login |

Pilot: Taken

2017. 03. 01. 14:50 - Írta: human

21 hozzászólás | kategória: 2016/17, kritika, pilot-mustra,

Az egyik fő baj ezzel a pilottal, hogy abszolút nem mutatja be a tényleges sorozatot, hiszen az egész csak egy prológ. Meg amúgy is egy földbeállt franchise tévés felélesztése?

A történet nagyon alap, a CIA ügynök lányát elrabo…, ja nem. Nem ügynök még, és a testvérét megölik, az ügy pedig terrorista szálakhoz vezet, így a nemzetbiztonság egyik különleges ügyosztályához kerül a nyomozás. Akik főszereplőnket nyugodt szívvel használják csalinak, hogy becserkésszenek egy rosszembert.

El is értünk a Taken egyetlen igazi pozitívumához? Rengeteg nehéz döntés van benne. Egy kicsit a 24 ugrott be, hiszen az osztályt vezető nő nyugodt szívvel mer akár emberáldozatokat is hozni az ügy érdekében. Erre döbben rá a főszereplő is, aki első körben csak a testvére gyilkosságát elrendelő illetőt akarja elkapni.

A szlogen a berendeléskor amúgy az volt, hogy megtudhatjuk Bryan Mills miképp tett szert a Taken-filmekben látott “particular set of skills”-ére. Csak hát ott egy jó színész adta elő azt a mára legendás akciófilm monológot, itt meg a főszereplő Clive Standen egyelőre nem győzött meg semmiről.

Nyilván bizonyos szinten nem is kellett annyira profinak lennie, mint az öreg Millsnek, hiszen még csak most fog igazán megkeményedni. Abba mondjuk bele sem mennék, hogy időrendben igazából ez egyáltalán nem a Taken előzménye, itt okostelefonok vannak meg ilyesmi, szóval csak koncepciós előzmény a jelenbe helyezve. Ez nem fontos. Leragadtam az apróságoknál, de ez leginkább azért van, mert akciósorozatként sem működik a Taken.

Értem, hogy nincs idő eleget tökölni egy-egy akciójelenettel, de akkor nem kell ennyire kiemelni őket. Itt is az volt a vesztük, hogy próbálták látványosra csinálni a praktikus helyett, így a koreográfia és a vágás hatalmas gagyit szült. Főleg az éjszakai lövöldözésben, pedig az gyorsan lerendezve még profinak is tűnt volna.

Igazából kerülgetem itt a kását, de a fenti egyetlen pozitívumon kívül semmit nem tudnék kiemelni. Tipikusan felejtős az egész még úgy is, hogy alig van akciósorozat a tévében. Mondjuk moziban sincs sok, mármint tiszta akciós cucc és nem szuperhősös rombolós, de talán a John Wick végre elindít valamit.

Egyszerűen izgulni senkiért nem lehet, nincs íve a pilotnak, és a túl sok minden markolása mellett még a karakterek rendes megalapozása is elmarad, amitől az egész egyszerűen üres lesz. Ezen a mindenhonnan meríteni akaró képi világ sem segít. Simán 5/10.

21 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2017. 03. 01. 14:56

nem tudom. alapvetően nem volt ez rossz, de tényleg csak egy “van eleje, van vége” minifilm, ami után lehet, hogy állat epizodikus sztorik lesznek, lehet, hogy elcsépeltek.

az viszont bejött, hogy az ügynökök szívatták a bűnözőket és millst is, mondhatni találékonyabbak voltak, mint ő. más kérdés, hogy ha valakit nézni akarnék, akkor az ő lenne, és nem a többi 5-6 ügynök, amint segít neki. szóval azért érdekelni fog a sorozatos szerkezet.

az meglepett, hogy a tipikus akciós kezdés után átment (kinézetben is) valami sötét tónusúvá a pilot.

ami gáz volt? igazából semmi kiemelkedő nem volt benne. és a cgi lövöldözés a végén a golyóütötte nyomokkal és torkolattüzekkel béna volt. nyilván általában ilyen szokott lenni, de mintha akkor sokkal kevésbé figyeltek volna erre, nagyon kilógott a lóláb.

winnie - 2017. 03. 01. 14:57

igazából bízok a készítőben, aki lehúzott 3 évadot a homelandben, hogy áthoz valami kábeleset ide.

Bullseye - 2017. 03. 01. 16:11

Ez annyira pilot volt, hogy még azt sem tudjuk, miről fog szólni. De amúgy kellemes volt, csak semmi különös.

Quantumleap - 2017. 03. 01. 16:19

Épp azt akartam kérdezni, hogy akkor ez kötődik a filmekhez, vagy pedig jelenünkbe helyezett kvázi előzmény. Utóbbiaktól herótom van, a Hannibal mondjuk tetszett, de a kivétel erősíti a szabályt ugyebár. Mégis mennyiből előzmény akkor? Majd a vége az lesz, hogy a lánya elindul a barátnőjével kirándulni Európába? Vagy beleremakelik a filmek eseményeit is a sorozatba? A 2020-as évek közeledtével a rókabőrhúzás új módszereket ölt, úgy érzem.

winnie - 2017. 03. 01. 16:27

Quantumleap: karakterelőzmény. egy sorozat nem attól lesz jó, ha a sztorit a múltba helyezed, vagyis komoly korlátok közé szorítod az írók lehetőségeit.

ha herótod van, akkor elég sokat nézhetsz:) de ez egy bevett, bár nem túl gyakran alkalmazott filmes húzás, többek között azért, mert nem kosztümös sorozatot akarnak csinálni, hanem modernet. mert a kosztümös nem igazán érdekelne sok embert, plusz repetitív lenne.

egy macgyver sem tudna sok újat mutatni, ha a múltba helyeznék, viszont modern kütyükkel máris sokkal érdekesebb lehet. a lethal weaponben is szenvedhetnének a 80-as években trapéznadrágokban, de kit érdekelne? a bates motel is játszódhatna fekete fehérben, az 50-es években, de így sokkal eredetibb, ahogy most láthatjuk.

attól meg nem kell tartanod, hogy 20 évadon át fog futni a sorozat, hogy utolérje a filmeket.

“a rókabőrhúzás új módszereket ölt, úgy érzem.”

megint csak: nem egy címtől lesz egy sorozat jó vagy rossz. képzeld, hogy az a címe, hogy Bryan, The Agent. de ha megnézed, hogy mi volt az utolsó 5 új sorozat, amit elkezdtél nézni, akkor lehet, hogy választ kapsz arra, hogy miért Taken a címe, és nem Bryan, The Agent:)

majsz - 2017. 03. 01. 16:30

Nekem az akciójelenetek nem voltak olyan rosszak, abban viszont teljesen egyetértek, hogy mivel egy karaktert sem sikerült bemutatni, így elég üresre sikerült. A folytatásba azért nézek bele, hogy merre indulnak el a dologgal és milyen karakterekkel állnak elő. Bár a főhős már most kissé megkopott Bauer féle terminátor, adott a vaslady, egy két lelkiismerettel (és kevésbé) bíró elemző mindenféle rasszból, egyenlőre elég tipikus felállás, hátha kihoznak belőle valamit.

Quantumleap - 2017. 03. 01. 16:40

winnie: Jajj, winnie ne etess már! Ott van a Stranger Things, ami a 80-as évek elején játszódik, és mégis sikersorozat!
És a karakterelőzmény tekintetében bizonyos esetekben igenis számíthat az, hogy a főhősnek rendelkezésére állt-e internet meg okosteló.
Már várom, hogy mikor készítik el a Die Hard előzménysorozatát, ami csak kvázi előzmény, nem a nyolcvanas években játszódik, hanem napjainkban, és John McLane futurizált karakterelőzményét követhejük nyomon. :O :)

serra - 2017. 03. 01. 16:55

Human már megint lelombozott, winnie viszont visszaadta a hitemet. Csak egy átlagos szerdai nap. :)

human - 2017. 03. 01. 17:19

Quantumleap: Die hardból előzményfilmet akarnak, mondjuk azt elfelejtették, hogy igazából az első rész az eredetsztori McClane-nek. Viszont a Takennél egyetértek, hogy ebben a formában így nincs értelme, de ahogy winnie mondja, nagyon sokan csak a nevet próbálják be, ezért ezeket erőltetik. A Good Guys bukta, a Lethal Weapon nem.

winnie - 2017. 03. 01. 17:43

Quantumleap: mondtál egy 80-as években játszódó sikersorozatot. én meg mondok 10-et, ami nem siker. ezt nem érdemes játszani. nem ez a lényeg, de ez is egy dolog. ami kosztümös, az hátránnyal indul, ez nyilvánvaló – ezért nincs annyi kosztümös sorozat országos csatornán.

szerintem itt zárjuk le, mert így a kommentek csak rólad fognak szólni megint, ennek nincs értelme – inkább az olvasó kapjon infót. értem én, hogy nem tetszik, de ez megér egy második duzzogást? én próbálok úgy válaszolni, hogy ne rólam szóljon, de már látom, hogy kár volt. (INSIDER INFÓ: először törölni akartam a kommentedet, de úgy éreztem volna, hogy ha utána megkérdezted volna a törlés okt a hírek között, akkor nem hitted volna el, hogy csakis azért töröltelek, mert nem akartam, hogy flame szülessen. tapasztalatból tudom, hogy ilyenkor eltérül a topik és most 10-ből 5 kommentet “megettél”:)

még ha újdonság lenne, de jelenleg gyorsan megszámolva 11 hasonló sorozat fut, és korábban is elég sok futott. nem új a jelenség. még te is mondtál példát.

de tök mindegy, mert nem fordítottan kell gondolkodni. ők egy akciósorozatot akartak csinálni a taken fő karakterével, nem egy 80-as években játszódó akciósorozatot. semmi értelme nem lenne, ha ilyesmit magukra akarnának erőltetni. nem ez a szándék. ehelyett inkább a jelenbe helyezik az eseményeket. (és bármennyire is kreatív lenne telefonfülkékkel, meg forgópisztolyokkal készíteni egy sorozatot, ezek mind-mind korlátokat jelentenének. de mondom, eleve eszébe nem jutott ilyen senkinek.)

tekintsd a sorozatot egy leendő, 2035-ös mozifilmes remake előzményének, és akkor hátradőlhetsz.

Lemoni - 2017. 03. 01. 19:37

A Taken film sose érdekelt, az ügynökös akciós sorozatok sem a kedvenc zsánerem, ezt is csak Rollo miatt próbáltam be, hogy megy neki a civilizált (?) világban. Nem lettem most se rajongója ennek a műfajnak, de a pilot egyelőre nem is riasztott el. Adok neki 1-2 rész, hogyan mennek tovább. Jó lenne, ha kifarolnának a klisétárból és valami olyasmit mutatnának, ami nem köszön vissza a hasonló történetekből.

Snoopyzit30 - 2017. 03. 01. 20:59

Én most rúgtam egy öngólt magamnak ugyanis felírtam a nézős listámra ezt a Taken-t még tavaly, de az elmúlt 2 hétben nulláról ledaráltam a Vikings-et és most úgy vagyok vele, hogy totál karakteridegen ez a szerep Rollonak. Képtelen lennék nézni :-/
Ha jók lesznek a további kritikák, akkor azért bepróbálom :)

Geza Kovacs - 2017. 03. 01. 21:07

Kivételesen egy okból el tudom fogadni az értékelést: mert ez a rész nem mutatja, mi várható később. Akció sorozatként simán 7-es lenne nekem, ha ilyen maradna. Én nem nézem ezt a kamu 24-et, úgyhogy a Strike Back és talán több tekintetben a Person of Interest után ez lehetne a következő frankó akció sorozat.

sunny - 2017. 03. 02. 09:16

Nekem tetszett, a főszereplőn kívül elég sok ismerős arc van a sorozatban, akik jó színészek.
A börtönös jelenet kifejezetten tetszett :)

NedRhyerson - 2017. 03. 03. 13:24

Csak szerintem volt minősíthetetlenül gyenge ez a pilot? Faék egyszerűségű sztorit sikerült átírni egy túlbonyolított, zagyva katyvasszá, nagyon gyenge színészi játék, minősíthetetlenül gagyi akciók és akkor már bele se mennék abba, hogy senkit nem raboltak el.. (Taken??) Szegény Liam Neeson forog a sírjában pedig még meg sem halt.
Pedig nagyon akartam, hogy jó legyen..
1,5/10

winnie - 2017. 03. 04. 13:02

NedRhyerson: a sorozat címe nem arra utal, hogy elrabolnak valakit, hanem az elrablós film karakterére. itt elvileg nem fognak elrabolni senkit, ami szerintem a lehető legjobb döntés lenne, mert akkor lenne csak igazán parodisztikus a végeredmény. szerintem mills a filmben szembesült először hasonló szituval.

NedRhyerson - 2017. 03. 05. 18:17

winnie: én azért általában szeretem, ha a film-/sorozatcím legalább köszönőviszonyban van a cselekménnyel vagy a főszereplővel vagy bármivel a filmből/videóból – de ez csak én vagyok.
A cím volt egyébként a legkisebb baj ezzel a pilottal.

winnie - 2017. 03. 07. 14:51

NedRhyerson: de hiszen épp köszönőviszonyban van, ugyanaz a főhős. és a taken sok mindent jelent, nem csak azt, hogy valakit elrabolnak, így akár még rá is lehetne húzni. másrészt anélkül nem lehetne belőni, hogy mi is ez.

Geza Kovacs - 2017. 03. 22. 01:50

Ez egy sablon hétről hétre külön sztorizgatós akciósorozatocska eddig. Nem sok hasonlóról tudok jelenleg.

bobi64 - 2017. 03. 23. 09:36

A címével akarják eladni a közepes akciósorozatot…

winnie - 2017. 03. 26. 14:47

bobi64: ööö, captain obvious?:) ha láttad és közepesnek érezted, akkor eladták. mindez azért van, mert az emberek nem nagyon néznek eredeti dolgokat, az ismertet akarják. elég, ha megnézed, hogy te milyen újoncok első részét nézted meg. meg bárki más.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz