login |

Pilot: 24: Legacy

2017. 02. 06. 20:14 - Írta: human

90 hozzászólás | kategória: 2016/17, kritika, pilot-mustra,

Támadjanak fel az akciósorozatok! A nagy számok törvénye alapján minél több van belőlük, annál valószínűbb egy jó születése is. A minap nézhettünk gépfegyveres Training Day-t, erre rögtön itt van rá egy terroristaelhárítós történet. Itt is egy régi brandet használnak fel, vagyis a valós idejű történetmesélés koncepcióját hozták az új szereplőkhöz.

A történet egy hős katonáról szól, aki 5 társával levadászott egy terroristavezért, amivel megakadályozott egy épp tervezgetett támadást. Mondjuk ez már a múlt, a 6 volt katona azóta tanúvédelmi programban bujkál, de már az első percben kiderül, hogy hiába, hiszen épp lelőnek egyet közülük. Na itt csöppenünk a real time történetbe.

Mivel a 24-ról van szó, így természetesen nemcsak egy sima bosszúról van szó, de több fordulatot nem akarnék ellőni, hiába kitalálhatóak. És igazából ez a sorozat legnagyobb baja: tovább folytatja a 24 leszálló ágát. Nincs itt semmi megújulás, csak a szereplőket cserélték le.

Mellesleg nem gond, hogy Kiefer nem ért rá, sőt, a The Walking Deadből érkezett Corey Hawkins nagyjából a legjobb casting a sorozatban. Ki merem mondani, hogy nem hiányzik a 24 vége felé látott Jack Bauer (az első 3-4 évadban levő viszont igen:). Nem a srác a probléma, nem miatta döcög a pilot, hanem az írógárda miatt.

Komolyan mondom, némelyik fordulatnál a fejemet fogtam, hogy “már megint!?” Értem, hogy a feszült helyzetekben való hirtelen döntések fontossága alaptartozéka a sorozatnak, de egyszerűen nem volt kellően megalapozva pár merészebb húzás. Sőt, pont azt éreztem rajtuk, hogy “tipikus 24”, csak épp negatív előjellel értve. Semmi megújulás nem történt.

Viszont pont az előbbiek valamennyire pozitívumként is értendőek, hiszen valamiért mégis kitartottunk sok éven át, és egyelőre ez nagyon hasonlít arra. És ebből a szempontból a tipikus 24 nemcsak negatív felhangot ér. Csak valahogy el kellene érnie a készítőnek, hogy a halálok érdekeljenek minket, hiszen a sorozat erejéhez sokat adott, hogy egy ideig mindenki feláldozhatónak tűnt a főszereplőn kívül.

A Legacy-ban elég szomorú, hogy sok karakter csak ült és elmondta a múltját, ami meghatározza őt, teljesen szárazan tolva az expozíciót (aki látta: a katona és a felesége korrekt, a két technikus borzasztó). Míg anno még a borzasztó gyáva CTU-főnök önfeláldozása is durva volt, mivel a cselekedetei és parancsai miatt a sorozat képzelt világában élő ember volt, akiért kár. Itt egyelőre ilyesmiről szó sincs.

Összességében a kezdésre csak 6/10-et tudok adni, és igazából egy pontot a volt katonatárs miatt vontam le. Értem, hogy kattant és/vagy drogos akármi, de annyira civilként mozgott stresszhelyzetben, hogy rossz volt nézni. Na, az ő castingja katasztrofális.

90 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2017. 02. 06. 20:22

alapvetően bejött, abban pedig biztos vagyok, ha még nem láttam volna 24-et, akkor imádnám, mert ez a valósidejűség még mindig zseniális ötlet.

nyilván nem tudom, hogy mi fog történni, de mivel régi 24-es írók a készítők és showrunnerök, az egész annyira ismerős, és annyira sejteni lehet, hogy mi fog következni. persze lehet, hogy ránk fognak cáfolni, ők is tudják, hogy mikor ismétlik magukat, de az biztos, hogy ezzel az új sztorival (ó, most van egy macguffin?) csak egy olyan alapot raktak le, amire rengeteg korábban látott húzást lehet elsütni. (gondolok arra, hogy oké, tégla van. vajon az lesz a tégla, akire most gyanakodnak, vagy az, akire még nem gyanakodnak? naaa…?)

persze remény mindig van, hogy lesznek érdekesen alakuló szálat. van a főhős+ctu, van a felesége és a banda (itt túlságosan adja magát a sztori), van a diáklányos (na, ezt nem biztos, hogy sejtem, mire megy ki), és van a szenátoros, ami megint kottázhatóbb.

de azért jó volt, na. jobb, mint a londoni 24, a live another day első része. simán nézném tovább.

(fogadok, hogy a 24: live another dayre is hasonlókat írtam – nálam sincs új a nap alatt…)

majsz - 2017. 02. 06. 20:25

Viszonylag jól indult, hozza a régi feelinget, érződik viszont a gyorsabb tempó a 13 rész miatt. Felépítésre szinte ugyanolyan mint egy klasszikus 24 epizód volt. Megvannak a terroristák, a lehetséges tégla, a hátráltató CTU-s konfliktus, egy gyanús mellékszál, egy feleséges mellékszál, egy szenátoros mellékszál, bizonyíték valami terrorista sejtre és persze egy kissé zizzent karakter, mint idegesítő faktor, szóval minden ami a korai 24-ben is volt. Mégsem érzem annyira a drámai hatást mint anno, valahogy jobban adta elő a feszült helyzeteket az eredeti. A főszereplő hozza amit kell, nem egy Bauer de jobb mint az új Shooteres Bobby Lee. Viszont a 24-hez mindig is kellett a jó szereplőgárda, ami itt annyira nem erős, így egyenlőre nosztalgiázós sorozatnak marad.

danei87 - 2017. 02. 06. 20:25

nem volt rossz de mondjuk a LAD nyitányához képest jóval gyengébb volt,nagyon lassan indult be a sztori de a végére azért kezdtek felpörögni az események.
Az akciók korrektek voltak bár kevés volt belőlük….
Plussz pont hogy megemlítette a csajszi Edgart….
Az új fekete főszereplő jó,a többi karakter szó-szó…

A rész:10/6,5

Kissur - 2017. 02. 06. 20:42

Nekem ez a fajta akciósorozat, már úgy kellett, mint egy falat kenyér. És nagyon jól esett ez a falat. Pontosan ez volt nekem is a bajom a kedvenc sorozatommal, vagyis a 24-gyel, amit leírtál. Hordozta magában a sorozat pozitív védjegyeit és hibáit. Szerintem Jimmy Smits jó egyelőre, de Miranda Otto fura, ahogy Andy, a számítógépes is. Az, hogy a másik csaj meg Edgar unokatesója, az meg az erőltetettség legteteje. De nekem az ilyen sorozatok kellenek, úgyhogy megadom a kezdésre a 8/10-et, mert feles pontszámot nem adok (amúgy 7,5/10). Nekem is jobban bejött, mint a LAD.
Olyan volt ez a pilot számomra, mint amikor van egy csomó párkapcsolatod, és egyik se működik, és nem tudod miért. Majd találkozol a nagy Ővel és rájössz, hogy miért nem volt jó eddig semmi. A 24 ezt adta vissza nekem. Az ilyen sorozatok kellenek nekem!

majsz - 2017. 02. 06. 20:49

Az imdb azt írja, hogy van egy 0. epizód. Az lement adásba vagy elérhető lesz valahol?

winnie - 2017. 02. 06. 21:12

majsz: ehh, ki akartam tenni, csak elfelejtődött, szerintem a 24: Legacy – The Raid-re gondolnak, ami egy samsung témogatta 360 fokos digitális platformra készült rövid előzmény a jemeni rajtaütésről.

_Peter - 2017. 02. 06. 21:14

Sajnos nekem nem jött be a casting. A főszereplő színész nekem olyan furcsa, nincs jelenléte. Kicsit goofy feje van, furcsa kicsi fülekkel és a szeme se áll jól. Egy akciókomédiában jobban el tudnám képzelni, itt nem jött át hogy Army Ranger parancsnok karakter. Yvonne Strahovskinak elhittem badass, nem is Kiefer a mérce. Kár az londoni évad gyengén volt megírva.

A jó öreg bevált fordulatok: alt+tab dráma ahogy mindenki lesi a másik monitorát, tégla aki nem a valódi tégla lesz. Az építkezésen a CGI csak nekem tűnt gyengének? A zizi katonát is rossz volt nézni, mondhatják PTSD és paranoia de mint egy buta civil, egy Ranger nem így viselkedik. Aztán rögtön zsarolni kezd? Tudja keresik a terroristák, lőttek rá és ő akar üzletet kötni velük? És a főszereplő miért nem mondta neki valószínűleg már megölték a feleségét akiket várt volna a busznál, maradjon már a valagán.

dave - 2017. 02. 06. 21:38

Nem néztem vissza sosem 24 részeket, anno ledaráltam, és nagyon tetszett. Feltételezem most már azok is ennyire bé szarnak tűnnének az HBO-s, Netflixes sorozatok mellett. Hacsak nem olvasok olyat, hogy iszonyatosan beindult, akkor nem térek vissza.

seven - 2017. 02. 06. 22:53

tekintve hogy a HBO és a Netflix nem igazán csinált pörgős akciósorozatot, ettől nem kell aggódni.

Kissur - 2017. 02. 06. 23:04

winnie, arra is hívd fel az emberek figyelmét, hogy máról holnapra virradóra fog jönni a 2.rész!

Flanker - 2017. 02. 07. 01:17

“tekintve hogy a HBO és a Netflix nem igazán csinált pörgős akciósorozatot”

Az HBO ezt rabizta a Cinemax-ra, lasd Strike Back ;)

seven - 2017. 02. 07. 09:31

amúgy érdekes mennyire nem érdekel senkit itt a blogon. máshol se láttam a nagy buzzt.

ennyire kikopott volna a 24?

Nekem tetszett, hiába önismétlő, hiányzott már.

Azorka - 2017. 02. 07. 10:31

Én igazándiból élveztem, és nagyon meglepett, hogy külföldi kritikusok a földig döngölték meg az IMDB-n is katasztrofális az értékelése. Messze van a klasszikus kezdeti évadoktól, de semmivel sem rosszabb, mint az uccsó Kiefer-es részek. Meg aztán nehéz már újat letenni szerintem az előzményeket tekintve.
Azt meg egyenesen hülyeségnek tartom, hogy megmondó emberek a politikai korrektséget kérik számon a sorozattól. Ebbe mintha egy választás odaát már belebukott volna.
Brühaha muszlimok vannak benne, és ez milyen csúnya dolog. Egyrészt még nem tudjuk a történet kifutását. Másrészt meg hiába egy köcsög Trump meg a politikája véleményem szerint, a múltban lezajlott terrorista cselekmények akárhonnan nézzük többnyire vallási indíttatásúak voltak.
A témafelvetésért tehát kár siránkozni, mert a kérdéskör aktuális az már fontosabb persze hova vezetik ki az egészet a forgatókönyvet írók. Értelmes kérdéskörökre, vagy szimpla félelemkeltésre.

majsz - 2017. 02. 07. 10:37

A 2. rész után hasonlókat lehet elmondani, a körítés gyengébb, a ctu – carteres részek viszont hozzák amit kell. A problémám igazából a kiszámíthatóság, illetve nem tudják úgy kifeszíteni a helyzeteket mint az eredetiben, bár ez lehet a kevesebb játékidő miatt is érződik így.

bvr - 2017. 02. 07. 10:40

hat a valami rettenetes 24: live another day utan nagyon sok nagyon pozitiv kommentet/kritikat/ismretetot kellene olvasnom ahhoz hogy en ebbe belekezdjek.
Es ahogy itt Titeket olvaslak, egyelore biztosan nem ez a helyzet :)

winnie - 2017. 02. 07. 10:57

Azorka: az imdb-vel nem érdemes foglalkozni a hate szavazatok miatt.

Azorka - 2017. 02. 07. 11:13

winnie: feltehetően igazad van. sok számomra kedves sorozatot húznak le, vagy hanyagolnak. Bár lehet csak az én ízlésem más:-)azért a metacritic is kezd egyre megbízhatatlanabb lenni szerintem

winnie - 2017. 02. 07. 11:44

a kritika az más, azok legalább normál vélemények, csak itt, mint más remake-eknél sokan megnézés nélkül egyeseztek, így nem tudni, hogy mire nyomtak a valódi nézők.

levadász - 2017. 02. 07. 13:26

A kritikát olvasva teljesen világos hogy ugyanaz a baja a sorozatnak mint a 24-nek volt, vagyis az írók.
Tehát ugyanazokat a csavarokat fogják ismételgetni amit már láthattunk és ami miatt nem működött a Live Another Day sem (tényleg mindig kötelező egy tégla, ráadásul a CTU vezetője???).
Akkor most hogyan működhetne ez a sorozat? Mert a régit Kiefer még elvitte a hátán, de a régi nézők már a falra másznak ugyanazoktól a szarságoktól mint amiket már jópárszor ellőttek
És akkor még a castingról még nem is beszéltünk, mert úgy néz ki a mellékszereplőket ismét nem sikerült eltalálni

winnie - 2017. 02. 07. 14:06

levadász: azért sikerült elég jó színészeket szerezni mellékszereplőknek (jimmy smits, miranda otto, sheila vand, dan bucatinsky).

de egyelőre még csak az a helyzet, hogy adja magát, hogy a régi panelek ismétlődjenek, de egy rész után ezt még nem lehet tudni, benne van az is, hogy megvezetnek minket és kitalálnak valami újat. nyilván ebben is van újdonság, mint ahogy tégla sem volt ebben a részben a ctu-ban (csak azt tudják, hogy valahol van, de lehet, hogy más ügynökségnél, mert egy szivárgás robbantja ki a sztorit), csak a néző ismét csak sejteni véli, hogy lesz valami gebasz. (és, ha lesz, akkor nyilván nem az, akit téglának sejtenek. hanem az, aki egyelőre látszólag a legjobban segít.)

Pilot - 2017. 02. 07. 15:11

Először is nagyon vártam már a Legacyt, hiszen (főleg egy 12 részes évadra) miért ne lehetne valaki más szemszögéből látni egy támadást amerikai földön? Jack csücsül a börtönben, kell valaki, aki kiszabadítja :D
Aztán akár 1-2 évad múlva visszatérne Jack. – Csak az a baj, hogy nem lesz fiatalabb, gondolom egyre megerőltetőbb neki eljátszani egy egész évadot. Alapból elég lendületes az egész, megvan a régi fíling, de…

A másik, hogy azért a színészek azért tényleg nem adják azt, amit eddig bármelyik évadban, kicsit a látványvilág is szegényesebbnek tűnik – de nem tudom megmondani miért. Ezzel együtt nagyon szívesen nézem, és jöhet bármi, még lehet, hogy változni fog az egész.

És a végére: Aki látta már a 2. részt, láttátok 1:44…-ről 1:47…-re váltásnál, hogy a kisképen ugyanaz a jelenet indult újra, amit előtte láthattunk? Ilyen előfordult a korábbi évadokban, mert nem rémlik? Erre azért régebben jobban figyeltek.
Én azért a 7/10-et megadom neki, remélem, lesz jobb is.

JcGross - 2017. 02. 07. 19:09

Pilot, az hagyján, de ugyanazt rakták be 1:55-höz is. Az első rész egészen tetszett, visszahozta a régi 24-es érzéseket, de a második rész katasztrófa volt. Vágásilag is és történetileg/idővonalilag is. Komolyan 11 percbe telt megtalálni a 4.6 millió dollárt? Ezt a valósidejűséget nem tudják jól kezelni most, nagyon rámennek az akcióra, ami sajnos nem szerencsés. Bár még mindig inkább ez mint a második évad szörnyen elnyújtott, idegtépő első fele az esküvővel, meg Kim történetével… Inkább lőjenek lábon mint hogy újra végigszenvedjem azt.

danek87 - 2017. 02. 07. 19:36

Ez a második rész gyengébb volt az elsőnél is,pedig érdekes módon jobban pörgött mint az,mégis érdektelen volt az egész,egyedül Eric rendőrségre beszivárgós történetszála volt érdekes de abból volt a legkevesebb.Akció meg szinte semmi.Nem tudom mi van az írókkal,régebben el tudták érni hogy ha uncsi is az egyik történetszál (lásd:Kim 2 évad)attól még a többi érdekes volt és fenn tudta tartani a figyelmet de most….a szenátoros sztorivonal dögunalom,a kémiatanáros dettó..a terroristákról meg nem is beszélek.Hol van már egy Ira Gaines vagy egy Saunders szintű főgonosz karakter..Ez a Bin Khalid akárki még a LAD Margot-jánál is jellegtelenebb(eddig)..remélem Tony visszatérésével jobb lesz a sztori

A rész:10/5

carlos - 2017. 02. 07. 20:14

Ennyi 24 evad utan nehez barmivel meglepni, szoval nem konnyu az irok a dolga, egyszeruen csak probalom elvezni ezt a nosztalgikus feelinget. Akciosorozatbol is alig van kinalat, ugyh nem nagyon akarok kotekedni, boven nezheto egyelore. (a Shootert is igy daraltam be vegul es eleg elvezheto lett)
Ha csak par ujitas lesz es sikerul karaktereket epiteni mar orulni fogok.

12 eve a filmkinalattal voltam hasonloan (es lettem sorozatjunkie), kezdem azt erezni,h a sorozatok kozott is inseges idok jarnak rank, ugyh probalom jobban megbecsulni ami van. :D

Pilot - 2017. 02. 07. 21:33

JcGross, azt már észre sem vettem, lol, akkor tényleg elveszett az az idő, tényleg sok volt a történetszál és ezért kavarodhattak bele. Engem sosem érdekelt, milyen klisék vannak benne, minden évad tetszett, ez is tetszik, de az ilyenekre legalább eddig figyeltek. Ha ez is elveszik, akkor mi marad?

dragon1986 - 2017. 02. 08. 03:04

Engem csak az zavart hogy katonahaver ellopta a pendrive-t. Ha en tudom hogy a haverom utalja az orszagot es mindent elvesztett akkor 1: nem mondom el neki mi van az adathordozon
2: amint megneztem mi van rajta zsebre vágom akar elotte screenshoot keszitek

Teso exevel gondok lesznek tuti elfogja valakinek mondani hogy naluk van a csaj, mar most nagyon feltekeny. Mondjuk nagyon tipikus black woman with attitude karakter lett.

Roxi - 2017. 02. 12. 20:42

Én is azok közé tartozom, akik azt mondták nem érdekel egy Jack nélküli 24. Ennek ellenére belenéztem és eddig nem csalódtam,leköt. Persze ezért a főhősért nem néznék 8 éven egy sorozatot,de egy fél évadot adok neki.

Kissur - 2017. 02. 13. 21:59

Pilot, általában azt szokták csinálni a régi évadokban, hogy az időugrás jeleneténél, ahol vágás van, annak a végét bevágják kisképbe az időugrás után. Úgyis csak 6 másodpercről van szó. Ilyen már fel sem tűnik.

_Peter - 2017. 02. 14. 21:47

A 3. részben egyik szál sem volt elég jó. Nem volt sokat a főhős. Akkor is leütötte az ostoba haverja, aztán a forgalomban elgázolták. A rendőrségen a robbantás jó volt, de utána hogy mégis elég volt egy telefon a pénz miatt? Ezt már az előző részben eljátszhatták volna. Izgalmasabb lett volna ő úgy menekül a zsák pénzzel megakadályozni a terroristákat miközben őt is üldözik a zsaruk.
Nem egy nagy cucc a sztori, viszont elképzelve Kieferrel üvöltve WHERE IS THE LIST GODDAMMIT valószínűleg jobban átjönne a feszültség. Nem pedig így telefonon lécci haver talizzunk és ott a metróban is: na ügyesen kapard ki a falból, lécci add oda, naaa!

Az iskolai szál nagyon kis lépést haladt előre, a díleres szintén.
Két pozitív dolog: A szenátor asszisztensnő red herring szerencsére nem lett elhúzva. A szenátor apja amikor faggatta Ingramot, már a színész feje olyan na tuti rosszban sántikál, ennyi next clue-t kaptunk érdemben.

Sawyer - 2017. 02. 28. 19:39

1 hónapja az első részből negyed órát néztem, és kasza tibi, de mégiscsak 24, mostanában olyan sok új sorozatot nem néztek, mondom folytatom…
Azt nem tudom megmondani konkrétan, mi a baj vele, de nagyon gyenge. Minden részben bőven akad jelenet, megoldás, csavar, amit már egyszer vagy nem egyszer láttunk az eredeti sorozatban, kvázi egy összeollózott sorozatot láthatunk, gyenge megvalósítással. Komoly akar lenni, de nem tud, csavaros akar lenni, de egy vállrántásos reakcióval azokat sem lehet értékelni,

Az elején rögtön belecsapnak a lecsóba, semmi felvezetés, ki kicsoda, nagyon kevés alapozás. A rosszfiúknak nincs háttérsztorija, néznek keményen és lövöldöznek agyba-főbe, mint egy játékban a botok. A jelenetek és párbeszédek annyira lényegre törőek, hogy hitelüket vesztik, nem tudom úgy nézni, hogy ezt nem színészek alakítják. A főhős srác azt a Jack Bauert akarja utánozni, aki anno az 5. évad után lett egysíkú terminátor, vagyis romlott a karaktere. De szegényem olyan gebe, hogy ezt még a kosárcsapatban sem tudom elképzelni, nem elit halálosztóként, aki megjárta a háborús zónát. A cselekmény az eredeti 24 sablonja, úgy van összelopkodva, béna karakterekkel, akiket szintén korábbiakról másoltak, a rendezés unalmas, nagyot akarnak durrantani, de még szikrázni sem szikrázik. Háromszor láttam az eredeti sorozatot, így nem nagy kunszt rájönni, hogy éppen mit akarnak csavarként eladni, de sajnos még a hangulat sem szippant be, se a képi világ, se a formátum. Feszültségkeltés elégtelen. Az eredetinél minden órának megvolt a maga hangulata, varázsa, de itt még az osztott kép is gagyi. Az írók is ezek szerint lusták, de ezeket a förtelmes megoldásokat és helyzeteket nem lehet a büdzsére fogni. Ha nincs elég lóvé, akkor ne akarjanak metróban akciózni, menjenek olcsóbb költségű helyre. A LAD is félévad volt, bukta, ez is félévad és eddig még nagyobb bukta, nem is értem, hogy képzelik, hogy egy 24-et félévadra terveznek. Így nincs idejük kibontani az eseményeket, a kapkodás pedig látjuk, hová vezet. És ha jól számolom, éppen az éjszakai események maradnak le, hát igen, azokat körülményesebb lenne összehozni…

Egy pozitívum azért van: annyi jelenetet vélek felfedezni, amit az eredetiben láttam, hogy egyre jobban megjön a kedvem, hogy negyedszer is újranézzem. (a negyedik részben a kórházas csendes gyilkolás vagy a szöktetés…)

Eddig két utalást figyeltem: Edgar Styles, aki a kedvenc kis pufi galambom volt az eredetiben, illetve a Starkwood, azaz a 7. évados gazfickók katonai cége.

4 rész után 4/10

des - 2017. 02. 28. 22:06

5. rész után nekem továbbra is bejön. Nem várok el semmit, csak nézem és kikapcsol. (a rész után pedig delete és soha többet nem is nézem újra már. a régit se néztem, pedig kedvenc volt) A régi részeket meg már totál elfelejtettem, hogy mikor mi volt benne, így ha önismétlés is, nekem nem gond.

Kissur - 2017. 03. 01. 11:42

Nálam nagyobb 24 rajongó az országban nem sok van, de teljesen egyetértek Sawyerrel. A képi világ speciel nekem bejön, de csak mert a LADban okádék volt. Itt viszont szar az egész sztori. Értem, hogy nem akarnak megint bombát, vírust, bár úgyis oda lyukadunk ki, de legyenek kreatívabbak. Ki kell mondanom: hiányzik Kiefer. Ez a csávó minden akciója, vagy ütése előtt szív egyet az orrán. Én jobban játszanám el a badass karktert, mint ő. Baromi jó szívvel 6/10 eddig az évad, mert nagyon próbálkoznak, de nem jön össze nekik.

soliduss - 2017. 03. 03. 11:29

5. rész után egyre inkább jön felfele a sorozat. Viszont az nem tetszik, hogy eddig bármit csinált Alex… azt 2 mp alatt megbocsátották neki és máris szent a béke. Itt jack min 2 részen át loholt és szokszor a sorozat végén már minimum 4 féle szervezet üldözte.

Amúgy kíváncsi vagyok mit húznak még elő, mert eddig az 5 rész alatt annyi minden kiderült ,hogy sokszor ezt 10-11 órára értük csak el.

polovcev - 2017. 03. 07. 10:15

Nem is tudom mit írjak. A fősodor mégcsak elmegy, de a srác nőjének és bratyójának sztorija olyannyira érdektelen, hogy visszasírom “Kim kalandjait az aktuális elrablójával”.

pimadd - 2017. 03. 09. 11:09

Borzalmas ez az egész. Nem elég, hogy a CTU teljes meggyalázása megy a részekben, az egész szervezet inkompetens bandának állítják be, de hogy a világon semmi feszültség nincs a részekben, az hihetetlen. Mégis ki izgult akár egy percig is, hogy sikerül-e felrobbantani a hidat? Ki hitte azt, hogy nem fog felrobbanni? Annyira kottázható megoldás volt ez az egész, hogy fájt nézni. Az csak ráadás, hogy muszáj volt az utolsó pillanatban robbantani, nem volt jó akkor, amikor látja hogy egy fegyveres csávó ki akarja nyírni. Az meg háromszori fej közeli leadott lövésnél nem tudta megölni a lányt, hát vicces :D

Nem azzal van a baj, hogy ezekhez a megoldásokhoz folyamodnak, hanem azzal, hogy ezt teszik zsinorban 10 éve ugyanúgy. Gondolkoztam milyen módosításokkal lehetne egy erős 9-es ez az évad, és a következőkre jutottam:

Megkapuk az első részekben Eric Carter-t, háttérsztoriját, és azt, hogy legyilkolják a korábbi embereit. A háttérbe az akkor megölt terrorista fiát sejtetik, ám ez csak egy jól kitervelt akció része Erictől, aki az akció vezetése során valójában csak elhitette a világgal, hogy a terrorista halott, és a kilencedik rész kapcsán a felesége és a tesója rájön a turpisságra, hogy a drága power rangerünk nem egy akkora amerikai pacifista, mint akinek hisszük.

Tyberius06 - 2017. 03. 13. 01:42

Szakítva a hagyománnyal, ezúttal 6 rész után tartottam egy darát, egyébként se 24 ez már, hiszen csak 12 részes.
A pilot közepessége után, a második rész olyan lejtmenet volt, ha nem 24-ről és a formátumáról lenne szó, akkor rég kaszáltam volna valahol a második rész közben.
A problémáim: túl sok szál, kidolgozatlan, motiváció nélküli karakterek, túl gyors, a kevesebb ezúttal több lenne. Ha belegondolok, hogy még csak 6 óra telt el és mennyi szar volt már eddig is, felrémlik a gyűlölt 6-dik évad, ahol az utcsó 5 rész egyhelyben toporgás és szenvedés volt, kb ide is azt tudom vízionálni.
Ez a 24 már nem az a 24, amit szerettem, illetve pontosan ugyanaz, és ez a baj. Jack Bauer még véletlenül se hiányzik, ami hiányzik azok apró utalások az anya sorozat és az abban történtek felé, apró kikacsintások, amik a régi nézőknek szólnak. Nem kell régi karaktereket beemelni, de jók lennének utalások. Carter nem rossz, fura, szokni kell, de nem rosszabb mint Jack volt kezdetben, amíg ikonikussá nem vált a gyilkos suttogva-üvöltése.
De ugyanakkor semmi mélysége nincs a karakternek, mint ahogy a többieknek sem.
Imitt-amott elhullanak karakterek, de pl. a tesó és feleség sztoriját bele se tettem volna. Totál felesleges. Az hogy real-time itt se real-time, már fenn se akadok. Az egyetlen, ahol hihető volt, amikor a tesó ment a latinokkal találkozni, de azon meg baromira érződött, hogy csak azért lett elhúzva annyira, mert nem fért volna bele a részbe.
Végig fogom nézni, de ez baromi gyenge eddig. 1 jó húzásra jut 3 szar.
Egyébként maga az alap felütés nem lenne rossz, sőt a terroristás alvó sejtes szál se, ha a 6-dik évadban már nem lett volna vmi nagyon hasonló…
Annyival izgalmasabban meg lehetne ezt csinálni, de nem ezzel az alkotó gárdával… Gyakorlatilag az összes olyan faszságot bele tették, ami már az anyasorozatnál is verte a biztosítékot.
Kár érte…

payskin - 2017. 03. 14. 13:49

Nem az a gáz, hogy nem túl érdekes a sztori, attól még heti nézhetőnek elmenne. Hanem hogy egyes jelenetek szinte direkt szarul vannak megírva. Van n+1 lehetőség, és mintha direkt a legbénábbat választanák. Fejlövésből hirtelen magunkhoz térünk és robbantunk? Hát hányféleképpen meg lehetett volna írni ezt az egész híd + béna őr + robbanós autó szituációt? Ráadásul az még poén is lett volna, ha a szerencsétlen fickó ezzel a hihetetlen felkészültségével, agilitásával és mozgáskultúrával pont fejbe lövi a csajt, és így ússzák meg a robbantást, aztán ő lett volna a local hero. De nem. Így viszont vérgáz volt az egész. Én itt ki is szállok, ennyi elég volt.

Sawyer - 2017. 03. 14. 19:29

Komolyan mondom, nekem az eddigi hat részből a hídőr volt a leghitelesebb szereplő. Sajnálom, hogy kinyiffant, nézném őt a fiatal főhős helyett főszerepben :D

A terrorista családos szálat négyszeres sebességgel néztem, kit érdekel, hogy iszlám barát köztöznek, mikor már részek óta nyilvánvaló, hogy ugyanazokat a megoldásokat húzzák elő a kalapból, amiket az anyasorozatban ellőttek? Ennél még egy fanfiction is ötletgazdagabb… 1. évados Teri halála, 2. évados CTU felrobbantás, 3. évados szállodai vírus, 4. évad 7. évados fehér ház… Csak néhány példa. És akkor ezt a spinoffot kéne komolyan venni? :DDDDD

Sawyer - 2017. 03. 14. 19:30

* 4. évados kínai konzulátus

wondorog - 2017. 03. 14. 22:04

Tony-n most pozitívan meglepődtem, nem emlékeztem (vagy nem is tudtam róla), hogy ő is szerepelni fog.

Tyberius06 - 2017. 03. 15. 00:27

Húúú gec…, ez a 7-dik rész is ritka foss volt. Már most húzzák az időt, az még csak az évad felénél járunk… WTF???
Az első 6 részt magyar felirattal néztem és fordító helyesen a Legacy-t örökségnek fordította, de minden alkalommal “ökörség”-et olvastam és nem is áll ez messze a valóságtól… Most komolyan azt várják tőlük nézőktől, hogy a totál lényegtelen és érdektelen feleség és tesó miatt aggódunk majd? Akkor már inkább Andy miatt aggódok, ő egy viszonylag kedvelhető karakter…
Tony megérkezett. Nem vágom azokat a trailerben levő sárgazubbonyos képeket, bár lehet hogy azok a jelenet valahonnan az évad végéről vannak, és jönnek még csavarok azon a vonalon, vagy szimplán menet közben átírták a sztorit és Tony-t nem a börtönből szedik elő erre a projectre, hanem már rég szabad. Az viszont fájdalmas, hogy csak úgy mint Isaac/tesó nőjénél itt is eljátszák a zsigerből féltékeny hülye picsa karaktert? Miért jó ez?

kiss - 2017. 03. 15. 10:22

Ez a 24 azért meg sem közelíti az anyasorozatot. És tényleg nem csak Jack miatt. A szereplők 70%-a harmatgyenge, a történet a hülye szálak miatt már érdektelenségbe fut, pedig lenne benne szerintem fantázia… Az epizódokra adott átlagpontszámokon + a nézettségen is megmutatkozik, hogy nincs rendben a sorozat.

Shannen - 2017. 03. 16. 02:47

Amikor kiderült, hogy “feltámasztják” a 24-et semennyire nem lettem lelkes, annak ellenére, hogy az egyik legmeghatározóbb sorozat máig nálam (főleg nyilván az első 5 évad). Egyrészt az, hogy ugyanazok írják a sztorit, akik már a 24 utolsó 4 évadában sem tudták hozni a kezdeti minőséget, másrészt az új főszereplő srác egyáltalán nem volt szimpatikus a képek alapján. Ráadásul a kritikák is eléggé lehúzták.

Aztán úgy alakult, hogy most mégis bepróbáltam kíváncsiságból mondván úgyis kasza lesz az első rész után. Hát nem lett. Én bizony most ledaráltam rögtön mind a 7 részt. Egyszerűen ahogy a kezdésnél meghallottam a zenét, az órát, és a “The following takes place…” szöveget, majd jött az osztott képernyő.. ennyi volt, elvesztem. Nyilván nem arról van szó, hogy mennyire fantasztikus a sorozat, mert nem az. Az ismert sémákat pakolják egymásra, a rendezés béna, a cgi is béna, a real time-nál már nem is próbálkoznak, hogy real time legyen. Túl van pörgetve a sztori, hiszen csak 12 részük van gyorsan el kell jutni A-ból B-be, hogy végül Z-be kössenek ki. Ugyan még egyik szál sem jutott le a Kim és a puma szintjére de egy-két Nicole-os résznél már kezdett fogyatkozni a türelmem.

És hogy akkor miért is daráltam le? Mert egyrészt hiányzott már egy igazi akciósorozat. Másrészt a főszereplő srác, minden előzetes ellenérzésem ellenére, szerintem remek a szerepben. Nyilván nem Jack Bauer, de nekem bejön. Harmadrészt meg annak ellenére, hogy ugyanazokból a panelekből építkezik mint a korábbi évadok (azaz a legtöbb fordulat előre kitalálható), de amíg a fordulatokig elérünk, az azért tud izgalmas lenni. Ja, és szerintem sokat számít, hogy daráltam így az évad első felét. Hetiben szerintem sokkal jobban kiütköznének a baromságok és lehet nem is érdekelne annyira, hogy beillesszem a heti néznivalók közé. Úgyhogy én most lehet meg is várom az évad végét és majd akkor folytatom.

Ja, és ugyan az már nem rémlik, hogy anno Tony-val mi lett a legvégén, de jó volt egy ismerős arcot látni, vele lett teljes a nosztalgia.
Szóval eddig az évad olyan 6/10.

Sawyer - 2017. 03. 16. 21:05

Shannen

Én 2010-ben úgy daráltam le a 8 évados anyasorozatot, hogy pontosan akkor értem a végére, amikor az amcsik a legutolsó részt adták odakinn.
Sokan emlegetik Kim és a puma esetét, nekem ez abszolúte nem volt zavaró, de ezek szerint biztos a dara miatt. Ahol nekem zavaró kezdett lenni a töketlenség, az az 5.-6. évad volt, a mélypont pedig Jack apja és a brigádja.

A film és az azt követő 7. évad nagyon bejött, ugye abban derült ki, hogy Tony az egyszemélyes bosszúsereg, végül elkapták a fickót, aki a korábbi néhány évad merényletei mögött állt, Tonyt pedig lesittelték. Ha jól emlékszem, volt egy pár perces mobizód vagy mi, amiben Tony ügyvédje (?) bemegy hozzá és valami hologramon mutatja meg a börtön tervrajzát, hogy meg tudjon szökni. Egyébként nekem néhány évad után nagyon hiányzott egy szál, ami Jacken és a CTU-n kívül egybeköti az sztorit.

A 7. részt még nem láttam, úgyhogy most már nem lepődök meg Tony visszatértén, de én már a Legacy beharangozása előtt is hőbörögtem, hogy akkor már miért nem vele indítanak spinoffot. Csak hát ebben a ramaty minőségben talán jobb volna, ha nem adná a nevét..

Flanker - 2017. 03. 18. 09:51

Én nézem mert egynek elmegy, de sajnos elég gyengécske:

– a főszereplő nekem okés, elviszi a karaktert, és a CTU-s keménylegény is megvett
– a többi karakter fájdalmasan sablonos, amin a jó/átlagos színészek se tudnak segíteni
– a sztori átlagos/gyenge, a fordulatok csavarok 7 rész után borzalmasan bénák, előre láthatóak, rosszul felvezetettek..
– a CTU szerepe minimális, az igazgatója akkora balfasz és jellegtelen hogy már nekem fáj..

carlos - 2017. 03. 18. 13:47

Ez az elso evad ugyanolyan idegesito,mint az original sori elso evada volt, az elejen at kellett szenvedni magam.Annyi a bibi,h ott 24 resz volt karaktert epiteni,itt 12 van. 4 reszt feleslgesnek erzek, Tony johetett volna mar a 3.-ban,Carterrel sincs nagy a gond,sot meg a felesege is egesz tokos,ezert miatta meg talan tudnek aggodni. A tobbi szereplovel viszont semmit nem haladtak es igy verzik el leginkabb. Ez a 7. resz tettszett amugy,de pont elotte gondolkodtam,h a maradekot inkabb ledaralom.

Roxi - 2017. 03. 18. 15:01

Ez a hetedik rész nekem kifejezetten bejött,mondjuk Tony sokat dobott rajta.Az elnökjelölt meglepő módon szimpi,bár lehet jön még egy csavar,mert most minden túl egyértelmű. Ami tök felesleges az a meleg szál,de ma már szinte minden sorozatba belegyömöszölik.

Sawyer - 2017. 03. 19. 21:13

Kezd állatorvosi lónak tűnni a sorozat, minden hiba megtalálható, amit csak el lehet követni.

Szerintem Tony semmit nem dobott a megjelenésével, itt jöhet a Bryan Cranston is, az írókkal, rendezőkkel van hatalmas gond. Ez a 7. rész volt a leghígabb fos mind közül, remélem, elsöprik a muszlimok a várost, ez az első 24 évad, amiben az ellenségnek szurkolok.

Tonyról annyit remélem benyögnek, hogy mi volt vele az elmúlt években.

Tyberius06 - 2017. 03. 21. 23:38

Hm… bátyó visszament ledzsihadozni a dzsihadistákat, ami még akár jó is lett volna, persze kellett az erős nő, aki megmondja a frankót a családról… WTF???
Apuci jobban bírja a kínvallatást, mint Jack Bauer (Jack már rég 5-ször infarktust kapott volna ennyi idő alatt, amiből csodával határos módon feltámad, igaz Jack utána lefarkalta volna 1 ujjal az egész bagázst, nah), azon fogtam a fejem, mint ahogy azon is, hogy a fiacskája csak úgy beszambázik… Palmer anno hihető volt, naív elnökként, meg akkor még új volt ez, hogy végre egy korrekt és igazságos vezető van a hatalmon, de ugyanezt ezzel a csávóval… Áh… Meg már most látom a mindent romba döntő konfliktust a “szerelmes” párocska életében ezzel a vallatási mizériával. Mégis mi a lófaszt gondolt, mivel foglalkozik a kedves neje?
Egy dzsihadista balfasz kilőve, erre kapunk egy másik még veszedelmesebbet. Gondolom ennek lista se kell, Jedi mindtrickel beaktíválja a sejteket…
Ez rémesen gyenge.. Nem hiszem, hogy csak az idő szépíti meg az anyasorozat első évadjait (hiszen az elsőt vagy 3-4-szer láttam, a második-harmadikat meg 2-szer – lehet még a negyediket is), de azok annyival szórakoztatóbbak voltak. És a helyzet az, hogy nem Carteren bukik a dolog, tökéletes Jack pótlék, totál más karakter, de nem rosszabb mint Jack volt a kezdetekkor, persze talán jobb lett volna a 9-dik évadból a női ügynök köré építeni az évad felét, és közben úgy felvezetni ezt a karaktert. Én totál másképp oldanék meg egy ilyen szerkezetű sorozatot.
Szóval jah, az íráson bukik a dolog. Szar a sztori és baromi hülyén vannak kezelve a karakterek. Elemző csajnak semmi szerepe, a CTU vezetőnek szintén nem nagyon, Carter nője meg a tesója még okés lenne, ha nem ennyire elcseszett sztorikat kapnak. Az a beszélgetés a kocsiban, hogy menjenek vissza Carterért annyira szar volt. A real-time meg átment nem létezőbe. 5 perc alatt volt ott a banda az isten tudja honnan az isten tudja hova??? Aztán másik 10 perc múlva meg már berongyoltak dzsihadisták bázisára…???
Nem is értem miért tartok ki mellette. A Takent, a Training Dayt ennél sokkal kevesebb baromságért is dobtam. Azt itt van ez a foss, meg pár évvel ezelőttről az American Odyssey (szintén hasonlóan elbaszott sztorival), amiket meg erőltetek…

Nah már csak 4 rész… Tippre ne legyen több 24, legalábbis ne ezzel az író gárdával.

Geza Kovacs - 2017. 03. 22. 00:04

Szerencsére nem néztem bele. Ezek szerint nem is fogok. De követelem vissza Jacket, nem is volt vele semmi baj, inkább vele csináljanak 12 részes évadot, csak nem feltétlenül kell bele, hogy mindenki őt rugdossa az utolsó percig, mert őt tartják főgonosznak, és akkor talán újíthatnának is a sorozaton valamit.

Laja - 2017. 03. 22. 05:09

A vegyes kritikák ellenére nekem bejön, bár nem annyira körömrágóan izgalmas mint az eredeti 24, de hiányzott már nagyon a feeling. Rossznak nem rossz, abszolút nézhető, de nem ér fel az elődhöz még, kérdés most mit dobnak a 8. rész után a szokásos történetszál lezárás, és az események más megvilágításba helyezése után.

Dave - 2017. 03. 22. 14:28

Ezt a szar átlátszó részt. Decoy pendrive,,,, takarodj.

Roxi - 2017. 03. 25. 20:20

Donovan apuka titokban egy terminátor,nagyon jól tűrte a vallatást.Már kezdtem azt hinni,hogy mégsem tud semmit.
A nagy terroristák eléggé hurkalék voltak,egy átlagos gettóbanda elbánt velük.

bobi64 - 2017. 03. 28. 13:30

Hihetetlen volt a legutolsó rész. Übersablonos, übergagyi. Olyan “fordulatokkal” amiktől már 30 éve hülyét kapott mindenki. Hiteltelen, béna lett így a vége fele az egész. Először csak az zavart, hogy a kötelező homokos pár ide is be van erőltetve, de ez már csak egy üdítő szinfoltnak tűnik az egyéb hülyeségek mellett…

Sawyer - 2017. 03. 28. 17:53

Egyelőre csak a 7. részről tudok még véleményt mondani.
Tony megjelenése ellenére nagyon gáz lett, bár az ötlet, hogy gettós négerek rohanják le a dzsihadistákat, igazán kreatív xDDDD
A 7. évad óta reméltem, hogy Tony visszatér, de sajnos ez így tökéletes példa, hogy egy korábban remek karakter mennyire le tud amortizálódni egy szar gárdának köszönhetően.
Oded Fehr is jó színész, de ez a Naseri karakter megint gyér. Az anyasorozatban hányszor el lett sütve a “legyőztük, de valaki mégis tovább incselkedik”-dolog…
Legyen vége és folytatást max a régiből!

Kissur - 2017. 03. 28. 21:38

Az írókat mind ki kell rúgni! Nincs apelláta. A CTU elleni támadás a 24 történetének a legrosszabb akciójelenete volt. Nem túlzok. Katasztrófa volt. Beront 4(!) ismétlem, hogy NÉGY fegyveres, és pont ott van előttük Jadalla, és menekülés közben ott van a szenátor is. Ne már! Minden héten írok a blogomra értékelést az aktuális részről, de most nagyon ki voltam akadva. Rommá is oltottam. Elsősorban az írókat.

Tyberius06 - 2017. 03. 28. 22:25

Vazzeeee, ezmiezmiezmiez volt?!!! Hülye picsa nem tudott két értelmes gondolatot kinyögni, még azután sem, hogy már a fél pincéje felrobbant, de az is annak volt köszönhető, mert ott ugrált, mikor megmondták neki, hogy ne ugrájjá máááá!
A fentebb is említett, mindenki a dzsihadisták útjában van, akik kellenek hülyeség meg fáj… Basszus, hogy mindig valakit elrabolnak ebbe a kurva sorozatba. 8 és fél évad alatt nem volt ennyi túszejtés, mint ez alatt a 9 rész alatt, pedig Kimet évadonként 5-ször elrabolták – még akkor is, ha csak cameozott éppen.
De komolyan, akkor most az lesz a nehéz döntés, hogy a CTU-s néninek fel kell áldoznia a szenátort, vagy ismét előveszik terminator apucit Tonyék?? Apropó Tony. Ezért nem kellett volna őt castingolni, semmi funkciója nincs, míg a 7-dik évadban még jó volt és az első 4 évadban is hozta a formát, addig itt semmi funkciója nincs.
Kiváncsi vagyok mikor jön a halálos vírussal fertőzött atombomba felrobbantás… vagy lehet az lesz a cliffhanger???
Szánalom…

des - 2017. 03. 29. 09:41

Szerintem maga a formátum, mint akció sorozat is kifáradt. Mégis mit lehetne még kitalálni? Semmi újat már szinte. Viszont ettől azért lehetne tényleg jobban előadni az ismétlést is.

A legacy elején még úgy gondoltam, hogy jó ez, semmi extra, de nézhető. Mostanra már megváltozott a véleményem. Tényleg elég béna lett. :/ Kár érte.

Tyberius06 - 2017. 03. 29. 12:57

@des: a formátum nem fáradt ki, sőt… csak a 12 órással lenne kb tucatnyi különböző ötletem, akció/sci-fi stb… elég csak az utóbbi idők egyik legsikeresebb (anyagilag) horror/thriller/akcióját nézni a The Purge sorozatot. Tökéletesen működne a formátummal hiszen ott eleve egy Purge 12 órás.
De még akcióval is működne, ha nem ennyire elvetemültem kezelnék az real-time-ot. Simán kezdhetnék egyik-másik órát mondjuk óra 35-kor és menne köv óra 35-ig, ugye ez már nem 24 rész, de időugrásokkal a részenként 1 órát tartva még így is kijöhetne korrektül a 24 óra.
Ez a terroristás vonal, hogy mindig ugyanazokat ismétlik, ez van kifáradva, de még ezt is lehetne egyébként jobban kezelni. Az évad alapfelütése érdekes volt (leszámítva, hogy az 5-dik évad is vmi ilyesmivel kezdődött, amikor Palmernak meg Tony feleségének reszeltek), a lista se rossz ötlet (csak azt meg a 6-dik évadban lőtték el kicsit máshogy rögtön az évad elején, ami miatt Jacket vissza kellett vásárolni a kínaiaktól). Pont ahhoz a két évadhoz nyúltak vissza, amit leginkább nem szeretek.
Egyszerűen lusták, és nem akarnak gondolkodni. Az is bosszantó, hogy egyre több idő megy el a részek elején az előző rész tartalmából dolgokra…

rensenbrink - 2017. 03. 29. 13:09

Én nagy 24-fan vagyok, de ezt el kell engednem a 7.rész után, mert hihetetlenül fos.

Kissur - 2017. 03. 29. 13:30

A 4-5.részt én fél órában foglaltam volna össze, időugrásokkal. Tényleg nem értem, hogy megint miért az utolsó részre hagyták a 12 órás ugrást. Mert már biztosan ott lesz. Rettenetesen bosszantó. Én írom a saját 24 fanfictionömet (nem merem itt jobban reklámozni) és vannak nekem új ötleteim. Vízhálózat megfertőzése, vagy épp hackertámadások (lásd Di Hard 4.0). Idén legalább nincs bomba, de így meg üres az egész.

Dave - 2017. 03. 29. 14:42

Ez már tényleg szánalom, jól leírták felettem.KAsza.

Shannen - 2017. 03. 30. 04:52

Na jó, nem bírtam ki, hogy kivárjam az évad végét, úgyhogy most folytattam a 8-9. résszel… de lehet nem kellett volna. Már komolyan fájt nézni, amik történtek. Önismétlés, hülyeség és logikátlanság egymás hegyén hátán.
Most komolyan erre a háromszor 2 perces jelentre hozták be Tony-t? Minek? Nosztalgiából? Bármennyire is jó volt látni, ennek így semmi értelme nem volt.
A CTU elleni támadás tiszta röhej volt, főleg, hogy Rebecca is pont akkor ért arra a folyosóra amikor kellett, a férjéről meg nem is beszélve.
És komolyan össz-vissz 2 ember dolgozik a térfigyelő kamerák átnézésén? Andy például hova tűnt miután visszaért?
Ja meg a CTU főnök, amikor az elnökkel (?) beszélt a bombázásról, annyira szánalmasan komolyanvehetetlen volt.
Carter felesége meg tesója még továbbra is hibahatáron belül mozog, de nem sok kell hozzá, hogy belőlük is teljesen elegem legyen.

Egyedül Cartert sajnálom, mert ő tényleg jó karakter lett, Corey Hawkins továbbra is megállja a helyét, ha írnának köré normális sztorit, akkor valóban jó 24-pótlék lehetne ez.

Ja és akkor most Nasir elviszi Jadallat az apjához, aki mégsem halt meg? Egyedül ezt tudom most elképzelni, de ez megint roppant béna húzás lenne. Mármint oké, hogy mindig van nagyobb gonosz, ez korábban is így volt, de ott 24 részük volt kibontani a dolgokat, nem 12.

andras_a - 2017. 03. 31. 15:11

off: Kissur, egy ideje keresem a fanfictionos oldalad, de nem találom…pontosan hova is írod ezeket?

v0m1t - 2017. 04. 04. 05:23

ohh hirtelen S8 telója lett mindenkinek egyik óráról a másikra =)

Kissur - 2017. 04. 04. 19:10

andras_a: Eddig nem akartam publikálni, de ezt látva elkezdtem feltenni Wattpadra. Csak az 1.rész van fent eddig, és azért nem folytattam még, mert meg akarok írni több részt előre, de a teljes évad, sőt a következő 2 is meg van írva teljesen. Szóval tudom honnét hová tart a történetem. :)

Tyberius06 - 2017. 04. 04. 19:11

Hoppá-hoppá!! Egy-két arckaparós balfaszságot leszámítva a 10-dik rész végre értelmes volt és egész jól sikerült. Azt mondjuk nehéz megbocsájtani, hogy apuci mégha picit megcsonkulva is, de életben maradt, de legalább a végére a fiacskája biztosan megmurdelt (és most nem a szenátor családjára gondoltam). Az, hogy a háttérben elindítottak egy másik szálat, nemtom mennyire értelmes, így 2 résszel a vége előtt, plusz Luis is szabadon mászkál…, szerintem ott lesz még belekeverve egy kis amerikai érdekeltség is, mert hát mind a 8 évadot fel kell dolgolzni ebben a 12 részben… Erre a részre már igencsak kiszedtem volna Carter családját. Tony fél percét megint hagyjuk, annyira jelentéktelen volt. Viszont pont az a szál érdekelne tovább.
Illetve eszembe jutott egy ötlet, hogy lehetne egy 24-et 24 részben helyszínváltásokkal érdekessé tenni. Itt pl. Tony-ék UK-be igyekeznének, ami olyan 6-8 órás repülő út, és igazából ennyit simán ki lehet hagyni, ha mondjuk évad elején szerepelnek 5-8 részben, majd 7-8 óra kimarad, közben látjuk a másik szálat, és még mindig van 8 részünk velük az évad végén egy újabb szálra…
Noh utcsó két résznek vajh mi lesz a felállása. 11-ben meghal apuci, azt a 12-dikben meg az amcsi összeesküvők is? Vagy azt meghagyják átívelésnek egy esetleges folytatásra…?

Kissur - 2017. 04. 05. 09:09

A rész végi akció nekem is bejött. A premiert leszámítva most végre tudtam 6/10-nél jobbat adni. Tuti, hogy vagy az öcsi vagy a feleség meghal, de ha nem, akkor összejönnek és Carter depizhet.
Olyan, mintha itt is arra játszottak volna az írók, hogy megkapják a teljes évados berendelést.
Az arabok miért anglul beszélnek egymás között? A fater maszkja meg nevetséges volt, vagy a színész játszotta túl.

Dave - 2017. 04. 05. 16:12

És pont ez a rész jött be többeteknek? :(
Itt kaszáltam részemről. Ez gagyi. Önmaga paródiája.

Roxi - 2017. 04. 06. 07:39

Végülis az a 40-45 perc nem nevezhető unalmasnak,így továbbra is megéri nézni.Persze előre lehetett tudni a 9.részben,hogy ha bemegy a szenátor a CTU-ba lesz valami gond vele. Mint ahogy az is furcsa volt,hogy az ex vezető osztja a feladatokat,ez egy ennél komolytalanabb munkahelyen is elképzelhetetlen lenne.

andras_a - 2017. 04. 06. 11:51

Nyomokban spoilert tartalmaz
Nem lenne ez rossz, de annyi mindent akarnak bele tenni, hogy ehhez kevés a 12 rész. De tényleg. Mert nem lenne ez rossz, ha minden nagyobb fordulat között lenne legalább másfél rész, különböző szálakkal, meg nyomozásokkal, nemcsak ilyen sugallatok alapján, már már sherlocki magasságokba emelkedő megoldásokkal operálnának. Mert értem én, hogy (És itt nem csak a CTUra gondolok- bár az se gyenge, hogy az egyik percbe még dekódlják a hívást,másik jelenetbe már Tonynak magyarázzák-, hanem a terroristákra- ölükbe pottyant a szenátor, 10 perc múlva megvolt az ötlet, hogy az asszony kell, 20 perc múlva profi módon le volt szervezve minden). Egy szó, mint száz, kell ide az a másik 12 rész, hogy jobban ki lehessen dolgozni ezeket. Hátha jövőre bevállalják, bár kétlem.

Kissur - 2017. 04. 07. 14:03

andras_a: Nem kell ide még 12 rész, hanem több időugrás kéne! Nem csak megint az utolsó részben 12 órányi. Mert az lesz…

Roxi - 2017. 04. 09. 18:43

Valahogy jobban szurkolok a szenátornak,meg a nejének,mint Carternek és családjának.Az ő sorsuk teljesen hidegen hagy.

andras_a - 2017. 04. 11. 12:43

Újabb spoilerek
Most a 11.rész után újra megfogalmazódott bennem: több rész kell…mert nincsenek megalapozva benne a konfliktusok, a karakterek, meg hasonlók. Naseri: dobjuk be a 8.részben, hogy mekkora egy állat, legyőzhetetlen, 9.rész bizonyítsuk ezt egy ctu ostrommal, meg adjunk meg egy apróbb háttérinformációt 10.rész, csak legyen ott a többiek mellett mindenféle komolyabb információ nélkül, 11.rész, huh dobjuk be, hogy van egy lánya. Apropó lánya…nem hasonlít ez Saundersre? Egy kicsit. És ott miért nem volt zavaró? Mert legalább 2-3 részt ráhagytak a lányára, meg magára a karakterre is volt köbö 10 epizód. Nah ezek hiányoznak. Nem hiszem, hogy ezeket időugrásokkal ki lehet küszöbölni, talán úgy csak nagyobb katyvaszt kapnánk a készítőktől

Kissur - 2017. 04. 11. 13:24

andras_a: Bennem is ez fogalmazódott meg, hogy a 11.részben egy ilyen szálat elindítani felesleges és hülyeség volt. Pláne úgy, hogy a 4-5.részben kb üresjárat volt. Ha ott felgyorsították volna az eseményeket, akkor itt az utolsó 2 részben nem lenne kapkodás. Mert ez az! Kapkodás.

Mondjuk ennek ellenére szerintem ez a rész jó volt, a sok hülyeségével és az órára magasról tevésével együtt. Van egy olyan érzésem, hogy Tonyt azért hozták vissza, mert ő fogja megkapni az utolsó részben a néma órát.
Amúgy az megvan, hogy az utolsó rész 11:00 pm és 12:00 am között fog történni? Vagyis nem lesz 12 órás időugrás!

SPOILER??

Mivel nincs még az előzetesnek posztja, ezért ide írom le. A trailer alapján erre tippelek: Carter leszámol Tonyékkal (megöli őket?). Felhívja Naserit, hogy nála van a lánya, de csak akkor adja át neki, ha megmenti Rebeccat. Naseri kinyírja a bin-Khalid családot és embereit, és cserét bonyolít le a lányáért.

SPOILER VÉGE

Tyberius06 - 2017. 04. 11. 15:21

Vagy egyszerűen immúnius lettem az első 9 rész után, vagy tényleg picit jobb lett az utóbbi két részre a sorozat. Bár az igaz, hogy kapkodás hegyek mindenfele. Egyébként elbaszták a sorozat címét. Simán 24: Taken-nek kéne hívni, mert hogy 2 részenként valakit mindig elrabolnak (van hogy csoportosan is), az nevetségessé teszi az egészet nálam.
Egyébként nekem is az a tippem, hogy Tony-nak reszelnek, de szerintem nem Carter nyírja ki, hanem a csaja. Bár mondjuk már ki vannak fizetve, de egyébként Tony menni fog szerintem is, ami sajnálatos, mert (bár pocsék nézettség zéró berendelési esély – lehet jobb is) vele lehetne a jövőben még mit kezdeni, meg a kis csipet-csapatával is. Pl. egy szabadítsuk ki Jacket a ruszki gulágról sztorit!!! :D :D :D
Az is nekem baromi fájó, hogy most Simms odaküldött valami balfaszt, balfaszkodni, ez is egy olyan visszatérő elem, ami már pár évaddal ezelőtt is szar volt.
Sebaj, még egy rész, aztán el is felejthetjük egy időre a 24-et. Talán egy évtized múlva, amikor már a jelenlegi alkotó gárda totál másfele lesz, valaki ismét felkarolja, frissebb sztorikkal, ötletekkel, mert ebbe a formátumba sokkal több van, és igazából a Legacy arra jó volt, hogy bizonyítsa, nem kell ide Jack, nem miatta 24, mert Carterrel semmi gond nem volt (jhah végre nem volt a családja, dícséretes), az önismétlő sztorival viszont annál inkább…

Dave - 2017. 04. 12. 09:33

Most komolyan átautóztak new yorkból a pentagonba fél óra alatt?

Roxi - 2017. 04. 14. 20:40

Ez a rész egész jó volt,tetszett a kemény Donovan szenátor is :) És végre nem volt Carter neje,meg tesója nem kellenek ők ide.

Kissur - 2017. 04. 16. 22:20

Hát szerintem meg igenis kell ide Jack Bauer. Nem tudták eléggé elmélyíteni az új főszereplőt számomra. Komolyan a csaja és a tesó több dimenziós volt, mint Carter. A kölyök képe miatt nem tudtam elhinni róla, hogy badass akcióhős. Meg nem is tolt jó akciójeleneteket. Ha a CTU ügynök Locke (tudjátok a kék szemű karakteres arcú csávó) lett volna a főszereplő, na az már más lett volna! Btw ő eléggé eltűnt az elmúlt 2 részben.

Shannen - 2017. 04. 17. 05:16

Most így a finálé előtt pótoltam az elmúlt két részt, és meg kell hagyni, rég nevettem ennyit 24-en. De most komolyan. Én próbáltam esélyt adni, és eleinte még komolyan szórakoztattak is a részek, de így a végére teljesen elborultak a dolgok.

Kb a 11.rész vége biztos baromi izgalmasra volt tervezve, de totál semmilyen lett. Ráadásul ha belegondolunk a szituba, hogy az ajtó egyik oldalán Tony van a másikon meg Carter és mindketten Rebeccan akarnának segíteni (már ha Tony-nak meg lenne ez a plusz infó, akkor tuti segítene), szóval, hogy ilyen triviális dologból izgalmat generálni nem 24-hez illő.

Én nem is azt sajnálom, hogy nem lesz jövőre 24 (mert ugye jó eséllyel nem lesz), hanem, hogy szegény Corey Hawkings nem kap további lehetőséget. Nekem pont ő teljesen jól működött, persze nem Jack, de azért nem rossz.

Flanker - 2017. 04. 17. 23:09

A 10. 11. rész már egész jó, de nem törli ki az előző részek bénázásait, az évad első felét elcseszték..
És igen, New – York Washington fél óra kocsival, az azért meredek :D

Roxi - 2017. 04. 18. 20:49

Csodálkoztam volna,ha így marad. Minden túl simán ment. A Tony-Carter csata,meg a kislány-Rebecca csere is. Azért komolyan sajnáltam Rebeccát a sorozat végére ő meg a férje lett a két legszimpibb szereplő. Ráadásul Carteren talán volt mellény is,így az áldozata eleve felesleges volt. De valakinek kellett a néma óra és ha már nem Tony az,akkor mint fajsúlyosabb szereplő maradt Ő. Mindenesetre ha lesz folytatás a szenátor és Carter kettőse benne lehetne.Nem egy Jack-Palmer páros,de a végére egész jól összedolgoztak.

Tyberius06 - 2017. 04. 18. 21:24

Nah a végére csak megkaptuk a teljesen felesleges 12 órás ugrást is. Oké valahol érhető volt a motivációkat tekintve, de összességében felesleges. Amit sajnáltam, hogy Nassirire nem volt elég idő, és valahol csalódást keltő, hogy nem Carterral intéztették el, nem jön be az határozott állás foglalás a készítők részéről, mert igazából Carter a végére tudni vélte Nassiri motivációját és bár egyértelmű volt, hogy leszedné a faszit, de azért ott volt a háttérben az is, hogy vannak kétségei. És erre igazából ráerősített az is, hogy végül Bin Khalid nyírta ki. Mondjuk az a jelenet elbaszott volt több szempmontból is, kb annyira elbaszott, mint a 9-dik évadban Jack ex-nőjének a halála. Egyszerűen nem jönnek össze a reakció idők, mert Carter fel volt készülve arra, hogy leszedi mindkét terroristát, mondja is Rebeccának, és amikor Bin Khalid el kezd lövöldözni totál kimerevítve mutatják, hogy Carter csak áll, Rebecca meg mozdul és ráveti magát, holott képzett elit kommandósként addigra a nőnek már a földön kellett volna lennie és Carternek rég lőnie kellett volna Khalidra, főleg hogy másodpercek teltek el aközött, hogy lelőtte Nassirit és átirányította a fegyvert Carterékre…. Az ilyen faszságok fárasztanak…
A Tony-s bunyó jó volt, bár ismét alul volt használva Tony és csapata, ráadásul a csapat legtöbb tagjának helló is lett.
Összességében felejthető lett a zárás is és az egész évad is. A 24 6-dik évadját nem sikerült alul múlnia, de igazából ezt is és a 9-dik évadot is ahhoz tudnám leginkább hasonlítani, felvonultatták ebben a 3 évadban az összes agyonhasznált, önismételt motívumot minden eredetiséget és fantáziát nélkülözve.

Kissur - 2017. 04. 19. 00:40

Szerintem a 6.évadot még a Live Another Day is alulmúlta, azt meg ez. Egyértelműen a 24 legrosszabb évada volt. A 6.évadban az éjfél körüli részek voltak rosszak, de anno a CTU-s támadástól kezdve eléggé jó lett az évad vége, és pozitívabb emlék marad. Ez viszont nem. És a LAD-ot sem nézem újra egyhamar. 5/10 az évad.

Shannen - 2017. 04. 19. 02:28

Ez a finálé nem okozott meglepetést. Pontosan olyan volt mint az egész évad. Összeszedetlen, logikátlanságokkal megpakolt önismétlés. Az évad elején még valószínűleg azért voltam bizakodó mert darálva néztem és úgy általában jobban túl lép az ember a negatívumokon. Sajnos amíg az írók nem tudnak mást kitalálni, mint a korábbi paneleket egymás után pakolni, miközben az olyan alap dolgokra sem figyelnek, mint a real time, vagy hogy a terroristák ne angolul beszéljenek egymás között, és még sorolhatnám, addig hiába próbálkoznak pár évente Kiefer-rel vagy nélküle, nem lesznek képesek azt a szintet hozni, mint a 24 korai évadai.

Ami a finálét illeti: Rebecca-t sajnáltam, hogy így végezte (főleg, hogy tök banális volt az egész), Tony-ék csapata maga volt a röhej (a csaj, aki előtte még terminátor üzemmódban volt hosszú másodpercekig bámulja Carter lábát azok után is, hogy Tony rábólintott, hogy lőhet, mindezt csak azért, hogy az *utolsó* pillanatban megcsörrenhessen a telefon…)

Én Corey Hawkinsnak adnék egy akciósorozatot (lehetőleg Miranda Otto-val együtt, akinek szintén jól állnak a hasonló karakterek, lásd Homeland), a 24 író gárdáját pedig többet biztos nem engedném 24 scriptet írni.

Nálam az évad és a finálé is kb 5/10. Hogy rosszabb volt-e mint a LAD? Jó kérdés, őszintén szólva már nem is nagyon emlékszem az ottani történésekre. Talán ez is elmond valamit, nem?

Kissur - 2017. 04. 19. 14:03

Az remélem mindenkinek megvan, hogy az elején részekig építették Aisha lázadását Isaac ellen, majd miután elszökött, teljesen megfeledkeztek róla. Arról nem is beszélve, hogy Föld-2 Flash… izé Mullins kiütötte Masukat a 11.rész végén, és róla is teljesen megfeledkeztek! Vicces. :D Szerintem ez volt a 24 legrosszabb évada. Az anyasorozat legrosszabb évadait felhúzta Kiefer Sutherland játéka, vagy csupán a puszta jelenléte. Itt nem volt kiemelkedő karakter, aki elvitte volna a hátán a sorozatot.

Tyberius06 - 2017. 04. 19. 17:57

Atyám, te hogy emlékszel ilyen nevekre mint Aisha vagy Masuka (az nem a Dexter beli karaktere volt a csávónak? …bakker most ugrik be, hogy miért volt olyan ismerős… :D :D :D )
Nekem pár rész után feltűnt, hogy már nincs se ő, se a másik lázadó figura, de mivel azt a szálat, annyira feleslegesnek éreztem így nagyon nem hiányzott, hogy megfelejtkeztek róla. Kész szerencse, hogy nem volt még 12 rész, mert akkor tuti előkerültek volna azok is. Abban egyet értünk, hogy kurva szar volt a szezon és a vicces, hogy itt még csak nagyon értékelhető momentumot se tudok felhozni.

Evergreen976 - 2017. 04. 19. 22:36

…azért a Dudayev csajszi akciójelenete (még az elején) a tanárbácsival az ütős…(hogy miért nem velem csinálja…ejhhh)
XD

Roxi - 2017. 04. 20. 08:04

Az valóban érdekes,hogy a CTU vezető ráugrott a kínai faszira és nem volt folytatása az ügynek. Isaaac nője viszont csak simán lelépett ,miután nem sikerült kinyíratnia,ott nem lett volna mit sztorizni tovább.

Viszont most a sorozat végén jöttem rá,hogy Donovan szenátor miért olyan ismerős.Hát ő volt Leia apja,Organa szenátor(milyen meglepő még egy szenátor szerep) a Star Warsban.

carlos - 2017. 04. 23. 12:12

Az utolso reszekre ratudom sutni,h jo volt,de kb ennek kellene lennie az alapszintnek. (Carterrel sincs gond,Andy is mukodhetne,akar a a naiv elnokunk is meglehetne a kovetketo evadra.) 12 resz utan az original 24et is elkaszaltam volna. Keves ez ugy,h azt a kis idot is elpazaroljak az irok, plussz mar mindent trukkot ismernek a rajongok. Lehetetlen kuldetes volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz