login |

The 100: kezdett a 4. évad

2017. 02. 05. 15:59 - Írta: Desmond Wallace

97 hozzászólás | kategória: kritika,

Negyedik évadjába lépett a CW közkedvelt posztapok sorozata, amely 2016-ban elég sok hideget-meleget kapott a rajongóktól, de ha nem tévedek, akkor még mindig elég stabil bázissal rendelkezik ez a tiniközpontú sci-fi.

A történet ott folytatódott, ahol az előző szezon véget ért. Nincs tehát időugrás, a finálé utáni perceket látjuk, az epizód pedig arra volt jó, hogy megalapozza az új évad fő csapásirányát. A főszálat már a 3×16-ban felvezették, de akkor még reménykedtem, hogy mégse ez lesz a központi probléma a folytatásban. Tévedtem.

Persze egy rész alapján még nem igazán lehet azt eldönteni, hogy ez az új főszál mennyire lesz lehengerlő, szóval egyelőre csak annyit tudok bizton állítani, hogy jó volt az évadnyitó epizód, de hiányzott belőle az az extra, ami a 2. évadban még megvolt a The 100-ben.

Kissé kiszámítható mederben folydogáltak az események, túl sok minden nem történt, váratlan fordulatot nem láthattunk, a karakterek hozták önmagukat, de összességében nem lett olyan lehengerlő a 4×01, hogy már most nézném a folytatást. A tovább mögött a spoilerek tengerére evezek.

Nagyon úgy tűnik, hogy a közelgő atomkatasztrófa lesz az évad fő problémája, miközben a klánok között roppant törékeny a béke. Picit szkeptikus vagyok, de bízom benne, hogy a következő részekkel meggyőznek majd az alkotók arról, hogy vannak még jó ötleteik.

Jasper világfájdalma már kezd unalmassá válni. Eldönthetnék már az írók, hogy mit akarnak vele, mert sok lesz már az önsajnálatból. Vagy kapjon valami új életcélt, vagy lője fejbe magát!

A Jég Népével lehetnek még komoly problémák. Igaz, pillanatnyilag Roan garantálja a békét, de Echo már nincs ennyire kibékülve az égből pottyant csapattal. Ez a társaság pedig továbbra is kisebb csapatokra bomlik, ráadásul Murphy is a saját útját járja.

Egyelőre nálam “csak” a 6/10-es szintet érte el a premier, de várom a meggyőzőbb folytatást, amelyben majd lenyűgöznek az írók a pörgős és élvezetes cselekménnyel, a kliséket pedig olyan jól kordában tartják, mint tették azt sokáig.

Az állandó szereplők tábora elég népes, így biztosan most is lesznek majd áldozatok, csak attól félek, hogy a közkedvelt karakterekhez nem mernek majd hozzányúlni. Vannak tehát kétségeim az évadot illetően, de az biztos, hogy továbbra is érdekel a The 100.

97 hozzászólás Ne habozz!

Alexforever - 2017. 02. 05. 16:11

Egyik legjobb sorozat manapság :) Imádom :)

Wyrr - 2017. 02. 05. 16:17

Nagyjából ezek a gondolatok merültek fel bennem is, miközben az epizódot néztem.
A kezdés szinte pontosan azt hozta, amit vártam. Téblábolást, helyezkedést, tanácstalanságot. Útközben pedig akadtak igazán jól sikerült pillanatok (nekem ilyen volt Kane és Indra, vagy Jasper – akiből már tényleg sok ebben a formájában -, ahogy hirtelen letesz az azonnali öngyilkosságról, vagy Murphy úgy általában).
Az összbenyomásom kicsit pozitívabb, nem 7/10 azért, de valahol afelé, amiben biztos benne van az is, hogy vártam már az új évadot. :-)

Dober - 2017. 02. 05. 16:40

Legutobbi evadban is az vilt a fusztralo, higy siman megoldottak volna a problemakat, ha leulnek egymassal szemben, es elmondjak, hogy mi a helyzet. De nem, titkolozunk, elaruljuk a masikat kulonosebb ok nelkul. En latni veltem, hogy az irok dobnak egy kockaval, hogy a kivetkezo reszben ki csinaljon valami hulyeseget.

Ez pedig folytatodni fog ahogy latom. Biztos lesz egy megoldasi javaslat, de mindenki majd keresztbe tesz, csak hogy az utolso reszben megis meglegyen.

Inkabb fusztralo a tortenet, mint izgalmas.

karit - 2017. 02. 05. 17:09

“csak attól félek, hogy a közkedvelt karakterekhez nem mernek majd hozzányúlni”

Hát, tavaly is hozzá mertek, lett is belőle kollektív érfelvágás majdnem…

Desmond Wallace - 2017. 02. 05. 17:11

karit: Egyik se alapszereplő volt, és nem csak az írók döntése volt a karakterek likvidálása.

Wanheda - 2017. 02. 05. 17:15

Szerintem nagyon izgalmas és érdekfeszítő volt az első rész, megindító jelenetekkel (lsd. Kane és Indra találkozása, a könnycseppről meg már ne is beszéljünk, ami legördült a chip átadása után). Nyilvánvaló volt, hogy a fő csapás az lesz, hogy hogyan éljék túl a radioaktivitást, nem tudom, aki mást várt, milyen filmet nézett eddig. Azt várod, hogy hozzányúljanak valamelyik közkedvelt karakterhez, mert eddig nem tették? :-DDD Ez komoly? Lexa, Lincoln, Finn nem volt fontos karakter? A legnépszerűbb szereplők között volt mind. Szerinted még játszanak a filmben? Nem látok ennél pörgősebb filmet, amelyben ennyi minden történik kb. 40 perc alatt, komoly kritikát nem tudtál felhozni kedves Wallace, üres, alaptalan kliséket annál inkább. Nehéz elismerni, ha jó valami? :-)

10/10

Csilla0422 - 2017. 02. 05. 17:16

Lehiggadtam és mélyebben utánaolvastam a tavaly történteknek.

1. Bellamy a tettei után miért légzik még?
2. Kár volt kivágni S3 fináléjából Jasper öngyilkosságát, mert ismét azt a kört futjuk.
3. Roan – szívhez közeli mellkas lövést élt túl úgy, hogy ki tudja meddig a mocsokban hempergett. Abby – Clarke mentésébe inkább ne menjünk bele. Ennek az embernek halottnak kéne lenni… Clarkenak lett egy új pincsije, akit már irányít is.

Ettől eltekintve különösebb baj nem volt a részben, mindenki topog, keresi a helyét. Echo fellépése tetszett. Az IN 3 éve lépett a koalícióba, Costia ekkor halt meg. Szépen vázolta Roannak a dolgokat. Abban sem tévedett, hogy mindezt az égieknek köszönhetik.

Hummel, ismét kellene a segítséged.
– S3-ban a groundereknek fogalma sem volt a Fleimről és arről, hogy hol van, milyen ceremónián keresztül kerül a Hedaba. Alie “agymosása” után most minden grounder megvilágosodott? Beállnak Roan mögé, mert nála a Fleim?
– A CoL-ban arról volt szó, hogy aki ott van az nem hal meg? Akkor akiket ott Lexa megölt miért haltak meg Polisban? Ilyen alapon egy meglévő tudatot is vissza lehetne ültetni a testbe.
– Roant miért fogadja el a népe királynak, amikor az anyja kitagadta és gyávának nevezte a párharc után?

Potter - 2017. 02. 05. 17:21

Minden kétség nélkül:Octavia még mindig dög és badass.

castorp - 2017. 02. 05. 17:28

Jó, de annyira már nem jó, mint volt.

Csilla0422 - 2017. 02. 05. 17:41

Ami kimaradt.
Octavia “belépője” az égiek szemszögéből ötletes és jó elgondolás volt, de szégyen az Azgedara nézve.

Echo és Indra is mondta, hogy IN milyen erős katonai haderővel bír, egyedül 5 klánt is simán legyőznek. Ezért is volt a koalíció jelentős és hatalmas dolog – ami Lexa műve volt.

A Fleimet miért nem próbálják használni? Becca azt mondta, hogy ilyen dolgokra tervezte.

Wanheda - 2017. 02. 05. 17:43

CSilla.
A grounderek azt tisztelik parancsnokukként, akiben a Flame van, amíg Lexa élt, addig őt, hiszen benne volt a láng, amikor a Flamekeeper megölte Lexát, akkor pedig Ontari elhitette velük, hogy benne van a láng. Így amikor Ontari meghalt, akkor hihették azt, hogy mivel nem volt benne a Flame, valahová “elkallódott” :-D. Az szerintem simán érhető, hogy mivel a Flame Roannál van, ezért ha nem is tekintik uralkodónak, de mivel ő az őrző, ezért ezt elfogadják. A másik őrzőt sem ölték meg annak ellenére, hogy megölte Lexát, mert csak ő tudta, hogy hogyan kell a lángot elhelyezni a következő Hedában. Roant pedig Lexa kikiáltotta királynak, miután megölte a Jégkirálynőt, így az úgy maradt. :-)
Azt magam sem értem, hogyan ölhette meg Lexa azt a földit a Fény Városában. :-) Még gondolkodom rajta.

Wanheda - 2017. 02. 05. 17:45

Octavia pedig pazar volt! :-) Az biztos! :-)

Sigismundus - 2017. 02. 05. 17:55

4×01

Nekem sajna nem tetszett. Sok már ebből a törzsi politizálásból, szövetségek, tisztségek, szent emberek. Remélem nagyon másfelé megy el a történet.

Sigismundus - 2017. 02. 05. 18:12

Lássunk más világokat tájakat is.

Csilla0422 - 2017. 02. 05. 18:22

Wanheda – S3-ban fogalmuk sem volt róla, hogy a mindenkori Hedaban van a Fleim. Sőt maga a Heda sem tudta, hogy mit tettek bele. A grounderek nem tudták, hogy mi az. Alie ezért sem találta meg. Ezért nem értem, hogy most hirtelen az összes grounder miért tudja, hogy mi az, amit Roan mutogat nekik.

Annyit tudtak, hogy natbilda lehet a Heda, aki megnyeri a konklávét. Ontari révén tudjuk, hogy a nagyköveteknek csak a családfát (előző Hedak) kellett felsorolni, mert a ceremónián csak a győztes és Fleimkappa van bent. Ezért is tudták eltitkolni, hogy eltűnt a Fleim. A nagykövetek is annyit kérdeztek Ontaritól, hogy megtörtént -e a beavatás. Fogalmuk sincs, hogy mi zajlik ott. Akkor egy átlag grounder honnan is tudhatná?

Miután Lexa meghalt, a népének már nem kellett volna Roant elfogadni királynak. Sokkal jobb lenne a történet, ha Roan nem élte volna túl, mert akkor Clarkenak nem lenne pincsije és az IN nem tökölne velük, hanem fellépne.

Bizonyos okok miatt S3 elég összecsapott lett és ez vissza is ütött.

jishwa - 2017. 02. 05. 18:43

Szerintem Jasper meghalhatna már, a harmadik évadban is idegesített a vergődése.
Echo nagyon bejön, remélem még sokat látjuk, jobban érdekel ez a szál, mint ez az atomreaktor leolvadásos.
Bár szerintem az nem sok embert érdekel…

Amúgy. Nem szoktam ilyeneken idegeskedni,(általában észre se veszem) de én voltam az egyetlen, aki nem tudott elmenni amellett, hogy Clarke milyen tiszta a többiekhez képest? A többieknek volt legalább karcolás az arcán meg koszosak voltak, Clarkenak meg volt egy ketchapfolt a mellkasa felett.
Ezen kívül teljesen rendben volt, gondolom később majd jobban beindulnak a dolgok.

Kriszta - 2017. 02. 05. 18:51

Nekem inkább ment volna ez a rész egy évad közepi résznek mint nyitónak…de ez legyen az én bajom.

Na de mikor Roan félholtan fekszik aztán valahogy kibányásszák belőle a golyót aztán meg fél nap sem telik el de már kisebb túlzásokkal fut meg szalad…na ott megtört bennem valami…hagyjuk már. o.O

Desmond Wallace - 2017. 02. 05. 19:00

Kriszta: Abby igazi varázsló.:)

Ronaldo - 2017. 02. 05. 19:06

Fene tudja nekem az egész lassan kezd érdektelenné válni. A politikai manőverezések már rém unalmasak. És olyan mintha állandóan ismételné magát a sztori. Hiába folyamatos a pörgés, most is a ló másik oldalára estek: tipikusan 10 percenként bevetnek valami hatásvadász “jaj mi lesz most – aztán az utolsó pillanatban megmenekülünk” elemet… már nem tudok izgulni rajta. Egy kis intelligenciával a kevesebb több lenne. Valahogy a karakterek is ellaposodtak Clarke-kal az élen, aki magasan a legunalmasabb figurát hozta a 3. évadban. A sokak által istenített “2 hét alatt nindzsa lettem” Palvin Octavia már egyenesen irritál. Még talán Murphy, Marcus és Raven akit csípek a sorozatban a többit akár be is darálhatnák felőlem.

“Jasper világfájdalma már kezd unalmassá válni. Eldönthetnék már az írók, hogy mit akarnak vele, mert sok lesz már az önsajnálatból.”

Nekem elég nyilvánvalónak tűnik, hogy Jasper átmegy egy valamiféle kattant, vakmerő karakterbe, de ezt a változást máshogy nem tudták szájbarágni, minthogy visszautaltak, hogy depressziós de most az apokaplipszis hatására újjászületik az ő új személyisége.

Wanheda - 2017. 02. 05. 19:22

Csilla
De amikor Lexa arról beszélt, hogy a lelke majd a legjobbat választja ki, ha meghal, vagyis szerinte valószínűleg Adent, akkor gondolom, mégiscsak a Flame-ról beszélt. Az általa említett “parancsnok lelke” az a láng, ezt pedig nyilván tudták a Natblidák is, hiszen arra voltak nevelve, hogy valamelyikük továbbvigye a parancsnok lelkét, a Flamekeeper-nek is azért az a neve, ami, merthogy őrzi a lángot. Így összetéve szerintem akár tudhatták is. Nem?

Wanheda - 2017. 02. 05. 19:27

Hát mondjuk sztem nem igazán fogadta el senki valamennyiük királyának Roant, csak éppen igen sok volt arrafelé a Jégnemzetbéli, aztán a sokezer jégnemzetestől támogatva kikiáltotta magát királynak, más nemzetnek nem volt ott serege, ahogy arra Echo utalt is, Wanheda meg támogatta Roant, az is nyom a latba mindig, így van egy helyzet. :-) De hogy ki fogadja majd el, azt sztem később látjuk meg.

steelwolf88 - 2017. 02. 05. 19:27

Lexa kicsit meg mellesedet erre az évadra, nekem csak annyi rémlik a 4*1-ből, szóval gyenge kezdés volt!

Desmond Wallace - 2017. 02. 05. 19:30

“Lexa kicsit meg mellesedet erre az évadra”

Ő nem szerepelt az évadnyitóban.

Csilla0422 - 2017. 02. 05. 19:56

Wanheda, Luna mondta, hogy a konklávét csak egy éli a túl, a végső győztes. A natblidák harcolnak egymással és aki győz ő a következő Heda. Luna a tesója megölése után lelépett. Mindenki tudja, hogy mi a natblidak sorsa. Emiatt nem beszélhetünk reinkarnációról, hanem inkább egy viadalról. Hiába mondta azt Lexa, hogy a lelke bölcsen dönt majd, a bölcsesség helyett az erőről, ügyességről van szó. Ha Luna nem mondja ki, akkor lett volna értelme annak, amit Fleimről írtál.

Echot remélem nem fogják elrontani, mert jelenleg ő a legérdekesebb karakterük.

Marcus amit mondott Bellamynak – az kivágta a biztosítékot.

Enzo - 2017. 02. 05. 20:19

steelwolf, nem Clarke-ra gondolsz? mert akkor nekem is feltűnt :D

Szóval, 4×01
Jó volt, hogy rögtön folytatták az évadzáró történései után, és mintha a főcímben nem lett volna semmi új motívum “elrejtve”, azért remélem vannak merőben új történetszálak az íróknál. :)
Ha egy mondatban kéne összefoglalnom a részt: “Kicsit várható kimenetellel, de probléma megoldva, alapszitu felvázolva, jöhet a kibontás.”

Pozitívumok:
-Az Octaviás hullás trükk tetszett, meg utána az őrök legyakása is badass volt (hát még ha nem lőtték volna le a trailerben…)
-Hirtelen Echo meg Roan micsoda kulcsszereplő lett. Előbbire nem is emlékeztem volna, ha nem mutatják a prev-ben, valahogy számomra nem volt megjegyezhető arca.
-Ami a legjobban felcsigázott: hogy Indra említett egy csomó másik klánnevet is: rockline (sziklás terület népe), flokru (ööö, flow~folyó?), broadleaf (levelek?) … na jó, kicsit Bionicle utánérzésem van :D Remélem ezeket a klánokat is bemutatják a későbbiekben.

#hétidézete: “-What’s wrong? -We’re all gonna die.” :D

Endre - 2017. 02. 05. 20:42

Az epizód legeleje Octaviával nagyon tetszett, aztán jött újra, hogy a földiek szerint minden az égiek és főleg a Wanheda hibája, már ott fogtam a fejem. Azért az látszott, hogy ez az epizód még csak az alapokat fektette le, nem lett túl izgalmas de a Roan szállal valami kis cselekményt is tudtak azért belevinni. Jahanak és Jaspernek már a puszta jelenléte is irritál. Éreztem a készítök részéről némi szándékot, hogy próbálják lenullázni Bellamy előző évadbeli baromságait és új alapokra építkezni vele. Nem lesz könnyü de a magam részéről értékelem a próbálkozást. A jég nemzetben én mindig egy nagyon erős főellenség lehetőségét láttam, remélem idén kezdenek is velük valamit és a koalíció nem tart majd sokáig. Az atomkatasztrófás szál eleinte engem is hidegen hagyott, de az előzeteseket elnézve már kezd izgalmassá válni, de mindenképpen elnéznék valami nagyobb háborút a törzsek között szerintem ez rejti az igazi potenciált a sorozatban, szövetségekkel sok új néppel nagy csatákkal remélem végre rájönnek erre. Ja és csakis logikusan felépítve mert az utóbbi időben sajnos elég ritkán alkalmazza a logikát a sorozat. Mindenesetre innen még szerintem fel lehet jönni és egy remek évadot összehozni.

Annie - 2017. 02. 05. 21:30

Én teljesen elégedett voltam ezzel a nyitánnyal, nekem simán 8/10-es. Én anno egyszerre daráltam le a 3 évadot, szinte egyszerre néztem meg az összes premier epizódot, akkor nagyon nem tűntek fel különbségek. Most, közel egy terhességnyi várakozás után viszont tudtam különbséget tenni: ez az évadnyitó nekem sokkal jobban feküdt, mint a 3-é. Én ott többször is az órát néztem, hogy mennyi van még hátra, itt viszont ilyen problémám nem volt.

Pozitívumok:
-Abby/Clarke pici pillanata, amikor Clarkenak volt lehetősége egy kicsit meggyászolni Lexát és talán ez egy olyan nyitás volt ara, hogy egyszer végre újra közel kerüljenek az anyjával
-Kane/Indra brotp ölelése
-Mivel Kabby trash vagyok (büszkén vállalom, de igyekszem nem elfogult lenni) örültem, hogy megkapták a sebcsekkolós jelenetet, kb. hasonlóan képzeltem el a fejemben ezt az egészet -de azért nekik még nagyon sok beszélni valójuk lesz a közeljövőben :)
-A visszautalások az első évadra (Bellamy princess-nek hívja Clarke-ot, Marcus deserve-es monológja a végén, ami visszautal az s01ep01-re, ahol Abby-vel van egy vitájuk)
-Octavia, mint Assassin, szerintem teljesen várható tőle, hogy bekattan és mindenkit ki akar nyírni
-Echo, úgy érzem ő még jó kis szarkeverő lesz, kíváncsi vagyok a jövőbeni szerepére
-Roan, mert csak :D
-A többi nemzetség megemlítése

Negatívum:
-Jasper, én nem tudom, mit szenvednek már vele a készítők, de nagyon idegesítő. Ez a drámája, amit már több, mint egy évada csinál, kicsit fárasztó.
-Jaha, mert úgy érzem, őt már csak a szerződése köti ide, szerintem senkinek sem hiányozna, ha véletlenül egy Ice Nation tag megölné
(-Nekem kevés volt a Kabby, de tudom, hogy ez egyéni szoc. probléma és hogy közel s távol nem ők vannak a középpontban, de a fangirl rajongó énem csak többet és többet akar belőlük. Ez Paige és Ian hibája, túl jó köztük a kémia :D )

Szóval szerintem ez egy tök jó kezdés volt, én élveztem, 10/8-at simán kap tőlem. Érződik rajta az, hogy a készítők próbálják rendbe hozni azt, amit elk.rtak, és én reménykedem benne, hogy ez az évad tényleg a felemelkedés évada lesz (from the ashes we will rise).

Kol - 2017. 02. 05. 22:17

Majd hozza ezt az évadot is Murphy :D

SirAlex - 2017. 02. 05. 22:41

“megmellesedett” :D

valamivel vigasztalni kell a Lexa halála miatt bosszankodó nézőket, ahogy nézem ezért vették elő Echo-t is, eddig nem is rossz pótlék, de persze nem az igazi

39lépcsőfok - 2017. 02. 06. 11:29

Engem nagyon zavar ez az atomerőműves szál. Ha ennyire egyértelmű volt, hogy túlélték az atomháborút és 100 év után fel fognak robbanni, talán az égieknek vagy MW-nek magától is eszébe juthatott volna a probléma.

Wanheda - 2017. 02. 06. 11:38

Csilla
Igazad van.
Valóban üti egymást a “parancsnok lelke bölcsen választ” és a párbajok sora, ahol eldől, hogy ki lesz a parancsnok. Köszönöm, hogy rávilágítottál! :-)
Azt magam sem értem, hogy miért ölik egymást halomra a sötétvérűek, hogy aztán meg a következő, hogy világnak keresik az újabbakat, ha meghal egy parancsnok. :-) Még jó, hogy nem találni minden bokorban, ha mindet megölik.

Running - 2017. 02. 06. 12:00

Remek sorozat max 12 éveseknek, nem is értem minek nézem még, ha nem nekem készül, ja tudom, mert idióta vagyok.

Nyomell - 2017. 02. 06. 12:26

Jó volt ez így! Lezárták az előző évadot és megalapozták az újat. Ami azonban zavart az az operatőr pár megoldása. Lehet eddig is voltak ilyenek és nekem most tűnt fel csak. Octavia mászik le a toronyból rögtön az elején és az a plán mikor megfordul és telibe veszik az arcát.. Mint valami brazil szappan. Vagy mikor Clark és Roan közös jelenet és kérleli, hogy tartsa be a szavát és Lexájét. Az a remegős közeli Roan fejéről 45 fokos billentésben.. Mi akart az ott lenni? Egyáltalán nem volt a jelenetnek semmi fenyegető atmoszférája! Teljesen indokolatlan volt! Még volt egy pár ilyen de ezek maradtak meg. Utána is nézek hogy volt e személycsere az operatőri székben.

Enzo - 2017. 02. 06. 14:18

/egy oldalsávot kérünk szépen az adminoktól :) köszi/

Elis - 2017. 02. 06. 17:44

az az igazság, hogy kihozták a legtöbbet, amit lehetett a harmadik évad B részének kissé átgondolatlan és szétesett romjaiból. szépen betömködtek plot hole-okat, fanserviseltek néhol és úgy összességében átgondoltabbnak tűnt az egész rész, mint a harmadik évad utolsó x része összesen.
bevallom, engem személy szerint nagyon is érdekel a grounder politika :) nem titkolt vágyam egy The Grounders spinoff…szóval. csak…jobb lett volna előző évadban és nem most.
viszont, egy külföldi kritikában olvastam egy tök jó gondolatot, még pedig, hogy egy képzeletbeli sakktáblán Clarke a királynő és Roan a király…innen mindenki tudja :)
pár gondolat:
– Echo meglepően erősre sikeredett, nyilván Lexát nem helyettesítheti, de nagyon pozitív meglepetés volt
– Clarke agya kegyetlenebbül járt, mint eddig valaha (és nagy pacsi Eliza Taylornak, mert ugyan a gyászolós jelenetek gyengén voltak megírva, ő mégis a lehető legtöbbet hozta ki belőle)
– Indra x Kane ölelés :)
– Bellamy mentegetése egy nagy meh.
– én is szeretnék egy ilyen gyorstalpalót, ahol ilyen ninja leszek 4 hónap alatt, mint Octavia, komolyan
– Jaha miért él még?
– engem Jasper nem zavart. lehet velem van a baj :)
– nagykövetnek lenni a groundereknél nem életbiztosítás :)

Csilla: te Clarke utáló, teeee! :)
Az bennem is szöget ütött, hogy akiket Lexa ölt meg a COL-ban, azok miért haltak meg? vagy, hogy ennek lesz-e valami szerepe azon túl, hogy “ezért is a wanheda a hibás!”?
Valamint jól gondoltuk előző évados kibeszélőben, hogy Costiáért, Roan számüzetése volt az ára az Azgeda szövetségbe való belépésének. Ha valóban ekkora az Azgeda sereg, akkor vajon hogyan kényszerítette őket térdre Lexa? Apropó Roan: szerintem egész egyszerűen, ahhoz, hogy hirtelen megragadják a hatalmat, most hogy nincs commander meg mindenki össze van zavarodva, Roan volt a leggyorsabb út. de az a “Nia legidősebb fia” nem sok jót ígér, átmeneti a béke…
A Fleim meg egy nagy plot hole még mindig, hogy ki tudott róla, mikor tudott róla és mi volt pontosan a szerepe, azon túl, hogy eldugták Alie elől egy commander testébe.
+ én már végképp nem értem a commander dolgot. mert eszerint a rész szerint feketevérű, csak trikru lehet. volt commander a szövetség előtt is? ez az egész hercehurca ebben a részben arra utalt, hogy igen, aki mindig trikru volt (és ő egyben a trikru vezető is?)…de ööö, akkor mit csinált a szövetség előtt?

Titan - 2017. 02. 06. 18:41

Az gáz, hogy nekem csak Clarke dekoltázsa maradt meg a részből?:D

bubbles - 2017. 02. 06. 23:22

Stabil bázis? 0.4-es évadnyitó.

winnie - 2017. 02. 07. 05:56

bubbles: és az nem stabil?

egyébként szerintem nem az amerikai nézettségről van szó, hanem a hazai nézőkről. (nem mellesleg a 0.4 elég stabilan megvan, nem hiszem, hogy aláment volna eddig a nézettség, szóval az amerikai bázis is elég stabil, amit bizonyít az, hogy a 3. évad közepén támadt hiszti, ami még tart néhol, nem nagyon volt hatással eddig a sorozat számaira.)

Elis - 2017. 02. 07. 08:42

winnie: ööö, azért hatással volt, mert a nagy hype-pal (amiből a hiszti lett) tavaly tudtak tavaly 0,6-ot is, de valóban az kiderült, hogy a sorozatnak van egy 0,4 körüli stabil bázisa, ami akkor is megmarad, ha bármi történik. az eheti nézettség azért még érdekes lehet, de a tippem az, hogy a 0,4-et megtartják.

kahlan - 2017. 02. 07. 12:08

Nekem is erősen közepes volt az az évadnyitány, pedig nagyon elfogult vagyok a sorozattal az 1-2. évad miatt, a 3.évadot is csak ezért bocsátom meg a készítőknek.
Jasper vagy gyilkolja le magát végre, vagy lépjen már túl ezen a világfájdalmon, de ez már bazira unalmas. Elérik lassan, hogy drukkoljak a haláláért…
Tényleg jót tenne a sorozatnak, ha kicsit más világokat is megismernénk (mint a múlt évadban a fúrótorony), mert ez a törzsek közti toporgás már nem annyira érdekes. Erről (is) szólt az előző évad, lapozzunk.
Nagyon remélem, hogy idén nem csinálnak a főbb karakterekből totál logikátlanul viselkedő idiótákat (lásd előző évad Belamy).
Mindenesetre nagyon jó volt újra látni a szereplőket, komolyan hiányoztak :)

FilmBolond - 2017. 02. 07. 15:34

Sziasztok!
Én egy hét alatt megnéztem az egészet, hogy eljussak eddig a részig. Mivel elég frissek az emlékeim, így van mit hozzászólnom.
Igaz, hogy Clarke a főszereplője ennek a sorozatnak, de én úgy érzem, hogy az igazi hős itt valójában Raven, hiszen ő nélküle semmi sem sikerült volna, mert a legtöbb dolog rajta múlott.
Viszont van egy elméletem, hogy vajon kiben lakozik ez az Éjvér, ami most SPOILER lesz.

SPOILER
Raven szülei elég homályosak számomra. Továbbá ő volt az egyetlen, aki képes volt felemelkedni A.L.I.E.-n, szegényke addig, amíg már nem bírta és feladta a küzdelmet. Ami még érdekes volt, mikor kivették belőle a chipet, akkor fekete vére volt. Ha emlékeztek, mikor Clarke vérátömlesztést csinált magán Ontario által, akkor Clarke vére piros színű volt, míg Ontarié fekete.
Amikor Emmerson megtámadta főszereplőinket, akkor Clarke úgy tudta legyőzni, hogy belenyomta a Lángot a hapsi fejébe erőszakosan.
Ravennél viszont, amikor közel volt a Lánghoz a latin elszavalás után, akkor ez a mesterséges mechanika szabadon kitárta a csápjait, mintha ki akarná Ravent választani, de féltek, ha jobban közelít, akkor belemegy és belehal.
Raven elmében hasonlóan olyan, mint Becca.
Vicces lenne, ha kiderülne ő Becca leszármazottja, mert ugye Becca is az űrállomáson volt és miért ne maradhatott volna ott neki rokonai.
Vagy marad a B terv, hogy Luna meggondolja magát.
Ez csak egy teória.
SPOILER vége

Ami kérdés nálam, ha a Lángot belehelyezik egy új tanoncba, amiben elvileg Lexa szelleme is benne van, akkor vajon a kiválasztottba átkerülhetnek Lexa érzései is?

Elis - 2017. 02. 07. 15:52

nem tudom kell-e a SPOILER jelzés, de inkább
SPOILER:
FilmBolond: a fekete vér amolyan szérum szerű valami, amit Becca fejlesztett ki, és bár elég homályosak az emlékeim a 3×7 végéről a heveny zokogóroham miatt, de mintha magát lőtte volna csak be, meg egy táskányit levitt magával. persze nem kizárt, hogy valakit fenn is beoltott…de a Poláris meg ugye elpusztult. de ettől még nem.kizárt, hogy a skyppl-ök között is lehet feketevérü. Raven vére pedig szerintem erősen vörös volt, amikor a második évadban rajta mutatták be a grounderek az ezervágás rituálét :)
(az utolsó mondatodra pedig: remélem nem…mert ne.nah.)

FilmBolond - 2017. 02. 08. 19:22

SPOILER
Elis: Nagyon szépen köszönöm az információkat!
Igen, arra emlékszem, hogy Becca tényleg levitt ilyen fecskendőket a véréből, melyeket gondolom az ottani túlélők között szétosztott, csak gondoltam nagy csattanó lenne, hogy ezer mérfölddel keresik a “Parancsnok” méltó utódját, amíg Luna nem vállalja és közben kiderülne, hogy köztük van, az orruk előtt. Persze az illető nem tudná magáról.
SPOILER vége

Az utolsó kérdésem válaszára visszatérve, ha belegondolok, eszembe jut a “Burok” című film, előfordulhat, hogy egy testben a “Láng” bekerülése miatt esetleg több lélek lehetséges. Talán az “intelligens mechanikának” is van lelke vagy valamennyi Becca személyiségéből. Vagy ez a “Láng” mindig fejlettebb lesz és egy új testbe bekerülve alakítja át a gazdatest személyiségét erősebbé, megfontoltabbá, érzelmesebbé, stb. Vagy ez a “Láng” az ég világon nem csinál semmit, csak a gazdatest álmában jeleníti meg az előzőek emlékét.

Tyberius06 - 2017. 02. 10. 00:39

4×2…

Egész jól indult, aztán a végére eléggé átment fossba az egész. Ez a sugárzásos sztori szerintem gyengébb mint az A.I. volt. Bellamyt továbbra se tudják normálisan írni. Mármint értem én, hogy miért választotta, azt amit (van miért vezekelnie), de eléggé balfasz döntés volt. Ha Clark lett volna ott, totál egyértelmű a szituáció… De tipikusan abba az erőltetett konfliktus generálásba tartozott ez is, amit rühellek. Az meg csak hab volt a tortán, hogy akkor még benyögték Montynak, hogy ki ölte meg az apját. WTF???? Az annyira szar volt, hogy meg kellett állítanom egy pillanatra a részt…

Viszont, ami kurvára bejön, az Octavia. Baromi badass szinten tolja a dolgokat, nem igazán szarozik, teszi a dolgát rendesen.

Belenéztem a köv rész promojába és folytatódik a balfaszkodás, szóval annyira nem vagyok lelkes. Egyelőre nekem nem adja ez az évad… Vannak jó részek benne, de a fő konfliktus nem jön át.

Endre - 2017. 02. 10. 12:05

4×02 Spoiler.

Szeretném azt gondolni, hogy csak tartalékolnak a készítők és majd a későbbiekben nagyon beindul a dolog de egyenlőre nagyon gyengén alakul ez az évad. Unalmas gyenge eröltetett bugyuta volt ez a rész is. A polisi események sem tetszettek netto egyhelyben toporgás.Octavia valahol badass de ez nem Octavia. Belőle egy kőkemény és egyenes főldi harcos lett elvileg, nem ez a Ravasz mindenre képes orvgyilkos akit most láthattunk. A farm állomason történteknél amikor nehéz döntést kellett meghozniuk mintha felvillant volna a sorozat régi fénye egy pillanatra de hamar ki is aludt pláne amikor megkapták a levelet, hogy PONT holnap szállítanák el a rabszolgákat. JAJJ PERSZE. Kicsit sem generált probléma. És Jasper… Arra nem találok szavakat. Mikor írják már ki végre, komolyan szerintem emelledne a nézettség ha megszabadulnának tőle. Ja és Roan koronája csak szerontem ultra gáz?

Genna - 2017. 02. 10. 14:35

Én egyszerre néztem meg az első 3 évadot, az első kettőt imádtam és nagyon hamar a végére is értem, de a 3. az nem hozta azt a szintet, amit megszoktam… Sok rész szenvedés volt és olyan karaktereket írtak ki, akik sokat hozzá tettek a színvonalhoz szerintem pl. Lincoln, Lexa. Reménykedtem benne, hogy a 4. évad visszatér a megszokott színvonalhoz. Nem olyan rossz a 4. évad évadnyitója szerintem, mint a 3. évadé volt, de vártam valami igazán érdekes fordulatot, amin lehet izgulni, mert ez az atomreaktoros probléma egyenlőre nem tűnik túl izgalmasnak. A 4×2 már jobb volt az évadnyitónál, de mégsem az igazi. Várom hátha sikerül a készítőknek visszatérnie a 2. évados színvonalhoz, mert az az évad volt a legjobb szerintem.
Bellamy karakterét csak szerintem rontják el egyre jobban? Szerintem nem volt helyes döntés felrobbantani azt a cuccot és az embereket megmenteni. Nem így kéne vezekelnie a bűneiért…
Octavia továbbra is csodás, nagyon jól hozza a badass vonalat, ami szerintem kell ebbe a sorozatba.
Szerintem Clarke sem a helyes döntéseket hozza meg, és igaza van Ravennek, hogy az apja is ő is azért harcolt, hogy az embereknek tudnia kell az igazságot és most épp az ellenkezőjét teszi. Eddig azt gondoltam jó vezető válhatna belőle, de jelenleg nem ebbe az irányba tart.
Eddig Octavia és Raven karaktere viszi ezt az évadot. Jaspert pedig ideje lenne kiírni Jahával együtt :D

Csilla0422 - 2017. 02. 10. 16:23

Echo az egyedüli grounder akinek esze is van? Teljesen jól ítéli meg az égieket. Soha nem értettem, hogy Lexa mit látott bennük.

Bellamy egy agyatlan…. amikor gondolkodni próbál abból, mindig baj lesz és más issza meg levét. Nem kéne erőltetni. Ezért csicska és nem vezető. Ha lenne esze, akkor egy emberért nem áldozott volna fel még többet. Érdekes a 300 ártatlan mészárlása nem zavarta…

Octavia túl badass nekem, oké értem, hogy tanult, de kb. 4 hónap alatt ez azért túlzás. Miért ölte meg a nagykövetet? Persze az új bábot védeni kell.

Marcus egyre inkább csalódás lesz. Bellamy mosdatása most meg ő majd kézbe veszi a nagykövet ügyét… Minden groundernek úgy kell táncolni ahogyan az égiek fütyülnek?

Clarkeot meg nem értem… Lexa tudna neki tanácsot adni, ahogyan Jaha is mondta, vezetőnek lenni nem mindig egyszerű. Jaha szimpatikus most, ő legalább értelmes módon próbál vezekelni.

Miller barátja tuti okozni fog kellemetlen perceket.

Ami tetszett:
– a pillangó az elején S1 óta nem is lehetett látni
– Raven kellemes meglepetés volt, lehet rá alapozni
– nem mindenki fogadta el Roant vezetőnek, még a saját népe sem

Jasper felesleges és a szenvedése csak a játékidőt veszi el.

Ami vicces volt:
– a kis csapat fegyver nélkül legyakalta az IN néhány tagját
– Harper – Monty együtt
– Bellamy képmutatása

Ami furcsa volt: I don’t like Mondays szám – tekintettel az előzményére.

jishwa - 2017. 02. 10. 16:53

Háát…jobb mint az előző rész, de még így is több olyan dolog volt benne, ami nem tetszett, mint ami tetszett.
-Jaha Jasperrel együtt valami kettős öngyilkosságot elkövethetne, mert nagyon zavaró ez az örökös szenvedés körülöttük.
-Bellamynak nem így kellett volna döntenie. Annyira megörültem, amikor úgy tűnt, hogy hazaviszik a gépet, erre felrobbantják…😐😕
-Ez a gyerek, aki velük ment nagyon kiborító volt.
-Roan koronáját látom már fentebb is írták, de tényleg nagyon gáz..: D

De legalább van Octavia. A harmadik évadot is csak miatta tudtam végignézni, nagyon badass.
Raven és Echo is abszolút jók.

(Ki ez a Riley? Olyan sokszor mondták, hogy de jó, hogy itt vagy meg, hogy őt meg kell menteni, nekem viszont nem rémlik, hogy valaha is láttam volna.)

Elis - 2017. 02. 10. 16:53

Csilla: erre gondolsz? “The silicon chip inside her head, Gets switched to overload…”

egy kicsit felemásra sikeredett ez a rész. a morális dilemmák és a töménység, szinte a második évadot idézte, majd benyomnak egy béna konfliktust, egy még bénább megoldással (mert igen, ha Clarke ott van, akkor fel sem merülhetett volna az egész)… Bellamy öcsém, neked nem szabadna soha döntéseket hoznod…

– érdekes volt, hogy Ravent is behozták a vezetői körbe
– Clarke meg valószínűleg el fogja mondani az igazságot…
– tetszett, ahogy Raven és Clarke is beolvasott Bellamynak (én csak a végén Clarke középső ujját hiányoltam, de nagyon egy “nincs olyan, hogy mi” mondattal kísérve)
– kijazariley? most komolyan, úgy vezették be, mintha már ötven részben szerepelt volna :)
– ismét megállapíthattuk, hogy nagykövetnek lenni Polisban igen veszélyes az ember életére,
– Roan miért bízik annyira Clarke-ban?
– Marcus kevés lesz Polisban úgy érzem…

hummel - 2017. 02. 10. 22:37

Csilla0422: Egy kicsit megkésve, de pár válasz.

„S3-ban a groundereknek fogalma sem volt a Fleimről és arről, hogy hol van, milyen ceremónián keresztül kerül a Hedaba. Alie “agymosása” után most minden grounder megvilágosodott? Beállnak Roan mögé, mert nála a Fleim?”
Alie nem osztott meg minden információt – az új Praimfaya-ról például senki sem tudott, pedig toborzási célra is lehetett volna használni – viszont a történetvezetés szempontjából talán egyszerűbb elfogadni, hogy a Fleimről azért több információ kikerült a köztudatba.
A Roan mögé való beállás, azért nem volt egyöntetű. Habár csak egy ember emelte fel a szavát, azért szerintem többekben is megfogalmazódott, hogy ez így nincs rendben.

„A CoL-ban arról volt szó, hogy aki ott van az nem hal meg? Akkor akiket ott Lexa megölt miért haltak meg Polisban? Ilyen alapon egy meglévő tudatot is vissza lehetne ültetni a testbe.”
Eredetileg arra céloztak, hogy akik való életben meghal az a CoL-ban tovább élhet. Nyilván a „nem halhat meg” szlogen jobban eladható. Akiket Lexa megölt azoknál a tudata lett lenullázva, utána pedig gondolom a chipen keresztül pedig a visszacsatolás a testtel is végzett.

„Roant miért fogadja el a népe királynak, amikor az anyja kitagadta és gyávának nevezte a párharc után?”
Valószínűleg egyrészt a vérvonala miatt, másrészt Nia személyisége miatt (tőle megszokott lehetett az e fajta túlzott reakció), harmadrészt meg mégiscsak a Heda nevezte ki királynak.

Ha már a Fleim szóba került. Gyanús, hogy az aktiváló kódot nem adta át Clarke. Így Roan kezében van egy chip, de nem tudja használni.

Jasper nyűglődése nálam is nagyon kiveri a biztosítékot, és az erőltetett grounder bosszúvágy szál Alie miatt sem nyerte el a tetszésemet. A Clarke által előadott hazugság meg az apja ügyének fényében különösen érdekes. Emiatt biztos jó páran meg fognak halni az égiek közül. Arról már nem is beszélve mi lesz ha Echo rájön, hogy Clarke csak pár tucat égi megmentésén dolgozik és nem a koalíció teljes lakosságáén.

MolnarErik - 2017. 02. 11. 00:02

Ez a második rész szerintem egészen élvezetes lett. Pillanatnyilag tetszik, ahogy a karaktereket kezelik az írók. A szurkálódó beszólások is jók voltak. Vajon Ilion lesz Octavia új szerelme?
De remélem, h nem az lesz a vége, h 100-an túlélnek az űrállomáson, mert az totális baromság. Ha egy ilyen bádogkaszni alkalmas lenne a túlélésre a földön, nem feccölnének annyi pénzt és energiát atombunkerekbe.

Nyomell - 2017. 02. 11. 00:18

Csak engem szórakoztat a megkönnyebbült Jasper úgy látom.. :D

Morgan - 2017. 02. 11. 10:54

Jasper haljon már meg! :D

Tetszett neki két lány. Mindkettőt ismerte pár napig. Volt köztük néhány buja egymásranézés, néhány kaján szóváltás. Az egyikkel még egy csókig is eljutott. Azért ez nem ok arra, hogy valaki így kiforduljon önmagából. Rossz nézni ezt az önsajnáló, önpusztító hajlamot.

Clarke idegesítő mert azt hiszi ő egyedül képes csak megmenteni azt a több száz embert + a földlakókat. Való igaz, hogy nemegyszer megtette már, de fejébe szállt a dicsőség. Ő akkor is csak egy tinédzser (legalábbis szerepe szerint) Az orvosoknál tapasztalható istenszindrómában szenved.

Roan király attól függetlenül puhány, hogy
lábadozik. Egy izomkolosszus, de hagyja hogy úgy beszéljenek vele mint egy senkiházival. Trump megválasztását követően összehívta az összes nagy tévétársaság vezetőségét és órákon keresztül kiabált velük és kiosztotta őket. Azóta tudják mihez tartsák magukat legalább. Roan tanulhatna tőle ami ezt illeti.

Csilla0422 - 2017. 02. 11. 15:14

Köszi Hummel!
S3 után úgy tűnt, hogy a grounderek nincsenek tisztában ezzel. Az még mindig nem világos, hogy miként ismerték fel a Fleimet, amikor Roan felmutatta. Hiszen S3-ban még a nagykövetek sem látták csak a Fleimkappa és a Heda. Ontari “felemelkedésén” sem voltak bent csak megkérdezték, hogy megtörtént e.

Ha Becca a Fleimen keresztül a tudását is átadta a Hedanak, akkor elméletileg nekik tudni kell a reaktorokról és az új Praimfayaról.

Ami érdekes lehet, Elis is utalt rá, hogy Nianak több fia is van. Roan uralma klánon belül sem olyan biztos. Bármennyire is próbálják lenyomni, hogy Roan mennyire badass nálam pont az ellenkezőjét érték el vele.

Ami a legnagyobb kérdés az a Heda. Lexa 16 évesen lett Heda, akkor még klánháborúk voltak. 18 v 19 éves volt, amikor megalakult a koalíció, ami most 3 éve működik. Annak ellenére, hogy külön voltak a klánok közös vezetőnek mégis elismerték volna a Hedat? Miért? Semmi értelme. A natblidak csak a Trikru klánban vannak?

hummel - 2017. 02. 11. 18:23

Csilla0422: Ha Roan pozícióját megkérdőjelezi valamelyik testvére szép kis belharc lehet klánon belül, ami aztán kiterjedhet az egész szövetségre. Ahogy láttuk ’odahaza’ nem rajonganak érte túlzottan, szóval benne van a pakliban, hogy megint borul az asztal.

„Ha Becca a Fleimen keresztül a tudását is átadta a Hedanak, akkor elméletileg nekik tudni kell a reaktorokról és az új Praimfayaról.”
Elhangzott, hogy Alie drónjai észlelték a reaktorok leolvadását pár hónapja. Még ha Becca tudása meg is maradt, adatok nélkül nem láthatták előre mi fog történni.

„Annak ellenére, hogy külön voltak a klánok közös vezetőnek mégis elismerték volna a Hedat? Miért? Semmi értelme.”
Azt hiszem elhangzott korábban, hogy a szövetség Mount Weather miatt alakult meg. Ha pedig a szövetség megalakult, akkor a hitüket alapul véve választhattak egy vezetőt.

„Az még mindig nem világos, hogy miként ismerték fel a Fleimet, amikor Roan felmutatta”
Ha arra gondolsz, hogy a felmutatott chip az-e aminek mondják, az jó kérdés. A szimbólum mindkét chipen megvan. Annyi a különbség, hogy Alie 1.0 széle sima, a másik mintázott, de ezt pár méter távolságból már nem igazán látni.

Csilla0422 - 2017. 02. 12. 15:07

Igen, az igaz, hogy a Szövetség az MW miatt jött létre, ahogyan Gustus is mondta, Lexa maga a Szövetség.
Viszont a Szövetség megalakulása előtt is volt már Heda, ezt Titus maga mondta. Ezért Heda csak a Trikru klánnál lehetett és ekként a natblidak is csak náluk vannak? Ontari, akit Nia gyerekként rabolt el ő is Trikru volt?
Nem értem, hogy az IN, mint a legerősebb nép miért lépett be a koalícióba és fogadta el Lexat vezetőnek? Most is utaltak rá, hogy nagy haderővel rendelkeznek, tehát simán átvehették volna a vezetést. Mire kellett Nianak Ontari?

Nem is a szimbólum a lényeg. De így még érdekesebb ahogyan írtad.
Ha a grounderek tudtak volna arról, hogy hol van, akkor Alie az első benapocskázott groundertől már megtudta volna, hogy a Heda birtokolja. De nem így történt. Ráadásul a benapocskázottak között magasabb rangú grounderek is voltak és mégis az égiektől tudta meg.

Aktiváló kód és natblida nélkül a Fleim nem ér szinte semmit.

S3 második fele elég összecsapott volt és ez egyre jobban kijön.

hummel - 2017. 02. 12. 15:35

Csilla0422: Értem mire gondolsz a Fleim-mel kapcsolatban. Korábban csak Fleimkappa meg a Heda tudott róla, Alie Raven révén szembesült vele, hogy a keresett 2.0 a grunderekhez köthető, de szerintem onnantól kezdve ezt az információt az összes agymosott megkapta. A másik lehetőség, hogy a 3.15-nél szembesültek vele, mikor Roan felmutatta a Fleim-et Polis-ban.

A Hedat a Becca-t befogadó klán, illetve annak szövetségei adhatták az évek során. Habár az IN a legerősebb a klánok közül, azért önmagában nem győzhetett, ezért kellett egy natblida nekik. Ha ugyanabban a hitvilágban nőttek fel, mint a többi törzs, szerintem logikus, hogy nem lépték át annak a határát. Ha átlépik az megosztotta volna a népüket.

Marcell - 2017. 02. 12. 23:58

Hány részes lesz a 4. Évad?

Annie - 2017. 02. 13. 20:28

Marcell: 13, ha jól emlékszem-

Enzo - 2017. 02. 16. 02:20

4×02
A Polis-béli események tetszettek. Echo az új eyecandy, Octavia meg eszméletlen badass, ahogy megorgyilkolta a nagykövetet, hát az hatalmas jelenet volt.

Az Arkadia szál viszont… te jó ég. Már eleve hülyeségnek hangzik, hogy egy lezuhant(!) űrállomást literally atombiztosra összerakunk a földön ennyi szerszámmal és ennyi emberrel (“mindössze” össze kell szerelni, hát kösz) … de ami utána volt, arra nincsenek szavak. Maga a csavar tetszett, hogy a farm stationösök Azgeda szolgái lettek, ezt leszögezném.
De hogy merülhetett fel egy ekkora baromság, hogy a gépet, ami kulcsfontosságú lenne 500 ember túléléséhez, felrobbantják, hogy megpróbáljanak(!) megmenteni 25-öt?? Eleve nem is értettem, hogyan akarják ezt kivitelezni, pont minden az állomáson levő grounder (a vezetőn kívül) majd ott lesz a hidrazin mellett? Mennyire kapóra jön, nem? -.-
Végig fogtam a fejem, hogy ezek tök hülyék..már megnyugodtam, hogy legalább Bellamynek van esze, és leszavazza őket, de nem. Már ez is erőltetett, hogy pont holnap vitték volna el a rabokat, de mondjuk teszem azt el lehetett volna vinni a gépet, aztán valahol otthagyni egy embert távcsővel, hogy megfigyelje, hova viszik őket, és később kiszabadítani őket.
És különben is, (+1 az előző ilyen kérdésekre) ki a bánat ez a Riley, hogy mindenki őrá hivatkozott, hogy “de hát Riley-t nem hagyhatjuk itt”? A büdös életben nem szerepelt a sorozatban kb, most meg úgy emlegetik mintha annyira lényeges lenne. Bocsmá, de ez a dilemma és kimenetele rendkívül felb@szott, nem is tudom, hogy volt-e ekkora ökörség a sorozatban valaha…mintha egy 12 éves írta volna.

Darabkák:
-Végre radioaktív állat – ha még csak egy lepke is.
-Trishanakru, újabb klánnév, yay.
-Az elején amikor Clarke-ék először beszélgetnek, az a térkép a falon mögöttük az érdekelne közelebbről. Meg később, amikor Clarke összeírta, hogy hol hányan vannak, ott is egy csomó eddig nem említett település(?) volt, ezekről jó lenne valami infó.
-Fene gondolta volna, hogy Pike halálának ilyen következménye lesz, hogy nincs ember, aki járatos a farm állomáson. (Amúgy miért nincs? voltak még páran…)
-Monty ahogy direktben megölés helyett ráengedte a rabokat a vezető grounderre, az mondjuk odavágott rendesen, az egyetlen jó jelenet ezen a szálon.

#hétidézetei:
“-Monty, look at me.
-I’m really trying not to.” :D

“Long live the king.” (mondjuk ez a mondat elég sok helyzetben epic tud lenni)

Joco1114 - 2017. 02. 16. 14:11

@Enzo: én is azt hittem, hogy Bellamy helyesen dönt, de aztán eszembe jutott, hogy ebben a sorozatban nem szabad helyesen dönteni. És bejött. Idiotizmus a köbön, persze gyanítom, hogy sokkal jobban jönnek ki ebből a szituból is, mintha elvitték volna a gépet.

Monty nagyon állat volt!!! A legjobb jelenet már jóideje, nem is emlékszem mikor volt ilyen badass valaki. Octavia nekem nem badass. Amikor elvágta pár ember torkát, akik őrizték a királyt, elgondolkodott azon, hogy ugyanígy a saját embereivel is bárki megteheti? Ja bocs, mi majd könyörgünk, hogy ne tegyék. Nekik arra sem volt lehetőségük. Hány embert sikerült már direkt vagy járulékos veszteségként kinyírnunk? És még csodálkozunk, hogy annyira nem szeretnek?

“Isten óvja a királyt!” – Oroszlánkirály! :D

Wanheda - 2017. 02. 16. 14:42

Tyű de eszméletlenül jó volt a 3. rész! :-))) Mindig mondom, hogy nincs ennél jobb sorozat a világon! :-)))

Elis - 2017. 02. 16. 17:04

Wanheda: kifejtenéd, hogy neked pontosan mi tetszett ebben a részben? a negyedik évad eddig leggyengébb része volt szerintem, ami a harmadik évad hibáit próbálta foltozni.
és én szeretem ezt a sorozatot, tényleg. még mielőtt. (jövök is majd a hosszabb véleményemmel…)

Uff - 2017. 02. 17. 02:46

A Murphy srác anno találta azt a szupi tornyos helyet azzal mi van ? Ott vergödött térdig a piàban és bámulta a plasma tv-t.

Wanheda - 2017. 02. 17. 06:00

Elis. :-)
Az tetszett, ami mindig tetszik ebben a sorozatban, hogy egy helyzetet sokféleképpen lehet látni és minden döntés alátámasztható valamilyen magyarázattal, hogy magad sem tudod eldönteni sokszor mi a helyes, aztán van valami, ami durván megérint és rájössz, hogy valójában egyetlen helyes út van. Lásd Raven és a döntése.

Nekem minden rész sokat ad, csodálom a sorozatot.

Sancho Pansa - 2017. 02. 17. 07:03

Mindenki így van azokkal a sorozatokkal, amiket szeret. Akinek most nem tetszik, az is így volt vele korábban – én biztosan. Akinek most tetszik, simán lehet, hogy pár hét, hónap vagy év múlva úgy lesz, mint azok, akiknek most nem tetszik. És akkor az ő véleménye fogja meglepni azokat, akiknek még tetszik. stb. (Nagyon sokszor láttunk már olyat, hogy valaki feltétel nélkül imád egy sorozatot, harcol érte, aztán egy húzás vagy egy folyamat után kiesik a kegyeiből.)

Emlékszem, amikor a The 100 még azonnal megnézős volt. Mára már jó pár sorozat megelőzi. És amíg ilyen részeket produkál, meg is fogja előzni.

Elis - 2017. 02. 17. 08:03

Wanheda: köszönöm a választ, tényleg nem gúnyolódából kérdeztem, hanem őszintén érdekelt, hogy te miért láttad úgy ahogy. és szükségem.is volt kicsit pozitív látásmódra, mert pont az történt velem tegnap, amit Sancho Pansa mondott, hogy ősrajongóként valami tegnap valami megbicsaklott. de majd, ha végre nem telefonról leszek, leírom, hogy mi volt a bajom pontosan.

hummel - 2017. 02. 17. 09:37

Adott egy újabb konfliktus helyzet. Ugye Roan elküldte Echo-t Clarke és csapata után kémkedni. Vajon mennyi időbe kerül míg rájön miben mesterkednek az égiek? Jelenleg három lehetséges opció van. ’A megmentünk 100 égit és passz’ terv felér egy halálos ítélettel. ’Abby megfejti a nightblood titkát és mindenki happy’ működhetne is, de nem ebben a sorozatban. Szóval marad a ’Luna-ból Hedat kreálunk és rajta keresztül Becca elárulja a titkot’ verzió, ami egyrészt felfedi, hogy az égiek átverték Roan-t a chip elvesztésével kapcsolatban, másrészt lesz egy IN-től független Heda.

Elis - 2017. 02. 17. 13:09

hummel: az addig rendben, hogy Luna=nightblood=trikru (ez kiderült ebben az évadban), de szerinted mennyivel lesz hitelesebb Luna Roannál, aki elmenekült a konklávéja elől, kvázi a grounder hit szerint gyáva? főleg egy ennyire fanatikus keeper szerint, mint Gaia? szóval szerinted ez a legvalószínűbb, hogy belerakják a fleim-et?

Csilla0422 - 2017. 02. 17. 14:01

Az eddigi részek S3 hibáit próbálják javítani és szerintem ezzel még nagyobb bajt kreáltak.

Vajon a következő részben ki lesz az, aki ápolgatni fogja Bellamyt? Indra? Ha így haladunk még a végén nem új Heda lesz, hanem Bellamyt avatják szentté.

Clarkenak biztos lett volna fontosabb dolga is Abbyvel, mint gardedamot játszani Bellamy mellett. Csak ez a hatökör Bellamy mindig bebizonyítja, hogy képtelen gondolkodni.

A lista:
– Clarke feledve minden bánatot, mészárlást stb. és felírta Bellamyt. Meg is bocsátott?
– Legalább lesz megint miért Clarkeot hibáztatni
– Raven, ha azt mondatot nem fűzi hozzá, akkor oké, de így mehet a tahók közé királynak. Nagyon durva volt.
– Megérdemelné Bellamy, hogy ő állítsa össze.

S3-ban az egyedüli Fleimkappa Titus volt, aki a hivatalos verzió szerint Natblidakat keres. Indraról nem csak az derül ki, hogy van egy lánya, hanem az is, hogy a lánya Fleimkappa. WTF ez már megint mi?

Roan továbbra is egy vicc.

Murphy meg egyszerűen Murphy. Úgy tűnik, hogy Ontari mégsem volt rossz… :)

Octavia legalább nem a saját népét helyezte előtérbe, hanem Indra és Gaia érdekeit nézte. A jelenetük tetszett is.

Lootereket nem értem. Ők nem fogják támogatni az új Hedat? Sutba is vágták az eddigi hitüket?

Luna ezt megszívta, élő donora lett az égieknek. Most Luna sokkal szimpatikusabb volt, mint S3-ban.

4 hónap nindzsaszakkör után nem tudnék legyakalni egy groundert úgy, mint Octavia. Ennyire nem lehet badass.

Elis - 2017. 02. 17. 15:35

Na és akkor, hogy mi is volt pontosan a problémám a résszel:
Azon még túl tudtam lendülni, hogy a sorozat története ugyanazokat a köröket futja, az idegesített fel most, hogy a karakterek sem haladnak semerre. pl:
Bellamy: dönt-hibázik. négy évada folyamatosan. és nem, hogy tanulni nem tanul belőle, de büntetést sem kap érte. soha. sőt, még most is a x-edik karakter mosdatja ki. nyafogás helyett most akár kiállhatott volna, hogy „igen, döntöttem és csak százan éljük túl miattam ötszáz helyett, de hát no problem, mert itt van Riley!” de akár a 100-as listát is ő írhatta volna Clarke helyett.
Murphy: az előző évad zárásában Clarke köszönömje egy megbocsátás volt számára. de ahelyett, hogy újrakezdené tiszta lappal, az első adandó alkalommal lelépett 4×1-ben, majd most is szánt szándékkal megvezette Abbyt, majd Emorival bevonulnak, mint „tegyük magunkat hasznossá és éljünk túl” WTF? miért?
Clarke: miért Clarke írja egyedül azt a listát? miért nem írják közösen, ha már elvileg hárman vezetők? vagy mind a hárman egy-egy listát, amit egyeztetnek/megvitatnak. de nem, csak a beszólogatás megy itt a negyedik évadban is és Clarke hibáztatása mindenért.
+ Octavia ninja pedig már nevetséges. 4 hónap gyorstalpaló után simán lenyomja Indra lányát, akit elvileg arra képeztek ki, hogy „seregeket” sőőőőőt „az egész népet vezesse” a következő ki lesz majd, Luna?

de, hogy pozitívumokat mondjak:
– végre kezdenek valamit a fekete vérrel. nyilván, ahogy hummel is írta, nem fog megoldani minden gondot (meg nekem azért van néminemű problémám azzal, hogy minden boldog boldogtalant beoltsanak és lenullázzák ezzel a grounder mitológiát), de végre valami.
– a fleim kavarás tetszett. igazából a legjobb helyre került a láng, hiszen az még hagyján, hogy Roan simán elhagyja (ennyit az őrökről…) de nagy valószínűséggel nem sok esély volt arra, hogy valaha is vissza adta volna, hiszen a népének azgeda vezető kell, nem érdeke, hogy megint a trikru-k parancsoljanak.
– Clarke szétesése. ahogy próbálja tartani magát, hiszen mindenki őt tekinti vezérnek, közben titkolóznia kell… de amikor Lunáék megjöttek, akkor látszott, hogy teljesen szétesett, bepánikolt. és itt jól látszott, hogy bármennyire is próbálnak minél több szereplőnek értelmet adni, egész egyszerűen azzal, hogy Eliza Taylor (büntetésből az SDCC-s “ámokfutása” miatt?) kevesebbet szerepel a többiek nem tudnak elvinni a hátukon egy részt. nagyon hiányzik, hogy ilyen apró pillanatokkal erősítse Eliza a sorozatot.

hummel - 2017. 02. 17. 16:48

Elis: Szerintem elég valószínű opció, hogy Luna-ba kerül a Flame. A grounders szemében Luna gyávának tekinthető, de nem hiszem, hogy széles körű szavazás előzné meg a felavatást. Itt a Skaikru és Trikru pár emberének döntésén múlhat minden. Titus is belátta anno, hogy Luna a legjobb opció. Tovább nőveli Luna esélyeit, hogy a Flame kikerült Roan és az IN kezéből. Gaia fanatikus, de szerintem nála inkább a folyamatról és annak céljáról van szó, mint az esetleges jelőltről.

Egyébként nem tudom ki miként látta Luna karakterét ebben a részben. Számomra felfedezhetőek voltak apró jellemvonásbeli változások a karakterén, amik a korábbi elutasító hozzállásának megváltozására utaltak. Jóval közelebb áll most a Flame elfogadásához, mint korábban és ez nem lehet véletlen.

Sigismundus - 2017. 02. 17. 20:36

4×02

Megint a hülye törzsi politika. Az umbák és szambák torokhangú dothraki nyelven összeesküdnek az umbaszambák ellen.
Bellamy megint kiírt egy törzset, egy újabb váratlan irányváltással.

Amennyire szerettem ezt a sorozatot, annyira kezdi elveszteni a varázsát.

Az egészben az volt a legjobb hogy Kane és Abby összejöttek, meg Jasper nihilista bulizása.

Andrew - 2017. 02. 18. 20:36

SPOILER
Hát nem lett jó a 4×03.Nagyon blőd dolog, hogy a királytól ellopták a lángot amég edzett.. Ne már ez most komoly?? Egyébként az előző rész végére cliffnek tök jó lett volna a flame ellopása egy jó kis akciójelenet keretein belül, és akkor legalább meg lett volna ágyazva valamivelaz új karakternek Indra lányának,ráadásul láthattuk is volna a történteket nem csak elmesélte volna egy szereplő. Octavia nekem kezd inkább unalmas karakterré válni, pedig nagy kedvencem, valamint zavar az is, hogy soha nem esik szó Lincolnról pedig közel 3 évadon keresztül voltak együtt. A többi szereplőről is elmondható, hogy egyre kevésbé lehet értük szurkolni. A problémát megint Bellamynak köszönhetik lassan jó lenne már tőle is megszabadulni. Valószínőleg lesz még valami azzal a társasággal akiknek a bunkerét Clarkék keresték, szerintem egy új veszélyes ellenség lesznek mint anno a Weather hegyiek az mondjuk nem lenne rossz. Megnéztem a napokban egy 2. évados epizódot amikor Willt megöli Clarke és valami elképsztő mekkora hanyatláson esett keresztül azóta a sorozat. Akkor még volt feszültség, izgalom, hangulat most meg gyakorlatilag semmi nem maradt.És ez még csak a 4. évad. Pedig óriási potenciál volt a sorozatban, szerintem pl a Weather hegy szálat nem kelett volna lezárni a 2. évadban mert az még működött és nyugodtan elnyújthatták volna pl a 3 évad végéig, pláne, hogy jobb ötletük alapból sem igazán volt. A fény városa meg ez a radioaktivitásos szál a közelébe sem ér az első/második évados eseményeknek.

Andrew - 2017. 02. 18. 20:39

ja nem Will hanem Finn bocsi :D

Zora - 2017. 02. 19. 16:23

4×03

Lehet, majd úgy csinálják, mint a hegyben élők, hogy Luna vérét beadják az embereknek? Végül is, valamennyit így megmenthetnek, mondjuk hetente 1 litert levesznek, azt 5 embernek adják.
És ha kitakarítanák azt a bunkert, amit találtak? Vagy ott a fal sem volt légmentes, nem csak az ajtó?

Annie - 2017. 02. 19. 20:13

4×03

Jaha még mindig idegesít, pláne, hogy próbálja mentegetni magát, pedig ez az egész AI az ő hibája egyes egyedül.

És remélem nem csak engem idegesít Roan töketlenkedése. Én tőle egyáltalán nem ezt az alamuszinyuszi hozzáállást vártam, hanem keményebb uralkodást (attól tekintsünk el, hogy éppen lábadozik).

Octavianak szerintem még mindig jól áll ez az assassin szerep, nekem tetszik így, szerintem belőlem is ezt váltaná ki a szerelmem halála.

Indra lánya is érdekes egy karakter lehet, aki még tartogathat számunkra meglepetéseket.

Számomra ez az évad még mindig szeretős, bár nem szeretnék én is belefolyni a hülyeségekbe és logikátlanságokba. Van elég belőlük, de nem érzem azt, hogy lassan telik a heti 40 perc -ez nálam a 3. évadnál mindig is egy probléma volt, hogy nem kötött le.

Ez a 4 lovas szekta meg tuti valami kavarás lesz, nem vezetnék fel így ha csak valami icipici mellékszál lenne.

Saszta - 2017. 02. 20. 13:04

Engem ez a 4. évad egyelőre abszolút nem nyűgöz le, sőt…

Az 1. rész felvezetésnek még elment, kicsit langyos kezdés volt, de kezdésnek azért nem volt rossz. A történet ott folytatódott, ahol abbahagyták, felvázoltak az évad problémaköreit, stb. Gyengébb volt ugyan az eddigi évadkezdéseknél, de azért nagyjából okés volt.

A 2. rész viszont csak halmozta a hülyeségeket. Ugyan bizonyos mértékig érthető, hogy a grounderek a skaikru-kat okolják az AI-os dolog miatt, de arról pl csakis Ontari tehet, hogy a groundereket is megfertőzte ez a vacak. Mindenesetre nagyjából ez még érthető, bár azért már kicsit unalmas.
Roan királyként viszont (lábadozás ide vagy oda) nagyon lagymatag, sokkal nagyobb karizmát vártam volna tőle, ehelyett viszont mondhatni a skaikruk talpnyalója lett, és abszolút nem királyhoz méltóan viselkedik. Én pl simán levágtam volna a Wanheda fejét a helyében, a többi skaikru meg élhet és megoldhatja a problémát, és akkor nem lenne lázadás sem, mert a skaikruk vezérét kiiktatta volna és igazságot szolgáltatott volna a grounderek szemében. Persze várható volt, hogy a főszereplőt nem írják ki, meg kedvelem is Clarke-ot, csak ez lett volna a leglogikusabb, ha reálisan nézzük a dolgokat. Szóval nyilván nem ezt a megoldást vártam a sorozattól, de úgy érzem nagyon nem jól oldották meg ezt a problémát, mert így ki lett herélve Roan, pedig eddig nagyon jól működött a karaktere.
Egyedül annyi tetszett Roanban, hogy hajlandó lett volna még így, sérülten is megküzdeni a nagykövettel.
A Polisi jelenetekkel ebben a részben nem volt sok bajom, Octavia még mindig hihetetlenül badass, aminek nagyon örülök, a Kabby mindig is a kedvenc shippeim között volt, szóval az ú jeleneteiknek is különösen örültem.
Viszont az Arkadiás jelenetek borzalmasak voltak, kivéve Jasper és Monty jelenetét. :D
Bellamyt egyszerűen ki kéne nyírni, mert borzasztó ez a karakter. Ennek az embernek nem szabadna döntéseket hoznia, mert egy faló több ésszel rendelkezik. Valahányszor dönt, mindent elcsesz, aztán meg még pátyolgatják is szegény lelkecskéjét, ami még annál is idegesítőbb, mikor mindent szétbarmol az idióta döntéseivel és keresztbe tesz a saját embereinek.
De most őszintén, ki más lenne akkora barom, hogy a 400 embert megmentő tartály elhozatala helyett a 25 fős ottragadt rabszolgaként tartott embereit menti ki azért, hogy 6 hónap múlva úgyis meghaljanak óriási nagy szenvedések közepette? És egyébként is, ki a fene az a Riley? Megint előhúztak a kalapból egy random valakit, hogy vele igazolják a karakterek hülye döntéseit. Egyszerűen borzasztó, hogy mennyire nem tudnak logikusan gondolkozni a karakterek, Bellamyval az élén. A következő részben meg még Jaha (aki egyébként ugyan olyan bűnös, mint Bellamy) mosdatja őt, aki meg csak bólogat egyetértően…
És persze mindebből megint szerencsétlen Clarke jár a legrosszabbul, mert neki kell vállalni a felelősséget Buksikutya helyett, és megint őt fogják okolni mindenért, Buksikutya meg csak simizést kap, és mindig minden meg van neki bocsájtva. Ez már tényleg szánalmas. :( Nem is értem miért Clarke-nak kellett összeírni azt a 100-as listát, és Raven is megint odaszúrt neki egy epés megjegyzést. Mondjuk Raven legalább Buksit is kiosztotta.
Szóval a 3. rész sem volt sokkal jobb a 2.-nál, bár legalább a szekta szál meg Luna és Gaia jók voltak, azok a szálak kicsit visszahozták a sori azt a részét, amit szeretek benne. De Arkadia a 3. évad óta borzalmasan rossz, nagyon rossz vágányon haladnak az égiek, s ha ez így halad tovább nagyon nem lesz jó…

Remélem hamarosan összeszedi magát a sorozat, mert különben elég hamar megbánom, hogy folytattam a 3. évad második felének blődségei után is. :(

Csilla0422 - 2017. 02. 20. 16:33

de arról pl csakis Ontari tehet, hogy a groundereket is megfertőzte ez a vacak – Saszta ez így nem igaz.

Ontari azért fogadta el a benapocskézott, díler Jahatól az Alie féle pirulát, mert felismerte rajt a “Szent szimbólumot”. Miután bevette már Alie hatása alá került. A terjesztés ennek a következménye. Jaha engedte szabadjára és terjesztette a grounderek között is.

Nyilván Lexa nem tette volna ezt, mert a benne lévő Fleim segítségével felismerte volna.

Saszta - 2017. 02. 20. 21:57

Csilla, igazad van, visszaszívom. :)

Attól még nagyon rossz, hogy 1-2 hülye ember miatt az egész skaikruk szívnak folyton és mindenki meg akarja ölni őket annak a 1-2 hülyének az idiótaságai miatt. :(

Amúgy én látom rosszul, vagy hidrogéntartály nélkül nem csak szerintem nem élnének túl 3 napig sem a hajón (vagy tegyük fel összeszednek rengeteg vizet, ami 1 hónapig kitart 100 embernek)? Mivel nem tudnak így vizet létrehozni az oxigénből. Vagy én értettem félre valamit?

Elis - 2017. 02. 21. 11:22

Saszta: én az öt évet nem értem, elhangzott valahol, hogy miért öt év? vagy ez is olyan, mint Riley esete?

Enzo - 2017. 02. 21. 18:59

4×03
Egy érdekes “reboot” lenne a sorozatnak a cím újraértelmezésével, ha tényleg a legrosszabb eshetőség valósulna meg, és 100 ember beférne a hajóba túlélni -> simán el tudnám képzelni ezt egy évadzárónak, az 5.évad kezdetéig meg pár évet ugrunk az időben (bár a színészek öregítése miatt ez macerás).

Roan hogyan tudja elhagyni a fleimet, könyörgöm, ez mekkora marhaság :D Indra lányának behozatala is elég random, bár maga a csaj nem rossz, a Star Wars-ból emlékeztet valamelyik nonhuman Jedire ezzel a hajjal :D A fleimkicserélős trükk hatalmas volt, én majdnem elhittem, hogy Ilian szétcsapta az igazit, már gondolkodtam hogy Clarke milyen szomorú lesz. Az viszont pláne meglepett, hogy Octavia nem árulta el Roannak, hogy megmenekült a fleim, ebből lesznek még érdekes dolgok.

Poén volt, hogy pont a világvége szektának lesz valami haszna, de… mégse. Kicsit LOST feeling volt, amikor megtalálták :D de amúgy ezek is este mennek oda, amikor semmit se látni… Tuti nem volt eléggé a föld alatt, meg ha jól láttam, nemigen volt oldalirányokból semmi extra védelem… De lehet, hogy tényleg lesz még szerepe ennek a bunkernek, mivel az évadelőzetesben orrba-szájba ezt a “From the ashes we will rise” jelmondatot nyomatták, ami ugye itt jött szembe. (Amúgy hogy maradt fenn az a cikk+videó? Hozzáférhető a teljes internet tartalma még ennyi év után??)

Sugárbetegséges szál: Murphy hogy pont meghallotta a világvége témát, az a szál tetszett. Raven dilemmája megint erős, a kislány elvesztése elég megindítóra sikerült :( De végül szépen oldották fel a szitut az 1 db gyógyszer elhasználásával és a natblida-csavarral. Jöhet Luna lecsapolása 5 évig, vagy mi? (És amúgy Nyko is mintha javult volna, na azt hogy, ő nem is sötétvérű…)

Darabkák:
1. Ennyire közel vannak a helyek? Mindenki csak így oda-vissza sasszézik Arkadia, Polis meg az összes többi hely között simán. Mondjuk legalább láttunk egy újabb térképet … és akkor most jött el az a pillanat, hogy elkezdjek guglizni fanmade The 100 térképeket :D
2. Ezeket a Bellamy-vigasztalásokat meg Clarke-kal való beszélgetéseket szerintem jótékonyan nagyon gyorsan elfelejti az agyam :D
3. “Amik halat és bogarakat fogyasztanak, azok most mit fognak enni?” remek kérdés, vártam hogy előugrik valami állat a bozótból és megtámadja őket… több radioaktív állatot for god’s sake!
4. Ha már állatok, elgondolkoztam a bunkerbe való behatoláskor, hogy mekkora pók sző ilyen embermagasságú hálókat? brrr…
5. Sokadik belekötés: mibe akasztották bele a terepjáró csörlőjét, ha nem volt se kilincs, se semmi az ajtón?

hummel - 2017. 02. 23. 09:51

Kane egy hipokrata. Problémája volt Octavia megoldásával, de arról egy szót sem szólt mi lett volna a szerinte helyes és célravezető megoldás. Mert hagyni, hogy Roan párbajozzon inkább orosz rulettnek tűnt.

Hm … Luna tovább sodródik afelé, hogy elfogadja a születési előjogát a trónhoz.

DarkM - 2017. 02. 23. 12:11

Csak nekem tűnt hasonlónak a vágás a heti rész végén, mint A király visszatérben?

DarkM - 2017. 02. 23. 12:11

Csak nekem tűnt hasonlónak a vágás a heti rész végén, mint A király visszatérben?

István - 2017. 02. 23. 14:10

Natblida, fleim…ezek a megfogalmazások honnan jöttek? :D

JKJ - 2017. 02. 23. 15:34

A negyedik rész közben azt hittem végre történt valami, de nem. Kezd unalmas lenni…

Csilla0422 - 2017. 02. 23. 20:04

Enzo, nem várok rád.

Marcus egyre nagyobb csalódás. Mégis mit várt azok után, hogy teljesen becsapták és kihasználták a groundereket? Roan Echonak köszönhetően kezd tököt növeszteni.

Nyko valamint a Trikru klán helyzete…
Lexa klánja kikerült az általa létrehozott szövetségből az égiek miatt. Nagyon megérte őket védelmeznie.

Octavia… inkább no comment.

Lista körüli feszkó kipipálva. Csalódtam Clarkeban. A listát ilyen elvek alapján állítottam volna össze én is, de Monty és Harper rajt lett volna. Ők rengeteget tettek eddig. Bellamy miért van rajt? Miatta csökkentett a létszám. Másrészt ha megint elmennek nála otthon… a hajón is lemészárolja 99 alvó társát? Az emberi faj érdekében kint hagynám.

Luna eddig kellemes meglepetés. Jó fej volt, mert simán megtehette volna, hogy nem szól és az égiek a féléves határidőnek megfelelően készülnek. Miután teljesen magára maradt nem sok választása van…

Niylah sem normális… alig telt el 1 hét azok után ahogyan az égiek kezelték és segít nekik a vadászatban?

Becca laborja olyan volt, mint a patyolat. Az takarítja, aki a drónokat is irányítja?

herczog - 2017. 02. 23. 20:28

@DarkM nem.
Jacksonért ha valaki szól nekik leperelhetnék a gatyát a 100 íróiról.
valahol szomorú hogy ott tartunk, hogy már csak összeollózással tudnak összerakni egy részt.

hummel - 2017. 02. 23. 21:12

„Becca laborja olyan volt, mint a patyolat. Az takarítja, aki a drónokat is irányítja?”
Szerintem ezen a területen minden automatizált. Alie távozott, de a programok tovább futnak.

MolnarErik - 2017. 02. 23. 23:36

Sztem az évad eddigi legjobb része volt sztem, pörgött, mindegyik szál kellően izgalmas volt. Kitört a háború, Clarke tekintélye a béka segge alatt, Kane-ék fogságban, Abbyék meg elvágva a többiektől, érdekes alaphelyzet a kövi részre.
Gyanítom, h Octavia csak addig éli túl, míg figyelmezteti a többieket. Ha nem, az nagy csalódás lenne, mert ezt tényleg nem lehet túlélni.
@herczog: hát vágás lopásért biztos nem lehet perelni. Egyébként a 100 már az elejétől a kreatív lopásairól híres, eredeti ötlet nem sok van benne, hanem ügyes összeollózás.

Andrew - 2017. 02. 24. 01:29

Woow !!!! Végre egy jó rész. 3 részt kellett végigszenvednünk és már éppen kezdtem feladni a reményt, erre jön egy ilyen epizód. Már az intro előtti jelentsor is tetszett, életszagú volt és humoros, aztán az intronál végre megint éreztem azt a kellemes bizsergést amit még a 2. évadnál lehetett érezni :D Majd folytatódott az epizód és egy csomószor azt hittem, hogy ok, kaptunk egy jó lenetet már megérte még akkor ha innentől dögunalom lesz, de nem!!! Sorozatban jöttek az izgalmas jelenetek, akciót is kaptunk bőven nekem komolyan évadzárónak is elment volna ez a rész. ui: Imádom Octaviát!!!!! Engem nem érdekel mennyire nem ráelis, hogy ennyi idő alatt lett ilyen badass imádom !!!!!!!!!

Tomi - 2017. 02. 24. 08:15

Csalódtam Clarkeban a listán szereplő nevek többsége noname karakter akiket talán nem is ismer. Erre kihagyás Montit aki nem csak barát hanem jó szakember is.

Zora - 2017. 02. 24. 19:22

4×04

Ha egy ló megtalálta lefelé az utat, akkor Octavia miért állt meg a meredély szélén, miért nem lovagolt le???

Hű, de megkönnyebbültem, hogy életben maradt.
Amúgy a szigeten egy pillanatra az volt a benyomásom, a drónok Lunát nem ellenségként érzékelik. Jó ötlet volt Raventől az átprogramozás.
Ott vajon nem lehetne megbújni? Tudom, nincs annyi hajó, ami átvinné őket.

Zsuzsy93 - 2017. 02. 24. 23:13

Na Rileyt kimentették múltkor, pár száz életért cserébe, de a százas listán rajta se volt. :D Ez már nevetséges komolyan.
Octavia nagy kedvencem,aggódtam miatta, már azt hittem vége… Itt sose lesz béke?

jishwa - 2017. 02. 25. 00:48

Szerintem jó rész volt. Jasper és Jaha sem idegesített egy jóideje először, szólt is valamiről a rész, háború is lett…
Az mondjuk kicsit hihetetlen, hogy pont Montyt nem írja fel Clarke a listára. Annyi mindent tett már a embereiért, ráadásul többet ér mint a skikru bagázs fele.
Octavia halálát nem akartam elhinni és igazam is lett. :D Remélem egy ideig még élni fog és JR nem öleti meg valahogyan.
Ennek a Rileynak meg gondolták adnak pár sort, nehogy úgytűnjön, hogy egy noname senki miatt volt ez a megmentéses-húhó. Aztán fel se írták…:’D

FilmBolond - 2017. 02. 25. 04:58

Igazság szerint, ha Jasper ennyire meg akar halni, akkor én Clarke helyében száműzetném, mert feleslegesen fogyaszt vizet, ételt. Higgyétek el az életösztön nagy úr! Amint egyedül magatehetetlenné válik, azonnal vissza akarna menni az Arkadia-ra és abban is biztos lennék, hogy megváltozna és élni szeretne.

Nekem legjobban Encho és Luna karaktere tetszik, mert olykor titokzatosak.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz