Advertisement
login |

The Walking Dead – 7×13: Death and taxes

2017. 03. 13. 18:45 - Írta: human

105 hozzászólás | kategória: kritika,

Kicsit nem figyelek, és már arról van szó, hogy nem kellenek zombik a The Walking Deadbe? Várjunk csak, a mostani részben sem nagyon volt szerepük, hiába volt drámai. Nagyjából egy bokszzsák szerepét töltötték be. Lássuk, mit hozott nekünk most a sorozat, természetesen spoileresen folytatom.

A legunalmasabb mellékszálat hozta, ami valahogy mégis tetszett. Persze sok volt benne a szünet és unalmasabb rész, de a saviorök és a Kingdom közötti konfliktus élesedésében voltak jobb húzások. Konkrétan a harcot elindítani akaró csávó, Richard mesterkedése bejött. Mármint nekem. Vagyis igazából végül neki is.

Kifejezetten jó, hogy nem húzták a titkolózást sokáig, ha már a harccal azt teszik. Persze fel kell készülni, de bla bla…, túl sok rész megy el erre. Nem ez a lényeg most, hanem hogy a szart kavaró “ezredes” terve rosszul sült el, ezért a csapat fiatal tagja, Benjamin meghalt.

Itt kezdtem egy kicsit aggódni. Morgan némi vietnami flashbackelés után egyedül kéri számon Richardon a dolgot, mivel rájön, hogy az ő keze van a dologban. Itt megbeszélik, hogy utóbbi mindent bevall a királynak arról, hogy miképp akarta eszkalálni a helyzetet, és akkor összeállhat a sereg Rick-ékkel. De persze ezt nem teszi meg, mármint nem mond el mindent

Ez volt az ahol csak legyintettem volna, hogy megint ugyanazt csinálják, ezt is rejtegetik majd, mint Carol elől az igazságot (ami szintén elhangzott végre a részben), de nem így történt, Morgan látja, hogy tényleg muszáj lesz háborúba lépni, viszont az első áldozataként Richardot fojtja meg (jó hosszan), hogy ezzel a saviorök gyanakvását is elaltassa, hiszen nekik is feltűnt, hogy Benjamin halála túl sok volt.

A hosszú nézések mellett az egyetlen, amit erősebb problémaként felhoznék: Morgan nem mondja el, hogy mit tett Richard, akinek a társai mégis tétlenül végignézik, hogy betöri a fejét. Mármint teljesen valószerűtlen, hogy nem akarják leállítani a kivégzést…

A Carol dolgot az előbb csak úgy elejtettem, de igen, Morgan mellett végül Carol is kénytelen felhagyni a békésebb élettel, ebben a konfliktusban sajnos a gyilkosabb énjükkel, de mindenképp részt kell venniük. El is hangzik, hogy közel engedték magukhoz kerülni az eddigi áldozatokat, már túl késő a tényleges hátrahagyásukhoz. De ezzel igazából ők sem mások, mint az épp elhunyt Richard, a jó dologért rosszat tesznek, aminek bizony következménye lesz.

Persze kicsit szájbarágós az egész sztori, amit Morgan tompa fegyverének hegyessé faragása csak aláhúz. A lényeg, hogy ezzel akkor a Királyság is beszállt a háborúba.

105 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2017. 03. 13. 18:48

nekem eddig ez tetszett legjobban a szezonban, de nem a halálesetek miatt, hanem mert volt egyfajta hangulata. (tudom, hogy lesznek rajongók, akik morgan ülésén csápolni kezdenek – én az ilyet sosem értettem, ez nem look at the flowers:).

viszont legalább nem kell tovább várni, hogy carolt aktivizálják – tudtuk, hogy ez a cél, csak nem akarták rögtön.

winnie - 2017. 03. 13. 18:48

” már arról van szó, hogy nem kellenek zombik a The Walking Deadbe? Várjunk csak, a mostani részben sem nagyon volt szerepük,”

mondjuk nem azért, mert feleslegesek, hanem mert nem jelentenek kihívást, és ha minden részben ott vannak, akkor vagy kihagyhatóak, vagy felüllicitálósak a szituk.

itt is alapból carol döfködése nem adott semmit a sztorihoz, csak azért volt benne, hogy legyen, de az azért az írók javára írható, hogy adtak jelentőséget (vagy “jelentőséget”), hiszen beleszőtték benjamin mondandójába. szóval azért nem gépiesen teszik be, hanem ők is törekednek:)

bambamaci - 2017. 03. 13. 19:11

Örülök hogy ez a rész elsősorban Morganről szólt, kedvelem a színészt. Láttuk anno a totál bekattant verzióját, aztán a pacifistát, nagyon ideje már, hogy rátaláljon az arany középutra. Ez a rész végre átbillentette. Az epizód történései javarészt előre borítékolhatóak voltak, de nem zavart, bírom Morgant, Carolt és Ezékielt is. Egyedül arra nem számitottam, amit Morgan tett, de így totál jó volt, még hitelesebbnek tünt, hogy a Megmentők elhiggyék, a Királyság nem tervez semmit ellenük.

Egy aprócska részlet piszkálta csak a csőrőm, tényleg egy bazi nagy teherautó kellett ahhoz, hogy 8 ember elvigyen 12 dinnyét? :)
Kicsit nevetséges, és benzinpazarlás, Michonne egymaga egy teljes őzet szokott cipelni a hátán hazáig…

Összeségében tetszett a rész, hál istennek ebben sem volt Negan.

krisz - 2017. 03. 13. 19:16

“Morgan nem mondja el, hogy mit tett Richard, akinek a társai mégis tétlenül végignézik, hogy betöri a fejét. Mármint teljesen valószerűtlen, hogy nem akarják leállítani a kivégzést…”

Azért nem tesznek semmit, mert a Savior-ok vezére rájuk szól, hogy hagyják őket.

bambamaci - 2017. 03. 13. 19:17

“az egyetlen, amit erősebb problémaként felhoznék: Morgan nem mondja el, hogy mit tett Richard, akinek a társai mégis tétlenül végignézik, hogy betöri a fejét.

visszanéztem a részt, Ezékiel indult hogy leállítsa, de a Gavin nevű savior rászólt, hogy “Hagyd őket”, mivel Ezékiel nem mozdult, így az alattvalók sem, Ezékiel még többször rászólt Morganra, de gyanítom megsejtett valamit, hiszen előtte megérezte a feszkót Morgan és Richard között, beszélni is akart róla, de közben megjöttek a dinnyért. Meg elég rendesen le volt fagyva mindenki…

winnie - 2017. 03. 13. 19:23

krisz: az nem lenne akadály. ezékiel döntött így. ha a király nem mozdul, akkor a többiek sem.

winnie - 2017. 03. 13. 19:25

bambamaci: volt abban egy dinnye is:)

jut eszembe, megint nem hiszem, hogy olyan sokat adott a főcím előtti néma rész a teherautó-pakolással (a “rejtélyfaktor” minimális volt), de továbbra is bele vannak esve ezekben a jelenetekbe a készítők.

_Peter - 2017. 03. 13. 19:35

Unalmas nagyon hetiben nézni, hiszen hogy majd adózáskor az ifjú padavan halála billenti át a királyságot, Morgan felhagy a buddhizmussal, hogy Carol megtudja az igazat és befejezi a remete életet a házban, ezeket már hetekkel ezelőtt beszéltük mint kiszámítható események. Viszont Richard Morgan általi megölése feldobta a részt, ahogy Morgan végül is pont Richard tervét hajtotta végre hogy elaltassa a savior bandát. A tesco gazdaságos Russel Crowe-ért kár, TWD viszonylatban simán a jobb színészek közé tartozott.

Most akkor jöhet Rick és az amazon szövetsége a kukások után, meg egy kis Hilltop se ártana ott gondolom Gregory eddigiek alapján áruló lesz? Aztán Rosita és Sasha magánakciója miatt mikor Rickék pont összehoznák a szövetséget és indulnának Negan ellen, ő jön meglepetés megelőző csapást végezni Alexandriába és hopp vége is az évadnak, várhatjuk a háborút jövőre.

rapguruz - 2017. 03. 13. 19:40

Nekem részről részre egyre jobban tetszik az évad… engem nem is zavar hogy húzzák a harcot, Az nyilván nem lenne hiteles ha azonnal jönne a nagy csata, azért ezt komolyan fel kell vezetni.. . Ha harcot akarok nézni akkor megnezem a Rettenthetetlent!! :D

human - 2017. 03. 13. 19:53

krisz, bambamaci: igazatok van bizonyos szinten, de azon tipikusan az érződött csak, hogy kitalálták a tetőpontot aztán utólag valami magyarázatot kitaláltak rá. Egyszerűen máshogy kellett volna ezt az egész jó húzást levezetni.

Irgum76 - 2017. 03. 13. 19:55

hát én nem tudom mit néztetek de nekem nagyon felkúrta az agyamat
Morgen a zenbuddhista mivel tér meg miután kiirtották a barátai felét és anno a Farkasokat is putyulgatta???
brutálisan kinyírja a saját bajtársát
és nem azért, hogy megmutassa a Megváltóknak, hogy mi milyen rendes gyerekek vagyunk
hanem egyértelműen bosszúból a kis csíra miatt (meg a fia miatt)
a többi csak hanta volt
semmi szükség nem volt arra, hogy ezt tegye

a többi meg bambán nézte ahogy ez a gyütment az egyik legjobb cimbijük fejét veri az aszfaltba
lehet, hogy rájuk szóltak, hogy hagyják de csak leszarom ilyen szituációban odamegyek azt tarkón vágom egy lapáttal

ehhhh
ennyire talán még egy rész sem idegelt fel

winnie - 2017. 03. 13. 19:57

Irgum76: azok az emberek nem feltétlenül harcosok, vagy agresszív emberek. inkább hű alattvalók, még jerry is. morgan pedig nem bosszúból tette (WTF, ő nem olyan, és ha igen, akkor megtette volna korábban), hanem azért, amit felelt neki előtte richard. nyilván ideges volt, meg aztán richard akart meghalni:)

Irgum76 - 2017. 03. 13. 20:05

“azok az emberek nem feltétlenül harcosok”
akkor minek vannak ott? királyi díszőrség?

Richard azért akart meghalni, hogy konfliktust teremtsen
nem azért, hogy becsicskuljanak
a bosszú nem csak e miatt a srác miatt jött ki belőle hanem a fia emléke miatt is
még a nevüket is összekeveri

winnie - 2017. 03. 13. 20:10

Irgum76: ott vannak, de nem hiszem, hogy korábban lett volna részük ember ember elleni agresszióban, mármint résztvevő félként. de ha igen, akkor is bőven elég az ezékiel iránti tisztelet, vagy engedelmesség, gondolom.

bambamaci - 2017. 03. 13. 20:20

igen egyelőre csak díszőrségnek vannak ott, azt teszik amire a király utasítja őket. :P

ha majd arra szólítja fel őket a király, hogy harcoljanak, akkor fognak :)

ez nem egy olyan közösség, mint Rickéknél van, nem mentek át annyi mindenen, nem menekültek helyről helyre, küzdöttek meg annyi kihívással. itt nincsenek olyanok mint Daryl, aki ha nem tetszik neki valami, akkor “leszarom a gecibe” felkiáltással megy a saját feje után..

ez itt a királyság, fegyelmezett renddel, most komolyan Jerrytől például hogy várnád el hogy közbelépjen :) ő csak akkor lép közbe, ha valaki félbeszakítja a királyt :P

Irgum76 - 2017. 03. 13. 20:20

lehet már kötekedésnek tűnik de Morgan teljesen kiszolgáltatott helyzetben volt
csak le kellett volna rúgni arról a szerencsétlenről
ilyen szituációban sem a király sem a megmentők nem avatkoztak volna bele
szerintem

Im99 - 2017. 03. 13. 20:27

Jó rész volt ez összességében, igaz kiszámítható is volt valamennyire. Nekem van egy ellentmondás viszont a részben, vagy olyan dolog ami nekem nem áll össze. Morgan ugye megfojtja Richardot a Saviorok előtt és Gavinnek azt mondja, hogy ezután pontosan teljesítik a kéréseket az elvártak szerint. Aztán elkezdik felvázolni a crazy Morgant. Ha most tényleg crazy akkor nem értem ezt a hidegvérű bejátszását a behódolás megerősítésének. Ha meg mégse ekkora crazy akkor miért beszél félre, meg játssza be a harmadik évados viselkedést.

Csilla0422 - 2017. 03. 13. 20:31

Az évad legrosszabb és legunalmasabb része volt.

+Peter és Irgum

Ezekiel egy bohóc, abból is a rosszabb fajta. Az ezredes próbált tenni valamit, neki kuss volt. Aztán jött két idegen majd Benjamin esete…

Az ezredes miért volt ott az adózásnál? Nem lett letiltva a múltkori incidens után?

Azt nem értettem, hogy Benjamit miért kellett Carolhoz vinni. Ahelyett, hogy elszorították volna a sebeket inkább nézték ahogyan elvérzik.

bambamaci - 2017. 03. 13. 20:32

Im99: poszttraumatikus szindrómája lehet, mihelyt öl, bevillan a régi bekattant énje. lehet azért sem akart mostanában ölni, mert félt hogy újra visszatér az őrült, mindenkit megölni akaró verziója és elveszíti a kontrollt.

Irgum76 - 2017. 03. 13. 20:41

Csilla:

“Az ezredes miért volt ott az adózásnál? Nem lett letiltva a múltkori incidens után?”

Ezekiel mondta, hogy kimarad az átadásból de a megmentők azt akarták, hogy maradjon

“Azt nem értettem, hogy Benjamit miért kellett Carolhoz vinni. Ahelyett, hogy elszorították volna a sebeket inkább nézték ahogyan elvérzik.”

valamit mondanak, hogy Carolnál van elsősegély cucc
a sebet meg konkrétan nem mutatják, hogy hol van csak azt, hogy nagyon vérzik

Im99 - 2017. 03. 13. 20:44

bambamaci: Ez jó magyarázat lehet. Ezek szerint csak nekem nem jött át ez a dolog.

fireblade"pistike" - 2017. 03. 13. 20:47

Én alapból nem értem a szitut (ok, sorozat,ezt írták ok ok)
De mondjuk azt a beszerző megmentő csapatot, lazán legyakják, mert simán megoldható lett volna..szépen eltüntetik őket, kocsit egy nagy tóba.-és élnek tovább békésen..jön Negan és kérdezi hol az ő kis csapata? erre nyugodtan mindhatnák, gőzünk sincs bigboss, itt a kaja.mi odavittük, de senki nem jött.
és kész
Negan mit csinál? kiirt valakit? ugyan minek?
hiszen akár baleset is érthette őket, és felzabálták mindet :) és a kaja ott van, mindenki alázatos meg minden..veszélyes világban élnek bármi előfordulhat :)
sőt én kiküldenék egy csapatot, és már messze a várostól rajtuk ütnék az úton..aztán otthagynám..Megint jön Negan..és talál egy kiirtott csapatot a senki földjén..kit gyanúsít? mindenki alázatos és ott a kaja..meg minden :) simán lelehetne így csökkenteni a megmentők csapatát rendesen :) persze azért mikor Negan jönne lenne pár lövész jól elrejtve ha komolyan erősködni akar..És tényleg, Negant is így eltüntetni..és ha jön valami kereső csapat hogy hol a főnök? akkor mi nem láttuk, erre nem járt..itt a kaja..szasztok :)mit csinálnak? :)
de nem volt rossz rész, de Morgan-től továbbra is agyf@szt kapok..

bambamaci - 2017. 03. 13. 20:59

Egy dolgot nem értek, hogy ha Negan olyan baromi okosnak hiszi magát, és annyi embere van mint a fene, miért nem rak le minden helyre 2-3 megfigyelőjét, akik nonstop ott lennének, néznék ki merre megy, mit esznek, mennyit esznek, mit visznek el, egyszerűen folyamatosan szemmel tartanák a bandát, mindjárt nem lenne olyan egyszerű pl a szökevényeknek mint Daryl, sétálgatni egyik helyről a másikra, vagy Ricknek megkérni embereket hogy csatlakozzanak az ellenálláshoz. Egy csomó gyanús dolgot még idejében kiszúrhatnának. Érdekes, hogy eszébe sem jut.

Nem razziák kellenének ide, nonstop felügyelet.

Nézőke - 2017. 03. 13. 21:43

..hát…na.
Élethelyzet:a teherautó megáll, majd utolsóként,hogy senki ne lássa, egy ládába (!) berakom a dinnyét,és azt le a padka szélire. Hogy már miért nem dobtam el jó messzire az egy szem dinnyét? Mert akkor a forgatókönyv szerint sosem buktam volna le.

A másik: szóval a mostani hétre 12 db sárgadinnye volt megbeszélve. Legutóbb valami hat láda is kevés volt kajából a savioroknek,de most 12 dinnye kellett.
Legközelebb egy teafiltert kérnek.

gyerecske - 2017. 03. 13. 21:51

Nézőke – 2017. 03. 13. 21:43

Lehet , hogy valami dinnyés pitét akartak sütni. :-)

krto - 2017. 03. 13. 22:16

Engem mostanra már nagyon kezd zavarni, hogy már attól is meghal egy zombi, hogy magától neki sétál egy vastag vas profinak.
Nem tudom megérteni miért gyengítették le őket ennyire.
Lassan ott tart a dolog, hogy egy csecsemő is szét tud verni egy koponyát egy játék csörgővel.
Ilyen formában tényleg nincs már értelme a zombiknak. Sokkal jobban lehetne őket használni a sorozatban, ha csontból lenne a koponyájuk nem pedig zseléből..

Amúgy ha ez nem zavarna nagyon akár még jónak is tudnám tartani az ilyen részeket mint az utóbbi kettő.

Irgum76 - 2017. 03. 13. 22:27

Krto:

ja ezt én is akartam mondani
pár napja néztem TWD paródiát abban már a végén párnákkal irtották a zombikat :)

Bad Land - 2017. 03. 13. 22:35

Megneztem,szerintem fillernek megfelelo resz volt.
Ertem en hogy visszahoztak Morgant,Carolt es Ezekielt egy reszben,de akkoris hiteltelen volt.
12 dinnyet vinni egy teherautoval oke,de 1 dinnyet vinni egy teherautoval es egy jeep-el mellette … jo hogy nem irtak ki hogy mondjuk a Mol szponzorizalta a reszt :). Egy sima kombival (foleg amerikai,ami nagy bestia) siman lehetett volna vinni lazan 200 dinnyet is.
Elozo evadokban,kifogyott az uzemanyag meg a motorokbol is,most meg elfogyasztanak 3x-or annyi uzemanyagot mint ami szukseges.

Nektek mi a velemenyetek arrol hogy Carol latta hogy valaki a zombijanak atvagta a fejet miutan otthagyta,illetve mutattak egy sotet alakot aki elsuhant amolyan Paranormal Activity megoldassal.
A legvegen mikor Morgan kint ult a teraszon,vegig olyan erzesem volt hogy valaki a hazbol nezi ot,figyeli.
Tul sok horrort lattam mostanaba,vagy ti is ereztetek ezt?

krto - 2017. 03. 13. 22:47

Bad Land:

Carol zombiját megölő alak és a sötét alak szerintem Richard volt.
A végén Morgan hallotta is, hogy van ott valaki.

Aang - 2017. 03. 13. 23:20

Na yoda morgan megint megzakkant, és ismét átállt a sötét oldalra. És Carolt is magával rántotta.( bár igaz csak az igazságot mondta el neki, de tudta mi lesz a következménye) Nem tudom lesz-e vissza út számukra.

Decay - 2017. 03. 13. 23:24

A befejezés:
“Harcolni kell ellenük.”
“Igen. [HATÁSSZÜNET] De még nem most.”
Carol palántákat ültet
Morgan botot farigcsál.
VÉGE

Komolyan, kell ennél hatékonyabb nézőűző?
Ez tényleg önmaga paródiájába fordult.

Egyáltalán tudják értelmezni a készítők azt, hogy ez egy hetes szünetekkel megy, és egyesek még mindig vannak olyan butuskák, hogy reálidőben nézik? Óriási csalódás, hogy az ember erre várt egy hetet, és ebből kéne motiválódni, hogy egy hét múlva megint leüljön elé…

amazemez - 2017. 03. 13. 23:45

Két dolog bosszant ebbe az évadba pár rész óta.

1. Ha Gabrielt kényszerítették, hogy pakolja be a cuccokat és vigye magával, nekik, azaz elrabolták Gabrielt is, akkor miért ül fel a kocsiban az ember és miért ugy van beállítva hogy elbújt benne? Az elejétől kezdve látni kelllet volna nem az, hogy felül.

2. Mindig kihagyják Dennist (dokinő, akit fejbelőtt Dwight) a megmentők által megölt emberek listájáról. Ma igaz Morgan jó, hogy lehagyta, mert ős se tudja, hisz Rosita így sorolta fel, de nem hiszem, hogy Olivia, meg Spencer súlyosabb karakter, hogy őket meg kell említeni, de Denniest nem…

Pipacs - 2017. 03. 13. 23:46

Nagyon tetszett. Szépen volt benne jópár igazi drámai pillanat, anélkül hogy kicsit is uncsi lett volna. Sajnos mikor Morgan a kocsiban újra rákérdezett, ki a lány, rögtön gyanús lett, hogy a kissrác fog meghalni, amikor kialakult a nagy dinnyehiszti. :(

Tetszett, hogy Morgan megőrült kicsit újra, viszont még így is tök logikusan végigvitte az “eredeti tervet”, miután megfojtotta a fickót, szinte ugyanazt a mondatot folytatta, amit amaz elkezdett…
Sztem azért nem történt közbeavatkozás, mert annyira sokkolt mindenkit, főleg a királyt, hogy az eddig oly pacifista, csakazértseölök Morgan egyszerre puszta kézzel neki esik vkinek, hogy kb nem tudtak mit reagálni, plusz nyilván nyomós okkal tette, ha 180 fokos fordulatot vett, plusz fegyver nélkül Neganékkel szemben állva, nem is tudom, lett volna e értelmes lépés erre.

“Ahelyett, hogy elszorították volna a sebeket inkább nézték ahogyan elvérzik.”

Hm, hát nem vagyok orvos, de van az az artériás vérzés, amit a büdös életben nem szorít el senki…

A Carolos szerepcsere izgis ötlet, bár értelme nem sok, mert ahogy néztem, sokat nem kellett Ezekielt se győzködni ezek után már.

2 dolog még:

A bepisilős csaj vicces volt, a hét idézete is lehetne az utolsó mondata. :)

A másik egy megfigyelés: a Nagan féle vezérek (ideértve magát Negant is) azért ahhoz az egyhez talán tartják magukat, hogy gyereket nem bántunk, lám, ez a fószer is hogy bepipult a kis mocsadékra, mikor kiderült, hogy meghalt a kölyök.

_Peter - 2017. 03. 14. 00:02

“szóval a mostani hétre 12 db sárgadinnye volt megbeszélve. Legutóbb valami hat láda is kevés volt kajából a savioroknek,de most 12 dinnye kellett.
Legközelebb egy teafiltert kérnek.”

Ezt éppen nem mondanám hibának. A savior bandánál ne keress racionalitást. Ezek a dolgok jelzik ők direkt így uralkodnak. Évad elején a teljesen tuti matracokat is elégették egy beintés kedvéért. Egy hiányzó pisztoly, egy dinnye, van rajta sapka nincs rajta sapka.

A nagy hiba a sok kiszámítható rész, gyenge írók, álművészkedés, és lassú haladás. Kínszenvedés hetiben nézni. Ami kevés érdekes szokott lenni egy évadban, az meg a népszerűség miatt veszélyes a spoiler, ezért darára is nehéz félretenni.

“Nem razziák kellenének ide, nonstop felügyelet.”

Ez jogos, csak akkor sarokba írnák magukat a készítők. Mit néznénk ha Darylt rögtön lekapcsolnák, látnák Rick merre járkál és mit tervez. És azzal is meg lehet magyarázni amikor egy csoportot szolgává tesznek a Negan féle karriernap olyan ijesztő, azt gondolják elég az intő példának. És a razziák.

amazemez - 2017. 03. 14. 00:50

Pipacs, igen oceansidenál meg pont a férfiakat ölték meg meg a fiugyerekeket:D

Pipacs - 2017. 03. 14. 01:06

amazemez:

Ezt csak a nők elbeszéléséből “tudjuk”. De ha tényleg így volt, lehet hogy pont ez jelentett vmi “morális fordulópontot” (ha létezhet náluk egyáltalán ilyen), illetve lehettek éppen ők, csak a főnök nem Negan vagy vmelyik közelebbi főembere volt abban az “akcióban”, stb… Én az eddig megfigyeltek alapján ezt szűrtem le, de talán tévedek, ki fog derülni. Vagy nem. :)

Enzo - 2017. 03. 14. 01:20

7×13
Micsoda cold open volt az egy darab nyamvadt sárgadinnye teátrális berakásával! Persze akkor még nem tudtuk, hogy ez a jövő, és hogy miért is történik így :)
Benjamin kiírásának nagyon megágyaztak kb mindennel a részben, úgyhogy nem volt túl meglepő, az viszont igen, hogy ezt az egészet Richard játszotta el. Morgan megőrült egy kicsit, és legalább annyi hozománya volt a résznek, hogy most már Ezékiel is harcolni akar, na meg hogy Carol is megtudta, mi történt Glenn-ékkel.
Ez a Gavin nevű savior egész normális arc is tud lenni, jól lecseszte Jaredet, aki egyébként remélem hogy lassú és fájdalmas halált hal. Ja és tényleg fura volt, hogy Morgannek elment az esze, de azért bejátszotta a saviorök gyanakvását elaltató cselt…

human - 2017. 03. 14. 03:50

“Hm, hát nem vagyok orvos, de van az az artériás vérzés, amit a büdös életben nem szorít el senki…”

jó, de ez az a sorozat amiben már levágtak egy végtagot és azt túlélték. Mármint a sorozaton belül megágyaztak annak, hogy túlélhető ilyesmi.

winnie - 2017. 03. 14. 04:52

“ki a lány, rögtön gyanús lett, hogy a kissrác fog meghalni, ”

ja, az elején már túl sokat beszélt, így várható volt, meg ugye az újak kötődését sokszor esetlenül böszmén alakítják ki, ami során ott villog a sziréna, hogy csak azért teszik, hogy jelentsen valamit a haláluk.

(ja, most olvasom, hogy fölöttem enzo ugyanezt írta:)

Quantumleap - 2017. 03. 14. 05:22

Pipacs: Negannak arcizma sem rándult, amikor a bérenccsaja Oliviát puffantotta le. Tehát kétséges, hogy lenne ilyen elvük.

Azt hiszem már írtam, számomra érthetetlen, hogy Tom Payne (Jesus) és Xander Berkeley (Gregory) nevét minek írják ki minden epizódban a további szereplőkhöz, ha nem szerepelnek. Vagy ez korábban is jellemző dolog volt, csak nekem nem tűnt fel? A főcímbeli szereplők más tészta ebből a szempontból, azt nyilván nem akarják részről részre variálni, habár Steven Yeun-nal (Glenn) manipulálgattak az előző évadbeli kamu halálakor.

Nem a részhez kapcsolódik, de azt jól veszem ki, hogy Negan bandája Alexandriában eddig összesen háromszor volt kint? (Abból kétszer Neggannal, és csak egyszer beszedni?) Vagy lehetett már több is, csak nekünk nem mutatták?

Asszem - 2017. 03. 14. 07:38

Nekem tetszett ez a rész, jók voltak a színészek, főleg Richárd és a Savior főnök, rajta látszott, hogy élvezi is valamennyire a szitut (Negannel csak az enyhén szadista emberek érvényesülhetnek) de legalább ugyanannyira utálja is, azaz megmaradt még benne valami az előző világból.

Vagy lehet csak én látom bele ezt :)

Asszem - 2017. 03. 14. 07:41

Az állandó helytartó szerintem is jó ötlet és akkor simán arról is szólhatna egy-egy rész, hogy szerveződik meg az underground ellenállás a lokális Negan felügyelete mögött.

Néha mondjuk úgy érzem Negan túltolja a fegyelmezést,mintha nem látná be, hogy az ilyen erős konfliktuskeresés előbb utóbb tuti lázadáshoz vezet és még ha le is nyomja, kiesik egy teljes közösség

fireblade"pistike" - 2017. 03. 14. 08:04

Ehh..ebben a világban nincsenek törvények, meg rend, szerzek egy RPG-t és mikor Negan megjelenik megküldöm vele..és aztán?
majd alaki bosszút áll érte? ugyan minek? kin?
Ez a fő gond a sorozatban..folyamatosan nyomják a világvége apokaliptikus dolgot, meg káoszt társadalom nélküliséget, közben a szerepelők úgy viselkednek, mintha lenne következmény..pedig nincs.
Ez a roncstelepi agyhalott főnöknő..neki mire van ekkora arca? mondjuk látszik, hogy nagyon kéne már neki egy gerincre dobás, de ettől eltekintve, nem értem mire veri magát..
Még azt se tartom lehetetlennek, hogy ez egy Negan előretolt őrség..és így szívatják Rickéket..a csaj titokban Negan betegagyú csaja :)))

bambamaci - 2017. 03. 14. 08:05

Szerintem is túltolja, amit például Dwighttal csinál nap mint nap, egyszerűen nem hiszem el, hogy nem látja, még vissza fog nyalni a fagyi. Nehéz azt is elhinni, hogy nem látja át, hogy megvezették ezzel a Sherry dologgal. Dwight a végén tuti elárulja majd, meg ez a Gavin nevű savior is át fog állni, ha itt lesz az ideje.

Negan abban is síkhülye, hogy kemencébe dob egy orvost, még akkor is, ha van másik orvos és még ha nagyot is vétett. Egy orvos nem tüzelek el, bármit is tett, megbüntetem, megvasalom a képét, levágom pár lábujját, cellába dobom, akármi… de elteszem tartalékba.

Amúgy Dwight hiába fog átállni, sose fogom kedvelni. Miután szemen nyilazta Denise-t, a legcsekélyebb megbánást sem tanúsitotta. Nem az a lényeg fontos karakter volt-e Denise, és ki mennyire kedvelte, de ha valaki lelő egy embert és totál leszarja mit tett, az nekem ez erkölcsi hulladék. Forever.

Scale - 2017. 03. 14. 08:16

bemásolom, amit a nagy kibeszélőhöz írtam:

továbbra is azért imádkozom, hogy Carolt végre kiírják a sorozatból, mert egyszerűen elképesztő, hogy milyen rinyagépet csináltak belőle. ahányszor csak felbukkan, annyiszor nem tesz mást, mint bőg, és bőg, és bőg. borzasztóan idegesítő!

de Morgan legalább már levakata magáról a pacifizmusát, ezért 6/10-et adok a részre az 5/10 helyett.

Benjamin meg nem ért akkora meglepetésként; valahogy első nézésre látszott rajta, hogy ő nem egy Carl-típusú fiú.

Pipacs - 2017. 03. 14. 08:18

“…nem volt túl meglepő, az viszont igen, hogy ezt az egészet Richard játszotta el.”

Hát nekem nagyon hamar gyanús lett, hogy ő van a dolog mögött, nyilván nem Ezekiel volt annyira debil, hogy nem tudott 12-ig elszámolni…

human:

Tuti sok hasonlóan nem túl életszerű dolog van a sorozatban, de ez most viszont kivételesen épp az volt, ezt akartam ezzel mondani. :)

Bagosz - 2017. 03. 14. 08:58

Majd a nagy csata kellős közepén megjelenik egy többezer fős zombihorda és lerendez mindenkit :-D
Egyébként tényleg jót tenne a sorozatnak,ha a zombik is újra egyre nagyobb kihívást jelentenének,mint pl amikor próbálták terelni őket,nehogy a város felé menjenek.

Krto - 2017. 03. 14. 09:29

Bagosz:

Jelen állapotában már nincs az a zombihorda ami gondot okozna bármelyik társaságnak.
Egy ötméteres horgászdamillal, meg a végére kötött kődarabbal bármekkora hordát el tudnak intézni.
Csak sétálgatni kell köztük fütyörészve és fejmagasságban pörgetni.
Esetleg adhatnak Judithnak egy körömvágó ollót.
Hatalmas zombi mészárlást tudna rendezni.. :)

Im99 - 2017. 03. 14. 11:20

Szerintem Negan sokkal elbizakodottabb mint Rick (annál is amikor kidomborították a karakterében ezt, meg talán most is kezdődik). Úgy gondolja, hogy a fegyelmezés elegendő és nem néz ki sokat az emberekből. Csak annyira tartja őket amennyire használni tudja, a többit eltakarja a szemellenzője.

Mrsitn - 2017. 03. 14. 13:31

Nekem eddig ez volt a legjobb rész ebben a félévadban. Nekem Carol és Morgan jellemének, viselkedésének vàltozàsànak lassú bemutatàsa is tetszik. Szerintem amit ők a kezdetektől àtéltek az elég brutàlis ahhoz, hogy néha meghasonuljanak egy kicsit. Aztàn felébrednek és elfogadjàk a sorsukat.
Csak ìgy tovàbb.

Morgan - 2017. 03. 14. 15:54

Morgan cselekedeteiben ésszerűséget kár keresni. Nála már régóta elmentek otthonról. Egy ideig csendes bolond volt és most kitört mint egy vulkán.

Bár meg kell vallani a fickó akit megfojtott veszélyt jelentett. Bárkit képes lett volna feláldozni az általa elképzelt jóért. Most éppen magát akarta és nem jött be amit tervezett hát Morgan segített hogy valóra válljon :).

Asszem - 2017. 03. 14. 17:24

Morgan, szerintem Morgan hibát követett el amikor kinyírta Richardot, tök nagy pazarlás egy jó harcost elveszíteni és a többi királyságbeli emberhez képest Richárd tűnt egyedül elég erősnek.

Csilla0422 - 2017. 03. 14. 17:38

Pipacs, Benjamin esete: elviszik Carolhoz, mert nála van kötszer. De mit tettek rá? Egy nyamvadt gézt és nézték, hogy miként vérzik el. Sem a helyszínen, sem útközben, de még Carolnal sem tettek meg semmit azért, hogy a vérzést elállítsák.
Ha nem is sikerül megmenteni, legalább egy próbát azért tehettek volna. Nadrágszíj, ruha stb. az mind kéznél volt az elszorításhoz ill. egy nyomókötéshez.
Ahogyan néztem nem igazán ért artériát, mert térd fölött kapott lövést.

Irgum76 - 2017. 03. 14. 18:18

“Sem a helyszínen, sem útközben, de még Carolnal sem tettek meg semmit azért, hogy a vérzést elállítsák.”

visszanéztem Morgan elszorította nadrágszíjjal a lövés után

fireblade"pistike" - 2017. 03. 14. 19:15

Csilla0422:
Simán érhetett ott artériát, szerinted az véget ér a térdénél? :)
és egy combartéria sérülésnél, ha azonnal nem műtik meg 3-4 perc alatt elvérzel, nem lehet térd felett teljesen elszorítani, mert túl mélyen fut az izomban a verőér.
Ez most teljesen korrekt volt..ez a valóságban is így van…tudom :(

Divexa - 2017. 03. 14. 20:32

Ez a rész jobban tetszett mint az előző, minden kínja ellenére. Richárdot sajnáltam, igazi veszteség már ami a háborút illeti. A Királynak már rég ki kellett volna szúrnia, hogyha Richárdot nem foglalja le, magánakcióba kezd. Kezdett összeomlani az aggódástól. Ha innen nézzük, Ezékiel pacifizmusa indította el az egészet.

Csilla0422 - 2017. 03. 14. 21:41

Fireblade “pistike”, azon a részen, ahol a géz volt az arteria poplitea körül van. A sérülés közelebb volt térdhajlati artériához, mint combéhoz. Ha itt artériát ért a lövés több esélyük lett volna, mint egy artériás comb lövésnél.
Nem igazán erre fókuszáltak és annyira nem volt jó a rész, hogy ismét megnézzem.
Az meg részről sok mindent elárul, hogy inkább ilyenekről beszélünk, mint a cselekményről. :)

fireblade"pistike" - 2017. 03. 14. 22:28

Csilla0422:

részben igazad van, de egyrészt két lövés volt, másrészt a testben a lövedék darabokra eshet, és több helyen roncsolhat..
Az utsó mondatoddal 100% egyetértek..

Huess - 2017. 03. 14. 22:51

Szerintem 8-10000 évvel ezelőtti mindennapok pont ilyen erkölcsöket, stratégiát és taktikát alkalmazott, mint a TWD csoportjainál láthatunk. Mivel mindenkinek (!) ugyanarra lejt a pálya, magától globalizálódik minden.
Pont erre akarok rákérdezni. Anno, mikor mindennapos volt a láb és kézlevágás, hogy a francba élte túl a többség? Vagy a rendes harcokban a lekardolt kezeket, vagy lábakat. félnapoknál is hosszabb ideig???

fireblade"pistike" - 2017. 03. 14. 23:24

Huess:

Nézz utána mennyi volt az átlag életkor akkoriban :)
és bármilyen hihetetlen a harc, a háború a gazdagok nemesek “kiváltsága” volt. A pórnép robotolt a falvakban városokban..és meghúzta magát..Csak a nagyobb országos háborúkban vettek részt, de akkor volt hogy fél országok kihaltak, volt választék a csajok közt :))
Gyógyítás ezekre a sérülésekre nem nagyon volt..ha sikerült elszorítani akkor többnyire kiégették vagy sárral jó vastagon bekenték a csonkot..és reménykedtek hogy túléli..néhány vajákos aki ismert bár gyógynövényt (gyulladás csökkentőt, vagy vérmérgezés ellenit) azok főzték a teákat..és ennyi kb :)
Akkoriban valahogy a kisebb sérüléseket jobban túlélték, nyers vad volt a világ, és ha gyerekkorban megúszott vagy átélt fertőzéseket betegségeket, az jobban elviselte az ilyen sérüléssel járó folyamatokat.
Egyébként ritkán éltek túl a csatában ilyen csonkolásokat, mert voltak a hátvéd seregek,(nők gyerekek, aggok) akik csata után (néha közben is) mentek körbe a csatatéren és minden sebesülttel végeztek.
Akkoriban nem voltak Desmond Doss-ok :)

Nofearthewalkingdead - 2017. 03. 15. 04:15

Csatlakozom azokhoz, akiket ez a rész jelentősen felkú.. bepöccentett.
Valamint jelentem, ez volt az első TWD epizód amibe beletekertem (összességében a 2. sorozatom ilyen téren, a másik a The Last Ship 3. évados politizálós hülyeségei) már rögtön az elején, amikor Carol felébredt. Nincs unalmasabb karakter nála a sorozatban, rég unalmas már ezzel a posztapokklimaxal.
De arra, amit szegény szegény Richard-al műveltek, nincsenek szavak.
Ő volt az egyetlen ember, aki ésszerűen gondolkodott a bagázsból, aki harcra kész volt, stb. Valóban én is úgy gondolom, hogy egy ilyen szituban, ami a végén volt, bárki beavatkozott volna.
Hiszen ő volt a “király” elsőszámú katonája. Nem beszélve arról, hogy egy karakteres új szereplő, ami azért kellett volna már a csapiba.
Nekem eddig Morgan volt a kedvenc karakterem, de ez most megváltozott. Rosszkor és rossz emberen töltötte ki a dühét.
Remélem megkóstolja hamar Lucille-t.
De amúgy az is valószerűtlen, hogy a patkányképű Savior nem Richard-ot lövi le, amikor annyiszor acsarkodtak egymásra.
Kíváncsi lennék a bizniszelős szitukat nem-e egyszerre vették fel, mert ez volt kb. a 3. ugyanolyan eset. Éljen a kreativítás.
Pontozni sem szoktam, de ez most 1/10, vagy 10/1. :D Az az 1 is azért, amikor a góré leba…szúrja a patkányfejűt.
Ja és még a kaszán is elgondolkodtam.

Nofearthewalkingdead - 2017. 03. 15. 04:31

Még annyit, hogy Nemecsek Ernő nem terítette le így Áts Ferit, ahogy Morgan Richardot. Azért jócskán méretbeli különbségek voltak, mégis a nagyorrúnak csak egy szemvakarásra futotta Morgan felé.

Quantumleap - 2017. 03. 15. 08:47

fireblade”pistike”: Szerintem csak egy lövés volt, és kétszer játszották be. Egyszer a reklámszünet előtt sötétben, majd utána láthatóan.

Igazából azért furcsa az ebbe való belehalás, mert filmekben-sorozatokban az esetek 90%-ában a láblövés csak egy karcolásnak számít, amiből 1-2 hét alatt kilábadozik a delikvens. De a való életben is ugyebár arra oktatják a rendőröket, hogy lehetőség szerint akcióban a lábra célozzanak.
Mondjuk ebből az egészből az jön le, hogy Jared nem akarta megölni Benjamint, csak megsebesíteni, de túllőtt a célon.

Irgum76 - 2017. 03. 15. 08:52

Csilla:

csináltam egy coubot ahol összevágtam a sérülés momentumait
ha ez alapján sikerül pontosan megmondani hol találták el akkor megemelem a kalapom

http://coub.com/view/smumc

Irgum76 - 2017. 03. 15. 08:55

fireblade”pistike”:

csak egy lövés volt csak kétszer játszották be

Irgum76 - 2017. 03. 15. 08:57

ja látom Quantumleap megelőzött

Irgum76 - 2017. 03. 15. 08:59

Nofearthewalkingdead:

“Még annyit, hogy Nemecsek Ernő nem terítette le így Áts Ferit, ahogy Morgan Richardot. Azért jócskán méretbeli különbségek voltak, mégis a nagyorrúnak csak egy szemvakarásra futotta Morgan felé.”

azért arról ne feledkezzünk meg, hogy Morgan kétszer is fejbe kólintotta hátulról a botjával mielőtt leteperte

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 10:29

Quantumleap:

ok lehet hogy egy volt, annyira nem figyeltem a reklám hatást :)
De egy lövésbe is belelehet halni, a kérdés hogy mit roncsol a lövedék, és ha a lábartériát, akkor neked annyi kb 3-4 perc alatt.
Szerintem az évad végén nem lesz meg a 2nagyharc”
mert ugye kell a nézettség az új évadra is..kb ott zárják majd hogy eldördül egy lövés pl Negan felé vagy Lucie-t emeli Rickre vagy ilyesmi
jaa..senkinek se tűnt fel Carl hiánya? :)

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 10:36

Irgum7:

A remek kis összeállításod alapján én a bal láb térd fölött kb 10cm-el a belső oldalon volt a találat és bizony ott fut az egyik főverőér..

https://hu.wikipedia.org/wiki/Art%C3%A9ria#/media/File:Blutkreislauf.png

Sheen - 2017. 03. 15. 10:56

A srácot hogy hol és mennyi lövés érte, lényegtelen. A második évadban egy kerítésről tépték le egy fiatal figura lábát méghozzá úgy, hogy az tépett volna húst, izmot, mindent magával. Nemsokára mégis szaladgált (oké, sántikált). Shane ki is törte a nyakát annyira illetlennek találta ezt tőle egy ilyen sérülés után. Itt meg elvérzett a fickó, mert más írta az epizódot. Morgan fejében pedig már az első évadtól ide oda gurul a varázsgolyó, nem százas fialás az a pali.

Irgum76 - 2017. 03. 15. 11:01

én egyébként első nézésre azt hittem hasba lőtték azért ez a fene nagy felhajtás
amíg nem vettem észre, hogy Morgan elszorítja a lábát

de végül is mindegy meghalt aszt kész

Boci - 2017. 03. 15. 11:22

Szerintem jó rész volt. Sokkal jobban tetszett, mint a múlt heti Rick-Michonne kaland vagy Eugene sorsa.
Nem tudom, ki hogy van vele, de múltkor mikor Richard Daryllel összekapott, nagyon unszimpatikus volt nekem, most viszont kavarás ide vagy oda, nagyon meg tudtam érteni. Eléggé fel is kaptam a fejem a Morgan-es eseten, de végül így teljesült a terv: a fentebbe emlegetett gyanú elaltatása és egyúttal harci készültség elindítása.
Zombikhoz meg annyit, hogy tegye fel a kezét, aki a zombik miatt nézi. Én pl rühellem a zombis filmeket, mert már lerágott csontnak érzem, ezért is nem kezdtem bele sokáig a sorozatba. Szóval részemről tök okés, hogy csak töltelékek, most úgysem ők a legnagyobb gondjuk főhőseinknek.

Sheen - 2017. 03. 15. 11:37

A zombik (vagy járványok vagy effélék) minden filmben csak töltelékek.

Sign27 - 2017. 03. 15. 15:55

Lehet, h Richard nem is halott, csak összebeszéltek Morgannel!:)

Sheen - 2017. 03. 15. 16:38

Halott az, Morgan ideboda húzogatta aztán amikor megunta, akkor rákaparta a homokot meg egy bevásárló szatyrot is nehezéknek, bár nem rémlik hogy kilukasztotta volna a fejét az eszéhez hasonlóan tompa botjával.

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 17:58

Sheen:
kilyukasztotta..mikor otthagyták látszik hogy a háttérben késsel átdöfi, és utána eldobja a halefot :)
és valszeg az a tatyó R. kislányának a táskája volt..

Csilla0422 - 2017. 03. 15. 18:11

Köszi Irgum. Úgy tűnt semmit sem talált el a golyó, csak vér volt majd Morgan szíja. Aztán a bal térd felett volt gondolom a seb, mert oda nyomták a gézt. A srácot nem akarták megölni, csak rosszul sült el. Elképzelhető, hogy a térdhajlati artériát találta el a lövedék.

Sheen - 2017. 03. 15. 18:55

Csilla0422, én sem hiszem hogy meg akarták ölni de ha nyomorékként túléli, szilánkosra lőtt térddel, akkor jobban sült volna el? Modortalan dolog lábon lőni valakit, de ha őszinték akarunk lenni, akkor eleve az “átadásra” sem kellett volna magukkal cipelni ezt a siheder botművészt, csak mert Morgan padavanja.

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 19:08

én azt ne értem mért nem lehetett kiiktatni ezt a “megmentő” csapatot? kocsijukat eltüntetik, őket felzabáltatják valahol messze egy zombicsapattal..és annyi..
majd naponta odaállni és ha jön Negan vagy megbízottja, akkor:
– na végre jön valaki a kajáért, eltűnt egy csapat? nahát, mi nem láttuk őket.. de tessék a sok finom hamika
bye bye :)
ennyi..

Hady - 2017. 03. 15. 19:22

Háááááát a lényeget, Black Sailsban Vane-el jól megoldották…., itt meg….

winnie - 2017. 03. 15. 19:35

fireblade”pistike”: vagy nem figyeled a sorozatot, vagy csak trollkodsz: mert nem gyilkosok. mert betartják az egyezséget, mert normális ember nem zabáltat fel másokat.

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 20:17

winnie:
nem trollkodom, ezt visszautasítom..egy másik aspektust vetettem fel, mint akárki itt..

nem gyilkosok? aha..hány élő embert is öltek meg? számolj utána..alvó embereket pl, nem gyilkosok, mi?
egyezség? milyen egyezség? ja, amit Abraham meg Glenn agyvelejével írtak meg?
halottaknak nem mindegy? de ok, akkor ássák el őket jó messze..egy temetőben pl..vagy süllyesszék egy folyóba a testeket.

Irgum76 - 2017. 03. 15. 20:53

fireblade”pistike”:

Winnie a Kingdomosokról beszélt

egyébként szerepjátékos-e vagy?
(csak kérdem)

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 20:58

Irgum76:
ok, csak egy vélemény volt..

nem..hivatásos katona vagyok :) én élőben játszom …

Irgum76 - 2017. 03. 15. 21:02

hú bazz kezdek félni :D
bocs az offért

fireblade"pistike" - 2017. 03. 15. 21:32

ugyan :) tök jól beszélgettünk végre, itt alig lehet másféle véleményt írni , mert vagy hamar leoltanak, vagy törlik :)
mindenesetre, annyit azért hozzátennék a részhez, hogy szerintem Morgan nem taktikai okból hanem egyszerűen bosszúból ölte meg R.-t
elborult az agya..így ölni meg valakit, puszta kézzel, ez mindig személyes belső motivációra utal..bosszúra stb

winnie - 2017. 03. 16. 12:54

“.hány élő embert is öltek meg? számolj utána.”

0. számolnék tovább is, de eddig kábé 3 részben szerepeltek a kingdomosok, és talán senkit sem öltek meg, és egyébként sem utalt semmi arra, hogy túl agresszívek lennének. még richard sem.

“Morgan nem taktikai okból hanem egyszerűen bosszúból ölte meg R.-t. elborult az agya..”

igen, elborult, de attól, hogy elborul az agya, még nem kell, hogy bosszú motiválja. a bosszú kicsinyes dolog, főleg, ha a tárgyát csak pár napja ismeri. de ha bosszú lett volna, akkor megöli hamarabb. a bosszúhoz ennek nem volt köze, csak ahhoz, amit a gyilkosság előtt kérdezett, illetve amire választ kapott. az volt a trigger. elég béna trigger, de az íróknak ennyire futotta.

fireblade"pistike" - 2017. 03. 16. 14:01

ok, én Rickékre értettem te a királyékra..sorry :)
Ha nem öltek volna korábban, sokkal jobban megviselte volna őket Morgan gyilkossága..azért kemény ám egy ilyet végignézni..szerintem :)
és igenis az bosszú volt,a kis srácot egyfajta tanítványnak, majdnem a fiának tekintette..példaképnek állította be a tesója előtt, és láthatóan kötődött hozzá.
Ettől persze gondolhatta hogy van megvan egy jó indok a többiek előtt..
mindegy..lassan évadvég, és még sehol semmi..át fog ez a csata húzódni őszre..

Irgum76 - 2017. 03. 16. 14:23

Winnie:

szerintem ez parttalan vita
te így látod illetve még gondolom sokan mások is mi meg másképp és szintúgy sokan mások is

“a bosszú kicsinyes dolog, főleg, ha a tárgyát csak pár napja ismeri”

a bosszú nem mindig körmönfont, előre megtervezett esemény lehet hirtelen felindulásból is

a srácot meg meg nem tudom mondani mióta ismeri (teljesen elvesztettem az időérzékemet) de aszem már pár hete
és fia helyett fiaként kezelte
ezért is keveredik meg utána és a fia halálát összemossa a srácéval

szerintem

Irgum76 - 2017. 03. 16. 14:26

bocs nem láttam, hogy fireblade”pistike” már válaszolt

Pipacs - 2017. 03. 16. 14:28

Emberek! Már nem divat a nadrágszíjas elszorítás, sőt az még ront a dolgon. Csak szólok…

Soldierdsgn - 2017. 03. 16. 14:36

Amúgy példákat hoztatok fel gyors amputálásról, de itt is volt pár és el is szorították és ki is égették, meg még a sokkhatással is számolni kell, ami elállíthatja a vérzést.

fireblade"pistike" - 2017. 03. 16. 14:49

Sose volt divat, csak nem volt más…kocher érfogót kevés ember hord a zsebében :)

fireblade"pistike" - 2017. 03. 16. 14:52

Soldierdsgn:

Az egy másik történet, akkor az érvég szabadon van, és könnyebben elköthető..itt mélyen az izomban fut, és gyorsan elvérzel, a sebbe kell belenyúlni pl érfogóval, és a sérülés felett összecsípni az eret, de ez is csak ideiglenes megoldás, mert ha 20-30p tovább van elszorítva a láb nem kap vért és elhalhat..ezért kell mielőbb műtő.

Soldierdsgn - 2017. 03. 16. 15:20

fireblade”pistike”, nem is erre írtam, hanem a levágásnál. Mert sokan azt tartották még hihetetlennek.

m minnifield - 2017. 03. 16. 19:30

Ez az évad olyan, mint egy “tudományos-ismeretterjesztő” sorozat a History Channelen. Figyeljenek, mert mindjárt jön valami aranykincs lelet, vagy ufóészlelés, aztán mégse. Mosmá’ kurva mérgesek vagyunk Neganre, harcolni fogunk, csak várjátok meg a reklámot, ja mégse, majd a következő évadban. Vagy utána.

röviden-tömören - 2017. 03. 16. 22:17

Ez egy elfogadható rész volt. Persze csak azért mert egyébként meg 2 epizódnyi zuhanás volt előtte. (Még önmagához képest is.)

Persze kiszámítható volt az egész, de abban legalább jó. Ez is valami.

A gödrös részt nem értettem – most akkor kiderült királyéknak már akkor, hogy a saját emberük (a lánya sírjánál/táskájánál) csinálta? Így vagy úgy rettentő gagyi volt az egész.

A sárgadinnyét is hogy nem dobta el messzire?

Persze az egész szürreális – csak nem olyan jó értelemben, ahogy próbálták kiizzadni magukból az írók – tucat sárgadinnyéért kocsikáznak egy órát. Aztán meghal kettő, és jön a háború..

Morgan kap egy kis színt – feladva a békés, nindzsango szerepkörét. Carol szintén nem picsog már. A végén az a robotszerű palánta ültetés viszont tájidegen volt.. Az a waypoint-szerűen közlekedés.

Irgum76 - 2017. 03. 16. 23:09

röviden-tömören:

a kommented elejével én pont fordítva érzek
de hát ízlések és pofonok

de, hogy kiszámítható volt???
hát nem tudom ha a rész előtt megkérdezik tőled, hogy mire számítasz nem hiszem, hogy azt mondod, hogy Morgan megfojtja Richardot

nem hiszem, hogy a lánya sírja lenne ott hiszen még Kingdom előtt elvesztette
szerintem csak ennyi maradt a lányából neki a táskája
és a táska el volt temetve tehát Ezekielék nem tudták ki ásta sírt (meg nem is lett volna életszerű ha rájönnek, hogy Richard ásta csak meg kérdik “mi ez bazzeg?”)

a dinnyét meg azért nem dobálta mert az elég feltűnő lett volna így is elég cinkes volt számára a szituáció
ki gondolta volna, hogy Morgan pont ott fog rugdalózni ahol elrejtette

winnie - 2017. 03. 17. 04:51

“a dinnyét meg azért nem dobálta mert az elég feltűnő lett volna így is elég cinkes volt számára a szituáció”

meg egyébként is tök mindegy volt neki, hiszen mit számított volna neki holtan?

Irgum76 - 2017. 03. 17. 15:44

Winnie:

hát ja, ez eszembe se jutott
ott a pont :)

röviden-tömören - 2017. 03. 17. 21:29

Irgum76. végletekig sulykolással szemben valami elmozdult. én nem tekintem annak, ha ugyanazt ezredjére is megtudjuk egy karakterről. azt inkább rettentő unalmasnak tartom. bár valóban ízlések és pofonok – és ezt nem cinikusan értem (hanem tényleg így van).

pedig kiszámítható volt. legfőképpen mert kezdettől erőltették a gyereket (kisöcsi, aki rá akar hasonlítani, Morgan jedi mester aki éppen elfogadja a tanítványt, sőt fiát kezdi látni benne; ott volt a soha nem látott majdnem barátnő, a búcsúzás az öcsköstől = nemhogy meghal, de egyenesen élő ember fogja kinyírni plusz kinyíratni is. ergo az eddig is genya aszott Jézus kinézetű negané olyan helyzetben, hogy az állandó “kedvence” érintett lesz benne. azaz annak is tennie kell valamit ahhoz, hogy ilyen lehetőséget adjon a kezébe.. (itt visszakapcsolás az elejére, mikor látványosan egy dolgot tettek a platóra.. tehát hiányt csinál.) Morgannek ehhez, meg kell találni a hiányt, tehát valahol meg kell állniuk, és a tag nem dobhatja messzire.. /a gyerek halálánál nem voltam biztos benne, hogy helyszínen lesz, vagy Carolhoz mennek vele./ az is nyilvánvaló volt, hogy Morgan ezt nem hagyja annyiban, és azt is biztosra vettem, hogy majd lesz előtte egy rövidebb “epizódja”, a végén pedig össze fogja keverni a saját fiával a gyereket a szóbeli magyarázkodásánál, amitől a királynak rasztába szalad a szemöldöke egy másodpercre.) végül a királyság hadba indul majd. “de nem ma”

mindezt még azelőtt, hogy egyáltalán elindultak volna.. (volt valami más is a részben? ;-))

szóval carol szálára számítottam (hogy elindul, de mégsem megy, és, hogy morgan majd megint játssza a kis buddhát, de a végén kifordul magából és ölni is fog), gyerek halálára számítottam (+, hogy más helyett, jézusavior által), a másik halálára morgan által meg szintén.

szóval igen kiszámítható volt ez a rész. de szerintem még kiszámíthatóságában is jobb volt, mint az előzőek, amikor csak húzták az időt. (ilyenkor indult Mrs. Grimes dodzsemezni – ha még emlékszel az írói, showrunneri botrány utáni időszakra.. (szégyen, hogy azóta sem sikerült magához téríteni a sorozatot..)

nem azért tudtam én a fentieket, mert akkora jós vagyok, hanem tényleg ennyire kiszámítható volt. elfogadom, hogy aki még tud igazán izgulni a TWD-n az nem így nézi, mint én. :o)

nekem éppen ez a rész volt jó, de csak a sorozat szempontjából és csak saját magához mérten (második évad, második felétől számítva). végre nem ugyanazt tudtuk meg sokadjára, tényleg volt előrehaladás. mégha scriptelt is, az AI meg nagyon buta továbbra is..

nem a sírját mondtam én sem 100-ra, de a táskája azért a halálát jelzi a helyen. az, hogy elrejtette rendben van. a baj az eltorlaszolás által mutatott iránnyal és a sírgödörrel van. királyék ugyanis letudták az egészet egy kis filozofálgatással (megint a srác..), DE cseppet sem zavarta őket, hogy első jogos gondolatra is ismeretlen öngyilkos hajlamú ember tekereg a környéken és állítja meg őket, sőt biztosra vehetően közülük való. olyannyira, hogy a jelenlévők közül! meg kellett volna kérdezni, hogy ki “Ezt melyikőtök tette?” ..

annak is fel kellett volna merülni, hogy miért? elszúrni az átadást..

Irgum76 - 2017. 03. 17. 23:17

röviden-tömören:

“végletekig sulykolással szemben valami elmozdult. én nem tekintem annak, ha ugyanazt ezredjére is megtudjuk egy karakterről. azt inkább rettentő unalmasnak tartom.”

hát azért Eugene nem volt eddig középpontban leszámítva a belépőjét
nem sok derült ki róla igaz a része után is kb annyi, hogy szereti a savanyút és a videojátékokat :)
de tréfát félretéve komoly átalakulást láthattunk nála

a vidámpark meg egy kis üdítő lájgtos rész volt a sok depi után

de nem akarlak győzködni elfogadom ha másképp látod

“pedig kiszámítható volt. legfőképpen mert kezdettől erőltették a gyereket (kisöcsi, aki rá akar hasonlítani, Morgan jedi mester aki éppen elfogadja a tanítványt, sőt fiát kezdi látni benne; ott volt a soha nem látott majdnem barátnő, a búcsúzás az öcsköstől = meghal”

hát igen általában a TWD-ben ha elkezdenek egy háttérszereplőt rivaldafénybe helyezni általában pár rész után kampec így tényleg kiszámítható
másrészt egy fokkal jobb mint a Star trekes random piros ruhás felderítő

“itt visszakapcsolás az elejére, mikor látványosan egy dolgot tettek a platóra.. tehát hiányt csinál.”

én a nyitó jelenetnél arra gondoltam, hogy valami miatt nem tudták teljesíteni a követelést

“elfogadom, hogy aki még tud igazán izgulni a TWD-n az nem így nézi, mint én. :o)”

hát, hogy izgulnék az túlzás de, hogy egy nyomorult sárgadinnyéből előre lepergetem mi történhet hát azt nem
én hagyom hagy vigyen a story magával aszt a végén majd átgondolom

de hát itt is ízlések és pofonok, kinek mi a szórakozás kitalálni mi fog történni vagy csak hátradőlve sodródni

röviden-tömören - 2017. 03. 18. 09:42

Irgum76:

“hát azért Eugene nem volt eddig középpontban leszámítva a belépőjét”

és annyi elég is volt kb. belőle. igazság szerint még a “nem annyira gyáva nyúl, hazug, és erőltetett kocka”-ból történő apró előrelépése is karakteridegennek tűnt az évadok alatt lassan – de az még belefért. el lett rontva nála a karakterfejlődés. érdektelenné tették viszonylag hamar.

“nem sok derült ki róla igaz a része után is kb annyi, hogy szereti a savanyút és a videojátékokat :)”

épp ez az. csak húzták az időt. semmi komolyan is vehető ötletesség nem volt a részben. ;-)

“de tréfát félretéve komoly átalakulást láthattunk nála”

nyúl->picsog->szipog->hazug megjátszós->picsog->laaAaaassssaaaaan nem annyira picsog->megint szipog, megint picsog->hazug megjátszós->nem annyira picsog

ennyi több évad “termése”. sikerült annyi mélységet belevinni mint egy pauszpapírba..

“a vidámpark meg egy kis üdítő lájgtos rész volt a sok depi után”

erőltetett, láthatóan megtervezett (és ilyenkor az nem jó), hatásszünetekkel operáló gegek sorozata

“de nem akarlak győzködni elfogadom ha másképp látod”

:o)

“hát igen általában a TWD-ben ha elkezdenek egy háttérszereplőt rivaldafénybe helyezni általában pár rész után kampec így tényleg kiszámítható
másrészt egy fokkal jobb mint a Star trekes random piros ruhás felderítő”

de ott több piros ruhás is volt egyszerre (biztonságiak voltak azok), és nem lehetett biztos benne az ember, hogy melyikükről emlékszik meg a kapitány a hajónaplóban miután legkésőbb a gyengélkedőn elfújták a gyertyáját. /aztán persze volt, hogy mindet megölték. :-D/

itt nem pár rész után, hanem részen belül gyakorlatilag kiszúrták az ember szemét vele. és ez még nem lenne baj, csak jóval azelőtt látható volt a hogyan is, hogy egyáltalán elindultak volna.. rosszul lett összevágva, semmi meglepetés..

“én a nyitó jelenetnél arra gondoltam, hogy valami miatt nem tudták teljesíteni a követelést”

én arra, hogy mekkora baromság egy láda miatt annyit vesződni. a savioroknek elég emberük lenne, hogy állandóan ott lehetne adóbeszedőnek valaki a királyságban. az, hogy hiány lesz mindenképpen, a kisöcsi trenírozásánál és a botos bátyó hosszú képben tartásával derült ki számomra. az első képsorokra sem kellett még nagyon emlékezni ehhez, nem voltak olyan régen. a többit meg ki lehetett következtetni. tehát kiszámítható volt. ;-)

“hát, hogy izgulnék az túlzás de, hogy egy nyomorult sárgadinnyéből előre lepergetem mi történhet hát azt nem”

mert le lehet “pergetni”, van rá elég üresjárat.. mikor néznek maguk elé a szereplők, mikor hatásszünetet tartanak.. (ha kivágnák belőle ezeket a látványos időhúzásokat – ami arról tanúskodik, hogy nincs (más) ötletük – se a szereplőknek, se az íróknak /máskor meg az utolsó pillanatban megszállja őket az ihlet /grandiózus terv és béna kivitelezés lesz belőle, mert idő végiggondolni, vagy másba kezdeni mikor nem jön be illetve nem működik; már nincsen/ – maradna a főcímzene és 5 perc. és az az 5 perc is jobban elmesélhető lenne, mint ahogy csinálják. 90%-ban ilyen a twd. végignézem – akár darálva – amibe belekezdtem, de nem tudok eltekinteni attól, hogy akár jól is csinálhatnák.

“én hagyom hagy vigyen a story magával aszt a végén majd átgondolom”

nem mindig van story. illetve fos, bár néha összeáll.

“de hát itt is ízlések és pofonok, kinek mi a szórakozás kitalálni mi fog történni vagy csak hátradőlve sodródni”

az nem szórakozás, hogy kitalálható, hogy mi fog történni. ez a rész nekem csak azért tetszett, mert elégedett vagyok a dolgok ilyetén fordulásával. ahogyan írtam olyan ez mint egy játékban (közelebbről battlefield) a scriptelt részek. csak attól még a mesterséges intelligencia elég buta marad(hat). a végeredmény viszont lehet jó. most az volt.

akkor jöjjön is egy rész, ahol Rick zihálva küszködik és legalább egy kocsi ütközni fog, Negant meg élve fogják el, de kivégzik. :-p :-D

röviden-tömören - 2017. 03. 18. 09:46

Egyébként az feltűnt, hogy elég hosszú ideig a néger mellékszereplőket irtották a sorozatban? Aztán a US rendőri túlkapások és annak beállított első esetek után leálltak vele. Most meg alig van nekik screen-time.. :-D

Shred - 2017. 04. 07. 14:45

Az egyre puhább zombik nekem sem tetszenek. Azért nem úgy van, hogy X hónappal ezelőtt kipusztult százezer ember, és azóta ők mászkálnak-rohadnak a világban. Folyamatosan hullanak a túlélők, tehát abszolút nagy eséllyel lehet találkozni frissen feltámadt zombikkal, akik igenis legyenek kemények, kelljen küzdeni velük egy kicsit.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz