login |

Homeland: kezdett a 6. évad

2017. 01. 05. 21:44 - Írta: winnie

88 hozzászólás | kategória: kritika,

Na, a készítők jól feladták a leckét ezzel a 6. évados kezdéssel azoknak, akik egy rész alapján akarnak valamit írni az idei Homeland-ről. Nyilván gőzöm sincs arról, hogy mi lesz a folytatásban (lehet, hogy meg kéne nézni az előzetest?), de az előző szezonokban a leginkább a 24-hoz hasonlított sorozat totálisan stílust váltott és egy lassan hömpölygő, aktuális, nagyon politikus, jogi drámává vált.

Ugrottunk egy nagyobb adag időt, Németországból New York City-be került a sztori, nemrég választott Amerika és most épp két elnök között van az ország. Carrie pedig munkahelye révén Amerikában élő muszlimoknak próbál jogi segítséget biztosítani. Saul eközben azt csinálja, amit eddig, Dar Adal is (elégedetlenkedik, rejtélyeskedik és forral valamit), Quinn pedig…, nos Quinn sorsát nem lövöm el azon kívül, hogy él. Mert nem virul.

És igazából Quinn szála az, amiről lehet bőven beszélni a premier kapcsán, mert Carrie mást nem nagyon tett, mint dolgozott és őt látogatta (valamint kapott egy elvileg ártatlanul vádolt ügyfelet), Saul-ék pedig szembesültek az új elnök elképzeléseivel, amivel ki tudja, hogy mit fognak kezdeni.

Quinn-t olyan állapotban találjuk, amit nemcsak a körülötte levők számára okoz nehézséget elviselni, hanem nekünk, a nézőknek is. Kíváncsi vagyok, hogy mi vele kapcsolatban a készítői szándék, mert tippre eléggé meg fogja osztani a közönséget az, ahogy kezelik. Nyilván fájdalmas és szíven ütő látni azt, ami történik, engem meggyőzött Rupert Friend, de félek, hogy lesznek, akik nem ilyen Quinn-t akartak visszakapni. Merész húzás, de izgalmas.

A szezonnyitóban tehát inkább csak a karakterekre koncentráltak, szó sem esett semmi komolyabb fenyegetésről, talán ez az évad nem is ilyesmiről fog szólni, bár biztosan nem véletlen, hogy a kvázi interregnumot választották a készítők a szezon időpontjaként. Isten látja lelkem, hogy elviselnék egy moralizálósabb, magaspolitikai sztorit, erős drámai csúcspontokkal. Majd a 7. évadban megint üldözhetnek egy bombát.

Jó volt a kezdés, eléggé meglepett, szóval nem is nagyon tudtam hová tenni, így azt mondanám, hogy a 6×02 után térjünk vissza arra, hogy mi is várhat ránk a mostani évadban.

(Az évadnyitót a Showtime a premier előtt tette elérhetővé. Az évadnyitó tévés bemutatója január 15-én lesz, ami azt jelenti, hogy a 6×02 elvileg hét nappal később lesz elérhető.)

88 hozzászólás Ne habozz!

Snoopyzit30 - 2017. 01. 05. 21:52

“Quinn-t olyan állapotban találjuk, amit nemcsak a körülötte levők számára okoz nehézséget elviselni, hanem nekünk, a nézőknek is.”

Nos, igen. Végig ezt éreztem én is, fájt nézni. Én mondjuk arra számítottam, hogy az évad feléig ágyban fekvő szenvedő alany lesz, de ahhoz képest jó állapotban hozták vissza. Szerintem, ha ennél jobban lett volna, akkor az hiteltelen lett volna. Ha már ebben az évadban “meggyógyítják” az nekem szintén hiteltelen lesz. Szimpatikus volt Carrie hozzáállása, a kettőjük kapcsolata fejlődni fog ebben az évadban.
Az hogy lassú volt a felvezetés, abszolút nem volt zavaró számomra. Az előző évad szinte tiszta akció volt, most van egy új felállás, majd a későbbiekben derül ki mi lesz az új fenyegetés. Habár egyet már megmutattak, az új elnök személyében (ez mondjuk vicces, hogy itt nő az elnök, ami ugye a valóságban nem jött össze).
Amit másnak éreztem az előző évadokhoz képest, hogy minden pillanatban azt éreztem, mintha nem is az USA-ban lennének. A muszlim kiscsávó körül biztos ki fog derülni ez-az.
Valamint Dar Adal megint szervezkedik, ez sem jelent túl sok jót.
Nagyon rendben volt ez a kezdés, kíváncsian várom a folytatást.

mSO - 2017. 01. 05. 22:02

T-Bag…

Szaby59 - 2017. 01. 05. 22:15

Nagyon erős volt a tavalyi évad, a németországi szál is érdekes volt, főleg egy ilyen sorozatban. Remélem a mostani is legalább ezt a szintet hozza.

bmezei - 2017. 01. 05. 22:53

Azért a Showtime is előre biztos volt, hogy Hillary nyeri a választást, mert ugye női elnököt választottak meg itt és nem egy multimilliomos gazdag férfit. Puszi a homlokukra :).

winnie - 2017. 01. 05. 23:04

bmezei: az írók írnak, de nem feltétlenül azért lesz egy elnök olyan, amilyen, hogy a való életre reflektáljanak vele. nem egy, nem is két sorozatban van női elnök az irl viszonyoktól függetlenül. az írók számára a szezon egyik kiemelt pontja a fiát háborúban elvesztő anya lett. nem hiszem, hogy azért akarták, hogy róla (is) szóljon az évad, mert egy női elnökjelöltnek esélye volt az elnökségre.

Geza Kovacs - 2017. 01. 06. 00:54

Amúgy mindenhol január 15 szerepel, szóval ez így hogy lehetséges? Illetve a 2. rész akkor már a rendes időpont szerint fog menni?

winnie - 2017. 01. 06. 04:37

Geza Kovacs: leírtam a végén.

Dober - 2017. 01. 06. 06:22

A House of Cardsban a nő még csak szeretne elnök lenni…

Shannen - 2017. 01. 06. 07:06

Jó kezdés volt, 8/10, semmi lassúságot nem éreztem benne, kivéve persze ha az előző akciódús évadhoz hasonlítjuk.
Nem zavart, hogy még nem derült ki mi lesz a nagy fenyegetés, abban viszont biztos vagyok, hogy valami lesz, és lesz még itt akciózás bőven, már csak New York miatt is, ami jó terep erre.

Quinn pedig… Már az előző évadban is sajnáltam, amikor lenullázták a karaktert, pedig a 4.évadban olyan szépen felépítették és még az 5.évad elején is remek volt. Ezt a mostani szenvedést viszont még rosszabb nézni. Annyi mindenre lehetett volna használni Quinnt, innentől viszont vagy végig viszik a lábadozását ami min. egy évadot kéne, hogy igénybe vegyen, és nem tudom mennyire tudna hozzákapcsolódni a többi szálhoz erőlködés nélkül, vagy ki kellene írni. Ez utóbbit viszont akkor célszerűbb lett volna az előző évad végén megtenni. Mert ha most a sok szenvedés után végül így is oda fog kilyukadni a sztori, hogy Quinn meghal valahogy, akkor még feleslegesebbnek fogom érezni ezt a szálat. Tény, hogy Friend jól hozza most is a karaktert, de ha egy évadon keresztül kell ezt a nettó szenvedést hoznia, nem irigylem érte.

Ja, és a német hapsi, akinek a nevét az előző évadban sem voltam képes megjegyezni, továbbra is roppant idegesítő.

Mordekai - 2017. 01. 06. 10:00

Az a főszál nekem már most elég konkrétnak tűnik:

– Dar Adal és elvtársai összeesküdnek az elnöknő ellen.

(eddig ennyi a tuti)

– A végrehajtásra kiválóan alkalmas a megtört, csalódott és magát cserbenhagyva érző, súlyosan sérült Quinn.
– Quinn nyomában ott van az aggódó Carrie.
– Carrie megneszel valamit.
– Carrie leadja a drótot Saul-nak.
– Saul egy ideig hezitál, dilemmázik, de aztán Dar Adal eszközeit túl radikálsnak találja.
– Saul lép.

Tessék itt a 6. évad. :) Najó csak találgatok, de ez így elég kerek lenne.

winnie - 2017. 01. 06. 10:02

a főszál inkább a muszlim srác lesz, kérdés, hogy ott mi kerül a képbe.

Mordekai - 2017. 01. 06. 10:22

A muszlim srác ügye valami médiakampány lesz, aminek a végén egy élő tv-adásban szembesítik az elnöknővel muszlimok vs USA témában, ott lesz Quinn is a stúdióban, mint meghívott veterán és akkor az utolsó pillanatra maradnak az izgalmak szokás szerint. :)

Beleillik a forgatókönyvembe :)

Diapolo - 2017. 01. 06. 10:35

Érdekes kezdés volt, annyira nem győzött meg, de a Homeland úgyis fokozatosan építkezik. Az 5. évad magasra tette a lécet (megint), de megugorni nem is kell szerintem a következő magasságot, csak tartsák a legutóbbit stabilan.

Zsugabubus - 2017. 01. 06. 11:36

Az opening scene-n változtattak most valamit?

Snoopyzit30 - 2017. 01. 06. 11:43

@Zsugabubus

Az majd a 2.részben fog kiderülni.

Sigismundus - 2017. 01. 06. 17:12

1×01
Jól kinőtte magát ez a sorozat Brody őrmestertől mostanáig…
meglátjuk, hova, milyenre futja ki magát ez az évad.
Dar Adal és a többiek féle összeesküvés, kissé túl egyszerű lenne azért, ha a sztori valami provokációs merényletre épülne fel.

Ja és megnyugodtam, az írók legfeljebb érdekességként, figyelemfelkeltésként hinthették el hogy a megválasztott elnök nő. Ez a nő nem Hillary, már amit a külpolitikai elképzelésiről eddig megtudtunk, az alapján nagyon nem.

Ancsa - 2017. 01. 07. 19:32

Számomra 7,5 – 8/10 simán, nagyon tetszett a kezdés. Quinn is jó, hogy nem ágyban fekvő növény, de nem is akciópocok, mintha mi sem történt volna. Ez így még pont hiteles, csak év végére vakarják nagyjából össze, mert egy rakás szerencsétlenség Quinn évadokon át uncsi lesz, és a rajongók sem fogják tolerálni (én sem). Friend amúgy jól hozza a szerepet, nagyon is!
Szépen lassan indul az évad, de én sem bánom, hogy nincsenek azonnal a szószban – majd fokozatosan belesétálnak :) Szerintem jó lesz a sztori, érdekel nagyon!

Amikor az előzetesben felvillantották Ottót, nem értettem minek ő ide, de most kifejezetten nem bánom, hogy visszahozták. Az előző évadban még irritált a karakter, aztán láttam (újra) vele a Mások életé-t. Persze a filmnek ehhez a sorozathoz semmi köze, mégis máshogy nézem a színészt és a karaktert is. Azóta újra elővettem a Homeland ötödik évadot (készülnek a hogyvoltok), és rájöttem, hogy tkp. csípem a tagot. Valahogy más megvilágításban látom így második nekifutásra; míg elsőre lábrázást kaptam, amikor rányomult Carrie-re, most egyáltalán nem zavar. Persze a színes, szagos ködben valamikor felderengett egy Quinn/Carrie románc, de annak szinte semmi esélye, szóval ha végre lesz valakije, akkor a töketlen német helyett, aki az előző évadban volt, inkább legyen Otto. Vagy talán már volt is köztük valami, de nem működött? Mindegy, kíváncsi vagyok.

Sigismundus - 2017. 01. 08. 09:55

1×01

Kifelejtettem, ami viszont zavar.
Carrie a 4. évadban még a Drónok Királynője, a 6. évados muszlim jogsegélyszolgálatos, ez igen nagy változás, de nem láttuk a stációit ennek az 5. évadban, én legalábbis nem éreztem.

winnie - 2017. 01. 08. 10:18

Sigismundus: embereknek akart segíteni már az 1. évadban is, szerintem belefér.

Quantumleap - 2017. 01. 21. 08:27

Ez csakugyan olyan kezdés volt, ami nem tárta elénk világosan, hogy miről is szól majd az évad. Remélem, Quinn nem fog az egész szezon alatt tonyóskodni, bár én nem értek hozzá, az ilyesmiből vissza lehet gyógyulni a normál állapotba?

Nézőke - 2017. 01. 23. 21:32

..hm. Egyenlőre semmi nem győzött meg. Bevallom,kicsit látomásom volt,hogy egy mellhez szorított fegyver előhozza a legmélyebb ösztönöket,és látunk egy reflexleütést,de nincs remény.. Így teljesen felesleges a karakter, Carrie bűntudat = felületes törődés portréján már semmit nem csiszol, láttuk eleget hogyan viselkedik ilyenkor. A muszlim csókában sem érzek számottevő titkot, ő ennyi és kész. Gyenge kezdés, de kivárom még a részeket. Remélem megváltozik a véleményem :D

Diapolo - 2017. 01. 24. 12:47

Nem volt túl rózsás ez a 6×02 sem. Borzasztó lassú és eseménytelen, kicsit fel kellene pörgetni, mert az 5. évad eddig köröket ver rá. Túl sok a Quinn&Carrie drámázás is… Ideje lenne az évad érdemi részét is megkezdeni.

tulipán - 2017. 01. 24. 12:58

sztem nagyon jó volt a 6×2: a muszlim csókás is, a PEOTUS-os is, Quinn is. sztem azért azt ne felejtsétek, h. egy sérült ember lehet h. úgy marad. v rosszabbodik. azért mert a filmekben mindenki felépül (pl. agyátültetéssel, h. klasszikust idézzek :)), ez nem a realitás. tehát ha Quinn így marad, és az uncsi a nézőknek, a nézők is elgondolkodhatnak ezen egy kicsit… ráadásul pont már az első részben is Brodyval meg a családjával utaltak arra, (meg R. Friend is egy mostani interjúban) h. a hazatérő katonák nem simulnak csak úgy be a régi életbe és h. a készítők a veteránokra is szeretnék a figyelmet ráirányítani. sztem jó évad lesz, no :)

Snoopyzit30 - 2017. 01. 25. 22:04

6×02

Nagyon rendben van ez az évad eddig. Nem bánom a lassabb kezdést, felfogom építkezésnek. Quinn minden perce érdekes, felfednek valamit az állapotából. Ami meglepő, hogy Carrie a leendő elnök tanácsadója lenne? Egyenlőre nekem nem hiteles az, hogy egy volt CIA-ügynök (aki nem mellesleg bipoláris) tanácsát kéri, ráadásul egy hotelszobában. Carrie ráadásul jó ideje nem aktív CIA-s, tehát egy csomó információnak nem is lehet a birtokában, ami meg baromira releváns kellene hogy legyen. WTF?
Azt viszont még én is csont nélkül benyeltem, amit Carrie lenyomott Saul-nak.

Úgy nézném tovább, de várhatunk minden részre megint 1 hetet.

rensenbrink - 2017. 01. 26. 11:15

Én otthagyom, nagyon gyengének tűnt eddig, így 5 évad meg egy pici után eljött a Kaszás.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 27. 09:13

@rensenbrink

Ne viccelj már hogy kasza! 5 éven át kitartottál, gondolom nem véletlenül. Csak azért mert az első 2 részben nincsen rögtön tűzharc meg nem fednek fel rögtön mindent már dobod is? Jó persze, te tudod, de egy ilyen sorozatot dobni? Pffff…

winnie - 2017. 01. 27. 09:29

Snoopyzit30: de hát épp az a lényeg, hogy 5 évad után egyre nagyobb eséllyel kaszál az ember, nem?:) és, ha valaki vissza akar térni, még mindig ott a 7. vagy a 8. évad. eddig mindegyik szezon önmagában nézhető volt.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 27. 11:50

@winnie

Egy próbát megért, hogy lebeszéljem az embert róla :-P

roni - 2017. 01. 27. 18:25

Eddig nagyon tetszik, különösen azután, hogy a 2. részben kirajzolódni látszik a Saul, Dar, Carrie, Elnök játszma, amibe ki tudja, ki lép még be.

Mondjuk, nekem az is teljesen OK lenne, ha semmi más nem történne a Homelandben, csak Dar meg Saul különböző éttermekben fojtott hangon konspirálnának, miközben egymást próbálják lebuktatni.

bvr - 2017. 01. 27. 20:04

@ ” de hát épp az a lényeg, hogy 5 évad után egyre nagyobb eséllyel kaszál az ember, nem?:) ” hát ez csak akkor lenne igaz ha lenne mondjuk egy “kaszálási konstans” ami tényleg mindig állandó, mondjuk 16,67% (példának azért ennyi mert ezt kockával is pont ki lehet dobni :)) , minden évad elején dobok, ha 1es, akkor kasza. Így nyilván 5 évadnál nagyobb az esélye hogy közben egyszer kipörgetem az 1est mint csupán két évad alatt :))

Na viccet félretéve, ez (normál esetben) sorozattól függ. Pl. ha valaki 4 évad után kaszálta volna a Breaking Bad-et az tényleg kvázi “objektíven” megkérdőjelezhető. Nem azért mert a 4. évad amúgy is tök jó volt, hanem mert annak a sorozatnak világosan láthatóan volt egy évadokon keresztüli íve, amit butaság lett volna nem végignézni (mert ha meg valakinek amúgy sem jött be, az meg mit keresett volna még a 4. évadnál, azt legkésőbb a második évad elején el tudta volna dönteni hogy ez bizony ilyen lesz)

Vagy aktuális példa: Black Sails. Ha valaki pont most, a záró évad előtt száll ki, szerintem az is “objektíven” megkérdőjelezhető.

A Homeland viszont érdekes eset, pont ezt írtam a hét csalódásánál (ezért is néztem be, hol tart a kibeszélő) Itt a 4. évaddal kaptunk egy kvázi reboot-ot (ami szerintem jól sikerült), és ez bőven kitartott a tavalyi 5. évadig.
Most viszont kicsit megtorpant ez a lendület (a Quinn-szál meg elég kérdéses készítői döntés hogy ezt így érdemes-e. A reboot előtt pont ilyen vergődés ment Brodyval)
Én azért 2 résznél még több esélyt adok hogy beinduljon a dolog, de az biztos hogy nem vagyok olyan lelkes mint az évadpremier előtt voltam…

doki - 2017. 01. 28. 16:47

Nekem is tetszik a lassú építkezés. Remek szinészi gárda van.
Biztos lesz akció a későbbiekben.

Zora - 2017. 01. 29. 18:12

6×02

Én nem találtam rá utalást – de lehet, hogy 1 év is eltelt a két évad között? Tehát azóta van Quinn rehabon? Mert akkor elképzelhető, hogy évad felétől már kezd majd aktívabb lenni. Talán, majd ha Franny-vel is összefut, és lesz mitől boldognak lennie.

Nekem nagyon tetszik a nyugodt kezdés, olyan vihar előtti csend-féle…

(Carrie szövegét én is simán bevettem, amit Saulnak levágott.) Dar milyen képeket nézett Carriről? Amik az elnöki találka előtt készültek, vagy teljesn másokat?

Snoopyzit30 - 2017. 01. 29. 20:35

@Zora

Igen, Dar Adal azokat a képeket nézte, amit a biztonsági kamera rögzített, amikor Carrie ment a megválasztott elnökhöz és ott a biztonsági ellenőrzésen ment át. Ezért sem nyalta be Dar a Carrie által Saulnak nyomott szöveget.

Zora - 2017. 01. 30. 10:20

Az oké, hogy nem hitte el, de jó alkalma lett volna Saul előtt leleplezni Carrie-t, nem? Hogy Saul már ne legyen ennyire apáskodó felette.
Szóval, vajon miért nem tette?

Snoopyzit30 - 2017. 01. 30. 21:21

@Zora

Hát Dar-ról tudjuk, hogy nagy játékos. Anno, azt hiszem a 4.évad végén is hogy visszahúzta Saul-t a “nagyobb jó” érdekében, Carrie akkor be is rágott Saulra rendesen. Az volt az, amikor Dar megállapodott Haqqanival és megszerezte a felvételt Saulról (amit akkor vettek fel, amikor Saul a foglyuk volt). Azáltal, hogy Dar megszerezte a felvételt és nem szivárogtatták ki, így Saul újra magas tisztségbe kerülhetett (azért cserébe, hogy Haqqanit futni hagyja és nem torolják meg azt ami a követségen történt). Szóval Dar egy nagy manipulátor.

Quantumleap - 2017. 02. 01. 09:18

winnie:
“eddig mindegyik szezon önmagában nézhető volt.”

Szerintem pont hogy nem. Az első kettő totál összefügött, részlegesen a harmadik is kapcsolódott hozzájuk. A negyedik évadtól álltak rá az “egy szezon-egy ügy”-felépítésre.

winnie - 2017. 02. 01. 09:35

persze, nem tudom, miért írtam, lehet, hogy a jelenre és a jövőre gondoltam. a negyedik óta önmagában nézhetőek, amióta brody nincs, de ezentúl már nem fog gondot okozni.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 01. 20:10

6×03

Nocsak Quinn feltámad?Lesz itt gyors fejlődés úgy érzem (vagy legalábbis gyorsabb). Carrie-t továbbra is alkalmatlannak tartom elnöki tanácsadónak, már csak a forrófejűsége okán is. De most azért kapott egy kis hangsúlyt, hogy azért ő még csak a leendő elnökkel “beszélget”, neki ad tanácsod. Dar Adal-t továbbra is erősnek látom, ebben az évadban lehet hogy fajsúlyosabb szerepe lesz vagy legalábbis többet lesz képernyőn. Saul is visszatér ahhoz, amihez a legjobban ért, terepen tevékenykedik (tetszett a ciszjordániai helyzetre való utalás, pont a mai híradóban volt erről szó, hogy felszámoltak illegális zsidó telepeket). Trump is fog – nem várt – aktualitást adni olyan mértékben, hogy úgy néz ki ez az évad ennek a muszlim srácnak az ügyével fog foglalkozni (hogy mi indokolt és mi nem), Trump meg ugye ki akarja őket tiltani az USA-ból. Én nem győzőm hangsúlyozni, hogy nekem nincs bajom azzal, ha nincs non-stop akció meg lövöldözés :)

Kenza - 2017. 02. 02. 00:26

Hat nekem nagyon bejon ez az evad (is). Aki mondjuk Quinn szenvedese miatt kaszalta mar veheti is vissza, tok jo volt nezni ahogy kezd elojonni az igazi Quinn, ehhez kellett a vergodos felvezetes.(Kit kukkolhatott az ablakban…? Remelem ez nem skizozas lesz csak)
Szerintem a leendo elnokno kb lehet azert is kerte fel Carriet mert no es a pasikban nem bizik- erre mondjuk Saul & Adal jo alapot is ad..illetve Carrie tanacsado es nem informator tehat nem kell hogy aktualis infokkal rendelkezzen- persze jo lenne nyilvan de ez ilyen Girl Power alakulat szerintem, a no bizik benne Carrie meg azert baromi tapasztalt- van mit atadni a teljesen kezdo elnoknek.
Nagyon tetszett Saul novere jelenet nekem is, illetve az Irani ugynokos vonal is, alig varom a folytatast..

Kenza - 2017. 02. 02. 00:47

Na es Saul kis cigisdobozos + rendorautos akcioja vajon hova vezet..

Skirm - 2017. 02. 02. 06:26

Kenza

Elég vad elképzelés, de mi van ha az iráni fickó rég a moszad embere már és csak eljátszották az egészet Saul(meg úgy az amerikaiak) kedvéért, aki a cigis dobozból valahogy elkezdte ezt sejteni és most megy valami régi arab terrorista informátorához.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 02. 10:41

@Kenza: “Remelem ez nem skizozas lesz csak”

Itt mire gondolsz pontosan? Egyébként Quinn-nek baromi jó volt a zuhanyzós jelenete. Először azt hittem, hogy tényleg a zuhanyzóban jön rá valami pánikroham, erre csavartak rajta még egyet, hogy csak álmodta. Pedig úgy talán még hatásosabb lett volna, ha tényleg a zuhanyzó a para neki (egyébként valószínűleg az is), mert akkor az válasz lenne arra, hogy miért nem akar tusolni. Ugye már többször is céloztak rá, hogy tusoljon már le, mert büdös.

bëiz - 2017. 02. 02. 13:25

Még nem kezdtem el ezt az évadot. Az lenne a kérdésem, hogy tök laikusként, az előző 5 évad ismerete nélkül mennyire érthető? Mennyire élvezhető?

Feleségemet beakarom rá cibálni, de ő nem ismeri az előzményt. Elég sok mindenben csalódtunk mostanában, a kasza is lendült rendesen. Szerintetek van értelme?

Kommenteket direkt nem olvastam a spoilerek miatt, de szerintetek hozza az előző évad színvonalát? Azt nagyon szerettem, csak azért kérdem.

Köszi. :)

winnie - 2017. 02. 02. 13:40

időugrás, helyszínváltás, új szereplők – nem hiszem, hogy bármi akadálya lenne.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 02. 13:45

@beiz

Szerintem hozza azt a színvonalat, de egészen más ez az évad eddig, mint az előző volt. Én csak a saját véleményemet tudom mondani, hogy szerintem nem élvezhető az előző évad(ok) ismerete nélkül. Oké, el lehet mondani, hogy mi történt ezzel vagy azzal a karakterrel az elmúlt évadokban, de ő biztosan nem fogja érteni a szereplők pillanatnyi érzéseit, motivációit. Vagy hogy mit várjon egy szereplőtől stb. Ha te láttad az előző 5 évadot, akkor biztos tudod mire gondolok. Amúgy érteni fogja, hogy mi történik, nagyjából, mert ez a 6.évad megint egy külön story lesz, de én – ez tényleg csak magánvélemény – nem erőltetném neki.

Sigismundus - 2017. 02. 02. 17:40

6×03

Formálódik valami történet-féle, csak éppen miféle?

A muszlim srác ügye, nem akarom elhinni hogy ilyen könnyen fel lehetett deríteni, hogy gonosz FBI ügynök meg a diler múltú besúgó rángatták bele akarta ellenére.. Még úgy is túl egyszerű, hogy Carrie egy belső ismerősén keresztül szerezte meg a hangfelvételt. (ami önmagában is hihetetlen hogy az FBI arc hagyott ilyen hanganyagot…) Remélem ez még bonyolódik, mert túl egyszerű.

Quinn lassan de lábra áll, kíváncsi vagyok kit akar lelőni. A zuhanyzós jelenet durva volt.

Ami a fő kavarás, az Carrie-megválasztottelnök-Dar Adal-Saul közt zajlik.

Dar Adalt nem értem. Tudja hogy Carrie ad tanácsokat, fényképei vannak meg hangfelvételei. Sejtheti hogy azért Sault küldik Dubaiba vagy hova, mert ő objektívebb, (Carrie szerint) és Adalban kevésbé bíznak. ÉS mégis, egy teljesen hamis jelentést tett a megválasztottelnöknek, Saul útjáról, holott tudhatja, hogy ha hazaért az, őt is ki akarják kérdezni.. És mégis ?!

Saul jelenete az izraeli telepen jó volt, elgondolkoztató. Magam is Saul álláspontját osztom ebben, de nővére végső érve azért betalált neki. A nő 30 év küzdelem után is hisz valamiben, meggyőződéssel él, büszkén, van családja. És Saulnak milye 30 év küzdelem után ?

amy fisher - 2017. 02. 02. 20:51

A legnyomasztóbb Homeland évad (vagy kezdés, majd kiderül). Mintha mindenki a végzetébe rohanna. És Quinn… nevet. A szívem szakad meg olyankor :-(

Kenza - 2017. 02. 02. 22:56

@Skirm – haat meg az is lehet..bar az izraeli no(Saul kollega) reakciojabol nem ez latszott szerintem.

@Snoopyzit30; arra, amikor latott 1 pasit bemenni a szembe hazba- remenykedek benne hogy ez nem csak valami skizo kepzelges hanem tenyleg fontos lesz es valoban kell az a pisztoly- action on :)

Kenza - 2017. 02. 02. 23:03

@bëiz; elozo evadokat miert nem nezte a feleseged? Csak mert ebbol kiderulne mennyire valo neki, szerintem nezheto lehet magaban is,de igazan jo akkor lesz ha mar ismeri a karaktereket (pl Quinn erdemel annyit hogy ne a horgessel mutatkozzon be :P na meg Carrie- nek is voltak akcoidusabb pillanatai) ha esetleg van ideje/kedve, en ledaraltatnam vele 4-5 tol 7 vegen.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 03. 07:51

@Kenza

Á, nem hinném, hogy a készítők ilyen szintre viszik le Quinn-t. Legalábbis baromira remélem, mert ezzel az sugallnák, hogy valakinek egy biológiai fegyvertől (mérgező gáztól) lesz mentális betegsége. Nem mintha annyira értenék hozzá, de szerintem ez a két dolog nem függ össze. Simán el tudom képzelni, hogy valaki figyeli Carrie-t és Quinn “éberségét” mutatja, hogy ezt észrevette.

Quantumleap - 2017. 02. 03. 08:20

Tuti, hogy valaki tényleg figyeli Carrie-t. Semmi értelme nem lenne, ha Quinn csak képzelegne. Meg láthattuk a fegyverszerzős jelenetben, hogy azért nem halt el teljesen a régi énje.

amy fisher - 2017. 02. 03. 13:46

Nekem úgy jött le, hogy Quinn a strokeot akkor kapta amikor felébresztették a kómából. A döntést Carrie hozta meg. Emiatt van, hogy: 1. Quinn még mindig nem épült fel. 2. Carrienek lelkiismeret furdalása van: nem meri elmondani, hogy neki köszönheti a jelenlegi állapotát. Emiatt van annyira befeszülve Quinn 5 méteres körzetében.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 03. 13:50

@amy fisher

Én erre nem gondolnék. Egyrészt Saul-lal közösen döntöttek, másrészt szerintem minden baja a halálos ideggáztól van. Aztán majd lehet kiderül más, de nem hinném.

mraparis - 2017. 02. 03. 21:51

Az a valaki, aki figyeli Carriet bent járt a házban, nem? Quinn fenti, reteszes ajtaja közvetlen a házba nyílik, hiszen Maxhez is azon ment be. És ott mászkált az a valaki, nem?

Zora - 2017. 02. 05. 11:44

6×03

Jó volt. Nem tudom, az a reteszes jelent nekem nem volt világos. Kívül nincs retesz, de valaki elhúzta, pedig senki nem volt otthon. (Kislány ugye bébiszittyónál.)
Lehet, azt is képzelte? Szóval, nem tudom.
Saul meg a cigisdoboz – fura. Nagyon sokáig mutatták, hogy az iráni elteszi, tehát lehet, kicserélték ott neki. Ha nem a nő, valamelyik verőember.

Jó lesz az évad, bár ki tudnám várni, hogy egyben nézzem meg az egészet.
:-DDD

mrsparis - 2017. 02. 06. 05:46

Zora, nekem úgy tűnt, mintha kívülről próbálták volna kinyitni az alagsori ajtót, Quinn pedig rátolta belülről a reteszt. De egyértelműen bent járt a házban az a valaki, hiszen az ágyon fekve a lépések zajára figyelt fel fentről.

Dober - 2017. 02. 14. 13:25

Ez az utóbbi rész marha jó volt. Lassan összeérnek a szálak, ha Quinn nem hallucinál, és minket is átvernek a szerzők. A kissrácot jól kiírták. Ő amúgy sem volt szimpatikus.

carlos - 2017. 02. 14. 20:00

Akkor ez most Dar Adal vs. Carrie?
Onigazoljuk a terrorizmust,h megtehessuk a szukseges rosszt…

Dave - 2017. 02. 15. 10:20

Na ez már jó volt. :)

Blushda - 2017. 02. 15. 18:06

Ez nagyon pörgős és remek rész volt, összeérnek lassan a szálak. Megérte a lassú építkezés, ismét itt a tipikus Homeland izgalmi állapot, amit úgy szeretek. :) Ami viszont feltűnt ebben a részben, az a számos visszatérő elem, amiket a sorozat már egyszer ellőtt: jelentéktelen kissrác, akit Carrie támogat, majd megölik (Aayan, 4. évad); autóbomba és rákenik valaki másra (Brody, 2. évad legvége); saját emberrablás megrendezése álcaként (Carrie, 4. évad)… Így már nem “ütnek” akkorát, mint először, nem okoznak akkora meglepetést, de ettől függetlenül tetszik eddig az évad. Jó volt viszontlátni Javadit is, mivel ő kulcsfontosságú volt az iráni szálban a 3. évadban.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 16. 13:38

Nekem pont most nem tetszett a rész. Carrie továbbra is totál hiteltelen, mint elnöki tanácsadó, kivételesen Dar Adallal értek egyet. 3 éve nincs a CIA-nél és ő ad tanácsot, a megválasztott elnökasszony meg annak ellenére hogy keménykedik (a színésznő ugyanazt adja elő mint a House of Cardsban), egy bábnak tűnik. A félbéna-creepy Quinn meg pár nap leforgása alatt totál kitisztult, már szinte alig sántit (vagy jár féloldalasan), az arcán sem látszik semmi a korábbiakból és újra nyomozgat, jön-megy, mintha kb. nem is neurológiai sérülése lett volna, hanem csak valami kis balesete. A muszlim hülyegyereket is jó, hogy kiírták mert nagyon idegesítő volt, bár értem, hogy ez kellett ahhoz, hogy összeérjenek a szálak. Még talán a Saul vonal volt a legérdekesebb, de azt is gyorsan feloldották.

Hát én most csalódott vagyok, eddig nagyon lelkes voltam, de most vesztettem a lelkesedésemből. Remélem a következő rész jobb lesz.

Shannen - 2017. 02. 17. 03:57

Azon gondolkodtam a rész első felében, hogy jó-jó, nem rossz ez, de most már igazán beindulhatna az évad úgy rendesen, kicsit jobban összehozhatnák a szálakat is. Erre tessék, eltelik 20 perc és már teljesül is a kívánságom. Remélem jól göngyölítik tovább a sztorit, mert ha ügyesen kikerülik az önismétléseket, akkor ez megint egy jó évad lehet. Bár a Quinn-szállal még mindig vannak fenntartásaim.

inferno88 - 2017. 02. 17. 07:09

Talán most beindul az évad, de eddig siralmas volt.

bëiz - 2017. 02. 17. 13:14

Na végül csak elkezdtük nézni ezt az évadot, bár nem vagyok eddig tökéletesen meggyőzve. 4 rész után elég vegyes érzéseim vannak, az eddig látottak alapján nem tenném a legerősebb évadok közé. Persze könnyen lehet, hogy most fog beindulni minden, erre minden esély megvan, de lássuk be, hogy 4 rész alapozás egy kicsit hosszadalmas egy 12 részes sorozat esetében. A Homeland eddig is szeretett építkezni (lásd az előző 2 nagyszerű évadot), de most úgy látom ezt csúcsra vitték. :)

Most, hogy így elmélkedek beugrott azért, hogy valamelyik évad úgy építkezett, hogy 4-5 nyögvenyelős epizód után a maradék félévad minden egyes része után letettük a hajunkat. Túlságosan elkényeztetett ez a sorozat, úgyhogy bevallom most is ezt várom. Ha ez nem következik be, és maradunk ezen a szinten, akkor lehet, hogy ez lesz az utolsó Homeland évadom… sajnos.

Dave - 2017. 02. 18. 19:32

beiz: A nagykövetség ostromlós évad volt ilyen nem?

bëiz - 2017. 02. 19. 10:12

Igen, szerintem az volt az. A negyedik évad talán.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 19. 10:22

Szerintem a 4. évad úgy egészben tök jó volt, én nem emlékszem, hogy ott az évad első fele rossz lett volna. Pedig tavaly még csináltam is egy 4-5. évad darát.

Rövid érdekesség: tesóm is végre elkezdte a Homelandet és gyorsan le is darálta az összes részt. Tegnap mesélte nekem, hogy ahogy szedte össze a részeket és nézte össze a feliratokat, bele-bele kattintott a részekbe és a 4. évadnál pont arra a részre ill. jelenetre kattintott, ahol a Carrie-t bedrogozzák és hallucinálni kezdi a Brody-t. Akkor ugye nem is nézte tovább, nem tudta hogy ez hallucináció és amikor darálta a 3. évadot, akkor az évad végén egyszerűen nem hitte el, hogy meghalt a Brody, merthogy ő a 4. évadban látta, hogy még ott van. Ezen akkorát röhögtem! Hát így jár az, aki később fedez fel egy sorozatot, akkor már gyakorlatilag akárhova nézel spoilert látsz :-))))

Brynden Rivers - 2017. 02. 20. 11:16

Még nem láttam az 5. részt, de ha az lesz hogy amerikai kormányszervek robbantották fel a muszlim afroamerikai csávót, akkor az már túl elszállt lesz nekem.

roni - 2017. 02. 20. 12:32

5. rész nagyon klassz: izgalmas is, megy is előre a történet. Mondjuk, már ideje volt. :)

Kenza - 2017. 02. 20. 13:30

Nagyon jo volt az 5. resz, nekem tetszett az epitkezese edsig is, nem banom hogy igy indult. Es mar Quinn re sem lehet panasz ;)
Adal nem akar esetleg elnok lenni legkozelebb? :P Bar azt hiszem o a hatterben a leghatekonyabb.

Diapolo - 2017. 02. 20. 14:07

Nem. Ez egyszerűen nehezen csúszik le. Nálam ez a leggyengébb Homeland évad. Egyedül Saul és Adal jeleneteit szeretem, azok a szokásosak. Ezt a 6×05-t se nagyon tudom értékelni, ez nem az az igazi Homeland. :/

_Peter - 2017. 02. 20. 17:57

5. rész végre valami. Úgy érzem csak most kezdődött az évad. Túl sok minden mutat Dar Adalra, ezért nem hiszem el ő áll a dolgok mögött, remélem még tartogatnak csavart az írók.

carlos - 2017. 02. 20. 20:00

A 4. resz utan megneztem a trailert, kicsit aggodtam, de jo resz lett. Nem huztak tul, kellemesen idegorlo volt. :D Szepen elkulonitettek mindenkit,aztan osszefuztek. Dar Adal tenyleg tul nyilvanvalo,jo lenne egy csavar, habar az biztos,h raferne a lecke :D

seven - 2017. 02. 20. 21:00

Én a fejemet vakarva olvasgatom a véleményeket, szerintem nagyon jó volt az évad összes része. Az 5. pedig egyszerűen zseniális!

Az tény hogy lassan építkezett idáig, de a Homeland mindig is erről szólt nekem. Az aprólékos, lassú építkezésről. A – szerintem – legjobb évad, ami a 4. volt, ugyanígy csinálta.

Stabilan 8 és 9 pont között van a sorozat nálam.

szk - 2017. 02. 20. 21:17

Quinn mint a hatékony tömegoszlatás szakértője… hahaha. Remek rész volt.

Geza Kovacs - 2017. 02. 20. 21:28

Nem az igazi. Értem én, hogy itt teljes körű ábrázolásra törekszenek minden téren, de az előző évadokban ment ilyen teátrális, ostoba, történetet előre nem vivő akciók nélkül is. Komolyan, ennél már Carrie gyógyszeres mizériája is viselhetőbb volt. 5 rész elment anélkül, hogy bármit sejtenénk az igazi főszálról.

kpeter - 2017. 02. 20. 22:16

Szerintem igenis nagyon jó rész volt. Quinn elrendezte a dolgokat :D :D :D

tulipán - 2017. 02. 21. 11:43

seven +1

Blushda - 2017. 02. 21. 21:15

Kiváló volt a 6×05. Szinte az elejétől a végéig fenntartotta a feszültséget, kiváló volt a tempó, miközben bontakozott is szépen a történet kifelé. Ezért megérte a lassú építkezés! Utoljára ilyen izgalmas szerintem a 4. évad vége felé a pakisztáni nagykövetséges akció volt.

fireblade"pistike" - 2017. 02. 22. 02:33

Zseniális eddig az évad
remekül felépített a story
adnak a részleteknek is, profi megvalósítás, jó alaptörténet

eddig simán 9/10

s91 - 2017. 02. 22. 11:33

Számomra talán az 5. volt az eddigi legjobb rész a Homeland történelemben. Már magában ez a terrortámadás New Yorkban téma kibontakozása is óriási löketet adott az évadnak, egyszerűen mindenki beindult. A feszültség végig megvolt, a szálak gyönyörűen bontakoznak ki és fonódnak össze, a karakterek is kiválóak. Quinn jeleneteinél szinte már sírva röhögtem, egyben csodáltam azt a személyiségváltozást, amelyet szintén remekül alakít Rupert Friend. Hihetetlen az az alaposság, amellyel dolgoznak a készítők, kiváncsi vagyok hova tudják még az összképet fokozni. Biztos vagyok benne, hogy sikerül nekik, várom a következő részeket és a történet alakulását.

Nekem sokkal jobban tetszik ez az összeszedettebb Carrie, mint az őrült gyógyszeres. Dar Adal és Saul játékát csodálom, az FBI-os és NSA-s csókák kiváló benyomást keltenek, de még az olyan mellékszereplők is, mint mondjuk a bébicsősz. Kiváncsi vagyok az elnökasszony hogyan fogja kezelni a helyzetet a háttérben és a sajtó előtt. Illetve érdekes lesz, hogy a Nafiszi szál hogyan fog bekapcsolódni a sztoriba. Lesznek még itt érdekességek, izgalmak, feszültségek, meglepetések és fordulatok.

Eni - 2017. 02. 22. 22:59

6×05: Azért Quinn-ben még van egy kis kakaó… thank god!

dupi - 2017. 02. 23. 10:56

Regen fordult elo, hogy egy reszt mar masnap ujranezzek – ez az 5. olyan volt. Zsenialis resz volt!

bëiz - 2017. 02. 23. 12:57

A rész nézése közben először azt gondoltam, hogy ez egy alibi rész, egy alibi akcióval, ami csak arra szolgál, hogy “legyen végre valami” és aztán gördülhet tovább a cselekmény. Aztán amikor vége lett a résznek megvilágosodtam: ez így teljesen rendben volt. Sőt!

Ha Quinn helyébe képzelem magam, teljesen logikusan viselkedett. Napokkal ezelőtt kiszúrta ugye, hogy valaki figyeli Carriet. Követte a fickót, aki odavezette a fekete srác munkahelyéhez, ahhoz a srácéhoz, aki felrobban a furgonnal. A tévében látta, hogy ugyanaz a logó van a furgonon. Aztán elkapja az egyik riportert, aki fuldokolva elmondja, hogy valaki tüntetést szervezett Carrie háza elé, és valóban, jönnek is a tüntetők követ dobálni. Ez így egyben iszonyat gyanús, és teljesen indokolt a paranoia. Én sem engedtem volna ki Frannit az utcára, nem engedtem volna el őket, mert fogalmam sem lett volna, hogy mire megy ki a játék. Márpedig valamit akartak. Mindezt csak színesíti a poszttraumás stressz is.

Szóval így végiggondolva ez teljesen jó volt, teli meglepő húzásokkal :D

Snoopyzit30 - 2017. 02. 23. 13:14

6×05

Hát én nem vagyok elájulva. Carrie-t úgy tűnik minden szintem megvezetik, tényleg akkor éberebb volt, amikor be volt drogozva. Most csak sodródik az árral. Quinn behúzása ebbe a marhaságba is tök fölösleges volt. Oké, hogy robbantás volt a városba és emiatt lehet nagyobb a készültség, de nem mondják már, hogy bedobja a követ az rálő és rögtön kivonul kb. a fél hadsereg, hogy túszejtő. Hagyjuk már ezt a baromságot! Akkor fel kellett volna, hogy szólítsák, hogy engedje el őket vagy túsztárgyaló vagy valami. Ez így iszonyú komolytalan egy Homeland résztől. Az hogy a megválasztott elnökasszonyt eltakarítják ideglenesen az útból azt még értem, bár az is több, mint idegesítő, hogy kb. semmi hatalma nincs, hanem csak úgy elszigetelik. Ez is mese habbal. Quinn volt egyedül észnél, pont az a szereplő, akinek – a hitelesség kedvéért – még vegetálnia kellene kb.
Ez a rész olyan messze van a Homeland fénykorától, mint Makó Jeruzsálemtől. A remek építkezés után, nekem ez most nagyon nagy csalódás, mert ha valaki, akkor én iszonyat nagy fun vagyok. Remélem, hogy összekapják magukat.

Zora - 2017. 02. 23. 19:56

6×05

Na, hálistennek, csak az utolsó 3 percig kellett várni!
Itt valakik nagyon összeesküdtek az elnökasszony ellen. Direkt elmenekítették, meg robbantottak, meg ilyesmi.
Szegény Quinn, pedig nem akart rosszat.
Hát, ez tök izgalmas. Lehet, érdemesebb lenne bevárnom az összes részt, és egyben megnézni.

zedtheant - 2017. 02. 23. 22:53

6×05 zseniális rész volt! para, feszkó, brutáljó Quinn. Régen élveztem ennyire sorozatrészt.

Blushda - 2017. 02. 24. 23:55

@Snoopyzit30

Szerintem simán hihető a megválasztott elnökasszony elszigetelése, ugyanis ő még csak megválasztott elnök. Nem lett még hivatalosan beiktatva, tehát nincsenek meg azok a jogai még, amik egy elnöknek megvannak. Félúton van az elnökjelöltség és a tényleges, beiktatott elnökség között. Számomra ez belefér.

Az évad első részében Dar Adal és a Moszados csaj beszélték is, hogy csak maximum 8 hetük van a beiktatásig, utána “meg lesz kötve a kezük”, úgyhogy gyorsan kell cselekedniük. Nyilván már akkor ezt tervezgették.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz