login |

The Vampire Diaries: vége a 8. évadnak. És a sorozatnak is – írta infinity

2017. 03. 13. 14:50 - Írta: vendegblogger

66 hozzászólás | kategória: 2016/17 finálék, kritika,

Saying goodbye is never easy.

El sem hiszem, hogy végleg búcsút intettünk a természetfeletti lényekben és mítoszokban gazdag, valamint rendkívüli és hírhedt kisvárosnak, Mystic Falls-nak. Bevallom, néhány jelenetet megkönnyeztem az utolsó részben, köszönhetően annak, hogy igencsak megható képsorokat is kaptunk.

Amikor elkezdődött a rejtélyekkel övezett vámpíros történet, rögtön hatalmas rajongója lettem a TVD-nek, mert kiváló részeket szállított folyamatosan. A minőség ugyan idővel hullámozni kezdett, de az évek során eléggé sokszínű történeteket kaptunk, amik tele voltak kalandokkal és érzelmekkel, szomorúsággal és boldogsággal.

Az utolsó évadban ráadásul hamvaiból újra feltámadt a sorozat. A tovább mögött folytatom spoilerekkel.

Tehát ebben az évadban sem lehetett unatkozni, a sok történés ellenére, egy szépen és tudatosan, a finálé tudatában felépített, és azt hiszem, hogy elég izgalmasnak mondható szezonnal búcsúztak el a készítők rajongóiktól.

Ha sorozatzáró részt nézünk, mindenki agyában megfordul egyfajta lezárás és abban reménykedett, kedvenc szereplője/szereplői megkapja/megkapják a jól megérdemelt boldog befejezést. Én azok közé a nézők közé tartoztam, aki emellett még valami csavarra is számított, ismerve a készítőket.

A finálé végül mindkét elvárásnak megfelelt, ugyanis egy teljesen korrekt lezárást kaptunk és a szomorú fordulat sem lett olyan elviselhetetlen – ezért jár is az elismerés az íróknak.

Én mondjuk az utolsó előtti rész végén arra számítottam, hogy Bonnie meghalt – találkozott is régi barátnőjével – és így került elő Elena a fináléban, de szerencsére nem így történt. Viszont az egy nagyon jó húzás volt, amikor elhitették velünk, hogy Elena mégis visszatért. Kiderült azonban, hogy a pokol úrnője, Katherine tette tiszteletét a Salvatore tesók házában.

Sosem voltam egy Katherine/Elena-rajongó, de most mégis örültem mindkettőjüknek, mert Nina Dobrev, a tőle megszokott módon hozta a karaktereket. Szóval mindkét oldalról jó döntés volt visszahozni őket, mert ennek hiányában nem lett volna teljes a lezárás.

Az utolsó részben a pokol tüze Mystic Falls felé tartott, hogy mindent elpusztítson, de hőseink kitaláltak egy tervet, amivel mindenki megmenekült, kivéve Stefant.

Egyébként a tervüket kissé abszurdnak tartottam, de miután már egy ördögöt is megöltek a korábbiakban, gondoltam, ez sem jelenthet gondot. Mindkét testvér feláldozta volna magát a nemes cél érdekében és a váratlan fordulatok után mégis Stefan vállalta magára a megmentő szerepkört. Ráadásul nem is akárhogyan, mert még Damon-nak is beadta a gyógyírt.

Szóval Stefan minden értelemben, többszörösen is hőssé vált, amit meg is érdemelt a karakter. Más kérdés, hogy nekem ő volt az egyik kedvencem, úgyhogy számos okból nem örültem ennek a döntésnek, de könnyebb volt elfogadni, hogy így békére lelt és találkozott Lexi-vel – akit szintén jó volt viszontlátni.

Ahogy közeledtünk a rész végéhez, felvázolták nekünk a karakterek jövőjét, így láthattuk, hogy valamilyen szinten mindenki megkapta a happy end-et. Ezenkívül “rendes” húzás volt, hogy rengeteg múltbeli szereplő tért vissza, hogy tiszteletét tegye és megmutassák, hogy ők is rátaláltak a békére.

Összegezve tehát jó volt, hogy megint érdemi és izgalmas részeket láttunk a befejezés előtt. Hiszem, hogy a The Vampire Diaries a sok botladozás után egy méltó befejezést kapott és remélem, hogy minden kitartó (és kiszálló) nézőt – ahogyan engem is – sok emlék fűz a sorozathoz. És persze szívesen gondol majd vissza rá.

UPDATE: A sorozatot elkaszálták, nem lesz folytatása.

66 hozzászólás Ne habozz!

LaCRossE - 2017. 03. 11. 12:15

Hmm, eléggé érzelmi hullámvasút volt a rész.

Gyönyörű lezárás szerintem, a készítők mindent megtettek, hogy elégedettek legyenek a nézők. Én az vagyok.

bettygirl - 2017. 03. 11. 12:16

Kaszáltam a sorozatot a 6.évadban, de az utolsó 3 részre visszatértem. Nem volt olyan rossz a finálé, adtak minden régi szereplőnek egy villanásnyi jelenetet. Elbúcsúzott mindenki. Az egész utolsó rész a sorozat első részével állt párhuzamban, úgyhogy megvolt a nosztalgiázás is.

Luci - 2017. 03. 11. 13:41

Már nagyon régen nem tetszett ennyire ez a sorozat mint ez a utolsó néhány rész… ez nagyon szép lezárás volt.

matyi - 2017. 03. 11. 13:41

Értette valaki a végét? Én egyáltalán nem értem most ki halt meg és ki maradt életbe… Addig bírtam követni, hogy Stefan meghalt és hogy Elena felébredt, de utána nekem katyvasz az egész. Hogy került oda minden régi szereplő? Damon meghalt, hogy találkozott Stefannal a végén? Hogyan? Nem értem egyáltalán a végéből semmit.

LaCRossE - 2017. 03. 11. 13:48

matyi:
– Amikor Damon és Elena sétált az utcán, majd elváltak, az a pillanat jelképezte mindkettejük halálát (ami valamikor a jövőben, remélhetőleg sok-sok év után történt meg).
– Így amikor Damon találkozott Stefannal a végén, akkor az már Damon emberi élete után (halála) volt.
– Így amikor Elena találkozott a családjával, az szintén a túlvilág volt.
– A régi (halott) szereplők ott voltak, de világos volt, hogy nem látják őket, hanem ezek a túlvilágról figyelik a szeretteiket.

jessm - 2017. 03. 11. 15:10

Nekem tetszett, hogy úgy a két testvérrel lett vége a sorozatnak, mert mindig is ezt akartam.

matyi: Elena orvos lett,és Mistic Fallsban élte végig az emberi életét Damon együtt, és mikor megöregedtek , akkor a haláluk után újra egyesültek a szereteikkel. Damon attól félt , hogy nem fogja újra látni Stefant a halála után, de végülis újra találkoztak.

A rész végén amikor Enzo, Vicki, Tyler, LIz figyelte a szereteit, az csak az jelképezte, hogy békében vannak és vigyáznak a szereteikre, de ők nem látták őket.

Igazából nem volt meglepetés ,hogy Stefan áldozza fel magát, ha 2 résszel ezelőtt Damon áldozta fel magát. Bonnie és testvérek emlékezetes pillanatokat szállítottak. Caroline és Alaric esetében pedig nyitva hagyták az ajtót az Originals crossover előtt .

Tetszett a befejezés, szerintem úgy zárták le ahogy kellett.

wondorog - 2017. 03. 11. 16:17

Azért néhány dolog elég izzadságszagú lett. Pl. Vickit komolyabban meg se próbálták leállítani, elég lett volna lekötözni valahova, vagy bezárni, ugyanez Katherine-nel is, okosabban is megoldhatták volna Stefan halálát, ami nem eltt volna tele logikai bukfencekkel.

DarkEagle - 2017. 03. 11. 19:04

Igaz, 2 évaddal ezelőtt kaszáltam de azért a finálét megnéztem. Nem ért meglepetésként, hogy nem is hiányzott a többi rész amit kihagytam mert lényegében akár megnézhettem volna rögtön a kasza után is. :D

Viszont “öröm” látni, hogy 1 részben még mindig több a bullshit mint egy átlagos sorozatban évadonként. ^^’

Először is. Nem mintha érdekelnének a párosok de senkinek nem jutott eszébe, hogy Vikit bedobják valami savba vagy csak szimplán lekötözik? Kat nyilván nem tudta kongatni ezt a varázs harangot vagy mit hiszen akkor nem kérte volna meg Vikit. Nem, az egész arra ment ki hogy Bonnie utoljára elmormolhassa az értelmetlen agyon ismételt igéit és persze, hogy Stefán meghaljon. Konkrétan elment 5 perc arra hogy a Salvatore tesók eldöntsék ki akar meghalni. Most komolyan ezzel azt sugallták hogy Stefan nem érdemli meg a boldog véget csak Damon. Értem én hogy mint Stefan kezdett kb na de kérem. Ha már ennyire boldog befejezést akarnak akkor miért nem kötözték le Vikit tényleg és akkor mindenki életben maradt volna. Ha jól értettem volt valami időkorlát amíg harangozni kell.

De nem mert itt jön képbe a legfőbb indok, hogy Stefinek miért kellett meghalnia. Csak így tudták átpaterolni a világ legidegesítőbb, még Elenát is felülmúló vámpírt az Originalsba. Ráadásul viszi magával a lányait is meg Alaricot is ha jól sejtem.

Egyébként néha-néha nagyon ritkán éreztem a rajta azt a régi hangulatot ami miatt anno elkezdtem nézni de mikor már majdnem beleéltem magam a dolgokba jöttek a baromságok.

Egyébként a vége legalább értékelhető volt, hogy a Plec nem felejtette el, hogy kikről is szól igazából ez a sorozat, mert eddig nagyon azt hitte hogy róla.

wondorog - 2017. 03. 11. 19:25

DarkEagle: Nem volt időkorlát a harangra, annyi volt a lényeg, hogy 12x kellett megkongatni, gondolom Katherine csak szórakozott ezzel az 1 órás dologgal.

jesustomer - 2017. 03. 11. 19:59

Jó lett a zárórész, nekem tetszett, Dobrev-ek kicsit már hogyis mondjam.. furcsa volt az arca. 2 év alatt nem változik meg ennyire..

Alex - 2017. 03. 11. 22:33

Szerintem én még ennyire szirupos finálét egy sorozatnál sem láttam, de talán még filmnél se! :D

Azon kívül a rész hemzsegett a logikai bukfencektől…fájdalmas volt nézni! Ha valaki le tudja nekem vezetni, mi történt Stefan mártír-halálakor pontosan, azt megköszönném! :D

Egyszerre keverték bele, hogy ő most akkor úgyis meghal, mert a gyógyír (vagy mi a magyar neve) nincs már a vérében, és így megöregszik….meg egyszerre jött be a szellem világ, ahol Elenával dumcsiztak (Istenem, de hatásvadász volt az a rész! :D) és akkor utána meg Damon lett ember, de mindketten ott voltak Damonnal a járatban, csak végül Stefan ölte meg Katherine-t…szóval gondolom nem a pokol-tűzben halt meg, hanem a gyógyír-hiány miatt, ami felveti a kérdést, hogy Elena hogy nem halott akkor 3 rész óta?:D

Mondjuk Nina Dobrev egy részes visszatéréséből úgy érzem kihozták amit lehetett…Elenaként kb semmit nem adott hozzá a részhez, legalább Katherine-t jó volt látni egy kicsit…talán ez indokolja az egész “Katherine a pokol-vezér” szálat! :)

Bonnie-t ennyi erővel ugyanúgy kiírthatták volna a fináléban mint Stefan-t…akkor Elena felébredése sem okozott volna plusz egy logikai zavart (komolyan…x év után egyszer csak sikerült megtörni a varázslatot? WHAT?! :D) Ehelyett most elmehet Afrikába szafarizni…mert nyilván ez jelenti a teljes életet!

Borzalmas volt ez a finálé, na! Van, akinek tetszett? :D

Dzsudee - 2017. 03. 11. 22:34

Nekem egyből az jutott eszembe, hogy Stefan nem tudhatta, hogy Bonnie kitalál majd valamit, hogy felélessze Elenat. Ezzel az erővel simán feküdhetett volna még 60 évig, miközben Damon megöregszik és meghal.
Na de ettől függetlenül tetszett a lezárás. :)

karli - 2017. 03. 11. 23:07

Alex, egyetértek, engem is nagyon zavarnak a logikai buktatók. Nem is értem Elena miért ébredt fel? Kai azt mondta nincs kiskapu, valamint engem az is zavar, hogy ahogy Kai elszívta a vándorok mágiáját, hogy nem mehet természetfeletti Mystic Falls-ba, úgy miért nem jutott senkinek eszébe, hogy az ikrek elszívják Elena varázsát? Azt se értettem miért kellett valakinek Kathrinnel lenni? Ja, és a vége… borzalmasan szirupos volt!

asdasd - 2017. 03. 12. 10:03

Ott is van hiba amúgy, hogy Stefan azt mondja neki úgyis mindegy azzal, hogy a cure kikerült a szervezetéből gyorsan megöregszik és megmurdel, akkor Elena akiben már ugyanúgy nincsen ott a cure hogy él majd jó hosszú életet?

bettygirl - 2017. 03. 12. 10:43

asdasd

Valószínűleg úgy, hogy Stefan 300 éve vámpír, Elena meg csak pár éve és kb. 20 éves.

jesustomer

Akkor nem csak nekem volt fura Nina Dobrev arca? Ezen gondolkoztam végig, miközben néztem a jeleneteit, hogy mi lehet vele. A játéka is olyan idegen volt.

LaCRossE - 2017. 03. 12. 11:02

Lehet, hogy nem Nina volt, hanem egy gyíkember, aki felvette az alakját (nem tökéletesen).

AmyK - 2017. 03. 12. 17:33

Nekem inkább az volt a bajom, hogy hosszú részeken keresztül nyögtük, hogy Damonnak nem volt más célja, csak az Elenával való közös élet és az ezen való siránkozás. Erre felébredt a természetfeletti kómából és kábé nem kaptunk belőlük semmit, se a közös életükből, se a nagy érzelmekből, meg amúgy semmiből. Nem panaszkodom, sokkal jobban tetszett, hogy végül a tesókkal fejezték be a sorozatot, csak nem értem, hogy akkor Elenára miért kellett akkora hangsúlyt fektetni mindvégig.

LambSkewers - 2017. 03. 12. 21:12

@AmyK Valószínűleg azért nem volt több Delena moment a részben, mert Ian Somerhalder egyszerűen nem tud Nina közelében meglenni. Pont tegnap néztem meg egy interjút Youtube-on, ahol Ian magából kikelve támad Plec-re és elutasítja annak a lehetőségét, hogy régi szereplők visszatérnek majd a fináléra. Megdöbbentő volt, mert ugyan hallottam, hogy nincsenek igazán jóban a szakítás óta, de hogy ilyen reakciót váltson ki Ian-ből a puszta gondolat, hogy esetleg együtt kell még egyszer dolgoznia Nina-val, soha nem gondoltam volna.

Én egyébként kaszáltam a sorozatot az 5. évad környékén, de mindig figyelemmel kísértem a történet haladását. Nekem a Stefan – Caroline románc nagyon fura és idegen volt. Igaz, hogy én nagy Klaroline shipper vagyok és az, hogy meglebegtették annak esélyét, hogy Car feltűnhet a TO-ban ismét felkeltette bennem a reményt. Nem értem miért dobták el Klarolinet. Nem tudom, hogy mindig is tervben lehetett-e, hogy Car átkerülhet a TO-ba a TVD vége után, vagy egy hirtelen ötlet volt ez. Ha az előbbi, akkor egy kicsit igazságtalannak érzem, hogy 1: gyakorlatilag értelmetlenül megölték Stefant azért, hogy Caroline szabad legyen (simán találhattak volna a fiúnak egy új love interestet) 2: jegelték a Klaroline párost, most amikor mindennek vége, akkor meg csontot dobnak a shipperek elé gondolván, hogy akkor mégis kellenénk a nézettség miatt.
Mindegy, bevallom én boldogan ugornék a csontra, csak sajnálom, hogy ennyi évet kellett várnunk úgy, hogy közben nem látom a miértjét.

Elijah - 2017. 03. 12. 21:32

AmyK: Leforgattak egy jelenetet, amiben Damon megkérte Elena kezét, valamint egy esküvőit is, de mindkettőt ki kellett vágniuk a részből, mert nem fértek bele a részbe. Amúgy a rész végén, ha megnézed azt a jelenetet amikor Elena megöleli a szüleit, észrevehető, hogy van egy gyűrű az ujján.

jessm - 2017. 03. 13. 14:21

AmyK: A rész vagy 9 perccel hosszabb volt,az általad hiányolt jelentek abban lehetek.

LambSkewers: Ian nem egy szent, és lehet ,hogy Nina sem a szive csücske, bár olvastam olyat,hogy nincs is semmi gond köztük. De ezt nem ő dönti el,hanem producerek és ha Nina vállalja , akkor Ian -nek mennie kell dolgozni. Egyszerűen csak kivágták a jelenteket.
Caroline története pedig nem azért végzödött ,úgy hogy To- ba átmehessen, hanem, hogy esetleg egy spinoff indítsanak . A To -ba szerintem max 1-2 részben fog szerepelni ő vagy Alaric.

Alex - 2017. 03. 13. 14:38

Stefan halálának abszolút semmi értelme nem volt!

Katherine-nek ugye a pokolban kellett lennie ahhoz, hogy amikor az elpusztul, ő is menjen vele. Ez még kb érthető…

Na most ezért kellett valakinek ott lennie, hogy őt leszúrja abban a pillanatban…innen logikusnak tűnt, hogy aki ott marad vele az meghal. Csak közben nyílván nem halt meg senki, hiszen Damon-t Stefan nyakon szúrta, és ember lett belőle, aztán beájult. Viszont ha senki nem halt meg a járatban, akkor minek kellett Damont emberré változtatni? Stefan maradhatott volna ember, vígan élne Caroline-al, Damon leszúrta volna Katherine-t, aztán kisétál és happy end! Bonnie meghalhatott volna a brutál varázslat következtében, ezen senki nem csodálkozott volna, és a beígért 1 halott főszereplő is meglett volna…

Gondolom Julie Plec-nek nagyobb mindfuck kellett a végére, így valahogy az egyik testvért kellett megölnie…

Plusz még egy érdekes kérdés: Hogy van az, hogy a náluk jóval öregebb Katherine-t percekig lefogják, majd Damont leszúrja Stefan, az elengedi Katherine-t, és Stefan (aki ember!) átveszi tőle?! Abban a percben, hogy Damon kidőlt, Katherine kifuthatott volna a járatból és viszlát! (Mivel Stefan is bejött valahol, nyilván volt egy út felfelé! :))
Azt is kizárhatjuk, hogy Katherine már nem volt vámpír a pokolból visszajövet, mert Kai-nak is megmaradt minden ereje, plusz Kat átöltözött vagy 3-4x a rész alatt, néha pár másodperc alatt, ami nem egy emberi tempó! :D

Mindegy, baromság az egész, nem is agyalok rajta! :D Csak 8 évig nézel valamit és ilyen vége lesz…kiábrándító! :(

-T - 2017. 03. 13. 15:21

8 év, megannyi emlék, és egy korszak lezárását jelenti nekem a sorozat vége.
Hol is kezdjem…a TVD már az első pillanatban megfogott. Volt benne valami, ami miatt az akkori 15 éves önmagam tűkön ülve várta minden eltelt rész után a következőt, és a következőt.
Aztán eltelt egy év, majd még egy, majd még egy, de egészen a 4-5. évadig sosem éreztem unalmasnak egyetlen részét sem. Kemény volt, vicces volt, drámai volt. Valahogy minden a helyén volt benne.

Nina Dobrev távozása után azért azon elgondolkodtam, hogy hogyan lehet majd ezt folytatni? Nem lesz vajon unalmas?
Az akkori félelmeim részben beigazolódtak, részben nem, viszont sosem akartam/tudtam volna elkaszálni ezt a sorozatot.
Majd elérkeztünk az utolsó hurrához, és a legutolsó részhez, amelynek nézése közben azt éreztem, hogy nem akarom, hogy vége legyen.

Nem mondom azt, hogy hibátlan volt. Távolról sem volt az. Sőt a legnagyobb baklövések egyikét itt követték el az írók, gondolok itt arra, hogy Vickie-t miért csak úgy lehetett volna leszerelni, hogy megölik? Nem lehetett volna megkötözni, vagy elvinni valahova, hogy ne férjen hozzá ahhoz a nyavalyás haranghoz?

Vagy például, nem tudom, hogy más hogy van vele, de a Delena egyesülés nekem olyan hűvös volt. Persze, olvastam, hogy ki kellett vágni egy-két jelenetet az időhiány miatt, de akkor is!

A negatívumokról ennyi bőven elég, mert szerintem attól függ az egész, hogy honnan nézzük.
Én örültem Elena/Katherine + a régi szereplők visszatérésének. Nosztalgikus volt.

A mécses 2x is eltört. Először akkor, amikor Bonnie mellett megjelent a nagyi, majd az egész koven. Másodszor pedig amikor Elena újraegyesült a családjával, Damon pedig Stefan-nal.

Még bőven tudnék írni hosszú sorokat, de felesleges lenne.
A sorozat egyáltalán nem volt hibátlan, voltak benne logikai bukfencek, de elég szép kort megélt, és szerintem sokaknak egy korszakot határozott meg és fog is meghatározni az életükben.

Ambriel - 2017. 03. 13. 15:22

Szomorú, hogy az egykori “rohanok haza a suliból, mert van új rész” sorozat eljutott arra a pontra, hogy az utolsó részt képtelen voltam végignézni, pedig esküszöm, hogy az volt a tervem, hogy a legutolsó 40 percet végignézem, de 5 percig bírtam elviselni a hisztit.

Már az előző évad második felét is úgy néztem, hogy csak Enzo jeleneire voltam kíváncsi. Ez ebben az évadban csak annyit változott, hogy még Kai jelenetei érdekeltek.

A befejezés egyáltalán nem tetszett. Nyálas, unalmas, semmitmondó volt. Egyáltalán nem fog hiányozni a sorozat, amit, ha esetleg újra akarnék nézni, akkor csak az első 3 évadot venném le a polcról. A többi mehet a kukába.

Szaby59 - 2017. 03. 13. 15:29

Azt azért mindenképp meg kell említenem hogy nagyon jó volt, hogy ennyi színészt visszahoztak a végére. Még ha a karaktereik nem is voltak annyira lényegesek – valaki tényleg csak egy villanásra jött – de jár a pacsi érte. Tényleg látszott, hogy foglalkoztak azzal, hogy az utolsó évadban szinte mindenki tiszteletét tegye.
A sorozat zárására szerintem is a “korrekt” jelző illik a legjobban, lényegében ezt is vártam.

Mom - 2017. 03. 13. 15:50

Alapvetően nem csalódtam a lezárásban. Bár szerintem volt már ennél érzelmesebb szezonzárójuk. És külön köszönöm, hogy az epic szó legalább 2x elhangzott :D

Én Jeremyből többet vártam volna, ő végső soron főszerepelő volt a hatodik évadig, ha jól emlékszem. Az a 3 másodperces megjelenés…
Annak én is örültem, hogy ennyi régi arcot tudtak visszahozni, még ha csak egy pillanatra is (megnevezett kivételével).

Ha jól értelmezem és Stefan nem a pokoltűzbe halt bele, hanem abba hogy kiszívta magából a gyógyírt, akkor valóban elég értelmetlen lett, mert ha nem cserél helyet Damonnal, akkor mindenki boldogan túléli. Vagy logikai baki volt, vagy logikai baki de lehetett még akár… nem, ez bizony logikai baki lesz :)

Katherine-t nem azért tudták lefogni, mert ember volt? Mármint benne is járt a gyógyír, vagy nem? (Bár én arra sem emlékeztem, hogy Elena végül bevette :P )

Ami meg csodálatos, hogy itt halálakor mindenki a 20 éves önmaga bőrébe merevedik :D Senki sem öregként létezett tovább ott, ahol voltak, ami akármi is volt az a hely, mert azt nem tudtuk meg végül…

Shannen - 2017. 03. 13. 16:06

Az első évad (nagyjából úgy a negyedik résztől) nagyon bejött, imádtam minden percét, aztán ez még a 2. és valamennyire a 3.évadra is kitartott. Nagyjából addig tudtak új és nem teljesen elszállt dolgokat kitalálni az írók, aztán jött az önismétlés és a következetlenség. Végül a 100. résznél kaszáltam, majd még Elena távozására visszanéztem, és bár az egészen tetszett, de az is csak megnyugtatott, hogy nem hagytam ki semmit a kaszával.
A régi szép emlékek miatt azért a finálét megnéztem. Mivel szinte semennyire nem voltam képbe az elmúlt 2 évad történéseivel, ezért elolvastam egy részletesebb epizódleírást a finálé előtti részről (ott derült ki számomra a Caroline-Alarick ikrek létezése, amin néztem is egy nagyot, de ezt most hagyjuk is…).
A finálé abból a szempontból tetszett, hogy tulajdonképpen mindenkit visszahoztak kicsit, jó volt látni a régi arcokat, illetve hogy úgyis érthető volt, hogy a közvetlen előzményekről nem nagyon tudtam. Az, hogy mennyire értelmetlen volt Stefan halála, meg úgy szinten minden a részben, az most mindegy is, erre számítottam. Viszont így is a rész második fele elég kapkodós lett, talán jobbat tett volna ha 2 részben tudják ezt elmesélni, akkor talán jobban hatottak volna a történések.

Összességében szomorú volt látni, hogy mivé lett a sorozat. Pedig olyan jól indult 8 éve…

Ja, és azt még megjegyezném, hogy Nina-nak még mindig Katherine élete szerepe, mindig szórakoztató látni ahogy hozza ezt a karaktert.

Iceman - 2017. 03. 13. 16:06

Valaki el tudná magyarázni Klaus hogyan üzenhetett Carolinenak? Klaus ugye most be van falazva, tavaly pedig kaptunk egy flashforwardot a TO-ban, ahogy Car megjelenik a városban, hogy felkutassa Klaust, de ő addigra már 3 éve eltűnt.

Csabi - 2017. 03. 13. 16:32

Sziasztok nekem tetszett a záró epizód mindenki megtalálta saját békéjét vagy legalább is így vázolták fel.

Nekem tetszett Lexi találkozója. Kicsit sem volt olyan első részre hasonló jelenet amikor a temetőben ott ül Elena rövid hajjal és előkerül a varjú azt követően megjelenik Damon :D

Szerencsére nem láttam Ian és Nina közti ellenszenvet vagy csak ilyen jól megjátszották az érzelmes jeleneteket.

sinyster - 2017. 03. 13. 16:41

Jó rész volt, méltó befejezés. Bár pár dolog elég kizökkentő volt.

– Az előzetesek alatt príma kis zenét használtak (Imagine Dragons-Dream), amit végig vártam, hogy felcsendül, ehelyett (számomra) elég semmitmondó zenéket vágta be a részbe.
– Azért az elég szemét húzás volt, hogy mind Bonnie, mind Caroline elvesztette a nagy élete szerelmét, Elena meg megkapta. Jobb lett volna, ha Damon is meghal, és így a három csaj lelép együtt a városból, maguk mögött hagyva az egész katyvaszt.
– De a legidegesítőbb: mi az isten történt Nina Dobrev arcával?! Teljesen más lett az egész feje… Elsőnek alig ismertem meg.

Mom - 2017. 03. 13. 16:45

Nekem semmi különleges nem tűnt fel Nina Dobrev arcával kapcsolatosan, de már annyian említettétek, hogy kezd zavarni a dolog :D Jó lenne egy előtte-utána kép, hátha rájönnék, ti mit láttok, amit én nem :P

infinity - 2017. 03. 13. 17:08

Nekem még az jutott most eszembe, hogy hiányoltam egy Jeremy-Elena reunion-t.
És amikor megmutatták a lehetőségét annak, hogy Elena újra egyesül családjával, nem értem, miért hagyták ki onnan Jeremy-t? Gondolom, hogy a színész nem ért rá több jelenetet forgatni vagy már ez sem fért bele a lezárásba. vagy nem tudom. csak nekem volt emiatt hiányérzetem?

sinyster - 2017. 03. 13. 17:19

Mom:
ez a kép a 6. évadból van:
http://gossipandgab.com/wp-content/uploads/2015/05/image39.jpg

míg ez a mostani fináléból:
http://images6.fanpop.com/image/photos/40200000/The-Vampire-Diaries-8-16-I-was-feeling-epic-Promo-elena-gilbert-40286204-500-281.jpg

Lehet, hogy csak lefogyott sokat a lány, de lehet kicsit plasztikáztatott is. Kár, pedig nálam mindig szavazva volt rá a itt az oldalon is az év végi színésznős szavazáson (nem jutott eszembe a szavazás rendes neve, bocsesz.)

aniko86 - 2017. 03. 13. 17:26

Nina arcán annyi a vàltozás hogy vastagabb lett a szemöldöke. :) én sem tudtam mi okysn rohadt furcsa rajta. Meg sosem volt egy duci alkat de szerintem le is fogyott mióta kiszàllt a sorozatból.
Az első 3 évadot imádtam. 5.-nél kaszàltak. A finàlé tetszett nyilván voltak logikátlanságok.
Ez a sorozat valóban a 2 testvérről szólt igazán. Az utolsó képkockák megsirattak. :)

Mom - 2017. 03. 13. 17:32

Vagy csak a smink-fény összejáték kevésbé volt előnyös :P
De köszönöm hogy megkerested! :)

-T - 2017. 03. 13. 17:43

infinity: Jeremy kihagyása tényleg furcsa volt.

sunny97 - 2017. 03. 13. 17:49

infinity, Jeremy azért maradt ki abból a jelenetből, mert ő még akkor élt. Elena azért láthatta, találkozhatott a szülőkkel és a többi családtaggal, mert az már a halála után volt. Ezzel jelezték, hogy Elena békére lelt. Damon is ezért lehetett újra együtt Stefan-nal. Vagyis mind a ketten békére találtak haláluk után.

Eni - 2017. 03. 13. 18:30

Pont olyan csalódást keltő volt az utolsó rész mint az elmúlt évadok. Tele logikátlanságokkal és tét nélküli hálálokkal. Már jó ideje nem lehetett komolyan venni az egészet.

majsz - 2017. 03. 13. 18:40

@-T- előferdülhet, hogy Jeremy később hal meg, mégis csak az öccse

Érdekes eddig csak ilyen lazább egyetértő kritikát olvastam, pedig nem igazán sikerült a sorozathoz illő lezárást adni. Az teljes mértékben látszik, hogy az egyik testvér végleges megölése önös hatásvadász döntés volt. Abba nem is mennék bele, hogy a “cure” elvileg csak egy ember részére gyógymód, mégis hanyan váltak tőle emberré, ráadásul a végére egy időben többen is (hamár 2nek elment simán lehetett volna 3 is)
A testvérpár közti mártírkodás végül überelte a Winchester brókét, de még így is az egyik elvesztéséhez vezetett ami nem a legjobb üzenet a néző felé. Ugyanakkor a Stefan Caroline közt felépített románcot is elismerte nem több mint időkitöltésnek. Már Enzo halálánál is látszott, hogy hú na most itt bekeményítés lesz, nem ám csak ideig óráig tartó halálok lesznek. Oké Enzot még felhasználták Bonnie erejének visszanyeréséhez illetve Stefan mártírszintlépésének, de részemről akkor sem helyes. Amit Bonnie végigjárt, azt a mennyiségű beáldozást ezzel honorálni, a karakter szembeköpése.
Szóval a halál témának a végére próbáltak valódi jelentőséget adni, ugyanakkor ahogyan ábrázolták a végén a “túlvilágot”, ezt próbálták kicsit enyhíteni is, ami nálam csak egy ellentmondásos zűrzavart ért el.
Végül a Delena románc nem kapott érdembeli hangsúlyt, erre ráhúzható az időhiány vagy akár a színészek közti személyes probléma, de mégis a sorozatnak ez volt kvázi a fő témája, Damon karakterének vezető motivációja így véleményem szerint ennek kellett volna legalább a záró képsornak lennie. Ehelyett úgy jött át, hogy oké ez is megvolt, letudtuk, jöhet a túlvilági brománc meg családi ünneplés. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez egy végletekig rossz évadzárás volt, csupán részemről nem illik ahhoz amiről a sorozat szólt.

infinity - 2017. 03. 13. 18:45

Azt értem, hogy megmutattak egy lehetőséget arra vonatkozóan hogy Elenáék is békére leltek. A jelenet nagyon szép/jó volt. De szerintem megoldhatták volna. Amúgy nem vagyok nagy rajongója Jeremy-nek, csak feltűnt hogy nem volt közös jelenete Elenával,ez minden. :)

sunny97 - 2017. 03. 13. 19:12

Igen, simán összehozhattak volna egy közös jelenetet, mert csak testvérek voltak.
Meg amúgy alapból ez a történet nagyrészt a Damon-Elena párosról szólt, erre meg csak annyit kaptunk a fináléban belőlük, hogy egymásnak ugrottak mikor meglátták egymást, utána pedig kézen fogva sétáltak. Nem vagyok egy szerelmi szál rajongó, de azért az esküvőből 1-2 pillanatot mutathattak volna.

hummel - 2017. 03. 13. 19:17

Nekem ez a befejezés összecsapottnak tűnt. Valaki pusztítani akar és senki sem próbálja megállítani, csak a következményeket akarják formázni? Stefan húzása Damon kiütésére szintén érdekes. Máshogy is megoldhatta volna, mondjuk egy vervain injekcióval. A gyógymód (bár ez a kifejezés elég fals) beadásával viszont meghatározta a bátyja jövőjét. Mégis milyen alapon? És ez csak két kiragadott probléma.

Összeségében a végére a sorozat eléggé elfásult a kezdeti önmagához képest, bár voltak fellángolások – nekem Rayna és Kai karaktere tetszett az elmúlt évekből, szóval úgy érzem jó döntés volt befejezni a sorozatot.

winnie - 2017. 03. 13. 19:31

az egyetlen kérdés, amit nem tudtak megválaszolni julie plec-ék:

“The only dangling thread that we never answered — and we tried all year — was I could never find a way to learn what Sheriff Forbes wrote in that letter that Caroline burned,” Plec says, referencing the letter that Liz wrote her daughter before she died in season 6. Caroline later burned it when her humanity was turned off, an action she quickly came to regret. “We came up with a bunch of really bad pitches but really couldn’t figure it out,” she says. “Perhaps if the entire finale had been set in peace where all these characters could talk to each other again then it would’ve been different.”

luki17 - 2017. 03. 13. 19:57

Csak én éreztem egy kis Lost utószelet? Mindenki találkozik a túlvilágon boldogan, és még a rész végi logó is fekete helyett fehér háttérrel…

jessm - 2017. 03. 13. 20:43

1)Akik fennakadtak a cure dolgon, azok nem nézték 5. és 6. évadot. A cure úgy müködik, hogy beadod valkinek az ember lesz, aztán kiszívod belőle , attól ő még ember marad, a csavar ott van, hogy ha kiveszik belőled a cure akkor a valós korod utolér, szóval 300 éve vagy vámpír , akkor annyi leszel, ha 20 évas , akkor annyi. A gyógymód nulláza korod nem csak ember leszel, de ha kiveszik belőled , akkor megszűnnik a hatás
Ebből kifolyólag Elena 20 – on éves , nígy nem hal bele az öregedésbe, míg Stefan igen mert kb 190 éves

2) Kathrine azért tudták lefogni mert emberként halt meg és nem vámpírként, míg Kai Haritics-ként hal meg.

3) Valakinek ott kellett tartani kathrinet, amikor jött a tűz és akkor megölni, tehát egyben meghal.
4) Stefan azért adta tovább a cure mert ha meghal , anélkül , hogy tovább adná, akkor elveszik a cure. Szóval gyorsan tovább adta Damon-nak.

A vicki-s dolgot én sem értettem, szerintem ott kivágtak jelenetet/ mondatot, és azért nem értjük

Aurora - 2017. 03. 13. 21:05

@ Iceman: A TO 5 évet fog ugrani a 4. évadra (elméletben), és a TVD lezárásában is felpörgették az időt, amikor mutatták, hogy kivel mi lett. Így valószínű, hogy Klaus már magánál van, amikor Caroline-ék eljutnak az iskola működtetéséig.

Alex - 2017. 03. 13. 22:05

jessm: Wow! Néztem én az 5. és 6. szezont (mikor kijött), de ez a “cure-működés leírás” nem rémlett! Köszönöm a felhomályosítást! :) Az hogy Katherine konkrétan mi volt, mikor meghalt már csak azért is nehéz felidézni, mert húzták rengeteg ideig, hogy ő most haldoklik, aztán utazó lett (vagy mi az…) és átment Elenába, aki akkor még azt hiszem vámpír volt…De aláírom, igazad lehet! Nem tegnap volt…

A fináléból azért vissza néztem a kérdéses részeket…Ha jól látom, akkor Stefan beállt a tűz elé Katherine-nel, Damont meg belökte fél méterrel odébb egy szobába…na most miután Katherine-t leszúrta, mennyiből tartott volna ahelyett, hogy “Goodbye brother!” felkiáltással áll egy helyben, effektíve félreugrani? :D

Stefan-t hatásvadász okokból kellett kinyírni, na! Logikailag helyre raktad a dolgokat, de ettől még a finálé nem lesz jobb! :( Nyilván egy Matt Donovan vagy Bonnie halála nem ütött volna akkorát, ha Damon hal meg, akkor rajongók ezrei átkoznák Julie Plec-et. Ehelyett megnézhettük, hogy Matt felavat egy padot és ezt Vicky meg Tyler mosolyogva nézi…ez engem sajnos nem elégített ki, mint végkifejlet! :D

dorakrok - 2017. 03. 13. 22:08

Nem tetszett. Okés, könnyeket csalt a szemembe, amikor Caroline megtudta mit tervez Stefan meg amikor Stefan találkozott Lexy-vel, meg a sírfelirat. De érzelgős vagyok, az ilyeneken mindig bőgök.
Viszont ezzel az egésszel nem értek egyet. Oké valahogy korrigálni kellett, hogy Bonnie Stefannak adta a gyógyírt és ugye azt tudjuk, hogy amennyiben kikerül a szervezetből a gyógyír, akkor test az eredeti korát próbálja felvenni, így sikerült végül megszabadulni Kathrine-től, szóval Stefan vagy meghal vagy Damon nem lesz ember. És azt is megértem, hogy meg akarták adni mindkét srácnak a emberi életet, csak ez így nem tudom, elcseszett lett. Caroline-t nagyon sajnáltam, szenvedett már ő is eleget, elveszítette a szüleit, Tyler is meghalt most meg Stefan. Oké ott vannak a lányok neki, de akkor is… Akit minden gond nélkül feláldoztam volna az Alaric, tudom a gyerekek miatt gonoszság, de Caroline annyira imádja őket és Stefan is lehetett volna apa. A Delena befejezés gyenge volt, én is hiányoltam a nagy összeborulást, 8 évadon át láttuk, ahogy Damon belegebed Elena iránti szerelmébe és ennyi? 3x megfogják egymás kezét meg egyszer megcsókolják egymást? Húha. Szintén hiányoltam, hogy nem tudták megoldani, hogy Caroline végül megtudja, hogy mit írt neki az anyja. Jah és X-professzor jövőhéten benéz a licence jogok miatt a sulival kapcsolatban… Bár ugye mit is vártam? Évadról évadra gyengébb lett az egész, itt már nem is próbálkoztak azzal, hogy valami értelmes, komoly gonoszt összerakjanak, még az ördögöt is lazán kinyírták. Vicc.

Mona - 2017. 03. 13. 22:14

Azért kellett Stefan-nak meghalnia, mert Kevin W. Nem tudta elviselni, hogy Stefant nem tudta összehozni Elenával. Ezért feláldozta.
Az eredeti terv szerint Damonnak kellett volna meghalnia a város megmentése érdekében. Stefan meg Caroline-nal elhagyta volna a várost. Járva a világot rászoruló természetfeletti gyerekek után kutatva. És megalapítva a bentlakásos iskolát. De a 14. rész forgatása után Kevin átiratta a forgatókönyvet. Ezért volt a sok bukfenc a fináléban.
Külföldön nagyon sokan felháborodtak ezért. Most Plec visszakozott, hogy ha pár év múlva megcsinálják az iskola spinoffot, Stefant valahogy fel fogják támasztani.

wellwellwell - 2017. 03. 13. 22:46

plusz azért kellett stefannak meghalnia, mert caroline megy át az originalsbe klaushoz.
#Klaroline :)

DonMaros - 2017. 03. 13. 23:49

Hát ez iszonyat nagy csalódás volt. Az okokat már felsorolták előttem, nem írom le őket újra. Az egyik utolsó megmaradt sorozat volt junkie-ságom kezdetéről, szomorú volt látni hogy mi lett belőle.

Mona - 2017. 03. 14. 00:11

Candice bevallása szerint nincs s4 originals-ban Caroline crossower. A szerződése lejárt és nem szándékozik tovább Carolne-t alakítani.

Anni - 2017. 03. 14. 11:47

Nekem tetszett a finálé. Nyilván nem egy Lost féle komoly zárást kaptunk.. érzékelhető volt, hogy rohantak a dolgok és nem volt idő mindenre amit sajnálok.. de szerintem amit kihoztak belőle rendben volt és kerek. Kellett pár zsepi is de biztos azért mert az elejétől Stefan volt a kedvencem :)

Jah és Nina szerintem a paróka miatt volt más.. azért mindig csak a fél fejét mutatták, hogy ne látszódjon a gebasz :D mikor rövid hajjal volt végén, ami most van neki úgy már sokkal jobb volt.

8 év hosszú idő és végigkísérte ezt a szakaszt az életemben a VD. Érdekes, hogy mennyire hozzá tud nőni az emberhez egy sorozat.. Volt, amikor temettem az 5-6 évad körül de végül kitartottam mellette és nem bántam meg. Na meg nem szabad elfelejteni mennyi jó zenére akadtam a sorozat által ebben a 8 évben. Egy biztos, sose felejtem el a VD-t és a szereplőket se :)

Arjen10 - 2017. 03. 14. 12:31

luki17
Nem vagy egyedül, nekem is a Lost ugrott be elsőre!
Továbbiakban spoileresen!
SPOILER
Ki se derül kivel mi lett a karakterekkel később!(A TVD esetében mondjuk annyira nem is érdekelt mint a Lostnál!)
Az évad egész jó volt, viszont a lezárást a logikai hibák teljesen lehúzták! Teljesen hiteltelen volt, ahogy Damon kettesbe hagyta Mattet és Vickyt, hogy majd Matt úgy is ledumálja a húgát a város elpusztításáról! Miután ez nem jött össze ugyanúgy elsétált onnan mint Matt, “hát dögöljünk meg” alapon! Az pedig, hogy Kathrine-t miért nem lehetett csak belökni a tűzbe(a lyukból, ahova valamilyen oknál fogva be se ment a pokol tüze! MIért?) fel nem fogom, azt meg végképp, hogy az ember Stefannel, hogy nem tudott megküzdeni Kathrine!(legalább egy könyökös vagy valami…
Elena felkeltésének/feltámasztásának megindoklása pedig bohózatba illő volt!
Mindezek ellenére könnyt tudott csalni Stefan halála a szemembe, tényleg szomorú volt, főleg tudva, hogy ő már régebben is ember szeretett volna lenni. Szóval sajnálatam de őszíntén szólva nagyon kiszámítható volt az egész!
Összességében jókor fejezték be a sorozatot ezt nem lehetett tovább húzni, az “Ősök” kiválásával rendesen visszaesett a színvonal! Szerintem az Originals bármelyik évada köröket ver a TVD utolsó 4 évadjára, és már nincs is messze a negyedik évad! :D

whatever - 2017. 03. 14. 12:31

Még mindig azt nem értem, hogy tulajdonképpen miért kellett valakinek meghalnia Katherine-el együtt.
A tűz a tunnelben ment végig, és ott volt mellette az a szoba szerűség, ahol Damon is feküdt.
Katherinet leszúrják, otthagyják az alagútban, ahol a tűz áramlik, Stefan meg odaugrik Damon mellé a “szobába”, és kész, megvan oldva.

Freckles - 2017. 03. 14. 13:26

8 év nagy idő. Ennyi idő alatt azért hozzá tud nőni egy kedvelt sorozat az emberhez, és kitart mellette még akkor is, ha vannak rosszabb periódusok is.
Szerintem maga a lezárás nem volt rossz, csak a kivitelezés. Nekem is a Lost ugrott be a végéről, csak ott végigbőgtem az egész rohadt utolsó részt, itt meg ez elmaradt :) Nem volt katarzis. Kapott egy lezárást, előtte meg egy főszereplő halált, ennyi. Egy rakás másik sorozat is végződik még így szerintem.
Kevés olyan sorozatlezárás van, ami után csak elégedett kommenteket olvas az ember.
Szóval szerintem nem a vége volt a baj, hanem, hogy kicsit összecsapták a részt. Két (vagy három?) évadot vártunk arra a nagy Elena és Damon találkozása és akkor elénk dobnak egy sótlan ölelést meg csókot? :) Meg Bonnie csak úgy rájön, hogy hogy lehet megtörni a varázst? Meg a logikai buktatók az alagútban történteknél. Ilyen apróságok miatt lehet esetleg hiányérzete az embernek. De azzal nekem nincs gondom, hogy mindenki élt boldogan amíg meg nem halt, egy ember kivételével.
Azért hiányozni fog egy kicsit. A jobb évadok mindenképp :)

Vielon - 2017. 03. 14. 15:36

Szomorú vagyok, mivel a finálé megerősített a döntésemben….100%-ig. Sajnos nem bántam meg, hogy a 6. évadban kaszáltam az egyik korábbi kedvenc sorozatomat….

Mindenképpen szeretném megjegyezni, hogy a véleményemmel senkit sem szeretnék megbántani, és tökéletesen értem, ha valakinek jó érzése van a zárással kapcsolatban…tetszett neki, sőt meg is hatódott rajta. Örülök, ha valakinek nem volt csalódás az utolsó epizód…örülök, sőt irigykedem is egy picikét….

Kasza okai:

Kinyírták a történetet…a logikai bukfencekkel (a korábbi zseniálisan és logikusan felépített univerzumot sikerült lebontani szinte teljesen…sokszor tényleg fogtam a fejem, hogy ezt most miééééért kellett?)
Kinyírták az Ősöket a spinoffal (a TVD-ből mindenképpen), pedig a jelenlétük nagyon sokat adott a történethez…semmi gond a spinoffal…de szinte nyomtalanul eltüntetni őket az anyasztoriból nem biztos, hogy jó 5let volt.
Kinyírták Katerinát (bitang jó karakter volt Ninának jobban is állt szerintem, mint Elena) azzal, hogy kiírták a történetből…
Kinyírtak egy szerelmet, amit felépítettek (kötődés vonal, emléktörlés, egyéb hülyeségek…egy idő után az volt az érzésem, hogy miután összehozták őket, már nem tudtak velük mit kezdeni…holott..lehetett volna)
Kinyírták Elena karakterét (soha nem kedveltem, de nem azért, mert Nina Dobrev nem jó színésznő, hanem mert az, hogy minden egyes évadban mindenki őt akarta megmenteni egy idő után sajnos kezdett unalmas lenni… :(
Végül kinyírták az egész sorozatot :(

Bevallom, a finálétól tettem függővé, hogy bepótolom-e a 2 éves kihagyást…de erre nem fog sor kerülni :( Szomorú vagyok…, mert nagyon, de nagyon, de tényleg nagyon szerettem ezt a sorozatot.

Finálé:
– logikai bukfencek pipa :(
– kötelező karakterhalál pipa (szerintem indokolatlan volt… és logikátlan:(, de kellett a dráma, …holott korábban az indokolt és logikus karakterhalálok / események eredményeképpen lett dráma, nem fordítva – Pl. Jenna, Jeremy…stb…számomra ezért is volt hiteles, megható pár fordulat még régen.
– korábban felállított szabályok megszegése – pipa (nincs kiskapu az átokban…de vaaaan)
– Damon és Elena történet teljes zárójelbe helyezése a vérszegény reunionnal pipa. Most komolyan…nem látod életed szerelmét 2 évig…azt sem tudod, h látod-e még valaha…és végre összetalálkoztok, mit teszel? Nekem ez a haverpuszi és/vagy demo csók, majd az egymásba karolós mosolygós nyugdíjas sétálgatás jobbról balra, majd balról jobbra totálisan hiteltelen, életszerűtlen, karakteridegen és méltatlan volt a korábbiakhoz képest. Egy csúcstalálkozón nagyobb szenvedéllyel borulnak egymás nyakába a rivális politikusok, mint ezek ketten….:(
– Elena karakter helytelen használata – pipa. Örültem a Katerinának nagyon…de ha már egyszer Elena, akkor akár benne is lehetett volna valóban a történetben :)

És még sorolhatnám, de nem fogom…inkább szomorkodom tovább magamban…és talán megnézem újra az első évadokat, hogy úgy emlékezzek a The Vampire Diaries-re, mint egy izgalmas, ötletes, eredeti, érzelemgazdag sorozatra, tele remek rétegelt karakterekkel, amit érdemes volt elkezdeni és szívesen ajánlanám másoknak is.

Talán, de még meggondolom..:(

Réka - 2017. 03. 15. 14:07

Kérdés: Elenában volt a gyógyír aztán kiszedték belőle. Miután felébredt miért nem öregedett meg?

(Szerintem mindent beleraktak a fináléba, amit lehetett és amire szükség volt. Nincs hiányérzetem. Méltó befejezés. És ideje volt befejezni a sorozatot, már elég sok bőrt lehúztak szegényről mint, ahogy több kommenttelő is írta.)

Máté - 2017. 03. 15. 18:01

Elég sokan kérdezik, hogy Elena miért nem öregedett gyógyír nélkül? Ő huszonéves lány volt, vissza is állt a normál kerékvágádba a teste. Nem volt sokáig vámpír. Katherine és Stefan többszáz éves volt és a szervezetük nem tudta tartani a lépést.

Zsuzsy93 - 2017. 03. 15. 20:00

Nekem vegyes érzéseim vannak a fináléval kapcsolatban. Véget ért egy korszak számomra. A TVD-vel kezdtem el feliratosan nézni a sorozatokat. Egy időben nagyon rá voltam kattanva, aztán alább hagyott a lelkesedés. A közepe körül megkérdeztem magamtól miért nézem még? Aztán mindig volt 1-2 karakter, aki miatt nem tudtam elengedni. Nem bántam meg, hűséges vagyok. :D Pár jelenetet megkönnyeztem. Stefan volt a kedvencem az elejétől a végéig. Igaz a ripper korszakait nehezen viseltem. Tudtam, hogy ő fog meghalni és azt is, hogy Damonba átrakja valahogy a gyógyírt és akkor neki bizony annyi. Damon és Elena szerintem se volt olyan szenvedélyes mint régen… Nina is más volt, lehet tényleg a paróka miatt. Nagyon látszódott. Nem volt egy normális maszkmester?
Nagyon fog hiányozni. 8 év az 8 év.

karli - 2017. 03. 15. 22:06

” Ezenkívül “rendes” húzás volt, hogy rengeteg múltbeli szereplő tért vissza, hogy tiszteletét tegye és megmutassák, hogy ők is rátaláltak a békére.”
Nekem pont ez nem tetszett! Annyira nem bírtak a készítők senkit kinyírni a sorozatban, hogy muszáj volt a végén valamilyen formában mégis visszahozni mindenkit, ettől lett borzalmasan cukormázas az egész. Elég nagy csalódás volt a befejezés, méltó az utolsó két évad színvonalához. Sajnálom nagyon, ha valaha újra nézném, a 6.-ig fogom csak.

Thomas - 2017. 03. 16. 23:33

Igazából felesleges logikát keresni egy olyan sorozatban, aminek már jó ideje az volt az egyetlen szabálya, hogy nincsenek szabályok. Ha valamit meg kellett oldani, mindig volt rá egy kiskapu, előkerült egy új varázsige, vagy talizmán valahonnan. Szóval innentől úgy fejezhették be, ahogy csak akarták. Mivel Bonnie gyakorlatilag mindenhatóvá vált a végére, és a megtörhetetlen átkot is megtörte, lehetett volna az is a befejezés, hogy az összes feltűnt szereplőt feléleszti, és valami supernatural védőburkot tesz a városra, hogy ne találják meg őket az ellenségeik többé, és boldogan élnek… Ez szerintem tökéletesen illett volna ehhez a rettenetesen eltúlzott, a saját szabályait folyamatosan felrúgó sorozathoz.

Most hogy miért ez lett belőle, hogy mindenki megkapta szép lezárását (még Stefan is, hisz az volt minden vágya, hogy vezekelhessen a bűneiért), ki a privát mennyországukban, ki más módon, csak egyedül a történet legpozitívabb szereplője, Caroline bukta a nagy szerelmét (és a levél alapján esetleg a sorozat legnagyobb pszichopatáját nyerte meg), ez már nagyon jó kérdés, de nyilván ez volt a cél, amihez elbotladoztak valahogy. Mágikusan feltűnő harangokkal, leállíthatatlan Vicky-terminátorral, folyosókon csak egyenesben közlekedő pokoltűzzel, értelmetlen önfeláldozással. De aki kitartott idáig, jól tudja, hogy ez is csak egy átlagos rész volt a sorozatból:)

Zárszóként csak annyit kívánok, hogy remélem, sosem fogok még egyszer beleragadni egy ennyire rossz sorozatba, de ha mégis, csak magamat okolhatom érte. Így visszagondolva, a 3. évad eleje lett volna az ideális kiszállási pont, amikor elkezdték kapcsolgatni a kapcsolóikat, majd lassacskán beindul a végtelennek tűnő szerelmi háromszögelés, és vált egyre nagyobb szenvedéssé az egész. De most nagy megkönnyebbülés, hogy végre itt a vége, remélhetőleg sosem találkozom egy képkockával sem, ami ebből a sorozatból való:)

zs - 2017. 03. 19. 00:59

Rendben,én azt értem, hogy Elena nem öregedett meg mert huszonévesen vette be a gyógyírt és 3-4 év telt el csak azóta..de ha Stefan beadta Damonnak is akkor Damon miért nem öregedett meg egyből?

infinity - 2017. 03. 19. 17:51

zs: Ezt a kérdést már feltették és válaszoltak is rá: Stefan azért öregedett és halt volna meg rögtön mert eltűnt belőle a gyógyír-171 éves volt. Damon-ban benne maradt, ezért normálisan öredik.

[Egyébként nekem (is) az 1-3.évad a nagy kedvencem, -mert valami hihetetlen jó volt- és mindig ezek az évadok jutnak eszembe, amikor visszagondolok, hogy milyen jó sorozat volt a tvd. Viszont szép kort megélt…]

Csypi - 2017. 03. 20. 07:54

Szegény Caroline meg végig nézi, hogy mindenki meghal mellette, mert gyakorlatilag ő maradt az egyedüli vámpír a csapatból. Azért kár, hogy nem kaptunk többet a jövőről, mert hát azért nehéz elhinni, hogy a következő 60 évben senki nem akarta megszerezni a gyógyírt. Kíváncsi lettem volna, hogy Elena tartja el Damont a későbbiekben, vagy elmegy Damon is dolgozni. Vagy akkora vagyonuk volt, hogy folyamatosan kitart és egy napot sem kell dolgoznia 240 év alatt? 😁😁 na jó, félre a tréfát…
tényleg össze csapott volt az utolsó rész, és biztos meg lehetett volna oldani azt is, hogy ne érezzük ennyire értelmetlennek Stefan halálát… na mindegy, ez van. Delena tényleg kevés és kicsit rideg lett és azzal is egyet értek, hogy Elena És Jeremy összeborulását is mutathatták volna. Sebaj, szép volt, jó volt. Hiányozni fog a sorozat, de több bőrt tényleg nehéz lett volna lehúzni a sztoriról.

opalisc - 2017. 03. 21. 20:48

Tegnap elolvastam a CW-n a Kevin Williamson interjút és abban is leírták, hogy a meglett anyagból ki kellett vágniuk a végén, ha jól emlékszem 18 percet. Ugye szó is volt az elején, itt is megírták, hogy kb. 1 órásra tervezik az utolsó epizódot. Úgyhogy bár alapvetően sok szép dolgot találtam a fináléban, Caroline-t sajnálom én is :( de marha kíváncsi lennék mi maradt ki emiatt, pl. ha vki figyelemmel kísérte Julie P. Twitterét – már nyugodtan mondhatom hisz két hete volt-, egyik posztban egy kisfiú volt a képen Bonnie-val, arra számítottam, h babája lett Enzótól ésatöbbi. Talán ha lesz DVD, azon rajta lesznek ezek a jelenetek. :) Ezzel együtt nekem végig guilty pleasure volt, és ha voltak is döccenések az évadok folyamán, jó volt kikapcsolni vele, sok rosszon átsegített. És örülök, hogy van Originals! :)

bellarea - 2017. 03. 27. 14:50

Jesszus, komolyan el fogják rontani az Originalst Caroline-nal?

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz