login |

JAws 2016: Legjobb 40 perces sorozat

2017. 01. 04. 20:45 - Írta: winnie

134 hozzászólás | kategória: szavazás, , , , , ,

2007: House, 2008: Lost, 2009: Lost, 2010: Dexter, 2011: Game of Thrones, 2012: Game of Thrones (6-10. hely), 2013: Breaking Bad (6-10. hely), 2014: Game of Thrones (7-11. hely), 2015: Game of Thrones (6-10. hely)

Ezt már írtam délután is, de most még egyszer elmerengek azon, hogy mennyire érdekes végigpörgetni a korábbi szavazások végeredményeit. És, mint írni szoktam, ezért is szeretem ezt a játékot, mert évről évre végigköveti a Junkie-s közösség preferenciáinak alakulását és változását.

És a ‘változás’ szót kétszer alá is húznám, mert tényleg ide-oda szánkáznak a sorozatok, amely több éven át stabil marad, az valamit nagyon jól csinálhat. Idén például a tavaly top10-ből mindössze két sorozat került ismét a legjobbak közé. Miután 2014-ben a True Detective szoros csatában 2. lett, 2015-ben csak két jelölést kapott. Idén a Banshee esett ki a kegyeitekből: tavaly még a 3. évadjával harmadik lett – a negyedik szezon itt is két jelölést kapott, ami a top50-en kívülre repítette…

Csak a cím tehát nem garancia. Persze jól hangzik a 8 “újonc”, de ehhez az is kellett, hogy nem egy sorozat ne kapjon új epizódot 2016-ban. Például a True Detective sem (még mindig nem tudni, hogy folytatódik-e), de hosszabb produkciós ciklusba keveredett a tavalyi 4. The Leftovers és 5. Fargo is, valamint a legutóbb 8. helyre befutó Sense8 is. A Sherlock pedig… Jövőre a mostaniak közül a Westworld megy majd biztosan hiátusra.

Ezen sorozatok mellett vannak valódi hiányzók is: 2015-ben a Mr. Robot újoncként robbant be a 2. helyre, hogy idén ne kerüljön a 2. évadjával a top10-be, de a The 100 is kőkeményen kiesett idén a kegyeitekből a tavalyi hetedik helye után.

A korábbi döntősök közül az American Horror Story 6. évadja 11., a House of Cards 4. évadja pedig 15. lett. Az első szezonjaival kétszer döntős Homeland éppen, hogy csak befért a legjobb 30 közé. Volt már régebben top5-ös a Person of Interest is, de az utolsó szezonjával, akárcsak a Banshee végjátéka, minimális számú szavazatot kapott (akkor jól tettem, hogy mindkét sorozatot kaszáltam a tavalyi premierek után?).

A The Walking Dead idén sem tudott tényező lenni (pedig anno a 2. évad második fele és a 3. évad első fele csomagban befért a top5-be), azt pedig nem is említem, hogy annak idején a Supernatural is elcsípett két negyedik helyet, sőt, a The Vampire Diaries is. (Meglepetés még a Ray Donovan történelmi mélypontra jutása, valamint a The Night Of szereplése, mely lehet, hogy sokaknál az év negyedik legjobbja lett, így nem kapott jelölést.)

A legjobb lemaradók az AHS és a Mr. Robot mellett egyébként a Narcos, a 11/22/63, a The Night Manager és a Rectify voltak. Az említetteken kívül a legjobb újoncok (hasonló lett a sorrend, mint az újonc kategóriában, csak a The Night Manager a Lucifer elé került, a This Is Us pedig alig kapott jelölést) a The Young Pope, a The Expanse és a Dirk Gently’s Holistic Detective Agency voltak – aki nem nézi őket, adjon nekik esélyt.

A képekből pedig nyilván rájöttetek arra, hogy az idei döntősök: Game of Thrones, Orange Is The Black, Stranger Things, The People vs O.J. Simpson: American Crime Story és a Westworld – három újonc, egy 4. évados és egy 6. évados sorozat.

Érdekességnek annyi, hogy míg tavaly a GoT alig csúszott be 5. helyen, idén nagyon simán bent volt. Illetve, hogy a GoT 2, az ACS és a ST 3-3, a Westworld pedig 4 színészjelölést kapott a döntősök közül, az OITNB-nek ez nem jött össze most. A három 2016-os ráadásul az újoncsorozatok között is megmérkőzött korábban egymással.

Legjobb 40 perces sorozat

  • Game of Thrones (32%, 1,071 Votes)
  • Stranger Things (31%, 1,039 Votes)
  • Westworld (21%, 707 Votes)
  • American Crime Story (9%, 293 Votes)
  • Orange is The New Black (8%, 255 Votes)

Total Voters: 3,365

Loading ... Loading ...

134 hozzászólás Ne habozz!

lea - 2017. 01. 04. 20:50

Az Organge is The New Black-nek semmi keresnivalója sincs itt.

Hajrá Stranger Things!

winnie - 2017. 01. 04. 20:51

lea: a kritikánk 10/10-et adott a negyedik szezonra, szóval nem mindenki gondolja így.

CyClotroniC - 2017. 01. 04. 20:52

1. American Crime Story – Szimplán az év legjobb sorozata volt, szuper írással, rendezéssel, frappáns szerkesztéssel és messze a legerősebb színészgárdával. Bővebben: http://www.sorozatjunkie.hu/2016/04/27/american-crime-story-vege-az-1-evadnak/

(2. Orange is the New Black) – Éppen most darálom, még nem néztem végig, de mióta fut, mindig Top5 sorozat nálam és az eddigiek alapján ez most sem fog változni, nagyon erősen nyitott az S4 és a java még gondolom hátravan.

3. Westworld – Vannak hibái ugyan, de rég kötött le ennyire popcorn sorozat, mint ez. Talán az is segített ebben, hogy a pilot után összevártam a részeket és másfél nap alatt daráltam le, de nagyon könnyen csúszott. Szórakoztató volt, fordulatos, szólt is valamiről, és ha többekkel ellentétben ERW vagy Dolores nem is fogott meg, Thandie Newton sztorija kárpótolt az egészért.

4. Game of Thrones – A szokásos Top10-15 közötti szintet hozta számomra, igazából nem okozva különösebb pozitív vagy negatív meglepetést.

5. Stranger Things – Szerettem én ezt is, ha jön a 2. évad, ott leszek, de bevallom, hogy nekem a nosztalgiafaktoron kívül nem sok mindent adott. A gyerek szereplők jófejek volt, de végig azt éreztem a szezon során, hogy ez a sztori, ezzel a gárdával egy 2-2,5 órás filmként nagyon betalálhatott volna nálam, 8 részen túl viszont nagyon fel volt nekem vizezve különösebb meglepetések nélkül.

Egyébként egész erős döntős mezőnyt hoztatok össze és külön öröm, hogy bekerült az Orange, nem számítottam rá egyáltalán. Az egyetlen fájdalmam talán a 40 perces sorozatok frontján, hogy gyakorlatilag mindenki mellett elment a ‘The Get Down’, pedig eszméletlen nagy fun volt, iszonyat erős atmoszférával és hangulattal végig. Adjatok neki egy esélyt. Bővebben: http://www.sorozatjunkie.hu/2016/08/19/the-get-down-az-1-felevad/

VanillaSky - 2017. 01. 04. 20:52

Végre egy jó erős mezőny! Mindegyiket láttam, de valószínűleg a GoT-Stranger Things kettős között fog eldőlni, a szavazatom megy az American Crime Storyra.

Wall-E - 2017. 01. 04. 20:55

Elképesztő, hogy mennyi jelölést kapott a Westworld összességében. Nem érzem, hogy helye van itt, a legjobb öt között, sőt a tízben sem, annak ellenére, hogy pazar színészi alakítások voltak és elképesztő produkciós színvonal. A Better Call Saul-t hiányolom innen, de a House of Cards is korrekt lenne helyette, vagy a The Americans, meg ugye a Rectify, de ezt már csak zárójelben mondom.

Mondjuk nálam eleve a Game of Thrones maximum a tízben lenne benne, nemhogy magabiztos győztes, amellett, hogy szintén elképesztő élmény.

lea - 2017. 01. 04. 20:58

Én ezzel tisztában is vagyok @winnie. De én így gondolom, ezért leírtam :)

DennyKeh - 2017. 01. 04. 20:58

Mennyire gáz, hogy a top 5 sorozatból egyet se láttam/nézek, sőt a top 10-ből is csak kettőt nézek, de azokból is le vagyok maradva 1, illetve 2 évaddal.

Nem tudok dönteni, hogy erős mezőny-e vagy sem, de egy biztos, hogy lesz mit bepótolnom. :D

winnie - 2017. 01. 04. 20:59

wall-e: fura a westworldben, hogy annyira nincs benne karakterizalas, es a szoneszek megis tarolnak. lehet, hogy eppen azert, mert az irok abszolut rajuk hagyatkoznak?

lea - 2017. 01. 04. 21:01

Azt meg lehet tudni, hogy mi volt a sorrend a be nem jutott Top 10-es sorozatok között a jelölési-fázisnál?

GeoCucc - 2017. 01. 04. 21:02

A Homelandnek 2016-ban egyetlen része sem volt. Nulla. Ehhez képest szép teljesítmény tőle, hogy top30-ba került, erre is járhatna neki valamilyen díj! :D

Nekem amúgy egyetlen nagy szívfájdalmam a The Man in the High Castle, ami ugyebár csak december második felére vált elérhetővé, ezzel pedig az egész JAws-szavazásból ki is húzta magát, mert lehetetlen, hogy pár nap alatt elegendő ember megnézze ahhoz, hogy bármelyik kategóriába is jelöltje kerüljön. És mivel az összes rész 2016-os, így már a jövő téli szavazásba sem számíthat bele (persze lesz új évad, remélhetőleg kicsivel előbb).

Barney - 2017. 01. 04. 21:03

Hopp nagyon jól ráéreztem erre a top5-re a másik szavazásnál :)

Mindhárom jelöltem bejutott a top10-be, az első kettő top5-be is, az Orange is the New Black és a Stranger Things közül pedig az előbbit választom, az egész évad kiváló volt, de az utolsó két résszel a 2016-os év legnagyobb sorozatélményét szállították számomra, így sokat gondolkodnom sem kell.

dAve - 2017. 01. 04. 21:03

Az OITNB-et kaszaltam meg a 3. évad elején mivel nem tudott már lekötni. ACS dara folyamatban de tudom hogy nem lesz esélye nálam a legjobb sorozat címre mivel az utánn hogy múlt éven a top 5 be sem fért be nálam, idén a Game of Thrones-t tartom a legjobbnak (mondjuk azt hozzá kell tennem hogy a mult évi top 3am idén szünetelt). Nagyon jó volt a Westworld es a ST is de mégis kevés volt a GoThoz képest.

Csigusz - 2017. 01. 04. 21:03

Az OitNB idei évada valami elképesztően király volt, és mivel a többi közönség-kedvenc úgyis fog kapni elég voksot, én erre teszem!

winnie - 2017. 01. 04. 21:04

geocucc: a homeland eseteben valojaban a tobbseg a zarast az elozo jeloles utan latta, igy engedtuk.

a the man in the high castle-hoz hasonlo evfordulos sorozatokkal rugalmasak vagyunk, es a mozart in the jungle is hasonlo cipoben jart, ha minden igaz.

Reea - 2017. 01. 04. 21:04

American Crime Story! Minden és mindenki jó volt benne!!!

seven - 2017. 01. 04. 21:07

hát, egyiket se nézem, így nem tudok mire szavazni. ilyen se volt még basszus :D

zolkó - 2017. 01. 04. 21:08

Westworld

Mert szerintem nagyon rendben volt ez az évad.

A többi sorozat közül csak a Stranger Things, amit a feléig láttam, a többit egyáltalán nem.

Barney - 2017. 01. 04. 21:08

@geocucc Igen, a The Man in the High Castle 2. évadát alig 3 órája fejeztem be és bizony 1-2 helyre biztos jelöltem volna, ha ezt előbb teszem meg. :)

Drebil hadnagy - 2017. 01. 04. 21:09

A Homeland-nek nem is volt epizódja idén.

GeoCucc - 2017. 01. 04. 21:11

winnie: ah, világos.

Akkor akár idén decemberben lehetne a The Man in the High Castle-lel is ilyesmit csinálni majd, mármint jelezni az embereknek hogy számít a 2. évad, mert félő, hogy a harmadikat is ilyen lehetetlen időben adják majd ki. De tudom, messze van még :)

winnie - 2017. 01. 04. 21:13

igen, ezt akartam tobb sorozatnal is, de total elfelejtettem, meg a listaba sem irtam oda a dec. vegieket. jovore kulon ki fogom emelni.

Risi92 - 2017. 01. 04. 21:16

az orange-t jelöltem volna, de mivel valószínűleg ez egy szoros meccs lesz a GoT és a Stranget Things között, ezért ment a szavazatom a GoT-ra. :D

superpityu - 2017. 01. 04. 21:17

orange is the new black

ahhoz képest, hogy a 3. évadot nem igazán tudtam szeretni idén durván megtöltötték élettel a sorozatot. hatalmas pacsi ahogyan építették a spanyol lányok szálait, ahogyan kezelték a rabokat és minden olyan gyönyörűen ért össze a 12. részben. most van csúcson a sorozat, most találták el legjobban a szereplők arányát, hogy senkivel se essenek túlzásba.

Vektor - 2017. 01. 04. 21:24

Egy kis visszatekintés a jelölési trendekre:

2007
orsz: 36 (jelölés) [19 (40 perces) + 14 (20 perces)]
kábel: 14 [6 + 8]

2008
orsz: 46 [25 + 21]
kábel: 17 [7 + 10]

2009
orsz: 50 [27 + 23]
kábel: 20 [10 + 10]

2010
orsz: 60 [34 + 26]
kábel: 18 [12 + 6]

2011
orsz: 46 [19 + 27]
kábel: 41 [30 + 11]

2012
orsz: 53 [24 + 29]
kábel: 37 [28 + 9]

2013
orsz: 51 [25 + 26]
kábel: 30 [22 + 8]
web: 5 [5 + 0]

2014
orsz: 38 [19 + 19]
kábel: 44 [28 + 16]
web: 6 [5 + 1]

2015
orsz: 36 [19 + 17]
kábel: 47 [33 + 14]
web: 14 [9 + 5]

2016
orsz: 20 [13 + 7]
kábel: 47 [27 + 20]
web: 19 [14 + 5]

Enzo - 2017. 01. 04. 21:50

Az furcsa lenne, hogyha itt nem úgy alakulna a Stranger Things – Westworld reláció, mint az újoncoknál… Nálam utóbbi az év sorozata, de már látom, hogy az Idegen Dolgok behúzza. :D

Purgató - 2017. 01. 04. 21:56

Nagyon hiányzik a House of Cards!!!!
Ez a 4.évad őrületes volt.

Lemoni - 2017. 01. 04. 21:57

Nálam a Rectify S04 az év sorozata, így mint second best, a Westworld kapja a döntőben a szavazatomat.
(Sorrendem:
1. Rectify S04
2. Westworld S01
3. Stranger Things S01
4. The Fall S03
5. Outsiders S01-The Path S01)

Tr7 - 2017. 01. 04. 21:59

Hu de eros mezony ez:
1. Az OITNB le vagyok sajnos maradva de az eddigi evadok alapjan is nekem siman 8/10 a sorozat, nem hiszem, hogy ra szavaznek…
2. Stranger Things-et imadtam, egyszeruen kiraly volt, de ennyi 8/10.Semmi extra.
3. GOT- szeretem, de hozta az elvart szintet, 7,5/10 d ennyi es kesz
Na de hogy a Westworld es az ACS kozul, hogy fogok valasztani az mar mas kerdes…bar a Westworld eseteben inkabb Thandie Newton volt az aki igazan megfogott.
Erre a dontesre aludni kell, de mar latom elore, hogy az ACS sajnos az utolso lesz, pedig az evad tokeletes volt..

Diapolo - 2017. 01. 04. 22:02

1. American Crime Story
Pont tegnap este kezdtem a darát és délután végeztem is vele, simán a legjobb, de tényleg nagyon simán. Annyira jó a téma, a szereplők, a hangulat, annyira 10/10 hogy az már szinte képtelenség.
2. Orange is the New Black
A 3. évad annyira nem volt kiemelkedő szerintem, de ez a 4. annyira csúcs volt, hogy nálam a 2. helyre beért.
3. Westworld
Lerítt róla az a finom munka, ahogy készítették. Nagyon kiemelkedőek a szereplők, ezt a szavazás is mutatja, illetve a képi világ is tökéletes és magával ragadó. Meg ott van Anthony Hopkins, aki lélegzetelállító, minden rezzenése aranyat ért a képernyőn.
4. Stranger Things
A Netflix nem hibázik, ez tény. Megint belenyúlt a tutiba és nagyon szépen tálalt egy tök király történetet. Csak azért nem tudom feljebb helyezni a listán – annak ellenére, hogy ez is fantasztikus – mert itt voltak olyan részek, ahol bele-bele untam.
5. Game of Thrones
Nagyon nehéz mit mondani. Legfőképp azt tudnám mondani, hogy semmi keresnivalója sincs a top5-ben. A 4. évaddal elérte a sorozat az eddigi csúcspontját, az ötödikkel nagyot zuhant, a hatodikkal pedig kicsit kimászott a gödörből. A GoT magasra tette a lécet, de ez az évad is jóval a tőle megszokott szint alatt teljesített.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 04. 22:07

Narcos S02-t hiányolom, mert nálam minden sorozatot ütött az idén, de mindenkinek megvan az idei kedvence.

A fenti 5-ből 3-at néztem, így “merek” szavazni. Az Orange is the new black S04 szerintem közepeske volt, az ACS-ban a színészi alakítások jók voltak, de az O.J. ügyről elég sokat olvastam anno, így a történet nagy újdonságot nem jelentett, viszont a Stranger Things a gyerekszínészeivel, a zenével meggyőzött, így rá megy a szavazatom. (Tudok mondani legalább 3 jobb újoncot nála, de itt most a fentiek közül kell választani).

Pr13m - 2017. 01. 04. 22:08

Hajrá ST! Egyértelműen a legjobb sorozat volt ebben az évben, még akkor is ha a GoT sokat javult.

DarylD - 2017. 01. 04. 22:08

Orange is the New Black

Eddig is nagyon szerettem, de a 4. évadot látva azt mondtam nem tudom elképzelni, hogy bármi überelni tudja majd idén, és nem is tudta. Nem tudom volt-e valaha olyan sorozat, ami ennyire intenzív érzelmeket tudott kiváltani belőlem, és most különösen arra az utolsó 3 epizódra gondolok. Életemben nem sírtam még sorozaton ennyit, mint a 12. részen.
Nálam már ezzel megvettek maguknak, de idén az egész évad, a sztori is sokkal jobban rendben volt, mint máskor, végig volt egy iránya az egésznek, teljesen logikusan voltak kidolgozva a különböző szálak. És végre Piperé is érdekes volt!

A többieket is néztem, de a döntés egy ilyen Orange évad után egyértelmű volt számomra, annak ellenére is, hogy a többieket is néztem és szerettem, Stranger Things 10 legjobb cucc között biztos ott volt, amit idén láttam és GOT se maradt le sokkal, nem tudom mikor tetszett utoljára ennyire a sorozat, mint most a 6. évadban.

thepoohone2 - 2017. 01. 04. 22:12

A tavalyi az egyik legerősebb GoT évad volt, jó pár emlékezetes momentummal. Ezért a WW-re szavaztam.
Na jó, nem. hajrá GoT! :D

Snoopyzit30 - 2017. 01. 04. 22:15

@GeoCucc: “A Homelandnek 2016-ban egyetlen része sem volt. Nulla. Ehhez képest szép teljesítmény tőle, hogy top30-ba került, erre is járhatna neki valamilyen díj! :D”

Ez az info most honnan van, hogy a top30-ba van? Lehet csak én nem olvastam figyelmesen végig valamit? Egyébként én is azon ügyes emberek közé tartozom, akik simán jelölték a Homelandet a top3-ba, mert eszembe se jutott, hogy idén nem is volt évad, csak miután leadtam a szavazatomat. Ez valószínű azért lehet, mert kb. 2 hónapja ledaráltam újra a 4. és 5. évadot és még teljesen bennem volt. Mindegy ez legyen a legnagyobb gond :-P

Wall-E - 2017. 01. 04. 22:16

“fura a westworldben, hogy annyira nincs benne karakterizalas, es a szoneszek megis tarolnak. lehet, hogy eppen azert, mert az irok abszolut rajuk hagyatkoznak?”

Winnie:

Ez benne lehet simán, de épp ez az egyik problémám a sorozattal, hogy úgy jobban tetszene, ha valaki, akit lassan megismerünk, eljut a parkba pl. és ott belecsöppen az eseményekbe, miközben megy a keverés ugye, meg az intrikák, amik folynak. Ha lenne egy protagonist, és az ő nézőpontja lenne az egyik fő dolog, amellett, hogy mindenképpen legyen android-nézőpont is, nekem ez hiányzik. Mindenki remekül játszik benne, de én a két androidot alakító hölgyet emelném ki leginkább, az ő szerepük ugye robot mivoltukból kifolyólag sokrétűbb tán. A színészek szabadsága biztosan benne van a jelölésekben, de emellé szerintem sok logikátlanság is társul történetvezetésben, amin felül kell emelkedni. A színészjelöléseknél szerintem még az is benne van, hogy rengetegen nézték, arra számítanék, hogy jóval többen, mint pl. a Better Call Saul-t, vagy akár a The Americans-t.

Carpeks - 2017. 01. 04. 22:17

A 3 jelöltem közül csak a Stranger Things jutott be, így nyilván arra megy a voksom, de talán azon is szórakoztam legjobban tavaly. A The Americans-re és a Humans-re rajtam kívül szavazott valaki? :D

Szaby59 - 2017. 01. 04. 22:19

Nagy bajban vagyok, Westworld tetszett, Stranger thing nagyon jó volt, de az OITNB 4. évada nálam mindenben passzolt. Az utolsó pár rész meg nagyon magasra tette a lécet, úgyhogy ahol OITNB-re lehet szavazni ott arra is fogok :D

GeoCucc - 2017. 01. 04. 22:23

Snoopyzit30: A cikkben lett említve.

“Az első szezonjaival kétszer döntős Homeland éppen, hogy csak befért a legjobb 30 közé.”

Na meg igen, eddig öt éven át őszi sorozat volt, úgyhogy most kicsit felborította a megszokott rendet, hogy áttették januárra a kezdést.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 04. 22:26

@GeoCucc

Ja, simán átugrottam egy bekezdést. Késő van, korán keltem.Bocs :-P

Danee - 2017. 01. 04. 22:28

Én most darálom az OITNB-et (2. évadot kezdtem ), és közbe szidom magam, hogy eddig miért nem tettem?! Emellett meg éltetem magam, mert többet tudok darálni.
A Crime Story kivételével mindet láttam és azt is tervezem pótolni ), a szavazatom az Orange is the new blackre ment. Nagyon szerettem a Westworldöt, és a Stranger Things is nagyon jó volt, de ennek a varázsa most nagyon beszippantott. A karakterek zseniálisan ki vannak dolgozva, eszméletlen. Nem volt könnyű döntenem – azt tudtam, hogy a Trónok harca idén nem adott annyit, így igazából a Wwestworld és a OITNB között vacilláltam

Hajrá, Chapman!

Stiles - 2017. 01. 04. 22:30

sajnálatos módon nincs kedvencem a kategóriában.

mSO - 2017. 01. 04. 22:30

Hajrá Stranger Things :)

lea - 2017. 01. 04. 22:31

Pedig már kezdtem reménykedni a trónfosztásban…erre a GoT beelőzte a ST-t. Nagy csalódás.

Eddard - 2017. 01. 04. 22:36

A GOT, ST,ACS hármas nagyon jó volt az evben. A másik kettő csak a futottak lehet. Főleg a WW

Zem - 2017. 01. 04. 22:42

4 sorozat emelkedett ki nálam, kb. ebben a sorrendben:
Penny Dreadful – a tavalyinál egy hajszálnyival gyengébb volt ugyan, de még mindig a kedvencem.
American Crime Story – szinte tökéletes
Orange – végre időben megnéztem, az egyik, ha nem a legjobb évad
Underground – pörgős ponyva, de szívszorító dráma is, remek karakterekkel

A Stranger Things jó móka volt, de nálam messze nem Top 10, a Westworldöt 2 rész után félretettem, valószínű ledarálom. A GOT nagyon jó évadot hozott, de ezeket még elésorolnám: Dirk Gently, Outlander, Jane the Virgin, Black Mirror

CyClotroniC - 2017. 01. 04. 22:42

Fura most ez a szavazás, mert szurkolnék én a trónfosztásnak, de ne pont a nosztalgialufinak köszönjük már. :D

tanaka - 2017. 01. 04. 22:44

nem én szartam a spanyol viaszt, biztos nem én leszek az első ilyen hozzászóló, de ezek a szavazások nem azt mutatják meg inkább, hogy mit néznek a legtöbben? ezen a listám (majdnem) annál hátrébb vagy, minél több valódi mondanivalója van a sorozatodnak

DarylD - 2017. 01. 04. 22:52

Volt valaha ilyen szoros a verseny ebben a kategóriában? Én személy szerint örülnék, ha ST megverné GOT-ot, simán jobban szerettem, pedig GOT is elég erős volt idén.

rapguruz - 2017. 01. 04. 22:55

Ott a pont tanaka
Sajnos ez van de Azért nyilván komoly tétje nincs ennek a szavazásnak sem! :)
Meglepő hogy A Walking Dead csak a 70.lett és ami a számomra legmeglepobb hogy az OITNB az utolsó eddig…

rapguruz - 2017. 01. 04. 22:57

Na ne már hogy A This Is Us alig kapott szavazatot.. . Emberek… :(

Benjy - 2017. 01. 04. 23:14

Akkor itt is szép sorjában. Az OITNB-t már nagyon meg akarom lesni, csak sajnos nincs rá időm, de vizsgaidőszak végén tuti benevezek már a folytatásra, annyi jót hallok mindenfelől. A Westworld féltávon elmaradt, de amúgy egész jó, csak még nem ragadott kellőképp magával. A Stranger Things nagyon jó móka volt, a hangulat, a karakterek mind-mind telitalálat. Ennek ellenére nálam idén az ACS durrantotta a legnagyobbat. Imádtam minden percét, közel tökéletes végeredményt tettek le az asztalra minden tekintetben. És akkor a slusszpoén, hogy mégis inkább a Stranger Thingset ajánlanám ismerősöknek, az sokkal populárisabb, sokkal könnyebben “emészthető”, míg a true crime műfaj elhiszem, hogy nem mindenkinek a kenyere, és tudom, hogy nem mindenki értékelné azt a zsenialitást, amit az ACS idén nekem hozott.

Ja itt van a GoT is, de nekem a 4.évad volt a csúcspont. Adta volna magát, hogy könyvolvasóként a 6.évad sok újat adjon, de továbbra is olyan az egész, mint egy rántotthús. Szállít egy megbízható minőséget, de hiányzik azért belőle valami kuriózum, valami extra plusz.

Shannen - 2017. 01. 04. 23:22

Már máshol is leírtam, hogy az American Crime Story az év sorozata volt, nem hiszem, hogy aki látta, ne szavazna rá, főleg a négy másik jelölt mellett. Egyszerűen minden össze állt benne, amitől jó és minőségi egy sorozat.

A Straner Things nagyon szórakoztató volt, ez igaz, de messze van a legjobb sorozat címétől.

A Westworld profi HBO-sorozat, jó színészek, de nincs lelke, enélkül viszont nálam sosem fog a Top10be se bekerülni, hiába szórakoztató.

A GoT meg GoT, sose voltam nagy rajongója, bár tisztességgel nézem mindig, mert amúgy nem rossz, de hogy már ötödjére legyen a legjobb az évben, erős túlzás. (a True Detecive első évadért még mindig fáj a szívem)

OITNB-kel továbbra is szörnye le vagyok maradva, szóval ezt most nem tudom megítélni.

BotondB - 2017. 01. 04. 23:35

Na bocsi korán bement a komment, nyugodtan töröljétek. Szóval az ACS nálam idén simán bejött másodiknak a Narcos mögé, olyan zseniális alakítások voltak soora ami ritkán látható, mindenki kiemelkedôt nyújtott.
A Stranger things jó kis popcorn sorozat, a feeling megvolt le is daráltam gyorsan de azért nem említeném egy lapon a kedvenceimmel.
A Westworld nekem elsôre nagyon érdekesen indult , aztán visszaesett a lelkesedésem de a végére meggyôzôtt hogy azért mindenképp jó sorozat, ez épp elég ahhoz hogy folytassam.
Orange:a téma és maga a sorozat világa alapjában véve tôlem távolabb áll mint bármelyik másik az itteniek közül de az idei évad fantasztikus volt.
És végül a GoT ami meg nem rossz de elkopott a varázsa, plusz a könyvek jobbak voltak, ahhoz képest sokkal kevésbé szippant be.
A szavazatom tehát az ACS-é! :)

Pipacs - 2017. 01. 04. 23:38

Szomorú, hogy a Mr. Robot ennyire kis port kavart idén, hogy lecsúszott az első 10-ről…

Jon - 2017. 01. 04. 23:40

“nem én szartam a spanyol viaszt, biztos nem én leszek az első ilyen hozzászóló, de ezek a szavazások nem azt mutatják meg inkább, hogy mit néznek a legtöbben? ezen a listám (majdnem) annál hátrébb vagy, minél több valódi mondanivalója van a sorozatodnak”

Már nekem idegesítő, hogy majdnem minden szavazás alatt ilyen kommenteket kell olvasnom :D Nekem is vannak olyan sorozataim, amik nagyon hiányoznak (leginkább a Narcos, ami szeritnem zseniális volt), de winnie már számtalanszor leírta, hogy mi a sorozat lényege, és mit képez le.
Dolgozzátok fel.

A GOT 6. évada, annak ellenére, hogy nagyon-nagy GOT fanboy vagyok, hullámzó volt a számomra. A ST viszont végig nagyon jó volt, de ennek ellenére sem vagyok biztos benne, hogy jobban élveztem, és maradandóbb volt a számomra, mint a hullámzó GOT.
A Westworldot még csak elkezdtem sajnos (pedig lehet, hogy az lenne a befutó nálam), az American Crime Story meg listán van, az OITNB nem.
Nehéz döntés, főleg, hogy ennyire szoros.
Hm…

Jon - 2017. 01. 04. 23:41

*szavazás lényege, bocsi.
Váá, nem tudom, mire szavazzak. :D

Jon - 2017. 01. 04. 23:45

Heh, leadtam, Stranger Things. És ezzel fordított is :D

Leonie - 2017. 01. 04. 23:45

Bevallom, az acs-t nem láttam egyedül a listából, de jó lenne, ha végre valami lenyomná a szerintem túlértékelt GoT-ot, hajrá Stranger Things!

Marcos - 2017. 01. 04. 23:51

Kicsit se szoros az állás.:D 3 szavazat.

ákos - 2017. 01. 04. 23:57

Nálam is simán az American Crime Story az év sorozata. Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla. Óriási élmény volt, hiteles, aprólékosan kidolgozott, részletekkel, ráadásul úgy tudott végig elképesztő feszültséget teremteni, hogy az ember tisztában volt a történet végével.

Aki még nem látta, feltétlen próbálja be!! :)

Jon - 2017. 01. 05. 00:02

Most 1 szavazat :D Váó.
Mikor zárjátok le?

hata - 2017. 01. 05. 00:45

“Ott a pont tanaka
Sajnos ez van de Azért nyilván komoly tétje nincs ennek a szavazásnak sem! :)
Meglepő hogy A Walking Dead csak a 70.lett és ami a számomra legmeglepobb hogy az OITNB az utolsó eddig…”

Gyakorlatilag le is írtad mennyire nem igaz hogy csak nézettség számít mert a TWD bizony ott van a legnézettebbek között.

Én innen 3at láttam (Westwolrd, Got, Stranger Things) és ezek közül nekem a GoT jött be legjobban az ACS pedig tervben van.

winnie - 2017. 01. 05. 04:37

“ezek a szavazások nem azt mutatják meg inkább, hogy mit néznek a legtöbben?”

ezért vannak jelölések, és csak azok a sorozatok kerülnek be a döntőbe, amik tényleg a legjobbak szerintetek. ha csak a döntőre célzol, akkor vannak szavazók, akik nem csak egy sorozatot néznek az 5-ből. szóval nem mindig, de várd meg, hogy ki nyer, hogy kiderüljön, igazad van-e:) viszont a kérdés feltétele előtt érdemes megnézni az eddigi eredményeket, hogy ne fuss rögtön ellentmondásba. ez tényleg semmiből sem állna és rögtön kiderülne, hogy volt szavazás, ami X sorozat nyer Y előtt, egy másikat Y az X előtt. és máris nemleges a válasz. de persze korábbról is akadtak példák az ellenkezőjére. és ez csak az első helyre igaz, mert az alacsonyabb helyezéseknél végképp nincs így. (ld. ACS az OITNB előtt van. még.) (egyébként a fenti linkek alapján az első 4 évben a dexter, a lost és a house is nyert, a másik kettőt megelőzve.)

tény, hogy megtehetnénk, hogy kiírjuk az 5 döntős címét egy posztba, és nem szavaztatunk. vagy azt, hogy a legnézettebb nem nyerhet. de nem akkora baj, ha kiderül, melyik a legnépszerűbb. mármint nyilván a kiemelt 5 sorozat közül, mert az itteniek közül legalább négynél egyébként vannak bőven nézettebbek is a vert mezőnyben. éppen ezért, ha akarod, tekintsd az egészet versenynek a 2. helytől és akkor máris a game of thrones a győztes. (vagy vedd azt, hogy 5 győztes van, és, hogy így értesülnek páran arról, hogy esetleg mit érdemes nézni. ezt nem kell véresen komolyan venni.)

de tényleg, milyen poén lenne, hogy ha a valódi nézettség lenne a cél, akkor netes számokat figyelembe véve szép kis ötös vetélkedne a szavazatokért (vajon nyerne a twd?), ha az összesített számokat néznénk, akkor pedig a bones éa a válótársak.

Blobov - 2017. 01. 05. 05:46

Szerintem kéne húzni egy új kategóriát az 50+ perces sorozatoknak, mert a Penny Dreadful, GoT és Westworld szinte fixen mindig hosszabbak voltak 15-20 perccel a 40 percnél…

Aszusz - 2017. 01. 05. 06:46

GoT-ra szavaztam. A Stranger Things is jó volt, de azért annyira nem voltam elájulva. A többiek közül az OitNB-ből láttam bármit is (a pilotot – és azzal kaszáltam is). A Westworldnek már a koncepciója sem fogott meg, és az ACS is kimaradt.
Őszintén szólva nem is tudom, hogy mi adott még nekem az elmúlt évben hasonló sorozatos élményt, mint a GoT. (tény, hogy nem sokat nézek). Voltak hibái, de nagyon sok nagyon jó pillanatot szállított. Tavalyelőtt ott volt a Sense8, de most nem nagyon volt más, amit hétről hétre (vagy dara közben) annyira vártam, mint a GoT-ot.

winnie - 2017. 01. 05. 06:51

blobov: a sherlock 90 perces, a the oa-ben volt 30 és 70 perces rész is – a sorozatokat nem a hosszuk miatt kategorizáljuk így, hanem azért, hogy könnyebb legyen eldönteni, hogy mi komédia és mi dráma.

heidfeld - 2017. 01. 05. 07:32

OitNB, Westword még megtekintésre vár, de a többi nincs első tízben nálam. Tartózkodok a szavazástól.

elgery - 2017. 01. 05. 08:00

Sajnos az Americans kiszorulása, a Better Call Saul, és a Black Mirror háttérbe szorulása kissé érdektelenné tette nekem az idei szavazást, de az élményfaktor miatt tiszta szívből tudtam tolni egy szavazatot a Stranger Thingsre..

Nézzetek már többen The Americans-t, az Isten szerelmére..

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 08:52

Erős mezőny, de ezekből az ACS könnyedén nyert nálam, viszont a Better Call Saulnak is itt lenne a helye a többi jelölt előtt, nem a 6-10. között. A Narcos s02-ről, Gomorra s02-ről és leginkább a Young Pope-ról nem is hosszan beszélve, az utóbbi nekem nagyon bejött, talán a tavalyi második Fargo évad óta semmi sem ennyire 40+-ból. A Black Mirror a maga 2 remek epizódjával (Nosedive és Shut Up And Dance) a 6-ból szintén erősebb ezeknél, sőt megkockáztatom, hogy néhánynál még a Braindead is. :)
A Stranger Things jópofa, könnyen csúszó, első osztályú limonádé, és kétségetelenül szórakoztatóbb, mint a Westworld, annak ellenére, hogy a felszín alá ez utóbbi próbált több gondolatiságot becsempészni – de ennyi. A GoT még mindig nagyon halovány, a záróepizód mesteri első 20-25 perce mentette meg az évadot, azo kívül 2-3 jelenet, ami igazán megmaradt az egészből. OITNB-t pedig már az elején kaszáltam.
Szóval ebből a választékból simán ACS, pont így kell sallangok és nagy rejtélyek meg csavarok nélkül izgalmas és drámai “klasszikus” sorozatot csinálni.

lea - 2017. 01. 05. 09:06

“A Stranger Things jópofa, könnyen csúszó, első osztályú limonádé, és kétségetelenül szórakoztatóbb, mint a Westworld, annak ellenére, hogy a felszín alá ez utóbbi próbált több gondolatiságot becsempészni…”

Nem elég ‘gondolatiság’, hogy egy édesanya a végsőkig elmegy a gyermekéért? Mert szerintem igen.

A. - 2017. 01. 05. 09:16

A Stranger Things az idei tipikus első évados durranásnak tűnik, (lásd True Detective, Mr. Robot) és csak remélem, hogy ez a Westworldre nem lesz igaz.
Nálam a sorrend kb pont a fordítottja a mostaninak, első helyen abszolút az Orange.

heidfeld - 2017. 01. 05. 09:27

Véleményem szerint ez a Stranger Things nagyon kellemes, néha érdekes, de túl van értékelve.
Sokat segítenek a kritikák, vélemények egy sorozat megnézésében. De az előzetesek, megérzések alapján döntök. Ajánlottam már sorozatokat ismerősöknek, barátoknak, de meggyőzni, vitázni, hogy melyik a legjobb teljesen értelmetlen.

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 09:30

@lea: hogyne volna elég. Ahogy írtam, a Westworld ún. “nagyobb” filozófiai kérdésekkel próbálkozott hasonlóan popcorn-köntösben, mégis gyengébb lett.

lea - 2017. 01. 05. 09:39

“Véleményem szerint ez a Stranger Things nagyon kellemes, néha érdekes, de túl van értékelve.”

Mert a Game of Thrones nincs? Minden sorozat túl van értékelve egy ilyen szavazáson annak, akinek más a kedvence.

winnie - 2017. 01. 05. 09:50

ld. még: http://www.sorozatjunkie.hu/2016/08/06/mit-jelent-az-hogy-tulertekelt/ és http://www.sorozatjunkie.hu/2015/09/15/a-het-kerdese-199/

na, igen. amíg nem megy a “túlértékelt” kifejezés rendbe tétele, amíg az ember pusztán azt érti az alatt, hogy “nekem nem tetszik, de sokan szeretik”, addig nem hiszem, hogy érdemes vitázni róla. vagy használni.

főleg, hogy még abban sincs egyetértés, hogy mi az az értékelés, ami “túl van”. a nézettségi siker? (túl van értékelve az ncis?) vagy a díjeső? (túl van értékelve a veep?) vagy a fanfavoritság? (túl van értékelve a walking dead?)

én továbbra sem hiszem, hogy a túlértékeltséget egyéni preferenciaként érdemes megfogni, mert akkor, ahogy lea írja, minden sorozat túl van értékelve, kivéve az, amit az a bizonyos ember szeret. illetve azok meg alul vannak értékelve, gondolom, mert nem azokról beszél mindenki.

én, ha használom is, szerintem konszenzust, általános véleményt próbálnék megfogni vele.

EDIT: rákerestem, hogy mire használtam eddig a blogon, de az elmúlt hat évben szinte alig írtam le ilyet, szóvak elégedett vagyok magammal. Írtam az Inside Amy Schumer-re (de nem konkréten, csak kérdésként, és le is húztam), a the last man on earth-re (de ott sem konkrétan, csak az SNL-es színészre vonatkozóan), majd pedig a Life-ra. (meg kérdésként a Fringe-re, illetve “sokak szerint túlértékelt” kontextusban a The Big C-re.)

Pibanto - 2017. 01. 05. 09:50

Olvasgattam a hozzászólásokat a különböző kategóriák alatt és tényleg sok a “felháborodás” vagy értetlenkedés, hogyan is nyerhet némelyik győztes. Páran szinte már túl komolyan is veszik a dolgot, pedig ennek a szavazásnak nem ez lenne a célja.

Ez egy amolyan fun dolog, megtudjuk, hogy mit néznek a legtöbben vagy mi éppen a legfelkapottabb sorozat. Néha még arra is esély van, hogy tényleg a legjobb nyer (bár ez szubjektív dolog, hogy ki mit tart annak). Nagy valószínűséggel a különböző kategóriákra szavazók nagyobbik hányada egy-két sorozatot látott csak az opciók közül, így a számára kedvesebbre szavaz. Ezért is egyáltalán nem mértékadó ez az egész. Itt nem a legjobbat keressük, hanem a legkedveltebbet. Olyan, mintha megkérdeznénk, hogy melyik a világ legjobb focicsapata. Mindenki nagy valószínűséggel a saját kedvencére szavazna. Itt is ez történik (csak itt éves lebontásban).

A kommenteket olvasgatva például jó pár embernél felmerült, hogy az ACS-t nem is láttam, de az is megeshet, hogy a Powerről, a Gomorráról, a Young Poperól (és még lehetne sorolni a többi kiváló sorozatot) nem is hallottak. Jó eséllyel látták a GoT-on kívül a Stranger Thingset (amiről nekem sokat elmond, hogy ugyan jó alkotás, és sok ismerősöm látta nem sokkal a premier után és mondták, hogy ez teljesen átlagos, majd mikor mindenki elkezdte dicsérni, hogy mennyire király, ők is mondták, hogy jaj de jó volt.. tisztára mint a GoT) és a kettő közül szavaznak valamelyikre.

Látszik, hogy az embereket nagyon befolyásolja a média (köztük ez az oldal is). A döntősökről megnéztem, hogy az oldalon milyen hírek jelentek meg anno. A GoT-ról a 6. évad végén két napra rá már évadzáró kritika volt, nem néztem végig, de gondolom minden részről volt kritika és kibeszélő (amivel nincs is baj, hiszen a legfelkapottabb sorozat). Stranger Thingsnél nem volt ugyan minden részhez kritika (gondolom mert egybe jött ki és senki sem számított ilyen nagy sikerre), de aztán bepótolták két évadzáróval. American Crime Storynál volt egy pilot, majd egy finálé előtti, majd két-három héttel a finálé után egy kritika. Aztán nézzük például a Gomorra második évadát, ami lement már nyolc hónapja, de azóta se volt évadkritika (írás se nagyon), vagy a Narcos második évadát, ahol végül asszem egy vendégblogger írás volt (ami szintén eléggé jóra sikeredett).
Persze érthető is, hiszen minden sorozatot nem is tudnak nézni winniék sem, de akkor ne is várjunk nagyon más végeredményt egy ilyen kategóriában (persze itt is van kakukktojás, mert azért az Orange is The New Black-nek közel sincsen akkora hypeja (legalábbis szerintem), de kivételek mindig akadnak).

Én most is csak egy kis mosollyal konstatáltam, hogy ezek a döntősök és a leendő győztes kilétét (GoT vs ST), mert erre számítani lehetett. Top 10-ből két sorozaton lepődtem meg, a többsége azért borítékolható volt (de szerintem a többség számára is). Nincs is ezzel semmi probléma, legalább megtudjuk évről-évre, hogy mik/kik a legkedveltebb/legnépszerűbb (és még lehetne pár jelzőt használni) sorozatok/színészek, ami nem azt jelenti, hogy ők a legjobbak is. ;)

winnie - 2017. 01. 05. 09:58

“Aztán nézzük például a Gomorra második évadát, ami lement már nyolc hónapja, de azóta se volt évadkritika (írás se nagyon), vagy a Narcos második évadát, ”

igen, ezeket nagyon sajnálom, valahol azt érzem, hogy a mi felelősségünk is ezek elhanyagoltsága (bár a narcos már kopogtat nagyon a top10 ajtaján), de azzal “nyugtatgatom” magam, hogy van, amiről többet és frissebben írunk, mégsem érdekli a kutyát sem:) szóval mégsincs akkora akut hatásunk.

nekem egyébként az American Crime mellőzöttsége a nagy szívfájdalmam, arról is már mióta késik az írás, pedig tavaly is, idén is top5 sorozat volt nálam. ráadásul országos sorozatról van szó. egyszerűen annyira kőkemény, sokkoló, megrázó és beszippantó, hogy…, nem is tudom. pacsi annak, aki jelölte. ha ugyan jelölte rajtam kívül valaki.

heidfeld - 2017. 01. 05. 10:05

@Winnie: Pont ezért írtam: “Véleményem szerint”
Lea: Game of Trhrones is túl van értékelve VÉLEMÉNYEM szerint.
Nálam Game of Thrones 24. Stranger Things 25.

winnie - 2017. 01. 05. 10:25

heidfeld: nyilván a te véleményed szerint az. erre reagáltam, hogy egyéni preferenciaként nem látom értelmét használni és nem is használom, mert nagyon fontoskodónak hat, kvázi magamat nagyítom fel vele.

nem azt írom, hogy nem az, vagy hogy az, hanem az a kérdés, hogy mi pluszt ad így használva ez a kifejezés. mi az, ami miatt használni érdemes a “nem olyan jó” vagy a “nekem nem tetszik annyira, mint a többségnek” helyett? mert az “értékeltség” sok mindent jelenthet.

heidfeld - 2017. 01. 05. 10:49

Winnie: Azért kedvelem ezt az oldalt, mert érdekel mások véleménye is, az általam kedvelt sorozatokról.
Sokan-sokfélén látjuk a dolgokat, és pár dolog befolyásolhat, hogyan értékelünk egy sorozatot.
Stranger Things esetében a nosztalgia nyomhat sokat pozitív irányba.

lea - 2017. 01. 05. 11:00

Én nem tudom miért a nosztalgiára fogjátok a Stranger Things sikerét – igen, 80-as éveket idéző hangulata van, de ennyi. Más sorozat is játszódik korábban, nem ez miatt jó a sorozat. Hanem azért, hogy valakinek végre valahára sikerült egy kiváló sci-fi horrort csinálnia, amely tele van élettel és hatást keltő kreatív ötletekkel – persze a klisék minden sorozatban adottak, így itt is, de több az eredeti ötlet és a szereplőgárda egyszerűen frenetikus.

lea - 2017. 01. 05. 11:01

*mert

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 11:02

Hazánkban a Szulejmán és a Szultána című sorozatok objektíven túlértékeltek a GoT-hoz képest, pedig csak pár percet láttam belőlük. :) Ha valamelyik bulvárújság oldalán lenne hasonló szavazás, lehet, hogy tarolnának.
Egyébként a netet, ööö, sokféleképpen használó junkie-k egyelőre jóval több produktumról értesülnek és férnek hozzájuk, mint egy “átlagpolgár”, aki egyáltalán nem is néz semmit számítógépen. És még így is örömteli, hogy a körben alapvetően domináns USA-tömegkultúra sorozatai mellett egy ideje azért már elférnek pl. európai alkotások is a népszerűségi listán (Sherlock, Broen). Szóval ha rám gondolt valaki feljebb, én nem veszem komolyan a szavazást, számomra csak egy érdekes adat erről a szubkultúráról. Illetve ha már van lista, akkor szóvá teszem, hogy szerintem hogyan kellene kinéznie, nem pedig számon kérem.
Tisztában vagyok vele, hogy egy olyan sötét és erőszakos, pluszban “lassú” sorozat, mint a Gomorra, a valóban azonosulhatatlan főszereplőivel akkor sem feltétlenül lenne eszementen sikeres, ha többekhez jutna el, mint most, legfeljebb sikeresebb pl. junkie-körökben. Ugyanígy nem hiszem, hogy a Young Pope esetében tömegek bírnának végignézni és élvezni egy nyolc órás, a Vatikánban játszódó és teljesen kiszámíthatatlan Sorrentino-filmet. (Ráadásul az ő mozijait kedvelő kritikusok egy része is style-over-substance-szel vádolták a YP ügyében, pedig hát a finom humor mellett neki épp ez az egyik védjegye, hogy “belehal” az által alkotott nagy szépségbe :).)
Uff.

lea - 2017. 01. 05. 11:03

Azért arra szeretném felhívni a figyelmet, mert most már figyelem egy ideje a szavazás változását, hogy a GoT tíz másodpercenként akár 10 szavazatot is előrelép, ha a ST véletlenül elhúz egy kicsit ami azért számomra egy kicsit fura. Remélem senki nem csal.

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 11:04

“általa alkotott”, természetesen.

winnie - 2017. 01. 05. 11:04

én egyébként éppen azért nem éreztem, hogy az ST sikeres lehet (megvallom, én totál le vagyok padlózva a fogadtatásán, akár itthon, akár külföldön), mert attól, hogy nekem nosztalgikus lehet, egy 15-24 évesnek semmiképp sem az. vagyis az, csak ő ugye nem élt a 80-as években.

azt nehezebben tudom megfogni, hogy engem miért kapott el ennyire, de azt tudom, hogy az első 5-10 percet vagy háromszor megnéztem egymás után, amikor nekiálltam a pilotnak. mondjuk nálam már a “gyerekek d&d-znek jelenet zseniális volt:)

az viszont biztos, hogy a most bemutatott Beyond kezdése épp azért jött be, mert az is hasonlított egy kicsit az ST-re, hiszen a múltban játszódott és még biciklizek is benne.

lea - 2017. 01. 05. 11:07

@winnie – nálad a pont, a ST célközönsége pont, hogy nem tud nosztalgiázni. Azt hiszem egy negyvenes amerikai ismerősöm használta csak a “nosztalgia” jelzőt korábban…aztán utána sokan itt a junkie-n .)

CyClotroniC - 2017. 01. 05. 11:11

A Stranger Things frontján nekem tényleg az a legnagyobb bajom, hogy semmi nincs a nosztalgiamáz alatt. Daráltam a 8 részt, aranyosak a kölykök, szuper a főcím, villog a fény mindenütt, de ezeken túl nem volt egyetlen egy valamire való meglepetés vagy fordulat az egész filmben. Nem azt mondom, hogy amiben nincs csavar, az már nem is jó semmire, de ez pont egy olyan zsáner, ahol azért az ember várna valami trükköt vagy valamit. Az meg külön hervasztó volt, hogy az utolsó két részben kaptunk egy tessék-lássék konfrontációt és igazán semmi nem derült ki itt valami a sorozat saját mitológiájáról. Nem is kell feltétlenül, hogy kiderüljön mindig, de a Stranger Things ezt bőven elbírta volna.

Ezzel szemben a jó pár hibával megspékelt, így utólag kicsit mostohábban, a ST alá helyezett Westworld egy sokkal bátrabb, ambíciózusabb popcorn sorozat, ami akar is szólni valamiről és szerintem az esetek többségében sikerül is neki. Lehet, hogy könnyű lenne alá kérdezni egy-két dolognak a park működésével kapcsolatban, ami boríthatná az illuziót, de javarészt azért egész jól fel van építve. A látszólag párhuzamosan futó szálakat nagyon szépen összeterelték, és noha pont Dolores hagyott hidegen végig, de Thandie Newton sztorija iszonyat fun volt, Anthony Hopkins monológjai pedig végig olyan hangulatot teremtettek, amit számomra a Stranger Things megközelíteni se tudott.

Egyébként érdekes, hogy szegről-végről mindkét sorozat egyik mozgatórugója, hogy tök jól eljátszik metasztinten a klasszikus szerepjátékokkal, és ebből a kis játszadozásból is a Westworld jött ki jobban nálam. Szóval nekem a Westworld többet mondott a D&D-ről, mint a Stranger Things amúgy. :D

A Stranger Things-nek lett volna egyébként egy másik trükkje is arra, hogy a plot mélyítésén túl jobban belakja a játékidejét, csak ehhez szerintem a városlakókat és a mellékkaraktereket kellett volna részletesebben kidolgozni és több slice of life interakciót adni a gyerekek és a város többi lakója között. Szerettem én a sorozatot, de összességében nekem kevés volt, amit 8 részben adott, főleg azért mert nagyon könnyen adhatott volna többet.

Egyébként egyik sorozat sem rossz vagy pocsék, ezért is lep meg, hogy ennyire sarkosan írják többet, hogy az szuperjó volt ez bezzeg túlértékelt gagyi. Ezeknél már tényleg csak az számít, hogy kivel klikkelt össze a cucc és kivel nem. Nálam az ACS #1 volt, az Orange Top5, a Westworld Top10, a győzelemért csatáző GoT és ST meg Top15 körül, úgy hogy nekem már kapásból lenne 3 jobb opcióm a döntőből a mostani viaskodóknál :D

tobias88 - 2017. 01. 05. 11:14

Úgy sem fog nyerni a Stranger Things, de legalább vezet. Got-nak nagyon gyenge szezonja volt, de még így is hatalmas eredmény ha azt vesszük, melyik sorozatot hányan nézték idén + ugye az ST-hez nincs magyar felirat :)

CyClotroniC - 2017. 01. 05. 11:16

tobias88: Gyorsan csekkoltam, és van. Azon itt azért erősen ledöbbentem volna, ha valaki győzelemre esélyes lenne magyar felirat nélkül.

winnie - 2017. 01. 05. 11:18

cyclo: engem például a fősztorija (nem spoilerezek, de a “főellenségre” célzok) totálisan hidegen hagyott. oké, volt, ez adja valahol a műfaját, lehet, hogy sokan ezért szeretik, de nem különösebben indultam be rá. és mégis oda voltam érte. például a hangulata miatt. (nálam a westworld hangulatilag a nyomába sem ért, bár nekem hopkins is inkább fellengzős volt benne. vagy nem is tudom, milyen, lehet, hogy nem ez a jó szó rá. a lényeg, hogy ott sem a maker aspektus volt az, ami megfogott.)

winnie - 2017. 01. 05. 11:21

szerintem tobias88 szinkronra akart célozni, erről beszéltünk mostanában, de mint írtam, ez nem számít annyira – ld. a szavazásunkat az angolosokról (meg egyébként is mégiscsak letöltőből van a blogon több). a 6-10-es kategóriát is szinkronmentes sorozat vezeti.

CyClotroniC - 2017. 01. 05. 11:27

winnie: Ez amúgy érdekes, hogy akinek valami hiányzott a Westworld-ből, az rendre karakter vagy karakterív fronton volt elégedetlen, de nekem nagyon bejött. Én amúgy imádom azt a karaktertípust, amit Hopkins hozott, áradt belőle az intellektuális fölény végig bármilyen színpadiasság nélkül, plusz Hopkins szerintem iszonyat jó abban, hogy a létező legvisszafogottabb eszköztárral tűnjön fenyegetőnek.

Egyébként elég komoly meggyőződésem, hogy a Westworld hetiben a töredékét nem adta volna nekem, másfél nap alatt darálva viszont iszonyat jó ritmusa volt végig.

CyClotroniC - 2017. 01. 05. 11:30

Ahogyan amúgy arról is, hogy a Stranger Things-et viszont a Netflix ellenére is hetiben kellett volna néznem, mert elszórva tök jó lett volna mindig egy kis időutazás, egyben viszont kicsit híg volt.

Pibanto - 2017. 01. 05. 11:32

Néma Harcsa: Lehet kicsit félreértetted a mondanivalóm lényegét (bár nem is rád gondoltam, úgy általánosságban írtam), vagy én fogalmaztam rosszul. Nem az a lényeg szerintem, hogy eljusson egy alkotás egy adott emberhez, hanem az, hogyan jut el hozzá. Úgyis eljuthat, hogy ezt nézd mennyire király, mindenki ezt nézi, erről beszélünk te meg nem is látod (plusz mellé a különböző online felületekről a reklámok és kritikák). A másik módja, nézd mennyire király, viszont nem feltétlenül ajánlom, mert lehet neked lassabb sorozat, meg rajtam kívül alig nézi valaki. Előbbi esetében az emberek többsége elkezdené, míg utóbbinál nem biztos (sok esetben inkább nem).

Megfigyeltem például az Aranyélet terjedését ismerőseim körében. Első évadot alig nézte valaki rajtam kívül. Mondták, hogy jaj magyar sorozat úgyse lehet jó (1-2 aki olyan elvakult sorozat fan közülük, mint én, belekezdtek és nem bánták meg), majd aztán született róla egyre több írás, egyre inkább felkapta a média, sok reklám, és nagyobb ismertségre tett szert. Ugyanazok, akik az elején mondták, hogy nem lehet jó, belekezdtek és mondták, hogy de jó, meg hogy miért nem szóltam róla…

Szerintem teljesen mindegy, hogy milyen sorozatról beszélünk, a legfontosabb a tálalás vele kapcsolatban. Igazad van, ha például ez a szavazás mondjuk egy tv-újságban lenne és mindenki szavazna, akkor jó eséllyel a Szulejmán vagy a Barátok Közt nyerne.
A népszerűség is érdekes dolog, mert a Sopranos is népszerű lett anno, pedig azért lássuk be, hogy nem egy leányregény. Gondolom Dexterrel sem azonosultak anno túl sokan, mégis nagy rajongótábornak örvendtek, még akkor is, amikor már nem szállított annyi minőségi részt.

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 11:47

Szerintem is tévút teljesen a nosztalgiamázra fogni az ST sikerét.
Tavaly a mr. Robot nagyrészt a késő tinédzser-, kora felnőttkorom kedvenc mozijaira épített a kedvenc zenéimmel, ráadásul vizuálisan kísérletezőbb kedvű volt, mint az ST, meg nagyon mondani akart valamit, mégis alig bírtam végignézni (“Nézze, aki most húszéves” – gondoltam sokszor magamban.)
Az ST a gyerekkorom és kamaszkorom filmjeiből és popkultjából épített, de olyan ügyesen rendezgette ezeket az építőkockákat, hogy 2 nap alatt daráltam le, és remekül szórakoztam, pedig szintén nem mondott semmi újat. Jöhet belőle még több – ám nem nézném újra az évadot.
(A Westworld jóval ambíciózusabb az ST-nél, és pont az ambícióin hasalt el nálam némileg. A legutóbbi GoT-nál viszont kétségtelenül jobban tetszik – a GoT évadzáró első 25 percétől eltekintve :) )

beforesunset - 2017. 01. 05. 12:03

A szavazatom az Orange-re ment, parádés évad volt.
A végső győztes pedig legyen a Stranger Things, imádtam minden percét.

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 12:07

@Pibanto: jogos, ez esetben nem csináltam túl jó reklámot pár kedvencemnek fentebb. :) A Sopranos valóban nem volt lányregény, ahogy a Breaking Bad sem, de pl. legalább mindkettőnek volt egy sajátos groteszk/morbid humora is, a Gomorránál viszont semmiféle feloldást nem talál a néző, többek közt épp ez teszi egyedivé. Persze eljöhet az a pont, amikor az amoralitás ennyire kegyetlen ábrázolását is sokak gyomra meg bírja emészteni, valóban nem tudni.
Uhh, az Aranyéletet inkább hagyjuk, szerintem az “igazán jó”, nem pedig “nem rossz” magyar sorozat még mindig várat magára, de az Aranyéletet tekinthetjük egy újabb lépésnek afelé. :)

Jon - 2017. 01. 05. 12:20

A Stranger Things-et hárman néztük a tesóimmal, én most leszek 20, öcsém 18, hugom 16, szóval nem hogy a 80-as években nem éltünk, de igazából még a 90-esekben is alig :D És valamiért mégis nagyon tetszett mindannyiunknak.

Úgyhogy én nem hiszem, hogy csupán nosztalgialufi lenne az egész. A karakterek végtelenül szerethetőek, a sztori izgalmas, és mindig volt valami kis plussz, ami feldobta az egészet (legtöbbször nekem a Sheriff, David Harbour-re is ment a szavazatom a legjobb mellékszereplőknél).

Jon - 2017. 01. 05. 12:20

És nekem nagyon úgy tűnik, hogy be is húzza az ST.

lea - 2017. 01. 05. 12:23

Jon, egyáltalán nem biztos ez. Szinte óránként változik a szavazás, de bárcsak a próféta szólna belőled :)

Pibanto - 2017. 01. 05. 12:37

@Néma Harcsa: Hát messze vagyunk még az igazán jótól, de lehet elkezdődött végre valami a magyar sorozatok terén is.

Azt lehet tudni, hogy például az Aranyélet hányadik helyen végzett, vagy kapott-e egyáltalán jelölést? Vagy egyáltalán volt olyan magyar sorozat, amely kapott ebben a kategóriában jelölést?

Jon - 2017. 01. 05. 12:38

Egyébként nem tudom, hogy miért pont ezt az évadot kapták fel a Trónok Harcában. Volt pár zseniális pillanata, de ugyanennyi gyenge is, nagyon hullámzó volt az egész.
A lehúzott 5. évad sokkal-sokkal kiegyensúlyozottabb, és jobban kidolgozottabb volt, csak azért húzták le sokan, mert feleannyi sem történik benne, mint a többi évadban. (Ezzel sem értek egyet teljesen, mert az évad vége nagyon beindult, de mindegy).
Mindegy, nem kérdés, hogy a GoT sokkal közelebb áll hozzám, pusztán a világa miatt, mint bármelyik másik sorozat, de a kedvenc nem mindig a legjobb. Ezért szavaztam idén az ST-re.
De ha a GoT nyer, nem fogok panaszkodni akkor sem :D

winnie - 2017. 01. 05. 12:41

Pibanto: mindegyik kapott eddig, de egyik sem volt annyira előkelő helyen, mint idén az aranyélet. az most 25. hely környékére ért be.

Pibanto - 2017. 01. 05. 12:55

winnie: Köszönöm ;) Hátha egyszer lesz az első tízben is magyar sorozat…

Adam9456 - 2017. 01. 05. 13:58

Erős mezőny, mindegyiket láttam ilyen se nagyon volt még.
Orange is the New Black jó volt az évad, az egyik legjobb az eddigiek közül, viszont úgy érzem eléggé elkezdtek politikai üzeneteket is belevinni a sorozatba, főleg az utolsó két résszel.
Stranger Things végignéztem az első évadot, jó kis nosztalgia hangulat, a gyerekek jól játszottak, jó a hangulata, de engem annyira nem fogott meg összességében. De megértem hogy sokaknak miért tetszett, és valószínű nyerni fog.
Westworld zseniális nagyon megfogott az egész, a rejtélyek, a színészek, a rendezés, a park világa. Minden héten alig vártam az új részt.
Americsn Crime Story a WW mellett a legjobb újonc sorozat, én nem sokat tudtam erről a tárgyalásról mielőtt elkezdtem nézni, de nagyon érdekes volt. A színészek egytől egyig zseniálisak voltak.
Game of Thrones pedig már évek óta bizonyítja, hogy az egyik legjobb jelenleg futó sorozat, amely a blockbuster mozi és téve közötti határvonalat is teljesen eltörölte. Lehet sokak szerint túlértékelt már de nekem még mindig nagyon bejön. Főleg az utolsó két rész miatt én a GoT-ra szavaztam.
Arra lennék kíváncsi hogy vajon a két jelöltem, a The Americans és az Outlander idei legjobb évadjaik után hol végeztek végül?

wellwellwell - 2017. 01. 05. 14:08

nem szavazhatnék újra? az acs-nek semmi esélye, de nem akarom, hogy a got nyerjen. százezerszer inkább a stranger things! legyen már trónfosztás végre. :)

Thomas - 2017. 01. 05. 14:09

És itt sem fogok szavazni, az Orange-t pár rész után kaszáltam anno, a Westworld-öt csak az évad végén, de annyira nem tetszett, hogy támogassam. A GoT-ot tervezem elkezdeni, de még mindig nem sikerült, talán a Stranger Things is sorra kerül egyszer, az ACS viszont nem is érdekel.

Ez lenne az én összesített 2016-os listám:

1. American Idol: idén sem szórakoztam jobban semmi máson, elmondhatatlanul fog hiányozni, de ma kezdem is elölről, mert nincs január Idol nélkül:)
2. Heartland: remek két félévad, hozta a megszokott szintet, ennél nem is kell több
3. The 100: érezhető visszaesés a 2. évadhoz képest, de még így is magabiztosan áll nálam az amerikai szkriptelt kínálat élén
4. The Exorcist: az év újonca, amit a finálé ugyan kicsit lerontott, de azért szívesen gondolok vissza rá
5. The Last Ship: itt is egy kis visszaesést tapasztaltam, de még így is a nyár legvártabb eseménye marad
6. 11.22.63.: a romantikus szálat imádtam, a töténelmi nyomozás kicsit sok volt, de biztos meg fogom még nézni
7. Dancing with the Stars: magához képest két elég közepes évadot hozott idén, de a helye még így is megkérdőjelezhetetlen
8. Chicago Fire: a sorozat, ami sosem okoz csalódást
9. Survivor: a S32 számomra az utóbbi évek legjobb évada volt, így visszaküzdötte magát a top 10-be
10. Crowded: csak hogy egy sitcom is legyen, mert tényleg jópofa volt, de írhatnám akár a BattleBots-t is, mert az egész nyáron át tartó kibeszélésünk Enzoval is feledhetetlen marad:) Szóval legyen holtverseny!:)

+1. Smash: idén végre megnéztem a 2. évadot, és még mindig imádom, ott lett volna a top 3 környékén, ha friss sorozat lenne

Remélem, nem felejtettem ki semmit:)

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 14:47

@wellwellwell: :D Valóban nem ártana trónfosztás. Ellenben már az év epizódjánál is taktikusan a BCS 2X09-re szavaztam, bár egyébként megérdemelte, viszont ugyanilyen jogosan szavazhattam volna a Veep 5X04-re, vagy a Gomorra, a Young Pope egy-egy epizódjára vagy a Black m. kevésbé szétszavazott, de szerintem jobb darabjára, ellenben csak a BCS szavazatok száma volt viszonylag magas. És egy taktikai szavazás épp elég. :D

@Pibanto: teoretikusan A martfűi rém minisorozat formátuma után kiált, mit kiált, üvölt a rendezői koncepció alapján a sok párhuzamos szállal. Ha a bővebben kibontott, így már kevésbé csapongó sztori mellett megmarad a gyönyörű fényképezés (drága), a tökéletes jelmezek és díszletek (drága) és a kiváló színészvezetés/rendezés (Sopsits sajnos soha nem rendezne sorozatot), akkor egy valós sorozatgyilkosos történetet feldolgozó egyedi, de mégis afféle True Detective/The Fall/Rectify combo az ötvenes-hatvanas évek nyomasztó keleti blokkjában esélyesebb lenne, hogy külföldön is érdekes bárkinek, és a megvalósítás is valóban a magasabb fajta nemzetközi színvonal, mozis, úgymond. De ez wishful thinking.

Vagy nagyobb formai bátorság kell egy már sokszor körüljárt, de univerzális téma mellé, lásd Saul fia, csak sorozatfronton.
Na hagyom az offot, bocs.

winnie - 2017. 01. 05. 15:05

” Arra lennék kíváncsi hogy vajon a két jelöltem, a The Americans és az Outlander idei legjobb évadjaik után hol végeztek végül?”

holtversenyben a 18. helyen volt mindkettő.

Gevin - 2017. 01. 05. 15:11

“Az Organge is The New Black-nek semmi keresnivalója sincs itt.”

I`m sorry, but are you stupid?

Gevin - 2017. 01. 05. 15:19

Bocsanat a kirohanasomert, de az Orange legerosebb szezonja volt a 4-es, a vegen olyan erzelmi csucsponttal, hogy totalisan osszeroskadva ultem, es bamultam, ahogy a kedvenc karakterem a kameraba bamulva mondja a zaro sorokat.

ACS profi, az eleje picit gyengebb, de utana hihetetlenul izgalmas, lehengerlo alakitasokkal.

Westworld elvezetes, meg akkor is, ha a cselekmenye inkabb egy jatekhoz is hasonlit, elveztem hetrol hetre bekapcsolodni a game-be.

Stranger Things jo szorakozas, a kissracok remekeltek benne, igazi Stephen King material, ami nem SK. De sztem sem volt annyira maradando es emlekezetes.

GoT: konyorgom iden nehogy megnyeressetek vele, mar a tokom tele van a hypeal. 2 evad utan kaszaltam, elhiszem, hogy meg mindig nem rossz, de sztem sosem volt annyira jo, hogy ekkora figyelmet kapjon. Pedig a szineszek valoban nagyot jatszanak benne, de en azt akkor is csak a fantasy mufaj jelenlegi trendjenek tulajdonitom leginkabb be.

nedewya - 2017. 01. 05. 17:52

Számomra még mindig a Breaking Bad, és a GoT a sorozatgyártás két (eddigi) csúcsa. Előbbire sajnos már nincs, így marad a GoT.

Amúgy kicsit csalódott vagyok, mert reméltem hogy a Westworld harcban lesz a győzelemért. Nagyon jó volt. :(

lea - 2017. 01. 05. 18:40

Na, ennyi volt. A ST elveszíti, mert a GoT-t még nem díjaztuk túl a JAwson.

Bertollnok - 2017. 01. 05. 18:46

Az év két legkiemelkedőbb sorozata számomra az American Crime Story és az OitNB volt. Jó látni, hogy mindkettő a döntőig jutott. Jellemző viszont, hogy az “utolsó” hely elkerüléséért vívnak ádáz harcot, míg a GoT ezzel az alibiszezonnal is vélhetően nyerni fog. Kár érte. Bár nem újdonság, valószínűleg, amíg csak fut majd, oda lehet előre adni neki a címet, pedig a Stranger Things meg a Westworld is fasza kis popcorn sorozat volt, mindkettő inkább érdemelné.

Wall-E - 2017. 01. 05. 19:38

Stranger Things pedig megérdemelné, számomra egyértelműen jobban, mint a GoT.

Nem volt ilyen terv, hogy az “élő” szavazások valamiképpen megjelenneka főoldalon? Csak mert most már egy oldalnyit ugye vissza kell lapozni pl. ehhez a poszthoz.

lea - 2017. 01. 05. 19:40

Igen, ráadásul, mint korábban is írtam, a GoT furcsán felszed akár 10 szavazatot is rövid idő alatt, ami azért számomra még mindig fura. Harminc szavazattal hátrébb volt, most meg hússzal vezet, úgy hogy a ST sokkal kiegyensúlyozottabban gyűjtötte a voksokat. Hát nem tudom…nem akarok bundát kiáltani, de érdekes…

winnie - 2017. 01. 05. 20:03

lea: már épp elég bántó inszinuálni is. ha szükséges, majd a végén kirakok egy órás bontást a szavazatokról, és lehet csámcsogni rajta, de a kezdés óta hibahatáron mozog a különbség és nem most a legnagyobb, ráadásul 9-szer változott a vezető “személye”.

winnie - 2017. 01. 05. 20:04

Wall-E: kiteszek egy linket a kibeszélők fölé.

nflhazafi - 2017. 01. 05. 20:09

Én inkább azt furcsállom, hogy 2-3 ezerrel kevesebb szavazat van, mint előző években. Hol vannak a junkie-k?

Lea - 2017. 01. 05. 20:17

Én azt írtam le, amit tapasztalatam. Ne haragudj, ha megbántottalak vele.

dAve - 2017. 01. 05. 20:25

El kell ismernem hogy tévedtem abban hogy nem veri meg nálam az ACS a GoT-ot ugyanis kiütésel nyert és így toronymagasan a legjobb 2016-os sorozat amit láttam. A színészi alakitások pedig fantasztikusak voltak. Amit Sterling K. Brown és Courtney B. Vance leműveltek, hát nincsennek szavak. És megint a JAWS kellett hogy bele kezdjek ebbe a gyöngyszembe.

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 20:31

@Lea: engedd el. Ha ez megnyugtat, az ST máris erkölcsi győztes, újoncként szorongatja és előzi meg folyton az HBO kardos-cicis-sárkányos Barátok közt-jét (direkt túloztam, de azért lehet kövezni :D), ha megnézed, akkor mióta GoT létezik, ilyen versenyre csak az utolsó Breaking Bad-évad idején volt példa, de lehet, hogy akkor picit könnyebben nyert a BB.

zolkó - 2017. 01. 05. 21:40

Ez a “Szólok a havernak is hogy szavazzon, pedig előtte az életben nem járt a Sorozatjunkien, de nehogy már ne a GoT nyerjen az ST ellen.” című történet. Amúgy nekem tök mindegy, nem tartom egyiket sem jobbnak. Igazából az ide bejutott 5 sorozat mind nyertes, meg ez csak egy jó JÁTÉK, nem kéne ilyen “egymást sérteegtős, majdhogynem vérremenős” harcot csinálni belőle, sőt inkább afféle “na, vajon mi az, amit be kéne szorítani a néznivalók közé még” ihletforrás kellene hogy legyen szerintem. DEHÁT… Vannak, akiknek a harc kell, meg a szájkarate, így érzik jól magukat. :D

BotondB - 2017. 01. 05. 21:44

winnie: a Bloodline, az Aranyélet és a The Get Down helyezéséről tudsz mondani infót? Esetleg lesz kint teljes lista? Szerintem sokakat érdekelne, jó lenne böngészni. :)

winnie - 2017. 01. 05. 22:35

nflhazafi: ez még csak az 1. nap és 3 napos a szavazás. tavaly valamivel több, mint 4000 volt, idén pedig 3000 lesz a nap végére, de pár napja az újonckategória 4000-nél több szavazatot kapott. ez is felmehet addig.

alapvetően csökken az érdeklődés egyébként, de ez még nem tűnik annyira számottevőnek.

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 23:08

@dave és zolkó: az első személy fentebbi hozzászólása a bizonyíték arra, hogy ez a szavazás bőven működik ajánlóként is, amit épp a második személy hozzászólása pedzeget, és ez tényleg örvendetes (ha nem is mindenki írja ide, hogy ezért nézett meg bármit utólag). Szerintem egyébként az ST tényleg jobb volt, mint az idei GoT, de dave-vel egyetértve az AHS kimagaslik ebből az ötösből. (És még egyszer nem hozom elő, hogy mik érdemelnének jobb helyezést még annál is.)

Néma Harcsa - 2017. 01. 05. 23:09

(ACS, nem AHS.)

Brynden Rivers - 2017. 01. 06. 17:47

“Szerintem egyébként az ST tényleg jobb volt, mint az idei GoT”

+1
De ugyanez igaz a első 10 bármelyikére, mindegyik jobb volt a Trónok Harca 6. évada.

Mondom ezzel a Trónok Harcás nicknévvel :)

Ricardo - 2017. 01. 06. 20:39

Doctor Who hanyadik lett?

winnie - 2017. 01. 06. 21:26

nem volt tavaly doctor who.

nade - 2017. 01. 07. 12:30

Stranger Things-re ment a voks, bár sok jó volt az évben. A GoT évada is erősebb volt mint a korábbi. Igazából a War and Peace-nek kéne nyerni, k*va jó adaptáció volt. Bár lehet hogy más kategóriának számít…, nem ilyen popcorn mint a nevezettek.

nade - 2017. 01. 07. 13:04

részemről így néz ki a 2016-os top, nagyjából:
War and Peace
Narcos
Black Sails
(Ash vs Evil Dead)(<40perc)
Marco Polo
Stranger Things (bár hibátlanabb mint a 3 felette, de nem annyira fun)
Game of Thrones

Dark Matter (semi-guilty full-fun pleasure)

(lufi kategória):
Westworld

Black Mirror

nade - 2017. 01. 07. 14:33

és Young pope-ot kifelejtettem

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)


Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz