login |

The Walking Dead: vége a 7. évadnak

2017. 04. 03. 18:50 - Írta: human

189 hozzászólás | kategória: kritika,

A The Walking Dead készítői mostanra már akkor sem lennének képesek egy jó standoffot, és utána levő akciójelenetet megcsinálni, ha az életük múlna rajta. Konkrétan hangosan röhögtem a drámai képsorokon. Hogy a cold openről ne is beszéljek.

Spoileresen folytatom a tovább mögött.

Egy dolgot elismerek: a kukások átállása nem is volt rossz. Viszont ezért a meglepetésért szerintem túl sok logikát áldoztak be. Ha nem sokkolni akarnak minket vele, hanem mondjuk 2 résszel ezelőtt esetleg elkezdenek utalni rá, akkor talán izgulhattunk volna, hogy Rick-ék a vesztükbe tartanak. Ehelyett volt egy jó meglepetésük…

Viszont ami utána jött, azt nem is tudom rendesen körbeírni. Semmi, de semmi értelem, sem minőség nem volt észrevehető az akciójelenetben, amit a zenével meg is tetéztek. Tudom, nem szabad mindent az írókra kenni, főleg ha a showrunnert is értjük alatta, de rossz volt nézni az egészet, és nem csak a koreográfia miatt.

Komolyan, 2017-ben az egyik legsikeresebb sorozatban azt gondolják tetőpontnak, hogy mindenki messze áll mindenfajta fedezéktől, fegyvert fognak rá, de egy rövid figyelemelterelés (ami milyen jól össze össze Sashának, kábé tervezni nem tudott volna jobbat) alatt gyorsan megfordul és lecsap a rá fegyvert fogóra?

Aztán szintén fedezék nélkül mindenki rohan mindenhova, de a jók közül, akik azért nem minden nap lövöldöznek, senki vagy csak alig páran hullanak el, míg a szabadidejükben zombikkal verekedő Kukások és a mindenkit leigázó Saviorök fejetlen csirkék?

Pedig biztos vagyok benne, hogy lehet ennyi karaktert is érdekesen mozgatni egy nagy jelenethez. Miért nem szereznek valakit, aki tud akciót rendezni?

Hogy a befutó felmentő seregről, Maggie-ékről és a Kingdomról ne is beszéljek. Alexandria nem ma esik el! Hahaha. Komolyan tekerjétek oda vissza, és merjétek azt mondani, hogy nézőként bármilyen drámai hatással volt rátok a csata “fordulása”.

Pedig tankönyvi az egész, hiszen minden veszve van, amikor befut a felmentő sereg Gandalffal az tigrissel az élen, bevált recept, de nagyjából első éves rendezői-írói szinten volt megcsinálva. Ez már nem is B-filmes, ez lejjebb van.

Jaj, még a Sasha-szállal nem is foglalkoztam. Cold open: látjuk meghalni. Utána mutatják a flashback-jeit. Na most, ez jó pár dolog miatt vicces. Az egyik, hogy semmi meglepetés nincs a Neganös jelenetében. A másik, hogy ha nem mutatják a halálát az elején, akkor talán visszaemlékezések után a tablettaevése még talán drámai is lett volna. Főleg, hogy az előző rész végén még harcias hangulatban volt.

Avagy, ha bemutatják ahogy eljut a döntésig és utána annak a következményei akár úgy, hogy mindenki ott áll fegyverrel, reklámszünet, utána 5 perc Sasha-Abraham, tabletta és akár Sasha szemszögéből nyíló koporsó a megijedő Negan arcával. És ez csak egy random baromkodás egy weboldalon, nem igaz, hogy az írószoba nem volt képes a ténylegesen leforgatottnál jobbat kiköhögni magából.

Ha marad a showrunner (és Scott M. Gimple marad), akkor lemondok a posztomról, és a 8×01 után winnie-nek kell továbbvinnie a heti posztokat. Mert részemről már nem lesz értelme nézni, hatewatcholásra meg egyszerűen nincs kedvem manapság.

Eleinte nagyszerű, majd sokáig volt jó a sorozat, utána egy ideig elfogadható, kifejezetten jó pillanatokkal. Azonban a hetedik szezont csak a kompletista énem vitte végig, nem pedig az élvezet.

FONTOS! Semmilyen képregényes spoilert ne írjatok ide, azoknak a képregényes kibeszélőben a helye!

189 hozzászólás Ne habozz!

m76 - 2017. 04. 03. 18:57

Olyan jó néha egy kis önigazoló írást olvasni. Máig áldom a napot amikor végre elkaszáltam ezt az össznépi szenvedést.

seven - 2017. 04. 03. 18:58

A halál-lottó posztba írtam hogy “tuti megfognak halni páran”

Haha. Persze. Pár redshirt, azt ennyi. Még mellékkaraktereket se nyírtak ki!!!!!! Sasha zombivá változott, nem is a csatába halt meg. Ennyire kiszámítható, gyáva és bugyuta epizódot már rég láttam. Mindenki túlél mindent, kész röhej. Ez már nem is dráma, ha halhatatlan mindenki! Michonne-t simán kinyírhatták volna, tökéletes lett volna drámai szempontból, és a következő évadra is adott volna egy löketet Rick-nek. Nem. Persze amikor Sasha előugrott, mindenki annyira elcsodálkozott hogy senkit sem tudtak leszedni a Saviorok és a Kukások. LOL. Atyaég.

Az egész egy katyvasz volt, nem is tudok rá mit mondani.

Ez amúgy az évadra is igaz. Az egész “történet” egy egyenes csík volt, és már az 1. epizód végén tudta szerintem mindenki hogy háború lesz. Hihetetlen hogy ennek a felépítésére egy egész évadot szántak, és hogy ilyen bénán adták elő.

Szerintem ez a sorozat mélypontja, bizony, a farmos évadot is jobban élveztem ennél, ott legalább nem volt minden full kiszámítható, és volt annyi bátorságuk az íróknak, hogy kinyírjanak pár karaktert.

johnny336 - 2017. 04. 03. 19:01

Ezek szerint jól döntöttem, hogy pár héttel ezelőtt leállítottam 10 perc után az éppen aktuális epizódot (7×13, talán?), és azóta a sorozat felé sem szagoltam, az alkalmi cikkolvasást leszámítva.

P Ewing - 2017. 04. 03. 19:04

Én a kukások átállását abban a pillanatban tudtam (nem sejtettem, tudtam), mikor megjelentek Alexandriában. Ahogy azt is, hogy érkezik majd a felmentősereg a Kingdomból.

Nagyon béna epizód volt. A TWD-ben hagyományosan pocsékok az ilyen akciójelenetek, de ez mindennek az alja volt. Pontosan azt gondoltam, amit leírtál: mindenféle fedezék nélkül futkosnak és lőnek, mint valami elcseszett terminátorok, de Negan sameszai még véletlen se találják el őket, pedig 10-15 méterre ácsorognak.
Talán az volt a tetőpont, mikor Rick fölugrik, fölvesz a földről egy fegyvert, és rögvest lekaszál két vagy három genyót. Miközben azok a már említett 10-20 méterre állnak, és csak néznek, még véletlen se lőnek.
És persze közben az irtózatos béna CGI tigris zabálja föl az embereket.

Rémséges volt az egész.

Ráadásul megint bejött (ami engem egy ilyen sorozat esetében talán a legjobban zavar), hogy teljesen illogikusan cselekszenek.
Ha akarták volna, már az évad első pár részében huszonháromszor megölhették volna Negant és a fosztogatásra érkező kis kompániáját.

P Ewing - 2017. 04. 03. 19:07

Ja, és még valami: abban a pillanatban, hogy Rick elkezdte a kis szervezkedését, teljesen nyilvánvaló volt, hogy Negan tudomást fog szerezni róla. Egyrészt persze tudni lehetett, hogy JDM visszatér a következő évadra, másrészt teljesen óvatlanul jártak el. Ennél már csak az lett volna rosszabb, ha kitesznek egy óriásplakátot “Szervezkedünk ellened, Negan!” felirattal.

Quartz - 2017. 04. 03. 19:18

Zseniális rész volt tele fordulatokkal. Az utolsó 20 perc pedig megkoronázta az évadot. Már most várom az októberi folytatást, mert tuti hogy epic lesz!

kerekhere - 2017. 04. 03. 19:25

@quartz
You are a gentleman and a scholar, good sir.
Upvoted

Szaby59 - 2017. 04. 03. 19:27

Két jó dolog volt: “garbage people” átállása és Sasha terve.
A többi viccnek is rossz. Gondoltam, hogy Carlt nem merik kinyírni, főleg nem Lucille által, de k*rvára nem kéne akkor ennyire határeset helyzeteket előidézni vele.
A nagy megmentésen mondjuk én is felröhögtem, tudom oltári nagy odab*szód jelenetnek volt szánva, csak nagyon nem úgy sikerült.

És már a ronda szeméttelepes CGI-nél is figyeltem, hogy olyan mintha nem lenne elég pénz a sorozatra, ami már csak a népszerűsége miatt is hihetetlen.

sleepwalker77 - 2017. 04. 03. 19:29

Szerintem rohadt jó kis rész volt, végre történt valami, plusz egy olyan karaktert írtak ki aki eddig is a legkevésbé érdekelt. Már várom a következő évadot.

A. - 2017. 04. 03. 19:33

Már magában a koporsót egy baromságnak találtam. Ja h azért kellett h ne lehessen látni h halott, wtf?
Remélem a művészieskedő stílust és az érzelmes monológot meg ezt a pátoszt elfelejtik. Ennek a sorozatnak pont a nyers, sallangmentes, realisztikus stílus állt jól, erre…
Viszont azon felröhögtem amikor a kukás nő bejelentette az igényét rickre michonnál.
Ja és volt negan-kukás nő párbeszéd, valaki hiányolta az elején:)

PatrickMonster - 2017. 04. 03. 19:33

Valóban az évad összességében hagyott kivetnivalót maga után, de azért még mindig nézős szinten van a sorozat. Van egy nagyon jó alapanyaguk a képregényből és képtelelenek normálisan átültetni. Ettől függetlenül nem kell temetni, fel lehet még ezt a sorozatot éleszteni, csak valóban más készítői gárda kéne, mert a mostani kevésbé működőképes már.

Az évadzáró valóban kicsit kínosra sikeredett néhol, de azért nem volt olyan rossz mint ahogy néhányan előadjátok. A legvégén még egy kis libabőrt is kipréseltem magamból, és Maggie monológja a végén is jó érzéseket keltett bennem. Nem ártott volna még legalább egy halál, még ha mellékszereplő is, de a háború maga még úgy is csak most fog érkezni, és nyilvánvalóan rengeteg szereplő el fog hullani a következő évadban, így valószínűleg nem most akarták megritkítani az állományt.

Nem csak erre a sorozatra vonatkozik, de ha az ember pozitívan áll valamihez, akkor esélyesebb, hogy pozitívabbat is kap vissza. Ennyit akartam még hozzátenni, mindenki értelmezze, ahogy akarja.

Kicsidelfin - 2017. 04. 03. 19:36

Sasha-Abraham nekem unalmas volt, de a többi tetszett.

Az utolsó 5 percet nem láttam, Michonne ezek szerint túlélte? Ez mondjuk elég nagy csalódás.

krisz - 2017. 04. 03. 19:39

Nagyon jó rész volt, eszméletlenül felemelő volt, ahogy a nagy Negan terve romba dől, mert az emberek összefogtak, egy nagyobb jóért. A remény mindig ott van, ezt folyamatosan megtanítja nekünk a sorozat és külön plusz pont a készítőknek, hogy a végemonológ Glenn-ról szólt, mert bár nem ő volt a főszereplő, de mégis miatta vannak most ott, ahol. Azt hiszem még pár napig hatása alatt leszek ennek a résznek! WOW!

seven - 2017. 04. 03. 19:54

https://pbs.twimg.com/media/C8fUTXXXYAAU7ge.jpg:large

így kellett volna hagyni, máris jobb lett volna az epizód :)

Shed - 2017. 04. 03. 19:55

krisz:
Nem látom a smiley jelet,izé… te most troll vagy?

Nyilván amig ingyen letölthetem és akár 15 percben megnézem, addig csak nézem, de néha csak bosszankodni jó. A végén a csatajelenet nagyon gáz volt.

_Peter - 2017. 04. 03. 19:55

Félelmetesen pocsék rendezés volt ez, a nagy csata alá lehet tenni a Benny Hill zenét. Fegyverszakik majd leírják a célzás, végtelen ammo és nulla visszarúgás milyen nevetséges, de tényleg az hogy írtak egy ilyen helyzetet egymástól állnak 20 méterre gépfegyverekkel és csak Rosita kapott vállba egyet? A tigrist vártam akciózni de gagyira sikerült, le se lőtték és tudja ki a jó és ki a rossz? Hol mentek be észrevétlenül? A király ahogy túltolja a középkori szerepjátékot már nagyon idegesítő. Kukások átállását háromszor rontották el: bevitték őket Alexandriába, főnökasszony rámozdult Rickre, névtelen nő mondta Michonne-nak győznek hát ennyiből ki ne rakná össze? Főleg az előzmények után milyen próbatételnek és alkunak tették ki Ricket. Sasha tervét is elrontották, szájbarágták ahogy mondta egy ember fog meghalni az neki oké tudtuk magára gondol és akkor még az udvaron Eugene külön beszél a tablettáról, aztán Negan külön megjegyzi nem igen hallani a koporsóban. Ha nem mondják ilyen átlátszóan előre mi lesz még valamennyire ütött volna a kukás átállás és Sasha zombi is. De így áhh… flashback Abrahammal elnyújtva hát szokásos módon az extra időt elművészkedték unalmasan.

Eugene jelenet jó volt Rickkel ő tényleg folyton csak számol hogy kerülhető el a háború és Dwight meg otthagyta a faragott figurát jelezve ő nem tudott a kukásokról és akkor így jövőre marad beépített ember.

Michonne “lezuhanása” átlátszó volt, egyedül Carlnál éreztem feszültséget nem úgy Negan megöli mert ahhoz túl vastag a plot armor, viszont komolyan azt hittem lecsapja a karját ahogy az évad elején mondta.

A maradék ahogy harcolt vágóképekben kevés volt, Carol szinte semmi, Morgan annyi megmutatta Ricknek már újra öl, Maggie parancsol, elég B kategóriás csata volt. Negan micsoda pojáca volt csata közben ahogy kommentált mint egy paródia lett volna:
“Simon szarban vagyunk! Juj tigris! Itt az özvegy nőci!”

Maggie szövege tetszett, tényleg Glenn döntése volt az egész amikor Atlantában megmentette Ricket.

“Hatewatch” ez nagyon jó szó, én is így vagyok vele. Rossz írók, rossz rendezés, ZS kategóriás megvalósítás, kiszámítható, átlátszó csavarok, túltolt álművészkedés, kevés karakterépítés, lassú töltelékrészek, nincs igazi sztori. Ebből nem kérek még 5 évadot. Annyira kár Darabont verzióját sose tudjuk meg. Ha az első évad minősége VB döntő volt, akkor azóta lejtmenetben most megérkeztünk az NB1-be.

sepörd - 2017. 04. 03. 20:00

de egy Aranyéletben tudnak jó akciójelenetet csinálni a legnézettebb sorozatban meg nem? hogy kaphatják meg ilyen amatőrök?
az is szép volt hogy lövöldöznek -vágás- már ülnek megint Negan előtt. hooogy? Sasha karakteréhez hogy jött ez a halál? mi volt ez a koporsó? Eugen hogy lett hirtelen Negan fekete ruhás balkeze?
legalább a bajszos másik ripacsot kapta volna el a tigris, de semmi, kezdődik előlről az egész.

Szaby59 - 2017. 04. 03. 20:01

Ja Negan a “nagy csata” közben mintha valami mesében lenne a villain úgy kommentált. Még a Once Upon a Time-ban is komolyabbak a gonoszok :D

winnie - 2017. 04. 03. 20:04

“a nagy csata alá lehet tenni a Benny Hill zenét. ”

ilyet múltkor csinált valaki a twd-vel, szerintem most is fog.
https://www.youtube.com/watch?v=-ySKNzi1bLM vagy ez? https://www.youtube.com/watch?v=GUkYepOl0Jg

Ronaldo - 2017. 04. 03. 20:05

A.:”Már magában a koporsót egy baromságnak találtam. Ja h azért kellett h ne lehessen látni h halott, wtf?”

Itt most mire is gondoltál? Azért kellett a koporsó, mert valakit ki akartak végezni. Annak a valakinek szánták.

winnie - 2017. 04. 03. 20:08

Ronaldo: az írók fordítva gondolkodnak (mármint nem a twd-sek, hanem mindegyik). arra céloz gondolom, hogy kellett nekik a kunszt, miszerint valaki zombi, akire nem számítanak (a fear the walking dead ezt már megcsinálta, meg nyilván a képregény az alap), és ezért beleírták, hogy akkor legyen koporsóban, mert akkor nem veszik észre és tud támadni. majd a koporsót igazolandó kitalálták a sztorit, hogy miért kell.

bár kissé esetlen vagy bumfordi az ötlet negan részéről, de belefér a karakterébe az ilyen teatralitás. vagy mi ez a szó.

Csilla0422 - 2017. 04. 03. 20:10

Az évad után számítottam arra, hogy a finálé is rossz lesz…, de azért ilyen sz.rra nem gondoltam.

A kukások átállása meglepetés volt, mert titkon abban bíztam, hogy eleve Negan emberei. Annyira egyértelmű volt, hogy valami nincs velük rendben. Rick elég bizalmas volt, pedig ő alapjáraton bizalmatlan. Már akkor is írtam, hogy ennek következménye lesz. Lehet Ricket a táncuk nyűgözte le és ezért kötött alkut?

Ami tetszett:
– ahogyan a kukás vezér közölte az igényét: Rick :)
– Negan normálisan beszélt – ha tud így is, akkor nem kéne folyton azt a pojáca stílust nyomatnia

Akárhogyan is számolom: Negan + kukások többségben kellett volna lenniük a “harcban”. A “bohóckirály” jött vagy 10 emberrel és a CGI cicával valamint Maggie nem egy századdal vonult fel.

Sasha búcsúját fel tudták építeni, hiszen már forgatás közben lehetett tudni, hogy színésznő máshova “igazolt”. Az ő halála nem volt meglepetés, talán csak a módja.

Ez is olyan volt, mint az évad. Semmi bátor dolog, a kötelező elemek kipipálva.

Hasonló izgalmakkal kecsegtet a Fear is, mert az meg ezt másolja – igaz elég silány módon.

A. - 2017. 04. 03. 20:17

@Ronaldo: winnie leírta, nem is tudok mit hozzátenni:)

Noxon - 2017. 04. 03. 20:19

Teljesen jó rész volt, kevés izgalommal, hogy na most megint mi lesz.
Végre nem Negan áldozatai, hanem nyíltan haecolhatnak, ellenállhatnak.

Irgum76 - 2017. 04. 03. 20:20

bazz ilyen negatív hozzáállást ehhhh
én itt magamban jipiézek, hogy végre-végre!!!
harc, akció, kaland, ármány plusz egy tigris mi kell még?

fasza volt ez!

uff

sepörd - 2017. 04. 03. 20:26

a cica tudta kit kell támadni, az lett volna fordulat ha Ricket kóstolja meg :)

balfiviz - 2017. 04. 03. 20:32

Negan befestette a haját?

Pipacs - 2017. 04. 03. 20:49

Vicces, hogy a kukások tényleg kukás autóval jöttek. :) Annyira lehetett tudni, hogy a kukás nő átb*ssza őket az első jobb alku reményében, és tényleg… Mindazonáltal így is hatásos volt, bár már az érkezésükkor valóban benne volt a levegőben.

Á, szóval az van, hogy Eugene miatt buktam egy túró rudit, viszont Daryl miatt meg nyertem, így nullszaldós lett az évadom.. :D

Na ami a lényeg, fontos kérdés: honnan a f@szomból tudták, ki kivel van? Nem hinném hogy pl a király csapata mindenkit vágott arcról a másik két csapatból. Ugyanez a másik oldalon is. A tigrisről nem is szólva. Bár az lehet hogy ment a szemétszagra. :)

Amúgy jó rész volt, kellett a végén a hollywood-i “pont jókor jött a tigris” fordulat, még a zene sem volt oly zavaró. Sasha egyértelmű volt, mire készül, az is tetszett, bár valóban lehetett volna hatásosabb a felvezetése a “nagy jelenetnek”. Maggie monológja viszont határozottan a giccs és közhelyparádé kategória volt, azt kihagytam volna.

Egyébként meg volt is cliff meg nem is, mert most jön még csak a második félidő, lehet megint lottózni ősszel, azt hiszem! :)

bajan122 - 2017. 04. 03. 20:49

Szerintem is voltak hibak a sztoriban is es az akciokban is. Ugyan akkor en elvezettel neztem. Tetszett a resz onmagaban is es az is ahogy az elso resszel keretet adott az evadnak. Az agyam nem dobtam el de igy mar varom a kovetkezo evadot.

szelesmalom - 2017. 04. 03. 20:51

méltó befejezése volt az évadnak
egyetlen szóval jellemezhetem:

szánalom.

Kozmosz - 2017. 04. 03. 20:55

Ezaz! Greg Nicotero újra megcsinálta! Ami nem megy azt nem kéne erőltetni… maradjon inkább a maszkoknál mert ez megint nagyon gáz volt. Scott Gimple haverjával mehet a búsba.

w77 - 2017. 04. 03. 20:58

maradok a nyolcadikra, de valszeg mostantól úgy nézem, h összevárom és darálom…….

Deisler007 - 2017. 04. 03. 20:59

voltak itt jó dolgok, de a TV-sorozatok történetének egyik legbénábban rendezett csatája rendesen hazavágta ezt az epikusnak ígért epizódot.

költői kérdés: ilyen drága lenne egy akciókoreográfus?

(amúgy csak nekem van az az érzésem, hogy folyamatosan úgy tűnik, nincs elég pénz a sorozatra?… vagy tehetség nincs elég a kamera mögött?…)

winnie - 2017. 04. 03. 21:00
winnie - 2017. 04. 03. 21:05

Deisler007: ” folyamatosan úgy tűnik, nincs elég pénz a sorozatra?”

meglehet. vagyis pénz az van, de még mindig viszonylag szerény a keret.

azt nem szabad elfelejteni, hogy a nagy siker nem jelent nagyobb költségvetést vagy ilyesmi. vagyis nem feltétlenül jelent. a reklámokért az amc kapja a jó pénzt, de ettől még nekik külön megállapodásuk van a gyártó stúdióval, ami fix árú. szóval a stúdió megtehetné, hogy többet költ egy-egy epizódra, de azzal csak a saját profitját csökkentené. az amc, ha megtenné, hogy többet ad a részekért (nem érdekük, és eddig nem szorultak a produkciós érték növelésére), akkor a stúdió több pénzből gazdálkodhatna egy-egy rész esetében.

és, ami fontos, hogy az amc így is túlkéri az egyes epizódok játékidejét, ez 60 perces volt, ami jó eséllyel (nem tudom, lehet, hogy tévedek) ugyanakkora költségvetéssel rendelkezett, mint egy 42 perces.

krto - 2017. 04. 03. 21:08

Nekem az volt a kedvenc részem amikor a zombi támadás után Carl szépen megfordult és egyesével lelőtte a körülötte álló három kukást és ezt mindenki végignézte mozdulatlanul, majd egyszer csak úgy döntöttek a jófiúk,hogy hát akkor támadjuk meg mi is a többi továbbra is mozdulatlan rossz fiúkat.
Zseniális!

Geza Kovacs - 2017. 04. 03. 21:10

Ez gáz volt, az tény. 10 perc harcoskodásért beáldozták az első 38 percet, és még utána is volt vagy 12 perc. Simán elég lett volna ebből a színvonalból 42 perc, meg amúgy is 12-13 rész.

krto - 2017. 04. 03. 21:11

fiút…

Morgan - 2017. 04. 03. 21:17

Nem értek egyet hogy nem volt semmi drámai fordulat az epizódban.
Ki gondolta volan hogy miután megadták magukat az első felszólításra és harcoltak pár perc múlva újra megadják magukat miközben a fél csapat még harcban állt. :D

Rick és csapata egy valamiben nagyon jó és az a megadás. :)

Negannak hányszor kell még valakinek az arcába hajolnia hogy valaki végre kitolja a szemeit?

Ennyit a kritikáról.

Mindezek ellenére én még mindíg imádom a sorozatot és minden egyes tagot az alexandriai bandából + most már jézusékat és a királyságot is.

Rettegek attól hogy egyszer csak vége lesz a sorinak. Nagyon a szívemhez nőttek a karakterek. Akkor is ha idióta a rendezés és burleszkhez hasonlítanak a csatajelenetek. Nagyon sajnálni fogom a végét akármi legyen is.

Nem érzem becsapva magam mint a Lost után vagy nem érzem azt hogy hülyére vagyok véve és a rendező most röhög a pofámba mint a Twin Peaks utolsó részénél a visszafelé beszélő törpével meg a piros függönyös útvesztővel. Nincs itt semmi amit ígérne a sori és nem adna meg. Nincs rejtély, misztikum. Nincs átverés.
Zombie apokalipszis van és emberi sorsok. Itt volt dráma és izgalom és bosszankodás a hülye rendezés miatt is volt sokszor, de mégis szeretem ezt a sorit. A hibái ellenére is.
Továbbra is maradok kritikus de hiszek abban hogy még sok örömet okoz nekem ez a sori és reménykedek hogy kevesebb lesz a fegyverletétel meg a túszdráma.

sepörd - 2017. 04. 03. 21:19

de Sashának mi volt a célja ezzel a tervvel?

danNN - 2017. 04. 03. 21:23

A tigris ménem Ricket ölte meg? Epikus lett volna.

_Peter - 2017. 04. 03. 21:28

“Carl szépen megfordult és egyesével lelőtte a körülötte álló három kukást és ezt mindenki végignézte mozdulatlanul”

És Rick sem mozdult, Carl sem a fatert sakkban tartó tiszta célpont magasban álló kukásnénire tüzel, hanem random neganekre.

“folyamatosan úgy tűnik, nincs elég pénz a sorozatra?”

Ez a kérdés a második-harmadik évadban eldőlt faragott az AMC, de most már ezt kifogásnak sem lehet használni. Mivel olyan gagyikat húznak meg rendszeresen, ami NEM pénz kérdése. Hanem egyszerűen csak hülyének néznek minket, hiszen a nézettség miatt megtehetik.

Én most inkább megnézem a 2010-es The Crazies című zombivírusos filmet, az is elég kiszámítható csak legalább tisztességesen megcsinálták.

v0m1t - 2017. 04. 03. 21:30

nem baj srácok, a 2 éves setup után majd jövőre a fináléban eljutunk Rick egyik kisujjának levágásáig :DD

Piemaker - 2017. 04. 03. 21:41

Újra 6 részes évadot kellene csinálni ha már csak ennyit tudnak az írók.

Pipacs - 2017. 04. 03. 21:43

“de Sashának mi volt a célja ezzel a tervvel?”

Pont ez. Meglepi zombi Negan arcába.

Nézőke - 2017. 04. 03. 21:46

…azt figyeltétek ugye, hogy kukásék 12 valamit akartak, Negan meg csak 10et adna mert neki is kell az ember.
Tehát…kannibálok?

Kiváncsi leszek,hogy most hogy marad két védtelen helység, akkor most szétoszlanak? vagy egybe költöznek?
De nincs rá idő,mert az még egy óvodás Negan is tudja,hogy most kell támadni,ráadásul a másik két falut, túszul ejtve a védtelen lakókat,s ezzel térdre kényszerítve a szövetséget…
ehelyett azt látjuk,hogy a túlerőben lévők felfegyverkezve háborút hírdetnek, a gyengébb, több sebből vérző csapat meg Alexandriában belealmázik a naplementébe, igaz, utána három vezír beszél a 40 harcoshoz.

A megvalósítás viszont pocsék volt.
..és minden főgenya karakter megmenekült…

bandido - 2017. 04. 03. 21:53

Annyira kiszámítható volt, hogy a “női banda” átállt. Volt olyan aki meglepődött?

A tigris meg… Persze, hogy csak a “rossz” embereket támadja. pffff…:/

Pipacs - 2017. 04. 03. 21:54

“Tehát…kannibálok?”

Miért van az, hogy ez a kérdés indokolatlanul sokszor hangzik el/íródik le a sorozat kapcsán? Ennyire jó sztorianyag lenne? Sztem simán tenyészkanok és munkás legények kellenek neki, mert az összes hapsi a csapatában hót kokinak tűnik. :) (És nagynak tűnik a nők aránya náluk egyébként is.)

zolkó - 2017. 04. 03. 21:56
Nézőke - 2017. 04. 03. 22:02

Pipacs:.. azért most végignézve a lakóhelyükön, mindenki biogyümölcsöt,borsót meg sárgadinnyét termeszt, kukásék meg semmit. Mégis honnan ad nekik a főkattant nőci enni hónapokon át? Vagy eddig is lopkodtak? honnan?
Hilltopból és a Királyságból biztos nem, Alexandriából is csak 1x.

Ráadásul egy Eugene sincs a közteresek között,aki látva,milyen szép életük lehet másoknak, inkább átállna Rickékhez.. pedig Rickéknél, hovatovább, Negannál is van áruló…

hiteltelen az egész kukás vonal.

Sulo - 2017. 04. 03. 22:02

Jesszus… Az a 80-as évek beli cyberpunk zene de nem passzolt oda…

sepörd - 2017. 04. 03. 22:03

Sasha kért volna inkább valami szúró eszkört Eugentól biztosabb terv lett volna mint hogy ő majd holtában kicsinálja emberünket, és tán életben is maradt volna. de Dwight is elintézhetné bármikor.

Barbi - 2017. 04. 03. 22:04

A fő képről jut eszembe: Mi van azzal az esernyővel? Bocsi ha valaki már írta, még nem olvastam el a hozzászólásokat.
Amúgy az első 40 perc halál uncsi volt, max annyi érdemleges volt benne, hogy reméltem hátha mernek lépni egy merészet és Sasha álma, vagyis ezek a visszatekintések a valóság, és el sem mentek Maggievel amikor elkapták őket Neganék, és Abraham meg Glenn is él. Poén lett volna :D
Legalábbis tuti mindenki meglepődik, mert gondolom a képregényben nem ez van, én nem olvasom, csak sejtem.
40. perctől végre történt valami, mert addig kb 5x leállítottam, tettem-vettem itthon, még el is mosogattam, pedig azt utálom :D
Én személy szerint várom a kövi évadot :D

beforesunset - 2017. 04. 03. 22:08

Ez a rész pont olyan volt, mintha egy sminkes rendezte volna.

Ronaldo - 2017. 04. 03. 22:10

@winnie, @A.:
A koporsós témához: világos, hogy azért alakítják úgy a sztorit, hogy hatásos legyen a végkifejlet (nyilván alapvetően minden fontos dramaturgiai megoldásra igaz ez a “visszafelé” gondolkodás), de miért kell ezen a jeleneten fennakadni? Ne csináljunk már úgy, mintha ez a koporsós fordulat valami eget verő baromság lett volna, ami nem illeszkedett a történetfolyamba. Azért nem szivárványszínű szárnyas elefántokról beszélünk.

zolkó - 2017. 04. 03. 22:11

A 7×01 után kaszáltam a sorozatot, de gondoltam visszanézek az évadzáróra. Ez valami nagyon nagy ergyaság volt, mind történet, mind megvalósítás szempontból. És Negan még mindig az egyik legnevetségesebb “felfuvalkodott senkiházi hólyag” gonosz. Ezek a biciklivel (is) érkező szeméttelepiek (vagy kik) is jó sok (nulla) igazi funkciót töltöttek be.
1. Jöttünk segíteni.
2. Surprise muthafuckas.
3. Na, Negan koma akkor tizenkettőt viszünk. Na jól van, szépen nézel, akkor elég tíz is.
Semennyire nem volt meglepő az árulásuk, még úgy sem, hogy most láttam őket először. Sasha – Abraham sztori teljesen súlytalan és értelmetlen volt. Sasha mint zombi is el lett pocsékolva, legalább valakit tényleg megölettek volna vele, de így ez humbug volt. Eugene a kis áruló féreg később még egyszer fordítani fog a köpenyén, ez a végéből tisztán lejött. A Királyság, meg Maggie-ék meg felmentő seregként bevágtatva biztosították hogy az alapemberek (Rick, stb) a 8. évadban is harcoljanak Negan és bandája ellen. Egy kérdés: Minek ide még a zombik?

Én ezzel a résszel végleg eltemettem a sorozatot. RIP TWD.

Seni88 - 2017. 04. 03. 22:14

Végignéztem az 1 órás epizódot és bizony felmerült néhány kérdés vagy kétely bennem. Pipacs említetted, hogy a kukások kukásautóval jöttek. Nem ez volt a meglepő számomra legalábbis, hanem, hogy biciklikísérettel érkeztek Alexandriába. :P (Talán attól féltek, hogy az “intelligens” zombik kiugranak az erdőből és elkapják a népes kompániát. A biciklis belépő emlékeztetett egy bizonyos zombis mozifilmre…..:D ) Nem tudtak volna abból a temérdek sok szeméthegyből összeguberálni pár motort?
Sasha halálának felvezetése túl lett spilázva. Először nem értettem miért ül a sötétben miközben zenét hallgat? Hipnotizálni akarták volna Aztán lehullt a lepel és itt olvastam a hozzászólások között egy sokkal jobb végkifejletet, hogy Sasha szemszögéből kellett volna mutatni a Neganre ugrós jelenetet, majd a zombivá változott szereplőt.
Ezékielék és Maggieék érkezése is kiszámítható volt más kérdés, hogy nem szakértői szemmel vizslattam a csatát. Az tény, hogy vártam volna, hogy Carl legalább egy headshottal padlóra küldje a kukások vezérét és ezzel is pánikot okozzon soraikban.
Elmondható volt csatajelenet, elkezdték a háborút csak azért, hogy októberig izguljunk mi lesz a folytatásban. Mellesleg a saviorok jóval többen vannak az egyik jelenetben bemutatottnál. Ha még emlékeztek az erdőben felcsendülő füttyorgiára, akkor nem a hét törpe dalolászását hallottuk.

winnie - 2017. 04. 03. 22:16

Ronaldo: persze, mondom, én nem akadtam fenn (főleg, hogy nézés közben dunsztom nem volt arról, hogy mit akarnak ezzel, visszafele meg már nem gondolkodtam rajta:), de gondolom, az teljesen egyénfüggő, hogy kinél hol lóg ki a lóláb, kinek mi a trigger. nekem is volt valami, amit itt senki nem említett, de az istenért nem jut eszembe.

Quantumleap - 2017. 04. 03. 22:24

Az vicces volt, amikor Negan a rajta fekvő zombi Sashának könyörgött: “Jaj, drágám! A rohadt életbe már!”. Kicsit olyan Ash Williams-es volt. :D
Gregory-t csak én hiányoltam az epizódból? Az egy mondatos említésből nem igazán volt világos számomra, hogy hova tűnt.

Quantumleap - 2017. 04. 03. 22:27

Ja, amúgy a kukásvezér csajt én kinyírtam volna ott. Remélem, a nyolcadik félévadzárót nem éri meg. Valamint kíváncsi lesze, hogy az egész szezonban megy a csata, vagy a felénél véget ér, és Negant elkapják vagy ilyesmi.
Akkor Dwight most beépített ember.

repeater aka Zsírfeka - 2017. 04. 03. 22:30

Maggie mikor szült? Gondolom a Királyságnál az az ő gyereke, akit Enid ott felvett, amikor a szobában beszélt Jesus-szal.

repeater aka Zsírfeka - 2017. 04. 03. 22:34

Gregory az előző részben elindult Neganékhez, hogy elmondja nekik, hogy Rickék készülnek valamire.

Barbi - 2017. 04. 03. 22:35

@repeater aka Zsírfeka:
Rick lányára, Judithra gondolsz? :D

Pipacs - 2017. 04. 03. 22:40

“Sasha kért volna inkább valami szúró eszkört Eugentól”

Azt kért, ezt kapta.

“Sasha álma, vagyis ezek a visszatekintések a valóság, és el sem mentek Maggievel amikor elkapták őket Neganék, és Abraham meg Glenn is él.”

Ez azért nem a Dallas…:D Bár közelít a szint néhanapján. :)

“Mellesleg a saviorok jóval többen vannak az egyik jelenetben bemutatottnál.”

Így van, de nem annyian mentek oda, erről volt is szó a részben. Negan valszeg nem számított különösebb túlerőre, pláne, hogy jónéhány felfegyverzett partizánja is volt.

Nézőke - 2017. 04. 03. 22:42

emberek, nem egyértelmű ez a Gregory-szál. Lesz itt még meglepetés.
Ugyanis a kis rigó,aki Negan szerint csivitelt az előző részben,az bizony kukásnéni volt.
Még akarnak vele valamit, lehet hogy ismer valami rejtett területet vagy népséget…

Pipacs - 2017. 04. 03. 22:44

“Gregory az előző részben elindult Neganékhez, hogy elmondja nekik, hogy Rickék készülnek valamire.”

Sztem az öregnek fingja nem volt, mire készülnek, még ha tudta is, hogy egyáltalán készülnek, de még azt is nehezen hiszem. A kukás bandától tudtak mindent, ez teljesen egyértelmű.

A kislány, akit láttál, Rick gyereke (papíron;)), azért ennél kicsit figyelmesebben nézd a sorozatot…:);) Maggie-n még hasa alig gömbölyödik.

seven - 2017. 04. 03. 22:46

Gregory mivel nem volt a fináléban, gondolom nem a savior bázisra tart. Vélhetően arra a címre megy amit Simon adott neki, ami lehet hogy valami teljesen más, és majd a 8. évadban lesz nagyobb szerepe.

másként nem hiszem hogy van értelme.

DonMaros - 2017. 04. 03. 22:46

A felét áttekertem ennek az értékelhetetlen fosnak.

Pipacs - 2017. 04. 03. 22:46

* Maggie-nek a hasa :D

Csigusz - 2017. 04. 03. 22:46

Hát gyerekek ez jó szar volt bizony :D
Valóban a “csatajelenet” kritikán aluli volt, Sasha halála kb kinemszarjale-kategória, az mp3-as bevágásai nagyon vontatottak és unalmasak voltak, akárcsak az Abraham-es flashback-ek. A végén a megható muzsikára Glenn megidézése a giccsparádé a köbön. Komolyan mondom a kukás pálforduláson kívül más meglepő pillanattal nem szolgált a rész.
Megszokás vezetett, de ezennel én is kiszálltam.

Quartz - 2017. 04. 03. 22:47

Jajj ez a rész. .. Most néztem meg újra. Még mindig imádom. Nagyon bizakodó vagyok a kövi évaddal. Remélem jó sok évad lesz még. Zseniális sori.

Barbi - 2017. 04. 03. 22:49

@Pipacs
“Sasha álma, vagyis ezek a visszatekintések a valóság, és el sem mentek Maggievel amikor elkapták őket Neganék, és Abraham meg Glenn is él.”

“Ez azért nem a Dallas…:D Bár közelít a szint néhanapján. :)”

Csak azért írtam, mert ezen pl mindenki tuti meglepődött volna :D ezeknél a hatalmas akciójeleneteknél, amiket most is csináltak meg összevissza bevágásoknál szerintem még ez a verzió is jobb lett volna :D

Quantumleap - 2017. 04. 03. 22:50

Pipacs: De az mondjuk tény, hogy Maggietől elég nagy felelőtlenség volt terhesen kimenni akciózni. És így Negannek is megmutatta magát, hogy él. Bár utóbbi már talán nem különösebben számít.

Bad Land - 2017. 04. 03. 22:50

Onmagahoz kepest jo resz volt,ebben az evadban talan a legjobb.
De sok baromsag volt benne az teny,szerintem a sorozat parodiajat latjuk ebben az evadban,vagyis lattuk.
Az elso evadban meg latszott valami cel,vagy valami,itt meg csak bolyonganak.
Sokkal hitelesebb lenne ha latnak hogy nem megy azon a kornyeken a megelhetes es akkor lelepnek random 100 km-el arrabb.
Nem latom a celt a sorozatban,egyedul Negan megolese … es utana? Vagy ez annyira hosszutavu terv hogy 2-3 evad mulva valahogy megolik Negant es akkor befejezik a sorozatot? Ahogy most haladnak Negan termeszetes halalt fog halni.
Nagyobb eselyel fog autobalesetben meghalni mint Rick-ek altal.

repeater aka Zsírfeka - 2017. 04. 03. 22:50

Akkor az előző részben miért akart Neganékhez menni? Nyilván látta, hogy a helyi embereket harcolni tanítják.

Judith-ot mikor vitték a Kingdomba?

Pipacs - 2017. 04. 03. 22:51

Quartz: Vicces, mennyire szélsőséges vélemények vannak…

Sulo - 2017. 04. 03. 22:52

Nézettséget amúgy tudni már? Mert ez a finálé után nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a következő kezdés rosszabb számot fog produkálni.

Pipacs - 2017. 04. 03. 22:58

Barbi:

Nem vagyok biztos benne, hogy mindig a meglepetés meg a sokkolás a legjobb húzás… De pl. akkor annak idején a Star Wars-ban is mennyivel nagyobbat ütött volna a híres mondat másképpen: “Luke, én vagyok az anyád!” :)

Quantumleap 2017. 04. 03. 22:50:

Nanáhogy, de itt a “végső csata” fílingben ez már nem is volt olyan hihetetlen.

“Akkor az előző részben miért akart Neganékhez menni? Nyilván látta, hogy a helyi embereket harcolni tanítják.”

Nem egyértelmű, hova is akart menni. Azt persze láthatta, hogy vmire készülnek, de a mikéntjét és a mikort azt rohadtul nem tudta, senki nem avatta be a részletekbe, abba meg pláne nem, hogy Rickéknek mik a terveik.

“Judith-ot mikor vitték a Kingdomba?”

X. Egyszer. Mikor nem láttuk. Oly mindegy.

Asszem - 2017. 04. 03. 23:02

Én meglepődtem a kukások hirtelen, de elkerülhetetlen árulásán.

És tényleg benne volt a levegőben, hogy esetleg meglépik a bátrat és kinyírják Coral-t, áttörve a lv99-es plot armort. Az a rész jó volt, egész a nindzsatigris megjelenéséig, nem tudom nyílt terepen minden irányból fegyveresekkkel körülvéve, hogy nem vették észre, hogy egy tigris rohamoz.

Összefoglalva, ez volt az évad legkevésbé szar része és ez sajnos sokat elmond az évadról.

repeater aka Zsírfeka - 2017. 04. 03. 23:02

Amúgy vicces, hogy nekem mondod, hogy nézzem figyelmesebben, mikor pár résszel ezelőtt majd’ a kommentelők felének nem esett le, hogy az a valaki a rséz végén Dwight vagy Daryl.

Snowflake - 2017. 04. 03. 23:09

A tigris honnan tudta kit kell ölni ?

sepörd - 2017. 04. 03. 23:16

“de miért kell ezen a jeleneten fennakadni?”

mert minek kellett a koporsó? színpadias baromság, beültette volna a csajt hátra Eugen mellé azt kalap, eddig se fektette koporsóba a hullákat :D

Csigusz - 2017. 04. 03. 23:18

@Pipacs: hagyd, csak simán trollkodik.

rokatacs - 2017. 04. 03. 23:21

A végén a Hilltop-Kingdom felmentősereg úgy rohamozott, mint a Honfoglalásban a kb. 10 db besenyő a tömegjelenetben :-)

liberatore - 2017. 04. 03. 23:23

@Pipacs: Én egy csöpp iróniát éreztem Quartz úr mondandójában. :)

LP - 2017. 04. 03. 23:27

egy jó, de mégis kiszámítható fordulat volt a kukások árulása (a “we win”-nél egyértelművé vált szerintem mindenki számára), de az ezután következő komédia ezt a keveset is elrontotta… egy walker miatt Negan ~80-100 fősre nőtt csapata lefagyott, majd elfelejtett célozni, a felmentősereg odateleportált(?), de Negan “nagyontigris, nézd hogy aprít az özvegy, bajbanvagyunk” kiszólásai végképp kiábrándítóak voltak – mint ahogy maga a karakter is, pedig ha ott helyben, a saját bázisán agyonüti Eugenet meg Sashát korábban, más lenne a megítélése részemről

_Peter - 2017. 04. 03. 23:31

“Nem latom a celt a sorozatban,egyedul Negan megolese … es utana?”

Kertészkednek, párkapcsolati szappan drámáznak, aztán jön
1. zombihorda
2. következő gonosz
3. új hely keresése

Sajnos mindhárom lejárt lemez már, a zombikat már teljesen kellékké alacsonyították (az apokalipszis is eltűnt nincs éhezés, betegség), a Governor, claimerek, kannibálok, saviorök után újabb gonosz már nem tudom kik lehetnének, vándorlásból is volt már elég. Gyógymód és civilizált helyek keresését pedig kizárták Kirkmanék. Téli epizódot se akarnak évek óta.

Olyan sztori lesz amit kevés pénzből erdőben ki lehet hozni, átlátszó szálakkal, olyan rendezéssel amihez a sminkes is elég, olyan megvalósítással ami bűnciki. (csodáltam a szeméttelep CGI után most futotta pár igazi kukásautóra :D)

Ha egy 16 részes évad sztorija három sorban összefoglalható akkor mire számítson még az ember. Sok filler és álművészkedés lesz történet nélkül.

The Verge kibeszélő címe tökéletes: The Walking Dead has nowhere to go and nothing to say

szocsika - 2017. 04. 03. 23:33

Nem tartom magam expertnek (20 éve katona vagyok, láttam már pár dolgot) de ezen a “csta”jeleneten hangosan röhögtem. Többen kiemelték a fedezék nélküli össze-vissza lövöldözést, de az még csak hagyján (ugyanis a bokor nem fedezék), a legnagyobb szívfájdalmam az amikor ak-kal lövik egymást 15-20 méterről de nem találják el a másikat, de ugyanilyen távon pisztollyal osztják a headshotokat. LoL. AK-47-essel 20 méterről szűrőt csinálsz bármiből ami nem 5-ös kazánlemez, pisztollyal meg akkor találsz el valakit, ha egyhelyben áll mozdulatlanul (akkor is csak valószínűleg a testét.
De ez mind semmi….mert a TWD alkotói szintet léptek. A teleportáló zombik után itt vannak a teleport LOVAK. Szerintetek egy patkolt ló hogy a faxomba tud hang nélkül bevágtatni. MegaLoL. Persze maradok a következő évadra mert van egy ilyen perverzióm amit talán human nevezett hatewatcholásnak. Sajna nekem van egy ilyen nyavalyám.

_Peter - 2017. 04. 03. 23:34

“úgy rohamozott, mint a Honfoglalásban a kb. 10 db besenyő”

:D háhá! na ezért kell kibeszélő, a kommentek milliószor jobbak mint a sorozat :)

Hegedda - 2017. 04. 03. 23:47

Ricknek valaki adhatna már végre egy I Want to Believe pólót…
Hiszünk a kukás teamnak, hiszünk Dwight komának, csupa csupa szinpatikus jóenber…

adam jensen13 - 2017. 04. 03. 23:53

Én is úgy gondolom hogy a csatorna nem akar többet.
Minek költeni rá, minek jobbat írni hogy ha így is nézik.

winnie - 2017. 04. 03. 23:54

a showrunner a 8. évadról: “The first four episodes will melt people’s minds and break their televisions.”

sinyster - 2017. 04. 03. 23:54

Háááát. Az utolsó három részt egybe daráltam ma. És mint szinte(?) mindenkinek, nekem is csalódás volt. Kezdve az erőltetett 14.-ik részes Sashita pároson át a 16-os végéig. Komolyan, közben azokon filoztam, hogy miért nem figyeltek arra a készítők, hogy ha “tigris” van a jelenetben, egy ló miért megy mögötte olyan nyugodtan. Oké, hogy az emberek nem riadnak már meg tőle, de egy lónak nem nagyon lehetne betanítani szerintem a “ne félj, az órási ragadozó nem harapja át a torkod” élet stílust. Ja és ha macsek, akkor honnan tudta, hogy kiket kapjon el a csatában. Vagy hentelt, akit ért? Áhhh mindegy is.
Egy jó jelenet volt az utolsó részben, mikor a kuka búvár nő rányomult Rickre. Azok a fejek találóak voltak. Egyéb felől mind a végkifejlet, mind az évad mehet a kukába az ottaniakkal együtt.

Benjy - 2017. 04. 03. 23:56

Ez rettentő siralmas volt. Régebben volt róla szó itt a blogon, hogy minél többen néznek egy sorozatot, annál jobban le kell butítani dolgokat, hiszen annál több hülye is nézi, na de ennyire… Ez a tablettás dolog olyan szörnyen lett megoldva. Ha nem lett volna felvezetve akkor azt mondom oké, de így, pláne ezekkel a flashbackekkel… És mostanában rengeteg ilyen húzásuk van. A kingdomiak belépőjén konkrétan sírtam, Ezekiel belépője rettentő színpadias és mesterkélt volt. És még lehetne sorolni…

De tényleg nem értem, mert a 6. évad második felében volt több jó ötletük is az íróknak, erre idén ennek a legkisebb jelét sem mutatták.Összesen volt 3 jó rész az évadban, kis túlzással, a többi simán felejthető. Jövőre már lehet, hogy én sem fogok kitartani, mert ez így baromi kevés, amit letesznek az asztalra.

Michonne - 2017. 04. 03. 23:57

Jobban járt, aki el se kezdte nézni ezt az évadot, csak időhúzás volt a cselekmény szempontjából,esetleg a karakterek fejlődésének bemutatása miatt volt bármi értelme, talán a 8. évadban már történik majd valami. Ez volt az eddigi leggyengébb évad, a sorozat elvesztette a régi hangulatát.
Egyetértek a kritikával, az évadzáró is elég szürreális volt ezekkel az akciójelenetekkel. Negant 100x lett volna lehetősége bárkinek lelőni, de érdekes módon sose történt meg.
Nagyon megszerettem az évek során a sorozatot, ezért nem hagyom abba, de sajnos nagyon leromlott a minősége a korábbi évadokhoz képest.

Peti1899 - 2017. 04. 03. 23:57

2 dolog van (van több is.. de azokat még úgy, ahogy lenyelem), amin képtelen vagyok túltenni magam..
1. Carl miért nem lőtte le az apja mellett álló (később, amikor lerúgta Ricket már egyedül állt ott) nőt (Jadis)?? Hiszen konkrétan ott állt mellette…
2. Hogy jutottak be a kingdom-osok észrevehetetlenül? És, hogy jutottak be Maggie-ék a másik irányból? Szintén úgy, hogy senki se vette őket észre…
Amúgy nem volt alapvetően rossz rész, csak ezt a borzalmas művészieskedést felejtenék már el végre. A plusz perceket, csak erre baszták el a részben.

Pipacs - 2017. 04. 04. 00:02

repeater aka Zsírfeka:

Az hogy melyik nyílpuskás kócos csávó állt ott, az nagyrészt tipp vagy kilogikázás volt, amit meg nehéz egy ilyen logikátlan írói munka mellett, szóval…
De ne sértődj meg lécci, csak számomra kissé irreális volt, hogy egy másfél-két éves gyerek Maggié lehetne (pláne hogy az apja miatt esélytelen a szőke göndör haj kb.)…

“színpadias baromság”

sepörd: Na igen ez Negan. :) Szerintem a “válassz egy hullajelöltet” műsor része akart lenni. Semmi gond nincs ezzel. Ja és akik a trailer-ben kiszúrták, hogy “mi lehet az a sárga izé Neganéknél”, azok tuti nem tippeltek volna egy halványlila luxuskoporsóra…:)

Csigusz: Igen, kezd leesni nekem is. ;)
liberatore: Éreztem, bár egy cseppet cenzúrázva is lettem. :)

Orpheus - 2017. 04. 04. 00:03

Én 5 részt tudtam végignézni a 7. évad második feléből, a többit csak áttekertem, hogy azért kb. képben legyek.
Eleinte ez a sorozat nagyon minőséginek indult, mint pl a Trónok Harca, és jelenleg itt tartunk. Sok rész, szinte már egész évad csak “Talking Dead”, vagyis csak beszélnek nagyrész, hogy mi lesz mi volt, történés nem sok van, karakterek tűnnek el a semmibe, majd újra megjelennek, egyszer csak fontosak lesznek, elég fura.

Leginkább már csak a történet miatt nézem, mert érdekel, hogy mi lesz velük, a hogyan már annyira nem is érdekel.

Egyre lassabb az egész, itt 1-2 jelenetnek adnak 40 perces részeket. Nem kéne ennyire görcsösen a képregényt követni szerintem, nem tesz jót neki, vagy lehet más a gond, írók, vagy akárki..

_Peter - 2017. 04. 04. 00:06

winnie ezt értsük úgy olyan rossz lesz az emberek szétverik majd a tévét? :)

Mindig ilyen hangzatos nyilatkozatokat tesznek, túlígérés-alulteljesítés tipikus esete. Elképzelem most is ahogy a készítők nyalják egymás valagát micsoda művészi ötlet volt ezt a koporsó dolgot beleerőltetni a csatába. Miután Sasha nem lőtt Neganre, nem támadt rá késsel, nem használta a zombit, nem kongatta meg a fejét a reggelizős tálcával. De azért egy évadon át szenvedtünk vele ő mennyire elszánt és mindenki tudja Negant Ricknek van félretéve. Ahogy a kannibálvezérnek is megmondta a rossz helyzetükben térdelve, hogy megöli egy nap. Még a szöveg is ugyanaz talán: nem ma, nem holnap de én öllek meg téged búú!

Pipacs - 2017. 04. 04. 00:07

“Hogy jutottak be a kingdom-osok észrevehetetlenül? És, hogy jutottak be Maggie-ék a másik irányból?”

Valszeg a nagy káoszban nyitva felejtették az ajtót. Meg nem volt vmi titkos alagút? Vagy az még nem itt volt? Már nem is emléxem. Jut eszembe nyitott ajtó: az még beb@szott volna, ha egy zombi horda arra téved, és a nagy csatába vagy a térdeplős showba besétálnak, és hirtelen egy oldalra kerültek volna a felek…

Enzo - 2017. 04. 04. 00:09

7×16
Hát, felemás érzéseim vannak. Illetve…inkább nem volt ez jó, mint igen. Két csavar és más semmi.

A “cold open” teljesen WTF volt (nekem amúgy tök nem jött át, hogy ez most Sasha halála, nemtudom honnan kellett volna…), utána ezek a zenehallgatásból áthaluzások, hát valaki megint nagyon művészkedni akart. A stratégiai helyekre beszúrt Sasha-Abraham flashback(?) beszélgetések olyan szinten idegesítettek, hogy komolyan fontolgattam az áttekerést, pedig ha valaki, akkor én sose szoktam beletekergetni a részekbe, és agyf@szt is kapok tőle, amikor valaki így néz sorozatot.

A kukások átállásán én meglepődtem, szép húzás volt. Sasha bezombulása is adta, de mondjuk nem értem a koporsós tervet eleve, annyira adták alá a lovat, hogy tökéletesen összejöjjön ez a trükk, ez így már majdnem “túl sok” kicsit.
Az akciójelenet viszont, te jó ég…nagyjából kiveséztétek, szánalmas volt, hogy senki fontosat nem találtak el, Michonne leesését se hitte el szerintem senki egy másodpercig se, a hangtalanul berohanó felmentő sereg kilométerekről kiszámítható volt, és előtte a beszélgetéses jelenet sem sikerült olyan feszültre, mint 1 évaddal ezelőtt, messze nem. A retro űrzene az akciójelenet alatt meg katasztrofálisan rossz választás volt, én nem is értem, hogyan sikerült összehozni.

Darabkák:
-A Morganes jelenet eleje is teljesen értelmetlen volt.
-A biciklit használó kukásokért jár a keksz, végre valakik.
-“I lay with him after. You care?” miaf@sz? vissza kellett tekernem, hogy jól hallottam/olvastam-e… ezt így hogy? nagyobb WTF volt, mint bármi más a részben :D
-Az elképzelt Sasha-Maggie üldögélést megint ki lehetett volna hagyni, és akkor marad plusz idő egy normális akciójelenetre.
-A Shiva CGI egészen rendben volt a részben.
-Negan tényleg hogy kommentálta a csata közben Maggie megjelenését meg a tigrist, kicsit 4th wall breaking érzés volt…mondjuk tőle még majdnem hihetőek ezek, főleg a középső ujjal bemutatós elautókázás.
-A végén a “We are going to war” jelenet még egész jó lett, bár ha még hagyják egy kicsit a kizoomot és/vagy többen vannak a Saviorök, akkor lett volna az igazi.
-Maggie beszédével nincs bajom, a 3vezetős zárójelenetes álldogálás is egész szépre sikerült.
-A kis fa szobor, amit Daryl megtalált, Dwight üzenete vajon?
-Az csúnya lenne, ha a Saviorök visszavonulás közben benéznének a kevésbé őrzött Hilltopba/Királyságba…

#hétidézete:
“You got me wrapped around your little finger. You know that? And it’s not a man/woman thing. I mean, if you had a dick, I would still have these feelings.” :D

Lilia - 2017. 04. 04. 00:15

Morgan
A te véleményed az enyém is, megszerettem a karaktereket, (barátaim röhögnek a “zombimániámon”) nézem a hibák ellenére, így fogadom el, sajnálni fogom ha vége lesz.

Dallas :D :D

Szerintem az évad első rész nagyon jó volt, utáltam az elesettek miatt, de jó volt. Totál váltás. Korábban mindig nyertesek maradtak. Örültem, hogy nem olyan várakozós lett az évad lezárás, mint az előző, az nagyon idegesítő volt.

A csata tény, hogy tele volt furcsaságokkal, túl meseszerű volt, hogy nem sérülnek meg többen a jók, de hogy a fedezékkel nem foglalkoznak, az oké, hiszen már úgyis minden mindegy volt.

Tetszett a fentebb leírt ötlet a Sasha szemszög a koporsóból kitörésnél, úgy még jobb lett volna.
Bennem is felrémlett, ki kivel van harc közben, én már nem tudtam megkülönböztetni a feleket.
Kösz, h valaki írta a Dwight-féle bábút, nem emlékeztem, kié volt. Ugyanakkor Daryl honnan tudja, kié?

Maggie monológ a giccsesség ellenére fontos, és jó összefoglalót ad.

Továbbra is szívesen foglalkozom Negan “lélektanával”, már pedzettem, és egyre erősebben érzem, a nők a gyengéje, de nem úgy :) elgyengül velük szemben. Súlyos anyakomplexusa lehet? :)
Na persze lehet, ezt mind csak én szeretném beleképzelni, ha a fordulatok kitalálásának logikája olyan amilyennek felvázoltátok, miért lennének a karakterek megalapozottabbak :/

A kemény biciklis bevonulás alatt nagyon mosolyogtam :)

Jó volt a tigrises megjelenés, kellett az már! :)

_Peter - 2017. 04. 04. 00:47

“A kis fa szobor, amit Daryl megtalált, Dwight üzenete vajon?”

Igen.

“Ugyanakkor Daryl honnan tudja, kié?”

Szerintem onnan tudja Dwight üzent a bábuval, hogy amikor megszökött még bement Dwight szobájába és széttúrta a cuccait. És mutatták már korábban Dwight farigcsál ilyeneket. Ő lesz Rickék ügynöke jövőre a Negan táborban.

Sashabraham még azért is volt felesleges, mert kétlem olyan sok nézőt érdekelt volna az ő románcuk. Nem volt hatása, csak az időkitöltés volt haszna. A Governor amikor megjelent ugyanígy tússzal a börtönnél és lövöldözésbe torkollott a dolog azt csak az idő szépíti meg, vagy azt még elfogadhatóan csinálták meg? Ott is ment az összevissza lövöldözés mégis jobb jelenetek voltak. Most ez a Negan változat csata kínosan béna lett, paródia. És a börtönnél a lövöldözés a zombikat is vonzotta, most egy se jelent meg. Rick akkor és most is kapott egy golyót.

Apost - 2017. 04. 04. 00:53

A tipikus baromságokon túl nekem két dolog fájt nagyon.
1. miért engedték be a tigrist harcolni? A tigris csak rossz embereket eszik? Nah meg egy ilyen helyzetnem a tigris lenne az első amit lelőnék…csodálom, hogy nem kapott golyót.
2. Szintén a tigris téma, mégpedig hogy folyton mutatták Negant meg ahogyan a tigris beugrik a képbe és elkapja azt aki mellette áll :) Ez mármár Sharknado szint volt :)

Pipacs - 2017. 04. 04. 00:55

“A kis fa szobor, amit Daryl megtalált, Dwight üzenete vajon?”

Nyilván. Daryl arcából ítélve ez egyszer hitt is neki.

“Ugyanakkor Daryl honnan tudja, kié?”

Még az első találkozásukkor volt szerepe a kis szobrocskának.

Lilia - 2017. 04. 04. 01:00

Ja és annyira vártam, hogy Michone, miután halottnak hiszik, leorvlövészkedi a flúgos csajt v az egyik kisfőnököt, ekkor lett volna értelme a sok lőgyakorlat bemutatásának. Persze ne Negant, engem komolyan szórakoztat! (B@m az anyád, Rick :D )

Pipacs - 2017. 04. 04. 01:00

Apost:

Szerintem egy tigris is idomítható. Szag alapján egy kutya is simán tudja “ki kivel van”, mármint biztosan van valami, ami alapján az egy helyen lakók, vagy ilyesmi, hasonló szagúak lesznek. (Pláne ha szemétdombon élnek, bár ez most mellékes, mert ezt előre Ezekiel nem tudhatta.) De persze, ez lehet, hogy légből kapottnak tűnne egy profi tigrisidomárnak vagy zoológusnak, de volt már meseszerűbb jelenség is ebben a sorozatban. :)

Lilia - 2017. 04. 04. 01:25

Peter
Sashabrahamnak szerintem az volt az értelme, azon kívül, hogy hangsúlyozza Sasha tettének súlyát, döntése nehéz voltát, hogy végre megérthettük, mit láttak egymásban, a közös értékek és vérmérséklet; nekem eddig nem volt hihető a szerelmük.

human - 2017. 04. 04. 01:43

“és itt olvastam a hozzászólások között egy sokkal jobb végkifejletet, hogy Sasha szemszögéből kellett volna mutatni a Neganre ugrós jelenetet, majd a zombivá változott szereplőt.”

a posztban :D

sepörd - 2017. 04. 04. 02:44

“folyton mutatták Negant meg ahogyan a tigris beugrik a képbe és elkapja azt aki mellette áll :) Ez mármár Sharknado szint volt :)”

igen, hopp jön a tigris akkor kilépek a képből és már el is tűntem onnan :D

Nofearthewalkingdead - 2017. 04. 04. 05:29

Pár emlékezetes pillanat:
– Amikor a kukások átállnak. Túl szép volt ez így. Amúgy nagyon kemény, hogy ténylegesen kukásautókkal közlekednek és persze aki nem fér fel, annak ott a bringa, éljen a környezettudatosság. Arra azért kíváncsi lennék, hogy 10 miben egyeztek meg. Emberben? De az meg minek nekik még :D Kis mini elégtételként megadhatták volna nekünk, ahogy Rick kinyírja a nem túl nagy szókinccsel rendelkező spinét. :D Az meg poén volt, amikor kijelentette, hogy Rickkel szándékozik hálni a csata után. Milyen arcokat vágtak akkor :D

– Apropó arcok, Michonne-t nagyon csúnyán bucira verték, ilyenkor hol volt a kattana? Meg biztos Negan kitalálja egy sikolyból és Rick arcból, hogy az egy számára fontos ember volt :D

– Ja Negan, öröm volt nézni, amikor végre egyszer (2x) pofára esik. Milyen pofát vágott ő is, amikor megjelent a cicus, vagy amikor elkezdtek rájuk lőni :D

– Az mondjuk ordas baki, hogy Dwight is kb nagyon sokszor lelőhette volna a kavarodásban és annyi.

– A Sasha dolgot először nem tudtam hová tenni, át is tekertem. Amúgy az elején csak én hittem azt, hogy éppen Dj-t játszik, de nem az ipodon? :D
A fantáziálások feleselgesek voltak, hihető, hogy a nagybajszú volt minden álma netovábbja, de pl. Bob eszébe sem jut, vagy a tesója Tyrese. A napsütésben ücsörgést meg nem vágtam. Azt hittem beadnak egy Lost-ot (haha). Mindenesetre az beütött, hogy hirtelen zé lett belőle. Az időzítés is megsüvegelendő, hiszen tudjuk, hogy változó, hogy ki mennyi idő alatt változik át, de nyilv megkellett még hallgatni az új slágereket (és nem volt Easy Street :( ) Amúgy simán ráért volna a sarkon befeküdni a koporsóba.

– Végül, engem igenis megcsapott a nagy felmentő sereg érkezése, noha számítani lehetett valamire (erre, vagy Michonne deadshotjára).
Végre láthattuk a Királyságot is csatában. Jó volt látni Carolt, Morgant és a cicust akcióban. Úgy látszik be van tanítva, hogy kit kell megkajálni. :D A pátoszos téma annyira nem fogott meg, hiszen ha úgy vesszük Morgan mentette meg legelőször Rick-et.
Na mindegy, legalább nem volt cliff, visszatérés októberben.
Addig is nyáron kínozhatjuk magunkat Travisékkel.

dexike3 - 2017. 04. 04. 06:13

elvitte a cgi cica a költségvetésüket, meg a józaneszüket

Morgan - 2017. 04. 04. 07:02

Szására visszatérve:

A Megis ücsörgés a padon benne volt az egyik részben, az Ébrehemes cucc új és valószínűleg azért lett beletéve mert valahogy kimaradt ennek az érzelmi szálnak a bemutatása az események sodrásában. Viszont így mégjobban nincs értelme az önfeláldozásának mikor kizárja Rozit a kerítésnél.

Egyébként azért ment oda hogy kamikaze legyen, ennek ellenére megadta magát. Holott megbeszélték hogy nem ejthetik őket fogjul. Ennek ellenére mikor szemtől szemben volt Negannal és még egy kés is volt a keze ügyében gyáva volt cselekedni.

Judzsin árulása nem hagyott más választást minthogy megölje magát. Nem azért hogy fegyverré változtassa magát hanem azért hogy ne használhassák őt zsarolásként. Az önfeláldozása nem csak erőt adott az Alexandriaiaknak, egy mártírt, hanem egyben megszüntette a zsarolási alapot.

Nagyon fontos (nekem) a mártír nem azt jelenti ahogy mostanában a valóságshowkban használják és félő ez a jelentés terjed el a köztudatban ennek köszönhetően (olyan ember aki sajnáltatja magát, aki szánni való) hanem olyan embert jelent aki feláldozza magát másokért, az áldozat pedig nem más mint a saját élete. Csak halott ember lehet mártír. Tehát mikjor azt mondják mártírkodik az egy kész agyrém. Nem lehet mártírkodni mert ahhoz meg kell halni.

Glam - 2017. 04. 04. 07:07

Nem tudom, hogy ez mi volt… :/ csak néztem, hogy ez most tényleg A walking dead vagy mi a f***om. Nem tudom, akkora kedvencem volt, valamit kezdjenek már vele a következő évadra, de nagyon. Ez az utolsó rész is hogy történhetett meg, vicc, csak nincs kedv rajta nevetni. Ezt a gagyit. Talán kipihenik és az új évad jó lesz, ezt remélem.

ayren - 2017. 04. 04. 07:54

Itt a népszerűségi grafikonja az IMDB-s osztályzatok alapján a TWD-nek, bár az évadfinálé még hiányzik róla:

http://graphtv.kevinformatics.com/tt1520211

Hát bizony, e szerint is a hatodik évadtól csökken a kedveltség, nem pusztán szubjektív és nézőfüggő dolog az, hogy egyre sz*rabb a színvonal.

ayren - 2017. 04. 04. 08:10

Egyébként megmondom őszintén, tavaly és idén is már csak a naprakész kibeszélő miatt néztem meg minden részt még aznap este, hogy alkalomadtán tudjak kommentelni. De idén már nem nagyon volt hozzá kedvem. Szinte minden részt, jelenetet enyhén untam. És úgy tűnik, a kudarcok ellenére töretlen a bizalom a jelenlegi alkotógárdában, tehát jövőre sem lesz változás – iil. sanszos, hogy még tovább zuhan a színvonal.
Ráadásul Carollal, a kedvenc szereplőmmel, és az egyik legerősebb karakterrel egyszerűen semmit nem csináltak ebben az évadban. Parkolópálya végig. Ezt végképp nem tudom megbocsátani. Túl sok arc, túl sok szereplő, nincs idő alapkarakterekre Ricken kívül.
Le kell vonnom a konklúziót.

Pepinnyó - 2017. 04. 04. 08:48

@_Peter:
“Gyógymód és civilizált helyek keresését pedig kizárták Kirkmanék. Téli epizódot se akarnak évek óta.”

Érdekes hogy ezt mondod. Honnan veszed az infókat? Ezt nyilatkozták a készítők?

Ha igen akkor a kurva életbe már! Pont ezek tudnák sztem még feldobni a show-t. Pl. ha Rickék pl. végre egy városban (mondjuk Washingtonban) kéne boldogulniuk és már én is ezer éve várom a téli epizódokat. Apropó Washington nincs eléggé Északon hogy essen a hó vagy vmi?
Amúgy gyógymód keresés és megtalálás sztem a majd évek múltán esedékes last (couple of?) season(s) témája lesz. Addigra talán lesz annyira szar a sorozat és elveszít annyi nézőt, hogy fektessenek bele még több pénzt és felhúzzák jó írókkal megint.

Soldierdsgn - 2017. 04. 04. 09:01

seven: ” már az 1. epizód végén tudta szerintem mindenki hogy háború lesz. Hihetetlen hogy ennek a felépítésére egy egész évadot szántak”

Ez kicsit olyan, hogy a Szökés első percétől lehetett tudni, hogy megszöknek kár volt ezért egy sorozat :D

gabor000 - 2017. 04. 04. 09:08

Nekem az összes “kiszámítható” fordulaton túl is elment. Az utóbbi 4-5 rész volt ami teljesen a legalja volt. Szinte át is tekertem őket.
A Walking Dead sose a kifejlett sztoryszálakról vagy a meglepő fordulatokról volt híres: Nem írták évtizedekig mint a Trónok Harca könyveket!
Már a harmadik évad óta szinte csak a jumpscare miatt vannak zombik.
Egyszerűen el kell fogadni a tényt:
Ez egy Posztapokaliptikus Barátokközt némi kegyetlenséggel, nem más.
Nincsenek nagy karakterdrámák mert nem dínyertes írók dolgoznak rajta. Nincs tanúlság, mert nem erről szól. Aki pedig azt hiszi hogy ez a történet a valóságot szimbolizálja, akkor az egy teáskancsó szintjén áll.
Egyszerűen csak nem értem a fröcsögést!

winnie - 2017. 04. 04. 09:10

Pepinnyó: a sugárzási rend ezt megakadályozza, mármint a téli epizódot, logisztika. mint ahogy a gyógymód is készítői döntés. eleve miért kell, hogy létezzen, másrészt ez az a részlet, ahol elkerülte a sorozat a kliséket, harmadrészt nem lenne túl valószínű, hogy pont ők találják meg, és az egész sorozat azért kezdte el követni őket, mert megmentik a világot:)

más kérdés, hogy célt kell adni a sorozatnak. tudjuk, hogy most van negan. tudjuk, hogy 1-2-3 év múlva felül fognak kerekedni. tudjuk, akkor akkor véglegessé válik a letelepedésük. ahogy más is feltette a kérdést, akkor hogyan tovább? mert nyilván nem az lesz a következő lépés, hogy új ellenség, az írók nem fogják ismételni magukat. (persze gondolom, van erre válasz a képregényben.)

winnie - 2017. 04. 04. 09:13

gabor000: “A Walking Dead sose a kifejlett sztoryszálakról vagy a meglepő fordulatokról volt híres: Nem írták évtizedekig mint a Trónok Harca könyveket!”

tök jó fordulatok voltak eddig a sorozatban korábban is, tökös és bátor húzások, és a walking dead kábé annyi ideje íródik, mint a trónok harca – ott öt könyv született 1995 és 2011 között, ez pedig 2001/2002 óta íródik, 15 éve. persze egy fordulat nem ezen múlik.

Sheriff Hood - 2017. 04. 04. 09:14

Ahogy látom, nagy lesz az egyetértés abban, hogy ez “méltó” lezárása volt az évadnak, ami tulajdonképpen a premiertől folyamatos lejtmenet.

Nem is tudom, mikor volt utoljára olyan, hogy a szezon második fele volt a gyengébb, de most szerintem így volt. A premier engem megvett kilóra, volt benne feszültség, dráma, gore, és még a “hozzáírt” részek (“Sete vagy kölyök?”) is jól működtek.

És ezzel van a legnagyobb bajom, hogy a TWD-t pancserek írják. Nem tudom, hogy Kirkman az Outcast miatt elengedte -e az írók kezét vagy ez szerinte is jó volt így, de minden, MINDEN, amit saját kútfőből tettek hozzá/írtak át, vagy felesleges vagy értelmetlen vagy érdektelen lett.

És egyáltalán: ahhoz, hogy kapjunk egy feszes, jó évadot, az is elég lett volna, ha 16 rész helyett 8-ban prezentálják, amit ebben a szezonban bemutattak. Azt ne mondja senki, hogy 8 rész expozíció nem lett volna elég. Óceánpart és a kukások tökfeleslegesen vittek el 3, azaz HÁROM részt. Michonne és Rick kis kalandja elment ugyan szódával, de azt sem lett volna muszáj. Vagy Rick és Aaron “csónakázása”. Ez 5 rész, amiből elég lett volna 1, amikor találnak egy rakás fegyvert és le vannak tudva a kötelező körök.

A Királyságot először jól mutatták be, de utána minden, ami történt, csak időhúzás volt. Oké, be kellett mutatni, hogy Carolt és Morgant hogy rántja be a sötét oldal, de ehhez minek kellett ennyiszer találkozni a Megváltókkal. Sokkal hamarabb lehetett volna eszkalálni a konfliktust és ott is megvagyunk. Semmi, de semmi extrát nem kaptunk azáltal, hogy húzták-halasztották a dolgokat.

A finálé pedig maga volt a mélypont. Eleve arról volt szó, hogy az évad második fele a szövetkezésről és a felkészülésről fog szólni, ehhez képest csak széthúzás volt a táborok között és akadékoskodás, meg gyűjtögetés, amit már fentebb említettem. És akkor úgy jutunk el a “csúcsponthoz”, hogy a Királyságban van két alexandriai, akik közül Carol most tudta meg (“Mennyi???”), hogy kedves barátait agyonverték egy baseballütővel, de nem ám átmegy hozzájuk, és felajánlja a Királyság támogatását, hanem héderel a Királlyal. Tehát nincs szövetkezés, azt sem tudják Rickék ezen a ponton, hogy számíthatnak rájuk, meg Kingdom is all in.

A kukások átállására én abszolút nem számítottam és ott legalább volt egy momentum, ami nem volt kiszámítható, ha már szegény Sasháé kilométerekről előre látszott. Oké, önfeláldozás volt és jól kitolt Negannel, de ennél százszor jobban is meg lehetett volna ezt oldani. Kezdve azzal, hogy miért Neganék mennek házhoz a lófaszért és miért nem Rickék támadták meg a szentélyt? Akkor lett volna értelme Eugene “páncélos zombijainak” meg Jézus, Rosita, Carl és Daryl inside knowledge-ének, plusz a beépített embernek (Dwight). De ez így csak egy újabb Negan látogatás volt, abból is a legrosszabb, önismétlő fajta.

Az abszolút mélypont pedig a “büntetés” volt. Nekem nagyon tetszett JDM belépője, zseniálisan adaptálták Kirkman eredetijét a 6. évad fináléjában és a szezonnyitóban is. Jól működött még az első látogatás és Carl vendéglátása is, nem véletlenül, mert ott is az alapanyagból dolgoztak. De iszonyatosan nagy volt a kontraszt a premier “Meg foglak ölni. Lehet, hogy nem ma, nem holnap, de meg foglak ölni!”-je között, ami további feszült pillanatokhoz vezetett, míg itt teljesen üres, ostoba és önismétlő volt, mint ahogy Negan is szupergonoszhoz illő, “mindent háromszor mondok el, hogy legyen ideje a felmentőseregnek megérkezni” monológja is. Ahogy egyre többet írtak át az évadban, úgy lett Negan is egyre pongyolább és silányabb és lettek a monológjai egyre súlytalanabbak és nevetségesebbek. Nem a szónoklataival van a baj, hanem hogy szarul lettek megírva a belépőjéhez képest.

Arról nem is beszélve, hogy mennyire karakteridegen és hiteltelen, hogy egy apa ilyen simán kiadja a halálparancsot a fiára “Nem érdekel, úgyis megdöglesz majd, csináld!” A “váratlan fordulatról” meg human leírt már mindent, amit érdemes, csak egyetérteni lehet vele.

Amivel nem értek egyet, az az, hogy “nem lehet mindent az írókra kenni”. Dehogynem lehet. Sőt, kell is. Ez Kirkman egyik legjobb történetszála, remek csúcspontokkal, emlékezetes karakterpillanatokkal, amiből 16 rész alatt kábé 3-at sikerült elővezetni úgy, ahogy kell, és teleírták minden felesleges szarsággal, ahelyett, hogy a képregényben nem szereplő Daryl-lel, Sashával és Carollal kezdtek volna valamit, de valami emlékezeteset. Szóval ez az egész évad az írók csúfos kudarca.

És előre rettegek, hogy az All Out Wart is elhúzzák 16 részre, amihez 8 BŐVEN elég lett volna/elég lenne, és felismerhetetlen fércmunka lesz abból is. Kár érte…

winnie - 2017. 04. 04. 09:17

“És előre rettegek, hogy az All Out Wart is elhúzzák 16 részre, amihez 8 BŐVEN elég lett volna/elég lenne, és felismerhetetlen fércmunka lesz abból is. Kár érte…”

nekem egyébként totál az jött le az interjúk alapján, hogy 4 részes lesz.

nzoli17 - 2017. 04. 04. 09:23

sajnos a színvonal maradni fog. A jelenlegi showrunner hónapokkal ezelőtt nyilatkozta,hogy látja maga előtt még 20 évig a walking deadet. Meg ,hogy ők úgy érzik újítanak mindig,bevállalnak új dolgokat,amiket mások nem.

Szóval ő szerintük a csúcson van kb a sorozat. Sajnos nincs ebbe semmi meglepő. Szeretik így is az emberek. Addig meg minek változtatnának. NCIS is hatalmas siker amerikában ,pedig itt szerintem senki nem nézi kb.

Hhugi - 2017. 04. 04. 09:33

Az évadhoz képest egy elég korrekt befejezést kaptunk,nekem tetszett főleg az előző részekhez képest.

Quantumleap - 2017. 04. 04. 09:33

winnie: Azt ne mond már, hogy 1 db téli epizódot nem tudnának összerittyenteni CGI-jal meg műhóval! :) Vagy ez annyira költséges dolog? Azt még esetleg elfogadom, hogy arrafele nem jellemző a havazás.

Sheriff Hood: “Arról nem is beszélve, hogy mennyire karakteridegen és hiteltelen, hogy egy apa ilyen simán kiadja a halálparancsot a fiára “Nem érdekel, úgyis megdöglesz majd, csináld!””
Ott már Ricknek és Carlnak gyakorlatilag semmi vesztenivalója nem volt. Ha Negan úgyis ismét büntetni tervez, miért szerezzék meg neki azt az örömet, hogy rimánkodni kezdenek. És egyértelműen az volt a jelenet célja, hogy lássuk, hogy visszatért a tökös Rick, akit egy időre elvesztettünk a szezonnyitóban.

nzoli17 - 2017. 04. 04. 09:34

“A Walking Dead sose a kifejlett sztoryszálakról vagy a meglepő fordulatokról volt híres: Nem írták évtizedekig mint a Trónok Harca könyveket!
Már a harmadik évad óta szinte csak a jumpscare miatt vannak zombik.
Egyszerűen el kell fogadni a tényt:
Ez egy Posztapokaliptikus Barátokközt némi kegyetlenséggel, nem más.
Nincsenek nagy karakterdrámák mert nem dínyertes írók dolgoznak rajta.”

Ez meg nagyon nem igaz. Első 2 évadban a Shane-Rick féle ellentét talán a sorozat legjobb drámája volt. Alapjaiban véve mindkettő jó ember volt,és jót akartak,mégis teljesen máshogy álltak a dolgokhoz. Nagyon jól bemutatták ott az emberek közti különbségeket. Hogy ugyanúgy a szeretettiékrt cselekednek mégis teljesen más eszközzel.

Akkor Carol kislánya mikor kijött a pajtából? Az micsoda fordulat volt? Mikor kiderül ,hogy Carol ölte meg a börtönbe a betegeket? Mikor lepuffantotta a pszichopata kislányt? Ezek mik voltak ,ha nem nagyon jó emlékezetes fordulat? És akkor még lehetne sorolni.
Szóval voltak itt jó dolgok bőven,főleg ezért ilyen szomorú ,hogy a legjobban várt képregény sztori nagy része kuka lett.

Sheriff Hood - 2017. 04. 04. 09:41

winnie: ha tényleg 4 részes lesz, akkor ez az évad végképp megbocsájthatatlan. Legalább 5-6 felesleges epizód volt benne, azok helyett simán belefért volna 4 rész háború.

Quantumleap: ez akkor is nonszensz. Ha semmi veszítenivalójuk nincs, akkor Rick ugrott volna neki Negannek és teperte volna le, ez a minimum, nem az, hogy végignézem a saját fiam halálát, aztán hátha életben hagynak, hogy megbosszulhassam. Azon a ponton és Rick újabb fenyegetése után egy pillanatra tényleg átsuhant a gondolat, hogy Negan helyében most tuti bezúznám Rick fejét, aztán hátha van egy olyan helyettes, akivel lehet egyezkedni. Mert azon a ponton már egyértelmű, hogy Rickben soha többé nem bízhat meg.

Quantumleap - 2017. 04. 04. 09:57

Sheriff Hood: Már így is volt egy golyó Rickben. Ha nekiugrik Negannek, jó eséllyel kap minimum még egyet. Avval már egyetértek, hogy Negan hollywoodi kliséknek megfelelően sokat szövegelt, hogy megjöhessen a felmentő sereg, pont a lecsapás pillanatában.

A. - 2017. 04. 04. 10:02

Sheriff Hood: azt a jelenetet talán lehet egy kicsit úgy is értelmezni, h talán szándékosan fel akarta idegelni Negant (ezért mászott bele az arcába) h a demonstratív büntetés helyett indulatból inkább őt ölje meg (és ezzel talán megkíméli Karl életét?)

ayren - 2017. 04. 04. 10:17

+1 A.-nak

Quantumleap - 2017. 04. 04. 10:17

A.: Ha ez volt a célja, akkor egy kicsit jobban rá kellett volna kapcsolnia. Átmenni provokatív gúnyolódásba, vagy ilyesmibe. Mert így láthatólag nem ért célt, Negan Carlt akarta lecsapni.

Benjy - 2017. 04. 04. 10:24

“Akkor Carol kislánya mikor kijött a pajtából? Az micsoda fordulat volt? Mikor kiderül ,hogy Carol ölte meg a börtönbe a betegeket? Mikor lepuffantotta a pszichopata kislányt? Ezek mik voltak ,ha nem nagyon jó emlékezetes fordulat? És akkor még lehetne sorolni.”

Na nekem tipikusan a 4×14 jut eszembe, azt feltétel nélkül tudtam imádni. Olyan részeket miért nem tudnak manapság már írni?

Lilia - 2017. 04. 04. 11:02

Nekem egyértelmű volt, hogy Rick, neki már mindegy alapon fel akarja ingerelni Negant, hogy őt verje szét, ne Carlt. És Negan arcán azt láttam, átlátott Rick-en, ahogy átlátott Eugen-on is Sacha halálával kapcsolatban. Jól érti az embereket és a manipuláció lényegét, mert ő is jól manipulál. De csak annyit mond ki, amennyi szükséges, helyette bohóckodik, hogy ez ne tűnjön fel

Bagosz - 2017. 04. 04. 11:16

A tabletta bekapás nekem kimaradt,így meglepi volt Sasha zombivá válása.
Igen,tele volt képtelenebbnél képtelenebb megoldásokkal,főleg a csatajelenet,hogy senki ismert nem sérült meg,de a főgonoszok is mind elmenekültek.
És hol vannak a zombik,amikor ennyi lövés eldördül.Kellett volna egy kis zombibetörés,plusz a lelőttek se igyekeztek zombivá válni.
Asszem címet kell változtatni.
A kritikák ellenére maradok,mert érdekel,hozzám nőtt.
7/10 úgy minden.

Quantumleap - 2017. 04. 04. 11:29

Bagosz: A zombivá válás nem 1-2 perccel a halál után jön. Egyénenként változó, de sose ilyen rövid idő.

joskabela - 2017. 04. 04. 11:39

A végén másnak is feltűnt, hogy a zene szinte egy az egyben a Felhőatlasz zenéje?

Morgan - 2017. 04. 04. 12:02

Biztos nem sérült meg senki nevesített szereplő? Egy vágókép erejéig mintha a a homi páros gyengébbik tagjának holtestét láttam volna, de nem vagyok benne biztos.

Enzo - 2017. 04. 04. 12:37

@Morgan: nekem rémlik, hogy Maggie beszéde alatt látjuk futni Ericet, szóval nemhiszem.

Lii - 2017. 04. 04. 13:35

Köszönöm, nekem elég volt. Szokásos főgonosszal nem foglalkozunk az évad végéig volt… és most ugyanott vagyunk ahol a második részben, megspékelve pár új jött-menttel. Majd két-három év múlva (ha így halad) véget ér a sorozat, ledarálom az egészet beletekerve, vagy 1,5es gyorsasággal.

Rupaszov Rurik - 2017. 04. 04. 13:43

Hahotás volt,hogy amikor a méta utcaiak sakkban tartották Rickék bagázsát,hagyták nekik hogy a szituáció közben végig maguknál is tartsák a fegyvereiket…

csiki21 - 2017. 04. 04. 13:58

Az alkotók 15 részen keresztül szívták fel az orrukat és a véres taknyot a néző pofájába köpték az évadzárón. 20 ember lövi egymást automata gépfegyverrel egy zárt kis udvaron, de a CGI tigris öli meg a legtöbbet, szám szerint kettőt. A Királyságból eljöttek vagy öten, Maggie is elhozta mindhárom emberét, Ricket meg gyomron lövik, de kihordja lábon, Negan integet a lehúzott ablakú Kamazból, de a gyökerek a ponyvát lövik öt méterről, ahelyett, hogy a kerekekre céloznának, Misinél meg pont akkor nincs nála a bökő, amikor a végső leszámolásra készülnek, amúgy azzal alszik. Részemről befejeztem ezt a sorozatot, remélem elhúzzák még vagy 10 évig. Faszom…

NoFearthewalkingdead - 2017. 04. 04. 14:13

A térdepelős jelenetek szépen keretezték az évadot (és egyben hatalmas zsákutcába is sodorja a karaktereket, készítőket, amiből csak valami blődséggel lehet kikecmeregni, ami meg is történt) :D
Így belegondolva ez a harc jöhetett volna az első részben is. Akkor mekkorát ütött volna egy tigris a semmiből :D

cornelian - 2017. 04. 04. 14:48

Azon gondolkodom, hogy Sasha akciója nagyon megható volt, meg minden… de a következményeket nézve, nem pont ugyanezt a hatást érte volna el, ha csak simán kiugrik a koporsóból, és azt mondja BÚÚÚ!? :D
Oké, bekockáztat egy fejlövést az álzombiságért, de utólag nézve, jobban járt volna. Mint zombi, sértetlenül beszambázott az erdőbe. :)
És komolyan, tudatosan talán többre is ment volna Negan-nel, semmit nem tett hozzá a harci képességeihez, hogy bezombult…

Quantumleap - 2017. 04. 04. 15:21

cornelian: Az volt a dolog lényege, hogy ha ő meghal, akkor Negan már nem tudja zsarolni Rickéket. Elvégre Eugene egyértelműen átállt, attól függetlenül, hogy neki segített a pirulával. Na meg az álzombiságot nem nagyon tudta volna megjátszani külsőleg, elég ha csak a szemkinézetet vesszük. :) A végén amúgy láttuk, ahogy megkeresik az erdőben és végeznek vele.

Quantumleap - 2017. 04. 04. 15:24

Itt nem, de más topikokban már találkoztam kommentelőkkel, akik azt hiszik, hogy Dwight árulta el Rickéket. Ilyenkor mondom, hogy ha valaki nem bírja már a sorozatot, akkor az ne nézze, mert a beletekergetve nézés szüli az efféle röhejes tévhiteket.

Kari - 2017. 04. 04. 15:42

Szerintem a kukások árulása jó húzás volt. A csata viszont rettentő gyenge rendezés. A csata logikai buktatói közül sokat leírtatok már. De lehet ezt fokozni. Először is egy tigris az nem kutya. Macskaféléket képtelenség arra trenírozni, hogy “azt kapd el”. Ilyen nincs. Ahogy az is, hogy a tigris emberről emberre jár és pont a jó embert “kapja el”. Baromság. Ott áll melletted a harcostársad és ráugrik egy tigris. Épp van a kezedben egy brutál gépfegyver. Mit csinálsz? Nem lőnéd le a tigrist? Inkább elfutnál, mint a filmben szereplő katonák? Mekkora hülyeség már ez? Tigris ide, vagy oda, Negan a való világban szerintem lecsapta volna Carlt. Abban a mozdulatban, ahogy fellendítette a baseball-ütőt már nem nagyon volt megállj, hacsak nem előre tudod, hogy meg kell állnod. Nem az erdőszélen voltak, hanem a házak között egy utcán. Egy rakás katona, háborús szitu. Senki nem figyelte a környezetet? Nincs perifériás látásuk legalább? Nem voltak őrök egy ilyen helyzetben Negan körül? Hogyan jutott oda észrevétlenül egy tigris? Végtelenségig lehetne sorolni a csata zagyvaságait. A csata szar volt. De legalább volt, nemigaz? Benne volt a pakliban akár az is, hogy nincs. Hogy a következő évadra tolják az egészet és most csak a dráma kedvéért Negan lepofozza az ütőjével egyik fontos szereplőt.

krto - 2017. 04. 04. 15:57

Ezen Én is gondolkodtam.
Ha élve támad rá, akkor is eltereli a figyelmet.
A vissza tartó ereje a dolognak ugyan úgy megszűnik, mert azzal hogy támad vállalja a következményeket.
Azt meg nem igazán értettem hogy a platóról zuhanva hátra esve hogy tartott meg Negan egy friss zombit és kerülte el a harapást.
Főleg úgy, hogy a nála ránézésre háromszor erősebb valaki aki leszedte róla( amúgy miért szedte le???) a nem lendületből érkező zombit sem tudta megtartani.

Soldierdsgn - 2017. 04. 04. 16:07

Nem tudom volt-e ,most csak beugrottam, de a játékkatonát lehet tudni, ki hagyta hátra? Csak egy elméletet olvastam.

Enzo - 2017. 04. 04. 16:07

@csiki21: :DDD ez gyönyörű komment, ha Disqus lenne, azt mondanám hogy kiemelést neki! :D

MsSofn - 2017. 04. 04. 16:35

@Soldierdsgn: nem játékkatona volt hanem, egy faragott bábú, olyan amilyet az első találkozásukkor (amikor elviszik a motorját), hagy hátra Darylnek.
Ide vágó jelenet: https://www.youtube.com/watch?v=EZX22LD-pHQ

fosrész - 2017. 04. 04. 16:52

Ez a rész kritikán aluli volt.
Egyébként hátul bemásztak csendben a kerítésen át de pl egy lovat meg tigrist hogy hoztak át ?:D

rotinaJ - 2017. 04. 04. 17:36

Az hagyján, hogy hogy jöttek be a tigrissel meg a lóval, de a meneküléskor hogy mentek ki a kocsikkal? amikor odaértek keresztbe volt konkrétan két autó, meg a koporsót szállító teherautó is keresztbe állt, mögötte a másik amiben a Negan volt. Ez még magyarázható lenne azzal, hogy amíg elkapták őket, addig volt kis idő, beálltak meg minden, de egyrészt nem hiszem, hogy annyi idő telt volna el(max 2-3 perc), mivel akkor még a Darylt meg a többi városlakót se kapták el, és gondolom egy harc után az a prio, hogy megkeresik a többi fegyverest aki esetleg arconlő, mintsem hogy beállnak az autókkal. Plusz a fent említett dolog, hogy mindenki mindenkit lő, de senki nem talál el senki fontosat, na meg hogy a tigris is kétszer a rossz emberre ugrik. Fájdalom volt nézni, nulla logika. Sasha-s flashback engem személy szerint csak idegesített, és felesleges időpazarlásnak vettem, messziről lejött, hogy mi fog történni vele, nem kellett ehhez 10 percnyi unalmas, klisés flashback. az első 1-2 rész jó volt, az évad többi része unalmas és vontatott. elgondolkozom, hogy folytassam -e

Pipacs - 2017. 04. 04. 19:49

A. – 2017. 04. 04. 10:02:

Pontosan! És sztem azért nem csinálta rámenősebben, mert félt hogy Negan rájön, de sajnos így is tudta, legalábbis az idióta vigyora erre engedett következtetni, meg hogy maradt Carl a célpont.

“A zombivá válás nem 1-2 perccel a halál után jön. Egyénenként változó, de sose ilyen rövid idő.”

Volt már rá példa, pl. Shane esetében. És szó volt róla, hogy órákig fog tartani az út, Sasha ezt direkt megkérdezte.

“Macskaféléket képtelenség arra trenírozni, hogy “azt kapd el”. Ilyen nincs.”

Ezekiel tigrise kezesebb a megszokottnál, volt róla szó. A macskafélék ugyanolyan értelmesek, mint a kutyák, csak a kutya azt teszi, amit kérsz, a macska meg amit akar. Ergo ha a tigris lojális és akarja, akkor lehet idomítani. És amúgy ha nem lehetne egy nagymacskát sem tanítani, nem lenne cirkuszi mesterség az oroszlánszelidítő sem.

Joco1114 - 2017. 04. 04. 20:31

Akármennyire rossz volt az egész, tele hibákkal, egyetlen jelenet tetszett. Olyan volt, mint amikor a sötét szobában meggyújtanak egy gyufát: ahogyan Rick kifakadt Negan felé. Az király volt. Látszott, hogy Rick (Andrew Lincoln) azért nem olyan rossz színész, csak nem igazán kapott lehetőséget a 7. évadban, meg ebben a forgatókönyvben.

Quantumleap - 2017. 04. 04. 20:42

Ami most eszemne jut:

Neganék láthatták, hogy Rickék felkészülve vártak rájuk (csak nem tudták, hogy el lesznek árulva), tehát tudták, hogy jönnek. Akkor ebből már Negan megsejtheti, hogy áruló van az emberei között, nem? Amúgy még tiszta szerencse, hogy Rickék nem voltak olyan hülyék, hogy a kukásoknak említsék Dwightot.

Darkmani - 2017. 04. 04. 21:30

Igenis igy jo volt !

bruti - 2017. 04. 04. 22:12

Amikor a balhé kirobbant, és elindult a’80-as évek “ZS” filmes szinti zenéje, komolyan felröhögtem és eszembe jutottak a VHS parijaink, ahol kanibálhorrorokat néztünk egész nap.
Az meg, hogy a tigris tudja kit kell elkapnia és nem random szedi áldozatait, külön vicc. Szánalmas volt, de tényleg.

Pipacs - 2017. 04. 04. 22:21

Quantumleap:

Na igen, és csak Eugene-t kezde el csesztetni Negan Sasha halála miatt, pedig ott kevesebb oka volt gyanakodni, egy full lezárt kicsi koporsóban magától is simán meghalhatott volna…

vbrown - 2017. 04. 05. 00:10

Nemtom írta-e vki, de tök logikus, hogy a tigris a békése n álló csávóra ugrik rá (nyilván senki nem vette észre a falakon álldogálók közül), nem pedig az ütni készülő Negan-re…

Ettől a fos csatajelenettől függetlenül nézni fogom.

vb

cornelian - 2017. 04. 05. 07:44

Quantumleap: úgy értettem, hogy a csata hevében maradt sértetlen. :)
Amúgy értem én, csak álnaivkodom. Ez a “Sasha kiugrik a koporsóból, és ettől mindenki annyira meglepődik, hogy rögvest kitör a féktelen lövöldözés…” jelenet annyira sután lett tálalva, hogy ehhez aztán kár volt önfeláldozni. Bármi bejött volna, ami 3 másodpercre eltereli Negan figyelmét…
Abba már bele se megyek, mennyire logikus gondolat, hogy ész nélküli zombiként majd előbb sikerül valami hasznosat tennie, mint tudatosan gondolkodva. Ha mondjuk nem állítva nyitják ki a koporsót, valószínűleg elmarad az egész csata. :D
Tudom, tudom… nem akart túsz lenni, de ehh…:P

Im99 - 2017. 04. 05. 16:04

Alapvetően az volt a baj szerintem a résszel, hogy a néző szempontjából úgy tűnik, mintha össze lett volna csapva.
A rész az utolsó tíz percre lett kihegyezve, de ahogy összehozták az teljesen logika nélküli volt. Pl. A Kingdom nem tudatta Alexandriával, hogy belép, semmilyen terv nélkül odamentek kb 20-an, kockáztatva hogy meglátják őket, ahelyett, hogy egy ember ment volna tárgyalni, tervezni. Ez, hogy így jött ki, hogy pont ekkor mentek Neganék így összességében banális. A cselekmény kedvéért beáldoztak szinte minden értelmet, amit kaphatott volna. A szemetes csapat árulása is várható volt, Rickéknek enélkül túl sima lett volna, ezt nem tartom nagy fordulatnak.
A Sasha-Abraham jelenetek túl lettek húzva, pedig kedvelhető karakterek voltak. A színészek hozták amit kell, de valahogy kellemetlenre sikerült szerintem, túl erőltetett volt. A koporsós dolog is kicsit nyakatekertre sikerült.
Nálam egy 10/7-es rész volt. A nyolcadik évadtól kicsit félek, mert sok csata lesz és mint látható nem igen sikerül értelmesen megoldani ezeket a jeleneteket.

Napsugár - 2017. 04. 05. 16:26

Kíváncsiságból megnéztem ezt a részt. Az igazság kedvéért hozzáteszem, hogy a harmadik évad közepétől nem követem a sorozatot, így a történet és a dráma természetesen nem ütött, de pont a fentiek miatt ezt nem is róhatom fel hibának. Az általános színvonal azonban megdöbbentett, hihetetlen, az első évad óta hova zuhant a sorozat mind színészet, mind technikai részletek tekintetében. Sokan írták, hogy röhögőgörcsösen gáz, hát ott még nem tart azért a sorozat (gáznak gáz, csak nem viccesen). A színészek, a díszletek, a CGI mind mind borzalom, így a film+ vagy filmbox gyengébb(!!!) esti műsorai közé simán befér sajnos ez a színvonal, ami szomorú. Tényleg látótávban van az Asylum és a Sharknado, ami egy flagshiptől ciki.
Btw Negan most is übergáz volt, mint az első részben (belenyaltam ti. abba is). És nem bánom, hogy a kormányzó óta nem követem, akkor is megvoltak csírában a bajok, de mostanra teljesen kihajtottak.

calibos - 2017. 04. 05. 16:32

Talán Michael Mann összehozna egy sokak számára elfogadható akciójelenetet :-)))

Evergreen976 - 2017. 04. 05. 17:51

Negan volt a legjobb.Ezt komolyan állítom.
Különösen akkor , mikor beütött a gebasz számukra és a CGI tigris ugrándozott a háttérben…ott felröhögtem…
Fogjuk fel ezt egy vígjátéknak és akkor talán rendben vagyunk.Egyéként is : JDM hozza a komédiást rendesen.

Ufó Pista - 2017. 04. 05. 21:37

Ezt az évadot kihagytam, úgy döntöttem nem nézek nettó szerencsétlenkedést. Az évadzáróba belenéztem, de még mindig nem bírták lerendezni ezt a negan gyereket, addig nem is nézem. majd utólag darálom.

Alex M - 2017. 04. 05. 23:43

En mar a Narnia tigrist sem tudtam hova tenni de ez a zaras tenyleg gaz volt.Ki lehetett talalni h Sasha mire keszul,de akkor olte volna meg Neagent…Nem vagyok egy nagy akciojelenet expert no letemre de az tenyleg erdekes volt eleg kozel lovoldoztek egymasra es ok nem serultek meg.
Plusz a kukasok vezetoje csak elnezte ahogy a Rick emberei lovik az o embereit…nyilvan rogton fejbe kellett volna lonie.

Ela - 2017. 04. 06. 06:51

Miert ugrott a tigris egy no name szereplore? Legalabb kostolta volna meg Neagent.

Thunder - 2017. 04. 06. 12:28

a Sasha jelenet arra lett felépítve, hogy Negan fogja kinyitni a koporsó tetejét. Tutira. És akkor ő majd ráugrik és büntet. Ha már feláldozzák az életét egy ilyen régóta építgetett karakternek, akkor miért ennyire esetleges szituációra húzzák fel ezt? Sokkal valószínűbb volt, hogy Negan vmelyik sameszának int és az fogja kinyitni … és akkor a ‘grand opening’ elmarad, bár biztos okozott volna így vmiféle zűrt, de nem ekkorát. Sashát és megharapott sameszt lelövik, minden megy tovább.

Másik: nem egy maszkosnak kéne rendezni, na … ez most többedszerre egyértelműsödött :)

Harmadik: stúdió kapzsisága és zsugorisága számomra érthetlen egy olyan sorozatnál, ami a zászlóshajójuk. Ha vmire, erre megérné áldozni és biztos vagyok benne, hogy ez a nézettségben és ezzel együtt az értékesebb reklámidőban anyagilag bejönne. Ehelyett lassú kivéreztetésre ítélik a témát.

Candy - 2017. 04. 06. 13:48

és ne feledkezzünk meg a csodás Donny Hathaway dalról sem :)

dj - 2017. 04. 06. 16:22

Az egész évad, de az előző is, szar volt. Így egyszerűen mondva.
Egyébként meg, hogy örökbecsű Palik Lacit idézzem, hová tüntek a zombik? A film címe az, hogy Walking Dead, nem pedig Walking Rick vagy Walking Negan. Na mindegy, szar volt ez kérem szépen, minden tekintetben.

Seni88 - 2017. 04. 06. 16:26

A bugris tigris díjnyertes ugrása engemet is meglepett. A Rex felügyelő intrójára emlékeztet.
A Dallas hasonlatért jár a hangszóró egyből betalált nálam. :P :D Egyébként megnéztem volna youtube-on (külföldi nézők az ütős jelenetekre adott reakciókat feltöltik a videómegosztón) a sok döbbent arcot, amikor Sasha felkel és elmondja Abrahamnek, hogy szörnyű látomása volt a jövőjüket illetően.
Sokkal izgalmasabb lett volna a csata felvezetése, ha Negan mondjuk rávág Rick egyik kezére, aztán Carlt készülne leütni, amikor a mögötte álló ember kapna a fejébe egy találatot és megjelenne a felmentő sereg.

Seni88 - 2017. 04. 06. 17:15

Érdekes módon egy másik zombis sorozatban nem cécóznak sokat a készítői, ha egy főbb szereplőnek kell meghalnia. Sőt elvesztésüket szerintem sokkal jobban át tudja érezni a néző, mint a TWD-ben. Ezért nem értem a TWD készítőit. Stílusosan és nagyon szépen vezették fel Shane, Dale vagy akár Herschel távozását. A halálukat követő események is logikusan lettek felépítve. Shane esetében a lövést követően zombik lepték el a farmot. Herschel meggyilkolása casus belli volt arra, hogy Rickék végezzenek a Kormányzóval.

röviden-tömören - 2017. 04. 06. 17:56

Ez még annál is borzasztóbb volt, mint amit sejteni lehetett az előző részekből.. Fejbe kéne lőni azokat akik ezt “kitalálták”, hogy még zombiként se jöjjenek vissza “írni” illetve “rendezni”..

A nagy dobásnak szánt Sasha-(ön)gyilok egyáltalán nem hatott meg. Szokásosan vontatott és idegesítő volt. A karakter butasága meg kezdettől vetekedett a színésznő játszó-képességével. A többi meg..

Rick kicsit oldalba lőve. Semmi szisszenés mikor letérdelt. “Rickné”, Kharrl, nem haltak meg most sem. Rositat látványosan vállon lőtték, miközben mögötte a fókuszon túli statiszta a jelre várt mozdulatlanul. Daryl szintén “ide lőjetek” módban lövöldözött össze-vissza. CGI tigrist meg loopolták. Szörnyű volt na.

Két ágy volt csak a “rendelőben”, világos tehát, hogy csak két sérült kellett legyen..

A “bónusz” mégis az volt, hogy teadálutánt tartottak Alexandriában* ahelyett, hogy üldözték volna a Negant, vagy urambocsá várták volna a visszafelé úton. (Odafelé kényelmesen vagdosták a fákat a saviorok a magukkal vitt motoros fűrészekkel. Csak nem tán számítottak pont erre? .. Ó pakoljuk be a motoros fűrészeket, hátha kidöntötték a fákat, hogy lelassítsanak.. :-p)

Sasha halálát a posztbélin túl úgy lehetett volna még javítani, hogy kést ad neki Eugene. Persze úgy is rossz az egész. Pl. nem ártott volna kiszellőztetni a koporsóból – légmentes, meg ilyesmi.. De még ha szellőzött is volna kicsit – egy vágott lyukon keresztül, vagy nem teljesen zárva a koporsót -, akkor is megfullad míg odaérnek. Nem volt logikus az sem, hogy Negan nyitotta ki.. Inkább élve lett volna értelme kiszállnia belőle, hogy választhasson áldozatot. És persze a “legjobb”: Honnan tudta, hogy biztosan át fog változni annyi idő alatt? Hát az “írók” “tudták”.

röviden-tömören - 2017. 04. 06. 18:03

*Hilltop, Királyság meg abszolút védtelen maradt. Persze Neganék is csak harcbaszállásról jártatják a bagólesőjüket, ahelyett, hogy indultak volna lehentelni a többséget, a maradékot meg túszul ejteni.. (Túlszínészkedtetik a karaktert magát is.)

Alexandria meg alig védtelenebb mint Hilltop. (Ezt az egész “városokra” osztást fix, hogy a Mad Maxből emelték át.)

röviden-tömören - 2017. 04. 06. 18:13

Seni88, Darabont elég viharos körülmények között idejekorán távozott – nem fizették ki ugyanis. A Dale-t játszó színész kifejezetten emiatt kérte a sorozatbeli halálát megírni, mert egyébként Darabont barátjaként vállalta csak el a sorozatban való szereplését. Mások maradtak. Egyértelműen a vesztükre..

Egy logikátlan, ostoba és újabban egyértelműen olcsójános “megoldásokkal” tarkított zagyvaság már az egész.. Másfél évadig volt kiemelkedő. Utána jöttek a hullámvölgyek, egetrengető hülyeségekkel, aztán kemény lejtmenet következett kisebb megállókkal. Mindennek a betetőzése volt ez a nagy durranásnak beharangozott (erre épült az egész évad – megint – a bosszúra, a nagy csatára..) szolídnak sem nevezhető pukkanás. Légyfing évadzáró. Vagy mondjam úgy: Fin(g)álé..

Pipacs - 2017. 04. 06. 23:53

Sokan írjátok, mennyire kiszámíthatatlan volt Sasha halálos terve, de itt már volt, aki rámutatott egy másik fontos aspektusra is: így már nem volt túsz, aki miatt Rickéknek esetleg vissza kellett volna fognia magát, ha elkezdődik a mészárlósdi (most az mindegy, hogy sült el végül maga a csata). Az, hogy zombi lett, plusz puskapor volt, hátha jókor, jó helyen robban…

zagloba - 2017. 04. 07. 01:28

@dj

“Egyébként meg, hogy örökbecsű Palik Lacit idézzem, hová tüntek a zombik? A film címe az, hogy Walking Dead, nem pedig Walking Rick vagy Walking Negan.”

Ez nem zombikról szóló sorozat. A cím ugyanúgy vonatkozik az emberekre, véleményem szerint.
Épp Rick mondta most Negannek. “Halott vagy!”

Szerintem itt nincs filler. Ez nem egy bűnügyi sorozat, hogy bűntény-nyomozás-elfogás (A-ból B-be lineárisan).

“Ki kellett volna vágni 4-5 részt, aztán jöhetne a harc!”
“És akkor odament a csaj, akinek nem tudom a nevét, a nem tudom hová”.

Ez a sorozat nem a harcról szól, ez az évad sem a Negan elleni harcról szólt. Hanem az életről. Az ő életükről.
És ebben benne van, hogy mit csinál Tara, mi történik Dwight lelkében, hogy érez Eugene?
Dolgoznak, portyáznak, adóznak, intrikálnak, és ha kell, akkor persze harcolnak is.

Aki csak arra vágyik, hogy lássa, miként kapcsolják le Negant, az még nagyon sokat csalódik majd.
Aki viszont elfogadja, hogy ez egy posztapok sorozat, ami az akkor élők mindennapjait mutatja be sok-sok szálon, az – hibáival, mert persze, hogy van sok-, de mégis szeretni fogja, mert van miért.

Nem ez volt a legjobb évad. De nem is volt olyan rossz, számomra legalábbis.
Csak ezekkel tisztában kell lenni.
Szerintem.

winnie - 2017. 04. 07. 02:06

zagloba: bár nem ide tartozik a bűnügyi sorozatokban per definitionem nincsen filler. minden rész egy ügy. ez a filler ellentettje. ellenben itt még a szó szoros értelmében is vannak fillerek, amikor bemutatnak egy random szereplővel egy sztorit. és nem szoros értelemben, amikor sokak szerint totál tölteléket kapunk időhúzás céljából.

az meg, hogy miről szól a sorozat, azzal kapcsolatban lehet hangzatos dolgokat pufogtatni, de mindenki tudja, hogy a nézők nagy része vérgőzös zombihentre vágyik, necces helyzetekre és akciókra (én nem, de ha jön egy ilyen rész, rengetegen oda lesznek a gyönyörtől – hát mekkora csápolás volt az egyik oldalról, hogy jött egy faszagyerek, aki egy részben két szereplőt is agyonvert!). ha azt írod, hogy nem a harcról, a negan elleni háborúról szól, akkor a 8. évad miért fog arról? most csak az volt a lényeg, hogy azt találták ki, hogy a 7. évad átmenet lesz 16 részen keresztül, és egyesek joggal várták volna el, hogy ha ez a döntés, akkor lehetett volna tartalmasabb, érdekesebb, nem olyan érzetet keltő, mintha mindenféle üres dologgal töltenének ki epizódokat.

viszont az totális tévhit, hogy mindennapokat mutat be, meg lélekben dúló dolgokat. korábban is írt valaki olyat, hogy az emberekről szól, meg karakterekről. ez a tipikus “who you kidding”-kategória. ez egy olyan sorozat, ahol a karakterek zöme 16 résznek a felében szerepel és egy évadban jó, ha egy saját szálat kap. annyi az állandó szereplő, hogy a többség a háttérben van és semmi anyagot nem kap. a világon semmi idő nem jut ilyesmire, csak felületes felszínkarcolgatás ez, nem mindennapok vagy lelkek.

idén például rosita kapott pár részt (amikben duzzogott, de mégiscsak volt anyaga 3 évad NULLA után). meg eugene is kapott. carl egy részt kapott a 16-ból. gabrielnek egy jelenet jutott, de még az is több, mint mondjuk, ami aaronnak vagy jesusnak jutott. nem is lehetne másképp kezelni ennyi figurát, csak akkor nem lenne szabad áltatni magunkat azzal, hogy a sorozat több, mint aminek látszik. más sorozat egy részében több karakter, lélek vagy mindennap van.

“Csak ezekkel tisztában kell lenni.”

ez viszont elég fellengzősen hangzik. szerinted létezik, hogy volt, aki tisztában volt a sorozattal 6 évadon át, és hirtelen a hetedik évadnál elvesztette a fonalat és elkezdte nem érteni a TWD lényegét?

a vélemények különbözőségével nincs gond: van, akinek tetszik, másnak pedig nem. de az mindenképpen jelent valamit, hogy bár mindig így volt a reláció, az nem lehet véletlen, hogy pont a 7. évadot éri a legtöbb kritika, és pont a hetedik évadban csökken 40%-kal a nézettség. akinek tetszik, az amellett, hogy örül, hogy a sorozat nem hagyta még mindig cserben, látnia kell, hogy nem véletlen, hogy sokan ennyire negatívan reagálnak a szezonra. és nem csak azért, ami nem volt benne. ezt a sztorit, a háború előtti felkészülést biztos, hogy meg lehetett volna írni sokkal jobban is.

Decay - 2017. 04. 07. 04:26

“Ez már-már Sharknado-szint volt”

Na ja. Ilyen mélyrepülésre nem számítottam.
A tigristől kezdve kb. záporoztak egymás után az apróbbtól óriásiig terjedő hülyeségek, tökéletesen kioltva a nézői élménynek akár csak a reményszikráját is. Nem a legdurvábbak, inkább csak a személyes “kedvenceim”:
– Negan flipoffol a teherautó ablakából, miközben záporoznak a gépfegyverlövedékek
– A tigris már miért ugrana rá akárkire? Harci kutya?
– Miért ne lőnék le azonnal a tigrist?
– lásd a cikkben is: fedezékbe senki nem vonul, a jók közül senki sem esik el
– Michonne fejét arccal előre beleverik a betonba — ami meg is történik ilyen helyzetben, de természetesen Michonne csak hollywoodi sérüléseket szenved. Nem törnek ki az első fogai, -el az orra, s nem kell így élnie a továbbiakban, mert az nem annyira hollywoodi.
– A királyságbelieknél sokáig húzódott az ebéd utáni szunyóka? Miért nem voltak eleve ott? (Itt lehet, én nem figyeltem valamire.)
– Végül: egyszerűen kibírhatatlan a véges-végtelen révedezés, tartalmatlan “filozofálás” a flashbackekkel — ha még egyszer valahol meghallom, hogy “fight for each other” valakit biztos tökön szúrok

Hogy valami jót is kiemeljek:
1) jól sikerült Negan és Eugene hajfestése
2) átállás: ebben volt némi kemény realitás — a farkastörvények érvényesülése a világégésben — ha öt forinttal jobb ajánlatot kapok a másik csapattól, akkor nem gond kinyírni akár mindenkit az első csapatból, akik öt forinttal kevesebbet ígértek.

ZS bacsi - 2017. 04. 08. 10:33

Egy értékelhető rész volt, amikor a kukások átálltak, akkor volt egy kis izgalom (kb. 5 percig). Persze azt mindenki tudja, hogy Rick és Carl elpusztíthatatlan.
Innentől ami következett az egy orbitális faszság, de ezt már leírták sokan: 2 méterre lövöldöző emberek, mindenki egyből fedezékben, mindenki lő de nem hal meg senki :D akik meghalnak, azok a sosem látott szereplők :D majd egy cocacolas dobozos füstbomba alatt mindenki eltűnik :D

De a legnagyobb baj szerintem, hogy már annyira ésszerűtlen és fiktív az egész, hogy az zavar a legjobban. Negannak ezek a szerencsétlenek nem termelnek szinte semmit. Viszont óriási kockázatot rejtenek: öngyilkos merénylők, mint Carl, Sasha stb., fegyverkeznek. Miért nem nyírja ki mindet?
Ja és…
3-4 év után is még úgy indulnak az autók, hogy a kormány alatti két drótot összeérintjük. Még mindig van üzemanyag, stb.
Borzasztó és lehangoló is egyben már ez a sorozat:(

Aleysa - 2017. 04. 08. 12:27

Ami tetszett:
Negan. Ebben a rèszben visszavett valamennyit ès lám, mennyivel jobb volt. Szòrakoztatò ès vicces is nèha,a kivonulás, ahogy Sashával viselkedett. Va stílusa a pasinak. Fentebb írta valaki, hogy a nők a gyengèi, az erős nők valahogy lenyűgözik, ez jò meglátás szerintem.Sasha nekem nem volt egy kiemelkedően kedvelhető karakter, de valòban volt benne valami fensőbbsèges kisugárzás, valami királynői vonás.Ès mondjuk lehet, hogy pont ezèrt egy vicc volt a nagy lamúr Abrahammel, aki meg egy kő egyszerű “erősvagyokkatona” karakter. Egyszerűen nincsenek egy szinten. Mèg nemtudtam dönteni, hogy ők, vagy Rick ès Michonne a levalószínűtlenebb pár.
Eugene:egyszerűen szuper. Nemszeretem karakter emberileg,de pont ettől nagyon valóságos. Nèha kitekernèm a nyakát, de amikor nyomja az èpp aktuális kamu dumáját, s hazudik bamba arcca akár Negan kèpèbe az zseniáls, midezt a saját fura megfogalmazásával.
Tetszett Rick minden mindegy hozzáállása, amikor a vègsőkig el van keseredve, hogy megint elcseszte.
A harc olyan volt, amilyen, fejetlen csirkèk m9djára rohangált mindenki
Viszont sugárban hányok már a jelentőssègteljesnek szánt, oda nem illő, totál èrtelmetlen párbeszèdektől meg monològoktól. Az egèsz halluzás meg a rèsz vègi nagymonològ borzasztò volt. A legrosszabb az, hogy erőltetett, kièrezhető, hogy na ezek a mondatok direkt azèrt hangzanak el, mert pfúú most nagyon èrezzen valamit a nèző.Kiugranak az adott rèszből, annyira mesterkèltek.A legrosszabb, hogy nèha komplett rèszeket töltenek tele ezekkel. Kár, hogy már sokkal többet bosszankodom ezeken, meg a bèna megoldásokon,òcska húzásokon, mint amennyit èlvezni tudok az egèszből.

bestente - 2017. 04. 08. 23:11

égettpofa miért nem lőtte hátba Negant csata közben?

Quantumleap - 2017. 04. 09. 15:45

bestente: Talán mert félt, hogy meglátja valaki a saviorök közül, és reflexből lelövi. De valamennyire jogos kérdés, úgy lenne hiteles, ha majd Rickék is feltennék neki a nyolcadik szezon elején.

Pipacs - 2017. 04. 11. 20:01
Im99 - 2017. 04. 12. 19:58

Ezt a képet (majdnem) máshol is láttam, fura, hogy Carlon van kalap a részben meg nem volt. Lehet többet vettek fel és a kalap nélkülit tartották menőbbnek. :)

Pipacs - 2017. 04. 13. 14:46

Vagy össze lett ollózva ügyesen…

Raynes - 2017. 04. 16. 04:37

Örülök, hogy még anno a 6. évad végén kaszáltam, de még az is túl későn történt. Ezek szerint azóta sem lett jobb, human egész jól bírta, hogy eddig is kihúzta. Igazából már a 2. évad közepétől mélyrepülés. Semmi nem tudnak az írók kihozni semmiből, se ha egy helyen vannak (farm, börtön, Alexandria), se ha vándorolnak. A zombik már rég csak kellékek voltak, meg bandák vannak, de ezt már a Woodburynél is eljásztották. Semmit nem tudtak már régen sem nyújtani, sem akciót, sem normális párbeszédeket írni. Onnantól nézhetetlen teljesen, ahonnan Gimple átvette. Szerintem már egy ideje a legszarabb sorozat, amit adnak. Sose értettem, hogy hogyan van ennek ekkora nézettsége.

sakursakur - 2017. 04. 16. 13:09

nyomorult Morgan miért nem verte szét a botjával a tigrist mielőtt széttépett vkit ott?

az egész konfliktust meg lehetett volna beszélni…

még hogy nincs karakterdráma, Morgan idiótából pacifista majd ismét gyilkossá válik, a nézőkből meg bohóc válik ha sokáig nézik ezt, na az az igazi karakterdráma.:D

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz