login |

Iron Fist: az 1. évad

2017. 03. 26. 21:10 - Írta: superpityu

51 hozzászólás | kategória: kritika,

Bevallom, amikor először láttam, hogy sokan miként vélekednek az Iron Fist-ről, szinte biztos voltam benne, hogy még a Luke Cage-nél is lassabban fogok a sorozat végére érni. Ehhez képest alig egy hét alatt végeztem vele, de ettől még nem lett jobb a végeredmény. Ahogy a pilotírásnál, úgy most is azt tudom mondani, hogy ez egy becsületes iparosmunka, de nélkülöz bármiféle kreativitást, vagy pluszt, amitől igazán kiemelkedő lenne.

Lássuk a tovább mögött, hogy mire futotta a készítőknek. Nagyjából spoilermentes leszek.

Én komolyan arra számítottam, hogy lesz majd rengeteg flashback K’un-Lun-ról és az ott töltött időről, erre ebből mintha csak egy jelenetet kaptunk volna. Cserébe a repülőgép-szerencsétlenséget talán 4-5 alkalommal is láttuk, és legalább még ennyi alkalommal beszélt is róla Danny, hogy mindenki megjegyezze mi is történt – elég esetlen megoldás.

Mivel arról is volt szó, hogy maga K’un-Lun egy másik dimenzióban létezik, aminek az átjárója csak 15 évenként nyílik meg így adta magát, hogy jön majd a misztikusabb vonal, ez lehetett volna a sorozatos Doctor Strange. Erre basszus annyi misztikum sem volt az Iron Fistben, mint a Daredevil 2. szezonjában. WTF!

Cserébe a harcművészeteket próbálták tolni, amihez én egészen béna vagyok. Néhol látszott, hogy ezeket mennyire szépen meg akarták koreografálni, de nagyon sokszor olyan ütemtelenül voltak megvágva a verekedések, hogy kifolyt alattuk a szemem. Rengeteg alkalommal voltak szanaszét vágva a jelenetek (mint ezen a videón).  De ha éppen nem a vágásnál vérzett el egy-egy jelenet, akkor olyan érthetetlenül tartottak ki másodpercekig egy képet, hogy többször elröhögtem magam (mint az utolsó előtti részben a lépcsőzéskor).

A helyzetet súlyosbította, hogy a még pilotban szimpatikus Finn Jones teljesen hiteltelenné vált pár rész alatt. Ehhez mondjuk az is hozzájárul, hogy a karaktere sem éppen egy hálás szerep. Maradjunk annyiban, hogy Danny Rand egy 25 éves naiv kisfiú, aki nem igazán érti meg a világ működését. Igaz 15 évet a világtól elzárva töltött, de ettől még furcsa volt, hogy a történet előrehaladásával egyre többször tett hülyeségeket.

Viszont nagy plusz, hogy a legalább az új karakterek nagyjából el lettek találva. A sorozat legjobbja egyértelműen Colleen Wing (Jessica Henwick), akivel sikerült váratlant húzni. Mert igazából a meglepetések nem igazán tartoztak a sorozat erősségei közzé.

A pilotban a Meachum-ék nem voltak túl érdekesek. Ráadásul, aki már kettőnél több sorozatot látott az sejthette a képregények ismerete nélkül is, hogy melyik karakter hol fog kikötni a szezon végén. Ettől függetlenül Ward (Tom Pelphrey) útja a szezon alatt tetszett. Elég jól kihasználták a karakterét.

Joy (Jessica Stroup) nem lett volna rossz, ha az elején kicsit jobban elmélyítik, így nem igazán érdekelt a sorsa, amikor a 9. rész környékén bedobták a mély vízbe. Plusz az utolsó csavar vele kapcsolatban nem igazán jött be. Harold (David Wenham) karakterét a klisékönyvekből üthették fel. Nem igazán volt olyan megmozdulása, amit ne lehetett volna előre sejteni. Nem sok meglepetést okozott, teljesen átlátszó volt végig.

Claire Temple (Rosario Dawson) immár veteránként nem hittem volna, hogy pont itt fog teljesen meglepni a viselkedésével. Pedig én piszkosul kedveltem a korábbi sorozatokban, de Scott Buck showrunnerkedése alatt sikerült kissé meggyalázni a karaktert. Igaz a szezon végére sikerült visszatalálnia a megszokott útra, de amit az 1×08-ban csináltak vele, azt nehezen fogom elfelejteni.

Bár Bakuto (Ramon Rodriguez) és Davos (Sacha Dhawan) sem voltak rosszak, mégis sokkal többet ki lehetett volna hozni belőlük. Viszont a már Daredevilből ismert Madame Gao (Wai Ching Ho) legalább mentette a menthetőt. Remekül játszotta ki állandóan a kártyáit, ráadásul nem egy-két alkalommal oltatta le Danny-t az idiótasága miatt.

A főkonfliktust a The Hand szervezete adta itt is, akárcsak a már korábban említett Daredevilnél. Viszont itt nem éreztem annyira átütőnek az egészet. Hiányzott belőle a misztikum, amit vártam volna a sorozattól.

Persze az ellenfél legyakása mellett azért próbáltak arról is szólni a dolgok, hogy mennyire nehéz visszailleszkedni a társadalomba. Próbálták kontrasztba állítani a romlott világot és Danny jószándékúságát, és ezzel a témával tényleg adhattak volna pluszt a sorozatnak, de olyan bénán és felületesen kezelték pár rész után, hogy rossz volt nézni.

Talán pont ez a legnagyobb baj, hogy nem igazán volt semmi az Iron Fistben, ami kissé személyesebbé vagy kevésbé sekélyessé tette volna. Mert azért Daredevilben megvolt a rendszer romlottsága és az az elleni küzdelem, a Jessica Jones-ban a PTSD, a bántalmazás ás alkoholizmus témája, míg Luke Cage-ben kivesézték többek között a rasszizmus témáját. Erre itt van van az Iron Fist, aminél… nem jut eszembe semmi.

Összességében nem bántam meg ezt a 13 részt. Egy másik showrunner kezében simán lehetett volna ebből valami maradandó, így viszont csak egy kihagyható(nak tűnő) mellékszál volt a nagy összeröffenés előtt. Legyen mondjuk 6/10 a szezon. Persze van cliffhanger a végén, nem is olyan rossz, de majd meglátjuk, mi is lesz az Iron Fist sorsa, hogy akarja-e Danny saját sorozatát folytatni a Netflix.

51 hozzászólás Ne habozz!

winnie - 2017. 03. 26. 21:17

olvasva, amit írsz, illetve a többiek véleményeit, továbbra sem érzem azt, hogy előre kéne vennem a sorozatot a nézendők listáján. lehet, hogy a pilotra sort tudok keríteni valamikor, de még ez is feleslegesnek tűnhet, mert nem valószínű, hogy pont engem szippantana be.

na, mindegy. ha csekkolom az első 3 részt, akkor jelzem kommentben, hogy milyenek voltak, de szerintem passzolni fogom.

Alterego9 - 2017. 03. 26. 21:32

Tényleg hervasztó, hogy az első részhez képest meglepő módon pont hogy Eric és Ivanka Meachum szála maradt az egyetlen viszonylag érdekes, a főszál annyira unalmas lett.

Közben gondolkodtam azon is, hogy a Defendersben ez így elég furán veszi majd ki magát, hogy sikerült pont négy olyan szuperhőst kiválasztaniuk amelyiknek mindegyiknek az a szuperereje, hogy az átlagosnál valamivel jobban tud verekedni.

Shed - 2017. 03. 26. 21:54

Hervasztó volt ez a sorozat. A JJ és a DD tetszett, a Luke Cage nálam félbeszakadt, mert annyira unalmas volt számomra. De ott legalább volt valami feka életérzés, ha elkapott volna a stílusa, akkor még jónak is mondanám.

De ez az Iron Fist, ez kész. Teljesen hiteltelen volt a főhős mint szerzetes/harcművész. Mikor verekedett nem azt láttam, hogy itt tényleg egy halálos, pusztakezes shaolin mester harcol, hanem egy kéthetes gyorstalpalós balek. Amit leművelt chi, meg kata és bunyó címén, az nevetséges műmájerkedés volt. Pedig ez lett volna a lényeg, igaz? Hogy nem vágja a modern amerikai céges életet, de egyébként egy penge verekedő és erkölcsileg, szellemileg toppon lévő valaki. Ez nem jött át.

Hogy ki fogja őt röhögni JJ, Luke Cage meg csak csóválja majd a fejét, DD is csak néz.

Voltak benne jó karakterek, pl. nekem “Nymeria Sand” teljesen bejött, noha a Trónok harcában kiütést kaptam tőle és a testvéreitől.

De összességében egy rohadt nagy csalódás volt.

Saszta - 2017. 03. 26. 21:58

Én most végeztem a 6. résszel, amin néztem, mint hal a szatyorban, mert annyi sületlenséggel volt tele. Ráadásul abban Madam Gao-t is eléggé karakteridegennek éreztem ahogy szinte csodálta Dannyt, mert ő az Iron Fist, de ezek szerint a későbbi epizódokban visszatalál majd önmagához, ami nagy megkönnyebbülés. Annak viszont nem örülök, hogy Claire ezek szerint nem fog túl hű lenni önmagához. Pedig eddig kedveltem én is a karakterét, de ha itt elcseszik… Hát nem tudom. :(

Az első pár rész még nem volt ebből vészes, de most már 6 rész után egyre nagyobb csalódás ez az egész. :( A legnagyobb probléma vele meg pont a főhős, aki tényleg úgy viselkedik, mint egy durcás kisgyerek, aki képtelen kontrollálni az érzelmeit, hihetetlen naiv, nem fogja fel a világot körülötte, magát meg baromira kivételesnek és legyőzhetetlennek képzeli. Ez még elment az első 2 részben, de hogy még mindig nem alkalmazkodik semmit, az már nagyon nem okés így, s egyáltalán nem ezekkel a jelzőkkel illetnék egy nagy harcost, pláne nem egy hőst.

A többi karakter többnyire érdektelen számomra még, bár Ward egész jó, meg Collen Wing is pozitív meglepetés a számomra, ő tényleg jó karakterileg. A vicc az, hogy sokszor az ő harcjeleneteit erősebbnek érzem, mint Danny-ét, úgy érzem azok jobban vannak megkoreografálva, ami tekintve, hogy Danny a nagy IF, eléggé furán jön ki. Mondjuk nem igen értek az akciójelenetekhez. Viszont az Into The Badlands-nál már említettem, hogy míg abban minden akciójelenet gyönyörűen van megkoreografálva, addig itt nem ezt érzem, s mikor egymás után néztem a két sorit, ordító volt a különbség harc terén. Mondanom sem kell, hogy az Iron Fist csúnyán alul maradt, olyan szinten, hogy úgy éreztem ott mindenki 2 másodperc alatt 10 egyenlő részre vágná fel Dannyt (Sunnynak és Widownak ehhez 2 tizedmásodperc is elég lenne xD).

Hatis - 2017. 03. 26. 22:17

Szerintem kiábrándító volt az Iron Fist.

A karakter kb. a Marvel egyik legjobban képzett harcművésze Shang-Chi mellett, de ezt a sorozat egyáltalán nem adta vissza; az összes harcjelenet mesterkélt és rosszul koreografált volt.

A sztorinak semmi súlya nem volt – szenvedve néztem végig a sorozatot.

winnie - 2017. 03. 26. 22:18

egyébként akinek nincs jó véleménye a karakterről, az hogy gondolja, még menthető? tehát a the defendersben a daredevil s2 showrunnerjei még gatyába tudják őt rázni? ha ugyan szükség van ilyesmire.

Biohazard - 2017. 03. 26. 22:20

Megvan! Sikerült egy pozitív dolgot találni az egész sorozatban: Madame Gao!!
5.5/10 lenne, ha ez lenne a ‘first ever’ superhero témájú sorozatom, de mivel nem az… 3.5/10

LaCRossE - 2017. 03. 26. 22:20

Nem volt rossz, de tényleg a legrosszabb eddig a négy közül. Amit pedig Claire-rel műveltek néhány ponton, az kifejezetten zavaró volt. Konkrétan egy büdös nagy bunkó paraszt(lány) volt, pedig nem így ismertük meg.

A csaj Meachum pálfordulása a végén nagyon a semmiből jött, nekem nagyon erőltetett volt a cliffhanger.

Várom a The Defenderst. Ha lesz második évad ebből, nézem, ha nem, nem fogok miatta szomorkodni.

LaCRossE - 2017. 03. 26. 22:22

“egyébként akinek nincs jó véleménye a karakterről, az hogy gondolja, még menthető? tehát a the defendersben a daredevil s2 showrunnerjei még gatyába tudják őt rázni? ha ugyan szükség van ilyesmire.”

Hát én úgy vagyok ezzel, hogy Claire karakterét az itteni írói/showrunnerei/stb. nagyon nem találták el, és a lehető legrosszabb irányba forgatták ki, szóval az ellenkezője is ugyanolyan lehetséges, nem? :)

Biohazard - 2017. 03. 26. 22:22

winnie: ha 0-ról átírnák, talán. Így inkább azért fogok fohászkodni, hogy minél kevesebb szerep jusson majd neki. Urambocsá’ keresnének egy másik szinészt. Igen, ennyire rossznak gondolom.

Saszta - 2017. 03. 26. 22:35

Szerintem van rá esély, hogy a Defendersben normálisabb lesz. Már ha az írók kicsit (nagyon!) gatyába rázzák a karakterét, és jó szövegeket adnak neki.
A színész szerintem csak azt csinálta, amit mondtak neki, ez nem az ő hibája. Tény, hogy sok színészi képességet nem mutatott, de nem is igen volt rá lehetősége szerintem, mert a naiv kisgyermek szerepében 15 perc alatt “elsajátított” koreográfiákkal ennél többet nem igen lehet kihozni, mint amit produkált. Egyébként szerintem ő sem érezte jól magát így a szerepében.

GK - 2017. 03. 26. 22:48

Én leszek az ellenvélemény (Minority Report? :) )

Nekem tetszett. A titok, hogy én a harcművész részt az első jelenetben “elengedtem”. Tudjátok, amikor a két biztonsági őrrel küzd, és csavargatja a kezét az egyiknek szép komótosan, mintha 3.szorra csinálná életében (a hírek szerint tényleg így volt – ahhoz képest nem is volt ügyetlen…), és a másik nem ver le egy hatalmasat neki a viperával.

Én ezután a harc résznél maximumra toltam a “suspension of disbelief” potmétert, és élveztem a történetet.

Mert a történettel szerintem nem volt baj. Sőt: míg a Luke Cage-ben a gonoszokat nagyon untam, és DD-ben Fisk is néha sok volt, itt ezzel sem volt baj. Bár tény, hogy én romantika sucker vagyok, és a sorozat nekem leginkább Colleen és Danny love storyja. Ha így nézitek, akkor működik, hogy hogyan győzi le a szerelem a sok év alatt beléjük vert dogmákat.

korum - 2017. 03. 26. 22:57

Az eddigiek közül ez volt a legkönnyebben nézhatő (talán a leginkább klasszikus jellegű) sorozat, pont az, amire most szükségem volt… ez nem azt jelenti, hogy a legjobb is (az a DD1 meg a JJ nálam), de tetszett.

Shed - 2017. 03. 26. 23:13

Nem lesz jobb a Defendersben sem, mert a gyerek nem tud verekedni, és irritáló lesz DD mellett látni, hogy bénáskodik. Főleg úgy, hogy DD-t és az utcai bunyós JJ-t is laposra kellene tudnia verni pár másodperc alatt.

A karakterét rendbe lehetne hozni, de tényleg a legjobb lenne egy másik színész és más személyiség. A verekedéseknél nálam akkor is ki fogja húzni a gyufát. Azért nem színházban vagyunk, hogy imitáljuk az ütéseket…..

Ela - 2017. 03. 26. 23:42

En kb egy hete fejeztem be a sorozatot, de erosen gondolkodnom kell, hogy mi is volt a vege.?
En is sokkal tobbet vartam ettol a sorozattol.Talan a foszereplo valasztas volt a legnagyobb problema.Valahogy nekem nem szimpi( nem a karakterre ertem). A love story sem jott at nekem.Miert szerettek egymasba?Se romantika, se semmi sem volt koztuk.
Joy viszonyulasa Danny-hez is teljesen valotlan volt.Hol szerette, sajnalta, utalta, melle allt, aztan megint utalta, segitett neki…..mar nem birtam kovetni.Bizom benne, hogy a Defenders ennel sokkal jobb lesz!Es nagyon varom a DD season 3-t!

Silve - 2017. 03. 26. 23:49

Winnie, ha te belekezdesz valamibe, akkor 3 részt minimum adsz neki?
Ne legyen off: Csak szerintem voltak a Meachum-ok totál Osborn-ok? :D

szpojleres mókus - 2017. 03. 26. 23:53

Kéne peticiot csinálni hogy NEM AKAROM DANNYT A DEFENDERSBE

gyülölöm.

Geza Kovacs - 2017. 03. 27. 00:44

Nagyon tetszett az elejétől, jól építették, a főszereplővel a középpontban. Tetszett is úgy kb. a 8. részig, amikor elkezdtek kavarni Kínával meg Harolddal, és onnantól lényegében teljesen tönkrement. Össze-vissza kavarták a szálakat, sablonokkal dobálóztak, aki pozitívnak indult negatív lett, és fordítva.

Nem tiszta, hogy Bakuto kinyírása után miért állt le a Hand, ha elvileg ez valami óriásszervezet, aminek azonnal meg lenne az új vezetője. Nem értem, Davos miért lett hirtelen háttérből merényletre kész sunyadék a végére, amikor valami hős szerzetes lenne elvileg. Joy miért utálta meg Dannyt? Ward féltékenysége, önzése mitől múlt el?

Claire karakterét tényleg tönkre vágták az eddigiekhez képest. A csúcs viszont az volt nekem, hogy a Handdel való leszámolás keményen megelőzte a Harolddal valót.

Összességében a Luke Cage-nél jobban éleveztem, de tényleg nagyon elrontották az eleje után.

emese - 2017. 03. 27. 02:58

Összességében: 6,5/10 – ebből 5-öt megosztva kap Harold és Ward.

Danny – totál miscast a fiú, nulla színészi teljesítmény, plusz vacakul megírt dührohamos karakter 70-es IQ-val, még alacsonyabb emocionális intelligenciával. Winnie, a karaktert lehetne máshogy írni, de a színész akkor is vacak maradna szerintem.

Nálam a 7. rész körül volt a nagy turn, addig közepesen erős sorozat volt, onnantól egyre lejjebb ment a színvonal. Igaz, a 3. résztől sokkal jobban érdekelt Ward és Harold, mint Danny.

Sajnálom is, hogy Haroldnak búcsút intettünk (biztos?), számomra No.1 figura volt, a sablonkarakter ellenére David Wenham kihozott belőle egy nagyon karizmatikus genyót, elnéztem volna még egy másik sorozatban a szemétkedését. Esetleg kicsit zombi módban, tudott creepy lenni. Az külön vicc, hogy a tetőn ő is laposra verte a nagy Iron Fistet.

Ward az elejétől izgalmasabb karakter volt mint Danny, a motivációi javarészt érthetők, tetszett, hogy nem esett szét sőt, remélem, látjuk még. Én szívesebben nézném őt a Defendersben inkább. Persze egy sorozatnak ott már régen rossz, amikor a főhős helyett a nézők javarészének az “apagyilkos” szociopata kábszis CEO a favorit.

Joy – eltekintve az utolsó jelenttől a végén, az ő karakterének a motivációit is tudtam követni, nagyjából rendben volt. Még a casting is.
Colleen – oké, elment, bár meglettem volna a romantikus szál nélkül.
Claire Temple – nekem már a LC-ben is kicsit off volt, itt végképp rosszul írták.

És a karkaterek mellett volt egy nagyából ötlettelen corporate drama-szerűség, de még az sem, kábszi drámaa, de még az sem, valami izé meg a totál off jelentek. Pl.: Danny mondja Gao-nak, hogy itt hagyták víz nélkül, miközben ott állnak a csap mellett. Egy sebet miért nem varrunk össze, miért tűzzük? Azok a reggeli tornagyakorlatok, halálra röhögtem magam, pedig én csak jógázok… Ugyanaz a flashback 10X, ahelyett, hogy kicsit benéztünk volna a kolostorba, hiszen az Iron Fist erejének a természetét meg kellett volna magyarázni – és a 2. rész erre remek lehetőség lett volna. Stb.
Pedig érzem, még abban is, ahogy Davos-t előrevetítették mint következő genyót, hogy ez lett volna a sorozatos Doctor Strange. De nagyon nem jött össze.

winnie - 2017. 03. 27. 04:49

silve: mostanában van, hogy csak kettőt és a harmadikat későbbre tolom, de törekszem háromra.

Iceman - 2017. 03. 27. 10:06

Pár napot aludva a végére realizáltam, hogy Harold halálán kívül gyakorlatilag semmit se ért el Danny és mivel lelépett így láthatóan ez nem is zavarta, pedig egy évadon át hallgattuk, hogy ki kell űzni a Handet a Randből:D Erre Madam Gao-t simán ott hagyja és Bakautoról is egyértelműen sejtik, hogy fel fog támadni mivel nem lett levágva a feje. WTF:D

Andris - 2017. 03. 27. 10:28

Sajnos én is azok táborát erősítem akiknek nem tetszett a sorozat.

Nem írom le ugyanazokat mint előttem, igen a főszereplő karaktere szégyen (a színész szubjektív, véleményem szerint ez a szöszke göndör hajú kisgyerek kinézet hiteles választás volt a megírt karakterhez), Colleen Wing kinek tetszett, kinek nem, szerintem nem volt rossz, mindenképpen érdekesebb volt mint a főszereplő, számomra Joy idegesítő volt, Ward-ot hol utáltam, hol bírtam, a végére megtetszett. Haroldot én pont ki nem állhatom, valahogy annyira zavart, hogy úgy néz ki az egész sorozat alatt mint akinek igen csak be kéne tolnia 2 tubus Visine szemcseppet, ami viszont állatira tetszett mind a Haroldot alakító színészen, mind a Wardot alakítóén, az a beszédük. Nem tudom, nekem hihetetlenül megkapó volt a hangjuk meg a beszédtempójuk közöse, valahogy nagyon adta magát ez, a két karakter személyiségjegyeihez ez a lassú, kicsit mesterkélt beszéd. Mint ahogy a pilotnál írtam, Claire-t nagyon elrontották nekem (és valaki írta kommentben ugyanott, hogy vicc, hogy 2 perc edzés után letud ütni hivatásos verőembereket, hát tényleg az). A Bakuto-t alakító színész szerintem telitalálat (emlékszem Ő játszott a Transformes 2-ben is, nekem már ott is tetszett a színész még ha film annyira nem is :D )

Úgy összességében a ramaty sztori és történetvezetés mellett pont ez volt ami a legjobban zavart, ez a logikátlanság. Tehát az első két részen keresztül Ward és Joy utálta Danny-t, mint a sz@rt, mondván, hogy csak egy betolakodó (jó Joy néha elhintette hogy jaaaj de biztos nem kéne inkább befogadni?), erre a nagy tárgyalások előtt Joy az aki miatt Danny gyerek nyer. Erre a végére meg már Joy megakarja ölni Danny-t Davos-szal együtt (Davos-t még értem, de Joy?… Könyörgöm találják már ki milyen érzéseket táplál Danny iránt. Okés, ha utálja, de akkor tényleg utálja, ne pedig csiki-csukizzon). Az szintén nem értem, hogy a végére Ward miért szimpatizál ennyire Danny-vel, de legyen.

Meg azt sem értem Hogarth miért tart ki ennyire Danny mellett. Elvileg úgy volt, hogy ha nyernek akkor Hogarth cége lesz a Rand Enterprises jogi képviselője nem? Nyertek, erre semmi, még egy félmondat sem utal arra, hogy akkor ez tényleg így van, vagy bármi más sem. Erre a végén megint segít neki, akkor sem tudom miért. Nagyon sajnálnám, ha az a karakter is romlana minőségileg mert mind a karakter, mind a színész szerintem nagyon jó.

Vagy ami még nagyon szemet szúrt nekem az az utolsó részben amikor Colleen harcol Bakutoval és egyszer úgy véd ki egy katana csapás, hogy az arca elé emeli a kezét és azt éri a katana ÉLE. Na ott néztem akkorát… A katanának nem pont az a lényege hogy rohadt erős pengéje van, ami nagyon éles? Erre kivédi a karjával. Hát a minimum hogy csontot ér, de inkább, hogy levágja a karját ott helyben, ennek meg nem lett semmi baja, kicsit bevérzett. Na eddig a pontig egészen eltűrtem a béna harcjeleneteket (mondjuk azt nem, hogy Danny-nek elvileg a nagy keleti harcművésznek kéne lennie erre mindenki elveri, pedig pont ez az egy dolog amiben elvileg annyira jó, hogy kiérdemelte ezzel az Iron Fistet…). Ja meg igen láttam ilyet is a neten, hogy Danny “megtudja idézni” az Iron Fistet. Kétnaponta egyszer. Csak a jobb kezébe. Hát ez hatalmas szerintem, tökéletesen leírja a sorozatot (jó oké nem volt befejezve a kiképzése, na de akkor is…)

A másik ami nagyon zavart, és igazából nekem itt vesztette el a hitelét Danny, mint karakter, hogy tett mindenféle fogadalmat, köztük szüzességit is, amit ki is emel a sorozat, és két részre rá minden vívódás nélkül meg is szegi ezt. És még utána se foglalkozik ezzel senki. (Igen az meg a másik, hogy tök érthetetlen hogy pl a csaj mit lát Dannyben. Egész sorozat alatt egy jó megnyilvánulása nem volt, és főként csak nyafogott. És akkor annyira beleszeret, hogy képes elárulni érte a saját fogadott családját. Nem azt mondom, hogy csak ez a szál foglalkoztatott, csak azért emelem ki, mert ezekkel a dolgokkal úgy elrontották, hogy ez maradt meg. Azt éreztette, hogy ezt a szálat csak kényszerből rakták bele, ha már ott van egy dögös japán csaj meg egy jóképű “hős”.)

Egyvalamit viszont nem értek, ha valaki tudja kérem világosítson fel. A DD-ben nem Madame Gao a nagy főgonosz? (rég láttam már őket, elnézést, ha rosszul emlékszem) Itt meg elvileg a Bakuto féle “The Hand” az, Gao meg a jó. Vagy nem? Mivan? Ez még nagyon összezavart.

Hát nekem nem ér meg többet 3/10-nél és a végére megbántam, hogy ledaráltam. Azt nem, hogy megnéztem, mert érteni szeretném a The Defenders-t.
Ha folytatják megnézem valamikor, de ha nem azzal is ki tudok békülni (3-4 napja fejeztem be de már a negyedére nem emlékszem, nem egy maradandó alkotás). Abból a szempontból viszont nekem állati nagy csalódás, hogy egy Netflix-Marvel párostól (főként a Netflix miatt) nem vártam volna el egy ilyen sorozatot. Pont emiatt voltak magasak az elvárásaim, mert eszembe sem jutott, hogy csalódás érhet egy Netflixes sorozattal, hát ezentúl majd jobban odafigyelek azért :)

(Elnézést a hosszú kommentért.)

kateelee - 2017. 03. 27. 12:42

Andris – 2017. 03. 27. 10:28
“Elvileg úgy volt, hogy ha nyernek akkor Hogarth cége lesz a Rand Enterprises jogi képviselője nem? ”

Hogarth bement Danny-hez az irodájába, elétolt egy halom papírt, hogy írja alá mielőtt bármi megváltozna.

Joy az apját siratja ismét, ezért fordult Danny ellen, míg Ward végre fellélegzett, hogy kimenekült apja szorítása, “vezetése” alól.

Nekem az eleje nagyon bejött (még meg volt az újdonság varázsa), de ahogy a végre értünk egyre rosszabb és rosszabb lett.

The Defenders-t viszont nagyon várom, kevésebb játék idővel, hátha minden rendben lesz a karakterrel. (Majd a többiek gatyába rázzák.)

Iceman - 2017. 03. 27. 12:47

Madam Gao semmiképpen se a jó Hand képviselője, szimplán csak a háttérből manipulálva akar totális hatalomra törni a Handen belül. Ahhoz, hogy ezt elérje pedig szívesen ad tanácsot az aktuális hősnek így maximalizálva a profitot:D Matték elintézték a szektás ninja kaszt vezetőjét Nobut(bár ugye Black Sky mégis a Handé lett…) és ha jól végezték volna Dannyék a melót akkor a szektás fiatal tehetségek vezetőjét(Bakuto) is kiiktatták volna. Számomra az lenne logikus ha a Hand vezetője lenne a Defenders főgonosza és mivel azzal nyilvánvalóan leszámolnak ezért Gao végső hatalomra törhet. Mondjuk ennek a teóriámnak ellent mond, hogy ott Sigourney Weaver alakítja az ellenséget ő meg aligha ázsiai:D

Andris - 2017. 03. 27. 14:18

kateelee

De akkor arról volt szó, hogy Danny legyen jogilag is a fő részvénytulajdonos nem? Arról szó nem volt akkor sem, hogy szerződik Hogarth cégével is. De eltudom fogadni, hogy abban a stócban ott voltak a szerződési papírok is de akkor is, ez a szövetség szinte semmiben sem nyilvánult meg, pedig időközben ki is szavazták ugye a cégből őket, és akkor se lépett elő Hogarth. Gondolom időhiány miatt jegelték a karaktert, de nem baj, inkább ne szerepeltessék, így legalább nem tudják elrontani.

Én is várom a Defenders-t és látok rá némi esélyt hogy ott megváltozik annyi erős karakter mellett. Ez az egyetlen reményem :D Ha így hagyják akkor azt nagyon sajnálnám.

Iceman

Szerintem ez nem kizáró ok. Davos sem ázsiai pedig Ő őslakos K’un Lun-ban, az ottani mester fia. Nekem logikusabb lett volna ha Ő ázsiai, szóval ez még nem zár ki semmit. És köszönöm a magyarázatot!

JKJ - 2017. 03. 27. 15:01

Ezt még a Jessica Jones-nál is előbb fogom elfelejteni.

Macckó - 2017. 03. 27. 17:26

Ejha. Nem hittem volna, hogy lesz olyan Marveles Netflix sorozat, ami nem fog tetszeni, de arra végképp nem számítottam, hogy egy 6 éves gyerek értelmi képességeivel rendelkező, dührohamos idióta barmolását fogom látni. Az Iron Fist, azon túl, hogy 6 percenként kimondja valaki, a történet szempontjából teljesen lényegtelen. A karakterek jelleme egy mondaton belül többször változik. Remélem a defendersben Luke az első hisztije után lekever neki egy akkorát, hogy átalussza majd a 13 részt. Te jó ég, régen éreztem ennyire feleslegesen kibott időnek valamit.

Az egyetlen pozitívum a wardot játszó színész alakítása. Bár a karaktere teljesen követhetelen, de eljátssza tisztességesen amit kiosztottak neki az idióta írók.

emese - 2017. 03. 27. 18:50

@Andris “nekem hihetetlenül megkapó volt a hangjuk meg a beszédtempójuk közöse, valahogy nagyon adta magát ez,”
Uplike, azt gondoltam, hogy ez csak nekem tűnt fel, de örülök, hogy nem így van!

Tish - 2017. 03. 27. 20:39

Nem lennék jó filmkritikus, mert én mindig megpróbálom csak a jót látni a filmekben és a sorozatokban, elnézem a bénázást és várom a fejlődést*. Éppen ezért csatlakozom az ellenvéleményezők táborába: Nekem tetszik a sorozat..eddig, mert még nem láttam az összes részt. :D

Kezdetben főszereplőnek olyan karakter kellett aki helyes, aranyos, naiv és belecsöppen a nagy csúnya világba, amire boci szemekkel néz. Ezeket szépen adja.
Nem most csapunk a lecsóba (bár belenyúltunk azért), ki kell alakulnia annak, hogy na azért mégis muszáj harcolni és azért leverjük az ellent és nem minden úgy van ahogyan az látszik. Innen már csak feljebb van.

Adjatok neki egy kis esélyt, felépül a sztori és a karakter is szépen, csak lassan. Kénytelen lesz, főleg ha Defendersben ott akar lenni teljes értékű tagként.

Kíváncsian várom a többi részt, lehet megváltozik a véleményem.. majd meglátjuk ;)

*mentségemre szóljon azért vannak sorozatok és karakterek amiktől a hideg futkos a hátamon ha meglátom.

Andris - 2017. 03. 27. 21:07

@emese

Olyan volt a beszédük hatása mintha végig egy kis vizet tartottak volna a szájukban közben vagy nem tudom. És ehhez még a lassú beszéd… Nagyon jó volt hallgatni :)

emese - 2017. 03. 28. 13:56

@Andris: igen, e két szereplő nélkül valszeg ez nálam kasza lett volna 2-3 rész után.
Azért ez sokat elmond a sorozatról… :)))

Megalodon - 2017. 03. 28. 14:23

A sorozat ritka gyenge.Iszonyatosan idegesito volt a jet jelenet 1000x valo ismetlese,valaki szamolta esetleg hanyszor volt?? :)

Sok Arrow hasonlosag,koppintas van,a harc jelenetek iszonyatosan gyengek.

Egyedul Davos – Steel Serpent(Outsourced sorozat,abban is nagyon jo volt,kotelezo!!!,ha valaki meg nem latta) akcioi voltak jok,o oda tette magat rendesen,tokeletes karakter volt!

Az egesz egy max gyenge 3/10

dragon1986 - 2017. 03. 28. 19:47

Megalodon – 2017. 03. 28. 14:23

“A sorozat ritka gyenge.Iszonyatosan idegesito volt a jet jelenet 1000x valo ismetlese,valaki szamolta esetleg hanyszor volt?? :)”

ha ívós játék lenne sokan alkoholmérgezést kaptak volna :D

Eddig addig néztem amíg a csávó nem lett gyógyszerfüggő és Iron Fist elkezdett verekedni, de végül megkegyelmezett az egyiknek talán 7-8. rész

a kommentek miatt végignézem furdal a kíváncsiság

Eddigiek alapján, verekedés ha hollywoodhoz mérten 6/10
ha jackie chan és jetli vagy akár Into the Badlands-hez hasonlítom akkor 2/10.

Ezeknél a a youtubeon található MK, Streetfighter egyéb mix martial arts youtube csatorna is minőségibb

Iron Fist tényleg egy nagy barom. nem egyszer kiabáltam a képernyőre :D

Brigante - 2017. 03. 29. 12:02

Bakker nekem tetszik… nem egy DD vagy JJ de akkor is… Az 5. résznél tartok… a hangulat jó… nekem bejön, amár bocsánat, de a az Arow-nál és a Flashnél fényévekkel jobb

winnie - 2017. 03. 30. 12:20

Brigante: ne kérj bocsánatot. ha jobb, akkor jobb, nincs mit tenni.

Saszta - 2017. 03. 31. 11:28

Azért az Arrow idei évadánál nem jobb. A Flasht mondjuk tényleg veri, de azt nem nehéz jelenleg. xD

Brigante - 2017. 03. 31. 20:02

Hát eljutottam a 8.-részig … ez a rész eljutott egy átlag Flash szintjére.

Az Arrow, hát nem tudom, én már nagyon unom Oliver lelkizését. Az Prométeus tényleg nem egy szimpatikus gyerek :-)

Brigante - 2017. 03. 31. 20:03

winnie: :-)

Oren - 2017. 04. 01. 16:50

A Daredevil, Luke Cage és a Jessica Jones nagyon jók voltak, de ebből alig bírok egy részt megnézni. Én is kíváncsi lettem volna a flashback-ekre de helyette olcsó megoldásokat alkalmaztak inkább…Meg ez az egész “én vagyok a legjobb harcművész és legyőzhetetlen” duma a sráctól amit a 6. részben mondott hát nem tudom, nekem nem valahogy ez nem…Remélem csak azért volt gyengébb ez a többitől, mert jön a Defenders és fel kellett vezetni, lehetett volna jobb…

Alexejevic - 2017. 04. 03. 11:41

Felesleges szépíteni. Ez bizony nagyon gyenge lett. Daredevil szintet nem vártam, de azt azért igen, hogy megüsse a Luke Cage és Jessica Jones szintjét. De iszonyú gagyi volt. Engem a szereplők sem győztek meg. A történet gyakorlatilag egyenlő volt a nullával. Egyedül a harci jelenetek emelhetőek ki, mert azok tényleg szépen meg voltak koreografálva.

Végig azt éreztem az egészen, hogy “Legyünk műt túl rajta és jöhet a The Defenders”. Nem éreztem semmi feszültséget az évadban. Valamint reménykedtem, hogy kapunk valami nagyobb felvezetést a közös zúzáshoz. De nagyon nem…

Nálam jóindulattal 4/10. Nagyon nagy csalódás.

zolij - 2017. 04. 03. 14:34

Egynek elment, remélhetőleg a Defendersre növeszt agyat Danny.

Amitől viszont a falra másztam, az Harold. Onnantól hogy Joy megtudta hogy él, az összes közös jelenetüknél az járt a fejemben, hogy ilyen stílussal és hangsúlyozással egy perverz közeledne az áldozatához, nem pedig apa a lányához.

Lewy - 2017. 04. 03. 20:48

Megtorlót senki se vette észre?:D 10. rész 15 percében egy kéz kadétot játszott 5 másodpercig kb. :D

Sandman91 - 2017. 04. 04. 23:25

Nekem nagyon tetszett az évad, és remélem lesz folytatás! Megnéztem mind a 4 főhősnek a sorozatát, és nálam a Daredevil után ez tetszett a legjobban, az 1. évad nálam 8/10 !

Zoli221 - 2017. 04. 05. 15:11

Nekem se tetszett Joy varialasa,hogy nem tudja eldönteni,hogy áll hozzá Dannyhez,az utolsó előtti jelenet meg totál hiteltelen. Ward viszont jó volt, ahogy mindig rácsodálkozott a dolgokra, és Clarie is tetszett a cinikus kommentárjaival, de az utolsó rész teljesen hozzácsapottnak tűnt, felesleges volt.

Mordekai - 2017. 04. 06. 22:34

Nyugodtan kihagyhatod, winnie.

Gyenge történet, gyenge rendezés, nagyon hosszú unalmas párbeszédek, akció alig, képileg semmi extra, megint a sivár New York-i környezet (de legalább itt tavaszi időjárással), a főgonosz sem túl izgalmas, Madame Gao SEM, pár nagyon rossz casting is van (Bakuto és Davos), igazából egy emlékezetes karakter sincs és a “csúcs” a vérszegény, lassú, amatőr kung-fu erőlködés. Ide bizony komoly ázsiai fimesek kellettek volna.

Ez már nem illik a 24, Lost stb. által elindított mozifilmes minőségre törekvő sorozatok trendjébe, ez már rég a költséghatékony “mezei tv-s” szint.

10/5 épphogy nézhető, végigszenvedtem, jöhet a Defenders. Egyébként egy jobb rendezővel még menthető a dolog.

winnie - 2017. 04. 19. 08:55

köszi

kovg1987 - 2017. 04. 23. 15:58

a kritika és a kommentek alapján sokkal rosszabbra számítottam, mint amit végül kaptam. teljesen más a stílus, mint a többi Marvel/Netflix sorozatban, de engem speciel nem zavart, hogy ez könnyedebbre lett véve. IF, Joy meg az apuka nálam eléggé félrementek karakterileg, de ebből legkevésbé a főszereplő zavart. kis hülyegyerek, ez van, láttunk sokkal rosszabb karaktereket is. egynek bőven jó volt, aki nem vár tőle DD szintet, az szerintem jól szórakozhat rajta :)

chulo - 2017. 05. 20. 18:36

shittiest superhero ever…
2 nap alatt ledaráltam (szemben a jessica jonessal aminek másodjára futok most neki), de naaaagyon nem fogott meg.
Végignéztem, hogy képben legyek a defenderssel majd, de ez a srác – ó te jó ég.
Az nem rúgta szét a hátsóját aki nem akarta.
Az első pár részben nagyon ott volt, az autós mutatvánnyal, meg amikor a csajszit halál lazán oktatta…aztán jött egy férfi és meg is gyepálta.
1 szuperképessége van, azt is 2 naponta egyszer tudja használni, miután fél órát taicsizett…
Daredevil bekötött szemmel (háhá) megrugdosná úgy, hogy az anyja (háhá) se ismerne rá.

0 közeli ismerettel kezdtem neki, wikipédiát elolvastam és ennyi, de nem tetszett
a színész
a képessége
a sztori felépítése

Értem én, hogy eredetsztori, de valahogy nem volt ez sehogy se jól összerakva.
A zombi apuka és a fia legalább karizmatikusak voltak, és volt egy íve a történetüknek.
A hugi semmilyen volt, a Hand meg olyan katyvasz kissé.

Luke Cage qva jó volt, hangulatos, a hős meg egy jól összerakott valaki.
DD szimplán cool…
JJ kap még egy sanszot
ez a csodás vasököl meg … hát baromira jó lenne, ha a defenderben új arc lenne helyette, vagy minimum összekapnák a figurát és mondjuk használná is a vasöklöt + látszódna az a tizensok év komoly tréning

s.cs. - 2017. 05. 28. 14:47

Bár sokan szidják a harcjeleneteket (néhol tényleg gyatra volt), én emiatt a sorozat miatt kezdtem el kung-fuzni, ezért jár neki a részemről a plusz pont. És talán emiatt voltam elfogadóbb vele az évad feléig, de a végénél már én is sokszor a fejemet fogtam.

Amitől nem tudtam elvonatkoztatni, és így még talán jobban élveztem, az a színészek más sorozatokban hozott karakterei:
Wardnak végig drukkoltam mint a Banshee-s Bunkernek.
Joy annyira nem volt szimpi, The Following-os karakterét se kedveltem.
És majd felsikítottam, mikor felfedeztem, hogy Davos nem más, mint a Számkiszervezettből Makúr.

Enzo - 2017. 08. 19. 01:52

Nem állítom, hogy megelőzte minőségben a Luke Cage-et, a másik 2 Defender sorozata mögött pedig messze elmarad. Hogy Finn Jones félre lett-e castolva, azt már viszonylag sokszor kibeszélték, hát nekem anyukám 1 db trailert megnézve is már hiteltelennek talált egy ilyen kinézetű fickót egy harcművész-mester szerzetes szerepére. A többiekkel nem volt baj, David Wenham g*ciemberkedése egész jól sikerült, és még Wardot is kiemelném.
Azt nem igazán tudom eldönteni, hogy ez a sok váltogatás, hogy ki kivel áll együtt, ez most jó volt vagy rossz…

Az évad tartogatott 2-3 nagyobb csavart, de nem mindegyik volt igazán jól megcsinálva. Mellé meg volt fűszerezve részenkénti átlag 2 jó beszólással (főleg Claire vitte a prímet ezekben), illetve jó sok klisével és érthetetlen dologgal. A vívódások, Danny dühöngései a vége felé, meg a repülőbaleset rengetegszer mutatása is kicsit lehúzták a sorozatot.

Összességében lusta vagyok ennél többet írni róla, ha a JJ-DD páros 8/10 körül mozog, akkor a Luke Cage olyan 6/10, ez meg nagy jóindulattal 5, de inkább 4,5/10 – már csak azért is négy és fél, mert ennyi hónap alatt sikerült “ledarálnom” :D

Csigusz - 2017. 11. 17. 12:02

Csak a komplettionizmusom miatt -(nomeg a Defenders-re készülvén a teljes képpel tisztában akartam lenni) – fejeztem be, de az eddigi legrosszabb MCU sorozat.
Pedig a JJ-t is utálom, de ott volt egy Tennant legalább.

Borzalmasan érdektelen minden karakter és a sztori is. Flashbacknek legalább egy részt illett volna szentelni valahol az évad első harmadában, plusz nem hiszem, hogy a pénz lett volna akadálya ne ennyire semmilyenre megcsinálni magát Vasöklöt. Az utolsó(!) részben volt egy fasza jelenet az ököllel és ennyi, azt leszámítva a gagyi, agyonvágott verekedések mentek.

Pontozni nem érdemes, senkinek nem tudom ajánlani jó szívvel, jobban jártam volna valami negyed órás Youtube összefoglalóval az évadról.
Remélem az új showrunner hoz valami elfogadhatóbb szintet.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz