login |

Pilot: Marvel’s Iron Fist

2017. 03. 17. 20:52 - Írta: superpityu

77 hozzászólás | kategória: kritika, pilot-mustra,

(A sorozatról, ha elérünk az évadzáróhoz, lesz évadkritika is, szóval érdemes spoilerek nélkül, általánosságban kommentelni, ha már végignéztétek – vagy jelezni az effélét.)

Megérkezett a 4. Netflixes Marvel-sorozat, amit hiába vártam, mégis azt éreztem, hogy csak túl kellene ezen esni mielőtt jön majd a The Defenders. Ez pedig rohadtul nem volt jó jel és csak nehezítette a helyzetet a pocsék visszhang. Emiatt kicsit kétkedve fogtam neki a pilotnak, ami igazából egy becsületes iparosmunka, de egyelőre csak a rengeteg klisés lehetőséget látom a sorozatban.

Marvel’s Iron Fist – 1×01 – 6,5/10

A történet ott kezdődik, hogy a halottnak hitt Danny Rand hazatér New Yorkba, természetesen a régi ismerősök fenntartásokkal kezelik a megjelenését. A pilotból pedig egyáltalán nem derül, hogy miért is várt Danny eddig a felbukkanásával. A főhős a távol töltött 15 év alatt elsajátított egy különleges harcművészetet, így teljesen meglep mindenkit képességeivel – kivéve minket nézőket.

Szóval eredettörténetet kapunk, ami még véletlenül sem eredeti. Pár éve az Arrow hasonló a sztorival indult, mára egy egész sorozatos univerzum épült köré, viszont az Iron Fist utolsóként való bemutatása nem véletlen. Ennyi alapján még véletlenül sem Daredevil-szintről van szó ráadásul a pilotok és eredetiség alapján a Jessica Jones és még a Luke Cage is köröket ver rá. Eddig.

Talán az jön le a fentiekből, hogy nem tetszett a kezdés, de erről szó sincs. Oké, nem volt kiemelkedő, eléggé rányomta a bélyegét, hogy kötelező köröket futnak a pilotban és nagynak szánt, amúgy kilométerekről látható fordulatoknak nincs súlya. Olyan sótlan volt az egész prezentálása.

A szereplőkkel nincs gond, Finn Jones tök jó főszereplőként. Jessica Henwick alig kapott időt, de abban szimpatikusnak tűnt. Cserébe Jessica Stroup és Tom Pelphrey által alakított testvérpár kapott nagyobb szerepet, kár, hogy mindketten rettentően faék figurának tűntek. Bár azért Joy húzása kicsit meglepett a végén, de ettől még nem lett sokkal érdekesebb figura.

Ahogy a többi Netflixes Marvel-sorozatnak is, úgy az Iron Fistnek is nagyon szép a képi világa. Viszont nincs benne egyelőre semmi emlékezetes, nem tudom egyből hozzákapcsolni semmihez, mint Luke Cage-et Harlemhez. Nincs igazán egyénisége, nem játszik annyit a nézővel, mint mondjuk a JJ, ahol szépen érzékeltették például Purple Man jelenlétét.

Az az igazság, hogy baromi nehéz úgy beszélni a sorozatról, hogy van pár másik, amihez hasonlítani lehet, és amik miatt talán az elvárások is nagyobbak, ezeket pedig a nyitány alapján nem igazán sikerült megugrani.

Lehetőség persze van az Iron Fistben, előfordulhat, hogy a kiadott 6 epizód alapján ítélők kórusban tévednek (estére vagy holnapra kiderül, viszont azt sem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a sorozat mögött az Scott Buck áll készítőként, akinek legutóbb a Dexter hírhedt zárószezonját is köszönhettük.

Előzetesen tehát nem túl biztató a helyzet, nagyon kevés szól a sorozat mellett, viszont azt mindenképp biztató jelnek tekintem, hogy a pilot bőven jobb lett, mint amire számítottam. Ez is valami.

Ui: A flashback megoldás szerintem a szuperhősös sorozatok rákfenéje, ide is annyira hiányzik, mint egy púp a hátam közepére. De azért remélem, hogy mégis jó lesz K’un-Lun bemutatása.

77 hozzászólás Ne habozz!

Diapolo - 2017. 03. 17. 21:08

6 részt néztem meg, de! Az első 3 rész nagyon bejött, szerintem például a Luke Cage-nél sokkal jobb volt. A következő 3 már nem volt ilyen jó, de nézhető. Ward és Colleen a legjobb karakterek szerintem, akit két jó színész játszik. Annak ellenére, hogy mennyire lehúzták, így kvázi féltávnál nem érzem jogosnak. Pilot 8/10

DarkEagle - 2017. 03. 17. 21:24

“Szóval eredettörténetet kapunk, ami még véletlenül sem eredeti. Pár éve az Arrow hasonló a sztorival indult, mára egy egész sorozatos univerzum épült köré,”

Ugyan ez van a képregényben is. Ha szigorúan nézzük minden szuperhősről szóló képregény vagy adaptáció klisés és egyik sem túl eredeti hiszen minden készítő mástól vett ötletet amit már ezerszer láttunk.

A harcok amik miatt annyit panaszkodtak, hát szerintem tökéletesek. Kaptunk itt mindent, harcot a folyosón ismét, liftben, ketrecben, megjegyzem amiért anno itt az oldalon le lett szólva Colleen féle videó, ugye a ketrecharc az a sorozatban valami fergeteges volt szerintem és brutális is. Azt meg külön nem értem miért kiabálja mindenki, hogy de hát hogy vannak flashbackek. Máshogy nem lehet bemutatni K’un-Lunt. Egyébként az amit eddig láttunk belőle 5 rész alapján, gyönyörű!

Iron Fistet már nem önálló történetként kell kezelni hisz ez fogja össze a többit is, mert ugye a Hand az alapja mindennek és Danny-t külön rájuk képezték ki. Ahoyg te is írtad nem véletlen hogy ez maradt utoljára. A többi hős csak van leszámítva DD-t meg Elektrát. Ezért is érezhetted szerintem azt hogy nem tudod mihez kapcsolni. Lehet hogy ezt azért mondom mert láttam már az első 5 részt de ahogy a JJ-ben P.Man, úgy itt a Hand is nagyon szépen jelen van. Legyen az egy egyszerű kéznyom az ablakon pl! Ráadásul itt maga a város nem is annyira mérvadó mint pl az említett Luke-ban.

Részemről az első 5 rész alapján sima 8/10. Eddigi legjobb a DD után. Igaz talán elfogult vagyok a harcművészetek miatt de attól függetlenül is megérdemelte. A Pilot valóban nem akkora eresztés. Szóval az olyan 7/10 kb mint nálad.

Cardas - 2017. 03. 17. 21:38

DarkEagle:
“Ugyan ez van a képregényben is. Annyira nem csípem mikor ellen példának már elkészült filmeket vagy sorozatokat hoznak fel a “kritikusok” mikor lényegében követik azt ami a képregényben is van. (…) ez baromira nem érv a sorozat ellen.”

attól még hogy így írták meg a 70es években, még nem fog mindenkit szórakoztatni, ha az ember már látta háromszor.

részemről megvárom hogy a közönség hogy reagál az elkövetkezendő héten, és ha összeségében tetszik nekik, akkor lekezdem, ha meg közepes vagy rosszabb, akkor kihagyós, mert a trailerból az jött le, hogy láttam már, csak más csomagba. és ezt úgy mondom hogy hardcora marvel fan vagyok, aki heti szinten olvassa az új megjelenéseket, és most a Power Man and Iron Fistet tartja az egyik legszórakoztatóbb szériának.

jenga - 2017. 03. 17. 21:41

A DD és a JJ elég lett volna.
Azota csak egyre gyengébbek lesznek a sorozatok. Már a Luke C se ért fel a másik kettővel, ez meg aztán nagyon távol van tőlük. Nem csak gyenge, de nevetséges is. Mintha egy Heroes spinoffot néztem volna.

superpityu - 2017. 03. 17. 21:48

darkeagle: tudom, hogy ez a képregényben is, utánanéztem, mert nem voltam felkészülve iron fistből. és nem is igazán értem ezt negatívumként, de baromira nem pozitív dolog, hogy x+1 egy alkalommal is ugyanaz történik egy gazdag fiatal főszereplővel. nem várom, hogy megváltoztassák ezt, csak nem szeretem egy hétig ugyanazt a kaját enni, amikor van más lehetőség is.

“Netflix sorozatok lényegében hosszú filmek.”

ez amúgy nem indok egy jó sorozat, mondom sorozat mellett. ha filmet akarok nézni akkor berakok egy filmet, ami legyen mondjuk 2 óra hossza. de egy 13 részes sorozat ne akarjon már film lenni. azért örülnék ha mondjuk a kezdésben is kapnék valamit, hogy merre is mehet tovább a sorozat, mégis miért volt távol Danny eddig, vagy egy nagyobb főkonfliktus bevezetését. mert a halottnak hitt fickó nem igazán egy wilson fisk, purple man vagy akár cottonmouth kaliber egyelőre.

a játszás a jj esetében a színekkel gondoltam. hogy amikor megjelent akkor lila lett valami a képernyőn, lila fények…

a flashbackek igenis rosszak. 2 részt láttam eddig, k’un lun sehol sincs még, de danny anyja már annyiszor kirepült szerencsétlen repülőből, hogy megsajnáltam. a luke cage aránylag jól megoldotta, hiszen egy részt teljesen rááldoztak, ott nem is volt minden 2. jelenetben valami utalás a múltra.

winnie - 2017. 03. 17. 22:12

OFF:

mind a flashback, mind az, hogy nem eredeti az eredettörténet jó, ha része egy kritikának, hiszen ez infó – akit ilyesmi nem érdekel, jó ha előre tisztában van vele. aztán pedig értékeljük ezeket az elemeket, ezt már mindenki saját belátása szerint teszi. de akár adott valami, akár nem, ahogy Cardas írja, nem fog jól lecsapódni abban, akinek elege van belőle.

(nyilván egy többször rebootolt hős hasonló eredetsztorija a moziban sem fogja lekötni a hűséges nézőt ötödjére, de egy elsőnéző attól még imádhatja, mint ahogy egy olyan is, aki a hithű adaptációkért van oda. egyébként pedig a készítők (író, rendező) dolga, hogy ha valami elcsépeltnek tűnik, akkor azt érdekessé tegye. kíváncsi vagyok, hogy itt mennyire fog sikerülni.)

milesteg - 2017. 03. 17. 22:12

Bocs, de kivert a víz amikor megláttam, hogy az Arrow-hoz hasonlítod. Mert abban az akció röhejes, ebben szépen kimunkált, profi, nincs túltolva.

Ha ilyen bunyókat mutatnak nekem, akkor a dramaturgiára esküszöm nem fogok figyelni :)

piszkosfred - 2017. 03. 17. 22:15

Egyetertek Diapoloval, szerintem remekul indult, en most az 5. resznel jarok, az utobbi mar tenyleg kicsit unalmasabb volt. A DD hangulatban jobb volt, de ez is mindenkeppen nezos.

Duddits - 2017. 03. 17. 22:26

Spoiler spoiler spoiler

1×01
Miből gondolta Danny, hogy miután 15 éve mindenki halottnak hitte, hogyha besétál mezítláb, koszosan egy irodaházba azt állítva, hogy Ő a milliárdos csemete akkor majd hisznek neki??

Lemoni - 2017. 03. 17. 22:27

JJ-t és Luke Cage-t is szerettem, meg ennek a pilotját is. DD kivételével bejönnek nekem a Netflixes képregény-sorozatok. Majd a folytatás eldönti, mennyire leszek aztán megelégedve. Egy dolog zavart csak, a főhős mocskos ruhája, de gondolom ezt egy idő után elhagyja. Joy-t utálom, nem azért, amit tett a végén, hanem alapból nem bírom az ilyen csupa ín, seszínű nőket. Kurt Bunkernek örülök, itt legalább nincsenek hülye tetkói :) Danny Rand karaktere egyelőre nem annyira karizmatikus, mint szerintem kéne lennie ilyen képességekkel, de még ez is változhat a továbbiakban. Nézem is tovább, pilotra 8/10-et adtam.

DarkEagle - 2017. 03. 17. 22:33

Halkan megjegyezném hogy már a Pilotban is kiderül hogy miért volt távol eddig Danny. Elmondta nem is egyszer hogy K’an Lunban tanult ki egy csomó harcművészetet mesteri szintre. Plusz hogy a Handet kell lenyomnia.

Azt értem hoyg van akinek nem jönnek be a flashbackek és hogy pár már láttuk anyut kiesni vagy 10x na jó annyiszor nem de annak is volt értelme. Az egész sorozat azon alapszik hogy Danny hogyan irányítja a belső energiáit. Ugye a bogyókkal megzavarták az elméjét így újra meg újra látta a múltat. Még mindig kételkedik magában hiába mond mást ezért a sok flashback a családjáról. Szóval ezeket ne keverjük össze ilyen random nyomjunk be időtöltésnek flashbacket hogy menjen az idő dolgokkal itt fontos jelentősége van. :D

Arról nem beszélve hogy a sorozat nagyon durván, sokkal jobban átjárja a keleti kultúrákat harcművészeteket mint a többi sorozat ráadásul eléggé misztikus ami a többi Marvel sorira nem igazán jellemző, ez már rég nem olyan földhöz ragadt ami nem feltétlen jön be az embereknek főleg ha nem szoktak hozzá az ilyen jellegű harcművész filmekhez/sorozatokhoz. Ráadásul ezen a lassú történet mesélés sem segít. Arról nem is beszélve hogy a DD-vel meg a JJ-vel mennyire feladta magának a leckét a Marvel.

DarkEagle - 2017. 03. 17. 22:36

“Miből gondolta Danny, hogy miután 15 éve mindenki halottnak hitte, hogyha besétál mezítláb, koszosan egy irodaházba azt állítva, hogy Ő a milliárdos csemete akkor majd hisznek neki?”

Kis gyerekként került el a nagyvilágból, ráadásul régen is visszahúzódó kedves fiú volt aki lényegében semmit se tudott a világról csak az alapokat. Aztán a szerzetesek beleneveltek totál más eszméket és világnézeteket. Így eszébe sem jutott olyan hogy ez piszkos ruhás ember mezítláb nem csak egy csöves lehet hanem egy rendes ember vagy akár milliomos.

Egyébként ezek a dolgok nagyon jól affektálnak a mai világgal. Jó kis társadalom kritika hogy milyen világban élünk ahol a külsőségek számítanak csak.

energy - 2017. 03. 17. 22:52

Nekem az első rész nem tetszett, de folytattam, 6 rész után már jobban tetszik.

DarkEagle - 2017. 03. 17. 23:34

Basszus ez a 7. rész nagyon eszelős volt. Feelgood kis harcművész misztikumból lassan átmegyünk hentelős horrorba. :D

Egyébként az a karaokés jelenet az 5. részben valami fergeteges volt fetrengtem a röhögéstől kb. :D

Skirm - 2017. 03. 18. 02:11

Így az első négy rész után kellemes csalódás, már most jobban tetszik mint a teljes luke cage s1. könnyed, humoros,sok verekedéssel, egyenlőre még nem agyon műdrámázós sztori, meglátjuk hogy ez hangulat később is megmarad-e.

majsz - 2017. 03. 18. 02:14

A pilot jól sikerült, viszont a folytatásban nem javult a színvonal. Hiányérzetet kelt, hogy jelen esetben nem kapunk egy szó szoros értelmében vett karizmatikus “fő gonoszt”, legalább is az első 8 részben még nem. Ennek szerepét kvázi most a Gao néni ölti magára de mégsem úgy hat mint az többi sorozatnál.
Maga a főszereplő jó választás, a karakter viszont kicsit off néhol számomra. Elég furcsa hogy sokat hajtogatja hogy 15 évet képezték, hogy uralja a testét, érzelmeit és közben kb egy pánikroham küszöbén áll. Van egy komoly felelősség tudata, de sokszor egy 12 éves érzelmi szintjén van.
A párbeszédek szerintem kevésbé jók, mint az előző szériákban, néhol kicsit gyerekesek is. A többi szereplővel különösebb probléma nincs, a koreográfia nagyon pazar, a harcművészeti témában elmerülnek, abban kivetnivalót biztosan nem találni.
A történetvezetés már más tészta. Kapunk egy fő- mellékszálat a jelenlegi cégvezető család vonalon, ami ugyan kapcsolódik a Hand-hez, de eddig érdemben részemről egy nagy filler volt, főleg amiatt is, mert elég hangsúlyos jeleneteket kapott, a részek előrehaladtával viszont érdemben nem tett hozzá semmit a történethez. Bár ahogy látom még a 9. részben is van szerepe, így ez kétséges hova fut ki.
Kíváncsian várom ki a big bad wolf a Hand mögött, már ha van ilyen, remélem nem csak Madam Gunbao, mert az csalódást okozna.

milesteg - 2017. 03. 18. 08:20

majsz: DarkEagle – 2017. 03. 17. 22:36 hozzászólására utalnék vissza. Persze, hogy gyerekes, hiszen annak kell lennie. Egy gyerek a társadalomtól elszigetelve 15 évre – én nem vártam többet vagy mást tőle ezen a téren. Nem kommunikációs vagy érzelmi tréningre vitték el.

MrKrabs - 2017. 03. 18. 09:25

Az első két rész alapján nekem annyi a bajom vele, hogy úgy viselkedik, mintha 60-as lenne az IQ-ja. Lehet, hogy teljesen más környezetben nőtt fel, de hogy lehet

a Kéz elleni küzdelmet

egy ennyire ostoba emberre bízni?

tuning7 - 2017. 03. 18. 09:49

Nekem a Luke és a Jessica nem jött be, nem is szeretem a karkatereket, meg nem is voltak szimpik, de ez nagyon bejött eddig. Bár a DD még mindig a legjobb, de nekem tetszik,h ogy lassú!

szpojleres mókus - 2017. 03. 18. 10:55

Én tudom hogy ezek mind egykaptafára épülnek, és nem akarok megsérteni egy DC vagy Marvel fant se, de ez igy az Arrow után unalmas mert egy az egyben ugyanaz.

majsz - 2017. 03. 18. 11:24

@ szpojleres mókus Tipikus sztereotípia a gazdag családból jött valamilyen tragédiát át élt szuperhős (itt Stark, Strange, Black Panther, DCnél Oliver Qeen, Bruce Wayne, David Palmer stb nincs nagy comic lexikális tudásom). De ennyi erővel, az is unalmas lehetne, hogy mindig valami gonosz ellen küzd, belső vívódással szenved vagy valami különleges képessége van, egyszerűen nincs értelme képregény témában érvként felhozni. Ettől függetlenül lehet nagyon jó és rossz is a kivitelezés is, nem hasonlítgatod az Arrowt pl a Dark Knighthoz. Ezek a mini sorozatok még mindig nagyságrenddel jobbak a többi tévéstől.

A végére érve azt kell mondjam a sztorit egészen kikerekítették, a mellékszál is befutott a főszálba, kisebb nem túl meglepő csavarok is voltak benne. Danny karakterfejlődését is végigvitték, sztorijának ezt a részét lezárták, de több fronton is nyitottak újat. Külön tetszett, hogy végig lekötött, nem kezdtem el beletekergetni, mellette más csinálni, ami az előzőeknél néhol előfordult, szóval egy 8/10-et adok rá.

zzzzzz - 2017. 03. 18. 11:25

Én végig néztem.

Szerintem nem volt rosszabb a többi marveles netflixtől.

Arrow-al szerintem csak annyi a közös h eltűnik majd előkerül.

Aki nézi mind2 sorozatot az egyből levágja hogy sok a különbség. Én egyik képregényt se ismerem így nem tudom ott mennyi a párhuzam.

Deisler007 - 2017. 03. 18. 11:36

A borzalmas kritikák után kissé félve álltam neki, de így öt rész után azt kell mondjam, túlzónak érzem a recenziókat!

Valóban gyengébb, mint az előző Netflix-Marvel produkciók (bár az irgalmatlan csigatempójú Luke Cage-nél jobban csúszik), de még így is sokkal jobb, mint az országos TV-k képregény-sorozatai.

A Daredevil második évad ismerete nem szükséges, de nem árt hozzá (The Hand!).

krisz - 2017. 03. 18. 11:59

Láttam a pilotot és ez is ugyanolyan jónak néz ki, mint az eddigi Netflixes Marvel seriesek. Nem történt benne sok minden, de mégse untam, pedig hajnalban néztem álmosan. Ha végig lenne hozzá felirat, már lepörgettem volna az egészet.

Silver-sama - 2017. 03. 18. 12:29

Azért van különbség közte és mondjuk 1 Bruce Wayne vagy Oliver Quuen között. Hiába elviekben gazdag, de jelenleg ki van semmizve, egy hajléktalan. Szóval teljesen más az alapfelállás. Emiatt butaság “elítélni”.
Amúgy a sok negatív kritika és egyebek ellenére valahogy nem éreztem azt, hogy tartanom kellene attól, hogy csalódást fog okozni. Sőt, jobban is tetszett, mint amire számítottam (még csak az 1.részt láttam).

Diapolo - 2017. 03. 18. 12:34

Végignéztem és 6/10. A többit az évadkritikánál.

binczki - 2017. 03. 18. 13:31

Jó ez simán berántott alig bírtam kikapcsolni ,Luke Cage nekem nem jött be.

Semper - 2017. 03. 18. 15:50

Spoiler
Ezt nem hiszem el de a 8. részben harcol a részeges karate mesterrel:)

DarkEagle - 2017. 03. 18. 18:12

No én is végig értem az évadon. Összességében 8/10 simán! Nálam egyértelműen ott van a topon a DD mellett.

4 főszereplőt emelnék ki akik szerintem zseniálisak voltak. Finn Jones értelemszerűen. Jessica Henwick, szokás szerint Rosario Dawson és Tom Pelphrey. Utóbbi olyan átalakuláson ment át az évad folyamán, hogy valami hihetetlen.

SPOILER

Gazdag beképzelt suttyóból átment szenvedő narkósba, akinek ráadásul minden tették meg lehetett érteni, sőt együtt is éreztem vele ráadásul a végén még megkapta a lezárást is úgymond. Ellenben a húgával, a színésznő nem kapott túl sok teret talán majd a 2. évadban de nem voltam odáig tőle sajnos. Nagyon hajazott az apjára és ez be is igazolódott a finálé végén. Nem is igazán értem hogy jött ez így mert nagyon random volt ez a társulás Davos-szal. Davost még megértem hisz több oka is van hogy Danny ellen menjen de Joyt nem vágom. Jessica mint Colleen az egyik nagy kedvencem lett, nem elég hogy nagyon cuki, még badass is. Ahogy anno mondtam az a ketrec harc fergeteges volt és nem csak az. Rosario pedig hozta amit szokott.

Sok kedvenc jelenetem volt de talán a két legjobb még mindig valamiért a karaokés az éneklő japán csávóval. :D És persze apuci darabolós jelenete a fiával. Azt annyira lazára vették hogy a brutális mellett még vicces is volt. No meg persze volt rengeteg jó kis egysoros beszólás is. Ültek a poénok, na.

Talán még a részeges karate mester megemlíteném mert az valami hihetetlen jóra sikerült. :D

Ja és persze az is tetszett, hogy egyik oldalt se állították be jónak vagy rossznak. Elvégre mindkét oldalnak volt igaza valamiben legyen a Hand vagy a K’un Luni társaság. Igazából nem is nagyon akarnák egyikhez se tartozni mert mindkét fél agymosó brigád.

Szóval, ja odatették nagyon ezt a sorozatot is.

Saszta - 2017. 03. 18. 20:14

Én még csak a pilotot láttam, s az alapján nagyrészt egyetértek superpityuval, és az értékelésem is megegyezik az övével.

Nem volt rossz kezdés, kb azt hozta, amit a Netflixtől elvárunk: szép látványvilág, korrekt karakterek, korrekt színészi játék, jól megkorreografált harcjelenetek, stb.
Sőt mi több, utóbbi még a szokásosnál is jobb lett, tényleg rendesen ki van dolgozva a harcművészetes szál, ez ennyiből is látszott, ami nagy piros pontot érdemel.
Másban azonban nem nyújtott pluszt, olyan átlagos volt az egész.

Ennek ellenére azért tetszett, amit láttam, főleg mivel eléggé le lett húzva a sorozat, ahhoz képest meg sokkal jobbat kaptam. Viszont az eredeti elvárásaimhoz képest (amik a negatív visszhang előtt körvonalazódtak meg bennem), ahhoz képest gyengébb kezdést kaptam, ezért is lett 6,5 a vége. A sori egyébként egyelőre a DD és JJ után jön, de azért nem marad le túl sokkal. A Luke Cagenél mindenképp jobb, én azt 2 rész után kaszáltam, mert nagyon nem az én világom volt.

Maga az alapfelállás tetszik, még ha klisés is, mégpedig a “csavar” miatt, hogy hajléktalan marad a milliárdos fiú. Remélem ez a továbbiakban is így marad (nem ismerem a képregényeket), mert az úgy érdekesebb lenne, és szép fricska ez a társadalomnak, hiszen manapság túlságosan is fontosak a külsődleges dolgok, pedig azok olyan megtévesztőek tudnak lenni, és sokkal értéktelenebbek. Az is érdekel, hogy mi mindenen ment keresztül Danny Ku’n Lun, és remélem elmerülhetünk majd vele együtt abban a kultúrában. Nekem ez kéne ahhoz, hogy feljebb emelkedjen egy magasabb szintre ez a sorozat. Persze lehet ez nem fog megtörténni, és mégis le fog kötni valami mással.

Mindenesetre várakozva fogok leülni a részek elé, főleg ha Danny belső erejére és annak eredetére jobban ráfeküdnek a későbbiekben.

Crow - 2017. 03. 18. 20:21

Érdekes volt látni szerintem az archiv videot amit a hand fönök mutatott neki milyen egy fullos Iron Fist (mindkét öklében folyamatosan ott a Chi) remélem a Defendersre Danny is hasonló szintre gyúrja magát…

DarkEagle - 2017. 03. 18. 20:47

Az hagyján de a videón a képregényes gúnya volt rajta. Ezt a jelenetet pl totál el is felejtettem jó hogy mondtad. :D

LaCRossE - 2017. 03. 18. 20:50

Végignéztem az évadot.

Hát nem értem a lehúzó kritikákat, de ez van. Mindenesetre nekem nagyon bejött az Iron Fist is. Szerencsére. Így várjuk a The Defenderst.

Most pedig nézzük The Originals, mivel simulcastot kapott Netflixen a 4. évad. :)

Skirm - 2017. 03. 18. 22:26

Estére befejeztem én is az évadot és én se értem a rengeteg előzetes negatív kritikát. Mármint nyilván nem az évtized legjobb sorozata, meg nem világmegváltó, de szórakoztató, rengeteg verekedéssel és a kivételesen nem idegesítettek a mellékszereplők sem. (emlékszünk JJ szellemi fogyatékos beltenyészet szomszédaira ugye?) Ettől bővebben majd az évadértékelőbe írok.

tomex - 2017. 03. 19. 08:26

Megnéztem az első részt, semmi kritikát nem olvastam előtte és nekem egy szenvedés volt. Ez a baromság h csöves ruhában, mezítláb bemegy egy fullos épületbe és nem érti h miért vágják ki, és egész rész alatt ez van erőltetve. mert igazából másra nem jutottunk az 1 óra alatt.. nem tudom, lehet h még egy részt megnézek, aztán majd meglátjuk.

vérnarancs - 2017. 03. 19. 10:24

Én két rész után nem igazán érzem a harcműves dolgot, nem tudom milyen lesz a későbbiekben, bár szerintem javulni nem fog. Amit eddig láttam, az emlékeztetett a Kung Fu sorozatra, amiben a megboldogult Carradine bátyó bullet time effektbe simogatta a levegőt, lábával leírt egy félkört és a tőle 5 méterre levő ellenfél máris dinamikusan hanyatt esett. És hát mit ne mondjak, azért egy Daredevil után elég furán néz ki. Most a scriptekre ki se térek. A JJ-t végigszenvedtem, Luke Cage-ből 6 részt bírtam, ebből a Fistből meg elég is volt a két rész. Elég nekem a Daredevil, Punisher kaphatna inkább saját sorozatot, vélhetőleg az maradna a DD szintjén, ha már vendégszerepelt benne. Sorry, ha valakit megbántottam az irományommal, mert sokaknak meg tetszik, csak a véleményemet fejeztem ki.

yuing - 2017. 03. 19. 15:50

Én is két rész után nem tudom hogyan tovább. Elég limonádé sorozat ez a DD-hez viszonyítva. JJ-t én is végignéztem, de megbántam. Kilgrave miatt tartottam ki. Legalább egy jó karakter volt benne. Luke Cage nálam esélytelen volt, bele sem kezdtem.

Én úgy tudom, hogy a Punisher idén érkezik.

Neoprimitiv - 2017. 03. 19. 17:27

azt hiszem, ez nem az én sorozatom lesz. A második résznek majdnem eljutottam a végéig, de amikor lelkesen elkezdi magyarázni az elmegyógyintézetben (!!!), hogy ő egy másik dimenzióban volt 15 évig és ha nem kap gyógyszert akkor majd ő lesz a Vasököl, akinek le kell győznie a Kezet – akkor feladtam.

Először is egy végtelenül sablonos alaphelyzet, teljesen generikus nagyvárosi környezettel. A tetejében a főhős olyan szinten idióta, hogy Ichabod Crane 200 év kihagyás után racionálisabban viselkedett. És nem, erre nem magyarázat az elmúlt 15 év. Egyrészt egy tíz éves gyereknek azért már van egy elég részletes képe a világról. Másrészt ha ahhoz volt esze, hogy kamu útlevelet szerezzen, akkor ennél lényegesen alapvetőbb kommunikációs szituációkban nem viselkedhet úgy, mint egy három éves.

Nekem sokakkal ellentétben a Luke Cage-dzsel sem volt bajom, a DD- és a JJ-t nagyon szerettem, de itt két rész alatt nem találtam egyetlen szereplőt se (se jót, se gonoszt), akinél érdekelne, hogy mi lesz vele vagy miben mesterkedik.

LP - 2017. 03. 19. 18:03

az első 3-4 rész megtekintése után eléggé csodálkoztam, hogy ennyire/ennyien lehúzták a sorozatot, de végignézve (inkább szenvedve) az évadot teljesen megértem, hogy miért

emese - 2017. 03. 19. 18:26

Lehet enyhén spolieres!

Pilot alapján: nem rossz ez. Csak már a sokadik eredettörténet, ráadásul nagyon hajaz is az Arrow-ra, ezért nem kap el a lendület, hanem…hanem várom, hogy legyünk túl azon a kiinduló konfliktuson, hogy Danny-e vagy nem Danny és reménykedem, hogy nem enyiről szól majd az évad. Mitch halálra idegesít, az apja érdekesebb figurának tűnik. Meg a ninja-csaj érdekelne inkább, kár, hogy belőle alig mutattak valamit a pilot-ban. Nekem a JJ-től jobban nyitott, a DD-től lényegesen gyengébb, a Luke Cage-dzsel eddig egál.

Ja, azzal nem értek egyet, hogy nem tudom semmihez sem hozzákapcsolni: Manhatten plusz Upper East Side. Nagyjából össze is állt New York (oké, Brooklyn nem, de az AmcsiKapicsé). :)

emese - 2017. 03. 19. 18:26

Plusz 1: a nyitó főcím remekül meg van csinálva, nem hiszem, hogy áttekerem majd mind a LC-t.

piszkosfred - 2017. 03. 19. 18:33

Vegigneztem, szerintem egyaltalan nem lett rossz. DD jobb volt, de egy 8/10 -et nyugodt szivvel adok ennek is.

Nikki - 2017. 03. 19. 21:56

Már a pilot is tetszett. Alig bírtam abbahagyni, 6 részen vagyok túl, ha tehetném, megnézném az egészet.

Geza Kovacs - 2017. 03. 20. 01:37

6 rész után óriási királyság. Eddig a Daredevil volt a legnagyobb kedvenc nálam, de ez komolyan versenyez vele, úgyhogy a végére meglátom majd.

GK - 2017. 03. 20. 02:49

Most fejeztem be, 9/10 az egész sorozat, nekem ez a top marvel anyag eddig, az összes egyéb NF sorozatot is beleszámítva.

skirm - 2017. 03. 20. 08:29

A két DD-nél nem jobb szerintem, JJ pedig csak főgonoszban erősebb ennél a sorozatnál. ha már pontozunk 7/10 számomra. kezdésnek nem rossz, anno a DD-vel is így voltam hogy s1 7/10 volt s2 meg 9/10, remélem ennél a sorozatnál is így lesz (ha lesz s2 természetesen)

jesustomer - 2017. 03. 20. 08:44

Hm.. érdekes mert tény, hogy nem akartam folytatni a pilot után és hát a második rész se győzött meg de aztán a közepétől beindul a dolog a vége meg.. szóval feloldották az elmebetegséges dolgot, így már free hand az ügy részéről. Persze, van benne bukó, sok a sablonos rész de összességében egyáltalán nem sablonos.
A luke cage-nél ezerszer jobb már pilot is, talán jessica jones-nál is de a dd 2. évadot nem tudja überelni. Vagyis még nem tette meg nálam, de eddig fasza.

JKJ - 2017. 03. 20. 10:16

A rém buta végét leszámítva, egy nézhető első évad volt. Nekem kifejezetten tetszett a színészek játéka. Úgy érződött, hogy mindenki komolyan vette a szerepet. Nagyrészt szépen volt fényképezve és volt több kimagasló felvétel.

JH - 2017. 03. 20. 10:52

A JJ-hoz és a DD-hez viszonyítva eléggé klisés és sablonos volt. Sokszor volt kihagyott ziccer. A színészi játék fantasztikus volt. David Wenham(Harold) teljesen lenyűgözött, főleg a késes jelenetek.
Ami viszont unalmas volt, az a Rand Company-s meetingek. Emiatt Joy karaktere nekem semmilyen volt.
Sokkal több Easter eggre számítottam, meg arra, hogy hátha lesz esetleg valami nagyobb előkészülete a Defenders-nek.
A finálé nem volt kiemelkedő, az utolsó jelenet azért valamelyest előkészítette a jövőt. Kiváncsian várom, hogy hogyan lesz ezután fullos Iron Fist. 6.5/10

Cardas - 2017. 03. 20. 17:07

összességében pozitív csalódás. amit felhoznék idegesítő elemként, hogy mi a fenéért próbál felnőtt embereket meggyőzni egy dimenzión túli szuper-szerzeteseket képző monostorról, mikor egyértelmű, hogy ezzel csak árt magának, és ezredjére se fogja fel a mogyorónyi agya ezt az egyszerű tényt.
a másik a “nem szabad ölni, mejt akkó’ nem vagyunk jobbak náluk”. facepalm. egy olyan sorozatban ahol kalapáccsal pépelik szét az embereket, ilyen szöveget hogy képzeltek behozni? és mi a csudáért mindenki ilyen életpárti ott? ebben a világban egy sorozatgyilkost is csak megsimiznének a főszereplők?
de az egész úgy 7,7-8 között mozog, élvezetes.

marxcie - 2017. 03. 20. 20:39

hat nem tudom, biztos velem van a baj, de az elso par resz meg valahogy tetszett, a kozepetel elkezdtem unni, a veget meg mar kb csak hallgattam, vagy max fel szemmel. az I’m the Iron Fist, I prepared for this bullshit mellett hogy annyi onuralma/esze nincs a sracnak mint egy kozepesen elkenyeztetett ovodasnak, es hogy 15 evnyi nonstop training utan mondjuk egy gyanus valaki felprofilbol leuti, esatobbi esatobbi, szerintem Arrow szintu gagyi lett belole. mondjuk nekem eddig JJ a kedvencem, es lehet csak azt a fajta sotetseget hianyoltam belole ami eddig benne volt az osszes Netflixes Marvelben, ez meg olyan… tuttifrutti. A vegere a ket Meachum testver sztori szala engem jobban erdekelt mint hogy eppen melyik ellenfeletol ker segitseget Danny.

Balumedve - 2017. 03. 20. 21:06

marxcie: az Iron Fistben is van rendesen sötétség, csak nem a hangulatában, hanem a fő karakterben.

Szerintem is az első 3 epizód volt a legjobb, mert abban buta volt Danny, de legalább jólelkűnek tűnt. Később kiderült a Davossal folytatott vitájából, hogy a legtöbb rosszakarójával felvehetné a harcot, annyira egy önző alak. Az a húzása pedig, hogy nem öl embereket, nem tette jobb emberré, inkább csak azt bizonyította, hogy mennyire méltatlan az Iron Fist titulusára, amivel annyit kérkedett (legalább 10 percenként). De mivel ennyire buta, bizonyára félreértelmezte “a Kéz esküdt ellensége” mondókáját, amit szintén elég sokszor emlegetett. Mert ki gondolná, hogy egy esküdt ellenséget meg is kell ölni?

Lilith - 2017. 03. 20. 23:06

Most tartok féltávnál és meg vagyok elégedve.Míg a JJ-t felénél abba akartam hagyni,LC-t pedig a második részig bírtam csak.DD-t persze nem körözi le,de hát eleve közeveltebb karakter min IF.Ha marad ez a színlszi játék és a sztorivezetés picit gyorsabbá vállik szerintem akkro nem lesz gond evvel. :)

Aredhel - 2017. 03. 20. 23:39

Nos végignéztem, és igyekeztem függetlenedni a sok lehúzós kritikától. Előtte következetesen kerültem, és kivételesen a nézés közben sem lestem fel egy-egy rész után a netre a kritikákat kutatva.
Összességében hiába nem annyira rossz, mint egyesek előzetesen állították, mégis jóval elmarad az elődeitől (gondolok itt most a DD JJ LukeCage hármasra). Nem volt olyan jó atmoszférateremtés, mint az említettekben. Ugyanígy nagyon sok lyukat vettem észre a forgatókönyvben, ami egyébként nem az erősségem. Ugyanígy zavart a főszereplő nem letisztult személyisége. Többen is írták itt fentebb, hogy sokszor ostoba, gyermekien naiv viselkedése nem volt összeegyeztethető a rá mért feladat súlyával. Ugyanígy én sem értettem, hogy 15 év hipiszupi tréning mellett megedzette a testét-lelkét, mégis időnként hisztirohamot kap, láthatóan betörő emlékei vannak a repülőszerencsétlenségről amiket szorongásroham követ, gyakran elsodorja a düh is. A működése nem egy buddhista neveltetést kapott “kiválasztotté”.
Ami tetszett, az Ward karaktere, és az ő sztoriíve volt. Emellett nekem nem volt gondom a főszereplő színésszel sem.
Talán adnék az egésznek egy 6/10-et

emese - 2017. 03. 21. 03:15

4 rész után azt mondom, nincs ezzel semmi gond. Danny karaktere talán nem elég letisztult, és a harcjelenetek lehetnének látványosabbak. Viszont szerencsére az “ő Danny, nade hogy bizonyítsuk” – problémaszálat hamar lezárták és a business-re tértek.
Számomra jobb a ritmusa mint a JJ-nek, sokkal jobban élvezem a színész játékot, mint a LC-ben, így valahová a DD2 köré lőném be az eddig látottak alapján. Ward, Harold és Joy karakterét is élvezem, ez sokat dob rajta.

Biohazard - 2017. 03. 21. 20:59

Meg csak a 10. resznel jarok, de ez valami borzaszto!
Elso ket resz valami hihetetlen semmilyen, de legalabb erdektelen es nyilvanvaloan nem az en korosztalyomnak szol ez a csoro-hippi-naivmilliardos vonal.
Aztan kicsit elindult valami, kb a 6. reszig.Nem volt eget rengeto, de legalabb nezhetonek ereztem. 7-8 valami botranyosan gyenge volt es ilyen sorozatos on-arconkopesek csattantak el percenkent es arcom lekapartam a rengeteg debil ‘jellem’ fejlodestol, amin mindenki atesett. IF megmutatta, hogy tenyleg egy 15 eves tini szintjen mozog fejben es hol orjongott, hol zokogott, hogy szimplan csak nezett ki butan a fejebol.
9. resz picit megint felporgott, Madame tudott erdekes dolgokat mondani es kicsit jatszani a fel informaciok adagolasaval.
10. reszben termeszetesen jott a szokasos forma hanyatlas es megint percenkent valtozott ennek a szerencsetlen kretennek a libidoja.
Ki az isten vereres f*sza talalta ki, hogy az ubermensch/halhatatlan harcos tulkeppen egy degeneralt gyoker, nagyon jo indulattal is atlagos alatti ertelmi szinttel?! Van egy dedikalt junkie ebben a tetves sorozatban es ugyanazt tolja a foszereplo csak pepitaban. Nyugodt vagyok-orjongok-belso beke-ver,belek es belsoseg-szereleem-utalok mindenkit. Es akkor meg a casting-ba bele sem mentunk..honnan akasztottak le ezt a szerencsetlent?! Ennyire erotlen, jellegtelen, jellemtelen es totalisan nem szerepbe illo embert reg nem lattam. 15 ev szerzetesek kozt, egesz nap edzes ennyit eredmenyezett? Egy vekonyka, kortalan sracc, zeronullasemmi izomzattal?! De legalabb folyamatos erzelmi valsagban van es vagy fake outrage, vagy nyaladzo szerelem, esetleg *trust me* arcokat tud es ENNYI. Uramiisten, hogy fogom en kibirni a maradek par reszt?! Amikor mar azt hittem, hogy a Dr Strange fele kamu miszticizmusnal nem johet rosszabb..de, kamu harcmuveszet! :D

marxcie - 2017. 03. 21. 21:07

Balumedve: talan, de en nem ereztem hogy ezt sikerult jol megfogniuk. nyilvan minden karatker mas, de itt szepen visszanyultak az alapreceptekhez, gonosz emberek megoltek a szuleim aka Batman, a vilagtol elzarva kepeztek aka Arrow, kotelessegtudat vs szabad akarat aka Captain America, es meg a duhrohamokat is _valahol_ megertenem, hogy arra kepeztek rakja felre az erzelmeit, de azok ott vannak, es elotornek barmit is tesz. nekem az osszkep az ami nem volt csoppet sem meggyozo. minden ilyen behatas tudna adni valamit a karakterfejlodeshez, amibol a vegere egy tenyleg osszetett ember kepe rajzolodhatna ki, de szerintem nagyon nem hasznaltak ki ezt itt. nem azt mondom, hogy egy szuperhosos sorozatnak a picsogasba kene elmennie, de tud erdekes lenni, nekem ezert is teszettek az eddigi netflix marvel adaptaciok jobban, meg pl a Watchman, szerintem jobban abrazoltak a kulonleges erokkel biro, ugyannakkor valahol embernek maradt ember kuzdelmet onmagaval es az ele allitott akadalyokkal. itt a sracot neha szivem szerint felpofoznam.

jesustomer - 2017. 03. 21. 21:44

5. részig remek. Tényleg DD2 szintjén van (DD 1. évada nem jött be a vobtatottsága miatt) és valóban vannak hibái de ezt simán kompenzálja a fehér párduc és danny párosa. Avagy fehér párduc: a defenders rajzfilmben Peterrel együtt nyomják és ott nem dd van hanem starizé, jj helyett meg fehérpárduc. Most komolyan: ő sokkal jobb mint jj, simán lehetne belőle defender szereplő, a legjobb harcjelenetek az eddigi netflixes sorozatban az övé, na meg dd-é. Remélem valahogy benne lesz. Jól emlékszem h a dd2-ben is a the hand volt a főgonosz?

ZTR - 2017. 03. 22. 19:04

Nekem a DD után ez jön be eddig a legjobban. A Luke Cage-nél jobb az tuti ott egyedül az atmoszféra jött be a legjobban. Egy dolog kicsit fura nekem megjegyzem még nem láttam az egészet és lehet hogy választ is kapnék rá ha végignézném(bár szerintem nem). Azt nem értem hogy Madam Gao a kéznek dolgozott végig? Mert nekem ez eddig nem jött le. Emlékezzünk vissza a DD 1 évadára amikor a maffiafőnökök tanácskoztak akkor ott volt még Nobu és róla tudjuk hogy a Kézhez tartozott de mégis külön volt Gao-tól nem is nagyon foglalkoztak egymással meg nem is ugyanaz volt a céljuk ugye Nobu már akkor is a BlakcSky-al volt elfoglalva Gao pedig csinálta a heroint szóval külön voltak kezelve és nem úgy tűnt hogy 1 csoporthoz tartoznának. Szóval nekem ez egy baki a sorozatok összekapcsolásánál de lehet valaki majd elmagyarázza ezt nekem.

ZTR - 2017. 03. 22. 19:06

jesustomer:Ha a Punisher mellékszálat nem számítjuk BlackSmith-el akkor igen jól emlékszel és szerintem a Defenders-ben is az lesz!

Ela - 2017. 03. 23. 19:37

Biohazard.Megnevetettel.Amugy teljesen ugyan ezen a velemenyen vagyok!

Brigante - 2017. 03. 23. 21:09

ez egy minimum 8/10-es sorozat…

Rammsch - 2017. 03. 23. 21:46

Engem csak a vége húzott fel, az a Joy-os húzás elég béna nekem…

Ezt leszámítva szerintem nem volt annyira rossz

emese - 2017. 03. 24. 03:17

8 rész után: az elmőlt 2 rész mi a franc volt? Az az út Kínába, az nagyon gáz. A tesók vonala komolyan kezd érdekesebb lenni, mint Danny hajárata…

lalakov - 2017. 03. 24. 05:38

Végignéztem, de ez nem az én világom. (Miért néztem végig? Mert mazochista vagyok.) Végignéztem a Daredevil első évadát is és a többibe is belenéztem. Engem valami rettentően irritál, hogy az összes szuper erős figura bár szembeszáll minden veszéllyel, mégis a végén képtelen megölni azokat. És a fél sorozat ennek a lelki vívódásával megy el.

bauxit - 2017. 03. 24. 08:57

Nalam az eddigi Defenderek hoztak egy 7/10 es atlagot, foleg a casting tett hozza minden sorozathoz, illetve a latvanyvilag es az operatori munka.

Ezzel szemben az Iron Fistet nem temetnem, de erezhetoen gyengebb mind castingban, mind latvanyvilagban, es inkabb az 5.5 hoz all kozelebb, mint a 6.5 hoz.

Meg szerencse, hogy ezt tudjak majd a Defendersben ellensulyozni, es egyszeruen kevesebb idot kap majd Danny Rand.

Brynden Rivers - 2017. 03. 24. 10:30

Végignéztem ez eddig a leggyengébb Netflix/Marvel sorozat. Pedig azt hittem ez lesz a Netflix Doctor Strange jó kis misztikummal – ehhez képest a DD2-ben több misztikum és titokzatosság volt mint ebben.
A Hand is sokkal bénább volt mint abban.

A Luke Cage sokkal jobb, ott a főszereplőnek van karizmája, plusz egy élő black life matters poszter.

@Biohazard: gondolom az volt az alkotói szándék hogy megmutassák hogy Danny mennyire nincs képben a modenr világgal, mert 10 éves kora óta nem élt benne.
Viszont ezt nem ellensúlyozta semmilyen karizmatikus bölcsesség, vagy akár pimaszság vagy bármi.

Brynden Rivers - 2017. 03. 24. 10:34

Ja és a 4 sorozat közül ennek van a legbénább introja is.

Látszik hogy elkapkodott iparosmunka lett, nem raktak bele se kreativitást, se buddhizmust, se misztikumot.

Biohazard - 2017. 03. 24. 13:37

New age-low budget-misztikus harcmuveszet: ha nagyon akarom, marhara kemeny tudni lenni a jobb öklöm (semmi mas)!! Jóska szerint, ha tenyérrel tapizok es koncentrálok, marha jo lesz a Gizinek! Sajna az uber szerzetesek, a hegyek kozt semmi masra nem tanitottak. Neha bab*szcsiztunk a tokbol fozott palesztol es olyankor haluztunk. Sajnos bipolaris szindromaban szenvedek es onmegtartoztatast is fogadtam…de a dogos japcsi nocske kedveert most kivetelt teszek. Masodikos gyerekek tobb tervezesi keszseggel birnak, mint en..de legalabb nem kanosak es vernek pepesre senkit, csak mert azt mondta hogy az o papaja erosebb. Nem kellett volna meg iskolaba iratni, nyilvanvaloan eros figyelem hianyban szenvedek, cserebe idonkent furan hadonaszok a magam korul, a Gizinek bejon!

Andris - 2017. 03. 25. 00:31

Szerintem egyértelműen a 4 közül ez lett a leggyengébb. Eddig mindegyikben volt valami kiemelkedő, ebben semmi, sőt. Ez a sorozat tipikus esete annak, amikor hátul a tarkódban érzed, hogy na itt lesz valami nagy még, jönni fog, érzem. Na most! Nem mégsem, de érzem hogy jön. És akkor BUMM, vége az utolsó résznek te meg nézel, hogy “Most komolyan?! Ennyi volt az egész?!” Lehet, hogy csak én vagyok kényes erre de nálam ez a legrosszabb, amit elérhet egy sorozat/film. Ilyenkor úgy érzem, hogy megloptak, elloptak 13 órát az életemből a nagy semmire.

Speciel én ahogy a vége felé értem a sorozatnak egyre jobban utáltam meg mind a főszereplőt, meg igazából mindegyik szereplőt, meg ha már itt tartunk a történetet is. Plusz szerintem az utolsó három rész vmi hihetetlenül össze van csapva, tiszta zagyvaság az egész, meg ez a lezárás…

Najó mindegy a többit majd az évadkritikánál.

Számomra ez a sorozat nagy csalódás, 3/10, maximum, és ennyit is csak azért kap mert az elején még érdekes volt és ami fontosabb, szimpatikusak voltak a karakterek. A végére elérték azt is, hogy Claire (nővér csaj, kövi Nick Fury kb.) is kicsit unszimpatikus és idegesítő karakterré váljon.

szpojleres mókus - 2017. 03. 25. 01:32

verjetek meg de ez a hatalmas kungfumester? A nagy iron fist?

Minen egyes harc során úgy érzem hogy csak vagy szerencsével nyert, vagy csak egy icpicit volt jobb mint az ellen. Hatodik résznél vagyok de nagyon béna. hatodik részt végeztem ki éppen, de szerintem Luke Cage úgy elvert volna itt mindnekit hogy közben Popal beszélget és oda sem figyel, Jessica Jones miközben a céduláját javítja az ajtón, Matt pedig éppen tárgyaláson van.

Mellesleg nincs egyetlen ikonikus jelenet se harc közben. Nincs egy daredeviles lépcsős vagy ajtós jelenet semmi nincs.

Első rész után bután beírtam hogy ez arrow copy. Tévedtem. Irgalmatlangyenge, ha nem akarnám annyira tudni a történetet hogy értsem a defenderst ahol végre viszontláthatom charlie coxot matt murdocként akkor biztos nem nézném tovább.

Eddig marvel megtalálta a szereplőit, Luke Cagere szinész telitalálat, Jessica Jonesra, Mattre is. Őket akarnám látni egy avengers filmben. De ezt a danny gyereket többet látni nem akarnám én sehol.

Iceman - 2017. 03. 25. 12:03

Elég gyengén indult és még rosszabb lett a végére. Az elején még bájos volt Danny butuska viselkedése de aztán már egyenesen irritáló lett. Luke Cage-ben még értettem Claire szerepeltetését, de itt túl sok volt ráadásul vicc volt amikor 5 perc edzés után bármilyen verőembert leütött:DD (Ellenben ez Dannynek elég nyögvenyelősen ment). Aztán már az LC-ben is voltak gyenge húzások, viszont ott volt egy iszonyat erős atmoszféra, plusz a főszereplő színész is egybe olvadt a karakterrel. Amit igazából pozitívumként ki lehet emelni az Ward karaktere, a végére totál megkedveltem, ellenben az értelmesnek tűnő húga egyre hülyébb lett.

A Defenderssel kapcsolatban volt jó pár easter egg amin elmosolyodtam, Danny viszont abszolút felesleges közéjük. Messze nem olyan jó harcos mint Matt, Jessicaval két értelmes mondatot nem tudna váltani annyira buta, Lukenál meg még gyengébb is.

Saszta - 2017. 03. 25. 13:15

Eddig 5 részen vagyok túl, de nekem is csalódás eddig. :(

Az első pár részben még elment Danny butuska viselkedése, mondván csak 15 évig élt teljesen más helyen, totálisan más kultúrában és neveltetése is teljesen eltért meg minden, de nem úgy tűnik, mintha próbálna alkalmazkodni, vagy legalább észt adtak volna neki. Ráadásul az hagyján, hogy buta és folyton bárgyún vigyorog, de még egoista is. Kezd egyre jobban idegesíteni Danny gyerekessége. Egy hősnek nem így kéne viselkednie… Kb olyan Danny, mint most Barry.

És igen, én is azt érzem minden egyes résznél, mint Andris, hogy látom benne a potenciált, és várok valami fordulatot, izgalmat, vagy legalább azt, hogy valami különleges dolgot megtudjunk, de sosem kapom ezt meg. Olyan lapos marad végig a rész, nincsen íve, így teljesen érdektelenné válik lassan a sztori. Az 1.-2 résznél ez sem volt még nagy probléma, mondván alapozás, de az 5. résznél azért már várna az ember valamit, de még mindig ott tartunk, hogy van a Kéz, aki rátette a kezét a mólóra oszt ott próbál kétes üzeleteket folytatni, meg felélesztették Ward apját oszt nem engedik őt ki, és úgy kell táncolniuk Wardéknak, ahogy ők fütyülnek és kb ennyi.
Ráadásul ebben az 5. részben még a bunyók is nagyon gyengék voltak, a teherautóban az az emberke majdnem elpáholta Dannyt, pedig nem tűnt valami hű de erős ellenfélnek…

Összességében eddig olyan 6 pontot ér nagy jóindulattal. A legnagyobb baj itt a főszereplővel van úgy érzem, és nem a színészre gondolok elsősorban, hanem arra, ahogyan megírták a karakterét.

Silver-sama - 2017. 03. 25. 21:40

Végeztem vele én is. Sajnos csalódnom kellett. Az eleje jó volt, amikor Danny még csak kezdett beilleszkedni a környezetbe és megtalálni a helyét, és a főszál sem nagyon látszott sehol. De amikor elkezdtek a Hand-del jobban foglalkozni, azt még nézni se volt kedvem.

Nagyon akartam, hogy Danny Coleen-nal jöjjön össze (és nem Joy-jal), de Coleen karakterét szerintem ezzel tették tönkre. Elpuhították a “szerelemmel” és már nem az a badass belevaló csaj volt. Ja és a szerelmi száluk is olyan érthetetlen volt. Hogyan szeretett Danny-be? Ő folyton csak K’un Lunról meg a 15 évvel ezelőtti balesetéről beszélt…

Danny pedig tényleg elég ostoba, ahogy páran mondták. És amatőr is. Mintha az a 15 ÉVNYI kiképzés semmit sem használt volna. Még a chi-jét sem tudta irányítani..

Harcokkal nem volt gondom. Néhol meglepően élvezetesek voltak, és nem is nyomták full sötétben (szó szerint, DD-ben és Arrowban is ki nem állhatom, amikor vak sötétben verekednek és alig lehet kivenni valamit).

Karakterek, legalábbis a színészek nagyon jól ellettek találva (kivéve Joy-é). Harold lett a kedvencem. Persze, hogy ki kellett nyírni (végleg) xd :S

Utalások jók voltak. Főleg az Illuminati-Hand összehasonlítást értékeltem :D.

Most, hogy vége az egésznek, tuti hatalmas hiányérzetem lesz. Még jó, hogy lesz Defenders.
Pontokban amúgy én is egy 6,5/10-et adnék.

Macckó - 2017. 03. 26. 16:09

Ejha. Nem hittem volna, hogy lesz olyan Marveles Netflix sorozat, ami nem fog tetszeni, de arra végképp nem számítottam, hogy egy 6 éves gyerek értelmi képességeivel rendelkező, dührohamos idióta barmolását fogom látni. Az Iron Fist, azon túl, hogy 6 percenként kimondja valaki, a történet szempontjából teljesen lényegtelen. A karakterek jelleme egy mondaton belül többször változik. Remélem a defendersben Luke az első hisztije után lekever neki egy akkorát, hogy átalussza majd a 13 részt. Te jó ég, régen éreztem ennyire feleslegesen kibott időnek valamit.

Az egyetlen pozitívum a wardot játszó színész alakítása. Bár a karaktere teljesen követhetelen, de eljátssza tisztességesen amit kiosztottak neki az idióta írók.

Saszta - 2017. 03. 26. 21:26

Jesszumpepi… Most néztem a 6. részt, és ebben akkora blődségek voltak, hogy az na… Egyébként én látom rosszul, vagy Danny tényleg minden “lelkibéke gyakorlásnál” (vagy mi az isten ez) totálisan ugyan azokat a mozdulatokat nyomja le részről-részre?
A történetszál itt egész érdekes volt egyébként, de a megvalósítás valami katasztrófa volt. A harcok még fogjuk rá, hogy nagyjából egész jók voltak, de az azért “vicces” volt, hogy a pókos nő simán megmérgezte a tűivel, aztán Dany elkezdett homályosan látni és össze-vissza kalimpált maga mögött, mint egy idétlen, hisztis gyerek, aztán meg odahaluzta a mesterét, pityergett egy kicsit, aztán meg 2 másodperc alatt legyőzte ellenfelét, mikor már vagy 20 méregtű állt ki a karjából. Egy hős nem sír-rí harc közben, hogy ő erre nem képes! De előtte totálisan biztos volt magában, hogy ő sosem győz meg ilyenek. Aztán meg Madam Gao kedvesen és aggódva (!!!) megkérdi Dannytől, hogy jól van-e… o_O Ott majdnem lefejeltem a képernyőt. A végén meg elcseveg Dannyvel arról, milyen jó volt K’un L’unban. Na, ott is néztem egy nagyot. Nem ma néztem DD-t, de azért nem rémlik, hogy Gao ilyen kedves lett volna. Tisztelettel bánt az ellenségeivel, meg figyelmeztette őket, de nem aggodalmaskodott a testi épségük miatt, meg nem nosztalgiázott velük a régi szép időkről… És az sem rémlik, hogy olyan képességgel bírna, hogy pusztán a keze kinyújtásával ellökje magától 3 méterre az embert. Vagy én emlékszem rosszul a karakterét illetően, meg én maradtam le valamiről? o_O

tuning7 - 2017. 03. 26. 21:39

Saszta
DD 1.évadában is ellökte Mattat így mint Dannyt!

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz