát egy ilyen finálé után szerintem érthető ha kétségek merülnek fel a nézőben a továbbiakkal kapcsolatban.

lostfanka - 2017. 02. 12. 13:22

En meg csak evad kozepen jarok, de erosen gondolkodom a kaszan….

Gevin - 2017. 02. 12. 13:36

Totálisan szétesett az évad. Nem mintha bármikor is egyben lett volna így a harmadik szezonban, de azt kell mondjam, hogy az íróknak fogalmuk nem volt, hogy miről is kéne szólnia ennek az évadnak.

Noah kitárulkozása szép volt, és igazából erre lett kihegyezve ez az utolsó rész is. Azok jelenetek nekem nagyon tetszettek, illetve a Whitney-s is remek volt. Évadzárónak abszolúte rossz rész volt, ez kétségtelen, de mint egy random epizód, tetszett.

És pont azért, mert végre se Gunther, se hallucinációk, beteg, manipulatív és hatásvadász hülyeségek nem vették el az élét a jeleneteknek.

Ettől függetlenül valóban rohadt zavaró, hogy az írók gyakorlatilag olyan dolgokat hagynak magyarázat nélkül, amik ordítanak valami infóért, motivációért. Ők meg úgy vannak vele, hogy nem, lépjünk tovább, eltelt x hónap, kész. Kezdettől fogva ez volt a bajom az évaddal, de miután felfedték végre Noah összeomlásának szálát, megkönnyebbültem, hogy nem kell azt tovább nézni hálistennek.

Viszont maga az, hogy Allisonról és Coleról még csak említés sem esett az utolsó évadban, nevetséges, ugyanakkor sok mindent elmond. Az biztos, hogy Noah még szerelmes Alibe, és sztem nem is lesz olyan nő, aki pótolhatná a hiányát.

Annak baromira örültem viszont, hogy Noah kibékült a gyerekeivel, és kiderült számukra, hogy nem a fater tehet mindenről, hanem az önző némber anyjuk.

Snoopyzit30 - 2017. 03. 01. 20:53

A feliratozás csúszása miatt még csak most láttam a 6-7.részt, de továbbra is nagyon tetszik, még még még!

Snoopyzit30 - 2017. 03. 16. 22:50

A 8-9. rész is nagyon komoly volt. Ha Dominic West ezért nem kap Emmy-t vagy legalább egy Golden Globe-ot, akkor nincs igazság! Arról már nem is beszélek, hogy milyen semmi szerepekért kapnak Oscar-díjat emberek (pl. idén a Holdfény c. filmért Mahershala Ali), hát ahhoz képest azért D.W. sokkal magasabb szinten van.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz