login |

Taboo: vége az 1. évadnak – írta: BotondB

2017. 03. 10. 21:55 - Írta: vendegblogger

43 hozzászólás | kategória: Anglia lecsap, kritika,

Ki tudja, miért, de az év első hónapjainak talán legjobban várt sorozata volt a Tom Hardy főszereplésével készült Taboo (pilotkritika itt). Már hosszú hónapokkal a premier előtt tele volt az internet a promóképekkel, előzetesekkel, de persze ez nagyrészt, nem is a sorozatnak magának, hanem Hardynak szólt.

Az elmúlt években egyre nagyobb nemzetközi hírnévre és népszerűségre szert tevő angol színész a Peaky Blinders után ismét egy kosztümös sorozatban, ismét Steven Knight keze alatt tért vissza a képernyőre, elég nagy felhajtást generálva, mondhatni sikeresen.

A Taboo egy halottnak hitt, de tíz év után Afrikából általános meglepetésre hazatérő angol férfi körül kialakult eseményeket mutatja be: a főhős nemrég elhunyt édesapjától örököl egy darab földet (Nootka-szorost), ami különleges elhelyezkedése révén sokkal nagyobb jelentőséggel bír, mint elsőre azt hinnénk. A szoros birtokosa komoly kereskedelmi lehetőségekhez, így pedig hatalmas bevételekhez juthat, így nem csoda, hogy Anglia és az USA máris hatalmi játszmákban igyekszik lemeccselni a dolgot.

James Delaney, a meglehetősen enigmatikus, mogorva, makacs és látszólag meglehetősen érzelemmentes főhős persze nem tágít, és miközben mindkét félnél igyekszik magának a lehető legtöbbet kialkudni, sorra szívatja meg őket mindenféle kiskapuval és trükkel, s szerencsére ezt sikerül elég hihetően megoldania.

Ez még csak egy izgalmas és szövevényes, de nem kifejezetten egyedi sorozathoz lenne elegendő, ám a Taboo készítői (szerencsére?) nem érték be ennyivel. A misztikumnak elég fontos szerep jut, a történetbe is igyekeztek jó párszor beleerőszakolni hol több, hol kevesebb sikerrel.

Az oké, hogy hazajön a halottnak hitt fiú, ez mindenképpen kérdéseket vet fel, de a karakterrel Afrikában történt dolgokról vajmi keveset tudtunk meg az első etap során. Eddig ez így eléggé a levegőben lógó, cool faktort felhúzni hivatott elemnek tűnik, de szerencsére a folytatás már garantált, így később ezt javíthatják, de talán idén is érdemes lett volna picit többet fordítani pár válasz megadására, főleg ha ennyi a kérdés.

A tovább után folytatom spoilerekkel.

A másik szokatlan elem a történetben James és féltestvérének, Zilphának kapcsolata volt. Nem mindennapi és nem is túl kellemes gondolat, hogy két ilyen közeli rokon között szerelem és/vagy szexuális kapcsolat legyen, de ettől még ezt ábrázolhatták volna érdekesen, úgy, hogy az tovább fűszerezze az eseményeket. Ez pedig nagyon nem jött össze.

Egyrészt nekem nem sikerült eladniuk kétszemélyes beszélgetéseikben, hogy ez a két ember tényleg annyira szeretné egymást, másrészt viszonyuk lezárása is irreális lett: ha van, aki iránt kétlem, hogy ilyen ignoranciát és lemondást tanúsított volna az egyébként valóban érzelmileg kissé sivár főhős, az pont ő. Zilpha karaktere egyébként sem kapta meg azt az alapozást, amit érdemelt volna, így pedig nehéz volt átéreznünk a helyzetét.

És itt át is térhetünk a sorozat, vagy legalábbis az évad talán legkomolyabb hibájára – vagy egyesek szerint épp erényére: annyira Tom Hardy körül forog minden, hogy az sokszor a storyline és a mellékszereplők kárára történik.

Oké, hogy ő a Taboo készítője, az ú álomprojektje volt, miatta készült el, vele lehet eladni és rá kíváncsi leginkább a nézők többsége, de érzésem szerint egy sorozat nem szólhat ennyire egy emberről. Félreértés ne essék, Hardy kitűnően alakít, teljesen rá szabták a szerepet (szó szerint), látszik is ahogy lubickol benne. A cilinder is jól áll és a morgások, nyögések is csak nála működnek ilyen jól, csak ő ugyanezt hozta volna akkor is, ha kevesebb figyelmet kap, főleg, hogy az a játékidő nagyon jól jött volna máshol.

A Taboo szerencséje, hogy sikerült kitűnő színészeket beválogatni mellé, így a Brace-t megformáló David Hayman, vagy épp a zakkant kémikus szerepét zseniálisan hozó Tom Hollander is nagyot alakított. De nyugodtan említhetném Sir Stuart Strange, vagy a végére erősen feljavuló Lorna Bow karakterét is. Rájuk nagy szükség volt, nélkülük még látványosabb lett volna a karakterábrázolás terén jelentkező mértékletesség hiánya.

Hogy egy kis pozitívummal árnyaljam a képet, a látványvilág nagyon rendben van, továbbá a hangulat megteremtése tanítani való: szinte magunkon érezzük az 1800-as évek Londonjának minden mocskát, sarát, ennek megfelelően az emberek külseje is kellően visszataszítónak, tehát korhűnek mondható. Emellett jól sikerült az ellentétes oldal bemutatása, a Kelet-indiai Társaság, vagy a királyi palota minden pompája és luxusa tovább élesíti az utcákon uralkodó nyomor, rothadás súlyosságát.

A történet kapcsán megint csak vegyes érzésekről kell beszámolnom. Tagadhatatlan, hogy a sztori nincs híján izgalmas, vagy épp okos csavaroknak meglepő húzásoknak. Sok ezek közül valóban eredetire sikeredett, maga a Nootka-szoros körüli huzavona is kellőképpen szövevényes és fordulatos lett.

Csakhogy itt is túl gyakran történt meg az, hogy Hardy karaktere megjött és fél perc alatt nagyon keményen leszámolt vagy kiszúrt mindenkivel, és BUMM! És sajnos ezt szerintem inkább menőnek szánták, mint logikusnak vagy szimplán szórakoztatónak. Hangsúlyozom az alaptermék kiváló, csak túl sokat alakítottak rajta a húzónév, vagy épp a nézők vélt elvárásai alapján.

A fentire egyébként kitűnő példa volt az évadfinálé. Másokkal ellentétben én ezt nem is rossznak nevezném, csak épp ide nem illőnek, és helyenként bizony logikátlannak is. Nem ilyen zárást képzeltem el egy lassan, de mégis többnyire okosan épített évadnak,

De ha már mindenképp izgalmakra kihegyezett szezonzárót akartak létrehozni, tehették volna ezt úgy is, hogy ne legyen végig egyértelmű a kimenetel, mert őszintén szólva szerintem túlságosan is az volt. Oké, ez lehet, hogy szubjektív, de nagyon meglepne, ha valaki lerágott körmökkel állt volna fel az epizód megtekintése után.

Mégis minden kritika ellenére a Taboo egy nagyon erős jelenléttel bíró főhős mellett érdekes és egyedi mellékszereplőket villantott, kiknek kiemelkedő színészi játékával a jövőben is biztos pontként számolhatunk. Emellett az azóta berendelt második szezon kitűnő lehetőséget biztosíthat az eddig elkövetett hibák kijavítására, illetve új helyszínek és bonyodalmak bemutatására.

Ezért adok az első évadnak egy jóindulatú 8/10-es pontszámot, abban a reményben, hogy ez majd csak felfelé változik a továbbiakban.

43 hozzászólás Ne habozz!

Geza Kovacs - 2017. 02. 26. 01:47

Izgi a vége, bár nekem a korábbiakhoz képest már nem annyira nagy szám. Nem kirívó vagy valami.

tomex - 2017. 02. 26. 10:59

A legszínvonalasabb alkotás amit az utóbbi pár évben láttam.. NAgyon magasan kiemelkedik minden közül ami most megy a tévékben! az elsőtől az utolsó részig minden percében szinte tökéletes! 10/10

jama speciál - 2017. 02. 26. 11:23

Ez egy külsőségeiben lenyűgöző, egyébként túlírt blöff volt leginkább. Tom Hardy godmode-ban tolja végig a 8 epizódot, százhúsz lépéssel jár mindenki előtt, de nem azért, mert annyira okos, hanem mert a felszín alatt annyira butácska a forgatókönyv. Oona Chaplin olyan felesleges, annyira nem fut ki semerre sem a karaktere, hogy azt kell hinnem mindössze a nem is annyira bújtatott toleranciakampány részének szánták. Adott volt ugye a néger szabadságharcos, a kirekesztés elől a tolerancia hazájába tartó transzvesztita, kellett hát egy kis vérfertőzés is, hogy teljes legyen a paletta. Mást nem is várok egy olyan ország szellemi termékétől, ahol az anya szó már elavultnak és diszkriminatívnak számít. Persze ez csak amolyan mellékzönge volt, a cselekmény és végső soron a sorozat maga leginkább csak céltalan. Már ha az amúgy remek Tom Hardy egófényezését és macsó pózerkedését nem tekintjük annak.

pillangó - 2017. 02. 26. 15:57

Tom Hardy beszélt az általa játszott karakterről egy interjúban.Azt mondta,hogy James Delany az apját hibáztatja az anyja haláláért és tudat alatt azért csábította el a húgát,hogy az apját büntesse.

A sorozat elején mindent megtesz,hogy visszakapja a vonakodó testvérét.Levelekkel ostromolja,azt ígéri neki,hogy elviszi a hajóján egy új világba,ahol szabadon együtt lehetnek.Addig feszíti a húrt,amíg Zilpha férje teljesen be nem kattan(ebben mondjuk Thorne is bűnös) és a sorozatos terrorizálást már a felesége nem képes tovább elviselni.Miután a húga megöli érte a férjét,egy hideg fogadtatást kap viszonzásul és egy érzelmek nélküli aktust,ami fojtogatással végződik.Másnap rideg módon egyszerűen szakít vele.Gyakorlatilag öngyilkosságba kergeti.
Most akkor ez volt a terve?Ez a szereplő olyan okos,mindent előre lát,akkor erre miért nem számított?És mivel jobb ő,mint az apja?
Még rosszabb,mert Zilpha a testvére is.Egyáltalán van ennek a szereplőnek szíve?Tényleg nem akarta magával vinni,mert neki nem hagyott levelet.Ez nekem nem áll össze logikus egésszé.

Jobban tették volna,ha ezt a női karaktert bele sem teszik a sorozatba.Ha nem akarnak romantikát,akkor ne tegyék bele.A sztori enélkül is megállt volna a lábán és élne a remény,hogy a főszereplő számára van remény és képes szeretni.Így inkább csak csalódott vagyok.
Kár,mert Hardy nagyszerű színész.

bvr - 2017. 02. 26. 15:58

Az egész évadhoz képest nem volt már még egy külön szint az amúgy erős évadzáró, de talán már nem is kellett. Hasonlóan a True Detective első évadához (azt sem pont a finálé emelte ki a teljes mezőnyből) Mindenesetre világépítésben, hangulatteremtésben, karakterekben kb a True Detective első évad óta nem láttam ennyire erős darabot. Kiemelkedő volt.

Shed - 2017. 02. 26. 18:57

Ez a sorozat nálam várós a következő évadra. Nem volt unalmas, tele van jó karakterekkel. Kicsit ugyan ritkítottak a csapaton a végén, de aki nekem fontos, az mind rajta van.

Remélem jó lesz a második évad is.

Azon mondjuk érdemes átsiklani, hogy honnan tudta a főhős hogy a hajóra tartó csapatot megtámadják. Valamint az sem világos nekem, hogy a katonák honnan tudták azt hogy a Társaság hova küldi a hajót, melynek a létezéséről nem is tudhattak :)

Valamint a kínzást belekalkulálta gondolom, de azt nem tudhatta hogy nem e nyomorékot csinálnak belőle.

A testvére szála nem volt rossz. Szerintem szerette ő, el is vitte volna, csak a szex során mikor majdnem megfojtotta, akkor realizálta hogy ez nem működik.

A mostohaanyja is jó karakter, remélem a kettejük kapcsolata megmarad ezen a szinten.

Fehèr Màrti - 2017. 02. 26. 22:15

Nos vègeredmènyben nekem bejött a vège,pont erre szàmitottam.A màsodik èvadnàl abszolute felvehetök a szàlak,ès igy tovàbb mehet zökkenö mentesen.Persze ez csak egy naiv sorozat nèzö vèlemènye.Sok kèrdès mèg mindèg van a törtènetben,de hàt a toll az Ö kezūkben van.Nekūnk pedig annyi a dolgunk,hogy hàtradölūnk ès èlvezzū úgy mint az elsö 8 rèszt.Bàr azèrt az sem most lessz.

wondorog - 2017. 02. 26. 23:26

Szépen kiírták a fél szereplő gárdát, innentől teljesen más irányba is elvihetik a sorozatot. Azért vicces, hogy Jonathan Pryce karakterét 1 év alatt kétszer robbantják fel.

Morgan - 2017. 02. 27. 11:41

A sori végére kiderült James számára nem is volt fontos a bosszúállás. Azt mondta ő maga jóval nagyobb bűnöket követett el, mint a Kelet Indiai Társaqság vezetője. Lehet, hogy a vezetőkkel történő leszámolás nem is volt betervezve csak úgy jött út közben.
Ami miatt visszatért az a testvére. Az a nő akit eltaszított magától. Miután woodooval elérte, hogy megölje a férjét miatta.
Arról nem tudhatott visszatérése elött, hogy megörökli azt a területet, vagy hogy ő örökli és nem a testvére, vagy hogy meg van még a szerződés. Bár említett egy amerikai kapcsolatot, de ez a rész zavaros.
Jelenállás szerint James egy őrült, mindenkin átgázoló ember, aki mindent megtesz a pénzért. Egyetlen célja a meggazdagodás a teaüzletből?

Második évadban kiken fog bosszútállni az indiánokon?

pillangó - 2017. 02. 27. 14:39

Nem vagyok egy sorozatfüggő,könnyedén ejtek bármit,ha nem tud lekötni.Nálam a csúcs a True Detective 1.évad főként a színészek jellemábrázolása miatt.Szeretem a Trónok harca váratlan fordulatait(bár sokallom az erőszakot),a Westworld képi világát,izgalmas témáját.

A Tabu valami más lett.Merített a Trónok harcából,de leginkább egy Dickens-i világ elevenedett meg, egy Hitchclif,Sherlock Holmes -szerű,némileg szuperhősre emlékeztető főszereplővel.Ez Tom Hardy sorozata,kb a kisujjából kirázta,mégis a sorozat minden percét uralta.Egy gyengébb képességű színésszel kuka az egész project.Lehet önfényezéssel vádolni,de a célját elérte.Olyan nézői réteg ismerte meg,akinek korábban fogalma sem volt a létezéséről,az én esetember például azért,mert nem nézek bunyós,börtönös filmeket.

A Tabu kevesebb pénzből készült,mint az általam felsoroltak,ennek ellenére láthatóan igényes munkát végeztek.Szép jelmezek,korhű kellékek,mind alárendelve a mondanivalónak.Néha már az volt az érzésem,hogy egy művészfilmet látok,amit csak többszöri megnézés után lehet értelmezni.Például háromszor is felbukkant egy szellemkép,az első rész végén egy indiánfej,amikor Delaney Stange-el tárgyal,a harmadikban a hajóján az apja szelleme,a hetedikben újra az indián,amikor vallatni kezdik.
Mindennek jelentése van,még a szereplők által viselt ruháknak is,például csak Lorna hord pirosat.Alapvető a víz szerepe.Amikor Zilpha öngyilkos lesz a kabátján ahhoz hasonló tolldísz jelenik meg,amilyen James anyjának a köntösén volt,amit többször láttunk vízióként.A húga által emlegetett kalitkába zárt madár képe már megjelent előzőleg a főszereplő képzelgéseiben.Én imádom az ilyen metaforákat,jelképeket és nagyon élveztem a felfedezésüket.

Számomra a Tabu a művészfilm és a közönségfilm határán táncol.Sokszor összezavarodtam a látottak
értelmezésével,de többször újranézve egy-egy jelenetet azt hiszem sejtem a lényeget.A főhős a gyökereit keresi,az anyja népét.Őket akarja segíteni,támogatni az új világban.Akik vele tartanak,mind a régi világ kárvallottjai és azt remélik,hogy boldogabb életre lelhetnek.
James lelkileg sérült és nincs semmilyen hókuszpók,minden látomása csak a fantáziájának a szüleménye,gondolatainak a kivetítődése.Szeretik egymást a testvérével,de kínozzák is egymást,náluk ez így működik.Nem hiszem,hogy meghalt Zilpha,csak a bátyját akarja így megbüntetni.A búcsúlevél szövege,amit James kapott és amit aláfestő szövegként a színésznő felolvasott nem ugyanaz.

trader - 2017. 02. 28. 08:47

Teljesen össze vagyok zavarodva.
Valaki felvilágosithatna, hogy mi is történt pontossan!
Nem emlékszem, hogy valaha lett volna ilyen, hogy nézek egy sorozatot és nem értem mi folyik körülöttem.

jama speciál - 2017. 02. 28. 09:25

trader

A hiba nem a te készülékedben van, egyszerűen nincs értelme az egyes fordulatoknak, és úgy összességében az egésznek. Nem volt értelme Tom Hardynak elfogatnia magát, bizonytalan kimenetelű kínvallatás nélkül is bármikor megzsarolhatta volna Jonathan Prycet. Megjegyzem kissé szerencsés, hogy a transzi koronatanúval, aki a terv kulcsfigurája, együtt voltak kadétok, véletlenül épp Tom Hardyra gerjedt és amikor amúgy totál véletlenül találkoznak véletlenül épp a társaság elnökének írnoka, aki meg véletlenül épp Tom Hardy parancsnoka volt, aki emiatt bosszúra szomjazik (vagy nem, a karakter motivációi ugyanis homályban maradnak) meg véletlenül épp egy stratégiai fontosságú területet örököl, amit meg mindenki akar…

Hogy Jonathan Pryce közel 8 epizód után miért gondolta visszautasíthatatlan ajánlatnak, ahogy ő fogalmaz aduásznak, egy újabb szerződést Tom Hardy orra elé dugni a kettős ügynökével az rejtély, mint ahogy az is, hogy Tom Hardy honnan tudta, hogy az amerikai doki az áruló. Biztos a szellemvilágból kapta a fülest. Ha már itt tartunk a misztikus vonalnak sem volt semmi értelme, nem alkotott szerves egészet a cselekménnyel, ha egy az egyben kivágták volna sem szenved csorbát az elmesélni kívánt történet, már ha volt ilyen. Szerintem csak Tom Hardy masszív egója volt, amit mindenképp szerettek volna kiszolgálni, és ennek rendeltek alá mindent, beleértve az összes többi érdektelen, motiváció nélküli karaktert is. Maga Tom Hardy karaktere sem egy kimunkált valami, inkább azt az érzetet kelti, mintha a faterral írtak volna egy listát badass jellemzőkből, amik közül aztán még csak nem is szelektáltak, hanem ment bele minden.

Némileg a Westworldhöz tudnám hasonlítani, ott is ment az üres rejtélyeskedés, ami működött is az évadzáróig, ahol meg kipukkadt a lufi. Csak hát a Westworldben legalább a tartalmi rész rendben van, ha megelégedtek volna egy szimpla drámai sorozattal akkor most minden idők legjobbjaként gondolnék rá, na de a Taboo? A tartalom itt legfeljebb egy ízléstelen toleranciakampány, semmi több.

Aleysa - 2017. 02. 28. 11:18

Jama..sajnos veled kell, hogy egyetèrtsek. Remènykedtem az utolsó rèszben, de inkább csak felbosszantott. Tom Hardy mindent kiszámít, pontosan tudja, ki, hogy fog reagálni, de pl. azt nem, hogy a húga nem fog jól reagálni rá, ha elküldi, miután gyakorlatilag kizsarolta belőle, hogy szabaduljon meg minden addigi kötelezettsègètől, beleèrtve a fèrjèt is. Az inast sem èrtem..teljesen higgadtan adta elő magát, addig nem nyomasztotta, hogy megölte az apjukat lassan, módszeresen, csak mikor Hardy szembesíti ezzel?
Lehet, hogy nem is volt már energiám mindenre figyelni, de tènyleg teljesen èrtelmetlennek tűnt az elfogatása, megkínzása. Max ez a hobbija…meg alibi volt, bár ez is hülyesèg mertbegy halom katonát is megöltek kèsőbb. Azt sem èrtettem pontosan, hogy mi a fenèèrt sètál ki olyan könnyen, engedik el. Csak azèrt mert a Kelet-Indiai Társaságot bebuktathatja? Dehát az az undor herceg (vagy ki) tartotta fogva a király nevèben. Nekem úgy tűnik, hogy óriási lyukak tátonganak a sztoriban, hiányos motivációkkal, plusz ott a karakterek kidolgozatlansága. Egy öncèlú katyvasz volt. Az sem mentette meg, hogy Tom Hardy imád meztelenkedni itt is. Ami hibátlan volt talan azba hangulat, meg a környezet ès az emberek mocskossága.

trader - 2017. 02. 28. 13:13

Jama , Aleysa
Kb én is vagyok történettel.
A hangulata jó volt a filmnek, de a cselekmény nagyon tul volt bonyolitva. feleslegesen.

Dober - 2017. 03. 01. 04:41

Ez a sorozat Tom Hardy kiszolgalasa volt, hogy kemeny nezessel, morgasokkal es meztelenseggel nyerjen egy klassz dijjat, mert mostanaban meno sorozatokban jatszani A listas sztaroknak is.

Snoopyzit30 - 2017. 03. 01. 09:40

Az évadzáró nálam is totál érdektelenségbe fulladt. Vagy 5 részletben néztem meg, közben mindent csináltam csak kb. nézni ne kelljen. A hangulata remek volt, a kosztümök, a kor bemutatása, de nem tudta beteljesíteni azt amire az első pár rész alapján predesztinálva volt a sorozat. Azért nálam még így is kap egy 7/10-et.

BBB - 2017. 03. 04. 18:22

James Delaney egy érzelmi korcs.
Az idegenek csak addig érdeklik,amíg hasznot hajtanak neki.Az apját utálta,levette az érméket a szeméről,hogy a két világ között ragadjon.A húga lett volna az egyetlen személy,aki iránt bármiféle pozitív érzelmet mutatott,de kiderült,hogy őt is leszarja.

nevermind - 2017. 03. 10. 22:40

Nálam nem jóindulatú a 9/10, egészen rendkívüli sorozatnak éreztem, rengeteg A kategóriás alkotóval, pl. az évadértékelőben ki nem emelt kitünő Max Richter zeneszerzővel.Igen voltak következetlenségek, és Hardy is egy kicsit szűk eszköztárral dolgozott a tényleg ráírt szerepben. Személyesen engem csak a természetfölötti szál zavart, aminek kapcsán rengeteg dolog maradt függőben. A Guardian recenzense egy 19. századi Bond sorozatának nevezte a Tabut, ami rendben is lenne, csak a jövőbelátás meg a testen kívüliség ugye egy ilyen sémába nehezen fér bele. Meglátjuk merre megy a második évad, én feltétlen maradok.

Saszta - 2017. 03. 10. 22:42

Én a 4. rész után kiszálltam, mivel úgy éreztem nem nyújt semmivel sem többet, mint amit a Pilot adott. Ugyan maga a pilot tetszett, mint alapozás, de nekem még a 4. rész is max alapozásnak ment volna el, ami egy 8 részes résznél már rengeteg.

Egyszerűen semmit nem tudtunk meg a főszereplőnkről szinte, csak kenyérmorzsákat kaptunk, a rejtélyekkel ugyan ez volt a helyzet, és a Nootka szoros utáni versengés is már unalmas volt számomra. Egyszerűen hiába volt ebben is rengeteg potenciál, nem sikerült érdekessé tenni, legalábbis nekem.

Nekem több rejtélyfeltárás és karakterizálás kellett volna ahhoz, hogy maradjak, de ezek nélkül Tom Hardy sem volt elég, hogy folytassam. Egyetértek a kritikával, tényleg minden Tom Hardy körül forgott, s ennek ellenére sem tudtunk meg a múltjáról sokat, tehát még nála sem igen volt meg az a karakterizálás. Maradt ugyan az a rejtélyes, megkörnyékezhetetlen, mogorva figura, aki két perc alatt legyőz és átvág mindenkit, aki az elején is volt és slussz passz. És ez a féltestvérével való viszonyban is ugyan így volt; ennek gyökereit sem tudtuk meg, és szerelmük teljesen érzelemmentesnek, hiteltelennek tűnt a számomra.
Én elég hamar megcsömörlöttem ettől a “túl rejtélyes és hihetetlenül badass és menő vagyok” dologtól. A mellékszereplők sokkal jobban érdekeltek volna, de belőlük alig kaptam valamit.

Szóval nekem ezek voltak az okai amiért a felénél elkaszáltam a sorozatot. Számomra nagy csalódás volt, kár érte, mert tele volt jó, ámde kibontatlan ötletekkel, rengeteg potenciál lett volna benne, ha nem ennyire Tom Hardyra fókuszált volna az egész.

winnie - 2017. 03. 10. 22:52

érdekes, mert engem nem zavart, hogy ő volt a középpontban, de egyszerűen képtelen voltam ráhangolódni, hiába voltak benne érdekes dolgok, egy sem kötött le annyira, s talán már a harmadik rész sem volt meg, annyira reménytelennek tűnt, hogy “egymásra találjunk”:) pedig annyira szerettem volna, ha bejön. ehh. na, mindegy.

szepi06 - 2017. 03. 10. 22:58

A zene és a látványvilág tetszett a legjobban. Max Richter zenéit a The Leftovers-ben is imádtam:)

Lehet, hogy én voltam figyelmetlen, de a misztikus egyáltalán nem volt kibontva. Persze nem vagyok rutinos fantasy-misztikus néző, így simán lehet, hogy csak nekem nem esett le a lényeg.

Amador - 2017. 03. 10. 23:14

Nálam olyan 7.5 végül. Jó volt, de egy kicsit alapozásnak éreztem ezt a évadot, csak a végén indult be igazán, és a misztikus vonal is csakúgy lógott a levegőven. A 2. évadtól várom hogy az igazán nagy sorozatok közé emelkedjen.

nevermind - 2017. 03. 10. 23:16

@szepi06 Köszönöm a megerősítést, engem teljesen elvarázsolt a zene és a kép kombinációja. Az igazat megvalva Richtert eddig nem nagyon szerettem, kivétel a Viharszigetben felhasznált “On the Nature of Daylight”-ot, de az itteni tevékenysége egészen más ligába emelte a szemeben.Lehet belőle még új John Williams is (képes szinte másodpercre annyi zenét írni, ami kell, és az úgy kerek).
@winnie Én sem igazán kedveltem korábban, a Fury Road utáni istenítést sem értettem, de most speciel rá tudtam hangolódni lassan, és a 8. részre már egészen hitelesnek érzetem az alakítást.

Néma Harcsa - 2017. 03. 11. 02:16

Hardy, mondhatjuk, a tőle szokásost hozta, a képi és zenei világ, avagy atmoszféra szintén eléggé rendben volt. Az ún. természetfölötti vonulat nem zavart, hogy nem lett kibontva, egy többszörös PTSD-t láthattunk (rabszolgahajóval süllyedős és gyerekkorban vízbe fojtós) – hogy a főhős pár dolgot honnan tudott, amit elvileg nem tudhatott, az szintén megmagyarázható racionálisan (amerikai ügynök – is – már régóta).
Nekem a cím által sugallt vonulat tűnt kevésnek – a vérfertőzés vékony alkotói jég, és itt bizony szrul táncoltak rajta. Az egy dolog, hogy a törzsi tabukkal való játék teljesen kimaradt, ha már Afrika meg indiánok, de a Zilphás testvérszerelmi szál, ha már behoznak egy ilyen valódi tabutémát, sztoriban és színészileg is sovány volt, mint South Parkban a PC.
Nem beszélve az évadzáró politikai összeesküvéses kavarásának túltolásáról, amit Knight már a Peaky Blinders 3. évadában is eljátszott. Reméltem, hogy itt nem teszi, hiába. Az egyébként kiváló Jonathan Pryce halálánál konkrétan ásítottam.
Elkezdem majd a következő évadot, a több szempontból hasonló Peaky Blinders 1-el más miatt voltam kissé elégedetlen, aztán a 2. évad milyen jó volt.
6,5/10, jóindulattal.

baggio - 2017. 03. 11. 03:43

Meglepett, hogy az előző írásnál is mennyi pozitív komment jött, úgyhogy csak félve jegyzem meg, hogy nálam ez a sorozat hihetetlen nagy mellé… Valahogy elvergődtem a hetedik részig, de nem tudom rávenni magam már az évadzáróra, annyira érdektelen zagyvaságot hoztak ki az egészből. Kár érte.

Snoopyzit30 - 2017. 03. 11. 07:06

“Nem ilyen zárást képzeltem el egy lassan, de mégis többnyire okosan épített évadnak”

Így gondolom én is és nagyon jó a kritika. Annyi, hogy nekem jóindulattal 7/10 az évad.

Pierre75 - 2017. 03. 11. 08:35

Nem volt rossz, de voltak olyan kérdések amire illett volna vmilyen választ adni. Pl egy félvér kalandornak honnan voltak naprakész államtitoknak minősülő információi és elemzései? Minek kellett céltalanul az időt húzni húgocskával és férjecskével? Kicsit összecsapottnak éreztem a történetmesélést. Hardy eldörmögte amit annyiszor, de Hollander alakítása elvitte a show-t, kár hogy nem kapott nagyobb teret.

jama speciál - 2017. 03. 11. 08:50

Volt az a film Ethan Hawkekal, az Időhurok, amiben —SPOILER—. Kb az volt ennyire egoista elképzelés, csak az legalább működött. Amit viszont Tom Hardy prezentált itt az csupán egy szánalmas önkielégítés. Egy darabig nem akarom látni az ürgét semmilyen produkcióban.

jama speciál - 2017. 03. 11. 09:15

De jó hogy ki lett moderálva egy 3 évvel ezelőtti film csattanója, így csak a lényege veszett el az előző kommentemnek. Azt lehet írni hogy Brad Pitt = Edward Norton, vagy tolerálnunk kell, hogy esetleg a Harcosok klubját se látta mindenki?

tobias88 - 2017. 03. 11. 10:07

Szerintem nem kiemelkedő sorozat, de azért bőven nézős, nálam hasonló színvonal mint a Penny Dreadful volt. Nem világmegváltó, de nem is próbál az lenni

Claire8310 - 2017. 03. 11. 10:12

Én a 7. Rész közepénél szálltam ki, sajnos nekem se jött át úgy ahogy szerettem volna, pedig tény hogy Hardy és Hollander zseniálisak voltak.(Tom Hardy morog- special edition) Az is lehetett a baj, hogy a Penny Dreadfult előtte fejeztem be, és kosztümös drámától ott lényegesen többet kaptam. Ez érdektelen marad, jó díszlet ide vagy oda, kb egyik karaktert se kedveltem. Csak is Hardy miatt mentem eddig is. Na hát ez van, nem jöhet be minden, nem szándékozom visszatérni. Sajnos nekem így csalódás volt.

dvflla - 2017. 03. 11. 12:10

Ha már szóba került a Peaky Blinders, lehet tudni esetleg, hogy mikor folytatják itthon magyarul?

Vielon - 2017. 03. 11. 13:28

Tom Hardy show :)

Nálam a mélyhűtőben landolt a sorozat (egyszer majd kiolvasztom, és végignézem ), és nem azért, mert nem tetszett amit láttam, sőt, az összes leírt pozitív vonásával maradéktalanul egyetértek ( a negatívakkal is)…

Egyszerűen egy idő után valahogy repetitívnek kezdtem érezni a bonyodalmak – ” morgás ” – jön Hardy és megoldja – bonyodalmak – morgás vonalat…pedig bírom a fickót amúgy (a Hős/Antihős sztorik eleve erre a motorra épülnek, szóval ezzel se lenne gond), a hangulat hibátlan, a történet is érdekes, a tempó is bejött…és papíron az sem probléma, ha Róla szól minden, és a mellékszereplők is csak azért vannak, hogy Ő jobban tudja leütni (lemorogni?:) a labdákat…

De ettől függetlenül valahogy végig nem tudtam szabadulni attól az érzéstől, hogy az egész amiatt készült el, hogy Tom Hardy 8×50 percben Tom Hardy lehessen :)

Persze nagyon is sokat számít, hogy mennyire karizmatikus a főhős (kedvenc példám erre Travis Fimmel :))…és nem gond, ha emiatt a karakter / színész ellopja a showt és/vagy egyedül cipeli a hátán az egészet….van pár olyan széria, ami számomra mondjuk egy másik színésszel szinte érdektelen lenne…így az ötlet (hogy a Tom Hardy brandre építették a sorozatot) vitathatatlan, ..de nálam a Taboo pont egy hangyafülnyivel lett öncélúbb a kelleténél…ippeg csak nagyon picit…

BBB - 2017. 03. 11. 13:44

Spoiler

Én olyan szintem felhúztam magam az utolsó rész első perceiben,amikor Zilpha leugrott a hídról,hogy már nem is érdekelt mi történik a főhőssel a továbbiakban.
Utoljára Ned Stark lefejezésénél voltam így,talán a Tabu őket akarta utánozni.De amíg a GoT-nál azért kaptam sokkot,hogy a pozitív főszereplőt veszítjük el,addig itt az a mód dühít,ahogy ezzel a nővel bántak!Konkrétan úgy,mint egy ronggyal.

Nem volt a kedvencem és romantikus végkimenetel nélkül is jól megvagyok.Valójában meg sem ismerhettük,hogy milyen is ez a szereplő.Nem szerettették meg velünk,hogy később ne is sajnáljuk igazán.James hirtelen pálfordulása irányába azonban számomra teljesen érthetetlen.Tom Hardy ezzel kapcsolatos magyarázkodásai is mesterkéltek.Úgyhogy azt kell gondoljam,azért kellett meghalnia,mert jól jön majd a karakterének a további évadokban egy kis önmarcangolás a húga miatt.No nem túl sok,mert őt mindenki szereti,a víziójában láthattuk,hogy Zilpha sem haragszik rá.”Tabunak” meg ott lesz a mostoha anyu,vele is lehet majd ungabungázni.

Talán ez csak engem bosszant egyedül.Mindegy.Remélem a következő évadokban a forgatókönyv írók úgy alakítják a történetet,hogy kapok rá valamilyen magyarázatot.Olyat,amit el tudok fogadni.

sorozat/gyilkos - 2017. 03. 11. 14:34

Amikor a sorozatcímre gondolok, az jut eszembe, hogy a hazaáruláson (mert hát az) kívül minden tabu (hollander és a vérfertőzés) csupán dísz és függelék, a sorozat nélkülük is működőképes lenne, sőt lehetne akár jobb is.

G0thM4n - 2017. 03. 11. 19:10

@winnie,baggio: Egyetértek! Sajnos ugyanígy érzek.

FUCKINGDELANEY - 2017. 03. 11. 23:28

‘Felénél kiszálltam túl uncsi’
‘Jóindulattal 7/10’
‘6,5 jóindulattal’

Mhmmmm I have no use for you.

A - 2017. 03. 12. 18:17

Tökre vártam, de miután végignéztem, rájöttem, hogy elég lett volna az első és az utolsó részt megnézni.

bela43nj - 2017. 03. 13. 16:07

végigszenvedtem.zene rendezés színészek 10/10.de sajna dögunalmas volt.így összesítésben 2/10.

kalapkabát - 2017. 03. 13. 21:48

Nah végignéztem.
Az én problémám is ugyan az. Nem értem?
1. A Társaság ellen lenne? De ha csak meg akarta öletni Stranget akkor azt bármikor megtehette volna.
2. Meg akar gazdagodni? Azt is bármikor megtehette volna.
3. Kereskedelmi birodalma akar? Ezt az amcsikkal szövetkezve már azonnal elérhette volna. Ezt tudjuk. Oda is fölösleges volt minden.

Vagyis zajlottak az események, rengetegen meghaltak, rengeteg szenvedés volt benne de egyszerűen nem tudni hogy miért?
Egy elvtelen, érzelemmentes emberrel alapvetően nincs bajom de itt cél sincsen. Vártam a célt de nincs!
Azt meg hogy tudta a végén hogy a katonák rá rontanak az röhej.
Remélem nagyon összekapják magukat a 2. évadra mert ez így egy katasztrófa történetileg.
Hangulat, ruhák stb mind nagyon ott van.
Hangulat, látványvilág 9/10
Történet 4/10
A történet hemzseg a logikátlanságoktól és nem lehet tudni mi a fenét is akar Delaney mivel bármelyik célját már rég elérhette volna…

Thunder - 2017. 03. 21. 16:11

Engem megvett, végig szórakoztatott, darálva néztem és alig vártam, hogy induljon a következő rész végre :)

Legalább akkora pozitív csalódás volt ez, mint negatív a Westworld … Peaky Blinders írót le se lehetne tagadni a történetvezetést tekintve: masszív alvilági bekötés, gátlástlalan hatalmi központok, ügyes lavírozás, borús hangulat, történelmi hitelesség kösztüm és díszlet vonalon /ez mondjuk a kíválós skandináv rendezők érdeme persze :)/ , intrika.

Egy kritkai komment: nekem egy kicsit sok volt az utolsó részre, hogy a főszereplő annyira hibátlanul a háttérben, 4-5 lépéssel mindenki előtt, egy komplex exit strategiát tett össze és minden hihetetlenül jól sült el, a néző csak kapkodta fejét. Guy Richie filmeknél szokott ilyen szinte túl idillikusra alakított végkifejletek lenni, hogy a látszólag érthetelnel momentumokból és nagy összegubancolódásból egyszerre csak egy pillanat alatt kitisztul a kép – és minden klappol. Ez számomra hitelességből sokat levesz. A kevesebb, több.

Ettől függetlenül várom a folytatást, minőségi darab abszolút, messze kiemelkedik a palettából.

imi63 - 2017. 03. 26. 21:26

Nagyon fura érzések kavarognak bennem,a film hatása alá kerültem az biztos. Vegyesek az érzelmeim, úgy foglalnám össze hogy annyira szar hogy már zseniális!

Orsolya - 2017. 10. 16. 21:07

Aki a kritikát írta,ő írjon magának be egy 1-est, üljön le és inkább hallgasson, mert csak és kizárólag a közhelyek és unalmas klisék hagyták el a ‘tollát’
Kicsit forgassa a fejét és néha nézzen úgy egy új alkotást, mintakiteljesen befogadó valami érdekesre és jóra!
Ja! És változtass szakmát! Ha van 1általán

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz