login |

Vikings: folytatódott a 4. évad – írta Diapolo

2016. 12. 02. 15:00 - Írta: vendegblogger

171 hozzászólás | kategória: kritika,

A 10 részes évadok után idén 20 részeset kaptunk a Vikings-ből – most kezdte el adni a History a második adagot. Az első két évadban nagyon jó volt nézni, hogy mennyire jól megragadják azokat a jelenségeket, szimbólumokat, apróságokat, amelyek a vikingeket jellemezték. A harmadik évad e tekintetben már más volt, de azt nem állíthatom, hogy ne lett volna emlékezetes.

wikings-4x11-1

A 4×10-ben egy érdekes lezárást kaptunk, amely sok kérdőjelet hagyott a fejekben. Titkon reménykedtem benne, hogy itt a vége egy korszaknak. Meglehet, furcsán szemlélem az eseményeket, meg kicsit történelmi oldalról közelítem meg a sorozatot, de Ragnar szálát szerintem el kellett volna varrni és nélküle folytatni a sorozatot.

Ugyanis hiába a főszereplő, a történelmi hitelesség megőrzése érdekében nem élhet örökké, ráadásul Björn karakterét már annyira kidolgozták, hogy simán átvehetné Ragnar helyét. Miután pedig véget ért az idei első etap, Ragnar utolsó mondata maradt meg a fejemben: „Ki akar király lenni?”. Spoilerekkel folytatom a tovább mögött.

Ki ne akarna? Ragnar Lothbrok fiairól beszélünk. Nem feltétlenül válna jó uralkodó belőlük, de a szívük mélyén nyilván királlyá akarnak válni. Björn pedig feltette azt a kérdést, amire az egész rész során kerestem a választ, mintha csak én kérdeztem volna: „Miért jöttél vissza?” Elég sok információt lehetett begyűjteni az új rész alapján.

wikings-4x11-2

Azt már előzetesen is lehetett tudni, hogy ennek az évadnak Ivar lesz a központi figurája, Ragnar mellett ő volt a legtöbbet képernyőn, az biztos. Ebben a részben csupa olyan jelenetet kaptunk, amelyből az is össze tudta rakni Ivar jellemrajzát, aki nem ismeri a szerepét a viking történetekben. Az első alkalommal az étkezéses jelenetnél lekezelően bánt a szolgálólánnyal – pont úgy bánt, ahogy akkortájt szoktak, ezek alapján Ragnar rossz tulajdonságait örökölte.

A második már-már figyelmeztető jel volt, amikor a testvéreivel elment gyakorolni. Az indulatok pattanásig feszültek a jelenetben, és az is látszik a testvéreinek a testbeszédén, hogy tartanak Ivartól, annak ellenére, hogy fizikailag szinte tehetetlen velük szemben. (Eközben a testvérei pedig sorban közösülnek a megalázott szolgálólánnyal, Margaret-tel.)

wikings-4x11-3

A harmadik puzzle darab az, amikor Ivar is a lány közelébe jut, de nem tud mit kezdeni vele. A sikertelenség azt a reakciót váltja ki belőle, hogy ölni akar. Ragnar esetében is voltak már a korábbiakban olyan momentumok, amikor a kudarcot erőszakkal akarta feldolgozni, így ez is egy közös pont.

Ragnar szálát próbálták érdekessé tenni, de számomra csak a Flokival történő beszélgetése volt az. Mindig is lehetett tudni, hogy Floki két dologban hisz szentül: az istenekben és Ragnarban. Floki és Helga is gyanítható, hogy Ragnar mellé szegődnek a következő részekben.

Lagertha az egyik kedvencem, de a kapott perceit a „kötelező” jelzővel tudnám jellemezni, csakúgy, mint Aslaugét. Az évad előtt beharangozott Aslaug-Lagertha ellentétet eddig nem lehetett felfedezni, de az alapján ahogy Lagertha közeledett Ragnarhoz máris meglehet az egyik lehetséges motiváció.

wikings-4x11-4

A rész végén pedig kibújt a szög a zsákból. Ivar egyenlő bánásmódot követel, hiszen a rész során többször is kihangsúlyozták, mennyire hátrányos helyzetűnek érzi magát. Az pedig, hogy Ragnar felemeli, és úgy kezeli, mint a többi fiát, ráadásul magával viszi Angliába, meglehetősen jó táptalajt nyújthat annak a gonosznak, amely Ivar mélyén lakozik.

Jó kezdés volt, ha valami igazán érdekel az az, hogy milyen tettei lesznek Ivarnak. Ragnart pedig csak akkor tudnám szívesen nézni továbbra is, ha Ivar – aki szerintem remek casting volt – mindvégig mellette maradna és az ő társaságában kezdődne el a „kibontakozása”.

171 hozzászólás Ne habozz!

jazzer88 - 2016. 12. 02. 16:10

Ragnar nélkül sztem hamar kaszát kapna a sorozat, Jó Björn is, Loki, Rollo, de azért mindig is Ragnarra volt kiélezve az egész, plussz találtak egy remek színészt hozzá. én inkább örülnék, ha szépen tisztességesen befejeznék 1-2 évadon belül. Végre lehetne egy olyan sorozat amit nem addig rágnak amíg elfogy az össze néző az útólsó csepp pénzt is kicsavarva belőle, hanem büszkén tehetnék a készítők a polc tetejére, hogy na ez így kerek volt, büszkék vagyunk rá, nem pedig úgy, hogy hát az útólsó 3 évad már nem kellett volna.

winnie - 2016. 12. 02. 17:04

“nem pedig úgy, hogy hát az útólsó 3 évad már nem kellett volna.”

erre nagyon ritkán kerül sor, szerintem. ha az ember nem érzi már a sorozatot, akkor kiszáll időben, így el sem jut az utolsó két szezonig, hogy megítélhesse, hogy milyen lesz.

egyébként minden jel arra mutat, hogy ragnar távozását készítik elő, nem? meg aztán a sorozat címe vikingek, nem ragnar, így a nézők tudják, hogy bármikor történhet vele bármi, ami mást tesz főszereplővé. ezt szerintem simán elfogadják, ráadásul amerikában sokkal kiemeltebb főszereplővel bíró sorozatok élték túl a karakter kiírását, szóval még ez sem lehetne akadály.

de majd kiderül, hogy mi michael hirst terve, hogy ragnar történetét meséli el, vagy rajta túlmutat a sztorija.

xümike89 - 2016. 12. 02. 17:12

Amúgy ha jól emlékszem, Hirst többször nyilatkozta, hogy nem csak Ragnarról akar szólni a sorozat, a legutóbbi beharangozós videók között is volt egy amiben újra hangsúlyozta, hogy mennyire széles képet akar rajzolni a korról.

ArcaneArrhenius - 2016. 12. 02. 17:12

Imádom Ragnar karakterét és Travis Fimmel zseniálisan hozza a figurát de már a készítők az elején megmondták a sorozat nem csak Ragnarról szól. Nem az a cím, hogy Ragnar, hanem az, hogy Vikings. A történet igazán még csak most kezdődik. A készítő Michael Hirst nyilatkozta egyszer, hogy a vágya az lenne, hogy a történet valahol az Amerikába jutással érne véget, pl. Vörös Erikkel. Bűn lenne azokat kihagyni. Ragnar nagyon jó de ő csak a kezdet, a mítosz, a katalizátora az egész viking világ kirajzásának. Nem is tudni igazán mennyire mesebeli és mennyire valós személy volt. A fiairól annál több mindent lehet tudni. Én azt látom, hogy a jövő generációja nagyon ígéretes, Björn már szépen fel van építve és ott vannak most a többiek és a két kedvenc Ubbe és Ivar. Ivarban nagyon sok potenciál van.
Sok ember úgy kezeli a sorozatokat, mint a filmeket. Ha meghal a fő karakter vagy elveszítjük aki fontos az a történet végét jelenti. Ha valamihez hasonlítani kéne akkor olyan mint a Keresztapa. Ott is hiába fő karakter Don Corleone a történet nem csak róla szól, hanem a generációváltásról, a staféta átadásáról Michaelről és az ő felemelkedéséről. Milyen lett volna, ha a keresztapa ott ér véget, hogy Don Corleone meghal és kész. Filmben, 2-3 órában ez máshogy működik, mint egy sorozatban szépen kibontva, hosszan és sokáig kötődve egy karakterhez. Nehezebb őket elengedni tudom de attól még a történet halad tovább. Az egész sorozat során a jóslatok a látnoktól (The Seer) nagyon szépen fel voltak építve, ahogy az első vagy második évados jóslatok a negyedik évadban váltak valósággá. Ebből mindig lehetett érezni, hogy a történet szépen előre meg van tervezve egy nyomvonalon, nem csak évadról évadra hanem az egész. Mint minden sorozatnak ennek is vannak hibái, nem is kevés de annyira nem tud zavarni mert a karakterek, maga a viking lét, a családi történet, a hajózás a hódítás nekem mindent jóvá tesz. Nem érzem azt, hogy kifulladt volna a sorozat. Nem érzem azt, hogy ha most Ragnar meghal az évadban minden más utána következő dolog rókabőr lenne. Nekem egy kis álmom valósul meg most Csonttalan Ivarral. Mindig is szerettem volna látni egy történetet róla és lehet megkapom az áhított mesét a retteget viking vezérről.

Az aktuális rész nekem tetszett de kicsit gyorsnak találtam. Kapkodósnak. De még így is jobb volt pl. (ha már rókabőr sorozat kell példának) mint a Walking Dead elmúlt 3 évadának bármelyik része. A casting számomra telitalálat. Már a kis Björn – Nagy Björn váltásnál is nagyon tetszett, hogy a gyerek színész és Alexander Ludwig nagyon hasonlítanak. Most meg Ubbe teljesen úgy néz ki mint Ragnar a legelején. Amikor egymással szemben álltak tényleg azt éreztem, hogy apát és fiát látom. Sigurd arcban tiszta Aslaug, Hvitserk egyszerre hasonlít Björnre-Ragnarra és Aslaugra. Ivar szögletesebb vonásaival hasonlít Aslaugra, a tekintete és a beszéde tiszta Ragnar. Olyan filmet vagy sorozatot, ahol az utódok ennyire jól lettek volna megválogatva a szülőkhöz képest szerintem nem is tudok mondani.

denton88 - 2016. 12. 02. 17:31

Winnie a készítők részéről értettem hogy ne úgy gondoljanak vissza 10 év múlva rá, hogy nagyon jól indúlt aztán még feleslegesen csínáltak 3 évadot mert még volt benne pénz. Tudom ez üzlet. Régen azért ez nem volt olyan nagy divat.megcsínáltuk a vuk- ot. Zseniális volt. De nem volt belőle vuk 2-3, vuk karácsony vuk és superman. Örülnék ha egyszer valami a csúcson fejeződne be

winnie - 2016. 12. 02. 17:55

denton88: nagyon, nagyon ritka szerintem, hogy a készítő így gondolkodjon – ezért gondoltam a nézőre. itt meg főleg nem fog, hiszen egyszemélyes a sorozat. ha bevállal egy évadot vagy többet, akkor azért teszi, mert hisz benne. mindig is hinni fog. ettől még lehet, hogy a nézőnek nem jön be vagy ilyesmi, de a legtöbb rossznak vagy lejtmenetnek tartott szezonban is hittek a készítők és jónak tartották őket. nyilván, hiszen az a céljuk, hogy jót tegyenek le az asztalra.

heidfeld - 2016. 12. 02. 18:15

Meg merem kockáztatni, hogy a Vikingeknek van az egyik legjobb castingja. Egyszerűen senkibe nem tudok belekötni, nagyon el vannak találva a színészek. Első ránézésre Ivar és Lagertha-csaja nagyon kemény lehet.
Bőven van lehetőség a sorozatban, de az Öregeknek át kell adni a stafétát a fiataloknak.8/10 az első rész. Ez volt a heti második nálam.

István - 2016. 12. 02. 21:43

(TÖRTÉNELMI SPOILER)

Nem értem, miért a régi mítosz szerint csinálták meg Ivar karakterét, a legutóbbi álláspont szerint azért volt üvegcsontú vagy valami hasonló neve, mert hatalmas volt, és így valami természetfelettinek hitték. JA, és elvileg valamit csinált az angolokkal, talán bosszút állt az apja halála miatt, mert papíron az angliai tengerparton volt eltemetve.

Diapolo - 2016. 12. 02. 22:38

István

(TÖRTÉNELMI SPOILER)
Igen, csinált. Apja halálát megbosszulva odament hódítani a testvéreivel és elég nagy részét elfoglalták Angliának, ugyanis az utódjelöltek hadban álltak egymással, ő pedig ezt a helyzetet felismerte és kihasználta. Azt már nem tudom melyik testvérét, de otthagyta, hogy erősítse meg a védelmüket, ami sikeresen meg is történt, így az éledező ellenség nem tudott mit kezdeni velük. Ivart a legenda szerint azért temették el az angol partoknál, hogy így megakadályozzák azt, hogy bárki visszafoglalhassa a területet. De ha jól rémlik talán Hódító Vilmos volt az, aki kiásatta a maradványait.

Kiss Tibor - 2016. 12. 03. 00:06

Sziasztok!

Lehet tévedek de a ma este leadott első rész nem ismétlés?

heidfeld - 2016. 12. 03. 09:48

@Kiss tibor: Magyar tv-ben még nem volt, de a 11. részt már az ismert helyeken megtalálható.
Amúgy, Ha Laghertha is alig öregedett, talán Jennie Jascues sem fog:D Mondjuk láttam már oldalán, hogy oldják meg az idő múlását.

alessa - 2016. 12. 03. 12:54

sztem is hamarosan megválunk Ragnartol akármennyire fájdalmas is :/ imádom a karaktert, ahogy a színész megformálja, még amikor elhagyta Laghertát is szerettem (pedig az azért szemét volt).

Remélem ebben az évadban is vki bever egyet Aslaugnak. Szép kis pszichopatát nevelt ki btw Ivar személyében.

egypuputeve - 2016. 12. 04. 08:19

Természetesen a sorozat mindenkiből más érzelmeket és gondolatokat hoz elő, köszönhetően a több fő nemzeti, azon belül az egyéni szálaknak, és minden kis apró részletnek, amik ezt a sorozatot számomra az első helyre fújták be (hajók, vitorlák, szél :) Rajongásom nem egy karakternek vagy egy kiragadott elemnek köszönhető, hanem az összes elem egészségesen vegyített elegyének. Így fel sem tudom fogni azokat a véleményeket, melyek Ragnar bitófáját egyenesen követelik. A sorozat egy szépen felépített vázat követ, melyben mindegyik jelenetnek megvan a miértje, és egymás utáni sorrendje!

Ragnar karrierje nekünk fiatalemberként egy álommal indult. Az S01-ben ez az álom megvalósult, s vezetői pozícióba helyezte őt. Az évad végén már érezhető volt, hogy álmai nem értek véget, van itt nagyobb hatalmi pozíció is, nem csak a törzsfőnökség. Az S02 királlyá válása, S03 pedig karrierje csúcsát hozta meg.

Most S04 felét kezdtük el, ami baromi érdekesre sikeredett! A sorozat közepén kaptunk egy pilotot, ami mindegy mikor jön elő, hiszen felépített a sorozat. Ebben a részben csak a vikingektől jöttek az inputok, ezen belül a sok-sok különböző karakter egyéni ambíciójára is fény derült. Mégis maradnék a vitatott Ragnárnál, mert lássuk már be, ő a király :)

Az S04 már az ember leágazását mutatja. Azért mert valaki öregszik, már kötelező idő előtt temetni? Korábban volt kritika, hogy nem öregednek. De bizony, fog rajtuk az idő, és ezt már a vak is látja. Emlékezzetek vissza, hogy megmosolyogja az öreget (maradjon otthon), amikor azt hiszem, másodszor mennek Angliába. Az aggastyán viking csatában akar meghalni, nem párnák között, s menni a Valhallába. Kérem szépen, ezt látjuk immár 11 része! Ha jobban belegondolunk, akkor több, mint 11 része, mert Athelstan halála óta vágyódik a másik dimenzióba.

Mint ahogy Ragnar felfelé ívelő karrierje is szépen kidolgozott és felépített, így búcsúzása is ilyen lesz. Méltóképpen leágaztatott. Párszor már majdnem meghalt. Egyszer már eljátszotta halálát. Egyszer kaptunk egy jelentet, amikor a másik világba próbál bevágtatni. Majd, amikor kómából ébredve Ubbe ujjongva kérdi: „Apám, hát élsz?” Válasz: „Sajnos!”A párizsi kudarc után pedig elmegy a maga pusztájába, s meghozza a végső döntést. Szeretett álmai földjén Angliában – ami őt azzá tette, aki – kíván meghalni. (Lagetha meg is jegyzi neki, mintha érezné Ragnar halálát.) Ezért visszamegy szeretteihez, és próbál társakat toborozni. (Auslagot nem szerette, de fiakat adott neki, s benne van a tüske, a vezeklés, amiért Lagertha elhagyta emiatt. Szerintem magának sem bocsátotta meg.) De kudarcot vall, nem talál szövetségest. Mit lehet ilyenkor tenni? Fa, kötél, ló. De nem számolt Odinnal és a varjakkal. Gondolom ekkor kapja az isteni kinyilatkoztatást, hogy van még neki egy fia, Ivar a csonttalan. S lám, már az arckifejezése is másabb.

Nem várom Ragnar halálát, de hogy a legjobb rész lesz, arra most fogadni mernék. A téteket nálam lehet megrakni :)

szaki - 2016. 12. 05. 08:53

Úgy látom, a Vikings folytatása meghozta a véleményeket.:)
Pár gondolat részemről is.:)
Ivar a történelem szerint tudtommal azért kapta a Csonttalan nevet, mert hatalmas harcos volt, és annyiszor tört a csontja, hogy már szinte nem volt ép porcikája.

Nekem a kedvenc figurám Ragnar. Nagyon sajnálnám a halálát, de sajnos elkerülhetetlen. Talán a sorozat valóságszerűsége szenvedne csorbát, ha örökké élne.
Ez a rész nagyon jó átvezetése a történetnek az öregekről a fiatalokra.

Ragnar sosem akart király lenni, csak úgy hozta a sors. Horik féltékeny lett rá és el akarta pusztítani a családjával együtt, ezért nem tehetett mást, mint végzett vele, és jó viking szokás szerint az egész familiájával együtt, kivéve egyet. Szóval neki ez inkább teher volt, mintsem öröm és bódottág, őt a felfedezés és hódítás öröme érdekelte, szerintem ezért is ment el önkéntes száműzetésbe.
Amúgy nagy játékos az öreg. Tudta, mit kell mondania Flokinak és Lagerthának. Nem csodálkoznék, ha végül mellé szegődnének az angliai útjára.:)

Az utolsó gondolatom Ivarhoz fűződik. Mivel nem sikerült kielégíteni a csajszit, meg akarta ölni, de a kiscsaj okos volt, tudta mivel lehet megállítani. Az istenek felemlegetése hatott rá. Az anyja és Floki jól bele nevelték az istenek iránti tiszteletet.

Qedrák - 2016. 12. 05. 12:11

Ivar mellett mondjuk Ragnar többi fia elég sótlannak tűnt. :)
Ahhoz képest, hogy az évad első fele Björn építésével ment el, ő most kifejezetten kevés szerepet kapott, pedig nagyon úgy tűnik, hogy az apja elhappolja előle Floki hajóit.

Shed - 2016. 12. 05. 21:41

Ivart én nem értem. Mármint a karaktert. Belőle soha nem lesz nagy harcos, mint ahogy a valóságban volt. Van finom mágia a sorozatban, de annyira nem durva hogy ő járni tudjon valaha is.

Egyébként meg kétlem hogy két ágon mennének a vikingek hódítani. Sztem a végén megy az egész kompánia Angliába, ott meghal Ragnar,a fiai meg szétszednek mindent és mindenkit.

A fiak szereposztása valóban jól sikerült, még ha esetleg kontaktlencsével is oldották meg a kéken világító szemeket :)

Koklászbokász - 2016. 12. 06. 18:10

Az teljesen egyértelmű mindenkinek, h Ragnar pont úgy akasztotta fel magát mint Odin? Bár nem 3 nap után de leesett, szóval az a finom mágia még működhet és Ivar járhat. Bár azt hiszem akkor tőlem meg kapja a kaszát.

shed - 2016. 12. 08. 11:51

akkor kaszálhatod. ebben a részben keményebb mágia gyalogolt be, mint amit a gyürük urában láttunk. mert hogy a végén nem az fog történni, ami történne ilyen esetben az tuti.

Diapolo - 2016. 12. 08. 23:58

Hát ez…ez valami egészen értelmezhetetlen rész volt. Hihetetlen, hogy a Ragnar-Ivar páros mennyire jól működik! Björn meg mintha teljesen besavanyodott volna, hiába az évadok alatt kidolgozott karaktere, Alex Høgh Andersen játéka egyszerűen lemos mindenkit. Sigurdnak nem tudom van e valami történelmi jelentősége, de abból kiindulva mekkora szemét, nem fogja sokáig húzni. A vége meg… Jó eddig ez a (fél)évad, jövő hétig meg lerágom az összes körmöm, annyira várom már a folytatást.

bessie - 2016. 12. 09. 00:09

Még a szereplők is úgy vannak Ivarral, hogy szerintük nagy közönség kedvenc lesz. IGN interjúban lehetett olvasni. Ivar, vagyis a színész Alex szeme valójában elég kék, tessék róla normális képet nézni :D
Amúgy érdekes, de a 10-es epizódban nekem legjobban Ubbe természete jött be, de a 11-esben, már megkedveltem Ivart is. Várom, hogy színészileg minél jobb legyen, és erre bizony lesz időnk bőven.

Új nők terén nekem Astrid / Asplund a legszimpibb. Torvi meg hiába a készítő Hirst lánya, kicsit csúnyácska. Tesója, Helga / Maude csinibb. (Egyébként ő most Budapesten van, ha jól tudom :D)
Na de vissza a sorozathoz, a two journeys előzetese nagyon felkeltette a figyelmemet. Nem győztem azt mondani, hogy úristen, úristen :D

u.i.: valaki meg tudná mondani, hogy a sorozat nézettsége jelenleg milyen? Stabil? Nőtt? csökkent az átlaghoz képest?

winnie - 2016. 12. 09. 04:35

bessie: ezt te is meg tudod nézni, minden nap írjuk a nézettségeket.

egypuputeve - 2016. 12. 09. 07:45

Mindenki annyira várja Ivar felállását, h várhatóan nem úgy fog megtörténni, ami a köz akarata. Az első részben nem jött össze vízszintesen, vagy csak egy kicsit. A második részben is csak egy kicsit, ekkor már segédeszközzel, és függőleges helyzetben. Akaratereje van, meg kell hagyni.
Lehet gyűjteni pénz Ivar lábra állására, mint anno Izaurának, hogy szabadítsák fel :)
Nem biztos, hogy a felállása testi lesz. Látszik rajta a kisebbségi érzés és egyéb szorongásos tünet (pincsi-kór) Nekem tökre tetszett, amikor odakúszott a csajhoz, csak hogy vele legyen. Pont ő szereti a rabszolganőt, a tesóival ellentétben, csak nem tudta kimutatni. Ha nem lenne érzelem benne, nem lett volna féltékeny.
Ivar szeme teljesen kék, nemcsak a pupillája. A fehér rész szokott bevörösödni. Nála bekékül :)

Legszimpibb=legcsinosabb? Elég jó nő. A két szőke nem tudtam, hogy tesók. Ilyen ez a pop szakma. Erre születni kell :)

Ragnar még nem vájta ki a szemét. Odinnak is a varjak csípték el a kötelet? Nem ismerem Odin felakasztásának kulisszatitkait.
Az a köpet elég kemény volt, lyukra ment.
A kínai orvosságtól kattant meg ennyire Ragnar?

Milyen keményebb mágiáról van szó? Az áldozásos jelenet, amikor Auslag elkészült?

Qedrák - 2016. 12. 09. 18:44

Azért az mekkora lenne, ha Ragnarnak most lenne annyi a sorozatban. :)

ArcaneArrhenius - 2016. 12. 10. 00:41

Megvan a válasz, hogy miért teljesen kék Ivar szeme:
https://en.wikipedia.org/wiki/Osteogenesis_imperfecta
a betegség tünete…..és ebből is az I-típus…az enyhébb változat amiben szenved. Erre jellemző a hosszú csöves csontok deformálódása, gyengesége pl. a láb csontjai.

Érdekes ez a “csonttalan” Ivar elnevezés. Nem lehet pontosan tudni, hogy miért ez volt a neve. Vannak teóriák, amiket már itt is említettetek néhányan pl. a csaták után szerzett számos csonttörés után származik a név vagy a Wiki-n említik a vad lovaglási technikát (bár ez elég gyenge érv). A magassága miatt, vagy marad a betegség teória.

Sokat töprengtem rajta, mi lehet a legvalószínűbb.
A régi világban használt becenevek miértje sokkal egyértelműbbnek tűnik nekem.
Olyan nevek, amelyek találóak, jelzésértékkel bírnak, a név viselőjének személyiségéről, vagy testi adottságairól, szokásáról stb. (Mentesen mindenféle csűrt-csavart metaforától).
Ha ezt az elvet követem, akkor:
Ragnar Lodbrok névből a “Lodbrok” elvileg gyapjúnadrág vagy bozontos nadrág.
Björn Ironside….Vasbordájú…… nyilván nagydarab, erős ember volt, aki bírta és állta az ütleget, a kardcsapást. (azt hiszem így kapta meg a nevét a sorozatban is).
Vagy más példa Oroszlánszívű Richárd……… nyilván bátorság miatt. Az volt vagy annak tartották.
Attila, Isten ostora…egyértelmű, hogy miért ez a név a keresztény Róma szemszögéből.
Retteget Iván… ez is egyértelmű.
És akkor ott van Kígyószemű Sigurd. Számomra talány. A sorozatban oké megmagyarázták. A valóságban talán a tekintete olyan volt, mint egy kígyóé. Fürkésző, alattomos, hideg.
És akkor Csonttalan Ivar. Ha nagy és erős volt és rettegett miért nem ezekből a jelzőkből kapta a nevét? Pl. Rettegett Ivar…Ivar a kegyetlen vagy Ivar az óriás stb.
Miért éppen csonttalan? Ha meghallom, hogy csonttalan….csak a szót, nekem erről tényleg inkább valami testi defekt jut eszembe. Nem állítom, hogy így volt csak játszok a gondolattal.
Érdekesek ezek a régi jelzők.
Ilyeneket írnak még Ivarról:
„Only cartilage was where bone should have been , but otherwise he grew tall and handsome and in wisdom he was the best of their children.”
Ez meg cáfol is meg nem is:
The poem “Háttalykill inn forni” describes Ivar as being “without any bones at all”. Norse sources mention Ivar being carried on a shield by his army, leading to speculation that he was lame, this however is unlikely considering he was a renowned warrior and other sources from the period mention chieftains being ceremonially borne on the shields of enemies following victory.

Morgan - 2016. 12. 10. 12:48

Ivarnak azért olyan kék a szeme mert fremen. Az anyja látomásai meg azért vannak mert Bene Gesserit.

heidfeld - 2016. 12. 10. 17:27

Ha úgy hal meg Ragnar, hogy nem számol el Egbert királlyal… Áhhh, erre gondolni se merek. Hatalmas hiba lenne! Nagyon jól voltak megcsinálva hullámok a viharban.
Lehet, kicsit lassúnak tűnt ez a rész, de nagyon jól készítik elő a dolgokat. De nagyon jöhetne már Jennie Jasques…

egypuputeve - 2016. 12. 11. 00:24

Arcane! Le a kalappal :)
Nem gondoltam volna betegségre, bár a modern kor, mindenre talál egy kórt. Ami régen őrdöngős volt, az már BNO xy.
Különben nem csak neki kék a szeme (s arca csupa derű), hanem apjának is. Igaz, neki csak a szemlencséje, váltakozó erősséggel. Úgy láttam, hogy akkor erősebb, amikor látomásai vannak Odinról. Pl legelső résznél, amikor Rollóval lekaszabolják a balti hadsereget.

Bookworm - 2016. 12. 13. 11:19

Szerintem továbbra is jó a sorozat.
Jól működik az Ivar-Ragnar páros. Aslaug gyerekei közül Ivar emelkedik ki a kettős természetével: az erős, erőszakos viking oldalával és a bizonytalanságával (kisebbségi komplexus a testvéreivel és rabszolgalánnyal szemben + félelem a fulladástól), amit az agressziójával és a ravaszságával kompenzál. Ragnart, azért kíséri el Angliába, egyrészt, hogy az anyjától megszabaduljon, másrészt, hogy dicsőséges harcosként térjen vissza, ha sikerül a küldetésük. Ragnar pedig azért megy vissza Angliába, hogy a bűntudatát enyhítse a bosszúhadjáratával, valamint, hogy a dicsőségét visszaszerezze, plusz még lehet, hogy a fiát is elhozza onnan.

A következő részben végre láthatjuk a Lagertha-Aslaug párharcot és Rollo is becsatlakozik Bjorn küldetéséhez. Már nagyon várom :)

röviden-tömören - 2016. 12. 13. 17:18

Ugyanazt nem tudjuk, amit ha valóságos lenne nem sorozat – sem tudnánk. Miért várt annyit Ragnar? A fiaira?

Az eddigi két újabb rész amolyan lezárás volt számára. Már biztosan nem jön vissza. És elvitte Ivart, meg a pénzéhes, jellemtelen B-csapatot. Ebből nem nézett ki soha egy alapos bosszú. Persze most még lehet, kell is történjen valami ebben az ügyben. (Esetleg Björn fordulhat még az A-csapattal Egberték felé.. /Nem lehet, hogy Ragnar legfőképpen már csak a fiát, Magnust akarná látni?/)

Az nagyon tetszett legutóbb, hogy Björnnel leültek ott megbeszélni a terveiket, ahogy korábban Ragnar és Rollo tette a kezdet-kezdetén.

Ivar eredetileg nagyranőtt harcos lehetett. Ez a lábbénaság és cerka-fel-nem állás kiegyensúlyozattá biztos nem teszi a sorozatban, az fix. :-) Többi testvérét mondjuk lenyomja – ha nem kell futni.. Erre volt a csalitos jelenet. Túl egyértelművé tették vele, de sebaj.

Aslaug milyen rítust használt? Teljesen elütött a korábbiaktól. Zavaró is volt – azt hittem Darth Maul az betépve – meg mintha mindenki kiegyezett volna vele, hogy most már így csinálják a dolgokat. Kivéve persze Lagerthát. (Mennyivel jobb volt az amit a telepen csináltak. Sokkal vérfagyasztóbb. A vérsashoz, vagy az emberáldozásokhoz képest meg főleg.)

Manul - 2016. 12. 14. 18:10

röviden-tömören-hez kapcsolódva: Nekem is fintorgós volt ez az új szertartás. Gondolom, most, hogy fellendült a kereskedelem, új áruk, emberek, szokások jelentek meg, (pl: kínai rabszolga, meg az emuk, amikre Ragnar úgy rácsodálkozott ebben a részben), szóval tobzódnak az új ingerekben, átveszik, ami tetszik, és szép lassan eltűnnek a tradícióik. Gondolom ezeket Floki is morogva figyeli. Jobb is lenne, ha húzna Izlandra kolóniát alapítani.

ArcaneArrhenius - 2016. 12. 15. 14:57

Arra a szertartásra gondolsz ami Björn kihajózása előtt volt? Szerintem semmi különbség nem volt az eddig látott áldozós szertartásokhoz képest. Ugyan ilyen volt az első évados uppsala-i szertartás is (9 évente van ha jól tudom) vagy a földszenteleő. Ragnar is ki volt festve a YOL című részben.Pont Aslaug a konzervatív tradicionalista, aki Ivart is a régi istenek hitére neveltette Floki-val. Aslaug gyűlöl minden idegen hatást, főleg a keresztényeket. Volt áldozati állat és felszentelt vér. Ezek eddig is voltak.

brk - 2016. 12. 15. 15:47

Ragnar bosszút akar állni Eckberten, ám amikor visszatér Kattegatba realizálja, hogy ehhez neki már se ereje, se támogatottsága nincs. Ugyanakkor a fiai erre képesek, de rávenni őket sem tudja. Végső megoldásként tehát az önfeláldozást választja, a bosszúhadjáratot triggerelendő. Ezért csillogott a mai részben ismét olyan kéken a szeme a kapu előtt, mint a korai évadokban, végre ismét van célja.

És akkor itt elő lehet venni az Athelstannal folytatott beszélgetéseket Jézusról, az általa hozott áldozatról, továbbá, hogy ez már akkor mennyire megfogta Ragnart. Szóval nem csodálkoznék ha az évad végére kiderülne, hogy ez ismét egy klasszikus Ragnar-féle 3 lépéssel mindenki előtt járó terv volt, mint azok amik anno naggyá tették.

Bookworm - 2016. 12. 15. 20:46

Jó volt ez a 4. rész.
Ragnar terve még nem világos számomra, először azt hittem, hogy bosszút állni megy, de ebben a részben kiderült, hogy nem. Lehet, hogy párbajban le akar számolni Egberttel. Bár ha meghal, akkor nehéz dolga lesz Ivarnak, ha haza akar jutni. Tetszett az apa-fia beszélgetés.
Ivar pedig megmutatta, hogy ő is igazi viking.
Lagertha ügyesen előkészítette Kategatt bevételét. A párbaját Asaluggal ebben a részben vártam, de sebaj majd a következő részben :)
Rollo szála is jó volt. Giselnek igaza van abban, hogy Rollo nyugati, keresztény uralkodóként nem mehet fosztogatni a vikingekkel. Rollonak pedig abban van igaza, hogy ő viking, és idegenként soha nem lesz igazi keresztény. Hiszen az identitásának a része a vikingsége.

Liu - 2016. 12. 16. 00:14

Jó rész volt, főleg abban emelkedett ki (Ivar mellett haha), ahogy kontrasztba állította Ragnart és Björnt. – vagy akár a mostani és a fiatal Ragnart.
Björn legénysége, ereje teljében lévő, magabiztos harcosok vs. Ragnar pénzért vagy inkább a Valhallába jutásért harcba induló legénysége. (Nagyon jól reflektált arra a korai évados jelenetre, amikor az Angliába induló Ragnar hajójára felkéretőzik az öreg, egyértelmű meghalási céllal. )
Amolyan “így múlik el a világ dicsősége” érzésem volt végig.

Az Aslaug-Ragnar és az utolsó Aslaug-Ivar jelenet is megérne pár sort.

Neoprimitiv - 2016. 12. 16. 00:19

brk: ez ebből a részből, főleg az Ivarral folytatott beszélgetéseiből egyértelmű volt. Ivartól így is tartott az, akinek esze volt, de ő maga nem volt képes győztesnek látni magát. Azzal, hogy asszisztálnia kell az apja halálához, hogy az nem csak egy hír lesz a számára, hanem valami, amit nem tudott megakadályozni, tökéletes motor lesz az Ecbert elleni hadjárathoz.

Ami nekem erőltetett volt, az Lagertha húzása, túl kicsinyes indítékú. A hatalomért korábban sem volt szokatlan, hogy egymást is irtották (ld. Horik, Einar, stb.). Kalf megölése az esküvő előtt megmutatta, hogy nem szívbajos, ha biztonságban akarja tudni magát – de Aslaug esetében sem a nagyívű tervet, sem a közvetlen fenyegetést nem érzem. Mint ha le szeretnék cibálni Lagerthát arról a dobogóról, amire ők állították, hogy most ő is ugyan olyan hataloméhes legyen, mint az összes többi, negatív szereplő.

szaki - 2016. 12. 16. 09:18

Neoprimitiv: Lagertha lépése érthető. Ragnar letűnt, a fiai még kicsik, lényegében Björn volt a góré Kategettben. Látja, hogy Aslaug gyenge, szinte adja magát a helyzet.
Lagertha fájó szívvel hagyta el Kategettet, végül is az az otthona. Lehet, hogy Ragnar búcsúja, nosztalgikus érzéseket váltott ki benne.

Ha Harvard komolyan gondolja, hogy ő akar Norvégia királya lenni, akkor Ragnar nem tudna megállni előtte.
Lagerthának így már lesz egy kis esélye.
Kíváncsi leszek majd erre is, hogy mikor következik be. Lehet, megint lesz egy Borgéhoz hasonló viking csatajelenet.
Lagertha hatalomátvételének jelenete nekem kicsit bénácska volt.

Neoprimitiv - 2016. 12. 16. 11:31

szaki: ha már, akkor szerintem pont fordítva van értelme a dolognak:

Björn távolról sem volt a góré, legfeljebb egy portyavezér, a hatalom Aslaug kezében volt, ő volt a királynő. Akinek viszont volt három saját fia és Ragnar lepukkant megjelenésével ha valakinek, akkor pont Björnnek ártott – hiába ő a legidősebb fiú, nem az ő családja van hatalmon.

Aslaug fiaira pedig elég vicces azt mondani, hogy “még kicsik”. Akár Ubbe bizonyítja be, hogy rátermett vezető otthon, akár Hvitserk szerez a portyán jópontokat, mindkét esetben Björn esélyei romlanak.

Ha ezért támadta meg Kattegatot, az a számomra elfogadhatóbb magyarázat lenne, mint akár az, hogy “nosztalgikus érzései támadtak”, akár az, hogy egy hülye sértett liba, aki nem képes feldolgozni, hogy a férje félredugott. Nem erkölcsileg elfogadhatóbb, csak motivációként. (Arról nem is beszélve, hogy akkor menjen és vágja el a másik torkát, ha már nem a férjéét, de ne mészároljon le embereket csak azért, mert balszerencséjükre a férje családjával egy településen élnek.)

Az már más lapra tartozik, hogy vélhetően Lagertha sem számol azzal, hogy Ivar túlélheti a kalandot (Ragnar-t nyilván leírta, túl jól ismeri). Márpedig ha kicsinálja Ivar anyját, azzal jó eséllyel a saját (és esetleg Björn) sorsát is megpecsételi.

Liu - 2016. 12. 18. 19:02

Én perpill Lagerthát nem értem.
Aslaugot nem csípi, oké, elvett tőle a csaj mindent. Bosszúszomjas, féltékeny, irigykedő. Világos.
De Aslaug királynőként, látjuk, egész jól funkcionál, a város fejlődik, megy a kereskedés, nem tűntek az emberek olyan húdenagyon szenvedőnek.
Királynőként-királynéként a hatalma nem “saját” szerzemény a “góré nőjeként” van joga rá.
A hatalom maga Ragnaré, ( illetve az ő választott királynéjétől származó fiaié) így Kattegatt megtámadását perpill értelmetlennek érzem, mivel (lehet sejteni, abból, ahogy Ragnar elindult, de…) ők nem lehetnek biztosak abban, hogy nem fog visszatérni.

Nyilván, mi ismerjük a történelmet, de elvileg a karakterek nem, szóval.. eh.

Sokkal reálisabb lett volna, ha következő vagy az utáni részben (miután pl. hírt kapnak valahogy a hajótörésről) támad, de így mindenképp butaság, sőt, elég karakteridegen is. ( Emlékezzünk csak Kalf megölésénél hogy kivárt)

Mantera - 2016. 12. 19. 13:50

Ki a fene az az Astrid, Lagertha nője? :) Tudnunk kéne régebbről esetleg? Nekem nagyon új volt :)

Liu - 2016. 12. 19. 14:05

Mantera:

A 4. évad 11. részben szerepelt először.

Mantera - 2016. 12. 19. 14:48

Liu: Köszi. Nekem úgy tűnt akkor, mintha tudnunk kéne róla. Azt hittem én felejtettem el :)

Diapolo - 2016. 12. 19. 18:51

Vissza kell szívnom, amit a kritikában írtam. Vagy legalábbis 3 résszel utána már más a leányzó fekvése. Ragnar igazán maradhatna még, Rollot meg jó újra látni, meg a morcos macáját. Nagyon tetszik eddig az évad, Ivar, Sigurd meg mindenki. Tényleg nincs olyan, akit nem nézek szívesen. Mindent bele Lagertha! :)

Neoprimitiv - 2016. 12. 20. 12:10

Liu: Még nem tudjuk, mi lesz végül is Aslaug sorsa, a rész végén még élt és az előzetesből sem egyértelmű. Mondjuk akár saját magából indul ki, akár a Horik – Borg – Erlendur történetből, elég nagy óvatlanság lenne Lagerthától, ha életben hagyná, a fiait dettó. Ezt viszont nagyon sajnálnám, mert erőltetett karakterrombolásnak érzem. Megvolt a saját uradalma, tekintélye, most már pasi sem volt a képben, aki elvárta volna, hogy csak a női principiummal törődjön és eddig soha nem volt jele annak, hogy ő a hatalomra vágyna.

Liu - 2016. 12. 20. 16:02

Neoprimitiv:
Félreértesz, kizártnak tartom, hogy most megölje. A fiúk pedig tuti életben maradnak.
A város lerohanása alapból hülyeség és értelmetlen, mivel a királynőnek “saját” hatalma nincs túl sok. Értem, hogy most van rá alkalom, de arra pl. Lagertha nem gondolt,(?) hogy a portyáról csak visszajönnek a “jó” harcosok, akik családjából óhatatlanul esett el 1-2 ember. A vérbosszú pedig náluk különösen fontos “hagyomány”.

A közhangulatra ezek után azért kíváncsi leszek. Nem úgy tűnt, hogy egy kattegatti átlagpolgárnak különösebb baja lenne Aslauggal, erre beront a shielmaiden osztag és jól felszabadítja a boszorkány uralma alól őket :D

Neoprimitiv - 2016. 12. 21. 08:22

Liu: ezért nem tetszik nekem sem ez a fordulat. Lagertha eddig minden volt, csak ostoba nem. Lehet, hogy van valami nagy mesterterve, de az elmúlt évadok egyetlen biztos tanulsága az volt, hogy a legyőzött ellenfélnek jobb az írmagját is kipusztítani.

Neoprimitiv - 2016. 12. 22. 22:12

Úgy reméltem, hogy valami csavar lesz ebben a részben és mégsem vágják el öncélúan az eddigi egyik legjobb karaktert. :(

Ivar miatt kíváncsi vagyok arra, hogy mi lesz majd tovább, de Lagertha sztorija ebben a félévadban annyira erőltetetten buta, hogy fáj.

Dob - 2016. 12. 23. 08:24

Ez elég filler rész volt. Az Edgar szembesítés lehetett volna jobb is, de elég jól átjött, hogy mennyire tiszteli Ragnart, aki inkább, mint egy bolond viselkedik. Magnus jó poén volt. Lagertha meg most ott ül a trónon, de minek?

Dob - 2016. 12. 23. 08:28

Akaom mondani Ecbert

Diapolo - 2016. 12. 23. 11:02

A Ragnar-Echbert jelenetek jók voltak és az is tetszett, hogy Athelstan is előkerült legalább említésre. Az remek elhintett morzsa volt, hogy mi lesz a vikingek következő nagy utazása. Az előzetes alapján pedig Aella nagyon örömködik, de az örül, aki utoljára örül szóval nem biztos Ragnar halála, mert már eladták egyszer igen komolyan a temetését is. Lagertha ténykedését nem értem. Ha megölöm Aslaugot, akkor megölöm az utolsó hozzátartozóit is, hogy még hírmondója se maradjon. Erre életbe hagyja… Vezetni kell az ő szálát is, de hiába a kedvencem, elég béna ez a vonal. Björnék nem voltak, de majd a következő részben már biztosan jönnek. Habár így belegondolva a végén, az egész részben Ragnar és a hozzá kapcsolható személyek voltak, most tényleg a kivégzését vezették fel?

Neoprimitiv - 2016. 12. 23. 13:13

Diapolo: a történelem elég spoileres, szóval ha nem ismered, akkor ne menj a wikipédia közelébe :)

Lagerthánál azt hiszem értem, mit a készítők koncepciója, de ettől még szerintem rossz koncepció. Úgy tűnik, valami olyasmit akarnak beadni, hogy Lagertha számít Ragnar visszatérésére (ld. a jelenetüket Aslauggal) és azért kímélte meg a fiúkat. Sanszos, hogy szerelem ide vagy oda, Ragnar nem nyelné le a fiai legyilkolását, ez eddig rendben van.

Csak így Lagerthából totálisan hülyét csináltak. Megfontolt, a hatalmát és hátországát ésszel építő vezető helyett kaptunk egy plázacica eszű féltékeny libát.

Morgan - 2016. 12. 23. 14:15

Most akkor Magnus Ragnar fia vagy nem? Már nem emlékszem mutattak e konkrét aktust közte és Magnus anyja között. Lehet hogy csak védte őt azért mondta hogy nem volt semmi.

Diapolo - 2016. 12. 23. 17:29

Neoprimitiv: Ragnar feltételezett halálát ismerem, de ugye ennek is van több verziója is. Ami pedig sokszor zavaró tud lenni az az, hogy nagyon sok személy nem stimmel történelmileg. De nem akarok kukacoskodni, nyilván a sorozat kivitelezése szempontjából így volt logikus :)

Thomas - 2016. 12. 24. 23:06

Azért Lagerthától ez a hátbalövés elég gerinctelen húzás volt. Meg úgy az egész cicaharcos bosszú nagyon karakteridegen.

Qedrák - 2016. 12. 25. 22:12

Nekem egy kicsit az is furcsa, hogy így oldották meg a részek közötti vágást. Aslaug sorsa abszolút az előző epizódhoz tartozott volna.

Liu - 2016. 12. 26. 00:50
egypuputeve - 2016. 12. 27. 01:30

Azt nem értem, hogy Lagertha miért nem vette el feleségül Auslagot. Akkor is király lett volna. Szereti a nőket. És ne feledjük, már háltak együtt. Igaz hármasban, Ragnarral. Ragnar akkor milyen boldog volt, csak úgy hálálkodott az isteneknek. A menyegzőre biztos haza jött volna. Most meg megy az Allee-ba (Ez egy shopping központ, aki nem ismerné :)

A látó megjósolta Auslagnak (4×01), hogy nő fog uralkodni Kattegatban, csak azt nem közölte vele, hogy ki. Bár a jelenetben benne volt, hogy nem rá gondol.

baggio - 2016. 12. 27. 19:23

Amikor 1000+ évvel ezelőtti eseményeknél kérjük számon, hogy egy fikciós sorozatban valami “nem stimmel történelmileg”, ott elég gyorsan fel tudom kapni a vizet… A Vikings-nál a FELTÉTELEZETT história csak a kontextus, a kézzel fogható tények egyfajta kapaszkodók, a váz pedig a sagák (legfőképp a Ragnars saga Loðbrókar). A “Real Vikings” negyedik részében amúgy már jeleneteket is mutattak Ragnar haláláról.

Shed - 2016. 12. 29. 09:44

A 15ik rész szépen lett megoldva. Bevallom már várom nagyon hogy elindulnak a fiúk végre és lesz egy kis igazi viking durvulás.

Ivar utolsó képsorát nézve, szerintem Lagertha is kereshet magának más szeretőt, mert hogy első körben azt a csajt fogja megfojtani, az szinte tuti. Még arra is látok elég nagy esélyt hogy ebben az évadban Lagerthának is búcsút mondunk.

Sőt, szerintem Rolló is meghal a viking portyán. Ez az évad lesz talán a teljes generációváltás a sorozatban.

Sempronius89 - 2016. 12. 29. 11:27

Lagertha is meg fog murdelni. Ha mástól nem rákot kap a sok kozmetikumtól ami 50-60 évesen szülések, vetélések és harci sérülések után is fiatalon tartják mintha csak 20-as évei végén járna.

Shed - 2016. 12. 29. 14:13

Hmm, mennyi idős is lehet most? Bjornt szülhette kb 16-17 évesen. Ő most max 25 lehet. Nem hiszem hogy sokat tökölt volna a portyázásokkal. Inkább 45 körül járhat Lagertha, nem 50-60 felé.

Sempronius89 - 2016. 12. 29. 15:55

Shed: Björn elhalt lánya egyidős a már igencsak felnőtt forma Ivarral….

Amúgy Björn S01E01-ben 12 éves ekkor kapja meg a karperecet, az első szezon pedig 2 év.
Majd 3 évet ugrunk az időben a S02E02 részben mikor újra találkozik az apjával Björn 17 éves, ekkor Aslaug Sigurddal terhes ezután jön még csak Ivar meg Björnnek is gyereke születik a keménykedő csajtól ekkor legyen Björn kb 20 éves.
Innen megint kb 2 év még lezajlanak az S03 és az S04 első felének történései majd 12 évet ugrunk az időben tehet Björn kb 35 éves, Lagertha meg ha 15 évesen is szült már 50, de Ragnar meséi alapján már híres Shield Maiden volt mikor összejöttek, így kb vagy 20 éves lehetett ő is mikor szülte Björnt.

Diapolo - 2016. 12. 29. 20:01

Jó volt ez a rész. Történelemhez ragaszkodtak a halálát illetően. Echbert jelenete pedig olyan volt, mint mondjuk Jézus Krisztus keresztre feszítésénél, mikor a tanítvány néz fel rá. Tetszettek a képsorok is, melyeket bevágtak. Lagertha kíváncsi vagyok meddig húzza. Ivar arckifejezését szemlélve az évad végéig.

baggio - 2016. 12. 29. 22:17

google keresés: Odin the Wanderer – Georg von Rosen

heidfeld - 2016. 12. 29. 23:11

Bitang jó volt ez a 4/15. Ecbert remélem nagyon sokat fog szenvedni a halála előtt!

steelwolf88 - 2016. 12. 30. 00:13

Ez egy f,szság volt! Ragnar death! A 4. évad elejét elrontották , erre a 4/15-ben RL meg kiírták! Érdekesek a fiaik, de Ragnarhoz édes kevesek!

Shed - 2016. 12. 30. 10:47

steelwolf88:
Nem faszság volt. Véget ért az ő útja, inkább örülj hogy normálisan lezárták a történetét. Ahoz hogy érdemben folytatni tudják a Vikings című sorozatot kellett hogy átadja a helyét a fiainak, akik szintén híres vikingek voltak. Kb. így mentették meg ezt a nagyon jó sorozatot még pár évadra.

A fiúkat alakító színészek jók.Björn már bizonyított, Ubbe is jó, Ivar pedig érdekes életút elé néz. Kicsit sajnálom hogy kripli lett, mert így csatában nem fog részt venni meglátásom szerint, de a színész itt is telitalálat.
A legjobb az benne, hogy eltelt már pár évad és még bőven van benne lendület. Sőt, még most indulhat be. A fiai nem úgy néznek ki, mint akik nagyon őrlődnének a keresztény és viking hit között. Ez kicsit háttérbe szorul majd remélem.

baggio - 2016. 12. 30. 15:37

Shed, talán nem nagy spoiler, ha elárulom, hogy háttérbe fog :) Ragnar halála előtti beszéde is ahogy mondta Ecbertnek, a fiainak szólt, a “be ruthless” tanács pedig nem épp a keresztényi könyörületről tanúskodik…

Treff86 - 2016. 12. 30. 16:24

@Shed:
“Kicsit sajnálom hogy kripli lett, mert így csatában nem fog részt venni meglátásom szerint…”

1:30tól az előzetes…én a videó óta várom, hogy mikor kapja meg a harci szekerét :)

https://www.sorozatjunkie.hu/2016/07/24/comic-con-elozetes-vikings/

ArcaneArrhenius - 2016. 12. 31. 00:11

Shed:

“Ivar pedig érdekes életút elé néz. Kicsit sajnálom hogy kripli lett, mert így csatában nem fog részt venni meglátásom szerint, de a színész itt is telitalálat.”

Spolier-es lehet!:

Én úgy látom, hogy ki fogja venni a részét rendesen a csatákból:

https://www.instagram.com/p/BLB9ZuEDd1P/

nagyon állat ez a kép :D

ArcaneArrhenius - 2016. 12. 31. 00:17

hops, akarom mondani Spoiler-es lehet :)

Ricky - 2016. 12. 31. 06:09

Sziasztok!

Most néztem végig az 4 évad 15 részéig.. hááát én kibaszottul imádtam ezt a sorozatot egyszerüen elragadott benne minden. De amitől kicsit megingadott az egész(és lehet abba is hagyom a sorozatot) hogy meghalt Ragnar.. Szerintem ezt sokan szerintem úgy fogják elkönyvelni, Ha meghalt akkor nincs értelme már nézni.. Vagy esetleg tudtok valamit hogy Ragnar viszafog még esetleg térni vagy az 5 évadban más szerelő ként??

Előre is köszönöm a válaszokat!

Qedrák - 2016. 12. 31. 09:05

Egyelőre még ötödik évadról sem tudni. :)

kötelező - 2016. 12. 31. 09:26
Alexejevic - 2016. 12. 31. 10:06

Hát…Lezárult a Vikings egyik korszaka. Azért Ragnar hátán vitte ezt a sorozatot. Persze, a fiai is érdekesek, valamint tudjuk, hogy Björn és Ivar sem akárkik a viking történelemben. De ezt a sorozatot Ragnar vitte a hátán. Én két dolog miatt sajnálom, hogy Ragnar nem lesz az 5. évadban… 1, megnéztem még volna egy-két hatalmi harcban. 2, Jonathan Rhys-Meyers-szel megnéztem volna együtt a képernyőn:) Nem tudom kit fog játszani, de biztosan valami angol uralkodót. És ő azért sorozatot berkekben nem akárki… Gondolom azért is szerződtették, hogy legyen egy húzónév Fimmel távozása után.
Én továbbra is nézni fogom, mert szerintem az egyik legminőségibb sorozat. De azért Ragnar nélkül más lesz:)

Ricky - 2016. 12. 31. 10:22

Háát.. én azt tudom ha ragnar kiesik belőle én elkaszálom a sorozatot mert eddig jóvolt, de ha így elbasszák akkor szerintem jelentéktelen lesz már a sorozat.Vagy valaki tud róla valamit hogy akkor most viszatér vagy ez megint ilyen beugratos volt hogy meghalt de mégsem? mert írtál már pár helyen hogy az évad záró utolsó episode-ba elvileg valami “nagy mágia” lesz.. vagy csak én értettem félre?

Qedrák - 2016. 12. 31. 11:04

Jaj, ezt jól benéztem.

perszepolisz - 2016. 12. 31. 11:55

Ragnar halálának megmutatásától nagyon féltem előre mert én ezektől az állatoktól eleve irtózom. Ennek ellenére – számomra is meglepő módon – végig tudtam nézni.
Ki volt az a félszemű hajós a végén?

Diapolo - 2016. 12. 31. 12:36

Ha a készítők ragaszkodnak ahhoz a filozófiához, hogy a vikingek történetét mutatják be, akkor Ragnar maximum flashbackben tér vissza. De szerintem ebben az évadban távozik még vagy Lagertha vagy Rollo is. Amúgy szerintem Ivar simán van olyan jó, mint Ragnar, szóval már csak miatta is megéri nézni/folytatni.

perszepolisz - 2016. 12. 31. 12:48

Az előzetesek alapján ebbeb az évadban lesz még egy kis hacacáré Björnéknél, meg Egbertéknél. Erre meg ugye 5 db rész van már csak. Szóval nem nagyon fér itt már bele a Ragnarra való emlékezés. Innentől viszont ez egy sima kalandsorozat lehet, Ragnar filozófus vonalát – ami a sorozatnak adott egy nagyon jó hangulatot – legfeljebb Floki vihetné, de ő meg nem is főszereplő. Kíváncsi vagyok.

steelwolf88 - 2016. 12. 31. 14:34
perszepolisz - 2016. 12. 31. 14:38

3. évad 6. rész végén.

baggio - 2017. 01. 01. 01:06

perszepolisz, nagy eséllyel Odinra volt az is utalás

Neoprimitiv - 2017. 01. 02. 09:10

Kicsit furcsállom ezt a siránkozást Ragnar miatt. Mégis, mit kellett volna csinálniuk a készítőknek? Abbahagyni a harmadik évaddal, amikor a sikerei csúcsán volt? Akkor azért lett volna a sírás, hogy fúj, rohadt History, miért kaszálta el. Lezárni most ezzel, ahogy megverten, kudarcok után kivégzik és annyi?

Nekem is hiányozni fog Travis Fimmel karaktere, de a Ragnar saga nem róla, hanem róla és a fiairól szól – a halála egy fordulópont benne, nem a vége. Ivar legalább olyan izgalmas figura lett, mint Ragnar volt és hála a castingosoknak Alex Hogh legalább olyan erős jelenléttel bír a képernyőn mint Fimmel.

Ettől függetlenül az utóbbi időben annyi buta fordulatot erőltettek bele a készítők a sorozatba, hogy lehet, hogy én is kaszálom, de ha igen, az nem Ragnar – egyébként is tudható és várható – halála miatt lesz.

Morgan - 2017. 01. 02. 11:41

A félszemű hajós a sámán (vagy mi) volt aki megjósolta hogy akkor fog meghalni mikor a vak asszony (ember) visszanéz (vagy valami ilyesmi :D)

Odin - 2017. 01. 03. 18:46

Milyen sámán? A viking quasimodo, aki mindig jósolgatott?

Morgan - 2017. 01. 03. 19:08

Jah őrá gondoltam mert itt már semmi sem volna meglepő. Nagyon elmentek a fantasy irányába.

Parci - 2017. 01. 03. 22:49

engem ez az astridos szoft-lezbipornós izé bosszant fel, de végtelenül, hihetetlenül bárgyú :(

Neoprimitiv - 2017. 01. 05. 10:55

Parci: nem tudom, milyen leszbipornóról beszélsz, az Astridos rész az egyetlen, aminek az eddigiek fényében valami értelme van ebben az évadban. (Látványról ugye nincs értelme beszélni, hiszen semmit sem látunk belőle.)

Az eddigi férfiak vagy otthagyták a hatalom kedvéért, vagy bucira verték a hatalom kedvéért, esetleg elárulták a hatalom kedvéért. Az, hogy nem akar maga mellett olyant, aki esetleg a fejére nőhet vagy aki másodrendűnek tekinti, érthető. Kár, ha ebből csak annyi jön át, hogy fúj, két nő smacizik.

Az összes többi, amit Hirst idén Lagertha nyakába aggatott, na az tényleg végtelenül bárgyú és bosszantó. A semmiből (12 év után!) előkapott “Kattegat királynője akarok lenni, mert a volt férjemből közben az lett” abszurdum, a fiúk megkímélése egy bosszúra épülő társadalomban, vagy akár Aslaug teátrális hátbalövése, ezek valóban dühítők.

Colos - 2017. 01. 05. 11:02

Úristen, az utolsó 5 perc mekkora volt már!

Mondjuk az egészrész tetszett, de akkor is… az utolsó jelenet a félszeművel… Hidegrázós :)

Brynden Rivers - 2017. 01. 05. 14:07

A készítők láthatóan ki akarják írni majdnem az összes nem fiatal főszereplőt a sorozatból (Ragnar, Aslaug, Lagertha, Rollo talán Flokit is)

A baj csak Trónok Harca kissé 6. évados szindrómába estek (ott ugye 40 karaktert öltek meg a költségcsökkentés jegyében)

Leginkább Aslaug és Lagertha esetében sikerült nagyon idióta módon a karakterek távozásának előkészítése/megvalósítása. Sokkal értelmesebb lett volna ha Lagertha nem akarja megölni Aslaug-ot, aki viszont mégis meghal (pl. rituálisan öngyilkos lesz)
Így logikusabb lett volna, hogy Aslaug fiai megosztottak abban hogy azonnal megöljék-e Lagertha-t (Ivar nyilván az erőszakos megoldások híve mindig) és Lagertha karakterét sem nullázták volna le.

Ragnar halálát és annak következményeit viszont szépen felépítették, ezért le a kalappal.

A fentihez hasonló példákat még lehetne hozni, de összességében a 20 részes Vikings évad sokkal egyenetlenebb minőségű mint a 10 részes évadok, így nálam az évad végén kasza lesz.

Neoprimitiv - 2017. 01. 05. 17:02

Brynden Rivers: érthető, hogy a korban már matuzsálemnek számító karaktereket kiírnák, de nagyon szerencsétlenül csinálják. Ennél még az is jobb lett volna, ha Astrid öli meg Aslaugot azért, hogy örömet szerezzen Lagerthanak.
Ragnar halála tényleg jó volt, de ott is bosszantott Ecbert hülyesége. Ő is volt olyan stratéga, mint Ragnar, ő sem riadt vissza attól, hogy eltegye az útból a rá veszélyes figurákat, most meg hazaengedi Ivar-t, mert “Ragnarral megállapodtak”.

Az évad első felében is volt már olyan érzésem, hogy Hirst a saját sztorija kedvéért beáldozza a felépített karaktereket (ld. Ragnar afférja a kínai csajjal), most még inkább így érzem. Lagertha, Ecbert, Björn együtt bandázása Rollóval, a mostani részben Floki hirtelen szimpátiája a más vallásúak iránt – csupa olyan dolog, ami nekem azt mutatja, hogy a Ragnarral és Ragnar nélkül zajló két szakaszt eléggé ahogy esik, úgy puffan alapon kötik össze. Megvan, hogy kinek hol kell lennie az utolsó részben, hogy addig hogyan jutnak el, az mellékes.

Kár.

heidfeld - 2017. 01. 05. 22:49

Lehet fanyalogni, meg a logika hiányát keresni egyes szereplőknél. De ez a 4/16 rohadt jó volt! Külön tetszett, ahogy az arab csaj és Björn egymásra néztek.
Lagertha csak tartotta magát ígéretéhez. Az más kérdés, hogy miért várt 12 évet. Ami meg a csajával illető dolgot illeti, hát tényleg lehetne nagyobb a szenvedély. Nem is kellene meztelen szexelniük, csak legyen hihetőbb! Ez inkább írói, kisebb részben rendezői hiba.
Nagyon várom már, hogy Angliában helyre rakják a dolgokat._Remélem Ecbert király lassan, kínok között hal meg!

Odin - 2017. 01. 06. 09:24

Én támogatnám a meztelen szexelésüket!!:D

Sirocco06 - 2017. 01. 06. 11:55

Szerintem se olyan a vészes mint ahogy mások látják. Vannak hibái én se tagadom de egyik se valami orbitális hülyeség. Ilyesmik minden sorozatban megtalálhatóak, viszont a hibák mellett nagyon sok jó dolog van a sorozatban ami bőven kompenzálja a hibákat. Egy nagyon minőségi sorozatról beszélgetünk ami évről-évre egy grandiózusabb lásd majd az évad végi csatát.

perszepolisz - 2017. 01. 06. 17:47

Kicsit sok már a magic, de azért jó kis rész volt.
Floki újra bekattant.
De ami nekem nagyon tetszett, az a viking rajtaütés az éjféli piacon(!?). Én ugyanis kb valahogy így képzeltem el egy váratlan viking támadást.

Czefi - 2017. 01. 06. 20:13

Nagy Vikingek fannak tartom magamat, persze látom a hibákat, de ha az évad végéig olyan színvonalú lesz, mint amilyen a 15., 16. rész volt, akkor hajlandó vagyok megbocsájtani a 4. évad első felét…

Parci - 2017. 01. 06. 22:42

Neoprimitiv: nemtom, nekem nagyon nem adja, tájidegen most és így számomra a sorozatban. Vagy inkább úgy mondom, hogy a sorozat felvizezésének egyik szimbóleuma… szóval nem onnan közelítettem meg, hogy mennyire logikus Lagertha életében, ahhoz előbb bele kéne élnem magam az egészbe, hogy érdekeljen, de így nehéz. És nem bigott homofóbiából.

Nincs érdemi mondanivaló egy ideje, helyette időhúzás megy, világos koncepció nélkül. Viking jelmezes Barátok közt. Na de hátha a fiak fialnak valami jó kis bosszúhadjáratot :)

Vladiszlav - 2017. 01. 07. 16:42

Szerintem Björn fogja megölni Lagerthát és majd biztos az lesz a nagy meglepetés… mivel a jós arra a kérdésre válaszolt, hogy “meg fog e ölni Ragnar egyik fia?” erre felelte, hogy igen. Gondolom sokan erre nem számítanak.
Így ütős lenne ez a dolog is. Floki a fanatizmust találta ennyire nagy dolognak. Remélem nem Ragnarosodik a végén.

gxe - 2017. 01. 07. 17:35

Most találtam rá erre a kibeszélő részre. Én úgy tudtam, hogy nem lesz 5. évad és most a 4. évados 20 résszel véget ér a sztori. Csupán a napokban bukkantam rá, hogy lesz folytatás, méghozzá újfent 20 résszel. Visszatérek még, jó látni, hogy ahány ember, annyiképpen képzeli el a folytatást.

Shed - 2017. 01. 07. 19:03

Vladiszlav:

Erre én is gondoltam, de nem tudom elképzelni azt a helyzetet hogy Björn megölje az édesanyját, vagy hogy Lagertha az egyetlen még élő gyereke ellen forduljon és rákényszerítse erre Björnt.

Kattegat elfoglalása és Ragnar új feleségének megölése, vagy akár a féltestvéreinek bármelyikének a megölése nem fordítja ellene a fiát.

De persze lehet még meglepetés.

Qedrák - 2017. 01. 07. 20:11

Úgy tűnik nemcsak nekem jutott eszembe, hogy Ragnar fiai közül Björn is megölhető Lagerthát, bár per pillanat elég valószínűtlennek tűnik, hiszen nincs túl sok oka rá.

steelwolf88 - 2017. 01. 07. 21:52
poipoi - 2017. 01. 08. 20:10
egypuputeve - 2017. 01. 08. 23:11

Az a félszemű pacák Odin! Megjelent mindenkinek. Itt is megjelent :)

@perszepolisz:
Mikor kattant ki Floki?

A mecsetben Loki rákattant a motívumokra. Lenyűgözte. Lehet felfedezett valamit a vallhallai istenek és Allah között. Elvarázsolhatta az ima is. Egyébként én sem értem miért nem hagyta lekaszabolni a jó népet.
Floki beszél arról, hogy több van benne, mint hajók gyártása. Lehet most jön elő Loki. A palackból. Innen a szimpátia :)

@Vladiszlav:
Hát ez jó meglátás. Kb. olyan jóslat, mint amit megboldogult Auslag kapott. Nő fog uralkodni Kattegatban…

Ricky - 2017. 01. 09. 03:56

Most én nem értem amúgy… mert olvastam olyat hogy “lehet” viszafog térni Ragnar Csak máshogy? például más szerepében? de az is csak az 5. évadban? vagy most ez nekem furcsa mert itt írta gxe is.. vagy ő teljesen másra gondolt?

egypuputeve - 2017. 01. 09. 14:15

@Ricky:
Hát Ragnar vezette fel az előzetest a legutóbbi részben. Nem tűnt el. És Lagerthának megjelent, az éj leple alatt.

Amúgy Lagertha Ragnar után akar menni a Valhallába, tehát vágyódik már a halálra. Azt mondja Ragnárnak, hogy élvezze Valhallát, ne felejtse el, és vadásszon/kutasson utána.

röviden-tömören - 2017. 01. 10. 17:03

Hogy Björn öli-e meg Lagerthát? Szándékosan csak tán nem. Én inkább Magnusra tippelnék. Björnné marad helyettes uralkodónak Kattegatban, és várja vissza urát – miközben Lagertha meggyőzötten a látomástól, és az Odin-látogatta Ragnar-fiktól; elrendeli a támadást. És így még valószínűbben Egbert ellen. Ivar végül kicsontozza Aellet, aztán Lagertha ellen fordul, de Lagertha ha nehezen is legyőzi, erre Magnus végez vele.

Björn és habRollo majd összeveszik a hurin (is), Floki Helgával, meg a dánokkal – és lehet fog még kántálni takbírra is. Björn nem tudom visszafordul-e, valahol remélem, hogy nem. Akármennyire hisznek a látomásuknak, annyi egy jól induló portya elején csak nem lesz elég, hogy visszamenjenek hódítás nélkül.

Azt szépen oldották meg, hogy saját elhatározásból ment a halálba Ragnar, így már biztosabban jár neki a Valhalla.

szpojleres mókus - 2017. 01. 12. 17:08

Csak nekem unalmas már?
Olyan mintha az írók folyamatosan a következő séma alapján írnák a történetet:

A elfoglalja kattegatot és megöl mindenkit
B bosszút áll, és megöl mindenkit
C elmegy hajókázni és rabol

Sempronius89 - 2017. 01. 12. 19:55

Jó a végén tényleg Björn fogja itt kinyírni csóri Lagerthát. Micsoda fordulat a BK megirigyelné.

Neoprimitiv - 2017. 01. 12. 22:29

Az utolsó jeleneten kicsit felszaladt a szemöldököm, hogy most mi van? Az egy dolog, hogy Astrid ezek szerint mindkét térfélen játszik, van ilyen. De Björn mióta lett ilyen “kuss asszony, megyek megdugok valaki mást” figura?

Dóri - 2017. 01. 13. 14:02

Lehet, hogy butaságot írok, de én az uccsó jelenetet úgy vettem le, legalábbis a saját kis szőke fejemben, hogy Björn azért kapta el azt az asszonykát, mert hasonlított az arab leánykára, akivel összenéztek.
Aztán, lehet, hogy ez csak az én fejemben létezik.
És nálam Ivar simán pótolja Ragnart, én nagyon csípem. Annyira beteg, hogy csak na :)

gyerecske - 2017. 01. 13. 17:31

Ivar nagyon nagy arc, de azzal hogy egy viking kúszik-mászik én nem tudok megbarátkozni még mindig.
Ez a szekér mondjuk gyorsított rajta :-)

Dóri - 2017. 01. 13. 18:56

Én nagyon kivi vagyok, hogy valami magic történik-e vele, mert így annyira nem tudom elképzelni, hogy leigázza a fél világot :D Mondjuk az se tetszene, ha egy csettintésre jó lenne a fiúcska teste, de nem bánnám ha azért picit valahogy összeraknák őt.

Diapolo - 2017. 01. 13. 21:30

Neoprimitiv: Ugyanez járt az én fejemben is. Semmi előzménye nem volt ennek a Björn akciónak a végén, a semmiből jött. Ezzel akarták kifejezni azt, hogy mennyire nehezen bírja a nyomást Björn?

Amúgy a kedvencem a Floki-Ivar jelenet volt. Nem kell nekik gyerek Helgával. Neki ott lesz Ivar, aki olyan, mintha a fia lenne. Lagerthára már nem is tudom mit mondjak. Már írtam, hogy a kedvencem, de ezt csak kínlódásnak érzem már, írják ki gyorsan. És az Odinosnál nekem az volt az első gondolatom, hogy a “sorminta” (mindig valami csavar van) alapján Björn fogja megölni Lagerthát. Fent írták Magnust, de neki nincs akkora kötődése az egészhez, még akkor sem ha aztán majd leigázzák a körzetet, mint a többi gyereknek. Ha odacsapni akarnak, akkor Björn fog végezni vele. Az meg mi volt, hogy Rollot felpofozzák? Hát a nőnek szava nincs a férje felett abban a korban, nem is értem ezt, hogy hagyhatta Rollo. Mintha csak egy szolga lett volna. Tetszik ez a 4. évad/2.fele

Czefi - 2017. 01. 13. 21:49

A Magnus alatt azt a gyereket értjük akiről kijelentette a Ragnar, hogy nem az ő gyereke ? Szerintem őt már agyonverték a parasztok, kb. azzal hogy kiderült hogy egy senki, le is húzták a vécén. Azzal búcsúztatták, hogy mondja el mindenkinek hogy ő a Ragnar gyereke, kb. első faluba véget is érhetett a története, ahol ezt előhozta.
Amúgy a Gisla meg kb. ugyanaz mint a Rollo, hagyni kell hogy kiadja a dühét. Kiindulva a házasságuk felfokozott temperamentumából, azon se lepődtem volna meg, ha számszeríjjal kezd lövöldözni rá…

zefrael - 2017. 01. 13. 22:16

Naszóval:
A Históriások szerint Aelle királyt a majd 2m magas és sebek tucatjait magán viselő (egy ép csontja sem maradt, tehát csonttalan a legtöbb legenda szerint legalábbis) Ivar végzi ki vérsassal, miközben Björn a földközi tengeren portyázgatva kifosztja Piza városát és “megadóztatja” Rómát is, majd a svéd területek uraként (másnéven a Varégok, ők alapították a Novgorodi és Kijevi rusz fejedelemségeket és néhanapján megsarcolták Bizáncot is) vonul nyugdíjba. Sigurdról csak annyit írnak, hogy sokat fosztogatott angol és ír területeken, és a vesztét pont széphajú Harald norvég király okozta. Azt, hogy ebből mi lesz a sorozatban, csak az írók tudják.

Ayrons - 2017. 01. 14. 12:37

Megmondom én vérsas meg Harald pár poronttyal végez.
Björnék portyáját nem értettem…. ötletesebb lett volna ,ha azelőtt jött volna Odin mielőtt elindultak volna a portyára. Rollo szerepeltetése nagyon erőltetett volt. Felesége meg gondolom azért ilyen mert hagyja Rollo , hogy ilyen legyen. A vikingeknél egyenlőek a nők.

Echbert az teljesen beszívott lett. Ragnar szépen megtervezte a halálát.
Ubbe és Ivar a 4 gyerek közül az értékelhető a másik 2 kettő mehet a levesbe. Lagertha-t is látványosan erőltetve akarják kinyírni ,hát gratula nekik.
Björnél megéreztetni akarják ,hogy szegény depis lett ,hogy semmi se úgy alakult ahogy ő akarta.
Sajnos ahogy többen megjegyezték sok cselekedett érthetetlen és következetlen. Az írók meg maguknak nehezítik meg a dolgot azzal ,hogy nem tartják magukat a történelmi feltevésekhez. Lásd Ivar nyomoréksága vagy Rollo kinyírja a csapatát.
Am Harald földrajzilag eléggé elvan tévedve. Évszázadokat vonnak össze a készítők ennek következtében azon se lepődnék meg , hogy Rollo egyik fiát Vilmosnak hívnák és a sorozat végén menne Angliába túrázni.
Ettől függetlenül sok sorozathoz képest jó főképp ,hogy kosztümös. De magához képest romlott a minőség de vannak benne jó dolgok.

röviden-tömören - 2017. 01. 14. 16:43

Magnusnak szerintem nincs ott vége. És sokaknak váratlan is lenne a feltűnése. (Mondjuk a legutóbbi Björn-húzás azt vetíti előre, hogy majd ő lesz Lagertha veszte. Egyébként nem annyira érthetetlen dolog amit a 4×17 végén tesz. Az asszony a háta mögött cselekedett; anyja jogát meg bár elismeri a bosszúra, de nem véletlenül nem tartja jó ómennek; meg aztán apja fia. Ragnar sem tétovázott sokat amikor kellett neki egy nő. A nőknek is kellett ő.

Magnus éppen ezért mégis a fia. Így, hogy nem ismerte el, nem lett adu Egberték kezében. És ha nyámnyila “angol” helyett mégis lesz belőle valaki, akkor megérte Ragnarnak, hogy nem ölelte meg, mint ahogy első pillantásra szerette volna. A gyerekei, fiai voltak neki a minden. Eldobott hitet, asszonyt, kincset, büszkeséget – de a fiait nem. És mind felnőtt hozzá, meg akar neki felelni!)

Domboldalba azért nehéz lesz csatát vívnia Ivarnak, meg morcos lesz mikor megkapja Szombathelyről a levelet.. :-)

Manul - 2017. 01. 15. 18:25

Nekem Magnusról egyértelműen az jött le, hogy semmi köze Ragnarhoz. Az ominózus pisilős jelenetben sem utalt rá semmi. Kwentrithnek akkor éppen célszerű volt hülyíteni ezzel Egbertet, de bármelyik vikingtől lehet, amilyen behatóan tanulmányozta őket.

Hobbytka - 2017. 01. 16. 02:36

Véleményem szerint Ivar és Ubbe kulcs karakter, biztos maradnak, de a másik két poronty teljesen felesleges, maximum viszálykeltésnek jók.
Björn eléggé háttérbe szorúlt sajnos, bár remélem a széphajúval hamarosan összeakasszák a bajszaikat, miután leabálják Egbertéket, vagy közben..
Roló meg igen megkedvelte a csigákat, elvégre a gyerekei is odakötik már..igaz a házisárkány ölég harapós. :)
Jó ez így, magasan veri már a trónokat és ez így van rendjén! :)

Shed - 2017. 01. 17. 22:36

Hobbytka:
“magasan veri már a trónokat..”

Azért ezzel vitába szállnék. Nagyon jó sorozat ez is, de azért a történelmi kosztümös/fantasy/harcolós/baszós vonalon a Trónok harca még bőven jobb mint a Vikings.

Ha Rollót otthagyták volna a hajógerinc alatt, vagy felakasztották volna az árbocra, ha Lagerthát megölték volna a fiúk, vagy legalább megpróbálták volna és el kellett volna menekülniük, ha ez az anyakirálynő gyilkolás valami vikingekhez méltó azonnal és véres következménnyel járt volna, akkor most lelkesen megadnám a voksot hogy fej-fej mellett vannak.

Azért ismerjük be, ez a felvesszük Rollót és kalandozunk vele és utána még mehet vissza a feleségéhez téma elég érdekes volt. Ha más nem, Floki hátbaverte volna az éjszakai városkifosztás során a baltájával. Egy biztos, hiteltelen volt hogy élve visszatért a több hetes/hónapos kalandozásból.

Meg az is hogy megölik az anyjukat a fiúknak és taktikáznak, meg gondolkodnak hogy jajaj most mi legyen.

hamupipacs - 2017. 01. 18. 05:43

Ha megölik Rollót, akkor nem biztosított a hazafelé út (zsákmánnyal rakott hajókkal).
Egyébként jót mosolyogtam a hazatérős jeleneten. Túl sok párbeszéd nem volt (sajnos a Rollót játszó színész nem túl sokra képes; bocsi, de a múlt évadbeli egymásra találásuk nagyod feszengősre sikeredett),de így is lehetett látni, ezekre megérdemelték egymást.

Neoprimitiv - 2017. 01. 18. 08:45

hamupipacs: miért ne lett volna biztosított? Amíg haza nem tért, addig mindenki csak remélhette, hogy életben van – ettől akár meg is ölhették volna. (Vagy meg is halhatott volna egy rajtaütésben.) Nem hiszem, hogy volt elég térerő a hajón, hogy esténként hazatelefonáljon. :D

Bevett (pocsék) gyakorlat, amikor a készítők a karakterekkel mondatnak valamit, amire aztán hivatkozni lehet az értelmetlen fordulatoknál.

Ayrons - 2017. 01. 18. 11:24

Rollo nem halhatott meg mivel ő öregségbe halálozik el a történelem szerint. Később a fiai és leszármazottai háborúznak a franciakkal és egy hercegséget kiharcolnak maguknak ( Normandia). Rollo távoli leszármazottja lesz Hódító Vilmos.
Erre írta fentebb ,hogy a készítők maguknak nehezítik meg a történet vezetés ,hogy nem ragaszkodnak a mondákhoz vagy történeti dolgokhoz.
Ivar nyomorékságát már rég elvetették a történészek, mivel a viking társadalomban egy nyomrák nagyon hamar meghalt volna. Ragnar ölte volna meg. A magyarázat abban lehet , hogy élete végére egy épp csontja se maradt a sok harctól.

Ivar betegsége vagy Rollo kis kalandja az eddigi megismert világba halállal végződött volna rövidtávon. Lagertha már kérdéses de ja a fiúknak már rég lekellet volna vágni.

hamupipacs - 2017. 01. 19. 08:55

Neoprimitiv: Én arra gondoltam, hogy Frankia határán várják a flottával. Ha nincsa hajón, akár azért is mert egy eltévedt balta, kard, nyílvessző eltalálta, akkor a frankok megtámadják a vikingeket. Valószínű, hogy nem tudják elpusztítani őket, de elég érzékeny veszteségeket okozhatnak a zsákmánnyal megrakott hajókon. Hiszen a kor logikája szerint nem hagyhatták volna bosszúlatlan a vezér halálát. Rolló távollétében a felesége az uralkodó. Nos, ő sem az a mindenbe belenyugvó fajta. A vikingek ráadásul pogányok. Szóval a sorozat történetén belül szerintem így logikus. A vaóságban meg tudható, hogy Rollo nem csatában halt meg. :-)

Neoprimitiv - 2017. 01. 19. 10:11

hamupipacs: honnan a bánatból tudták volna, hogy mikor érkeznek vissza Björnék a turnéról? Ellentétben a frankokkal, a vikingek vígan hajóztak a parttól távolabb is. A Rolló által irányított terület kb. egy-másfél napnyi partszakaszt jelentett, jó eséllyel még annyit sem, ezt egy félrészeg vak viking hajós is el tudta volna kerülni.

A kor feudális főurainak a legnagyobb ellensége a saját szomszédja volt – egy viking támadás csak az időnként elkerülhetetlen pech kategóriába esett. Nem, a kor logikája szerint senki nem küldte egy jó eséllyel vesztes csatába a baromi sok pénzbe kerülő seregét csak bosszúból, mert akkor holnap máris megjelent a legközelebbi szomszéd és hamm, bekapta a védelem nélkül maradt tartományt.

Igen, Hirst ezt akarta mondani, hogy Björnéknek ezért kellett Rolló, de ettől még ez értelmetlen butaság.

Ayrons - 2017. 01. 19. 12:45

Nem mellesleg Rollo és népét pont azért telepítették le a jó frankok , hogy majd ők tartoztassák fel a viking fosztogatókat. (történelembe is így volt )

Később mikor meg anarchia uralkodott franciahonba ahogy Neoprimitív is írta a főutak még jobban egymást öldösték. Rollo leszármazottait kb zsoldosoknak használták.
A magyarokkal is ez volt a kalandozások alatt. Egy egy nemes felbérelt minket egy másik ellen.
Rollo behozatala értelmetlen volt, inkább saját sztorit kellett volna kapnia. Aminek a végén Vilmosig eljutunk.

Am a mostani részben jó kispórolták a csatát meg tudtommal nem Björn adta a Vérsast a valóságba.

wondorog - 2017. 01. 19. 14:24

Igen a mai rész csatája kicsit a Trónok harcás Táborok csatájáráa/Suttogó erdőre emlékeztetett, gondolom az Echbertes csatára spóroltak, ő azért csak fontosabb karakter, legalábbis a sorozatban sokkal jobban ki lett bontva, mint Aelle.

nik03 - 2017. 01. 19. 20:18

Engem zavart, hogy nem Ivar csinálta a vérsast… Főleg, hogy elvileg a valóságban is így volt.
Mondjuk lehet, hogy azért is zavar annyira, mert Björn mostanában nagyon idegesítő, pedig régen nagyon kedveltem.

Floki beszólását imádtam: Az Istened ács volt? Hát én is az vagyok! :D :D Remélem őt még nem írják ki egy ideig.. Lagertha viszont mehetne a levesbe.

Neoprimitiv - 2017. 01. 19. 20:31

ez a csatajelenet tényleg elég tesco gazdaságos kiszerelés volt, főleg az előzőleg felsorakoztatott statiszták számához viszonyítva. Gondolom a következő rész, meg ha a fináléban még lesz, akkor az abba kerülő ütközeteket is nagyjából egy adagban vették fel, aztán ebbe jutott a legkevesebb a felvett anyagból :) (Az, hogy “Björn ordít és leszúr valakit” elég könnyen bevágható bárhova.)

Ayrons - 2017. 01. 19. 20:33

Björnnek az a baja ,hogy úgy érzi az apja és anyja árnyékába él és ebből akar kitörni. Ezért ilyen mostanában.

gyerecske - 2017. 01. 20. 07:48

Ez a csataspórolós vágás elég bénára sikerült, legalább mutattak volna egy csata utáni csendéletet, ha magát az ütközetet nem is.

Morgan - 2017. 01. 20. 11:37

gyerekecske: szerintem is

LaCe - 2017. 01. 20. 12:18

Akik hianyoltak, ime egy osszefoglalo a csatarol:
http://i40.tinypic.com/v4atxd.jpg

röviden-tömören - 2017. 01. 20. 17:06

Manul, a pisilős jelenet önmagában még kevés volt hozzá, de Lagertha is összegabalyodott Egberttel. Erősíteni a kötelékeket. Kwentrithnek meg valóban érdeke volt akár hazudni is, meg úgyis összefeküdt mindenkivel – Ragnar össze is szedhetett tőle valamit – viszont ettől még lehetne Magnus Ragnar fia. Azért szeretnék ebben hinni, mert máskülönben tényleg az egyik eddigi fiú fog végezni Lagerthával, és mert bosszant, hogy csak azért lebegtették ezt ennyi időn át, hogy aztán végleg vége legyen egyetlen félmondattal. Az évad második felében már vannak zavaró tényezők, mintha nem tudnák az írók, hogyan is közelítsék meg a Ragnar nélküli világot. Björnnel láthatóan sokat foglalkoznak, elrendeltek neki valamiféle karakterváltozást, de eddig nem egy jól kivitelezett valami..

4×18-ban gyorsan letudták a dolgot. Amit nem értek, hogy miért nem ismerték a vikingek számait, és a nem mutatott csatában, miért nem léptek le a lovaikkal? (És a válasz alighanem az, hogy akkor nem lett volna “csata”, meg gyors bosszú.)

nik03, Floki beszólása tényleg a legjobb volt. :-)

roff - 2017. 01. 21. 08:45

http://vikings.wikia.com/wiki/Heahmund
közben Jonathan Rhys Meyers szerepe kiderült, egy püspök lesz.

perszepolisz - 2017. 01. 21. 11:13

Néhány megjegyzés: Ez a rész már pontosan olyan volt, mint egy délelőtti narrátoros History rész egy viking történetről (vagy a Harmadik Birodalomról, vagy pl a angol királyi házról) Szóval önmagában is értelmezhető volt, az előző 47 résztől függetlenül. Bemutattak egy emberáldozatot, egy ‘én vagyok a jani’ beszédet, hogy lássuk a viking hadakat az vezette, aki a legerősebb volt, láttunk egy vérsas, utaltak egy csatára, stb.

Ez nekem nem tetszett, mert azt jelenti számomra, hogy a vérsassal tulajdonképpen véget ért a történet. Szép kerek történet volt, de véget ért. Most kicsit aggódom, hogy merre mehet tovább a sori.

Shed - 2017. 01. 21. 14:35

Ragnarhoz méltó dal és video, nekem nagyon bejött.
Azért jó visszaidézni, hogy mikor még fiatalabb volt, akkor tényleg ő volt a legnagyobb a sajátjai közt.

https://www.youtube.com/watch?v=QM0oVKi3Uug

Most hogy megnéztem, egyben arra is ráébredtem hogy a fiai bármennyire is jók, nem érnek fel hozzá. :(

Airninja - 2017. 01. 21. 17:42

Csak én vártam, hogy Hispániában rácsodálkozzanak a jó vikingek a mórokra, hogy ne bassz ezek feketék. :)

Manul - 2017. 01. 21. 20:35

Airninja: Már fellendült a kereskedelem, sokfelől jön áru, rabszolga. Egy korábbi részben pl. Ragnar egy emura csodálkozott rá Kattegat főutcáján.

Qedrák - 2017. 01. 21. 20:47

Én a flotta elindulása előtt vártam egy sokkolóbb jelenetet. Éagertha ugyanis fellőtte az égbe azt a kijelentést, hogy nagy sereghez nagy áldozat dukál, majd a következő kockákon Ubbe meg a tesója szerzi meg a szőke rabszolgalányt. Azt hittem, hogy ezek után az a minimum, hogy Margarethe-t áldozzák fel, ha már a Lothbrok-tesók égisze alatt indul a hadjárat, erre maradtunk egy névtelen jarlnál. :)

Vladiszlav - 2017. 01. 21. 21:44

Nekem az tetszett amikor Björn ordít, hogy ő lesz a vezér de Ivar végig csak szórakozik rajta. Björn karaktere nekem mostanság szimplán üres. Gondolom az írók azért csinálják ezt, hogy az új tesók több szerepet kapjanak a sztoriban. Egbert meg csak árnyéka régi önmagának. Aella királyt már sajnáltam a végén.

Airninja - 2017. 01. 22. 21:22

Manul:
Az emut esküszöm én is kiszúrtam :). Bár ha jól tudom Ausztráliában él ami azért nem volt benne a kereskedelem vérkeringésében akkoriban :)

speedster - 2017. 01. 22. 23:16

King Aelle-t én is megsajnáltam, Ivan Kaye sztem nagyon jól játszott ebben a részben. Szerintem azért is sajnáltam meg, mert akárhogy is ő ölte meg Ragnar-t, a kedvenc karakteremet, ő nem egy Joffrey vagy Ramsay Bolton, hogy élvezzem nézni a szenvedését, pedig ők érdemeltek volna ilyen kínzást. Nekem nem tetszett Björn beszéde nekem nem tetszett annyira… Björn és Astrid szálat még mindig nem értem

heidfeld - 2017. 01. 23. 08:01

Azért nagyon morcos leszek, ha Ivar nem fog lábra állni. Nagyon megnézném a testvérei arcát, ha ez megtörténne.
Hát igen. Legalább azt mutathatták volna, ahogy a hullákat fosztogatják… Gondolom a Wessex-csata nagyon kemény lesz.
Björn- Astrid szálat én sem értem. Ez a Margarethe “megosztás” meg nagyon elveim ellen való. Lehet, nem vagyok modern gondolkodású, de ha jelenlétemben valaki a csajomhoz nyúlna, bizony nem maradna egy épp csontja sem… Na jó: Hölgyeket nem bántanék, de két ilyen élmény nekem elég volt, maradjunk csak ketten az ágyban…
És ha Margarethe. Tegnap láttam egy német filmet, és végig azt hittem, hogy az öt játszó dán színésznőt látom, de kiderült, hogy csak eszméletlenül hasonlít rá német kolléganője.

Sirocco06 - 2017. 01. 23. 10:26

Csak óvatosan az interneten kint van már neten az utolsó 2.rész lengyel vagy orosz vagy nemtoom milyen hangaálmodással jó minőségben.

Parci - 2017. 01. 23. 10:55

szegény vikings-et ez a pornósítás sem fogja megmenteni. nálam kasza, idáig tartott a türelmem.

Manul - 2017. 01. 23. 18:16

Airninja: Na most már piszkálja a csőrömet az a madár. Lehet, hogy nandu volt. kénytelen leszek visszanézni.

hbal - 2017. 01. 26. 14:51

Fasza volt a mostani rész, szinte végig fenntartotta a feszültséget. Ivar most végre nem csak a száját jártatta hanem mutatott is valamit. :D
A vége mondjuk kicsit szemét volt, ahogy befejezték, de ettől függetlenül szerintem erős évadzáró jön majd jövőhéten.
Egy kérdés: az 5. évad már idén jönni fog, ősz környékén? Jó lenne…

állat - 2017. 01. 26. 15:07

Nem tudom nekem Athelwulf habár tény forrófejű meg minden de itt mégis kicsit hülyének tűnt a karakterhez képest. Ettől eltekintve egész jó rész volt. Ivar kezd végre 8 rész után kibontakozni. :D

wondorog - 2017. 01. 26. 15:17

Sirocco06: Igen én sajnos Youtube-on belefutottam elég durva dolgokba, így az évadzáró már sajnos sok meglepetést nem fog tartogatni, mert egyik sem a 19-ből volt.

Neoprimitiv - 2017. 01. 26. 17:19

Ha a két tesót lecsapják az utolsó részben, annak örülni fogok, ritka ellenszenves figurákat sikerült csinálni belőlük.

Az a mostani rész után végképp nem érthető, hogy Ecbert mi a fenéért gondolta egy pillanatig is, hogy majd megússza Ivar hazaküldését – semmi olyan nem történt ebben a részben és az előzőben, ami ne lett volna kiszámítható korábban is.

A fináléban még gondolom lesz pár selejtezés, a mostani évadban akkorára duzzadt az állandó gárda, hogy azt nincs az a költségvetés, amelyik elbírná, forgatókönyv meg végképp nem.

Viszont hacsak nem lesz valami nagyobb ugrás megint az időben, akkor ennek alapján Lagertha lehet, hogy túléli az évadot – egyik fiú sincs otthon, hogy megölje. Kár, mostanra annyira mesterkélt, teátrális lett a karaktere, hogy – Kathryn Winnick iránti minden pozitív érzésem dacára – már jobban örülnék, ha nem látnám tovább leépülni.

Az pedig elég jól látszik az évadban, hogy hol lesznek az európai, 18+-os változatban lecserélt jelenetek.

Parci - 2017. 01. 26. 21:40

na, ez egy jobb rész volt végre, kár, hogy előtte mennyi rettenetes. amikor 4-5 részt gond nélkül ki lehetne hagyni és az xy szereplőt hívhatnák felőlem carlos manuelnek is, akkor kasza. de legalább a befejezés korrekt lesz :)

perszepolisz - 2017. 01. 27. 16:35

Hova tűntek Egilék nyilai, amikor még csak Lagertha állt előttük? Az a támadás, meg az az egész szál nagyon nem tetszett.

Egyébként úgy látom, hogy ha még sokáig lesz Vikings, akkor a két agglegény tesó sokra viheti. Még főszereplők is lehetnek.

röviden-tömören - 2017. 01. 27. 18:05

Minden nyíl azonnal öl. Csak Björnné tudott még pislogni több után is.. Lagertha elhajókázik Haraldot ölni, viszi a parazson sült foglyot is – akit megölnek és nem lesz érdemi bizonyítéka. Majd végez a királlyal, és bosszút állatnak rajta Ragnar fiával.

Inkább Magnus legyen már.. Még mindig azt mondom.

Ivar valamit mutatott végre, de, hogy miért nem mentek az “angol” hülyék, hülye “angolok” az erdőbe utánuk, az rejtély.. Gyalogság.. A lovasok “ugrassunk utánuk, mert egy állítólag nagyobb sereg az, de láthatóan félnek tőlünk, meg mégsincsenek annyira sokan”-féle hülyesége legalább hihető volt. Hunok, magyarok, sztyeppei népek ellen is nagyjából ez volt a felállás. (Azért évszázadokig beszopni ezt a harcmodort.. Valószínűleg érdemben nem sokan tudták elmesélni. :-))

Összecsapottak a részek, mindent egyszerre akarnak, hosszasnak tűnő, mégis semmilyen felvezetés után. A majdnem királyné szála ennyi volt? Kis fenyegetés, rövid gyász, és nagy adag kukoricaszirup?

Remélem kárpótolnak a béna csatajelenetek és azok hiánya miatt az évad utolsó részével, mert pl. Kattegat “ostrománál” az első támadás jobb volt. Méghozzá mérföldekkel. Kár.

Qedrák - 2017. 01. 28. 18:14

Lehet, hogy én vagyok egyedül vele, de valahogy nem igazán értem Egbert mentális leépülését, az eltelt húsz év ide, vagy oda.

röviden-tömören - 2017. 01. 28. 23:08

Nem vagy teljesen egyedül vele. Furcsán hat. Szerintem azt akarták belőle kihozni, hogy nem volt neki ellenfele, mert Ragnar nem jött vissza. Belesüppedt a korábbi játékába, de már nem volt játszótársa. Aelle-t például magától ki kellett volna sakkoznia.

szirial - 2017. 01. 29. 06:56

Az egyik kedvenc karakterem volt a cselszövő Egbert. Ez a demencia bemutató teljesen elszomorít. Titokban reménykedem, hogy ez csak álca és valami hatalmas dobásra készül. (De még magamat sem sikerült meggyőznöm.)

Csypi - 2017. 01. 29. 07:55

Szerintem felesleges azon rágódni, hogy mi történelemhű és mi nem, hiszen már az alap is hibás, mert Björn nem Lagertha fia volt és Ragnar és Rollo nem voltak testvérek, úgyhogy csak élvezzük és kész. Persze jó, hogy pár dologra azért oda figyeltek. Én várni fogom az 5.évadot is, az tuti.
Azzal én is egyet értek, hogy elég hirtelen és minden előzmény híján furcsa, hogy Björn így megváltozott…

polarbee - 2017. 01. 30. 10:56

Ennek a Rollo szálnak mi értelme volt?
Régi szép emlékek felidézéseként velük tartott egy arab portyára? Cserébe megalázták, ott se sok mindent történt majd szépen hazament…
A másik meg ez az Egil támadás, sokkal többen voltak, mint Lagertháék, erre az egész eldölt a tűzgyújtásnál kb 30 ember közt. Az égő emberek meg mintha direkt nem léptek volna ki a tűzből, hanem álltak benne, amig szét nem égtek…

mrsitn - 2017. 01. 31. 08:58

A viking-szász csatához.
A lovak hiába dombnak fel vágtattak, a vikingek sorra körbefutották őket hegynek le és hegynek fel. Vicc. A felső kameraállásból látszik mekkora is ez a domb.
Ivarnak meg a harcosok gyorsan csináltak egy versenypályát a fák közt amin kedvére száguldozhatott.

Íjászat. Az erdőből kifele lőni, ehh… Egy kis ágon is elpattan a vessző. Arról nem beszélve, hogy hosszú íjat használtak a vikingek, nem pedig ilyen hajlított összetett íjat. A szász seregek váza volt az íjász egység amit minden eddigi csatában láthattunk. Most egy sem volt Athelwulf seregében.

Ez az évad számomra nagyon hullámzó minőségű.

Erőltetett és semmilyen, súlytalan építkezések, elkapkodott Mediterránum hódítás. (Azért körbehajózni a Földközi tengert végig az olasz partok mentén, majd látogatást tenni Afrikában nem épp ennyi idő szerintem – tudom tudom, em követik a történelmet csak nyomokban, de akkor is. Ezzel kapcsolatban azért reménykedtem, mert ki tudott volna tölteni akár több évadot is. Persze kérdés mibe kerültek volna az új helyszínek.)

Tatala - 2017. 01. 31. 20:03

mrsitn:
“Azért körbehajózni a Földközi tengert végig az olasz partok mentén, majd látogatást tenni Afrikában nem épp ennyi idő szerintem..”

Szerintem meg Gibraltárnál és Marokkónál nem jutottak tovább.. hisz Rómába indultak, de azt már nem mutatták :)

Liu - 2017. 01. 31. 22:18

Földközi-tenger:

Lerendezik kattegatot és a kövi évadban megy björn gondolom nagyobb portyára. Mély benyomás, meg cuki rabszolgalány pillantása kísérti majd ezerrel. Olyat akar ő is.

aklibence - 2017. 02. 01. 22:17

Olyan jó ,hogy itt mindenki “történész”…

mrsitn - 2017. 02. 02. 13:01

Nem feltétlen. De ha érdekel egy történelmi jellegű (nem a Spartacus féle b@..ós kardozós)sorozat, amit az ember a haverjaival összefutva is megbeszél, akkor azért megesik, hogy utánaolvas a neten. A történelmi íjászattal pedig versenyszerűen foglalkoztam több évig, ráadásul longbow kategóriában :) (Amikor elkezdtem napokig képes voltam olvasni róluk, így kiokosodtam a témában)
Azért a hullámzó minőség ellenére várom az évadzárót.

Shed - 2017. 02. 02. 15:34

Úgy látom sok volt a főszereplő, elkezdik kiírni a felesleget. Mondjuk legalább az irritálóak mentek a levesbe.

ajbars - 2017. 02. 02. 17:26

hali érdekelne, esetleg valaki tud valamit a 4.évadról? szinkronosan mikor fogják adni ?

Ayrons - 2017. 02. 02. 18:00

Én végzős történész vagyok ^^

Sirocco06 - 2017. 02. 02. 21:22

Néhány info a jövőről Michael Hirst-től.

– Jön Floki és Izland
– Rollo visszafog térni.
– Mediterrán partvidék is
– Michael Hirst elég határozottan beszélt arról hogy mikor érhet véget. Úgy fogalmazott hogy egészen biztos még 2 évad lesz és úgy gondolja hogy képesek úgy lezárni ahogy ő gondolta.

A nyilatkozatból eléggé úgy tűnik hogy háttérben ez már eldöntött tény hogy még 2 évad lesz hátra és vége. Ez mindenképpen jó hír hogy előre megvan tervezve a és nyugodtan belehet fejezni.

wondorog - 2017. 02. 03. 11:25

Nekem az egyedüli furcsa dolog Sigurd kiírása volt, elvileg ő is elég fontos történelmi személyiség, rengeteg dán nemesi család az ő leszármazottja.

gyerecske - 2017. 02. 03. 18:39

Kicsit összecsapottnak éreztem az utolsó pár részt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz