login |

Sherlock: kezdett a 4. évad

2017. 01. 02. 22:00 - Írta: human

160 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

– Give the people what they want.
– Never do that, people are stupid.

Gondolom, ezt a mondatot az az író tette Sherlock Holmes szájába, aki eldöntötte, hogy nem a 3. évad cliffhangerjének feloldásáról fog szólni a premier. És nem is ez volt a legnagyobb baj!

Ez lesz az év, amikor kiábrándulunk a Sherlock-ból? Mondjuk a különkiadás is közel vihetett minket ehhez a határhoz, viszont a premier engem teljesen ráhúzott a vonalra. Ilyen rosszul rég szórakoztam Sherlockon. Pedig nekem nincs is bajom azzal, ha egy sorozat kicsit öntelt, vagyis szerelmes magába, ha ezt jól teszi.

Nem akarom lelőni fő ügyet, mert a felfedését elég sokáig húzták. A lényeg, hogy Sherlock újra Londonban van, hiszen a cliffhanger miatt nem teheti meg az “ország”, hogy nem vonják az ügybe. Mit csinálhat? Egyelőre semmit, egy kis halandzsa után felidézi a régi rutinját, avagy viccesen segít a rendőrségnek. És így botlik valamibe.

A legnagyobb gond nem is az ügy, az még valamennyire akár jól is elsülhetett volna, hanem annak a kivitelezése. Konkrétan borzasztó volt nézni, ahogy mindenkit rángattak a túlbonyolított plot szolgálatában. És persze mindezt rengeteg vizuális baromsággal feldobva.

Néha azt hittem, hogy konkrétan be akarnak inteni a fanoknak, azoknak, akiknek tetszett a nyomok képernyőre írása és az azokból való következtetések sora – itt pörgették, túlzsúfolták ezt a kunsztot. A logika helyett hatalmas ugrásokat kaptunk, aminek a végén mindenki úgy bólogatott egymásra, hogy “persze, ennek kellett jönni” miközben még a nézőre is kikacsintottak.

Mindez képileg is észrevehető volt. Rengeteg látomásos betétet kaptunk, amiknek szinte semmi értelmük nem volt, és amik talán egy kevésbé ködös epizódban jobban elfértek volna. Sokszor tényleg csak úgy ott voltunk valahol, és történt épp valami, mint amikor álmodunk. Semmi igazi felvezetése nem volt a jeleneteknek, mármint képileg, nem mutatták a helyszíneket, csak szobákban ténferegtünk, épp ki tudja, hol.

Nyilván kis túlzással kell érteni a fentieket, mert végtére is a darabokból összerakható egy kép, avagy tudtam követni mindent, nem volt érhetetlen, csak a flow hiányzott Látjuk, hol vannak összetéve a részletek, amik az érzelmileg nulla fináléhoz vezettek, de az maximum az előző 3 évad miatt hat valamennyire.

Basszus, nincs is kedvem tovább tolni, pedig még menne. Vegyük Watson buszos jelenetét? A nagy (és felesleges) montázst? Á, legyen random 4/10 ez a szezonnyitó, de igazából 6 pont alatt bármi adható, mert nagyon rossz volt.

160 hozzászólás Ne habozz!

Lemoni - 2017. 01. 02. 22:27

Nekem sem ez lett a kedvenc Sherlock-epizódom. Igazából a régen látott kedvenc karaktereknek örültem csak, de sem a történet, sem a szokásosnál is felturbózottabb, dinamika sem hatott meg és kicsit össze-vissza volt minden. A “vámpír” csaj jelenetei teljesen feleslegesek voltak, hacsak a továbbiakban nem kap valami jelentősebb indokot (kitől kell megvédeni Watsont?). Remélem, a következő rész méltó lesz Sherlock zseniális elméjéhez.

sleuth - 2017. 01. 02. 22:28

Sajnos tökéletesen egyetértek. Már csak abban reménykedem, hogy a következő részben kiderül, hogy ez csak Sherlock egy drogmámoros álma volt, ami meg szintén egy borzalmas húzás lenne, de legalább kitörölhetővé tehetné ezt a másfél óra szenvedést, amit ez a rész okozott. Bűn rossz volt.

theLV - 2017. 01. 02. 22:29

Sajnos egyet kell értenem:/ A túlbonyolított plotot agyonpakolták felesleges látványelemekkel, a karakterekkel egyáltalán nem lehetett azonosulni, John gyakorlatilag egy abszolút mellékszereplővé vált. Katyvasz volt az egész, Watsonéknak hirtelen lett gyerekük, de semmi hangsúlyt nem fektettek erre, az ezzel kapcsolatos jeleneteket is pár perc alatt lezavarták.

Pilgrim76 - 2017. 01. 02. 22:32

Fáj a szívem ezért a sorozatért, de a tények makacs dolgok: ez a visszatérés gyalázatosan gyenge volt. :( 6/10-ből (mert jóindulatú vagyok.)

orla - 2017. 01. 02. 22:32

Már csak megszokásból nézem én is, de itt nem csak én, a félig külsős, hanem a legnagyobb, Mary szemét kikaparó rajongók is döbbenten tátogtak a látottakon. Amire gondolni tudok, hogy ekkora nonszensz-t csak nem engedne meg magának a sorozat: biztos van valami oka ennek a töredezettségnek; ennek az üres lufinak, ami meg se próbál cool lenni, mint az előző évad; az egész tényleg olyan, mintha álom lenne vagy betépéses hallucináció – merem remélni, hogy mert az is. Mondjuk, Sherlock mégiscsak írt egy hosszabb listát, és ugyan az események megtörténtek, de mi az ő, enyhén szólva is befolyásolt szemszögén keresztül látjuk őket.

Silas - 2017. 01. 02. 22:35

de jó, nem vagyok egyedül ezzel… borzalmas volt.

osfallikusatom@freemail.com - 2017. 01. 02. 22:40

10/10

korum - 2017. 01. 02. 22:48

Nekem tetszett :)

emese - 2017. 01. 02. 22:51

Na most, ez a rész nekem jobban tetszett, mint bármi a 3. évadból, mert itt legalább nem tudtam azonnal eldönteni, hogy f**s volt. itt egy nap után érett meg bennem ez az ítélet.

Az első 10 perc már rossz volt: Sherlock úgy viselkedett, mintha egy Dirk Gently paródiát adna elő… abszurd.

Aztán a történet nem volt egységes. Nem tudtam eldönteni a vizuális megjelenítésről, hogy ezt szándékosan viccnek szánják-e. Ugyanez az olyan hülyeségekkel, mint a lehadart ensz-gyűléses megfejtés (oké, önreflexív vicc), vagy a szöveg arról, hogy hogyan találta meg Mary-t. De egy idő után már túl sok ez az önreflexió.
Közben a main plot szenved:egy idióta is tudja hogy a szoborfejekben keresnek valamit, ehhez nem kell Sherlock. Akkor miért nem nézünk utána az eredetének. Miért nem szólunk oda, ahol az utolsó van, hogy heló, a gyereket helyezzétek biztonságba…és itt be is fejezem.

Cumberbatch nagyon jól hozta, Freeman viszont a StartUp-os szerepébe ragadt mint Agent Rask (ami egyébként nem baj, sőt), az a subplot meg bár érdekes volt, de karakteridegen.

Ami a fő probléma: ez egy kurva jó nyomozós sorozat volt, fordulatos bűneset, zavarba ejtően cseles nyomozással. Ezen keresztül kaptunk némi betekintést a karakterek jellemébe. Ehhez képest valami családi drámázássá fajult, marginális nyomozgatással.

A 2. évaddal be kellett volna fejezni.

sherlock20 - 2017. 01. 02. 22:52

lehet hogy az a baj h nem emlékszem már annyira a korábbiakra, ezért nem is volt magasan a léc, de én átlagosnak éltem meg, bár sose voltam nagy sherlock fun (klasszikus Jeremy Brett féle ellenben…)

winnie - 2017. 01. 02. 22:52

emese: hogy befejezed, az csak rajtad áll:) gondolom, nem azt várod el, hogy mások se nézhessék, ha imádják minden percét.

Neduddgi - 2017. 01. 02. 22:52

Én a megalázóan debil “folyik a benzin oszt robban az autó” jelenetnél kaszáltam is a sorozatot…. Szánalmas… :(

fruska - 2017. 01. 02. 22:58

Nekem nagyon tetszett. Szineszileg zsenialis, a parbeszedek szorakoztatoak, a plot csavar nagyon odavag – mert kb mindenki tudta, hogy ez be fog kovetkezni, de senki nem varta az elso reszre. Imadtam a rengeteg ACD kikacsintastbes utalast. 8/10 de csak mert szoros szivu vagyok es mert azert nem ez volt a legjobb Sherlock resz. Ami kevesse tetszett: tul sok Mary maganszam, es a drogprobleman tulzottul atsiklottak, ellenben kifejezetten orulok, hogy bar egyfolytaban Moriartyn kattog Sherlock, a resz meg sem rola szol!

hannah - 2017. 01. 02. 23:00

Hát, én azért még várnék. Megszokhattuk már, hogy az évad első 2 része és még a 3. rész fele vezeti fel a nagy durranást a végén. Sok minden össze fog még állni és az apróbb, jelentéktelennek tűnő részletek is fontosak lesznek. Emlékezzünk csak a 3. évadban az esküvős jelentre, aztán kiderült, hogy mennyire fontos is volt az egész, nem csak Jannine miatt, hanem mert itt jött rá Sherlock először arra, hogy Mary nem az, akinek mutatja magát. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy sok apró nyomot elszórtak a kirakósból akkor is, amik végül majd összeállnak egy nagy egésszé.

Claire8310 - 2017. 01. 02. 23:06

Én is egyet értek a kritikával, kicsit úgy éreztem pl ez simán belefért volna 1 órába, sok időhúzás volt, meg összedobált dolgok, és hát a “főgonosz” a végén túl egyértelmű volt.Ne legyen már olyan, hogy hamarabb tudom mint Sherlock. Nem szoktam én unatkozni egy Sherlock részen… Nem tudom mi van, de hát a múlt évad első része is botladozott, és kellett 1,5 rész hogy magára találjon, bár tény, hogy a 3. évad részeit nem nézem újra, nem úgy mint az első két évadot.
Csalódás mindenképp, mert bár oké a (mértékletes) fanservice, azért én továbbra is inkább a lenyűgözően csavaros bűnügyek, és a két főszereplő dinamikája a legnagyobb faktor nálam, és az most itt nagyon gyenge lett.

Spoiler
Valahol Mary halála sem fogott meg, egy hogy nem kötődtem annyira hozzá, kettő, hogy még z az érzés is bennem volt, hogy ez is egy fake out.

Remélem a kövi két részben igazán visszatérnek

Edrick - 2017. 01. 02. 23:11

Hát igen, egyet kell értenem nekem is, hogy ez a közelében nem volt a rendes dolgoknak. A felénél még konkrétan éreztem egy 10-15 (de lehet, volt az 20 is) perces üresjáratot, amivel nem tudtam mit kezdeni. Nekem ez a Mary-szál valahogy nem adta. És a végén a lelövéses jelenet WTF? Azt rossz volt nézni. Az egyetlen érzelmi pont a végén az volt, hogy Watson nem tudta elmondani Marynek, amit akart. De az meg a másik, behozni még egy nőt?

Volt benne pár jó pillanat (túl kevés), de összességében én is maximum 6/10-et adnék rá.

És igazából nem tudom, lelkesüljek-e érte egyáltalán, de 1:08:25-27-nél más is észrevette a Toby Jones plakátot? Utalás talán. Sőt, én valamiért biztosra venném.

nargli - 2017. 01. 02. 23:15

Basszus, most tényleg az a baj, hogy az első rész nem oldotta föl a cliffhangert? Ez a Sherlock! Ha szerencsénk van, a 3. rész végére kapunk egy-két választ, millió kérdéssel. Fruskával értek egyet, 8/10, abszolút hozza a szintet.

Aredhel - 2017. 01. 02. 23:28

4/10 talán túl szigorú, de sajnos én is egyetértek a kritikával. Az elején össze-vissza volt dobálva minden, és az is zavart, hogy nem zárták le a Moriarty cliffhangert. Szintén rossz húzás volt, hogy az ügy, amire végre rákattan Sherlock, az merő véletlenségből összefüggésben van Watson feleségével. És az is zavart, ahogy fent valaki említette os, hogy Watsonból kb mellékszereplőt csináltak, akinek az összes funkciója, hogy valamilyen fomában reagál dolgokra.
Ugyanígy elfogadhatatlan, hogy Maryvel, aki tulajdonképp egy jól körvonalazott, kedvelhető, fontos karakter…

SPOILER
csak azért elbánnak, hogy Sherlock és Watson barátságában komoly károkat okozzanak, és hogy legyen min dolgozniuk a következő részekben. Tipikus lazy writing

Mivel a színészi játékot öröm nézni, illetve az itt-ott elszórt humor miatt én nagy jóindulattal 6/10-et adnék.

danNN - 2017. 01. 02. 23:46

Elfáradt ez a sorozat sajnos.

bored - 2017. 01. 02. 23:47

Ez bődületesen nagy csalódás volt, minden értelemben sikerül kimeríteni a parasztvakítás fogalmát.
Nem tudom eldönteni, hogy Moffatték arcon akarták köpni a rajongótábort, vagy betegesen meg akartak felelni nekik.
A történet gyenge lábakon áll, az egész olyan, mintha az összes apró ötletet, ami a kreatívosoknak eszükbe jutott, bele akarták volna szuszakolni. Nagyon hiányzik az első és a második évad letisztultsága és kidolgozottsága, a karakterek sodródnak, teszik, amit a narratíva diktál nekik, ha kell, karakteridegenül is. Flashbackekkel traktálnak minket és próbálják utólag megalapozni Sherlock “Last Vow”-ját, mert máshogyan nem tudták volna összeugrasztani Johnt Sherlockkal.
A nyitójelenetet leszámítva kifejezetten ígéretesen indult a rész, már bele is éltem magam, hogy végre visszatérünk a jól bevált recepthez, és végigkövethetjük, ahogyan Sherlock felgöngyölít egy komplex ügyet.

A párbeszédek változatlanul jól vannak megírva, van benne pár kifejezetten szép snitt és szórakoztató utalás, de a gyenge történetvezetés és karakterkibontás a túltolt képernyőre írással kegyetlenül lehúzza az egészet. Az egyik kedvenc sorozatom volt, méltatlan, amit csinálnak vele.

SPOILER

Ha mindenképpen arra akarták volna kihozni a részt, hogy John és Sherlock közötti feszültség kiéleződjön, akkor azt is simán meg lehetett volna oldani. Maradhatott volna az AGRA-s szál is, annyi változtatással, hogy Mary keveredik piszkos ügyekbe megint, ezúttal utoljára, és segítséget kér Sherlocktól John háta mögött, de megígérteti vele, hogy nem szólhat róla Johnnak, mert szeretné a régi életét örökké maga mögött hagyni. Az utolsó akció a jelenlegihez hasonlóan végzetesen sült volna el, és Sherlock a Marynek tett ígéretéhez híven nem mondhatta volna el Johnnak a teljes igazságot. John éppen ezért abban a hitben lett volna, hogy Sherlock egy magánakciójába keverte bele Maryt és ő okozta a felesége halálát. The end

Geza Kovacs - 2017. 01. 02. 23:49

jó volt ez nagyon

human - 2017. 01. 02. 23:54

hannah: tökmindegy ha összeáll, ha maga a rész szarul volt összetéve. nem a nyitva hagyott apróságokkal van a baj.

Gate - 2017. 01. 02. 23:56

Egyetértek, hogy gyengébb rész volt de szerintem még mindig korrekt sorozat. Amúgy a látomásos részekhez még annyit, hogy nem mind ehhez az ügyhöz kötődött. Volt köztük pár ami tuti, hogy a következő részek valamelyikéhez fog kapcsolódni.

Barney - 2017. 01. 03. 00:33

Maximálisan egyetértek a cikkel, csak reménykedni tudok, hogy a maradék két részt rendesen összerakták. Kár lenne így búcsúzni ettől a sorozattól.

bvr - 2017. 01. 03. 01:20

Hát erre nem számítottam, ez volt az első Sherlock amiben kb semmi jót nem tudtam találni, még apróságokat sem (talán csak Mycroft, azok a jelenetek mint skechek most is tetszettek :)
Pedig én még a tavalyi különkiadást is élveztem (nem azért mert olyan szuper lett volna hanem mert tele volt sok olyan dologgal ami mégis jól elszórakoztatott)

Itt baromira untam magam, ezért folyamatosan a forgatókönyvi opciókon gondolkoztam (amiken amúgy egy minimum közepes akármilyen filmnél/sorozatnál sosem szoktam) így meg kiszámítható volt az egész mindig 5-10 perccel előre (nem mindig a konkrétumában hanem hogy kb milyen írói fogás jön) Én egyébként nem venném biztosra azt sem hogy Mary most aztán valóban meghalt mert lehetett ez megint egy elterelő művelet, simán írhatták azt is.
Meg persze az is votl a fő bajom hogy én ezt a “Mary mint szuperügynök” szálat (akármennyire is ötletesen volt a 3x01től kezdve felépítve) kimondottan utáltam, csak mondjuk a 3x03ban (amikor ez igazán a középpontba került) volt mellette annyi más dolog (akár még szorosan ehhez kapcsolódóan is) amitől még simán benyeltem. De hogy most megint ezt görgetni tovább…

bvr - 2017. 01. 03. 01:22

jav: szkeccsek, ha már a sketch-et nem sikerült elsőre leírnom :))

clegane - 2017. 01. 03. 02:02

na! ez, hogy ennyire szerelmes magába a sorozat, már az s01e01-ben abszolút jelen volt, pont ezért nem tetszett már akkor sem.

bvr - 2017. 01. 03. 02:32

Én nem értek egyet hogy ez a “szerelmes önmagába a sorozat” lenne a baj, mert minimum az első évadban pont ettől (is) volt szexi játékos, izgi, új, friss. Vizuálisan, poénokban, tempóban, zenében hangulatban, történetvezetésben, karakterekben, dinamikában.
(Most nyilván ha valakinek ez nem jön be az pech, bár szerintem az minimum a 2. részre kiderül hogy akkor ez nem az ő sorozata és ki kell szállni)

A baj az az, amikor mindez az egész kezd elfogyni és kimerülni (amire már a 3. évadban voltak jelek), plusz még kitalálják hogy akkor majd most komorabbra, darkosabbra vesszük a figurát, és persze ez végképp nem segít, és akkor kezd a dolog szétesni. Innentől már kábé bármelyik alkotóelemre rá lehet mutatni hogy ez így zavaró meg nem jó.

Hát kicsi az esély hogy a következő részek azok nagyon mások lennének mint az első, abban azért még reménykedek hogy minél több részletet leaglább jól eltalálnak és akkor azokon “sziget-szerűen” még el lehet szórakozni.
Meg hát persze azért nem lehet kizárni hogy feljavul :)
(mondjuk persze az hogy maradok már csak azért is evidens mert ezeket a színészeket azért örömmel nézem, és ennél sokkal nagyobb mértékben kell elrontani hogy kiszálljak)

winnie - 2017. 01. 03. 05:09

clegane: :O hiszen akkor még nem is volt sorozat, amibe bele tudott volna habarodni a sherlock:)

de ettől eltekintve: lehet, hogy az önszerelemnek vannak mértékei?

JKJ - 2017. 01. 03. 06:56

Nézzük ezt vissza a teljes évad fényében. Ha akkor is rossz, akkor rossz. Addig felesleges itt értékelni dolgokat. Ez nem egy tipikus, epizódikus amerikai sorozat…

Claire8310 - 2017. 01. 03. 07:09

Teljesen mindegy, hogy hány jelet meg utalást rejtettek el az első részben, és tegyük fel valami brutális kifut az uccsoban, attól és még nem lesz jó rész. Ha megnézem a 2×01-t abban is voltak apró dolgok, de véletlenül sem attól lett (nekem) 10/10-es rész, mert a harmadik felhúzta vagy valami… önmagában volt zseniális. Ez sajnos nem volt jó epizód (önmagában sem), és ez szerintem probléma ha egy 1,5 órás 3 részes sorozatról beszélünk.

Nagyon szorítok nekik a kövi két részre.

bvr - 2017. 01. 03. 07:18

Pontosan, ahogy Claire8310 írta. Eddig egy Sherlock epizódnál sem merült fel hogy azt kellett volna írni hogy várjunk még mert “majd a teljes évad fényében”

Shannen - 2017. 01. 03. 07:18

Attól még, hogy egy évad végére összeáll egy nagyobb sztori és örülünk, hogy milyen okos írói húzásokkal hozták össze a szálakat, még nem jelenti azt, hogy önmagában egy-egy epizód ne lehetne rossz vagy rosszabb, mint a többi. Ha csak 3 hét elteltével tudom azt mondani egy epizódra, hogy “ja ez mégiscsak jó volt, mert az utolsó részben történik valami nagy dolog, ami tetszik”, akkor az nem túl jó.

És lehet (én legalábbis még reménykedek), hogy az idei Sherlock évad a végére jó lesz, de ez a kezdés sajnos nagyon távol állt az első 2 évad szintjétől. Ez már nagyon nem az a sorozat, ami volt anno. Mondjuk ezt az irányváltást már a 3.évadban is érezni lehetett.
Az első 2 évadban én személy szerint azért szeretettem a Sherlock-ot, mert volt végre egy olyan nyomozós sorozat, ami friss volt, szórakoztató és minőségi. Kaptunk egy kis átívelő szálat is Moriartyval, de nem az volt a hangsúlyos, mindig meg volt a heti ügy(ek). Mostanra az átívelő szálak (Moriarty, Mary) kerültek túlsúlyba, ami ugyan nagyon epic(nek látszó), de én nem ezért szerettem meg anno a Sherlockot.

Egyetértek a fenti kritikákkal, ez a rész tele volt tömve mindennel, a jelenetek egymásra voltak pakolva, bocsánat, dobálva. Nem volt semmi ami összefogja az egészet. Bár John viselkedése totál karakteridegen volt, de nyilván nemcsak egy random nővel hozta össze a sors, szóval ez még ki lesz bontva. Mivel a Watson család mindennapjai semennyire nem voltak bemutatva, így kötődni sem tudtam hozzájuk, és a rész végi csavar is csak azért ütött, mert Martin Freeman és Amanda Abbington remek színészek. Plusz aki kicsit olvasott ezt-azt tudta, hogy ez be fog következni az évadban, az volt kicsit meglepő, hogy már a kezdésnél meglépték.

Na jó, inkább nem is folytatom. Én azért adok rá 6/10-et, mert jó volt mindenkit újra látni, de nagyon remélem, hogy innen csak felfele vezet az út, és kapunk még igazi Sherlock-epizódot idén.

Ja, azt valaki tudja, hogy a szoborba rejtett pendrive, hogy nem esett ki, mikor üres volt az alja? És még ha utána le is zárták, akkor mért nem tűnt fel senkinek, hogy az benne van?

Sancho Pansa - 2017. 01. 03. 07:58

JKJ: Igen, ez egy tipikus, epizódikus angol sorozat. Nincs sok különbség.

De amit előtte írsz, olyan abszurd dolgot még nem is olvastam. Mi az, hogy “ha akkor is rossz?”. Miért folytassam, ha most rossz? Attól, hogy a végén lesz valami, attól még ez a rész nem lesz hirtelen jó emlék. Ez már megmarad rossznak. (És tegyük fel, hogy nagyon jó az utolsó fél óra, és sok minden összeáll, de az előtte lévő 4 óra pocsék, akkor azzal mit nyerünk és mit vesztünk? Utóbbi lenne a több. Sajnos.)

Mindenki eldönti, mit akar tenni, de én nem fogok addig eljutni, hogy “ha akkor is rossz”. Most rossz volt. Akkorra lehet, hogy jó lesz. Ezt már sosem fogom megtudni, csak azt, hogy azoknak milyen volt, akik tovább nézik a sorozatot.

CyClotroniC - 2017. 01. 03. 08:11

JKJ: Ez szép gondolat, de ez volt egy szezonnal ezelőtt is. Ott volt a meglehetősen gagyi metrós szezonnyitó, amivel ott is az volt a baj, hogy ha 3 részből 1 gyenge vagy alapozás, az olyan, mintha egy 12 részes kábeles évad nyitna 4 epizód semmivel. Ráadáusl itt többet vársz kevesebbre, szóval jobban fáj a blöff.

bvr - 2017. 01. 03. 08:15

@Shannen: “Ez már nagyon nem az a sorozat, ami volt anno”

Igen. Tegnap miután megnéztem és kiírtam magamból a csalódottságot :) utána még elég sokáig kattogott azon az agyam hogy mi csúszott itt félre. És erre jutottam, amit most Tőled beidéztem. Azaz az első két évadnak volt egy receptje (a részekhez alapul veszünk egy Sherlock Holmes sztorit a mai korba ültetve, de közben az első két részben mindig van egy kevés (és baromi eltalált arányérzékkel kevert) átívelés ami aztán a harmadik részben összefut, közben ugye zseniális színészi játékok meg az a hangulat amit már írtam, stb.
Namost a 3. évadra úgy tűnik ezt megunták a készítők (vagy csak nem hittek abban hogy Magnussen pótolhatja majd Moriartyt, meg amúgy is Sherlock “halála” eleve más indítást adott) és egyrészt behoztak egy új fajsúlyos szereplőt (Mary, ezzel rögtön meg is változtatva Watson (meg ezzel Sherlock és Watson) viszonyát) valamint a 3. részre kiderült hogy a korábbiaknál sokkal komolyabb az átívelő szál és a Mary-sztorit is jól megcsavarták.
Ahogy írtam is nekem ugyan ezekkel is volt akkor bajom, viszont azért az első két évad hangulata nagyjából még megmaradt plusz e mellé olyan zseniális dolgokat tettek le mindegyik részben (most csak egyet-egyet kiemelve: az elsőből a különböző teóriák hogy Holmes hogy élhette túl és ahogy azokat mini-filmekben bemutatták, a másodikból Sherlock beszéde alatt a flashbackek vagy ahogy “nyomoz” a virtuális tárgyalótermében, a harmadikban pedig a mind palace, de ezeknél szerencsére sokkal több volt, csak most ezeket emeltem ki)
Na hát ebben a részben kb semmi ezekhez fogható nem volt, a rész sztorija az önmagában halálbéna (legalábbis számomra mindenképpen, mert ahogy írtam ezt a mary mint szuperügynök dolgot én sose bírtam, azaz itt minden másnak q*rvára stimmelnie kellett volna hogy ezt ellensúlyozni tudja mint ahogy a 3. évadban számomra tudták is ellensúlyozni) plusz volt ez a Watson magánéleti vergődése (wtf?) és akkor még hogy legyünk darkosak is….
(mondjuk én azt a lövést még mindig nem tudom komolyan venni meg akkora szerepet kapott hogy az öreg csaj mégis meg tudja lepni Sherlock-ot, hogy simán benne van hogy ez csak egy elterelés. Persze lehet hogy nem, és tényleg ez történt amit láttunk, nem tudom melyik a rossazabb)

Namindegy. A készítők alaposan eltértek a sorozat által lefektetett alapoktól, és ahogy a kommentek mutatják, ez jó sokaknak nem jön be.

bvr - 2017. 01. 03. 08:20

(túl sokáig írtam, közben születtek kommentek)

@CyClotroniC: csakhogy ez (sajnos) nem olyan volt mint a 3. évad mert azon lehet vitatkozni hogy a metrós mennyire volt rossz (szerintem pl. ehhez a mostanihoz képest kimondottan jó volt :) de ahogy az előző kommentemben is írtam, abban a részben azért volt egy csomó zseniális jelenet meg színészi alakítás amiket azóta is szívesen néztem újra. Szóval semmiképp sem kidobott másfél óra vagy sorozatos mértékegységben, egyharmad évad.
Ez viszont sajnos nagyonis az volt…

Vitto - 2017. 01. 03. 08:28

Sajnos nagyon nem volt ez jó. Sorolhatnám, hogy miért de megtették már előttem már jópáran. 3/10 legjobb indulattal. Remélem a többi részre összekapják magukat.

SPOILER

Ilyen béna befejezést nem tudom mikor láttam. Logikátlan volt, erőltetett, elcsépelt… Iszonyat béna játékkal megspékelve, konkrétan Mary annyira “rosszul” haldoklott, hogy inkább át is tekertem az egészet, mert már nekem volt kellemetlen.

SPOILER VÉGE

zzzzzz - 2017. 01. 03. 08:29

Steven Moffat,

Ragyogóan tudja keverni a szart meg a rejtély-t de feloldani meg nem tudja.

Ugyan ez a baj a doctor who-val is. Addig csűri csavarja hogy a végén egy hülyeség lesz az egész.

Azon sem lepődnék meg ha csak úgy elfelejtenék a 3. évad végét.

Alfdam - 2017. 01. 03. 08:55

A lángoló, meg vérző, meg vizes képernyőre kiírt betűknél az gondoltam, hogy a sorozat megérkezett a manierizmusába (csúnyán mondva önfaszverésbe), most viszont azt, hogy ezt a barokkot mintha utólag forgatták volna rá egy viszonylag letisztult reneszánszra.
Érthetetlen, bullshit és értelmetlen scetchek rányomva a képernyőre. Miért? Minek? Egy egyszerű, nem túl csavaros ügyre, ami kifejezetten élére vágott képekben jelenik meg néha jön Sherlock és törik, szakad, robban a frame, meg elúszik egy CGI cápa. :D
Mary-ről soha egy pillanatig nem lehetett elhinni, hogy szuperügynök volt, de legalább a pisztolyt fogni tanítsák már meg a végére. Nyilván, fontos része volt a karakterének, hogy abszolút hihetetlen, hogy ügynök lenne, de mostanra el kéne hinnem, minimálisan. Nem sikerült.

jesustomer - 2017. 01. 03. 09:59

Tegnap nagyon oda voltam érte de most hogy elolvastam a kritikát és a kommenteket rájöttem, hogy tényleg nem volt nagy durranás, sőt. De tetszettek a sketch-ek, jók voltak a Mycroft-Sherlock jelenetek (jó, nem olyan állati jpk mint régen). Watson-t tényleg leépítették egy átlagemberré aki megcsalná a feleségét aki végig hű hozzá.
Hihetetlen mennyire megváltozott ez a sorozat.
Viszont még mindig fényévekkel jobb mint az összes többi és még érdekel mi lesz az évad vége de azért ez így nem király.
Kíváncsi vagyok de nincs Sherlock-láz.

winnie - 2017. 01. 03. 10:31
JKJ - 2017. 01. 03. 10:46

Azt nem értem, hogy akinek már korábbi epizódokkal is problémája volt, az miárt nézi? És miért panaszkodik? Azt meg végképp nem értem, hogy miért nem évadvégén kell értékelni, amikor mindegyik Sherlock évad ilyet érdemel.

Egy rész alapján, olyan, mintha egy film 30 perce után mondanánk véleményt. Van, hogy eltalája az ember, de általában elhamarkodott.

Itt is az évad mesél el egy történetet. Minden ennek van alárendelve. Ebben az évadban még jobban, mint korábban.

JKJ - 2017. 01. 03. 10:47

Sancho Pansa!

Olyan abszurd dolgot még nem is olvastál? Többet kellene olvasnod…

bvr - 2017. 01. 03. 10:54

Érdekes volt elolvasni ezt az interjút. Így mondjuk a rossz érzéseimből legalább ambivalensek lettek :) Mert szerintem ez továbbra sem volt jó irány és kár volt erre vinni ezt a sorozatot, viszont így leírva legalább érthető hogy készítői szempontból mit és miért szerettek volna megvalósítani – az viszont persze komoly probléma hogy ezek az alkotói szándékok (szerintem, meg a kommentek szerint nem csak szerintem) rosszul lettek megfilmesítve.
(azzal a döntéssel viszont egyetértek ha mindenképp ezt akarták akkor inkább most az első részben minthogy a harmadikban)

bvr - 2017. 01. 03. 10:56

JKJ “Azt meg végképp nem értem, hogy miért nem évadvégén kell értékelni”

Leírtuk, többen is, érdemes lenne talán elolvasni :)

winnie - 2017. 01. 03. 11:04

JKJ: ne, csak a “miért nézi?” kérdést ne…!:) ha egy sorozatban voltak jó és rossz epizódok, akkor nem tudhatod, hogy a következő jó vagy rossz lesz. nyilván, aki nézi, nézheti rajongásból, megszokásból, reménykedve, a színészek miatt, vagy a sztorikért. nyilván mindenki másképp gondolkodik, de nem fair “számon kérni”, vagy más gondolkodást elvárni.

“Egy rész alapján, olyan, mintha egy film 30 perce után mondanánk véleményt.”

minden malícia nélkül kérdezem, ez biztos, hogy annyival több (a legtöbbnél jobb, de nem a minőségre célzok), mint bármelyik másik krimi, hogy külön bánásmódot érdemel? alapjába véve ez mégiscsak egy epizodikus nyomozós sorozat, aminek a részei egy-egy novellát dolgoznak fel.

de oké, ezen túllépve, én (nyilván nem vagyok egyedül vele) manapság elég sok filmet kilövök 20-30 perc után, mert sejtem, hogy ha tovább nézném, akkor sem tetszene jobban (régen sosem tettem ilyet, ma viszont muszáj). mondjuk, mert tudom tapasztalatból, hogy nincs sok olyan film, aminek nem érdekel az első 30 perce (vagy utálom) és a végén zseniálisnak érzem az összképet. ahogyan te is írod, nyilván tévedhetek, mondjuk 10-ból 1-szer. vagy kétszer. vagy 20-ból egyszer – kérdés, hogy a tévedés megér-e 8-19 olyan egy órás filmnézést, ahol bebizonyosodik, hogy nem kellett volna tovább néznem.

de nem általában az előbbi, ahogy írod, hanem szinte mindig az utóbbi – más kérdés, hogy ezt nem lehet tudni. mert a legeslegszebb (vagy legfrusztrálóbb) az egészben, hogy aki kiszáll, az sosem tudja meg, hogy jól döntött-e vagy sem. végig abban a hitben marad, hogy helyesen tette, amit tett.

roni - 2017. 01. 03. 11:26

Random reakciók egy 7/10-es értékelé mellé.

1. Jó, hogy Sherlock megint darálja az észrevételeit és következtetéseit (vannak kliensek és esetek, jee!), külön köszönet a készítőknek a kamu következtetésért!

2. Gatiss abszolút magának írja a legjobb szövegeket, szerintem messze a legélvezetesebb jelenetek Mycroft + Sherlock közt zajlottak.

3. Én azt gondolom, h a rész nemcsak álomszerű volt, hanem konkrétan álmokat láttunk megelevenedni. Egyrészt sokszor láttunk alvó embereket (Mary, John, Sherlock), másrészt volt 2(?), ami visszatért kicsit másképp, harmadrészt Sherlock beszélt Ellának a visszatérő álmairól.

4. Mary halála nekem sem stimmel, túl teátrális, John orvosként semmit nem csinál, h enyhítse legalább a fájdalmát. Lehet, h ez is álom/trip/torz emlék?

5. Az egész rész azzal kezdődik, h Mycroft megmutatja, mennyire könnyű manipulálni a nézőt. Talán nekünk is szól, h ne vegyük készpénznek mindent, amit látunk?

bvr - 2017. 01. 03. 11:30

@roni: “4. Mary halála nekem sem stimmel, túl teátrális, John orvosként semmit nem csinál, h enyhítse legalább a fájdalmát. Lehet, h ez is álom/trip/torz emlék?”

winnie linkelt fentebb egy interjút Mofffattel, aszerint:

“ENTERTAINMENT WEEKLY: Just so fans don’t misinterpret that ending … Mary’s really dead right?
Steven Moffat: Yes, we’re not playing games. She’s dead.”

Sajnos egyszerűen csak sz*rul volt megírva/megcsinálva az a jelenet.

roni - 2017. 01. 03. 11:31

Bocs az elgépelésekért és igen, spoileres a fenti hozzászólás.

roni - 2017. 01. 03. 11:33

@bvr: Moffat már annyiszor hazudott… Abban egy pillanatra sem kételkedem, h a 4. évadban Mary kikerül a sorozatból, csak abban, h most azt láttuk, ahogyan ez történt.

roni - 2017. 01. 03. 11:35

Kicsit hadd dédelgessem még ezt a ‘mindez csak egy rossz álom’ teóriát, mert különben el kell ismernem, h nagyon sz*rul volt megírva/megrendezve ez a rész. :)

human - 2017. 01. 03. 12:27

“Mary-ről soha egy pillanatig nem lehetett elhinni, hogy szuperügynök volt, de legalább a pisztolyt fogni tanítsák már meg a végére. Nyilván, fontos része volt a karakterének, hogy abszolút hihetetlen, hogy ügynök lenne, de mostanra el kéne hinnem, minimálisan. Nem sikerült.”

ebbe direkt nem mentem bele, mert csak szőrszálhasogatásnak tűnt volna, de egy másodpercig nem tűnt szuperügynöknek, főleg nem olyannak, aki tökéletes a fegyverekkel, erre beteszik a karakterét egy gépfegyveres akciójelenetbe…

emese - 2017. 01. 03. 14:24

“kifejezetten élére vágott képekben jelenik meg néha jön Sherlock és törik, szakad, robban a frame, meg elúszik egy CGI cápa.” – wooow! :)

Én itt fogtam az a fejem, ahol szagminták röpködtek a képernyőn…
Azt érzem, hogy Gatiss és Moffat hatalmas Doyle-fanok, írtak 6 rohadt jó fanfictiont (első 2 évad), és szerencsétlenségükre olyan jól sikerült, hogy folytatniuk kell. Próbálják kitalálni, hogy mi tette az első 6 részt sikeressé, de nem találják.

hannah - 2017. 01. 03. 14:29

Gyerekek, aki kételkedik a Mary-dolog valódiságában, az olvasta a könyveket? Mert oké, hogy feldolgozzák a történeteket, de az alapoktól nem térnek el.

Spoiler lehet

Egy Mrs. Watson még biztosan lesz. De valahol olvastam, hogy Watson 3x nősült. Két felesége idő előtt távozott. A 3-al idősebb korában találkozott.

Spoiler vége

teglak - 2017. 01. 03. 14:36

Én személy szerint pedig azt nem értem hogy miért is évad végén kellene értékelni. Ez egy sorozat természetes hogy minden egyes epizód végén értékeljük a látottakat persze ha az évad vagy a sorozat végleges végére összefutnak a szálak és lelepleződnek a nagy rejtélyek az mindig külön öröm, de csak akkor ha közben többnyire élveztük az oda vezető utat. És egy mindösszesen 3 részes sorozatnál ha csak az egyik rész gyengébb lábakon áll az már elég rossz arányt produkál.

Mellesleg a study in pink a mai napig az egyik kedvenc részem és nem azért mert volt benne utalás Moriartyra és hogy több is van háttérben mint azt gondolnánk, hanem mert önmagában egy olyan 1,5 óra volt ami szórakoztatott.

A 3. évadot még végig néztem és azzal győzködtem magam hogy csak azért nem jött be igazán mert túl nagy elvárásaim voltak amiket tovább növelt hogy olyan sokat kellett az évad megjelenésére várni. De a 4.évad 1. részét már csak megszokásból kezdtem el de a 2. részt már a nosztalgia kedvéért sem fogom, mert ebben a részben semmi sem tetszett, a karakterek is akiket egykor kedveltem jobb esetben untattak rosszabb esetben idegesítettek.

Sajnálom hogy nem kaszáltam el még a 3. évad elején mert az ott fel vett irány nagyon nem nekem való. Azért az első 2 évad mindig is a kedvenceim között lesz.

orla - 2017. 01. 03. 15:20

hannah: öhm.. ezt honnan szedted? a könyvekben egy felesége volt, arról is hirtelen mindenki megfeledkezett.

natasa - 2017. 01. 03. 15:41

Szerintem eljutott a Sherlock arra magas pontra a második évadban, ahová nehéz visszatérni. Elfogytak a nagy sztorik, a klasszikusok mind feldolgozva az írók meg nyilván nem Conan Doyle-ok. Nekem tetszett az évadnyitó, mert akkor sincs a Sherlock-hoz hasonló krimi a tévében. Nem vártam a premiert, de nekem jobban tetszett mint a szörnyű Christmas Special. Lehet persze kritizálni, van benne hiba bőven de én szimplán örülök, hogy egyáltalán van ez a sorozat.

riplads - 2017. 01. 03. 15:50
hannah - 2017. 01. 03. 16:26

orla, nem kettő biztosan volt neki.

hannah - 2017. 01. 03. 16:29

Csak a másikat nem nevezik nevén. Mrs. Watsonként hivatkoznak rá többször is, de már Mary halála után.

energy - 2017. 01. 03. 16:56

Na megnéztem. Kíváncsi voltam mennyit romolhatott. Nekem már a 3. sem tetszett. Átlagos, unalmas…
Csak lenne a színészeknek jobb dolga is ennél.

A. - 2017. 01. 03. 21:26

a Toby sétáltatás teljesen olyan volt, mint az újabb Sherlock Holmes játékokban..nem is értem (gondolom direkt volt ilyen, de nem értem az utalás célját)

wellwellwell - 2017. 01. 03. 22:07

na az biztos, hogy nem álom. a tavalyi drogos különkiadás után nem húzhatnak meg még egy ilyet.

ez volt az első sherlock, amit 15 perc után abbahagytam, és egy egész napot kellett várni, hogy rávegyem magam a folytatásra.

“akkor minek nézem?” azért, mert nagyon szerettem. az első két évad zseniális volt, de elrontották azzal, hogy túl korán kinyírták a főgonoszt (moriarty), és behozták harmadik keréknek mary-t.
de a remény mindig ott van, hogy most majd jó lesz, mert az alapok jók, a színészek jók, az írók jók, a megvalósítás jó, szóval… amíg lesz, én a hullámvölgyek ellenére is mindig nézni fogom.

spoiler

annál jobb dolog nem történhetett, mint hogy meghalt mary (bár kicsit megijedtem a “when im dead, IF im dead”-től, de kétszer ugyanazt még moffaték se húznák meg, mármint a feltámasztást), így most már megpróbálhatnak visszatalálni az eredeti dinamikához. remélem, sikerül, még van rá két részük ebben az évadban, remélem ezt a mondvacsinált haragszomrádot rövidre fogják.

emese - 2017. 01. 03. 22:31

Oldalsávba, pls!

Gigi - 2017. 01. 04. 00:51

(végig spoilerezni fogok)

Sok mindent leírtatok a kritikában és a kommentekben előttem. Förtelmes volt a szétcsicsa rendezés, bugyuta volt a történet, értelmetlenek voltak a karakterek… most komolyan, Moffat azért egy tapasztalt ember a tévében, egy kis rossz érzése sem volt, amikor ez a totál amatőr vacak kiment? Ha ez lett volna az első Sherlock, amit látok, azt hiszem, hogy egy akciófilm a rosszabb kategóriából. A harmadik évad szerintem egyébként még rendben volt. Persze, lehetett érezni, hogy megfáradt a sorozat, de a részek tempója, története rendben volt, lehetett néha nevetni rajta, megvoltak a maga fordulatai.
Az új rendezőt én páros lábbal rúgnám ki, mert sokban hozzájárult ahhoz, hogy ennyire élvezhetetlen legyen, de az írókra is ráférne egy alapos elbeszélgetés. Talán az is betett, hogy ennyit húzódott az évad megírása, mintha nem is emlékzenének arra, hogy mi volt eddig.

Akkormiértnézed című kommentelőt megkérném, hogy hadd legyen már jogom hozzá, hogy ne tetsszen, amit látok.

Sherlock és John mintha óvodában lettek volna, Maryt sikerült véglegesen megutáltatni velem még a távozása előtt (nem állt tőle messze, de na), a “rejtély” ócska volt, és ezer sebből vérzett, végül az egész egy baromságba torkollott, és a finálé helyszínválasztása megérdemel külön pár mondatot. Na de most őszintén, hányan éreztétek a feszültséget a kib*szott tropikáriumban??

Enzo - 2017. 01. 04. 02:20

Na, azért ekkora negatív kritikát nem érdemel a sorozat, amit itt kap – az tény, hogy nem tartozik a legjobb részek közé ez a folytatás, pláne a 10/10 körül 3×03 után, de más sorozat összetehetné a kezét, ha ilyen lenne a “legrosszabb” része. (Mondhatnám, hogy a top 10 Sherlock epizódban azért ez is benne van ;)) Nem igazán a minősége tűnt rossznak szerintem, inkább az érzés, amit hagyott az emberben, olyan furcsa, rossz szájíz, hogy egyrészt valami nem stimmel, másrészt pedig hogy már soha nem lesz ugyanaz a hangulat.

Rendesen lehozott az életről a vége, erre nem számítottam (és hálisten semmi spoilerbe se futottam bele). De mégis, az egész valahogy nem stimmelt…az AGRA-s elárulós alapsztoriban megvolt a kellő mennyiségű csavar (Lady Smallwood pl), új infó és izgalom, de a vége ezzel a random lelövéssel és megmentéssel…hát, nemtudom. John reakciója is hagyott kívánnivalót maga után, a végén amilyen hangokat kiadott, azt nem is tudnám jellemezni leginkább, Sherlock azonnali hibáztatása viszont abszolút várható (és emberi) volt.
Nem igazán látom, hogy ez a törés hogy fog begyógyulni kettejük közt. Persze mindig jönnek új ügyek és történések, most is például Mycroft üzenete, amit a végén kapott, na az megint micsoda… Persze a trailert megnézem, mert kíváncsi vagyok :)

Még egy általános gondolat: úgy megnéznék egy sima egyszerű nyomozós részt, de ugyanakkor meg lehet, hogy visszaesésnek érződne a sok átívelő monumentalitás közepette…érdekes dilemma.

Darabkák/legjobb jelenetek:
-A keresztelőn Siri hatalmas volt, felröhögtem :D
-Vicces volt látni, hogy Mycroft is ugyanolyan sután reagál a babára (amikor Sherlock megmutatta neki a fotót), mint ahogy azt a testvérétől (is) elvárhatjuk :D
-Mikor beviharzott a nyomozócsaj, Sherlock meg azzal a lendülettel visszaküldte, hogy “Borgia Pearl. Boring. Go!” :DDD
-A kutyánál amikor mutatták a “szag-észleléseit”, mint Sherlocknál a szavakat, az szerintem zseniális volt. Még úgy is, hogy maga a szál kicsit légbőlkapottnak tűnt, de gondolom lesz még szerepe.

Nem a legjobban sikerült részek:
-Watson egész hosszantartó flörtje a random nőcivel. WTF? Ez nekem rettenetesen OoC volt, csak néztem hogy mi az istent csinál, talán a rész leginkább zavaró momentuma.
-A babázást tényleg gyorsan lezavarták, ennél sokkal több “Sherlock vs kisbaba” kínos jelenetre számítottam, vagy valami hasonlóra. Oké, hogy nem családi sorozat, de akkor is, ezt azért lehetett volna még jobban kiaknázni.
-A szoborban tényleg hogy nem vették észre a pendriveot, pláne ha lyukas volt az alja? Ez nekem is szemet szúrt.
-MaryKém világkörüli útja kicsit overkill. Ja és 2 pár másodperces snittért leszerveztek egy forgatást az adott országban? Az milyen lehet már :D (Sherlock magyarázata, hogy hogy találta meg, az viszont tetszett. Mindkettő.)

#hétidézetei:
“You’re at the beck and call of a screaming, demanding baby, woken up at all hours to obey its every whim. Must feel very different…”

“-Sorry, I’ve never been very good with them.
-Babies?
-Humans.”

de a kedvencem a “-What are you, Wikipedia? -Yes.” :D

winnie - 2017. 01. 04. 04:48

“Oldalsávba, pls!”

ki van emelve.

emese - 2017. 01. 04. 11:53

@winnie: my bad; jogos. Csőlátás, tudod.

Thorongil - 2017. 01. 04. 20:59

a vizuális effekt/látvány még mindig elképesztőek, bár néha azért már túlzás. nekem a kutyás rész már sok volt.

rossz érzés ezt mondani, főleg mert ennek egy nyomozós sorozatnak kéne lennie, de a nyomozás unalmas volt és helyenként komolytalan.
már az előző évadban is voltak fura “megoldások” pl a kikapcs gomb a bombán, de most ez a nyomkövetős dolog nagyon gyenge volt. Főleg, hogy előtte eltolták a “There’s something I think you should read.” trükköt ami szintén elég gagyi volt szerintem.

Remélem a következő rész jobb lesz

laparama - 2017. 01. 04. 21:28

Elolvastam a kritikát még a rész megnézése előtt,és úgy tűnik jól tettem,mert így pozitív csalódás lett a vége. Azt hittem,hogy szar lesz,de nem is volt az (persze nem mondom,hogy ez a legjobb rész,mert nem),szóval köszi! :)

Squazee - 2017. 01. 04. 22:53

Én most fejeztem be ezt a részt. Egyet kell értenem azzal, hogy nem volt túl jó, főleg nem Sherlock mércével.
Voltak benne jó dolgok és valami a régi részekből, de ez édeskevés volt ahhoz, hogy igazán jó legyen.
Az erőltetett, túl művi képbeállítások néha ki is zökkentettek, werkfilm hatást keltettek, épp csak a rendezői kommentár hiányzott.
Mary semleges volt nekem mindig is. Szimpatikus, de ide nem illő, kilógott a sorozatból, jobb, hogy vége.
John haja :D Nem a virágos, amúgy, ez a mai divatfrizura… :D Lol, hogy úgy mondjam.

4,5/10, mert több rosszat láttam benne, mint jót.

Meglássuk a héten mit dob a gép.

Ledita - 2017. 01. 04. 23:36

Nekem egyedül John új frizurája tetszett a 4×01-ben. :) Nem lett volna nagy bajom a résszel, de a lövés elé beugró Mary, majd az erőltetett Sherlock/Watson viszály nagyon elkedvetlenített.

VvD - 2017. 01. 05. 00:41

Életem egyik legnagyobb csalódása volt ez a rész. Én nem tudom megfogalmazni ilyen jól a problémákat, mint a többiek, egyszerűen csak unatkoztam. Igen. UNATKOZTAM. Egy Sherlock részen. Ez szerintem szörnyű. Ha ez lett volna az első rész, akkor sztem a 30. percben kikapcsolom, hogy mi a sz*r ez.

Összevisszaság, hülye eset, méghülyébb átívelő szál, nulla Moriarty sztori, a szereplők unszimpatikusak lettek, nem áll össze egy egésszé az egész rész. Valami ilyesmi.

Elkezdtem még pár hónapja nézni az Elementary-t, a kanadai Sherlock Holmes-t és meg kell, hogy mondjam, fényévekkel jobb bármelyik része mint ez. Pedig a Sherlock első két évada a TV-zés csúcsa nálam.

Azt hiszem erre mondják azt, hogy magasról lehet nagyot esni.

hannah - 2017. 01. 05. 15:43

Na, akkor itt a teóriám: Molly Moriarty! :D Szerintem ez lesz a vége.

korum - 2017. 01. 05. 21:29

Úgy tűnik az idén is a Sherlock lesz az a sorozat, amelyet a legtöbben néznek olyanok, akiknek nem tetszik :)

Gigi - 2017. 01. 06. 00:54

Egyébként én kifejezetten félek attól, hogy Mollynak behoznak valami “végig benne volt mindenben” csavart, szerintem teljesen tönkrevágná a karaktert, és van egy olyan érzésem, hogy terveznek hasonlót. Kicsit megkönnyebbültem egyébként, hogy Mary kapott karaktercsavart és aztán Maryt ölték meg helyette, mert így mindent, amiről azt hittem, Molly lesz, megkapott Mary. Molly egyébként egy szerethető színfolt volt a sorozatban, de ebben a részben még az ő két sora is totális OOC volt (egyébként OOC sort írni valakinek, akinek annyi a karaktere, hogy kedves, kicsit szánnivaló és szerelmes a főhősbe, szerintem nem gyenge teljesítmény).

Egyébként a 3×01-ben én örültem a bombán van kikapcsológomb csavarnak, mert minden más “hagyományos” kifeszülős feloldása a konfliktusnak sablonos lett volna. Az szerintem még vicces volt.

hannah - 2017. 01. 06. 13:01

Vagy, kinyírják Mollyt is. Ugye, Mofatték azt nyilatkozták, hogy vissza akarnak térni a klasszikus kettőshöz, ezért is nyírták ki többek között Maryt. Most már csak Molly van “útban”. Kinyírják, és mehet tovább a klasszikus felállás, Sherlock meg a következő évadokban bosszút áll Molly gyilkosán aztán szépen elmegy méhészkedni.

Andris - 2017. 01. 07. 01:50

Szerintem van olyan szempont amiből nézve nagyon jó húzás volt ez a rész.

Ez pedig (saját meglátásom szerint) a következő: Kellet már az, hogy kicsit visszahúzzák Sherlockot a földre. Mert nagyon kezdett átmenni abba, hogy legyőzhetetlen, tökmindegy milyen zseniális ellenséggel kerül szembe. Az előző évad utolsó részében azt is megmutatták, hogy nem mindig úgymond fair play-jel tud nyerni, de lényegében akkor is nyert.. Büntetlenül ráadásul. Szóval tényleg kell már az hogy kicsit visszafogják. Viszont az gáz, hogy nem mertek nagyobbat lépni Mary halálánál. Karakterszinten Greg, a nyomozó elvileg Mary alatt kéne hogy álljon, de az ő halála nagyobbat ütött volna, pusztán azért mert ő már itt van 4 évada, nem pedig csak 1. Emiatt is teljesen közömbösen éltem meg én pl Mary halálát. És ez a nagy összeveszés sem ráz meg. Tuti feloldják, még ha nem is ebben az évadban, de tuti feloldják. Jó persze ott van, hogy lehet nem is lesz több évad, de akkor is. Akkor meg remélem, hogy most szépen lezárják kereken. Jobb is lenne szerintem, még mielőtt minden kezdeti jót lerombolnak.

Meg a történet tényleg elég nagy katyvasz lett. Nekem nem tetszett. Az eddigi részek közül a leggyengébb is jobb, fordulatosabb volt mint ez a mostani. Most sajnos a látványelemekkel akarták ezt eltüntetni. Amúgy azok közül a régiek, amik még a kezdésnél megjelentek (nyomok feltüntetése, térkép, stb), pont jók voltak, jó kis nosztalgia volt látni őket, de a többi.. plusz a többivel együtt a régiek.. Nagyon túltolták szerintem. Én azért nem temetem a sorozatot, mert nagy rajongója vagyok, de remélem, hogy a maradék két részben összeszedik magukat, illetve bár tudom, hogy nem így lesz, de jó lenne ha le is zárnák az egészet és kész. Egy jó lezárás megmentené a sorozatot.

Ja és még annyit, hogy ahelyett hogy Watsont (aki már annyira sem érdekes mint a fél percig szereplő kutya) hanyagolják, többet hanyagolhatnák Mycroftot. Az a karakter minél többet szerepel a képernyőn annál jobban veszíti el a hitelességét, szerintem már nyoma sincs a kezdeti rideg, nagy hatalommal bíró, kb-én-vagyok-Anglia-és-a-világ-királya karakternek, plusz ha jól emlékszem nem Sherlock és Mycroft kalandjai a sorozat címe :D (ugyanígy ezt a Molly-s szálat is a közepén abbahagyták, annak is jó lenne valami lezárás, nem az kell, hogy összejöjjenek, sőt, nehogy az legyen, csak ez így elég rossz, hogy egyik részben még foglalkoztak velük, aztán azóta egy szó nem esett erről) Kicsit olyan már a sorozat, hogy túl sokat akar elmondani, de ennyi időben nem tudják megoldani.

btz - 2017. 01. 07. 20:34

Sbojler.

És a stáblista végén az a “menj a pokolba $herlock?”

newzoli - 2017. 01. 08. 09:26

Az első perctől Sherlock fan vagyok…!!!DE ez a rész..úúúú..nagy csalódás volt…NEM ÉERDEKEL MARY sorsa…qrvára nem.nekem..mint oly sokaknak Moriarty kell..Sherlock nemezise..a f…szomat se érdekli Mary..úgymond “ügynök”múltja…ki veszi őt komolyan…JÉZUSOM!!!!!.(((((

hannah - 2017. 01. 08. 10:24

btz, le kell szállnia a pokolba, hogy megmentse Watsont. Mert Watson most ott van.

De!

Olvastam olyat is, hogy Hell egy Norvég település. Marynek van némi köze Norvégiához. Meglátjuk. :)

orla - 2017. 01. 08. 23:31

A vizuális elemeket csúnyán túlzásba vitték, de a legnagyobb meglepetésemre tetszett a rész.

A csavar a végén a szokásos túltolás volt, de a múltkor is rossz volt, és milyen jó részt faragtak belőle.

Mary videójával viszont csúnyán átvágták a nézőt, ez nem volt szép. De Amanda Abbington itt nagyon jól játszott, mert végre a karakterének is volt funkciója és tere a sorozat dinamikájában.

everest456 - 2017. 01. 08. 23:39

Damage Controll epizódnak egészen jó volt.
Viszont az utolsó jelenet nagyon nem kellett volna, valamint a köv. rész promója se valami bizalomgerjesztő.
(én azt hittem, hogy ezt a szálat két részesre tervezték, meglepett, hogy lezavarták egy rész alatt)

Szellem Marry egész meglepően jól működött. Az viszont, hogy a harmadik tesót 2x sem ismerte fel S. ez enyhén érdekes, de meglátjuk hova fut ki a dolog.

emese - 2017. 01. 08. 23:45

Végre!!!

4X02: Spoileres, vigyázat!

Megcsinálták, illetve Moffat (ezt részt ő írta) megcsinálta! A 2X03 óta nem kaptunk szerintem ilyen jó részt, és előtte sem, ez erősen azzal volt egy ligában.
Végre a várt fordulatok nem voltak kiszámíthatóak; pl. Mrs Hudson a sportkocsiban? Egy történetet vittek végig jól, egy remekbe szabott nyomozást láthattunk a haldokló detektív alapján. Ez kellett már nagyon!
Oké, Dickhead Watsont még szokni kell, de Freeman remekül játszott végig. Toby Jones hozta amit vártam (és végre egy főgonosz, aki alacsonyabb Watsonnál, bocs, ezt nem tudtam kihagyni :) ) Cumberbatch is topon volt.
Visszaköszöntek a legjobb részek legjobb elemei: a Reichenbach Fall-ból amikor már nem lehetett tudni, hogy lehet-e hinni Sherlocknak, illetve Adler… ahhh, sőt, az első részből a mára legendás botelfelejtős jelenet Watsontól.
Bárcsak London maga is újra “szereplővé” lépne elő, mint az első két évadban – azokban nem lehetett elváálasztani a történetet a háttérvárostól. Egyedül ennyi kellene még.
A Keleti szél… és Sherrinford, mekkora red herring volt az végig, Istenem.
Taps, gratula, megcsinálták!
Végtelenül boldog vagyok, hogy mégsem megy a lecsóba a kedvenc, sőt, legkedvencebb sorozatom!

JKJ - 2017. 01. 09. 10:13

Remélem, hogy a második után sokan újraértékelik az évad első részét. Én írtam, hogy egyben kell értekelni az évadot…

hannah - 2017. 01. 09. 10:55

JKJ, egyetértek, én is ezt írtam. :)

jesustomer - 2017. 01. 09. 13:50

Úristen de komoly volt!
SPOILER
Jézus, ilyen jó rész régen volt, a nagy összeborulás is ott volt, nem átsiklottak a problémán hanem átbeszélte Mary-vel.
A szellem-mary jól működött, de ez a .. ez mi volt a végén?
+ ez mind köthetö Moriarty-hoz.

Edrick - 2017. 01. 09. 13:56

Én most így hirtelen nem nagyon tudom eldönteni, hogy mit érzek. Az első felénél le kellett futni a kötelező köröket, hogy gyász, meg Watson nem beszél Sherlockkal stb, és mondjuk lelkiekben fel voltam rá készülve, hogy most erről fog szólni az egész rész, de közben meg úgy voltam, hogy ha nem x évente kapnánk 3 részt, hanem gyakrabban és többet, akkor nem lenne bajom azzal, hogy ezzel “megy el az idő” kvázi, mert megférne egymás mellett ez, meg a nyomozás része, ami már eléggé hiányzott nekem. De így nem tudtam nem azt érezni, hogy “jó ez, jó ez, csak történjen valami érdemi dolog is”. Tudom, Mrs. Hudson és az autó jó poén, de azért, na. Sőt a ‘cereal killer’ olyan szintű volt, hogy majdnem elsírtam magam, Toby Jones-nál meg már megint előhozták, hogy “ő az eddigi legrosszabb, és legveszedelmesebb…!” csak ez ilyen lerágott csont-szerű dolog volt. Jó lett volna ő anélkül is, hogy ezzel reklámozzák. (meg amúgy tényleg jó volt)

A második felére viszont szépen elkezdte felhozni magát, és azt éreztem, hogy a második 40 perc alatt majdhogynem több mindent kaptunk, mint úgy az elmúlt 4-5 részben összesen. És azért ez nem kis dolog. Mondjuk én nem állítom teljesen, hogy a fordulatok nem voltak kiszámíthatóak, mert minimum sejteni azért lehetett bizonyos dolgokat. Jó, a Mycroft és Lady Smallwood dologgal azért megleptek rendesen, jól meg is mosolyogtam, Adlernél meg már kész voltam, talán még meg is jelenik, már csak az kéne :) De amikor minden olyan szépen lezártnak tűnik, és tudod, hogy még mindig van 5 perc, akkor azért lehet sejteni, hogy itt még lesz valami. És mérges is lettem volna, ha csak nyújtják a zárást, mint a rétestésztát, aztán nem kapunk semmit sem, de jó volt ez így itt a végére :)

Szóval nem vagyok teljesen elégedett, voltak vele gondjaim, de határozottan jobb azoknál (és a múltkorinál is minimum egy fokkal), mint amiket “mostanában” kaptunk.

roni - 2017. 01. 09. 15:31

Klassz podcast interjú Martin Freemannel (spoileres, ha nem láttad még a 4. évados részeket!)

VvD - 2017. 01. 09. 15:51

Najó, ez a rész tényleg jó volt :) Izgalmas, meglepő, néhol vicces, néhol pedig lélekbemarkoló. Ez tényleg a 2×03-mal említethető egy lapon – bár az még mindig jobb egy fokkal.

Oké, kezdenek a szálak bonyolódni. Mi az összefüggés a mostani és a múltkori rész között? Oké, van egy Mycroft csaj, aki megbolondította John-t az első részben, a másik részben meg odaaadta a jegyzetét Sherlocknak a törpe gonoszról. De ennyi, nem? Vagy csak túl fáradt vagyok most, hogy megértsem?

Illetve… a csajnak egy mutual friend-n keresztül adta oda a törpe a jegyzetet, aki gondolom Moriarty volt. Vagy valamilyen embere. Nade akkor most Moriarty és a Holmes csaj együtt dolgoznak? 2 zseni van Sherlock és Mycroft ellen perpill? Vagy Moriarty tényleg halott, de még halála előtt megyegyezett a “Keleti széllel”, hogy 2-3 éve múlva mi lesz??

Kezd kurva sok kérdésem lenni de élvezem nagyon. Még1x végig kéne nézni a 2 részt. :)

Gigi - 2017. 01. 09. 15:51

Srácok, azért, mert valami rossz, és aztán a folytatása jó lesz, az az első valami még rossz marad.

Szóval szerintem még mindig az van, hogy az első rész borzalmas volt, ez meg baromi jó. Persze, itt is voltak következetlenségek, de a sorozat megint érezte a régi hangját, vicces volt, érdekes volt, izgalmas volt, pergett, és még a múlt rész béli katyvaszból is ki tudtak hozni valami pozitívat. Meglepett, hogy mennyire jól oldották fel az előző részben egyébként nagyon ügyetlenül behozott konfliktusokat, és tetszett a bátorság, hogy nem mindent az utolsó részre hagytak, hanem tényleg történt valami.

innentől SPOILERALERT:

Egyébként azt korábban is lehetett sejteni, hogy a harmadik Holmes-gyerek lány lesz, azt hiszem, gyanús is volt, hogy Mycrofték nem mondták a nemét, de tetszett, ahonnan és ahogyan előjött. Egyébként még gondoltam is rá, hogy “Faith” és a pszichológus egy kicsit hasonlítanak, de csak akkor lett világos, amikor az utolsó jelenetben mutatták. A múlt heti virágos lányban nem ismertem meg, ügyes volt. Pedig mintha olvastam is volna spekulációkat, hogy gyanús, hogy a színésznő haja eredetileg szőke.

Tetszett, hogy a rész hősei Mrs Hudson és Watson voltak, előbbi a karakter pályafutásának csúcsát hozta, Watson pedig a maga nemében nagyon jó volt, mondjuk nekem kicsit szúrta a szememet, hogy Rosie-t egyszer se mutatták, csak utaltak rá. Az elején elment, hogy Watson lepasszolta ide-oda, de amikor már kezdett magára találni, szerintem beleférhetett volna, hogy jobban ott van a lánya. Mert azért nem mindegy, hogy mindennek a közepébe neki van egy gyereke is.

Még az ügy is tetszett meg a dráma is, és most nem volt zavaróan túlrendezve. A Mycroft meg Lady Smallwood dolog pedig őszintén megmosolyogtatott.

Azt, hogy következetlen volt az ügy, szerintem megszoktuk már, de mivel félig-meddig minden egy drogos álom volt, szerintem elment, és működött. Nem értem, miért nem tudott az előző rész működni, bár amennyi áthallás volt benne, el tudom képzelni, hogy részben azért is volt annyira gyenge, mert erre a részre készültek, és azt sok tekintetben csak alapozásnak szánták. Ez még nem oldja fel, hogy az bűnrossz volt.

Mollyt nem mutogatták sokat most se, ami nem tudom, hogy pozitív-e. Eddig minden évadban volt azért legalább egy rész, ahol számottevően jelen volt. Arra gondolok, hogy ha a 4×03-ban meg akarnák ölni, biztos lett volna fontosabb szerepe a mostaniakban is, mert így súlytalan lenne a halála, ami pozitív, de a fene se tudja. Tény, hogy a mostani részbe nem is hiányzott, de igaz, amit az egyik fentebbi kommentelő írt, ne jöjjenek össze, de akkor is van egy szála Sherlockkal, amit hol előkapnak, hol úgy kezelnek, mintha nem is létezne, és ezt így nem lehet csinálni.

Gregből még mindig túl kevés van.

És hmm, lehet, hogy visszahozzák Adlert?

Még sok ilyet. Illetve csak egyet. Mert a harmadik résznek nagy esélye van rá, hogy sorozatzáró legyen, ugye.

VvD - 2017. 01. 09. 15:51

Najó, ez a rész tényleg jó volt :) Izgalmas, meglepő, néhol vicces, néhol pedig lélekbemarkoló. Ez tényleg a 2×03-mal említethető egy lapon – bár az még mindig jobb egy fokkal.

Oké, kezdenek a szálak bonyolódni. Mi az összefüggés a mostani és a múltkori rész között? Oké, van egy Mycroft csaj, aki megbolondította John-t az első részben, a másik részben meg odaaadta a jegyzetét Sherlocknak a törpe gonoszról. De ennyi, nem? Vagy csak túl fáradt vagyok most, hogy megértsem?

Illetve… a csajnak egy mutual friend-n keresztül adta oda a törpe a jegyzetet, aki gondolom Moriarty volt. Vagy valamilyen embere. Nade akkor most Moriarty és a Holmes csaj együtt dolgoznak? 2 zseni van Sherlock és Mycroft ellen perpill? Vagy Moriarty tényleg halott, de még halála előtt megyegyezett a “Keleti széllel”, hogy 2-3 éve múlva mi lesz??

Kezd nagyon sok kérdésem lenni de élvezem nagyon. Még1x végig kéne nézni a 2 részt. :)

hannah - 2017. 01. 09. 16:03

Lehet, hogy spoiler

VvD, a Keleti szél nem a hugica “fedőneve”? Kíváncsi vagyok, mit követhetett el Sherlock ellen, ami miatt el kellett távolítani a közeléből. Mert Sherlock rohadtul nem ismerte fel, tehát valamit még kiskorában kellett elkövetnie. Lehet, hogy intézetbe zárták és az intézet neve Sherrinford? Erre utalhat Mycroft mondata is, hogy hívják Sherrinfordot.

SPoiler vége

A csudába, ez túl sok lehetőség, de imádok teóriázni. Az igaz, hogy Mollyt nagyon rejtegetik és gyanús, hogy Mrs. Hudson és Watson is úgy hivatkozik rá, hogy Molly igazából nem számít. Mindketten nagyon ledegradálták és próbálják visszatenni a középszer szerepébe. Lehet, hogy ő lesz a kulcs az évad végén? Lehet, hogy ő lesz a slusszpoén? Lehet, hogy tényleg ő az igazi Moriarty? :D

hannah - 2017. 01. 09. 16:09

Egyébként, Louise Brealey (Molly) mindig hagy kis nyomokat a twitter oldalán Mollyról. Most például ezt:
https://68.media.tumblr.com/6147e5f57bf29bd5b63ac0c907f4f72c/tumblr_inline_ojio1cPmwU1rmo9yb_540.jpg

Lövésem sincs ez mit jelent, de baromi kíváncsi vagyok. :) Ötletek?

VvD - 2017. 01. 09. 16:12

Hannah: de, a Keleti szél a hugica, csak nem akartam szóismétlésbe keveredni. :)

Az igaz kérdés számomra az, hogy Moriarty hogy jön a képbe itt? Elvileg szerepel a 3. részben az imdb szerint. Uhh.. nagyon messze van a jövő Hétfő :((

Amúgy Molly szelleme nagyon poén volt.

VvD - 2017. 01. 09. 16:13

Hannah: de, a Keleti szél a hugica, csak nem akartam szóismétlésbe keveredni. :)

Az igaz kérdés számomra az, hogy Moriarty hogy jön a képbe itt? Elvileg szerepel a 3. részben. Nagyon messze van a jövő Hétfő :((

Amúgy Molly szelleme poén volt.

hannah - 2017. 01. 09. 16:15

VvD, Maryé volt az. :)

VvD - 2017. 01. 09. 16:20

Hannah: ja igen, Mary-k, John felesége. Csak mindig összekeverem ezt a két nevet.

Amúgy én Moriarty-t akarok. Ő a legjobb! Egyszerűen imádtam rettegni tőle az első két évadban :)

hannah - 2017. 01. 09. 16:23

VvD, szerintem Mollynak köze lesz Moriartyhoz. Én még mindig ehhez tartom magam. Annyira visszavették Mollyt ebben az évadban, hogy lehetetlen, hogy ne tervezzenek valami igazán nagy és megdöbbentő dolgot az utolsó részben. Mekkora poén lenne, ha kiderülne, Molly mozgatta végig a szálakat a háttérből, éppen azért, mert rá senki nem gyanakszik, hiszen ő “nem számít”. :) Egyébként, a Mollyt játszó színésznő nyilatkozta, hogy lesz egy igazán szép közös jelenete az utolsó részben Mollynak és Sherlocknak. Szerintem lezárják az ő szálukat is.

VvD - 2017. 01. 09. 16:30

Hannah: én jobban örülnék, ha Molly csak egyszerűen Molly maradna. Nem szeretném, hogy mindenkiről kiderüljön, hogy valójában egy zseniális elme, aki Sherlock-t akarja kicsinálni. John-ban is pont ez a jó, hogy ő egy átlag ember. Az, hogy pl Mrs Hudson-nak ilyen kocsija van és úgy repesztett a sztrádán mint egy elvadult 20on éves az elsőre poén volt, de azért eléggé karakteridegen.
Meg én akkor is Moriarty-t akarok!!!!! :))

VvD - 2017. 01. 09. 16:32

Hannah: én jobban örülnék, ha Molly csak egyszerűen Molly maradna. Nem szeretném, hogy mindenkiről kiderüljön, hogy valójában egy zseni aki csak Sherlock-t akarja kicsinálni. John-ban is pont ez a jó, hogy ő egy átlag ember. Az, hogy pl Mrs Hudson-nak ilyen kocsija van és úgy nyomta neki a sztrádán mint egy elvadult 20on éves az elsőre poén volt, de azért eléggé karakteridegen.

Meg akkor is Moriarty-t akarok :)

hannah - 2017. 01. 09. 16:55

Megpróbálom újra, hátha nem nyeli el a rendszer. Ez szerintetek mit jelenthet?

https://68.media.tumblr.com/6147e5f57bf29bd5b63ac0c907f4f72c/tumblr_inline_ojio1cPmwU1rmo9yb_540.jpg

energy - 2017. 01. 09. 18:21

Nekem nem tetszett, utálom a drogos részeket, de hét idézetét lehet válogatni.

Nóri - 2017. 01. 09. 19:04

Na ez a rész már sokkal jobb volt. Remélem az utolsó pedig tökéletes lesz Moriarty-val :)

emese - 2017. 01. 09. 20:00

Én azt még mindig nem értem, hogy az évadot ítéljük meg. Ez nem egy olyan jellegű átívelős krimi, mint a Broadchurch. Az első rész attól még f*s marad, hogy a második jó lett.

petekiss - 2017. 01. 09. 20:31

nincs itt semmi látnivaló. Visszatért a megszokott m qva jó formához. Tessék nézni!😎

swallow - 2017. 01. 09. 20:59

Kicsit fésületlen volt, kicsit “over the top”, de hangulatos, szerethető, helyenként vicces és csak nagyon kicsit idegesítő. Az első két évad színvonalát idézte, bár nekem inkább a középső részekhez (1×2, 2×2) mérhető, a zseniális “szélsőktől” azért elmaradt. De most már reménykedem, hátha az utolsó megugorja azt a szintet is.

swallow - 2017. 01. 09. 21:00

Ja, és az első 20 perc után elkezdtem drukkolni, hogy Sherlock összejöjjön a jópofa szőke csajjal… Ezek után különösen kínos volt a végkifejlet :))

Geza Kovacs - 2017. 01. 09. 22:31

Az 1. jó volt, ezen majdnem elaludtam. Őrjöngtek össze-vissza, ide kaptak, oda kaptak, ez simán 2 órányi anyag volt 3 hagyományos sorozatrészbe szerkeszthetően. Így zagyvaság lett nekem. Kár.

Claire8310 - 2017. 01. 09. 23:05

Na ez jó volt, köszönjük szépen idén is itt van szerencsére Sherlock. Nem, az első rész nem lesz ettől jó, az továbbra is gyengusz, de vitathatatlan, hogy a második vééégre jól sikerült, örülök, várom a finálét így már igazán nagy kedvvel. Amúgy nagyon nagyon szurkoltam ,hogy rittyentsenek egy jó részt és megtették. Freeman milyen jó volt… na. Üdv itthon Sherlock!

Squazee - 2017. 01. 09. 23:35

Az első marad rossz, de ez a második rész végig lekötött, a csomagtartós jelenetnél nagyot nevettem és volt benne valami megfoghatatlanul jó, amitől működött ez a rész, s ami az előzőből teljesen hiányzott.
Maga a hangulata a régi volt és zseniális, az érzelmek széles skáláján játszott.
Határozottan jó volt.

wellwellwell - 2017. 01. 10. 00:23

energy: a drogos részekkel kapcsolatban egyetértek: elegem van belőle, rohadtul untam, és néha úgy éreztem, mintha önmaga paródiája lenne a sorozat. ennél fogva az első fele egyáltalán nem is tetszett. a cereal killer, hát a legrosszabb szóvicc, méltatlan…

de második felére összeszedték magukat, és végül is jó lett az epizód, bár sherlock és john ölelkezése meg sherlock túlhumanizálása nekem nem jön be. én a szociopata embergyűlölőt szerettem, bocs :) de nyilván húg miatt hozták be a szálat, pedig nagyobbat ütött volna, ha kiderül, hogy miatta lett ilyen érzelmi nyomorék…

a folytatás persze várós!

bvr - 2017. 01. 10. 01:50

Végigolvastam a kommenteket, érdekes hogy mennyi az előzőhöz képest a pozitív fordulat (persze ha darabra megszámolnám akkor lehet hogy ez mondjuk 8-10 ember, ami abszolut értékben meg nem sok :)
Én nem igazán látok minőségi különbséget a két rész között (azt meg végképp hogy visszaérkeztünk volna a 2. évad világába) Ezzel nem azt mondom hogy rossz volt, hanem…

Hanem. Örülök hogy múlt héten winnie linkelte azt a Moffat-interjút, attól nálam a helyére került mit akartak azzal a résszel – meg talán az évaddal. Az egy másik kérdés, hogy nekem amit szeretnének az sajna nem annyira jön be (és szerintem a megvalósítás is messze nem hibátlan)

Az meg meta-szinten valahol vicces hogy dr House karakterénél sokat merítettek Sherlock Holmes karakteréből (mármint úgy általában, hiszen ez a konkrét sorozat akkor még bőven nem is volt) és most mintha a Sherlock mint sorozat kölcsönözne vissza egészen sokat a House-ból. A valóság és a hallucináció összefolyatása és állandó átértékelése; hallucinált szereplő (itt Mary) aki gördíti előre a dolgokat; de majdhogynem Sherlock és Watson konfliktusa is párhuzamba hozható House és Wilsonnal (4. évad vége, aztán 5. eleje, feloldás a road movie 4. részben)
A Houseban ezek sokszor kedvenc részeim voltak – csak hát esetleg évi 24ből 1 ilyen (és arra mindig jól össze is rántották magukat a készítők, még az amúgy nem anynira erős utolsó évadban is), 40 percben, az pont jó. Itt az évi 3 részből egy, ami ráadásul másfél óra, és nem is annyira jó… hát nekem ez kicsit sok volt.

Plusz nagyon jónak kell lennie az ilyen “titkos testvér” dolgoknak, mert különben az nálam óhatatlanul a közmondásos “brazil szappanoperák” húzása.
(még akkor is ha gyerekkorom óta nem olvastam kb SHerlock Holmest szóval nem tudom, még azt sem zárom ki hogy A.C.Doyle is írt ilyet (mint Watson felesége, meg halála, csak persze egyáltalán nem ilyen hangsúlyos szerepben)
És persze, lehet csettintgetni hogy közben milyen ügyesen építgették fel a készítők a dolgot és csöpögtettéka z utalásokat (akárcsak a 3. évadban a “Mary mint szuperügynök” szálat, az egész évadon keresztül az elejétől kezdve) – de én ettől annyira azért nem tudok most hasraesni.

Hát kíváncsi leszek persze a 3. részre.

roni - 2017. 01. 10. 11:28

Most, hogy bekerült a képbe a felejtést okozó szérum (a Culverton Smith-ügyhoz szerintem nem kellett volna feltétlenül), még inkább azt gondolom, hogy mindez a viktoriánus résztől kezdve / a 4. évad első 2 epizódja módosított / módosult emlékek mozaikja. És akkor kérdés még, hogy amit itt elmeséltek hogyan kapcsolódik John blogjához, annak valóságához. De, persze, az is lehet, hogy abszolút rossz nyomon járok. :)

Lemoni - 2017. 01. 10. 12:10

Én a 2. résztől sem ájultam el. Nagy részét untam, hiába volt a szokásosnál is tempósabbra véve a pörgés, egyszerűen nem hatottak rám Sherlock betépett víziói, még kevésbé a bazsalygós cereal killer, a lánytesós dolog meg erőltetetten csikorgott. Azért a szokásos hőfokon várom a 3. részt.

roni - 2017. 01. 10. 12:55

Hi, Lemoni! :)

Lemoni - 2017. 01. 10. 13:59

Hello roni! Megint egy kibeszélhető angol sori…… :)

btz - 2017. 01. 10. 20:24

Hamarosan leadják (azt hiszem, hogy a s04e02-t) a Facebookon a BBC ONE oldalán, tehát hivatalosan, nem warezesen.

Enzo - 2017. 01. 10. 20:51

@btz: ez túl jónak tűnt, hogy igaz legyen, úgyhogy utánanéztem, és valamit nagyon félreolvastál.

“Test your powers of deduction in a live, interactive Sherlock case, run by Steven Moffat and Mark Gatiss.
#SherlockLive. Tuesday 10th January. 8pm.” (azaz 21:00 ma itteni idő szerint)

roni - 2017. 01. 11. 17:43

Spoiler a 2. részből!

Sherlock: How To Film Thought by Nerdwriter (kb. 7 perces videóban elemzik egy kb. 4 perces részlet filmes megoldásait)

- 2017. 01. 11. 18:41

Nem tudom milyen moslékot legelésznek mostanság az írók, de ez a 2 rész elég gyötrelmes volt. Vagy megközelíteni kéne a 3. évad színvonalát, vagy túlugrani. Még a 4×00 is jobban tetszett, pedig azért sem voltam túlzottan oda. Nagy kár érte :(

mollyhooper - 2017. 01. 14. 18:39

Mit csináltak ezek pl. Molly-val? Gyakorlatilag semmi szerepe nincs. Na és az első epizód vége! SPOILER! SPOILER!
Mennyire életszerű, hogy egy pár hónapos csecsemő anyja puszta passzióból egy golyó elé veti magát? Max. a gyereke védelmében szerintem.
A második epizód ellenben tetszett.

LaCRossE - 2017. 01. 14. 19:30
LaCRossE - 2017. 01. 14. 19:31

*a kiszivárgott rész orosz hanggal van, szóval ajánlom, hogy legyetek türelemmel.

hannah - 2017. 01. 14. 20:17

mollyhooper, a Mollyt játszó színésznő azt mondta, hogy az utolsó részben van egy szép jelenet Molly és Sherlock között. Lehet, hogy nagyobb szerepe lesz Mollynak. Mást különben miért rejtegették volna 2 részen keresztül.

LaCRossE, kicsit olyan érzésem van, mint amikor egy nagy blockbuster film kiszivárog idő előtt és a fél világ ráveti magát. Ez ugyebár pedig “csak” egy sorozat. :) Vicces. Hiába, ez a Sherlock-kultusz. :)

porcelanelefant - 2017. 01. 15. 13:09

Most mar angolul is fent van. A törökök feltették a TLC-re, a HIVATALOS oldalukra. :D

hannah - 2017. 01. 15. 13:56

Hát, én biztosan várok. Eleget melóztak ezzel a készítők, megérdemelnek annyit, hogy ne töltsem le előre. :)

everest456 - 2017. 01. 15. 19:33

Spoilerek nélkül

Elég érdekesre sikerült az évad(sorozat?) záró.
Egy-két igen méretes cápaugrástól eltekintve, egészen jól végigvitték.
Amit sajnálok, hogy egy jó ideje már nem a cselekmény, hanem a karakterek viszik/vitték előre a történetet,de ezen utólag kár rágódni. Az első két évad ezektől eltekintve még mindig zseniális, a második két évad meg az egészen jó kategóriába esik, így hogy a vége egy kicsit felhúzza.
Na mindegy, szép volt, jó volt, ennyi volt :)

nargli - 2017. 01. 15. 21:42

everest456 most spoilerek nélkül miért írod ide, hogy szép volt jó volt, ennyi volt? Komolyan? Mi, akik még nem láttuk, most gondoljuk azt, hogy nem is lehet folytatni? Azért ez elég nagy spoiler…

everest456 - 2017. 01. 15. 22:12

Nyilván lehetne folytatni simán, de annyira adja magát, hogy lezárják. A 3. évad egy igen hülyére sikerült fanszervíz/trollkodás kombó volt, a negyedik évad ezt valamennyire helyre tette, így kvázi emelt fővel búcsúzhatnak.
És ha lesz is valami, 2020 előtt nem valószínű.

emese - 2017. 01. 15. 23:39

Wooow! Ez valami volt! persze a 4X03-ban is sok hiba volt, az is kérdés, hogy önismételtek-e, vagy inkább csak felidézték a legjobb pillanatokat.
Moriarty! A Great Game nagy pillanatai. Sherlock teljesen humanizálva. Valamelyes a Johnlocke is megvalósult. (He is family!)
Cumberbatch és Shianne Brook (bocs ha rosszul írom) bődületeset játszott. Imádtam a Molly-s jelenetet.
És az egész hangulat… hát szégyen vagy nem, én a végén bőgtem! És remek, hogy sikerült azzal a hangulattal zárni, amivel az első indult.
A várba zárt kanosszajárás nekem részben felidézte a Heaven Sent-et is a DW valaha volt legjobb részét, de én most ezt nem érzem negatívnak. Egyetlen komoly problémám, hogy szinte végig belül játszódott.

Remélem, itt a vége, a 2. évad óta ez volt a legjobb rész, ha ezzel abbahagyják, az méltó lezárás egy túlnyomórészt nagyszerű sorozatnak, ami valójában már most legendás.

emese - 2017. 01. 15. 23:49

Még egy: Gatiss, Gatiss jelenetei frenetikusak voltak!

flimo - 2017. 01. 15. 23:55

Háát, erre még aludnom kell. Önmagában a jelentek jók voltak, de valahogy olyan érzésem volt, hogy nem áll össze. A gránátos cápázás tök felesleges volt, cserébe a “megoldást” eléggé összecsapták.

Nekem hiányzott a “nyugisabb”, nyomozgatós feeling. Tudom, évi három résszel kell gazdálkodni, és valami nagyot alakítani, de úgy érzem kapkodós lett a sorozat.

Gigi - 2017. 01. 16. 00:56

Srácok, valaki, aki látta a 4×03-at, mondja el légyszi, hogy megölik-e Mollyt, mert ha megölik, szeretném előre tudni, de nem akarok semmit se spoilerezni magamnak, valaki könyörüljön meg rajtam. :D

emese - 2017. 01. 16. 01:09

@Gigi, ha ezt itt elmondjuk, az miNdenkinek spOiler. ;)

Amit én modnani akarok, az még egy gondolat: tulajdonképpen az első 4 évadban láttuk a relatíve fiatal Holmes-ot és Watson-t, ez így, azzal a kis zűrszóval a végén olyan, mintha valójában azt láttuk volna, hogy hogyan lett a már más, klasszikus feldolgozásokból ismert Holmes és Watson az, aki.

Gigi - 2017. 01. 16. 01:11

Gondolotam, kiteszitek, hogy Giginek specialba és spoiler warning, semmi okom nincs azt hinni, hogy megcsinálják, csak van egy ilyen félelmem. :D (de most már elkezdtem nézni)

Gigi - 2017. 01. 16. 01:29

Jaj, kicsit fáradt vagyok, erre csak most jöttem rá. :D

LaCRossE - 2017. 01. 16. 01:40
LaCRossE - 2017. 01. 16. 01:41
benkitteh - 2017. 01. 16. 03:00

hát ez írtó gyenge volt, remélem nem folytatják tovább

Gigi - 2017. 01. 16. 03:20

Ahh, Snake példakép, már legalább középsuli eleje óta minden évben elolvasom az összes írását újra. :D

Egyébként nekem tetszett.

[spoileralert]

Jó, igen, és az egy dolog, hogy hoztak pár elég wtf dolgot a részbe, de a Sherlock sose arról volt híres, hogy logikus és elmélkedős, sokkal inkább a váratlanság adta meg mindig a sorozat alapját, itt voltak dolgok bőven, és azt kell mondjam, hogy bravó, nem tudom, mennyire volt tudatos vagy szülték hasraütésre a dolgot, de itt több jó húzás volt. Részemről nem cápaugrás a karaktercsavar Sherlockban, mert a sorozat elejétől kezdve kusza volt, hogy autistának, szociopatának vagy csak nagyon okos kívülállónak szeretnék megírni, leginkább mindhárom volt és egyik sem. Kifejezetten zavart az ezzel kapcsolatos következetlenség, és ja, az, hogy ezzel meghatározták, szerintem még nem tette tönkre a karaktert, sőt, in characterré tették azt a csomó OC-nek tűnő megnyilvánulását, ami az autizmusba vagy szociopátiába már nem fért volna bele (szóval, nagyjából a fele műsoridőt).

Jó volt, hogy Mycroft is belevonódott a dologba, mert így nem a szokásos Sherlock és John dinamikát kellett nézni, és egyébként szerintem egész jól működött. Végre nem azt éreztem, hogy le kell tolni a szokásos három perces Mycroft jelenetet, csak mert Mark Gatiss író is.

Moriartyn egy kicsit csalódtam, reméltem, hogy vissza fog jönni, de Eurus nem volt rossz, igaz, meg se közelítette. Hol kicsit szappanos, hol horrorbeütésű volt az egész sztori, de összességében én egyébként is szeretem az összeborulós-megszakadós drámákat, szóval nem zavart.

A mellékszereplők alulhasználtak voltak, konkrétan Greget mintha kényszerből vágták volna be húsz másodpercekre mind a három részben, Mrs Hudson a második részben nekem tetszett, itt volt két sora és ennyi, Molly pedig azután, hogy egy elég megalázó dolgon lett végighurcolva, pont kihangsúlyozva, hogy ennek következményei vannak, egy fél másodperces áttűnést kapott, hogy mosolyogva belép az ajtón. Ha arra gondolok, hogy az előző évadokban mennyivel többször és jobban jelen voltak, nekem hiányzott. Mármint, Sherlock és John kábé minden részben bebizonyítják, hogy nagyobb legjobb barátok, mint hogy bárki is gondolta volna, de én mindig szerettem a mellékszereplőket, és ahhoz képest, hogy mit léptek például a második évad végén Mollyval, miközben ugyanúgy ott volt, hogy Sherlock és John megaszuper legjobb barátok, egyszerűen összehasonlíthatatlan. Meg az se vicces egynél többször, hogy Mrs Hudson annak ellenére, hogy öreg, nem öreges dolgokat csinál.

Hadd hangsúlyozzam ki, hogy a vizes belemagyarázás azért már meredek volt. :D

Nyilván nehéz dolga van a sorozatnak ilyen hype meg hiátusok mellett, szóval szerintem egészen merész, hogy a harmadik évad után tudtak jönni egy komolyabb karaktercsavarral, még ha elég szappanos is lett. A végén az epilógus jól sikerült, simán el tudom képzelni, hogy ez legyen a sorozat utolsó része, de igazából most tökre visszajött bennem a remény, hogy még lesz pár rész valamikor (még mindig bizarr belegondolni, hogy amikor utoljára volt új rész, tizedikes voltam). Nem kiemelkedő dolgok, hanem szórakoztatóak. Most majdnem minden részben történt valami nagy horderejű, összességében semmi jobbat nem tehettek volna, mint hogy rögtön az elején kinyírják Maryt (mondjuk az nekem erőltetett, hogy attól még videón egyfolytában beszéltetni kell, de végül is a szentimentális zárómontázshoz még illett is). Még elnéznék pár részt, ami az ügyről szól (hát, itt nem erőltették meg magukat) meg casual nyomozgatásról, és nem három év szappanopera adagját akarják bepótolni.

Kár azért az első részért, de szerintem a második kettőhöz hasonló színvonalú 4×01-gyel is olyan 7/10 nekem ez az évad. Nem váltotta meg a világomat, de nosztalgikus volt, és az első kivételével nem volt kínszenvedés végignézni.

hannah - 2017. 01. 16. 10:01

Hagyjuk már ezt a Johnlock dolgot! Az írok is azt mondták SOHA nem fog megvalósulni! Az meg, hogy Watson visszaköltözött…könyörgöm, ez megvolt a regényekben is. Most gyerekkel költözött vissza, de ennek semmi köze Johnlockhoz.

Na, egyébként szerintem is szuper rész volt! Gattis jelenetei…basszus! És Molly és Eurus és wáááá! Kell folytatás, bár a lezárás valóban megnyugtató, azért ne temessük még a sorozatot. :)

JKJ - 2017. 01. 16. 10:39

Jól szórakoztam a zárórészen, egészen a legvégéig. Azt hiszem itt kellene abbahagyni a készítőknek. Szép volt, de ne erőltessék tovább.

gio - 2017. 01. 16. 10:40

szerintem lenyűgöző volt :) így kellett véget érnie a sorozatnak. ha már elindultak ebbe az irányba, akkor így. istenem, de szép volt az egész rész, annyi érzelem, annyi dráma, és egy epikus befejezés… tökéletes, tényleg.

a rész közben nem nagyon hittem, hogy kifuthat ide a dolog, nagyon-nagyon más volt, mint bármi eddig, a fényképezés, a dialógusok, minden… de sikerült. ahogy Mycroft próbálta rávenni Sherlockot, hogy őt ölje meg… az I love you jelenet… és a végén a közös hegedű a húggal… nem tudom, engem ez megvett. másodjára megnézve pláne.

köszönjük ezeket az éveket, Sherlock!

VvD - 2017. 01. 16. 11:47

[Spoiler 4×03]

Még nagyon a hatása alatt vagyok a résznek, nehéz most bármit írni. 5 perce fejeztem be.

Egyetlen negatívum egyelőre: nem jött vissza Moriarty.

Az összes többi dolog a részben szívbemarkoló, gyönyörű és borzasztó volt egyszerre. És az, hogy a végén mi lett a repülőn ülő kislánnyal.. Zseniális feloldása volt az egész résznek, hogy valójában arról szólt az egész, hogy játszon valaki Euros-szal… Ha belegondoltok, ő gyerekkora óta ezt akarta belül, mélyen és ilyen pszichopata módon fejezte ki.

Najó, később még lehet írok, most emésztgetem a részt.

Edrick - 2017. 01. 16. 13:22

Hát. Most erre mit mondjak? Voltak benne nagyon jó dolgok, de a folyamatos bezártság egy idő után engem is zavart ezzel a börtönigazgatós dologgal, pár ügyet próbáltak belecsempészni, és így egy kicsit olyan volt, mint anno az 1×03, csak sokkal tömörebben.

Eurus az elején pofátlanul jól működött, de a kezdeti hatás nálam szépen lassan elveszett. Abban reménykedtem, hogy nem az lesz a vége, hogy egymásra borulnak, mert ‘család’.

És akkor már a végéről is: amikor elértük a kutas részt a vízzel, az tényleg, és iszonyatosan meredek volt. Osztom azt, hogy az utolsó 10-15 perc összecsapott volt. Addig szépen ment-mendegélt, de utána olyan volt, mintha Moffat és Gatiss rájöttek volna, hogy kezdünk kifutni a játékidőből, gyorsan zárjuk le. Jobban örültem volna, ha akkor ez a rész nem 90 perces, hanem kapnak még 20 percet, vagy huszonötöt, és rendesebben be lehetett volna ezt fejezni.

Andrew Scott pár perces jutalomjátéka aranyat ért, jól be is csaptak, amikor kiírták, hogy öt évvel korábban. De ettől függetlenül tetszett. A felvételeinél én is éreztem, hogy nem véletlenül van ez így, kellett ő oda, mint nagy nemezis, aki ott volt az elején, és így a végén is, kvázi kísértve Sherlockékat. Szóval értem, hogy miért volt ott, de néha szerintem se működött.

A rész közbeni érzelmi jelenetek tökéletesek voltak, ezt szögezzük le. Ezért is fáj egy kicsit annyira, hogy a vége ezzel szemben nekem nem működött.

A lezárásról: valamennyire rendben volt, de hogy Mary szövege a végén az egy az egyben The A-Team átirat volt, az sicher. “Ha a problémájára nincs más megoldás.., keresse azt a két férfit akik egy lakában ülve várják, hogy segítsenek Önnek. CSI – Baker Street.”

bvr - 2017. 01. 16. 15:01

Ez valami elképesztő rettenet volt… “méltó” ehhez az egész évadhoz.
Tudom majd jön winnie és elmondja hogy “de ettől még az első 2 (mondjuk nálam akár 3) évad nem változik, “nem romlik el” – de egy kicsit sajnos igen.
Mondjuk ez már annyira szürreális hogy bánkódni sincs erőm… mint a Southpark féle chewbacca-védelem, teljesen lekapcsolt az agyam :DD

nargli - 2017. 01. 16. 15:28

Felemelő, felkavaró, fantasztikus epizód volt! Nincs olyan jelenete, amiben ne találnék valami jót, még mindig a hatása alatt vagyok.

energy - 2017. 01. 16. 16:13

Akkor már a detektív nem is old meg hétköznapi bűnügyeket, mert túlságosan felettük áll.
Szerintem ócska volt a húg behozása. A könyvekben van ilyen?
Itt kellene abbahagyni, mert a L’art pour L’art nekem sose jött be.

Shannen - 2017. 01. 16. 17:16

Kezdjük ott, hogy az idei három rész közül egyértelműen ez volt a legjobban összerakva, végiggondolva és kivitelezve. És én ennek már alapból nagyon örülök, főleg, ha azt nézzük, hogy jó sok ideig nem lesz új epizód. Ezzel együtt tökéletes volt-e és visszahozta volna az első 2 évad szintjét? Természetesen nem, de ezt már a 4×01 után leírtam, hogy már egy másfajta sorozatot nézünk.

Számomra minden hibájával együtt érzelmileg ez volt a legmegterhelőbb epizód, az elejétől a végig a hatása alatt voltam, és a hibáit is jó részt csak azután konstatáltam, miután utólag újra végig gondoltam a részt. És ezzel együtt arra kellett rájönnöm, hogy köszönhetően Eurus játékának ugyan pörgött a rész és sodorta magával a nézőt, ugyanakkor átgondolva inkább jelenetek szintjén működött a dolog, mert a háttérben, ahol a logikának kellett volna megtámasztania a történetet, az sajnos nem jött össze.

Viszont kaptunk Moriarty-t, akit még mindig csak imádni lehet (és hatalmas pacsi a készítőknek, hogy egyrészt visszahozták elbúcsúzni, ami szerintem nagyon kellett, másrészt nem támasztották fel, mert az elég hülyeség lett volna), a Sherlock-Molly jelenet gyönyörű volt, én elhittem, hogy még így is simán felrobbantja a házat Eurus, ahogy Mycroft magára akarja terelni a figyelmet, hogy Sherlock őt lője le.., és persze minden Sherlock-Eurus jelenet. Shian Brooke óriásit játszott, elképesztő volt. És míg a 4×02-ben Freeman tudott brillírozni, addig most Cumberbatch is végre nagyobb teret kapott és megint megvillantotta mennyire remek színész.

És itt akkor muszáj megemlíteni Sherlock érzelmi oldalát. Nekem abszolút bejött, hogy ilyen irányba vitték el a karakterét, ez az egy dolog kifejezetten logikus volt és átérezhető. Az meg külön szép volt, hogy egy húga történetével együtt vitték végig. A végén a hegedűs rész nagyon szép volt.

A legvége a montázzsal és a narrációval szintén szép volt, de megint, ha a mögöttes logikát nézzük, azaz, hogy Mary már megint üzenget és pont jókor, akkor az megint elrontja az összképet.

Összességében nekem 8/10-es volt a rész, az évad pedig olyan 7,5/10. A négy közül a leggyengébb talán. Viszont az utóbbi 6+1 rész közül a 4×03 tetszett a legjobban. Tökéletes sorozatzárás volt, és az ugye fix, hogy a következő néhány évben nem valószínű, hogy lesz új rész, de szinte bizonyos vagyok benne, hogy a későbbiekben össze fog még állni ez az alkotógárda és fogunk még új kalandokat kapni, hiszen Benedict sokszor elmondta, hogy nagyon szívesen megnézné, hogy hogy működik az idős Sherlock-Watson páros. És arra én is kíváncsi lennék.

Obscuriloquium - 2017. 01. 16. 17:20

energy: Ha jól emlékszem, Doyle eredetileg Sherrinfordnak akarta volna nevezni Sherlockot. Ebből, meg mindenféle utalásocskákból a “nagy játék” résztvevői azt hozták ki, hogy nemcsak két Holmes van, Sherrinford a harmadik tesó. Szóval ez egy belső poén.
A többit már Moffat és Gatiss költötte hozzá (akikből ebben a részben csak kijött a horrorfilm-rajongó).

zolkó - 2017. 01. 16. 19:09

Én még ugyan egyetlen részt sem láttam a 4. évadból, pont ezért itt is a kommentek olvasása nélkül írom ezt. A közösségi médiában nem egy méltatlankodó véleménybe futottam bele az évadzáró kapcsán, hogy “így KELLETT VOLNA, meg úgy”. Oké, hogy nem tetszik adott rész, de térden állva könyörgöm, ne legyen már mindenki okosabb mint az alkotók. Mi kéne? Twitter pollban írják ki az ötleteiket, és szavaztassák meg a legjobbat? Please.

Gigi - 2017. 01. 16. 20:04

Hát, az alkotók a nézőknek készítik a sorozatot, szóval ja, szerintem ez egy olyan műfaj, hogy “a néző okosabb”. Nyilván más az, amikor hiányérzetet okoz valami, és más az, amikor valaki a saját ötletét akarja látni (én ezeken se szoktam fennakadni), de most így őszintén, szerintem három év után nem csoda, hogy az igazi rajongók fix dolgokat akarnak látni, és nagyjából mindenen csalódottak.

btz - 2017. 01. 16. 21:25

Jah, fix dolgokat. Mint Moriarty. Mért nem tudnak már egyesek továbblépni a 2
évadon? A múltban élnek sokan.

winnie - 2017. 01. 16. 21:30

zolkó: szerintem úgy értik, hogy mindenkinek megvan az, hogy mit szeret nézni a sorozatban. mármint nem a karakter lépését kérdőjelezik meg, hanem azt, hogy miért nem azt kapják, amit mondjuk korábban úgy szerettek. én sem láttam, szóval nem tudom. de nem?

zolkó - 2017. 01. 17. 00:14

winnie: A plot HITELESSÉGÉT vonták kétségbe, ez volt a legfurább, amit olvastam. A másik szemöldökráncoló dolog Moriartyval volt kapcsolatos, hogy de akkor miért most, meg minek? Hogyhogy minek? Egy karaktert aki szerves része a kánonnak, miért ne vehetnének elő? Amire igazából a készítők tudnának (akár valami bullshit) választ is adni. De én meg csak arra gondoltam, hogy ez nem egy interaktív, “alakítsd kedved szerint az évadot” műfaj. Amit írtam is, utálhatod, teljes szívedből a végeredményt, de ahogy Woody Allen mondta a véleményekről: Mindenkinek van egy. De ettől még ne fordulj ki a sarkaidból, ha nem azt kaptad, amit SZERINTED kéne kapni.

Gigi - 2017. 01. 17. 06:40

Ez jogos, de nem ugyanez igaz a véleményről alkotott vvéleményre is? :D

Ádám - 2017. 01. 17. 10:47

Nekem nem tetszett, mert szembeköpték a korábbi évadokat. Egyrészt ez a szuperokos ezért mindenkit tud irányítani dolog is vicc, igazából nem is volt világos ezt hogyan tette, de legyen. De Moriarty.. minek ment bele abba, hogy 5 évvel későbbre(!!) felvételeket készítsen? Ugyanis ezzel a saját halálát tette jelentéktelenné, azért lőtte fejbe magát akkor a tetőn, hogy ő nyerjen, Sherlocknak onnan elvileg már nem volt kiút, a mai napig nem tudjuk, hogyan élte túl, ha Moriarty előre tudja, hogy azt Sherlock túléli akkor nem lövi fejbe magát, hiszen nem nyert volna.

roni - 2017. 01. 17. 13:11

Nehezen bírom a lelki terror bemutatását önmagában is, de így, hogy később semmilyen látható következménye nem lett, végképp kikészültem miatta, egyszerűen el akarom felejteni ezt a részt/évadot. Két dolog tetszett: 1. Mycroft esernyője tényleg arzenált rejt. 2. Moriarty ‘I want to break free’ földet érése minden eddigi camp mozdulatát felülmúlta.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz