login |

Pilot: Taboo

2017. 01. 08. 18:01 - Írta: human

133 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika, pilot-mustra,

A BBC új sorozata volt az, ami újra tévézésre csábította Tom Hardy-t. Mondjuk ez eléggé kétélű dolog, mivel egy új tehetségnek is adhattak volna lehetőséget a Taboo-val, de egy profi meg simán elviszi a hátán. Ahogy ezt a pilotban láthattuk is.

Ez volt amit az Emerald City előtt láttam, és kicsit elhalványította annak érdemeit. Itt bizony nincs csapkodás, a kezdő rész tökéletesen felépíti a főhős legendáját, ami tuti ütni fog, amikor esetleg flashbackelnek a róla szóló pletykák valóságtartalmára.

Emellett pedig azt a “játszmát” is bemutatja, amiben hősünknek részt kell majd vennie. Míg az említett legenda elég ködös, addig ez egyértelműen tisztázva van.

A történet szerint a Kelet-indiai Társaság egy Kanada és Amerika közötti földdarabra feni a fogát. A probléma, hogy a főhős bolond apja vagy 30 évvel korábban megvette azt puskaporért az indiánoktól, így bizony magánkézben van a terület. Az öreg halálával kerül a képbe Tom Hardy halottnak hitt karaktere, aki feltűnve elhappolja az örökséget a féltestvérétől, pedig vele már megegyezett a társaság – még a szomorú eset előtt.

Ez ennyiből egy sima hatalmi játszmának tűnhet, de persze a társaságról gyorsan kiderül, hogy nem tiszta lapokkal játszanak. Nem akarom spoileresebben kifejteni, még a tárgyalások is érdekesnek tűnnek, viszont mindenképp Hardy furcsa, látomásokkal sújtott karaktere az igazi extra a történetben.

Na meg a kor, az 1800-as évek eleje. Minden lepukkant és sz*r, tökéletesen érezni, hogy milyen rossz lehetett akkoriban élni. És mindez képzeljétek el baromi jó rendezéssel megfejelve. Teljesen azt éreztem, hogy mozifilmet nézek, valamiért a The Revenant táborban játszódó jelenetei ugrottak be. Meg is néztem a rendezőket: egyikük a The Killing eredetijén is dolgozott. Rendben.

Nyilván nem tudnám mindenkinek nyugodt szívvel ajánlani a Taboo-t, hiszen tipikusan kijárhat neki a lassú jelző is, de mindennek helye volt a pilotban. Még úgy magában is, bár ki lesznek bontva, de már most megállták a helyüket a történtek.

Nem tudom, feltűnt-e eddig, de én nem igazán vagyok túlzottan oda a kosztümös műfajért, most viszont baromira kíváncsi lettem, hogy ezt innen hova tudják majd vinni. Az első rész simán 9/10 volt, úgy elkapott.

A sorozat január 8-tól feliratosan megtekinthető az HBO GO-n is.

133 hozzászólás Ne habozz!

Iceman - 2017. 01. 08. 18:14

Annyira nem rántott be mint vártam, de Hardy karaktere iszonyat badass ebben a szerelésben úgyhogy nem tudom nem várni a következő részt. Remélem a sorozat címéhez hűen lesznek itt kemény durvulások.

ayren - 2017. 01. 08. 18:39

No én meg amúgy is szeretem a jó öreg angol kosztümös filmeket, úgyhogy kíváncsivá tettél, human, mindenképpen belenézek ha lesz felirat.

Ancsa - 2017. 01. 08. 19:00

Nekem is nagyon bejött, 8/10 simán. Tom Hardy annyira jól hozza a kissé zizzent alakot (nem először), hogy öröm nézni. És a többiek is jók, nem láttam senkinél gyenge játékot. Engem megvettek kilóra, bátran ajánlom!

patrickburnsred - 2017. 01. 08. 19:07

Eddig csodálatos.

Rudy - 2017. 01. 08. 19:41

Hát ez nekem most nagyon bejött. A Banshee nagy űrt hagyott maga után a tesztoszteron szagú sorozatok világában. Remélem ez majd pótolni tudja. Amúgy a recept eléggé hasonló. Egy badass bosszúra éhes hős akiről keveset tudunk visszajön, hogy felborítsa a status quo-t, csak ez az egész egy viktoriánus setupban. Pár perc alatt berántott. A hangulata leginkább a Bloodborn-ra emlékeztet. 8,5/10 remélem a folytatás sem fog csalódást kelteni!

szpojleres mókus - 2017. 01. 08. 19:42

Pont az ellentéte az én véleményem, annyira erőltett, látszik az egészen hogy IGEN ITT VAN HARDY MOST MINDANNYIAN BORULJATOK LE, és adjatok kritikusok 10 per 10et hogy az már fáj.

Acheron - 2017. 01. 08. 20:04

Már a bemutató felkeltette az érdeklődésemet. Nézni fogom, főleg ha tartja a pilot szintjét. A Westworld után ez most nagyon jól jön. Minőségi sorozatnak nézünk elébe szerintem. Plusz az egész kor hangulata magába szippant, már aki vevő rá. Kifejezetten tetszik a történet vezetés tempója is. Ridley Scott producerként talán garancia a sikerre, nah meg a színész gárda.
Hardy, és Pryce remek, de sorolhatnánk még, mert a többiek is. Trónok Harca szereplők befigyelnek. ;-)

Acheron - 2017. 01. 08. 20:07

@szpojleres mókus: “Hansel most annyira menő”…izé Hardy. De talán okkal, nem? ;-)

winnie - 2017. 01. 08. 20:33

szpojleres mókus: egy színész jó szerepet akar írni magának, ez inkább erény, mint bűn. viszont:

“adjatok kritikusok 10 per 10et hogy az már fáj.”

olvasva a kritikákat ez nem jött be eddig, ha ez volt a cél, több a viszonylag visszafogott, enyhén lehúzós kritika. viszont a nézők véleményei nagyon pozitívak, egyelőre itt, nálunk is. de persze még a gyors nézők jeleztek vissza.

tomex - 2017. 01. 08. 20:43

Ez 10/10 volt nekem. Az is kozre jatszik, hogy Tom Hardy-t a top 3ban van nalam a ferfi szineszek kozott. De ez nagyon bejott. Erezni a mocskot es a buzt a kepernyon keresztul.

mmonitor - 2017. 01. 08. 20:56

Ez kurva jó volt.

bvr - 2017. 01. 08. 21:00

Nekem is tetszett alapvetően, kicsit lassabb mint vártam, de nem gond.
Színészek (természetesen Hardyn kívül is, pl. Jonathan Pryce mindig nagy kedvencem, de a többiek is) , díszletek, hangulatteremtés pedig kiemelkedő, remélem a történet is az lesz.
Viszont olyan jól visszaadják az akkori kor hangulatát hogy nézni felér egy kultúrsokkal :)) Mondjuk nem vacsora mellé ajánlott :)

zolkó - 2017. 01. 08. 21:00

szpojleres mókus

+1

Hardy hajón, Hardy lovon, Hardy akinek annyira “deep” a háttérsztorija. BORING. Nagy jóindulattal 4/10

Eni - 2017. 01. 08. 21:10

Megvettek. Jöhet a többi rész.

Geza Kovacs - 2017. 01. 08. 21:26

Hát ez rohadt jó.

Lemoni - 2017. 01. 08. 21:40

Ripper Street-i mocsok és hangulat, nekem már ennyi is elég lett volna, de hogy még Tom Hardyt is hozzám vágták, így már abszolút kötelező. Érdekes karakterek, sunyi titkok, magánbűnök és közerkölcsök, hatalmi játszmák és 1 mindenki ellen, na, ez jó lesz. Év elején még szőrösszívű vagyok, ezért 9/10.

cherockee - 2017. 01. 08. 23:19

Egy javaslat annak akinek tetszett: Sean Bean Frankenstein sorozata nagyon hasonló, nekem végig ott volt a fejemben, hogy akár egy univerzumban is lehetnének, azt is nézzétek meg (első évad lement, lezárt története van, de folytatható, és elvileg fogják is).

+1 tetszés itt is, jó volt, de vagy a hangosítás hibája, vagy a színészek motyogása miatt néhol nem értettem (felirat nélkül nézek mindent, itt 2-3 mondat is van, amit feliratból ki kell majd nézzek).

Gevin - 2017. 01. 08. 23:28

The Tom Hardy Show!

Hatalmas egysorosak puffogtak a szájából. Ellenben nekem túl lassú volt, és néhol nagyon tévés. Persze voltak baromi minőségi jelenetek, és valóban ügyes a rendezés, de a flashbackek és néhány helyszín nekem picit low budgetnek tűnt.

És amúgy Hardy ebbe ha jól tudom írt is, producerként is jelen van, plusz főszereplő. Tehát nem úgy van az, hogy elvették valakitől a lehetőséget, mert az ő keze mélyen benne van ennek az elkészültében szerintem.

Én sem vagyok oda a kosztümös cuccokért, sőt, de Hardyval bármit megnézek.

Jon - 2017. 01. 08. 23:44

Ha ennyire tetszett nektek, akkor valószínűleg érdemes lesz belenézni. Úgy voltam vele, hogy megvárom a kritikákat, aztán meglátom. Ezek szerint ez is mehet a listára.

energy - 2017. 01. 09. 00:13

Szinte semmit nem értettem, a kritika elolvasása után kicsit tisztább. Kivárom a végét.

- 2017. 01. 09. 00:19

Imádtam. Mondjuk ilyesmire számítottam. Hardy-t a Bronsonban szerettem meg, a Revenantra pedig megimádtam. Simán 9-es volt, még újra is nézem.

sleepwalker77 - 2017. 01. 09. 08:56

Nekem erős közepes volt az első rész, a színészek rendben vannak, a sztoriról sok nem derült ki, ebből még bármi lehet.

Bikuci - 2017. 01. 09. 09:21

Gevin: “Ellenben nekem túl lassú volt, és néhol nagyon tévés.” – Ezen nagyot nevettem.:)

Bejövős sorozat. Nem akar többnek látszani, mint ami.

tobias88 - 2017. 01. 09. 09:53

Működni működött a pilot, de sok minden nem történt benne. Leginkább egy szálat vezettek fel, a többi csak karakterépítés volt (elhagyott gyerek, prostis rész). Lehet, hogy jó lesz, de erre én inkább még pontot se adnék, annyira kevés volt

Brynden Rivers - 2017. 01. 09. 12:17

Lassú volt, brit módon low budget, de én pont ezt szeretem :)

wellwellwell - 2017. 01. 09. 13:41

szerintem se volt jó, egyedül tom hardy nyers ereje “húzott”, de az épp elég intenzív volt ahhoz, hogy (egyelőre) folytassam.

Pierre75 - 2017. 01. 09. 15:17

Lehet remek lesz, de a bukta is benne van, ha nagyon misztikus akar lenni vagy sokat markolni. Kíváncsian várom a folytatást.

markvido - 2017. 01. 09. 16:33

Mindent leírtak már a részről előttem, amit érdemes: lassúcska ugyan, de iszonyatosan hangulatos és lefektette az alapokat, ahogyan az egy pilot-tól várható. Nagyon várom a folytatást.

danger - 2017. 01. 09. 17:41

Kicsit porgosebb pilotot vartam, de nagyon igenyesen van osszerakva az egesz, trendi minden.

Rudy: ha tesztoszteron kell akkor Peaky Blinders

Saszta - 2017. 01. 09. 19:05

Nekem nagyon bejött az egész, bár én is kicsit pörgősebb tempót vártam, bár engem a lassúság nem zavar. :)

A karaktereket szépen bemutatták, nem csak nagyon alapozó ecsetvonásokat kaptunk róluk, ami számomra jó pont. :) Tom Hardy pedig főleg, ahogyan a kosztümös angol sorozatokat is szeretem, szóval eleve nagy várakozásokkal ültem le nézni, és nem is csalódtam. :)

A történet még eléggé a homályba vész, csak a hatalmi játszmák kaptak részletesebb bemutatást, a jóval érdekesebb rejtély szálba csak egy-két pillantást vethettünk, de hát egy pilottól nem is igen várható több.
A hangulata remek volt, tényleg életre keltette a kort a képernyő. Nagyon várom már a következő részt. :)

8,5/10, ilyen egy jó sorozatkezdés. :)

Diapolo - 2017. 01. 10. 00:05

Ez a pilot elég semmilyen volt. Bátran ki merem jelenteni jó néhány angol sorozat bepróbálása után, hogy ezek nem az én világom. Halálra untam magam a lassú történetvezetésen, amiből sok nem derült ki. Igazából nem történt semmi az 1 óra alatt. Hardy jó, de nem fog itt tartani. 3/10 és már állok is tovább.

fregattfőhadnagy - 2017. 01. 10. 01:08

Nagyon jó! Minden mást leírtak fentebb, viszont az eddigi szerepei alapján nem gondoltam, hogy lesznek “Utáljuk Rache… Hardy-t” klubtagok. :)

Zsugabubus - 2017. 01. 10. 11:20

Vérszegény az egész produktum,ilyen kezdés megengedhetetlen.Megint a hájp volt nagyobb,.

Zsugabubus - 2017. 01. 10. 11:22

Vérszegény az egész produktum,ilyen kezdés megengedhetetlen.Megint a hájp volt nagyobb,de azért mert Hardy néha jól teljesít,ne szo@juk fel őt mindig.

Mersby - 2017. 01. 10. 11:42

10/5

zagloba - 2017. 01. 10. 23:54

Elképesztően mesterkélt, és modoros.
Patikamérlegen méricskélt, mindenből egy kicsi, ahogy meg van írva: kis főhős, kis ellenfél, kis intrika, kis főhős, kis rejtély stb.

Meg ahogy erőltetik ezt a 19. század eleji feelinget is: figyelj haver, itt kevergetek egy hatalmas üst disznólábat, ráadásul az utcán! Látod, ilyen volt akkoriban élni.

Idegesítő ez a szájbarágós stílus.

Sima kasza.

rensenbrink - 2017. 01. 11. 15:12

Nekem nagyon nem tetszett, kaszálom is.

dinnyemano - 2017. 01. 11. 15:16

Na megnéztem már én is. Tutira maradok, darálnám is tovább, kár hogy hetibe kell várni…
Gőzöm nincs ki az a Tom Hardy (mindjárt lecsekkolom már)
de nekem működött a figurája. Igen, előismeret nélkül is üt.
Nekem a csaj nem illett a régi korba.
Nem tudom melyik soriból ismerem, de olyan modern arca van nekem, másfajta nőt castingoltam volna.

Mikor lesz szombat? :D

fm! - 2017. 01. 11. 20:16

Teljesen korrekt, sőt akár 9/10-is rádobok a hangulat miatt…

Morgan - 2017. 01. 12. 06:45

Érdekesnek ígérkezik, de Tom Hardy most is Marlon Brandot utánozza (mint mindig). Persze azt jól csinálja (mint mindig), de akkor is csak utánoz. Sajnos Brandot már nem láthatjuk és kétségtelenül felüdítő hogy megeleveníti őt újra meg újra, de ettől még nem lesz az a színész óriás aminek tartják őt azok akik nem látták (vagy nem látták elégszer) még az igazit, akit utánoz.

Magáról a soriról annyit hogy majd meglátjuk. A pilot tényleg elég szűken mérte az alapsztoriról az infókat.

Gevin - 2017. 01. 12. 12:03

Morgan: Brandot csak nehany filmben lattam, de megmondom oszinten soha nem volt a kedvencem, attol fuggetlenul, hogy tehetseges szinesznek tartottam.

Hardy az egyik kedvenc szineszem, es meg csak eszembe se jutott soha, hogy barmi hasonlosag lenne Brando alakitasai es az ovei kozott. Hardy sztem sokkal energikusabb, lenduletesebb, es agresszivabb szinesz, mint Brando volt (mar az alapjan, amikben lattam). Nyilvan a szerepek tobbsege, amit kap vagy elvallal, nem veletlenul olyan amilyen. De pl ajanlom a This means War cimu akciovigjatekot, amiben Hardy kifejezetten vicces, es egy a megszokottal teljesen ellentetes karaktert alakit baromi jol. A film egy limonade kozepszer, de Hardy szorakoztato benne.

Szoval tenyleg kivancsi vagyok, mire gondolsz pontosan az utanzas kapcsan? Tudnal mondani nehany peldat, mert valoban erdekelne.

Morgan - 2017. 01. 12. 16:52

Szerintem nézz meg pár videót a youtube-on Brandóról és rá fogsz ismerni Hardy-ra. A mozdulatai, az arckifejezése amikor például olyan befelé fordulós vagy kicsit zakkant szerepbe bújik és mikor gengsztert játszik még a hangját is elváltoztatja, hogy olyan “keresztapás” (ezt egy filmben és sorozatban is sikerült összehoznia)legyen ami számomra már egyenesen röhej. Mondhatnánk azt hogy hasonló karakterek, de színészekről beszélünk, az a dolguk hogy mások bőrébe bújjanak. Kizárt hogy ne lenne tudatos.

Mondok egy magyar párhuzamot: Friderikusz Sándor- Kadarkai Endre

Endrére is azt mondják zseni, de valójában csak Friderikuszt utánozza, még a kérdéseit is tőle lopja néha. Akkor lóg ki leginkább a lóláb mikor olyan szavakat használ amit egy az ő korosztályában lévő fiatal sosem használna.

Kétségtelenül kell tehetség ahhoz hogy valakit ennyire jól le tudjon utánozni valaki, de vajon mennyire tekinthető a sajátjának az a siker amit learat vele?

amy fisher - 2017. 01. 13. 07:43

Nekem pont a lassúsága tetszett, mert ezzel teremtette meg bennem a feszültséget, folyamatosan azt várva, hogy mikor tépi ki valakinek a szívét Hardy. A korhangulat tényleg kultúrsokként üt. Köszönöm @bvr, hogy megfogalmaztad helyettem :-) Először húztam a számat a misztikus vonalra de már várom, mert nagyon hiányzik a Penny Dreadful. -1 pont a főcím miatt: senki nem nézi a stábból a Vikingeket?

pillangó - 2017. 01. 13. 22:59

Nagyon tetszett az első rész,szerintem nem volt lassú.Rengeteg infót megtudhattunk a szereplők múltjáról,érzéseiről,szándékairól és ehhez idő kell.
Az összes színészt dicsérni tudom,persze leginkább a főszereplőt.
Vasárnapig azt sem tudtam,hogy létezik egy Tom Hardy!Persze miután rákerestem kiderült,hogy több filmben is láttam már.A szűz királynőben,a Kémes hármasban,az Üvöltő szelekben,az Eredetben és elképesztő módon kb. két héttel ezelőtt A visszatérőben.És nem ismertem fel!Ez a srác egy kaméleon.:)Oké hogy más a frizurája,a jelmeze,de azért ez elgondolkodtató.Valahogy mintha a különböző szerepekben különböző emberré is válna.

ayren - 2017. 01. 14. 21:44

Az első reflexióimat már leírtátok: lassú, sejtelmes, erős atmoszférával.
Kosztümös angolt szeretjük, a misztikus vonalhoz viszont nem nagyon vonzódom, majd meglátjuk, mi sül ki ebből az egyvelegből. Egyelőre maradok, de nem szippantott be.
Csatlakozom azokhoz, aki nem tudták eddig, ki az a Tom Hardy. Az arcberendezése engem Peter Firth-re emlékeztet.

dinnyemano

Ezen jót kacagtam:

“Nekem a csaj nem illett a régi korba.
Nem tudom melyik soriból ismerem, de olyan modern arca van nekem, másfajta nőt castingoltam volna.”

A “modern” arcú Oona Chaplint már láthattuk 1-2 kosztümös sorozatban, pl. GoT-ban. Ezek szerint rosszul castingoltak ott is. :)

Morgan - 2017. 01. 15. 08:29

Oona Chaplin Game of Thrones-os alakításából nekem éppen a kosztüm nélküli rész tetszett a legjobban ;)

Amúgy külsőre nekem Jennifer Love Hewitt ugrik be róla. Ennél a sorinál is azt hittem hogy ő az.

Saszta - 2017. 01. 15. 10:02

Amy fisher: “Először húztam a számat a misztikus vonalra de már várom, mert nagyon hiányzik a Penny Dreadful. -1 pont a főcím miatt: senki nem nézi a stábból a Vikingeket?”

+1, engem is a Penny Dreadful-szerű hangulata rántott be leginkább, és én is észrevettem, hogy az oppeningje nagyon hajaz a Vikingekére. :D Tehát nem túl egyedi, bár kevés az egyedi főcím, mert a többségük hasonlóan épül fel.

Egyébként Tom Hardy tényleg tiszta kaméleon, először én sem tudtam ki ő, de a Taboo miatt mikor az első trailer kikerült rákerestem és rájöttem, hogy rengetegszer láttam őt, csak sosem ismertem fel, és mindegyik alakítását szerettem. :D

Morgan - 2017. 01. 15. 12:29

2 rész: ha ez valami vámpíros cucc lesz akkor lehet hogy kasza (pedig jónak ígérkezett)

ayren - 2017. 01. 15. 13:58

+ Vikinges főcím. Nekem is rögtön az ugrott be.

ayren - 2017. 01. 15. 14:00

Morgan
Kosztümtelen Oona Chaplin :)

Blance - 2017. 01. 15. 22:29

9/10 Ide vele…megvettek kilóra..
Hardy mindenben jó!!!

Ádám - 2017. 01. 16. 09:52

Eddig hol élt az, aki nem tudta ki az a Tom Hardy??:D

stEXXon - 2017. 01. 16. 12:13

a második rész gyengébb volt, mint az első. kasza.

Saszta - 2017. 01. 16. 23:27

A 2. része eléggé érdekes volt, de szerintem is gyengébb volt az 1.-nél. Valahogy untam már a vége felé, de a rész végi cliffhanger azért odacsapott rendesen. Kíváncsi vagyok, mi sül ki ebből. Remélem valami újabb dolgot mutatnak majd. Mondjuk kis afrikai mitológiát el tudnék képzelni.

7,5/10

Titan - 2017. 01. 17. 08:13

“2 rész: ha ez valami vámpíros cucc lesz akkor lehet hogy kasza”

OMFG…azért mert nyakon harapta? Hihetetlen milyen következtetéseket vonnak le egyesek…

Titan - 2017. 01. 17. 08:14

Aki meg nem tudta ki az a Tom Hardy, az eddig burokban élt?:O Ha igazán beteg karaktert akartok tőle látni, akkor nézzétek meg az egyik korai filmjét a Bronsont. Hatalmas!

Blobov - 2017. 01. 17. 09:50

SPOILER:

Én próbáltam összerakni magamban a második részt, de összeségében nem sikerült, hogy mit is akarna:
– a főhősnek sok a pénze,
– vesz hajót,
– meg akarják ölni,
– van egy állítólagos mostohaanya,
– a végén meg leszúrják, de azért ő nyert.

Nekem tűnik egyelőre az egész egy olyan katyvasznak, amiből jó is kisülhet, de egyelőre inkább csak történetileg unalmas katyvasz? A hangulat ugyanis nem viszi a vállán végig (ebbe bukott bele szerintem a Frankenstein Chronicles is, amelynek a hangulata brutálisan jó volt, Sean Bean szintén, de történetileg lassú, unalmas és kiszámítható).

pillangó - 2017. 01. 17. 11:26

Elég durva,de nekem eddig az jön le,hogy a főszereplő és a féltestvére egymásba szerettek gyerekkorukban és Jamesnek ezért kellett lelépnie.Erre utalhat a sorozat címe is.
Szerintem azért jött vissza,hogy újra beindítsa apja hajózási társaságát a gyémántjaiból és visszakapja a testvérét.Pénze,tudása,elszántsága van hozzá,de nem áll túl jól a szénája,mert mindenkinek csak púp a hátán.

Saszta - 2017. 01. 17. 11:53

Blobov, egyelőre még tényleg nem igen áll össze a dolog, és tényleg lassan építkezik, de azért máris történtek benne érdekes dolgok.

Ez a rész engem sem fogott meg annyira, de én reménykedek, hogy jól fog elsülni. :)

És még mindig jobb ez a fajta lassú építkezés, mint az Emerald City féle, melyben az 1. részben a nyakunkra zúdítottak mindent, kb minden magyarázat nélkül, így hiába volt pörgős, ha egy értelmetlen katyvasznak tűnt az egész. :D
Itt legalább mondhatjuk azt, hogy még azért nem értjük teljesen az eseményeket, mert nem ismerjük az előzményeit. Egyelőre ez egy ismeretlen világ, amit fel kell fedezni, és remélhetőleg lassan most már jönnek a válaszok is majd. :)

pillangó - 2017. 01. 17. 12:02

Az előbb írtam egy hozzászólást és abban a pillanatban eltűnt,amikor rákattintottam a beküldöm sávra.Én még új vagyok itt és nem értem miért.Valami rosszat tettem?:D

Shed - 2017. 01. 17. 18:10

Rengeteg dolog lehet a háttérben. Gondolom az apját is meg akarja bosszulni, valamint egyéb célja is lehet a szorossal. Szerintem kapcsolatba lépett az anyja törzsével és nem akarja hogy kifosszák őket, ezért nem adja el. Vagy egyszerűen látja benne a rengeteg pénzt.

Ahogy látom a féltestvérét is szeretné visszaszerezni, a Trónok Harca egyik jelenete alapján van is rá oka :D

Mondjuk nekem inkább az nem tetszik kicsit, hogy a Kelet Indiai Társasággal egymaga tud packázni. Nem hiszem hogy sokat vacakoltak volna a megölésével. És abban igaza volt a ragyás képű ügyvédnek, hogy nagy hatalmuk volt, rengeteg pénzük.

Az özvegy szinésznőt szerintem a maga oldalára állítja valahogy. Azért a tárgyalás előtti halkan elmondott mantrája alapján ő is pontosan tudja hogy recsegően vékony jégen lépked. Eleve a kedves főhősünk sem sokat tökölne ha meg kellene őt ölni.

Én azért adnék ennek a sorozatnak még legalább 3 részt hogy mi sül ki belőle. Bár a Westworldnek én sem tudtam adni annyit…

Sh1nex - 2017. 01. 17. 20:43

Én meg nem tudom hogy lehet 1-2 rész után kaszálni valamit :D

Morgan - 2017. 01. 19. 17:08

Még nem biztos hogy kasza lesz csak lehet. Egy aprócska “kosztümtelen” jelenért Oona Chaplinnel megérné végignézni a sorit.

Hogy lehet 1-2 rész után kaszálni? Hát volt olyan hogy egy sorozatból egy percet sem néztem és már az előzetes után kaszáltam :D Sőt volt olyan amit a címe vagy a rendezője alapján eldöntöttem hogy nem fogok nézni.

Visszatérnék erre a vámpíros motívumra mert talán most már nem spoiler. Szóval Hardy harapott egyett ezt mindenki látta. Volt utalás telepátiás kapcsolatra az apjával, arra is volt utalás hogy halottnak hitték és ami a leggyanusabb az a dolog a megboldogult nagyapám egyik kedvenc mondásához kapcsolódik:
“Az a jó film amiben ösznek”

Hát ebben a sorozatban Hardy még egy falatot nem evett. Ami felettébb gyanús :)

Morgan - 2017. 01. 19. 17:14

Bocsi a dupla posztért, de most jut eszembe hogy volt egy sorozat amit egy rész után hivatalosan kaszáltak pedig nbem is volt kisköltségvetésű és egész jónak ígérkezett. A végét rontották csak el. Földönkívüliek vagy démonok szállták meg a földet, ment a nagy katasztrófa feeling szóval érdekesnek ígérkezett, a szereplők is jók voltak. Erre az utolsó öt percben egy démonszerű teremtmény úgy szólalt meg latinul hogy ki kellett köpnöm az üditőt amit éppen iszogattam. Azt mondta: “a kocka el van vetve”
Na kész az alkotók miszticizálták a démonokat azzal hogy latinul beszéltették, de szegényeknek Julius Cézár híres mondásánál kimerült a nyelvtudáduk. Kár azért az utolsó 5 percért.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 19. 20:23

“Csatlakozom azokhoz, aki nem tudták eddig, ki az a Tom Hardy.”

Jaj! Ilyeneket komolyan fáj olvasnom, de tényleg vannak páran, akik nem tudták ki ő. Ilyenkor öregnek érzem magam, hogy én már kb. 10 éve tudom :-P

A sorozat így 2 rész alapján nekem is bejön. Már nagyon hiányzott valami Penny Dreadful-szerűség még akkor is ha az egy más kategória volt, de mégis arra emlékeztet.

Jughead - 2017. 01. 22. 02:19

Még a 2. részhez: szerintem Tom Hardy kannibál. Ez a pletyka terjeng róla és kérdezte is tőle a féltestvére, hogy tényleg evett-e ember húst? Aztán maga Hardy is mondta az orvosnak még az első részben, hogy sokat tud a halottakról. Plusz sohase eszik normális ételt, és a rész végi küzdelemben is indokolatlan volt a harapás, hisz addigra már eltörte a Maláj nyakát.

Ha tippelnem kellene ez az indián őseinek lehetett az emberévé valamilyen rituális hagyománya, és az apja ezt a “hagyományt” követte, hisz Brace elmondása szerint ő sem evett az utolsó éveiben.

Ami kérdés, hogy vajon emiatt látja-e a holtakat vagy sem? Illetve, hogy ennek volt-e köze ahhoz, hogy az apjával össze tudott valahogy kapcsolódni?

Morgan - 2017. 01. 22. 15:00

A nő nem kurtizán, de akkor mi köze volt vajon Hardy apjához?

rapguruz - 2017. 01. 22. 18:02

Nem szeretem a ‘kosztümös’ filmeket de ennek a hangulata piszok jó.. .
Kérdés ha nem Hardy lenne A főszereplő akkor is vajon ennyire ismert lenne A sorozat? :)

pillangó - 2017. 01. 22. 23:23

Bepótoltam a hiányosságaimat, megnéztem pár filmjét és valóban,Hardy nagyon jó színész.Szerintem örülne neki,ha kiderülne,hogy a nézők több szerepben is látták és nem ismerték fel.Ez egyfajta dicséret.Annyira át tud alakulni,és nem csak külsőleg hanem a személyisége is,hogy ezért nem tudja beazonosítani az ember.De most már nem ver át többet!:D
A visszatérőben nyújtott alakításáért simán kaphatott volna Oscart is.Remélem nem az volt az utolsó esélye.Nagyot játszott még a Bronsonban és a Visszapörgetett életben is.De azt hiszem,ez a Taboo-s szerep illik hozzá a leginkább.:)

ayren - 2017. 01. 24. 17:05

Snoopyzit30
Ne máááá! :)
Miért kéne mindenkinek ugyanazokat a filmeket, színészeket néznie? Filmekről én amúgy is eléggé leszoktam az utóbbi 10 évben, és ahogy néztem T.H. filmográfiáját, egyedül a 2002-e Star Trek-film, amit láthattam tőle. Ölég régen volt ahhoz, hogy ne emlékezzek rá, ráadásul tök kopasz volt a karaktere, plusz jóval fiatalabb.

zolkó - 2017. 01. 26. 09:20

Sh1nex

Nem tudom minek ragaszkodni valamihez 2-3 rész után “mert hátha jó lesz”? Meg minek nézni valamit csak azért mert kedvenc “sztárom” benne van, de a sztori igazából akármi is lehetne? Az tuti, hogy Hardy nélkül feleekkora nézettsége sem lenne, és arról nem is nagyon beszélnék, hogy mennyire közepes színész szerintem. :P Mindenkinek megvan a saját rutinja, hogy mikor/miért kaszál valamit. Sok év sorozatnézéssel a hátam mögött már nem ragaszkodok ahhoz, hogy mindent bepróbáljak, végignézzek, csak mert kritikai siker. De hogy ontopic legyek, a két részben ami érdekes volt, az Hardy múltja, erre morzsákat kaptunk csak belőle. Nekem ez édeskevés volt a maradáshoz, a földterület körüli kavarás egy percre sem érdekelt, ennyi, ezért kaszáltam. “Hátha jó lesz?” Ilyenekre se kedvem, se időm.

Snoopyzit30 - 2017. 01. 27. 11:57

@ayren

Természetesen nem kell mindenkinek ugyanazt nézni, csak azért elég sokat szerepelt, ha más nem az Oscar-jelölése (A visszatérő) kapcsán. Ezek a filmek elég népszerűek voltak, hogy ismerhessék az emberek belőle: Eredet, Warrior-A végső menet, Fékezhetetlen, A sötét lovag-Felemelkedés, Piszkos pénz, Mad Max:A harag útja, aztán ott van sorozatként a Peaky Blinders. Ezek azért elég ismert filmjei és akkor még nem is soroltam a kevésbé ismert filmjeit.

rapguruz - 2017. 01. 30. 15:48

Mennyi Mennyi kurtizan volt régen.. . Talán több is mint manapság!! :D

pillangó - 2017. 01. 30. 21:14

Ebben a sorozatban nincs egy jóravaló ember.
A szereplők a mocsokban dagonyáznak a szó szoros és átvitt értelmében is.Talán Brace,a szolgáló a kivétel,de nem lepne meg,ha róla is kiderülne valami disznóság.Egyedül Lorna Bow “tisztességes” a maga nagyképű módján,bár ő se szimpatikus.
Zilpha érdekes karakter.Túl nagy szeretetet nem mutat senki iránt,de a körülötte lévők nem is érdemlik meg.Engem nem zavarna a testvérszerelem,de itt inkább csak valami megszállottság,birtoklási vágy.
Nekem kezd sok lenni a főszereplő zakkantsága is.Azért álljunk már meg egy szóra!Emberevő,állatokkal szexelő?,sátánista vagy mi van???

Untergang - 2017. 01. 31. 09:23

“Nekem kezd sok lenni a főszereplő zakkantsága is.Azért álljunk már meg egy szóra!Emberevő,állatokkal szexelő?,sátánista vagy mi van???”

Mivel bennszülött feketék közt élt Afrikában, így megkóstolta az emberhúst (és ugye kiharapta a torkát a malájnak), de persze ettől még nem emberhús a normális tápláléka. Állatokkal meg nem szexel, csak a féltestvérét állat módjára teszi magáévá. Valószínűleg az afrikai törzsben tanulta a sámánizmust és azt űzi.

Blobov - 2017. 01. 31. 11:04

Az előző rész (4.) maga volt a hangulatorgia, talán a legjobb epizód, a bállal, az óriás legyőzésével, a rablás jelenettel… 10 ujjamat nyaltam érte utána :D

Morgan - 2017. 02. 01. 07:45

Ez a törzsben nevelkedett dzsungel fia szerep szerintem nem összeegyeztethető a Monte Cristo grófjához hasonlatos intelligens szálakat szövögető, megfontolt és már-már sakkjátszmát folytató tervező személyével. Most valaki vagy egy törzsben nőtt fel és és olyan mint Maugli vagy Tarzan, vagy nem, de akkor tud disztingválni, akkor meg nem vesz fel ilyen érdekes szokásokat.
Remélem lesz magyarázat ami feloldja ezt az ellentmondást vagy megmagyarázza.

Egyetértek Unterganganggal. Én sem szeretem az olyan sorikat vagy filmeket amiben nincs pozitív szereplő vagy mindenkit besároznak az alkotók szép lassan.

pillangó - 2017. 02. 01. 15:39

Untergang

Nem lehet tisztán érteni,hogy mit mond pontosan Zilpha.
Az HBO felirat szerint “you visit his animals”.
Máshol meg “you visit as animals”. A kettő ugye nem ugyanaz.:)

pillangó - 2017. 02. 01. 15:44

Morgan
A történet 1814-ben játszódik.A Kelet-Indiai Társasághoz 1798-ban,11 évesen adták be tanulónak.Most tehát 27 éves.A húga neki írt leveléből úgy tűnik,hogy kb. 10 évvel ezelőtt mehetett el Afrikába, olyan 17 évesen.Ezek szerint nem a dzsungelben “szocializálódott”,hanem angol emberek között.James Delaney-ről már az első részben kiderült,hogy intelligens ember,a Társaság tanulójaként is minden tantárgyból kiválóan teljesített.Szóval ez a szál szerintem hihető.

Számomra a főszereplőnek,ha egyébként egy erőszakos figura is,azért erkölcsileg illik az ellenfelei fölé emelkedni.Ha ez nincs meg,akkor nem tudok vele azonosulni.Az első három részben ezzel nem volt gond,de a 4. már határeset.
Szeretem ezt a sorozatot,remélem nem cseszik el.:)

Acheron - 2017. 02. 01. 18:23

@Blobov: Egyet értek. Durva jó volt! :D

pillangó - 2017. 02. 02. 07:56

Tegnap este újra néztem a 4. részt és azt hiszem megfejtettem az “erőszakolós” jelenetet.

James meglátogatta a húgát álmában,de nem csinált semmit csak nézelődött,ahogy Zilpha éppen egy maszkos alakkal szexszel.A csaj valójában róla fantáziált.Ő ilyen vadállatnak képzeli el a testvérét,ezt minden párbeszédükben a fejéhez is veri.

Vattacukor - 2017. 02. 03. 21:45

Eddig 4 rész volt,érdekel,hogy merre haladunk. Ami az én benyomásom eddig: ami a misztikus részt illeti, szerintem van valami alapképessége James-nek, a 4-ik részben utalt is rá,hogy Afrikában megtanították használni. Szerintem nem vámpír és nem is kannibál. Az indiánoknál szokás volt fogyasztani az elejtett állatból,itt inkább ilyesmire gyanakszom. Mondjuk az óriás felkoncolása akkor is durva volt. Van viszont két dolog,ami nagyon fura. Az első és a negyedik részben szó volt egy kisfiúról, akinek elvileg J az apja.De ki az anyja? Szilfa? Nekem nem úgy tűnik,hogy ő lenne, ugyanakkor J megszállottsága a csaj iránt eléggé monogámnak tűnik. A másik dolog, hogy a legelején valaki mondja J-nek, hogy “azt hittem meghaltál!”, ő meg erre “I did” . Tehát a túlvilági behatás azért nincs kizárva.

yagami - 2017. 02. 03. 23:39

James karaktere nagyon bejövős. Az “óriásos” jelenet lehet durva volt, de rohadt jó ( nekem és szerintem ). Remélem még teli lesz hasonlókkal a sorozat:D
Valóban eddig ez volt a legjobb rész.

trader - 2017. 02. 05. 03:10

A sorozat hangulata nagyon tetszik. Viszont azt nem nagyon értem, hogy a Király, K.I.T.és az amerikai hármassal most mi is történik pontossan? Valaki felvilágosithatna ezzel kapcsolatban! Lehet, meg kell néznem még1x…

Morgan - 2017. 02. 05. 17:41

Szerintem az az istálló fiú nem Hardy gyereke, hanem az apjáé. Tehát ugyanolyan féltestvére mint Chaplin. Ha kettejük gyereke lenne nem értem miért ne szólt volna róla mikor kettesben beszéltek, és a jómódban élő nő se hagyta volna arra a mogorva öregemberre, de legalábbis ő is fizetett volna a neveltetéséért.

K74 - 2017. 02. 05. 18:56

Tom Hardy eleve berántja az embert. De ahogy megteremtik az atmoszféráját annak a kornak, felfogásnak, emberi dolgoknak, az sem lényegtelen.
Simán várós a többi rész is!

Néma Harcsa - 2017. 02. 06. 00:23

Hardy, Pryce, plusz a színészek nagy része és az atmoszféra teljesen jó, ez az korabeli politikai/gazdasági nemzetközi kémthrilleres kavarás viszont a Peaky Blinders 3. évadában végül felettébb balul sült el Knighttól (félreértés ne essék, a 2. PB ellenben kiváló), és kissé már itt is túltoltnak érződik részemről.

Néma Harcsa - 2017. 02. 06. 00:30

A többi szála a sztorinak jóval érdekesebb, nem ártott volna inkább azokra jobban domborítani, de majd meglátjuk. (Azon meglepődnék, ha kinyilvánítottan ún. természetfölötti hatalommal bírna bárki, szerintem inkább csak nyugtalanítanak a lehetőséggel)

Morgan - 2017. 02. 06. 12:08

Nehogy az legyen mint a Lostban és a Twin Peaksben. Megy a nagy misztifikálás, jönnek a rejtélyek és végig azt hitetik el velünk lesz racionális válasz aztán a végén a képünkbe röhögnek.

Sajnos ez kezd kibontakozni a The Path második évadában is.

Még kitartok, de rossz irányba látom menni a dolgokat.

Vattacukor - 2017. 02. 06. 14:44

Gyerekek, Jimmy fiú megevett egy főtt tojást!!! :-DDD

Snoopyzit30 - 2017. 02. 06. 18:28

“Sajnos ez kezd kibontakozni a The Path második évadában is.Még kitartok, de rossz irányba látom menni a dolgokat.”

Igen, én is ezt gondolom, de szerintem itt nem lesz az mint The Path-nál. Legalábbis remélem én is.

Morgan - 2017. 02. 11. 10:33

főtt tojás: Tényleg! Először elsiklottam mellette, és most a komment miatt megnéztem és valóban megevett egy egészet. Ezzel a vámpíros teória megdőlt és örömmel konstatálom, hogy nagyapám is nézné a sorozatot meret “ösznek benne” :)

pillangó - 2017. 02. 11. 23:33

Azt a mindenit!Csak kapkodom a fejem…mi van itt.Felpörögtek a dolgok.

Morgan - 2017. 02. 12. 11:07

6.rész: Neeeemáááár!

Adok egy esélyt a sorinak, hogy kimossa magát ebből a fertőből, de ha ez így megy tovább nem vagyok hajlandó tovább nézni ezt.

Blobov - 2017. 02. 13. 10:21

Morgan: mi a gond? Szerintem zseniális rész volt, oszlanak benne a természetfelettire utaló jelek, helyette simán csak őrült állat mindenki :)

Morgan - 2017. 02. 13. 12:03

Az hogy a főszereplő egy pszichopata. Teljesen labilis, erőszakos és most már iszik is. Vérfertőző kapcsolatot ápol a féltestvérével, ráadásul erőszakos szadisztikus formában, azt pedig ezt láthatóan nem zavarja, inkább élvezi. Fogadni mernék hogy nem ő bántotta az illetőt a 6. rész végén, de az elgondolkodtató, hogy mennyire nem kavarta fel a látvány. Azokkal is durva és kegyetlen akik segítik. Folyamatosan magában mormol, hallucinál és ettől erőszakossá válik. A neki ártó embereknek kivágja a szívét vagy simán csak felkoncolja.
Ez az ember elmegyógyintézetbe való… és ez még csak a hatodik rész. Bár hozzátehetném azt is amit most csinált. Legalábbis jelen állás szerint ő tette. Minden résszel egyre lejjebb süllyed. Ezt egy első évadban nagyon merésznek tartom. Nem értem mit gondolnak az alkotók. Tényleg csak engem zavar az ilyesmi? Ekkorát fordult a világ?

Blobov - 2017. 02. 13. 12:56

1., Ha ő tette, illik a karakterhez. Ahogy eddig gyilkolt, viselkedett, részegen belefér. Ráadásul előre szólt Winternek, hogy ne jöjjön, mert veszélyes rá nézve.
2., Viszont a sztori szempontjából inkább valószínű, hogy valamelyik fél követte el, arra játszva, hogy JD lelkülete tovább bomoljon.
3., Az őrület szerintem alapvető része ennek a sorozatnak, nem véletlenül volt folyamatosan hangoztatva, hogy JD anyja is őrült volt, amire ebben a részben külön magyarázatot kaptunk. Gyaníthatóan örökölte az őrületét JD is.
4., A Tabu cím pedig egyértelműen a gyerekkori kapcsolatra utal.

stEXXon - 2017. 02. 13. 13:41

@Morgan

Nem fordult ekkorát, vagyis ki tudja, de nekem sem fér bele az értékrendbembe, hogy egyáltalán ilyet csak nézzek is. Nem tudom, hol tart most a sorozat, én a második epizód után lőttem le. Annyira rossz volt nézni, a tömény mocsok és visszataszító emberek (akár főszereplő, akár mellék) látványa megfejelve valami nagyon beteg történettel, hmm. Totál csőd.

Ancsa - 2017. 02. 13. 13:44

@Mortan: akkor eddig nem figyeltél eléggé, az első résztől nyilvánvaló volt, hogy nem egy szűzlány lelkületével megáldott hőssel van dolgunk.

Ahogy egyre jobban préselik az ellenségei, egyre jobban kihozzák belőle az állatot. Nagyjából erre számítottam, illetve hogy a maradék két részben még durvább lesz.

Iceman - 2017. 02. 13. 14:33

Morgan

A testvérét nem azért fojtogatta szex közben, mert szadisztikusan szeretik, hanem mert a csaj mormolására bevillant neki a taviszörny(az anyja?), ami korábban bántotta. Pont ezért hagyták abba és lépett le azonnal Hardy.

pillangó - 2017. 02. 13. 17:44

Morgan
Nem csak téged zavar,engem is!Remélem nem annak a kísérletnek vagyunk a tanúi,hogy meddig mehet el Tom Hardy a szemétkedésben anélkül,hogy a rajongói kiábrándulnának belőle.
Az egész Delaney család zakkant.Zilpha olyan gyermeki örömmel rohant a bátyjához a férje meggyilkolása után,mintha egy jó hecc lett volna az egész.Talán még ő a legveszélyesebb.
Egyenlőre csak azzal tudom magyarázni a történteket,hogy egy indián démon,a festett arcú,tollas köpenyes nő(aki nagyon hasonlít Noomi Rapace-ra) megszállta őket bosszúból,hogy elvették a földjüket.Szerintem az anyja az a fekete ruhás nő lehet,aki a sorozat főcímében a folyóba elsüllyed.

Elis - 2017. 02. 13. 18:12

eddig nagyon felemásan álltam a sorozathoz, mert Hardy és a hangulat beszippantott, de az egész misztikus maszlag taszított. ez a hatodik rész viszont nagyon ott volt. ahogy írta valaki előttem, a misztikus maszlag kezd lehámlani, marad helyette az őrület és most lesz igazán izgalmas a játszma, hogy a másik fél (aki eddig lenézte J.D-t) is igazán bekeményített. várom a folytatást!

Snoopyzit30 - 2017. 02. 13. 19:26

“meddig mehet el Tom Hardy a szemétkedésben anélkül,hogy a rajongói kiábrándulnának belőle.”

Miért ábrándulnánk ki belőle? Mert eljátszik egy szerepet? Hát ő egy színész kérem szépen. Ráadásul, aki ismeri a szerepeit, az abszolút nincs ezen meglepődve. Nekem pont most kezd bejönni igazán a sorozat, remélem, hogy totál megroggyan értelmileg is, mert akkor lesz ám csak igazán izgalmas. Ez egy sorozat, egy fiktív történet, akinek nem tetszik, ne nézze. Gondolom Ti egy Hannibal szintű sorozattól felkötnétek magatokat. LOL!

pillangó - 2017. 02. 13. 20:07

Ez egy olyan szerep,amit Tom Hardy talált ki saját magának.Nyilván azért,mert az ilyen karakterek fekszenek a stílusához leginkább,de remélem,hogy a végén kiderül,hogy van bennük némi jóság is,mert nem akarok szorítani pszichopatáknak.

Cirmos Cirmi - 2017. 02. 13. 22:15

re Blobov
Szerintem egyáltalán nem illik Winter meggyilkolása Delaney karakteréhez. Soha nem gyilkolt ok nélkül, csak árulásért. Az ő értékrendje szerint ez így helyes. Wintert szerette és féltette a maga módján. Lorna Bow esetében is bebizonyította, hogy megvédi azt, aki jelent számára valamit.
Nem őrült, nagyon is higgadt és tiszta eszű. A látomások nem a megbomlott elméje szüleményei, hanem a szörnyű, múltbéli traumák kísértő emlékképei.(Valószínű ott volt a rabszolgahajó elsüllyesztésénél, s ezt további rettenetes dolgok követték…)
Az erős kapocs a féltestvérével még nem tisztázott, lehet, hogy lesznek meglepetések!
Semmivel nem bűnösebb és erkölcstelenebb mint az ellenfelei!

Snoopyzit30 - 2017. 02. 14. 07:42

@Cirmos Cirmi

+1

Fehèr Màrti - 2017. 02. 15. 11:42

Èn nagyon bìzom abban ,hogy dobja a hugit ès Lornàval kialakul valami. Elvègre ovja ès nemtünnek közömbösnek egymàs irànt.

Brynden Rivers - 2017. 02. 16. 00:11

A misztikus/őrült szál nekem kicsit sok, de már csak a nagyon realisztikus korábrázolás miatt megnéznék még 1-2 évadot Tom Hardy-val.

pillangó - 2017. 02. 19. 14:39

A hetedik rész után kimerem jelenteni,hogy nagyon jó kis sorozat ez!Sokat kell rajta agyalni és ez nekem bejön.
James rendkívüli intelligenciával van megáldva,de ahogy Brace és Goddard is mondja,őrült!Az volt az anyja, az apja és még a húga is az.Talán örökletes,talán a szeretet hiány, a sok fizikai és lelki szenvedés az oka.
Kíváncsi vagyok hogyan ér véget az évad!Remélem nagyjából lezárják a történetszálakat arra az esetre,ha nem lesz folytatás.

pillangó - 2017. 02. 19. 15:05

Nem akarom szegény Oona Chaplint áztatni,de szerintem a sorozat gyenge pontja az ő személye.
Zilpha karaktere a legösszetettebb,ő megy át a legnagyobb jellemfejlődésen.Ennek az ábrázolására egy tehetségesebb színésznőre lett volna szükség.
A megjelenése is inkább egy szürke kisegérre emlékeztet és nehezen hihető,hogy két férfi harcol érte.Bár vannak jelenetek,ahol igazán kitűnik a tömegből a kifinomult ízlésre valló öltözékével és még vonzó is,máskor viszont inkább csúnyácska.

Asha - 2017. 02. 19. 18:06

pillangó: +1
Számomra is ő a sorozat gyenge pontja,borzalmas színésznő,ráadásul tényleg nem túl szép,ami nem is lenne baj,ha legalább lenne kisugárzása…..vagy tehetsége….

bvr - 2017. 02. 19. 19:21

Hú, ez brutálisan jó rész volt! Brutális is, és jó is!
Még azt a finálét kéne jóra kihozni és akkor bekerül a nagyon rendben lévő sorozatok közé!

(a zárómondat meg ahogy mondta meg ahogy ez fel volt építve, hááát… nem szoktam “hét idézetét” túlságosan gyűjteni de utoljáta kb. akkor tetszett ilyesmi ennyire mikor a True Detective 1×1-ben Rusty zárt azzal és úgy hogy “Then start asking the right fuckin’ questions” és zene :)

* * *

(Oona Chaplin amúgy szerintem vonzó csaj is lehetne (a GoT-ban pl. szerintem az volt) csak itt szándékosan így sminkelték/maszkírozták.
Hát ez nem egy szép világ.
(Jó, a színésznő még relatíve rendben van, de basszus vessétek már össze a fők*rvával :))
Mindegy, nekem nincs vele bajom.
(ellenben mondjuk a Black Sails-szel ahol külalakra rendben van a két főp*csa de évadok óta kb. mindenki azon imádkozik hogy könyörgöm húzzák már át őket a hajógerinc alatt mert már utálni sincs kedve őket az embernek :))

Shed - 2017. 02. 19. 22:22

Már csak egy rész van hátra. Maradtam végig és bánom hogy véget ér az évad, mert nekem nagyon megtetszett a hangulata a sorozatnak.

Azért hogy mondjak valami rosszat is, a főhős elég olcsó húzás abból a szempontból, hogy semmi látható érzelem. Ami lehet benne, azt is inkább csak mi gondoljuk bele. Semmi arcjáték, mindig, végig ugyanaz a mozgás, viselkedés. Lényegében 8 rész alatt semmit nem tudtunk meg róla.

Nem mondom hogy rossz ez így. Bejött a koncepció. Végül is egy szélsőségesen badass karakter, csak ha lufit fújnak vele, akkor nagyot fog pukkanni a második évadban. Egyáltalán nem mutatják a motivációit, a céljait, magát a karakter bőre alatti dolgokat, hogy egyszerűen még 7 rész után is egy üres lap a faszi.

Movie - 2017. 02. 19. 22:57

Lehet tudni a céljait.
1.Bosszút állni Sir Stuart Strangen.
2.Piszok gazdaggá válni a Nutka öböl stratégiai helyzetét kihasználva.Ehhez azonban ügyesen kell lavíroznia az amerikaiak,az IEC és a korona között.
3.Visszaszerezni a húgát.
Az első kettő még lehetséges,mert a Sir feje felett is gyülekeznek a felhők.James még nem árulta el az amerikaiakat,a lőpor megvan.Helga meg fogja tudni,hogy az IEC ölette meg a lányát és valószínűleg nem fog tanúskodni ellene.
A harmadik dolog szerintem erkölcsi kérdés számára.Menet közben rájött,hogy szétcseszte a húga életét és úgy érzi jobb neki nélküle.

Snoopyzit30 - 2017. 02. 19. 23:29

@Shed

Igen, én is így gondolom, ahogy leírtad. Gyanítom lesz itt 2.évad és oda tartogatják a muníciót. Nagyban hozzájárul a sikerhez ez a titokzatosság, most a misztikumból is megint kaptunk egy kicsit. A stratégiája viszont most nem igazán érdekel, hogy hogyan mászik ki ebből az egész káoszból.
Jó kis rész volt ez, remélem nem valami ócska cliffel fog záródni az évad.

Blobov - 2017. 02. 20. 08:56

Engem egészen magába rántott ez a sorozat, szinte annyira, mint a Penny Dreadful, csak másként, más világba. Valahol a Frankenstein Chronicles is ezt a Londont, Angliát akarta megmutatni, csak ott mellette a történet nem volt eléggé jó, és bizony Sean Bean karaktere sem volt annyira erős, mint itt most Hardy.

S tök jók az ilyen apróságok is, hogy Bronda nagyjából az egyetlen, aki színes ruhát hord, akin látszik, hogy kívülálló és vélhetően az egyetlen, aki normális és akinek nincs sötét titka.

Brynden Rivers - 2017. 02. 20. 11:10

Ebben a részben James lett a normalitás másokhoz képest:
– nem ölette meg Helga-t
– “szakított” a húgával
– minimál lángon voltak a víziói
– normális beszélgetés az apja haláláról

Hozzá képest az őt korábban őrültnek nevezők lába alól kicsúszott a talaj vagy kimutatták a sötét oldalukat (húg, Helga, Sir Stewart, királyi tanácsos)

Réka - 2017. 02. 20. 14:25

Nekem nagyon bejött eddig, mondjuk abban egyetértek, hogy a Zilphát alakító csaj elég silány a többiekhez képest, nincs benne kakaó.

Mondjuk nem tudom mire vélni, hogy a húga agyát 5-6 részen keresztül húzta, meg gyötörte, meg kerülgette, most meg, mikor megtörte a csajt, eltaszítja. Gondolom a látomása késztette erre (?).

Azon filóztunk, hogy a kínzásra edzett eddig a víz közelében James, hogy bírja ezt a vizes, bedrogozott állapotot :)

Morgan - 2017. 02. 20. 15:45

Szerintem más szótárat használunk. Az akit víziók gyötörnek és ettől erőszakossá válik az őrült. Akkor is ha le tudja győzni (hozzáteszem nagy erőfeszítés árán) ezt a késztetést, hogy ártson másoknak. Ő maga is tudja hogy az, ezért figyelmeztet mindenkit, hogy nem jó a társaságában lenni. A testvérét szereti, de kiadta az útját mert fél hogy kárt tesz benne. Nem ő bántotta a lányt, de akár ő is tehette volna. Egy őrült ember lehet intelligens és nagyon okos is.

Szerintem az egyetlen dolog ami megmentheti ennek a karakternek a lelkét az egy átok lenne amiről korábban itt beszélt valaki. Az esetben nem az agya hozza létre a vízióit hanem egy természetfeletti dolog.

pillangó - 2017. 02. 20. 16:32

Ez a sorozat nem igazán rág az ember szájába semmit vagy amit igen,az se biztos,hogy úgy van!
Én egyáltalán nem vagyok biztos abban,hogy a főszereplő olyan veszélyes szadista állat,amilyennek mondja magát.Vannak bűnei,nem egy szép lélek,de rosszabbnak gondolják,mint amilyen valójában és ennek így is kell lennie,hogy felvehesse a harcot a tőle sokkal kegyetlenebb ellenfeleivel!Eddig csak azokat ölte meg,akik ártottak neki,legfeljebb egy kicsit látványosabban.A koronának,IEC-nek,amerikaiaknak nincs lelkiismeret furdalása,bármilyen eszközhöz is nyúlnak.Nála látszik,hogy az ártatlanokat nem bántja.

Fehèr Màrti - 2017. 02. 20. 17:14

A 7.rèsz szomorú,felkavaró,ès mègtöbb kèrdèst felvetö.Az ahogy a fiúval viselkedett,ès egyàtalàn a fiucska is hogy mellete van.Vègülis ki az anya?Az biztossan làtszik a közvetlen körülötte lèvök igen is szeretik nèha úgytünik,ő is tudja.Nagyon jólenne több èvad!Hardy egy àllat ès mi pontossan ezèrt szeretjük,ès ha ez aszerep ùgy illik rà mint a kesztyü plàne.Nem mellesleg èn imàdom az effèle korhü filmeket,hogyha Brit föleg.Tehàt mèglessz min agyalnunk most ès nagyon vàrni az ütös befejezèst!!!!
.

Morgan - 2017. 02. 20. 17:26

A testvérét is biztos azért folytogatta az ágyjelenetben mert ő nem volt ártatlan.
Szerintem nem így működik ez, de majd meglátjuk. Ez nem a valóság, az lesz amit az írók kitaláltak.
A valóságban azonban remélem messzire elkerülitek az ilyen alakokat.

pillangó - 2017. 02. 20. 18:41

Ne aggódj,a valóságban messzire elkerüljük az ilyen alakokat!:)Ez csak egy film,egy kitalált sztori,de sajna a valóságban a bűnöző nem figyelmeztet előre,hogy tőle félni kell.
Zilpha fojtogatása tényleg úgy tűnt,hogy a látomásai miatt történt.Az ő élete teljesen tönkrement,mindent elveszített a házán meg a két gyémánton kívül.Volt egy gazdag férje,akivel viszonylag boldogan éltek a testvére felbukkanásáig.Elismert tagja volt a londoni társaságnak,most pedig egy gyilkos lett belőle.Megölte az erőszakos férjét a fojtogató bátyjáért,aki inkább szakít vele.

Geza Kovacs - 2017. 02. 20. 20:49

Jó ez. Hardy is meg Chaplin is jó. Kár, hogy inkább az ír lány vonalát eröltetik. A totál ketyós Hardy mellé még egy kattant féltesó kellene inkább.

pillangó - 2017. 02. 21. 13:09

A 8. rész végére még megváltozhat a véleményem,de most azért szurkolok,hogy Zilpha szedje össze magát,adjon el mindent és valahol messze kezdjen egyedül új életet.Pedig eddig nem is kedveltem.:)

Blobov - 2017. 02. 22. 13:33

Zilpha karaktere nekem a meg nem valósult koncepciónak tűnik: kitaláltunk valamit, de rájöttünk menetközben, hogy a színész szar hozzá, ezért szép lassan leengedjük a süllyesztőbe. Ezért van esély arra, hogy tényleg elköltözik.

pillangó - 2017. 02. 22. 18:52

Egy másik variáció:egy szép levélváltással megbeszélik,hogy bár szeretik egymást,de inkább külön folytatják tovább.James Amerikába,a húga Ausztráliába el!Zilpha kislányt szül,de nem tudni ki az apja,a férje vagy a testvére.A harmadik évad végére Robert és a kis csaj találkoznak és láss csodát,egymásba szeretnek.:D

Morgan - 2017. 02. 23. 11:37

A vörösről meg egy ágyjelent után kiderülne, hogy ő is a testvére. James-et újra megtámadná a prosti majd egy dulakodás után könnyek közt vallaná be, hogy ő is a testvére. Ez már Jamesnek is túl sok lenne mert ez azt jelentené mindhárom lánytestvérével szexelt.

Fehèr Màrti - 2017. 02. 24. 08:22

Hàt bàrmi is lessz a vège màr nagyon vàrom,remèlem meglesz az a HAJÒ,amièrt annyira odavan.Ès ha tènyleg nem lessz több èvad egy igazàn ütös zàràst vàrok!Jò lenne nem el bakkaràzni.

Aleysa - 2017. 02. 24. 14:46

Alapvetően tetszik, most már èrdekel a vège. Ami zavar, Zilpha, aki számomra teljesen zavartan viselkedik. Egyik pillanatban teljesen masfelè cselekszik, mint a masikban.Ahhoz kèpest, hogy központi karakter, nekem nagyon hiányos.(meg nèha nagyon nem szèp, de ez egy dolog). Ami idegesít, hogy többször volt olyan èrzèsem, hogy a hozzáadott misztikum, a halluzások csak azèrt vannak, hogy csavarjanak egyet a sztorin, s jobban eladható legyen. Öncèlúnak tűnik. Jajj..rakjunk bele most is egy kis varázslatot, mert az milyen menő máár..
Közben meg nem látom ennek az igazi hasznát, csak egy blöffnek tűnik.Jó lenne már ha megtudnánk nèmi infót, nemcsak a rejtèlyeskedès menne vèg nèlkül.

pillangó - 2017. 02. 24. 21:53

Ez a sorozat befészkelte magát a fejembe,úgyhogy megkönnyebbülés lesz,ha holnap véget ér.:D
Zilphaval kapcsolatban zavarosak az érzéseim.Először szívtelennek tartottam,mert még csak szóba sem áll a rég látott testvérével.Később sajnáltam a brutális férje miatt.A hatodik részben megijesztett a hidegvérével,gonosznak találtam.A hetedik részben megszakadt érte a szívem.Mintha több személyisége lenne,egyszer ilyen,máskor olyan.Lehet,hogy nem is a színésznő hibája,azt kérték tőle,hogy így játssza a szerepet.
A misztikus vonal szerintem csak a főszereplő képzeletében létezik!Az anyja elvesztése,szeretethiányos gyerekkor,tiltott szerelem a húga iránt,a későbbi fizikai és lelki szenvedések,bűntudat az általa elkövetett szörnyűségek miatt.Ez egy lelkileg sérült ember,aki próbál kapaszkodókat keresni mindenféle hókuszpókuszban.Számomra 2 bizonyíték van erre.Az egyik,hogy a távszex a húgával valójában nem történt meg.A másik,hogy amióta Brace elmondta neki,hogy az anyja vízbe akarta fojtani,azóta erről képzeleg.

Tom Hardy és a sorozat írója azt mondták,hogy az utolsó rész legvégén ki fog derülni,hogy miről is szól ez az egész.Már csak egy nap!

Brynden Rivers - 2017. 02. 24. 22:03

Elég sok infot megtudtunk a részben James apjáról.

perszepolisz - 2017. 02. 24. 22:12

Nekem az a bajom, hogy eleddig minden karakter – Hardyét leszámítva – Londonhoz kötődik és ezért nem tudom hogy lehetne önismétlés nélkül folytatni a 2. évaddal. A másik meg: Hardy folyamatosan el akar menni Amerikába, de lassan olyan soká indul el, mint Dany a GOT-ban…
Ettől függetlenül nagyon várós az évad finálé, nekem nem lenne baj, ha mondjuk csak egy évados lenne a történet, ha az kerek lenne (tudom már tuti lesz 2. évad).

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz