login |

Sherlock: vége a 4. évadnak

2017. 01. 16. 21:30 - Írta: human

97 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

“Early release.”

Nem is tudom, mi a fenét írjak erről a fináléról. Szerintem borzasztó volt, minden szinten, viszont szerintem még így is rengeteg imádója lesz, hiszen a fanservice ezerrel pörgött. Pozitívumként azt tudom csak mondani, hogy jobb volt mint a premier és a második rész – már ez is valami. Spoileres leszek a tovább mögött.

Gondolom, itt válik el, hogy ki miért nézi a sorozatot és kedveli a főhős karakterét.

Van egy csapat, akik a jó nyomozásokért jöttek, amik megalapozták a sorozatot, és nekik örökre ott lesz az első két évad. Ennyi jutott, ez van. Én is ide tartozom, és imádtam a karaktereket is az elején, mostanra viszont szerintem önmaguk karikatúrái lettek, akiket eszméletlenül elszállt történetben rángattak jobbra-balra. Sherlock annyit tippelt tökéletesen az utolsó évadban, hogy rossz volt nézni.

Viszont ott a másik bagázs, aki oda van ezért a rángatásért, akiknek mindegy mennyire logikus, csak legyen valami. Akik elájulnak az eddigi évadok zseniális összerántásán. Az mindegy, hogy az idei évad gonosza volt eddig a legképtelenebb. Mert oké, Magnussen is szuperokos volt, és mégis elbukott, de idén “Sherlock a négyzeten” volt a főellenség, ezt úgy érzékeltették, hogy még több mindent talált ki előre.

Vagy lehet, hogy csak a fő karaktereket hülyítették le? Mert erre is bőven láthattunk példát. Például az elvileg baromi okos Mycroft a 2. és 3. részben minden varázsát és “képességét” elvesztette, csak siralmasan asszisztált a képtelen fordulatokhoz. Most komolyan, Watson előbb jut arra a pofonegyszerű következtetésre a börtönben? De előtte fanservice, Sherlock-Mycroft álcázófesztivál!

Ez tényleg lehet, hogy sokak számára csak szőrszálhasogatás, de komolyan Sherlock nem veszi észre, hogy nincs üveg? Utána kapunk egy olyan jelenetet, ahol Moriarty ugyanabban a szobában tükröződik az üvegen, és ez tisztán látszik. Avagy nagyon könnyen feltűnhetne, és mégis Sherlocknak kerüli el a figyelmét, aki egy napsütötte papírról megmondja, milyen lakásban volt. De Moriarty, laza Queen-dal, éljen!

Most abba nem is akarok belemenni a Saw-t idéző tényleges történtekbe, mert az hiába volt izgalmas néhol, a mögötte levő drámai tartalom nagyon mellément. Voltak tetőpontjai, de ezek darabokra hullottak. Főleg a végére. Tipikusan az jött le, hogy megvolt egy durva végpont, és utána odabotladoztak valahogy.

Sajnálom, de a nagy karakterfejlődésnek szánt pillanatok alól maguk a készítők húzzák ki a szőnyeget. Elég csak a Molly-val történt telefonhívásra gondolni, abban minden benne van. Bontogatja Sherlock érzelmi gátjait, mégsem lesz belőle semmi. Az a telefonbeszélgetés egy trauma, amit a végső montázs szépen *paff* eltűntet. Mert minden negatívumon át most már jobb emberek nyomoznak végre. Ez hajtja őket.

Azon már csak kínomban tudtam mosolyogni, hogy Watson volt neje milyen szépen készült még egy DVD-vel, amivel tulajdonképpen elbúcsúztatta a karaktereket. De előtte még a nyomozó jelentőségteljesen random elmondja, hogy jó ember Sherlock, végre az.

Tudjuk, hogy mit mond a készítő és a színészek, mégis lehet, hogy ez volt az utolsó alkalom, hogy ezt a Sherlock-ot láttuk, eléggé összeértek a szálak. Ennek a fényében milyen volt az utolsó óra?

97 hozzászólás Ne habozz!

Silver-sama - 2017. 01. 16. 21:48

Mintha csak most kezdődött volna el :S

LaCRossE - 2017. 01. 16. 21:48

Egyet kell értsek. Nagyon nem tetszett a finálé, hogy mire mentek ki. Eurus figurája egyszerűen hihetetlen volt, hogy egy egész kikúrt börtönt irányítani tudott, mert beszélt az emberekhez néhány percet, illetve hogy évek eseményeit előre eltervezte (ez már a 4×02-ben is rohadtul irritált Sherlocknál).

Arról ne is beszéljünk, hogy mennyire banálisan oldották meg a dolgot.

Köszönöm, Sherlock, részemről ennyi volt. Az első két évad kellemes emlék marad.

(human, készülj fel, hogy sokan anyázni fognak téged)

bvr - 2017. 01. 16. 21:53

Egyetértek hogy borzasztó volt – sőt inkább tragikus… Írtam már a kibeszélőben, ez annyira váratlanul szürreális volt hogy lekapcsolt az agyam… (és egyáltalán nem jó értelemben)
Mindez vonatkozik az egész évadra – és szerintem ez egyáltalán nem volt legjobb rész.
Az első résznél már írtam (és ez azóta csak romlott) hogy a készítők valamiért (erre tényleg csak tippjeim lehetnének) annyira frisst vért akartak ömleszteni a sorozatba hogy ez tulajdonképpen semmiben nem emlékeztetett nemhogy az első kettő de még a harmadik évadra sem. (ez szerintem eleve gond. Akkor mi a fenének kell Sherlockot csinálni? Miért nem csinálnak valami teljesen mást?)

Viszont nagyon tanulságos volt olvasni, főleg a második résztől kezdve a kommenteket. Nyilván nagyon kicsi a merítés, néhány tucat emberről van szó, de pl. hogy az más önmagában egy isssszonyat cool pozitívum hogy kb 5 másodpercre megidéződik Irene Adler a második részben… vagy hogy az mekkkkkora már hogy Missis Hudson badass módjára vezet…
Persze ezek csak apróságok.
A sztorik halálbénák (és rendkívül unalmasak!!) voltak, a karakterek önmaguk (rossz és felismerhetetlen) karikatúrájává váltak, örülök hogy még az első résznél winnie linkelte a Moffat-interjút mert egyébként abból lejött hogy ők itt komolyan szerettek volna valamit létrehozni (és emiatt nem lenne szívem ezt egyszerűen cápaugrásnak nevezni) – csak épp teljesen érthetetlen hogy ezt a valamit miért pont a Sherlock “brand” égisze alatt hozták össze.

Ha nem lett volna vége 3 résszel az évadnak, ezzel most kaszáltam volna. Így még csak erre sincs már szükség…

Kiss53 - 2017. 01. 16. 21:53

A három részt nézve a 2. volt a legjobb, a végén amikor Eurus fellibbenti a képletes fátylat az nagyot ütött. Ennek ellenére Eurus mint fő gonosz nem jött be. Kicsit olyan sorozat lezárás érzetem volt a 3. rész nézése közben. És Mycroft tényleg le lett butítva.

fyktyvf - 2017. 01. 16. 21:53

Sajnos borzalmas volt, egyet kell hogy értsek. Nekem a második rész ugyan tetszett nagyon, de ez a finálé egy inkoherens borzadály volt, tele volt félmegoldásokkal, ráadásul olyan szinten túltolták a dolgokat csak azért hogy még okosabbnak látszódjanak, hogy már nevetséges lett. Ennyi suspension of disbelief-t a CW sorozataiban szokás elvárni a nézőtől, úgyhogy duplán fájt, hogy mennyire hülyének néztek ez alatt a másfél óra alatt.

Nagyon kár, mert amúgy Euros remek karakternek indult és casting volt (és milyen csinos ez a Sian Brooke…!), sokkal többet ki lehetett volna belőle hozni.

bvr - 2017. 01. 16. 21:55

LaCRossE: “mert beszélt az emberekhez néhány percet”

én nem vagyok egy nagy Asimov-rajongó, de miközben egyre elkerekedett szemekkel néztem komolyan azt hittem hogy elmegyünk abba az irányba ami az Alapítványban az Öszvér karaktere volt…

sepörd - 2017. 01. 16. 21:57

Moriarty? mégis hogy élte túl a fejlövését?

nargli - 2017. 01. 16. 21:57

Én nem anyázok senkit, egyszerűen szerintem fantasztikus volt minden szinten. Még mindig a hatása alatt vagyok.

seven - 2017. 01. 16. 21:58

sepörd: sehogy. láttad egyáltalán az epizódot?

gerdina - 2017. 01. 16. 22:03

Én a harmadik évad minden percét élveztem, ott nem éreztem minőségromlást, sőt! Nem bántam, ha a nyomozás háttérbe szorult a karakterek mögött, bár persze az egyensúly megtalálása fontos.

De ez……ez az évad…….ez mi volt? Az egy dolog, ha a nyomozás nem hangsúlyos, de amikor van valami nyomozásféle és az 28283818 sebből vérzik, az zavaró. Mindig is elborult volt a sorozat, de nem “kiugrunk a robbanó házból, van egy eltitkolt húgunk, aki pszichopata de valójában sajnálni kell mert belül csak egy elveszett kislány, a kutyám meg a legjobb barátom volt, de valamiért van itt egy etetőtál a nevével, a világ legérdektelenebb háttérsztorijával rendelkező Mary pedig videókat küld a halálon túlról” módon elborult.

A vége montázs tetszene, ha a rész többi része indokolta volna. Sem a rész, sem az évad nem arról szólt, hogy John és Sherlock együtt nyomoznak és segítenek másokon, így konklúziónak picit furcsának éreztem ezt. Persze jelentheti, hogy oké, volt egy kis kitérő, innen vissza a gyökerekhez, de eleve miért volt kitérő? Az utolsó félperc a felpörgetett ügyekkel jobban felkeltette az érdeklődésemet, mint bármi, ami addig történt az évadban.

fyktyvf - 2017. 01. 16. 22:05

@bvr: létezik ilyen repogram szerű hipnózistechnika a valóságban is, bizonyítottan, csak nem öt perc alatt csinálják, és sokkal nehezebb olyan alanyon, aki ellenálló, és tudja, hogy mivel próbálkoznak nála.

seven - 2017. 01. 16. 22:14

1. évad 8/10
2. évad 9/10
3. évad 9/10
xmas special 7/10
4. évad 7/10

nálam nem volt akkora a minőségi romlás, de ez elsősorban a fantasztikus 2. résznek volt tudható be. Azt nagyon élveztem, minden percét. A végén meg jól elkaptak. Nem sejtettem egyáltalán a csavart.

Viszont az 1. részben… Mary…. jaj. Egész egyszerűen akármennyire is nyomták a karakterét, nekem abszolút nem nőtt a szívemhez. Halottan, John látomasaként sokkal szimpibb volt…

a 3. rész fő problémája sztem meg az volt, hogy rengeteg dolgot akartak egyszerre betenni. Ha belegondolunk, rengeteg minden történt, és valóban, sok dolognak nem volt következménye.

Kiugranak az ablakon, semmi bajuk. Molly-t teljesen darabjaira töri Sherlock, semmi follow up a montázson kívül ahol ha sasszemű az ember láthatja mosolyogni Sherlock lakásán. Akkor együtt vannak? Vagy mi? Mondjuk a kedvencem az volt ahogy ledobtak egy kötelet Watson-nak, miközben le volt láncolva :) (jó oké tudom, szőrszálhasogatás, de akkor is!). Ja meg miután elkábult mindenki, Mycroft csak úgy eltűnt, mintha nem is számított volna.

Na meg ugye Eurus mindent előre kitervelt, lol. Igazából Moffat és Gatiss egy olyan karaktert írt aki okosabb náluk. Legendákat hallani Eurus-ról, hogy a börtönbe mindenkit manipulált, meg hogy 5 perc alatt kitervelt mindent 5 évre előrevetve Moriarty-val. Csakhogy az epizód közben nem érezni, hogy bármivel is okosabb lenne mint Sherlock.

És ráadásul, ahogy human is írta, sajnos ahhoz hogy mégis valamennyivel okosabbnak látszódjon, Mycroft kapott egy hatalmas butítást. Pedig basszus, Mycroft! Még Sherlock is elismeri, hogy ő az okosabb Holmes.

Mindegy. Azért mindennek ellenére, nekem, tetszett, bár a hsz-em nagyrészt kritika.

Asszem ha lesz folytatás akkor jobb lenne ha csak sima nyomozgatások lennének, minimális átívelő szállal.

fruska - 2017. 01. 16. 22:15

Nekem tetszett, ime, higy miert (leci senki ne szoljon br a felregepelesekert)
Miert gondolom, hogz egyik legjobb resz, annak ellenere, hogz egeszen mas, mint az eddigiek.. (bar igazabol annyira nem is mas- ha jobban belegondolunk a Great Gameben hasonlot tolnak, csak akkorMoriarty jatszik veluk es kicsit kevesbe szemelyes.
Pont ez a szemelyesseg az ami nagyon erosse tesz jeleneteket / kezdve Sherlock kijelentesevel, h John marad, pont azert, mert csaladrol van szo, es utana a Lady Bracknell jelenet es a granat meg egesz konnyed – Good luck boys! imadom azt a mondatot :)
de ami igazan dobbenetesen erosse teszi, az a 3 foszereplo dinamikaja (mivel ugye Mycroft is egyertelmuen foszereplo ebben a reszben) m egyreszt a ‘soldier’ reszek, de legfokepp a Sherlock-Mycroft jelenetek. Az a jelenet, amikor Mycroft ki akarja provokalni, hogz Sherlock ot lojje le, az elmult evek egyik legerosebb es legfeszultebb TVs jelenete, amikor gyakorlatilag az egesz moziban megfagyott a levego, es szajhoz szoritott okollel csak arra vartal, hogz tortenjen valami, mert nem birod a feszultseget.
A konnzedebb pillanatok – masik szemelyes kedvenc az esernyo (meg az az egesz jelenet Mycroft hazaban) es Greg a vegen, nagyon jol sikerultek, a leggyengebb resz talan a repulos jelentek, a feloldasa annak is jo, de igazabol eleg hamar egyertelmu, hogz nem lehet valodi a repulo…
egyeb szemelyes oromom, hogy felhasznaltak a Musgrave szertartast, ami talan az abszolut kedvencem az eredeti tortenetk kozul – bar, h mennyire brutal modon… OMG Victor… OMG Redbeard… ‘you killed my best friend’ – na ezt a mondatot kellett volna betenni a trailerbe…
meg persze a Sherlock szulok, meg a moralis dilemmak a Sherrinford igazagatojaval meg utana a 3 Garbinerrel… mind mind zsenialis jelenetek…
Es akkor nehany info a Q&Arol:
– volt egy jelenet eredetileg, amit ket ember szeretett osszesen, Mark es Moffat, mindenki azt mondta nekik, hogy nagyon gyenge.. utolso pillanatban beadtak a derekukat, es irtak helyette egy ujat, igy szuletett az epizod masik dramai csucspontja / erzelmi melypontja a Mollys I love you jelenet… ahol Sherlock ugy veszt, h azt hiszi nyerhet… er persze o anyam, Molly…
– nem veletlenul nem tettem fel fotokat a Q&Arol – Andrew is ott volt ugyanis, es nem akartam elspoilerezni, bar, ahogy Moffat mondta, nem hazudtak, Moriarty really is dead!
– Benedict szerint: Sherlock doesn’t sweat, he’s a lizard (amikor nagyon meleg volt a szobaban az egyik utolso jelenetnel, es ott volt egy baby is, akire azt mondta, h most mar fejezzek be, mert el fogja vesziteni a babyt…
– hirtelenjeben ennyi…
Ja nem: Moffat is es Mark is azt mondtak, hogy tervezik folytatni (hiaba van olyan vege a resznek, hogy akar itt abba is hagyhatnak, de feltett szandekuk, hogy viszik tovabb.. pl egy olyan jelenettel kezdve, hogy Sherlock bekopog John ajtajan, hogy ‘Do you want to play?’

human - 2017. 01. 16. 22:21

fyktyvf: pontosan, van amit zseniséggel sem lehet áthágni, de ezt nem is akartam beleírni a posztba, mert inkább a sok dolog egyszerre volt baj a csaj karakterével. Ha mondjuk csak ez lett volna képessége az még elment volna

bvr - 2017. 01. 16. 22:25

@human: “Ha mondjuk csak ez lett volna képessége az még elment volna”
De azt meg már megcsinálták a Jessica Jones-ban :DD

fyktyvf - 2017. 01. 16. 22:33

human: igen, igazad van, csak ez az egyik legszembetűnőbb probléma, hogy ha nem lusták, ezt még akár meg is magyarázhatták volna (hisz ha évekig járkáltak be hozzá az orvosok, az elég idő lett volna, hogy a bizalmukba férkőzzön, és onnan már tényleg képes lehetett volna valamilyen hatást gyakorolni rájuk). Csakhogy ez így lóg a levegőben, meg nagyon az volt az érzése embernek, hogy most jól rá akarnak trompfolni mind Sherlock, mind a méltatlanul lebutított Mycroft képességeire azzal, hogy a tesóból x-ment csináltak.

Egyébként maga a koncepció tök jól nézett ki, de nagyon elvéreztek a megvalósításban mind történetvezetés, mind részletek szintjén.

wellwellwell - 2017. 01. 16. 22:52

rettenetes volt az egész évad, teljesen szétcsúszott a sorozat azóta, mióta csak saját maguk után nyomozgatnak, és különösen szánalmas volt a szájbarágós vég: ők mindig ugyanazok lesznek, akik eddig: nyomoznak. még jó is lenne végszónak, ha már muszáj levonni a következtetést (gyk., ugye), csak izé. ebben az évadban elfelejtettek nyomozni.
önmaga paródiájává vált az egész, egyedül moriarty cameója volt értékelhető.
sherlock kisbabát ölelget, WTF?????????
ne legyen több.

LoGi - 2017. 01. 16. 22:59

Nekem idén se volt nagy gondom a sorozattal, persze érzem a jelentős különbségeket az 1-2. és a mostani évad között, de ennek ellenére nagyon élveztem.
Az első két évadban élveztem a precízen felépített sztorikat, a második kettőben pedig a grandiózus rosszfiúk alakítását / a rengeteg mindfuckot amit a készítők elénk dobtak / Maryt mint új karakter / az évadokon átívelő szálakat / a metaforákkal teli és remek filmes megoldásokkal gondosan felépített jeleneteket (ezekkel tele volt az idei évad).
Van olyan sorozat, ahol biztos zavarna a túl pörgetett, már hihetetlen, logikai bukfencekkel teli történet, de nem itt (szerintem más aspektusokban adott annyit a sorozat, hogy megbocsájtható legyen). Ez nem volt meglepő számomra, Doctor Who-t is imádom, azt se a 10+ évadon át fenn tartott tökéletes logikával rendelkező scifi miatt nézem, hanem a karakterek + számos feel good/vicces pillanatok miatt. Ezzel az évadjával a Sherlock is nagyon elment ebbe az irányba, és talán mivel Moffat DW-s munkássága nekem már nagyon nem volt idegen, ezért nem volt bajom egyáltalán az elvárások módosításával.

Maga a finálé végkifejlete nekem is pofára esett egy kicsit amúgy. Ha más nem is motiválta a hugit azon kívül, hogy Moriarty szinten crazy, a végén nem ilyen békés megoldásra számítottam, ahol utána szépen berakják egy sima rendőrautóba, aztán vissza a szigetre. Mindezt a tesó figyelméért, szeretetéért? Azért az együtt hegedülős jelenet a végén cool volt.

Ha a logikába akarok belekötni, akkor az üveg hiányát nem észre venni Sherlocknak tényleg furcsa volt, bár sok jelentősége nem volt. Ami engem picit jobban érdekelt az az, hogy vajon Moriartynak megvolt-e 5 évvel ezelőtt a terve arról, hogy Sherlockot le akarja majd járatni és öngyilkosságra rávenni a szerettei megölésével zsarolva. Mert tudjuk, hogy a Mycroft or Watson választós jelenetnél meg volt a véleménye, hogy Sherlock kit fog majd választani. Vagyis ha már meg volt ott a terve, akkor ezek szerint mégis elképzelhetőnek tartotta, hogy Sherlocknak sikerül majd kibújnia valahogy a csapdájából. Direkt újra néztem, ennek jelét a 2. évad végén a tetőn nem igazán adta jelét, ott nagyon biztosnak látszott magában, hogy megfingatta Sherlockot. CHOOO CHOOO!

Lemoni - 2017. 01. 16. 23:01

Nem csak a 4. évad, hanem a teljes sorozat legrosszabb epizódja volt nekem ez a finálé. Szétuntam magam. A nő (Eurus) meg halálra idegesített, a karakter és a színésznő is. Azon túl tudok lépni, hogy sokszor nagyotmond a történetvezetés, de amikor már a verejtékszagú erőlködést látom, hogy valami még bombasztikusabb ötlettel übereljék a korábbi őrületeket, már bekapcsol a vészvillogóm. Nincs mit szépíteni, nagyon túltolták. A kevesebb sokszor több.

gio - 2017. 01. 16. 23:05

azzal teljesen egyetértek, hogy a harmadik évadtól esett a színvonal folyamatosan.

egészen a 4×02-ig.

a 4×03 számomra olyan, mintha egy Special epizód lett volna. amikor ment a játék a börtönben, biztos voltam benne, hogy ez egy extra filler, és lesz egy eddig eltitkolt 4. rész.

aztán szépen-lassan átváltottunk epikusba. az a telefonbeszélgetés, úristen, és utána a koporsó szétkúrása… majd a Mycroft-jelenet, amikor fikázza Watsont, hogy felidegesítse Sherlockot és őt lője le… ahogy Sherlock rádöbben a múltjára és a saját maga elől eltitkolt valóságra…

engem megvett. látszott, hogy mást akartak. ezért volt jobb ez sokkal, mint a 4×02. a színészek is mások voltak. a vágások, a szövegek, minden teljesen más volt. egy special epizód, csak hát season/series finale is egyben.

de én a Lost befejezését is gyönyörűnek tartottam. élőben néztük ezt most streamen és egy ismerősömmel épp a Lostról beszélgettünk előtte, a fináléról, hogy milyen, és mennyire újranézhetetlen miatta a sorozat, de mégis milyen szép lezárás. ez ugyanaz: persze nem vesz el semmit a fantasztikus korábbi részektől (2×01 = 10/10), de végigvisz egy csodálatos érzelmi hullámvasúton, megemészt és kiköp a végén, és nem érdekel a logika, a nyomozás, még most sem értem teljesen, hogy hogy raktuk össze a végén a számokból ezt a dalt, és hogy ez miért mentette volna meg Vörösszakállt gyerekként… szóval ezek mind nem érdekeltek. mert gyönyörű volt :) de sejtettem, hogy sok embernek nem tetszik majd.

CyClotroniC - 2017. 01. 16. 23:14

Maradéktalanul egyetértek, igazából szerintem ezeket a dolgokat már a 3. évadnál is lehetett érezni, de itt még túl is tolták.

Folyamatosan azt érzem a sorozaton – aztán lehet hogy kicsit sincs így -, hogy az első szezon után fogalmuk nem volt, hogy ezeket a színészeket meddig tudják megtartani, meddig futhat majd a sorozat, és gyorsan lezavarták a főellenséget a 2. évadban. Majd Moriarty után volt egy választási lehetőségük, miszerint visszamennek heti ügyezni, a’la S1, vagy próbálják szezonról szezonra túllicitálni magukat, mert egyrészt írói ego, másfelől meg foghatjuk arra is, hogy Sherlock-nak sem lenne elegáns visszalépnie egyszerűbb feladatokra. Pedig a heti ügyes terepen baromi extra volt a sorozat, éppen a szuper karakterekkel, a humorral és minden egyébbel, amitől a Sherlock Sherlock volt. Az a baj, hogy azóta olyan az egész, mint egy rossz, meredek fanfiction, aminek lehet, hogy vannak baromi erős pillanatai, de nem nagy élmény kibogarászni ezeket keszekusza fanservice katyvaszból.

Egyébként azt tényleg megemlítendő azért, amit human is írt, hogy ezzel sokan tényleg jól elvannak, neten továbbra is pörögnek a teóriázások, de az az érdekes, hogy a Sherlock-nál sosem úgy, mint mondjuk teszem azt egy Westworld-nél, hogy logikusan végigvezeti valaki, hogy miért tippel valamire, hanem ilyen, “mi van ha…” jelleggel. “Ugye milyen durva lenne?” – és nincs igazából megmondva, hogy miért vagy mi utal rá, csak, hogy milyen meredek húzás lenne. Néha úgy érzem, hogy ezzel az írók is megelégednek, ami viszont számomra baj.

nargli - 2017. 01. 16. 23:25

Egyébként miért írja ilyen határozottan mindenki, hogy a heti ügyes korszak az még jó volt, amióta annak vége, szét csúszott a sorozat? A Sherlockban sose voltak heti ügyek. A taxisofőr kapcsolatban állt Moriartyval, a vak bankáros csapat kapcsolatban állt Moriartyval, a 1×03 Moriartyról szólt. A Nő kapcsolatban állt Moriartyval, a Sátán kutyái fölvezette a nagy összecsapást Moriartival. Az első két évad is átívelés volt.
Tényleg nem beszólni akarok, csak furcsa nekem, hogy itt nagyon sokan milyen “aranykorként” tekintenek az első két évadra, amikor tulajdonképpen abban is minden megvolt, amit most kritizálnak.

babilon - 2017. 01. 16. 23:40

Nekem egyelőre ambivalensek az érzéseim, s zeretném újranézni ezt a részt. Nagyon ütősek voltak az alakítások itt-ott (Molly, Mycroft provokációja, a emlékeit felidéző HOlmes…), de a karikaturisztikus jelenetektől a falnak mentem volna.

és csupa kérdésem van. Lehet, hogy nem mindent értettem nyelvileg sem, de inkább dramaturgiailag nem vagyok képben egészen.

Azt meg tudja valaki magyarázni, hogy hogy jön ez az egész a Xmas Special részhez, ahol Sherlock a végén feldúlja álmában a halott menyasszony sírját, keresve a helyettes holttestét, de nem találja, majd a jelenbe visszatérve közli, hogy most már pontosan tudja, mit fog Moriarty csinálni?

Nem volt nekem világos az sem, hogy öt évvel ezelőtt, amikor Eurus beszélt Moriartyval, akkor valójában ő szabadíotta rá Moriartyt a bátyjára, vagy az már azután volt, hogy Moriarty rászállt?

És az kiderült, valahonnan, hogy a második részben mint FAith megszemélyesítője mégis honnan kapta meg Smithtől a lánya által összeírogatott emlékek listáját, és egyáltalán minek ment Sherlockhoz, hogy rászabadítsa Smithre? Nekem nagyon nem áll össze a kép.

Eurus gyakorlatilag szabadon ki-be járkált a diliházból? :O

Elmulasztottam az elején, mint mondtak Eurus lövéséről, ami Watsont érte. msot akkor csak rálőtt random, aztán hagyta elsétálni? :O

örülnék pár válasznak :) köszi

bvr - 2017. 01. 16. 23:42

@ nargli: “Egyébként miért írja ilyen határozottan mindenki, hogy a heti ügyes korszak az még jó volt, amióta annak vége, szét csúszott a sorozat? A Sherlockban sose voltak heti ügyek.”

Akkor idézem saját magam :)) a 4×01-hez írt kommentemből:

“Azaz az első két évadnak volt egy receptje (a részekhez alapul veszünk egy Sherlock Holmes sztorit a mai korba ültetve, de közben az első két részben mindig van egy kevés (és baromi eltalált arányérzékkel kevert) átívelés ami aztán a harmadik részben összefut, közben ugye zseniális színészi játékok meg az a hangulat amit már írtam, stb.
Namost a 3. évadra úgy tűnik ezt megunták a készítők (vagy csak nem hittek abban hogy Magnussen pótolhatja majd Moriartyt, meg amúgy is Sherlock “halála” eleve más indítást adott) és egyrészt behoztak egy új fajsúlyos szereplőt (Mary, ezzel rögtön meg is változtatva Watson (meg ezzel Sherlock és Watson) viszonyát) valamint a 3. részre kiderült hogy a korábbiaknál sokkal komolyabb az átívelő szál és a Mary-sztorit is jól megcsavarták.”

A kulcsszó a rendkívül jól eltalát _arányokon_ van. Illetve sajnos csak volt… :))

LoGi - 2017. 01. 16. 23:45

babilon: a 2. rész végi lövésről a 3. elején mondták, hogy csak altató lövedék volt. persze a pisztoly hangja és kinézete rohadtul nem tükrözte ezt, but whatever.

prangar - 2017. 01. 16. 23:48

Hát, ezek a Sherlock 4. évados részkritikák (nem spoileres részeik) nem túl meggyőzőek, le is vettem egyelőre a téli-tavaszi daralistámról.

LoGi - 2017. 01. 16. 23:50

#2 Babilon: sok minden sajnos nincs meg magyarázva, így max mi tudunk csak kitalálni teóriákat. Faithként álcázni magát nem tudom mire volt jó, de a listát meg bekamuzhatta, nem számított mi volt rajta, csak az, hogy a hapsi tényleg gyilkos volt. Persze azt nem tudjuk, hogy ő ezt honnan tudta, de hát állítólag 1 óra Twitter után megállított egy terror támadást, szóval easy peasy.

Az meg engem is érdekelne, hogy az 5 évvel ezelőtti Moriarty történések az a sorozat idővonalában hol helyezkedtek el, de erről se tudunk sztem sok biztosat, max a készítőknek van elképzelése, meg a Filmtheory youtube csatornának, ha agyon akarja elemezni a sorozatot :D

Claire8310 - 2017. 01. 16. 23:55

Hát ez nekem se jött be. Pedig a 2. részt határozottan szerettem, illetve nagy volt nekem a minőség ugrás az 1.-höz képest, de ez… ne már hogy megint unatkozni kelljen. Ahogy írtátok, az egész szürreálisdá vállt. A beöltözés 2 mp múlva egyértelmű, Mycroft monológja, első mondat után egyértelmű, Moriarty ilyen szintű beleeröltetésére csak forgattam a szemem, tényleg állandóan be kellett vágni? Mert hogy elkészített egy csomó felvételt?? Hahahahaaaa. (kínos nevetés) Mary DVdD-je meg remélem évete elő jön, óh azt még elfelejtettem… És csak én érzem így vagy Rupert Graves-t teljesen leépítetek erre az évadra? (mást csinált közben?) volt összesen öt mondata 3 rész alatt. Régen éreztem kötődést közte és a két fő karakter között, most semmi. Mikor a végén elsütötte a mondatát, baromi messze állt, hogy úgy is gondolja.

Jaj. összességében gyengébb az évad mint a 3. nagy kár. És hogy mikor volt heti ügyes sorozat? Mikor minden héten megoldottak egy ügyet, és közben volt valami átkötő és összefogó rejtély a háttérben? sok sorozat csinálja ám így, attól még nyomozósnak kellene maradnia, vagyis nekem, én azért szerettem meg. (pl. Doctor Who, MINDIG ott ténykedik az évad főgonosz, de attól még heti eseteket/katasztrófákat oldanak meg) Most megy a kiszeretés, mostmár csak átlagos sorozat, mint a többi. Innen szép visszajönni. Már ha lesz folytatás

nargli - 2017. 01. 16. 23:56

bvr: erre a hozzászólásodra emlékszem, és nem is volt rossz. De helyzet akkor is marad: a hozzászólások egy része, és most a 4. évadot lehúzó írások olyan remekül felépített heti ügyes nyomozós sorozatnak állítja be, amilyen sose volt. Olyan aranykornak tűnik az első évad, és olyan mélységnek a negyedik, ami egyszerűen aránytalan. (Hogy hozzád kapcsolódjak. :) ) A pilotban gyakorlatilag mindenki előbb tudta, hogy a taxisofőr a gyilkos, mint Sherlock. Vagy hogy Sherlock akkor ilyen volt, azt már megszépíti az idő, de az hogy most nem vette észre, hogy nincs üveg Euros és közte, az hatalmas hiba?

Edrick - 2017. 01. 16. 23:58

babilon: “Nem volt nekem világos az sem, hogy öt évvel ezelőtt, amikor Eurus beszélt Moriartyval, akkor valójában ő szabadíotta rá Moriartyt a bátyjára, vagy az már azután volt, hogy Moriarty rászállt?”

Moriarty azt kérdezte Mycrofttól, hogy “So, am I under arrest again?”. Moriarty a 2×02 alatt volt bezárva, tehát feltételezem, hogy ez a látogatás valahol a 2×02 és 2×03 között lehetett valahol, miután Mycrofték elengedték, hogyha már “again”. Aztán persze lehet, hogy máskor is be volt zárva, amiről mi nem tudunk, de inkább vegyük biztos pontnak a 2×02-t.

Claire8310 - 2017. 01. 16. 23:58

Ja és hogy a montázsban szereplő esetek (mind az 1. részben, mind a 3. végén) érdekesebbnek tűntek mint 4,5 óra amit láttunk.

Claire8310 - 2017. 01. 17. 00:07

nargli: a taxisofőr témához ajánlom unaired pilot-ot, az csak 1 óra, ugyanaz a sztori, (többek között) azzal a különbséggel is, hogy Sherlock rögtön tudja taxi sofőrt, személy szerint én jobban szeretem a pilot részt abból a sztoriból. Láthatóan csak azért nem tudta az igazi 1. részben, hogy hozzá tudjanak bővíteni egy fél órát. Ez nem védi persze, jogos, de pilot az nagyon jó kis rész, és ezt most elakartam mondani :D Lehet meg is nézem ezek után :)

nargli - 2017. 01. 17. 00:12

Claire8310: láttam az unaired pilotot, természetesen, többször is. És imádom. Ahogy az igazi pilotot is. De ettől még fennáll, amit írtam.:)

Z2244 - 2017. 01. 17. 00:55

Amire jó volt ez az epizód:

Moriarty karakterénél (amihez kellett Andrew Scott zsenialitása) nem bírtak jobb főgonosszal előállni. Nekem Magnussen, meg ez a Culverton Smith is kisebb formátumú volt, mint Moriarty, aki csak egy alacsony pali öltönyben, de kiver tőle a víz.

Ez volt a legfőbb tanulság.

Amúgy Mollynak semmi szerepe nem volt ebben az évadban az itteni 5 percén kívül. És bár ez igen hatásos volt, de mire is volt jó? Sherlock eddig is tudta, hogy odavan érte a csaj, Molly is tudta, hogy Sherlock tudja, mi is volt a dráma tárgya?

Hol volt Anderson ebben az évadban?

Kellenek az ügyek, az érdekes, izgalmas ügyek. Mellé lehet adagolni – megfelelő mértékben – a személyes szálakat, és akkor jó lesz.

Na és az hogy a mindenkinek kegyetlenül beszólogató, House szintű geci Sherlockból ilyen mindenkit szerető, és ölelgető, gyerekkel játszó nem tudom mit csináltak, azt kikérem magamnak!

K. L. - 2017. 01. 17. 01:03

Sherlock Holmes – The clever detective in the funny hat

Egy sorozatot altalaban minden nezo darabokra szed, felvazolja mi tetszedt, mi nem es minden porcikaja at van elemezve… hasonloan mint ahogy Sherlock elemzi a dolgokat.

Viszont ha eltekintunk ettol a nezoponttol es ugy ahogy Sherlock az elmult 2 evadban atvaltozott ‘the deductionist’-bol ‘good one’-ba ugy mi nezokent is at tudunk valtozni es azutan mar minden ertelmet nyer ezzel a sorozattal kapcsolatban.

Ilyen kulonleges karakter mint Sherlock Holmes nem jon letre egyszeruen ‘brain power’-bol…. Az egyetlen ok amiatt ‘detective story’-kat neztunk az elso ket evadban az Eurus volt. Ha Sherlock megfejti a kislany Eurus ‘puzzle’-jat annakidelyen es megtalalja baratjat ‘Redbeard’-et akkor nem erezte volna allandoan a keztetest hogy megfejtse a rejtelyeket es ami meg rosszabb nem lett volna meg a fajdalom ami az a dontese mogott volt hogy detektiv legyen. Ha nincs az utolso 2 eved az elso 2-nek se nincs ertelme. Ahogy azt Mycroft is mondta ‘my brother has the brain of a mathematician or a philosopher… and yet he elects to be a detective’

Az utlso 2 evad nagyjabol mindennek ertelmet adott es azert en orultem hogy nem egy matematikust neztunk 4 evadon keresztul hanem Sherlock-ot a ‘the clever detective in the funny hat’-et.

Geza Kovacs - 2017. 01. 17. 01:24

Na, hát az eleje meg a vége jó volt. A gránátos rész zseniális, meg a végén, amikor a dráma már véget ért. Ezek emlékeztettek a régi sorozatra. A “fűrészes” stílus iszonyú volt, nyilvánvaló a sorozatról, hogy itt nem gyilkolják le egymást, kár a nyöszörgésért. Bár önmagában a szuper börtön jó lett volna.

Sajnos a hagyományos amerikai akciósorozatok mintájára bolondultak meg, és mindig nagyobb akciót akarnak, holott erre semmi szükség.

Geza Kovacs - 2017. 01. 17. 01:24

Na majd az 5. évad… :-D

human - 2017. 01. 17. 01:31

“de én a Lost befejezését is gyönyörűnek tartottam”

azt én is, szóval nincs összefüggés :D

JKJ - 2017. 01. 17. 06:19

Nem készült még egy DVD-vel, csak volt rész, amit még mindig nem mutattak belőle.

Shannen - 2017. 01. 17. 06:51

@JKJ: nem, ez valóban egy új DVD volt, nem amit az előző részben néztek. Azt hiszem az elsőre az volt írva, hogy ‘Miss me’, a mostanira pedig, hogy ‘Miss you’.

Az évados kibeszélőnél már leírtam részletesebben a véleményem, ide csak annyit, hogy én azért nem éreztem ennyire szörnyűnek a részt, mint ahogy human és mások is fogalmaztak fentebb, de tény, hogy közelében nem volt az első két évadnak. Én azt sajnálom nagyon, hogy a rész tele volt sok baromi erős, érzelmes/szórakoztató/gyomorszorító jelenettel, amik mögött nem volt logika és így mint egész, nem is tudott összeállni a dolog. Pl. ott volt Moriarty belépője a zenével és a fergeteges Andrew Scottal, ami önmagában remek volt, mert imádom a hapsit és a karaktert, de hogy Mycroft volt annyira idióta, hogy 5 percre odaviszi az őrült húgához felügyelet nélkül…? Ennek semmi értelme nem volt, nem is volt értelmesen megmagyarázva, ami nem csoda, mert tényleg semmi értelme nem volt. És akkor persze ott volt a Sherlock-Molly jelenet, ami meg nagyon szép volt, csak aztán semmi következménye nem volt… És még lehetne sorolni. Ezt a felületességet sajnálom nagyon…
Na de talán majd egyszer pár év múlva kicsit összeszedettebbek lesznek Moffat-ék és nem görcsölnek majd rá feleslegesen a dolgokra.

Silas - 2017. 01. 17. 07:37

szerintem itt véget is ért a sorozat

winnie - 2017. 01. 17. 08:07

Steven Moffat, a Sherlock készítője beszél a 4. évados fináléról: http://ew.com/tv/2017/01/16/sherlock-showrunner-season-4-finale/

mollyhooper - 2017. 01. 17. 08:20

Moriartynál nem volt ütősebb főgonosz a sorozatban. Andrew Scott annyira zseniális, hogy elég egy grimasz, egy félrebillentett fej, és hozza a karaktert. Egy alacsony pasi öltönyben, de te beszarsz, amikor megjelenik. Moffaték tényleg belepörögtek a saját intellektusuk imádatába és elvesztették a mértéket.Ebben az évadban alig volt kinyomozandó bűneset, abszolút átmentek lelkizésbe. A kettő egészséges kombinációja lehetne jó: izgalmas esetek, megfelelő mennyiségű magánéleti szál. Mit műveltek aztán Sherlockkal? A mindenkinek gondolkodás nélkül beszóló, cinikus genyóból a 4. évadra egy mindenkit ölelgető, full érzelmes, gyerekkel játszadozó alak lett. Molly alig szerepelt az egész évadban. Oké, ez az 5 perc erős volt, na de nem vezetett sehová. Megsajnáltuk századszorra is, de mi értelme volt az egésznek? Az Irene Adleres lebegtetés se volt jó semmire. Mert abból sem lett semmi. Remélem lesz még évad és magukhoz térnek, mert az első 2 évad stílusát várnám vissza.

phaedrab - 2017. 01. 17. 09:54

Erre az évadra kár volt ennyit várni. Inkább ne is folytatták volna.

Gabor Vajda (@Gabor_V) - 2017. 01. 17. 11:06

Olyan elképesztően idegesítő volt az egész, hogy kétpercenként kellett megállítanom, és így három óra alatt tudtam végignézni. Minden áldott percben el akart sütni valami irdatlan nagy fordulatot, és mire eljutott a végén levő “nagy” fordulatig, már a halálba kívántam az összes szereplőt.

Egészen elképesztő mélységekig sikerült leásniuk a készítőknek ahhoz, hogy valami Nagy Összeesküvést kreáljanak, nem maradt egy őszinte pillanata sem az egésznek. Ha visszanézném a sorozatot az elejétől, minden egyes, háttérben levő statisztára gyanakodva néznék, hogy ez most kinek a bábja vagy átverése.

Mintha az egész földkerekség erről a maroknyi emberről szólna.

Annyira kicseszettül modoros volt az egész, mintha feltett szándékuk lett volna, hogy egyetlen tévéfilm keretében túllicitálják Christopher Nolant, Sam Mendest és Terrence Malick-et.

human - 2017. 01. 17. 12:54

“Annyira kicseszettül modoros volt az egész, mintha feltett szándékuk lett volna, hogy egyetlen tévéfilm keretében túllicitálják Christopher Nolant, Sam Mendest és Terrence Malick-et.”

Looooooool, ez kurvajó :D

babilon - 2017. 01. 17. 12:55

Köszi az értelmező válaszokat! :)
Szerintem a készítők szerettek volna valami emberi karaktert adni Sherlocknak olyan értelemben, hogy nem egyszerűen egy Aspergeres nyomozó legyen, hanem legyen valami pszichés magyarázata annak, hogy ilyenné vált. Szerintem ezt tökéletesen megadja ez az Eurus vonal, még ha nagyon meglepő is az egész. Ha valaki a high functioning sociopath-vonal miatt bolondult Sherlockért,annak ez biztos nem tetszik, de ha valaki szereti a mögöttes mélységeket is, annak betalálhat. A végén talán valóban túlzás volt a mosolygó jóember-Sherlock turbó, de valahog ymutatni akarták, hogy Sherlockban helyére került az a trauma, ami miatt minden érzelmet lezárt magában korábban. Nem véletlen írt Sms-t Irene-nek is :) (Ez nyilván fanfiction-áradatot indít majd el.) – Valaki kérdezte, hogy együtt van-e most Mollyval, szerintem nem, annyira nem maradt szemét, hogy járjon vele, miközben Irene-al akar valamit.

babilon - 2017. 01. 17. 13:10

Winnie- köszi a cikket, ez elég sok mindenre választ ad!

Moriarty valóban nagoyn ütős főgonosz volt, de Magnussen is remek alakítás volt, még ha magának a karakternek nem is adtak valami nagy teret. Ha hagyták volna kibontakozni, lehetett volna belőle valami nagyon agyafúrt pók, aki ül a hálójában, mert Moriarty is vezérpók volt ugyan, de a karakterében volt egyfajta kiszámíthatatlan őrültség, amitől az embert kilelte a hideg. Magnussen egyáltalán nem volt őrült, ő sokkal hidegfejűbb volt.

Smith pedig mint pszichopata sorozatgyilkos teljesen elmebeteg volt, ezt hól hozta, akkor is, ha a hideglelést a pasas rendellenes kinézetének is alaposan be lehetett tudni (úgy tudom, az ilyen szindrómások sokszor szenvednek valami szellemi problémában is)

babilon - 2017. 01. 17. 13:12

Mellesleg külön szívfájdalmam, hogy a blogot viszont nem folytatták a harmadik évad vége óta :(((((((( Az nekem sokat hozzáadott a dolgokhoz. Tudja valkai, hogy mi volt a gond? Valami jogvita?

Szilvi89 - 2017. 01. 17. 17:01

@gio: a dal megfejtése az volt, hogy seek my room, gondolom arra utalt, hogy Sherlock menjen Eurus szobájába és játsszon vele, tehát ha Sherlock Eurussal is játszott volna, akkor E. nem lett volna magányos, és nem ölte volna meg Redbeardet féltékenyégből.

btz - 2017. 01. 17. 18:16

“Asszem ha lesz folytatás akkor jobb lenne ha csak sima nyomozgatások lennének, minimális átívelő szállal.”

És az mitől lenne érdekes? CSI. Helyszinelőkből van ezerféle sorozat.

LaCRossE - 2017. 01. 17. 19:10

“És az mitől lenne érdekes? CSI. Helyszinelőkből van ezerféle sorozat.”

Szóval azt mondod, hogy az első két évad CSI: Baker Street volt?

Mert akkor valószínűleg két különböző sorozatot néztünk.

winnie - 2017. 01. 17. 19:11

“CSI. Helyszinelőkből van ezerféle sorozat.”

mármint nullaféle. éppenséggel egyetlen csi-sorozat sincs. cserébe sherlock holmes-os vagy -szerű sorozat van három.

(mondjuk eleve ezt a csi-ozós marhaságot értelmezni sem lehet. sok krimisorozat van. a csi is krimisorozat volt, ami bizonyos megoldásaival forradalmasította a műfajt, de ettől még a többi krimi nem lett csi. most nemcsak csi nincs, hanem olyan krimi sem, ami nagyon hasonlítana a csi-ra.)

swallow - 2017. 01. 17. 21:32

Hát ez siralmas volt. Belefullasztották a sorozatot abba, hogy állandóan saját magukra próbáltak licitálni. A 2×3-ig gyönyörűen működött, mert tartalmas, hihető és átgondolt volt a történet, visszafogott volt a megvalósítás, értelmes volt az építkezés. Aztán már csak az jött, hogy a legintelligensebb főgonosznál, akit megöltek a 2. évadban, hozzanak egy még sokkal-sokkal intelligensebb gonoszt, aztán egy nála is zseniálisabb gonoszt, és így tovább. Végül az ember már semmit nem tudott komolyan venni. Az 1. évad utolsó részében pl még át lehetett érezni a vétlen emberek halálát (a vak néni), ebben a részben már csak szenvtelenül húztuk a strigulákat a tengerbe pottyantott ártatlan embereket látva. Mert az írók annyira nagyot és retteneteset és elképzelhetetlent akartak mutatni, hogy azt már egy kicsit sem lehetett komolyan venni. A másik kedvenc sorozatom, a 24 is pont így lett zseniálisból nézhetetlen.
Sajnálom azt a 6 (7, mert Christmas special is volt) részt, amit elpazaroltak :(

bvr - 2017. 01. 18. 09:23

@nargli: “Olyan aranykornak tűnik az első évad, és olyan mélységnek a negyedik, ami egyszerűen aránytalan”

hát nem éppen. Az első kettő évadot vitán felül (amúgy nálam még a három is) benne van minden minden idők minden sorozatainak felső krémjében.
Ezt a mostanit, ha ezzel kezdték volna, valószínűleg simán kaszálom. Tulajdonképpen ha nem 3 rész egy évad akkor most is kaszálom/kaszáltam :)
(hiába Benedict Cumberbatch ide, Martin Freeman oda, Mark Gatiss amoda (legutóbbinak legalább a 4x01ben volt néhány jó pillanata)

Hogy ez az évad alapvetően más volt mint az előzőek és hogy ez óvatosan fogalmazva is nagyon megosztó húzás azon meg nem nagyon lehet vitatkozni, én elhiszem hogy Téged nem túlságosan zavart de a kommenteket olvasgatva jó sokakat meg igen.

“Vagy hogy Sherlock akkor ilyen volt, azt már megszépíti az idő”

Esetemben biztos nem, mert többször újranéztem már az elejétől, legutóbb pont nyáron, és az nem volt azért olyan messze :)

Shyllard - 2017. 01. 18. 14:41

Jobb volt, mint az első két része az évadnak, Mary szerepeltetését nem értettem, és itt most is a végére berakni iszonyat idegesítő volt. Utolsó 20 perc már elég unalmas volt a 3. epizódban is, de többi tetszett. Doctor Who tavalyi Heaven Sent epizódja jutott eszembe mikor szobáról szobára mentek. Szerintem ennek a koncepciója és a megvalósítása is jó volt a Sherlockban is. Többi meg… Hát idén nem sok nyomozás volt sajna és emiatt nem is fogom visszasírni a sorozatot, ha ez volt az utolsó része. Újranézősnek talán ez a harmadik rész még belefér, mert voltak nagyon jó pillanatai, de akármi is van, mindig ott lesz nekünk a második évad, aminek minden egyes része tömény zsenialitás volt.

gd42 - 2017. 01. 18. 22:19

Ez a legtalálóbb kritika, amit olvastam: https://i.imgur.com/FkxEV15.png

Alexander - 2017. 01. 18. 22:23

Ennyire vacak rossz akármit, rég láttam. Elpazarolt másfélóra az életemből. Felháborítóan rossz.

Hogy élik túl a robbanást?
Kiugranak az elemetről? Nem sérülnek meg? Az első emeltről kiugorva???????
Hogy a…mia…miez?! Átvette az irányítást a börtönben…jó de hogy jött ki?
És az őrök? Minden őrt manipulált? Hogy jutatta ki sherlock-ékat a szigetről? Hogy szervezett meg ennyi mindent?
Mi van a sziget manipulált őreivel vagy…miez? Minden őrt úgy manipulált, hogy bele ment vagy tegyük fel 100 ember a szigeten ,hogy engedelmeskednek neki?

Mi volt ez a Fűrész-rész?

Mi volt az hogy egyből tudtam mi lesz mindegyik csapda szobában, és mi lesz a vége? kapásból megmondtam mi lesz a három felkötött sorsa például.

A nagyeszű Mycroft minek vitte Moriarty-t beszélgetni az életveszélyes Holmes hugihoz, úgy hogy fel se veszi őket? Legalább titokban csinált volna felvételt…de nem…a nagy Mycroft…

de egyébként is minden szereplő olyan ostoba hogy az fájdalmas! Egy ZS filmben fájna a butaságuk, de itt a zseni Holmes-ról van szó!

A vége meg..csak lestem. Miezaszar?

Miért nem lehetett klasszikus nyomozós részt csinálni?

Az feltűnt, semmire nem jön rá Sherlock? Nincs semmilyen trükk, semmilyen cselvetés, semmi. Nincs nyomozás!Egy nyomozós sorozatban!

A vége megoldás, az egy…csúsfság-. Jaj brühühü kislány a repülőn valójában…na ne.

Az nem enti meg hogy a színészek nagyszerűek, illetve a zene.

De karakterek kiherélte kés ostobák, és nem úgy viselkednek ahogy eddig , a történet vacak, nyomozás nincs, minden kiszámítható, nincsenek csavarok, semmi érdekesség.

Nem érdemes pontozni,ez nulla., ide sikerült eljutni egy zseniális remek angol sorozattól.

Enzo - 2017. 01. 19. 01:41

4×03
Hát, nehéz szavakat találni rá, elképesztő – kinek így, kinek úgy. Szerintem még a hibákkal együtt is egy minőségi évadot kaptunk, ha nem is az eddigi legjobbat. Mondjuk egy rosszabb Sherlock-rész egy szinten van egy átlagos sorozat legjobb részeivel, marha nagy az elvárásaink szintje. És igen, mellékes lett a nyomozás+dedukció, de mégis remek részeket hoz ez a felépítés is!
nargli – 2017. 01. 16. 23:25 kommentjét felszavaznám, ha lehetne. Az idő mindig megszépíti az első évadokat, júj de aranykor volt, most meg júj de rossz, hát nemtom, ízlések és pofonok, mindegyik máshogy volt zseniális.

1. Kaptunk rögtön 2 cold opent az elején,a kislányt a repülővel, meg Mycroft elvarázsolt kastélyát, mindegyik bitang jó jelenet volt. Amúgy még a rész megnézése előtt láttam a kislányról egy screenshotot, na mondom ez tuti Eurus flashback lesz, aztán az első jelenetet látva gondoltam, hogy ezt benéztem. De a végén valamilyen szinten mégiscsak igazam lett ;)
2. Mennyire másként viselkedett Sherlock az elején, mint ahogy szokott. A tesó létezése láthatóan felkavarta, mondjuk ez érthető, hogy még egy magasan funkcionáló szociopatát is idegesít egy ilyen felfedezés :D
3. Bombás jelenet: miért nem használtak eddig drónt a sorozatban? tök jó ötlet! a türelembomba is érdekes volt, viszont azt ne mesélje már be senki, hogy egy picit se sérültek meg az első emeletről való kiugráskor, komolyan hiteltelenné válik az ilyenektől a sorozat…
4. Sherrinfordban (amit végre megtudtunk, hogy mi) a belépőkártyás csel + beöltözött Mycroft zseniális volt, Sherlock akcentusa is, utána meg a felfedezés, hogy nincs üveg… (mondjuk ezt Sherlock hogy nem vette észre??)
5. Sian Brooke mint Eurus qrva nagyot játszott az egész részben, jár neki a keksz, eddig a nevét se hallottam.
6. A Moriartys jelenetnél nekem hótt egyértelmű volt, hogy flashback, miután előtte említve lett hogy egyik karácsonykor történt, na vajon mi lehet?… Andrew Scott lubickolt a szerepben, a zenés belépő hatalmas volt, meg Eurusszal a közös jelenet is :D
7. A Fűrész-szerű járkálós-döntéshozós játék furcsán hatott ebben a sorozatban, de mikor máskor, ha nem egy évadzáróban.
8. A dilemmás jelenetnél már majdnem felírtam, hogy Mycroft mennyire fél/undorodik a haláltól, alátámasztva az intézetvezető halálánál a reakcióival, de aztán rájöttem, hogy csak megjátssza, és direkt bosszantja Sherlockot, hogy könnyebb legyen megölnie. Gatiss rohadt nagyot játszott ebben a jelenetben, ezt még az angol oldalakon a részt fikázók is elismerik.
9. Ami a legjobban ütött, az talán a “we never had a dog” mondat volt, amikor kiderült, hogy kicsoda-micsoda is Redbeard igazából…ahogy közben John kiemeli a koponyát a vízből, 10/10
10. Hú, a tetőpont körül aztán meg annyira hirtelen történt minden… No-one means Nemo, Nemo Holmes sírja, versmegfejtés az összes sírokkal fejben, régi szoba, repülő, nincs is repülő, csak Eurus volt és metafora, csak játszani akart, hopp vége, a csajt csak simán elviszik, mi van? Lehet meg kéne néznem még egyszer, elsőre nehéz volt befogadni, és nem tudom nem úgy érezni, hogy össze lett csapva kissé az egész.
11. Tényleg, ez mekkora baki, hogy Johnnak ledobtak egy kötelet, amikor le volt láncolva a lába :D
12. A lakás is meglepően jól túlélte a robbanást, szépen visszarendezték, John még a sárga smileyt is visszafújta :D
13. Annyira sorozatzárónak hatott a vége, főleg a montázs, mindenkit berángattak egy kicsit, a Sherlock-Molly kapcsolat további részét tényleg nem bontották ki, ami elég zavaró. Még Mary is egy kis videóval megjelent, “My Baker Street boys”, hát ne legyen igazam, de ebből nem lesz folytatás.

#hétidézetei, biztos volt még kb a szövegek 80%-a, csak nem írtam fel mindent.

“-Well, don’t worry, there’s a place for people like you, the desperate, the terrified. The ones with nowhere else to run.
-What place?
-221B Baker Street.”

“-Would you like a cup of tea?
-Thank you.
-The kettle’s over there.” /Mrs.Hudson SAVAGE! :D/

“Heaven may be a fantasy for the credulous and the afraid. But I can give you a map reference for hell.”

“-My name’s Sherlock Holmes.
-The detective.
-The pirate.”

“-There is, in this facility, a prisoner whose intellectual abilities are of occasional use to the British government.
-What, for, like, really difficult sums, long division, that sort of thing?” :DDD

“-A child’s would be more expensive. This is in the lower price range, although still best available in that bracket.
-That was a lonely night on Google…”

Brynden Rivers - 2017. 01. 19. 02:06

Konklúzió a kommentek alapján:

Annyira irreálisan magasak a sorozattal szemben, hogy szinte képtelenség őket kielégíteni. Persze ettől még a 4. évad nem volt jó, de nulla sem volt, valahol 5-7 pont között ízlés szerint.

Engem pl. magával ragadott a finálé, minden logikátlanság ellenére. De nem állítom hogy ne lettek volna komoly hibái. ahogy az sem állítható hogy ne lettek volna komoly erényei pl. színészi játékban.

Brynden Rivers - 2017. 01. 19. 02:07

* mármint az elvárások irreálisan magasak

CyClotroniC - 2017. 01. 19. 08:18

Azért amit gd42 linkelt, gyönyörű :D

Brynden Rivers - 2017. 01. 19. 08:45

Moffat, aki lerakta az asztalra a Sherlock első 2 évadát meg legutóbb a Docto Who évadzárót minden csak nem buta ember. Lehet hogy nárcisztikus, fáradt, lusta akármi, de nem buta :)

Amúgy jó hogy van itt néhány higgadtabb komment, amik elemzik is a látottakat, mert a kritikából nem sok derül ki a részről, azon kívül hogy nemszeretem.

Pl. a 3. Holmes testvér homályos eredete a könyvekből (börtön neve, ami Sherlock neve lett volna első verzióban) is kommentből derül ki nem a kritikából.

Meg azt sem értem miért vesszük evidensnek, hogy az évadzáró jobb mint a nem ennyire elszállt, összeszedettebb 2. rész, simán lehetne érvelni az ellenkezője mellett.

Claire8310 - 2017. 01. 19. 09:35

gd42 az a link…tökéletes jellemzés :D :D

peterkiss - 2017. 01. 19. 17:31

Még mindig ez a legjobb krimi a tvben!

Sancho Pansa - 2017. 01. 19. 18:24

Hát, aki egyet vagy kettőt néz, annak lehet.

hannah - 2017. 01. 19. 19:24

Sziasztok! Én is megosztanám veletek az élményeimet. Ha csak az első két évadhoz hasonlítunk, akkor tényleg gyengébb volt ez a mostani. Ebből a szempontból én is egyetértek veletek. Viszont, mivel bevallottan a Holmes-fiúk érzelmeire mentek rá, így inkább én is ebből a szemszögből vizsgálnám a befejezést, mert a másik szempontból nem érdemes.

Figyelem, hosszú és SPOILERES élménybeszámoló következik

Engem az egész rész egy szabaduló szobás játékra emlékeztetett. :D Az elején majd’ összetojtam magam a bohóccal, meg a szaladgáló kislánnyal Mycroft házában – szerintem egyébként ő is. Egyébként, nekem két ember okozott meglepetést ebben a részben: Mycroft és Eurus. Nagyon tetszett, ahogyan Mycroftot beleírták, illetve Gattis beleépítette magát a 4. évadba. Mert, akárhogyis nézzük, ez az évad bizony a Holmes-fiúkról szól. Arról, hogy miért lettek mindketten olyanok, amilyenek. Úgy gondolom, ebből a szempontból Sherlock sokkal szerencsésebb volt, mint Mycroft. Ő kisebb volt, ilyen korban pedig tényleg előfordul az, hogy az ember agyából törlődnek a rossz emlékek vagy éppen átírja azokat. Saját tapasztalat sajnos. Mycroft idősebb volt, ő mindenre emlékezett és talán ezért is akarta, hogy Sherlock felejtsen. Mert neki is fájt, amit a húguk tett. Talán úgy gondolta, elég, ha csak ő szenved. Ettől megkímélve az öccsét egy picit „átírta” az emlékeit Rőtszakállal. Egyébként, én ezért nem tudok haragudni rá, hiszen Sherlockot akarta megóvni. És ez sikerült is hosszú évtizedekig. Amiről nem tudunk, az nem fáj. Egyébként, Mycroft első érzelmi megingása már a 2. részben is megvolt, miután a Ladyvel szexelt. Filózott rajta, hogy eltegye-e a névjegyét. Végül eltette. Plusz, milyen már, hogy szereti a régi, romantikus filmeket! :D Egyem meg! Egyébként, a vetítős résznél, amikor megjelennek a régi, gyerekkori film jelenetei, azt is mosolyogva, egészen ellágyulva nézni, szóval, igen, a sziklaszilárd, érzelmileg megingathatatlannak tűnő Mycroft Holmes igenis érző lény! :) Imádtam amúgy, ahogy hárman megpróbáltak bejutni az erődbe és az egész film alatt az volt az érzésem, hogy lehet, hogy ez a hármas hosszabb távon is jól tudna működni. Bár, lehet, hogy ráunnánk idővel.
Eurus szerintem zseniális volt! A színésznő és karakter is. A fekete-fehér felvételeken konkrétan olyan volt, mint a kislány A körből. :) És, hogy mennyire a hatása alá kerül mindenki – még Mycroft is -, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy John a felvétel nézése közben kimegy frisslevegőt szívni, mert talán ő is érzi, hogy Eurus kezd eluralkodni rajta és akkor esik csak le neki, hogy az igazgató is végig benne volt a balhéban. Ez még Mycroftnak sem tűnt fel! Talán azért, mert nem ment ki, mint John. Eurus és Sherlock közös jelente hátborzongató. Eurus sem tudja mindig irányítani saját magát. Pl: amikor segítséget kér az őröktől, mert nem akarja megölni Sherlockot. A feladványok zseniálisak voltak.
Eurus tényleg tesztelte a srácokat. Mindhármukat. Érzelmileg. És mindhárman elbuktak. Mycroft már az elején, amikor teljen kiborult a gondolattól is, hogy neki esetleg embert kellene ölnie. Írtátok, hogy Mycroftot lebutították. Szerintem viszont az érzelmei bénították meg. Ettől nem tudott gondolkodni rendesen az 1. próbánál, a 2.-nál viszont makacsságból nem akart részt venni. De az biztos, hogy az első szobában már az emberölés gondolatától is rosszul volt. Szó szerint. Mert ugyan a bohócot az elején lelőtte volna, de más, ha az ember önvédelemből teszi, és megint más, ha szándékosan. Ezek után mondjuk vicces volt, amikor szóvá tette, hogy Watson mennyire figyel az erkölcsösségének megőrzésére. :) A második próbánál először nem is volt hajlandó együttműködni, hogy őt ne manipulálja senki! Aztán végül mégis segített Sherlocknak. Igaz, hogy 5 ember halt meg kb 10 perc leforgása alatt. Szerintem az eset után mindhárman komoly kezelésre szorulnak majd, mert ezt egyetlen épeszű ember sem képes elviselni.
Ugye, a 3. próba Molly volt. A lényeg, hogy Sherlock rohadtul komolyan gondolta, amit mondott. Senki nem kényszerítette, hogy másodszor is kimondja, de megtette. Sokkal lágyabb hangon és Látszott a szemén, az arcán az eszmélés pillanata, hogy tényleg szereti Mollyat. Az utána következő kiborulásán is. És a koporsós jelenetet így valóban többféleképp lehet értelmezni. Úgyis lehet, hogy nem tudta elviselni Molly halálának gondolatát. Azt, hogy akár ő is fekhetne a koporsóban és ez elleni tiltakozásául jól össze is töri azt. Úgyis lehet, hogy megbántotta Mollyt feleslegesen, de ez is csak azt jelenti, hogy érez valamit Molly iránt. Bárhogy is, a jelenet vége Mollyhoz vezet.
Érdemes megfigyelni két dolgot. 1. Mycroft a háttérben. Aggódik. Valószínűleg tudja, hogy Molly milyen fontos Sherlocknak. 2. Eurus arca a Mollys hívás után. Egyik próba után sem mutatott semmi érzelmet a nő, pedig kinyírt 5 embert. Itt viszont láthatóan megtört. Vagy meghatódott? Nem tudom, ez utóbbi mennyire helyes kifejezés egy pszichopatánál, de szerintem értitek, mire gondolok. A próba végén, mikor át kéne menni a másik szobába, látszik, hogy a két testvér teljesen kikészült. Mycroft arca is beszédes és ugye, Sherlockról már ne is beszéljünk. John az egyetlen, aki még valamennyire képes tartani magát. Éppen ő, akit a másik kettő a legérzelmesebbnek tart. A 4. próba kegyetlen volt. Mycroft itt is nagyobb szerepet kap, jól hergeli Sherlockot, csak teljesen feleslegesen. De sokat elmond róla, hogy simán feláldozná magát az öccséért. Eurus itt tényleg kétségbeesik, amikor Sherlock öngyilkos akar lenni. Abban biztos vagyok, hogy nem hagyta volna, hogy Sherlock lelőjje Mycroftot. Egyik testvérét sem akarta bántani. Ő itt bukott el. Érdekes, hogy mind a három Holmes elbukott. Ők voltak a főhősei ennek a résznek és Watson csak statiszta volt mellettük. Egy biodíszlet. A 4. próba végén a végső ráeszmélés kegyetlen volt. Mindkettő. Rőtszakáll is és Eurus is. Majd’ megszakadt a szívem érte a végén. Tudom, hogy egy pszichopata állat, de érzelmileg nagyon felkavaró volt az egész. Szörnyű lehet zseninek lenni! Már Sherlocknak is elég szörnyű, pedig ő a „szerényebb” képességű a három testvér közül. Látjuk, hogy Mycroft is teljesen elszigetelődik az emberektől és ő még Sherlocknál is okosabb. Akkor szerencsétlen Eurus, aki még bele is őrül a zsenialitásába… Talán csak Jim volt az, aki felvehette volna vele a versenyt. Imádtam az ő belépőjét is! Minden percét imádtam, amikor képernyőn volt. És el is hiszem azt, amit Eurus mondott: rögtön egymásra hangolódtak. A rész vége szerintem nagyon megható volt. Az, hogy Eurus többé nem hajlandó beszélni, de Sherlockkal mégis megértik egymást a zene nyelvén. Hogy az egész család elment meglátogatni… Imádtam!
Végül a lezárás. Hónapok telnek el, mire újra felépítik a lakást. Rosie ott már szerintem közel 1 éves lehet. Szóval, ennyi idő alatt Sherlock és Molly bőven át tudták beszélni a történteket és nekem egyértelmű, hogy Molly Sherlockhoz szalad oda a végén mosolyogva. Szóval, szerintem együtt vannak. Plusz, biztos vagyok abban is, hogy Sherlock nem Irene-nek küldi az sms-t a végén, hanem talán Gregnek, aki amúgy meg is jelenik a következő snittben. Én ezt Mary kommentárjából szűröm le, amikor Baker Streeti fiúk legújabb nyomozásairól beszél. Plusz, Sherlock nem szexelt Irene-vel, ez is biztos: a 2. rész végén John bevallja, hogy megcsalta Maryt, de csak sms volt és semmi más. Erre aztán azt mondja Sherlock, hogy ez előfordul. Ő is szokott sms-ezni Irene-vel. De tuti, hogy nem szexeltek. Különben miért állították volna párhuzamba a két pasit? Na, szóval mindent összevetve, zseniális volt a 3. rész és az egész évad is minden szimbólumával és mozzanatával. És nem sajnálnám, ha nem lenne folytatás. Ez tökéletes befejezés volt.

SPOILER VÉGE

Hepax - 2017. 01. 21. 15:18

Ez az evadzaro eleg fos lett… Tuleltek egy huha, de nagy robbanast karcolas nelkul. Aztan az uveges teman felsirtam, utana meg jott egy kis furesz-copy.
Remelem nem eroltetik tovabb ezt a hulladekot, mert az elozo evad is siralmasan szar volt.

Erik22 - 2017. 01. 21. 19:11

Szinte fáj olvasni a kritikát, és a kommenteket.
Nem olvastam el mindet, de az egyetlen akivel 99% ig egyetértek az hannah. Az 1% pedig, hogy én bánnám ha nem lenne folytatás. Bár szépen lezárták, de attól én még megnéznék pár évadot. Sajnos mindannyian olyan elfoglaltak hogy biztos legalább 2-3 év lenne, de remélem lesz folytatás.

Amit még hozzátennék, hogy nem tudom ki miért néz filmeket, sorozatokat, bármit de én azért hogy kiszakadjak a saját világomból és átkerüljek abba amelyiket éppen nézem. Nincs hibátlan film, se sorozat. Mindenben lehet találni logikai bakit.

De azért 1-2 magyarázat:

Nem vette észre hogy nincs üveg:

Euros egy kivilágított szobában van, míg Sherlock egy kicsit sötétebb részen így nehezebb észrevenni az üveget, így a hiányát is. Plussz ez nem egy sima ügy aminek minden percét élvezi, hanem egy érzelmi trauma számára. De mikor egymáshoz értek leesett neki hogy nincs ott a felirat az üvegen.

5 perc alatt talált ki mindent 5 évre előre? Ezt csak Sherlock mondta. Esetleg 5 perc alatt vetette fel a szövegeket M-el, de kitalálni mindezt x ideje volt.

Pár perc beszéddel vette uralma alá a börtön igazgatót?

Ez sem derül ki pontosan. Lehet hogy tucatszor beszélgettek.

Magnussen nem volt egy kimondott Sherlock, Moriarty, Mycroft szintű zseni, csak használta az elme palotát.

Andris - 2017. 01. 21. 19:49

Köszi winnie azért a linkélt, bennem felkapcsolt egy kis lámpát az az interjú. íme:

R: Speaking of Sherlock’s development, there’s a sense that with this episode — and maybe based on a quote I read of yours — the series has all been a bit of prequel to Sherlock becoming the traditional Holmes, the Basil Rathbone-style Sherlock? Is that a fair assessment?

M: Yes, it is. I don’t know that we quite set out to do that story. But in the end it becomes Sherlock Begins, doesn’t it? He’s now where we’re most used to those characters being — Watson is the brave widower and Sherlock is the wise and humane version we’re most used to. They’ve grown up a bit and got older. If we ever make any more, it will be about two blokes in their mid-40s, which is the more traditional Sherlock Holmes. So yes, it’s sort of an extended origin story. We’ve always kept our version a bit ruder and less formed than the Jeremy Brett or Basil Rathbone versions — both of whom are a bit more gentlemanly and kinder.

R: There are no cliffhanging items left over, not that I can think of?

M: No. There isn’t something we have to come back to address. Which is quite good for us. Because if we do come back, we can just start with a knock on the door and a new client, and they can go and investigate.

r: So I know there’s been various backs and forths about whether this could be the final season. If it does end up being the last one, are you content with the place where you’ve ended it on, story wise?

M: It’s certainly the first time we’ve ever ended a season thinking, “If we never come back, this is fine.” As endings go, all it does is say, “And they carried on solving crimes on Baker Street forever.” If we want to come back and solve more crimes we can do it, that’s no problem. We’re not allowed to end Sherlock Holmes. As Mary says, they’ll always be in that flat solving crimes, played by different actors. So the only ending you could ever have is, “And the legend continues, forever and ever …”

Nekem ez kattant be, hogy tényleg bakker végülis így is lehetne nézni ezt a négy évadot. Nem pedig úgy, hogy az első évad volt az origin story, hanem mind a négy. Ezek formálták azzá Sherlockot aki aztán később (ezen események után) oldogatja az ügyeket. Végülis erről szól a záróepizód végi kis montázs is. Persze ez nem szokványos, de egyrészt ez a sorozat sosem volt szokványos, másrészt meg a sok Sherlcok Holmes adaptáció között ez a verzió is éppúgy megállja a helyét. Az már más kérdés, hogy ez mennyire jött be, pl Moriarty kevés szerepeltetésével. Merthát azért Moriarty Sherlock nemezise. De én a fentebbiek fényében már sokkal jobban el tudom fogadni ezt az évadot, sőt mind a négy évadot.

Az már persze teljesen már kérdés, hogy a megvalósítás mennyire jött be (ebben az évadban már tényleg túl messzire mentek el a logikai buktatókkal), illetve az is, hogy oké, hogy megálmodta ezt a készítő, de nem egy interjúból kéne kiderülnie, hogy igazából ez volt a célja az egésznek, főleg úgy, hogy biztos, hogy nem olvassa el minden rajongó. Vagy kiderült volna csak én vagyok vak? Nekem az a kis montázs nem volt elég arra, hogy minderre rájöjjek.

És az is jó ebben, hogy tényleg lehet lezárás is, de újra el is kezdhetik majd amikor lesz rá kedvük idejük stb. Ha folytatják akkor viszont remélem, hogy hűek maradnak ehhez a felfogáshoz, és már inkább mennek rá a hétköznapibb ügyekre, kevésbé teátrális és monumentális főgonoszokkal.
Mindenesetre én reménykedem, hogy még lesz folytatása valamikor, és hogy egy ilyesmi koncepciót fognak összerakni a továbbiakra. Az viszont biztos, hogy annak ellenére, hogy sokan arra vágynak, hogy sima heti ügy megoldogatós sorozat legyen, az nem fog megvalósulni sosem, és eddig sem volt az, sosem. Nem így, nem ebben a formában, ahogy a Sherlock működött.

Erik22 - 2017. 01. 21. 20:08

Csak úgy van értelme egy ilyen pár évente megjelenő évadonként 3 résszel rendelkező sorozatnak ha a végén összeáll valami nagyobbá. Szerintem

JD00 - 2017. 01. 21. 23:41

A Moriarty-jelenet szerintetek “negyedik fal”-omlás volt? Szerintem egyértelműen.

A karakter mintha tudná hogy amúgy halott, és csak fanservice-re jött a sok prolinak :-). Ráadásul a közönségzaj is “árulkodó”. Mintha mi lennénk :D

https://youtu.be/JV0-tNEew6Q?t=9

Egyébként szerintem az egész mostani Sherlock-al (és a Moffat-os DW érával) is ez a legnagyobb “probléma”. Innen nincs hova felfelé, max középszerűség jön némi francervice-el.

Andris - 2017. 01. 22. 00:50

Összeállt. Pont errol szol a rész legvége :)

bobi64 - 2017. 01. 22. 15:25

Így kell hülyét csinálni magunkból, valamint egy nagyszerűnek induló sorozatból. Minden szinten túltolták az egész évadot, nézhetetlen, komolytalan, idegesítő baromság lett.

nargli - 2017. 01. 22. 20:13

Hogy én is azok táborát erősítsem, akiknek nagyon tetszett:

http://puffcinq.blog.hu/2017/01/22/good_luck_boys_a_sherlock_4_evada

Mephike - 2017. 01. 22. 23:27

Igen ez az évad tele volt hibákkal:
– Hogy élhették túl az ablakból való kiugrást?!
– Mindenkit tudott manipulálni a szigeten? MESE!
Stb, stb…

S ezektől függetlenül mégis ez egy hihetetlenül jó évad volt. Az első rész kétségtelenül gyengébbek közé tartozott (sajnos), de az utolsó két rész valami eszméletlen jó volt.
S ahogy a filmet is lehet így is úgy is értékelni, a kritikát is amit hozzá írtak lehet sokféleképpen értékelni. Van ki megveregeti human vállát, hogy jól látja a dolgokat, én inkább csak távolról nézem és csak lemondóan mosolygok.
Lehet Sherlocknak látnia kellett volna az üveg hiányát, bár én inkább ezt a kritikát ne láttam volna…

MsMe - 2017. 01. 23. 00:28

Az biztos, hogy nem ez volt a legjobb évad, ami sajnos ennyi év várakozás után rosszul tud esni az embernek. Sok mindenbe bele lehet kötni, sok példát is hoztatok rá, van amivel egyet értek, van amivel nem (azért valljuk be a fikázó kommentek nagy része amolyan impulzuskritika). Szerintem egy 6-7-et lehet adni erre az egészre, persze aki nézte az valószínűleg egy 8+ szeretett volna látni. Amit nem tudok eldönteni az az, hogy kell-e folytatás. A történések miatt nyilván egy másféle Sherlockot kapnánk, nekem pedig az eddigi tetszett…

Sancho Pansa - 2017. 01. 23. 08:29

MsMe: Azért valljuk be, hogy a nyalizó (miért is kell a nem pozitív véleményre a fikázás szót használni?), 6-7-es osztályzatod impulzuskritika.

Most komolyan, miért hiszed, hogy tudod, hogy másnak mi a véleménye? Részemről, és ahogy olvasom, sokak részéről, ez nagyon, nagyon messze volt a 6-7-estől. És nem 8+-t akartam látni, hanem 10-est. Vagy legalábbis olyat, ami jó. De ez nem volt jó. Kifejezetten gyenge volt.

MsMe - 2017. 01. 23. 10:52

Sok hozzászóláson látszik, hogy indulatból írták, nem egy végiggondolt kritika amit leírtak és általában itt lehetett olvasni a legrosszabb véleményeket. Nekem nem fáj, ha szerinted nyalizom (habár szerintem én is inkább lehúztam a részt), nekem a “fikázással” sem mások megbántása volt a célom.
Ha úgy gondolod nem tudom, hogy másnak mi a véleménye, akkor te miből gondolod, hogy tudod, hogy nálam mit jelent a 6-7?
Na mindegy szerintem ez innentől eléggé off, nem hiszem, hogy bárkit érdekel.

emese - 2017. 01. 27. 01:45

“A mindenki által elérhető csatornán az utóbbi évek legjobb nyomozós sorozata érkezik. Volt olyan ember a földön, aki megmutatta, hogy Sherlock Holmes miképp ültetheető a 21. századba, mi pedig kajáltuk minden képkockáját. Mármint annak amit alkotott. A pilotról errefelé van az ömleengésünk, vagyis épp az enyém pont. Ha ma otthon vagy és nem nem ezt nézed, akkor a hostessnél add le a junkie igazolványod.”

Na ettől kerültünk ku***va messze. Minden értelemben.

szabot85 - 2017. 01. 28. 18:32

Nekem egyetlen szó/kifejezés/fogalom jelent meg a fejemben az utolsó rész megnézése után: Otthon .. Minden erről szólt végig. Eurus otthona, Sherlock és Watson otthona … Terek amiket belakik az ember, szó szerint vagy valaki más elméjében, elmepalotájában, Mary is otthont akart, nem jött össze, Eurus belakta azt ami adatott, Sherlock és Watson újraépítik a szétrobbantottat, a régi szellemben. Nem érzem, hogy folytatni lehet vagy kellene a sorozatot, bár nagyon szeretem.

Zora - 2017. 01. 28. 22:48

Szerintem valami nagyon jó cuccot szedhetett a forgatókönyvíró, mert olyan volt, mint egy jó nagy adag mámor, ez a rész.
Nagyon tetszett.

Zora - 2017. 01. 28. 22:51

Csak most olvastam a posztot:

“Sherlock nem veszi észre, hogy nincs üveg? Utána kapunk egy olyan jelenetet, ahol Moriarty ugyanabban a szobában tükröződik az üvegen, és ez tisztán látszik.”

Hát, itt tévedsz. Moriarty 5 évvel ezelőtt volt ott, akkor még Mycroft volt az úr, és volt üveg. Sh. meg most, és üveg esetleg csak pár hónapja nincs – a lényeg, hogy rosszul figyeltél.

Zora - 2017. 01. 28. 23:02

Egy kommentből:

“viszont azt ne mesélje már be senki, hogy egy picit se sérültek meg az első emeletről való kiugráskor, komolyan hiteltelenné válik az ilyenektől a sorozat…”

Azért nem, mert a kávéház utca feletti sátorponyvájára ugrottak.

babilon - 2017. 01. 28. 23:17

Arról senki nem olvasott valahol, hogy miért hagyták megdögleni a szuper Watson-blogot? HIába kerestem, én nem találtam semmit, pedig az első három évad alatt imádtam olvasni! http://johnwatsonblog.co.uk/

babilon - 2017. 01. 28. 23:28

A második részben lévő főgonosz szerintem sem volt mérhető Moriartyhoz, bár mindkettő őrült volt, de Smith csak simán gyilkolni akart, Moriarty viszont hatalmat is. Ettől még mindkettő hátborzongató jelenség volt, Smith eleve a nem tudom milyen szindrómás feje miatt is eléggé creepy volt, szerencsétlen. Moriarty meg a teljesen kiszámíthatatlan őróltség miatt ijesztő. Magnussen ne volt őrült, ő csak hatalommániás volt, de nem kevésbé zseniális, mint Moriarty. Smiht nem volt zseni szerintem, csak befolyásos. Egyszóval mindhárom nagy gonosznak megvolt a helye és mindhárom szuper karakter volt.

Tony - 2017. 01. 29. 21:35

Csak nekem tűnt fel, hogy az első rész stáblistáján egy magyar hölgy is szerepel (Ekler Zsófia)Assistant Art Director minőségben?

yeeeyha - 2017. 01. 29. 22:09

@babilon: talán mert nem is oldottak meg ügyeket ebben az évadban? blogra illőt legalábbis.

Nem tudom, végig olvastam itt a kommenteket, és jó lenne úgy látni ezt a sorozatot, hogy a 4 évad összeért egy nagy egésszé… Na, ezt akkor hinném el, ha nem Mary beszél az ő baker street-i fiúiról, hanem Moriarty.

Brynden Rivers - 2017. 01. 31. 14:17

Remek elemző videó a sorozat vizuális megoldásairól https://www.youtube.com/watch?v=bfFgnJoLiQE

Az ilyen kreatív ötletek miatt sem lehet azt mondani az évadra hogy rossz volt.

karit - 2017. 02. 02. 01:28

“11. Tényleg, ez mekkora baki, hogy Johnnak ledobtak egy kötelet, amikor le volt láncolva a lába :D”

Azért a lakatost mégse dobhatják utána a kútba, nem?

Nekem bejött. Tény, hogy már túl elvont rész volt (emiatt is bízom egy csorba kiköszörülős folytatásban, még ha az epilógus kicsit ellene is szólt), tisztára mint valami lsd-s trip; ha a börtönben megjelent volna a Tardis, szempillám se rebben.

Az üveges rész meg nyilván egy “bármi áron” beleerőltetett írói ötlet volt az ujjkulcsolós végepoén kedvéért, ami akár egy Samarás horrorban is nagyot ütne.

8/10, és az évad is kb.

Missmarple - 2017. 02. 05. 19:44

Igazából az egész sorozat kiherélte magát akkor, amikor megölték Moriarty, a sorozat vele együtt halt meg.
Ez az utolsó évad pedig teljesen kritikán aluli, nem csak a Sherlock, hanem a legócskább dél-amerikai szappanopera összevetésében is. Igazából számomra tök mindegy, hogy valaha folytatódik-e, nincs az az isten, hogy én erre a förtelemre még egy másodpercet is szánjak valaha.

karit - 2017. 02. 07. 13:23

“…az egész sorozat kiherélte magát akkor…”

Én még mindig bízok valami zseniális Richard Brook vs. Moriarty csavarban a’la Moffat.

thepoohone2 - 2017. 02. 12. 17:05

Az igazi Sherlock úgy tűnik, tényleg meghalt a 2. évad végén. Kár érte.

Réta - 2017. 02. 12. 18:22

Kicsit megnyugtat, hogy nem vagyok egyedül az elégedetlenkedéssel. Ebben az évadban is voltak esetek, de elintézték őket két mondattal vagy volt olyan, amiből csak a képet láttuk szöveg nélkül. Persze az igazi Sherlock Holmes fanok így is be tudták azonosítani, hogy melyik novelláról lehet szó, de nekem ez nagyon kevés volt.
Maga az ötlet, hogy Sherlocknak van egy nővére nagyon jó volt. Akár egy női Sherlock sorozatot is ki lehetett volna hozni belőle mondjuk Miss Holmes címmel, de teljesen hihetetlen karaktert és sztorit alkottak. Jó pár alkalommal felmerült bennem, hogy teljesen hülyének néznek minket, de nem akarom ismételni a fentebb elhangzottakat. Viszont felmerült bennem néhány kérdés. Az rendben van, hogy egy elveszett kutyát nem keresnek nagy erőkkel, de egy kisfiú esetén nem kutatják át a vidéket? Vagy nem is hiányzott senkinek az a gyerek annyira, hogy keresse? Nem hiszem, hogy olyan rengeteg kút van azon a birtokon, de én tuti belenéztem volna, hogy nincs-e ott a srác. Sherlock tök átlagos szülei nem gondoltak arra, hogy el kéne vinni pszichológushoz a fiukat egy ilyen trauma után? Totál belenyugodtak, hogy elfelejtette a legjobb barátját, meg a nővérét is? Mycroft mindenre emlékezett és valahol érthető, hogy a kistesót meg akarta óvni, de a szülei elől miért titkolta el Eurus létezését? A kislány a repülőn ahhoz képest, hogy ki volt, elég butácskán viselkedett. Telefonálni tudott, de eszébe se jutott, hogy előre menjen a pilótafülkébe. Ja, és miért nem volt kutyája a Holmes gyerekeknek? Három gyerek mellé szerintem ez kötelező tartozék lett volna, főleg vidéken.

silverwitch333 - 2017. 02. 20. 14:52

Ha magát a sorozat egészét nézzük, akkor a Sherlock 5 pontból kap egy erős négyest. Viszont ha az utóbbi évadot nézzük, vagyis a 4.-et, akkor csakis jóindulatból az 5-ből kap 2-t. Szerintem szörnyű lett. Rettenetesen el van sietve, össze van csapva és mintha már a szereplők is kezdenének belefáradni. Martin Freemanről valahogy végig azt éreztem, hogy nagyon nem érdekli már, hogy mi folyik körülötte. Benedict még mindig nagyon jó, rajta látszik, hogy még tényleg érdekli/érdekelné, de a forgatókönyv és ez az egész történet ez…botrányosan rossz lett.
Arthur Conan Doyle munkásságát csak pár novella erejéig ismerem, de ha az írók ennyire nem tudnak normális sztorit kitalálni és úgy kivitelezni, hogy ne egy összecsapott szánalom legyen, akkor miért nem veszik elő az eredeti művet és miért nem abból dolgoznak fel történeteket? (Vagy ez az egész 4. évadnyi történés ez benne van a régi Shrelock könyvben? Ezt sajna nem tudom…)
Oké, hogy a legtöbb novella csak pár oldalas, de legalább lenne valami alapjuk, amit ilyen olyan parásabb vagy érdekesebb jelenettel ki lehet tölteni.
A Szörnyű Menyasszony című rész, szerintem nagyon jól sikerült és sokkal jobban örülnék, ha ilyesfajta színvonalú és érdekes lenne minden rész, dehát gondolom iszonyatos pénzösszegek mennek el a forgatásokra és az idő is véges. Viszont szerintem még mindig érdemesebb volna az eredeti történeteket feldolgozni úgy ahogy vannak csak bele kell illeszteni a 21. századba, meg kell tölteni pár olyan jelenettel és monológgal, amiktől a fangörlök ugrálva visítanak és kész! Ez így rettenetes volt, ha én filmrendező lennék, én ilyen munkát nem mernék kiadni a kezemből…logikátlan, értelmetlen, összecsapott és kínosan sok a baki és a történetvezetésben a zsákutca.
Mary halála…hát az is no comment.
Sherlockról viszont tudjuk, hogy félelmetesen okos, nade azért nem kellene ezt annyira túl tolni, hogy ő is meg a húga is évekkel előre tudott tervezni és szinte hajszálpontosan tudták, hogy mi fog történni. Ez így nonszensz. Akármilyen zseni is egy ember, senki nem magyarázhatja be nekünk, hogy egy ember tudja, hogy 2027 január nyolcadikán este 8 órakor mi fog történni…
Eurus, mint főgonosz jó lett volna, ha nem olyan nagy giccsparádéban végződik az egész.
Az a pasi, aki meg még az Eurus előtti részben volt főgonosz, hát az is kb annyi benyomást keltett rám, hogy a nevére nem tudok visszaemlékezni, meg arra sem hogy mi lett vele, vagy mit miért csinált, pedig még nincs egy hete sem, hogy megnéztem.

roni - 2017. 02. 20. 18:57

@ContactSH és @contactJHW a Twitteren tovább nyomoz és beszélget a rajongókkal. Akár fanok csinálják, akár a BBC, jól ki van találva.

Charlie - 2017. 03. 15. 11:40

pfff… szörnyű. és nem csak Mycroft volt lebutítva. a nulladik részben még jót röhögtünk azon, ahogy Sherlock és Watson utóbbi orvosi szaktudásán vitatkozik, most épp DOKTOR Watson az, aki nem ismeri fel az emberi csontozatot — még ha gyereké is?!?!?!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz