login |

Homeland: vége a 6. évadnak

2017. 04. 11. 21:26 - Írta: winnie

112 hozzászólás | kategória: kritika,

Lehet, hogy direkt tolták el a sorozat mostani startját őszről januárra, hogy ismét reflektálhasson a valóságra? Az amerikai elnökválasztás így pont akkorra esett, amikor még írták a szezont, és a forgatás még alig kezdődött el, így nem csoda, hogy a Homeland sok tekintetben megint a legaktuálisabb széria tudott lenni. Mind karakterek, mind szituációk, mind motivációk, mind pedig kérdésfeltevések tekintetében.

Elég furán alapozó volt az évadpremier, olyan, amiből szinte semmi sem látszott, csak az újonnan megválasztott elnök jelenléte és pár kiemelt szál, de hogy milyen irányba akarják vinni Alex Gansa-ék a sztorit, az abszolút nem. Persze már az első részekre is jutottak érdekes és komoly kérdésfeltevések, hogy a 3-4. rész tájára egyértelműsödjön az idei főszál, ezzel párhuzamosan pedig aktuális drámából ismét politikai thrillerré vált a sorozat. Elsőrangúvá. Átgondolttá. Realisztikussá.

That seem familiar to any of you? Because it does to me. It’s what we did in Nicaragua, Chile, Congo, a dozen other places, all the way back to Iran in the ’50s.

Igen, mint egy elromlott lemezjátszó, ismét csak azt tudom ismételni, hogy mennyire jó volt a szezon, a Homeland még mindig tényező. Most, hogy felhoztam magam, kissé meg is lepett, hogy megosztónak tűnt a kommentek alapján, ami talán nem is annyira az eseményeknek, mintsem a kényes témának, vagy talán Quinn kezelésének szólt. Nálam mindenesetre a remek S5-nél nem volt egy cseppet sem rosszabb, sőt, talán még jobban tetszett.

Carrie ezúttal, ha lehet, még inkább középpontba kerül, pedig ez már a második szezon, amiben civilként és családanyaként van jelen. Azonban hiába akar ő kiszállni (meg, miképp azt Saul felfedezte, valójában nem is akar), ha mások nem engedik. És ezek a mások most érzelmi síkon támadtak inkább, igaz, néhol úgy éreztem, hogy kissé túlzásba esnek, mintha ágyúval lőttek volna a hangyára.

Utólag visszatekintve Quinn használatával is abszolút egyetértek. Nem egyszerű megmutatni ezt a PTSD-s veterán figurát úgy, hogy “jó” legyen nézni, hogy egyáltalán tartalmas maradjon a karakter, de az általa befuttatott ívvel meggyőztek a készítők.

How do we shut him down?

A belföldi eseményekre koncentráló sztori kezdve a muszlim szállal, majd azzal, hogy ki mire képes azért, hogy jó pozícióba kerüljön a politikai sakktáblán, engem abszolút megnyert, a Homeland-ben ez még valamennyire újszerűnek is tűnt, jó volt látni, hogy ezúttal nem valami főterrorista vagy überbomba levadászása a kiemelt cél. (És szerintem ebbe elég jól simították bele a Saul-lal elindított külföldi szálat is.)

A Homeland persze idén is hozta a Homeland-es énjét, ami valahol kiszámíthatóvá teszi a sorozatot. Akár előzetes történéseknek, akár pár beállításnak köszönhetően, de a legtöbb csavart vagy jelentős húzást előre lehetett sejteni (hol pár perccel, hol akár egy résszel), olykor még némely, az adott pillanatban valószerűtlennek tetsző szituációban is éreztem, hogy “na, akkor Y-nak annyi, X tuti kinyírja” – s így is történt.

A tovább mögött folytatom spoilerek nélkül.

Ez persze csak azt jelenti, hogy egy srófra jár a készítők agya, hűek önmagukhoz, tartják magukat az általuk kitalált, nem feltétlenül erkölcsös világ szabályaihoz. És látszólagos kiszámíthatóság ide vagy oda, azért ezek az események, a halálesetek, az átverések, a nagy koppanások szinte kivétel nélkül hatottak nálam, bevitték azt a gyomrost, ami az írói szándék volt, szóval nem panaszkodom.

A finálé…, huhh, nálam a hét talán legjobb epizódja volt, tényleg maximumra csavarták, és akadt benne nem is egy, a rendszeres nézőt igencsak szíven ütő húzás. Az akciózás utáni események pedig a nyugodt lecsengetés fals hitébe ringattak minket (már kezdtem azon filózni, hogy Carrie amolyan jackryan-i utat jár be, hogy ügynökből idővel amerikai elnök lesz), a végén sújtottak le, vagy mondhatom úgy is, hogy állítottak szembe minket a rögvalósággal.

Más kérdés, hogy a történtek háttere teljesen homályos, ki tudja, hogy az új karakter behozása, valamint az eltelt hetek milyen történéseket hoztak, hogy idáig fajultak a dolgok. Nyilván az elnök karaktere sem vett 180 fokos fordulatot, bár a politikai légkör sok mindenre rá tudja kényszeríteni a politikus ént (amit nyilván el kell választani a magánembertől). “Félő” persze, hogy csak afféle kamucliffhanger-ről van szó, ami inkább azt alapozza meg, hogy mennyire biztosra megy az új politikai rendszer.

És persze a szokásos hogyan tovább?-kérdés is adja magát. Még maguk a készítők sem tudják, hol fog játszódni a sztori, hogy a kül- vagy a belpolitikára fog-e koncentrálni, mint ahogy azt sem tudni, hogy a kiiktatott és az új szereplőknek (az elnök, a jobbkezének  a fináléban érkező Wellington) milyen szerep fog jutni. Egy biztos: Carrie két évnyi távollét után vissza fog kerülni a pixisbe, nyilván terepre is, és újfent hajkurászhatja a rosszfiúkat, vagy azokat, akik annak tűnnek a szemében.

A készítőket mindenesetre nem irigylem, hiszen valamennyire biztos, hogy kénytelenek lesznek frissíteni a szereplőgárdán, és nem lesz egyszerű némely karaktereknek megfelelő “utódot” találni.

112 hozzászólás Ne habozz!

Malachi - 2017. 04. 10. 08:46

Hát, ennek így kellett lennie. Brody nélkül simán ment tovább a sorozat, Quinn nélkül… Nem tudom mi lesz. Kommandóst csinálnak a számtech guru Maxből? Nem hiszem.

Furcsa befejezés volt, senki sem győzött – sőt. Fogalmam sincs, merre indulnak tovább innen. Érdekes lesz, csak ne rontsák el, nagyon nagy váltás ez, nagyon megváltozik majd minden.

Egyik kedvenc évadom volt, csak így tovább, Homeland.

zetevar - 2017. 04. 10. 11:48

sírok.

Dave - 2017. 04. 10. 16:36

Félelmetesen jó volt. Egyebet nem tudok mondani. Még sokk alatt vagyok kicsit.

seven - 2017. 04. 10. 16:39

Basszameg. 10/10

Shannen - 2017. 04. 10. 16:50

Ez kemény volt.
Bár maga az évad kicsit hullámzó volt és összességében talán annyira nem is jó, mint az előző kettő, de ez a finálé ütött. Lesli Linka Glatter már megint nagyot rendezett. Finálé 9/10, az évad valahol 7-8/10 körül.

Ilyen egy majdnem tökéletes évadzáró, szépen összeértek a szálak, kaptunk egy gyomrost is, és a rész második felében volt idő levezetni az idei évadot és egyúttal felskiccelni a következőt.

Quinn sorsán nem lepődtem meg, már az évad elején megmondtam, hogy ez lesz a vége. Ettől függetlenül nyilván elég megrázó volt. Rupert Friend előtt meg le a kalappal, főleg a 6×11-es alakítása miatt is.

Az elnöknő nekem már az elejétől nem volt szimpatikus, jól megfogalmazta Dar, van benne valami un-American, és lám-lám jó volt a megérzése. Kérdés, hogy mikor döntött úgy Keane, hogy teljes tisztogatást csinál, csak a támadás után vagy kezdettől fogva ez volt a terv?

Kicsit sajnáltam, hogy idén Saul eléggé a háttérben volt, főleg a vége felé. Szegény Carrie így most eléggé magára maradt.

Bár azt sugallta a finálé vége, hogy a következő évad is maradna az USA-ban, főleg DC-n lehetne a fókusz, de én remélem, hogy kimozdulnak onnan vissza a Közel-Keletre vagy bárhova máshova, mert szerintem nem tett jót a NY-i helyszín az évadnak bármennyire is ígéretesnek tűnt az elején.

bvr - 2017. 04. 10. 18:46

nagy nálam a verseny a hét csalódása címért :))) jó, azért a Black Sails sorozatzáró sz*rabb volt, de ez a Homeland évadzáró is szépet hozott mélyrepülésben :)

Igazából a gyengén (és unalmasan) kezdődő évadban a közepén volt pár érdekes dolog, de azok megmaradtak a skicc szintjén. Meg talán volt néhány tök jó apróság (pl most is, Dar kedvenc éttermében a pinceszolgáltatás :) de ez édeskevés.

Az egy dolog hogy ez az évad (újból) rebootolta a Homelandet. Nekem az előző két évad (meg persze a legelső) tetszett, ez nem igazán. És nem az a legnagyobb baj hogy “más” hanem hogy ebben nem érződött az alaposság, a végiggondoltság. Ezen a szinten (a közmondásos “ahogy a Móricka elképzeli”) ez belefért volna egy 40 perces Black Mirror epizódba (illetve persze nyilván nem, de csak mert azok jobbak :)))

most a sok hülyeségből csak egyet azért mégis kiemelve: már jó ideje készítik elő Quinn hamis internetprofiljával hogy ő lesz a merénylő, de aztán megpróbálja megölni a csávókám a tóparti házban, plusz a bomba viszont valóban majdnem megöli – az milyen szép lett volna (hiszen azt nem tudhatták) hogy Quinn felrobban, de közben meg eladják hogy ő volt a merénylő :))
Az is rendkívül “hiteles” volt ahogy a szállodában a két géppisztolyos, a biztonsági főnök (egyedül), Carrie, Quinn… :))
Meg ahogy “kitörtek” :)
(mondjuk ezt a merénylettervet sem egészen értettem hogy ha bejön hogy adták el volna egy magányos fanatikus kivitelezésének)

N - 2017. 04. 10. 18:54

én is sírok.

mike - 2017. 04. 10. 19:57

Mindamellett hogy az első résztől fogva egyértelmű volt Quinn sorsa, mégis nagyon fájó volt. StrikeBack, Banshee, Homeland-ból Quinn, szép lassan eltűnnek a kőkemény akcióhősök.
Kíváncsi leszek a következő season storyjára, arról lehet tudni valamit, hogy Dar Adalnak ez volt-e az utolsó évada, vagy a következőben is szerepelni fog?
Kimenteni Dar-t, Sault azt uccu neki az elnöknek, érdekes.
Jah és az utolsó kép :)
http://i.imgur.com/MBd2xcZ.jpg
(Brody s01e01 végén)

gio - 2017. 04. 10. 20:17

gyáááh. nagyon vegyes érzések.

ami pozitívum, hogy a végén nem nyert senki. ez az elnök is egy geci, ahogy az egész politika. de ez pl. elég hirtelen jött, mert idáig végig nagyon különlegesnek és pozitívnak festették le.

haladjunk időrendben visszafelé. miért ajánlja fel Carrie-nek a melót, ha rögtön azután, hogy lelép, szájba szarja? ennek így nem sok értelme volt.

hogy gondolták az egész merényletet? hogy tudtak a Deltások végiggrasszálni a hotelben? senki sem volt már ott? hogy törtek át a barikádon Carrie-ék? nem bírták volna elállni? hogyhogy nem kezdték el üldözni az autót és befejezni a munkát?

a Homelandtől láttunk már meredek dolgokat akció vonalon, de ez most mindent vitt. bugyuta és értelmetlen volt az egész merénylet-szál.

nem tisztázták a végén a szerepeket. ki az a szenátor, akit Dar lefagyasztott? mi köze volt az egészhez? hogy vesztette el a kontrollt Dar Adal? megannyi kérdés, amit meg kellett volna válaszolni, de mivel nem végeztek jó munkát az írók, ezért nem sikerült.

az évad azért tetszett. megint másmilyen volt, mint az előző, megint hamar megszabadultunk az idegesítő gyerektől. de olyan buktatók és bukfencek vannak a forgatókönyvben, amelyeket a remélhetőleg érkező 7. évadra mindenképpen ki kell kupálni majd, mert most is csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem fulladt káoszba az egész évad.

carlos - 2017. 04. 10. 21:05

Zsenialis volt,koszonom. Azt hiszem a sorozat masodik nagy szakasza zarult le ezzel. Nincs igazsag,ahogy ebben a vilagban sosem volt. Nem tudom merre tovabb,de meg egy kis kraft szerintem van bennuk.

kpeter - 2017. 04. 10. 21:22

Tudtam, hogy ez lesz de mégis pipa vagyok. A kedvenc karakterem volt, nemcsak a homelandban hanem úgy unblock. Sajna a sorozat rengeteget veszít így számomra, a folytatást se nagyon várom ezek után.

Geza Kovacs - 2017. 04. 10. 21:27

Érdekes volt az évad, egyre javult a sztori, és végig nem látszódott, mire fog kifutni. A vége pedig tökéletes, még 1-2 pontot biztosan dobott a színvonalon, ami igen ritka. E mellett úgy sikerült megváltoztatni egy titkosszolgálatos sorozatot politikaivá 1 évad alatt, hogy működik, és nem volt gáz. Nem semmi ez sem. Ha akarják, határtalan nagyok az új távlatok (is). Nagyon kíváncsi leszek.

_Peter - 2017. 04. 10. 21:29

Ütős finálé volt! Rupert for president! Én szadista módon bírom amikor Carrie elveszít valakit, mert Claire Danes ahogy előadja azokat a jeleneteket hihetetlen. Most amikor megtalálta a fényképét Quinn könyvében és remegő állal sírással küszködik…

“csak egyetlenegy férfit meghagyni Carrie mellett?!”

A milliárdos fickó még él! Persze lehet pont azért Carrie kikosarazta! :)

Maga az évad viszont nem teljesen az igazi, lassan indult aztán mire beindult a sztori elég kiszámítható lett. Az elején nagyon mutattak Dar Adalra, vártam a csavart, nem jött tényleg benne van a buliban a szenátorral és T-bag tábornokkal, aztán nagyon látszott amikor elfajultak a dolgok T-bag tábornok bérgyilkosával és a merénylettel az már sok neki és kicsúszott a kezéből az irányítás. Szájba is rágták évad közben és itt a végén kimondva is Saul látogatásakor. A MPE a gyereket is kiönti a fürdővízzel. Következő évadban lehet Carrie-nek a két öreg kiszabadításán dolgozni. Főleg Sault mint mentor, Dar Adalt pedig kényszerből better the devil you know alapon. Nagyon jó az utolsó kép Carrie ahogy áll a Capitolium előtt mint régen Brody.

Finálé remek, az évad vegyes érzés. A Homelandtől azt várnám 7-8 igazán remek rész fordulatokkal, most meg csak 2-3 emlékezetes epizód volt az évad második felében. A színészi alakításokra koncentráltam inkább, azelőtt továbbra is le a kalappal.

zetevar - 2017. 04. 10. 23:19

Végiggondolva és összegezve:
Számomra a 3-kal együtt, talán ez a legrosszabb évada a sorozatnak. Nagyon szeretem, de ha visszagondolok az überzseniális első és a sötét 4. évadra, akkor össze sem tudom hasonlítani velük.
Ebben a szezonban mindent Quinn vitt. Ő nyomozott, hozta a megoldásokat, lendítette tovább a dolgokat. Fájó, de Carrie csupán sodrodott. Nem volt a régi önmaga. Súlytalan volt. Nem tudták őt felépíteni anyaként ugyanolyan érdekesre, mint előtte volt.

És most ezt a Quinn-t nyírták ki. Bár nem igazán lehetett már vele mit kezdeni. A Homeland mindig egy reális sorozat volt, furcsa lett volna, ha az induláshoz képest egyszer csak hipp-hopp felépül és mivel erre nem lehetett számítani és egy ilyen sérült karakter viszont már nem fér bele ebbe a sorozatba (épp elég problémát jelent Frannie, vele sem tudnak mit kezdeni), értelemszerű volt Quinn halála.

Nagyon sajnálom őt. Érdekes olvasni a külföldi oldalak kommentjeit: sokan nem hiszik, hogy valóban meghalt. Nem volt temetés, Carrie nem nézte meg a pulzusát, utalásnak veszik a Szép remények kötetet…stb. Egyre inkább belelovalják egymást a hitbe, hogy Quinn fel fog támadni, de sztem ennek semmi realitása a fentebb leírtak miatt. + végignéztem a Homeland fb oldalán a Rupert Friend interjút és ő is leszögezi, hogy Quinn meghalt.

Pedig jó lett volna látni Carrie-t egy normális párkapcsolatban, ahol a kőkemény oldalán kívül látható lesz a gyengédebb része is.

Szóval, számomra ez egy gyenge évad volt, tele problémás és kissé erőltetett momentummal és nem látom, hogy lesz tovább. Az első évadokban a CIA-ba teljesen beágyazódott Carrie már 2. évada csak a levegőbe lóg.

mrsparis - 2017. 04. 10. 23:37

Peter, én valami tökös férfire gondoltam, nem Ottora :))) Otto túl uncsi Carrie-nek, különben nem

Most, jobban belegondolva már a padláson történtek elővezették Quinn halálát. Valahogy megbékéltek egymással, meg ennek a “ki és miért okozta a stroke-ot-gondolattal”, na meg azzal, hogy sokkal jobb ez nem lesz. És amikor az autóban végül is eldöntötte Quinn, hogy a fegyvereseken áthajt, nem véletlenül mutatták az arcát, eldöntötte, hogy ez lesz és kész. Tudta, hogy ez a vége.

Mondjuk ha már meghalt, annyi “jó” van benne, hogy méltóképp, hősként halt meg. De nagyon sajnálom. Kedvencem volt és el tudtam képzelni, hogy ennyi megpróbálttás és “rossz helyen, rossz időben” után, egymás mellett kötnek ki Carrie-vel. Így vagy úgy, de nagyon szerették egymást.

Kenza - 2017. 04. 11. 00:06

Haat ez a finale..izgalmasnak izgalmas volt de realis mar kevesbe…
Komolyan gondoltak hogy gepfegyverrel fogjak kinyirni a leendo es fel nem robbant elnoknot..?
Akar a nyilt utcan is, ahol elotte (kozben?) fullon ment a tuntetes..ugyanakkor senkit nem kuldott a kocsi utan a Deltas fonok..?
Quinn hosi halalt halt -volna ha a norol nem derul ki hogy megis verbeli politikus=egy szamito K- nagyon haragudtam ra pedig nem volt szimpi de az tetszett amikor Carrie-vel egyutt tudtak mukodni, jol esett az a kis girlpower a sok Dar mocsoksag mellett.
Lehet hogy en vagyok a naiv..de ez a full tisztogatas meg utcai merenylet-kiserlet sztori azert nem lenne lehetseges ma az USA-ban, kisse kozel keleti feelingje volt ( Erdogan ugrott be)
Meg ugy sem, hogy kozben IRL Trump iranyit es o mar szinte diktator egy amcsi szemszogebol, de azert messze nincs tejhatalma.
Megis tetszett az a bizonytalansag amit a zaras maga utan hagyott, a nem tudod mar kiben bizhatsz erzese ami annyira ismeros az eletbol is..

Anthonz - 2017. 04. 11. 21:00

Na ezt a finálét borzasztóan összekutyulták, ahogy igazából a teljes évadot is, se füle se farka az egésznek.
Az alapötletek egész okésak lehetnének, de mindent elrontottak, a teljes írói brigádot le kéne fokozni. Semmi volt ez, legrosszabb Homeland évad ever.

Pocok - 2017. 04. 11. 21:35

Jó volt, de…
Valaki mondja már meg, hogy Saul hogy élte túl? Benne ült a kocsiban, ami felrobbant.

winnie - 2017. 04. 11. 21:45

pocok: biztos, hogy abban ült? mármint arra gondolok, hogy az író tudja, hogy kit akar megölni és kit akar életben hagyni, ergó azt robbantja fel, ami az ő érdekeit szolgálja – szóval az írási folyamatra célzok. hogy nem ültetik bele sault, ahova nem szabad.

seven - 2017. 04. 11. 21:48

Quinn annyira de annyira szimpi volt már az első pillanattól hogy felbukkant (valahol a 2. évad elején). Simán a kedvencemmé vált, és nagyon sokat vesztett a sorozat azzal, hogy megölték. De ennek így kellett lennie. Ráadásul elképesztő jó jelenetet írtak neki. Szerintem abszolút egyszinten van a Brody-s búcsúval.

Az évad összeségében nekem stabilan hozta a 7-8-9 pontos részeket. Egy epizód se volt amin unatkoztam volna. Persze, az eleje lassú volt, de úgy gondolom a Homeland mindig is így építekezett. Lassú kezdés, egymástól távoli szálak, amik a végére szépen összefutnak.

Az etalon nálam továbbra is a 4. évad, főleg a környezet miatt, de nem sokkal marad el a 6.

Azért remélem hogy az utolsó 2 évadban újra összerakják Saul-t és Carrie-t, hiányzik már az együttműködésük. Ebben az évadban volt talán a legkevesebb közüs jelenetük eddig.

Snoopyzit30 - 2017. 04. 11. 21:49

@Anthonz:

“Na ezt a finálét borzasztóan összekutyulták, ahogy igazából a teljes évadot is, se füle se farka az egésznek.
Az alapötletek egész okésak lehetnének, de mindent elrontottak, a teljes írói brigádot le kéne fokozni. Semmi volt ez, legrosszabb Homeland évad ever.”

Szó szerint írtad le a véleményemet, ehhez már csak egy dolgot tudok hozzátenni. Nem gondoltam volna, hogy a legkedvencebb sorozatom ide fog jutni. Semmilyen szinten nem érdekel a folytatás. Elvitték Gagyisztánba az egészet.

KASZA.

winnie - 2017. 04. 11. 21:53

seven: igen, emlekszem, hogy mennyire “tapsoltam”, amikor vegre egyutt voltak, aztan megint kaptak egy kozos jelenetet, majd a vege fele meg egy telefonosat is. csak nem volt payoff, amikor nem talata ot otthon:)

Geza Kovacs - 2017. 04. 11. 21:53

Jóóóóóóóó.

winnie - 2017. 04. 11. 21:55

(az evad kapcsan egyebkent megint felmerult bennem, hogy milyen lett volna hetiben. ez most eleg dara volt, de mindenfajta melypont nelkul, tehat nem az volt a helyzet, hogy tul kellett lendulnom valamin, szoval nalam is konstant 7-8-9 lehetett.

Rubber Duck - 2017. 04. 11. 21:59

Nem tudom, mi volt az oka, d végig azt éreztem, hogy ez az évad egyáltalán nincs kidolgozva, nemhogy a részletek szintjén, de még nagy vonalakban sem. Nagyon sok egymásnak ellentmondó esemény volt, egy csomó dolog, személy, esemény megmagyarázatlanul maradt. Pl. ki hozta létre a trollgyárat? Szerintem a következő évadot annak kellene szentelni, hogy a félbemaradt szálakat lezárják, tisztázzák.

fenrir - 2017. 04. 11. 21:59

bolt par logikai baki de tovabbra is az egyik pegjobban megirt sorozat. a finale meg… :(

des - 2017. 04. 11. 22:00

Lassan indult, de nekem végig tetszett az évad.

seven - 2017. 04. 11. 22:04

> Pl. ki hozta létre a trollgyárat?

Nem hiszem hogy ez egy “fontos” kérdés. Alex Jones.. izé, Brett O’Keefe, Dar Adal, T-Bag, meg a többi összeesküvő hozta létre, hogy manipulálják a közvéleményt. Szerintem ennél pontosabb választ nem fogunk kapni.

Malachi - 2017. 04. 11. 22:04

seven, Quinn búcsúja jobb, mint Brodyé. sokkal. Quinn egy teljesen egységes, határozott, kemény karakter, aki az évek során nem is tudom hányszor mentett meg nagyon sok életet. közben meg érzékeltlenül gyilkolt. és akkor ott a családja… ha lehetne szavazni, akkor őt szavaznám meg a legkevésbé kihasznált legjobb karakternek.

Winnie, amit a kibeszélőben írtál, az szerintem hozáálláás kérdése, én nagyon szerettem az elnöknő karakterét, de ilyen fordulatot nem vártam. és úgy gondolom, hogy a kis fontos jelek az elejétől ott voltak, ezért tetszik annyira.

fireblade "pistike" - 2017. 04. 11. 22:09

Snoopyzit30:

Remek volt a téma,a felépítés, megadták a módját, hitelesek a politikai és kémes részek történései, jól illesztették be a napi valós történésekbe..nem vitték el arra hogy Carrie valami supergirl legyen..Pontosan így volt jó..Quinn története pedig így lett kerek, a sorsa szinte előre megvolt írva..sajnos
Talán a legjobb évad volt

simán 9/10

winnie - 2017. 04. 11. 22:13

Malachi: igen, benne van.

egyébként ezért is érdekel, hogy mi a terv a folytatásra, mert adná magát, hogy inkább külföldi lesz a scope-ja a sztorinak, az pedig azt jelentheti, hogy az elnök háttérbe szorul, illetve támogatni, parancsolni fog, akkor viszont nincs sok értelme vagy “haszna” annak, hogy így zártak. ha viszont maradunk belföldön…, nem tudom.

Eddard - 2017. 04. 11. 22:14

Be lehet ebbe a sorozatba szállni valamelyik évaddal? Első felénél kasza volt de beszállnék valami későbbi történésnél. Mennyire összefüggő?

winnie - 2017. 04. 11. 22:16

“Nem hiszem hogy ez egy “fontos” kérdés. Alex Jones.. izé, Brett O’Keefe, Dar Adal, T-Bag, ”

itt egyébként nekem az hiányzott (megértésileg – lehet, hogy volt róla szó), hogy ki mennyire és miben működött együtt, illetve, hogy kinek milyen biznisze volt, amit saját szakállra nyomott. mert biztos voltak ilyen-olyan dolgok, amikből ez vagy az kimaradt, csak valamiért annyira össze lett mosva, hogy ők együtt vannak, hogy automatikusan feltételezheti az ember, hogy mindenki mindent tud azon az oldalon, és ezért is volt fura a toxic soldier-vonal, illetve dar adaal ráeszmélése.

winnie - 2017. 04. 11. 22:21

“Mennyire összefüggő?”

alapvetően mindegyiknek van saját sztorija – csak ugye ott vannak a visszatérő karakterek és személyes kapcsolatok, amik nézős szemmel nem tudom, hogy mennyire lennének egyértelműek az új nézőnek. gondolom, idővel belerázódik az ember.

mondjuk a 4. évad egy elég komoly hard reset, ami jó pont lehet – a 3. évadot én is elkaszáltam, annak az eseményei nem nagyon hatottak a folytatásra. vagyis hatottak bizonyos értelemben, de az érthetővé válik rögtön:)

az 5. évad új helyszín új szereplőkkel új konfliktussal, a 6. évad is új helyszín, de itt is feltűnnek korábbi szereplők fontosabb szerepben szezon közepén, bár mindenkit nagyjából elmagyaráznak, hogy kicsoda, szóval akár még ez a szezon is nézhető, csak az elején nagyon oda kell figyelni.

megértés tekintetében nincs akkora hátrányban az új néző. szórakozás, műélvezet szempontjából affene tudja, hogy valaki új azonos szinten lesz-e képes “élvezni”, amit lát.

N - 2017. 04. 11. 22:53

Szerintem Carrie, Quinn, Saul kapcsolatok megértése nélkül egyértelműen kevesebb a sorozat, úgyhogy ha valaki be szeretne valahol szállni és ennek a részese lenni, az kezdje a 4. évadtól, ha meg ez nem érdekli, akkor simán meg lehet nézni a mostanit, ugyanis ez ebben az évadban úgy ahogy van, ki lett hagyva a maga mélységében, logikailag meg vagy nincs hiba, vagy egyáltalán nem is számít, hogy ezek min mentek keresztül.

Az 5. évadot nagyon nem javaslom kezdésnek, az nagyon zűrös kapcsolati szempontból.

LoGi - 2017. 04. 11. 23:30

én hetiben néztem, és jó volt, kritikával eggyet értek. sorozat megújulásától nem kell tartani, már nem először kell majd a készítőknek előrukkolni ilyennel.
rangsorolni nem tudnám igazából, nehéz is, meg már régen is voltak az évadok. de eddig a sorból talán csak a 3. évad lógott ki erősen nem?
elnöknő karaktere nekem bejött, meg a rész végi döntését is megértem olyan szempontból, hogy sztem a karakterhez illett a döntése. gondolom látni fogjuk még őt.

El Diablo - 2017. 04. 11. 23:30

Egyik kedvencem a Homeland, eddig minden évad 10/10 volt számomra, most ez a 6. is. Sajnálom Quinn elvesztését, de nem lehetett már továbbvinni az ő karakterét. Claire Danes eszméletlenül jól játsza Carrie szerepét, stabilan az elejétől kezdve végig magas színvonalon.
Aki nem naív az nyilván tudja, hogy a politika mennyire mocskos dolog, de mindig elgondolkodtat, hogy ha ezt a mérhetetlen mocskot, önérdeket, hatalommal visszaélést, játszmázást így, ilyen mélységben mutathatja meg egy TV sorozat, akkor a valóság milyen súlyos lehet, tán szavaink sincsenek rá.

bvr - 2017. 04. 11. 23:48

“politikai thrillerré vált a sorozat. Elsőrangúvá. Átgondolttá. Realisztikussá”

Aha. Olyan filmtorteneti klasszikusok soraba emelkedve mint a White House Down vagy az Olympus Has Fallen :))))

Pietro - 2017. 04. 11. 23:52

Egyetértek a kritikával, engem személy szerint minden évben meglep a Homeland, sokkal jobb lesz a végére, mint amire számítok. Erős 8/10 az évad, a finálé 9/10.
Azért Rupert Friend alakítása egy félmondatos kiemelést talán megérdemelt volna a posztban, de ne legyek telhetetlen :)

sevenside - 2017. 04. 12. 01:17

a Homeland tavaly olyan kényesen aktuális témákat dolgozott fel kritikusan, több szemszögből bemutatva, mint a menekültkérdés, radikalizálódás vagy a magánszféra és a terrorellenes állami megfigyelések vékony határai.
idén az aktualitás tényleg nem változott, csak ez itthonról nehezebben volt átérezhető. az USA-ban rengeteg szó van arról, hogy a titkosszolgálatok mekkora hatalommal is rendelkeznek valójában (bár a románok tudnának erről mesélni) vagy a ‘fakenews’ elterjedése, a dezinformálás a külföldi szolgálatok által milyen szinten pörög.
a sorozat megint magasra tette a lécet, bőven érdekes tudott maradni és egy nem túl szép scenariot festett le a végén, hogy ez akár meddig fajulhat. a cliff meg nagyon bejött. 9/10

Turbo - 2017. 04. 12. 02:00

Kérnék megerősítés, hogy mások szerint is botrányosan gyenge volt ez a Brett O’Keefe karakter, a színész meg még inkább.

Nekem túl kevés Saul volt ebben az évadban és “sánta” Quinn se adta igazán. A sztori jó is lehetett volna, de, ahogy előttem is írták túl sok butaság volt benne.

Számomra ez az évad bőven a gyengébbek között van és a sorozat is összeségében kezd unalmassá válni.

Madame President-elect…még nem találtam filmet vagy sorozatot, ahol picit is tetszett volna a nő. Vele is úgy leszek, mint Tobi Maguire barátunkkal, akinek, ha valahol meglátom a nevét élből elkerülöm.

Az évad kb 5.5/10

piszkosfred - 2017. 04. 12. 02:26

Nekem egy 9/10, kicsit lassan kezdett, de utana nem eresztett. Remek evad, nekem mondjuk az volt kicsit hitetlen, hogy egy president-electet nem golyoallo autoval furikazzak?

Soul tenyleg lehetett volna sulyosabb is, de azert eleg fontos szerepe volt es ahogy elnezem a kovetkezoben meg fontosabb lesz (legalabbis remelem)

CIVILWAR - 2017. 04. 12. 03:15

Tök fura, hogy van, akinek nem jött be az évad, nekem simán hozta a múlt évad aktuáltörténési kommentárjának a szintjét.

Talán az zavart valamennyire, hogy a Hillaryből meg Cindy Sheehanből összerakott elnöki karakterre miért fúj ennyire az “intelligence community”. Obamából kiindulva maximum a Pentagon környéki iparágak félhetnek egy békepárti elnöktől, az NSA-nek és társainak eddig (pontosabban Trumpig) mindkét nagy pártban mindent sikerült eladni. Aztán a végére betrumposították valahogy a csajt, így már rendben van a történet.

Itt volt egy pár értetlenkedés, ami nekem nem volt az, ezeket megpróbálom kezelni:

1. “már jó ideje készítik elő Quinn hamis internetprofiljával hogy ő lesz a merénylő, de aztán megpróbálja megölni a csávókám a tóparti házban”.

Sőt, az összeesküvés szempontjából elengedhetetlen megölni Quinnt. Hullára könnyebb ráhúzni a vizes lepedőt, élő Quinn meg érvelhet, cáfolhat, satöbbi.

2. “Az is rendkívül “hiteles” volt ahogy a szállodában a két géppisztolyos, a biztonsági főnök (egyedül), Carrie, Quinn”.

A szállodát először is elkezdték evakuálni a bombafenyegetés miatt, majd volt konkrét robbantás is. Teljesen reális, hogy kiürült, mire visszamentek.

Szóval én izé, nem gagyisztánoznék meg mittudomén.

winnie - 2017. 04. 12. 04:40

piszkosfred: azért az autó elég jól állta a golyókat. mármint sokáig:)

winnie - 2017. 04. 12. 04:42

“Kérnék megerősítés, hogy mások szerint is botrányosan gyenge volt ez a Brett O’Keefe karakter, a színész meg még inkább.”

nálam az volt baj, hogy jake webert mást sorozatból ismertem, és túlságosan színészkedős volt ennek fényében az, amit csinált. nem tudtam eldönteni, hogy ő a gáz vagy direkt ilyen, a karakter miatt – persze lehet, hogy csak az akcentus volt az oka, ami nekem azonnal mindent mesterségessé tesz. mondjuk mások igencsak pozitívan nyilatkoztak róla, szóval én meggyőzhető vagyok pro és kontra.

Trader - 2017. 04. 12. 05:58

Ami az elnøk asszony bekeményitését illeti azzal mazimálisan egyet értek. Teljesen normális szerintem, hogy egy ilyen merénylet kisérlet után ami a saját csapatából lett megszervezve ekkora tisztogatásba kezd. Az lenne paliság a részéről ha nem igy tenne.

Kinek a nevét irta le Dar Adal Saulnak a börtönben?

Homeland még mindig a messze legjobb sorozat szerintem.
9/10

winnie - 2017. 04. 12. 06:14

“Kinek a nevét irta le Dar Adal Saulnak a börtönben? ”

quinn gyereke? saját hozzátartozója? lehet, hogy kiderül, ha nem tudjuk.

Skirm - 2017. 04. 12. 06:34

Ritka nagy paraszt volt a végén az elnöknő. Meg vicces, hogy ő nem akart rendőrállamot aztán mi lett a vége, tömeges letartóztatások. Vicces lenne ha a 7. évad elmenne kicsit 24 irányába és Carrie megbuktatná őt :)

winnie - 2017. 04. 12. 06:57

skirm: nem úgy tűnt a végén, mintha neki az ínyére lenne az egész, inkább az látszik, hogy erre kényszerül – persze lehet, hogy rosszul interpretálom. de erre írtam, hogy nincs elég információnk, nem tudjuk, mi történt a köztes időben, hogy miért tette, hogy mennyire volt saját ötlet, stb. szóval én még nem törnék pálcát fölötte. lehet, hogy tényleg ezt kellett tennie annak érdekében, hogy megalapozza a biztonságot. persze az is lehet, hogy saját kádereket pozícióba helyezése volt a célja, és ki akart gyomlálni azokat, akik valamiért szúrják a szemét.

Narxis - 2017. 04. 12. 08:22

Jó évad volt, kíváncsi vagyok, hogy lesz-e hetedik.

Amúgy Brett O’Keefe karakterét és műsorát csak nekem tűnik úgy mintha Alex Jones és az infowars című műsora inspirálta volna? Ugyanazon az “öblös” hangon is beszélt, főleg akkor volt kísérteties a hasonlóság amikor dühös volt.

winnie - 2017. 04. 12. 08:26

Narxis: a 7. és a 8. évad már be lett rendelve korábban.

bvr - 2017. 04. 12. 08:27

@CIVILWAR:
(1)ööö, csak tudod nem árt ha aki a merényletet állítólagosan majd elköveti, azt nem napokkal korábban ölik meg :)
Mondok egy példát: a Shooter-ben (természetesen a film, nem a sorozat) pl. volt arra egy tervük hogy akarják ráhúzni Bob Lee-re a merényletet. Pedig az csak egy akciófilm, 2 órás játékidővel, és erre nem szánhattak a készítők sok időt hiszen ez az eleje. Mégis sikerült nekik úgy prezentálni, hogy az egy terv benyomását keltse a néző számára.
(2) Nem azzal volt a baj hogy üres a szálloda :) Hanem ahogy a fő-fő biztonsági ember előbb elküldia sofőrt (az egy dolog hogy ha Carrie így kiugrik a kocsi elé akkor szerintem egyszerűen csak legázolják) majd ahogy szembeszáll a két géppisztolyossal, akik ördögi és mindenkit megtévesztő ravaszsággal csak úgy tesznek mint akik letennék a fegyvert, de valójában nem, hanem lelövik Villám Willt (aki ezúttal nem volt gyorsabb mint az árnyéka. Pedig milyen szépen tartotta a pisztolyát, behajlított kézzel leengedve maga mellett, mint valami tucatwestrenben a 60as évekből :))
Utána ahogy Quinn áttöri a blokádot, és mintha ezzel dimenzióugrást hajtanának végre, onnan 50 méterre máris teljes biztonságba kerültek.

De örömteli hogy nálad ennyire tud működni a suspension of disbelief :)

seven - 2017. 04. 12. 08:32

Narxis: egyértelmű, hogy arra hajaztak. Bár kicsit továbbvitték mert azért (reméljük) hogy Alex “Buzi békák” Jones nem konspirál ennyit a háttérben :)

Narxis - 2017. 04. 12. 08:38

winnie: kösz, hát ez érdekes, hogy 2 évad is már be van rendelve. Meglátjuk milyen lesz..

LoGi - 2017. 04. 12. 08:40

relatíve biztonságba voltak mert a rossz katonák már nem mehetnek utanuk 20 másik katonan keresztül, h megöljek az elnököt

zetevar - 2017. 04. 12. 08:48

Szerintem épp azt mutatta meg, mennyire függ az elnök a tanácsadóitól. Hogy az egész évad alatt gyakorlatilag dobálták oda-vissza.

Nekem nem volt tiszta a végén, hogy akkor akarja-e Carrie-t alkalmazni, vagy nem, ill. végül Carrie hivatalosan is tanácsadó lesz, vagy nem. Tiszta sor, hogy felajánlotta neki, de akkor mit jelentett ez az utolsó jelenet?

És még egy kérdés: akkor értelmezhetjük úgy, hogy Quinn öngyilkos lett? Mert miért nem bukott le, amíg lőttek rá?

Ja, és az tényleg tiszta vicc volt, hogy a blokád után 50 méterrel már minden oké volt. Már biztonságba kerültek? Tényleg?

winnie - 2017. 04. 12. 08:50

zetevar: csak az elkerített területről akartak kijutni, hiszen joggal feltételezték, hogy az emberek között már biztonságban lesznek, ott senki nem fog lövöldözni, főleg nem mások szeme láttára.

seven - 2017. 04. 12. 08:51

>Ja, és az tényleg tiszta vicc volt, hogy a blokád után 50 méterrel már minden oké volt. Már biztonságba kerültek? Tényleg?

Nem tudom, hogy ezen miért akadtok ki, egyértelmű szerintem hogy az egésznek az volt a lényege hogy az elkerített részből kikerüljenek, a civilek és rendőrök közé ahol már nem tudják szabadon halomralőni az elnököt.

Arról nem is beszélve hogy azért több volt az mint 50 méter.

Mordekai - 2017. 04. 12. 08:53

Nem vagyok elájulva az évadtól, de amíg a Homeland marad a legkomolyabb ilyen témájú sorozat, addig nézni fogom. Az egyik legnagyobb erőssége midig is az aktuálpolitikai háttér volt, de most túltolták a szekeret és egy kissé elkapkodott forgatókönyv lett az eredmény, már-már 24-be halott a dolog.

Sok hibát leírtak már előttem, de nekem főleg az lógott ki, amikor Saulnak el kellene volna tűnnie (gyémántok, Mira), aztán csak úgy odaültették az elnöknő mellé.

Konkrétan túl frissek akartak lenni Trump miatt. Ez az “un-american” célozgatás egyértelműen neki szólt. Az egyébként mennyire “american” ha a CIA ex-főnök ilyen totál kívülállóként leül kedélyesen jópofizni az elnököt kiiktatását megszervező bukott hazaárulóval? (fun fact: F. Murray Abraham (Dar Adal) szír származású…)

És akkor nézzük mennyire jött be az évadnyitóhoz írt kommentem:

– Dar Adal és elvtársai összeesküdnek az elnöknő ellen. (pipa)
– A végrehajtásra kiválóan alkalmas a megtört, csalódott és magát cserbenhagyva érző, súlyosan sérült Quinn. (ez így leírva talált, süllyedt, bár nem teljesen így gondoltam)
– Quinn nyomában ott van az aggódó Carrie. (pipa)
– Carrie megneszel valamit. (naná)
– Carrie leadja a drótot Saul-nak. (igen)
– Saul egy ideig hezitál, dilemmázik, de aztán Dar Adal eszközeit túl radikálsnak találja. (so-so, nem volt túl sok ideje gondolkodni)
– Saul lép. (végülis igen, bár nem ő oldotta meg)

A végére még két gondolat:
– a kiragadott idézethez tegyük hozzá, hogy “Helló Magyarország”.
– “Ecbert királyt” valószínűleg nem egy mellékszerep miatt szerződtették le, nagy g*ci volt a Vikings-ben is.

bvr - 2017. 04. 12. 08:57

@LoGi: aha. Ellenben ha a szalloda bejaratanal lovik agyon mindenki szeme lattara, az viszont nem gond :)

seven: elmondom en neked mi volt ennek a lenyege: hogy Quinn heroikus hosi halalt tudjon halni, es az irok erre ezt birtak kitalalni. Ennyike :)

seven - 2017. 04. 12. 08:57

a “Peter miért nem bukott le” lesz az új “És Charlie miért nem úszott ki az ablakon??” :))

zetevar - 2017. 04. 12. 09:21

@seven
Nyugodtan lebukhatott volna. Nem kell ahhoz kommandós kiképzés, hogy vki alulról megfogja a kormányt és irányban tartsa az autót. Számtalan ilyet lehetett már látni.

karit - 2017. 04. 12. 09:23

“ööö, csak tudod nem árt ha aki a merényletet állítólagosan majd elköveti, azt nem napokkal korábban ölik meg :)”

Nekem az jött le, hogy csak miután nem sikerült Quinnt kinyírni a tónál, jött a B-terv a honlappal, amit még nem is élesítettek – bár azt nem tudom, több korábbi hónapra legyártott áltartalommal hogy verték volna át visszamenőlegesen a Google robotot, ami ha ‘norobot’ script miatt nem indexelte is volna, azért pár metaadatot őrizne róla (vagyis pont, hogy semmit, ami feltűnő, ehhez elég széles körű puccs kellene, ami viszont indokol egy tisztogatást). Vagy lehet, hogy elég lett volna bemutatni a merénylő gépén lévő publikálatlan bétát?

Elég zavaros az is, mi a fenéért tartották meg Szeku furgonját, Dar meddig volt benne a sztoriban, és ha félig igen, a végén csak Quinn miatt akarta megmenteni a madamot? Hogy akarták T-Bagék az országgal elhitetni, hogy az ‘elnököt elraboló merénylő'(?) kocsiját jó ötlet szitává lőni?

LoGi - 2017. 04. 12. 09:23

@bvr szálloda evakuált volt és a lényeg a fegyveres katonákon van, nem a sztanukon főleg. nem öngyilkos merényletre vállalkoztak, de az elnök halála igy is úgy is felkavarta volna a szart, tök mindegy mennyi szemtanú lett volna

zetevar - 2017. 04. 12. 09:33

Igen! Miért tartották meg Szeku autóját? Ez bennem is felvetődött, sok más egyéb mellett. Egy szó, mint száz, voltak a történettel problémák, nem is kevés. Kár lenne tagadni.

Egy zseniális dolog volt benne: az utolsó kép. A Carrie-Brody párhuzam. Hisz tudjuk, hogy Brody-nak már akkor megvolt a célpontja. Vajon Carrie is talált magának egyet?

napocskin - 2017. 04. 12. 09:35

Nekem az az O’Keeffe figura egy kicsit olyan volt, mint egy Alex Jones-Steve Bannon hibrid. Előbbire stílusban, utóbbira meg külsőben emlékeztetett (a tartalmi dolgokról már nem is beszélve).

Theo - 2017. 04. 12. 13:11

Nevetséges hogy Saul ezt is túlélte, már tapsoltam, hogy végre, mikor felrobbant mindkét kocsi, erre a következő jelenetben már megint ott volt, mintha mi se történt volna.

Sancho Pansa - 2017. 04. 12. 13:32

Theo: Azért, mert csak egy kocsi robbant fel. Saulé nem robbant fel, azt maximum a robbanás repítette odébb.

N - 2017. 04. 12. 14:56

Jaja, én is kérnék Rupert Friendnek egy említést, meg az összes díjat, amit megkaphat. :)

N - 2017. 04. 12. 15:14

Ha a 6 hét alatt nem történt semmi és végig ez volt a terv, akkor annak mi értelme volt, hogy Carrie biztosította azokat az embereket, hogy ők nem mennek sittre, meg alkalmazta is (feltételezem, elvállalta), de azt is nyilván tudta, hogy Carrie-nek ez így sok lesz.

Nem azt mondom, hogy képtelenség, hogy volt értelme előre eltervezetten ezt a pár embert hamis biztonságban tartani és erre felhasználni Carrie-t, de ötletem sincs, hogy minek.

amy fisher - 2017. 04. 12. 21:12

Nem az a baj, hogy Quinn meghalt (még másnap is elbőgtem magam miatta), hanem az, hogy semmi időt nem adtak a gyászra a nézőnek. Azt hiszem eddig ez a leggusztustalanabb írói húzás, amit valaha láttam.

Rupert Friend pedig egy zseni.

N - 2017. 04. 12. 22:38

@amy fisher

+1

Eddig ezt így nem tudtam megfogalmazni magamnak, hogy mi is a gondom, de ez telitalálat, pontosan ezt érzem. Köszönöm.

Tegnap nem, de ma sírtam megint.

mrsparis - 2017. 04. 13. 00:30

Amy Fisher,

DETTÓ!!! Ezen agyaltam; miért van hiányérzetem?
Hát ezért, köszi! A kocsibsn meghalt? Meg. Megmentette az életünket. Meg. Neve? Peter Quinn.
Később egy fél mondat a temetéssel kapcsolatban…
Kapjàk be!

winnie - 2017. 04. 13. 06:28

“hanem az, hogy semmi időt nem adtak a gyászra a nézőnek. A”

de hiszen adtak egy teljes jelenetet. egy 5 perces jelenetet – a rész egytizedét:) (nyilván ez valakinek bejött, másnak nem, csak kvantitatíve értem a dolgot, hogy elég sok időt adtak a gyászra, szemben a “semmi”-vel)

sőt, a “carrie nézegeti szép reményeket, meg a fényképeket” jelenet nem egyszerűen egy kötelező, mondjuk semmitmondó, pátosszal teli temetési jelenet volt, ami egy cseppet nem mozdította volna előre a sztorit, hanem több szinten is adott a történethez: megmutatta, illetve emlékeztette a nézőt a fiára, kiderült, hogy carrie-ről is őrzött egy képet, valamint egy csendes (és még egyszer: elég hosszú) jelenet volt, ami tökéletesen alkalmas volt nem csak arra, hogy az ember mondjuk együtt sírjon carrie-vel, felidézzen magában quinn-es pillanatokat, hanem még azon is elgondolkozzon, hogy milyen áldozatokat hozott quinn azért, hogy a hivatását végezze. és persze azon, hogy mennyire érte meg.

amy fisher - 2017. 04. 13. 08:53

Igen, tudom, hogy arra lett szánva Carrie jelenete, de belőlem pont az ellenkező hatást váltotta ki. Van egy szemeteszsáknyi ruha, egy könyv, 6-7 fénykép… ennyi maradt Quinnből.

Sigismundus - 2017. 04. 13. 09:29

Vegyesek az érzelmek, szerintem inkább összecsapott volt az évad.

Nem tudom mikor írták, és mikor forgatták, de úgy érzem, főleg a második fele egy megkésett figyelmeztető reagálás a Trump jelenségre ? A médiamanipulációra gondolok itt főleg. Ha ugyanezt leadták volna 2016 szeptembertől, kissé sűrítve, 10 részben, annak lett volna észhez térítő hatása. De így már csak vesztett csata utáni okoskodás. Ami persze lehet hogy nagy hatást kelt, mert most már sokan okosabbak, akik korábban csak legyintettek.

Ami a karaktereket illeti.

Quinn, hát neki tényleg nem volt mit folytatni, elvesztett mindent és mindenkit.

Saul, megúszta a robbanást, ezt azért kissé magyarázhatták volna, hogyan.

Dar Adal, szerintem már utólag írták bele hogy ez egy nagy-nagy összeesküvés tulajdonképpen, és ő csak bábú. Sokáig, az elejétől csak az volt sejtetve, hogy a titkosszolgák manipulálják a hírszerzési adatokat, és az új elnököt. A BlackOpsosok, meg OKeffe csak a második felétől. Ja és az a tanár akinek Saullal üzent, az nem fia, nem rokona. Quinnel kapcsolatban elég egyértelműen utaltak rá hogy Dar a saját térfelén játszik (ahogy mondani szokás udvariasan) Van ilyen, gondoljunk csak Cyrus Beene-re a Scandalból, vagy Frank Underwoodra akár.

Keene elnökasszony, ő nem ezt akarta kezdetektől mint amit a végén csinált. Eleinte tök komolyan gondolta a békés, szép dolgokat. Kezdetben úgy gondolta, a meglevő katonai, titkoszolgai vezetőkkel meg tud egyezni, hogy úgy menjenek a dolgok, ahogy ő a választási kampányában megígérte, ami alapján megválasztották.
Aztán az átéltek, túléltek “vadították el” a másik oldalra. Elvesztette a robbanásban a jobbkezét, bizalmát a meglevő tisztségviselőkben.

Van egy, még a vietnami háború idejéből származó amerikai mondás “el kell pusztítani a falut hogy megmenthessük”. Hát most ezt csinálja, inkább alapjaitól épít újra.

Sigismundus - 2017. 04. 13. 09:35

+ Keene-hez. Az átéltekből, azt szűrte le, ezekkel nem lehet tárgyalni, ezeket el kell távolítani gyökerestől, hogy megjavuljon az állam gépezete. Nem tudom igazán hibáztatni. Saul meg, hát ismerjük el sok mocskos alkut kötött ő is, része volt a gépezetnek ami idáig vitt.

zetevar - 2017. 04. 13. 11:08

@ Sigismundus
Számomra is egyértelmű volt, hogy Dar kinek írta az üzit, és hogy Quinn-nel milyen természetű volt a kapcsolata. Sokan elfelejtik, hogy a végén már ki akarta Quinn-t iktatni.
Carrie-t sem azért híva fel, hogy Petert mentse, inkább mert látta már a következményeket magára nézve.

winnie - 2017. 04. 13. 14:50

zetevar: volt olyan, amikor dar adal quinn ellen csinált volna valamit? nekem csak azok jutnak eszembe, amikor az ő védelmében, még a végén is. előfordulhat persze, hogy benéztem, de az, hogy sajátmagát akarja menteni, ráadásul úgy, hogy carrie-t hívja fel, elég karakteridegen lenne.

egyébként ezt mondta rupert friend quinn és dar adal viszonyáról:

We also learned secrets about Quinn’s past relationship with Dar Adal.

I think there is definitely sexual abuse in Quinn’s past. I think Dar was certainly the orchestrator of using Quinn as a sexual pawn in order to store secrets, to turn agents, to secure assets. I think Dar himself may himself have tried the merchandise. I think as we see he’s kind of unapologetic about it. He’s the closest Quinn has ever had to a father figure, and we learn that that father figure was abusive sexually as well as psychologically and physically. Just makes me wish he had someone he could call his friend.

winnie - 2017. 04. 13. 17:40

” a második fele egy megkésett figyelmeztető reagálás a Trump jelenségre ?”

erről az jutott eszembe, korábbi, kibeszélős kommentek kapcsán, hogy szerintem sokan félreértik, vagy nem is ez a jó szó, túlbecsülik a sorozatok jelentőségét. a homeland is szeret a való életből példákat meríteni, reflektálni, ahogy írom is fent. de ez nem figyelmeztetés, csak reflekció. nyilván hatásosabb való életben is létező karakterekre alapozni bizonyos sorozatos személyiségeket, de minden más csak fikció. mármint az hogy mi történik, mit csinálnak, nem érdemes mögöttes szándékot keresni az effélék mögött, nincsenek ágendák, csak törekednek a minél jobb sztorira, ami vagy összejön, vagy nem.

a law & order: svu is ezt csinálja, csak epizodikus krimi formájában, folyton ismert jelenségeket filmesít meg – más kérdés, hogy ott pont a trumpos epizódot nem adják le hónapok óta, pedig nem látom értelmét a fentiek miatt visszatartani.

Ancsa - 2017. 04. 13. 19:33

Nah, végre hozzájutottam, hogy megnézzem. Sajna napi szinten olvasom a Junkie-t, úh. a megemlékező videós posztból (nyilván nem megnéztem, csak a fülszöveget olvastam) + a hírblokkba berakott rengeteg RF interjúból sejtettem, hogy ez lesz, így nem is ütött akkorát.

Én úgy érzem, hogy ott, abban a szituban tök felesleges volt kinyírni, mert a merényletet megúszhatták volna Quinn halála nélkül is – nemtom, valahogy máshogy, ötleteljenek helyettem más Quinn fanok (gondolom meg is teszik, bár nem látogatok rajongói oldalakat).
Viszont az tény, hogy a karakterben nem volt több – most kiválóan illeszkedett a sztoriba, de ha pölö külföldön akcióznak legközelebb, oda nyilván nem egy beteg exügynököt visznek, ha meg belföldön játszódik a kövi évad, akkor sem látom hogyan használhatták volna Quinnt. (Bár amilyen jók az írók, simán lehetett volna.)

Szóval azt nem mondom, hogy nem akarom szétrúgni a kiírása miatt a falat, mert de, ennek ellenére értem az írói szándékot, és majd idővel el is fogadom. Most egyszerűen csak bosszús vagyok a kedvenc karakterem kiírása miatt :)

zetevar - 2017. 04. 13. 20:18

@winnie
Most elbizonytalanodtam, és lehet, hogy én értettem félre, de akkor nagyon, mert még mindig úgy látom, hogy ő küldte az erdei házban Quinn-ékre a lövészt. Astrid meghalt és Quinn is majdnem. Aztán, mikor Peter megjelent Dar Adalnál, akkor azonnal hívta és szólt, hogy Peter ott volt nála és még él.

A másik: Carrie-t hívta fel, amikor látta, hogy kicsúsztak a kezéből a dolgok, megkerülték őt és ahelyett, hogy rákényszerítenék a lemondásra Keanne-t, meg akarják ölni. Tudta, hogy egy merénylet őt is magával rántaná, szóval mentette a menthetőt, végső megoldásként hívta Carrie-t.
De ezzel persze lehet vitázni.

_Peter - 2017. 04. 13. 20:48

Újranézve felmerült pár dolog, nem zavaró csak mégis furcsa: összeesküvők, tábornok, Dar Adal már sitten, Sault is elvitték, erre a hazugsággyáros fickó hogyhogy még prédikál? Hiszen tudta MPE benne volt ő is, vagy az ő elvitelére már nem szántak külön időt megmutatni? Ahogy a tábornokot se mutatták a merénylet után.

A gyámhivatalos nőt tudtuk Dar Adal mozgatja, akkor az összeesküvés leleplezése és meghiúsult merénylet, Carrie a megmentő, Quinn hivatalosan is hős, ezek után Carrie-nek még hetekig várnia kellett a kislányára? MPE bármikor elintézhette volna egy telefonnal az ügyet már évad közben is.

karit - 2017. 04. 13. 22:06

“megkésett figyelmeztető reagálás a Trump jelenségre ? A médiamanipulációra gondolok itt főleg. Ha ugyanezt leadták volna 2016 szeptembertől, kissé sűrítve, 10 részben, annak lett volna észhez térítő hatása. De így már csak vesztett csata utáni okoskodás”

Vagy talán még inkább Trump felé billentette volna a mérleget a női elnök áthallás miatt.

“Dar Adal már sitten, Sault is elvitték, erre a hazugsággyáros fickó hogyhogy még prédikál?”

Ez meg egy remek példa (a mai állapotokat tekintve már inkább fricska) arra, amikor valahol működik a demokrácia, a sajtószabadság. Más a bánásmód az állami káderekkel, mint a civilekkel.

Persze sötét sikátorok mindenhol vannak.

winnie - 2017. 04. 14. 05:06

zetevar: én úgy emlékszem, hogy dar adal, akkor még ki is akadt, hogy peternek baja eshetett volna, hogy erről nem tudott. vagy, hogy nem erről tudott. (de most már kezdek elbizonytalanodni)

a másiknál: ismét csak meggyőzhető vagyok, de nekem ő egy olyan figurának tűnik, akinek a büszkesége ezerszer fontosabb, mint hogy segítséget kérjen, vagy vesztes pozícióban lévőnek mutassa magát.

winnie - 2017. 04. 14. 05:11

_Peter: a gyámhivatalos nőt nem “mozgatta” dar adal, csak leadta neki az elején a drótot, illetve fals infókat közölt vele, vagy valahogy manipulálta, de nem arról szólt a dolog, hogy ő “rossz” lenne, vagy nem járt volna el törvényesen. hálás volt azért, hogy segíthet egy veszélyeztetett gyereken. és az, hogy volt némi suskus a háttérben, még nem változtat azon, hogy carrie veszélyeztette a gyereket. bírósági döntés szól erről, ez ellen (szerintem) nem tudnak mit tenni – a folytatásban inkább adja magát az, hogy nem lesz már carrie-nél a gyerek. már megjátszották, hogy a tesó vigyáz rá, meg a bébiszitter, meg hogy vele van carrie, sok variáció nem maradt, maradhat a nevelőcsaládnál.

a “hazugsággyáros” esetében passz. ő, saullal ellentétben, csak egy civil, nem tudom, hogy lenne bármi is ellene, hogy a posztolósdi mennyire tudódott ki, illetve, hogy amit csinálnak, az mennyire olyan dolog, hogy el kéne őt vinni. ő kívülről csak egy (dúsgazdag) ember, aki véleményt mond széles közönség előtt. akár megtörtént, akár nem, elég nagy felzúdulást keltene, ha őt lecsuknák.

Lanie - 2017. 04. 14. 13:12

Darral szembeni ellenszenvem miatt érzem úgy, hogy vak voltam az egész évadon keresztül, pláne mint nő, a női elnökkel szimpatizálva nos hát… kissé pofára estem az évad végére. Nem erre számítottam, de örülök a fordulatnak, mert ebből még rengeteg dolgot ki lehet hozni.

_Peter - 2017. 04. 14. 13:32

“hálás volt azért, hogy segíthet egy veszélyeztetett gyereken”

Másképp látjuk. Nem gonosz volt de egy bábu Dar Adal kezében. Magától csak úgy nem találta volna ki a gyámhivatal el kell venni tőle, magától nem tudta volna Carrie bipoláris, magától nem jelentett volna Dar Adalnak. Én nem tudom mi a törvényes menete de elég durva azonnal szó nélkül elvitték az iskolából intézetbe láthatás nélkül, Carrie-nek négyszemközt játszotta a megértőt mint nő a nőnek, a tárgyaláson pedig totál bitch ferdítésekkel, a bíró pedig automatikusan az állami szervnek hitt. Aztán amikor a láthatás lett volna nyilvánvalóan Dar Adal miatt visszakozott a nőci lázas lett a gyerek kamuval, aztán Carrie üzent Darnak hogy győzött csak már engedje látni a kislányát hirtelen minden oké lett. Most meg elültek a dolgok színjátékból papírmunka miatt megvizsgálta a házat, mintha nem tudná egy tip-top házban élnek Brooklyn legjobb környékén. Ha élesen hinné Carrie nem jó anya, akkor most se engedné vissza, magyarul színjáték volt az egész.

winnie - 2017. 04. 14. 13:48

_Peter: persze, használta őt, ezt nem vitatom, de azzal, hogy elé lett tolva az ügy, onnantól kezdve már csak ügyintézett, nem ő hozott döntéseket, nem gonoszság mozgatta vagy ilyesmi, maximum pénz. (a rendszert nem ismerem, csak feltételezem, hogy valamennyire fedi a valóságot, ami történt, de az már nem az ő sara, a bíró is a bizonyítékok alapján döntött, amit persze ő prezentált.) a láthatást is lehetett manipulálni, hiszen jó eséllyel ő csak a kapott infókat kapta tovább hiszékenyen.

szóval csak arra célzok, hogy szerintem tette a dolgát, nem tehette meg, hogy nem indítja be a folyamatot az infói alapján, ha azt mondják neki, hogy beteg a gyerek, akkor továbbadja, ha az az előírás, hogy meg kell vizsgálnia a házat, akkor meg kell – hátha talál egy puskát a falon:) de szerintem egy ilyen beosztású ember csak ajánlásokat tehet, döntéseket nem fog hozni.

mrsparis - 2017. 04. 14. 14:00

Dar szerintem is csak “besegítette” Franny-t a gyámhivatali gépezetbe, a nő szerintem sem tudja, hogy mi folyik a háttérben, teszi, amit mondanak neki. A bíróság, ami meg tulajdonképpen elvette a kislányt az anyjától, nyilván független és a döntését azért egy tollvonással nem lehet megszüntetni. Végig kell menni ezeken a szabályszerű dolgokon.
Az, hogy seperc alatt elviszik a gyereket szerintem az USA-ban így működik, csak nekünk furcsa, mert Magyarországon halálra lehet éheztetni gyerekeket anélkül, hogy bárki észrevenné, aztán a hivatalos szervek még a kezüket is szétteszik.

mrsparis - 2017. 04. 14. 14:03

Nekem két dolog nem tiszta:
1. Miért távolodik el Carrie Saultól az utolsó részben? Oké, hogy ki van akadva a történtek miatt, de Saul mindig is mentora, a jóságos mackó volt, aki mindig bízott benne, most meg könyörög a folyosón, hogy álljon szóba vele?! Másnak ez nem volt fura?

2. Nem emlékszem, mert akkor nem kaptam fel a fejem rá, vagyis nem tűnt fel, de mit mondott Dar Quinn-nek a tónál, amiből elindult ez a szex-téma? És nemcsak itt, Rupert Friend interjúban is külön rákérdeztek… ennyire figyelmetlen lettem volna? Újra fogom nézni az évadot (egy egyéves meg egy hétéves mellett néha csak részletekben néztem), de most erre nagyon kíváncsi lettem!

wovbagger - 2017. 04. 14. 16:27

Szeretem ezt a sorozatot, de ez volt az első évad, ahol én is azt éreztem, hogy kicsit kiszámítható volt. Ami tényleg “csak” azt jelenti, amit winnie is írt: egy srófra jár az agyuk, és következetesek ahhoz, amit már hat évada csinálnak.

Másrészt az évadzáró előtti két részt helyenként unalmasnak éreztem, miközben izgalmasak is voltak (nem tudom, hogy csinálták…), amit feledtetett az évadzáró rész.

ÉS természetesen kíváncsi vagyok, hogy merre fog ősszel továbbmenni a Homeland.

karit - 2017. 04. 14. 18:12

“Dar szerintem is csak “besegítette” Franny-t a gyámhivatali gépezetbe”

Ügyes húzás lenne, ha kiderülne, hogy ezzel Dar csupán szívességet akart tenni Carrie-nek, mert tudta, hogy az életük veszélyben volt/lesz a black opsosok miatt.

Nem beszélve arról, hogy az ezermester Max olyan csúcs biztonsági rendszert szerelt a házra-ajtóra, amin Saul egy félbehajtott okmánybélyeggel átjutott.

Eszti - 2017. 04. 14. 23:18

Wellington :)

Eszti - 2017. 04. 14. 23:41

Winnie!
Számomra is úgy jött le (vagyis nekem egyértelmű), hogy Dar ki akarta nyírni Petert. Mikor P. elment Darhoz, és “felkérdezte”, akkor Dar fel is hívta a “bérgyilkost”, aki megölte Astridot, hogy hogy lehet még életben Peter.

mrsparis - 2017. 04. 15. 07:13

Szerintem pedig akkor szembesült vele Dar, hogy a sapkás önállósította magát. Dar mondja, hogy miaszarzcsinált, erre ő, hogy nyugi nyugi, kinyírtam a házban az arcokat, erre Dar: tényleg? most járt itt Quinn. Nekem így jött le és nem úgy, hogy “felkérdezi”, miért él.

winnie - 2017. 04. 15. 07:58

a dar quinn párbeszéd mindenképpen őszintének hangzott – bár nyilván akármit mond dar, nem kell hinni neki. viszont ha meg akarta volna ölni, akkor megtehette volna, amikor kihozza.

– You tried to kill me. The guy you sent.
– What guy?
– The fucking guy!
– I don’t know what you’re talking about. I would never
hurt you, Peter. You know that. I got you out of lockup.
– So you knew where I was.
– In a safe place. That was the point. My God, I flew Astrid in all the way from Berlin to take care of you.
– Astrid is dead.
– What? How?

+

– I raised you, Peter. You are my child. More than that. I would never hurt you. Never. I love you. That’s the God’s honest truth. If you don’t believe that, please, just pull the trigger.

a számonkérés is őszintének hangzik – meglepetésként érte az infó, olyannyira, hogy még csak nem is védett vonalon hívta fel őt:

– What the fuck did you do?
– You sound terrible.
– I told you to leave him alone.
– And I told you there were other opinions.
– You answer to me, you fuck. To me, you hear that?

————-
más kérdés, hogy nem annyira tiszta, hogy akkor mi is volt a célja darnak, illetve, hogy kik az “other opninions”. mert ha dar nem tudott a toxic soldier szálról, és arról, hogy más meg akart öletni petert, akkor a toxic soldier és a petert megölni kívánók is két külön entitás, nem?

Katalinka51 - 2017. 04. 17. 17:48

Imádtam Quinnt, és meghalasztották. Amúgy jó volt a 6. évad, és várom a 7.-et. Mondjuk az, hogy Carrie-t mindenki szereti/szerelmesek bele, egy kissé túlzás.
Ámbár eelég sejtelmesen csinálják a szerzők, de akkor is.
Meg hogy Carrie a rengeteg eszével éppen a saját gyermekével elkövetett manipulációt ennyire gyengén kezelte.
Meg ezt a szálat el se varrták.
Azért jó volt nézni, kétségtelen.
Carrie a szuperkém.

_Peter - 2017. 04. 17. 18:46

“nem annyira tiszta, hogy akkor mi is volt a célja darnak, illetve, hogy kik az “other opninions”. mert ha dar nem tudott a toxic soldier szálról, és arról, hogy más meg akart öletni petert, akkor a toxic soldier és a petert megölni kívánók is két külön entitás, nem?”

Dar Adal csak olyan lightos összeesküvő volt, a manipulálós fajta. MPE fake news lejáratás és vidéki pihenőre küldése, Saul akadályoztatása, Carrie zsarolása még belefért neki, Quinnre vigyázott, Maxet kiszabadította stb. azt nem tudta amikor kicsúszott a kezéből a dolog, hogy T-Bag tábornok ennyire eldurvul és gyilkolni is fog. (other opinions, közösen kezdték az összeesküvést de nagyon más módszerekkel dolgoztak) Ha a sapkás a tónál megöli Quinnt attól még ráverhetik a hotel merényletet a kamugyár toxic soldier anyag alapján, max. azt mondják a robbanásban csak fogsorral azonosították. Még az is lehet ha mégse akarják a muszlim témát, akkor az első robbantást verték volna rá.

trader - 2017. 04. 27. 16:55

Lehet, hogy Dar Adal meleg és a szeretője nevét írta le Saulnak? Még külön rá is szólt, hogy ne rémítse meg nagyon az állapotát illetően.

Zora - 2017. 04. 27. 18:03

6×07

Egy iskola kötelezhető arra, hogy a gyámügynek kiszolgáltassa a gyereket az anyja tudta nélkül? Mekkora egy szemét Dar Adal!!!

Zora - 2017. 04. 28. 17:15

6×12

Hú, hát ez nem semmi. Mármint, hogy Dar Adal-nak igaza volt a megérzésével kapcsolatban. Hogy az elnök végig hazudott, már a megválasztása előtt is, hogy teljesen mást tesz, mint amit megígért.

Peter… Hiányozni fog, nagyon.
Kíváncsi vagyok, miről fog szólni a következő évad.

hufur - 2017. 04. 30. 17:49

Az egyértelmű volt, hogy Dar Adal nem tudott arról, hogy a sapkás ki akarja iktatni Petert máshonnan kapott utasítások alapján(other opinions). Számomra úgy jött le, hogy O’Keefe nem csak Dar Adallal működött együtt, hiszen a Toxic Soldier profil nála készült, de Dar Adal nem tudott róla, és Max közreműködésével próbálta volna ezt a dolgot is elhárítani Peter feje fölül. Szerintem. De talán a 7. évadban kiderül, ki az igazi feje ennek az egésznek, mert nem Dar volt, hiába hittük azt sokáig.

Amit más is említett, nem értem, h Carrie az évadzáróban miért ugrik neki Saul-nak.

Peter után vérzik a szívem, és ez így is marad, a legjobb karaktere volt a sorozatnak. (Azon kevesek közé tartozom, akik első pillanattól nem bírták Brody-t, így nekem a tőle való elválás egy megkönnyebbülés volt anno.)

Az új elnök… érdekes jelenség. Amit a fia emlékével csináltak, illetve az ellene elkövetett merényletkísérlet volt az a két dolog, amik egyszerűen megborították. Viszont nem tiszta, hogy minek kéri fel Carrie-t, hogy dolgozzon vele, ha már az alkalmazása előtt a tudtával és hallgatólagos beleegyezésével kidobják az épületből, mikor tiltakozik az ellen, ami ellen egyértelmű volt, hogy tiltakozni fog, ha megtudja. Ez így kicsit zizi. Vagy az volt a cél, h MPE döntései átgondolatlanok, kapkodóak,személyes bosszú által motiváltak és enyhén paranoidok legyenek? Egy komplett titkosszolgálatot nem lehet kidobni, azok általában kormányoktól függetlenül működnek, szóval ez volt a másik eléggé értelmetlen a lezárásban.

Maga az évad nagy kedvenc volt. Amúgy.

m76 - 2017. 04. 30. 19:33

Most már csak azt mondja meg nekem valaki, hogy saul hogy a fészkes fenébe úszta meg az egészet nemhogy élve, hanem sértetlenül? Ott állt lángokban mindkét autó, egyik ráadásul az oldalán. És teljesen egyértelmű volt hogy ők az első autóban ültek.

Teljesen élvezhetetlenné tette ez az utolsó rész második felét számomra, mert végig azon gondolkoztam hogy a fenébe?

Egyébként nem volt rossz évad soha rosszabbat, egy jó 7/10-es.

Ami nem tetszett, hogy rengeteg szál nyitva maradt, utálok 1 évet várni válaszokra. Amik lehet nem is lesznek elintézve csak egy 2 évvel később-el.

winnie - 2017. 04. 30. 20:17

m76: egy autó robbant fel, nem az övé. a másik csak égett, abból gondolom, ki lehet szállni.

“Ami nem tetszett, hogy rengeteg szál nyitva maradt”

mikre gondolsz? annyit elvileg mondtak, hogy carrie ismét cia-s lesz a folytatásban, és akkor ld. fenn, amit írtam a kritikában, nem fognak pár dologról beszélni már.

Döme - 2017. 05. 13. 21:28

10/10! A legjobb!

Csigusz - 2017. 06. 30. 22:05

Dara vége.
Kicsit furcsa volt nekem ez az évad a belpolitikai szállal, nem mondom, hogy rossz volt de… nem tudom így hova tenni. Quinn sorsa sajnos egyértelmű volt végig, de szívszorító véget kapott.
A ‘Steve Bannon’ féle karaktert hihetetlenül jól megírták – már-már ijesztő módon tudtam utálni :D

Ami viszont végig borzalmasan zavart, hogy nem akarom elhinni, hogy ennyire ne legyen elérhető színész, hogy a HoC-ból áthozták az elnökjelölt csajt, majd itt elnököt csináltak belőle. Tudom lehet másoknak ez semmi, engem egyfolytában megakasztott.

awex - 2017. 07. 06. 05:31

Vajon mennyire reális egy ilyen trollfarm ?

winnie - 2017. 07. 06. 05:35

az biztos, hogy nem kerül semmibe (csak pénzbe), hogy megcsinálják, és hatásos is lehet, szóval csak eszébe jutott valakinek.

winnie - 2017. 07. 06. 05:36

“nem akarom elhinni, hogy ennyire ne legyen elérhető színész”

nyilván volt, de ha ő volt a legjobb, akkor őt kell választani, nem? nem hiszem, hogy más sorozatoktól ne lehetne elvonatkoztatni, vagy kizáró okként kéne kezeéni.

Csigusz - 2017. 07. 18. 08:55

@winnie: hát, személy szerint még csak jó sem volt. plusz tényleg jó ha volt egy év a két sorozat aktuális évadja között. na mindegy, ez legyen a legnagyobb bajom de a 15+ éves sorozatos pályafutásom alatt casting ennyire még nem ment félre nálam :)

Brigi - 2017. 07. 18. 12:02

Nagyon jó kis évad volt, le a kalappal. A végére jutott egy ordas hiba csak: az amerikai elnököt, alelnököt és minden fontos tisztviselőt PÁNCÉLOZOTT kocsik szállítanak. Az egész flotta ilyen kocsikból áll pont az egyformaság miatt nehogy meg tudják különböztetni melyikben utazik a védett személy. Szóval olyan nincs, hogy szétlövik az elnöki kocsit, ez gáz volt.

Ide írd


kötelező

(kötelező, de megtartjuk magunknak)

Ezeket a HTML parancsokat használhatod:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Ennek a posztnak külön RSS feedje van a hozzászólásaihoz