login |

Star Wars: Rebels: folytatódott a 3. évad – írta Ayrons

2017. 01. 13. 14:59 - Írta: vendegblogger

50 hozzászólás | kategória: animáció, kritika,

Visszatért a Star Wars: Rebels 3. évadja a téli szünetről egy, a Rogue One-hoz is kapcsolódó dupla résszel, de mielőtt a Ghosts of Geonosis-re térnék, illene szót ejtenem a 3. évad első feléről, mivel megérdemli. Jó pár Star Wars-rajongó, köztük én is, nagyon várta az új évadot, ennek oka pedig egy bizonyos személy volt: Grand Admiral Thrawn.

Thrawn elsőként 1992-ben jelent meg a messzi-messzi galaxisban Timothy Zahn trilógiájának első kötetében, A Birodalom örököseiben, mint a trilógia főantagonistája. Hamar közönségkedvenc lett, ám mikor a Disney megvette a Star Wars-jogokat, az addigi kánont a 6 film, The Clone Wars és a Star Wars: Rebels kivételével Legendákká minősítette, hogy egy új, egységesebb kánont hozzanak létre.

Thrawn is a Legendák része lett sok rajongó bánatára, egészen 2016-ig, amikor az admirális visszatért a száműzetésből, hogy a Rebels 3. évadjába megmutassa miért lett anno akkora nagy kedvenc. De mielőtt vele foglalkoznék, beszéljünk egy kicsit a sorozat mostani szezonjának történetszálairól – a tovább mögött, spoilerek nélkül.

Az előző évad két szálon futott: egyrészt egy biztonságos, állandó bázist kerestek a felkelők, másrészt pedig ott volt Vader és az inkvizítorok titka. Miután ezek a szálak lezáródtak, a 3. évadban három vonal új bontakozik ki, amelyeken révén izgulhatunk a Szellem legénységért.

Az egyik főbb téma a lázadása bővítése. Miután Ezraék a peremvidéki Atollon bolygón egy biztonságos bázist létesítettek, elkezdődött a felkelés bővítése, mi ebben csöppenünk bele az évad elején. Egy kicsit féltem ettől száltól, hogy megint filler részeket kapunk, mint tavaly a bolygó keresése közben, de nem. Ezeknek a kalandoknak végre súlya van az összképet nézve.

Ezraék Y-wingeket szereznek, dezertáló birodalmiakat toboroznak – közülük kerül ki egy híres lázadó pilóta. Már nagyon hiányoztak az ilyen részek a sorozatból: olyan dolgokat látunk, amelyekről tudjuk, hogy később a filmekben nagy szerepük lesz.

Persze, megmaradtak a szokványos töltelék részek is, de ezek is már sokkal élvezhetőbbek, és nem egy esetbe az egyik szereplő múltjáról többet tudunk meg. Ilyen rész volt a Hera’s Heroes (3×04) vagy az Imperial Supercommandos (3×06).

A második szál az Erővel és Maullal foglakozik. Az Erőről megtudunk pár dolgot Bendutól, aki egy ősöreg élőlény és az Atollon él remeteségbe, illetve Kannanak meg Ezrának segít megtalálni a helyes utat. A Világos és a Sötét oldal között áll, és szeret talányokba beszélni, mint Yoda.

A holocronok története is tovább folytatódik hála Maulnak. Ha már Maul, fontos megemlítenem, hogy számomra ő az egyik negatívum az évadban. Annyira érződik a karakterén, hogy már rég meg kellett volna halnia, de ugye ez sajnos nem történt meg. Eredetileg a The Clone Wars-ban ölték volna meg, Mandalore ostrománál, de mivel ezek a részek sose készültek a TCW elkaszálása miatt, így Mault átmentették ide.

Most tovább folytatja a bosszú hadjáratát a sith-ek ellen egészen addig, amíg meg nem tudja, hogy egy régi ellenfele életben van, és onnantól kezdve az ő megtalálása a fő célja. Remélhetőleg a vesztébe rohan és a 3. évad lesz számára az utolsó a messzi-messzi galaxis történetében.

A harmadik szál Thrawn-hoz kapcsolódik. Itt kitérnék rá, hogy miért is lett régen közönségkedvenc a karakter. Az admirális egy precíz, hidegvérű katonazseniként mutatkozott be, aki imádja a kultúrát, és aki az ellenfelei előtt jár 3-4 lépéssel. Ennek pedig az az oka, hogy ellenségeit kielemzi a legapróbb centiméterig. Na, ezeket a dolgokat tökéletesen átemelték a készítők a Rebels-be.

Ehhez még hozzájárul Lars Mikkelsen tökéletes orgánuma. Thrawn a Szellem teljes legénységének múltját kielemzi részről részre, hogy ezen keresztül kiismerve őket elpusztítsa a lázadást is velük együtt. És itt kerülhet porszem a gépezetbe, mivel a Szellem legénységének egy tagját nem lehet kielemezni a múltja alapján, ez a személy pedig Ezra Bridger.

Herának ott van az apja és a ryloth-i kultúra, Kannanak a padawani évek, Zebnek a bolygója, Sabinenek a mandalore-i múlt, de Ezrának kábé semmi fontos nincs a múltjában, amin keresztül ki lehetne ismerni a személyiségét. Így, azon az állásponton vagyok, hogy Thrawn vesztét emiatt Ezra fogja okozni valamikor.

Az admirálison keresztül még jobban betekintést nyerhetünk a birodalmi hierarchiába és megtudhatjuk, miért olyan szerencsétlen a Birodalom. Utóbbi abból ered, hogy a tisztek jó része nem katona, hanem politikus, és a saját önző érdekeikkel vannak elfoglalva, nem pedig a Birodaloméval. Thrawn ezeket a személyeket mélyen megveti, ennek köszönhetően jó pár vicces szituáció kerekedett.

Ha már szóba került Ezra, ideje szót ejteni a Szellem tagjairól is, és vele kezdeném. Ezra megváltozott mind külsőleg, mind belsőleg. Megnőtt, levágta a haját és új fénykardot eszkábált magának. Személyiségileg pedig érettebb lett, most már saját akciókat is vezet.

Ám itt van egy kis negatívum számomra: sok esetben olyan hibákat követ el, amelyeket az S1 és S2 alatt vétett, és ez egy kicsit furcsa. Ha már rá bíznak küldetéseket, akkor ne essen már ugyanazokba a hibákba, mint 1-2 éve. Olyan mintha egyet előre lépne, kettőt pedig hátra. Az Erőhöz való viszonya sem változott semmit, ugyanúgy a két oldal között lavírozik, mint eddig.

Kannan a második évad végén megvakult, és a vakságát megtartotta, hogy így szorosabbra fűzze a kapcsolatát az Erővel, aminek megismeri valódi oldalát Bendu segítségével. Azt amelyet Yoda is oktatott Luke-nak.

És itt megjegyezném, hogy a készítők mesterien tudnak utalni jelenetekre a filmekből. Van egy rész ahol Kannan beküldi Ezrát egy barlangba, ahova utóbbi a fegyverét is akarja vinni, mire Kannan megjegyzi, hogy nem lesz rá szüksége, de padawanja nem törődik ezzel és magával viszi a fénykardját. Nagyon szépen megjelenítették A Birodalom visszavágból Yoda és Luke jelenetét. És még sok, ehhez hasonló kis easter egg vannak elrejtve.

Sabine múltjáról is egyre többet tudunk meg, ezzel együtt pedig a mandalore-i történelemről. Ez elég érdekesnek ígérkezik a továbbiakban. Hera egyre jobb katonai vezető lesz, és rajta keresztül megismerhetjük a ryloth-i kultúrát is. Az ehhez hasonló részek már hiányoztak a sorozatból.

Chooper hozza a vicces droidot továbbra is, Zeb viszont sajnos egy biodíszlet lett. A Birodalom oldalán pedig Kallus személyiségében történtek változások, amelyek érdekes eredményeket szülhetnek a későbbiekben.

Ha összegezni kellene a 3. évad első felét, akkor azt mondanám, hogy a Star Wars: Rebels felnőtt magához képest. Úgy látszik David Filoni és csapata ugyan azt az utat járják be itt, mint a The Clone Wars-nál. A töltelék részek se unalmasak, hanem végre élvezhetőek, főszálak is nagyon érdekesek lettek. A zene még mindig jó, a rajzok is javultak.

Természetesen még mindig vannak hibái a Rebels-nek. Az egyik, mint már említettem, Maul, aki nagyon feleslegesnek érződik, a másik pedig a nagyon kevés 22 perces játékidő. Sokkal több dupla résznek kellene lennie, mivel gyakran idegesítő, hogy hőseink csodálatos módon az utolsó 5 percben megmenekülnek a gonosz és balfék Birodalomtól. (Illetve szerintem ront az összképen a szeparatista vezetők hiánya a felkelésből. Ők már a Köztársaság ellen is harcoltak, szóval meglepő, hogy a Köztársaság utóállamával nincs gondjuk.)

De ezektől függetlenül sokkal jobb és érettebb lett a 3. évad az elődjeinél, és számomra 7.5/10 az évad első fele. Minden SW-rajongónak ajánlani tudom ezeket a részeket az évadból: Steps Into Shadow (3×01), The Antilles Extraction (3×03), Hera’s Heroes (3×04), The Last Battle (3×05), An Inside Man (3×09).

Most pedig jöjjön az évad második felét elkezdő Ghosts of Geonosis rész. Előre leszögezem, hogy aki még nem látta Rouge One-t, az is megnézheti ezt a részt, mivel nem spoileres arra nézve. A Disney úgy reklámozta az epizódot, hogy mekkora nagy crossover lesz a film és a sorozat között. Hát ebből csak annyi lett, hogy Saw Gerrera az egyik központi karakter a részben, és a Halálcsillag kétszer feltűnik.

Aki arra számított, hogy valami hatalmas nagy crossovert kapunk az csalódni fog, de ettől függetlenül egy jó részt hoztak össze. Ez az epizód megmutatta, hogy mi is a szerepe a Rebels-nek a Star Wars-ban: összekötni az előzmény trilógiát az eredeti trilógiával és bővíteni magát az univerzumot. A Rebels egyesíti az animációs sorozatokat, filmeket és más médiumokat a Star Wars világáról úgy, hogy működik is az, amit látunk a képernyőn.

A rész alapsztorija: Ezraékat kiküldik a Geonosis-ra, mert az oda küldött Lázadó csapattal megszakadt a kapcsolat. Itt belefutnak az egyetlen túlélőbe, Saw Gerrerába, aki szerint a Birodalom rejteget ott valami titkos fegyvert.

Sokkal több van a részben, mint azt hinnénk. Megtudjuk, mi történt a Geonosis-on élő őslakos fajjal, és Saw Gerrera motivációját is megtudjuk. Magát a karaktert sose szerettem, mindig ellenszenves volt számomra, de most kiderült, mit miért tesz, és így egy kicsit jobban megértem az álláspontját.

És ami még nagyon fontos: rajta keresztül megláthatjuk, hogy a Lázadás sem egységes. Nem mindenki vallja a Szellem legényégének értékeit; vannak lázadó csapatok, melyek nagyon szélsőségesek, így nem maradnak el kegyetlenségben a Birodalomtól. És végre látunk női csillagromboló parancsnokot is a képernyőn!

A rész számomra 8/10, egyedül azért vonok le tőle pontot, mert több filmes kapcsolódásra számítottam, de maga a rész mondanivalója, felépítése, nagyon jó volt. Ha pedig hihetünk az évad második felét promózó előzetesnek a java még csak most jön. A mostani részekből kiindulva, úgy érzem, hogy tényleg azt kapjuk, amit az előzetes ígér.

Addig is az Erő legyen mindenkivel!

50 hozzászólás Ne habozz!

z - 2017. 01. 13. 15:41

Négy dolog a kritikával kapcsolatban:

1, A régi kánon-rendszer a The Clone Wars (2008) megjelenése úgy épült fel, hogy az első szinten álltak a filmek, a másodikon a Clone Wars a harmadikon meg az Expanded Universe alatta meg még volt pár réteg, de onnan már nem számítottak kánonnak, nos mikor Lucas a Clone Warst belerakta a második szintre az elég sok Expanded Universe cuccal ellentmondásba keveredett így azok hullottak ki a harmadik szintről – elvégre az ottmaradásuk feltétele, hogy nem mondhatnak ellent a filmeknek és a CW-nek – és mivel az évek során eléggé összefűzték őket oda-vissza utalgattak így kisebb utalások vagy nagyobbak miatt vagy épp karakterek miatt dominó effektussal szépen kvázi minden kiesett a harmadik szintről és ez még a Disney előtt volt, csak ezt valahogy a rajongók sohasem realizálták… szóval, mikor a Disney megérkezett nem kidobta a kánonból az EU-t, hanem igazság szerint megmentette az enyészettől…

2, Itt szerintem arra mentek rá a crossoverezéssel, hogy eddig csak a különböző enciklopédiákból derült ki, hogy Saw saját Lázadó sejtet szervezett, amivel később beállt a Lázadó Szövetségbe majd kivált, nem pedig szakadárokká lettek

3, Említetted a Szakadár vezéreket, nos egyrészt őket a pénz hajtotta, valamint Palpatine és, ha visszaemlékszel az EP III végén Anakin levágta őket… de ezt a kérdést pont boncolgatták ebben a szezonban egyrészt a robotparancsnokkal való találkájuknál ugye ott végül azzal zárult, hogy a Birodalom közös ellenségük, de nem lépnek szövetségre, valamint a Geonosisos rész is részben erre ment elvégre a bogarak is a Szeparatisták pártján álltak…

4, Sajnos nem Csillagromboló parancsnok volt a hölgyemény, hanem Kapitány és nem Csillagrombolóval nyomult, hanem egy Imperial light cruiser-rel

Sirocco06 - 2017. 01. 13. 15:55

Jó a kritika, nagyjából egyet értek az írással.

Ezra:
“Az Erőhöz való viszonya sem változott semmit, ugyan úgy a két oldal között lavírozik, mint eddig.”

Sztem az túlzás hogy lavírozik. Egyértelműen a jó oldalon van és ott is akar maradni. Az éved elején volt 1-2 kegyetlen cselekede a holokron miatt, de azóta semmi, nem lavírozik mint pl: Kylo, Anakin.

Wall-E - 2017. 01. 13. 16:08

Köszi az írást, megérdemli a sorozat, tényleg sokat fejlődött a sorozat az elég jó második évadhoz képest (ott azért sok jó rész volt a néhány kevéssé tartalmas filler rész mellett, és a főszálak nagyon élvezetesek voltak szerintem).

Zordon - 2017. 01. 13. 16:36

Elso evad 1/10.

Masodik evad 2/10.

Harmadik evad: 3/10.

Mindegyik atlagos ertekeles, mindegyikben voltak jobb-rosszabb reszek.

A grafika tovabbra is olyan, amilyen, nehezen, de megszokhato. Amivel tele a bakancsom, hogy valaki vett a barkacsboltban 1 vodor barna, 1 vodor fekete meg egy vodor ezustfeher festeket, es mindenre ezt a 3 szint kenik fel.

Teny, hogy iden a fillerek is jobban sikerultek, de az is teny, hogy az egyetlen erdemleges fejlodest felmutatni kepes karakter Kallus – a “foszereplok” kozul lassan o lesz a kedvencem.

A konyvek ismerete nelkul nezem a sorozatot, igy Thrawn-rol csak nagy vonalakban voltak elkepzeleseim. Amit eddig lattam, az alapjan egy felelmetes alak lett. Hogy a konyvekkel mennyire egyezik, azt nem tudom, de azt igen, hogy a sorozatban nagyon mukodik a gatlastalan, szamito modszere, parosulva a fenyegeto hanggal. Szerintem egyertelmu telitalalat.

Aki meg erdekelne, az Rex, de o csak nyomokban kerul elo, a tobbi szereplo kozul Zeb meg annyi szerepet sem kap, mint az elozo ket evadban, pedig ott sem volt emlekezetes. Sabine meg a mandalorian tarsasag meg tortenet egyelore log a levegoben, iteletet majd az evad vegen mondok rola.
Kanan nem sokat valtozott, Ezra detto, egyik se zavar sok vizet.
Hera szinte eltunt, neha parancsokat osztogat, neha repul, de amugy kimarad a tortenetekbol.

Maul nekem is kicsit sok mar, ha minden jol megy, Obi-van lerendezi az evadban.

A tobbi karakter, akinek a sorsa erdekelne, ki lett irva (Ahsoka pl.), a tobbe-kevesbe allando szereplok kozul egyik sem tud erdekelni.

Egy szo, mint szaz, Thrawn es Kallus nelkul ez az evad is ugyanolyan szemet lenne, mint az elso. Osszekaphatnak mar magukat, kb ez a csapat csinalta a The Clone Warst is, aminek volt egy normalis grafikaja, erdekes karakterei es tortenetei, es meg latvanyos is tudott lenni. Ez itt szinte mind hianyzik. Se egy epkezlab fenykard-parbaj, se egy normalis utkozet az urben/bolygon, es mar tul vagyunk 2,5 evadon. Oke, volt egy darab jol sikerult parbaj, Vader es Ahsoka kozott, de se elotte, se utana semmi.

Meglatjuk, mit hoz az evad hatralevo resze. Remeljuk javulast.

Ayrons - 2017. 01. 13. 18:54

z:
1. Ez így van ahogy írtad :) Erre tökéletes példa a Republic Commando könyvek parkolópályára küldése Lucas által mert azok ellent mondtak a TCW-nek. De Thrawnhoz sose nyúltak és Lucas elismerte Timothy Zahn műveit folytatásnak ( természetesen ha filmet akart volna csinálni abba a korszakba akkor a könyveknek kuka lett volna)így erre értettem ,hogy a Disney kukázott mindent. Szerintem helyesen tette a Disney amit tett , ahogy te is írtad megmentette az enyészettől az egészet. Az első Halálcsillag ellopására 6 történet volt régen.

2.A marketing félre vezető volt egy kicsit :D De tény ,hogy a rajongók megtudták mi lett drága Sawwal az évek alatt. De ezen felül kiderült az is , hogy a Lázadás egyáltalán nem egységes és nem nagyon szeretik Saw módszereit ebből lesz később az hogy szakadárrá válik.

Zordon: Én azért ennyire nem látom rossznak a helyze
3.A Szakadár vezetés nem csak belőlük állt nekik is volt saját Szenátusok. Csak szűk réteg tudott Sidiusról. Alapjáraton a Szeparatista fél egy laza Köztársaságot akart , központosítás nélkül sok reformmal. Ha emlékszel a TCW_ben volt egy rést is ahol békét akartak kötni. És ott vannak a katonai vezetők is. Nem csak a pénzért harcoltak ők hanem egy ideológiáért.
Spolier ha nem láttad Zsivány Egyest: Cassian is Szeparatista volt és jó néhány lázadó társa is akik a Köztársaság és a Jedik ellen harcoltak. Spoiler vége.
Jöhetnének akár :)
4. Ezt egy kis benéztem. Úgy mond könnyű rombolónak vettem a hajót.

Ezra az elején jobban lavírozott de a Maullal való kapcsolata miatt még mindig ott van a Sötét oldal vonzássá, Pl nem tiltakozott most se mikor Maul a tanítványának hívta.

Zordon: Én annyira nem látom rossznak a helyzetet. Tény az első évadnál fogtam a fejem mi ez. A TCW után ezt hogy tudták létrehozni. A második évad egy hullámvasút volt. És tény ,hogy nincsenek jó párbajok de egy pár akad : FőInk vs Kannan, Inkvizítorok vs AShoka. ekem a Vadervs Ashoka pont , hogy nem tetszett azegy nagy ziccer kihagyás volt de maga a végső találkájuk is egy nagy semmi lett.
Nagy csatákat sajna nem kaphatunk. A lázadók első két nagy győzelme a scarifi és a yavani ütközött volt addig csak partizánakciókat hajtottak végre. Mondjuk lehet egyet kapunk azért a 3. évadba az előzetesből ítélve. Meg a készítők szeretnének elmenni a scarifi csatáig :)
Szereplőknél kinek ez kinek az :) Számomra Kannan szép utat járt be. Ezra semleges nekem. Heranal a kisebb a változások ahogy egyre jobb vezető lesz tetszenek. Sabinet a múltja miatt szeretem. Chopper a vicces, Zeb szegény Zeb…. Rexbe lenne potencia csak hát ő ritkán van és akkor is az egysorosait lövi el. Ashoka meg áááá az a lezárása ha lehet azt annak hívni.
Tény a gonoszoknál jelenleg jobb karakterek vannak de a jóknál se annyira szürkék a szereplők.

nedewya - 2017. 01. 14. 00:12

Szerintem is jó az évad. Most egyenlőre többet nem írnék, inkább majd az évadzáró után véleményezném a teljes évadot egyben

Kiss53 - 2017. 01. 14. 02:10

Thawn admirális nem egy Vader mint évad fő gonosz. A 2. évad finálét nem hiszem hogy nálam ütni tudják az elkövetkező évad zárók. Karakter fejlődést én nem érzek a karaktereknél, a csapat egy részét teljesen kisegítő szerepkőrre áldozták. Maul-t egy Obi-Van elleni küzdelemben le kéne zárni. Ezra és Kanan fejlődése mint mester/tanítvány harmat gyenge. Ha így folytatódik az évad akkor visszasüllyed a “ha utána olvasok és tűrhető, akkor belenézek” kategóriába.

Jon - 2017. 01. 15. 14:02

“Hamar közönségkedvenc lett, ám mikor a Disney megvette a Star Wars-jogokat, az addigi kánont a 6 film, The Clone Wars és a Star Wars: Rebels kivételével Legendákká minősítette, hogy egy új, egységesebb kánont hozzanak létre.”

Ezt ki tudná nekem valaki fejteni részletesebben?
Itt a The Clone Wars a filmet vagy a sorozatot jelenti?

Sirocco06 - 2017. 01. 15. 14:07

@Jon

Is-Is. The Clone Wars animációs film a sorozat első része. A film és sorozat egynek számít.

Dexter Morgan - 2017. 01. 16. 13:24

Számomra a Rebels már kezdettől fogva nagyon “valódi Star Wars” volt, sokkal jobban, mint az új (prequel) trilógia három mozifilmje. Vannak apróbb gondjaim a sorozattal, nyilván nem tökéletes, de alapvetően nagyon rendben van továbbra is, és úgy érzem, hogy állandóan fejlődik, legalábbis fejlődni igyekszik.

A Maul-szál nekem sem jön be igazán, de a lehetőségekhez képest elfogadhatóan kezelik. Persze jobb lett volna inkább nem elővenni a dolgot, remélem, hogy értelmes módon fogják lezárni.

Grand Admiral Thrawn ügye: annak idején, amikor megjelentek nálunk is a Timothy Zahn által írt könyvek, megpbóbáltam belekezdeni, de nem fogadta be a szervezetem a dolgot, nekem teljesen idegen volt az író stílusa is, a történet-szálak vezetése is… lehet, hogy újra elő kéne vennem őket, és megpróbálni másodszorra is. Arra viszont tisztán emlékszem, hogy Thrawn, mint karakter, nagyon jó, és jól kidolgozott ötlet volt, ő volt az egyetlen, ami tetszett ezekben a regényekben, így örültem neki, hogy helyt kapott a “valódi” SW univerzumban.

Ayrons - 2017. 01. 16. 15:50

Zeb egy kis teret most kapott, de sajnos úgyis visszasüllyed az erőlény szintjére, pedig próbálják az ellenkezőjét beállítani. De ez semmit nem ér , ha az esetek többségébe egy wookie szintjén van.

Rész elment egynek de töltelék volt. Kb arra volt jó ,hogy Thrawn mennyire zseniális megint és közelebb kerültek a lázadókhoz. Vélhetőleg kiűzik a bolygóról őket a birodalmiak. Kallus sírja nagyon látszik , Thrawn tisztába van vele ,hogy áruló.
Átkötő rész volt.
De ezen a héten jön a mandalóri történelem :3

Zordon - 2017. 01. 16. 16:44

Ayrons, szallj ki a fejembol :D

Majdnem mindent leirtal, amit akartam.

Szerintem mar a Lothal-i gyarban elejtett megjegyzesnel tisztaban volt Thrawn azzal, hogy Kallus a kem. A kerdes igazabol csak az, hogy ezt mikor es hogyan zarjak le. Mivel Kallus a sorozat keves ertekelheto pontjanak egyike, nem lenne jo, ha elfejetlenkednek a dolgot, mint az elso evad ket birodalmi tisztjevel tette a foinkvizitor.

A masik kerdes meg az, hogy meg hany filler kell az evadba, hogy egy 3 reszbe suritheto tortenetet leadjanak?

Erre a mandalorian dologra viszont kivancsi vagyok.

Ayrons - 2017. 01. 16. 19:14

Hát igen már ott tudta ki az áruló. Szerintem kiakarja használni ezt Thrawn pl Kallus által lépre csalni a Szellemet. Remélem nem hal meg kár lenne érte.

Töltelék rész lett de legalább volt funkciója Thrawnék közelebb kerültek az Atollon bolygóhoz. Emlékezz vissza tavaly és előtte hány olyan töltelék rész volt aminek semmi kihatása nem volt a nagy egészre. Idén ebből kevesebb volt. Y-winges küldetés vagy a Wedge is hozzáadott a lázadáshoz. Hondo második rész nem, ezer ilyet láttunk már. Ott egyedül a Dark Tropperek voltak érdekesek. Fejlődnek.

Ahogy olvastam Filoniék nyilatkozatait azért választották ezt az egy rész egy történetet, mert nem akarták copyzni a TCW-et. Meg amit itt megvalósítottak azt akarták eredetileg ott: teljesen új karakterek csak Lucas közbe szólt ,hogy Anakin és Kenobi kell hogy a rajongók lássanak ismert szereplőket.

Mandalórt én is várom nagyon ,mert ahogy nézem Old Republicus sztorit emelnek át. És azok jók.

Ayrons - 2017. 01. 16. 20:28

És nem vagyok én Kylo ;)

Zordon - 2017. 01. 16. 22:35

Yes, my lord… khhhhh-phufff /kozben az Imperial March szol a hatterben…/ :D

Sirocco06 - 2017. 01. 22. 23:33

Ez Sabine rész nagyon jó volt. Sajnos viszont 1 hónapos szünet lesz.

Ayrons - 2017. 01. 23. 19:49

Sajnos igen pedig nagyon jóra sikerült ez a rész ,ahogy írtad. És ez csak fokozódni fog a többi mandalóri történettel. De nehéz lesz az 1 hónapot kivárni…
Szép kis drámát írtak Sabinenak , így azért érthető sok dolog vele kapcsolatban.
Kanan is szépen beletanul a mester szakmában ha még segítséggel is de szépen fejlődik. Am szerintem kivágták egy jelenet Sabine-Bendu beszélgetés, de ez csak találgatás.
Birodalom megmutatta ,hogy miért ő a galaxis ura, ha még balfaszok is a katonái. Halálcsillag nélkül is képesek a rendszereket uralni megfélemlítés módszerével. És embereket fordítanak a népük ellen. Szerintem a mandalóri klánok azt hiszik , hogy a Birodalom által újra nagyok lehetnek de ez hazugság. Helytartó és a kis köre jól él és ámítják a népet.

Történelem leckék is jók voltak. Rajzról HP 7.része jutott eszembe. És megint kihangsúlyozták ,hogy a jedik leverték a mandalóriaikat. khmm Revan khmm. Jobban megismertük a történelmüket is. És milyen egy mandalór személyisége.

Matt - 2017. 01. 29. 13:59

Nekem a 12. részben lévő utalás tetszett legjobban, amikor Geonosis felett repülnek a Ghost-tal erre Sabine megszólal: “Stupid sand, gets everywhere!” Na ezen hangosan felnevettem. Az évad eddig a legjobb, ami nagyban Thrawn-nak köszönhető, egyébként nagyon remélem hogy Cad Bane-t is visszahozzák, ő volt a kedvenc karakterem TCW-be. Boba Fett pedig szerintem csak idő kérdése.

Ayrons - 2017. 01. 30. 17:36

Hát igen a fejvadászok őket én is hiányolom. Ha Thrawn elbukik jöhetnének a fejvadászok a lázadók ellen.
Banevs Fett jó lenne :3

Ayrons - 2017. 02. 04. 08:23

28.án új rész :)

Zordon - 2017. 02. 25. 17:58

Naszoval. Thrawn tudja. Kallus gyanitja, hogy lebukott. Nem lennek meglepve, ha kiderulne, hogy a jo oreg admiralis a torolt bolygo helyet is megjegyezte.

Vajon Kallus tuleli az evadot? Kar lenne erte, ha kinyirnak, az egyetlen epkezlab karakter azok kozul, akiket a Rebels hozott be.

Zordon - 2017. 02. 25. 18:05

Naszoval. Thrawn tudja. Kallus gyanitja, hogy lebukott. Nem lennek meglepve, ha kiderulne, hogy a jo oreg admiralis a torolt bolygo helyet is megjegyezte.

Vajon Kallus tuleli az evadot? Kar lenne erte, ha kinyirnak, az egyetlen epkezlab karakter azok kozul, akiket a Rebels hozott be.

vajon miert irja az oldal a duplicate commetn dtected oldalt? bekuldtem volna anelkul, hogy emlekeznek ra? :D

Ayrons - 2017. 02. 28. 11:23

Nagyon jó részeket kaptunk most is. Mandalore történetszál nagyon jó lett. Végre megismertük Sabine családját. Egyedüli negatívum Sabine anyjának kiléte volt számomra másra számítottam nem rá de üsse kő. Apjára még kíváncsi leszek.
Párbaj is nagyon jó lett. Búcsú tetszett , mondjuk vártam volna egy Ezra-Sabine kontaktust, de Kannan-Sabine búcsú szép volt így is. Lejött ,hogy a pótapjának tekintette a Jedit. Hiányozni fognak Fenn-nel együtt.

Másik rész meg wáááááá tökéletes volt. Droidik nagyon jók, méltó utódai C3PO és R2D2-nek. Nem voltak központba de így is szórakoztató kis párost alkottak.
Kallust meg régen ki nem állhattam és a halálát kívántam most meg az egyik kedvenc szereplőm lett és azért izgulok ,hogy meg ne haljon de szerintem meg fog.
Yuralen admirális !!! Megdobbant a szívem jó volt újra látni. Erre mondtam én ,hogy összeköt mindent a Rebels.
Thrawn meg badass volt a droidok ellen. Ezzel utaltak arra ,hogy Thrawn régen egy bolygón volt száműzetésben és kitanulta a harcot.
Zordonnal egyetértek megjegyezte a bolygót vagy Kallust felhasználva jut el oda. Mindenesetre tartom magam ahhoz ,hogy lehet zseni meg mindent előre kitervel de Ezra miatt elbukik.
Java csak most lesz.

Anak - 2017. 03. 07. 12:52

Hogy milyen vacak, táskás szemű, ronda modellt sikerült kreálni Mon Mothmának az nem igaz! Úgy nézett ki, mint valami öregasszony, holott igencsak a fiatal éveiben jár.

Zordon - 2017. 03. 07. 20:52

udv a Rebels kepi vilagaban. – gyatra –

Orbitalis visszalepes a The Clone Warshoz kepest. Eppencsak emesztheto.

A sztori sem volt tulsagosan eredeti. A kovetkezo droidos epizodtol meg mar most borsodzik a hatam.

Anak - 2017. 03. 08. 01:02

Alapvetően nincs bajom a megalkotott képi világával, talán az pilot vukijai voltak még égbekiáltóan randák, de ez most igen gyatrára sikerült. Nem hittem el, amit látok.
Hát hasonlítanak?
http://media.comicbook.com/2017/01/mon-mothma-rebels-rogue-one-header-222811-640×320.jpg

Szerintem a Clone Warsnak sem volt jobb grafikája.

Ayrons - 2017. 03. 12. 10:13

Mon része: Vége húzta fel a részt. Addig nekem se nagyon tetszett. Arany osztagot jó volt látni. Az új TIE vadász büntet, ha több készül el belőle a lázadók szívni fognak. Le kell csapni hamar a gyárra. De ezektől függetlenül nem volt nagy eresztés DE a vége kárpótolt.
A két Romboló nagyon szépen megvolt csinálva. Sorozat történetének fontos mérföldkövéhez érkeztünk ,mikor a lázadók hajói megjelentek. Lázadók Szövetség megalakult. Az a pár perc számomra hidegrázás volt. Remélem a Dantooint majd láthatjuk közelebbről is.

Droidos rész: Birodalmi droid volt az egyetlen jó dolog. Nagyon töltelék rész volt….

De jövőhéten Maul vs Kenobi :3

Zordon - 2017. 03. 12. 11:11

Hat az eheti resz nem csak filler volt, de higfos is.

Fillereket is lehet szorakoztatora/erdekesre megcsinalni, de ez kalapfos volt. 0/10. tobb kíaraktert nem is erdemel.

Napsugár - 2017. 03. 12. 13:02

Kár volt ezt a főadmirálisos ürgét behozni, ezzel adtak egy olyan gyomrost az évadnak, amit aligha hever ki, így ez az erre szépen elment, de legalább a folytatás ígérete is szívderítő. Pedig azt reméltem, a viccnek is rossz első évad után kikupálódnak (lásd CW), és volt is rá példa, hogy fejlődnek, csak az összkép maradt nagyon rossz (csak :S). Jött Maul (oh, really? :S), akit ha hosszában vágnak ketté, akkor is visszahoztak volna . . . csak minek, miért nem bírják már kinyírni? Már a CW-ban is irritáló volt, a póklábúvá szerelős CW részek a SW legalja, itt is egyenesen borzalom, ahogy néha feltűnik, csinál egy kis titokzatos semmit (mert nincs mögé írva semmi, azt világos, majd utólag belemagyaráznak valamit, hogy miért van itt), és ettől oda meg vissza kellene lenni? Ami a főadmirális ficánkolását illeti, nagyon ingerlő az affektálása, az okoskodása, a “csak nekem van eszem egyedül az egész univerzumban” hozzáállása. Az Extended Universe mélypontjai ezek a szuper-főellenségek, akik mindenkinél okosabbak, akik mindenkit levernek, aztán elcsúsznak egy banánhéjon. Remélem, nem a Császár-klónokkal fogják folytatni, utána jöhetnek a Skywalker gyerekek, majd a Sith Darth Luke . . .
Pedig a második évadban úgy tűnt, a jó CW karakterek előhozásával vágányra kerül a sorozat, volt Ahsoka, volt Vader, még az Inkvizitor is jó volt, aztán ezeket szépen sorban eltüntették, kiírták stb, és azóta semmi.

Ayrons - 2017. 03. 12. 14:52

Annyi lemaradt ,hogy a droidon kívül tetszett ,hogy végre Wedge is szerepelt újra.

Peti1899 - 2017. 03. 13. 19:24

Zordon
Mi a szarért nézed? :D Minden egyes rész után odaírod, hogy 0/10, 1/10.. Ne kínozd magad, ha nem tetszik ne nézd így legalább minket is megkímélsz a folyamatos sírásodtól..

Zordon - 2017. 03. 13. 20:07

Mert mindig remenykedek, hogy kijon valami normalis sztori, elvegre a csapat majdnem ugyanaz, aki a TCW-t is csinalta, esetleg lezarnak karatkereket, amik nyitva maradtak, mikor Darth Mickey elvitte a TCW-t.

Ez neha sikerul is. Minden evadban van kb 2-3 igazan jo resz, amit elvezek, es amik miatt megeri vegigkepeszteni a korulotte levo fostengeren.

Plusz vegig remenykedem egy jobb folytatasban…

Ayrons - 2017. 03. 18. 10:27

Ekkora egy semmilyen részt…. Nagyobb volt a füstje mint a lángja. Maul egy másodperc alatt elintézték…így a karakterek teljesen felesleges volt eddig.
Ezra tanult megint valamit(Kenobi bölcsességek) azt csá meg mendegélt a sivatagba.
Hét csalódása ez a rész.

rodosto13 - 2017. 03. 18. 20:44

A rész valóban nem volt a legerősebb, ebben az évadban inkább közepesebbek közé sorolnám, viszont: ez a történetszál elvarrás nagyon tetszett. Nyilván tudtuk mi a kimenetel, csak a “hogyan” volt kérdéses, és én is biztosan szívesen elnéztem volna egy öt perces vért izzadó küzdelmet, viszont ez a megoldás nálam sokkal inkább ütött, és ezért egyáltalán nem bánom, hogy nem az elvárt küzdelem valósult meg. Nekem átjött, hogy Obi-Wannak van célja, és tudja mit tesz, még Maul már megkopott és megtört. Egyszerűen így bemutatva ez volt a reális kimenetel. Szóval továbbra is hibának tartom Maul visszavonását már a CW-ban, de ez a lezárás tökéletes volt számomra.

Zordon - 2017. 03. 19. 09:37

Az evad legjobban vart epizodja lett a legnagyobb csalodas. Nem a legrosszabb resz, de jo esetben is eros kozepes. Inkabb csak kozepes, hihetetlen mennyisegu kihagyott ziccerrel es lehetoseggel.

Ez a “parbaj” a vegen valami kiakaszto volt, megszamoltam, osszesen 5 csapas, 2 Maultol, 3 Obi-vantol. Tartott vagy 2 masodpercig. Komolyan? Ezert kellett megint feltamasztani Mault? Maul karaktere a feltamasztasa koruli logikatlansagok ellenere mukodott a TCW-ben, sot, meg a Rebelsben is, de ezert kar volt visszahozni.

Jovo heten duplaresz, Thrawn ide vagy oda, erosen ketlem, hogy eleri a 2. evad zarasanak szintjet.

Anak - 2017. 03. 19. 12:08

Maulnak minimum a fejét kellett volna venni. Így még simán visszatérhet, a legutóbb is kettévágták és az sem ártott neki. Jango Fett sem tért vissza fej nélkül.

Peti1899 - 2017. 03. 19. 22:18

3×19
Ismét egy rohadt jó rész. Maul történetét tisztességesen zárták le, elhiszem, hogy sokan egy a baljós árnyakhoz hasonlatos, hosszú párbajra vágytak, de valljuk be két öreg harcolt itt egymással. Sokkal nagyobb jelentősége volt itt az érzelmeknek.
Ne felejtsük el azt sem, ami szintén zseniális húzás volt a sorozat készítőitől, hogy Maul ugyanazt akarta megcsinálni, látva a lézerkard formát amit Obi-Wan felvett, amit Qui-Gon Jinn ellen az első részben. Ahogy Qui-Gon-t megölte, ez most nem sikerült neki és Obi-Wan könnyedén felülkerekedett rajta. Nem kellett ezt elnyújtani, ez pont így volt tökéletes. A vége szintén érzelmekkel teli volt, főleg a zenével.

Zordon - 2017. 03. 20. 19:35

Dave Filony meg Carrie Beck majdnem szorol szora ugyanezt mondja a Rebels Reconban, amikor mentik a munder becsuletet, hogy milyen erzelemmel toltott meg epic meg csodas volt az epizod, ahelyett, hgoy egyenesen megmondanak, hogy bocs, unalmasra csinaltuk, mert ilyenre akartuk, esetleg csak ilyenre futotta.

Nem fogom lepisalni a bokamat a gyonyortol csak azert, mert latok egy tusken raidert meg az oreg Obi-van feltunik 2 percre. Tortenet, mondanivalo meg erdemi koreografia hijan semmikepp.

Anak - 2017. 03. 20. 20:43

Ha már említetted a Rebels Recon-t, én a trivia galériát szoktam átnézegetni. Azt hiszem egy ellentmondást fedeztem fel az ott leírtakban. A legutóbbi részhez azt írják Luke jelenetéhez, hogy egyidős Ezrával +- pár nap, és hogy Ezra modelljének sziluettjét használták ezért.
Nem sántít ez a történet kicsit? Ezra már találkozott Leiával, és úgy tűnt Leia idősebb nála. Leia viszont a másodszülött, szóval Ezra nem lehet egyidős Lukekal. Vagy én keverek valamit?

rodosto13 - 2017. 03. 20. 21:41

Nekem is túl fiatalnak tűnt Luke, és tényleg, igazad van, már találkozott Leiával, szóval itt ténylegvan egy kis hiba (túl fiatalnak animálták meg). Ezra hány éves lehet most kb?

Malachi - 2017. 03. 20. 22:49

Gyönyörű rész volt, főleg így, hogy láttuk a farmot újra, meg hát a sziluett… Azt lehet tudni, hogy Beru hangja új volt-e, vagy átvették a hangmintát? Mert kiköpött olyan volt, mint a New Hope-ban.

Szépen elbúcsúztatták a pirosat, és Kenobi is inkább mintha szánta volna.

Anak - 2017. 03. 20. 23:15

Szerintem is Beru néni (Shelagh Fraser) hangját használták fel a jelenethez.

Anak - 2017. 03. 20. 23:17

Nekem nem az a gondom, hogyan animálták meg, hanem amit állítanak róla.

Sheev Palpatine - 2017. 03. 22. 13:10

Anak:

Ezra igenis egyidős Luke-kal és Leiával, elvileg napra pontosan, ugyanis mindhárman a Birodalom Napján születtek. Luke-ról és Leiáról tudtuk ezt, Ezráról meg az egyik első évadbeli részben derült ki (Empire Day volt a címe). Azt meg eddig is tudtuk, hogy ugyanabban az évben születtek.

Leia pedig valóban idősebbnek tűnt Ezránál, viszont ő már a filmekben is többnek tűnik 19-nél, Ezra pedig szemmel láthatóan későn érő típus, és elég kisnövésű is.

Viszont az nem volt jó húzás, hogy Ezra sziluettjét használták az utolsó jelenetben, mert így Luke túl kicsi lett

Sheev Palpatine - 2017. 03. 22. 13:12

Illetve helyesbítek: Luke és Leia 2 nappal az Empire Day után születtek, Ezra viszont az Empire Day napján, szóval 2 nap közöttük a különbség

Ayrons - 2017. 03. 24. 07:05

Szerintem sokaknak azért volt csalódás a párbaj (köztük nekem is ), mert nagyon másképp volt beharangozva.
De ahogy írtátok fentebb a régi szamuráj filmeket vették alapul.
Maul egy megtört személy volt akinek a céljai önzőek voltak,míg Kenobi ennek az ellentéte volt.
Az tetszett ,hogy Ezra ismét tanult: Azt értékeld amid van és az legyen a fontos ne pedig más és nm mindig a jövőbe tekinteni. Ebből a szempontból tetszett a rész. Meg a vége.

Évadzáróra kíváncsi vagyok.Nem hiszem ,hogy Thrawntól búcsút veszünk idén. Lévén a Lázadás első sikeres ütközete a scarif-i lesz.

Beru hangja archív felvétel volt :)

rodosto13 - 2017. 03. 25. 20:53

Nagyon élveztem a finalét, szvsz nagyon jól kidolgozták az egészet, egy két apróságon kívül (nem látszódtak az Interdictor hajók érkezéskor, de aztán ott vannak csak úgy) nem tudok belekötni, de nem is akarok, mert tényleg egyszerűen élveztem :)
Korábban is tetszett, de itt is jó volt Thrawn jelenetei alatt az orgona, illett hozzá.
Commander Sato-t pedig sajnálom, szerettem a karakterét.
Kíváncsi vagyok, a következő évadban mi lesz, most hogy Yavinon lesznek az azt jelenti, hogy több filmes szereplőt is behoznak? Ki lesz a főellenség?

Malachi - 2017. 03. 26. 19:37

ez egy korrekt lezárás volt, egészen menő részekkel. pl. az orbital bombardment, meg az egész űrcsata, én ezen jobban izgultam, mint a RO-n. amennyire sötéten vezették fel, majdnem biztos voltam benne, hogy kivesznek valakit a csapatból (azaz meghal), egyszer még az is megfordult a fejemben, hogy Ezra magára marad, de hát persze dizni, szóval mindegy. mindenesetre érdekes és jó látni ezeket a részleteket, ahogy egyre közelebb kerülünk a tényleges lázadás kitöréséhez. ami a filmekben csak egy-egy félmondat volt, az itt értelmet és súlyt kap. gyerekes sorozat, de azért igyekeznek. kell ez.

Zordon - 2017. 03. 26. 20:28

Kiirtak Sato-t, szoval valamennyire kivettek szereplot (meg akkor is, ha amugy nem sok vizet zavart)

Ez a duplaresz volt egyertelmuen az evad legjobbja. Nem eri el a 2. evad zarasat, de kimondottan elveztem nezni.

Miert kellett 3 evadot varni egy ertelmes utkozetre? Megint bizonyitottak, hogy ha akarnak, tudnak rendes tortenetet irni meg normalis harcokat, akkor miert kell erre mindig minimum 1 egesz evet varni?

Az evadrol diohejban: Egy eros kozepes kezdes utan tartos lejtmenet, egeszen a droidos reszig, ami mindennek a legalja. Ebbol a tendeciabol a Sabine es a darksaber reszek kiemelkednek, azok normalisan meg voltak csinalva.
Melypont a droid resz, ertekelhetetlen.
Obi-van es Maul orbitalis csalodas.
Az evadzaras kimondottan jo volt.

Ami az evadban pozitivumkent ertekelheto: Kallus, Thrawn. Szemelyiseg, tetteik, tortenetszalaik.
Kozepesnel jobb: Sabine fokuszu reszek, illetve a Geonosis duplaresz

minden egyeb legfeljebb meh…

Fehér Szabi - 2017. 08. 19. 10:20

#FinishTheCloneWars

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz